Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
masauri schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:09:
Zoals queen t zong, i want it all, and i want it now:-p (ICS)
Me too! Als ik het goed begrepen heb gaat ICS er toch voor zorgen dat er minder lag / bevroren scherm momentjes zijn voor achtergrondprocessen zoals garbage collection?

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07-2024

Slein

NERD

Hoe zeker weten we eigenlijk dat er straks 1GB RAM in de nieuwe Turbo's zit? Ik zit er braaf op te wachten (sinds september eigenlijk), maar het zou mooi zijn als ik niet medio 2015 wakker word onder wat spinnewebben. ;)

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 15:07
Slein schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 21:20:
Hoe zeker weten we eigenlijk dat er straks 1GB RAM in de nieuwe Turbo's zit? Ik zit er braaf op te wachten (sinds september eigenlijk), maar het zou mooi zijn als ik niet medio 2015 wakker word onder wat spinnewebben. ;)
Heel zeker, aangezien de tweede versie van Arnova 8b G2 ook gewoon 1GB heeft. Archos stapt er gewoon langzaam over.

P.S. Morgen is bij ibood een tablet met 1.5Ghz processor en 16GB in de aanbieding. Archos 80G9?

[ Voor 9% gewijzigd door exelletor op 14-02-2012 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:49
exelletor schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 21:26:
[...]

Heel zeker, aangezien de tweede versie van Arnova 8b G2 ook gewoon 1GB heeft. Archos stapt er gewoon langzaam over.

P.S. Morgen is bij ibood een tablet met 1.5Ghz processor en 16GB in de aanbieding. Archos 80G9?
Ik ben bang dat het een HTC flyer is, http://www.tipsvoorbespar...ibood-top-deal-htc-flyer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een Flyer, helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vandaag ben ik ook de bezitter geworden van een Archos 80 G9 Turbo met een 250 GB harddisk erin en eerlijk gezegd sta ik er een beetje verbaasd van te kijken. In principe had ik gezien de prijs er echt niet teveel van verwacht en zeker omdat ik voorheen een aantal Hi-end tablets in huis heb gehad. De laatste was onder andere de Asus Prime maar die heb ik vanwege de aanschaf van een gamerslaptop weer verkocht.

Evenzogoed miste ik toch een tablet omdat ik nogal graag een boekje lees maar dit op de laptop toch te omslachtig blijkt omdat het een tamelijk zware laptop is. Uiteindelijk had ik zoiets van dan toch een tablet maar eens een wat meer budget tablet zoals dan de Archos die mij het meest beviel qua specs. Ook het 8 inch formaat vind ik net bij het lezen van boeken en strips fijner dan een breedbeeld formaat dus daarvoor de 8 inch versie gepakt.

Hetgeen mij meteen op valt is de snelheid voor een toch lower budget apparaat en ik eerlijk gezegd niet kan zeggen van wow die is nu echt zoveel langzamer als een Prime of Ipad 2. Sterker nog dat ik merk dat ie de stripboeken bv al sneller in leest met dezelde app die ik ook op de Prime gebruikte. Ook kopieren van de laptop naar de interne harddisk gaat verbazend snel en dan het grote voordeel van 250 GB.

Enigste misschien minpuntje is dat je wel kan zien dat het scherm geen ips scherm is en toch wel wat helderheid en scherpte mist, maar ja ik moet eerlijk gezegd bekennen dat het mij niet dan een paar honderd euro extra waard is voor een High-end tablet.

Al met al is dus mijn eerste indruk gewoon heel goed en doet het tablet precies datgene wat ik ervan verwacht had en eerder sommige dingen nog boven verwachting uit. Wel denk ik dat als er naderhand nog de update naar ICS komt dat er nog meer uit het tablet te halen valt maar evenzogoed een prima tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:36
En als je er een goed hoesje omheen doet merk je het hoge plastic gehalte ook minder.
Ben er ook zeer blij mee al had ik een valse start met 1 die stuk ging binnen een week.
Maar dit werd goed opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Archos 80 Turbo met 250GB HDD, waar heb je die vandaan dan :) 1,2GHz? Inmiddels leverbaar :)

Wil je checken hoeveel MB aan RAM je hebt, zal 512MB zijn, but you never know :)

[ Voor 45% gewijzigd door CLB op 18-02-2012 00:02 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
tafmaf schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 21:15:
En als je er een goed hoesje omheen doet merk je het hoge plastic gehalte ook minder.
Ben er ook zeer blij mee al had ik een valse start met 1 die stuk ging binnen een week.
Maar dit werd goed opgelost.
Op zich voelt het ondanks de plastic eigenlijk geeneens goedkoop aan en is ie ook niet echt glad zodat ie zo uit je handen floept. Misschien dat bij deze versie ook wel uit maakt dat er die harddisk nog bij geplaatst is en dat ook nog voor wat meer stevigheid binnenin zorgt.

Wat hoesjes betreft heb ik al eens rond gekeken maar ik kan eigenlijk niet direct iets vinden buiten dan die gewone hoesjes waar je hem in kan stoppen om op te bergen. Maar ik had nog zoiets liggen van de Ipad 2 en daarin past die prima op dan ietwat speling aan de zijkanten na dan maar hij zit er stevig in verder.
CLB schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 00:00:
Archos 80 Turbo met 250GB HDD, waar heb je die vandaan dan :) 1,2GHz? Inmiddels leverbaar :)

Wil je checken hoeveel MB aan RAM je hebt, zal 512MB zijn, but you never know :)
Ik heb hem zelf bij Mycom besteld voor 259 euro en voor zover ik kon zien is ie daar nog steeds op voorraad, maar voor 2 dagen terug was ie dat geloof ik nog niet.

Wat betreft het intern geheugen kom ik hier uit op 1575 MB althans dat zie ik bij Instellingen en dan apps onderin staan, waar dan 275 MB gebruikt is en nog 1,3 GB vrij is. Die 275 MB kan wel kloppen want ik heb ondertussen mijn eigen apps erop gezet die nog in mijn Google account stonden.

Maar ik denk dat ie daadwerkelijk nog 512 MB zal hebben en die andere 1 GB van de harddisk is want er zit namelijk een Seagate Momentus hybride harddisk in met 2 GB aan ssd. Vermoedelijk dat ie dat ook gebruikt voor de apps maar anders zou ie best wel veel intern geheugen hebben in vergelijk met andere tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roel1966 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 01:18:
Ik heb hem zelf bij Mycom besteld voor 259 euro en voor zover ik kon zien is ie daar nog steeds op voorraad, maar voor 2 dagen terug was ie dat geloof ik nog niet.

Wat betreft het intern geheugen kom ik hier uit op 1575 MB althans dat zie ik bij Instellingen en dan apps onderin staan, waar dan 275 MB gebruikt is en nog 1,3 GB vrij is. Die 275 MB kan wel kloppen want ik heb ondertussen mijn eigen apps erop gezet die nog in mijn Google account stonden.

Maar ik denk dat ie daadwerkelijk nog 512 MB zal hebben en die andere 1 GB van de harddisk is want er zit namelijk een Seagate Momentus hybride harddisk in met 2 GB aan ssd. Vermoedelijk dat ie dat ook gebruikt voor de apps maar anders zou ie best wel veel intern geheugen hebben in vergelijk met andere tablets.
Jij hebt het niet over het werkgeheugen zoals ik :) Wel leuk om te weten hoeveel ruimte er voor apps / games is trouwens, thanks... Dat is wel een voordeel ten opzichte van de flash-Archosjes, althans toentertijd met de gen8.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
CLB schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 12:53:
Jij hebt het niet over het werkgeheugen zoals ik :) Wel leuk om te weten hoeveel ruimte er voor apps / games is trouwens, thanks... Dat is wel een voordeel ten opzichte van de flash-Archosjes, althans toentertijd met de gen8.
Die 1,5 GB is echt puur werkgeheugen wat ik tot nu toe gezien heb en de meeste apps worden gewoon verder op de harddisk gezet wat ik dan kan zien bij het overzicht van de opslag die ie gebruikt. Zo voor de recht qua opslag is dat iets van netto 238 GB en best wel heel erg fijn als je veel stripboeken en pdf files hebt zoals ik.

Enigste tip die ik wel meteen al wil schrijven is dat je na de laatste update wel het beste even het hele tablet terug kan zetten naar fabrieksinstellingen. Ik had namelijk dat ie opeens op hol sloeg nadat ik wat veel files gekopieerd had en na een fabrieksreset geen enkel probleem meer gehad.

