Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 00:38
FCH schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 09:37:
[...]

Eergisteren heb ik deze ROM ook op mijn telefoon gezet na niet tevreden te zijn over mijn twee weken oude HTC Sensation. De batterij ging max. 16 uur mee, dat vond ik echt te weinig. Gister een volledige dag op de ROM gedraaid en ik haalde de 26 uur al. Dat is een forse verbetering! De telefoon werkt ook als een sneltrein. Enige probleem wat ik tot nu toe ondervind is een wat trager werkende Android Market. Maar vooralsnog heel tevreden!
http://www.androidpolice....-only-shortcuts-and-more/

Download anders die market, gaat wel snel bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimV_ schreef op donderdag 17 november 2011 @ 21:03:
Hallo Tweakers,
Ik zie dat veel van jullie de InsertCoin Rom gebruiken wat is het grootste verschil met de

- Stock ROM
- Android Revolution HD Rom

Daar op dat moment de Android Revolution HD ROM deze bevalt me wel vraag ik me af of ik mijn batterij opnieuw moet kalibreren naar installeren van een curstom rom zo ja hoe doe ik dit op goeie manier?

Bedankt alvast
TimV_
Tussen de ARHD en IC zit vrij weinig verschil vind ik. Het is beide Sense en werkt precies hetzelfde. De ene vind deze sneller en fijner werken en de andere vind dat weer fijner. Zelf draai ik momenteel CM7 en die bevalt me tot nu toe nog het best qua snelheid, gebruik en batterij-duur. Merk dat ik eigenlijk niets van Sense gebruik dus waarom zou ik het erop laten staan.

Je batterij wordt automatisch gekalibreerd als je hem helemaal leeg laat lopen (tot telefoon uit valt) en weer helemaal oplaad (dus ongeveer 7/8 uur aan de lader). Je kunt ook bijvoorbeeld battery monitor gebruiken dan hoef je hem niet eerst helemaal leeg te laten lopen maar kun je hem gewoon kalibreren als hij 100% is opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimV_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09 14:18
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 14:34:
[...]

Tussen de ARHD en IC zit vrij weinig verschil vind ik. Het is beide Sense en werkt precies hetzelfde. De ene vind deze sneller en fijner werken en de andere vind dat weer fijner. Zelf draai ik momenteel CM7 en die bevalt me tot nu toe nog het best qua snelheid, gebruik en batterij-duur. Merk dat ik eigenlijk niets van Sense gebruik dus waarom zou ik het erop laten staan.

Je batterij wordt automatisch gekalibreerd als je hem helemaal leeg laat lopen (tot telefoon uit valt) en weer helemaal oplaad (dus ongeveer 7/8 uur aan de lader). Je kunt ook bijvoorbeeld battery monitor gebruiken dan hoef je hem niet eerst helemaal leeg te laten lopen maar kun je hem gewoon kalibreren als hij 100% is opgeladen.
Hallo,
Bedankt voor de goeie uitleg. Ik ga is even goed rond kijken naar de verschillen van de roms.

de batterij kalibratie ga ik nu uitvoeren

nogmaals bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_NL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-07-2024

Chris_NL

Miauw

Na veel zoeken naar ROM's bevalt MIUI mij nu toch wel heel erg goed. Erg goeie ROM helaas alleen in het Engels, maar dat vindt ik totaal geen probleem voor wat je ervoor terug krijgt. Het ziet er erg goed uit. En gister na redelijk intensief gebruik (geen games maar veel internet gebruik) was hij na 12 uur nog 30% geladen. Het enige "probleem" is dat de LED niet helemaal klopt. Als er een nieuwe melding is kan de led zowel groen als rood / oranje oplichten. Ook geeft de LED niet aan of de batterij bijna leeg is. De LED doet wel redelijk normaal als hij aan de oplader ligt. Voor de rest is de ROM bij mij ook super snel. Alleen het edditen van het homescreen heeft een kleine lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hymnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-08 09:46
Ik kan maar niet kiezen tussen ARHD of IC.
Heb net geroot en dergelijke... De eerste keer :p.

wat zijn de ervaringen met de nieuwere roms?

ook nog een vraagje , ik moet als ik van de stock rom kom een full wipe doen.
volgorde:

full wipe -> rom flashen -> radio flashen? correct?

[ Voor 34% gewijzigd door Hymnir op 19-11-2011 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:06
Hymnir schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 20:01:
Ik kan maar niet kiezen tussen ARHD of IC.
Heb net geroot en dergelijke... De eerste keer :p.

wat zijn de ervaringen met de nieuwere roms?

ook nog een vraagje , ik moet als ik van de stock rom kom een full wipe doen.
volgorde:

full wipe -> rom flashen -> radio flashen? correct?
Ja full wipe, waarom lees je niet 2 post terug? Het is voornamelijk persoonsgebonden.

[ Voor 35% gewijzigd door kraonkel op 20-11-2011 01:11 ]

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hymnir
Omdat om een of andere reden tweakers forum gisteren aangaf dat er maar 2 paginas waren in deze thread .. Nu lees ik het ook .. :)

Ik denk dat ik trouwens voor hypersensation ga. 70mb .. Ik gebruik toch bijna geen sense.
Wat ik wel ga missen is de sense contacten denk ik. Vind ik erg prettig werken.
Even zoeken naar een third party alternatief.

[ Voor 46% gewijzigd door Hymnir op 20-11-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Insertcoin update: versie 4.4.3
Added Sony Bravia Engine – credits XxXPachaXxX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Hymnir schreef op zondag 20 november 2011 @ 11:38:
Omdat om een of andere reden tweakers forum gisteren aangaf dat er maar 2 paginas waren in deze thread .. Nu lees ik het ook .. :)

Ik denk dat ik trouwens voor hypersensation ga. 70mb .. Ik gebruik toch bijna geen sense.
Wat ik wel ga missen is de sense contacten denk ik. Vind ik erg prettig werken.
Even zoeken naar een third party alternatief.
Ik gebruik zelf Pyramid 3D zonder Sense, maar met ADW Launcher EX. Daar heb ik Photocontact Widget uit de Market gehaald.

[ Voor 4% gewijzigd door kraonkel op 20-11-2011 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 17:09
De maker van HyperSensation heeft ook net een HyperNonSense rom uitgebracht. Op Sense gebaseerd maar het grootste deel er uitgesloopt. Hij is pas aan versie 0.2 maar de berichten zijn zeer positief. Hij belooft dat de volgende versie weer een heleboel updates krijgt (WIP in de tweede post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKroezz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-02 16:30
Dag mensen,

kan ik mijn sensation xe op dezelfde manier rooten en dezelfde roms gebruiken als de reguliere sensation?

[ Voor 12% gewijzigd door DeKroezz op 22-11-2011 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
DeKroezz schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 10:27:
Dag mensen,

kan ik mijn sensation xe op dezelfde manier rooten en dezelfde roms gebruiken als de reguliere sensation?
Zover ik gelezen heb hier en bij xda : ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hymnir
Camiel schreef op zondag 20 november 2011 @ 17:08:
De maker van HyperSensation heeft ook net een HyperNonSense rom uitgebracht. Op Sense gebaseerd maar het grootste deel er uitgesloopt. Hij is pas aan versie 0.2 maar de berichten zijn zeer positief. Hij belooft dat de volgende versie weer een heleboel updates krijgt (WIP in de tweede post).
Ik volg het ook, het lijkt me wel een van de meest interessante roms , Al zijn er nog wat bugs.. Dus ik wacht nog wat af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merfeh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 18:27
ronaldinho schreef op zondag 20 november 2011 @ 13:38:
Insertcoin update: versie 4.4.3
Added Sony Bravia Engine – credits XxXPachaXxX
Je bedoelt 3.4.3 ;)

Anyways, deze heb ik er nu opgezet. Ik moet zeggen, veruit de beste InsertCoin so far. Zelfs sneller dan de voorgaande versies, loopt echt heerlijk (uiteraard met No-Sense++ 1.6 erover).

Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet ik voor die 3.4.3 Incremental versie van InsertCoin eerst een versie er op hebben staan? Of kan ik deze gewoon meteen flashen?

Zie net dat dat dus niet zo gaat, zag dat de file maar 140kb was, dacht bij mezelf hier klopt iets niet.

Moet ik dan de 3.4.2 flashen, met die addon packet. En daarna die 3.4.3 er overheen flashen?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2011 20:07 ]

• kraonkel
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 19:48:
Moet ik voor die 3.4.3 Incremental versie van InsertCoin eerst een versie er op hebben staan? Of kan ik deze gewoon meteen flashen?

Zie net dat dat dus niet zo gaat, zag dat de file maar 140kb was, dacht bij mezelf hier klopt iets niet.

Moet ik dan de 3.4.2 flashen, met die addon packet. En daarna die 3.4.3 er overheen flashen?
Eerst 3.4.2 flashen en daarna 3.4.3 precies zoals je al vermoedde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
-nevermind-

Moest ik clockwork recovery installeren voordat ik naar Superuser ging..

[ Voor 93% gewijzigd door Black Piet op 25-11-2011 01:21 ]

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WR.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 22:47

WR.

Weet iemand of met de custom roms de belkwaliteit verbeterd is van de sensation?

Want standaard is dit bij HTC niet al te best vindt ik vergeleken met nokia. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hymnir
De kwaliteit is inderdaad iets minder.. maar ik merk weinig verbetering. Al stoort het me niet.

Ff zelf een vraagje: Ik heb net hyper non-sense erop gezet. Rom is briljant , snel , weinig bugs, etc..

De radios op Xda , zijn die ook gepast voor europa? Of sla ik de bal mis? aangezien zij toch zorgen voor ontvangst en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:05
Ik heb zelf de laatste radio en draai die al een tijdje probleemloos. Dus ja, voor zover ik weet is dat geen probleem.

Zie net dat er weer een nieuwe is, gelijk ff flashen.

[ Voor 19% gewijzigd door JKratos op 26-11-2011 00:02 ]

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Wat radio betreft vind je hier alle informatie en vooral op wat voor rom jouw custom rom gebaseerd is, zodat je de juiste, en laatste, radio je erbij kunt flashen.

[ Voor 4% gewijzigd door kraonkel op 26-11-2011 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hymnir
Thx , die had ik ook al doorgelezen maar , mijn rom werkt nu goed ... wat is dan het nu van die radio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
IC versie 3.4.4. Changelog:

Fixed MMS issue for good
UltraSmoothRosie updated to v1.1 - Fixed desktop icons
Updated SuperUser APK and BIN to 3.0.7
Updated Adfree
Updated hosts

Geen full wipe nodig, alleen voor mensen uit de USA die T-Mobile hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
ronaldinho schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 05:51:
IC versie 3.4.4. Changelog:

Fixed MMS issue for good
UltraSmoothRosie updated to v1.1 - Fixed desktop icons
Updated SuperUser APK and BIN to 3.0.7
Updated Adfree
Updated hosts

Geen full wipe nodig, alleen voor mensen uit de USA die T-Mobile hebben.
Zag hem inderdaad staan... Zie voor mijzelf geen voordelen tov 3.4.3 dus ik sla hem over :)

Edit, toelichting;
Super user en adfree kan ik zo wel updaten.
Verder heb ik de 5*6 rosie geflashed, dus gebruik de ultrasmooth niet

[ Voor 12% gewijzigd door Switchie op 26-11-2011 06:15 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merfeh
  • Laatst online: 06-06 18:27
Wat is dat Rosie dan eigenlijk?

Ik sla 3.4.4 ook over, aangezien 3.4.3 echt als een tierelier loopt. Beter dan elke andere IC die ik tot nu toe heb gehad. Weet ook niet of ik hem überhaupt nog ga updaten, zo smooth heb ik gewoon nog nooit gehad.

Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rosie is je navbar, zoek nog een straight one als iemand weet waar ik die kan vinden?

Ook heb ik net deze geinstalleerd: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1291126
Hoe krijg ik deze nou weer van mijn telefoon af?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 13:50:
Rosie is je navbar, zoek nog een straight one als iemand weet waar ik die kan vinden?

Ook heb ik net deze geinstalleerd: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1291126
Hoe krijg ik deze nou weer van mijn telefoon af?
Euhm...

Ik weet niet of je dit bedoelt, maar Rosie is je eigenlijk je complete Sense launcher.

De straight one? Je bedoelt zeker Espresso? Die is er dacht ik nog niet.

Je kunt waarschijnlijk de benodigde images uit een apk-tje halen en die in jouw framework plakken.
Proberen kan geen kwaad, zolang je een backup van je originele framework hebt.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik bedoel je navbar onderaan, die is nu met zon boog. Ik zou die graag straight willen hebben, als het waren gewoon een blok onderop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
kmobs van cm team heeft ICS al draaien met radio/bt/hw acceleratie dus denk dat we snel een alpha kunnen verwachten.

Verder werken er nog andere developers op een build maar kmobs heeft de race volgens mij al gewonnen.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-Glry7ISy1SA/TtH-PM-OysI/AAAAAAAAFcQ/CddsZUb1Opo/s1152/DSC01482.JPG

[ Voor 21% gewijzigd door Minaaj op 27-11-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:46
ICS kaal, dus zonder Sense valt alleen uit te proberen waarbij de Sensation geroot is neem ik aan. Van Sense ben ik niet zo'n fan, mijn huidige Sensation (niet geroot) met LPP is af en toe enorm traag. Eerste stap die ik wil proberen is een kale ICS wanneer die beschikbaar komt, zal alvast maar gaan rooten dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05-2023
Voor degene die eens een andere Recovery willen proberen :)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1297587

themes voor deze Recovery :)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1297589

ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Ik heb deze nu een tijdje op m'n Sensation staan. Heel fijn om mee te werken. Backuppen en zip installeren vanuit dit programma gaat echt heel gemakkelijk. Meerdere bewerkingen tegelijk laten uitvoeren : Je maakt een backup/restored, installeert (meerdere) zips achter elkaar voert een full wipe uit. Zonder telkens naar recovery te gaan, alles gaat automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-03-2024
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 20:34:

[...]

Niet op de addons letten tot je wat meer ervaring hebt :)

alleen full rom van deze site halen voor de sensation: http://insertcoin-roms.org/htc-sensation/download

addons zijn eventueel later nog te flashen.
Voor de duidelijkheid, ik maak momenteel gebruik van:

HTC Sensation Sense 3.0 Android 2.3.4.
Insertcoin 2.2.2.
Kernelversie: htc-kernel 2.6.35.13-g3422292 etc etc

Ik wil overstappen naar de nieuwste insertcoin 2.3.5. met sense 3.5.
Er zijn dus 2 kernels te downloaden, weet alleen niet welke.

Hoef ik na het flashen van de volledige rom (insertcoin), alleen de addons nog te flashen?

Ik kom namelijk van een oude insertcoin rom.

Wat mijn plan is:

in CWM factory reset/cache wipe
in CWM nieuwe rom flashen
in CWM bricked of stock kernel flashen (iemand ervaring of advies welk het ''beste'' is?)
in CWM addons flashen (beats audio)
alle apps via titanium restoren

Is dit de juiste volgorde?
En what about de verschillende kernels?

Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Joster schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:06:
ICS kaal, dus zonder Sense valt alleen uit te proberen waarbij de Sensation geroot is neem ik aan. Van Sense ben ik niet zo'n fan, mijn huidige Sensation (niet geroot) met LPP is af en toe enorm traag. Eerste stap die ik wil proberen is een kale ICS wanneer die beschikbaar komt, zal alvast maar gaan rooten dan :)
Ik twijfel nog op één punt en dat is het geval van terugsturen van mijn telefoon naar HTC. De powerknop hapert steeds vaker en ik heb het idee dat dit niet zozeer aan de software ligt.

Dan heb je nog het kunnen back-uppen van je apps / berichten / contacten (?). Met Titanium back-up heb ik daar alle vertrouwen in, alleen wanneer moet je dit uitvoeren? Daar heb je toch root toegang voor nodig, eerder kan dat toch niet? Dit is voor een Custom Rom niet per se nodig (root toegang) maar ik wil wél een back-up maken dus dan zal ik dat alsnog moeten doen.

Wat zijn de grootste aanbevelingen voor een Custom Rom zónder Sense? Ik begrijp dat IC en AR nog altijd Sense gebruiken maar ik heb daar helemaal niets mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Joster.

Zoek een rom die je aanspreekt en gebruik dan No Sense.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1200403 Ga dan op zoek naar Sense ROM "cleaners".

En is dat nog niet genoeg en 'wil je op de bedbodem slapen' Hypernonsense.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1350492 143 Mb groot.

[ Voor 44% gewijzigd door kraonkel op 30-11-2011 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Hartelijk dank, alleen hoe langer ik lees hoe onduidelijker het soms wordt (Kernel? Radio? Hoe terug naar Stock als ik hem moet opsturen, etc). Nog meer lezen dus :)

Kan iemand mij bevestigen dat ik een back-up moet maken ná dat ik root toegang heb verkregen? (Voor dat ik dadelijk alles kwijt ben als ik dat doe..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
Joster schreef op woensdag 30 november 2011 @ 14:58:
Hartelijk dank, alleen hoe langer ik lees hoe onduidelijker het soms wordt (Kernel? Radio? Hoe terug naar Stock als ik hem moet opsturen, etc). Nog meer lezen dus :)

Kan iemand mij bevestigen dat ik een back-up moet maken ná dat ik root toegang heb verkregen? (Voor dat ik dadelijk alles kwijt ben als ik dat doe..).
Voor het rooten en het installeren van een custom rom is enige kennis van zake nodig, op internet en zelfs op dit forum zijn genoeg berichten te lezen hoe je dit "veilig" kan doen. Het is daarom ook niet nodig om deze hele procedure voor elke gebruiker met de zelfde (soort) vraag opnieuw te vertellen. Op GoT gaan we er ook vanuit dat gebruikers eigen initiatief tonen door gebruik te maken van de zoek functie op het forum of van een goede zoek website als Google. Succes!

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
kraonkel schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:58:
Joster.

Zoek een rom die je aanspreekt en gebruik dan No Sense.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1200403 Ga dan op zoek naar Sense ROM "cleaners".

En is dat nog niet genoeg en 'wil je op de bedbodem slapen' Hypernonsense.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1350492 143 Mb groot.
Helaas is de Hypernosense ontwikkeling al weer gestopt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hymnir
Mag ik je ipv hyper nonsense sense -o- maniac desense aanraden?
Principe is hetzelfde. erg licht , clean , snel , etc.. Ik gebruik het in afwachting van een cleane bugvrije cm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Camiel schreef op woensdag 30 november 2011 @ 19:31:
[...]

Helaas is de HyperNonsense ontwikkeling al weer gestopt :(
Huh? 30-11-11 is versie 0.6 uitgekomen van HyperNonsense. Dus ze gaan gewoon door.Maar sense -o- maniac desense is ook een goede Rom.

[ Voor 9% gewijzigd door kraonkel op 01-12-2011 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Post inhoudelijk of post het niet, wanneer iedereen dit soort grappig bedoelde links naar Youtube gaat plaatsen heeft een technisch forum als deze geen zin meer. Niet meer doen dus!

[ Voor 77% gewijzigd door Bullet NL op 01-12-2011 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
kraonkel schreef op donderdag 01 december 2011 @ 00:07:
[...]

Huh? 30-11-11 is versie 0.6 uitgekomen van HyperNonsense. Dus ze gaan gewoon door.Maar sense -o- maniac desense is ook een goede Rom.
8)7 Ongelooflijk! :) Hij heeft een paar uur na mijn post het ontwikkelen weer gestart. 26 november had hij laten weten er mee te stoppen!

Wat ook misschien leuk is om te weten (gene idee of mensen Modaco volgen) maar Trip heeft waarschijnlijk zeer binnenkort een werkende versie van Ice Cream Sandwich beschikbaar (AOSP). Misschien vandaag de beta, maar anders in het weekend een stabielere versie gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Camiel schreef op donderdag 01 december 2011 @ 10:02:
[...]
Wat ook misschien leuk is om te weten (gene idee of mensen Modaco volgen) maar Trip heeft waarschijnlijk zeer binnenkort een werkende versie van Ice Cream Sandwich beschikbaar (AOSP). Misschien vandaag de beta, maar anders in het weekend een stabielere versie gok ik.
Las het idd. En samen met die andere dude op G+ is die goed bezig. Zou er vet zijn wanneer er vandaag/mrogen een eerste beta uitkomt waar we alvast even mee kunnen spelen.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hymnir
kraonkel schreef op donderdag 01 december 2011 @ 00:07:
[...]

