hosnor schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 19:50:
[...]
Kun je me wat meer informatie geven over de rest van je specs? Ben wel benieuwd in hoeverre onze systemen overeen komen. Er doen geruchten de ronde dat de oorzaak ook wel eens bij je moederbord kan liggen. Ik heb een Asrock 870 Extreme 3 en heb nu toch weer last van micro stuttering, zelfs na de install van die genoemde drivers.
enz..
Beetje laat, maar beter dan..
Allereerst mijn spekkies:
Zie link
In het kort..
P6T met laatste bios
i7 920 @ 3,8
6 Gig DDR3/1333 @ 1600
2 x MSI HD69950 @ 6970
Ik moet zeggen dat het micro stotter effect iets is verminderd met de laatste bios update van mijn moederbord. Dus het vermoeden dat de oorzaak van het probleem daar ligt kan ik in meegaan.. Aleen nu is het gestotter bij mij niet zichtbaar als ik 1 monitor aanstuur in CF met Vsync op 1080P (op mijn Samsung TV in dit geval).
Alleen eyefinity + crossfire (+Vsync?) geeft bij mij een onrustig veerloop van de beelden.
Verbreek ik CF of eyefininty?, dan is het beeld verloop weer soepel.
De laatste officiele 11.8 drivers gaven me in ieder geval de "Vsync mogelijkheid" terug. Dit was met de vorige niet meer mogelijk.
Verder kan ik vermelden dat ik dezelfde problemen ervaarde met voorgaande CF setups.
HD 3850 CF en een HD5970 (1 week in bezit),(met verder geen wijzigingen in de hardware).
Dus.. de vraag of het probleem ligt bij het moederbord kan ik niet met een volledig ja beantwoorden omdat het probleem niet zichtbaar is zonder eyefinity.
Ook de fanspeedregeling via MSI afterburner gaf geen resultaat.
Ik blijf er namelijk bij dat er een structueel probleem is bij ATI(AMD) hardware/drivers omdat ik dit euvel nu voor de 3e keer ervaar.
Als ik eyefinity of CF verbreek is micro stotter probleem over..
UPDATE:
Zojuist even GTR 07/evolution geprobeerd te spelen met eyefinity maar niet gelukt wegens belachelijke framerates van circa 15 fps met CF. Vsync maakt geen verschil.
Vervolgens op 1 scherm verder gegaan en het spel werd weer speelbaar op normale framerates.
Geen micro stotter te bekennen met CF en Vsync actief!!
Vervolgens Dirt 2 gespeelt en deze draaide tevens als een zonnetje op Ultra settings, CF + Vsync
Voor mij is het probleem duidelijk en is de oorzaak van het probleem geheel aan de drivers van AMD te danken.
[
Voor 17% gewijzigd door
Wim H op 22-08-2011 20:09
. Reden: update ]