yup, heb bij mijn oude nvidia 6600 hetzelfde probleem, kaart is stervende
Verwijderd
WTF stervend? Heb m pas een half jaar
Ik dag die gaat wel 1 jaar/ 1,5 jaar mee maarja dat gaat tegenwoordig dus ook al niet meer...

Dan hoop ik voor je dat er nog garantie op zit.
Verwijderd
ja heb wel eens die overdrive aangeklikt, maar als ik catalyst control centrum opnieuw instaleer heb ik dan weer garantie?
Ik snap je nietVerwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 17:44:
ja heb wel eens die overdrive aangeklikt, maar als ik catalyst control centrum opnieuw instaleer heb ik dan weer garantie?
Tenzij je hem door een te uber OC hebt afgefikt
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Verwijderd
ow dat wis ik niet! ik dag als je op dat slotje klik om hem te overklocken, temp's en activiteit te bekijken dat dan de garantie eraf was
Dan zal ik het nog even aanzien en contact opnemen met amd of met 4launch
Contact opnemen met AMD zelf is sowieso geen doen

Volgens mij raak je de garanties officieel wel kwijt, maar overclocken in ccc is software, dus niet traceerbaar als je de kaart opstuurt (tenzij je het te bont maakt).yzx schreef op donderdag 15 september 2011 @ 17:50:
[...]
Ik snap je nietmaar door overdrive aan te klikken raak je je garantie niet kwijt
![]()
Tenzij je hem door een te uber OC hebt afgefikt
dat bedoel ik ook, als hij gewoon overdrive activeerde en niets verder deed is het technisch gezien niet echt een OCSj44k13 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 18:21:
[...]
Volgens mij raak je de garanties officieel wel kwijt, maar overclocken in ccc is software, dus niet traceerbaar als je de kaart opstuurt (tenzij je het te bont maakt).
Ik dacht dat de Sapphire 6950 Dirt3 Edition niet te unlocken was, maar kwam vandaag een topic tegen op Guru3D waar het blijkbaar wel gelukt was.
Meteen even geprobeerd en het is gelukt!
Ik was er bij aanschaf al vanuit gegaan dat het niet mogelijk was, dus dit is mooi meegenomen!

Uitleg hier
Meteen even geprobeerd en het is gelukt!
Ik was er bij aanschaf al vanuit gegaan dat het niet mogelijk was, dus dit is mooi meegenomen!

Uitleg hier
Precies hetzelfde gedaan met mijn Sapphire Dirt3 Edition en werkte ook! Echt super! Heb hem op 880/1375 lopen en werkt prima!
Vraagje:
Ik heb een ASUS Rampage Formula mobo met de volgende sleuven: 5.1 x PCIe 2.0 x16 support at full x16, x16 speed
2 x PCIe x1
2 x PCI 2.2
Ik heb mijn oog laten vallen op een Radeon HD 6950.Die heeft een PCI-e 2.x 16x sleuf nodig. De vraag dus: past dit ? Het lijkt mij dat moet kunnen, maar ik wil helemaal zeker zijn voor ik hem koop,natuurlijk. En hier zitten de kenners,toch ?
Ik heb een ASUS Rampage Formula mobo met de volgende sleuven: 5.1 x PCIe 2.0 x16 support at full x16, x16 speed
2 x PCIe x1
2 x PCI 2.2
Ik heb mijn oog laten vallen op een Radeon HD 6950.Die heeft een PCI-e 2.x 16x sleuf nodig. De vraag dus: past dit ? Het lijkt mij dat moet kunnen, maar ik wil helemaal zeker zijn voor ik hem koop,natuurlijk. En hier zitten de kenners,toch ?
Ja.garathane schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 21:23:
Vraagje:
2 x PCIe x1
2 x PCI 2.2
Ook al waren je sloten pci-e 1.x zou het nog werken.
Maar je wilt toch minimaal een PCIe 2 lanetje van x8unfor schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 21:55:
[...]
Ja.
Ook al waren je sloten pci-e 1.x zou het nog werken.
Weet iemand hoe ik hoe ik de timings kan veranderen van mijn 6950, ik heb hem geunlocked naar een 6970 maar wil hem eigenlijk precies als een 6970 laten draaien.
Core en mem clock zijn makkelijk te doen maar ik heb gelezen dat de timings van het geheugen anders waren.
Dus vroeg ik me af of ik dat kon veranderen. En wat moet ik behalve het bovengenoemde nog meer aanpassen om hem volledig als een 6970 te laten draaien?
Core en mem clock zijn makkelijk te doen maar ik heb gelezen dat de timings van het geheugen anders waren.
Dus vroeg ik me af of ik dat kon veranderen. En wat moet ik behalve het bovengenoemde nog meer aanpassen om hem volledig als een 6970 te laten draaien?
Als een volledige HD6970 flashen, andere opties heb je niet om aan de timings te gaan zitten.
Oke dat is dan jammer, want ik denk dat dat niet gaat. Ik heb het in ieder geval geprobeert met een sapphire bios. Misschien dat een MSI 6970 Lightning bios werkt. (Heeft iemand toevallig een goed werkende gevonden?)
Wat ik me afvraag;
Wat is nu eigenlijk de beste versie van de 6870 volgens jullie?
Wat maakt bijvoorbeeld deze: pricewatch: XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC)
Beter of minder goed dan deze: pricewatch: Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e
Of behalve de clocksnelheid, deze: pricewatch: Asus EAH6870 DC/2DI2S/1GD5
Bij videokaarten zijn er zoveel fabrikanten en uitvoeringen dat je door de bomen het bos niet meer ziet
Wat is nu eigenlijk de beste versie van de 6870 volgens jullie?
Wat maakt bijvoorbeeld deze: pricewatch: XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC)
Beter of minder goed dan deze: pricewatch: Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e
Of behalve de clocksnelheid, deze: pricewatch: Asus EAH6870 DC/2DI2S/1GD5
Bij videokaarten zijn er zoveel fabrikanten en uitvoeringen dat je door de bomen het bos niet meer ziet
[ Voor 12% gewijzigd door Corne-P op 21-09-2011 03:05 . Reden: link toegevoegd ]
Mooie kaartjes toch die chips van AMD. Heb hier een HD6850 van VTX3D (Broertje van Club3D en Powercolor) overclocked naar volgende instellingen:

Iemand die me kan helpen dit te verhogen? (78 graden Furmark)
Ik zou trouwens voor die XFX gaan Polly, die heeft namelijk 2 coolers en daarom betere overclock mogelijkheden.

Iemand die me kan helpen dit te verhogen? (78 graden Furmark)
Ik zou trouwens voor die XFX gaan Polly, die heeft namelijk 2 coolers en daarom betere overclock mogelijkheden.
[ Voor 13% gewijzigd door Cassie789 op 21-09-2011 08:12 ]
De onderkant van mijn 6870 grenst precies aan het tweede PCI Express slot.
Kan dit werken? Moet ik de plastic kap verwijden om toch airflow te creëren voor de bovenste kaart?
Kan dit werken? Moet ik de plastic kap verwijden om toch airflow te creëren voor de bovenste kaart?
Een foto maakt het misschiem duidelijker?Frank76NL schreef op woensdag 21 september 2011 @ 22:16:
De onderkant van mijn 6870 grenst precies aan het tweede PCI Express slot.
Of het mobo dat je hebt, als er teweinig plaats is gaat je bovenste kaart niet genoeg frisse lucht krijgen en dan gaat die warm worden
@polly, die xfx heeft 2 fans, en is daardoor stiller/cooler en dus beter overklokbaar. die andere twee heb je minder koelvermogen, en kun je iets minder ver mee overklokken.
De tweede kaart moet er nog komen. Maar voor de beeldvorming: wanneer je twee videokaarten op tafel op elkaar legt, zoveel ruimte zal er tussen zitten, dus 0 mm.yzx schreef op woensdag 21 september 2011 @ 22:22:
[...]
Een foto maakt het misschiem duidelijker?
Of het mobo dat je hebt, als er teweinig plaats is gaat je bovenste kaart niet genoeg frisse lucht krijgen en dan gaat die warm worden
Een alternatieve koeler zal ook niet veel helpen, want die zijn eerder nog dikker. Zit er aan te denken plasic uit de zijkanten te snijden...
zou me spullen heel laten, mobo verpatsen en er een halen waarvan de pci_E ports beter uit elkaar liggen
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
je kunt met PCI raisers werken hoor heb dat vandaag nog aan geraden aan iemand zie BBG GamesysteemFrank76NL schreef op woensdag 21 september 2011 @ 22:34:
[...]
De tweede kaart moet er nog komen. Maar voor de beeldvorming: wanneer je twee videokaarten op tafel op elkaar legt, zoveel ruimte zal er tussen zitten, dus 0 mm.
Een alternatieve koeler zal ook niet veel helpen, want die zijn eerder nog dikker. Zit er aan te denken plasic uit de zijkanten te snijden...
tevens een crossfire setup in een x4 steken is wat prestatie weggooien x8/x8 is toch zeker aan te raden
[ Voor 9% gewijzigd door yzx op 21-09-2011 23:02 ]
Zit toevallig net te zoeken op "PCIE kabel" en vond een aantal oplossingen die goedkoper en sneller zijn dan een nieuw moederbord.yzx schreef op woensdag 21 september 2011 @ 23:01:
[...]
je kunt met PCI raisers werken hoor heb dat vandaag nog aan geraden aan iemand zie BBG Gamesysteem
tevens een crossfire setup in een x4 steken is wat prestatie weggooien x8/x8 is toch zeker aan te raden
Enige wat een probleem kan vormen dan is de plaatsing van je 2de kaart dus jezult misschien wat tiewraps ofzo moeten gebruiken, of met een flexible dat je hem een slot lager kunt duwen die heb je ookFrank76NL schreef op woensdag 21 september 2011 @ 23:08:
[...]
Zit toevallig net te zoeken op "PCIE kabel" en vond een aantal oplossingen die goedkoper en sneller zijn dan een nieuw moederbord.
megadoom schreef op woensdag 21 september 2011 @ 22:24:
@polly, die xfx heeft 2 fans, en is daardoor stiller/cooler en dus beter overklokbaar. die andere twee heb je minder koelvermogen, en kun je iets minder ver mee overklokken.
En voor wat betreft de andere versies is het dus puur een kwestie van voorkeur?Ik zou trouwens voor die XFX gaan Polly, die heeft namelijk 2 coolers en daarom betere overclock mogelijkheden.
Ik heb nu sinds gister een HD6950 van Sapphire in mijn pc zitten, nu snap ik alleen 1 ding niet helemaal. Windows geeft aan dat het een HD6900 series GPU is, dat snap ik nog. Alleen geeft 3DMark11 aan dat het een HD6990 is, ipv de HD6950 die het daadwerkelijk is. Tevens krijg ik na de benchmark te zien dat mijn score wat aan de lage kant is (rond de 4500 geloof ik), terwijl anderen met dezelfde CPU/GPU combinatie boven de 5000 zitten.
Ik ga straks thuis even met GPU-Z aan de slag, maar vroeg me af of dit normaal is, of dat ik zelf ergens wat fout gedaan heb?
Ik ga straks thuis even met GPU-Z aan de slag, maar vroeg me af of dit normaal is, of dat ik zelf ergens wat fout gedaan heb?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
ik zit nu te twijfelen, ik zit met i5 760 @ 3.5 ghz en 4 gb en een 5850, maar is het waard om de 5850 te upgraden voor een 6950 2 gb. of kan ik beter wachten op de 7 serie
Als alles nog redelijk soepel draait dan zie ik geen reden om up te graden.
Ik zit met hetzelfde probleem, heb een HD4890 OC maar speel maar op 1680 x 1050. Alles draait nog redelijk goed.
Ik zit met hetzelfde probleem, heb een HD4890 OC maar speel maar op 1680 x 1050. Alles draait nog redelijk goed.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Als je alleen meer prestaties wilt, kan je er een tweede 5850 bij doen (mits de rest van je systeem dit toelaat) maar voor de features hoef je het niet te doen want beide kaarten kunnen nagenoeg hetzelfde.remcio schreef op donderdag 22 september 2011 @ 11:18:
ik zit nu te twijfelen, ik zit met i5 760 @ 3.5 ghz en 4 gb en een 5850, maar is het waard om de 5850 te upgraden voor een 6950 2 gb. of kan ik beter wachten op de 7 serie
OK, de 6950 is iets sneller maar imho niet waard over een 5850.
Idd, tenzij je, in jouw geval DX11, wilt.OMD schreef op donderdag 22 september 2011 @ 12:28:
Als alles nog redelijk soepel draait dan zie ik geen reden om up te graden.
De 6950 is toch wel een behoorlijk stuk sneller bovendien is de Tessellator een stuk beter.chim0 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 12:40:
[...]
Als je alleen meer prestaties wilt, kan je er een tweede 5850 bij doen (mits de rest van je systeem dit toelaat) maar voor de features hoef je het niet te doen want beide kaarten kunnen nagenoeg hetzelfde.
OK, de 6950 is iets sneller maar imho niet waard over een 5850.
[...]
Idd, tenzij je, in jouw geval DX11, wilt.
Bijv BFBC2: http://www.anandtech.com/...top-to-bottom-overclock/9
20 en 18% sneller
Desalniettemin vind ik de 6950 ook geen super upgrade mede qua prijs en zou ik er ook eerder een 5850 bij doen indien je die cheap kan vinden.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
hallo, ik heb een hd 6950 kaart maar er is iets raars aan de hand, ik heb in het gewone windows desktop beeld artifacts, kleine grijze / witte vierkantjes. Het rare is dat bij full load zoals Furmark er geen artifacts te vinden zijn en de temp ongeveer 65 graden blijft.
Dus alleen in Idle toestand geeft de videokaart artifacts.
Het kan mss komen omdat ik de shaders heb geprobeerd te unlocken, Dit heb ik geprobeerd met RBE maar het lukte niet dus heb ik de originele bios maar teruggezet. Ik heb dit meteen gedaan toen ik de kaart kreeg dus weet ik niet of ik al artifacts had voordat ik heb geprobeerd te flashen.
Ik heb de drivers ook al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar het hielp niet.
Weten jullie mss wat het probleem is?

