Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miranon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-06 22:22
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:13:
[...]

Nee hoor, heb op internet een paar positieve impressies kunnen vinden, maar ben altijd benieuwd naar andere impressies :)
Ik overweeg ook om deze kaart te kopen. Kan je de links naar positieve impressies sturen ( behalve Informatique ). Eigenlijk raar dat er geen uitgebreide reviews van deze kaart te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

miranon schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:17:
[...]

Ik overweeg ook om deze kaart te kopen. Kan je de links naar positieve impressies sturen ( behalve Informatique ). Eigenlijk raar dat er geen uitgebreide reviews van deze kaart te vinden zijn.
Ik had een site met 2 user reviews gevonden (allebei vrij positief), maar die kan ik helaas niet meer vinden :( Het is inderdaad rete moeilijk om reviews van deze kaart te vinden. Blijkbaar is hij vrij onbekend. Hieronder is wel een user beoordeling van een tweakers user die hem ook positief scoort.

pricewatch: Club3D HD6970 PCI-E

Ah, hier twee klant beoordelingen gevonden:

http://www.alternate.nl/h...9/?tab=3&page=1#tabberBox

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2011 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50
Heb een klein probleempje met mijn OC op mijn 6870 CFX

De hoofd kaart loopt stock, terwijl de 2de kaart op 951/1151 loopt. na een reboot lopen ze gelijk daarna niet meer :S ook hangt de memory van mijn hoofdkaart altijd op 1050 zodra de OC daarvan verdwijnt

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Lijkt een beetje op een software gerelateerd probleem, dus waarmee overklok je?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
-The_Mask- schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:57:
Lijkt een beetje op een software gerelateerd probleem, dus waarmee overklok je?
MSI afterburner

Voor de windows reinstal ging het altijd goed maar 2 weken terug w7 er opnieuw opgezet en sinds 3-4 dagen heb ik dit aan de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of je een zalman VF-3000A op een sapphire HD6870 (v1, dus volgens mij refference) kunt plaatsen? de stock koeler vind ik namelijk echt veel te luid voor het overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 01:02:
weet iemand of je een zalman VF-3000A op een sapphire HD6870 (v1, dus volgens mij refference) kunt plaatsen? de stock koeler vind ik namelijk echt veel te luid voor het overclocken.
Ja dat gaat, wou het zelf doen maar het budget laat het nooit toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:43
Ik heb sinds een week een nieuwe PC met ATI 6770 kaart.
Alleen heb ik nog steeds last van die zwarte randen rond mijn scherm.
Ik heb bij ATI CCC de overscan al op 0% gezet, maar dat helpt niet. Ik denk dat het aan de refreshrate ligt. Mijn monitor doet iig 60Hz, maar in het spel kan ik het niet instellen ook niet in de config file. Ik had het pas ook bij GTA IV, maar daar kon je makkelijk de refreshrate wijzigen en toen was het probleem weg.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:23
Lee245 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:06:
Ik heb sinds een week een nieuwe PC met ATI 6770 kaart.
Alleen heb ik nog steeds last van die zwarte randen rond mijn scherm.
Ik heb bij ATI CCC de overscan al op 0% gezet, maar dat helpt niet. Ik denk dat het aan de refreshrate ligt. Mijn monitor doet iig 60Hz, maar in het spel kan ik het niet instellen ook niet in de config file. Ik had het pas ook bij GTA IV, maar daar kon je makkelijk de refreshrate wijzigen en toen was het probleem weg.

Iemand een oplossing?
Maar in het spel dus en niet op je desktop?

Ik denk dat je resolutie verkeerd staat. Probeer eens de native resolutie van de monitor. Ik heb nooit maar iets hoeven doen met dat overscan, altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
chim0 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:28:
[...]

Maar in het spel dus en niet op je desktop?

Ik denk dat je resolutie verkeerd staat. Probeer eens de native resolutie van de monitor. Ik heb nooit maar iets hoeven doen met dat overscan, altijd goed.
Nee desktop resolutie enz staat gewoon goed (1080p). Het is alleen bij die specifieke game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:30

The Zep Man

🏴‍☠️

Ter referentie: van de Club3D CGAX-69548F zijn de extra shaders naar 6970 niveau te unlocken, ondanks dat het geen reference design is (in ieder geval niet de koeler, waarschijnlijk wel het PCB). Gebruik niet een voorgebakken 6970 BIOS, want dan start hij niet meer op (recovery mode door de schakelaar op 2 te zetten werkt wel gewoon... vergeet hem niet na het opstarten weer terug te zetten op 1!). Neem de huidige BIOS (opslaan met ATIWinflash) en modificeer deze met Radeon BIOS Editor. Wijzig alleen op het laatste tabblad de shader-optie van 6950 naar 6970. Sla de gemodificeerde BIOS op en flash deze met:
atiwinflash -unlockrom 0
atiwinflash -f -p 0 <BIOS bestandnaam>

Met GPU-Z kan het dan gevalideerd worden, zoals aangegeven in dit artikel. Met wat extra tuning heb je effectief een Club3D CGAX-69748F (zie artikel).

Toen ik twee van deze kaarten in CrossFire opstelling had, gaf de unlockrom opdracht een BSOD. CrossFire-bridge tijdelijk verwijderen voor het flashen van beide kaarten was voldoende om dit op te lossen (wellicht werkt het uitzetten van CrossFireX in de driver ook wel). Gebruik voor het flashen van de tweede kaart de waarde 1 voor -unlockrom en -p.

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 23-08-2011 23:32 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Is er een mogelijkheid bekend om vSync te forceren in DirectX games ? Dit zou met ATI Tray Tools moeten lukken maar die wil onder Windows 7 64-bit niet werken. Ik vind enkel vSync forceren voor OpenGL in de CCC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Phuncz schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:55:
Is er een mogelijkheid bekend om vSync te forceren in DirectX games ? Dit zou met ATI Tray Tools moeten lukken maar die wil onder Windows 7 64-bit niet werken. Ik vind enkel vSync forceren voor OpenGL in de CCC.
Als je een spel hebt welke lastig doet over vertical sync en driverinstellingen negeert, kan je D3DOverrider gebruiken. Wordt meegeleverd met RivaTuner.

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 23-08-2011 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
Ik zit met een "probleem"

Ik heb in mijn pc 2x xfx 6870 dual fan black edition kaarten zitten! Als ik BFBC2 speel krijg ik ana enige tijd zeg +- 30 a 45min compleet zwart beeld of zwart beeld met strepen deze verdwijnen weer en dan is het weer goed. Nu heb ik gelezen dat dit bij meer mensen voorkomt in CF. Zou het kunnen zijn dat de kaart te warm wordt? de gpu1 kaart wordt z'n +-80 graden..

Als ik met MSI after burner werk om de fan speed wat op te schroeven ( ik vind dat de ati kaarten uit zichzelf maar langzaam draaien :S) dan loopt de game goed geen zwarte strepen en de temps gaan ook naar beneden. Alleen dan loopt het spel in eens vast op random momenten. Dit heb ik dus alleen als ik MSI after burner gebruik.

Iemand enig idee waar dat aan kan liggen? Alles is up to date en ik maak gebruik van een i5 2500k @ 4ghz, 8 gig 1600mhz geheugen, asus p6z68-v mobo en windows 7 64bit!

Bedankt alvast!

p.s deze problemen doen zich niet voor in andere games op dit moment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39
Vziw is het zo dat Afterburner samen met BC2 resulteert in crashes (zelf geen ervaring mee, nog nooit getest eigenlijk), op Google zijn wel wat oplossingen daarvoor te vinden. Wat fancontrol betreft, je zou ook kunnen proberen dat via CCC te doen, kijken of BC2 dan wel blijft draaien. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

The Zep Man schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:10:
[...]
Als je een spel hebt welke lastig doet over vertical sync en driverinstellingen negeert, kan je D3DOverrider gebruiken. Wordt meegeleverd met RivaTuner.
Dank ! Blijkbaar kan ik D3DOverrider gewoon apart kopieren en RivaTuner eraf gooien, want die wordt toch al meer dan 2 jaar niet meer ontwikkelt en zeker niet voor AMD kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Blue-Tiger schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 07:38:
Vziw is het zo dat Afterburner samen met BC2 resulteert in crashes (zelf geen ervaring mee, nog nooit getest eigenlijk), op Google zijn wel wat oplossingen daarvoor te vinden. Succes!
Afterburner en andere "monitoring' services opereren zodanig dat ze conflicteren met Punkbuster.

Daardoor heb je grote kans op die CTD's. Zodra je in je BC2 settingsscherm Punkbuster uit zet en op non PB servers gaat spelen is het vrijwel altijd opgelost.

Dus om met PB aan te spelen moet je in Windows alle monitoring programma's uitschakelen en tevens je windows services checken omdat daat vaak nog (oude) zaken actief blijven.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:00
Theregiment schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:59:
Ik zit met een "probleem"

Ik heb in mijn pc 2x xfx 6870 dual fan black edition kaarten zitten! Als ik BFBC2 speel krijg ik ana enige tijd zeg +- 30 a 45min compleet zwart beeld of zwart beeld met strepen deze verdwijnen weer en dan is het weer goed. Nu heb ik gelezen dat dit bij meer mensen voorkomt in CF. Zou het kunnen zijn dat de kaart te warm wordt? de gpu1 kaart wordt z'n +-80 graden..
bedoel je dit? :
YouTube: BC2 black screen flicker - YouTube
Dan moet je in de settings.ini de optie "Bloom" uitzetten. Heb ik ook gedaan, vervolgens nooit meer last van gehad~!

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
ChojinZ schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:25:
[...]

bedoel je dit? :
YouTube: BC2 black screen flicker - YouTube
Dan moet je in de settings.ini de optie "Bloom" uitzetten. Heb ik ook gedaan, vervolgens nooit meer last van gehad~!
Jep daar heb ik last van :) oke thx zal het eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
Help!!!! schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:19:
[...]

Afterburner en andere "monitoring' services opereren zodanig dat ze conflicteren met Punkbuster.

Daardoor heb je grote kans op die CTD's. Zodra je in je BC2 settingsscherm Punkbuster uit zet en op non PB servers gaat spelen is het vrijwel altijd opgelost.

Dus om met PB aan te spelen moet je in Windows alle monitoring programma's uitschakelen en tevens je windows services checken omdat daat vaak nog (oude) zaken actief blijven.
aha! Oke, maar ik kan wel in CCC de fan speed een stuk hoger zetten? aangezien dat de driver controler is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Ja dat kan.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Phuncz schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 09:59:
[...]

Dank ! Blijkbaar kan ik D3DOverrider gewoon apart kopieren en RivaTuner eraf gooien, want die wordt toch al meer dan 2 jaar niet meer ontwikkelt en zeker niet voor AMD kaarten.
Klopt. Het wordt meegeleverd, maar is een onafhankelijke tool. Voor de rest heeft RivaTuner op moderne hardware geen toegevoegde waarde.

Voor een ieder die verder wil overclocken dan dat MSI Afterburner en AMD Overdrive toestaan: kijk eens naar de tool RacerX. Daarmee is het mogelijk de kunstmatige limieten die AMD oplegt op te heffen. Natuurlijk geheel op eigen risico (zoals alles wat met overclocken te maken heeft). ;)

[ Voor 31% gewijzigd door The Zep Man op 24-08-2011 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berthenk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:50
Probleempje met mijn reference MSI 6950 2GB. De tweede DVI poort is kaput, als ik er een converter in prop naar VGA geeft 'ie geen beeld aan mijn 2e scherm, terwijl mijn 1e scherm (ook aangesloten via DVI naar VGA converter) wel gewoon werkt. Enig idee hoe ik dit op kan lossen zonder allerhande dure magie uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
2e poort is geen DVI-I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:23
Lee245 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:18:
[...]

Nee desktop resolutie enz staat gewoon goed (1080p). Het is alleen bij die specifieke game.
Dan lijkt het me een driverprobleem of een patch voor dat spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
chim0 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 05:53:
[...]

Dan lijkt het me een driverprobleem of een patch voor dat spel.
Heb het al 'gefixt'. Even alt + tab en weer terug naar het spel, en voila...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insyN
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-02 15:32
Als je vandaag nog een HD 6950 kaart zou bestellen en je zou het binnen hebben, kan je dan tegenwoordig de kaart nog flashen naar een 6970 kaart *unlock shaders* of zijn er al nieuwe producten van 6950 op de markt waar het "schijnbaar" disabled zou zijn die je dan zult ontvangen?

Ik wil namelijk een 6950 halen en die flashen naar 6970 maar lees nu dat de nieuwere versies van de 6950 anti-flashbaar zijn.

Wie kan mij dit duidelijker maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Zijn de core-en memoryspeeds nu nog aan te passen met RBE en te flashen met een 6xxx-kaart?

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Laatst online: 10-09 14:48
Even een vraagje, ik heb een XFX HD 6870 1024 MB DDR5 Black Edition Dual Fan en deze wordt onder load (mw2,bc2) 80 graden (heb er sinds vandaag extra intake in gezet onder in (gpu temp daalde van 85 naar 80 in mw2) en ik vroeg me af of dit toch wel normaal is voor een non reference kaart, die volgens reviews een van de koelste 6870's is?
Fan onderin pompt er standaard nu rond de 95m³/h naar binnen, direct op de gpu, dus er is toch veel frisse lucht.. (fan kan tot 173,1m³/h, maar dan heel luid :P ) Verder 3 exhausts en nog 2 intakes voorin. (slipstreams)
Dus de vraag is zijn deze temps onder flinke stress normaal? :)

Wie o wie verlost mij van mijn twijfels? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
@musicaddict ik heb er 1 toevallig geinstalleerd in mn computer :D, idd hij word 80 graden...(op full load) maar hij draait maar op 30% ofzo, als je hem op 100 zet word het ongeveer 67 graden onder full load (furmark). ook als je hem even op 100% laat, en laat idelen kan je hem op 31 graden krijgen. normaal op idle staat hij automatisch op 20/21%

nog een edit: ik heb erboven nog een 120mm outtake fan

[ Voor 29% gewijzigd door megadoom op 30-08-2011 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Niet online
Bij mij wordt deze max 74 in een matx kast (1 uur gamen Crysis 2 dx11)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
ik heb het ook over furmark, maar 74 graden komt wel dicht bij die 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
@megadoom, idle is hij 30c nu (heb er met die nieuwe intake 4c af geschaaft :Y) )

Maar die 80c is onder mw2 he.. niet met furmark, daar haalde hij (voor de nieuwe intake) 90c.
Zal nu eens meteen even furmark doen op 100% fanspeed :) Weten we zo meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
90 is wel warm, ik ben atm een furmark aan het doen op standaart instellingen van de kaart. (75c atm) 8xmsaa xtremeburning, en displacement mapping op 1920*1080

[ Voor 29% gewijzigd door megadoom op 30-08-2011 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
standaard instellingen? welke mogen dat wezen (fanspeed, settings enzo) gebruik furmark niet zoveel :P
net een standaard benchmark gedaan @1080p, lagde als de tering, kwam niet verder dan 7 fps? (maar ook niet meer dan 59c)

-nvm-

Edit3: Benchmark @1080p nu 72c

[ Voor 42% gewijzigd door MusicAddict op 30-08-2011 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
furmark heb ik nu 79 graden, hij schommelt rond de 77 en 79 graden. al 12 minuten bezig, ik zal wel ff wat printscreens posten. (offtopic: waar moet ik de fotos neerzetten voor een link?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
benchmark @ 100% fanspeed = 72c
bench @ 35% fan speed = 79c zoals je zelf net ook al postte :)
Wel merk ik dat ik er minimaal al 11c heb afgehaald met mn nieuwe intake :) (furmark was eerst 90+)
Maar het is mij van sommige reviews hebben het over een temp van rond de 75c(meest logisch) en sommigen over 55-65c, dus mensen met een 6870, wat doen jullie kaarten? :D

(fotos ergens op imageshack oid? dan linkje zo plaatsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Niet online
Hier ook 79 max, heb wel goede 120mm fans in mn matx-kastje blijkbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
Afbeeldingslocatie: http://i1135.photobucket.com/albums/m631/patdoom/furmarkfps.png

Afbeeldingslocatie: http://i1135.photobucket.com/albums/m631/patdoom/furmarksettings.png

Afbeeldingslocatie: http://i1135.photobucket.com/albums/m631/patdoom/furmarktemperature.png

srry die laatste is te groot, kan m nu ff niet kleiner maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
heb je je 120mm's op 100% lopen? of ook een beetje lager zoals ik ? :P (140mm@50%, 5x120mm@40% i guess) Heb het niet op een stofzuiger op mn bureau ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
ik heb maar 1x 120mm, waarschijnlijk 100% alhoewel ik hoor die van mij niet :D. voor de rest is het best een gesloten case. ook heb ik de fans op automatic staan, ze gaan dus van 20% idle naar 30% max load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
damn :D , ik overdrijf weer eens met mn aantal fans waarschijnlijk :+ , maar ze zijn niet te horen zo in iedergeval :P meer fans = zelfde airflow op lagere toeren :)
Ik heb standaard de fan van de gpu op 35% staan, hoor m niet en scheelt wel een graadje of 2-4

Ook mijn grafiek lijkt echt dus niet op die van jou :( , die van mij schiet meteen omhoog en blijft dan gelijk (nieuwe bench @ 76c net)

btw: ik heb furmark 1.9.1 dus daarom kon ik die presets niet vinden :D zie ik nu :P

[ Voor 4% gewijzigd door MusicAddict op 30-08-2011 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Niet online
Mn fans draaien op 50%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
50% hoor ik m wel over mn case fans heen.. ding staat 50cm naast me op mn bureau.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Niet online
De casefans (2x intake Aerocool) draaien op 50%, de kaart staat op auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
oh my bad :D
gpu standaard op 40%, 3 intakes en 3 exhausts varierend van 50-100% (net onder hoorbaar, verschilt per fan :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hymnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-08 09:46
Ik heb zelf een club 3d 6950 coolstream edition.. Echt een luid ding. Nog iemand ervaring mee? Alles blijft wel netjes koel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Hymnir schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 00:15:
Ik heb zelf een club 3d 6950 coolstream edition.. Echt een luid ding. Nog iemand ervaring mee? Alles blijft wel netjes koel.
Koel als in? welke temps? :)

als hij te luid is kan je eens proberen via msi afterburner (ja werkt op elke gpu zowat) om de fanspeed lager te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:07
Mijn bovenste 6950 reference wordt met hevig gamen ook 90 graden (fan op 42%), volgens mij moet ie hier wel tegen kunnen?

Op zich kan de fan nog wat harder zonder dat ik me eraan stoor, maar heb eigenlijk niet zo'n zin hier een MSI afterburner fan profile voor te maken (kreeg laatst ruzie met overclock resets en vage 100% fanspeeds tussendoor).
Ik heb ook niet zo'n zin om ze handmatig in de vision control center op 50% zetten elke keer als ik ga gamen.
Ik kan eventueel een extra intake fan in mn zijpaneel zetten, zal dit veel helpen?
(ik heb nu 2x 120mm intake voorin, 1x 120mm outtake achterin en 1x 140mm outtake bovenin)

Of is 90 graden geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
90 graden is wel iets aan de warme kant voor echt langere sessies lijkt mij.. Ze kunnen er wel tegen maar het zal hem er niet langer van laten lopen waarschijnlijk ;) Liever haal je er een graadje of 10 af :P Omdat je 2x reference hebt lijkt me t wel slim om een intake te maken in de side panel ja, dan heeft je bovenste kaart wat meer frisse lucht(onderste ook natuurlijk), en hij blaast de warme lucht toch door de achterkant eruit :)

Hoe warm is je onderste kaart als ik vragen mag?

ik ging van 90+ graden furmark naar 79 graden op een 6870 door alleen maar een extra 140mm intake er in te zetten aan de onderkant (okee, sidepanel is andere plek, maar principe is het zelfde, gaat om de extra frisse lucht voor de kaart, mijne is toch non reference dus blaast niks naar buiten vandaar geen side panel in verband met airflow :P) bij jou maakt dat niet uit dat het de sidepanel is want de kaarten blazen het toch uit aan de achterkant (meen ik?)

Ik zie dat je het grotere broertje hebt van mijn standaard define r3 :+, en ja deze kasten hebben niet de perfecte airflow :D , dus een fannetje aan de zijkant is gewoon wel handig ja voor je temps :), scheelde bij mij ook een redelijk deel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 13:34

Yintha

We'll stay gold forever

http://www.mycom.nl/Produ...Radeon-HD6970,2GB/1109956

Besteld, hoe groot is de kans dat ik zon non reference kaart krijg zonder dual bios switch, zonder backplate en met een blauw pcb? : (

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hymnir
MusicAddict schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 00:17:
[...]

Koel als in? welke temps? :)

als hij te luid is kan je eens proberen via msi afterburner (ja werkt op elke gpu zowat) om de fanspeed lager te zetten ;)
Koel als in nog nooit boven de 55° geweest zowel bij furmark / bfbc 2 ... :) Ik heb msi afterbrurner geprobeerd , idle op 5% ipv 20% maar effect was minimaal , het zijn gewoon extreem luide fans. Dus ik denk dat het tijd wordt voor een aftermarket cooler (AC accelero oid).
Nu lees ik dat die fans op de accelero pwm controlled zijn, maar mijn kaart is denk ik 3 pin.

Op zich geen probleem denk ik zo , maar toch even vragen voor de zekerheid.. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Hymnir schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 12:00:
[...]

Koel als in nog nooit boven de 55° geweest zowel bij furmark / bfbc 2 ... :) Ik heb msi afterbrurner geprobeerd , idle op 5% ipv 20% maar effect was minimaal , het zijn gewoon extreem luide fans. Dus ik denk dat het tijd wordt voor een aftermarket cooler (AC accelero oid).
Nu lees ik dat die fans op de accelero pwm controlled zijn, maar mijn kaart is denk ik 3 pin.

Op zich geen probleem denk ik zo , maar toch even vragen voor de zekerheid.. :Y
Wow, ik sta versteld van die temps, hoe is je airflow (en welke kast heb je? :9 ) want die temps zijn echt netjes :)

Over die accelero, ik meen dat deze gewoon op de 3-pin connector gaat van je gpu.. dit even niet zeker maar zal er wel eventjes naar zoeken straks na het eten :)

(ik zit zelf ook te denken aan een accelero nu eigenlijk :D , maar moet eerst even bij xfx wachten op een reactie terug voordat ik straks mn garantie op mn 6870 kwijt ben :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
MusicAddict schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 17:53:
[...]

Wow, ik sta versteld van die temps, hoe is je airflow (en welke kast heb je? :9 ) want die temps zijn echt netjes :)

Over die accelero, ik meen dat deze gewoon op de 3-pin connector gaat van je gpu.. dit even niet zeker maar zal er wel eventjes naar zoeken straks na het eten :)

(ik zit zelf ook te denken aan een accelero nu eigenlijk :D , maar moet eerst even bij xfx wachten op een reactie terug voordat ik straks mn garantie op mn 6870 kwijt ben :+ )
VF3000A is ook een leuke voor op je 6870 wou ik zelf doen maar door plaats gebrek met d eonderste kaart gaat dat niet door :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
yzx schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 18:00:
[...]

VF3000A is ook een leuke voor op je 6870 wou ik zelf doen maar door plaats gebrek met d eonderste kaart gaat dat niet door :(
Probleem is dat ik niet weet of de garantie dan nog werkt :+Wel nice cooler :) Wil eigenlijk wel van mn 5 jaar garantie genieten.. xD
By the way yzx, furmark nu maar 79c maxed :D (scheelt me al een hele hoop :P , wat deden jou kaarten ook al weer?)

[ Voor 7% gewijzigd door MusicAddict op 31-08-2011 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
MusicAddict schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 18:13:
[...]

Probleem is dat ik niet weet of de garantie dan nog werkt :+Wel nice cooler :) Wil eigenlijk wel van mn 5 jaar garantie genieten.. xD
By the way yzx, furmark nu maar 79c maxed :D (scheelt me al een hele hoop :P , wat deden jou kaarten ook al weer?)
79 graadjes in kombust 955/1155 stock volt
Stock speeds krijg ik ze maar aan de 75 graadjes :P
maare ik moet nog eens een 200mm fan bijkopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
yzx schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 18:31:
[...]

79 graadjes in kombust 955/1155 stock volt
Stock speeds krijg ik ze maar aan de 75 graadjes :P
maare ik moet nog eens een 200mm fan bijkopen :+
Je zal er de ruimte wel voor hebben :+ , ik ben al blij zat met mn nieuwe 140mm intake onderin :)
Maar toch zn zalman zal wel wat uitmaken denk ik :) , past die gewoon op een hd 6870?

[ Voor 10% gewijzigd door MusicAddict op 31-08-2011 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
MusicAddict schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 18:34:
[...]

Je zal er de ruimte wel voor hebben :+ , ik ben al blij zat met mn nieuwe 140mm intake onderin :)
Maar toch zn zalman zal wel wat uitmaken denk ik :) , past die gewoon op een hd 6870?
Coolermaster Sniper black windowed edition kan 3x 200mm en 1x140mm :P ik mis nog een 200mm fan

Maar denk toch dat ik een VF3000A er eens op ga zetten als ik binnen het half jaar nog geen nieuwe kaart heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hymnir
MusicAddict schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 17:53:
[...]

Ik heb een corsair 600t SE (de witte dus) :)

Qua airflow heb ik 1 x 200mm fan als intake en 1 x 200mm fan als exhaust. Ik heb gewoon veel werk gemaakt van cablemanagement.. :*)

200mm intake blaast frisse lucht over mijn ssd en hdd rechtstreeks op de 6950. werk perfect. :)

ja de accelero zal wel netjes passen maar of de fans correct zullen aangestuurd worden , dat is waar ik mee zit .. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he,

ik heb een amd HD6850 black edition en ik deed MSI kobustor test op deze video kaart. Hij was nog maar 61 graden en net 5 minuten bezig en opeens zie ik blokjes in beeld en kan ik niks meer doen, natuurlijk snel me pc knopje ingedrukt en gelukkig kreeg ik hierna weer beeld. Is er nu iets beschadigt aan mijn video kaart? Heb hem pas een half jaar en anders heb ik soms tijdens gamen heeeel soms een pixeltje wat even weg valt. Dus is er wat kapot aan door die test?

groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 15:56:
he,

ik heb een amd HD6850 black edition en ik deed MSI kobustor test op deze video kaart. Hij was nog maar 61 graden en net 5 minuten bezig en opeens zie ik blokjes in beeld en kan ik niks meer doen, natuurlijk snel me pc knopje ingedrukt en gelukkig kreeg ik hierna weer beeld. Is er nu iets beschadigt aan mijn video kaart? Heb hem pas een half jaar en anders heb ik soms tijdens gamen heeeel soms een pixeltje wat even weg valt. Dus is er wat kapot aan door die test?

groetjes!
Heb je die kaart wat geOCed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uum ik heb er niks aan gedaan. Heb wel amd overdrive in catalyst control centrum soms wel soms niet aanstaan. En toen wou ik wel eens kijken of hij die test aankon maar wis niet of die zo heftig was :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hymnir
LIjkt me eerder een kapotte geheugenmodule. Leek het een beetje hierop:

YouTube: 6950 furmark issue - YouTube ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje met mijn 2 6870's in crossfire.

Ik gebruik MSI afterburner.

Als ik furmark gebruik als test staat het gebruik van mijn twee kaarten op 99 %.

Maar als ik Black ops speel (1920x1080 alles max )

Gebruiken ze maar ongeveer 35 procent met uitschieters naar 60.

Systeem:

X6 1090t
8 gig ddr3 1333 kingston valueram
Caviar black 1 tb
Asrock extreme 3

Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 20:17:
Ik heb een probleempje met mijn 2 6870's in crossfire.

Ik gebruik MSI afterburner.

Als ik furmark gebruik als test staat het gebruik van mijn twee kaarten op 99 %.

Maar als ik Black ops speel (1920x1080 alles max )

Gebruiken ze maar ongeveer 35 procent met uitschieters naar 60.

Systeem:

X6 1090t
8 gig ddr3 1333 kingston valueram
Caviar black 1 tb
Asrock extreme 3

Klopt dit?
Als je genoeg FPS gemaakt krijgt wel, een game is niet echt een stress programma daarvoor dienen benchmarks

Waarom zouden je kaarten allebei max moeten geven voor FPS te maken die je toch niet ziet als je boven 60+FPS blijft is er geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk het inderdaad ja.

Met crysis 2 zijn ze ook volledig belast. Zal wel kloppen dan :)

Crysis is natuurlijk ietwat zwaarder haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, Vsync staat uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:14
Sorry, verkeerd topic.

[ Voor 97% gewijzigd door tweak_dude op 05-09-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik zo slim ben geweest om alleen de drivers te downloaden, niet de CAP files.

Dit maakt neem ik aan nogal een verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hymnir schreef op zondag 04 september 2011 @ 20:06:
LIjkt me eerder een kapotte geheugenmodule. Leek het een beetje hierop:

YouTube: 6950 furmark issue - YouTube ?
ja die pixel bovenin zoiets leek het op. Alleen bij mij liep heel me beeld vast ik kon niks meer doen... Maar nu doet hij het (gellukig) weer goed, alleen het lijkt wel of hij de laatste tijd wat warmer wordt dan normaal, zonder te gamen rond de 50 graden... Is dit normaal? En is die kapotte geheugen module ernstig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 17:07:
Ik denk dat ik zo slim ben geweest om alleen de drivers te downloaden, niet de CAP files.

Dit maakt neem ik aan nogal een verschil?
Zou het niet weten kijk eens hoeveeel FPS je eruit haalt dmv fraps, dacht dat MW2 niet hoger dan een bepaalde FPS kon was rond 90capped ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 17:33:
[...]

ja die pixel bovenin zoiets leek het op. Alleen bij mij liep heel me beeld vast ik kon niks meer doen... Maar nu doet hij het (gellukig) weer goed, alleen het lijkt wel of hij de laatste tijd wat warmer wordt dan normaal, zonder te gamen rond de 50 graden... Is dit normaal? En is die kapotte geheugen module ernstig?
sommige grafische kaarten kunnen zelfs rond de 100-120 graden worden. 50 graden is helemaal niet slecht. als je het iets kouder wil laten worden, kun je kijken of er veel stof in de kaart zit, anders zou nieuwe koelpasta ook wel werken, alhoewel je dat niet echt nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
mijn 6950 met MSI Frozr III word maximaal 69 graden met standaard clocks en niet ge unlocked.
dit is na 6 minuten furmark en de temp lijkt stabiel rond 69 met af en toe 70 graden. de fan speed is hierbij 59% Dit is nog erg zacht voor die snelheid. totaal niet storend.
De kaart draait standaard op 850 Mhz core en 5200Mhz mem

Ik heb het ook voor elkaar gekregen de kaart te unlocken. dit leverde bij mij een prestatie boost van 16% !!!
Ik heb dit niet uitgebreid getest omdat ik eerst wacht op mijn nieuwe moederbord en voeding. Ik durf niet echt langdurig te benchmarken en burn-innen met een half doorgebrande voeding.
Ik maak tegen die tijd nog wel een revieuw. Dit zal binnen 2-4 weken zijn.

Wat ik trouwens heel handig vind aan deze kaart is de dubbele bios. Ik gebruik een bios met standaard clocks i.v.m. energie zuinigheid en levensduur, en een bios (als ik het echt nodig heb of aan het overclocken ben) voor het overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Alleen shaders unlocken levert je echt geen 16% winst op ,unlocked met 6970 speeds kan dan wel kloppen.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja daarom dacht ik al ik 100 graden mag hij wel worden alleen dat verminderd de levens duur. Heb net even een artifact test gedaan en heb hem 6 minuten gedraaid, met lichte standaard overklock kaartje werd maar 56 graden en had dus geen artifact ;) Maar heeft die msi burn in test nu mijn video kaart kapot gemaakt? Is er nu ergens beschadiging aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ja ik stond er zelf ook van te kijken maar het is met alleen Furmark gedaan om te kijken of het werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:56

Darkasantion

Just keep swimming!

Vraagje, als je een HD6970 gaat overklokken met behulp van waterkoeling, hoe veel last ondervindt je dan van AMD Powertune die je TDP binnen de perken houdt?
Ik ga hetzelfde doen als met mijn huidige HD5870, dus waarschijnlijk de BIOS flashen, mits er een betere versie is, voltages en clocks verhogen en uiteraard het geheel koelen met een full-cover waterblok. Je kunt dan theoretisch tot de 250 Watt gaan verbruiken, maar bereik je die limiet snel met Water-koeling en een stevige overklok, of valt wel mee?

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
bonehead1994 schreef op maandag 05 september 2011 @ 17:51:
mijn 6950 met MSI Frozr III word maximaal 69 graden met standaard clocks en niet ge unlocked.
dit is na 6 minuten furmark en de temp lijkt stabiel rond 69 met af en toe 70 graden. de fan speed is hierbij 59% Dit is nog erg zacht voor die snelheid. totaal niet storend.
De kaart draait standaard op 850 Mhz core en 5200Mhz mem

Ik heb het ook voor elkaar gekregen de kaart te unlocken. dit leverde bij mij een prestatie boost van 16% !!!
Ik heb dit niet uitgebreid getest omdat ik eerst wacht op mijn nieuwe moederbord en voeding. Ik durf niet echt langdurig te benchmarken en burn-innen met een half doorgebrande voeding.
Ik maak tegen die tijd nog wel een revieuw. Dit zal binnen 2-4 weken zijn.

Wat ik trouwens heel handig vind aan deze kaart is de dubbele bios. Ik gebruik een bios met standaard clocks i.v.m. energie zuinigheid en levensduur, en een bios (als ik het echt nodig heb of aan het overclocken ben) voor het overclocken.
Mijn 6950 (stock koeling) @ 6970 wordt een goede 85 graden met stock voltage op 6970 settings. Echter kan ik 'm op 6970 snelheden ook ondervolten naar 1050mva of mav, anyways, dat scheelt een dikke 5 graden en zorgt er ook voor dat de fan niet naar zijn laatste snelheidsstand hoeft. Nu is de kaart dus redelijk stil te noemen tijdens vol belasting.

Zit er ondanks mijn mitx sugo 07 behuizing toch wel aan een musashi te denken voor op de 6950. Als die temps wat omlaag kunnen is toch wel fijn. Al wat googles gedaan en het lijkt te passen, ook icm met mijn kast. De kaart wordt alleen een beetje hoger (2 pci sloten zeg maar) dan met de stock koeler, maar dat past nog wel. Fans komen dan mooi net voor het rooster van de case te zitten. Voor de rest de breedte en de lengte van de kaart blijft gelijk met de musashi.

Voor wat betreft airflow komt het denk ik wel goed. De 180mm casefan en eronderhangende gentletyphoon zorgen al voor positieve druk in de case. De musashi fans zorgen ook nog eens voor meer positieve druk en verse lucht wordt alleen van buiten aangezogen. Iemand hier nog bedenkingen bij of zelf ervaringen met de musashi op een 6950 of 6970?

[ Voor 37% gewijzigd door Gizzy op 06-09-2011 15:47 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok er is wel degelijk wat mee aan de hand. Ik kan niet meer lag vrij spelen op de instellingen die ik daarvoor had@! Op het begin van mijn game kan ik gewoon lag vrij spelen en hij wordt steeds en steeds laggieder :( Wat kan ik hieraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 02:49

danplo

The Force is strong with me

Ik wil even een tip hebben welke videokaart ik het beste kan kopen.

Volgende week ga ik een nieuwe Panasonic 65VT30 (65inch) 3D plasma scherm kopen.
Dan wil ik net als nu mijn PC aan mijn plasma aansluiten via een HDMI aansluiting.
Wat ik wil is advies welke videokaart ik het best kan kiezen om Full HD 3D bestanden te kijken.
Volgens mij hebben alle 6800 kaarten van AMD HDMI 1.4 aan boord, dat moet ik hebben voor de 3D weergaven
Nu heb ik een Dell Alienware Aurora computer en hierin zit een HD5800 kaart, maar heeft als ik het goed heb HDMI 1.3 dus niet meer geschikt, maar ik game er niet speciaal mee, dus het moet prijs technisch meer geschikt zijn voor mijn films dan voor games.
Het lijkt me dat ik niet speciaal de duurste versie moet kopen neem ik aan ?
Sorry voor het vragen, maar ik ben er een beetje uit kwa videokaarten ontwikkelingen.

[ Voor 5% gewijzigd door danplo op 06-09-2011 22:20 ]

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Verwijderd

Ok,

Ik heb het volgende systeem:

X6 T1090T @ 4 ghz
8 GB Kingston valueram 1333
2x XFX 6870 Dual Fan crossfire
Asrock Extreme 3 rev 2.0

Ik heb de nieuwste drivers en CAP files geinstalleerd.

Ik hoor diverse mensen over een stabiele 50 FPS binnen Crysis 2 met deze hardware. Dit is dan met het ultra pack en het DX11 pack.

Ik haal dat niet, in rustige gebieden heb ik rond de 60 fps maar in drukke stukken of grote open delen heb ik soms dropdowns tot 25/30

Is dit normaal voor deze hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:18:
Ok,

Ik heb het volgende systeem:

X6 T1090T @ 4 ghz
8 GB Kingston valueram 1333
2x XFX 6870 Dual Fan crossfire
Asrock Extreme 3 rev 2.0

Ik heb de nieuwste drivers en CAP files geinstalleerd.

Ik hoor diverse mensen over een stabiele 50 FPS binnen Crysis 2 met deze hardware. Dit is dan met het ultra pack en het DX11 pack.

Ik haal dat niet, in rustige gebieden heb ik rond de 60 fps maar in drukke stukken of grote open delen heb ik soms dropdowns tot 25/30

Is dit normaal voor deze hardware?
En andere benchmarks, zijn die wel zoals ze horen te zijn?

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het idee dat benchmarks wel normaal draaien, zo heb ik bij Heaven 2.5 een score van 1890 als ik de "standaard" settings gebruik op 1920x1080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.............

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2011 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik heb het idee dat mijn 6950 twin frozr III niet presteerd naar wat hij zou moeten kunnen.
deze draait stock op 850 core en 5200 mem.
Wat zijn jullie scores in verschillende benchmarks (noem ook de settings en clock) en wat is nog meer van invloed op de score. Zou de score lager kunnen zijn doordat ik een slechte HDD heb of kingston valueram?
Ik ben namelijk bang dat als de kaart onderpresteerd ik te laat ben met de kaart terugsturen. Ik heb al aan een van de biossen lopen sleutelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Geef zelf eens wat resultaten zeg, kom nou :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Heilige Kaas schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:39:
Ik heb het idee dat mijn 6950 twin frozr III niet presteerd naar wat hij zou moeten kunnen.
deze draait stock op 850 core en 5200 mem.
Wat zijn jullie scores in verschillende benchmarks (noem ook de settings en clock) en wat is nog meer van invloed op de score. Zou de score lager kunnen zijn doordat ik een slechte HDD heb of kingston valueram?
Ik ben namelijk bang dat als de kaart onderpresteerd ik te laat ben met de kaart terugsturen. Ik heb al aan een van de biossen lopen sleutelen
Te trage CPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
955BE, lijkt me dat dat toch wel meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Nouja, benchmarks worden vaak op een 3.6 Ghz of 4 Ghz Core i7 gedaan en dan kan een AMD die op stock draait misschien slechter presteren. Lees niets in de post van Heilige Kaas over mogelijke CPU overclock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Ik heb een 955 op 4,1GHz met 4 GB 1333MHz kingston valueram.
Samen met een reference MSI 6950 op 840/1325/+20% (max in CCC) geeft hij ~P4600 in 3DMark11.
Er zit overigens wel een intel 320 ssd in, weet niet hoeveel invloed dat heeft (waarschijnlijk erg weinig).

Mits je cpu ook rond de 4GHz loopt zou je P4500-P4800 moeten halen denk ik.

[ Voor 30% gewijzigd door mitsumark op 13-09-2011 23:30 ]

Verwijderd

zit er een beveiliging op dat hij bij de 65 graden uitvalt? want als ik dirt 3 speel valt hij telkens uit :(

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
mitsumark schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 23:26:
Ik heb een 955 op 4,1GHz met 4 GB 1333MHz kingston valueram.
Samen met een reference MSI 6950 op 840/1325/+20% (max in CCC) geeft hij ~P4600 in 3DMark11.
Er zit overigens wel een intel 320 ssd in, weet niet hoeveel invloed dat heeft (waarschijnlijk erg weinig).

Mits je cpu ook rond de 4GHz loopt zou je P4500-P4800 moeten halen denk ik.
Ik haalde met een amd 910e x4 op 3,8 ghz, 8GB intern en een 6950 2GB op 6970 settings P5116. Dat lag redelijk in de lijn van overige scores van vergelijkbare systemen.

flickr - WOT Profile - Game PC

• mitsumark
Dat kan goed kloppen, een '6970' scoort zomaar 500-600 punten meer dan een 6950.

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:56

Darkasantion

Just keep swimming!

Darkasantion schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 12:11:
Vraagje, als je een HD6970 gaat overklokken met behulp van waterkoeling, hoe veel last ondervindt je dan van AMD Powertune die je TDP binnen de perken houdt?
Ik ga hetzelfde doen als met mijn huidige HD5870, dus waarschijnlijk de BIOS flashen, mits er een betere versie is, voltages en clocks verhogen en uiteraard het geheel koelen met een full-cover waterblok. Je kunt dan theoretisch tot de 250 Watt gaan verbruiken, maar bereik je die limiet snel met Water-koeling en een stevige overklok, of valt wel mee?
FF repost, iemand die hier iets over kan zeggen :) ?

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

• Heilige Kaas
Oke ik zal even alles op een rijtje zetten.

-Phenom II 955BE @ 3.6Ghz
-6950 twin frozr @850mhz/5200mhz
-Asus sabertooth 990FX
-2x2GB valueram 1333mhz
-slechte hardeschijf
-win 7 (zonder sp1 die faalt de hele tijd met instaleren)

De resultaten van benchmarks:
-Furmark preset 720p
2967 points
-Heaven 2.5 1600x900 fullscreen, shaders high, textures high, trilinear, aniso 4x, tesselation normal.
1346 points
-Performance Test 7.0 (oude resultaten)
2D = 651.3
3D = 2914.6
-Kombustor (Vorig moederbord, dus ook oude resultaten)
4619 points
Ik krijg wel veel errors.
Kombustor geeft dll error
Performance test 7.0 geeft dx error
3DMark 11 loopt vast.

Ik ben bang dat deze versie van windows niks is. Als ik zin heb ga ik weer windows opnieuw instaleren. Deze zit er ook net een week op. Dit doe ik pas als ik mijn nieuwe geheugen binnenheb. Als alles dan na behoren werkt ga ik ook een uitgebreide revieuw schrijven over mijn mobo en graka (en mischien nieuwe scherm).

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 20:48:
zit er een beveiliging op dat hij bij de 65 graden uitvalt? want als ik dirt 3 speel valt hij telkens uit :(
Rest van de PC? Wat gebeurt er precies?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

-The_Mask- schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:11:
[...]

Rest van de PC? Wat gebeurt er precies?
nou ik start dirt 3 op, in het menu loopt hij al op tot de 64 graden, dan krijg ik allerlei gekleurde pixels in beeld en staat me beeld vast voor ong. 20 seconden, daarna krijg ik een melding AMD driver reageert niet meer en is hersteld. Heb alle drivers up- to date heb zelfs alles eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd maar werkt niet... Het gekke is dat als ik dirt 3 weer opnieuw opstart dat ik soms wel uren lang kan spelen zonder enige lag!

Verwijderd

Klinkt als een stervende kaart.
Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste