Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ allen hierboven, hij heeft een uur op wit gestaan voor ik zelf ging rommelen, heb de caches whiped en nogmaals factory gedaan, nu boot hij naar behoren. _/-\o_
SoundLab schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 20:27:
Ben van plan om de nieuwste insertcoin te flashen, alleen staat er geen how-to op xda.
Ik ben al geroot en heb een oude rom van insert maar wil toch de 2.3.5 gaan proberen.
Ik heb al een backup gemaakt via rom manager en titanium back up, is het nu een kwestie van de nieuwe rom flashen via CWM?
Ik zie nl zoveel custom kernels en addons staan.. weet niet zo goed welke ik wel en niet moet downloaden en flashen.

iemand?
Niet op de addons letten tot je wat meer ervaring hebt :)

alleen full rom van deze site halen voor de sensation: http://insertcoin-roms.org/htc-sensation/download

addons zijn eventueel later nog te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-03-2024
Ok, top! Voordat ik de rom flash moet ik de cache wipen neem ik aan?

U wordt bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Dahlhaus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:37
SoundLab schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 20:46:
Ok, top! Voordat ik de rom flash moet ik de cache wipen neem ik aan?

U wordt bedankt!
De eerste keer of als je van een hele oude versie komt wel. Daarna alleen als de maker van de ROM dat aangeeft, meestal niet dus.
Zie ook hier bijvoorbeeld

[ Voor 12% gewijzigd door M. Dahlhaus op 24-10-2011 20:59 ]

Martino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:') zojuist telefoon uit en weer aangezet, zat er met 4,5 seconden in.. dat is wat anders dan de 5 minuten met de vodafone branded stock rom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 08:57
Fastboot toevallig nu wel aan staan? ;)
Dan gaat hij bij normaal uitschakelen naar een soort hibernate modus...

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:06:
:') zojuist telefoon uit en weer aangezet, zat er met 4,5 seconden in.. dat is wat anders dan de 5 minuten met de vodafone branded stock rom...
Dan heeft je telefoon niet helemaal uitgestaan. 5 minuten is redelijk lang van 'geheel' uit naar 'volledig' opgestart. 4.5 seconden is véél tekort.. 8)

Doe eens 'snel opstarten' in instellingen/settings/energie uitvinken. Zal je zien dat het toch wat langer duurt.

Vermoedelijk had je m in 'sluimerstand' staan, dan gaat het inderdaad vlot, maar stond je toestel niet helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:01
assasinbats schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 17:54:
Een (misschien een in de klasse 'beginner') vraagje:

Ik wil mijn telefoon binnenkort opsturen naar HTC, vanwege een probleem. Nu heb ik mijn telefoon inmiddels met wat hulp zover gekregen dat ik superuser kan worden. Ik kan nu dus ook een volledige backup maken via Nandroid(?). Is het mogelijk dat, wanneer ik daar een backup van maak, dat als ik van HTC een nieuw toestel krijg, ik alles terug kan zetten?
Even een schaamteloos schopje omhoog. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

assasinbats schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:20:
[...]

Even een schaamteloos schopje omhoog. Iemand?
In principe kan dat. De backup die je maakt wordt opgeslagen op je sdcard in de clockwork directory. Die backup kan je bewaren op je pc tot je je toestel weer terug hebt. Dan zal je je toestel eerst weer opnieuw moeten rooten. Je backup weer plaatsen in de clockwork/backup directory, en dan vanuit de recovery de backup weer terugzetten.

Kort antwoord: Ja, dat kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:01
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:02:
[...]

In principe kan dat. De backup die je maakt wordt opgeslagen op je sdcard in de clockwork directory. Die backup kan je bewaren op je pc tot je je toestel weer terug hebt. Dan zal je je toestel eerst weer opnieuw moeten rooten. Je backup weer plaatsen in de clockwork/backup directory, en dan vanuit de recovery de backup weer terugzetten.

Kort antwoord: Ja, dat kan....
Dank je wel! Ik ging er van uit dat ik inderdaad bij een vervangend toestel opnieuw zou moeten rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-03-2024
ik heb net de nieuwste ROM van insertcoin geflashed, het leek allemaal goed te gaan.
Echter als het toestel opstart krijg ik direct de melding dat de Market niet reageert en dus wordt afgesloten, 10 seconden daarna wordt mijn toestel opnieuw opgestart. Dit gebeurt nu al voor de 5e keer.

Wat ik heb gedaan:

in CWM factory reset + cache wipe
ROM geflashed
Titanium backup alle apps restored
reboot
en nu dus die vervelende melding de hele tijd!

Kan iemand mij helpen?

Edit: ik krijg nu ook system reageert niet, en android.process.acore reageert niet

[ Voor 8% gewijzigd door SoundLab op 25-10-2011 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Morgen,

Ik lees al enige tijd mee hier over het rooten en custom van ROM's. Heb zelf mijn Senstation al tijdje geleden geroot en al verschillende ROM's geprobeerd. Ik switch best veel omdat ik vaak problemen heb met de bluetooth verbinden van de verschillende ROM's. Ik heb namelijk een Sony bluetooth radio in mijn auto en heb daarvoor de bluetooth nodig van de Sensation om handsfree te kunnen bellen naar klanten en/of prive.

Nu mijn vraag. Ik switch dus regelmatig van ROM's om te kijken welke goede bluetooth heeft, snel is, goed in gebruik is en vooral stabiel. Bv goede battery duur en geen tot zeer weinig herstart's. Elke keer als ik een nieuwe ROM installeer moet ik elke keer al mijn apps opnieuw installeren en wat ik het vervelendste vind is dat ik dan ook mijn smsjes en vooral mijn agenda afspraken kwijt ben. Dat laatste vind ik vooral heel vervelend.

Ik weet als ik mijn Sensation uit heb en opstart met volume naar beneden dat ik in "ClockworkMod Recovery" (versie v5.0.2.0 heb ik) kan je kiezen voor "backup and restore". Daar kan ik dan een backup maken van de Rom die ik op dat moment op mijn Sensation heb. Daarna flash ik dan een nieuwe Rom op mijn Sensation en daarna zou ik dan graag al mijn apps, smsjes en vooral agenda afspraken terug willen hebben. Hoe kan je dat het makkelijkste terug zetten? Denk dat je dat via restore moet doen of advanced restore. Maar dan.....

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Frid0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Backup en restore in Clockwork is de complete ROM, daar kan je geen SMSjes oid mee terugzetten.

Voor apps kan ik Titanium Backup van harte aanraden. Pas wel op met het restoren van de system data bij nieuwe roms, dat wil nog wel eens voor problemen zorgen. Maar apps en hun data moet goed gaan.

Voor sms kan ik SMS Backup & Restore aanraden. Kan je ook instellen voor nachtelijke backups enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Bedankt DizzyWeb voor je snelle antwoord.

Kijk weer wat geleerd. Had al zo vermoeden maar heb nu een bevestiging.

Ok. En daarmee kan ik ook al mijn agenda afspraken behouden?

Aha, en die is ook te downloaden in de Market?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Agenda afspraken staan toch in je Google agenda, lijkt me? Ik denk dat je je lokale agenda met Titanium kan backuppen, maar weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowel81
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-07-2015
Frid0 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 10:34:
Kijk weer wat geleerd. Had al zo vermoeden maar heb nu een bevestiging.

Ok. En daarmee kan ik ook al mijn agenda afspraken behouden?

Aha, en die is ook te downloaden in de Market?
SMS backup and restore is inderdaad super om je smsjes op te kunnen slaan. Ik gebruik zelf daarnaast ook Calltrack om mijn telefoongesprekken op te slaan in een Google Agenda. Hierdoor is wordt mijn call log ook altijd gerestored en ik gebruik het zelf ook vaak om "dat ene nummer van die vent die eergistermiddag belde" op te zoeken indien ik te lui/druk was het op dat moment op te slaan.

Agenda wordt automatisch gesynct met google toch? Dus dat zou sowieso automagisch moeten werken. Evt. met Titanium backup je agenda app backuppen zodat ook de instellingen bewaard blijven.

Maareuh, wat waren jouw bluetooth problemen en hoe heb je ze opgelost? Ik blijf namelijk gezeur houden dat met m'n Volvo de bluetooth binnen notime disconnect en vervolgens m'n telefoon in een of andere state komt waardoor hij de batterij leeg gaat trekken. Ook bluetooth tethering met m'n transformer weigert ie nog steeds. Maar dus, belangrijkste is om m'n handsfree in de auto eindelijk aan de praat te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Ok bedankt, bedankt. Ik ga SMS Backup downloaden uit de Market en gebruiken.