Het kan mss komen omdat ik de shaders heb geprobeerd te unlocken, Dit heb ik geprobeerd met RBE maar het lukte niet dus heb ik de originele bios maar teruggezet. Ik heb dit meteen gedaan toen ik de kaart kreeg dus weet ik niet of ik al artifacts had voordat ik heb geprobeerd te flashen.
Ik heb de drivers ook al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar het hielp niet.

[ Voor 11% gewijzigd door jaricool op 24-09-2011 20:32 ]
@jaricool, merk je dit ook bij games of niet? probeer hem eens te underclocken, anders is het gewoon een defecte kaart.
Nee in games heb ik er helemaal geen last van.
Wanneer moet ik dan underclocken? want het is alleen in Idle toestand en dan wordt de kaart standaard undergeclockt naar 450mhz.
Wanneer moet ik dan underclocken? want het is alleen in Idle toestand en dan wordt de kaart standaard undergeclockt naar 450mhz.
Verwijderd
BIOS flashen naar een 6970. Heb ik ook gedaan, de Sapphire BIOS volgens mij. Moest toen alleen nog wel even de core clock op 880 Mhz zetten, want die stond nog op 750 Mhz. Powertune slide op +20% zetten, dan weet je zeker dat ie niet tegen een powerchoke aanloopt (niet genoeg stroom --> stotteren, etc.). Dan draait ie als een normale 6970.Heilige Kaas schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 12:53:
Weet iemand hoe ik hoe ik de timings kan veranderen van mijn 6950, ik heb hem geunlocked naar een 6970 maar wil hem eigenlijk precies als een 6970 laten draaien.
.
[ Voor 102% gewijzigd door chim0 op 26-09-2011 12:28 ]
Ik had een 5850OC versie maar deze is defect geraakt en na ~7 weken krijg ik mijn geld terug, 280 euro. Daarmee ben ik van plan de volgende "upgrade" te maken (ik heb nog geen SSD), is het een goede keuze voor een GPU of is er eentje uit de 6xxx serie die beter presteert prijs/snelheid?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 158,98 | € 158,98 |
1 | XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC) | € 149,30 | € 149,30 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 308,28 |
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
6870 is de meest bang for bucks kaart ATMMrVegeta schreef op zondag 25 september 2011 @ 19:41:
Ik had een 5850OC versie maar deze is defect geraakt en na ~7 weken krijg ik mijn geld terug, 280 euro. Daarmee ben ik van plan de volgende "upgrade" te maken (ik heb nog geen SSD), is het een goede keuze voor een GPU of is er eentje uit de 6xxx serie die beter presteert prijs/snelheid?
# Product Prijs Subtotaal 1 Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB € 158,98 € 158,98 1 XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC) € 149,30 € 149,30 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 308,28
De prestaties van 5850 vs 6870 zijn zo goed als gelijk
Ben sinds een week een troste HD6870 eigenaar. Een ongelovelijke bang for buck kaart ( ^can only agree with that)
Ik ben alleen op zoek naar een VRM setje, dat mijn mem en vrm wat beter kan koelen.
Geheugen wil namelijk heel hoog clocken maar omdat mijn kaart standaard geen memory koeling heeft word het dus nogal warm voor de geheugenchippies terwijl de gpu zelf 10 graden koeler is dan het geheugen.
Iemand tips of aanbevelingen? Ik heb arctic cooling setjes gezien de vr00x alleen alles bestaat uit kleine blokjes.
Is zoiets beschikbaar zoals dit? Het is dan wel de stock vrm cooling van de 6850. Maar zoiets als dit is uiteraard perfect en kan de warmte beter kwijt als allemaal losse stukjes aluminium van de arctic cooler setjes.

Mocht iemand nog een stock cooler hebben liggen waar dit bij zit, zou je me dan willen PMen?
Ik ben alleen op zoek naar een VRM setje, dat mijn mem en vrm wat beter kan koelen.
Geheugen wil namelijk heel hoog clocken maar omdat mijn kaart standaard geen memory koeling heeft word het dus nogal warm voor de geheugenchippies terwijl de gpu zelf 10 graden koeler is dan het geheugen.
Iemand tips of aanbevelingen? Ik heb arctic cooling setjes gezien de vr00x alleen alles bestaat uit kleine blokjes.
Is zoiets beschikbaar zoals dit? Het is dan wel de stock vrm cooling van de 6850. Maar zoiets als dit is uiteraard perfect en kan de warmte beter kwijt als allemaal losse stukjes aluminium van de arctic cooler setjes.

Mocht iemand nog een stock cooler hebben liggen waar dit bij zit, zou je me dan willen PMen?
[ Voor 23% gewijzigd door NomadTitan op 26-09-2011 12:34 ]
@Jaricool, heb je je monitor toevallig met een displayport kabel aangesloten?
nee ik heb nu een dualmonitor setup met 1x DVI en 1x DVI naar vga adapter.
Maar de artifacts had ik ook al met 1 monitor.
Maar de artifacts had ik ook al met 1 monitor.
Ik heb zojuist mijn twee nieuwe videokaarten ingebouwd (6950).
Als ik nu echter via GPU-Z de gegevens uitlees zie ik het volgende:
Dit is de eerste kaart
Dit is kaart nummer 2
Het zijn identieke kaarten, toch zie ik verschillen bij de Pixel fillrate, Texture fillrate en de GPU clock.
Het zijn dezelfde kaarten, klopt dit wel?

Het zijn identieke kaarten, toch zie ik verschillen bij de Pixel fillrate, Texture fillrate en de GPU clock.
Monitor de actuele snelheid even met Rivatuner, wel even een 3d applicatie opstarten zodat de clocks worden gemaxed.Exxus schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:10:
Ik heb zojuist mijn twee nieuwe videokaarten ingebouwd (6950).
[afbeelding] Dit is de eerste kaart
[afbeelding] Dit is kaart nummer 2
Misschien is die 750MHz nog van je oude videokaart, heb je de oude drivers verwijderd met driver sweeper?
(ik had hetzelfde met mijn oude 5850)
(ik had hetzelfde met mijn oude 5850)
Mijn probleem is inmiddels opgelost, al durf ik niet te zeggen wat ik nu precies gedaan heb. Draaien nu beide op dezelfde snelheid. Helaas lukt het me niet om beide kaarten te unlocken naar een 9670, maar goed, dan had ik maar wat meer centjes uit moeten geven
Is het een grote update als ik van een HD 4670 naar een HD 6770 ga?
Mijn systeem staat onderin mijn sig.
Ik game maar af en toe, en wil eigenlijk een nieuwe kaart kopen omdat mijn ventilator nogal aanloopt bij het opstarten. Vervangen van de cooler is een optie, maar 3 tientjes ben ik toch al snel kwijt voor een leuk coolingsset, en ik heb een dubbel slots design met stekkers die in de weg zitten voor veel aftermaked coolers. Liever daarom een snellere en modernere kaart
Mijn systeem staat onderin mijn sig.
Ik game maar af en toe, en wil eigenlijk een nieuwe kaart kopen omdat mijn ventilator nogal aanloopt bij het opstarten. Vervangen van de cooler is een optie, maar 3 tientjes ben ik toch al snel kwijt voor een leuk coolingsset, en ik heb een dubbel slots design met stekkers die in de weg zitten voor veel aftermaked coolers. Liever daarom een snellere en modernere kaart
Dat zou wel een behoorlijke upgrade zijn ja

Om eerlijk te zijn word ik een beetje moe van crossfire. Redelijk veel games hebben wel wat kuurtjes met crossfire en worden gefixed in patches die pas later komen. Dus ik denk erover om mijn crossfire setup 2x 6950 2gb te verkopen en 1 6990 te kopen. Dan weet ik zeker dat het super werkt.
Een 6990 zijn 2 6970 op 1 kaartWesleyRBK schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 21:51:
Om eerlijk te zijn word ik een beetje moe van crossfire. Redelijk veel games hebben wel wat kuurtjes met crossfire en worden gefixed in patches die pas later komen. Dus ik denk erover om mijn crossfire setup 2x 6950 2gb te verkopen en 1 6990 te kopen. Dan weet ik zeker dat het super werkt.
Want een HD6990 maakt geen gebruik van Crossfire?WesleyRBK schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 21:51:
Volgens benchmarks staat een 6990 gelijk aan 2x 6950.
Omdat die 6970 onderclocked zijn voor binnen de limieten te blijven klik de switch om en tadaWesleyRBK schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 21:58:
[...]
This just made my hand move towards my face and hit it on my forehead...WesleyRBK schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 21:58:
[...]
Sorry zie dat ik in het verkeerde gedeelte ben. Dacht dat ik hier een vraag kon stellen en dat er dan ook gewoon antwoord op zou worden gegeven. Ik ben een leek op videokaart gebied en om dan zo te reageren vind ik nergens op slaan.Blue-Tiger schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:00:
[...]
This just made my hand move towards my face and hit it on my forehead...
Ik hoop dat iemand mij in dit topic kan helpen. Had deze vraag in BBG HTPC al gesteld:
Wie heeft er toevallig ervaring met ASUS EAH6450 SILENT/DI/512MD3 in een HTPC. Na wat lezen toch besloten om een HD6450 te kopen, maar hij bevalt mij niet zo goed.
Met mijn oudere htpc, waar ik een HD3xxx kaart in had, had ik het gevoel dat het allemaal iets lekkerder liep mbt codec's en dat ik wat vloeiender beeld had.
Na een zoektocht op internet kwam ik een aantal reacties tegen die de asus hd6450 kaart sterk afraden. De reden wordt niet genoemd (behalve dat sommige zeggen dat het een gedown tweakte HD6450 is). Kan ik nu een conclusie trekken dat mijn vermoedens correct zijn?
D'r was gewoon al aangegeven dat de HD6990 Crossfire op 1 kaart is dus dat je niet moet beweren dat de problemen van CF met twee losse kaarten hierdoor verdwijnen... DaaromWesleyRBK schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:06:
[...]
Sorry zie dat ik in het verkeerde gedeelte ben. Dacht dat ik hier een vraag kon stellen en dat er dan ook gewoon antwoord op zou worden gegeven. Ik ben een leek op videokaart gebied en om dan zo te reageren vind ik nergens op slaan.
laat maar het is komkommer tijdWesleyRBK schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:06:
[...]
Sorry zie dat ik in het verkeerde gedeelte ben. Dacht dat ik hier een vraag kon stellen en dat er dan ook gewoon antwoord op zou worden gegeven. Ik ben een leek op videokaart gebied en om dan zo te reageren vind ik nergens op slaan.
Anyhow de 6870x2 en de 6990 zijn kaarten waar 2 GPUs op zitten vergelijk het met een dual core tov een single core
Dus die 1 kaart zijn 2 kaarten in 1 het is een CFX opstelling voor mensen die maar 1 fatsoenlijk PCIE slot hebben of quad fire willen draaien
Bedankt voor het duidelijke antwoord.yzx schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:09:
[...]
laat maar het is komkommer tijd
Anyhow de 6870x2 en de 6990 zijn kaarten waar 2 GPUs op zitten vergelijk het met een dual core tov een single core
Dus die 1 kaart zijn 2 kaarten in 1 het is een CFX opstelling voor mensen die maar 1 fatsoenlijk PCIE slot hebben of quad fire willen draaien
Even wat vraagjes,
Heb zojuist dan eindelijk 2x een XFX HD6970 binnen gekregen(mooie kaarten!!!) maar daarop lijken de Dual-BIOS switch's te ontbreken(soldeer punten staan wel op het PCB) en bovendien heb ik ook geen backplate erop, zoals je wel kunt zien op de meeste foto's van de kaart.
Kan dat kloppen? Ik wil namelijk op beide kaarten een EK-Waterblock zetten, dus vraag ik mij af hoe nodig het is om een backplate te hebben om de kaart en het waterblock goed erop te kunnen bevestigen.
En als ik Crossfire ga draaien met deze kaarten, op welke kaart moet ik dan mijn beide beeldschermen aansluiten, gewoon beide monitoren op de 1e kaart?
Heb zojuist dan eindelijk 2x een XFX HD6970 binnen gekregen(mooie kaarten!!!) maar daarop lijken de Dual-BIOS switch's te ontbreken(soldeer punten staan wel op het PCB) en bovendien heb ik ook geen backplate erop, zoals je wel kunt zien op de meeste foto's van de kaart.
Kan dat kloppen? Ik wil namelijk op beide kaarten een EK-Waterblock zetten, dus vraag ik mij af hoe nodig het is om een backplate te hebben om de kaart en het waterblock goed erop te kunnen bevestigen.
En als ik Crossfire ga draaien met deze kaarten, op welke kaart moet ik dan mijn beide beeldschermen aansluiten, gewoon beide monitoren op de 1e kaart?
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Bios switch is ook niet relevant voor deze kaarten omdat die niet te unlocken zijn.
Je beeldscherm kabel op de bovenste kaart aansluiten.
Backplate heb je volgens mij nodig voor een Fullcover waterblock.
Moet je even wat meer info over inwinnen.
Je beeldscherm kabel op de bovenste kaart aansluiten.
Backplate heb je volgens mij nodig voor een Fullcover waterblock.
Moet je even wat meer info over inwinnen.
Zal ik even uitzoeken dus
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Dit soort verschijnselen heb ik ook gehad met mijn Sapphire 6870. Alleen dan met gekleurde blokjes in het POST-scherm en het windows opstartlogoscherm en met rode pixels op het bureaublad en vensters. Maar weer niet tijdens spellen en het windows inlogscherm. Heb toen ook nieuwe drivers geprobeerd, maakte geen verschil. Kaart is nooit echt heet geworden.jaricool schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 20:30:
hallo, ik heb een hd 6950 kaart maar er is iets raars aan de hand, ik heb in het gewone windows desktop beeld artifacts, kleine grijze / witte vierkantjes. Het rare is dat bij full load zoals Furmark er geen artifacts te vinden zijn en de temp ongeveer 65 graden blijft.
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb toen de kaart onder RMA teruggestuurd. De kaart is vervolgens door de fabrikant als niet repareerbaar verklaard. Heb toen van de webshop een nieuwe kaart gekregen (XFX 6870 dual fan). Ik vermoed daarom dat jouw kaart ook stuk is. Als je nog garantie hebt zou ik proberen deze terug te sturen.
Hey allemaal,
Ik heb net mijn Sapphire HD6950 in een nieuw systeem aangesloten. Zonder videokaart boot het systeem prima, en de temperaturen zijn ook goed, alle fans draaien, ergo: goed aangesloten.
Wanneer ik de videokaart installeer krijg ik geen beeld meer, zowel op de on-board aansluiting als op die van de videokaart niet. Ik heb 1 PCI-E 6-pins stekker van de voeding genomen en 1 molex-naar-6 pins stekker, en beide in de kaart gestopt.
Komt dit een van jullie bekend voor?
Ik heb net mijn Sapphire HD6950 in een nieuw systeem aangesloten. Zonder videokaart boot het systeem prima, en de temperaturen zijn ook goed, alle fans draaien, ergo: goed aangesloten.
Wanneer ik de videokaart installeer krijg ik geen beeld meer, zowel op de on-board aansluiting als op die van de videokaart niet. Ik heb 1 PCI-E 6-pins stekker van de voeding genomen en 1 molex-naar-6 pins stekker, en beide in de kaart gestopt.
Verwijderd
Welke voeding heb je, het kan zijn dat de voeding niet genoeg energie levert.Struikrover schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:12:
Hey allemaal,
Ok nu mijn vraag, ik heb een tijdje geleden een nieuw systeem gekocht met een 6870, maar wil nu vanwege bf3 een tweede 6870 kopen. Nou kan ik een nieuwe kopen maar ik zag bij vraag en aanbod dat er daar een aangeboden werd. Alleen zegt de aanbieder dat deze kaart alleen goed raait op twee monitoren, en dat je als je 1 monitor aansluit slecht of haperend beeld krijgt. Weet iemand wat dit probleem is? en zal ik dit probleem ook krijgen als ik hem crossfire draai?
Off topic= wow ik ben de 666e reactie
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2011 18:25 ]
Er waren toen drivers waarbij je MET 2 monitoren inderdaad corrupte beelden kreeg op de extended monitor, dit kwam doordat de mem clocks in idle gingen lopen met 2 monitoren.
Met de nieuwe drivers is dit opgelost doordat de mem niet meer in idle draait en dus geen corruptie meer optreedt.
Met de nieuwe drivers is dit opgelost doordat de mem niet meer in idle draait en dus geen corruptie meer optreedt.
|2600k|Asus 290|
Verwijderd
Maar, hij/zij zegt dat het met 2 monitoren wel goed gaat en dat 1 monitor een "flikkerend" beeld geeft.Bullus schreef op woensdag 28 september 2011 @ 18:34:
Er waren toen drivers waarbij je MET 2 monitoren inderdaad corrupte beelden kreeg op de extended monitor, dit kwam doordat de mem clocks in idle gingen lopen met 2 monitoren.
Link V&A aangeboden: Sapphire HD 6870 Toxic met raar tikje
Een 430W van Seasonic. En kom niet aan met 'dat is te weinig', want dat is het nietVerwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 18:16:
[...]
Welke voeding heb je, het kan zijn dat de voeding niet genoeg energie levert.
Dus ik ben benieuwd wat er mis kan zijn. Dat wordt troubleshooten
[ Voor 7% gewijzigd door Struikrover op 28-09-2011 18:39 ]
Verwijderd
Hmmm... amd raad wel een 500watt psu aan , maar een goede 450 watt zal ook voldoen. Ik ken seasonic nietzo goed dus ik kan er weinig over zeggen, maar ik ben sowieso geen psu expert.Struikrover schreef op woensdag 28 september 2011 @ 18:39:
[...]
Een 430W van Seasonic. En kom niet aan met 'dat is te weinig', want dat is het niet. Hele systeem zal op full load nog geen 300W nemen.
Dus ik ben benieuwd wat er mis kan zijn. Dat wordt troubleshooten. Iemand nog ideeën?
Zo mijn 6770 is besteld 
Ik heb nog een pci-e 1.1 slot, ben benieuwd hoe het presteert.
Overigens adviseerd ATI een 450watt voeding, maar ik had des tijds een behoorlijk goede Tagan voeding gekocht van 430watt, lijkt mij ook geen probleem toch?
Dit moet het dan gaan worden:
-Intel Q6600
-4x 2gb pc6400 cl4 ddr2
-3x 7200rpm disken
-1x SSD
-1x X-fi titanium
-1x HD6770
-Tagan 430W 430-U15
Ik heb nog een pci-e 1.1 slot, ben benieuwd hoe het presteert.
Overigens adviseerd ATI een 450watt voeding, maar ik had des tijds een behoorlijk goede Tagan voeding gekocht van 430watt, lijkt mij ook geen probleem toch?
Dit moet het dan gaan worden:
-Intel Q6600
-4x 2gb pc6400 cl4 ddr2
-3x 7200rpm disken
-1x SSD
-1x X-fi titanium
-1x HD6770
-Tagan 430W 430-U15
Mensen, probleempje...
Heb een MSI r6950 TFIII sinds enige tijd, best heel tevreden mee, ik twijfel alleen over het volgende...
Boven de 53% fanspeed begint het apparaat te... ehm, een soort van ratelen, klinkt niet goed in ieder geval. Nu kan ik in Afterburner wel instellen dat ie in principe niet boven de 50% uit komt (en nog koel blijft), maar de vraag is of het uberhaupt zo hoort... (Afterburner freezet mijn pc trouwens icm BFBC2 dus daar wordt ik ook niet blij van)
Iemand ideeën?
Heb een MSI r6950 TFIII sinds enige tijd, best heel tevreden mee, ik twijfel alleen over het volgende...
Boven de 53% fanspeed begint het apparaat te... ehm, een soort van ratelen, klinkt niet goed in ieder geval. Nu kan ik in Afterburner wel instellen dat ie in principe niet boven de 50% uit komt (en nog koel blijft), maar de vraag is of het uberhaupt zo hoort... (Afterburner freezet mijn pc trouwens icm BFBC2 dus daar wordt ik ook niet blij van)
Iemand ideeën?
@ninjatuna, kijk even of alles goed zit vastgeschoefd, dus de kaart met de case en de cooler op de kaart.
Hmm, ja dat zal ik in het weekend eens proberen
Ik heb hem iig wel goed in de case vastgezet, maar misschien zit de koeler idd niet goed
Ik heb hem iig wel goed in de case vastgezet, maar misschien zit de koeler idd niet goed
Ik hoop echt dat er Twin Frozr kaarten komen van de amd 7xxx serie.
Ze zijn mooi.
Ze zijn mooi.
"enable low level access" uitvinken in AB voorkomt het freezen.NinjaTuna schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:52:
Mensen, probleempje...
Iemand ideeën?
Seasonic is een prima PSU bouwert(Een van de weinige OEM nog), maar toch zal je het uit moeten sluiten. Sowieso is een verloopje van Molex naar PCI-E connector nooit ideaal.Struikrover schreef op woensdag 28 september 2011 @ 18:39:
[...]
Een 430W van Seasonic. En kom niet aan met 'dat is te weinig', want dat is het niet. Hele systeem zal op full load nog geen 300W nemen.
Dus ik ben benieuwd wat er mis kan zijn. Dat wordt troubleshooten. Iemand nog ideeën?
Andere videokaart geprobeerd in het PCI-E x16 slot?
Evt. bios instellingen aanpassen.(PCI-E adapter op first zetten)
Nog geen andere videokaart geprobeerd noch geprobeerd de videokaart in een werkend systeem te installeren. Beide staan nog op het 'te testen' lijstje. Ik ben in eerste instantie bezig om een OS te installeren maar dat gaat tot zover ook al niet zonder kurenBejit schreef op donderdag 29 september 2011 @ 23:54:
[...]
Seasonic is een prima PSU bouwert(Een van de weinige OEM nog), maar toch zal je het uit moeten sluiten. Sowieso is een verloopje van Molex naar PCI-E connector nooit ideaal.
Andere videokaart geprobeerd in het PCI-E x16 slot?
Evt. bios instellingen aanpassen.(PCI-E adapter op first zetten)

Interessant, maar waar zou ik dit moeten vinden?unfor schreef op donderdag 29 september 2011 @ 22:27:
"enable low level access" uitvinken in AB voorkomt het freezen.
Nvm, zit in de beta, thanks alot.
[ Voor 15% gewijzigd door NinjaTuna op 30-09-2011 22:00 ]
Wat wil je nou eigenlijk? je geeft hiervoor zelf aan dat je systeem zonder videokaart wel boot maar op het moment dat je de 6950 erin zet niet meer.Struikrover schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 02:01:
[...]
Nog geen andere videokaart geprobeerd noch geprobeerd de videokaart in een werkend systeem te installeren. Beide staan nog op het 'te testen' lijstje. Ik ben in eerste instantie bezig om een OS te installeren maar dat gaat tot zover ook al niet zonder kuren. Begin een beetje het moederbord te verdenken op deze manier...
Net word hier je aangeraden om naar je voeding te gaan kijken(kans dat het waarschijnlijk is is 90%) en dat weerleg je de reactie daarop al weer en geef je je moederbord de schuld.
Het maakt helemaal niks uit of je psu 430 watt is. Wat telt is of je 12v lijn krachtig genoeg is.
6950 verbruikt rond de 150 watt in games, ik weet ook niet wat voor een systeem jij hebt... want zoveel informatie geef je ook niet.
Daarnaast wil ik je erop wijzen dat: cpu,moederbord,videokaart,hardeschijven, alles afhankelijk zijn van de 12v lijn van je psu. Het merk van je psu is niet slecht, alleen is de 6950 in staat om bijna de helft van het vermogen van je psu weg te trekken...
De kans dat dit het probleem is groot... er word ook niet voor niets minimaal een psu van 500 watt aangeraden. Doet je systeem het niet met je psu van 430 watt en dan weiger je te geloven dat het je psu is... logica van.....

[ Voor 4% gewijzigd door NomadTitan op 01-10-2011 10:06 ]
Verwijderd
Hallo, ik heb een HD6850 en als ik mijn computer aanzet dan hoor ik 1 lange en daarna 2 korte beepjes (en daarna nog 2 hele korte piepjes), ik had al even gezocht op internet en het blijkt dat mijn bios niet bij mijn grafische kaart kan (of iets dergelijks)? Mijn computer start wel gewoon door naar Windows. Nieuwste drivers geinstalleerd, nog geen succes. Mijn tweede beeldscherm ziet hij ook niet.
Wat kan dit zijn?
Kan dit liggen aan een te zwakke voeding? (550watt OCZ Fatality icm i5 2600k 8gbd ddr3)
Wat kan dit zijn?
Kan dit liggen aan een te zwakke voeding? (550watt OCZ Fatality icm i5 2600k 8gbd ddr3)
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2011 12:46 ]
Heb je de 6 pins connector van de stroom wel aangesloten?Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 11:41:
Hallo, ik heb een HD6850 en als ik mijn computer aanzet dan hoor ik 1 lange en daarna 2 korte beepjes (en daarna nog 2 hele korte piepjes), ik had al even gezocht op internet en het blijkt dat mijn bios niet bij mijn grafische kaart kan (of iets dergelijks)? Mijn computer start wel gewoon door naar Windows. Nieuwste drivers geinstalleerd, nog geen succes. Mijn tweede beeldscherm ziet hij ook niet.
Wat kan dit zijn?
Verwijderd
Ja, deze zit er in. Kan het zijn (heb twee vga schermen) dat de connector DVI-D is en geen DVI-I? (Dus geen vga mogelijkheid?)NomadTitan schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 13:04:
Heb je de 6 pins connector van de stroom wel aangesloten?
Ja, dat zelfde probleem heb ik ook met een 6950/6970. dus je kunt maar 1 scherm gebruiken of je moet een convertor kopen.Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 13:07:
[...]
Ja, deze zit er in. Kan het zijn (heb twee vga schermen) dat de connector DVI-D is en geen DVI-I? (Dus geen vga mogelijkheid?)
Heb btw de zelfde voeding als jij
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
Verwijderd
Heb je misschien een linkje en wat kosten die dingen?Gijs007 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 13:47:
[...]
Ja, dat zelfde probleem heb ik ook met een 6950/6970. dus je kunt maar 1 scherm gebruiken of je moet een convertor kopen.
Heb btw de zelfde voeding als jij
Ik heb nu mijn nieuwe PC aan de praat gekregen en er windows op geïnstalleerd. Vervolgens heb ik mijn HD 6950 in het PCI-E slot geprikt en van stroom voorzien. Tevens in het BIOS aangegeven dat ik mijn PCI-E kaart als primaire VGA adapter wil gebruiken.
Wanneer ik nu alleen een DVI-kabel van de videokaart naar de monitor aansluit krijg ik geen beeld bij het opstarten. Een VGA-kabel van de on-board videoaansluiting naar de monitor geeft wel beeld. In beide gevallen start Windows wel gewoon op.
Op het moment dat ik windows voor het eerst opstartte met de kaart in het PCI-e slot kon ik onder apparaatbeheer zien dat er een 'VGA graphics adapter' aanwezig was zonder drivers. Dus heb ik Catalyst drivers geïnstalleerd. Tijdens de installatie herkende de software mijn kaart ook, en daarna stond de kaart onder apparaatbeheer als 'HD 6900' in apparaatbeheer.
Toch kreeg ik nog geen beeld, totdat ik de integrated graphics driver van Intel had verwijderd. Toen gaf de DVI-aansluiting opeens beeld. Ik dacht: 'prima', en na een reboot van de PC was het beeld over DVI weer weg. De analoge aansluiting deed het wel, en in apparaatbeheer was de videokaart weer verdwenen (???).
Heeft iemand van jullie een idee waar dit aan kan liggen? Als ik nu de ATI drivers weer opnieuw installeer vind hij ook geen videokaart meer
.
Wanneer ik nu alleen een DVI-kabel van de videokaart naar de monitor aansluit krijg ik geen beeld bij het opstarten. Een VGA-kabel van de on-board videoaansluiting naar de monitor geeft wel beeld. In beide gevallen start Windows wel gewoon op.
Op het moment dat ik windows voor het eerst opstartte met de kaart in het PCI-e slot kon ik onder apparaatbeheer zien dat er een 'VGA graphics adapter' aanwezig was zonder drivers. Dus heb ik Catalyst drivers geïnstalleerd. Tijdens de installatie herkende de software mijn kaart ook, en daarna stond de kaart onder apparaatbeheer als 'HD 6900' in apparaatbeheer.
Toch kreeg ik nog geen beeld, totdat ik de integrated graphics driver van Intel had verwijderd. Toen gaf de DVI-aansluiting opeens beeld. Ik dacht: 'prima', en na een reboot van de PC was het beeld over DVI weer weg. De analoge aansluiting deed het wel, en in apparaatbeheer was de videokaart weer verdwenen (???).
Heeft iemand van jullie een idee waar dit aan kan liggen? Als ik nu de ATI drivers weer opnieuw installeer vind hij ook geen videokaart meer
ik zou windows opnieuw isntalleren MET je videokaart al in het PCI slot.
Het is overigens normaal dat je kaart wordt gezien als een HD 6900 in apparaatbeheer
Het is overigens normaal dat je kaart wordt gezien als een HD 6900 in apparaatbeheer
Dank je voor je reactie.
Inmiddels door puur toeval heb ik het probleem verholpen: een BIOS update zorgde ervoor dat de kaart consistent goed herkend werd door de computer
Inmiddels door puur toeval heb ik het probleem verholpen: een BIOS update zorgde ervoor dat de kaart consistent goed herkend werd door de computer
Hoe zit het tegenwoordig met de biosflash mogelijkheden van de 6950 kaarten die te koop zijn?
Ik zat te denken aan een sapphire 6950 dirt 3 editie, asus 6950 of club3d 6950.
Ben bekend met het feit dat het een 2gb versie moet zijn en liefst met dual bios.
Ik lees echter ook berichten dat sommige kaarten hardware matig beperkt zijn en dus niet unlockable. als tweaker wil ik natuurlijk wel iig de mogelijkheid hebben dit te proberen.
Wie kan hierover en wellicht ook over de drie genoemde kaarten wat meer zeggen?
Ben bekend met het feit dat het een 2gb versie moet zijn en liefst met dual bios.
Ik lees echter ook berichten dat sommige kaarten hardware matig beperkt zijn en dus niet unlockable. als tweaker wil ik natuurlijk wel iig de mogelijkheid hebben dit te proberen.
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Die Dirt3 editie lijkt lastig te unlocken zijn, maar ook daar zijn succes verhalen te vinden. Ook iemand die 2 Dirt3 edities had en waar er dan maar 1 van te unlocken was, dus blijft ook een kwestie van geluk.SouLLeSSportal schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:22:
Hoe zit het tegenwoordig met de biosflash mogelijkheden van de 6950 kaarten die te koop zijn?
n.a.
aha dus dat is een meer een gok dan een goede kans.
enig idee welke kaarten iig te flashen zijn of blijft het altijd een beetje gokken?
iig bedankt voor je reactie!
enig idee welke kaarten iig te flashen zijn of blijft het altijd een beetje gokken?
iig bedankt voor je reactie!
Volgens mij is de kans bij alle kaarten nog steeds wel aanwezig.
Sapphire D3 en MSI TF3 zijn 't populairst.
Oke, bedankt, ik zal eens kijken waar ik een van die twee vandaan kan toveren!unfor schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 19:08:
Volgens mij is de kans bij alle kaarten nog steeds wel aanwezig.
Is hier eenzelfde soort fix voor als je EasyTune6 gebruikt? Dat laat mijn bc2 ook altijd crashen >:(unfor schreef op donderdag 29 september 2011 @ 22:27:
[...]
"enable low level access" uitvinken in AB voorkomt het freezen.
Uitzetten als je speeltWlie schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 02:19:
[...]
Is hier eenzelfde soort fix voor als je EasyTune6 gebruikt? Dat laat mijn bc2 ook altijd crashen >:(
Hey, ik heb net het programma Drivermax geprobeerd van een ander topic, waarmee je je drivers kan updaten, maar bij m'n videokaart zegt ie dat versie 8.901 beschikbaar is maar dit is niet 11.9 want dat is 8.892.
Is dit een beta driver ofzo? Kan er niks over vinden. Datum is 23 september 2011.
Verkeerd gezocht, het is de 11.10 Preview.
Is dit een beta driver ofzo? Kan er niks over vinden. Datum is 23 september 2011.

[ Voor 14% gewijzigd door chim0 op 04-10-2011 10:51 ]
Ik zit te twijfelen tussen de 6870X2 en de 6970. Ik zou misschien de 6870x2 nemen, maar dan met de voorwaarde dat het fysieke videogeheugen ook echt 2GB is. Maar ik ben bang dat dit 1GB wordt, omdat het eigenlijk een crossfire kaart is op 1 slot.
Zou iemand dit kunnen bevestigen? Ik kan hier niks van terugvinden op 3dguru bijvoorbeeld. Ze spreken constant over 2GB, maar ik ben bang dat het fysiek 1GB is, zoals in CPU-Z te lezen.
Als ik onderstaande lees, weet ik niet echt wat ik hier uit moet halen;
The 6870 is clocked a good chunk faster at a nice 900 MHz, it also comes with a full GB of graphics memory. This memory is 256-bit and running at an effective data-rate of 4200 MHz with a peak bandwidth of 134 GB/sec. The product has 14 SIMD clusters, 56 texture units, 1120 shader processors, 32 ROPs and a TDP slightly above 150W with a 19W idle TDP. This product will bring you 2.0 TFLOPS of performance. This means that performance wise the R6870 will sit in-between a R5850 and 5870.
Kan iemand dit bevestigen?
En kunnen mensen met een 6970 de BF3 beta op Ultra spelen op de resolutie xxxx/xxxx? Of is het dan echt aan te raden om een 6870X2 te nemen?
Zou iemand dit kunnen bevestigen? Ik kan hier niks van terugvinden op 3dguru bijvoorbeeld. Ze spreken constant over 2GB, maar ik ben bang dat het fysiek 1GB is, zoals in CPU-Z te lezen.
Als ik onderstaande lees, weet ik niet echt wat ik hier uit moet halen;
The 6870 is clocked a good chunk faster at a nice 900 MHz, it also comes with a full GB of graphics memory. This memory is 256-bit and running at an effective data-rate of 4200 MHz with a peak bandwidth of 134 GB/sec. The product has 14 SIMD clusters, 56 texture units, 1120 shader processors, 32 ROPs and a TDP slightly above 150W with a 19W idle TDP. This product will bring you 2.0 TFLOPS of performance. This means that performance wise the R6870 will sit in-between a R5850 and 5870.
Kan iemand dit bevestigen?
En kunnen mensen met een 6970 de BF3 beta op Ultra spelen op de resolutie xxxx/xxxx? Of is het dan echt aan te raden om een 6870X2 te nemen?
[ Voor 32% gewijzigd door StealthyPeanut op 04-10-2011 12:34 ]
@Loonens, voor de toekomst is het beter een kaart met 2 GB te nemen.
Zoals je zelf al dacht, is de 6870x2 maar 1 GB.
Battlefield 3 beta gebruikt bij mij per kaart +/- 1.2 GB, vergeet niet dat de ultra settings nog niet eens in 't spel zitten.
6970 is zijn geld overigens nooit waard, een 6950 wel.
Zoals je zelf al dacht, is de 6870x2 maar 1 GB.
Battlefield 3 beta gebruikt bij mij per kaart +/- 1.2 GB, vergeet niet dat de ultra settings nog niet eens in 't spel zitten.
6970 is zijn geld overigens nooit waard, een 6950 wel.
[ Voor 10% gewijzigd door unfor op 04-10-2011 12:37 ]
Dat dacht ik inderdaad ook al. Bedankt voor je bevestiging. De X2 kaart werkt dus gewoon als een soort crossfire op 1 kaart?
Opzich een superkaart voor dat geld, maar die 1GB is jammer.
Het zal dan de 6970 worden
. Thanks!
EDIT
Maar de 6950 is even snel dan de 5870. Dan kan ik beter die nemen. Maar ik wil juist een snellere kaart dan de 5870 en een keer echt een topkaart met 2gb.
Maximaal € 300,-. Wat zou jij nemen op dit moment? Zonder rekening te houden met andere upgrades etc.
Opzich ziet deze er goed uit;
pricewatch: MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC
Goede koeler op de 6950 volgens mij.
Als ik onderstaande overzicht bekijk, zie ik weer dat de 6970 toch wel op sommige punten anders is;
Opzich een superkaart voor dat geld, maar die 1GB is jammer.
Het zal dan de 6970 worden
EDIT
Maar de 6950 is even snel dan de 5870. Dan kan ik beter die nemen. Maar ik wil juist een snellere kaart dan de 5870 en een keer echt een topkaart met 2gb.
Maximaal € 300,-. Wat zou jij nemen op dit moment? Zonder rekening te houden met andere upgrades etc.
Opzich ziet deze er goed uit;
pricewatch: MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC
Goede koeler op de 6950 volgens mij.
Als ik onderstaande overzicht bekijk, zie ik weer dat de 6970 toch wel op sommige punten anders is;
Radeon HD 6950 OzR Radeon 6970 |
Fab Process 40nm 40nm |
Die Size 389 mm2 389 mm2 |
Transistors 2.64 Billion 2.64 Billion |
Core Clock / MHz 850 880 |
Memory Clock / MHz 5200 5500 |
Memory Bandwith 160 GBps 176 GBPs |
Memory type GDDR5 GDDR5 |
Shader processors 1408 1536 |
Compute performance 2.25 TFLOPS 2.7 TFLOPS |
Color ROPs 32 32 |
z/Stencil ROPs 128 128 |