Inderdaad de ontwikkeling is weer verder gezet .. :) Maar ik heb nou net mijn sense - o -maniac compleet zoals ik hem wil :p BTW batterij-performance is echt verbluffend. logje:
2011/12/01|01:04:51|-104mA|51%|3699mV|20.7ºC|2|0
2011/12/01|01:09:51|-115mA|51%|3783mV|20.4ºC|0|0
2011/12/01|01:14:51|-81mA|51%|3783mV|20.4ºC|0|0
2011/12/01|01:19:51|-55mA|51%|3783mV|20.1ºC|0|0
2011/12/01|01:24:51|-42mA|51%|3783mV|19.7ºC|0|0
2011/12/01|01:29:51|-33mA|50%|3783mV|19.3ºC|0|0
2011/12/01|01:34:51|-31mA|50%|3783mV|19.3ºC|0|0
2011/12/01|01:39:51|-31mA|50%|3783mV|19.0ºC|0|0
2011/12/01|01:44:52|-31mA|50%|3783mV|18.8ºC|0|0
2011/12/01|01:49:51|-31mA|50%|3783mV|18.7ºC|0|0
2011/12/01|01:54:51|-31mA|50%|3783mV|18.7ºC|0|0
2011/12/01|01:59:51|-30mA|50%|3786mV|18.5ºC|0|0
2011/12/01|02:04:51|-26mA|50%|3780mV|18.4ºC|0|0
2011/12/01|02:09:51|-22mA|50%|3777mV|18.3ºC|0|0
2011/12/01|02:14:51|-20mA|50%|3777mV|18.3ºC|0|0
2011/12/01|02:19:51|-18mA|50%|3783mV|18.2ºC|0|0
2011/12/01|02:24:51|-16mA|50%|3780mV|18.2ºC|0|0
2011/12/01|02:29:51|-14mA|50%|3798mV|18.1ºC|0|0
2011/12/01|02:34:51|-13mA|50%|3798mV|18.1ºC|0|0
2011/12/01|02:39:51|-12mA|50%|3783mV|18.0ºC|0|0
2011/12/01|02:44:51|-11mA|50%|3780mV|18.0ºC|0|0
2011/12/01|02:49:51|-11mA|50%|3780mV|18.0ºC|0|0
2011/12/01|02:54:51|-10mA|50%|3780mV|18.0ºC|0|0
2011/12/01|02:59:51|-9mA|50%|3795mV|18.0ºC|0|0
2011/12/01|03:04:51|-9mA|50%|3777mV|17.9ºC|0|0
2011/12/01|03:09:51|-8mA|50%|3780mV|17.9ºC|0|0
2011/12/01|03:14:51|-8mA|50%|3780mV|17.9ºC|0|0
2011/12/01|03:19:51|-8mA|50%|3777mV|17.8ºC|0|0
2011/12/01|03:24:51|-7mA|50%|3777mV|17.8ºC|0|0
2011/12/01|03:29:51|-7mA|50%|3777mV|17.8ºC|0|0
2011/12/01|03:34:51|-7mA|50%|3777mV|17.8ºC|0|0
2011/12/01|03:39:51|-6mA|50%|3777mV|17.7ºC|0|0
2011/12/01|03:44:51|-6mA|50%|3777mV|17.7ºC|0|0
2011/12/01|03:49:51|-6mA|50%|3777mV|17.7ºC|0|0
2011/12/01|03:54:51|-6mA|50%|3780mV|17.8ºC|0|0
2011/12/01|03:59:51|-5mA|50%|3777mV|17.7ºC|0|0
2011/12/01|04:04:51|-5mA|50%|3777mV|17.7ºC|0|0
2011/12/01|04:09:51|-5mA|50%|3777mV|17.7ºC|0|0
2011/12/01|04:14:51|-9mA|48%|3774mV|17.6ºC|0|0
2011/12/01|04:19:51|-10mA|48%|3777mV|17.6ºC|0|0
2011/12/01|04:24:51|-10mA|48%|3777mV|17.6ºC|0|0
2011/12/01|04:29:51|-10mA|48%|3774mV|17.6ºC|0|0
2011/12/01|04:34:51|-10mA|48%|3774mV|17.6ºC|0|0
2011/12/01|04:39:51|-10mA|48%|3786mV|17.6ºC|0|0
2011/12/01|04:44:51|-10mA|48%|3786mV|17.6ºC|0|0
2011/12/01|04:49:51|-10mA|48%|3774mV|17.6ºC|0|0
2011/12/01|04:54:51|-10mA|48%|3774mV|17.6ºC|0|0
2011/12/01|04:59:51|-10mA|48%|3774mV|17.6ºC|0|0
2011/12/01|05:04:51|-10mA|48%|3774mV|17.6ºC|0|0
2011/12/01|05:09:51|-10mA|48%|3774mV|17.6ºC|0|0
2011/12/01|05:14:51|-10mA|48%|3774mV|17.5ºC|0|0
2011/12/01|05:19:51|-10mA|48%|3774mV|17.5ºC|0|0
2011/12/01|05:24:51|-10mA|48%|3771mV|17.5ºC|0|0
2011/12/01|05:29:51|-10mA|48%|3774mV|17.5ºC|0|0
2011/12/01|05:34:51|-10mA|48%|3774mV|17.5ºC|0|0
2011/12/01|05:39:51|-10mA|48%|3774mV|17.5ºC|0|0
2011/12/01|05:44:51|-9mA|48%|3771mV|17.5ºC|0|0
2011/12/01|05:49:51|-9mA|47%|3771mV|17.5ºC|0|0
2011/12/01|05:54:51|-9mA|47%|3771mV|17.5ºC|0|0
2011/12/01|05:59:51|-9mA|47%|3771mV|17.5ºC|0|0
2011/12/01|06:04:51|-9mA|47%|3771mV|17.5ºC|0|0
2011/12/01|06:09:51|-9mA|47%|3771mV|17.5ºC|0|0
2011/12/01|06:14:51|-9mA|47%|3771mV|17.5ºC|0|0
2011/12/01|06:19:51|-9mA|47%|3771mV|17.4ºC|0|0
2011/12/01|06:24:51|-9mA|47%|3768mV|17.5ºC|0|0
2011/12/01|06:29:51|-9mA|47%|3771mV|17.5ºC|0|0
2011/12/01|06:34:51|-9mA|47%|3771mV|17.5ºC|0|0
2011/12/01|06:39:51|-9mA|47%|3771mV|17.4ºC|0|0
2011/12/01|06:44:51|-9mA|47%|3756mV|17.4ºC|0|0
2011/12/01|06:49:51|-9mA|47%|3771mV|17.5ºC|0|0
2011/12/01|06:54:51|-9mA|47%|3771mV|17.5ºC|0|0
2011/12/01|06:59:51|-9mA|47%|3768mV|17.5ºC|0|0
2011/12/01|07:04:51|-9mA|47%|3768mV|17.5ºC|0|0
2011/12/01|07:09:51|-9mA|46%|3768mV|17.5ºC|0|0
2011/12/01|07:14:51|-11mA|46%|3768mV|17.5ºC|0|0
2011/12/01|07:19:51|-11mA|46%|3768mV|17.4ºC|0|0
2011/12/01|07:24:51|-11mA|46%|3768mV|17.6ºC|0|0
2011/12/01|07:29:51|-11mA|46%|3768mV|17.5ºC|0|0
2011/12/01|07:34:51|-11mA|46%|3768mV|17.5ºC|0|0
2011/12/01|07:39:51|-11mA|46%|3768mV|17.5ºC|0|0
2011/12/01|07:44:51|-11mA|46%|3774mV|17.5ºC|0|0
2011/12/01|07:49:51|-11mA|46%|3783mV|17.5ºC|0|0
2011/12/01|07:54:51|-14mA|45%|3753mV|18.1ºC|0|0
2011/12/01|07:59:51|-19mA|45%|3753mV|18.1ºC|0|0
2011/12/01|08:04:51|-19mA|45%|3762mV|17.8ºC|0|0
2011/12/01|08:09:51|-19mA|45%|3765mV|17.6ºC|0|0
2011/12/01|08:14:51|-19mA|45%|3750mV|17.6ºC|0|0
2011/12/01|08:19:51|-19mA|45%|3765mV|17.5ºC|0|0
2011/12/01|08:24:51|-19mA|45%|3765mV|17.5ºC|0|0
2011/12/01|08:29:51|-19mA|45%|3765mV|17.4ºC|0|0
2011/12/01|08:34:51|-29mA|43%|3753mV|17.7ºC|0|0
2011/12/01|08:39:51|-44mA|43%|3753mV|17.7ºC|0|0
2011/12/01|08:44:51|-44mA|43%|3762mV|17.5ºC|0|0
2011/12/01|08:49:51|-44mA|43%|3762mV|17.5ºC|0|0
2011/12/01|08:54:51|-43mA|43%|3759mV|17.5ºC|0|0
2011/12/01|08:59:51|-36mA|43%|3759mV|17.5ºC|0|0
2011/12/01|09:04:51|-30mA|43%|3762mV|17.4ºC|0|0
2011/12/01|09:09:51|-25mA|43%|3762mV|17.6ºC|0|0

Deze nacht op de 2de charge-beurt met deze rom.. niet slecht vind ik. amper 7% verloren. Ik neb ook net mijn Ankher binnen , daarmee kan er nog een paar procent af .. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Trip heeft een alpha versie van ICS uit. Nog niet geprobeerd, ik wacht nog een wat stabielere versie af. Kmobs (CM9) is ook een heel eind maar wacht met releasen tot het een redelijk bruikbare alpha is. Helaas ontstaat er nu een wat vervelende sfeer als je op XDA, Modaco en G+ de berichten volgt :(

Voorlopig hou ik het op Hypersensation CM7.1 v1.2F. Met wat moeite draait die inmiddels zeer stabiel en (veel belangrijker) is deze goed zuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Camiel schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 10:22:
Trip heeft een alpha versie van ICS uit. Nog niet geprobeerd, ik wacht nog een wat stabielere versie af. Kmobs (CM9) is ook een heel eind maar wacht met releasen tot het een redelijk bruikbare alpha is. Helaas ontstaat er nu een wat vervelende sfeer als je op XDA, Modaco en G+ de berichten volgt :(

Voorlopig hou ik het op Hypersensation CM7.1 v1.2F. Met wat moeite draait die inmiddels zeer stabiel en (veel belangrijker) is deze goed zuinig.
Dat is altijd zo met een release strijd.. GTST is er niets bij en ik vind het altijd leuk om te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Gewoon https://plus.google.com/113702637309752822154/posts in de gaten houden, hij heeft ook Trip zijn alpha gedownload met "HW Accel" maar kmobs kwam er achter dat dit helemaal niet waar was.

Dus inderdaad weer gezellig op de forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er ook aan te denken om Hypersensation CM7.1 v1.2m te flashen. Nou heb ik het forum op XDA een stuk door gelezen en las ik dat wanneer je van de 'normale' CM7 Selfklang 10 af komt, je geen full wipe hoeft te doen. Ofterwijl dat je /data niet hoeft te formateren? Is dit hetzelfde?

En houd dit in dat je alle apps behoud of ze toch nog even moet back-uppen?

Edit: Laat maar, kon het niet laten om het risico te nemen. Eerste opstart nu aan de gang.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2011 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdrop
  • Niet online
Minaaj schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:23:
Gewoon https://plus.google.com/113702637309752822154/posts in de gaten houden, hij heeft ook Trip zijn alpha gedownload met "HW Accel" maar kmobs kwam er achter dat dit helemaal niet waar was.

Dus inderdaad weer gezellig op de forums.
Dit is sowieso een vreemd geval, Trip heeft aangegeven dat hij (atm) moest kiezen tussen CELL of HW en heeft voor deze alpha voor de CELL gekozen.... Kmobs is dus niet helemaal eerlijk in zijn post of heeft niet alles doorgelezen in dat topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:59:
Ik zit er ook aan te denken om Hypersensation CM7.1 v1.2m te flashen. Nou heb ik het forum op XDA een stuk door gelezen en las ik dat wanneer je van de 'normale' CM7 Selfklang 10 af komt, je geen full wipe hoeft te doen. Ofterwijl dat je /data niet hoeft te formateren? Is dit hetzelfde?

En houd dit in dat je alle apps behoud of ze toch nog even moet back-uppen?

Edit: Laat maar, kon het niet laten om het risico te nemen. Eerste opstart nu aan de gang.
Waarschijnlijk draait de boel al lang, maar de procedure die je gevolgd hebt zou moeten werken.. Verder kan je nog kiezen voor de faux kernel 0.2.5 b2. Voorlopig valt me tegen hoe snel de batterij nu leeg loopt, zal wel met die kernel flash te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Camiel schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:21:
[...]

Waarschijnlijk draait de boel al lang, maar de procedure die je gevolgd hebt zou moeten werken.. Verder kan je nog kiezen voor de faux kernel 0.2.5 b2. Voorlopig valt me tegen hoe snel de batterij nu leeg loopt, zal wel met die kernel flash te maken hebben.
Het werkt inderdaad goed. Al valt het me tegen hoe snel deze ROM is. Het kan ook aan LPP liggen die ik nu weer heb draaien. Heb het idee dat ADW toch iets sneller is. Dus binnenkort maar weer ADW draaien. Verder werken alle apps. Heb nu een ontzettende drain maar zal niet zeuren voordat ik een aantal cyclus' heb gemaakt. Heb de Faux 0.2.5b2 geinstalleerd en op 1.2ghz draaien aangezien ik hem vrij sloom vond. Had met de normale CM7 1.0ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Ik heb nu alles draaien op 1 core op 1Ghz. Werkt allemaal lekker soepel. Gebruik wel Go Launcher en er staan flink wat user apps op. Werkt prima en inderdaad, de drain is erg hoog, of lijkt erg hoog. Moet weer even met elkaar om leren gaan: Kernel en batterij.

Jammer dat de ontwikkeling van ICS gestopt is bij Trip. Wat mij betreft zijn reacties van beide kanten niet netjes. Waarom niet gewoon zorgen dat je laat zien dat je beter bent... Nu is het inmiddels een slechte soap geworden.

[ Voor 30% gewijzigd door Camiel op 02-12-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Camiel schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 17:27:
Ik heb nu alles draaien op 1 core op 1Ghz. Werkt allemaal lekker soepel. Gebruik wel Go Launcher en er staan flink wat user apps op. Werkt prima en inderdaad, de drain is erg hoog, of lijkt erg hoog. Moet weer even met elkaar om leren gaan: Kernel en batterij.

Jammer dat de ontwikkeling van ICS gestopt is bij Trip. Wat mij betreft zijn reacties van beide kanten niet netjes. Waarom niet gewoon zorgen dat je laat zien dat je beter bent... Nu is het inmiddels een slechte soap geworden.
Uh? Hij is niet gestopt hoor. Dit soort dingen gebeuren zo vaak tussen verschillende devs bij aankomende releases, dan willen ze toch de eerste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Ben een beetje bezig mn Sensation te vernaggelen geloof ik :S Ik wil een Faust Kernel installeren. Aleen als ik dat probeer krijg ik een Error met 'status 7'?

Vervolgens werkt mijn WiFi niet meer. Wat doe ik fout? Google geeft niet echt bruikbare resultaten...

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
warhamstr schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 12:51:
Ben een beetje bezig mn Sensation te vernaggelen geloof ik :S Ik wil een Faust Kernel installeren. Aleen als ik dat probeer krijg ik een Error met 'status 7'?

Vervolgens werkt mijn WiFi niet meer. Wat doe ik fout? Google geeft niet echt bruikbare resultaten...
Je info is te summier, welke rom heb je? Match dat met Faux kernel?
Hier staat misschien de oplossing:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=19103313 Gevonden met Google.

[ Voor 11% gewijzigd door kraonkel op 03-12-2011 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Dat help al iets tnx. Ik heb btw de stock (xe) ROM, zou gewoon moeten matchen?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

En TripNRaver heeft een 2e alpha versie uit van zn ICS rom.

http://android.modaco.com...eam-sandwich-401-alpha-2/
Intro:
Updated version of the first alpha release

Working:
- Mobile network (data/sms/calls)
- Sound
- 3D/2D graphics
- Tethering

Not working:
- Camera
- Bluetooth
- Wifi (maybe works with static ip)
issue found and will be fixed (kernel)

Updates:
- RIL
- Sound
- Menu settings
- Updated apps
- Updated framework
- Home button fixed (thanks to kw.)

Information:
Mobile network connects automatic, the only thing you need to do manually is set you're apn settings to get a working data connection.
Better ui performance, rom seems to be (much) more stable
Dont use volume button during call
Dont place the call on speaker it will mess up totally
Due to the renewed hw acceleration the system (ui) can sometimes completely lockup you can wait to resume but it will take extremely long, better is to pull battery. Or you can disable ui acceleration in the settings menu, turn it on/off a couple off times to make sure its off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
warhamstr schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 14:04:
Dat help al iets tnx. Ik heb btw de stock (xe) ROM, zou gewoon moeten matchen?
Waarom? Is er iets mis met de kernel die Stock Xe Rom zelf adviseert? Ik heb bij een Rom die gebaseerd was op 2.208.401.1 ook eens een kernel gebruikt die ermee zou matchen, maar mijn toestel startte om de haverklap overnieuw op. Ben weer teruggegaan naar de kernel die erbij zat, geen problemen meer. En over de snelheids- winst die ze beloven 1,7 Ghz tov 1,2 Ghz ik heb van die snelheidswinst niets gemerkt in gewoon gebruik. En wat betreft testjes die ik zelf deed met Quadrant standard, met als uitkomsten van Rom met laagste score 1580 en de Rom met hoogste score 2660. Ik vond zelf niet dat de ene rom significant(eindelijk heb ik dat woord ook eens kunnen gebruiken) sneller danwel langzamer zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Ben nu aan het stoeien met die 2e alpha.
Interface is mooi en snel maar heb nog geen data weten te krijgen.
Wel geprobeerd een paar apps te installeren via apk's maar tot nu toe al twee keer gehad dat het hele zaakje helemaal niet meer start en ik de rom opnieuw moest flashen.
Zeer ver van een dageijks bruikbare rom dus.

Edit:
De alpha 2 hangt ook constant.
Zelfs zo erg dat het niet eens lang genoeg bleef draaien om mijn APN settings te doen. Heb dus niet kunnen kijken of de data verbinding werkt.

[ Voor 21% gewijzigd door rajackar op 03-12-2011 17:21 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Nieuwe InsertCoin v. 3.4.5. Helaas is er iets niet goed op de downloadsite. Krijg een erg klein bestand i.p.v. de aangegeven 351MB :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

ronaldinho schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:41:
Nieuwe InsertCoin v. 3.4.5. Helaas is er iets niet goed op de downloadsite. Krijg een erg klein bestand i.p.v. de aangegeven 351MB :(
Is het niet gewoon een incremental update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Sh4wn schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:38:
[...]

Is het niet gewoon een incremental update?
Op de site van InsertCoin staat: Size: 351 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
vergissing

[ Voor 95% gewijzigd door kraonkel op 05-12-2011 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga mijn HTC weer weg doen, heb het precies 1 week vol gehouden met android..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 23:03:
Ik ga mijn HTC weer weg doen, heb het precies 1 week vol gehouden met android..
Oke, mzzls..

Ontopic: Lees net op Google+ dat die Keyan Mobli dude weer een stap verder is met de implmentatie van hw acceleration! Ben zeer benieuwd naar een eerste (test) versie en hoop dat die niet al te lang meer op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Had ook laatste dagen de ICS rom even geprobeerd van TripNRaver om te kijken hoe ICS is.
Erg mooi OS alleen kon nog niet veel dus maar even een andere rom erop gezet.

Heb alleen met mijn market wel heel vaag iets, als ik een app wil downloaden krijg ik bericht dat ik niet genoeg ruimte op mijn telefoon op, terwijl ik toch echt 1GB aan ruimte over heb :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Goedemorgen allemaal,

Ik heb nu een maandje of 5 a 6 mijn HTC Sensation. Moet zeggen dat die mij erg goed bevalt al ben ik niet helemaal happy met het lockscreen van Sense. Vooral in de auto is het irri om dan met de ring te werken en als iemand je belt vind ik het ook niet echt handig. Persoonlijk vind ik het makkelijker als je doormiddel ergens op te drukken kan opnemen.

Maar ik heb wat anders. Gisteravond zat ik muziek op mijn Sensation te zetten tot dat ik de melding kreeg dat mijn SD kaart (de standaard 8GB kaart die erbij zat toen ik de Sensation kocht) bijna vol zat!! Ik dacht, huh! 8GB hoe kan dat nu al vol zitten. Ik kijk, mijn muziek is nog geen GB. Ik vroeg mij af, waar komt al die andere 7GB vandaan? Iemand een idee???

Heb wel al verschillende ROM's op mijn Sensation gehad en draai op het moment HyperNonSense. Kwa foto's valt het ook erg mee en filmpjes heb er helemaal niet op staan. Verder heb ik ik nog enkele ROM's op mijn Sensation staan maar dat is bij elkaar nog geen 500MB.

Kan iemand mij aub helpen om mijn SD kaart op te schonen of iets....Want heb het gevoel dat er nog veel "troep" opstaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:16

AndereKoekoek

Ping! Pong?

@Frid0

Dit is niet echt iets wat wij zo op afstand kunnen bepalen. Hier moet je namelijk toegang voor hebben op de telefoon. Ik denk zelf wel eigenlijk aan een nandroid backup die je hebt gemaakt vanuit recovery? Die zijn meestal wel een groot. Bij mij 1,5 GB, dus als je die 3 stuks op je SD hebt staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gister na een tijdje bulletproof gedraaid te hebben maar weer InsertCoin erop gezet. Gaat een stuk sneller dan ik mij kan herinneren. Wel mis ik nog de 5 apps op een rij drawer en een fatsoenlijke battery indicator met procent erin.

Wel heb ik een skin gevonden die me interessant lijkt om te gebruiken. Maar gister probeerde ik die te installeren, maar dat resulteerde in een bootloop. Kortom hoe installeer je een theme? Helaas vind ik op google niet snel een fatsoenlijke howto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
@Floris-K

Mmm, dat zou kunnen. Zou jij of iemand anders mij kunnen vertellen waar die worden opgeslagen, in welke map? Want dan kan ik daar eens kijken om wat meer ruimte vrij te maken.

Update:

Net even gekeken en vond in de map clockwordmod/backup meerdere backups. Denk stuk of 8 wat in totaal bijna 4 GB was. Heb de laatste 2 laten staan en de rest verwijderd en heb nu iets meer dan 3GB vrij :-)

[ Voor 36% gewijzigd door Frid0 op 06-12-2011 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Heb zowel gisteren als vandaag (paar minuten geleden) op de website van Insercoint de nieuwste versie, 3.4.5., gedownload. Beide keren was ie maar 11.6 KB i.p.v. 351MB. Vervolgens proberen te openen met ES File Explorer. App geeft aan: bad file (beide dagen. Nou kan je er ook de checksum mee controleren en deze kwam dus niet overeen met de checksum op InsertCoin. Heeft dus geen zin om deze te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

De torrent werkt in ieder geval prima, die is gewoon 351mb groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Grudgie schreef op maandag 05 december 2011 @ 23:16:
Had ook laatste dagen de ICS rom even geprobeerd van TripNRaver om te kijken hoe ICS is.
Erg mooi OS alleen kon nog niet veel dus maar even een andere rom erop gezet.

Heb alleen met mijn market wel heel vaag iets, als ik een app wil downloaden krijg ik bericht dat ik niet genoeg ruimte op mijn telefoon op, terwijl ik toch echt 1GB aan ruimte over heb :S
Moet je even de market cache legen, bij instellingen -> toepassingen -> toepassingen beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
JKratos schreef op maandag 05 december 2011 @ 23:05:
[...]

Oke, mzzls..

Ontopic: Lees net op Google+ dat die Keyan Mobli dude weer een stap verder is met de implmentatie van hw acceleration! Ben zeer benieuwd naar een eerste (test) versie en hoop dat die niet al te lang meer op zich laat wachten.
Haha!

Iemand al enig zicht op de release van ICS voor Sentation? Laatste nieuws was begin 2012. Maar een preciezere datum zou wel fijn zijn. Zit nog steeds op stock.

[ Voor 17% gewijzigd door vanpeltje op 07-12-2011 12:17 ]

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

vanpeltje schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:15:
[...]

Haha!

Iemand al enig zicht op de release van ICS voor Sentation? Laatste nieuws was begin 2012. Maar een preciezere datum zou wel fijn zijn. Zit nog steeds op stock.
Een precieze datum is er nog niet, je geld kan je het beste zetten op die vent op Google+, ik denk dat die binnen een maand wel een behoorlijke feature complete ICS ROM releast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Had wat opmerkingen in xda over een Rom, daar werd gezegd gebruik de Button Savior in app drawer om iets in te stellen. Moet eerlijk bekennen dat ik geen idee heb had waar ik dit moest zoeken op mijn Sensation met Elegancia Rom.

edit: Laat maar, Button Savior is een app in de Market waarmee je buttons kan toevoegen op je scherm. Zoals uitschakelen, home, camera enz.

[ Voor 24% gewijzigd door kraonkel op 08-12-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag mensen,

Ik lees al enige tijd mee in dit topic (met plezier), toch maar even geregistreerd. Ik draai momenteel Virtuous 2.2.1 met een stock XE kernel (die van xda geklokt op 1.5). Bevalt erg goed, snelle rom, met deze kernel ook goede batterij.

Afgelopen maanden heb ik wat gespeeld met ARHD, zowel 3.0 als 3.5 sense roms, ook IC heb ik geprobeerd. Ben wel benieuwd eigenlijk naar de eerste ICS releases die wat meer functioneel zijn, eea nog te beperkt voor 'alledaags' gebruik.

####gaat weer verder lezen####

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Ik werk al bijna een week met ICS op mijn Sensation, het is wel eemn alpha build maar werkt enorm goed!

Voor de mensen die het ook willen proberen.. http://android.modaco.com...am-sandwich-401-alpha-75/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Grudgie schreef op maandag 12 december 2011 @ 23:37:
Ik werk al bijna een week met ICS op mijn Sensation, het is wel eemn alpha build maar werkt enorm goed!

Voor de mensen die het ook willen proberen.. http://android.modaco.com...am-sandwich-401-alpha-75/
Ook even uitgeprobeerd, maakte een 'snelle' indruk. Maar kreeg: geheugen verbruik te laag. Moest toen data opsturen naar Google. Bleef maar komen. Ben weer terug naar Elegancia. Even wachten tot ICS voor sensation wat verder aangepast is. Allereerste indruk is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Mijn Sensation draait ook al een aantal dagen de ICS alphas van TripNRaver. Moet zeggen dat het prima werkt. Het is wel verstandig om de releasenotes even goed te lezen en voor jezelf te bepalen of je zonder BT af kan en kan leven met zo nu en dan een reboot.
Maar ik ben erg tevreden en gebruik het met plezier :)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knetters dan gaat het toch sneller dan ik had gedacht met ICS. Mijn beeld tot nu toe was dat er slechts wat 'schil' bekend was met basisfuncties.

[hoopvollemodus]Dikke kans dat dan de officiële updates naar 4.0 toch echt wel begin volgend jaar worden gereleased[/hoopvollemodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
rajackar schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 14:40:
Mijn Sensation draait ook al een aantal dagen de ICS alphas van TripNRaver. Moet zeggen dat het prima werkt. Het is wel verstandig om de releasenotes even goed te lezen en voor jezelf te bepalen of je zonder BT af kan en kan leven met zo nu en dan een reboot.
Maar ik ben erg tevreden en gebruik het met plezier :)
Ik dus ook net gedaan, en wat een verschil zeg, nog geen enkel rebootje gehad, so far so good :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 16:46:
Knetters dan gaat het toch sneller dan ik had gedacht met ICS. Mijn beeld tot nu toe was dat er slechts wat 'schil' bekend was met basisfuncties.

[hoopvollemodus]Dikke kans dat dan de officiële updates naar 4.0 toch echt wel begin volgend jaar worden gereleased[/hoopvollemodus]
Hoe zegt dat wat over de snelheid van HTC die iets nog moet releasen? plus het draait kaal ICS en geen Sense.
Het mooiste is dat Trip zijn rom niet HW accelerated is en dat toch de grootste vooruitgang is in ICS.

Ik wacht wel op die van Keyan Mobli (cm9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas zegt dat niks over HTC zelf, alhoewel ik me dan wel afvraag in hoeverre de ontwikkelingen van de diverse devs op de fora worden gevolgd / opgepakt bij de ontwikkelingen van 'eigen' releases. Geruchten en ontwikkelingen die elkaar opvolgen stemmen hoopvol laten we maar zeggen... Beetje offtopic, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Insert Coin 2.3.5 is wel briljant goed!

404 Signature not found

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

SMSfreakie schreef op woensdag 14 december 2011 @ 17:00:
Insert Coin 2.3.5 is wel briljant goed!
Als ik die wil flashen is het dan echt nodig om eerst de 1.45 WWE RUU rom te flashen? (kan die WWE-rom zo ook nergens vinden eigenlijk)

[Signature]

• Minaaj
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 08:54:
Helaas zegt dat niks over HTC zelf, alhoewel ik me dan wel afvraag in hoeverre de ontwikkelingen van de diverse devs op de fora worden gevolgd / opgepakt bij de ontwikkelingen van 'eigen' releases. Geruchten en ontwikkelingen die elkaar opvolgen stemmen hoopvol laten we maar zeggen... Beetje offtopic, sorry.
Afbeeldingslocatie: http://mobilesyrup.com/wp-content/uploads/2011/12/bell-android-40-e1323910972872.jpg

officiële is blijkbaar feb 2012

• kraonkel
woest85 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 15:30:
[...]

Als ik die wil flashen is het dan echt nodig om eerst de 1.45 WWE RUU rom te flashen? (kan die WWE-rom zo ook nergens vinden eigenlijk)
Nee! Dit wil zeggen dat een Custom Rom is gebaseerd op 1.45.WWE RUU. Maar misschien bedoel je dat niet.

Lees in ieder geval pagina 1 van dit draadje eens. Daar staat uitvoerig beschreven over het hoe en het wat en zelfs het waarom.

[ Voor 43% gewijzigd door kraonkel op 15-12-2011 18:51 ]

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 17:01
Minaaj schreef op donderdag 15 december 2011 @ 15:42:
[...]

*plaatje*

officiële is blijkbaar feb 2012
Kan mij toch niet voorstellen dat dit helemaal klopt, vooral met die datum van de SII erbij waar al een redelijk volledige ROM, verder dan de ROM hierboven in ieder geval, van is gelekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dane86
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
Ik draai hier nu ook al een dag de ICS rom van Trip. Alhoewel het een alpha versie is zonder HW acceleration draait alles, elke app die ik gebruik draait gewoon en ook spelletjes met weliswaar soms een kleine hapering. Als je geen gekke dingen doet krijg je ook eigenlijk geen reboot en mijn wekker deed het vanochtend gewoon.

Als je precies wil weten hoe ver hij is kan je hem volgen op twitter: @TripNRaVeR

Dan weet je dat hij inmiddels de kernel heeft geupdate en HW acceleration volledig werkt. Waarschijnlijk komt er vandaag een nieuwe versie uit nadat de laatste bugs er uit zijn.

Algemene indruk van deze alpha rom zonder HW acc: heel snel en dit kan alleen nog maar beter worden met de volgende release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

kraonkel schreef op donderdag 15 december 2011 @ 18:40:
[...]

Nee! Dit wil zeggen dat een Custom Rom is gebaseerd op 1.45.WWE RUU. Maar misschien bedoel je dat niet.

Lees in ieder geval pagina 1 van dit draadje eens. Daar staat uitvoerig beschreven over het hoe en het wat en zelfs het waarom.
Ok, vroeg het omdat op XDA wordt verwezen naar http://forum.xda-develope...p=17012314&postcount=3645

Laatste keer dat ik een custom rom geinstalleerd heb is alweer ruim een halfjaar geleden op mijn HTC Hero.

Sensation heb ik ook alweer een tijdje (sinds augustus) S-off, clockwork recovery op staan en geroot enzo, had tot nu toe alleen nog geen behoefte aan een custom-rom.

[ Voor 12% gewijzigd door woest85 op 16-12-2011 16:16 ]

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
woest85 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 16:14:
[...]

Ok, vroeg het omdat op XDA wordt verwezen naar http://forum.xda-develope...p=17012314&postcount=3645

Laatste keer dat ik een custom rom geinstalleerd heb is alweer ruim een halfjaar geleden op mijn HTC Hero.

Sensation heb ik ook alweer een tijdje (sinds augustus) S-off, clockwork recovery op staan en geroot enzo, had tot nu toe alleen nog geen behoefte aan een custom-rom.
Ok. Ja, ik zag wat je bedoelde, maar was een experimentje van deze baadnewz. Ik zou zeggen doe het op 'gewone' manier, zoek een Rom die je bevalt en flash het. Ik gebruik meestal roms met Sense. Op het ogenblik Elegancia 1.3. Maar ja zoveel hoofden zoveel zinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-03-2024
Ik draai nu sinds een paar dagen de nieuwste insertcoin 2.3.5. voor de htc sensation. Alleen zie ik dat er nu een incremental update is uitgekomen. Mijn vraag is hoe ik deze moet installeren?

Ik heb via CWM het kopje ''update via sdcard (of iets dergelijks) geprobeerd maar dat gaat em niet worden..

Deze update zou ervoor moeten zorgen dat de sommige apps van de market weer beschikbaar worden, nou heb ik daar op zich geen last van, maar krijg wel vaak de melding bij een willekeurige app dat de app niet meer reageert en daarom moet worden afgesloten. Ik heb dan de keuze uit ''sluiten'' en ''wachten''.
Wellicht wordt dat met de incremental update opgelost.

Weet iemand toevallig hoe deze incremental update uitgevoerd moet worden?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
SoundLab schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 19:14:
Ik draai nu sinds een paar dagen de nieuwste insertcoin 2.3.5. voor de htc sensation. Alleen zie ik dat er nu een incremental update is uitgekomen. Mijn vraag is hoe ik deze moet installeren?

Ik heb via CWM het kopje ''update via sdcard (of iets dergelijks) geprobeerd maar dat gaat em niet worden..

Deze update zou ervoor moeten zorgen dat de sommige apps van de market weer beschikbaar worden, nou heb ik daar op zich geen last van, maar krijg wel vaak de melding bij een willekeurige app dat de app niet meer reageert en daarom moet worden afgesloten. Ik heb dan de keuze uit ''sluiten'' en ''wachten''.
Wellicht wordt dat met de incremental update opgelost.

Weet iemand toevallig hoe deze incremental update uitgevoerd moet worden?

Bij voorbaat dank!
Heel simpel, telefoon rebooten in de recovery modes, daarna instal from SD, vervolgens de kleine Zip die de 2.3.6 update is installeren.

2.3.6 is dus een hele kleine update op 2.3.5...... Ik verwacht overigens niet dat je problemen worden opgelost met deze update....... Sinds kort geeft Tweetdeck bijmij de zelfde melding als jij ook krijgt....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
  • Laatst online: 18-09 13:38
Wil iemand mij dm-en hoe ik weer terug moet gaan naar s-on en stock rom? Heb nu insertcoin draaien maar wil weer terug naar stock. Via xda vind ik het verwarrend. Weet ook niet welke ruu ik moet hebben, heb een unbranded Sensation.

Hoop dat iemand mij stap voor stap in het Nederlands kan helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
smartje74 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:22:
Wil iemand mij dm-en hoe ik weer terug moet gaan naar s-on en stock rom? Heb nu insertcoin draaien maar wil weer terug naar stock. Via xda vind ik het verwarrend. Weet ook niet welke ruu ik moet hebben, heb een unbranded Sensation.

Hoop dat iemand mij stap voor stap in het Nederlands kan helpen!
Een DM-etje is wat egoistisch toch? Als hier de linkjes oid worden uitgedeeld hebben meer mensen er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
kraonkel schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 13:34:
[...]

Een DM-etje is wat egoistisch toch? Als hier de linkjes oid worden uitgedeeld hebben meer mensen er wat aan.
Is niet egoïstisch bedoeld. Heb de vraag al meer gezien met een modbreak zo van: het in hier geen helpdesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
Voor iedereen die Android Revolution draait hier is een zip die je kan flashen voor harder volume, wat dus werkt :) http://dl.dropbox.com/u/43239576/SoundBoostForSensation.zip

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het niet erg om voor helpdesk te spelen, maar je zal hoe dan ook zelf in de materie moeten duiken:

Wat je allereerst, zonder ook maar aan S-On te denken, moet doen is een officiele RUU rom flashen. Je vind deze in deze post op XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1074559

Ik vind dit het makkelijkst te flashen via een ENG-Hboot, zie hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1193033 (method 2, hier staat ook hoe je het updatebestand uit je RUU bestand moet halen).

Na je officiele RUU ben je rootacces kwijt.

Vervolgens staat onderin het topic hoe je S-On moet verkrijgen. Hiervoor heb je de android adb platform tools nodig (mijn tip, zorg dat je android sdk r13 te pakken krijgt, anders heb je geen fastboot.exe). Bovenin het topic staat hoe je deze installeert, alsmede de benodigde htc drivers.

Nadat je eerst de officiele RUU hebt teruggeflashed kun je S-On verkrijgen door de in het topic genoemde methode.

Let wel, alles op eigen risico! Als iemand anders een andere of simpeler methode weet, ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
@Langsz: vele malen dank hiervoor! Het is gelukt.
Ik was zelf al gekomen tot en met het terug flashen van de stock-rom en wou graag ook weer S-ON. Alleen in de thread van xda ([Guide] to Installing S-off, Unlocking, ClockWork, Root, SuperCID & S-on) vond ik het wat onoverzichtelijk. Vandaar dat ik het niet durfde.

Maar de thread die jij gaf was helder en erg goed te doen!
Pagina: 1 ... 10 ... 33 Laatste

Let op:
Om je telefoon te rooten/rommen is bepaalde kennis nodig, we verwachten dat je dit zelf hebt. Hoe je moet rommen is overal met eigen initiatief te vinden. GoT is geen helpdesk!