Uhh, misschien een "noob" vraag, maar hoe sync je dat automatische met je google dan?? Ik zet altijd mijn afspraken in mijn Sensation die ik prive heb. Elke keer als ik dan van Rom wissel of update ben ik die afspraken kwijt. Dat moet ik dan eerst sync met google begrijp ik? Zo ja, hoe?

Ik kan geen connectie krijgen tussen mijn Sensation en Sony autoradio. Ze vonden elkaar niet of vonden elkaar wel maar konden niet connecten op de 1 of andere manier. Heb nu zins paar dagen InsertCoin 3.3.8 erop staan en daarmee lukt het in 1 keer. Sony Autoradio en Sensation vonden elkaar, connecten en kon handsfree bellen en muziek streamen vanaf mijn Sensation via bluetooth naar de Sony autoradio.

Dat is de eerste Rom waarmee mij dat lukt. Heb het ook via MIUI geprobeerd, maar dat kreeg ik niet aan de praat. Met de Rom van HD af en toe, of soms dat alleen handsfree bellen kan en niet het muziek streamen of andersom. Heb ook nog heel kort CM 7 geprobeerd met een ICS schrill maar dat ging niet zo want die reboot vanuit zich zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowel81
Frid0 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 11:30:
Uhh, misschien een "noob" vraag, maar hoe sync je dat automatische met je google dan?? Ik zet altijd mijn afspraken in mijn Sensation die ik prive heb. Elke keer als ik dan van Rom wissel of update ben ik die afspraken kwijt. Dat moet ik dan eerst sync met google begrijp ik? Zo ja, hoe?
Instellingen -> Accounts en synchronisatie -> je Gmail account selecteren -> vinkje zetten bij "Agenda synchroniseren".

Vanaf nu kun je je agenda als het goed is ook op calendar.gmail.com gewoon inzien. Voor wisselen tussen prive en zakelijk (en evt. verschillende hobbies etc.) kun je gewoon verschillende agenda's aanmaken in google calendar. (zo heb ik dus ook een aparte agenda "telefoongesprekken" er in staan waar Calltrack alles in opslaat, staat normaal op onzichtbaar en kijk ik even in als ik iets terug wil zoeken. Ook handig wanneer je evt. bepaalde targets hebt gekregen van je baas om aan te kunnen tonen dat je echt al 25 keer hebt geprobeerd iemand te bereiken).

Hmm, dan ga ik insertcoin er maar eens op flashen en kijken of die rare volvo em dan wel lust... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Ok, kijk daar heb ik wat aan, bedankt Rowel81.

Heb het gedaan en ingelogd in mijn gmail en inderdaad zie mijn afspraken staan. Nu heb ik alleen de vraag, stel ik ga zo een andere Rom flash op mijn Sensation. Dan ben ik mijn agenda afspraken kwijt op mijn Sensation maar staan ze nog in mijn gmail agenda, toch? Hoe zet ik die dan "terug" naar mijn Sensation zodat ik ze daarop kan terug vinden?

Dat van meerdere agenda's maken is ook wel handig. Denk dat ik dat wel ga gebruiken voor bv werk en prive.

Hahaha, ik zal zeggen, probeer het. Bij mij werkt die dan teminste al zit ik wel alweer te kijken naar een andere Rom. Ben namelijk snel een Rom zat :D Wat heb jij nu draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
Rowel81 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 10:41:
Ik gebruik zelf daarnaast ook Calltrack om mijn telefoongesprekken op te slaan in een Google Agenda. Hierdoor is wordt mijn call log ook altijd gerestored en ik gebruik het zelf ook vaak om "dat ene nummer van die vent die eergistermiddag belde" op te zoeken indien ik te lui/druk was het op dat moment op te slaan.
Ik wil deze app ook graag! Erg handig lijkt me! Maar hij is onvindbaar in de market vanaf mijn Sensation met ARHD 4.1.3 :/

Vanaf mijn oude samsung i7500 met android 2.2 is hij wil te installeren. Hoe kan dit? Welke ROM gebruik jij, Rowel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 10:59
Harmani schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 13:26:
[...]

Ik wil deze app ook graag! Erg handig lijkt me! Maar hij is onvindbaar in de market vanaf mijn Sensation met ARHD 4.1.3 :/

Vanaf mijn oude samsung i7500 met android 2.2 is hij wil te installeren. Hoe kan dit? Welke ROM gebruik jij, Rowel?
In ARHD 4.1.4 is deze app ook onvindbaar helaas :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowel81
@Frid0
Ja, komt gewoon terug op je Sensation. M'n vriendin, ouders, schoonouders en rallyteam gebruiken het ook. Met behulp van bepaalde agenda's delen en rechten verdelen kun je zo heerlijk cheapy alles in de gaten houden. Agenda is dan dus ook automagisch gesynct met calendar.google.com, m'n transformer en m'n foon.

@Harmani
Euh, ARHD 3.6.0 staat er bij mij op. Vandaar nu ook echt tijd voor een nieuwe (Insertcoin dus... :))

Geen optie om via pc op te zoeken en vanaf daar naar je foon te installen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Ok, bedankt Rowel81. Ga het proberen zodra ik er weer een nieuwe Rom op heb gezet :D

Mmm, misschien verkeerde topic, maar ik zie dat je een Transformer heb. Heb je er 1 met toetsenbord of zonder? En nog belangrijker, hoe bevalt die?? Ik zit namelijk ook te kijken naar zoiets maar twijfel tussen een Samsung Galaxy Tab, Ipad, Mini laptop of een Asus Transformer. Daarom mijn vraag.

Hahaha, heel goed. Tot nu toe draait het goed. Kwa snelheid is het niet de snelste maar stabiel is het wel, geen reboot, bluetooth wat werkt en batterij gaat best lang mee.

Je heb een online Market he, https://market.android.com/?hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowel81
Hier is CallTrack.

Zie hier voor Transformer info. De huidige discussie zou kunnen helpen bij je keus. Ik ben in ieder geval een van de mensen zonder problemen die zeer tevreden is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Bedankt Rowel81.

Hahaha, weet niet of ik dat helemaal door ga lezen hoor, dan ben ik namelijk wel even bezig. Heb je die trouwens ook geroot of kan dat niet? Zo ja, wat heb je er op draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
Al geprobeerd via die weg, maar kan hem dan alleen naar mijn oudere samsung i7500 sturen, de Sensation blijft grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Vreemd Harmani. Ik wil het vanavond proberen, ben nu op mijn werk maar als ik het zo hoor is het niet werkende te krijgen op de Sensation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowel81
Raar is dat. Bij mij staat ie er echt op... Heb nu in ieder geval ook een back-up met Titanium gemaakt. Mocht ik er straks niet meer bijkunnen kan ik hem zo in ieder geval nog terug krijgen. Wil hem namelijk wel echt hebben want is echt een super apje!

Is sowieso gratis, dus kzal us kijken of ik het apk'tje niet kan organiseren... ;)

M'n transformer is niet geroot. Kan niet omdat ik een B70+ generatie heb. Alleen laatste paar pagina's van het topic zijn genoeg voor een idee. In het kort:
Wachten op "de nieuwe" is zoals ook hier geen argument. Dat kan altijd.
Problemen zijn er altijd, klagers zitten het meest op een forum.
Zie ook de voorbereidingen voor de beste tablet verkiezing op tweakers, hier gooit de transformer hoge ogen wat ook wel een goed teken is.

Back on topic -> Druk aant backuppen nu om niet weer al m'n apps helemaal in te moeten stellen. Zo Insertcoin eindelijk eens flashen en zo na werk eens kijken of hij het doet in de auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 09:36

iichel

Gazoooo

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Rowel81, Ik heb Insertcoin 3.3.8. Ik zie dat er al een nieuwe versie is, 3.3.9. Weet niet welke je gedownload heb en gaat flashe maar bij mij werkt bluetooth. Hoe de bluetooth is van de nieuwste versie kan ik je niet vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
Frid0 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:05:
Vreemd Harmani. Ik wil het vanavond proberen, ben nu op mijn werk maar als ik het zo hoor is het niet werkende te krijgen op de Sensation
Ik had ook een .apk gevonden, maar zie dat de app al erg lang niet meer is geupdate. Misschien zijn het compatibiliteit problemen met Android 2.3?

