Weet iemand of deze MicroSD (UHS-I) werkt in de Archos G9. Ik kan op de Archos site niks vinden over compatible hardware.
http://www.informatique.n...rosdhc-uhs-i-adapter.html
Ik heb zelf ook een 32 GB Micro-SD kaartje en dat werkt gewoon zoals het hoort. Ik heb van horen zeggen dat 64 GB kaartjes ook werken, dus ik zou zeggen gewoon doen. Android is niet zo kieskeurig op vlak van SD kaartjesfeep schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 21:26:
Weet iemand of deze MicroSD (UHS-I) werkt in de Archos G9. Ik kan op de Archos site niks vinden over compatible hardware.
[ Voor 21% gewijzigd door Mavamaarten op 19-06-2012 19:54 ]
Android developer & dürüm-liefhebber
Bij mij doet die archos site niet eens... Meer mensen met Ziggo dit probleem of moet ik toch maar een e-mailtje richting Archos doen met de vraag waarom ik geblokkeerd ben?Goner schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 23:14:
Heb jij gewoon kunnen updaten ?? 2 x geprobeerd op de Archos en nada ...
Uiteindelijk maar met handje gedaan ; http://www.archos.com/sup...ml?country=gb&lang=en&g=9
De Archos website doet het bij mij wel. Maar zoeken naar updates via de instellingen op de tablet zelf (zoeken naar systeemupdates) blijft maar zoeken en zoeken. Misschien morgen nog maar een keertje proberen.exelletor schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 00:03:
[...]
Bij mij doet die archos site niet eens... Meer mensen met Ziggo dit probleem of moet ik toch maar een e-mailtje richting Archos doen met de vraag waarom ik geblokkeerd ben?
[ Voor 24% gewijzigd door hars73 op 20-06-2012 19:46 ]
Ding ziet er qua uiterlijk wel mooier uit dan de G9 tablets. Ook een IPS scherm, maar inderdaad waarom dan een A8 processor erin.. single core.. max 1.5Ghz lopen die dingen volgens mij, maar zeker als die processor maar op 1Ghz loopt valt die tablet wel een beetje in de Kruitvat/Intertoys klasse.exelletor schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:52:
Voor de mensen die een glimp van de Elements tablets willen zien:
http://www.arctablet.com/...hos-97-carbon-leaked-out/
Kan amper geloven dat ze een Cortex A8 ingestopt hebben...
De elements tablets zijn ook wel bedoeld om budget te zijn, maar rond oktober moet je toch echt wel een RK30 dual-core hebben, vind ik...hars73 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:01:
[...]
Ding ziet er qua uiterlijk wel mooier uit dan de G9 tablets. Ook een IPS scherm, maar inderdaad waarom dan een A8 processor erin.. single core.. max 1.5Ghz lopen die dingen volgens mij, maar zeker als die processor maar op 1Ghz loopt valt die tablet wel een beetje in de Kruitvat/Intertoys klasse.
Ik heb ergens in dit topic al dit probleem voorbij zien komen, gebruik even de search functie. Volgens mij moest hij aan de lader gedaan worden, daar een tweetal-uren aan liggen(?) zodat in ieder geval het groene lampje gaat branden en hierna kan hij weer aangezet worden en normaal opgeladen worden.Omeg schreef op maandag 25 juni 2012 @ 17:33:
Tablet was helemaal leeg gelopen ( 0%). Probeer het nu al een aantal dagen op te laden, maar helaas lukt het opladen niet meer. Tablet gaat aan maar blijft vast zitten op 0% en als ik het van stekker haal gaat ie weer uit.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of zal ik maar weer effe langs moeten gaan bij TPH -_-
Hier staan wat procedures uit de handleiding :Omeg schreef op maandag 25 juni 2012 @ 17:33:
Tablet was helemaal leeg gelopen ( 0%).
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1720422Mavamaarten schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 19:35:
Bleh, veel positieve commentaar gehoord van die nieuwste firmware maar ik heb toch niks gemerkt. Dat ik mijn root kwijtben, ja
"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan
Dat zou me verbazen, voor 218 euro ; ben twee weken geleden div. winkels afgeweest (voor G9 80 Turbo) en Paradigit had toen geen turbo-modellen.stickyfish schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:35:
Kijken of ik ook echt de 1,5Ghz versie heb
Vind ik ook! Vroeger had ik (vooral bij de google chrome beta) vaak dat hij vastliep voor 20 seconden ofzo, soms ook spontane reboots, daar heb ik allemaal geen last meer vanhars73 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:24:
Toch nog een keer melden dat 4.0.7 een erg stabiele firmware is. Sinds de update geen enkele crash of reboot meer gehad, terwijl ik die daarvoor vaker per avond had.
"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan
Da's dan echt een koopje ... dat model is normaal rond de 300 euro. Ik heb de 80 G9 met resp. 8GB en 16GB nog niet goedkoper gezien dan resp. 229 en 249. Jammer dat ze die niet bij Paradigit hadden, toen ik zocht.stickyfish schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 08:55:
er staat echt op dat het een Turbo is,
[ Voor 3% gewijzigd door Goner op 07-07-2012 00:34 ]
Ik gebruik een belgische simkaart van mobile vikings (MV) hier in belgie.Goner schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:09:
Iemand ervaring met de 3G USB stick van Archos ?? Werkt dat zonder meer met een data-only SIM (evt. pre-paid) van een willekeurige NL provider ??
En zo ja ; waar gekocht ?? Ben wat winkels afgelopen, maar niemand verkoopt ze (meer ?).
Dat schijnt in 4.0.3 niet zo lekker te werken.stickyfish schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 09:07:
Als ik op internet ga zoeken dan lees ik wel dat je apps van het geheugen naar de SD kaart
[ Voor 25% gewijzigd door Goner op 19-07-2012 21:03 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2012 11:40 . Reden: g9 ipv g8 natuurlijk ]
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door fotojunk op 08-08-2012 09:18 ]
Check even of het echt turbo, dus 1.5Ghz is ... ik heb expres even gewacht omdat op de doos niet duidelijk staat/stond wat erin zat en er nog veel 1.2Ghz in de schappen lagen.Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 22:27:
De turbo versie, dus de 101 G9 turbo ICS 8GB,
Hoe kan ik zien of het een 1.5Ghz is ?Goner schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 13:33:
[...]
Check even of het echt turbo, dus 1.5Ghz is ... ik heb expres even gewacht omdat op de doos niet duidelijk staat/stond wat erin zat en er nog veel 1.2Ghz in de schappen lagen.
Oh en nog een leuke toepassing (voor vakantie), Skype werkt flitsend.
[ Voor 12% gewijzigd door fotojunk op 08-08-2012 14:13 ]
Bijv. met : Google Play: CPU Identifier + benchmarkfotojunk schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 14:08:
Hoe kan ik zien of het een 1.5Ghz is ?
Verwijderd
Volgens de site is het een 1.5 Ghz.Goner schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 13:33:
[...]
Check even of het echt turbo, dus 1.5Ghz is ... ik heb expres even gewacht omdat op de doos niet duidelijk staat/stond wat erin zat en er nog veel 1.2Ghz in de schappen lagen.
Oh en nog een leuke toepassing (voor vakantie), Skype werkt flitsend.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2012 16:07 ]
Ik merk pas als alles lekker werkt als ik mijn oude apps terug heb en Titanium backup werkt niet zonder root..Goner schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 13:18:
Zo, 1 dag binnen en al rooten ?!
Ik wacht daar toch liever even mee tot ik zeker weet dat alles lekker werkt ...
[ Voor 6% gewijzigd door Goner op 09-08-2012 14:38 ]
virus problemen? ga over op linux!
[ Voor 15% gewijzigd door fotojunk op 16-08-2012 09:06 . Reden: Aanvulling sdk >sde ]
Verwijderd
Kun jij AnTuTu benchmark installeren ??Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 23:26:
de Yarvik haalde een antutu score van 2700, deze na de laatste firmware update 7046.
Verwijderd
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
HOI.
Als je storende fouten hebt gooi je er een custom ROM op.Bananenspin schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:14:
MIjn ma zeurt al een hele tijd om een tablet, al die kruidvat dingetjes heeft ze al willen kopen maar heb haar gezegd te wachten op een leuke dual core tablet. Is die aanbieding van ibood dan ook wat? De wat oudere archos tablets uit deze lijnen hebben toch wel hun foutjes hier aan daar.
De laatste firmware 4.0.7 is toch een goeie stabiele firmware is mijn ervaring. Ik gebruik mijn Archos G9 101 dan ook nog steeds met plezier (heb hem nu bijna een jaar, dus ik heb nog de 1Ghz met 512mb uitvoering).Bananenspin schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:14:
MIjn ma zeurt al een hele tijd om een tablet, al die kruidvat dingetjes heeft ze al willen kopen maar heb haar gezegd te wachten op een leuke dual core tablet. Is die aanbieding van ibood dan ook wat? De wat oudere archos tablets uit deze lijnen hebben toch wel hun foutjes hier aan daar.
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2012 10:29 ]
Zeker weten ... ik heb een 8" met 16GB, maar als je 10" wilt en 8GB geheugen genoeg is, dan is het zeker de moeite waard.Bananenspin schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:14:
Is die aanbieding van ibood dan ook wat?
HOI.
Verwijderd
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Tja de 8" is natuurlijk iets compacter dan de 10". Maar Flac neemt nogal wat opslagruimte in beslag, dus met de 10" met 8GB ben je beperkt tot 32GB SDHC of misschien 64GB SDXC (waarvan ik niet zeker weet of die helemaal volledig wordt ondersteund. Loopt wel een topic over op Archosfans). Dus misschien heb je wel 250GB nodig voor je muziekbestanden, maar dat weet ik niet natuurlijk.MikeVM schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:07:
is het een goed idee om voor een 8" model te gaan met 250GB aan boord?
ik wil de tablet gebruiken in de auto als muziekcomputer (Flac icm USB-DAC)
of zou ik toch beter de ibood nemen?
[ Voor 10% gewijzigd door hars73 op 16-08-2012 11:26 ]
Is de 8" er met 250GB ? Ik heb alleen de 10" met HD gezien/gevoeldMikeVM schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:07:
is het een goed idee om voor een 8" model te gaan met 250GB aan boord?
ja hoor, voor iets meer dan 250 euro verkrijgbaar, op pixmania gaat het over het 1GHz model, en de prijs in de PW klopt dus niet..Goner schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:32:
[...]
Is de 8" er met 250GB ? Ik heb alleen de 10" met HD gezien/gevoeld![]()
Trouwens een knap zwaar apparaat met HD en zwaardere accu.
Volgens mij zijn ze er hier mee bezig..Mavamaarten schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:27:
Argh, ik snap de mensen op XDA niet. Dan gaan ze een ROM maken voor onze tablet... baseren ze zich op CM9. Baseer je dan toch gvd op Jelly Bean als je dan toch vanaf nul gaat beginnen![]()
Ik zal wel weer 'n nieuw topicje in elkaar flansenexelletor schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 22:02:
Voor de mensen die het gemist hebben:
http://www.archos.com/pro...country=nl&lang=en&slider
Een introductie van Arctablet(de volgende delen komen later):
http://www.arctablet.com/...view-part-1-introduction/
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Alleen via custom.Talis schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:55:
Ik heb via ibood mijn tablet (eerste tablet trouwens) besteld, het is de archos G9 101 Turbo geworden met 8GB. Ik hoop er geen spijt van te krijgen maar voor 199 euro kan het normaal gezien geen miskoop zijn.
Weet er iemand als of er ook een versie van Jelly bean zal uitkomen voor dit apparaat?
8.0 en 9.7". En de Ludo natuurlijk.er is aangekondigd dat er vergelijkbare modellen komen in kleinere formaten..
I knowMikeVM schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 22:28:
er is aangekondigd dat er vergelijkbare modellen komen in kleinere formaten..
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik heb een andere mening.Talis schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 10:37:
"Actually both platforms are quite similar in term of hardware. I'm pretty convinced that Archos should offer an Android 4.1 Jelly Bean firmware for the G9 some time after they've made it available on the G10, so we're talking about Oct/Nov. this year.
We'll definitely post on our blog and forum when we have some news on this"
Admin post op Archos forum. We kunnen alleen maar hopenEn anders iemand goeie tutorial ( in het nederlands) om tablet te rooten?
Bij Archos werken ook (let op) 195 mensen. De meeste Asus (zoals Transformer Infinity) tablets hebben hem ook nog niet en dan hoef ik, denk ik, niet te vertellen hoe het met 4.0 updates bij Samsung zit.Goner schreef op woensdag 19 september 2012 @ 09:51:
wel knap laat ... hoorde van een Acer (of Asus ?) bezitter dat-ie 'm al een week of wat heeft.
Zou ff op die link klikken.FlyEragon schreef op donderdag 20 september 2012 @ 16:23:
pricewatch: Archos 80 G9 Turbo 8GB Turbo 1,5GHz Zwart
In de aanbieding bij Azerty ?
Daarvoor stond wel de G9 Turbo, ik heb hem al besteld samen met paar collega's. Was waarschijnlijk wel een fout dan maar we zullen zien.exelletor schreef op donderdag 20 september 2012 @ 18:42:
[...]
Zou ff op die link klikken.Wel leuk dat ze de pers afbeelding van onze website afhalen.
-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)
Nee, integendeel ... heb m'n G9 80 (16GB) icm Sygic gebruikt op vakantie in Zuid Afrika en werkte uit de kunst. Op de grote weg daar heb je 'm niet echt hard nodig (honderden km's rechtuit), maar in steden en dorpen was het erg handig om een straat of B&B te zoeken.Slein schreef op maandag 24 september 2012 @ 22:39:
Dit in combinatie met Sygic als navigatiesoftware.
Iemand anders vergelijkbare ervaringen?
-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)
hier wordt gezegd dat 4.0.24 uit is voor Gen10 (28 sep) en volgende week voor G9 gaat komen
Anders moet je eens in het internationale forum kijken : http://forum.archosfans.com/viewforum.php?f=83Slein schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 00:13:
Dank voor de info, zal het ding nog eens hard rebooten als het nodig is.
[ Voor 33% gewijzigd door Goner op 03-10-2012 13:04 ]
Je kan hem hier downloaden:Goner schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:46:
[...]
hier wordt gezegd dat 4.0.24 uit is voor Gen10 (28 sep) en volgende week voor G9 gaat komen
http://forum.archosfans.com/viewtopic.php?p=405786#p405786
Zit standaard in ICS.iets heel anders ; ik lees net dat je screenshots kunt maken door volume down & power tegelijk in te drukken. Dacht dat alleen kon op rooted tablets ... iemand ervaring ??
(heb m'n Archos niet bij de hand helaas)
Dat is goeie info! Schijnt dat het een firmwareprobleem is:Anders moet je eens in het internationale forum kijken : http://forum.archosfans.com/viewforum.php?f=83
Er zijn nogal wisselende ervaringen met GPS gebruik blijkbaar, er wordt gesuggereerd dat er units zijn die het gewoon niet goed doen.
(bijv. http://forum.archosfans.com/viewtopic.php?f=84&t=64830)
I have a G9 80 250GB. I have been unable to get the GPS to work. I contacted Archos and i got this response:
"As of this moment the GPS for these units not working is a known issue by the engineers. They are working on a fix that will be published in a firmware update."
I would recomend others contact them to make sure they get that firmware ready asap.
[ Voor 38% gewijzigd door hars73 op 10-10-2012 20:37 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Goner op 10-10-2012 23:07 ]
Update is al door Archos offline gehaald !!Slein schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 22:03:
Jamaar... mijn GPS fix fix dan?
Ben de update aan het installeren, en heb ook al even een losse GPS muis en de oude tomtom opgegraven. Hell, misschien koop ik nog wel eens zo'n ANWB boek. Somebody stop me!
[ Voor 2% gewijzigd door fotojunk op 11-10-2012 05:29 . Reden: Aanvulling ]
Ik wacht maar ff de reactie van Archos af..Avenger 2.0 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 06:37:
Hier ook een total brick. Wat een rotzooi, waarom testen ze die updates niet beter! Hoe werkt die procedure om op te sturen? Worden mijn (verzend)kosten ook terug vergoed?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq