Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er iemand mij zeggen of er een autolader bestaat voor de 80 g9, Via usb lukt het blijkbaar niet. Ik zag op amazon 1 staan van s-systems, voor de 101 en die zou blijkbaar werken. Maar die moet uit de states komen.
Merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-07-2020
Er vanuit gaande dat je niet de 250GB versie hebt (want die laden niet via microUSB dacht ik), elke autolader met een microUSB aansluiting zal werken maar ik zou er wel een zoeken met de hoogste output amperage.

Ga gewoon bij Halfords of MediaMuk een usb autolader halen en steek daar je microUSB kabel in, 1,5A is ideaal maar die met minder dan 500mA zou ik laten liggen..

Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RHTizzy schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:31:
Er vanuit gaande dat je niet de 250GB versie hebt (want die laden niet via microUSB dacht ik), elke autolader met een microUSB aansluiting zal werken maar ik zou er wel een zoeken met de hoogste output amperage.

Ga gewoon bij Halfords of MediaMuk een usb autolader halen en steek daar je microUSB kabel in, 1,5A is ideaal maar die met minder dan 500mA zou ik laten liggen..
dat is het probleem ik heb de 250gb versie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
  • Laatst online: 01-07-2020
Heb deze carrying case gehaald via ebay, voor een redelijk prijs echt een top product:
Tuff-Luv Tri-Axis Faux Leather case cover for Archos 101 G9 (8GB / 16GB Flash)

Hier een link (die niet eeuwig meegaat aangezien het een ebay link is)
http://www.ebay.nl/itm/38..._trksid=p3984.m1497.l2649

Echt leer was natuurlijk iets luxer geweest maar ook meteen een stuk duurder zonder noemenswaardige verbetering (er vanuit gaand dat de tablet toch over maximaal een paar jaar wordt vervangen..). Helemaal top is bijv dat je de standaard niet meer nodig hebt aangezien de case ook als instelbare standaard werkt, zelfs in portrait mode houdt ie de tablet stabiel. Subliem! Eindelijk ook in bed relaxed tabben ;-)

Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RHTizzy schreef op zondag 01 april 2012 @ 16:03:
Heb deze carrying case gehaald via ebay, voor een redelijk prijs echt een top product:
Tuff-Luv Tri-Axis Faux Leather case cover for Archos 101 G9 (8GB / 16GB Flash)

Hier een link (die niet eeuwig meegaat aangezien het een ebay link is)
http://www.ebay.nl/itm/38..._trksid=p3984.m1497.l2649

Echt leer was natuurlijk iets luxer geweest maar ook meteen een stuk duurder zonder noemenswaardige verbetering (er vanuit gaand dat de tablet toch over maximaal een paar jaar wordt vervangen..). Helemaal top is bijv dat je de standaard niet meer nodig hebt aangezien de case ook als instelbare standaard werkt, zelfs in portrait mode houdt ie de tablet stabiel. Subliem! Eindelijk ook in bed relaxed tabben ;-)
Als je de HDD uitvoering wil laden dan kan dat met dit kabeltje(denk ik)
Ik heb er een besteld een verslag over het gebruik volgt.

http://www.kabeltje.com/u...kabel-1-meter-p-2332.html

Edit : Ik heb op het verkeerde item gereageerd. Sorry

Vr.gr.

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 17:32:
[...]

dat is het probleem ik heb de 250gb versie....
Nu een reactie op het goede item.
Het genoemde kabeltje :
http://www.kabeltje.com/u...kabel-1-meter-p-2332.html
ie niet de goede.
Het ronde stekkertje is 5.45mm dik die voor de Archos 80 g9 250 Gb moet 3.5 mm zijn.

Gelukkig had ik nog een oude Nokia lader liggen met een 3.5mm plugje.
Die heb ik er aan gesoldeerd. En nu laad de Archos vanuit de USB aansluiting van mijn desktop computer.
Zo'n aansluiting kan slechts 500mA leveren. Volgens de USB norm.
De standaard Archos lader kan 1,5 A (1500mA) leveren.

Dus nog even verder zoeken. Voorlopig werkt het en kan ik tijdens meerdaagse motortrips de Archos onderweg laden.

Vr.Gr.

Hans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huijaa
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik heb nu Archos 101 G9 1.5GHz 16GB in handen.
Er stond android 3.2.80 en ik word gevraagd het up te daten naar 4.0.5 (android 4.0.3)
Waarom doet de fabrikant niet zelf voor me?

since 21aug'04: Asus K8VSE Deluxe, AMD Athlon 64 3400+, Twimos 1 GB PC3200, Maxtor U133/7200 160GB+120GB, Asus V9999GE and SunBeam Aryclic Case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:07
huijaa schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:49:
Ik heb nu Archos 101 G9 1.5GHz 16GB in handen.
Er stond android 3.2.80 en ik word gevraagd het up te daten naar 4.0.5 (android 4.0.3)
Waarom doet de fabrikant niet zelf voor me?
Omdat toen je tablet de fabriek verliet, ICS nog niet beschikbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijgervisuals
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 15:38
Heads Up!

Archos G9 ICS 4.0.6 firmware test release to fix Wi-FI and HDMI issues

Ik wacht even op de rooted versie, maar heb goede hoop (HDMI werkte al op meerdere schermen, alleen nog niet op mijn Panasonic Huiskamer-TV) en die schrijfbeveiliging op de micro-SDcard voor niet-Archos-programmas is ook vet irritant.

[ Voor 0% gewijzigd door tijgervisuals op 05-04-2012 20:29 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
En nieuwe 4.0.6 test firmware is inmiddels uit:

http://update.archos.com/...2/firmware_archos_it4.aos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijgervisuals
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 15:38
Goh, kijk die post boven die van jou eens..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
tijgervisuals schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 23:31:
[...]

Goh, kijk die post boven die van jou eens..... ;)
Daar gaat het (op dit moment dan, zal het misschien zo nog even aanpassen) over de oude 4.0.6 firmware. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huijaa
Ik wou een e-mailbericht versturen met behulp van Archos G9 101 (1,5GHz/1GB) en gmail-client (versie nummer 4.0.5) en het doet niets en blijft "Verzenden..." staan. Hoe los ik het op?

since 21aug'04: Asus K8VSE Deluxe, AMD Athlon 64 3400+, Twimos 1 GB PC3200, Maxtor U133/7200 160GB+120GB, Asus V9999GE and SunBeam Aryclic Case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
huijaa schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 22:32:
Ik wou een e-mailbericht versturen met behulp van Archos G9 101 (1,5GHz/1GB) en gmail-client (versie nummer 4.0.5) en het doet niets en blijft "Verzenden..." staan. Hoe los ik het op?
Ik kan gewoon op hetzelfde tablet een mail sturen, kan je de applicatie niet geforceerd stoppen en dan weer starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huijaa
Rockvee2 schreef op zondag 08 april 2012 @ 11:49:
[...]