In ieder geval heb ik nu de app Call Log Manager Pro gedownload, heeft dezelfde functionaliteit, maar kost in de market €1,50 ofzo.

In ieder geval een erg leuke functionaliteit die op een bepaald moment wellicht nog goed van pas gaat komen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Laatst online: 19:16

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Heb gisteren cm7 erop gezet en loopt sneller dan ardh. Voelt allemaal erg soepel terwijl de cpu op 1,2 ghz staat. Games lopen soepeler en het menu werkt lekker. Veel leuke extra opties en kan bijvoorbeeld het aantal rijen apps bepalen op hoofdscherm en app lijst. Alles draait soepel, geen 3g die weg valt, wifi loopt top. Downloaden in de market gaat zelfs sneller!

Foto's van de contacten sync ik wel met syncmypix vanaf Facebook. Enige wat ik mis is het makkelijk zoeken in de telefoonlijst. Aan de andere kant.. Heb maar 90 contacten en ben daar zo doorheen geschoold.

Net ook calltrack gedownload. Staat bij mij gewoon in de market ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:06
Frid0 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:57:
Morgen,

Ik lees al enige tijd mee hier over het rooten en custom van ROM's. H...enz.

Nu mijn vraag. Ik switch dus regelmatig van ROM's om te kijken welke goede bluetooth heeft, enz

Ik weet als ik mijn Sensation uit heb en opstart met volume naar beneden dat ik in "ClockworkMod Recovery" (versie v5.0.2.0 heb ik) kan je kiezen voor "backup and restore". Daar kan ik dan een backup maken van de Rom die ik op dat moment op mijn Sensation heb. Daarna flash ik dan een nieuwe Rom op mijn Sensation en daarna zou ik dan graag al mijn apps, smsjes en vooral agenda afspraken terug willen hebben. Hoe kan je dat het makkelijkste terug zetten? Denk dat je dat via restore moet doen of advanced restore. Maar dan.....

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Frid0
Ik heb ook Sony bluetoothradio (MEX en nog wat) nog geen problemen met Virtuous rom 3.0 beta. Ook geen problemen met andere roms.

Om 2e gedeelte te beantwoorden maak een backup met behulp van bv Mybackup (of vergelijkbaar) en zet dat later met restore weer terug. Ik doe zo gauw Mybackup via appstore weer terug is op mijn Sensation wifi uit en doe dan restoren.
Met ClockworkMod Recovery backup je de rom en met restore zet je een hele rom weer terug. De rom die erop stond is dan verdwenen.

[ Voor 24% gewijzigd door kraonkel op 26-10-2011 20:18 ]

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
@Kraonkel, zo radio heb ik ook van Sony, MEX nog iets. Mmmm wie weet ook eens naar kijken dan. Vond hem ook net op XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1101249

Welke versie heb jij erop staan dan, de S (Sense 3.5) of de XE (Sense 3.0)? En draait dat een beetje stabiel en snel?

Ok, maar ik wil alleen mij apps dan backup, de Rom niet. Als ik een nieuwe Rom op mijn Sensation flash wil ik als de nieuwe Rom erop staat alleen mijn apps terug zetten vanuit mijn oude Rom naar mijn nieuwe Rom.

@Floris-K Jij heb CM7 erop staan zeg je. Die heb ik ook laatst gedownload van XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1258543 Werkt bij mij ook opzich goed alleen bij deze Rom zit geen Market mee geinstalleerd. Die mis ik namelijk heel erg want hierdoor kan ik niks downloaden. Hoe heb jij dat gedaan, miste jij ook de Market en zo ja, hoe heb je die dan toch op je Sensation gekregen?? En weet je toevallig of bluetooth van CM7 goed werkt???

Ps. Wat is een Nandroid backup??? Zie dat ook vaak ergens staan. Dat moet je volgens mij doen in ROM Manager, wat ik gedwonload heb via de Market. Maar zie nergens staan Nandroid backup...

[ Voor 8% gewijzigd door Frid0 op 27-10-2011 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik heb dezelfde ROM geinstalleerd op mijn telefoon.(Sensation CM7 SelfKang Alphafied Number 9)
Op XDA staat een CM7 bijbel met alle tips voor de installatie en eventuele errors.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1261008

Het eerste puntje is Installing Cm7
Het tweede puntje Installing Google apps
Met google apps wordt onder andere de market geinstalleerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Floris-K _/-\o_

Het enige wat ik nergens vind/lees is wat een Nandroid backup is en hoe ik dat moet doen?

[ Voor 74% gewijzigd door Frid0 op 27-10-2011 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowel81
Nandroid backup: boot naar recovery en kies daar backup (staat beter uitgelegd bij de vele "hoe flash ik een rom" tutorials). Dit is dus een backup van je complete ROM die puur is voor het geval je bij het flashen van de nieuwe helemaal in de fout gaat of simpelweg terug wil naar je toestand van voor je begon te klooien. Wat jij wil is via een backup programma zoals Titanium Backup of de app die hier boven is genoemd de apps met eventueel user data opslaan.

Het gaat hier dus niet over of, maar over en. Een nandroid (ROM) backup om de telefoon naar een werkende toestand terug te kunnen brengen bij problemen (of het niet bevallen van de nieuwe ROM) en de losse backups van je apps om na installatie van de nieuwe ROM je apps weer snel en makkelijk terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Thanks Rowel81. Nandroid backup heb ik al dus al meerder keren gedaan zonder dat ik wist dat het Nandroid backup genoemd werd :-) Ik doe dat eigenlijk altijd voordat ik er een nieuw Rom op flash, puur voor de zekerheid. Bevalt de nieuwe Rom dan gooi ik om de zoveel tijd weer wat backups weg.

En net wat je zegt, ik wil puur mijn apps en user date backup en snel en makkelijk terug kunnen zetten als ik er een nieuwe Rom op geflash heb. Dat "moet" ik dus doen met Titanium Backup begrijp ik?

Trouwens, werkt je bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slim_fan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:25
Ik raad je inderdaad titanium back-up aan. Werkt super makkelijk en doet zijn werk echt goed. Vooral de pro versie vind ik heerlijk werken, bv alle applicaties worden automatisch terug gezet (i.p.v. dat je bij elke gebruikersapp op 'installeren' en op 'gereed' moet drukken).
Ik heb overigens verscheidene ROMS geprobeerd (vooral insertcoin en ARHD) maar bluetooth werkte altijd prima hoor.

Zojuist heb ik een nieuwe ROM geinstalleerd. Ik kan via mijn telefoon dingen uit de market installeren, echter zegt hij op de computer dat er geen android telefoon is gekoppeld aan de market. Iemand enig idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowel81
Precies, Titanium staat volgens mij het best aangeschreven. En ik heb em lang geleden al gekocht en sindsdien eigenlijk nooit meer verder gekeken.

Ik heb door werk en klussen aan de rallyauto nog geen tijd (zin) gehad te flashen en testen. Gaat vandaag hopelijk gebeuren!

Mijn bluetooth probleem heb ik al eerder beschreven en lijkt vooral ook direct met het systeem van Volvo te maken te hebben. Iphone werkt probleemloos, de meeste Samsungs ook, maar HTC leverd gezeur op. Ook met andere roms heb ik het nog niet aan de praat gekregen.
Wat gaat er mis: Bluetooth connect, werkt voor 30s tot 5 minuten waarna de auto zegt "verbinding verloren". De telefoon houdt bij hoog en laag vol nog verbonden te zijn en begint de batterij met 5 tot 10% per uur leeg te trekken (soms zelfs veel meer). Alleen uit en weer inschakelen van bluetooth helpt. Vaak werkt inschakelen pas na de 2e poging. Eerste keer zegt ie "Bluetooth inschakelen" en springt na een minuut of wat gewoon weer op uit. Zelfde probleem had ik ook al met m'n Desire HD...

Dat gedoe met Market heb ik ook al ooit gehad. Advies van een ontwikkelaar van een van de apps was om telefoon uit te zetten, uit te loggen uit alle google accounts op pc. Dan foon weer aan en weer inloggen op google accounts op pc. Deed voor mij de truuk, kon weer bij mijn gekochte apps en ook de compatibiliteit van apps klopte weer. Was toen met m'n transformer die beweerde dat een van de spellen uit Tegra zone niet compatible was... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik wil wel een waarschuwing afgeven voor het gebruik van Titanium backup:

Het kan problemen veroorzaken als je system data terug zet als je naar een andere ROM bent gegaan. Bijvoorbeeld als je van een Sense ROM naar CM7 gaat en je installeert HTC apps of iets. Gezien CM7 niks van Sense heeft kan dit conflicten veroorzaken en kom je bijv. in een bootloop.