Het blijft mij gewoon op vallen dat ie ook bv snel is met het inladen van cbr en pdf files en zelfs grote pdf files laad ie snel in en ook pitch to zoom gaat dan snel. Eerlijk gezegd heb ik zelfs het gevoel dat de harddisk sneller werkt als het flashgeheugen wat er vaak in tablets gebruikt word.

Batterijverbruik is wel nog even een twijfelgevalletje want wat ik gisteren eruit haalde zal ongeveer een uur of 5 zijn geweest. Hierbij moet ik wel erbij schrijven dat ik veel files gekopieerd heb en die harddisk natuurlijk dan ook constant bezig was en dat verbruikt extra stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
CLB schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 12:53:
Ik heb trouwens nog eens met een System info tool gekeken en het RAM geheugen is 512 Mb dus toch nog het standaard geheugen en nog niet opgehoogd tot 1 GB. Maar bij dat RAM geheugen staat ook nog eens Intern Geheugen apart erbij en dat is wel dan nog eens 1,5 GB. Beetje verwarrend dus hoe ze dat in mekaar gesleuteld hebben want in principe zou je dan kunnen zeggen dat het intern geheugen 2 GB zou zijn.

Verder zal ik eens even kijken of het mij lukt om een screenshot te maken wat betreft die cpu snelheid wat ik je bij mijn review geschreven heb. Zelf ging ik er namelijk ook vanuit dat ie op 1.2 GHz zou werken maar zoals ik al schreef staat ie duidelijk op 1.5 GHz geclocked.

Ik ben daar ook eens naar gaan zoeken omdat ik het al zo vreemd vond met welke snelheid ie vooral pdf files in laad en ook pinch to zoom en scherpstelling sneller werkt als bij de Asus TF die ik had. Zelfs nog sneller als bij de Ipad 2 die ik ook gehad heb maar dan kan die clocksnelheid dat wel verklaren lijkt mij.

Dat heb ik trouwens uitgetest met precies dezelfde pdf readers die ik op zowel de Asus TF, Ipad 2 als ook de Prime gebruikte, en dan natuurlijk dezelfde pdf files om een goed beeld te krijgen. De Prime was hierbij het snelste maar ja dat mag ook wel gezien het prijskaartje wat daar aan vast hangt.

[ Voor 10% gewijzigd door Roel1966 op 19-02-2012 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-07-2020
Roel1966 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 19:39:
[...]

Ik heb trouwens nog eens met een System info tool gekeken en het RAM geheugen is 512 Mb dus toch nog het standaard geheugen en nog niet opgehoogd tot 1 GB. Maar bij dat RAM geheugen staat ook nog eens Intern Geheugen apart erbij en dat is wel dan nog eens 1,5 GB. Beetje verwarrend dus hoe ze dat in mekaar gesleuteld hebben want in principe zou je dan kunnen zeggen dat het intern geheugen 2 GB zou zijn.

Verder zal ik eens even kijken of het mij lukt om een screenshot te maken wat betreft die cpu snelheid wat ik je bij mijn review geschreven heb. Zelf ging ik er namelijk ook vanuit dat ie op 1.2 GHz zou werken maar zoals ik al schreef staat ie duidelijk op 1.5 GHz geclocked.

Ik ben daar ook eens naar gaan zoeken omdat ik het al zo vreemd vond met welke snelheid ie vooral pdf files in laad en ook pinch to zoom en scherpstelling sneller werkt als bij de Asus TF die ik had. Zelfs nog sneller als bij de Ipad 2 die ik ook gehad heb maar dan kan die clocksnelheid dat wel verklaren lijkt mij.

Dat heb ik trouwens uitgetest met precies dezelfde pdf readers die ik op zowel de Asus TF, Ipad 2 als ook de Prime gebruikte, en dan natuurlijk dezelfde pdf files om een goed beeld te krijgen. De Prime was hierbij het snelste maar ja dat mag ook wel gezien het prijskaartje wat daar aan vast hangt.
Kun je bij de settings\about device even checken welk omap cpu je hebt? Ben met die snelheden heel erg benieuwd welke het is.

Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
RHTizzy schreef op zondag 19 februari 2012 @ 20:01:
Kun je bij de settings\about device even checken welk omap cpu je hebt? Ben met die snelheden heel erg benieuwd welke het is.
Dat had ik al eerder nagekeken en er zit een TI OMAP 4460 in maar ik zal vanavond even proberen screenshots te maken en die hier op het forum te posten voor de geinteresseerden.

[ Voor 16% gewijzigd door Roel1966 op 19-02-2012 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Voor de geinteresseerden heb ik even 3 foto's gemaakt van zowel het cpu type, cpu snelheid en het totale interne geheugen.

Archos 80G9 cpu speed

Archos 80G9 cpu type

Archos 80G9 intern geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
Ik zie toch echt bij RAM max 466MB wat dus 512mb is. Je hebt trouwens wel de 1500mhz versie.

Waar jij het over hebt is interne opslag (of een aparte interne partitie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erg fijn, dankje vriendelijk! 1,5GHz is wel vreemd, maar je hebt wel geluk dan, kicke.
Kun je nog een foto'tje maken van de doos en streepjescode daarvan... Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Chaosstorm schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:17:
Ik zie toch echt bij RAM max 466MB wat dus 512mb is. Je hebt trouwens wel de 1500mhz versie.

Waar jij het over hebt is interne opslag (of een aparte interne partitie.)
Klopt, maar er zit op de harddisk nog een gedeelte van 2 GB ssd en ik vermoed dat dit als intern geheugen oftewel cache gebruikt word. Die harddisk wat erin zit is namelijk een Seagate Momentus hybride harddisk die een stukje ssd als cache gebruiken.

Cpu is idd de 1.5 GHz versie maar ik blijf mij afvragen of dit dan voor alle 80 G9 Turbo's geld met een 250 GB harddisk erin, of dat er toch ook nog 1.2 GHz versies zijn. Ben daar wel eens benieuwd naar en misschien handig als mensen dezelfde hebben dit ook eens na te kijken.
CLB schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:20:
Erg fijn, dankje vriendelijk! 1,5GHz is wel vreemd, maar je hebt wel geluk dan, kicke.
Kun je nog een foto'tje maken van de doos en streepjescode daarvan... Thanks!
Uiteraard geen probleem en meteen even foto ervan gemaakt maar het is even snel gebeurd dus excuses voor de kwaliteit van de foto's.

Nu heb ik nog eens gekeken bij diverse webshops maar die zijn zelf in de war namelijk ze adverteren met 1.2 GHz en in de specs staat 1.5 GHz.

Archos 80G9 barcode

[ Voor 28% gewijzigd door Roel1966 op 19-02-2012 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
Roel1966 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:20:
[...]

Klopt, maar er zit op de harddisk nog een gedeelte van 2 GB ssd en ik vermoed dat dit als intern geheugen oftewel cache gebruikt word. Die harddisk wat erin zit is namelijk een Seagate Momentus hybride harddisk die een stukje ssd als cache gebruiken.

Cpu is idd de 1.5 GHz versie maar ik blijf mij afvragen of dit dan voor alle 80 G9 Turbo's geld met een 250 GB harddisk erin, of dat er toch ook nog 1.2 GHz versies zijn. Ben daar wel eens benieuwd naar en misschien handig als mensen dezelfde hebben dit ook eens na te kijken.
Wat betreft de 2gb ssd, dat wordt gebruikt voor het cachen van veelgebruikte programma's en is volgens mij niet door de gebruiker/ besturingsysteem te zien.

Ik heb voor mijn laptop het grotere broertje de Momentus XT 500gb met 4gb ssd cache, na 3x opstarten van een programma merk je dat het direct opstart etc maar je kunt er niks zelf opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Chaosstorm schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:34:
Wat betreft de 2gb ssd, dat wordt gebruikt voor het cachen van veelgebruikte programma's en is volgens mij niet door de gebruiker/ besturingsysteem te zien.

Ik heb voor mijn laptop het grotere broertje de Momentus XT 500gb met 4gb ssd cache, na 3x opstarten van een programma merk je dat het direct opstart etc maar je kunt er niks zelf opzetten.
Dat heb ik nog eens even nagekeken maar hij installeert wel apps in dat 1.5 GB gedeelte, alleen systeem files worden zo te zien in het RAM gedeelte van die 512 MB gezet. Dus vermoedelijk dat er buiten de harddisk toch nog een apart stukje flash geheugen bij gezet is misschien ter ondersteuning van die 512 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roel1966 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:20:
Uiteraard geen probleem en meteen even foto ervan gemaakt
maar het is even snel gebeurd dus excuses voor de kwaliteit van de foto's.

