Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 22:34:
Was de update ook al niet gepland en bevestigd door Archos in de eerste week van februari? Als er maar iets tegen zit of een strategie word aangepast dan zit je zo nog een maand te wachten. Neemt niet weg dat ik hoop dat bovenstaand bericht klopt.
Archos zelf heeft nooit bevestigd dat het in de 1ste week van februari zou zijn en alleen het 1ste kwartaal van 2012 bevestigd. Wel waren er verschillende sites die dat ervan gemaakt hebben dat die update in de 1ste week van februari zou zijn. Maar op zich snap ik wel dat Archos geen risico wil lopen en ICS dusdanig aangepast wil hebben dat het ook vloeiend werkt op hun tablets.

Af en toe kijk ik eens mee in het Asus Transformer topic maar daar lees ik toch nog wel een aantal problemen sinds de update naar ICS, dus in die zin denk ik dat het verstandiger is het ietwat uit te stellen dan dat je narderhand weer een aantal updates krijgt eer alles goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 15:07
Heb even een aantal vraagjes over de G9:

Zit hier een equaliser op?
Hoe kan ik voor zorgen dat je bij het typen geen geluidje hoort?

Heb dat laatste al gevonden. :P

[ Voor 13% gewijzigd door exelletor op 03-03-2012 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 10:30

Alaksandus

Vae puto deus fio

Van het weekend heb ik een Archos 101 G9 gekocht bij de Mediamarkt. Het is er een met een 1,5GHz CPU erin.

Hoewel je merkt dat de bouwkwaliteit niet zo goed is als een Samsung of Sony tablet is de hardware prima in orde. Het scherm reageert heel goed en de CPU zorgt ervoor dat alles lekker snel op het scherm gezet wordt.

Het enige nadeel tot nu toe vind ik het gewicht. Kan niet wachten tot de update naar ICS.
exelletor schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 23:28:
Heb even een aantal vraagjes over de G9:

Zit hier een equaliser op?
Hoe kan ik voor zorgen dat je bij het typen geen geluidje hoort?

Heb dat laatste al gevonden. :P
Kan je geen equaliser uit de market gebruiken?

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alaksandus schreef op maandag 05 maart 2012 @ 09:03:
Van het weekend heb ik een Archos 101 G9 gekocht bij de Mediamarkt. Het is er een met een 1,5GHz CPU erin.

Hoewel je merkt dat de bouwkwaliteit niet zo goed is als een Samsung of Sony tablet is de hardware prima in orde. Het scherm reageert heel goed en de CPU zorgt ervoor dat alles lekker snel op het scherm gezet wordt.

Het enige nadeel tot nu toe vind ik het gewicht. Kan niet wachten tot de update naar ICS.

[...]

De 80 G9 heeft ook een flink gewicht.
Wat boeken gewogen maar die wogen meer dan 600 Gram.
Terwijl de 80G9 ook zo iets weegt.

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus

Alaksandus

Vae puto deus fio

Nou ben al weer over mijn feest vreugde heen. Zaterdag een 101 gekocht en bij thuiskomst kom ik erachter dat het scherm defect is. Hij begon naar paar seconden strepen te trekken totdat het hele beeld weg viel.

Dezelfde dag een nieuwe gehaald maar die toont nu alweer kuren met het scherm. Het hele beeld heeft een rode gloed. Als ik de randen van de 101 beetje buig dan krijg ik weer goed beeld, maar schiet niet op.

Gezien er in twee dagen alweer twee nieuwe tablets defect zijn hou ik het voor gezien met Archos..

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Achja, check het topic en kom tot de conclusie dat je 2x pech hebt gehad... 3x is scheepsrecht :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus

Alaksandus

Vae puto deus fio

CLB schreef op maandag 05 maart 2012 @ 20:33:
Achja, check het topic en kom tot de conclusie dat je 2x pech hebt gehad... 3x is scheepsrecht :)
Dus dit is gebruikelijk? Ik zal morgen naar de Mediamarkt gaan en vragen of ik mijn geld terug mag. Ze hebben namelijk geen alternatief zoals een tab 10.1 op voorraad liggen..

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:49
Alaksandus schreef op maandag 05 maart 2012 @ 20:30:
Nou ben al weer over mijn feest vreugde heen. Zaterdag een 101 gekocht en bij thuiskomst kom ik erachter dat het scherm defect is. Hij begon naar paar seconden strepen te trekken totdat het hele beeld weg viel.

Dezelfde dag een nieuwe gehaald maar die toont nu alweer kuren met het scherm. Het hele beeld heeft een rode gloed. Als ik de randen van de 101 beetje buig dan krijg ik weer goed beeld, maar schiet niet op.

Gezien er in twee dagen alweer twee nieuwe tablets defect zijn hou ik het voor gezien met Archos..
Ik had een verglijkbaar iets met de g9 80 http://i44.tinypic.com/2lkbech.jpg
(vorige week poste ik dat)

Dus vanmiddag langs de mycom winkel.
En bij mycom is dat ding niet leverbaar de komende 10 dagen..
Dus vroeg ik of ik het geld ook terug kon krijgen en kreeg ik dus te horen dat ik dan de tablet had moeten opsturen... dat staat niet eens op de website, ik hoop maar dat dit geen miskoop was want anders stuur ik de volgende ook weer terug en die daarna ook todat ik een beter alternatief krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
[b]Alaksandus schreef op maandag 05 maart 2012 @ 09:03:
Ik vind het gewoon jammer, op de Gen8 zat het wel standaard erop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Chaosstorm schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:26:
Ik had een verglijkbaar iets met de g9 80 http://i44.tinypic.com/2lkbech.jpg
(vorige week poste ik dat)

Dus vanmiddag langs de mycom winkel.
En bij mycom is dat ding niet leverbaar de komende 10 dagen..
Dus vroeg ik of ik het geld ook terug kon krijgen en kreeg ik dus te horen dat ik dan de tablet had moeten opsturen... dat staat niet eens op de website, ik hoop maar dat dit geen miskoop was want anders stuur ik de volgende ook weer terug en die daarna ook todat ik een beter alternatief krijg.
Bij Mycom staat wel dat je binnen 7 dagen terug kan sturen zonder opgave van rede dus ik denk dat je net buiten die 7 dagen was. Maar je moet wel altijd inderdaad een formulier invullen als je het terug wilt sturen en ik denk dat dit ook wel zal gelden als je naar de winkel zelf gaat.

Maar ja, als ze beetje schappelijk zijn deden ze niet moeilijk vind ik persoonlijk.
exelletor schreef op maandag 05 maart 2012 @ 23:00:
Ik vind het gewoon jammer, op de Gen8 zat het wel standaard erop...
Je kan zoals hierboven al gezegd genoeg Equalizers vinden in de Market.

https://market.android.com/search?q=equalizer&c=apps

[ Voor 13% gewijzigd door Roel1966 op 05-03-2012 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
Roel1966 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 23:29:
[...]

Bij Mycom staat wel dat je binnen 7 dagen terug kan sturen zonder opgave van rede dus ik denk dat je net buiten die 7 dagen was. Maar je moet wel altijd inderdaad een formulier invullen als je het terug wilt sturen en ik denk dat dit ook wel zal gelden als je naar de winkel zelf gaat.

Maar ja, als ze beetje schappelijk zijn deden ze niet moeilijk vind ik persoonlijk.
Nee dit was precies de 7e dag.

Maargoed dan maar een tijdje wachten en hopen dat ik zo'n 1gb ram variant krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Chaosstorm schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 09:45:
Nee dit was precies de 7e dag.

Maargoed dan maar een tijdje wachten en hopen dat ik zo'n 1gb ram variant krijg.
Vreemd dan dat ze zo moeilijk deden en je niet je geld teruggekregen hebt maar wat die 1 GB variant betreft maakt het bij de versie met een 250 GB harddisk niet veel uit trouwens. Bij mij merk ik eigenlijk bijna geen verschil wanneer er veel apps tegelijk open staan en blijft ie eigenlijk ongeveer even snel.

Ook voor de rest afkloppen maar tot nu toe geen vreemde dingen meegemaakt en werkt ie eigenlijk prima verder dus ik denk dat je pure pech gehad hebt en net een slecht exemplaar gekregen hebt. Datzelfde had ik trouwens ook bij een Asus Transformer die ontzettende backlightbleeding had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill
  • Laatst online: 15-08 12:39

TomONeill

How much is that doggie...

Hey,

Die 1 GB RAM komt volgende week uit hoorde ik. Geld dat dan alleen voor de 250 GB versie of voor alle 3?
Hoe zit het trouwens met die 1,5 GHz? Heb je daar ook 3 versies van (8/16/250 GB)? Weet iemand dat?
Is deze tablet al te root-en (<sorry als ik er over heen heb gelezen en deze beantwoorde vraag stel)?

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Tom5555 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 19:39:
Hey,

Die 1 GB RAM komt volgende week uit hoorde ik. Geld dat dan alleen voor de 250 GB versie of voor alle 3?
Hoe zit het trouwens met die 1,5 GHz? Heb je daar ook 3 versies van (8/16/250 GB)? Weet iemand dat?
Is deze tablet al te root-en (<sorry als ik er over heen heb gelezen en deze beantwoorde vraag stel)?
Bij de 250 GB versie heb je sowieso al 2 GB ter beschikking doordat er een soort cache gedeelte ingebouwd zit waarop je ook apps kan installeren dus in die zin maakt het niet veel uit.

Wat betreft de OMAP 4460 met 1.5 GHz is mij tot nu toe alleen bekend dat de 80 G8 Turbo met 250 GB harddisk deze heeft. Voor zover ik kon zien heeft de 10 inch versie nog niet de 1.5 GHz cpu erin maar dat zal denk ik bij de aankomende lichting misschien ook anders zijn.

Nee rooten is nog niet mogelijk bij de harddiskversies hetgeen ik al nagekeken had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus

Alaksandus

Vae puto deus fio

Roel1966 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 20:06:
[...]

Bij de 250 GB versie heb je sowieso al 2 GB ter beschikking doordat er een soort cache gedeelte ingebouwd zit waarop je ook apps kan installeren dus in die zin maakt het niet veel uit.

Wat betreft de OMAP 4460 met 1.5 GHz is mij tot nu toe alleen bekend dat de 80 G8 Turbo met 250 GB harddisk deze heeft. Voor zover ik kon zien heeft de 10 inch versie nog niet de 1.5 GHz cpu erin maar dat zal denk ik bij de aankomende lichting misschien ook anders zijn.

Nee rooten is nog niet mogelijk bij de harddiskversies hetgeen ik al nagekeken had.
Bij de Mediamarkt in Arnhem heb ik afgelopen weekend de Archos 101 G9 met 1,5GHz gezien.. Maar zat geen 1GB in maar 512MB.

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
Roel1966 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 20:06:
[...]

Cache is geen ram.
Die 2gb die je ter beshikking hebt is een aparte nand partitie.
De cache zie je niet in het besturingsysteem. Deze cache die leert eigenlijk wat jij vaak gebruikt en zet het in de cache zodat het direct laad/opent. (na 3x opstarten merk je pas echt verschil).

(om maar eventjes de cache fabelen uit dit topic weg te halen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcarter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-04 20:08
het heeft even geduurd maar hij is er eindelijk

ICS UPGRADE IS HERE – ANDROID 4.0

Starting today, the over-the-air (OTA) upgrade to Ice Cream Sandwich will begin rolling out to G9 owner’s worldwide.

Click here to start your Ice Cream Sandwich experience:
http://www.archos.com/sup...m.html?country=us&lang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Chaosstorm schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:07:
Cache is geen ram.
Die 2gb die je ter beshikking hebt is een aparte nand partitie.
De cache zie je niet in het besturingsysteem. Deze cache die leert eigenlijk wat jij vaak gebruikt en zet het in de cache zodat het direct laad/opent. (na 3x opstarten merk je pas echt verschil).

(om maar eventjes de cache fabelen uit dit topic weg te halen ;) )
Ik moet het even corrigeren namelijk je hebt inderdaad een stukje nand geheugen zoals gebruikelijk is bij de Seagate Momentus hibryde harddisks, maar dat gedeelte bedoel ik dus niet in deze. Buiten dat stukje nand cache zit er nog een gedeelte van 1,5 GB hetgene dus wel gebruikt word voor het OS. Dit heb ik uitgeprobeerd en je ziet dat gedeelte van 1,5 GB dus ook inkrimpen wanneer er meer apps tegelijk open staan.
rcarter schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 18:15:

Starting today, the over-the-air (OTA) upgrade to Ice Cream Sandwich will begin rolling out to G9 owner’s worldwide.

Click here to start your Ice Cream Sandwich experience:
http://www.archos.com/sup...m.html?country=us&lang=en
Jaa eindelijk want ik heb bijna elke dag gekeken en vandaag is ie er gelukkig maar nu ben ik wel eens benieuwd hoe het gaat werken, dus strakjes eens het tablet upgraden gaan.

[ Voor 26% gewijzigd door Roel1966 op 08-03-2012 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Roel1966 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 18:50:
Ik moet het even corrigeren namelijk je hebt inderdaad een stukje nand geheugen zoals gebruikelijk is bij de Seagate Momentus hibryde harddisks, maar dat gedeelte bedoel ik dus niet in deze. Buiten dat stukje nand cache zit er nog een gedeelte van 1,5 GB hetgene dus wel gebruikt word voor het OS. Dit heb ik uitgeprobeerd en je ziet dat gedeelte van 1,5 GB dus ook inkrimpen wanneer er meer apps tegelijk open staan.
In de G9 zitten geen Momentus Hybride hdd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
exelletor schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 19:39:
In de G9 zitten geen Momentus Hybride hdd's.
Intelligent hybrid solution
Wanting to give users the best of both worlds, ARCHOS paired the Seagate® Momentus® Thin hard drive with a dedicated 2GB1 flash caching system. This ARCHOS engineered hybrid solution offered on all ARCHOS G9 hard drive tablets is designed to limit spinning and to keep the drive powered down when not in use, which will protect it when on the go as well as preserve battery life. These unique features combined with ARCHOS’ changes in Android to allow for hard drives means that your 250GB1 HDD feels like it’s an SSD.

http://www.archos.com/pro...e.html?country=us&lang=en

Dus niet iets zeggen waarvan je geen weet hebt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 18:32

The Adder

Happy racing from Holland

rcarter schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 18:15:

Op tablet nog niet beschikbaar maar via bestand update doorgevoerd, spannend!
Na de melding "herstart" noodzakelijk en countdown, zwart scherm en vervolgens niets meer, dacht even vaarwel tablet ;w
.
.
.
Harde restart doorgevoerd, 10 sec powerknop, en vervolgens ging de update van start. OS update, applicatie optimalisatie, contacten converteren, mediabestanden....
Na alles doorgewerkt kwam de tablet netjes terug en na instellen van taal, tijd en scherm calibratie loopt deze nu op ICS :)

Alles ziet er duidelijk strakker uit, fonts en de verschillende venster. Ik moest wel even Flash handmatig updaten via Market, o nee dat heet nu Google Play :? , hierna werkte You Tube ook weer netjes.

Een paar icons zijn er niet duidelijker op geworden, contacten e.d. maar voor de rest is de interface niet schokkend veranderd. Nu maar afwachten hoe het het zich in de praktijk houdt......

P.S. Heeft iemand al de camera aan de praat met een QR code programma, QR barcode, MS-Tag o.i.d. Ik krijg altijd de melding dat de camera niet aangestuurd kan worden terwijl de normale camera functie gewoon werkt? Dit heeft trouwens niets met ICS te maken!

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
The Adder schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 19:58:
Een paar icons zijn er niet duidelijker op geworden, contacten e.d. maar voor de rest is de interface niet schokkend veranderd. Nu maar afwachten ook het zich in de praktijk houdt......

P.S. Heeft iemand al de camera aan de praat met een QR code programma, QRDroid o.i.d. Ik krijg altijd de melding dat de camera niet aangestuurd kan worden terwijl de normale camera functie gewoon werkt? Dit heeft trouwens niets met ICS te maken!
Is inderdaad nog niet via OTA in de lucht maar ik heb hem ook gewoon via de laptop gedownload en kreeg daarna al meteen melding dat er een update gevonden was op de harddisk. Installatie verliep daarna verder vlekkeloos en geen rare dingen tegen gekomen maar nu even afwachten hoe die verder blijft.

Wat mij wel al meteen opgevallen is is dat er iets gedaan is aan de lettergrootte en alles nu groter lijkt althans op mijn 80 G9 dan. Maar ik zal dadelijk eens even kijken of bij mij de QR scanner werkt en of ik die aan de praat krijg en je dan op de hoogte zal houden.

Wat de icons betreft neem ik aan dat je al ontdekt hebt dat je ze nu kan groeperen en dat vind ik van ICS toch wel veel handiger dan dat je allemaal losse icoontjes had staan.

[ Voor 13% gewijzigd door Roel1966 op 08-03-2012 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Roel1966 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 19:56:
[...]

Intelligent hybrid solution
Wanting to give users the best of both worlds, ARCHOS paired the Seagate® Momentus® Thin hard drive with a dedicated 2GB1 flash caching system. This ARCHOS engineered hybrid solution offered on all ARCHOS G9 hard drive tablets is designed to limit spinning and to keep the drive powered down when not in use, which will protect it when on the go as well as preserve battery life. These unique features combined with ARCHOS’ changes in Android to allow for hard drives means that your 250GB1 HDD feels like it’s an SSD.

http://www.archos.com/pro...e.html?country=us&lang=en

Dus niet iets zeggen waarvan je geen weet hebt !
Zoals je weet, ben ik de laatste tijd zelfs iets te betrokken bij Archos. Een hint: lees het bovenstaand stukje nog een keer door en wijs dan mij even aan waarin staat dat Archos Momentus Thin Hybride HDD's gebruikt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik heb ICS er ook opgezet. Gewoon handmatig. Geen problemen tot nu toe.
De standaard webbrowser lijkt veel soepeler te lopen dan in Honeycomb.
Ook de tekst die ik nu typ komt soepel op het scherm. Ik merk niet echt meer een lag tijdens het typen!

Er zullen vast bugs naar boven komen de komende tijd, maar het lijkt me een goed begin.
Ik moet wel mijn email account opnieuw instellen. Niet mn gmail maar de mail via de standaard email app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
exelletor schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 20:30:
Zoals je weet, ben ik de laatste tijd zelfs iets te betrokken bij Archos. Een hint: lees het bovenstaand stukje nog een keer door en wijs dan mij even aan waarin staat dat Archos Momentus Thin Hybride HDD's gebruikt. ;)
Ik weet niet waar je naartoe wilt maar uit de hele tekst maak je toch duidelijk uit op dat de Archos G9 deze harddisks gebruikt. Anders gezegd lees ik nergens iets dat dit niet zo zou zijn maar misschien lees ik op een andere manier Engelse zinnen. Maar ja verder eigenlijk niet zo belangrijk en heb ik er weinig zin in hier een ellelange discussie te gaan voeren met een welles nietes spelletje.
hars73 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 20:42:
Ik heb ICS er ook opgezet. Gewoon handmatig. Geen problemen tot nu toe.
De standaard webbrowser lijkt veel soepeler te lopen dan in Honeycomb.
Ook de tekst die ik nu typ komt soepel op het scherm. Ik merk niet echt meer een lag tijdens het typen!

Er zullen vast bugs naar boven komen de komende tijd, maar het lijkt me een goed begin.
Ik moet wel mijn email account opnieuw instellen. Niet mn gmail maar de mail via de standaard email app.
Tot nu toe hier ook nog geen bugs gevonden en werkt ie prima met ICS, en voor mijn gevoel zelfs nog iets sneller dan bij Honycomb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:40
Toen ik de goede berichten las over ICS de Archos 80 G9 maar weer eens uit de la getrokken.. om er helaas achter te komen dat ik hem niet meer aan krijg!

De batterij is in de 2 maanden dat ik hem niet gebruikt heb waarschijnlijk compleet ontladen.
Toen ik de lader aansloot bleef het groene lampje continue branden, en flikkerde het scherm aan en uit.. iemand dat wel eens gezien?

Na een kwartier flikkert het scherm niet meer, brand de power indicator nog steeds continue groen, maar ik krijg hem nog niet weer aan.

Heb al geprobeerd de powerknop 15 seconden in te houden, zowel aangesloten als zonder lader, ook de recovery mode kom ik niet in (volume + inhouden en power aansluiten). Heeft iemand een oplossing, of moet ik richting de mediamarkt?:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

dataSlut schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 21:11:
Toen ik de goede berichten las over ICS de Archos 80 G9 maar weer eens uit de la getrokken.. om er helaas achter te komen dat ik hem niet meer aan krijg!

De batterij is in de 2 maanden dat ik hem niet gebruikt heb waarschijnlijk compleet ontladen.
Toen ik de lader aansloot bleef het groene lampje continue branden, en flikkerde het scherm aan en uit.. iemand dat wel eens gezien?

Na een kwartier flikkert het scherm niet meer, brand de power indicator nog steeds continue groen, maar ik krijg hem nog niet weer aan.

Heb al geprobeerd de powerknop 15 seconden in te houden, zowel aangesloten als zonder lader, ook de recovery mode kom ik niet in (volume + inhouden en power aansluiten). Heeft iemand een oplossing, of moet ik richting de mediamarkt?:(
Wachten is de truuk.. zorg dat je hem een flinke tijd aan de lader laat zitten. Een kwartiertje is veel te kort, dan heeft de accu nog te weinig vermogen om op te kunnen starten.
Ik zou zeggen, hang hem vanacht eens aan de lader en probeer het morgen eens. Dan doet ie het vast.

@ iedereen die ICS erop gaat zetten: hou er ff rekening mee dat veel van je bewaarde inloggegevens (usernamen en wachtwoorden) van verschillende apps niet meer bekend zijn. Die moet je dus opnieuw invoeren. Ik had het dus bij m'n account van de normale e-mail app, maar ook de account van de Kindle app moest ik opnieuw invoeren. Er zullen er misschien nog wel meer zijn.

Je zou nu groups aan moeten kunnen maken op je homescreen waar je je apps in kunt plaatsen. Iemand al ontdekt hoe dat moet? Lang een lege plek op je homescreen vasthouden resulteert nu in het kiezen van je wallpaper. EDIT: Gevonden.. sleep gewoon een app op een andere app en er ontstaat vanzelf een folder. :)

[ Voor 21% gewijzigd door hars73 op 08-03-2012 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:40
Thanks, dan laat ik 'm nog een nachtje rusten!

Hopelijk kan ik dan morgen vrolijk aan de ICS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
exelletor schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 20:30:

Ik weet niet waar je naartoe wilt maar uit de hele tekst maak je toch duidelijk uit op dat de Archos G9 deze harddisks gebruikt. Anders gezegd lees ik nergens iets dat dit niet zo zou zijn maar misschien lees ik op een andere manier Engelse zinnen. Maar ja verder eigenlijk niet zo belangrijk en heb ik er weinig zin in hier een ellelange discussie te gaan voeren met een welles nietes spelletje.
Oke, ik zal het even uitleggen. Wat Archos doet is een Seagate Momentus Thin die ook bij de G8 werd gebruikt koppelen aan een losse 2GB Flash module. Voor gebruikers betekent het dat zij probleemloos een terabyte hdd in hun tablet kunnen krijgen en voor Archos scheelt het waarschijnlijk wat in de productiekosten.
De hybride hdd's zijn pas dit jaar uit en zijn een stukje anders dan de gewone Thin hdd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
exelletor schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 22:03:
Oke, ik zal het even uitleggen. Wat Archos doet is een Seagate Momentus Thin die ook bij de G8 werd gebruikt koppelen aan een losse 2GB Flash module. Voor gebruikers betekent het dat zij probleemloos een terabyte hdd in hun tablet kunnen krijgen en voor Archos scheelt het waarschijnlijk wat in de productiekosten.
De hybride hdd's zijn pas dit jaar uit en zijn een stukje anders dan de gewone Thin hdd's.
Dan ben ik wel eens benieuwd waar je die info vandaan hebt en misschien heb je links ervan zodat ik dat eens kan door lezen. Het lijkt mij namelijk erg vreemd dat Archos voor die manier kiest aangezien dat meer productiekosten met zich mee zou brengen.

Ik neem aan dat je met hybride harddisks die thin hdd's bedoeld want de 2,5 inch hybride harddisks zijn toch wel al een tijd op de markt. Als ik me niet vergis zijn die al ergens begin vorig jaar op de markt gekomen en worden ook veelal in laptops gebruikt tegenwoordig.

Maar enfin verder ook niet zo belangrijk allemaal en ik denk dat het ook te zeer offtopic gaat worden als we hier nog op door zouden gaan, en ik niet CLB zijn topic wil gaan bevuilen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Mocht iemand settings missen die in Honeycomb wel zaten... In sommige menu's in de instellingen kun je via het menu icoontje rechtsboven in het scherm nog meer instelllingen opvragen. Zo was ik op zoek naar de instelling waarmee je aan kunt geven dat wifi uit moet als de tablet in standby gaat. Zit dus bij wifi en dan menuknop en dan geavanceerde instellingen.

Wat een genot trouwens om nu zo zonder lag te typen. Eindelijk werkbaar om grotere stukken tekst te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-07-2020
Maar enfin verder ook niet zo belangrijk allemaal en ik denk dat het ook te zeer offtopic gaat worden als we hier nog op door zouden gaan, en ik niet CLB zijn topic wil gaan bevuilen :*)
Deze topic heet 'Archos Gen9 tablets: Archos 80 / 101' en daar hoort deze discussie ook zeker bij. Zeker ook interessant om te weten hoe de techniek er in het echt bij staat tov de 'misleidende reclame' waar de meeste mensen in trappen. Hou dit soort discussies juist nog aan wat mij betreft..

Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Update was wel degelijk eerder beloofd/gepland...

nieuws: Archos brengt Android 4.0-update voor G9-tablets uit
Roel1966 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 23:16:
[...]

Archos zelf heeft nooit bevestigd dat het in de 1ste week van februari zou zijn en alleen het 1ste kwartaal van 2012 bevestigd. Wel waren er verschillende sites die dat ervan gemaakt hebben dat die update in de 1ste week van februari zou zijn. Maar op zich snap ik wel dat Archos geen risico wil lopen en ICS dusdanig aangepast wil hebben dat het ook vloeiend werkt op hun tablets.

Af en toe kijk ik eens mee in het Asus Transformer topic maar daar lees ik toch nog wel een aantal problemen sinds de update naar ICS, dus in die zin denk ik dat het verstandiger is het ietwat uit te stellen dan dat je narderhand weer een aantal updates krijgt eer alles goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Het is geen discussie die hier eigenlijk thuishoort, maar Archos ZELF heeft nooit een datum of maand geroepen. Alle communicatie loopt over het algemeen via hun Facebook pagina's en daar zijn ze altijd erg stil geweest over de ICS update. In een presentatie hebben ze wel aangegeven dat er een update naar ICS zou gaan komen, maar ook daar geen exacte periode aangegeven.

Maar goed, niet belangrijk, hij is er en hij lijkt best goed te funtioneren.
Mocht iemand het forum Archosfans nog niet kennen, daar is een topic over de update 4.0.4 en eventuele aanwezige bugs: http://forum.archosfans.com/viewtopic.php?f=84&t=63669

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonv9
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-12-2024
Wat een verademing dat ICS. Grootste pluspunt tot nu toe vind ik dat de 'lag' van het toetsenbord verdwenen is. Alles gaat nu supersmooth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
RHTizzy schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:15:
Deze topic heet 'Archos Gen9 tablets: Archos 80 / 101' en daar hoort deze discussie ook zeker bij. Zeker ook interessant om te weten hoe de techniek er in het echt bij staat tov de 'misleidende reclame' waar de meeste mensen in trappen. Hou dit soort discussies juist nog aan wat mij betreft..
Nou in die zin vind ik het minder belangrijk of er nu in de harddisk zelf een stukje cachegeheugen zit of dat Archos dit er naast gezet heeft want in principe is de werking ervan hetzelfde. Maar ik kan mij dit niet echt voorstellen dat dit goedkoper zou zijn dan dat ze de kant en klare hybride harddisk nemen.
Antonv9 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 16:22:
Wat een verademing dat ICS. Grootste pluspunt tot nu toe vind ik dat de 'lag' van het toetsenbord verdwenen is. Alles gaat nu supersmooth...
Eerlijk gezegd had ik ook bij Honycomb geen lag met typen maar ik weet niet of je ook al die 1.5 GHz versie cpu erin hebt zitten dus dat kan wel het verschil misschien maken. Maar wat ik wel inderdaad ook merk is dat alles nog een stuk vloeiender loopt vooral bij het wisselen van schermen.

Wat ik ook wel mooi vind is dat je de lettergrootte ook nu kan aanpassen en vooral wel bij een 8 inch is dat een mooie functie. Ook heb ik gemerkt dat het kopieren van bestanden naar de harddisk nu sneller gaat en het cachegedeelte nu beter werkt. De harddisk spint nu veel minder snel op en blijft langer in ruststand dus dat scheelt ook alweer accuverbruik.

Valt mij trouwens wel op dat Archos blijkbaar niet zo belangrijk is voor Tweakers omdat de melding van de ICS update nog steeds niet bij Meuktracker staat, terwijl ik er toch gisteren meteen melding van gemaakt had.

[ Voor 6% gewijzigd door Roel1966 op 09-03-2012 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roel1966 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 18:36:
[...]

Nou in die zin vind ik het minder belangrijk of er nu in de harddisk zelf een stukje cachegeheugen zit of dat Archos dit er naast gezet heeft want in principe is de werking ervan hetzelfde. Maar ik kan mij dit niet echt voorstellen dat dit goedkoper zou zijn dan dat ze de kant en klare hybride harddisk nemen.

[...]

Eerlijk gezegd had ik ook bij Honycomb geen lag met typen maar ik weet niet of je ook al die 1.5 GHz versie cpu erin hebt zitten dus dat kan wel het verschil misschien maken. Maar wat ik wel inderdaad ook merk is dat alles nog een stuk vloeiender loopt vooral bij het wisselen van schermen.

Wat ik ook wel mooi vind is dat je de lettergrootte ook nu kan aanpassen en vooral wel bij een 8 inch is dat een mooie functie. Ook heb ik gemerkt dat het kopieren van bestanden naar de harddisk nu sneller gaat en het cachegedeelte nu beter werkt. De harddisk spint nu veel minder snel op en blijft langer in ruststand dus dat scheelt ook alweer accuverbruik.

Valt mij trouwens wel op dat Archos blijkbaar niet zo belangrijk is voor Tweakers omdat de melding van de ICS update nog steeds niet bij Meuktracker staat, terwijl ik er toch gisteren meteen melding van gemaakt had.
nieuws: Archos brengt Android 4.0-update voor G9-tablets uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijgervisuals
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 15:38
Ook handmatig update doorgevoerd. Heerlijk tablet weer. Zelfs in de browsers (dolphin en standaard) normaal zonder blokkerigheid en schokken scrollen. Alle programma's werken... moest alleen wel opnieuw beide exchange accounts opnieuw instellen. Die stonden er namelijk wel in, maar werkten niet en gaven meldingen. Opnieuw aangemaakt, opgelost. Dank Archos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
Nou in die zin vind ik het minder belangrijk of er nu in de harddisk zelf een stukje cachegeheugen zit of dat Archos dit er naast gezet heeft want in principe is de werking ervan hetzelfde.
Toch niet helemaal. Het betekent dat men met de Archos oplossing elk passende HDD kan plaatsen met behoud van de cache functie, wat anders dus niet het geval zou zijn geweest en de performance zeker had beinvloed. Maakt voor mij de keus iig helderder, lekker een 250GB G9 kopen en vervolgens een 1TB schijf erin en lekker uitgebreide filmkeuze op vakantie :-)

Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:55
RHTizzy schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 09:41:
[...]
Toch niet helemaal. Het betekent dat men met de Archos oplossing elk passende HDD kan plaatsen met behoud van de cache functie, wat anders dus niet het geval zou zijn geweest en de performance zeker had beinvloed. Maakt voor mij de keus iig helderder, lekker een 250GB G9 kopen en vervolgens een 1TB schijf erin en lekker uitgebreide filmkeuze op vakantie :-)
En het hoeft ons natuurlijk niet te verwonderen dat er al iemand claimt dit gedaan te hebben :
http://forum.archosfans.com/viewtopic.php?f=84&t=62040

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal ga ik volgende week bestellen... Nog snel een vraagje:
Heeft het model met harde schijf ook last van die kringen op het scherm als je het toestel vast neemt?

Had gelezen dat de modellen met 8 en 16gb hier last van hebben maar dat het model met hd250gb hier vrij van is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 22:50:
Normaal ga ik volgende week bestellen... Nog snel een vraagje:
Heeft het model met harde schijf ook last van die kringen op het scherm als je het toestel vast neemt?

Had gelezen dat de modellen met 8 en 16gb hier last van hebben maar dat het model met hd250gb hier vrij van is?
Ik heb zelf de 80 G9 met een 250 GB harddisk en niets gezien van kringen wanneer ik op de achterkant druk, maar sowieso is dat ook alleen wanneer je echt op specifieke plaatsen drukt. Ook bij de reviews hoor je altijd dat het bij normaal gebruik eigenlijk helemaal niet storend is maar in elk geval heeft die harddiskversie dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik heb zelfs sinds gisteren een Archos 10.1 G9 tablet. maar heb hierbij een paar vragen :

Hoe kan ik flashplayer games erop spelen?
Ik heb al de Adobe Flash player 11 gedownload en ik krijg als ik een flashgame opstart een vierkantje met een groene pijl maar als ik daarop klik dan laad hij eventjes maar daarna kom dat zelfde vierkantje weer terug. Betekend dit dat het spel te zwaar is (The Settlers online om maar een voorbeeld te noemen) ?
Via de officiële forums van The Settlers online kom ik erachter dat het op de ene tablet wel werkt en de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RHTizzy schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 09:41:
[...]
1TB heb je niet in dat formaat

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-06 01:20
Omdat ik op archosfans had gelezen dat de tablet een stuk sneller funtioneerde indien men eerst de tablet ging formateren en daarna pas de update uitvoeren heb ik dit dus ook gedaan. Ik heb dan ook geen referentie materiaaal hoe de archos is met 4.0.3 zonder format, maar wat een wereld van een verschil. De tablet is zo veel sneller en vooral het typen werkt als een verademing.

Ik zou zeggen format de tablet en zet 4.0.3 erop, en het is een top tablet!

(bezitter archos 101 G9 1 ghz variant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
En voor de mensen die niet willen formatteren, bij mij was de Archos 80 enorm traag direct na de update. Gelukkig werd dit na een paar minuten al veel sneller. Your milage may vary.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:40
Heb dezelfde ervaringen als velen; een format kan geen kwaad voor de snelheid.
Eerst 'gewoon' geupdate, daarna een aantal apps die geupdate werden, voor de zekerheid een reboot gedaan, maar had vervolgens erg veel last van trage reacties in de touch-functie.

'k Had geen belangrijke data lokaal staan, dus toch een format uitgevoerd; hierna ervaar ik dat 'ie veel vlotter reageert.
Alle apps weer opneiuw geïnstalleerd en aardig wat lopen 'klikken' voor een zo eerlijk mogelijk vergelijk.
- typen blijft snel reageren
- sluit nog steeds relatief snel apps af als er meerdere games achter elkaar gedraaid worden.

Al met al ervaar ik 't na een weekendje weer intensief gebruik tòch als een stuk sneller/vloeiender.

(bezitter van Archos 101 G9 1.2 turbo)

Op z'n Microsoft's gezegd; doe alsof 't Windows is: een schone installatie is beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Ik heb helemaal geen traagheid ervaren, ondanks dat ik hem gewoon over 3.2.80 heen heb gezet, zonder een reformat. Hij is na de update gewoon prettig snel, het typen werkt nu prima. Ik merk nergens "hickups".
Raar he, dat dat dan per individueel tablet zo'n verschillend resultaat geeft. Zou misschien toch nog met aanwezige bestanden in de cache of geinstalleerde apps te maken kunnen hebben.

Wel heb ik inderdaad net als veel gebruikers dat de wifi iets minder stabiel is qua connectie. Niet zo extreem als veel anderen, maar soms disconnect ie wel eens (1 of 2 keer per uur gemiddeld). Wifisterkte staat dan op slecht en hij krijgt geen verbinding meer. Even de wifi uit en weer aan helpt dan direct. Voorlopig voor mij geen probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door hars73 op 12-03-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
En het hoeft ons natuurlijk niet te verwonderen dat er al iemand claimt dit gedaan te hebben :
http://forum.archosfans.com/viewtopic.php?f=84&t=62040
Sweet! Als ie nou vermeld had welke 1TB hdd hij gebruikt heeft dan was ik snel klaar, nu wordt het even webspeuren voor de juiste maat. Als ik iets vind post ik wel weer de details.

Weet iemand of de 250GB versie ook van 1GB Ram zou worden voorzien of alleen de 16GB versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
RHTizzy schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:58:
Sweet! Als ie nou vermeld had welke 1TB hdd hij gebruikt heeft dan was ik snel klaar, nu wordt het even webspeuren voor de juiste maat. Als ik iets vind post ik wel weer de details.

Weet iemand of de 250GB versie ook van 1GB Ram zou worden voorzien of alleen de 16GB versies?
Vermoedelijk zal het zelfs zo zijn dat de 250 GB versies het eerste met 1 GB ram geleverd zullen gaan worden want ook de nieuwe cpu's met 1.5 GHz zaten als eerste in de harddisk versies en pas later in de flash versies.

[ Voor 4% gewijzigd door Roel1966 op 12-03-2012 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan de instellingen doorgeven van de 3g stick.
Ik krijg hem met geen mogelijkheid aan de praat!
Onder in de taakbalk staat wel 3G, maar geen connectie met internet?
Werkt wel goed op mijn laptop.
Er zit een prepaid kaartje van de AH in.
wie?????
==============
En hoe kun je apps verplaatsen naar b.v. de mini sd kaart?
Met mijn vorige tablet met android 2.3 ging het vrij eenvoudig.
nogmaals.... wie???

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2012 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Als het goed is, zijn de versies met 1GB RAM nu leverbaar.

http://www.archos.com/sto...=en&prod_id=archos80g9ics

Verder voor de geïnteresseerden, Archos houdt op 14 maart een persconferentie over zijn 2011 jaarresultaten en over plannen voor het jaar 2012. Waarschijnlijk krijgen we dan ook gelijk iets te horen over de G10. Op arctablet.com komt, als het goed is, een liveblog.
nogmaals.... wie???
Is niet mogelijk op HC/ICS.

[ Voor 19% gewijzigd door exelletor op 12-03-2012 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JTAG schreef op zondag 08 januari 2012 @ 02:55:
[...]

Met het HI kaartje heb ik ook met geen mogelijkheid internet op mijn tablet kunnen krijgen. Zodra ik mijn Telford simcard van mijn telefoon in het tabled stop en ik vink "Telford internet" aan in het lijstje bij "acces point names" ( of iets dergelijks iig een lijst met bestemmingen met opties als internet/mms enzo, met profielen waar de internet instellingen in staan). dit lijstje staat bij de 3g instellingen. dan heb ik internet vrijwel direct en dus verbinding met 3g netwerk

Met de internet instellingen voor het Hi kaartje heb ik zo goed als alle mogelijkheden geprobeerd en op het tabled heb ik het alleen met de telford sim voor elkaar gekregen zonder enig gepruts.

Echter als ik de Hi sim in de dongel stop en dan de dongel in de pc heb ik het wel voor elkaar gekregen te kunnen internetten. Het dongel blijkt van alkatel te zijn en die software kan je installeren -> het modem doet zich eerst voor als cd-rom station met software. zodra alles geïnstalleerd is kan je een lijstje met beschikbare verbindingen vinden met dingen als "kpn internet - kpn - alkatel - kpn AH internet" (ales voor zo ver ik het mij kan herinneren heb tablet niet bij de hand). Ik kan alleen met "kpn AH internet" ook daadwerkelijk via 3g en het archos dongel online komen. de specifieke instellingen voor dit profiel zijn mij niet duidelijk en zo goed als geen informatie is te halen uit de software. Wat specifiek is aan het "AH" profiel is dat het authenticatie type is dat er geen authenticatie is.

beetje vreemd dus, met telford werkt het direct, met Hi sim voor geen meter. Zelfs niet als ik de Hi sim in een normale telefoon stop kan ik niet internet aan de praat krijgen. lijkt wel alsof standaard de verkeerde instellingen van de provider naar het apparaat word gestuurd waar de Hi sim in zit.

Als iemand anders het wel voor elkaar krijgt houd ik mij aanbevolen voor het sleutel ingrediënt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Eerlijk gezegd kan ik nergens lezen dat er 1 GB intern geheugen in zit of ik moet mij al erg vergissen.
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 19:43:
Wie kan de instellingen doorgeven van de 3g stick.
Ik krijg hem met geen mogelijkheid aan de praat!
Onder in de taakbalk staat wel 3G, maar geen connectie met internet?
Werkt wel goed op mijn laptop.
Er zit een prepaid kaartje van de AH in.
wie?????
==============
nogmaals.... wie???
De instellingen voor de 3G stick kan ik je niet vertellen omdat ik geen mobiel internet gebruik en alleen via Wifi werk en geen 3G stick heb.

Wat betreft de apps verplaatsen naar een sd-kaart vraag ik mij af waarom je dat wilt gaan doen want je kan op een veel gemakkelijkere manier ook je apps weer terugzetten op je tablet. Je gaat naar https://play.google.com/store?hl=nl op je pc en vervolgens log je in met je Google account waarna je bovenin klikt op Mijn Android Apps. Vervolgens zie je daar al je apps verschijnen die je ooit op dat account gedownload hebt waarna je ze weer een voor een kan installeren, alleen wel dan het goede tablet kiezen. Let er ook op dat je het tablet op hetzelfde Google account aan meld en dan zie je vanzelf een melding verschijnen als je een app weer installeerd. Ook maakt het niet uit als er staat dat de app al geinstalleerd is en dan weer kiezen voor installeren.

[ Voor 11% gewijzigd door Roel1966 op 13-03-2012 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
Voor dit laatste gebruik ik zelf de app AppBrain die ook een webinterface heeft en synchroniseert met je tablet. Met de AppBrain app kun je bulk installen en de webinterface maakt het allemaal nog makkelijker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Iemand die de liveblog nog gaat volgen(als die doorgaat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
De Gen10 xs vind ik zelf wel heel erg gaaf. :) Jammer dat van die liveblog niks is gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:55
Nu vrees ik wel dat ze hun 250gb versies niet meer in dat ultradun design (7.6mm) zullen kunnen stoppen.
Enfin, het is nog veel te vroeg om naar specificaties te gissen.

Hoop wel dat Archos met hun groeiende omzetcijfers een betere beschikbaarheid kunnen afdingen bij de leveranciers zodat ze direct beschikbaar zijn bij lancering.

Tegen eind 2012 zal mijn G8 101 IT al 2 jaar meedraaien, wie weet krijg ik dan zin om die eens te vervangen (wat voorlopig absoluut nog niet nodig is, btw).

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Laatst online: 16-09 14:26
Dus als men nu de G9 besteld voor 250 € zit er een 1.5ghz + 1gb geheugen in met ICS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1GB nog niet as far as I know :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
CLB schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:06:
1GB nog niet as far as I know :)
Ja wel, op de Archos site staat ie al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja op de website, I know, maar daarom is het nog niet zeker dat het €250,00 model bij webshops, dat model is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Ze hebben andere references gekregen, zie de pricewatch topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijgervisuals
Mmmm, let even op. Na mijn update naar ics (G9 101 8Gb) heb ik geen hdmi meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcarter
tijgervisuals schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 20:28:
Mmmm, let even op. Na mijn update naar ics (G9 101 8Gb) heb ik geen hdmi meer...
je bent niet de enige precies hetzelfde probleem met een 80 8gb hoop dat het met een firmware op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder

The Adder

je bent niet de enige precies hetzelfde probleem met een 80 8gb hoop dat het met een firmware op te lossen is.
Gisteren avond even geprobeerd met een 80 16Gb ICS versie
HDMI werk perfect met de standaard Video player, net zoals het deed met HC.
Lijkt dus niet standaard in de firmware te zitten dat HDMI niet werkt, meer een configuratie of player probleem....

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcarter
The Adder schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 08:55:
[...]
nee xda en bijvoorbeeld staat vol met hdmi problemen, audio die het niet doet of helemaal geen output.
Er valt namelijk ook niks te configureren.

Gisteren avond even geprobeerd met een 80 16Gb ICS versie
HDMI werk perfect met de standaard Video player, net zoals het deed met HC.
Lijkt dus niet standaard in de firmware te zitten dat HDMI niet werkt, meer een configuratie of player probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt de HDMI met ICS en HC.
Wel zie ik mpeg-blokken met beide OSen.
Het video is afkomstig van een Panasonic camera.(AVCHD 1080i)
Met de MXplayer is het op het 80G9 scherm wel zonder blokken dus het lijkt mij dat de firmware nog niet deugd.

In de proc 4460 zit hardware voor de video weergave 1080.
Dat zal nog wel goed komen.

Vr.Gr. Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
tijgervisuals schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 20:28:
Deze al geprobeerd?
http://forum.archosfans.com/viewtopic.php?f=84&t=64013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijgervisuals
No change, jammer.
Wachten op de volgende 'beta'. Ik vind het al mooi dat er aan wordt gewerkt...

BTW mijn bord is een v5 en heb een omap4430 ES2.3
Wie weet heeft iemand er iets aan.

[ Voor 13% gewijzigd door tijgervisuals op 16-03-2012 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder

The Adder

BTW mijn bord is een v5 en heb een omap4430 ES2.3
Blijft toch wel vreemd, ik heb vanmiddag een volledige format gedaan (was eigenlijk niet de bedoeling :o Hierna HDMI gecontroleerd, en alles werkt prima (video en Audio), en dat terwijl is een gelijk board heb V5 met omap 4430 ES2.3 on board.

Het enige waar ik last van heb is regelmatig WLAN uitval, zomaar... :? , en dat het tablet nu regelmatig 'hangt' en alleen met een hard reset weer tot leven komt. Bij HC had ik daar geen enkel probleem mee.

P.S. Weet iemand of je weer, tijdelijk, terug kan naar HC (gewoon even lui hier vragen, nog niet gezocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

The Adder schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 22:36:
[...]

Blijft toch wel vreemd, ik heb vanmiddag een volledige format gedaan (was eigenlijk niet de bedoeling :o Hierna HDMI gecontroleerd, en alles werkt prima (video en Audio), en dat terwijl is een gelijk board heb V5 met omap 4430 ES2.3 on board.

Het enige waar ik last van heb is regelmatig WLAN uitval, zomaar... :? , en dat het tablet nu regelmatig 'hangt' en alleen met een hard reset weer tot leven komt. Bij HC had ik daar geen enkel probleem mee.

P.S. Weet iemand of je weer, tijdelijk, terug kan naar HC (gewoon even lui hier vragen, nog niet gezocht :P
WLAN problemen zijn bekend bij Archos. Daar is de hierboven genoemde test release ook voor bedoeld. Dus die zou je kunnen uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

Iemand al eens een poging gedaan om zijn G9 te rooten? Zijn op xda wel wat spannende manieren voor maar vind het risico toch wel wat groot :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:40
xon schreef op maandag 19 maart 2012 @ 08:36:
Iemand al eens een poging gedaan om zijn G9 te rooten? Zijn op xda wel wat spannende manieren voor maar vind het risico toch wel wat groot :-)
Om dezelfde reden nog niet met rooten aan het spelen gegaan.
'k Heb nog te weinig motivatiepunten om het uit te voeren.

Wat zijn jou belangrijkste motivaties om de G9 te rooten?
(ik zoek gewoon een lading redenen voor een excuus om te rooten 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omeg
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07-2018
G9 Rooten? Ik kan eigenlijk geen reden bedenken om dat te doen.
Van mij werkt prima met 4.0 en ben er best blij mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

ow ik zag wat geinige netwerk monitor tooltjes en die wilde een root hebben...en ik wordt altijd een beetje nerveus als iets wel kan werken maar het nog niet doen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
Zojuist ICS installed: power on & vol-, format device, usb erin, aos (TESTversie) gekopieerd (20mb/s, lekker snel archos), ok en herstart. Eerste indruk: Razendsnel, zeker iets sneller dan Honecomb. Maar de schermgevoeligheid is ook zeker anders en even wennen. Alles werkt wel, maar soms langer drukken en soms korter... Nu ff verder testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 11:42
Sinds ICS is mn scherm weer normaal qua gevoeligheid, had m bijna op de post zitten naar Frankrijk. Software dus itt melding v archos helpdesk.
Superblij want kan m eindelijk normaal gebruiken.

Nu echter veel spontane reboots en doordat hij dat dan waarschijnlijk(?) non stop doet, al een paar keer helemaal depleted geweest. En bitch om m dan weer opgeladen te krijgen, zelfs al hangt ie een hele dag aan de lader..
Ben ik hier alleen in?

Kon tot nu toe niet veel vinden over battery drains specifiek op de archos, wel wat over ics zelf en onjuiste calibratie vd batterij. Maar daar lijkt t niet op qua symptomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
Hier (nog) geen problemen met de laden of reboots, zelfs aan de pc laad ie op waar je bijstaat. Inmiddels ook alle apps via AppBrain binnengehaald en het verschil met de G8 is gewoon absurd te noemen. Het is niet alleen bizar veel sneller maar veel apps zien er ook anders uit en hebben een andere GUI. En dat scherm dan! Het ziet er echt allemaal zoveel verfijnder uit, en dat geldt ook echt voor alles, apps, foto's, video's.. geweldig! Verder ook geen problemen met wifi waar je veel van leest. Mss door de test firmware (forum.archosfans.com) of mss gewoon mazzel. Hoe dan ook, wat mij betreft echt een aanrader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
Archos 80/101 G9

Firmware changes

Version 4.0.5 - March 22nd, 2012

Wi-Fi: fix slow throughput and disconnections happening on some access points HDMI: solve no sound or no video output issue on some TVs Bluetooth: make sure Bluetooth does not prevent device suspend VPN: fix VPN connection failing Touchscreen: avoid loss of first finger touch while tapping with second finger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijgervisuals
streelder schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 00:06:
Archos 80/101 G9
Firmware changes
Version 4.0.5 - March 22nd, 2012
Heb de 'rooted' versie geinstalleerd.
[ROM] Archos ICS - Firmware 4.0.5(4.0.3) - ROOT & BUSYBOX , Only for SDE
Thuis nog even kijken of de HDMI problemen zijn opgelost.
Maar hij loopt prima en lekker snel met het superchargerscript.
Keuze 5 en 20 en rebooten met 30 (clear Dalvik cache).
SuperCharge your Tablet with v6 SuperCharger!

Viel Spass!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 11:49
Geeft de USB Host poort genoeg spanning om een USB 2,5inch HDD te voorzien van spanning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epep
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 14:19
Heb zelf de vernieuwde versie 80 G9 ICS (502038) 16 gig, dual core 1,5 gigaHertz en 1 gig RAM.

Werkt perfect (één dag) Apparaat uit amazon.co.uk gehaald, wordt met universele usb lader geleverd. :-)

Moest nog wel nog eerst op update klikken om ICS erop te installeren. Maar dat ging allemaal perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
Camiel schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 14:25:
Geeft de USB Host poort genoeg spanning om een USB 2,5inch HDD te voorzien van spanning?
Ik heb op vakantie een 2,5" HD op een archos 80 aangesloten en dat ging prima. Dat was de 3G USB poort en niet de micro USB poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
Ik begrijp jouw post niet helemaal. Je hebt niet de originele AOS file geinstalleerd vanuit Archos maar een andere variant die blijkbaar standaard rooted is? (installeer je dit op dezelfde wijze als bij een hard format?) En wat bedoelen ze met "only for SDE"?

En daarnaast gebruik je een super charger script, wat is het en waarom?

Je maakt mij nieuwsgierig :D
tijgervisuals schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 13:38:
[...]

Heb de 'rooted' versie geinstalleerd.
[ROM] Archos ICS - Firmware 4.0.5(4.0.3) - ROOT & BUSYBOX , Only for SDE
Thuis nog even kijken of de HDMI problemen zijn opgelost.
Maar hij loopt prima en lekker snel met het superchargerscript.
Keuze 5 en 20 en rebooten met 30 (clear Dalvik cache).
SuperCharge your Tablet with v6 SuperCharger!

Viel Spass!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
Camiel schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 14:25:
Net even getest met een Freecom XXS 320GB, 1 partitie NTFS geformateerd. Geen problemen, meteen beschikbaar en afspelen, maar de accu loopt wel heel snel terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijgervisuals
streelder schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 18:01:
Ik begrijp jouw post niet helemaal. Je hebt niet de originele AOS file geinstalleerd vanuit Archos maar een andere variant die blijkbaar standaard rooted is? (installeer je dit op dezelfde wijze als bij een hard format?) En wat bedoelen ze met "only for SDE"?
Klinkt misschien 'rotter' dan bedoeld, maar lees [TUT] Howto get the most out of ICS on your G9; how to install rooted firmware door en er wordt een hoop duidelijk.
Niet alles, maar mij is ook niet alles duidelijk. Echter, omdat ik eerder een HanssPad heb gehad en geroot en dergelijke durfde ik het wel aan.

In deze thread heeft Shano56 alles verzameld en uitgelegd:
Als je al op ICS draait, sla stap een dan over (hoeft niet per se uitgevoerd te worden en je houdt dan al je programmas en instellingen) en ga gelijk door naar 2.
Als je nog op HC draait dan updaten naar ICS via de Archos-update functie.
Verzamel de downloads/links, volg de stappen en er kan eigenlijk weinig fout gaan ;)
En daarnaast gebruik je een super charger script, wat is het en waarom?
Dat script zet wat 'dingen' goed/beter wat betreft het geheugenbeheer. Als je deze thread doorleest kun je er bang van worden.
Er schijnt voor ICS eigenlijk nog een 'fix' gedraaid te moeten worden, dit zag ik pas later en heb dat niet gedaan. Toch is de tablet merkbaar responsiever geworden. Heb tussentijds nog de 'officiele' updates geprobeerd en die waren ineens (voor mijn gevoel) een stuk slomer.

Succes!

[ Voor 3% gewijzigd door tijgervisuals op 23-03-2012 23:12 . Reden: Aanvulling HC/ICS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07-2024

Slein

NERD

Dus als je nu de ICS versie bestelt wordt 'ie nog uitgeleverd zonder ICS? Wat een gekkies. :)

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 18:47

StrongArmLance

Endless flow

Slein schreef op zondag 25 maart 2012 @ 20:15:
Dus als je nu de ICS versie bestelt wordt 'ie nog uitgeleverd zonder ICS? Wat een gekkies. :)
Net als de gen8, de update komt later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Updaten kun je al, die is er al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljd
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 23:01

ljd

borq schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 21:20:
Nu echter veel spontane reboots en doordat hij dat dan waarschijnlijk(?) non stop doet, al een paar keer helemaal depleted geweest. En bitch om m dan weer opgeladen te krijgen, zelfs al hangt ie een hele dag aan de lader..
Ben ik hier alleen in?
Ik heb ook af en toe een reboot nadat browser is vastgelopen.
Regelmatig bij Facebook en HLN.be

Ook loopt de dolphin of opera brower regelmatig vast. Dan moet ik altijd de processen gaan killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey folks,
Ik heb net een archos 80 G9 1.5 hrz gekocht, werkt perfect....een vraagje:
als ik een usb stick of harde schijf wil aansluiten, hoe doe ik dit dan best, mini of langs achter? klopt het dat die poort achteraan mee uit het tiestel schuift als je kabel verwijderd (+/- 1 cm)?
Hoe kopieer ik dan een bestand naar bv video map eens de stick aangesloten is?
Veel vragen maar ik vond het zelf niet.
John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
Klinkt helemaal niet "rot" zo'n verwijzing naar xda was precies hetgene wat ik nodig had :+ . Heb zelf ook al meerdere apparaten geroot dus dit moet lukken.

Bedankt voor de extra informatie want ik ga dit zeker allemaal uitproberen indien de tijd zich daarvoor leent :)
tijgervisuals schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 20:25:
[...]

Klinkt misschien 'rotter' dan bedoeld, maar lees [TUT] Howto get the most out of ICS on your G9; how to install rooted firmware door en er wordt een hoop duidelijk.
Niet alles, maar mij is ook niet alles duidelijk. Echter, omdat ik eerder een HanssPad heb gehad en geroot en dergelijke durfde ik het wel aan.

In deze thread heeft Shano56 alles verzameld en uitgelegd:
Als je al op ICS draait, sla stap een dan over (hoeft niet per se uitgevoerd te worden en je houdt dan al je programmas en instellingen) en ga gelijk door naar 2.
Als je nog op HC draait dan updaten naar ICS via de Archos-update functie.
Verzamel de downloads/links, volg de stappen en er kan eigenlijk weinig fout gaan ;)

[...]

Dat script zet wat 'dingen' goed/beter wat betreft het geheugenbeheer. Als je deze thread doorleest kun je er bang van worden.
Er schijnt voor ICS eigenlijk nog een 'fix' gedraaid te moeten worden, dit zag ik pas later en heb dat niet gedaan. Toch is de tablet merkbaar responsiever geworden. Heb tussentijds nog de 'officiele' updates geprobeerd en die waren ineens (voor mijn gevoel) een stuk slomer.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder

The Adder

ljd schreef op maandag 26 maart 2012 @ 17:26:
[...]

Ik heb ook af en toe een reboot nadat browser is vastgelopen.
Regelmatig bij Facebook en HLN.be

Ook loopt de dolphin of opera brower regelmatig vast. Dan moet ik altijd de processen gaan killen.
Hier exact hetzelfde, zowel met de Browser als met Dolphin regelmatig een vastloper (1x per uur browser gebruik) Trouwens ook 1x gehad tijdens het gebruik van de Calculator, echter dat was direct na gebruik van de browser....

Hard reset gedaan, firmware (ICS) opnieuw geïnstalleerd alles zonder merkbaar verschil. Tijdens HC (3.2) geen enkel probleem gehad. Weet iemand of je weer terug kan naar HC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
The Adder schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:25:
Hard reset gedaan, firmware (ICS) opnieuw geïnstalleerd alles zonder merkbaar verschil. Tijdens HC (3.2) geen enkel probleem gehad. Weet iemand of je weer terug kan naar HC?
Volgens mij ging het zo:

ICS test firmware downloaden, installeren, HC 3.2.80 V2 downloaden, tablet uitschakelen, bij het inschakelen in het recovery menu komen(geen safe mode), via de recovery menu eerst reset&format, dan update firmware en de 3.2.80 firmware naar je root kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
Inmiddels ook van Dolphin af vanwege de errors en overgestapt naar Firefox (wat met de G8 echt niet te doen was maar toch echt nog beter werkt dan Dolphin naar mijn smaak). Vooral het sync'n van de desktop favourites is wat mij betreft een grote pluspunt van FF op ICS.

Verder al wel hier en daar wat vastlopers gehad maar of dat aan een app ligt of aan ICS of aan een 'samenloop van omstandigheden' is moeilijk te zeggen. Om handmatig RAM te schonen gebruik ik zelf de 'Advanced Task Manager' widget, maar eerlijk gezegd gebruik ik die bar weinig (in vergelijking met de G8 helemaal) aangezien ICS dat best goed lijkt te doen wat mij betreft. Al wel de RAM counter terug zien lopen van 800MB naar 200MB en naar mijn idee is de 1GB RAM dus geen overbodige luxe...

@spikelings [als ik een usb stick of harde schijf wil aansluiten, hoe doe ik dit dan best, mini of langs achter? klopt het dat die poort achteraan mee uit het tiestel schuift als je kabel verwijderd (+/- 1 cm)?
Hoe kopieer ik dan een bestand naar bv video map eens de stick aangesloten is?]
-
Wat betreft HDD aansluiten op mini of achter: allebei voor- en nadelen en het is denk ik maar net wat voor verloopstekkers je hebt liggen. En ja, de poort schuift mee. Dat is dacht ik bedoeld zodat de 3G stick wat verder uit kan steken voor een betere ontvangst. Of dat echt zo werkt is een tweede.
-
De usb stick of hdd zijn te vinden vanuit de folder /mnt/.. daar staan alle interfaces zoals bijv ook network of sdcard, etc (usb is dacht ik /mnt/ext_storage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54
Mijn Archos G9 101 8GB 1,5GHz, 1GB vandaag binnengekomen, gaat meteen weer terug.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/1441atl.jpg

:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@spikelings [als ik een usb stick of harde schijf wil aansluiten, hoe doe ik dit dan best, mini of langs achter? klopt het dat die poort achteraan mee uit het tiestel schuift als je kabel verwijderd (+/- 1 cm)?
Hoe kopieer ik dan een bestand naar bv video map eens de stick aangesloten is?]
-
Wat betreft HDD aansluiten op mini of achter: allebei voor- en nadelen en het is denk ik maar net wat voor verloopstekkers je hebt liggen. En ja, de poort schuift mee. Dat is dacht ik bedoeld zodat de 3G stick wat verder uit kan steken voor een betere ontvangst. Of dat echt zo werkt is een tweede.
-
De usb stick of hdd zijn te vinden vanuit de folder /mnt/.. daar staan alle interfaces zoals bijv ook network of sdcard, etc (usb is dacht ik /mnt/ext_storage)
[/quote]
Bedankt,
Kan je me even uitleggen hoe je in die folders komt met welke app?
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met de standaard file manager...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
De standaard app (genaamd Files) werkt veelal prima voor de meeste bestandsbeheertaken maar daarnaast maak ik zelf veel gebruik van ASTRO file manager en soms ook de ES File Explorer app. De laatste voornamelijk door de goede FTP client en Astro voor eigenlijk alles behalve nieuwe firmware installeren... :-)

Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste