Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, er circuleren meerdere zogenaamde 'noobproof' howto's op xda, maar ze zijn niet allemaal even duidelijk. Dat van fastboot.exe heeft me een middag zoeken gekost, tot r14 werd deze in de kit verpakt, daarna niet meer (of dat moet nu weer veranderd zijn), ik ben uiteindelijk half gefrustreerd terug gaan zoeken en vond het bestand in de r13 kit.

Mooi dat het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben toch wel zeer verbaasd dat de ICS port naar de Sensation al zo ver is, ik wacht zelf liever tot HW Acceleration bluetooth enz. werkt. Maar dit belooft veel, zeker in de gaten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ben van plan mogelijk de Sensation aan te schaffen als opvolger van mijn Desire HD. Nu is de ROM community op de DHD erg uitgebreid en zijn er diverse verschillende ROM's te krijgen, waarbij voor mij BlackICE een super rom is, vooral om ik de LCD Density aan kan passen zodat alles op het scherm kleiner wordt.

Een belangrijk argument om voor een telefoon te kiezen is de community die werkt aan custom ROM's. Daarom heb ik op XDA gekeken bij de Sensation en krijg ik het gevoel dat de community minder actief is dan voor de DHD, terwijl deze telefoon zo'n 1,5 jaar oud is. De BlackICE ROM heb ik bijvoorbeeld niet kunnen vinden, maar wellicht zijn er alternatieven.

Hoe is jullie gevoel wat betreft het aanbod van no-sense ROM's? CM7 vind ik interessant, maar daar mis ik net de extra instellingen die BlackICE bijvoorbeeld wel heeft (undervolt, lcd density). Is de community nog actief, groeit deze nog of lijkt de interesse in de Sensation minder dan voorheen in de DHD? (of zit ik er helemaal naast met mijn gevoel :) )

[ Voor 3% gewijzigd door Aghanim op 20-12-2011 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 17:09
Ik denk dat je gevoel best goed zit. Er zijn wel custom roms en die bieden veel voordeel maar ik had er toen ik mijn telefoon kocht meer van verwacht.
CM7 ligt eigenlijk stil omdat de aandacht nu uit gaat naar CM9 (ICS) Die schijnt al in besloten-alpha te zijn, maar er is niets bekend over wanneer hij breder beschikbaar komt.
De CM7 HyperSensation werkt trouwens erg stabiel (v1.2).
Er zijn diverse Sense roms beschikbaar, ook 2 non-sense. De door jou genoemde Black Ice is er geloof ik ook sinds kort.
Wat ik weet over het aanpassen van de Desity is dat je de market onbruikbaar maakt op moment dat je die aanpast.
Verder zijn er 2 MIUI ports en wordt er hard gewerkt aan een ICS rom door TripNRaver (Modaco only)

Hopelijk geeft dit een klein beetje duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Aghanim schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:47:
Ik ben van plan mogelijk de Sensation aan te schaffen als opvolger van mijn Desire HD. Nu is de ROM community op de DHD erg uitgebreid en zijn er diverse verschillende ROM's te krijgen, waarbij voor mij BlackICE een super rom is, vooral om ik de LCD Density aan kan passen zodat alles op het scherm kleiner wordt.

Een belangrijk argument om voor een telefoon te kiezen is de community die werkt aan custom ROM's. Daarom heb ik op XDA gekeken bij de Sensation en krijg ik het gevoel dat de community minder actief is dan voor de DHD, terwijl deze telefoon zo'n 1,5 jaar oud is. De BlackICE ROM heb ik bijvoorbeeld niet kunnen vinden, maar wellicht zijn er alternatieven.

Hoe is jullie gevoel wat betreft het aanbod van no-sense ROM's? CM7 vind ik interessant, maar daar mis ik net de extra instellingen die BlackICE bijvoorbeeld wel heeft (undervolt, lcd density). Is de community nog actief, groeit deze nog of lijkt de interesse in de Sensation minder dan voorheen in de DHD? (of zit ik er helemaal naast met mijn gevoel :) )
Hey....je bent me toch niet aan het volgen hè :)
Van de HD naar de Sensation....

Dat LCD density is trouwens een truukje wat op elke android werkt en is dus eenvoudig aan te passen in elke rom. Dat zit in de build.prop. Waarde lager betekend alles kleiner.

Community dan....tja, er zijn een paar phones die de kroon spannen.
Desire, Desire HD, dat zijn wel toppers hoor.
Ik ben zelf niet ontevreden over de Sensation+community, maar ik krijg de indruk dat de Sensation community op de ICS roms zit te wachten ofzo. Verder is er best behoorlijk aanbod, check deze link eens, dan krijg je een indruk.

http://forum.xda-develope...hp?p=16281566&postcount=2

Je vliegt hiermee direct naar post 2 met alle roms. Post 1 is ok wel interessant uiteraard.

We merken het wel wat de keus wordt :)

[ Voor 0% gewijzigd door albino71 op 20-12-2011 21:07 . Reden: typo ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dane86
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
Was net te laat :)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1200403

Zit genoeg tussen en op Modaco is iemand heel goed bezig met een werkende Ice Cream Sandwich ROM. Maar ook HTC gaat die officieel nog uitbrengen dus ik denk dat er keuze genoeg is voor de Sensation.

[ Voor 13% gewijzigd door Dane86 op 20-12-2011 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
albino71 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 21:05:
[...]

Hey....je bent me toch niet aan het volgen hè :)
Van de HD naar de Sensation....

Dat LCD density is trouwens een truukje wat op elke android werkt en is dus eenvoudig aan te passen in elke rom. Dat zit in de build.prop. Waarde lager betekend alles kleiner.
Thx voor de link, erg nuttig! Volgen zou zomaar kunnen haha. Toevallig kan ik mijn DHD voor een zeer mooie prijs verkopen nadat ik deze van mijn vriendin heb gekregen bij haar abonnement. Dus sowieso pure winst en investeren in een recentere telefoon in verband met de aandacht voor custom ROM's. Hierbij ga ik het liefst voor HTC, toestellen zijn imo mooier en degelijker dan de andere aanbieders.

Twijfel nu nog tussen de Sensation en de Galaxy Nexus. Dat 720P scherm lijkt me toch ook wel heerlijk en ik verwacht dat die telefoon erg veel aandacht gaat krijgen op XDA. Wel jammer van de bouwkwaliteit natuurlijk. T-mobile klantenservice zei dat ze me een mooie aanbieding konden doen omdat ik een goede klant ben, dus misschien krijg ik wel een mooie korting op de Nexus.

Mocht dat niet zo zijn dan wordt het de Sensation! Nu alleen hopen dat het geld van de koper morgen op mijn rekening staat want dat is de laatste dag waarop ik kan verlengen/opzeggen en anders loopt mijn abo weer een maand door.

Over de density, ik weet dat het in iedere ROM kan, maar ik ben niet erg handig dus als het als feature al standaard in een ROM zit is dit erg mooi meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTC ICS ROM for Sensation is leaked!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1403859

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
Ben m aan t flashen :) thanks voor de tip

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
hmmm, sense 3.5 das toch een tegenvallen voor mij

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Bullet NL schreef op woensdag 21 december 2011 @ 15:11:
hmmm, sense 3.5 das toch een tegenvallen voor mij
Het is nog een test rom van htc, miss dat het nog verandert?

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valleyman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:36
dave1972 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 15:12:
[...]

Het is nog een test rom van htc, miss dat het nog verandert?
Volgens MoDaCo krijgt de public release versienummer 4.0.3. Aangezien dit 4.0.1 is, denk ik niet dat Sense 4.0 in de tussenliggende versies wordt geïmplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Valleyman schreef op woensdag 21 december 2011 @ 15:14:
[...]

Volgens MoDaCo krijgt de public release versienummer 4.0.3. Aangezien dit 4.0.1 is, denk ik niet dat Sense 4.0 in de tussenliggende versies wordt geïmplementeerd.
Ach we zullen zien tis in ieder geval leuk dr f mee te spelen alhoewel hij nu al 10 min aan t booten is :P :9

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
hmmm, ik zal hem ook eens ff downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Pffff dat booten duurt wel heel erg lang nu, is nog steeds bezig

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
/me wacht nog even met installeren

;)

[ Voor 3% gewijzigd door Bullet NL op 21-12-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Bullet NL schreef op woensdag 21 december 2011 @ 15:28:
/me wacht nog even met installeren

;)
hahaha slim :P

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

booten kan tot +- 30 min duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 21:56
Aghanim schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:47:

zo, ik heb ook een sensation besteld en had ongeveer hetzelfde probleem, ik kom van een hd2 die volgens mij de grootste community heeft van allemaal. ik zat te twijfelen tussen een galaxy note en een sensation, maar ben voor de sensation gegaan vanwege de prijs icm een abbonnement. deze toestellen hebben beiden niet echt een groot aantal custom rom's. nu maar wachten op m'n sensation en meteen een custom rom installeren.

had eigenlijk mn oog laten vallen op instercoin of revolution hd maar moet even goed bekijken of ik niet meteen ICS neem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:39

reaL_G

G

30min, eerst maar ff goed opladen dan.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
dave1972 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 15:27:
Pffff dat booten duurt wel heel erg lang nu, is nog steeds bezig
workingggggggg :)))

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 17:01
Ik vraag me nog steeds af of ik vanilla ICS nou wel of niet mooier vind dan met Sense 3.5...ten opzichte van Gingerbread ziet vanilla ICS er namelijk zoveel beter uit! Time will tell :p

Ik wacht de reacties op deze rom even af :D

[ Voor 11% gewijzigd door Tiroz op 21-12-2011 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Tiroz schreef op woensdag 21 december 2011 @ 15:47:
Ik vraag me nog steeds af of ik vanilla ICS nou wel of niet mooier vind dan met Sense 3.5...ten opzichte van Gingerbread ziet vanilla ICS er namelijk zoveel beter uit! Time will tell :p

Ik wacht de reacties op deze rom even af :D
Werkt goed hoor, nog niet optimaal qua snelheid maar verder top, geluid hebben ze ook aangepakt, stuk beter nu :D

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

ehh 30minuten?? echt niet

geflashed en first boot in 6 minuten.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
reaL_G schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:09:
ehh 30minuten?? echt niet

geflashed en first boot in 6 minuten.
Bij mij ook ;) maar bleef lang hangen in de boot daarna opnieuw opgestart daarna werd alles geladen :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

dave1972 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:10:
[...]

Bij mij ook ;) maar bleef lang hangen in de boot daarna opnieuw opgestart daarna werd alles geladen :)
op wat voor een sensation draai je het?
op hoeveel is hij geclockt bij jouw? hierzo op een xe gewoon op 1.5

[ Voor 5% gewijzigd door reaL_G op 21-12-2011 17:46 ]

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Iemand Radio_11.59.3504.00U_11.16.3504.16_M al geïnstalleerd en getest?
Deze is hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:25
ronaldinho schreef op woensdag 21 december 2011 @ 18:54:
Iemand Radio_11.59.3504.00U_11.16.3504.16_M al geïnstalleerd en getest?
Deze is hier te vinden.
Schijnt erg instabiel te werken met de 1.17 hboot. Het werkt wel goed met 1.19, maar deze heeft nog geen (onofficiele en volledige) s-off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed lees moet ik:

Stap 1: toestel S-off maken
Stap 2: Clockwork Recovery installeren
Stap 3: Super User installeren

Maar dan houd de inleiding op in dit forum, hoe moet ik daarna dan flashen? Rom's kan ik wel downloaden maar dan? En klopt het trouwens dat je eerst die 3 stappen moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 19:43:

Maar dan houd de inleiding op in dit forum, hoe moet ik daarna dan flashen? Rom's kan ik wel downloaden maar dan? En klopt het trouwens dat je eerst die 3 stappen moet doen?
klopt.
er kan nog een stap tussen, maak een backup in cwr net voordat je de superuser/root bestand flashed

rom downloaden, in een map op de sd kaart zetten
daarna booten in recovery, en flashen.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
reaL_G schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:29:
[...]

op wat voor een sensation draai je het?
op hoeveel is hij geclockt bij jouw? hierzo op een xe gewoon op 1.5
Ik op de de gewone sensation....uh geclocked?...hij is niet te overclocken toch?

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 19:43:

Sorry maar... lees de waarschuwing onderin dit topic even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 00:38
Nu ik wacht op CM9 van kmobs heb ik InsertCoin 4.0.1 met officiële google launcher APK (launcher2.apk) draaien.

Ben erg onder de indruk tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

dave1972 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 19:54:

Ik op de de gewone sensation....uh geclocked?...hij is niet te overclocken toch?
op de gewone draait hij op 1,2 op de xe 1,5 door de stock kernel

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:06:
[...]

Sorry maar... lees de waarschuwing onderin dit topic even.
Nu gezien :x Sorry voor de vragen :)

En reaL_G, toch stiekem bedankt voor het antwoord :$

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 22:33

The_Worst

Unox

Heb hier nu ook Android 4.0.1 draaien maar je kan merken dat het nog beta software is of dat er in ieder geval compabiliteitsproblemen zijn met de software. WhatsApp crasht hier regelmatig en ik kom niet meer in het instellingen -> beveiliging menu nadat ik WaveSecure als beheerder heb ingesteld. De rom zelf draait stabiel. De rom is overigens een ontwikkelaarsversie, er zijn namelijk extra debugopties beschikbaar.

Rom zelf ziet er erg strak uit. Mooier lettertype en het geheel lijkt allemaal nog wat scherper vergeleken met Sense 3 en Android 2.3.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• ronaldinho
Ik heb ICS van zowel TripNraver als van RC Team uitgeprobeerd. Persoonlijk vond ik die van Trip er mooier uit zien. Zo zal iedereen zijn smaak/voorkeur hebben :)

• Tiroz
En er zijn nu ook al ARHD en InsertCoin versies met ICS :9 gaat snel!

Snelle vraag; mocht ik een custom rom willen flashen is het dan mogelijk om voor die tijd mbv nandroid backup een volledige update te maken van mijn huidige stock rom? Of is het zo dat je om je telefoon S-off te maken je sowieso weer van scratch begint en daarna pas nandroid kan gebruiken?

[ Voor 107% gewijzigd door Bullet NL op 22-12-2011 11:36 ]

• Bullet NL
Tiroz schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:18:
En er zijn nu ook al ARHD en InsertCoin versies met ICS :9 gaat snel!

Snelle vraag; mocht ik een custom rom willen flashen is het dan mogelijk om voor die tijd mbv nandroid backup een volledige update te maken van mijn huidige stock rom? Of is het zo dat je om je telefoon S-off te maken je sowieso weer van scratch begint en daarna pas nandroid kan gebruiken?
Nee, na het S-off-en de Recovery installeren dan kan je daar vanuit een nandroid back-up maken van je huidige rom..... Daarna kan je de rom vervangen voor een custom rom

• Tiroz
Ok, dank! Dat maakt het natuurlijk makkelijk om in een paar stappen weer terug te gaan naar een configuratie die werkt + alle bijbehorende apps. Als laatste dan nog; kan je OTA's installeren met S-Off maar wel Stock rom? Verder moet ik er wel uitkomen met de uitgebreide guides op XDA

[ Voor 12% gewijzigd door Tiroz op 22-12-2011 11:59 ]

• ronaldinho
Heb een probleem met de ISC rom van RC Team. Scherm gaat naar iets meer dan 10 sec. al in de slaapstand, terwijl ik 'm heb ingesteld op "nooit"! Heb hem nu wel aan de lader en is 3 kwart vol. Heb ik ergens een instelling nier goed staan? Bij de weg: deze is voor mijzelf wel stabieler dan die van Trip. Gisteren geïnstalleerd, maar tot op heden nog.niet uitgevallen. Zou ook een verschil KUNNEN zijn tussen een Alpha en een beta versie?

• The_Worst

The_Worst

Unox

Hebben meer mensen melding van gemaakt dat het scherm altijd vanzelf uit gaat.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Bullet NL
The_Worst schreef op donderdag 22 december 2011 @ 12:56:
Hebben meer mensen melding van gemaakt dat het scherm altijd vanzelf uit gaat.
Dit soort risico loop je natuurlijk altijd met gelekte rom's die net op XDA verschijnen. Geef de developers een paar dagen de tijd en ze weten een stabielere ROM te maken.

• ronaldinho
Ok, ik blijf het hier op de voet volgen totdat er een melding komt van een nieuwere versie :P

• Minaaj
ronaldinho schreef op donderdag 22 december 2011 @ 12:34:
Heb een probleem met de ISC rom van RC Team. Scherm gaat naar iets meer dan 10 sec. al in de slaapstand, terwijl ik 'm heb ingesteld op "nooit"! Heb hem nu wel aan de lader en is 3 kwart vol. Heb ik ergens een instelling nier goed staan? Bij de weg: deze is voor mijzelf wel stabieler dan die van Trip. Gisteren geïnstalleerd, maar tot op heden nog.niet uitgevallen. Zou ook een verschil KUNNEN zijn tussen een Alpha en een beta versie?
Dit probleem heb ik niet met InsertCoin 4.0.1, ook heb ik de Whatsapp problemen niet.

4.0.2 van InsertCoin met "super fast rosie" is ook uitgekomen, is een update die over 4.0.1 moet van ze en blijkbaar is dus Sense tweaked.

*edit* heb 4.0.2 update er op en inderdaad Sense lagged amper tot niet meer. (nu nog hopen dat straks de kernel naar 1.5 kan oid)

[ Voor 16% gewijzigd door Minaaj op 22-12-2011 14:28 ]

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 15:36

BiLo

PSN: toiletcleaner

Minaaj schreef op donderdag 22 december 2011 @ 13:44:
[...]

Dit probleem heb ik niet met InsertCoin 4.0.1, ook heb ik de Whatsapp problemen niet.

4.0.2 van InsertCoin met "super fast rosie" is ook uitgekomen, is een update die over 4.0.1 moet van ze en blijkbaar is dus Sense tweaked.

*edit* heb 4.0.2 update er op en inderdaad Sense lagged amper tot niet meer. (nu nog hopen dat straks de kernel naar 1.5 kan oid)
ik heb zelf ook 4.0.1 InsertCoin, en ik lees hier verschillende berichten over de eerste reboot die enkele minuten kan duren. Nu is de mijne ook al 2 min aant opstarten, maar mijn laad scherm weergeeft beatsaudio?

Is dat het laadscherm, of zal ik ff rebooten?

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

• smartje74
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 13:38
DylanE schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:43:
[...]

ik heb zelf ook 4.0.1 InsertCoin, en ik lees hier verschillende berichten over de eerste reboot die enkele minuten kan duren. Nu is de mijne ook al 2 min aant opstarten, maar mijn laad scherm weergeeft beatsaudio?

Is dat het laadscherm, of zal ik ff rebooten?
Had ik met de "gewone" rom van ARHD ook, heb toen maar gewacht en uiteindelijk startte hij door. Weet niet of dit IC ook zo is.

• BiLo

BiLo

smartje74 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:48:
[...]

Had ik met de "gewone" rom van ARHD ook, heb toen maar gewacht en uiteindelijk startte hij door. Weet niet of dit IC ook zo is.
ik ben benieuwd :P Dank voor de snelle reactie! Ik wacht nog wel even...

• Minaaj
DylanE schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:55:
[...]

ik ben benieuwd :P Dank voor de snelle reactie! Ik wacht nog wel even...
Je had eigenlijk ook gelijk 4.0.2 er overheen kunnen flashen (5mb) want als je dat straks wil (raad ik je wel aan) dan moet je Dalvik cache en normale Cache wissen.
Maar booten ging toen wel aardig snel, toen hij opgestart was ging hij alle applicaties optimizen.

Verder valt batterij ook nog wel mee denk ik qua snel leeg gaan, heb hem gisteravond van lader afgehaald met 4.0.1 en ongeveer 2uur schermtijd plus paar telefoontjes.
Na reboot omdat ik 4.0.2 wilde installeren dropte hij tot 55% waar hij voor de boot 70% was maar heb het gevoel dat hij nog wel tot aan laat in de avond het haalt.

En eerste boot moet je gewoon even laten uitlopen, duurde bij mij rond de 5/6 minuten dacht ik.

Verwijderd

Na wat gelees en gepruts heb ik mijn sensation s-off gemaakt clockwork geinstalleerd, back up gemaakt root toegang verkregen en de CID veranderd van vodafone naar stock htc.

Nu heb ik een ROM erop gezet van stock htc europe, probleem is dat deze geen Nederlands erin heeft :P Alleen duits engels intaliaan spaans en pools ROM ( RUU_Pyramid_HTC_Europe_1.50.401.1_Radio_10.56.9035.00U_10.14.9035.01_M_release_223042_signed )

Ff verder zoeken dus :$

• smartje74
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 16:14:
Na wat gelees en gepruts heb ik mijn sensation s-off gemaakt clockwork geinstalleerd, back up gemaakt root toegang verkregen en de CID veranderd van vodafone naar stock htc.

Nu heb ik een ROM erop gezet van stock htc europe, probleem is dat deze geen Nederlands erin heeft :P Alleen duits engels intaliaan spaans en pools ROM ( RUU_Pyramid_HTC_Europe_1.50.401.1_Radio_10.56.9035.00U_10.14.9035.01_M_release_223042_signed )

Ff verder zoeken dus :$
Volgens mij moet je deze hebben: RUU_Pyramid_HTC_Europe_1.50.401.1_R_Radio_10.58.9035.00U_10.15.9035.02_2_release_228602_signed.exe

Hier vandaan: http://www.filefactory.com/f/c87a2330449af512/

Die heb ik gebruikt en heb wel NL.

[ Voor 4% gewijzigd door smartje74 op 22-12-2011 16:18 ]

• BiLo

BiLo

Minaaj schreef op donderdag 22 december 2011 @ 16:06:
[...]

Je had eigenlijk ook gelijk 4.0.2 er overheen kunnen flashen (5mb) want als je dat straks wil (raad ik je wel aan) dan moet je Dalvik cache en normale Cache wissen.
kan ik daar de update functie van CWM voor gebruiken? of kan ik 4.0.2 er overheen gooien?

[ Voor 4% gewijzigd door BiLo op 22-12-2011 16:30 ]

Verwijderd

smartje74 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 16:17:
[...]

Volgens mij moet je deze hebben: RUU_Pyramid_HTC_Europe_1.50.401.1_R_Radio_10.58.9035.00U_10.15.9035.02_2_release_228602_signed.exe

Hier vandaan: http://www.filefactory.com/f/c87a2330449af512/

Die heb ik gebruikt en heb wel NL.
Was hem toevallig al aan het downloaden, had de vorige ROM ook daar vandaan ;p
Maar weet nu dan iig dat het NL is :) thnx

Verwijderd

Ik heb mijn Sensation nu bijna een half jaar; op zich bevalt ie me prima, zij het dat Sense af en toe behoorlijk traag is; soms moet ik wel 30 seconden wachten tot het gewenste scherm tevoorschijn komt.

In het verleden heb ik mijn MDA en later mijn HTC HD en HD2 van een andere ROM voorzien en dat is me altijd goed bevallen.

Dus ik zit al langer te denken om eens over te stappen naar een andere Rom en heb daar nu eindelijk de tijd voor en wil eigenlijk zo snel als zinvol is over naar Android 4..
Mijn huidige softwareversie is inmiddels: 1.50.401.1 met Android 2.3.4 en Sense 3.0.

Nu heb ik van de zomer gelezen dat de Sensation bootloader officieel door HTC zou worden 'unlocked'.
Wat is nu eigenlijk het voordeel resp de verschillen tussen de procedure zoals beschreven in de inleiding van deze thread tov van die van HTC?

Gaarne een reactie

Verwijderd

Weet iemand trouwens of het model nummer hetzelfde blijft, ik zie net dat ik nog steeds de HTC Sensation Z710 heb terwijl ik de CID naar stock heb veranderd. Ik hoopte dat ik daarmee ook het modelnummer zou veranderen en er dus geen spoor overbleef van Vodafone :(

• ronaldinho
Minaaj schreef op donderdag 22 december 2011 @ 13:44:
[...]

Ik had het over ICS= Ice Cream Sandwich, jij over IC= IncertCoin ;)

• erik23
  • Laatst online: 15-09 21:56
ronaldinho schreef op donderdag 22 december 2011 @ 16:38:
[...]

Ik had het over ICS= Ice Cream Sandwich, jij over IC= IncertCoin ;)
insertcoin heeft ook een ICS rom
edit: ;)

• ronaldinho
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 16:34:
Weet iemand trouwens of het model nummer hetzelfde blijft, ik zie net dat ik nog steeds de HTC Sensation Z710 heb terwijl ik de CID naar stock heb veranderd. Ik hoopte dat ik daarmee ook het modelnummer zou veranderen en er dus geen spoor overbleef van Vodafone :(
Kan alleen voor mezelf spreken: heb een Sensation (geen xe of xl), maar bij modelnaam staat nu na de installatie van de ICS-ROM van RC Team: HTC Sensation xe wirh beats audio Z715e.

• smartje74
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 16:34:
Unbranded stock rom bij mij geeft Z710e

Verwijderd

ronaldinho schreef op donderdag 22 december 2011 @ 16:48:
[...]

Kan alleen voor mezelf spreken: heb een Sensation (geen xe of xl), maar bij modelnaam staat nu na de installatie van de ICS-ROM van RC Team: HTC Sensation xe wirh beats audio Z715e.
Dan zal je daar wel een andere mod voor moeten doen, niet dat het veel uitmaakt maar blijft toch in mijn gedachten zitten dat er iets van vodafone heel is :(

Ben al blij dat de rest van de troep er nu eindelijk af is, misschien nog ooit eens flashen naar een XE met stock rom. Las al ergens hoe je de naam kon wijzigen zodat het werkt :) Ik blijf gewoon bij stock, lekker OTA updates krijgen ipv elke week flashen xD

• ronaldinho
Minaaj schreef op donderdag 22 december 2011 @ 16:06:
[...]

Maar booten ging toen wel aardig snel, toen hij opgestart was ging hij alle applicaties optimizen.

Verder valt batterij ook nog wel mee denk ik qua snel leeg gaan, heb hem gisteravond van lader afgehaald met 4.0.1 en ongeveer 2uur schermtijd plus paar telefoontjes.
Na reboot omdat ik 4.0.2 wilde installeren dropte hij tot 55% waar hij voor de boot 70% was maar heb het gevoel dat hij nog wel tot aan laat in de avond het haalt.

En eerste boot moet je gewoon even laten uitlopen, duurde bij mij rond de 5/6 minuten dacht ik.
Heb je een linkje voor versie 4.0.2. Kan nl. via Google alleen 4.0.1. vinden.

• BiLo

BiLo

ronaldinho schreef op donderdag 22 december 2011 @ 17:02:
[...]

Heb je een linkje voor versie 4.0.2. Kan nl. via Google alleen 4.0.1. vinden.
4.0.1 to 4.0.2
http://www.multiupload.com/GU7W88GWJ5
Flash on top on 4.0.1 Wipe only Dalvik Cache and cache

wel eerst 4.01 installeeren

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1198684

[ Voor 12% gewijzigd door BiLo op 22-12-2011 17:05 ]

• Tiroz
Is het mogelijk om de balk onderin volledig transparant te maken in ICS + Sense 3.5? Heb tot nu toe een half transparante en volledig grijze versie gezien, zou wel mooi zijn om 'm net zo weg te werken als in vanilla ICS.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb er nu ook ICS van Insertcoin op staan. Werkt best goed, behalve een paar apps zoals xbmc, Google+ en Facebook. Ook zijn er nog nodig wat tweaks nodig door de ontwikkelaar van Insertcoin, maar die komen neem ik aan vanzelf.

Even bekijken of ik zonder de genoemde apps kan leven (vooral XBMC).

[ Voor 15% gewijzigd door Jelte op 22-12-2011 18:37 ]

• BiLo

BiLo

Jelte schreef op donderdag 22 december 2011 @ 18:34:
Heb er nu ook ICS van Insertcoin op staan. Werkt best goed, behalve een paar apps zoals xbmc, Google+ en Facebook. Ook zijn er nog nodig wat tweaks nodig door de ontwikkelaar van Insertcoin, maar die komen neem ik aan vanzelf.

Even bekijken of ik zonder de genoemde apps kan leven (vooral XBMC).
facebook werkt bij mij gewoon prima! welke versie van InsertCoin heb je?

• Jelte
  • Niet online
Ik heb het idee dat door het terugzetten van allerlei apps met data vanuit Gingerbread er wat mis gaat. Dus nog maar eens proberen zonder allerlei data terug te zetten.

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Het downloaden van de ARHD ICS rom duurt erg lang! Ik zal ook app voor app alles terugzetten.. geen idee of alles het onder ICS het doet en dan heb ik liever een paar apps dat alles wel goed werkt!

• Aghanim
  • Niet online
Het is toch de Galaxy Nexus geworden, vooral vanwege het scherm. Bedankt voor de info over de ROM's!

• Jelte
  • Niet online
ik vind dat de ICS-roms nog niet goed genoeg zijn. Teveel vage meldingen waar ik geen zin in heb. Dus mijn backup van zojuist gaat weer terug. Later deze week nieuwe poging :)

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:06
Jelte schreef op donderdag 22 december 2011 @ 19:11:
ik vind dat de ICS-roms nog niet goed genoeg zijn. Teveel vage meldingen waar ik geen zin in heb. Dus mijn backup van zojuist gaat weer terug. Later deze week nieuwe poging :)
Mee eens. En daarbij, waarom zijn de buttons ok en annuleren opeens van plaats verwisseld. Het zal wel wennen, maar ondertussen een paar keer verkeerd gedrukt.

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

• dangerousp
Ik kreeg gelijk Wallpaper problemen. Fixed permissions geprobeerd, maar dat heeft niet geholpen. Opnieuw flashen heeft ook niet geholpen. Niet mee te werken, om de seconde komt de melding "wallpaper afgesloten".

Nieuwe lettertype is wel erg mooi en ook scrollen in bijvoorbeeld whatsapp is een stuk beter dan dat het was.

Edit: Vandaag nog maar een keer geprobeerd en alles functioneert goed nu!

Edit 2: Alleen de standaard android keyboard geeft een FC. Verder loopt alles perfect en soepel! Erg stabiel voor een Beta! Titanium backup lijkt niet vanuit de batch te werken. Gebruik nu nog Sense, want dat vind ik stuk fijner dan standaard. De mappen zijn erg handig en stuk mooier en gemakkelijker dan de originele mappen. Hetzelfde als op mijn iPad. Nog niets tegengekomen wat niet werkt (album eerst permissies toevoegen). Grootste nadeel is nu echter de batterij, maar dit kan ook komen doordat ik er nu veel mee speel en installeer. Snelheidswinst zie ik nog niet direct, heb 2d HWA wel aanstaan. Las ook ergens dat je de 2e core altijd aan kunt laten voor meer snelheid, maar die kan ik niet terugvinden.

[ Voor 56% gewijzigd door dangerousp op 23-12-2011 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo

BiLo

dangerousp schreef op donderdag 22 december 2011 @ 20:14:
Ik kreeg gelijk Wallpaper problemen. Fixed permissions geprobeerd, maar dat heeft niet geholpen. Opnieuw flashen heeft ook niet geholpen. Niet mee te werken, om de seconde komt de melding "wallpaper afgesloten".

Nieuwe lettertype is wel erg mooi en ook scrollen in bijvoorbeeld whatsapp is een stuk beter dan dat het was.

Edit 2: Alleen de standaard android keyboard geeft een FC. Verder loopt alles perfect en soepel! Erg stabiel voor een Beta! Titanium backup lijkt niet vanuit de batch te werken. Gebruik nu nog Sense, want dat vind ik stuk fijner dan standaard. De mappen zijn erg handig en stuk mooier en gemakkelijker dan de originele mappen. Hetzelfde als op mijn iPad. Nog niets tegengekomen wat niet werkt (album eerst permissies toevoegen). Grootste nadeel is nu echter de batterij, maar dit kan ook komen doordat ik er nu veel mee speel en installeer. Snelheidswinst zie ik nog niet direct, heb 2d HWA wel aanstaan. Las ook ergens dat je de 2e core altijd aan kunt laten voor meer snelheid, maar die kan ik niet terugvinden.
die tweede core vind je onder energiebesparing..

De enige foutmelding tot nu toe bij mij is die van whatsapp, als ik op wachten klik doet ie het verder gewoon!

Verder heb ik nog niks ongewoons meegemaakt, geen rare reboots of andere ongein. Ik ben zeer tevreden, nu alleen nog zien hoe de batterij het doet.

[ Voor 8% gewijzigd door BiLo op 23-12-2011 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Laatst online: 18-09 19:49

3DDude

I void warranty's

@t hierboven idd, ik heb ook dat hij over whatsapp die melding geeft. Alleen die heb ik nu al x keer weg geklikt. Het wordt best irritant zo...

Ik draai overigens Insertcoin 4.0.2. dus dat is voor zover ik weet de laatste :)

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
dangerousp schreef op donderdag 22 december 2011 @ 20:14:

2de core moet je niet online forcen, die staat echt wel aan maar schakelt alleen in als core 1 het moeilijk krijgt.

als je die op een standaard waarde online zet krijg je zo veel battery drain en je telefoon kan vlam vatten ;) word aardig heet dan.

Heb zelf de 2D hwa in apps uitstaan omdat dat problemen geeft met sommige apps, het is iets langzamer op dit moment dan ik met cm7 was gewend maar toch draait het in mijn ogen vrij goed.

CPU draait verder op 1.18GHz dus het is wachten tot de 3.0 kernel die je wel kan overclocken naar 1.5. (plus ze kunnen veel tweaks aan kernels geven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo

BiLo

3DDude schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 12:37:
|@t hierboven idd, ik heb ook dat hij over whatsapp die melding geeft. Alleen die heb ik nu al x keer weg geklikt. Het wordt best irritant zo...

Ik draai overigens Insertcoin 4.0.2. dus dat is voor zover ik weet de laatste :)
Als dat de bende weerhoudt van vastlopen druk ik dat knopje maar al te graag in :)

Ik merk trouwens niet erg veel van de cpu limitation, hij zou nu onder 1 Ghz lopen met 1 core. In het energie besparingsmenu zit trouwens ook de optie; "overschakelen naar 2g oproep als er een wifi verbinding is"

Ik snap um niet, een schakeling van 3g naar 2g dan weer wel..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Laatst online: 18-09 19:49

3DDude

I void warranty's

DylanE schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 12:45:
[...]

Als dat de bende weerhoudt van vastlopen druk ik dat knopje maar al te graag in :)

Ik merk trouwens niet erg veel van de cpu limitation, hij zou nu onder 1 Ghz lopen met 1 core. In het energie besparingsmenu zit trouwens ook de optie; "overschakelen naar 2g oproep als er een wifi verbinding is"

Wat snap je er niet aan dan?

3G verbruikt meer stroom
dus als je Wifi hebt ga je via Wifi internetten en als je dan gaat bellen gaat hij via het 2G netwerk bellen (omdat die weet dat je toch via wifi internet..)
Dus disconnect jij je wifi / zet je um uit. Gaat hij weer terug naar 3G zodat je via 3G je ding kan doen.

[ Voor 7% gewijzigd door 3DDude op 23-12-2011 12:51 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo

BiLo

@ hierboven

ik had niet aan een constante data verbinding gedacht! was in de war met een voice verbinding over wifi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
DylanE schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 12:45:
[...]

Volgens mij schakelt de energiebesparing alleen in bij het % dat jij instelt daaronder en dan kan je kiezen welke energiebesparingen je wil hebben bij bijvoorbeeld 25%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Minaaj schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 12:55:
[...]

Volgens mij schakelt de energiebesparing alleen in bij het % dat jij instelt daaronder en dan kan je kiezen welke energiebesparingen je wil hebben bij bijvoorbeeld 25%.
2e core is inderdaad in vinkje! Hij is nu onder de 20%, dus staat alleen 1 core met een maximum van 1ghz aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo

BiLo

is er hier iemand die de ING app o zijn IC ICS 4.0.2 heeft draaien? Ik kan mijn gegevens invullen maar vervolgens blijft ie maar aan het laden!

anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:10
Vannacht nieuwe versie van Trip! Heb gisteren en vandaag enkele ICS roms uitgeprobeerd met Sense 3.5 maar ik vind ze niet lekker werken, niet soepel. Jullie wel? Zal wel komen omdat de roms gebaseerd zijn op een vroege versie van HTC(?). Ben benieuwd hoe de nieuwe rom van Trip gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:06
mauricedb schreef op zondag 25 december 2011 @ 00:13:
Vannacht nieuwe versie van Trip! Heb gisteren en vandaag enkele ICS roms uitgeprobeerd met Sense 3.5 maar ik vind ze niet lekker werken, niet soepel. Jullie wel? Zal wel komen omdat de roms gebaseerd zijn op een vroege versie van HTC(?). Ben benieuwd hoe de nieuwe rom van Trip gaat werken.
Nee werkt nog niet soepel. Maar die zonder Sense ook niet zo soepel hoor. Hier en daar nog fouten.Ik heb ze bijna allemaal geprobeerd. En van trip werkten de camera en bluetooth nog niet. Zal dus nog 'drivers' moeten maken voor het camera- en bluetooth chipje. Maar misschien denk ik, zoals ik ben, te simpel. Dus ik wacht nog even af en blijf bij de 'oude roms' .
Laat, heel laf, anderen de kastanjes uit het vuur halen.
Fijne feestdagen iedereen.

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Ik draai hier nu ARHD 5.0.1 (met Sense eruit gestript) en dit draait naar redelijk goede tevredenheid. Alles werkt op twee dingen na: browser zorgt soms voor een reboot en ik kan pas de telefoon opnemen als ik mijn patroon heb ingevoerd. Nu is dat laatste een bekend probleem van de no-Sense-script. Verder draait de rom, met Go Launcher, soepel en lijkt het dat de batterijduur langer is geworden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

The_Worst schreef op zondag 25 december 2011 @ 23:15:
Ik draai hier nu ARHD 5.0.1 (met Sense eruit gestript) en dit draait naar redelijk goede tevredenheid. Alles werkt op twee dingen na: browser zorgt soms voor een reboot en ik kan pas de telefoon opnemen als ik mijn patroon heb ingevoerd. Nu is dat laatste een bekend probleem van de no-Sense-script. Verder draait de rom, met Go Launcher, soepel en lijkt het dat de batterijduur langer is geworden. :)
Ik heb soortgelijke ervaring met InsertCoin.

Superwipe, toen 4.01 er op, daarna de 4.02 update (stom dat hij met hetzelfde versienrs als ICS werkt trouwens! Lekker handig.).
Daarna geboot (of was dat tussen 4.01 en 4.02 al...ik weet 't niet zeker meer).
Daarna NoSense script van ARHD erover en de stock lockscreen er op (ICS+AOSP_signed.zip).

Dat werkte best ok moet ik zeggen. Of het een daily driver is weet ik nog niet.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar Sense 4.0 en of we dat officieel krijgen.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Tja is sluit niet uit de reeds bestaande HTC toestellen Sense 3.5 krijgen op ICS, nieuwe toestellen Sense 4
Dit kan HTC dan mooi gebruiken om de verkoop van nieuwe toestellen te pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Bullet NL schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 00:50:
Tja is sluit niet uit de reeds bestaande HTC toestellen Sense 3.5 krijgen op ICS, nieuwe toestellen Sense 4
Dit kan HTC dan mooi gebruiken om de verkoop van nieuwe toestellen te pushen.
Wordt toch wel weer gelekt / geport dus geen probleem :)
Wacht zelf eigenlijk meer op een goede Aosp build van ics

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Ik wacht ook op cm9 eigenlijk, opzich draait 4.0.2 wel lekker met fast rosie. (kom zelf af van non sense)

edit; had wrong post in wrong topic ;I

[ Voor 100% gewijzigd door Minaaj op 27-12-2011 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
Ik gebruik nu de rom "TripNiCE REVISED" van TripNRaVeR en ik moet zeggen, verreweg de beste cleane ICS rom so far. Uiteraard zitten daar nog wat bugs in maar heb ik er veel vertrouwen in dat dit goed komt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

na 5 ics roms gebruikt te hebben
(de ice en virtuous rom draaiden verreweg het beste, arhd en incert gaven reboots),
heb ik nu maar de officiele RUU.exe geflashed.
draait het beste van alle roms die ik tot nu toe heb gedraaid,
vele malen beter dan de custom roms die ervan gemaakt zijn. 8)7

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
reaL_G schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:14:
na 5 ics roms gebruikt te hebben
(de ice en virtuous rom draaiden verreweg het beste, arhd en incert gaven reboots),
heb ik nu maar de officiele RUU.exe geflashed.
draait het beste van alle roms die ik tot nu toe heb gedraaid,
vele malen beter dan de custom roms die ervan gemaakt zijn. 8)7
Hoe heb je root terug gekregen?
Htc-methode?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Switchie schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:15:
[...]

Hoe heb je root terug gekregen?
Htc-methode?
was niet nodig, btw htcdev werkte niet bij mij omdat fastbootcommands werken niet met de nwe hboot
je blijft s-off maar er staat wel locked in de bootloader.
echter kon gewoon superuser instaleren, en dmv rommanager clockwork wat ik daarna geupgrade hebt naar 4ext en vanuit de rom is gewoon naar de recovery te booten. vanuit de bootloader werkt dat niet.

er is ook een methode om de hboot 1.17 terug te zetten, maar dat vond ik niet nodig, kan altijd nog.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
reaL_G schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:29:
[...]

was niet nodig, btw htcdev werkte niet bij mij omdat fastbootcommands werken niet met de nwe hboot
je blijft s-off maar er staat wel locked in de bootloader.
echter kon gewoon superuser instaleren, en dmv rommanager clockwork wat ik daarna geupgrade hebt naar 4ext en vanuit de rom is gewoon naar de recovery te booten. vanuit de bootloader werkt dat niet.

er is ook een methode om de hboot 1.17 terug te zetten, maar dat vond ik niet nodig, kan altijd nog.
Hmm.. maakt het allemaal wel aantrekkelijk om de Ruu te installeren.
Struikel alleen nog over het gebrek aan fastboot commando's.
Uiteraard is dit te verhelpen door de 1.17 eng-hboot terug te flashen maar daar werkt de nieuwe 11.59 radio weer niet mee?!

Dus ik flash de ruu en change later weer de hboot + radio + ril, welke voordelen blijft er dan nog over van de ruu? Enkel de kernel dunkt mij?

Volume knop is laatst van mijn toestel losgelaten. Geen zin om mijn toestel ruim een week kwijt te zijn vanwege een knopje dat ik niet vaak gebruik. Het is nu echter wel handig om middels mijn pc de meeste dingen te kunnen :+

[ Voor 10% gewijzigd door Switchie op 27-12-2011 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Switchie schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 19:01:
[...]

Hmm.. maakt het allemaal wel aantrekkelijk om de Ruu te installeren.
Struikel alleen nog over het gebrek aan fastboot commando's.
Uiteraard is dit te verhelpen door de 1.17 eng-hboot terug te flashen maar daar werkt de nieuwe 11.59 radio weer niet mee?!

Dus ik flash de ruu en change later weer de hboot + radio + ril, welke voordelen blijft er dan nog over van de ruu? Enkel de kernel dunkt mij?

Volume knop is laatst van mijn toestel losgelaten. Geen zin om mijn toestel ruim een week kwijt te zijn vanwege een knopje dat ik niet vaak gebruik. Het is nu echter wel handig om middels mijn pc de meeste dingen te kunnen :+
deze ruu flashed alleen met een XE device (en als je je non xe supercid ook)
met deze ruu schijnt meer te veranderen dan alleen de hboot,radio ed. (RUU is niet alleen een ROM)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=20727580
nwe radio werkt gewoon met de oude hboot.

en als je geen ics gaat draaien voorlopig heeft het geen nut.
kernel is bij alle roms nog steeds dezelfde, dus daar zit ook geen voordeel in.

fastboot? wat wil je daar dan nog in gaan doen? het werkt wel (maar niet alle commandos)

nooit iets flashen als je niet weet wat je doet. ;)

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
reaL_G schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 19:47:
[...]
nooit iets flashen als je niet weet wat je doet. ;)
Dat is ook de reden dat ik mij afvraag wat er naast de radio, hboot etc. nog meer gewijzigd wordt door de Ruu ;)

Enige wat ik niet snap, de radio uit deze leak is toch dezelfde als die uit de 2.08 leak?
Deze heb ik namelijk destijds geflashed en had toen spontaan last van veel reboots. Dit werd toen geweten aan het feit dat deze radio enkel zou werken met de 1.19 hboot.
Nu blijkt dus achteraf dat deze radio wel werkt met een oude hboot dus het probleem zat hem destijds ergens anders in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Ik heb laatst ook weer de stock op mijn phone gezet. Gedownload via link op XDA forum, betreft:
RUU_Pyramid_HTC_Europe_1.50.401.1_Radio_10.56.9035.00U_10.14.9035.01_M_release_223042_signed.
Was een .exe bestand, heel makkelijk te installeren op mijn laptop, fastboot uit op phone, verbinden met usb en gaan met die banaan. Kinderspel :P (en nee, heb nu geen root meer, maar maakt me niet uit, hij loopt weer lekker soepeltjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
ronaldinho schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 21:47:
Ik heb laatst ook weer de stock op mijn phone gezet. Gedownload via link op XDA forum, betreft:
RUU_Pyramid_HTC_Europe_1.50.401.1_Radio_10.56.9035.00U_10.14.9035.01_M_release_223042_signed.
Was een .exe bestand, heel makkelijk te installeren op mijn laptop, fastboot uit op phone, verbinden met usb en gaan met die banaan. Kinderspel :P (en nee, heb nu geen root meer, maar maakt me niet uit, hij loopt weer lekker soepeltjes).
Wat heeft jou doen besluiten om terug te stappen op een verouderde Ruu?

En je geeft aan dat hij nu weer lekker soepeltjes liep?
Deed hij dat hiervoor niet dan? En zo nee, welke rom/kernel/radio/ril gebruikte je destijds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Switchie schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 21:53:
[...]

Wat heeft jou doen besluiten om terug te stappen op een verouderde Ruu?

En je geeft aan dat hij nu weer lekker soepeltjes liep?
Deed hij dat hiervoor niet dan? En zo nee, welke rom/kernel/radio/ril gebruikte je destijds?
Ja, hij loopt weer als een t*t ;-) Was er wel een beetje klaar mee met die custom roms.
Heb vooral IC roms gehad, t/m de meest recente en ook nog een paar ICS beta roms. Radio versie was volgens mij 1.58.
Uiteraard deden die andere roms het wel, maar niet goed genoeg voor mij.
Net zoals een paar post hierboven, was dit voor mij een persoonlijke keuze om terug te gaan naar stock.
Zoveel mensen, zoveel smaken zeg ik maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo

BiLo

http://insertcoin-roms.or...in-icecreamsandwich-4-0-3

update!!

Changelog:

- reworked from ground up!
- new and improved ultra-smooth Rosie
- new tweaks
- To ensure best compatibility and speed I urge you to flash the new firmware. It contains the new radio, hboot and the other partitions update.
Your HBOOT will be updated to 1.20 and will appear locked DO NOT WORRY YOUR PHONE IS STILL S-OFF

edit:ik heb hem nog niet aan de praat gekregen, update failed, wrong model id?

edit2: aha, superuser CID aanmaken

[ Voor 17% gewijzigd door BiLo op 28-12-2011 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manu_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 17:49
smartje74 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 10:59:
Ik gebruik nu de rom "TripNiCE REVISED" van TripNRaVeR en ik moet zeggen, verreweg de beste cleane ICS rom so far. Uiteraard zitten daar nog wat bugs in maar heb ik er veel vertrouwen in dat dit goed komt! _/-\o_
Heb je nog last van reboots? Ik heb een paar dagen geleden beta 8 gebruikt. Dat liep soepel maar had zo veel reboots dat er niet mee te werken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
Manu_ schreef op woensdag 28 december 2011 @ 11:09:
[...]

Heb je nog last van reboots? Ik heb een paar dagen geleden beta 8 gebruikt. Dat liep soepel maar had zo veel reboots dat er niet mee te werken was.
Nee geen reboots. Wel wat FC's en camera die niet werkt.
Pagina: 1 ... 11 ... 33 Laatste

Let op:
Om je telefoon te rooten/rommen is bepaalde kennis nodig, we verwachten dat je dit zelf hebt. Hoe je moet rommen is overal met eigen initiatief te vinden. GoT is geen helpdesk!