Nu heb ik nog eens gekeken bij diverse webshops
maar die zijn zelf in de war namelijk ze adverteren met 1.2 GHz en in de specs staat 1.5 GHz.
Kwaliteit maakt niks uit, alles is goed te zien! Nu weet ik, welke code de 1,5GHz versie is, top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
CLB schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:41:
Kwaliteit maakt niks uit, alles is goed te zien! Nu weet ik, welke code de 1,5GHz versie is, top!
Graag gedaan :)

Vond het ook wel al gek dat ie met alles zo snel is en ik bijna zou durven zeggen dat ie niet veel onder doet qua snelheid t.o.v. van de Prime met bepaalde taken dan. Tuurlijk is de Prime van een hele andere klasse maar evenzogoed gezien de prijs vind ik dat Archos het zeker niet verkeerd doet.

Ook ben ik wel eens benieuwd er naar hoe die gaat werken met ICS want ik vond wel persoonlijk sommige dingen in ICS toch wel prettiger werken. Vooral het groeperen van apps vond ik handig en ook het afsluiten van apps gaat bij ICS toch wat praktischer door dat weg sliden ervan.

O ja en nog iets, ik zag dat je bij Handleidingen van de Archos 80 Gen9 alleen links van Engelstalige handleidingen staan hebt maar er is ook een NL handleiding.

http://www.archos.com/manuals/A80G9_NL.htm

[ Voor 67% gewijzigd door Roel1966 op 19-02-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roel1966 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:42:
maar er is ook een NL handleiding.
Thanks, toentertijd bestond er nog geen NL, dus is nu verwerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
Op amazon kun je de 1gb ram versie al preorderen en wordt waarschijnlijk in begin maart geleverd.
Deze heeft dus ook ICS 4.0. (wellicht wel het verkeerde topic tho)

http://www.amazon.co.uk/g...ef=oh_o00_s00_i00_details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Chaosstorm schreef op zondag 19 februari 2012 @ 22:58:
Op amazon kun je de 1gb ram versie al preorderen en wordt waarschijnlijk in begin maart geleverd.
Deze heeft dus ook ICS 4.0. (wellicht wel het verkeerde topic tho)

http://www.amazon.co.uk/g...ef=oh_o00_s00_i00_details
Naar verwachting zal ook rond maart de ICS de lucht in gaan voor de Gen9 tablets en ze dit pas doen wanneer de preorders uitgeleverd gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Laatst online: 16-09 14:26
Ik ben ook geïnteresseerd in de Archos 80 G9 Turbo. Echter heb ik hem pas écht nodig deze zomer. Zouden de prijzen dan gezakt zijn of komt er tegen dan weer een nieuwe versie uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Hoe ervaart iedereen hier de lag van het toetsenbord? Ik merk toch regelmatig een vertraging tijdens het typen. In verschillende vormen eigenlijk:

- Soms is het zo dat ik geen lag merk en de letter direct tijdens de toetsaanslag verschijnt.
- Soms is het zo dat de letter een fractie later verschijnt, waardoor je een typefout vaak te laat opmerkt en je met een boel gedoe de cursor op de juiste plek moet krijgen om de typefout te verbeteren.
- Soms ben ik de cursor helemaal kwijt, kan ik wel typen maar verschijnen er geen letters. En dan zo ineens na een aantal seconden zie ik alle getypte letters staan.

Ik ben er nog niet goed uit wat zich in welke situatie voordoet. Ik gebruik voor het browsen vrijwel altijd Dolphin en gebruik Swiftkey als toetsenbord. Maar volgens mij heeft het standaard toetsenbord hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frye schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:20:
Zouden de prijzen dan gezakt zijn of komt er tegen dan weer een nieuwe versie uit?
De prijzen met een tientje of 3 ofzo, nieuwe versies niet, de laatste versie die eraan komt is de 1GB + ICS
versie, die zal rond maart komen dus dat is lang voor de zomer.. En dan komt volgend jaar pas weer de gen10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Laatst online: 16-09 14:26
CLB schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:27:
[...]
de laatste versie die eraan komt is de 1GB + ICS
versie, die zal rond maart komen dus dat is lang voor de zomer..
Enig idee van de prijs ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk een paar posts boven je...
De Archos 101 8GB is te pre-orderen voor 250 pond, de 16GB versie voor 280 pond...
Hoe of wat qua Archos 80's met 1GB RAM en ICS en prijzen daarvan, geen idee, je kan naar de huidige
prijzen kijken van de gen9's en daaraan een prijsindicatie voor de 80's hangen natuurlijk en anders even geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
hars73 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:21:
Hoe ervaart iedereen hier de lag van het toetsenbord? Ik merk toch regelmatig een vertraging tijdens het typen. In verschillende vormen eigenlijk:
...
Ik typ meestal alleen wat korte reacties op web forums. Mijn vermoeden is dat gif anims de boel behoorlijk kunnen vertragen (zoals op dit forum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-08 12:48
Roel1966 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:11:
Voor de geinteresseerden heb ik even 3 foto's gemaakt van zowel het cpu type, cpu snelheid en het totale interne geheugen.
Met welke app lees je die gegevens uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
CLB schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:41:
[...]

Maar dat is dan wel de code voor de 512MB 1,5GHz versie. Als het goed is komen over een paar weken (hopen we) de 1GB versies met 1,5GHz en die zullen natuurlijk ook weer een andere code hebben. En dat geldt natuurlijk ook weer voor de 101's die ook weer hun eigen codes (512 & 1GB versies?) zullen hebben.

Hadden we maar een totale lijst van alle codes ergens die als referentie kan dienen bij aankoop. Zelfs de tweakers code-lijst is allang niet meer compleet.

Wordt echt een loterij straks...

Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
>><<<
Ik ben er nog niet goed uit wat zich in welke situatie voordoet. Ik gebruik voor het browsen vrijwel altijd Dolphin en gebruik Swiftkey als toetsenbord. Maar volgens mij heeft het standaard toetsenbord hetzelfde probleem.
Heb het ook opgemerkt maar dan vooral in combinatie met de DolphinHD browser. Verder weinig gekloot gehad maar bij DolphinHD valt de keyboard zelfs soms gewoon helemaal weg. Met de cpu icoon van OS monitor zie je dan dat de cpu volledig belast is. En als dat afzakt komt soms wel, soms niet de keyb terug. Zo niet, is het vaak even ergens anders tikken en dan weer in het invoervak voldoende, maar soms ook niet... pfffff

Ligt dus imho meer aan de DolphinHD combo dan de keyboard functie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RHTizzy schreef op maandag 20 februari 2012 @ 18:01:
Maar dat is dan wel de code voor de 512MB 1,5GHz versie.
Klopt, maar zo kun je wel uitsluiten dat je een 1,2GHz versie mee naar huis krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online

- Soms is het zo dat ik geen lag merk en de letter direct tijdens de toetsaanslag verschijnt.
- Soms is het zo dat de letter een fractie later verschijnt, waardoor je een typefout vaak te laat opmerkt en je met een boel gedoe de cursor op de juiste plek moet krijgen om de typefout te verbeteren.
- Soms ben ik de cursor helemaal kwijt, kan ik wel typen maar verschijnen er geen letters. En dan zo ineens na een aantal seconden zie ik alle getypte letters staan.

Ik merk op mijn 1.5 GHz versie eigenlijk weinig tot geen lag bij het toetsenboard en reageerd ie verder prima maar wat ik wel gemerkt had is dat er een klein tikje lag bij het schuiven van het hoofdscherm ontstond. Datzelfde had ik dus ook voorheen bij een Asus TF en de oorzaak hiervan was dat bij de TF veel widgets standaard geinstalleerd stonden.

Bij de Archos daarentegen weer niet maar die zetten er standaard een live wallpaper op en die heb ik dus snel eraf gehaald en een standaard achtergrond gekozen waarna het probleem weg was. Deels ligt dit aan het beperkte RAM geheugen maar deels ook een nuk van Honycomb want bij ICS had ik dit helemaal niet. ICS werkt gewoon soepeler wat dat betreft en ook handiger qua afsluiten van apps waarvoor Archos trouwens ook best een handig standaard tooltje erbij gedaan heeft.

Ook trouwens dat swipe keyboard zorgt voor vertraging want als je gaat swipen dan maakt ie gebruik van een soort woordenboek om woorden te vormen aan de hand van de letters waar je naartoe schuift. Logischerwijze gaat hij dus telkens zoeken naar woorden en dan kan het de invoer vertragen, dus vandaar dat ik niks moet weten van het hele swipe gebeuren.