Ik gebruik zelf Titanium Backup ook, maar ik backup enkel alleen apps zoals email, sms, games etc.
Systeemdata stel ik bij een nieuwe ROM altijd gewoon handmatig in. Dit werkt absoluut het veiligste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Heeft er iemand ook toevallig een ICS schrill voor CM7? Ben nu bezig CM7 aan het flashen en zou het wel cool vinden om ICS erop te zetten. Of tenminste, de looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik dacht dat die er niet zou zijn, maar google geeft toch een uitkomst.
http://www.google.nl/search?q=ICS+cm7

Overigens is de CM7 zelf ook al erg uitgebreid. Je kunt bijv. de sneltoetsen onderin uitbreiden van 3 naar 5 en zelf je applicaties erheen slepen etc.

Veel door jou gestelde vragen zijn best makkelijk terug te vinden via google of gewoon xda-developers. Dit zou je zelf ook eens uit kunnen proberen.. Weet niet of je bekend bent met google, maar dat is best een handige site af en toe. d:)b Bij het maken een een post in dit topic is door de moderator van Tweakers ook een waarschuwing gezet.

[ Voor 34% gewijzigd door AndereKoekoek op 27-10-2011 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Titaniumbackup wordt alom geprezen.Snap dat niet zo goed.In eenzelfde bericht wordt Titaniumbackup bejubeld maar wordt er ook voor gewaarschuwd,dat er ook beperkingen zijn aan Titaniumbackup, deze beperkingen heb ik nooit met Mybackup(pro).
Dus vind ik Mybackup(pro) beter voldoen dan Titaniumbackup om mijn apps ed. te backuppen.
Heb trouwens ook Titaniumbackup pro, maar deze wil altijd online mijn licentie controleren, dus moet ik online gaan, en heeft daarna weer moeilijkheden met superuser, dus gebruik 'm nooit.

En Frid0 als je van Rom wisselt moet wel weer pairen met je Sony. Nu heb ik er 3.0 van Virtuous erop staan.

[ Voor 17% gewijzigd door kraonkel op 27-10-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraonkel schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:15:
Titaniumbackup wordt alom geprezen.Snap dat niet zo goed.In eenzelfde bericht wordt Titaniumbackup bejubeld maar wordt er ook voor gewaarschuwd,dat er ook beperkingen zijn aan Titaniumbackup, deze beperkingen heb ik nooit met Mybackup(pro).
Zou handig zijn om te vermelden over welke beperkingen je het hier hebt. Ikzelf ben nog niet tegen een beperking aangelopen.
Dus vind ik Mybackup(pro) beter voldoen dan Titaniumbackup om mijn apps ed. te backuppen.
Heb trouwens ook Titaniumbackup pro, maar deze wil altijd online mijn licentie controleren, dus moet ik online gaan, en heeft daarna weer moeilijkheden met superuser, dus gebruik 'm nooit.
Heb net voor de gein eens Mybackup geïnstalleerd en een backup geïnitialiseerd en die is nu al minutenlang bezig (busybox enabled). Titanium is zover al vele malen sneller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
#Nightspirit

De grootste beperking waarover ik gehoord heb (al sinds Desire roots)dat Tb problemen geeft bij romhoppen. Zet een backup slecht terug bij wisselen van rom. Dit heeft mij er altijd van weerhouden om een TB backup te gebruiken. En nu dat gedoe met superuser, ik heb ook geen zin om het waarom uit te zoeken.

Trouwens discussies over apps horen hier niet thuis.

Ik ga voor zekerheid niet voor snelheid. Als ik een backup maak weet ik dat dit tijd kost, dus ga ik niet zenuwachtig rondlopen als het wat langer duurt. (Ruim 450 Mb in half uur op sd kaart)

[ Voor 3% gewijzigd door kraonkel op 27-10-2011 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-08 12:04

Richi E.

PSN: Rich_E1988

Na lang wikken en wegen heb ik gisteren toch maar CM7 (update 9) op mijn Sensation gezet. Alles werkt top, behalve de WiFi. Het werkt wel, maar het signaal is gewoon een stuk zwakker. Waar ik normaal gesproken nog redelijk WiFi bereik had, heb ik het nu gewoon niet meer.

Is hier een oplossing voor, want met mijn datalimiet wil ik graag wel een goed functionerende WiFi hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

@Richi E.

Ik heb idd ook dat het metertje niet meer zo vol uitslaat op de Wifi, merk alleen niet echt dat het bereik slechter is. Was bijvoorbeeld net in de pauze weg op het werk en op 5-75 meter vanaf het pand zag ik dat mijn wifi al connectie had! Access point staat op de 5e verdieping van een toren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
@Richie E

Ik had de zelfde ervaring als Floris-K het signaal lijkt zwakker bij CM7 maar ook geen problemen met de verbinding.
Alleen camera doet het niet. Uit de oplossing met miui camera word ik eerlijk gezegd niet zo wijs, beetje onduidelijk beschreven. Dus weer terug naar sense rom Synergy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:40
@hierboven.

Ik heb ergens gelezen dat CM7 de werkelijke signaalsterkte weergeeft tenopzichte van een Sense-rom die een beter bereik aangeeft dan er werkelijk is.

Ik heb dit een paar dagen terug ergens op XDA gelezen maar waar is voor mij nu ook een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-08 12:04

Richi E.

Oké, dat zou inderdaad goed kunnen. Het bereik is na een herstart ook wel beter nu. Mijn camera doet het overigens ook af en toe niet meer, maar dat is volgens mij gewoon een hardware fout in mijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merfeh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 18:27
Ik zet nu Insert Coin 3.4 er op. Ik lees dat deze het beste functioneert met de 1.45 EU RUU (volgens mij is dat de stock ruu?). Ik kan hem echter nergens vinden via google. Weet iemand waar ik deze kan downloaden? Of zijn er met andere RUU's betere ervaringen op insertcoin?

Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merfeh schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 13:59:
Ik zet nu Insert Coin 3.4 er op. Ik lees dat deze het beste functioneert met de 1.45 EU RUU (volgens mij is dat de stock ruu?). Ik kan hem echter nergens vinden via google. Weet iemand waar ik deze kan downloaden? Of zijn er met andere RUU's betere ervaringen op insertcoin?
Je haalt twee dingen door elkaar, of niet.. 8) . Je heb stock-roms [uitgegeven door HTC] en je hebt custom-roms. Custom-roms zijn aangepaste versies van de originele stock-roms. In jouw geval is Insertcoin 3.4 zo te zien gebaseerd op de XE based ROMS (1.72.401.1). Maar het staat er niet echt duidelijk op. Kan namelijk ook zijn dat hij de HTC stock 1.45 gebruikt.

Mzzzz, nu ik het nog even goed heb doorgelezen, ziet het er naar uit dat hij de 1.45 als base heeft gebruikt en er zelf wat toeters en bellen in verwerkt heeft. Een beetje een Memphis Soul Stew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 15:38:
[...]

Je haalt twee dingen door elkaar, of niet.. 8) . Je heb stock-roms [uitgegeven door HTC] en je hebt custom-roms. Custom-roms zijn aangepaste versies van de originele stock-roms. In jouw geval is Insertcoin 3.4 zo te zien gebaseerd op de XE based ROMS (1.72.401.1). Maar het staat er niet echt duidelijk op. Kan namelijk ook zijn dat hij de HTC stock 1.45 gebruikt.

Mzzzz, nu ik het nog even goed heb doorgelezen, ziet het er naar uit dat hij de 1.45 als base heeft gebruikt en er zelf wat toeters en bellen in verwerkt heeft. Een beetje een Memphis Soul Stew
Voor IC 2.* is 1.45 ruu gebruikt. Voor de IC 3.*-roms is 1.72.401.1 gebruikt (XE)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Ik draai nu Synergie Rom maar krijg net als bij cm7 en andere roms de mededeling dat
Helaas
De applicatie NU(proces nl peperzaken. Android nu)is overwacht gestopt. Probeer het opnieuw.
Dat krijg ik bij elke applicatie die internet nodig heeft, Market TV Gids enz.
Komt dit bij meerdere Custom Roms voor?

Edit:Na nog wat Googlen kwam ik erachter dat dan waarschijnlijk het cachegeheugen volzit.
Applicaties > beheer applicaties > betreffende app....> cache legen. En het was weer in orde. Permanente oplossing? Even naar Rom site.

