Heb wel eens vervelende dingen meegemaakt met guilds waarin grote delen van families zaten. 40 plussers die kleine jongetjes en meisjes (in de leeftijdscategorie 17-21) intimideren met grootspraak en halve bedreigingen. 'Gezellig' met een deel van de familie het guildleaderschap van de gl vrijwel onmogelijk maken; de beste man wilde ook maar gewoon alles bij elkaar houden en de sfeer goed houden, maar dat werd net als irl alleen maar aangepakt als drijfveer om (weer) net ietsjes verder te gaan.
En natuurlijk véél vuilspuiterij en 'achter de ruggen om' proberen mensen hun kant te laten kiezen. Daarbij moet je dan ongeveer denken aan "hey, jou vind ik wél aardig, wat vind jij daar nou van?". Er zijn velen die daar moeite mee hebben, er is namelijk nooit een goed antwoord (kies 'hun' kant en je verraad in principe je zelf, maar kies de kant van de ander en je wordt zelf doelwit).
Qua seksuele intimidatie heb ik nooit echt iets meegemaakt. Ja, één vrouw werd door den kwajongens wel eens 'oneerbare voorstellen' gedaan op ventrilo omdat haar stem (blijkbaar

) nogal wat opriep bij sommige heren. Maar dat is eigenlijk nooit echt veel verder gegaan dan "blijf vooral praten" en "zeg dat nog eens". Vrij onschuldig als je het mij vraagt, en in deze guild (een hele andere dan voorgaande) zou er ook direct mee gestopt zijn als bleek dat ze zich daardoor ongemakkelijk voelde. Er zat zeker geen kwade wil achter. Overigens al helemaal niet meer toen iemand haar facebook-foto's had opgesnord, maar dat daargelaten.
We hebben een aardige ruzie gehad in de guild een maand geleden en 20 mensen gingen achter de idioot aan die alles had veroorzaakt. De meeste mensen kwamen binnen een week al met hangende pootjes terug, de persoon in kwestie was anders dan dat die zich in de guild voordoet.
Wat moet ik me overigens hier bij voorstellen? Zijn er guildies met 20 man bij 'de idioot' irl langs gegaan? Om wat? Te intimideren? Te praten? Ik zie zo even niet wat en hoe, maar wellicht lees ik 't helemaal verkeerd

.
Zag overigens o.a. wat (voor mij) opvallende veranderingen in de patch notes staan, weet niet of iemand 't al was opgevallen:
If a player wins a Need roll under the Need Before Greed system on a Bind on Equip item, the item will become Soulbound to that player. The item will remain unbound if won via a Greed roll.
Dat zal de eerste paar weken nogal wat gevloek opleveren ben ik bang. Wel goed om te voorkomen dat epics worden weggeneed door ninjas, wellicht zelfs beter om de needende ninja uit te lachen

.
En de belangrijkste verandering van 4.2? Deze:
All character races now have a /roar sound.
Hoeveel beter kan WoW nu nog worden? Ik zie na dit nog weinig ruimte tot verbetering!
En nu de patch en de addon updates binnen zijn kan ik gaan spelen. Excuus voor deze hoogst tot verveling leidende post, het is helaas niet anders

.