Maar in elk geval zou ik je als tip willen aanbieden dat je zo weinig mogelijk widgets op het hoofdscherm zet en liefst geen live wallpapers, en dan toch zoveel mogelijk het standaard toetsenboard te gebruiken wil je zo min mogelijk lag krijgen. Al die extra's mogen dan wel leuk zijn maar ik kies liever voor een lag vrij tablet dan allerlei toeters en bellen die je in feite toch nooit echt helemaal zal benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Roel1966 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 19:32:
[...]

Ik merk op mijn 1.5 GHz versie eigenlijk weinig tot geen lag bij het toetsenboard en reageerd ie verder prima maar wat ik wel gemerkt had is dat er een klein tikje lag bij het schuiven van het hoofdscherm ontstond. Datzelfde had ik dus ook voorheen bij een Asus TF en de oorzaak hiervan was dat bij de TF veel widgets standaard geinstalleerd stonden.

Bij de Archos daarentegen weer niet maar die zetten er standaard een live wallpaper op en die heb ik dus snel eraf gehaald en een standaard achtergrond gekozen waarna het probleem weg was. Deels ligt dit aan het beperkte RAM geheugen maar deels ook een nuk van Honycomb want bij ICS had ik dit helemaal niet. ICS werkt gewoon soepeler wat dat betreft en ook handiger qua afsluiten van apps waarvoor Archos trouwens ook best een handig standaard tooltje erbij gedaan heeft.

Ook trouwens dat swipe keyboard zorgt voor vertraging want als je gaat swipen dan maakt ie gebruik van een soort woordenboek om woorden te vormen aan de hand van de letters waar je naartoe schuift. Logischerwijze gaat hij dus telkens zoeken naar woorden en dan kan het de invoer vertragen, dus vandaar dat ik niks moet weten van het hele swipe gebeuren.

Maar in elk geval zou ik je als tip willen aanbieden dat je zo weinig mogelijk widgets op het hoofdscherm zet en liefst geen live wallpapers, en dan toch zoveel mogelijk het standaard toetsenboard te gebruiken wil je zo min mogelijk lag krijgen. Al die extra's mogen dan wel leuk zijn maar ik kies liever voor een lag vrij tablet dan allerlei toeters en bellen die je in feite toch nooit echt helemaal zal benutten.
Live wallpapers veroorzaken inderdaad nog meer lag, dit had ik al gezien bij een kennis die die ook de G9 heeft. Daar vielen zelfs toetsaanslagen weg bij gebruik van een live wallpaper. Standaard wallpaper erop en dat probleem was voorbij.

Wat mezelf betreft heb ik nog geen diepgravend onderzoek naar een oorzaak gedaan. Daarvoor zit het me nou weer niet zo heel erg in de weg, omdat ik toch geen hele lange verhalen type op m'n tablet. Ik heb 2 widgets op m'n homescreens (internetfavorieten en SimiClock), maar vermoed niet dat die de oorzaak zijn.

Ik zal ICS binnenkort eens even afwachten om te kijken hoe daar een eventuele lag is. En anders ga ik wel eens wat specifieker uitzoeken wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcarter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-04 20:08
Lag bij het typen in de browser is altijd al een honeycomb probleem geweest. (google maar een keer op keyboard lag honeycomb)

Ik hoop dat ics dit inderdaad oplost, omdat die browser toch een vooruitgang is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

rcarter schreef op maandag 20 februari 2012 @ 22:46:
Lag bij het typen in de browser is altijd al een honeycomb probleem geweest. (google maar een keer op keyboard lag honeycomb)

Ik hoop dat ics dit inderdaad oplost, omdat die browser toch een vooruitgang is
Even snel gezocht en hier is wat te lezen over ICS op de TF Prime: http://www.transformerfor...194-ics-keyboard-lag.html

Bij meerdere gebruikers lijkt de conclusie: Met HC een keyboard lag, met ICS is die lag verdwenen

We wachten vrolijk nog even verder op de ICS update van Archos. Ben benieuwd, maar mij gevoel zegt dat onze tablets wel eens flink wat soepeler gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
hars73 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 23:10:
Even snel gezocht en hier is wat te lezen over ICS op de TF Prime: http://www.transformerfor...194-ics-keyboard-lag.html

Bij meerdere gebruikers lijkt de conclusie: Met HC een keyboard lag, met ICS is die lag verdwenen

We wachten vrolijk nog even verder op de ICS update van Archos. Ben benieuwd, maar mij gevoel zegt dat onze tablets wel eens flink wat soepeler gaan lopen.
De hoofdrede hiervoor is ook wel vrij gemakkelijk te achterhalen namelijk ICS heeft een beter geheugenmanagement t.o.v. Honycomb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aantal weken geleden werd er gesproken over een ICS update gepland in de eerste week van februari... Iemand enig id/bron wanneer er wat gaat gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 21:05:
Aantal weken geleden werd er gesproken over een ICS update gepland in de eerste week van februari... Iemand enig id/bron wanneer er wat gaat gebeuren?
De officiele datum van Archos is het 1ste kwartaal van 2012 en niet de 1ste week van februari maar op US en UK sites is wel al de 1 GB Turbo versie met ICS te pre orderen die in maart uitgeleverd gaan worden. Voor zover bekend zou tegelijkertijd dan ook ICS de lucht in gaan voor alle andere G9 tablets maar een exacte datum is nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
fotojunk schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:37:
Met welke app lees je die gegevens uit ?
Ik heb hier Android System Info app voor gebruikt.

Android Market: Android System Info

[ Voor 7% gewijzigd door Roel1966 op 21-02-2012 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roel1966 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 21:43:
[...]

Ik heb hier Android System Info app voor gebruikt.

Roel1966 hartelijk dank voor de informatie over de 1.5GHz versie van de G9 80.
Ik wordt er wel erg enthousiast van.
Maar ik heb nog wel een vraagje: Vorige jaar waren er nogal wat problemen met het scherm.Als er in de buurt van de G3 stick druk werd uit geoefend dan was dat heel goed te zien op het scherm.
Hoe is dat bij Jouw exemplaar. Ik verwacht eigenlijk dat ze dat bij Archos opgelost hebben.
Bij voorbaat veel dank.

Hans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 17:58:
Roel1966 hartelijk dank voor de informatie over de 1.5GHz versie van de G9 80.
Ik wordt er wel erg enthousiast van.
Maar ik heb nog wel een vraagje: Vorige jaar waren er nogal wat problemen met het scherm.Als er in de buurt van de G3 stick druk werd uit geoefend dan was dat heel goed te zien op het scherm.
Hoe is dat bij Jouw exemplaar. Ik verwacht eigenlijk dat ze dat bij Archos opgelost hebben.
Bij voorbaat veel dank.

Hans.
Graag gedaan wat betreft de info van de 1.5 versie 80 G9 waarbij uiteraard ook de eer aan CLB gaat die veel moeite heeft gedaan om dit topic op te stellen.

Wat betreft de z.n. kringen in het scherm hoef je je geen zorgen te maken want daar heeft dit model met harddisk geen last van. Deels komt dit doordat de harddisk aan de achterkant zit en deels doordat het tablet 2 mm dikker is als het flashmodel.

Of het bij de flashmodellen inmiddels opgelost is durf ik niet te zeggen maar ik heb wel al diverse reviews op Youtube bekeken die dat probleem aan halen en laten zien. Nu zeggen ze alemaal al bij de reviews dat dit absoluut niet storend is en demonstreren ook op welke manier die kringen ontstaan.

Je moet dan dus echt redelijk hard op de achterkant gaan drukken en ook nog alleen op bepaalde plaatsen maar in normaal gebruik zie je dat geeneens. Bij normaal gebruik pak je het tablet sowieso altijd aan de randen vast en dan onstaan dus geen kringen verder.

In elk geval kan ik je dit tablet zeker aanraden voor de prijs wat je er voor betaald en te bedenken dat het maar 55 euro meer is als die goedkope Blokker en Intertoys tablets. Tros Radar heeft gisteren zelfs een test gedaan onder een aantal budget tablets waar ook de Archos als beste uit de bus kwam.

[ Voor 9% gewijzigd door Roel1966 op 22-02-2012 18:27 ]

Verwijderd

Ik hoop niet dat de update naar ICS net zolang op zich laat wachten als de 3G-dongel van TPH!
Nog nooit ontvangen...... zijn er meer die er nog op wachten?

UPDATE: 3g dongel ontvangen na een twitter sessie met Marjon van TPH

Greetz,
oet Sodom

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2012 23:23 ]

• rcarter
Ik zou even contact opnemen met TPH, ze waren mij ook compleet vergeten totdat ik contact opnam.

Over ics... ik zou q1 2012 aanhouden. Archos reageert niet op vragen op ics dus ik denk dat ze aanzienlijk achter lopen

• hars73

hars73

Ik kwam vandaag ineens deze USB 'stick' tegen, de Sandisk Cruzer Fit.
Volgens mij zou je het lege klepje van de 3G poort toch prima moeten kunnen modden zodat je deze USB stick in de 3G poort plaatst en het lege klepje er nog weer netjes overheen zet?