Ik kan gewoon op hetzelfde tablet een mail sturen, kan je de applicatie niet geforceerd stoppen en dan weer starten?
Met een e-mailadres op "Van:" die eindigend met @gmail.com is zo wel opgelost, maar ik snap even niet waarom andere e-mailadressen zo geblokkeerd zijn voor het versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huijaa
Ik denk dat er een fabricagefout is in mijn tablet:
Bij mij draait kompas +- 35 graden heen en weer, telkens het nog afblijvend op tafel ligt.
Ik gebruik vanuit Google Play: "Great Compass".

Wilt iemand zijn/haar tablet even controleren met digitale kompas?

[ Voor 23% gewijzigd door huijaa op 08-04-2012 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:49
huijaa schreef op zondag 08 april 2012 @ 23:20:
Ik denk dat er een fabricagefout is in mijn tablet:
Bij mij draait kompas +- 35 graden heen en weer, telkens het nog afblijvend op tafel ligt.
Ik gebruik vanuit Google Play: "Great Compass".

Wilt iemand zijn/haar tablet even controleren met digitale kompas?
Kun je dat niet kaliberen? Wellicht dat het dan is opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heye, ik heb een archos 80 g9 250 gb, 2 vraagjes:
1, ik sluit hem aan op de tv via HDMI, beeld perfect, geen geluid....wat doe ik verkeerd?
2, In de app muziek of via winamp, heb ik enkele cd's gezet, als de albums open, staan daar plots een stuk of 10 sfx bestanden tussen de liedjes.... bv: sfx_octopus_dies of sfx_antenna impact
Ik krijg ze ook niet weg, en als ik op mijn pc zie staan ze er daar niet tussen, ook op de tablet via bestandsbeheer zie ik ze niet.
Help????
Spike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:36

Mavamaarten

Omdat het kan!

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:22:
Heye, ik heb een archos 80 g9 250 gb, 2 vraagjes:
1, ik sluit hem aan op de tv via HDMI, beeld perfect, geen geluid....wat doe ik verkeerd?
2, In de app muziek of via winamp, heb ik enkele cd's gezet, als de albums open, staan daar plots een stuk of 10 sfx bestanden tussen de liedjes.... bv: sfx_octopus_dies of sfx_antenna impact
Ik krijg ze ook niet weg, en als ik op mijn pc zie staan ze er daar niet tussen, ook op de tablet via bestandsbeheer zie ik ze niet.
Help????
Spike
Dat zijn waarschijnlijk geluiden van een of andere game. Je kan dit oplossen door die bestanden te zoeken op je SD kaart en in dat mapje een leeg bestand met bestandsnaam ".nomedia" te maken (geen extensie, gewoon zo). Met Astro of OI Bestandsbeheer kan je waarschijnlijk wel gewoon die bestanden zien.

EDIT: Mijn G9 80 Turbo is net binnen!
Iedereen die zegt dat hij crappy aanvoelt is ziek in zijn hoofd. Hij is super :)!

[ Voor 6% gewijzigd door Mavamaarten op 13-04-2012 15:09 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn Archos 80 g9 16gb binnen.
Nieuwste firmware er opgezet.
geregistreerd bij Archos.

Maar bij opstarten krijg ik een scherm met de datum en tijd en een slotje in een cirkel. Bij klikken op eht slotje gebeurt er niets. Hij gaat even uit de cirkel en dan weer terug op slot.
Wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 17:36:
Vandaag mijn Archos 80 g9 16gb binnen.
Nieuwste firmware er opgezet.
geregistreerd bij Archos.

Maar bij opstarten krijg ik een scherm met de datum en tijd en een slotje in een cirkel. Bij klikken op eht slotje gebeurt er niets. Hij gaat even uit de cirkel en dan weer terug op slot.
Wat kan ik doen?
Je moet ook je vinger in het cirkel houden en dan naar het slotje slepen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kw4kje schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 18:36:
[...]

Je moet ook je vinger in het cirkel houden en dan naar het slotje slepen......
Klopt, inderdaad. Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huijaa
Gekocht via ebay.nl:
MULTI POSITION LEATHER CASE & STAND FOR ARCHOS 101 G9 TABLET PC- UK SELLER
met als extra's: stylus pen en screenprotector. Voor ongeveer 20 euro. Het kan volgens mij paar weken (of kan ook paar maandjes) duren voor ie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07-2024

Slein

NERD

Nu ben ik helemaal confuus... op de Archos site zelf staat geen Turbo ICS (1 GB RAM) versie vermeld voor de Archos 80 met 250 GB, en bij Amazon staat ook dat de 250 GB versie maar 512 MB RAM heeft. Maar daaronder staat een review van iemand die claimt dat 'ie WEL 1 GB RAM heeft in een 80 met 250 GB. :S
http://www.amazon.co.uk/r...=340831031&tag=&linkCode=
Bestaan die dingen wel? Worden de 'Turbo ICS' (1,5 GHz, 1 GB) versies nu gewoon verkocht als Turbo's? Heeft iemand het ding in het wild gezien? Is Amazon in de war? Ik wel iig. :)

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Slein schreef op woensdag 18 april 2012 @ 23:10:
Nu ben ik helemaal confuus... op de Archos site zelf staat geen Turbo ICS (1 GB RAM) versie vermeld voor de Archos 80 met 250 GB, en bij Amazon staat ook dat de 250 GB versie maar 512 MB RAM heeft. Maar daaronder staat een review van iemand die claimt dat 'ie WEL 1 GB RAM heeft in een 80 met 250 GB. :S
Bestaan die dingen wel? Worden de 'Turbo ICS' (1,5 GHz, 1 GB) versies nu gewoon verkocht als Turbo's? Heeft iemand het ding in het wild gezien? Is Amazon in de war? Ik wel iig. :)
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten, maar ik denk persoonlijk van niet...

Trouwens, ik heb een vraagje. Is het mogelijk om gewone USB-mass storage mode aan te zetten?
Ik erger mij dood aan dat MTP. De camera modus is gewoon exact hetzelfde, bij het kopieren van grote bestanden krijg ik altijd timeouts enzo, file storage zoals op mijn telefoon werkt veel beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Slein schreef op woensdag 18 april 2012 @ 23:10:
Alle 502xxx modellen hebben 1GB RAM.
Ik erger mij dood aan dat MTP. De camera modus is gewoon exact hetzelfde, bij het kopieren van grote bestanden krijg ik altijd timeouts enzo, file storage zoals op mijn telefoon werkt veel beter...
Met root kon dat volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Damn, ik heb nog geen root en ik vind de handleidingen om te rooten niet zo duidelijk.
Er is een heel duidelijke post over hoe je t SDE menu aanzet enzo, maar de ICS roms die rooted zijn zijn allemaal in hakkelig engels, waardoor ik niet echt goed snap hoe ik nu moet rooten.