[ Voor 27% gewijzigd door kraonkel op 30-10-2011 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merfeh
kraonkel schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 11:42:
Ik draai nu Synergie Rom maar krijg net als bij cm7 en andere roms de mededeling dat
Helaas
De applicatie NU(proces nl peperzaken. Android nu)is overwacht gestopt. Probeer het opnieuw.
Dat krijg ik bij elke applicatie die internet nodig heeft, Market TV Gids enz.
Komt dit bij meerdere Custom Roms voor?

Edit:Na nog wat Googlen kwam ik erachter dat dan waarschijnlijk het cachegeheugen volzit.
Applicaties > beheer applicaties > betreffende app....> cache legen. En het was weer in orde. Permanente oplossing? Even naar Rom site.
Ik heb daar nu ook heel veel problemen mee met Insert Coin 3.4. Ik heb echt geen zin om iedere keer mn cache per app te legen, aangezien dit zo goed als bij elke app gebeurt.

Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Merfeh schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:31:
[...]

Ik heb daar nu ook heel veel problemen mee met Insert Coin 3.4. Ik heb echt geen zin om iedere keer mn cache per app te legen, aangezien dit zo goed als bij elke app gebeurt.
Ik gebruik nu Bonny Cache Cleaner uit de Market werkt plezierig en gemakkelijk. Tot er een definitieve oplossing komt doe ik het daamee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merfeh
Hmm, heb het geinstalleerd. Mijn winamp blijft in ieder geval wel crashen, ben benieuwd hoe het bij mijn games is. Hopelijk komt er snel een insertcoin 3.4.1, want dit is niks zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Ooh, nog geen 5 dagen oud en nu het zooitje al verziekt. Nadat ik gisteren geprobeerd heb de kernel te flashen (ik _moet_ gewoon de 1,9GHz halen) Werkte de WiFi niet meer :')

Na een reinstall lijkt alles weer een beetje te functioneren.

Heeft iemand een mooie tut voor het flashen van een kernel. Ik heb me rot gezocht het enige dat ik vind is: 'just flash from SD!' :S

[ Voor 4% gewijzigd door warhamstr op 02-11-2011 09:33 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
warhamstr schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:30:
Heeft iemand een mooie tut voor het flashen van een kernel. Ik heb me rot gezocht het enige dat ik vind is: 'just flash from SD!' :S
Kijk eens hier op deze plaats
of hier
Ben je erg visueel ingesteld op You Tube en anders, je gelooft het niet, met Google. 114.000 hits in 0,12 sec.

Maar flashen van een kernel (De GOEDE, bij de rom horende kernel)is ook niet veel meer dan zet zipfile op sdcard. Misschien nog als img mbv adb in de bootloader.

[ Voor 19% gewijzigd door kraonkel op 02-11-2011 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
kraonkel schreef op woensdag 02 november 2011 @ 10:53:
[...]

Kijk eens hier op deze plaats
of hier
Ben je erg visueel ingesteld op You Tube en anders, je gelooft het niet, met Google. 114.000 hits in 0,12 sec.

Maar flashen van een kernel (De GOEDE, bij de rom horende kernel)is ook niet veel meer dan zet zipfile op sdcard. Misschien nog als img mbv adb in de bootloader.
Leuk die sarcastische ondertoon van je! O+ Ik vroeg alleen om een goede en betrouwbare bron, en die vond ik, ongeloofelijk maar waar, met Google niet meteen :o

Maar bedankt voor de linkjes die je geeft, hier kan ik wat mee!

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Kon 't niet laten. Graag gedaan. Ben zelf ook ff verder gegaan en vond hier nog wat bruikbaars.
Ga zelf ook kernel vervangen, kijken of cache dan niet meer volloopt zodat je dan het bekende,
De applicatie ..(proces ....Android ..)is overwacht gestopt. Probeer het opnieuw. , niet meer krijgt. Dus ga die
Sensation Kernel 0.2.3_r3 eens proberen.

[ Voor 102% gewijzigd door kraonkel op 02-11-2011 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Dahlhaus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:37
Sinds een tijdje draai ik Insertcoin. Helemaal goed wat mij betreft. Maar ik merk een paar dingen waar ik met de stock rom geen problemen mee had:

-de notificatie van nieuwe mails (via de gmail app) is niet meer 'instant'. Het duurt soms wel een half uur voor dat mailtje binnenkomt. Maar... hier valt toch niks aan in te stellen? Het is push mail tenslotte.
-Ik krijg soms spooknotificaties: wel een geluidje én een icoontje dat ik nieuwe mail heb. Maar die is er niet...
-De knoppen onderaan het scherm horen bij mijn weten altijd op te lichten als je de telefoon aan hebt staan. Maar vaak blijven ze uit. Om dan ook 'ineens' aan te gaan zonder duidelijke trigger hiervoor.

Geen grote dingen, maar als iemand een oplossing weet is het meegenomen :)

Edit: als ik mijn vinger op de sensor leg gaan die knoppen dus wel aan ;) Hmmm... ik dacht dat dat onder de stock gewoon altijd was, kennelijk niet ;)

[ Voor 9% gewijzigd door M. Dahlhaus op 03-11-2011 17:03 ]

Martino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
M. Dahlhaus schreef op donderdag 03 november 2011 @ 17:02:
Sinds een tijdje draai ik Insertcoin. Helemaal goed wat mij betreft. Maar ik merk een paar dingen waar ik met de stock rom geen problemen mee had:

-de notificatie van nieuwe mails (via de gmail app) is niet meer 'instant'. Het duurt soms wel een half uur voor dat mailtje binnenkomt. Maar... hier valt toch niks aan in te stellen? Het is push mail tenslotte.
-Ik krijg soms spooknotificaties: wel een geluidje én een icoontje dat ik nieuwe mail heb. Maar die is er niet...
-De knoppen onderaan het scherm horen bij mijn weten altijd op te lichten als je de telefoon aan hebt staan. Maar vaak blijven ze uit. Om dan ook 'ineens' aan te gaan zonder duidelijke trigger hiervoor.

Geen grote dingen, maar als iemand een oplossing weet is het meegenomen :)

Edit: als ik mijn vinger op de sensor leg gaan die knoppen dus wel aan ;) Hmmm... ik dacht dat dat onder de stock gewoon altijd was, kennelijk niet ;)
Voor je mail en spooknotificaties heb ik geen oplossing, maar de verlichting van de knoppen onder het scherm staat zeker niet altijd aan. Dit wordt geregeld door de proximus censor welke ook verantwoordelijk is voor de helderheid van het scherm. Bij een x % lumen laat hij de verlichting van de knoppen dus uit....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 10:16

Gelunox

Hardware addicted

hallo, sinds kort een HTC sensation xe (en meteen ook m'n eerste android phone)

dus ik ben een beetje nieuw met rooten enzo.

ik wou even bevestiging vragen of het na rooten nog mogelijk is te updaten?
naar bijv de oficiele htc rom met ICS wanneer die uitkomt

PC: R9 5950X | 32GB | VEGA 64 Liquid Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
gotomtom95 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 10:27:
hallo, sinds kort een HTC sensation xe (en meteen ook m'n eerste android phone)

dus ik ben een beetje nieuw met rooten enzo.

ik wou even bevestiging vragen of het na rooten nog mogelijk is te updaten?
naar bijv de oficiele htc rom met ICS wanneer die uitkomt
Wanneer je alleen een root uitvoert kan je wel gebruik blijven maken van de officiele HTC updates, ga je naar dat je een root hebt gedaan ook nog eens een custom rom installeren dan kan je geen gebruik meer maken van de updates. Echter zijn op verschillende plaatsen op het internet custom rom's te vinden die vermoedelijk sneller ICS op de Sensation zullen brengen dan HTC dit zelf zal doen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox

Gelunox

Hardware addicted

Bullet NL schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 10:35:
[...]

Wanneer je alleen een root uitvoert kan je wel gebruik blijven maken van de officiele HTC updates, ga je naar dat je een root hebt gedaan ook nog eens een custom rom installeren dan kan je geen gebruik meer maken van de updates. Echter zijn op verschillende plaatsen op het internet custom rom's te vinden die vermoedelijk sneller ICS op de Sensation zullen brengen dan HTC dit zelf zal doen.
oke, thanks :). het enige wat ik zou willen doen is een wat sysapps verwijderen en een beetje aanklooien met de officiele htc rom die er nu op staat, dus dat moet geen probleem worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou rustig aan doen met die sysapps. Freeze anders met TB en maak eerst een nandroid-backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilcoelskamp
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik heb met Insertcoin last van minder bereik, iemand een tip welke radio te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox

Gelunox

Hardware addicted

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 11:06:
Zou rustig aan doen met die sysapps. Freeze anders met TB en maak eerst een nandroid-backup
ik kan geen nandroid backup maken :S als ik 'm in recovery mode boot dan geeft ie eerst heel even iets aan wat er op lijkt, maar daarna krijg je een telefoon te zien waar een rode driehoek met een uitroepteken bij staat...

ik had naar dit filmpje gekeken ervoor: YouTube: How To Make a Nandroid Backup - HTC Desire

edit: nevermind ik moest nog ClockworkMod ROM Manager instaleren 8)7

edit 2: excuse moi :X ik had het allemaal maar half gedaan door niet goed op te letten enzo >.< het werkt nu prima :)

[ Voor 29% gewijzigd door Gelunox op 05-11-2011 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 00:38
Zoveel mA hoort een telefoon te gebruiken terwijl hij idle is :P. (CM7-alpha10 faux kernel)

Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/thumb/screenshot-1320516090hsoul.png

Screen off CPU: 594/192 max/min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 17:09
Zeer netjes! Zover heb ik hem nog niet gekregen. Faux Clock gebruikt om verder te tweaken? Ben ook wel benieuwd welk programma je gebruikt voor de battery history, heb ik niet kunnen vinden nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Camiel schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 23:39:
Zeer netjes! Zover heb ik hem nog niet gekregen. Faux Clock gebruikt om verder te tweaken? Ben ook wel benieuwd welk programma je gebruikt voor de battery history, heb ik niet kunnen vinden nog :)
Battery Monitor Widget is het, en dan bij history.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Hoe clean is je rom, hoeveel apps gebruik je? Whatsapp aan en alles auto-sync? Ik kom niet onder de 90mA, gebruik je FauxClock?

Sorry, een hoop vragen maar mijn batterijduur moet gewoon beter kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

@Minaaj
Vertel ons je geheim!

Ik heb ook CM7 Selfkang Alpha 10 + faux kernel(23_r1)
's Nachts zit ik tussen de -70 & -150 mA. Heb dan wel WiFi en Whatsapp aan en ook een sleep cycle app draaien.

Edit: zonder sleep cycle app kom ik rond -100mA
edit2: Als ik dan ook nog wifi uitzet, kom ik rond -60mA

Edit3: Faux clock maar weer eens geinstalleerd met de volgende settings:

Screen on: 1,08/192 max/min
Screen off: 594/192 max/min

Screen off komt nu uit op -20mA ongeveer. Ik heb nu alleen wel elke 10 secs ongeveer een melding onderin mijn scherm dat faux clock superuser rechten heeft gekregen.

[ Voor 61% gewijzigd door AndereKoekoek op 07-11-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Ik wordt ook steeds benieuwder. Fauxclock schijnt ook wat Force Closes te geven soms.

De meldingen kun je uitzetten in superuser. SetCPU deed hetzelfde. 5mA halen is nog wel een stukje verder. Benieuwd hoe Minaaj dat voor elkaar heeft gekregen.

Kan het ook sensation afhankelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
@Hierboven

Denk wel dat het een "bug" was qua mA waardes (had daarvoor helemaal leeg laten gaan en volgeladen zonder te booten) en toen battery calibrator gedaan.
Hij zit bij mij ook rond de 60~ mA weer, had in beta 7 en andere kernel wel rond de 20mA.

Fauxclock kan je wellicht een nieuwere downloaden.
http://rootzwiki.com/topi...gon-dual-core-oc-control/

Heb nu wel 92% left na 12uur weinig gebruik (paar keer in pauze paar berichten gestuurd via 3g, 8uur in kluisje wegens privacy regels)
Ga zo even browsen+wifi en kijken hoeveel hij dropt, heb wel Anker batterij trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Ben op een andere Rom overgestapt : Sense-o-Maniac - DeSense 3.5 van V6 maniac. Geen sense en toch de topbar met wifi , bluetooth enz. Met Go launced EX. Voelt lekker snel aan. Zal me proberen te beheersen en deze een tijdje uitproberen.
Ook de Ankerbatterij besteld bij Ebay. Ben erg benieuwd. (Ook al of ie aankomt)

[ Voor 18% gewijzigd door kraonkel op 07-11-2011 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Weet iemand nog een mooie Icon Set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Nou eindelijk ook mijn HTC Sensation unlocked en Android revolution rom geïnstalleerd.

Was er helemaal flauw van, HTC Sense wat elke keer opnieuw moest inladen op moment dat ik op de homeknop drukte als ik een andere app open had staan. Apparaat was Vodafone branded dus kon ook geen wifihotspot gebruiken.

En werkt nu allemaal prima en soepel!

Die Beats Audio werkt ook best goed overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar weken is de beeldkwaliteit van TV Mobile van Vodafone op mijn Sensation duidelijk verslechterd.

Het originele beeld is slechts 1,5x1 cm en als ik het beeldvullend zet is het veel te korrelig en ondertiteling kan ik al helemaal niet meer lezen.

Bij de Vodafone winkel kunnen ze niets vinden. Heb zelfs een nieuwe Simkaart meegekregen.
Het lijkt wel low quality tv in plaats van hight quality tv.

Wel heb ik mijn toestel 3 weken geleden geroot naar Android Revolution HD Sensation 3.6.

Kan iemand van jullie met een Revolution Rom eens kijken hoe de beeldkwaliteit van Vodafone TV Modile is ?

Daarnaast : weet iemand waar ik de originele Vodafone ROM kan downloaden ( NL versie , geen US versie ) ? Als ik hem moet opsturen is het fijn dat er bij software nummer geen Mike 1986 staat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Laatst online: 02-04 00:27
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 15:53:
Sinds een paar weken is de beeldkwaliteit van TV Mobile van Vodafone op mijn Sensation duidelijk verslechterd.

Het originele beeld is slechts 1,5x1 cm en als ik het beeldvullend zet is het veel te korrelig en ondertiteling kan ik al helemaal niet meer lezen.

Bij de Vodafone winkel kunnen ze niets vinden. Heb zelfs een nieuwe Simkaart meegekregen.
Het lijkt wel low quality tv in plaats van hight quality tv.

Wel heb ik mijn toestel 3 weken geleden geroot naar Android Revolution HD Sensation 3.6.

Kan iemand van jullie met een Revolution Rom eens kijken hoe de beeldkwaliteit van Vodafone TV Modile is ?

Daarnaast : weet iemand waar ik de originele Vodafone ROM kan downloaden ( NL versie , geen US versie ) ? Als ik hem moet opsturen is het fijn dat er bij software nummer geen Mike 1986 staat.....
Op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1074559 moet je ff zoeken voor de originele/stock rom
Voor Vodafone zie ik er 2 staan:
RUU_Pyramid_Vodafone_FR_1.23.163.1_Radio_10.38.900 7.00P_10.11.9007.06_M3_release_190415_signed en
RUU_Pyramid_Vodafone_UK_1.24.161.1_Radio_10.39.900 7.00P_10.11.9007.09_M2_release_190798_signed

[ Voor 9% gewijzigd door ronaldinho op 11-11-2011 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
In navolging van mijn bovenbuurman heb ik een vraag over die stock roms, waarvan ik hem een link heb gegeven.
Ik zie daar meerdere keren "RUU_Pyramid_HTC_Europe......." staan. Iemand die mij duidelijk kan maken wat de verschillen daar tussen zitten en of het nog wat uit maakt/verschil zit tussen deze stock roms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verschil zit m in de build. Het zijn generieke WWE-stock roms bestemd voor de europese markt. Hoe hoger de build, des te nieuwer. Meestal gaat het om kleine enhancements.

Dan heb je nog de branded-roms zoals i.e die van Vodafone en Orange. Daar zitten leuke speeltjes van de provider in verwerkt zoals i.e. bij Vodafone het 360-verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvernee
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 11:36:
Het verschil zit m in de build. Het zijn generieke WWE-stock roms bestemd voor de europese markt. Hoe hoger de build, des te nieuwer. Meestal gaat het om kleine enhancements.

Dan heb je nog de branded-roms zoals i.e die van Vodafone en Orange. Daar zitten leuke speeltjes van de provider in verwerkt zoals i.e. bij Vodafone het 360-verhaal.
Ik wil hier ook graag wat duidelijkheid in verkrijgen. Heb mijn Vodafone branded Sensation ook geroot volgens de stappen hier beschreven:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1192300

Nu wil ik mijn toestel graag weer S-on maken (omdat ik het idee heb dat hij sneller leeg gaat door al dit "gekloot" en omdat ik hem binnenkort misschien wel moet opsturen naar Dynafix). Op deze pagina staan dan vervolgens alle stock roms:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1074559

Om je toestel weer S-on te krijgen moet je een aantal procedures doorlopen heb ik gelezen, er staat echter ook als je de verkeerde RUU kiest je toestel "bricked" kan raken. Om zeker te weten dat ik de juiste RUU kies heb ik een aantal vragen:

- Er staan 2 Vodafone RUU bestanden op die website (namelijk FR en UK). Zullen deze dan ook werken als Vodafone NL RUU of moet je daar een specifieke NL versie van hebben?

- Er staan zoals de meneer boven mij beschrijft ook een aantal Europe versies, waaronder de nieuwste build namelijk 1.45.401.3. Als ik bij mijn Sensation kijk bij software informatie staat daar software nummer 1.45.162.2 , dit software nummer kan ik echter niet op de hierboven geplaatste stock rom pagina vinden... bij de S-on guide staat je er 1 moet nemen die het dichtste bij of identiek is aan je huidige software nummer maar betekend dat dat ik gewoon deze laatste Europe versie kan pakken?

Tijdens het S-off maken heb ik bij stap 4 ook de "write super cid" methode toegepast met o.a. het commando "fastboot oem writecid 11111111". Nu las ik ergens in dit forum (stuk of 10-15 pagina's terug) dat iemand zei dat je hier iets anders van moest maken om van de Vodafone herkenning af te komen.

Maar bij die stap 4 staat ook (allows you to flash ANY ROM to the device regardless of the carrier. Just click RUU.EXE). Dit verward mij nogal.

Ik wil dus graag weten welke RUU file ik moet hebben om mijn Sensation weer S-on te maken, zonder het gevaar dat ik het toestel "brick" etc.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slim_fan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:25
Sinds ik een custom rom met bricked kernel heb geinstaleerd heb ik last dat mijn 3G soms spontaan wegvalt. Direct daarna maakt hij weer verbinding en werkt alles weer prima. Dit heeft niet te maken met hoe ik mijn telefoon vast heb. Soms heb ik ook het idee dat hij beter bereik heeft dan dat hij aangeeft. Daarna heb ik dezelfde rom geinstaleerd met de stock kernel. Toen leek het goed te gaan. 's Avonds lag mijn de onderkant van mijn telefoon in een klein laagje water (vriendin aan het afwassen met mijn telefoon, zucht..). Toen had ik geen bereik meer en werd mijn SD kaart niet meer herkent. Ik heb de telefoon vervolgens op de kachel gelegd om te drogen. Het probleem dat mijn 3G soms spontaan weg valt heb ik nog steeds.
Zijn er anderen die hetzelfde probleem hebben? Zou dit een hardware-matig of software-matig probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tvernee schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 12:23:
[...]

[...]
Nu wil ik mijn toestel graag weer S-on maken (omdat ik het idee heb dat hij sneller leeg gaat door al dit "gekloot" en omdat ik hem binnenkort misschien wel moet opsturen naar Dynafix). Op deze pagina staan dan vervolgens alle stock roms:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1074559

Om je toestel weer S-on te krijgen moet je een aantal procedures doorlopen heb ik gelezen, er staat echter ook als je de verkeerde RUU kiest je toestel "bricked" kan raken. Om zeker te weten dat ik de juiste RUU kies heb ik een aantal vragen
TO DE-BRAND OR REINSTALL STOCK ROM (Changes to Stock S-off, Removes Root and clockwork)
[B]Reinstall your original stock ROM you had (e.g Vodafone, Tmous, Asian, European unbranded etc. if you are changing back to S-ON)

1. Backup all User Data and Apps (Titanium backup Recommended) SKIP THIS STEP IF YOU WANT TO WIPE EVERYTHING
2. Use the SUPERCID method above. (Confirmed to work)
3. If you cannot get superCID to work. Follow this by Alexp999. HERE: any problems PM ME and i will help
Your phone bootloader will read "PYRAMID PVT SHIP S-OFF RL" after this, Root and clockwork will have been removed now

Je had dus een Vodafone-Branded? Die heb je de-branded door de stappen te volgen op XDA. Tevens heb je super-cid. Dat betekent dat je niet opnieuw met super-cid aan de gang hoeft. Volgens mij kan je een HTC-Stock WWE flashen via de RUU [Rom Update Utility] Aangezien er geen Vodafone-NL rom bekend is, zou ik kiezen voor :

RUU_Pyramid_HTC_Europe_1.45.401.3_Radio_10.56.9035 .00U_10.14.9035.01_M_release_219990_signed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvernee
  • Laatst online: 22-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 13:19:
[...]

TO DE-BRAND OR REINSTALL STOCK ROM (Changes to Stock S-off, Removes Root and clockwork)
[B]Reinstall your original stock ROM you had (e.g Vodafone, Tmous, Asian, European unbranded etc. if you are changing back to S-ON)

1. Backup all User Data and Apps (Titanium backup Recommended) SKIP THIS STEP IF YOU WANT TO WIPE EVERYTHING
2. Use the SUPERCID method above. (Confirmed to work)
3. If you cannot get superCID to work. Follow this by Alexp999. HERE: any problems PM ME and i will help
Your phone bootloader will read "PYRAMID PVT SHIP S-OFF RL" after this, Root and clockwork will have been removed now

Je had dus een Vodafone-Branded? Die heb je de-branded door de stappen te volgen op XDA. Tevens heb je super-cid. Dat betekent dat je niet opnieuw met super-cid aan de gang hoeft. Volgens mij kan je een HTC-Stock WWE flashen via de RUU [Rom Update Utility] Aangezien er geen Vodafone-NL rom bekend is, zou ik kiezen voor :

RUU_Pyramid_HTC_Europe_1.45.401.3_Radio_10.56.9035 .00U_10.14.9035.01_M_release_219990_signed
Ja dat klopt helemaal wat je zegt, dus als ik al deze stappen op XDA heb doorlopen (wat ik ook heb gedaan) is mijn toestel niet meer gelinkt aan alleen Vodafone RUU software, maar zal elke software versie werken?

En dat flashen van die RUU dat houdt toch niks anders in dan gewoon de .exe uitvoeren op mijn pc of zie ik dat verkeerd? En wanneer ik dit alles heb gedaan worden de CWM en recovery software vanzelf verwijderd en ben ik weer volledig stock rom met S-on?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
Ik ben al enkele maanden in het bezit van mijn Sensation, maar wil nu toch ook wel eens verder kijken wat Android precies allemaal kan, toelaat en hoe aanpasbaar dit is. Na talloze applicaties zoals launcher, lockscreen e.d. ( welke ik nooit leuk ontworpen krijg :P ) wil ik nu toch ook eens kijken naar de custom roms.

Aangezien ik toch redelijk fris ben in deze manier van werken heb ik wat informatie gezocht van welke stappen en hoe het allemaal moet. Daarbij stuitte ik dus op de informatie in de volgorde van S-Off, Root and ClockWorkMod daar zal ik met de uitleg in de topic start wel uit komen.

Nu is mijn vraag welke custom rom de meeste geïnstalleerd hebben vele draaien InsertCoins of Android Revolution. Deze roms updaten zo snel dat ik eigenlijk niet zou weten welke versie of welke van de twee ik zou moeten kiezen. Daarnaast als ik bij xda kijk wordt ik eerlijk gezegd ook niet veel wijzer wat ik moet downloaden en wat ik op mijn SD kaart moet zetten, ik vindt het een beetje onoverzichtelijk. ( kan wellicht aan mij liggen )

Daarnaast zal na het installeren toestel natuurlijk helemaal kaal zijn en dan wil ik natuurlijk ook mijn toestel een beetje instellen zoals vele dat bij Post je Homescreen doen. Daar zal ik wellicht met een paar applicaties nog wel uit kunnen komen. Mijn vraag is alleen je zicht ook vele verschillende iconen en thema's zitten dit soort pakket al bij z'n rom, of moet je deze apart downloaden?

Hoop dat deze post mag en dat sommige antwoord kunnen geven, zodat ik morgen lekker kan knutselen en het maximale uit mijn toestel kan halen :)

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt het best de Roms van Android Revolution gebruiken.
Als je eenmaal op de 3.6x zit dan hoef je bij verdere upgrades alleen de nieuwe Rom op je Sd kaart te zetten, aan te wijzen en up te daten.

Geen Wipe etc meer ; dat heeft als positieve bijkomst dat al je data bewaard blijven.

Dan nog even over Vodafone Mobile TV :
Na 3 dagen met de 2e lijn van Vodafone, blijkt dat mijn HTC Sensation gewoon inderdaad als HTC Sensation XE Beats Audio herkend wordt ( komt door het upgraden , maar dat weet Vodafone niet ).

Bij een test in de winkel met een officiele HTC Sensation Beats Audio was ook het TV beeld niet goed.
Net als op mijn telefoon was het originele beeld 1x2 cm, terwijl dit 2x4 cm hoort te zijn.
Vodafone kent 2 resoluties : laag en hoog.
De server van Vf herkent je toestel en weet dan wat deze maximaal aan kan voor vloeiend beeld.

Het lijkt er op dat de Sensation XE Beats Audio niet goed in hun server geconfigureerd staat.
Een gewone Sensation ontvangt wel het beeld met de hoge resolutie.

Samengevat : heb je je je Sensation gewoon naar Sensation XE geupdate, of heb je al een Sensation XE en je wilt Vodafone Mobile TV test het dan eerst.
Dat kan 1 maand gratis.
Doorloop de 3 schermformaten ( original size, best fit , maximum size ) en kijk hoed groot het kleinste formaat is.
Is deze 1x2 cm dan wordt ontvang je het lage resolutie beeld en dat is niet correct.
Het hoge resolutie beeld is 2x zo scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Ik heb al een paar keer de loftrompet gestoken over MyBackup, moet ik er een beetje op terugkomen. Gemerkt dat bij maken van backup van apps en data door MyBackup er wat fout gaat met Titanium backup. Als ik een nieuwe Custom rom op m'n Sensation zet en Titanium rootrechten geef, dat die rootrechten verdwenen zijn na een backup met Mybackup. Conclusie, MyBackup mag Titanium backup niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tvernee schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 15:01:
[...]

J[...]
En dat flashen van die RUU dat houdt toch niks anders in dan gewoon de .exe uitvoeren op mijn pc of zie ik dat verkeerd? En wanneer ik dit alles heb gedaan worden de CWM en recovery software vanzelf verwijderd en ben ik weer volledig stock rom met S-on?
Dat zie je goed. De exe uitvoeren en de stappen volgen die op je scherm verschijnen.

Zo ziet er er ongeveer uit:

http://www.htc.com/upload...Instructions+03302009.pdf

Als de flash ok is, zal je telefoon weer stock zijn met een WWE-stock rom.

Edit:
Nog even een aanvulling. Indien je je telefoon meteen in fastboot-modus start en dan aan de gang gaat met de RUU, dan zal je minder driver problemen kunnen ondervinden.

Volume-down ingedrukt houden. Aan/uit-knop indrukken. Volume-down vast blijven houden tot je in het menu komt. Dan is fastboot blauw en bevestig je met de aan/uit-knop. Fastboot staat dan bovenaan en is rood. Dan start je de flash-procedure.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2011 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Eindelijk, zucht, een insertcoin update, nl. Versie 4.4.2 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Vandaag heb ik mijn toestel helemaal klaar gemaakt voor het installeren van de custom rom.

Mijn vraag welke custom rom de meeste geïnstalleerd hebben vele draaien InsertCoins of Android Revolution. Deze roms updaten zo snel dat ik eigenlijk niet zou weten welke versie of welke van de twee ik zou moeten kiezen. Daarnaast als ik bij xda kijk wordt ik eerlijk gezegd ook niet veel wijzer wat ik moet downloaden en wat ik op mijn SD kaart moet zetten, ik vindt het een beetje onoverzichtelijk. ( kan wellicht aan mij liggen )

Daarnaast zal na het installeren toestel natuurlijk helemaal kaal zijn en dan wil ik natuurlijk ook mijn toestel een beetje instellen zoals vele dat bij Post je Homescreen doen. Daar zal ik wellicht met een paar applicaties nog wel uit kunnen komen. Mijn vraag is alleen je zicht ook vele verschillende iconen en thema's zitten dit soort pakket al bij z'n rom, of moet je deze apart downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 15:01

PaulX

Beyond your imagination...

misschien een stomme vraag hoor, maar stel ik heb een Sensation met een defect scherm en de rest doet het nog perfect, is er dan een programma waarmee ik via USB het beeld van de Sensation op m'n computer beeldscherm kan zien en met de muis kan bedienen?

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
PaulX schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:29:
misschien een stomme vraag hoor, maar stel ik heb een Sensation met een defect scherm en de rest doet het nog perfect, is er dan een programma waarmee ik via USB het beeld van de Sensation op m'n computer beeldscherm kan zien en met de muis kan bedienen?
Als je een MHL kabel hebt, kun je hem wel op de tv aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Momenteel heb ik InsertCoin Sense Android 2.3.5 Sense 3.5 v3.4.2 geïnstalleerd op mijn toestel en draaiende. Het was een leuke weg om te doen en vrij makkelijk als je gewoon even wat dingetjes goed opzoekt en bekijkt :)

Nu zit er wel wat standaard software bij die ik eigenlijk niet gebruik maar dat geeft op zich niets. Wel heb ik in de market even al mijn applicaties gewist zodat ik met een schone lei kan beginnen en niet allemaal rare meuk binnen krijg waar mijn toestel de vorige keer mee vol zat.

Snelheid is goed te merken moet ik zeggen en de iets andere layout werkt ook prima met sommige dingen :) Kortom tevreden over de rom, nu hopen dat mijn batterij het ook weer fatsoenlijk gaat volhouden :)

• Chris_NL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-07-2024

Chris_NL

Miauw

Ligt het aan mij of liggen de cyanogenmod servers er uit? Ik probeer cyanogenmod te downloaden krijg ik eerst van opera een waarschuwing dat de website op de zwarte lijst staat. Dat heb ik genegeerd ga ik naar de download sectie ligt ie er uit :(.

Dus heeft misschien iemand een betrouwbare mirror voor mij? Ik wil hem graag vanavond nog op mijn phone hebben.

• Minaaj
Chris_NL schreef op donderdag 17 november 2011 @ 17:43:
Ligt het aan mij of liggen de cyanogenmod servers er uit? Ik probeer cyanogenmod te downloaden krijg ik eerst van opera een waarschuwing dat de website op de zwarte lijst staat. Dat heb ik genegeerd ga ik naar de download sectie ligt ie er uit :(.

Dus heeft misschien iemand een betrouwbare mirror voor mij? Ik wil hem graag vanavond nog op mijn phone hebben.
Staat nog niet in de directorys van cm7 op de officiele site omdat het nog alpha is (wel stabiel genoeg voor daily use)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1258543

• TimV_
  • Laatst online: 06-09 14:18
Hallo Tweakers,
Ik zie dat veel van jullie de InsertCoin Rom gebruiken wat is het grootste verschil met de

- Stock ROM
- Android Revolution HD Rom

Daar op dat moment de Android Revolution HD ROM deze bevalt me wel vraag ik me af of ik mijn batterij opnieuw moet kalibreren naar installeren van een curstom rom zo ja hoe doe ik dit op goeie manier?

Bedankt alvast
TimV_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCH
  • Laatst online: 19-05-2021

FCH

Salv schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:41:
Momenteel heb ik InsertCoin Sense Android 2.3.5 Sense 3.5 v3.4.2 geïnstalleerd op mijn toestel en draaiende. Het was een leuke weg om te doen en vrij makkelijk als je gewoon even wat dingetjes goed opzoekt en bekijkt :)
Eergisteren heb ik deze ROM ook op mijn telefoon gezet na niet tevreden te zijn over mijn twee weken oude HTC Sensation. De batterij ging max. 16 uur mee, dat vond ik echt te weinig. Gister een volledige dag op de ROM gedraaid en ik haalde de 26 uur al. Dat is een forse verbetering! De telefoon werkt ook als een sneltrein. Enige probleem wat ik tot nu toe ondervind is een wat trager werkende Android Market. Maar vooralsnog heel tevreden!
Pagina: 1 ... 9 ... 33 Laatste

Let op:
Om je telefoon te rooten/rommen is bepaalde kennis nodig, we verwachten dat je dit zelf hebt. Hoe je moet rommen is overal met eigen initiatief te vinden. GoT is geen helpdesk!