Ik heb het klepje eens bekeken, maar het wegvijlen van het uitstekende deel aan de kant die de USB poort ingaat, zou volgen mij voldoende kunnen zijn.

Ik durf het alleen niet echt aan met m'n eigen klepje. 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.dataio.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/16_GB_USB_Drive__4f1d8b0eb84e1.jpg
En wat is er dan minder aan een Micro-SDHC kaartje? Of wil je hem in je HDD-versie stoppen?

• hars73

hars73

CLB schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:14:
En wat is er dan minder aan een Micro-SDHC kaartje? Of wil je hem in je HDD-versie stoppen?
Nee ik kan ook gewoon een Micro-SD kaartje plaatsen, heb ik nu ook, klopt. Maar sommige mensen vinden dat die teveel uitsteekt en daardoor drukken ze hem dan in waardoor ie loskomt.

En het zou je nog meer opslagruimte kunnen opleveren indien je dat nodig hebt.
En het is misschien toch leuk om je tablet een beetje te modden ;)
Ja koop dan een HDD versie :)
Volgens mij is een micro-SDHC reader nog kleiner, zoiets bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.geeky-gadgets.com/wp-content/uploads/2008/03/sd_card_reader2.jpg

of zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://strony.aster.pl/barton/hardware/Kingston_FCR-MRG2_microSDHC_Reader.jpg
voor paar euro..
Een 32GB microSDHC kaartje class 10 van Samsung kost zo'n €35,00 en hop je hebt weer extra ruimte :)

[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 23-02-2012 11:23 ]

• nitroke
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-05 16:36
rcarter schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:51:
Ik zou even contact opnemen met TPH, ze waren mij ook compleet vergeten totdat ik contact opnam.

Over ics... ik zou q1 2012 aanhouden. Archos reageert niet op vragen op ics dus ik denk dat ze aanzienlijk achter lopen
Mja, ik wil de nieuwe versie wel kopen met 1.5Ghz en 1GB maar ik zie op amazon al dat deze nu uitgesteld is tot 1mei.

Hopelijk is de update van ics hiermee dus ook niet uitgesteld.

http://www.amazon.co.uk/A...TF8&qid=1329989920&sr=8-2

• hars73

hars73

Net deze echte leren hoes binnengekregen vanuit de USA in ruim een week tijd.
www.ebay.nl/itm/NEW-Genui...let-8-16-GB-/360421975865

Ziet er prima uit, mijn 101 past er goed in, zit strak en de hoes heeft verstevigde 'flappen'. En het is inderdaad echt leer. Op de een of andere manier lijkt m'n tablet ineens een stuk duurder/professioneler/kwalitatief hoger. :*)

• fotojunk
hars73 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:22:
Net deze echte leren hoes binnengekregen vanuit de USA in ruim een week tijd.
www.ebay.nl/itm/NEW-Genui...let-8-16-GB-/360421975865

Ziet er prima uit, mijn 101 past er goed in, zit strak en de hoes heeft verstevigde 'flappen'. En het is inderdaad echt leer. Op de een of andere manier lijkt m'n tablet ineens een stuk duurder/professioneler/kwalitatief hoger. :*)
Volgens mij is dit dezelfde maar dan voor 1/3 van de prijs die jij hebt betaald.
Ik heb hem al besteld..

[ Voor 1% gewijzigd door fotojunk op 23-02-2012 13:56 . Reden: Aanvulling ]

• hars73

hars73

fotojunk schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:55:
[...]

Volgens mij is dit dezelfde maar dan voor 1/3 van de prijs die jij hebt betaald.
Ik heb hem al besteld..
Nee dat is de versie die niet echt van leer is, maar van kunstleer.
Ik heb ook een tijdje getwijfeld of ik die kunstleren zou gaan aanschaffen, maar uiteindelijk toch besloten om een echte leren hoes te kopen.
Hier op Amazon staat dezelfde als ik heb: http://www.amazon.com/Gen...blet-8-16GB/dp/B006R6G6ZY

[ Voor 7% gewijzigd door hars73 op 23-02-2012 14:10 ]

• erwin.heukels
hars73 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:10:
Ik kwam vandaag ineens deze USB 'stick' tegen, de Sandisk Cruzer Fit.
Volgens mij zou je het lege klepje van de 3G poort toch prima moeten kunnen modden zodat je deze USB stick in de 3G poort plaatst en het lege klepje er nog weer netjes overheen zet?

Ik heb het klepje eens bekeken, maar het wegvijlen van het uitstekende deel aan de kant die de USB poort ingaat, zou volgen mij voldoende kunnen zijn.

Ik durf het alleen niet echt aan met m'n eigen klepje. 8)7

[afbeelding]
ik heb zo'n USB-memorystick in gebruik in de auto. deze zit standaard in het afneembaar frontje gedruk. handig! Overigens zijn er meer merken die zoiets leveren dus hoeft niet perse Sandisk te zijn. Heb hem eigenlijk nog niet geprobeerd op de G9. zal dat nog eens proberen...

one life, live it!

• Chaosstorm
Roel1966

Hoelang houdt de accu het ongeveer vol?
Want ik wil opzich ook wel een archos g9 80 halen maar ik vraag mij af of de hardeschijf erg veel stroom verbruikt tov. de ssd varianten. En gaat de hardeschijf ook in een soort van eco modus als je alleen browsed bijv? of staat dat ding constant stroom te slurpen?

Verwijderd

[quote]Roel1966 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 18:22:
[...]

Hallo Roel1966, nog een vraag.
Bij de flash modellen komt de voeding via de USB aansluiting.
Dat is handig als de Archos in de auto wilt gebruiken.
Maar bij de harddisk uitvoering gaat dat anders, dan komt de voeding via een rond plugje net zo als bij de Gen8 modellen.
Zit er aan de andere kant van het voeding snoer ook een USB aansluiting.
Dat heb ik nog nergens kunnen zien.

Bij voorbaat dank.

Hans

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 21:39:
Hallo Roel1966, nog een vraag.
Bij de flash modellen komt de voeding via de USB aansluiting.
Dat is handig als de Archos in de auto wilt gebruiken.
Maar bij de harddisk uitvoering gaat dat anders, dan komt de voeding via een rond plugje net zo als bij de Gen8 modellen.
Zit er aan de andere kant van het voeding snoer ook een USB aansluiting.
Dat heb ik nog nergens kunnen zien.

Bij voorbaat dank.

Hans
Bij de harddiskversie zit een vaste kabel aan de adapter met een ronde plug dus verder geen usbplug eraan, maar er zijn wel verloopstukjes te krijgen van die ronde plug naar usb.

http://www.123bestdeal.co...n-1-multifunctioneel.html

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:18
Ik heb echt megaveel last van lag tijdens het typen en dat kraakt de hele ervaring wel serieus... zorgt er ook vooor dat i dit ding bv niet vaak en graag gebruik...

Wil eigenlijk wel eens een filmpje plaatsen van die lag, echt om depressief van te worden..

Libe wallpapers scheelt wel immens.., hoop dat ICS deze rotzooi wat nieuw leven inblaast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

HyperBart schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 23:54:
Ik heb echt megaveel last van lag tijdens het typen en dat kraakt de hele ervaring wel serieus... zorgt er ook vooor dat i dit ding bv niet vaak en graag gebruik...

Wil eigenlijk wel eens een filmpje plaatsen van die lag, echt om depressief van te worden..

Libe wallpapers scheelt wel immens.., hoop dat ICS deze rotzooi wat nieuw leven inblaast
In plaats van zo negatief te zijn, kun je beter proberen structureel achter jouw 'lag-probleem' te komen.
Ik heb ook wel eens een beetje lag, maar niet zo erg dat ie volledig onbruikbaar is.

Live wallpaper heb je al uitgezet.
Haal alle widgets eens van al je vijf homescreens.
Ga op zoek naar een tool waarmee je eventueel processorbelasting en geheugengebruik goed kunt meten.
Kijk eens welke applicaties en processen er allemaal draaien en kill er eens een aantal.

Zo kom je er misschien achter wat de oorzaak is en kun je toch van je tablet proberen te genieten.
ICS zal echt geen wondermiddel zijn hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
HyperBart schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 23:54:

Zoals Hars73 als schrijft ligt dit puur eraan dat je teveel dingen op de achtergrond hebt draaien en dat veranderd ICS ook niet, sterker nog, zelfs de high-end tablets gaan dan laggy worden als je alles vol widgets en dergelijke zet.

Ook zaken als b.v. een swipe toetsenboard of elk ander naderhand geinstalleerd toetsenboard kan de oorzaak zijn van lag, daarvoor dat ik altijd het standaard toetsenboard gebruik en bij mij er geen lag is. Dus begin eerst eens alles na te lopen zoals Hars73 al schrijft en als je dan nog lag blijft houden is er misschien iets mis.

O ja en misschien wel even handig als je erbij zet om welk Archos tablet het gaat want er zijn zovele types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roel1966 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 00:48:
[...]

Zoals Hars73 als schrijft ligt dit puur eraan dat je teveel dingen op de achtergrond hebt draaien en dat veranderd ICS ook niet, sterker nog, zelfs de high-end tablets gaan dan laggy worden als je alles vol widgets en dergelijke zet.

Ook zaken als b.v. een swipe toetsenboard of elk ander naderhand geinstalleerd toetsenboard kan de oorzaak zijn van lag, daarvoor dat ik altijd het standaard toetsenboard gebruik en bij mij er geen lag is. Dus begin eerst eens alles na te lopen zoals Hars73 al schrijft en als je dan nog lag blijft houden is er misschien iets mis.

O ja en misschien wel even handig als je erbij zet om welk Archos tablet het gaat want er zijn zovele types.
Hallo Hars73, even Roel1966 nog even aanvullen.
Ik heb twee tips.
1 Ergens (Applicatiebeheer bij gen9) kun je alle programma's afsluiten.
Doe dat en schakel ze een voor een in om uit te vinden welk programma de vertraging veroorzaakt.
2 Als je een programma van market installeert schakel dan handmatig update in.
Want je zult zien dat er een programma gaat updaten als het Jou niet uitkomt.

De vriendelijke groeten.

HansZelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:18
hars73 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 00:04:
[...]

In plaats van zo negatief te zijn, kun je beter proberen structureel achter jouw 'lag-probleem' te komen.
Ik heb ook wel eens een beetje lag, maar niet zo erg dat ie volledig onbruikbaar is.
Live wallpaper heb je al uitgezet.
Haal alle widgets eens van al je vijf homescreens.
Ga op zoek naar een tool waarmee je eventueel processorbelasting en geheugengebruik goed kunt meten.
Kijk eens welke applicaties en processen er allemaal draaien en kill er eens een aantal.

Zo kom je er misschien achter wat de oorzaak is en kun je toch van je tablet proberen te genieten.
ICS zal echt geen wondermiddel zijn hoor.
Ik heb geen widgets op mijn homescreens staan, die had ik al verwijderd...

Welke tool raad je aan, kan je dit bv ook nog in de taakbalk laten zien met een percentage dat ik tijdens werkzaamheden de CPU belasting kan zien?

Geen speciale toetsenborden, alleen het "Franse", wat op de tablet gelijk is aan de Azerty van Belgen... Maar dat is een Android eigen toetsenbord zonder Swype of andere trucjes...
En daar ben ik dan wel compleet fout in gegaan, het betreft een 101 G9 Turbo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
Welke tool raad je aan, kan je dit bv ook nog in de taakbalk laten zien met een percentage dat ik tijdens werkzaamheden de CPU belasting kan zien?
Ik gebruik hier OS Monitor voor. Het plaatst (na de instelling te hebben aangezet) een vierkant icoontje in je statusbalk die de cpu belasting weergeeft. Super handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcarter
Het begint er toch op te lijken dat ICS zeer binnenkort zal uitkomen.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1514519

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
HyperBart schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:12:
En daar ben ik dan wel compleet fout in gegaan, het betreft een 101 G9 Turbo...
Je kan eens kijken bij Instellingen en dan Over Tablet en dan eens zoeken naar de OMAP versie in jou tablet want ik vermoed dat je denkelijk nog een "oudere" en minder snelle cpu erin hebt. Zeker dan bij een 10 inch tablet met een resolutie van 1280 bij 800 kan het wel eens zijn dat de minder snelle cpu's er moeite mee hebben.

Zelf heb ik de Archos 80 G9 Turbo met wel dan die nieuwe 1.5 GHz versie cpu waarbij ik zo goed als geen lag kan vinden en zelfs niet bij pinch to zoom met grote pdf files. Dus dat zou onder andere wel een oorzaak kunnen zijn want de oudere Archos tablets hadden wel inderdaad nog eens last van lag. Nu geld dit ook wel voor vele andere tablets waaronder sommige high-end tablets met zelfs een Tegra 2 erin.

Wat je ook nog kan doen op aanvulling van HansZelf is om bij Instellingen en dan Apps te kijken en daar bij het tabje Word uitgevoerd te kijken welke apps er automatisch opgestart worden. Wanneer je dan de app selecteerd en op stoppen en afsluiten klikt word de app de volgende keer niet meer vanzelf ingeladen bij het opstarten.
rcarter schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:31:

Dat ziet er goed uit als ze in Frankrijk al de lucht ingegaan zijn maar het is even afwachten of het geen testexemplaar is wat ze daar laten zien. Ik houd zelf in elk geval regelmatig de updates in de gaten en misschien een tip voor iedereen is dat je beter handmatig via Instellingen het tablet kan laten zoeken naar firmware updates.

[ Voor 32% gewijzigd door Roel1966 op 24-02-2012 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
rcarter schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:31:

Ik kon niet meer wachten en had met name het probleem dat de mail- en calender-server van mijn werk het niet fijn vindt om met Android te praten, maar alleen maar interactie met iPad/iPhone toestaat. balen!

ofwel: mijn G9 heeft via Vraag & Aanbod een nieuw (t)huis gevonden. Veel plezier ermee Yasin!

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Laatst online: 16-09 15:07
Dat ziet er goed uit als ze in Frankrijk al de lucht ingegaan zijn maar het is even afwachten of het geen testexemplaar is wat ze daar laten zien. Ik houd zelf in elk geval regelmatig de updates in de gaten en misschien een tip voor iedereen is dat je beter handmatig via Instellingen het tablet kan laten zoeken naar firmware updates.
Is wel een testversie. Het echte update komt later en zal wereldwijd uitgerold worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
Ik heb vandaag ook de g9 80 1.5ghz 250gb hdd versie bij mycom besteld.
Kan niet wachten om er mee te gaan prutsen/rooten :P

Heb ook maar direct een capacitive pen en screenprotector op ebay besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Chaosstorm schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 16:11:
Ik heb vandaag ook de g9 80 1.5ghz 250gb hdd versie bij mycom besteld.
Kan niet wachten om er mee te gaan prutsen/rooten :P

Heb ook maar direct een capacitive pen en screenprotector op ebay besteld.
Zal je zeker geen spijt van krijgen maar wel nog een tip namelijk nadat je de laatste firmwareupdate geinstalleerd hebt raad ik je aan even het tablet naar fabrieksinstellingen terug te zetten. Dus tablet opstarten en uiteraard aan de lader hangen en alles door lopen totdat ie volledig opgestart is. Vervolgens laat je hem zoeken via instellingen naar firmwareupdates en krijg je versie 3.2.80 binnen ( wifi natuurlijk inschakelen ).

Daarna ga je weer naar instellingen en zet je hem terug op fabrieksinstellingen waarna je na een paar reboots weer het opstartscherm krijgt zoals je hem voor het eerst opstartte. Maar wat betreft rooten kan je nog wel even vergeten want er zijn ook nog geen custom rom versies voor die nieuwe types voor zover ik gezien heb. En tja niet te vergeten dat je met rooten wel je garantie verspeelt maar dat is bij alle tablets wel zo.

Sowieso hoef je het tablet niet te rooten om z.n. bloatware eraf te gooien want gelukkig krijg je bij Archos een keuzemogelijkheid of je third party software wel of niet wilt laten installeren. Kies je voor niet installeren krijg je verder geen onnodige troep erop en alleen wat handige tools van Archos zelf die heel bruikbaar zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Roel1966 op 25-02-2012 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb misschien een rare vraag......
kun je er ook mee bellen/sms. (als de 3g stick er inzit natuurlijk)
wel cool natuurlijk met een 10" tablet aan je oor :-)

En hoe kun je zien welke verbinding je gebruikt, wifi of 3g?

greetz

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2012 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 23:21:
Ik heb misschien een rare vraag......
kun je er ook mee bellen/sms. (als de 3g stick er inzit natuurlijk)
wel cool natuurlijk met een 10" tablet aan je oor :-)

En hoe kun je zien welke verbinding je gebruikt, wifi of 3g?

greetz
Eerlijk gezegd moet ik je het antwoord schuldig blijven want ik gebruik mijn tablet alleen binnenshuis en via wifi, maar er zullen zeker mensen met een 3g stick zijn die hier meer van weten.

Zou inderdaad wel maf uit zien om midden op straat te lopen met een plakaat aan je oor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bellen niet, alleen 3G (of Skypen ofzo natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
Roel1966 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 18:49:
[...]

Zal je zeker geen spijt van krijgen maar wel nog een tip namelijk nadat je de laatste firmwareupdate geinstalleerd hebt raad ik je aan even het tablet naar fabrieksinstellingen terug te zetten. Dus tablet opstarten en uiteraard aan de lader hangen en alles door lopen totdat ie volledig opgestart is. Vervolgens laat je hem zoeken via instellingen naar firmwareupdates en krijg je versie 3.2.80 binnen ( wifi natuurlijk inschakelen ).

Daarna ga je weer naar instellingen en zet je hem terug op fabrieksinstellingen waarna je na een paar reboots weer het opstartscherm krijgt zoals je hem voor het eerst opstartte. Maar wat betreft rooten kan je nog wel even vergeten want er zijn ook nog geen custom rom versies voor die nieuwe types voor zover ik gezien heb. En tja niet te vergeten dat je met rooten wel je garantie verspeelt maar dat is bij alle tablets wel zo.

Sowieso hoef je het tablet niet te rooten om z.n. bloatware eraf te gooien want gelukkig krijg je bij Archos een keuzemogelijkheid of je third party software wel of niet wilt laten installeren. Kies je voor niet installeren krijg je verder geen onnodige troep erop en alleen wat handige tools van Archos zelf die heel bruikbaar zijn.
Oke, bedankt voor de tips ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb een probleem met mijn 3G stick.
Archos 101 g9
Originele Archos stick
AH prepaid kaartje

Ik heb wel de melding 3G stick connect en onderin de taakbalk staat ook 3G
Maar wil ik naar b.v joeptoep of naar de browser,
krijg ik de melding: geen netwerk verbinding

in de gebruikershandleiding staat: Voer de pincode van uw SIM-kaart in en druk op OK.
DAT kan ik dus nergens vinden!

Op mijn laptop werkt alles (na installatie) probleemloos.(geen pincode ingevoerd!!??)

Wat doe ik verkeerd?
Of werkt het bij iedereen dan wel goed?

Groet,

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2012 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHzRd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-04 09:41
Ik heb een klein vraagje,

ik zit namelijk al een paar weken te twijfelen welke tablet ik zou nemen.

de Archos Gen9 101 Turbo met 256Gb lijkt me een enorm goede keuze.

Iemand een idee of je de Turbo verschil echt wel merkt ?
Hoe staat hij tegenover de tegra 3 ?
Is er een mogelijkheid om een extra tablet keyboard aan te sluiten ?

Mijn excuses voor de vragen die mss al beantwoord werden in deze topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
256Gb bestaat niet, het is 250GB, maarja...

Turbo-verschil wat je merkt? Je doelt denk op de snellere CPU, alles wat sneller is is toch fijn..
Tevens zijn er geen 250GB non-turbo versies, dus wil je 250GB HDD dan heb je automatisch een turbo-versie.

Tegenover de Tegra 3... Zoek benchmarks? Bij die taken is de OMAP4460 sneller, bij die taken weer de Tegra..

Er zijn extra mogelijkheden om toetsenborden aan te sluiten ja, dit kan via de USB-aansluiting (aan de achterkant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
BioHzRd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 14:08:
Ik heb een klein vraagje,

ik zit namelijk al een paar weken te twijfelen welke tablet ik zou nemen.

de Archos Gen9 101 Turbo met 256Gb lijkt me een enorm goede keuze.

Iemand een idee of je de Turbo verschil echt wel merkt ?
Hoe staat hij tegenover de tegra 3 ?
Is er een mogelijkheid om een extra tablet keyboard aan te sluiten ?

Mijn excuses voor de vragen die mss al beantwoord werden in deze topic.
Ik kan je al vanuit de praktijk vertellen dat de Turbo versie zeer zeker sneller is want ik bezit zelf nu de Archos 80 G9 Turbo 250 GB met de laatste nieuwe OMAP 4460 die op 1.5 GHz draait. Let hierbij wel erop dat de 1.5 GHz versies pas sinds kort op de markt zijn en ik het geluk had dat ik een van de 1sten kreeg.

Het verschil tegenover de Tegra 3 is dat de OMAP 4460 een hogere clocksnelheid heeft t.o.v. de Tegra 3 die op 1.3 GHz werkt maar wel dan 4 cores heeft. De meeste apps van de Android Market maken echter geen gebruik van 4 cores maar van 1 of 2, dus daardoor is een hogere clocksnelheid per core gunstiger.

Een extra keyboard of muis kan je zeker aansluiten via mini-usb of via bluetooth en er zijn zelfs hoesjes te koop met ingebouwd keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHzRd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-04 09:41
Roel1966 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 17:17:
[...]

Ik kan je al vanuit de praktijk vertellen dat de Turbo versie zeer zeker sneller is want ik bezit zelf nu de Archos 80 G9 Turbo 250 GB met de laatste nieuwe OMAP 4460 die op 1.5 GHz draait. Let hierbij wel erop dat de 1.5 GHz versies pas sinds kort op de markt zijn en ik het geluk had dat ik een van de 1sten kreeg.

Het verschil tegenover de Tegra 3 is dat de OMAP 4460 een hogere clocksnelheid heeft t.o.v. de Tegra 3 die op 1.3 GHz werkt maar wel dan 4 cores heeft. De meeste apps van de Android Market maken echter geen gebruik van 4 cores maar van 1 of 2, dus daardoor is een hogere clocksnelheid per core gunstiger.

Een extra keyboard of muis kan je zeker aansluiten via mini-usb of via bluetooth en er zijn zelfs hoesjes te koop met ingebouwd keyboard.
Heb je een website waar ik de 1.5Ghz met zekerheid kan bestellen. Zelf ben ik nog aan het twijfelen aan de 8inch of de 10inch.

Allesinds bedankt voor de reactie, kben benieuwd indien ik er eentje in men handen heb :D Enige voorkeur nog van extra's (accesoires ?) dat zeker een musthave zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
Hey, dat klinkt handig! Heb je daar mss een link van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

RHTizzy schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 07:57:
[...]
begint dan akelig veel te lijken op netbook :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
RHTizzy schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 07:57:
[...]
Ik heb de mijne te koop gezet op marktplaats omdat ik hem nooit gebruik.
Maar het werkt perfekt.

[ Voor 3% gewijzigd door fotojunk op 28-02-2012 18:39 . Reden: Verkocht op marktplaats, link dus dood ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
BioHzRd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 17:22:
Heb je een website waar ik de 1.5Ghz met zekerheid kan bestellen. Zelf ben ik nog aan het twijfelen aan de 8inch of de 10inch.

Allesinds bedankt voor de reactie, kben benieuwd indien ik er eentje in men handen heb :D Enige voorkeur nog van extra's (accesoires ?) dat zeker een musthave zijn ?
Hier http://www.mycom.nl/Produ...-S-12GHz-250GB/1198289heb ik mijn 8 inch gekocht maar ik zie dat ie niet op voorraad is. Er staat bij dat de levertijd 10 dagen of langer is maar ik neem aan dat andere webshops er wel nog op voorraad hebben.

Zo qua accessoires heb ik er zelf eigenlijk niks aparts bij gekocht en dingen als een toetsenboard of muis gebruik ik niet bij het tablet omdat ik hem puur voor het lezen van boeken en strips gebruik. Nadeel van een toetsenboardje erbij vind ik ook nog eens dat het weer extra slepen betekent.

[ Voor 17% gewijzigd door Roel1966 op 28-02-2012 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
Het goede nieuws!
Ik heb mijn archos 80 g9 1.5ghz 250GB hdd ontvangen! (deze heeft dus ook de 4460 omap soc)

Het slechte nieuws!
Mijn scherm is defect bij de eerste keer opstarten..
http://i44.tinypic.com/2lkbech.jpg

Maakt niet uit wat ik doe, de kleuren veranderen niet het is alsof mijn kleuren in negatief/inverted zijn!
Ik heb deze bij mycom besteld maarja.. hij is nu al niet meer leverbaar.. en om nou weer 10 dagen te wachten.. dan zou ik wel de 1gb ram versie willen :P

Trouwens staat de 1,5ghz versie ook in de price watch!
Nu hoef je niet meer te gokken op 1,2ghz en hopen dat je 1,5ghz hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door Chaosstorm op 28-02-2012 22:13 . Reden: meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaosstorm schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 21:54:
Het goede nieuws!
Ik heb mijn archos 80 g9 1.5ghz 250GB hdd ontvangen! (deze heeft dus ook de 4460 omap soc)

Het slechte nieuws!

Maakt niet uit wat ik doe, de kleuren veranderen niet het is alsof mijn kleuren in negatief/inverted zijn!
Ik heb deze bij mycom besteld maarja.. hij is nu al niet meer leverbaar.. en om nou weer 10 dagen te wachten.. dan zou ik wel de 1gb ram versie willen :P

Roel1966, even een vraagje.
Enige bladzijden terug is een foto waarop je kan zien dat er een 1.5GHz processor inzit.
Waar kan ik dat vinden in het menu of heb je daarvoor een ander programma gebruikt.

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Chaosstorm schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 21:54:
Het slechte nieuws!

Dat ziet er inderdaad niet echt goed uit en toch dan even met Mycom contact op nemen want zelf kan je hier verder niets aan veranderen jammergenoeg. Maar je kan sowieso altijd binnen 7 dagen het tablet terugsturen zonder opgave van rede en dan krijg je het geld terug bij Mycom.

Wat betreft 1.5 GHz heb ik gisteren gemeld bij Pricewatch en ze hebben het inmiddels veranderd want de OMAP 4460 draait standaard op 1.5 GHz, dus ook alle andere tablets met de OMAP 4460.

@Hans : je kan even kijken bij Intstellingen en dan Over tablet en vervolgens kijk je even bij OMAP version en als daar OMAP 4460 bij staat dan is ie 1.5 GHz.

Nog even voor de duidelijkheid aan iedereen namelijk de TI OMAP 4460 draait alleen op 1.5 GHz en niet zoals ergens geopperd werd dat die in 2 versies te krijgen zou zijn namelijk 1.2 en 1.5 GHz. Alleen de OMAP 4430 is wel in 2 versies verschenen namelijk de 1 GHz en de 1.2 GHz dus als je een TI OMAP 4460 in het tablet hebt loopt ie altijd op 1.5 GHz.

[ Voor 12% gewijzigd door Roel1966 op 29-02-2012 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roel1966 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 17:47:
[...]

Dat ziet er inderdaad niet echt goed uit en toch dan even met Mycom contact op nemen want zelf kan je hier verder niets aan veranderen jammergenoeg. Maar je kan sowieso altijd binnen 7 dagen het tablet terugsturen zonder opgave van rede en dan krijg je het geld terug bij Mycom.

Wat betreft 1.5 GHz heb ik gisteren gemeld bij Pricewatch en ze hebben het inmiddels veranderd want de OMAP 4460 draait standaard op 1.5 GHz, dus ook alle andere tablets met de OMAP 4460.

@Hans : je kan even kijken bij Intstellingen en dan Over tablet en vervolgens kijk je even bij OMAP version en als daar OMAP 4460 bij staat dan is ie 1.5 GHz.

Nog even voor de duidelijkheid aan iedereen namelijk de TI OMAP 4460 draait alleen op 1.5 GHz en niet zoals ergens geopperd werd dat die in 2 versies te krijgen zou zijn namelijk 1.2 en 1.5 GHz. Alleen de OMAP 4430 is wel in 2 versies verschenen namelijk de 1 GHz en de 1.2 GHz dus als je een TI OMAP 4460 in het tablet hebt loopt ie altijd op 1.5 GHz.
Roel1966, nu zie ik dat je de gegevens met een systeem tool zichtbaar maakt.
Welke heb je gebruikt.

HansZelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
Roel1966 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 17:47:
[...]

1:

2:

3:
1:
Nee, dat het niet zo hoorde had ik al door toen ik de tablet net aanzette.
Dus dat wordt maandag maar ff langs de mycom winkel.

2:
Kun je bij pricewatch dingen zo melden dan? Van hé dit klopt niet en dan passen ze dat aan?

3:
Om het allemaal toch weer lekker onduidelijk te maken heeft de galaxy nexus wel een 4460 met 1.2 ghz :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat laatste klopt, maar een 4460 in een Archos gen9 is altijd 1,5GHz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
CLB schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 00:08:
Dat laatste klopt, maar een 4460 in een Archos gen9 is altijd 1,5GHz :)
Klopt, ik was vergeten erbij te schrijven dat dit voor de Archos Gen9 Turbo inderdaad geld, maar dan hebben ze wel in de Galaxy Nexus die OMAP 4460 teruggeclocked want standaard is die 1.5 GHz.
Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 20:28:
Roel1966, nu zie ik dat je de gegevens met een systeem tool zichtbaar maakt.
Welke heb je gebruikt.

HansZelf
Het tooltje wat ik gebruikt heb is de app Android System Info die je gratis in de Google Market kan downloaden.

[ Voor 38% gewijzigd door Roel1966 op 01-03-2012 04:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
Roel1966 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 04:45:
[...]
Klopt, ik was vergeten erbij te schrijven dat dit voor de Archos Gen9 Turbo inderdaad geld, maar dan hebben ze wel in de Galaxy Nexus die OMAP 4460 teruggeclocked want standaard is die 1.5 GHz.
Ja die is ook daadwerkelijk geunderclocked. zowel cpu als gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
Underclocken in deze tijd, is er wat mis met die 4460 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Batterijduur opkrikken is 't antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
RHTizzy schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 08:24:
Underclocken in deze tijd, is er wat mis met die 4460 dan?
Volgens mij wordt underclocken nog steeds vaak gebruikt.
Het wil nog wel eens gebeuren dat chips instabiel worden wanneer je de kloksnelheid verhoogd.
In plaats van de chip weg te gooien kun je hem dan ook goedkoper met een lagere kloksnelheid verkopen.

Wanneer het producteproces verder geoptimaliseerd is en je dus meer stabiele chips hebt, dan kun je de lager geklokte chips weer van je verkooplijst halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste lezers en lezeressen.

Bij het instellen van mijn uitgaande Email kom ik niet tot goede resultaten.
Ik vul de gegevens in precies het zelfde als bij mijn vorige tablet G8,101.
En ook bij de andere desktops zijn de zelfde gegevens ingevuld.
Maar telkens komt de mededeling "Verificatiemethoden worden niet ondersteund door de server."
Wie heeft er een goede raad.

HansZelf

De Bug gevonden.
Voor de vink uitgezet wordt van aanmelden moet de inhoud hiervan (ID en WW) verwijderd worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaosstorm schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:00:
[...]

Ja die is ook daadwerkelijk geunderclocked. zowel cpu als gpu.
Ook de 80 G8 is underclocked als er niet veel te doen is.
Kijk maar naar de foto's van Roel1966 een paar bladzijden terug..
Daar kun je met deze tool zien hoeveel procent van de gebruikstijd de processor op welke frequentie gelopen heeft.
Bij mij werden 350, 700, 920, 1200 en 1500MHz gebruikt.
Mooi tooltje trouwens.
Mijn 80G9 is dus ook een 1,5GHz exemplaar.

HansZelf

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2012 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:59:
Ook de 80 G8 is underclocked als er niet veel te doen is.
Kijk maar naar de foto's van Roel1966 een paar bladzijden terug..
Daar kun je met deze tool zien hoeveel procent van de gebruikstijd de processor op welke frequentie gelopen heeft.
Bij mij werden 350, 700, 920, 1200 en 1500MHz gebruikt.
Mooi tooltje trouwens.
Mijn 80G9 is dus ook een 1,5GHz exemplaar.
HansZelf
Dat is niet echt underclocken wat Chaosstorm bedoeld maar dat is gewoon het energiebeheer van het tablet zoals je ook bij een gewone pc vaakgenoeg ziet. Het underclocken wat Chaosstorm bedoeld is de maximale clocksnelheid beperken en in geval van de Google Nexus kapt die bij 1.2 GHz af.

Ik denk trouwens dat het underclocken niet zozeer met minder presterende en instabiele chips te maken heeft maar veel meer met energieverbruik bij de Google Nexus. Wanneer de chips instabiel zouden zijn had met net zo goed de OMAP 4430 kunnen nemen op 1.2 GHz dus mij lijkt het verbruik de rede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Zonet even een berichtje gelezen wat betreft de update naar ICS en er is nu een bevestiging van Archos gekomen via hun Facebook pagina dat binnen 2 weken de update eraan komt.

http://www.androidics.nl/...gt-binnen-twee-weken-ics/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was de update ook al niet gepland en bevestigd door Archos in de eerste week van februari? Als er maar iets tegen zit of een strategie word aangepast dan zit je zo nog een maand te wachten. Neemt niet weg dat ik hoop dat bovenstaand bericht klopt.
Pagina: 1 ... 12 ... 17 Laatste