Mijn HTC legend rooten (met goldcard en een hoop stappen) ging vlotjes maar hier snap ik niet zoveel van :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Mavamaarten schreef op donderdag 19 april 2012 @ 20:04:
[...]

Damn, ik heb nog geen root en ik vind de handleidingen om te rooten niet zo duidelijk.
Er is een heel duidelijke post over hoe je t SDE menu aanzet enzo, maar de ICS roms die rooted zijn zijn allemaal in hakkelig engels, waardoor ik niet echt goed snap hoe ik nu moet rooten.

Mijn HTC legend rooten (met goldcard en een hoop stappen) ging vlotjes maar hier snap ik niet zoveel van :/
Volgens mij moet je eerst rooten, dan SDE installeren en via dat SDE allemaal custom ROMs opzetten:

Eerst dit:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1360840
Dan (bijvoorbeeld) dit:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1562889

P.S. Voor ADB voor mijn 70b/43 gebruik ik gewoon die driver van Archos website, heb zelf nog geen G9, dus weet niet of het voor de G9 ook zo is, maar ik neem aan van wel.

[ Voor 10% gewijzigd door exelletor op 19-04-2012 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

exelletor schreef op donderdag 19 april 2012 @ 20:25:
[...]

Volgens mij moet je eerst rooten, dan SDE installeren en via dat SDE allemaal custom ROMs opzetten:

Eerst dit:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1360840
Dan (bijvoorbeeld) dit:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1562889

P.S. Voor ADB voor mijn 70b/43 gebruik ik gewoon die driver van Archos website, heb zelf nog geen G9, dus weet niet of het voor de G9 ook zo is, maar ik neem aan van wel.
Thanks voor je bericht. Ik heb wat research gedaan en een goeie post gevonden:
http://forum.xda-develope...p?p=23511082#post23511082

Hijs nu rooted! Ik moet zeggen, op een bepaald moment kreeg ik het toch warm en koud tegelijk 8)7
Je moest na temproot en wat bestandjes pushen rebooten in recovery en naar Developer Edition Menu gaan.
Dit deed ik en opeens zat mijn G9 vast in een bootloop van 1 seconde Archos logo en dan een witte flits.
10 Seconden op de aan/uit knop en terug in recovery, en toen werkte het wel... Paniek :+

Owja, en hoe zat het nu met USB mass storage?

EDIT: Wat onderzoek gedaan en blijkt dat veel tablets met ICS het gewoon écht niet kunnen.
Met een of andere root app uit de market werkte het inderdaad niet. Ik had ook vroeger een tooltje om via ADB usb mass storage aan te zetten en ik krijg gewoon de melding dat een of andere map niet bestaat... jammer

Trouwens, ik zit met een probleem. Gisteren had ik die rooted firmware eropgezet en ik ging ervoor zorgen dat Asphalt 6 HD wel zou werken. Build.prop en /system/etc/init/A80S.rc aangepast, maar nu boot men tab niet meer. (Waarom, ik heb totaal geen idee... :-( ). Kan ik via recovery en dan "Repair System" gewoon mijn tab repairen zonder al men data te verliezen? Ik kan de ROM niet reflashen omdat ik niet aan internal storage kan, en ook niet via ADB :'(

EDIT2: Probleem is verholpen. SDE Menu in, format gedaan en dan maar weer stock archos erop.
Rooten doe ik nog wel eens, ik zie het nut er momenteel niet echt van in, USB storage mode is toch niet mogelijk...

[ Voor 30% gewijzigd door Mavamaarten op 20-04-2012 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand een ebook-reader die wel de sd-cart leest.
Aldiko doet dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
exelletor schreef op donderdag 19 april 2012 @ 19:34:
[...]

Alle 502xxx modellen hebben 1GB RAM.

[...]

Met root kon dat volgens mij.
Mijn 501838 model heeft anders 1.5ghz en 1GB RAM, het is de nieuwe 250gb versie.
Deze heeft trouwens ook geen bubble effect onder het scherm :) (mijn vorige had wel bubble effect en tevens een kapot scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:02:
Weet er iemand een ebook-reader die wel de sd-cart leest.
Aldiko doet dit niet.
Aldiko doet dit net zo goed.

Naar bestanden.

Links boven aan staat /mnt/storage. Als je hier 1x op drukt kom je in /mnt.

Hier zie je de map sdcard en kun je de epubs net zoals anders importeren of direct openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
Ik kom er net achter dat er wel doodleuk op de doos staat 1.5ghz+1GB RAM maar het is 1.2ghz+512MB RAM, tevens staat er op powered by android 4.0 terwijl er 3.2 op zat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Chaosstorm schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 18:06:
Ik kom er net achter dat er wel doodleuk op de doos staat 1.5ghz+1GB RAM maar het is 1.2ghz+512MB RAM, tevens staat er op powered by android 4.0 terwijl er 3.2 op zat..
Kun je misschien een foto van de doos plaatsen? Ik kan me niet herinneren dat de hoeveelheid RAM erop stond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kw4kje schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:50:
[...]

Aldiko doet dit net zo goed.

Naar bestanden.

Links boven aan staat /mnt/storage. Als je hier 1x op drukt kom je in /mnt.

Hier zie je de map sdcard en kun je de epubs net zoals anders importeren of direct openen.
Bij mij lukt dit niet. Als ik naar bestanden gaat en open dan zie ik inderdaad sd cart. Wanneer ik een epub probeert te openen wordt deze niet gelezen. Ook zie ik geen mogelijkheid om hem te importeren naar aldiko. Ik heb een Archos 80 16 GB g9 turbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:11:
[...]

Bij mij lukt dit niet. Als ik naar bestanden gaat en open dan zie ik inderdaad sd cart. Wanneer ik een epub probeert te openen wordt deze niet gelezen. Ook zie ik geen mogelijkheid om hem te importeren naar aldiko. Ik heb een Archos 80 16 GB g9 turbo.
Vreemd, buiten aldiko werkt de sd wel gewoon goed en kun je bestanden openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
exelletor schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:41:
[...]

Kun je misschien een foto van de doos plaatsen? Ik kan me niet herinneren dat de hoeveelheid RAM erop stond...
Dit is de doos, tevens staat er onderop dat er ICS4.0 opzit.. mooi niet :P

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/bld06.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Chaosstorm op 24-04-2012 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik zit al een tijdje te kijken naar de Archos g9 101 turbo en de versie die ik wil is nu eindelijk te bestellen. Ik heb onlangs de Samsung tab 8.9 gekocht, maar die kan geen HD films afspelen. De info die ik op internet heb gevonden geeft aan dat de Archos dat wel kan, maar ik wil het toch zeker weten voor ik weer een tablet voor niks koop. |:(

Dus is het mogelijk om full hd films (MKV) en gedownloade tv series te bekijken met de Archos g9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
feep schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:03:
Ik zit al een tijdje te kijken naar de Archos g9 101 turbo en de versie die ik wil is nu eindelijk te bestellen. Ik heb onlangs de Samsung tab 8.9 gekocht, maar die kan geen HD films afspelen. De info die ik op internet heb gevonden geeft aan dat de Archos dat wel kan, maar ik wil het toch zeker weten voor ik weer een tablet voor niks koop. |:(

Dus is het mogelijk om full hd films (MKV) en gedownloade tv series te bekijken met de Archos g9?
Ja je kunt zelfs op de g9 80 (die ik heb) ook MKV's afspelen, ik heb een 7gb 1080p mkv getest, ondertiteling pakt hij ook automatisch en het werkt echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Niet online
Chaosstorm schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:05:
[...]

Ja je kunt zelfs op de g9 80 (die ik heb) ook MKV's afspelen, ik heb een 7gb 1080p mkv getest, ondertiteling pakt hij ook automatisch en het werkt echt super.
Top. Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kw4kje schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:16:
[...]

Vreemd, buiten aldiko werkt de sd wel gewoon goed en kun je bestanden openen?
Ja, ik kom wel gewoon bij de bestanden van de sd kaart. Maar ik had al gevonden dat er meer waren met hetzelfde probleem. Vandaar mijn vraag om ebook reader die wel vanaf sd kaart kan lezen op de Archos. Ik had er nog één geprobeerd, maar was hetzelfde probleem. Ook comicsviewer heeft dit probleem op de Archos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slein

Slein

NERD

Chaosstorm schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 18:06:
WTF?
Heb je de upgrade naar android 4.0 al gedraaid? Iemand op amazon.co.uk zegt dat 'ie daarna wel 1GB te zien krijgt. En misschien draait 'ie alleen full power als het moet? (long shot)

Vind het een beetje vaag daar, gekke Fransen.

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
Met de tool android system info krijg ik te zien bij ram, MAX: 435 en vrij: 184 (dus dat is gewoon 512)
En bij systeem en processor zie ik de minimale clock is 300mhz en max is 1200mhz.
Dit is trouwens een omap 4430, had hiervoor een 250gb versie met 4460 en 1.5ghz die ik ter rma moest doen vanwege een kapot scherm.. 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Chaosstorm op 24-04-2012 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slein

Slein

NERD

Doh.. daar ben je mooi klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm mooie bedrijfsvoering... Verkeerde unit in de verkeerde doos? Zou 'm terugbrengen, simpel!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
CLB schreef op woensdag 25 april 2012 @ 00:12:
Hmm mooie bedrijfsvoering... Verkeerde unit in de verkeerde doos? Zou 'm terugbrengen, simpel!
Tja, de reference number klopt dan weer wel. Denk zelf dat de oude dozen daar op waren. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
Tja.. ik heb nu al meer dan een maand op de tablet gewacht omdat ik de eerste rma moest doen.. hoelang zou ik dan wel niet moeten wachten op de volgende, een jaar? :P Opzich doet de tabet alles maar mis ik wel die 1gb ram .. Ik heb tevens een mail gestuurd naar archos, ik ben benieuwd wat ze daar van zullen zeggen.

Is elke omap 4430 SOC een versie ES2.3?

[ Voor 5% gewijzigd door Chaosstorm op 25-04-2012 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huijaa
huijaa schreef op zondag 15 april 2012 @ 01:10:
Gekocht via ebay.nl:
MULTI POSITION LEATHER CASE & STAND FOR ARCHOS 101 G9 TABLET PC- UK SELLER
met als extra's: stylus pen en screenprotector. Voor ongeveer 20 euro. Het kan volgens mij paar weken (of kan ook paar maandjes) duren voor ie komt.
Die is gistermiddag binnen. Het is een vrijwel goede case en ik heb deze gratis meegeleverde screenprotector aangebracht en het is mat, dus geen spiegeling (als ie uit staat) meer. Ook goede styluspen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-10-2024
Archos G9 101 aan het opladen voor eerste maal, moet het lampje branden helemaal rechts aan de zijkant? Ik zie momenteel niks branden en kan niks online vinden. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baico
baico schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:57:
Archos G9 101 aan het opladen voor eerste maal, moet het lampje branden helemaal rechts aan de zijkant? Ik zie momenteel niks branden en kan niks online vinden. Thanks.
Overal gezocht, en ook meerdere problemen met charging gevonden. Zal deze moeten terugsturen. Iemand ervaring met terugsturen naar Frankrijk?

[ Voor 6% gewijzigd door baico op 25-04-2012 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slein

Slein

NERD

Op het risico af om iets heel doms te zeggen: je hebt niet toevallig de 250 GB versie die je moet opladen via een aparte stekker, en niet via de usb? Nah, vast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Geduld hebben. Laat hem gewoon eens de hele nacht aan de lader. Het lampje zit trouwens linksonder (dus onder de usb ingang en niet aan de kant van de volumeknoppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katjaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-09 19:00
FB reader leest prima van sd-card en is heel goed in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
Ik ben net langs mycom geweest en zij gaan nu contact opnemen met archos, en vragen waarom deze tablet geen 1.5ghz en 1gb ram heeft. In de tussentijd mag ik de tablet die ik had wel gebruiken :-)

Ik ben benieuwd hoe dit verder afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Chaosstorm schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:35:
Ik ben net langs mycom geweest en zij gaan nu contact opnemen met archos, en vragen waarom deze tablet geen 1.5ghz en 1gb ram heeft. In de tussentijd mag ik de tablet die ik had wel gebruiken :-)

Ik ben benieuwd hoe dit verder afloopt.
Is inderdaad best rot voor je, ik heb zelf de 1GB RAM versie en ik kan me best inbeelden dat die belangrijk voor je is (ik kom zelf vaak rond de 500 - 600 MB in gebruik).

Misschien stomme vraag, maar heeft er iemand een PS2 controller werkend gekregen op de Archos?
Op YouTube heb ik iemand gezien met dezelfde PS2 --> USB converter en dat werkte, maar ik heb geen idee hoe hij dat werkend heeft gekregen. Analog lampje brandt maar er gebeurt helemaal niks -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baico
Slein schreef op donderdag 26 april 2012 @ 00:27:
Op het risico af om iets heel doms te zeggen: je hebt niet toevallig de 250 GB versie die je moet opladen via een aparte stekker, en niet via de usb? Nah, vast niet.
Neen. ;) Thanks for reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baico
hars73 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 08:27:
[...]

Geduld hebben. Laat hem gewoon eens de hele nacht aan de lader. Het lampje zit trouwens linksonder (dus onder de usb ingang en niet aan de kant van de volumeknoppen).
Geprobeerd, maar helaas geen oplossing. Thanks for feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hFresh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-03 20:38
Mavamaarten schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:42:
[...]

Misschien stomme vraag, maar heeft er iemand een PS2 controller werkend gekregen op de Archos?
Op YouTube heb ik iemand gezien met dezelfde PS2 --> USB converter en dat werkte, maar ik heb geen idee hoe hij dat werkend heeft gekregen. Analog lampje brandt maar er gebeurt helemaal niks -O-
Ik gebruik voor mijn Xbox360 controller USB/BT Joystick Center en dat werkt prima via usb maar zou ook via bluetooth moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
Ik heb net ff getest met een logitech chillstream playstation 3 controller en die werkt wel (zelfs de ingebouwde cooling in de controller doet het hehe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

hFresh schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:47:
[...]
Ik gebruik voor mijn Xbox360 controller USB/BT Joystick Center en dat werkt prima via usb maar zou ook via bluetooth moeten werken.
Die app ben ik ook tegengekomen, alleen heb ik geen kredietkaart. Wanneer gaat google nu eens snappen dat paypal super handig is :F Een gekraakte versie werkte niet, wit scherm...

Ik heb wel een xbox360 maar geen USB receiver dingetje.

[ Voor 5% gewijzigd door Mavamaarten op 29-04-2012 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Mavamaarten schreef op zondag 29 april 2012 @ 14:09:
[...]

Die app ben ik ook tegengekomen, alleen heb ik geen kredietkaart. Wanneer gaat google nu eens snappen dat paypal super handig is :F Een gekraakte versie werkte niet, wit scherm...

Ik heb wel een xbox360 maar geen USB receiver dingetje.
3vcard.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baico
Intussen gaat het lampje nu wel branden maar na 24u laden geen teken van leven.

Ook niet na dit hieronder geprobeerd te hebben, nu retour gestuurd, afwachten.

----------------------------------------------------------

BELANGRIJK: als u uw apparaat aansluit terwijl de accu helemaal leeg is:
- Het oplaadlampje gaat branden en begint binnen een paar seconden te knipperen. Als het lampje snel knippert, betekent dit dat het apparaat wordt geladen, maar nog niet genoeg voeding heeft om te starten. Het opladen van uw apparaat in uitgeschakelde toestand kan enige tijd duren. Zodra het apparaat voldoende voeding heeft om te kunnen starten, wordt het ingeschakeld en wordt het ARCHOS-logo weergegeven.

- Als het lampje binnen een paar seconden niet gaat knipperen, is de accu mogelijk te ver opgeladen.

1. Koppel het apparaat los van de voedingsbron.
2. Houdt de Aan/Uit-knop 10 seconden ingedrukt om de hardware te resetten.
3. Sluit de tablet opnieuw aan op de voedingsbron.
Na enige tijd (binnen een aantal minuten tot een uur) begint het oplaadlampje te knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Niet online
Ik ben nu een aantal dagen in het bezit van een Archos 101g9 turbo 1GB.

Het afspelen van full HD (8 GB MKV) materiaal gaat goed alleen moet ik binnen 3 meter van van accespoint staan om het vloeiend af te kunnen spelen. Is bij jullie de range ook zo kort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb de 101 250Gb nu een week en redelijk tevreden. Het scherm was inderdaad een enorme spiegel die snel vol vlekken zit. Na het aanbrengen van een screenprotector is beide een stuk beter. Al moest ik wel opnieuw calibreren omdat die steeds terug sprong naar het startscherm.

Een tegenvaller is dat die niet oplaadt via de micro/mini USB. Doet die dat wel via de USB/3G poort? 'k heb geen kabeltje met twee USB pluggen dus kan ik het niet testen. Maar vroeg me wel af hoe dat dan met de 'stroom voorziening' gaat. Een USB of 3G stick halen hun stroom natuurlijk vanuit het apparaat, maar als ik het apparaat via die poort aan mijn PC leg met een male/male USB kabel?

De film functie is natuurlijk een grote pro. Een afknapper is eigenlijk wel dat je dan eerst €10 moet dokken.

Hij speelt wel de afzonderlijke .VOB's af, maar als je een hele film in 1x wil kijken of ook het DVD-menu wil gebruiken moet ik volgens mij de Video_TS.inf starten. Dat doet hij bij mij niet klopt dat?

Firmware is natuurlijk net iets anders dan het OS. Ik heb een aantal pagina's van deze topic doorgelezen en lees verschillende keren over een firmware update. Ik heb meteen ICS geïnstalleerd. Hoe weet ik of ik nu ook de laatste firmware heb?

oh, ja. Kan ik 'm überhaupt op een auto aansteker aansluiten om de leegloop te vertragen. Ik wilde 'm namelijk als film-speler voor de kinderen in de auto gebruiken, maar dan wel aansluiten op de cigaretteaansteker. Eerder in dit topic kwam deze: USB naar DC plug verloopkabel 1 meter, al langs, maar de cigaretteaansteker van de auto wel genoeg?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2012 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:33:
Een tegenvaller is dat die niet oplaadt via de micro/mini USB. Doet die dat wel via de USB/3G poort? 'k heb geen kabeltje met twee USB pluggen dus kan ik het niet testen. Maar vroeg me wel af hoe dat dan met de 'stroom voorziening' gaat. Een USB of 3G stick halen hun stroom natuurlijk vanuit het apparaat, maar als ik het apparaat via die poort aan mijn PC leg met een male/male USB kabel?
Gaat niet werken. Hij laadt alleen via een aparte DC-aansluting.
Hij speelt wel de afzonderlijke .VOB's af, maar als je een hele film in 1x wil kijken of ook het DVD-menu wil gebruiken moet ik volgens mij de Video_TS.inf starten. Dat doet hij bij mij niet klopt dat?
Met ICS zou hij die .vob bestanden bij elkaar moeten doen en dan in een keer afspelen... Menu openen kan die (voorlopig) niet, misschien komt dat met een firmware update.
Firmware is natuurlijk net iets anders dan het OS. Ik heb een aantal pagina's van deze topic doorgelezen en lees verschillende keren over een firmware update. Ik heb meteen ICS geïnstalleerd. Hoe weet ik of ik nu ook de laatste firmware heb?
Kijk even bij je instellingen welke firmware je op hebt zitten. De laatste versie is 4.0.5, ik verwacht dat 4.0.6 vandaag/morgen komt, anders wordt het begin volgende week...
oh, ja. Kan ik 'm überhaupt op een auto aansteker aansluiten om de leegloop te vertragen. Ik wilde 'm namelijk als film-speler voor de kinderen in de auto gebruiken, maar dan wel aansluiten op de cigaretteaansteker. Eerder in dit topic kwam deze: USB naar DC plug verloopkabel 1 meter, al langs, maar de cigaretteaansteker van de auto wel genoeg?
Moet kunnen, moet je wel ervoor zorgen dat de voltage van de autolader overeenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Laatst online: 22:56

Lief Adje

Love is in the air

exelletor schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 16:25:
[...]
Kijk even bij je instellingen welke firmware je op hebt zitten. De laatste versie is 4.0.5, ik verwacht dat 4.0.6 vandaag/morgen komt, anders wordt het begin volgende week...
[...]
Bron?

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Exelletor

Thanx voor de antwoorden. Heb Firmware 4.0.5. Dus dat zit goed

Jammer van het niet opladen met USB, maar 'that's a small price to pay' voor de 250Gb. USB-kabeltje sleep je wat makkelijker mee dan die oplader.

'k kwam er inderdaad achter dat de .VOB's wel achterelkaar worden afgespeeld. Menu-tje is soms wel handig als er meerdere afleveringen op een DVD-tje staan. Maar goed ook dat die .VOB's, en überhaupt zoveel bestandsformaten, afspeelt is al een dikke plus.

'Heb nog 1 klein vraagje: kan ik 'm via de 3G poort met een male/male USB-kabel aan een PC aansluiten om bestanden over te zetten en is dat sneller dan de kleine USB?
't is een beetje zonde om een kabeltje te kopen als het niet gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Archos, meer kan/mag/wil ik niet vrijgeven. Het is trouwens nu online opgegaan:

http://www.arctablet.com/...date-4-0-6-finally-ready/
'Heb nog 1 klein vraagje: kan ik 'm via de 3G poort met een male/male USB-kabel aan een PC aansluiten om bestanden over te zetten en is dat sneller dan de kleine USB?
't is een beetje zonde om een kabeltje te kopen als het niet gaat werken.
Denk het niet en de overdrachtssnelheid is toch afhankelijk van het schrijfsnelheid van het interne HDD. Qua snelheid zou jij in ieder geval niet vooruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huijaa
Ik heb Android 4.0.6 nu in de handen van mijn Archos 101 G9 Turbo. Wel aanzienlijk verbeterd: ervoor de upgrade had ik last van WIFI-onderbreking (met als oplossing wifi uit en dan aan doen) gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg rond 17:45 vanmiddag een melding via m'n tablet dat 4.0.6 beschikbaar is

@exelletor
bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Wow, ik kan iedereen de gestripte + OC kernel 4.0.5 rom aanraden van surdu_petru op XDA.
Hij is dezelfde die alle root versies gemaakt heeft, deze is gestript van enkele onnodige dingen en heeft een OC kernel. Ik dacht dat men tab niet veel sneller kon, maar het tegendeel is zonet bewezen.

Rockin' steady @ 1620 Mhz 8)
EDIT: Quadrant van rond de 3000... Naais!

[ Voor 6% gewijzigd door Mavamaarten op 04-05-2012 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-06 01:20
Mavamaarten schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 22:00:
Wow, ik kan iedereen de gestripte + OC kernel 4.0.5 rom aanraden van surdu_petru op XDA.
Hij is dezelfde die alle root versies gemaakt heeft, deze is gestript van enkele onnodige dingen en heeft een OC kernel. Ik dacht dat men tab niet veel sneller kon, maar het tegendeel is zonet bewezen.

Klinkt goed ! :D ik ga dat morgen maar eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CivLord
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-09 16:57
Ik dacht dat stabiliteit niet het grootste probleem was bij overclocken van een ARM processor, maar wel de energieconsumptie.
En vaak werken in oc-ROMS de routines die de kloksnelheid terugschroeven wanneer het apparaat idle is niet (goed) meer, waardoor de batterijduur nog meer beperkt wordt.

Hoe zit dat bij deze ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
Mavamaarten schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 22:00:

En dat is zeker met de 1.5 ghz versie? :P De 1.2ghz kan maar tot de 1360 geloof ik :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

CivLord schreef op zondag 06 mei 2012 @ 10:13:
[...]

Ik dacht dat stabiliteit niet het grootste probleem was bij overclocken van een ARM processor, maar wel de energieconsumptie.
En vaak werken in oc-ROMS de routines die de kloksnelheid terugschroeven wanneer het apparaat idle is niet (goed) meer, waardoor de batterijduur nog meer beperkt wordt.

Hoe zit dat bij deze ROM?
Tuurlijk werkt dat nog steeds. Er zijn gewoon veel mensen die een foute governor kiezen.
Jammer genoeg is hij toch niet 100% stabiel op 1620 mhz, op 1560 wel.

En uiteraard het 1.5ghz model.

Ik heb trouwens net een TuffLuv silicone skin gekocht, hij is net binnen. Om een of andere reden had de achterkant van men tablet al een paar redelijk diepe krassen, terwijl hij gewoon thuis op de kast ligt. De skin is echt mooi, vind ik. Het zwart oogt veel beter dan het cheape grijs. Ook lost hij het probleem van de overgevoelige volumeknop op ( bij het spelen van games druk je vaak per ongeluk op de volumeknoppen)

Kortom, goeie aankoop :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prijzen bij Dynabyte :

Archos A101 G9 TURBO 8GB 1GB (ICS) € 289,99

Archos A101 G9 TURBO 16GB 1GB (ICS) € 307,99

Archos A101 G9 TURBO 250GB 1GB (ICS) € 339,99

http://www.dynabyte.nl/no...7146=510&manufacturer=113

1.5 Ghz en Android 4.0

prijzen incl. BTW en bezorgkosten

lijkt me geen gekken prijzen, zit zelf aan een 250 GB te denken.

super voor op vakantie, lekker veel films op de harde schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

En de reden om dat te posten is? Gratis ads ofzo?
Bij Azerty is hij zelfs goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mavamaarten schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:37:
En de reden om dat te posten is? Gratis ads ofzo?
Bij Azerty is hij zelfs goedkoper.
Als je reageerd op een bericht, prima ..... , maar verwijs dan wel met goede info.

Azerty is namelijk duurder, by the way !....

pricewatch: Archos 101 G9 Turbo 16GB 1.5GHz (502052) Zwart
pricewatch: Archos 101 G9 Turbo 250GB 1,5GHz (502057) Zwart

Mijn posting is puur ter info, voor de mensen die er 1 willen hebben met 1.5 ghz, 1 GB geheugen en android 4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 08:49:
[...]

Als je reageerd op een bericht, prima ..... , maar verwijs dan wel met goede info.

Azerty is namelijk duurder, by the way !....

pricewatch: Archos 101 G9 Turbo 16GB 1.5GHz (502052) Zwart
pricewatch: Archos 101 G9 Turbo 250GB 1,5GHz (502057) Zwart

Mijn posting is puur ter info, voor de mensen die er 1 willen hebben met 1.5 ghz, 1 GB geheugen en android 4.0
:o toen ik gisteren keek was hij €322 voor de 1,5 Ghz 250GB versie. Achja, ze zullen er waarschijnlijk weer een aantal teveel in stock gehad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]exelletor schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 16:25:
[...]

Gaat niet werken. Hij laadt alleen via een aparte DC-aansluting.

Ik heb een kabeltje gemaakt aan de ene kant een USB plug aan de andere kant een 3.5mm dc plug.
Wel even aan de polariteit denken. (Het midden contact is de plus)
Een USB connector is altijd 5 Volt allen de stroom kan verschillen.
De norm voor USB is 500mA maar een b.v. een auto lader is vaak 2A.
Dat is genoeg voor de Archossen. Ook met 500mA wordt er geladen alleen het gaat wat langer duren.
De kabeltje zijn o.a. in China wel te koop alleen moet je er 30 tegelijk kopen.
maar ze zijn wel beneden de Euro.

Hans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonv9
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-12-2024
Toen de melding in beeld kwam dat 4.0.6 beschikbaar kwam kwam het mij even niet uit om te updaten. Heb de melding weg gedrukt, maar ik kan nu nergens de optie vinden om te updaten. Instellingen => over de telefoon => systeem updates zou je verwachten, maar als ik daar op klik dan krijg ik alleen het menu te zien die je ziet als je op de klok drukt.

Iemand suggesties hoe ik alsnog kan updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
Antonv9 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 21:04:
Toen de melding in beeld kwam dat 4.0.6 beschikbaar kwam kwam het mij even niet uit om te updaten. Heb de melding weg gedrukt, maar ik kan nu nergens de optie vinden om te updaten. Instellingen => over de telefoon => systeem updates zou je verwachten, maar als ik daar op klik dan krijg ik alleen het menu te zien die je ziet als je op de klok drukt.

Iemand suggesties hoe ik alsnog kan updaten?
Handmatig downloaden en installeren.

http://archosfans.com/201...-firmware-4-0-6-released/

Zodra je het bestand naar je Archos kopieert, krijg je als het goed is de melding om te updaten.

[ Voor 7% gewijzigd door Kw4kje op 13-05-2012 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonv9
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-12-2024
Thnx. That did the job...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HALLO.....

Hebben er meer gebruikers last van dat de 101 g9 vast loopt na de update 4.06??
Even zoeken in de Play Store .... en hij zit weer vast....
daarna uitzetten en dan weer aan en het werkt weer totdat.....
Deed ie anders (bijna) nooit hoor!

groet Oet Sodom

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 16:39:
HALLO.....

Hebben er meer gebruikers last van dat de 101 g9 vast loopt na de update 4.06??
Even zoeken in de Play Store .... en hij zit weer vast....
daarna uitzetten en dan weer aan en het werkt weer totdat.....
Deed ie anders (bijna) nooit hoor!

groet Oet Sodom
Ja ik heb ook het idee dat ie vaker vastloopt en reboot met 4.06. Ik had hiervoor de 4.04 en had vrijwel geen vastlopers. Nu toch wel een paar keer op een avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:39
Beste leden,

Ik heb sinds 1 week de ASUS TF300 met dock; nu ben ik niet de enige die tevreden is met de tablet maar mijn
kleinzoon/dochter kunnen er niet van afblijven .
Omdat ze binnenkort jarig zijn willen wij ze een tablet geven ; alleen is 2x399 euro een grote uitgave.
Nu heb ik laatst gelezen dat de ARCHOS 101 G9 8gb de beste prijs/prestatieverhouding heeft.
Mijn vraag is nu wordt dit geen teleurstelling voor hun omdat ze nu alleen met de ASUS in de weer
zijn geweest .Zij gebruiken de tablet hoofdzakelijk om spelletjes mee te spelen dus een toetsenbord is
niet nodig .

Gaarne advies

Mvg Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Hansw1 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 13:40:
Beste leden,

Ik heb sinds 1 week de ASUS TF300 met dock; nu ben ik niet de enige die tevreden is met de tablet maar mijn
kleinzoon/dochter kunnen er niet van afblijven .
Omdat ze binnenkort jarig zijn willen wij ze een tablet geven ; alleen is 2x399 euro een grote uitgave.
Nu heb ik laatst gelezen dat de ARCHOS 101 G9 8gb de beste prijs/prestatieverhouding heeft.
Mijn vraag is nu wordt dit geen teleurstelling voor hun omdat ze nu alleen met de ASUS in de weer
zijn geweest .Zij gebruiken de tablet hoofdzakelijk om spelletjes mee te spelen dus een toetsenbord is
niet nodig .

Gaarne advies

Mvg Hans
Ik zou de Turbo met Ref number 502xxx nemen, de Classic versie vind ik een beetje gedateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb de 80 G9 8GB Turbo (1,5 Ghz model) en vind hem perfect. Hij is echt supersnel (zeker met gestripte ROM erop) en draait alle spellen super vloeiend. Ik kan me niet voorstellen dat dit bij de 101 versie anders gaat zijn. Ga voor het 1,5 Ghz model en alles komt in orde :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:50
Mavamaarten schreef op zondag 20 mei 2012 @ 18:25:
Ik heb de 80 G9 8GB Turbo (1,5 Ghz model) en vind hem perfect. Hij is echt supersnel (zeker met gestripte ROM erop) en draait alle spellen super vloeiend. Ik kan me niet voorstellen dat dit bij de 101 versie anders gaat zijn. Ga voor het 1,5 Ghz model en alles komt in orde :Y
Waar heb je die gekocht? Please zeg Media Markt :P Die hebben volgens mij vanaf morgen een actie waarbij je 25 euro korting krijgt vanaf 150 euro euro en 50 euro korting vanaf 300. Als ze de 1GB versies nou ook bij Media Markt hebben is dat dus dubbel mooi meegenomen!

Anyway ik heb even een spreadsheet gemaakt met de typenummers van alle versies, misschien kan deze worden gelinkt in de OP?
https://docs.google.com/s...c1Q2ZWckRSaUdTTTYxSmN4Qmc

Het zijn ze trouwens niet eens allemaal, ik zag net op Youtube een review van de 80 met weer een ander typenummer! Hoe veel zijn er wel niet?

[ Voor 6% gewijzigd door thefal op 23-05-2012 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 21:10

Cansu

Cirus the Virus

Mijn Archos 101 G9 8Gb gekocht in oktober. Maar eigenlijk vanaf begin verloor het scherm snel zijn kalibratie en werd zonder reden de Back knop geactiveerd. Om dan je scherm te kalibreren is dan een geduldige zaak aangezien als je niet snel genoeg bent de Back knop weer geactiveerd werd. Eind April na van alles geprobeerd te hebben toch maar retour gestuurd.
Heb nu een swap gekregen, nieuw in doos. Dit is een andere doos waarop staat: powered by Android 4.0 ICS ipv 3.2 zoals op de vorige.
Merk nu ook dat het scherm geen "raster" meer heeft en dat de power- en geluidsknop wat dieper in de behuizing liggen. Dit is een stuk fijner allemaal en scherm reageert beter en probleem niet meer gezien.
Voordeel is dat ik nu 2 laders heb :)
Maarja dat mag ook wel voor de 13 euro verzendkosten.
Weer helemaal happy met mijn Archos.

Viva la Netherlands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb problemen met het instaleren VN apps' hij ziet e 250gb schijf niet als externe geheugen om bestanden op te zetten. Zegt als ik iets groots ga in stalen dat de schijf vol zit ik kan niet kiezen tussen in en extern geheugen hij instaleerd standaard naar het interne geheugen en dat is maar 2gb en dus zo vol terwijl ik nog bijna 250 GB vrij heb. Wat moet ik doen.

Hld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 10:46

Goner

What can I do you for ?

Kom nu toch wel zwaar in de verleiding om een Gen9 80 te gaan kopen met die 1.5GHz cpu (Omap 4460 ES1, is dat gegarandeerd 1.5 ? ze kunnen wel zoveel op die kaartjes zetten, op de doos staat alleen turbo)

Valt me op dat op de dozen in de winkel nog Android 3 staat.
Als ik kijk bij de settings is er een on-line upgrade naar Android 4.0.3 (firmware 4.0.6) ; gaat dat gegarandeerd goed, die online upgrade of kun je beter downloaden ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Goner schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 22:35:
Kom nu toch wel zwaar in de verleiding om een Gen9 80 te gaan kopen met die 1.5GHz cpu (Omap 4460 ES1, is dat gegarandeerd 1.5 ? ze kunnen wel zoveel op die kaartjes zetten, op de doos staat alleen turbo)

Als ik kijk bij de settings is er een on-line upgrade naar Android 4.0.3 (firmware 4.0.6) ; gaat dat gegarandeerd goed, die online upgrade of kun je beter downloaden ??
De updates van Archos komen OTA (over the air). Dus je kunt gewoon op je tablet laten zoeken naar een update, die downloadt en installeert ie dan. Gaat eigenlijk gewoon vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Goner schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 22:35:

Gewoon op internet kopen? Is goedkoper en je hebt gegarandeerd een 1,5 Ghz model :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CivLord
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-09 16:57
Ik heb sinds kort een Gen9 80 versie met de 250 GB HD.
Op verschillende fora en de website van Archos zelf staan tegenstrijdige berichten over de aanwezigheid van een slot voor SD-kaartjes. Met het apparaat in handen moet ik constateren dat die niet aanwezig is.
(SD-kaartjes zijn handig voor het uitwisselen van bestanden, voor primaire opslag heb ik ze voor de Archos niet nodig uiteraard.)

Nu wil ik kijken of er misschien iets mogelijk is met de USB-aansluiting op de achterkant van het apparaat (voor de 3G-module). Heeft iemand die al kunnen gebruiken voor opslag/ bestandsuitwisseling met bv. een USB-stick? Ik ben er al achtergekomen dat simpel een USB-stick inpluggen niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 18:32

The Adder

Happy racing from Holland

Nu wil ik kijken of er misschien iets mogelijk is met de USB-aansluiting op de achterkant van het apparaat (voor de 3G-module). Heeft iemand die al kunnen gebruiken voor opslag/ bestandsuitwisseling met bv. een USB-stick? Ik ben er al achtergekomen dat simpel een USB-stick inpluggen niet werkt.
Ik heb net even geprobeerd mijn 320gb externe 2.5inch HD zonder voeding aan te sluiten via de 3g USB aansluiting. Dit werkt perfect! Wat je wel moet doen is de 3G stick inschakelen, als je dat niet doet krijgt deze port geen spanning en dan zal het niet gaan werken....

P.s. de hd aangesloten via de mini usb aansluiting, met host kabel, werkt bij mij niet omdat de uitgangsstroom niet voldoende is.

P.p.s. heb een 80 G9 sinds december vorig jaar en ben er zeer tevreden mee, met ICS iets minder stabiel maar al met al een van de beste aankopen sinds jaren. Enig minpuntje is de camera, mede omdat ik veel met QR codes wilde gaan werken, en dan is de camera kwaliteit onvoldoende.

[ Voor 16% gewijzigd door The Adder op 09-06-2012 12:21 ]

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Gegarandeerd ?? Bij en door wie ?
Ik ben geinteresseerd in de 8" met 8 of 16 GB.

[ Voor 12% gewijzigd door Goner op 11-06-2012 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Goner schreef op maandag 11 juni 2012 @ 20:45:
[...]

Gegarandeerd ?? Bij en door wie ?
Ik ben geinteresseerd in de 8" met 8 of 16 GB.
Alles met Ref number 502xxx is 1.5Ghz. (4GB modellen daarbuiten gelaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Zit er ook over te denken deze te kopen en google de ff naar een prijs goedkoper dan in de pricewatch, en toen zag ik deze prijs : http://www.v-lite.nl/epages/00128869.sf/nl_NL/?

260 euro. Zou dat kloppen?

edit : Deze site is in bewerking de vermelde prijzen zijn fictief. :')

[ Voor 17% gewijzigd door Wijnbo op 12-06-2012 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

ik zie dat er een speciaal topic voor prijzen/levertijden is : Archos Gen9 tablets: Archos 80 /101 - Levertijden en prijzen
Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste