Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

smartje74 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 10:59:
Ik gebruik nu de rom "TripNiCE REVISED" van TripNRaVeR en ik moet zeggen, verreweg de beste cleane ICS rom so far. Uiteraard zitten daar nog wat bugs in maar heb ik er veel vertrouwen in dat dit goed komt! _/-\o_
Ik draai alle roms van TripnRaver al vanaf begin. Erg snel, doen het goed op de bugs na. Beter dan al die crap roms waar sense is uitgehaald. Die zijn nog rete traag en sommige sense dingen zitten er nog in :S.

Deze is echt puur ICS en werkt echt goed nu!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:39

reaL_G

G

DylanE schreef op woensdag 28 december 2011 @ 10:27:
http://insertcoin-roms.or...in-icecreamsandwich-4-0-3

update!!

Changelog:

- reworked from ground up!
- new and improved ultra-smooth Rosie
- new tweaks
- To ensure best compatibility and speed I urge you to flash the new firmware. It contains the new radio, hboot and the other partitions update.
Your HBOOT will be updated to 1.20 and will appear locked DO NOT WORRY YOUR PHONE IS STILL S-OFF

edit:ik heb hem nog niet aan de praat gekregen, update failed, wrong model id?

edit2: aha, superuser CID aanmaken
er is ook een firmware voor de non xe, daar hoef je dus niet te supercidden tenzij je branded bent

GiTS

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 15:36

BiLo

PSN: toiletcleaner

reaL_G schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:14:
[...]

er is ook een firmware voor de non xe, daar hoef je dus niet te supercidden tenzij je branded bent
heb je daar een linkje van?

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

• reaL_G

reaL_G

G

DylanE schreef op donderdag 29 december 2011 @ 17:01:
[...]

heb je daar een linkje van?
hier staan ze allebij, er is nu maar 1 meer, blijkbaar is er .....

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=20727580

lees de text vanaf de downloadlink
let op als je branded bent moet je alsnog supercidden. check de lijst van supported devices

nice YouTube: You are a Noob on XDA-Developers

GiTS

• BiLo

BiLo

Hij is nu updated maar bij software informatie geeft hij nog steeds IC 4.0.2 aan..?

Andere mensen hier die de rom van IC ICS 4.0.3 draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCH
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-05-2021

FCH

Gister was ik het zat met 'InsertCoin 3.4.2' wegens regelmatige reboots en vaak crashes van programma's of zelfs weigeren tot opstarten. Daarom overgestapt op de meest recente 'stable' versie van Android Revolution HD: Android Revolution HD 3.6.10. Ook de batterij duur onder IC 3.4.2 werd steeds minder.

Vooralsnog bevalt deze me (nog) beter dan IC . In het begin was ik daar namelijk ook erg over te spreken. ARHD 3.6.10 loopt zeer smooth, nog smoother dan IC 3.4.2 in het begin. Zeer prettig lettertype ook. Zojuist de oplader uit de telefoon gehaald en kijken hoe lang hij mee gaat. Vooralsnog ziet het er goed uit.

Daarnaast mis ik wel de radio functie. Die ontbreekt bij ARHD 3.6.10 - net zoals bij IC 3.4.2 - en lees wisselende reacties over het flashen van deze functie. Iemand met ervaringen met zowel ARHD 3.6.10 en het flashen van de radio functie?

[ Voor 10% gewijzigd door FCH op 30-12-2011 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 19:49

3DDude

I void warranty's

Ik heb de supercid gebruikt om hem unbranded te maken.
Vervolgens heb ik die hboot 1.20 en al die radio en ril updates gedaan. :)
(schijnt dat, dat beter is met android 4 !)

Ik draai nu insertcoin 4.0.4 op basis van ics en dat draait prima.
Overigens heb ik wel de "force gpu rendering" aangevinkt onder developer options.

De batterij duur lijkt me ook prima zo, de webbrowser is trouwens een stuk sneller geworden heb ik het idee dan :p

[ Voor 10% gewijzigd door 3DDude op 31-12-2011 14:23 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo

BiLo

3DDude schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 14:21:
Ik heb de supercid gebruikt om hem unbranded te maken.
Vervolgens heb ik die hboot 1.20 en al die radio en ril updates gedaan. :)
(schijnt dat, dat beter is met android 4 !)

Ik draai nu insertcoin 4.0.4 op basis van ics en dat draait prima.
Overigens heb ik wel de "force gpu rendering" aangevinkt onder developer options.

De batterij duur lijkt me ook prima zo, de webbrowser is trouwens een stuk sneller geworden heb ik het idee dan :p
Ervaar jij ook dat het toetsenbord wat langzaam omhoog komt in de browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debian23
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Aangezien ik al aardig wat CM9 roms voor onder andere de GSII heb gezien. Vraag ik me af wat momenteel de status is van CM9 voor de Sensation. Ik had ergens gelezen dat hij in gesloten alpha zou zijn. En aangezien de laatste blogpost van 2 december is, vraag ik me af of iemand misschien wat meer info heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:16

AndereKoekoek

Ping! Pong?

@Debian23
Keyan Mobli is op vakantie (geweest) naar familie en is zijn Sensation vergeten. Hierdoor ligt de ontwikkeling voor de Sensation nu ongeveer 2 weken stil. Er is nog geen ETA bekend of wat de exacte status is van de rom. Heb ergens gelezen dat er al een alpha is, maar het is niet voor het grote publiek beschikbaar.

Heb zelf gisteravond de rom van trip geinstalleerd. De TripNiCE REVISED TR001B - Android @ MoDaCo.
Het voelde allemaal niet echt lekker aan. Het scrollen liep niet zo soepel, dolphin HD werkt niet, facebook niet, enkele FC's gehad. Uiteindelijk vanmorgen weer terug gegaan naar de CM7 alpha10 door de backup terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Ik draai nu de http://android.modaco.com...amid-002-senseless-118mb/ een paar dagen. Net de 1,5 gHz kernel geflashed en alles lijkt stabiel. Heel af en toe een FC, maar als daily driver heb ik helemaal niets te klagen! Batterij is erg goed en super snel en smooth!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 22:33

The_Worst

Unox

Ik ben zelf maar weer teruggegaan van ARHD 4.0.1 naar 2.3.4. Op het eerste gezicht liep het allemaal goed maar hoe langer ik de telefoon gebruikte des te meer begon minder goed te functioneren. Wifi moest ik constant in- en uitschakelen omdat deze geen netwerken meer detecteerde, een aantal crashes, reboots tijdens (langere) telefoon gesprekken en Whatsapp-berichten die alleen binnenkomen zodra het scherm actief is. In het begin kon ik er mee leven maar na een tijdje wordt het vervelend.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Laatst online: 10-09 12:06
Goededag,

Ik heb een half jaartje een HTC Sensation. Heb daar ook verschillende Custom Rom's op gedraaid. Nu wil ik alles weer terug zetten zodat ik hem in de verkoop kan doen. Wil hem dus terug hebben zoals die is als je hem de eerste keer opstart.

Hoe kan ik dat het beste doen? Wie heeft er bv de originele rom? En hoe zet ik alles weer terug naar origineel, is dat simpel weg "terug zetten naar fabriekinstellingen" of komt daar meer naar kijken? Want hij is nu ook S-OFF. Moet/kan dat nog terug gezet worden?"

Ik weet, het zijn heel veel vragen maar jullie zouden mij er enorm mee helpen.

Ps. En hoe maak ik mijn SD 16GB kaartje wat er standaard bij zat weer terug naar origineel? Wat kan eraf en wat niet? Moet je dat zelf handmatig doen via de pc of kan dat met een optie op de HTC Sensation?

Alvast heel erg bedankt!

Groet,
Frido

[ Voor 13% gewijzigd door Frid0 op 05-01-2012 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 13:38
Kijk eens hier http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1192300. Heeft mij ook weer terug naar stock/s-on gekregen, met hulp van een medetweaker.

Belangrijkste is eerst: SuperCID maken, daarna stock RUU downloaden op pc http://www.filefactory.com/f/c87a2330449af512/ en flashen.

Vervolgens alleen de eerste setup doorlopen en daarna pas aan het s-on verhaal beginnen.

Goed lezen voordat je begint!

Als dit goed gegaan start de telefoon weer op na s-on. Weer even de setup doen en daarna de Sensation terugzetten naar fabrieksinstellingen via Instellingen --> sd en telefoon geheugen --> Terugzetten op fabrieksinstellingen.
Hier kun je aangeven om ook het sdkaartje te formatteren. (Wel even belangrijke data van kaartje backuppen)

Heb zelf gemerkt dat dit trage sdkaart/telefoon verhelpt.

Vragen? Shoot!

[ Voor 27% gewijzigd door smartje74 op 05-01-2012 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
@smartje74: SUPER bedankt voor al je info en tips. Ben er gisteravond mee aan de slag gegaan.
Heb eerst zoals jij zei een SuperCID gedaan op de Sensation. Daarna heb ik hem weer S-ON gemaakt en ondertussen een stock RUU gedownload (wat ging dat traag zeg). Maar uit eindelijk binnen. Die geinstalleerd en daarna alles terug gezet naar fabriekinstellingen en de sd kaart geformatteerd.

Nu is alles orgineel en moet zeggen, hij is ook weer snel. Wel lekker, want er stond zoveel troep op na veel verschillende ROMS geinstalleerd te hebben. Nu is alles weer stock en draait best vlot.

Het enige wat ik nog graag wil weten is. Nu heb ik hem draaien maar als ik hem wil verkopen, al twijfel ik daar weer aan omdat die nu wel lekker loopt :-) Dan wil als de koper zijn SIM erin doet dat dat welkom scherm heeft als die de Sensation opstart met alle vragen van welke provider heb je etc etc.

Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen? Moet ik dan alles terug zetten naar fabriekinstellingen en daarna de Sensation uit zetten bv? Als daarna de koper zijn SIM erin doet en hij gaat aan krijgt die dan alle vragen of...

Hopelijk kan je mij weer helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 13:38
Heel simpel. Als de nieuwe koper het toestel eerst wil bezichtigen kun je dat gewoon doen zoals ie nu is. Als hij/zij 'm daadwerkelijk koopt herstel je op dat moment simpelweg de fabrieksinstellingen. Als dat gedaan is kan de nieuwe eigenaar zijn/haar simkaart plaatsen en beginnen vanaf de 1e stap.

Als je 'm op moet sturen gewoon even simkaart eruit halen en fabrieksinstellingen doen. Als dat gedaan is kun je 'm gewoon uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Top, bedankt voor je snelle antwoorden smartje74!

Moet wel zeggen dat die nu lekker loopt hoor, gaat best rap.
Kan het mensen aanraden om alles is een keer schoon te maken en kijken hoe snel de Sensation dan is als die op Stock draait.

Maar ja, twijfels twijfels of ik hem op Marktplaats zet ja of de nee...
Want ja, wat krijg je nog voor de Sensation van een half jaar oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Frid0 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:34:
Maar ja, twijfels twijfels of ik hem op Marktplaats zet ja of de nee...
Want ja, wat krijg je nog voor de Sensation van een half jaar oud
Nieuw zijn ze nu 375 Euro ofzo, dus misschien (max?) 200-250 Euro? Lastig om daar een andere goede foon voor te kopen. Galaxy Nexus moet je het dubbel bij betalen.

ontopic:
Inmiddels nu een aantal ICS roms geprobeerd. Die van TRIP(AOSP en HTC leak), Elegencia, Virtuoos Incquisition. Toch allemaal traag met reageren en steeds na een paar uur mijn backup terug gezet met de CM7 selfkang.

Denk dat ik nu maar wacht met flashen tot CM9 uit is. Voelt allemaal toch net wat vlotter aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
Floris-K schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:44:
[...]

Nieuw zijn ze nu 375 Euro ofzo, dus misschien (max?) 200-250 Euro? Lastig om daar een andere goede foon voor te kopen. Galaxy Nexus moet je het dubbel bij betalen.

ontopic:
Inmiddels nu een aantal ICS roms geprobeerd. Die van TRIP(AOSP en HTC leak), Elegencia, Virtuoos Incquisition. Toch allemaal traag met reageren en steeds na een paar uur mijn backup terug gezet met de CM7 selfkang.

Denk dat ik nu maar wacht met flashen tot CM9 uit is. Voelt allemaal toch net wat vlotter aan.
hmm 200 a 250....denk wel meer hoor, mijn vriendin heeft toevallig gisteren dr galaxy s verkocht voor 200 euro ;)...tis maar net of iemand hem graag wil hebben ja of nee :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-07 11:56

Alexo

groots met een zachte o

* Alexo draait ARHD 5.0.2 (ICS 4.0.1), werkt als een trein 8)

🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry eggens
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-02-2021
Manu_ schreef op woensdag 28 december 2011 @ 11:09:
[...]

Heb je nog last van reboots? Ik heb een paar dagen geleden beta 8 gebruikt. Dat liep soepel maar had zo veel reboots dat er niet mee te werken was.
Wat ik niet begrijp is dat met die device.
1. Check your CID using fastboot getvar cid and MID using fastboot getvar mid

Ik heb CID met een aantal 111111111 aangemaakt. Maar hoe kan ik nu zien welk model code ik heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Ik ben al een hele tijd bezig met het installeren van custom roms op mijn HTC Sensation. Een van mijn favorieten is zoals vele de rom "CM7"! Draait super soepel en geen enkele vorm van sense te bespeuren!

Maar ik zit met een groot probleem. Ik heb telkens als in CM7 draai op mijn Sensation last van een super "battery drain"! Als ik op mijn toestel bezig ben zie ik de percentages zo naar beneden lopen ongeveer 5 % op 5 minuten!

Ik heb op google, xda al hopeloos zitten zoeken naar een oplossing! Het ligt niet aan widgets of bepaalde apps die constant blijven draaien. Maar het zou iets zijn met de 2 CPU's die constant actief zouden blijven. Ik heb de stock kernel geinstalleerd, een custom van faux123 en de bijpassende radio!

Iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 11:58:
Beste Tweakers,

Ik ben al een hele tijd bezig met het installeren van custom roms op mijn HTC Sensation. Een van mijn favorieten is zoals vele de rom "CM7"! Draait super soepel en geen enkele vorm van sense te bespeuren!

Maar ik zit met een groot probleem. Ik heb telkens als in CM7 draai op mijn Sensation last van een super "battery drain"! Als ik op mijn toestel bezig ben zie ik de percentages zo naar beneden lopen ongeveer 5 % op 5 minuten!

Ik heb op google, xda al hopeloos zitten zoeken naar een oplossing! Het ligt niet aan widgets of bepaalde apps die constant blijven draaien. Maar het zou iets zijn met de 2 CPU's die constant actief zouden blijven. Ik heb de stock kernel geinstalleerd, een custom van faux123 en de bijpassende radio!

Iemand die mij kan helpen?
download systemtunerpro daarmee kan je of beide cores inschakelen of 1 uit zetten :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

berry eggens schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 11:13:
[...]

Wat ik niet begrijp is dat met die device.
1. Check your CID using fastboot getvar cid and MID using fastboot getvar mid

Ik heb CID met een aantal 111111111 aangemaakt. Maar hoe kan ik nu zien welk model code ik heb?
"fastboot getvar mid" levert je de model code op.

Ik heb nu de laatste insert coin draaien. Daarvoor moest ook de nieuwe firmware geflasht worden. Ik heb echter geen super cid gedaan maar de package aangepast met mijn eigen MID. Daarna flasht ie de firmware prima en kun je nieuwe stijl roms flashen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilcoelskamp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-10-2024
Frid0 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:49:
@smartje74: SUPER bedankt voor al je info en tips. Ben er gisteravond mee aan de slag gegaan.
Heb eerst zoals jij zei een SuperCID gedaan op de Sensation. Daarna heb ik hem weer S-ON gemaakt en ondertussen een stock RUU gedownload (wat ging dat traag zeg). Maar uit eindelijk binnen. Die geinstalleerd en daarna alles terug gezet naar fabriekinstellingen en de sd kaart geformatteerd.

Nu is alles orgineel en moet zeggen, hij is ook weer snel. Wel lekker, want er stond zoveel troep op na veel verschillende ROMS geinstalleerd te hebben. Nu is alles weer stock en draait best vlot.

Het enige wat ik nog graag wil weten is. Nu heb ik hem draaien maar als ik hem wil verkopen, al twijfel ik daar weer aan omdat die nu wel lekker loopt :-) Dan wil als de koper zijn SIM erin doet dat dat welkom scherm heeft als die de Sensation opstart met alle vragen van welke provider heb je etc etc.

Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen? Moet ik dan alles terug zetten naar fabriekinstellingen en daarna de Sensation uit zetten bv? Als daarna de koper zijn SIM erin doet en hij gaat aan krijgt die dan alle vragen of...

Hopelijk kan je mij weer helpen..
Mag ik vragen welke stock RUU je gebruikt hebt? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry eggens
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-02-2021
rajackar schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 19:27:
[...]

"fastboot getvar mid" levert je de model code op.

Ik heb nu de laatste insert coin draaien. Daarvoor moest ook de nieuwe firmware geflasht worden. Ik heb echter geen super cid gedaan maar de package aangepast met mijn eigen MID. Daarna flasht ie de firmware prima en kun je nieuwe stijl roms flashen.
ff gekeken na de fastboot getvar mid komt er PG518000 te staan. Gewoon maar de ruu geïnstalleerd via sd -kaart en dan opstarten. En nu keurig hboot 1.23 erop met de radio 11.65.3504.00u...etc erop. Hierna Insertcoin erop. Maar ics 4.0.3 heeft teopzichte van 4.0.1 geen optie een map te maken in sense via de streepjes knop naast de home knop. Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoe goed werken de nieuwe ICS 4.0.3 roms? Geen reboots en random afsluitende apps meer? En werkt alle hardware fatsoenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:05
Ik ga zometeen de laatste InsertCoin eens testen. Ik kom er later vandaag op terug!

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
@wilcoelskamp, tuurlijk mag dat. degene die ik gebruikt heb is:

http://www.filefactory.co...release_192183_signed.exe

[ Voor 11% gewijzigd door Frid0 op 08-01-2012 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Eerste reactie m.b.t. InsertCoin 4.0.8 is positief! Een stuk sneller dan de Sense roms gebaseerd op de vorige RUU. Het kan allemaal nog een stukje scherper en sneller maar het is gaat prima en alles werkt.

Aanrader om ieder geval ff een middagje te testen!

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
JKratos schreef op zondag 08 januari 2012 @ 15:10:
Eerste reactie m.b.t. InsertCoin 4.0.8 is positief! Een stuk sneller dan de Sense roms gebaseerd op de vorige RUU. Het kan allemaal nog een stukje scherper en sneller maar het is gaat prima en alles werkt.

Aanrader om ieder geval ff een middagje te testen!
Ik draai nu nog met een ouder niet ICS intertcoin rom 3.5.5 geloof ik, heb jij nog iets met je cid van je toestel moeten doen of kon je de ICS rom er gewoon dmv de recovery zip overheen installeren?

Ook lees ik op XDA verschillende berichten over het wel of niet werken van Bluetooth, werkt deze nu wel of niet met IC 4.0.8?

[ Voor 10% gewijzigd door Bullet NL op 08-01-2012 15:29 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Heb idd eerst iets met die CID moeten doen, daarna de nieuwe HBoot updaten in de bootloader en daarna idd de insertcoin rom flashen in CWM/recovery.

Bluetooth werkt hier prima. Had hem nog niet getest maar net ff voor je gedaan en kan, zoals normaal ook, gewoon bestanden over pompen van PC naar Sensation en vice versa.

[ Voor 37% gewijzigd door JKratos op 08-01-2012 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
JKratos schreef op zondag 08 januari 2012 @ 15:32:
Heb idd eerst iets met die CID moeten doen, daarna de nieuwe HBoot updaten in de bootloader en daarna idd de insertcoin rom flashen in CWM/recovery.

Bluetooth werkt hier prima. Had hem nog niet getest maar net ff voor je gedaan en kan, zoals normaal ook, gewoon bestanden over pompen van PC naar Sensation en vice versa.
aha, okey..... ik zit namelijk wel met het feit dat ik hem aan mijn carkit wil koppelen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

cid is niet noodzakelijk,

ik zou alleen super cid doen als je weet dat je phone branded is. (dus een adere cid hebt als htc__001)

als je cid htc__001 (dus een wwe toestel) is zou ik nooit supercidden. want normaliter zou je al alles kunnen flashen,
maar altijd dubbelchekken, kan nooit kwaad.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

berry eggens schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 21:10:
[...]

ff gekeken na de fastboot getvar mid komt er PG518000 te staan. Gewoon maar de ruu geïnstalleerd via sd -kaart en dan opstarten. En nu keurig hboot 1.23 erop met de radio 11.65.3504.00u...etc erop. Hierna Insertcoin erop. Maar ics 4.0.3 heeft teopzichte van 4.0.1 geen optie een map te maken in sense via de streepjes knop naast de home knop. Iemand hier een oplossing voor?
voor wat heb je mapjes nodig? meerdere apps in een map?
al geprobeerd om 1 icoontje over een ander te slepen?

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
reaL_G schreef op zondag 08 januari 2012 @ 21:08:
cid is niet noodzakelijk,

ik zou alleen super cid doen als je weet dat je phone branded is. (dus een adere cid hebt als htc__001)

als je cid htc__001 (dus een wwe toestel) is zou ik nooit supercidden. want normaliter zou je al alles kunnen flashen,
maar altijd dubbelchekken, kan nooit kwaad.
Ook als je phone unbranded is, zoals de mijne was, is het soms alsnog nodig, zoals ook bij mij zo was, om super CID te doen om de ICS roms te kunnen flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

JKratos schreef op zondag 08 januari 2012 @ 21:12:
[...]

Ook als je phone unbranded is, zoals de mijne was, is het soms alsnog nodig, zoals ook bij mij zo was, om super CID te doen om de ICS roms te kunnen flashen.
lijkt mij heel erg sterk. dit is bij mij in iedergeval nooit voorgekomen. (flash stock ruus en roms)
dit is iets wat meeste devs voorstellen om bricks te minimaliseren.
(meeste mensen flashen eerst en kijken/lezen dan pas hoe het eigenlijk moet)

daarbij zijn er ook unbranded modellen met landcodes. bv htc__044 ed.
hierbij zou het wel voor kunnen komen. maar bij een HTC__001 niet.

dubbelchekken is altijd de beste optie.

[ Voor 14% gewijzigd door reaL_G op 08-01-2012 21:20 ]

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Ik moet mezelf even corrigeren zie ik nu. Ik bedoelde ipv roms de 'nieuwe' hboot en radio's die met de officiele HTC leaks mee zijn gekomen en welke vereist zijn (OOK voor custom roms) om goed te functioneren zonder reboots etc.

Het klopt, zoals je idd zegt, dat super CID niet nodig is om de roms te flashen. Wel is het (soms) nodig wanneer de nieuwe Hboot en radio geüpdatet moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

JKratos schreef op zondag 08 januari 2012 @ 21:33:
Ik moet mezelf even corrigeren zie ik nu. Ik bedoelde ipv roms de 'nieuwe' hboot en radio's die met de officiele HTC leaks mee zijn gekomen en welke vereist zijn (OOK voor custom roms) om goed te functioneren zonder reboots etc.

Het klopt, zoals je idd zegt, dat super CID niet nodig is om de roms te flashen. Wel is het (soms) nodig wanneer de nieuwe Hboot en radio geüpdatet moeten worden.
voor een ruu geld nog steeds hetzelfde, ik flash ook gewoon test RUUs (officieel of niet)

als je een ruu flashed, flash idd dus ook meer als alleen een een rom-image.

voor een radio.img geld het niet, (wel moet hij natuurlijk wel goed werken met je huidige h-boot)

betreft de laaste ics test ruus, het gros van de mensen bezitten een branded telefoon,of een unbranded toestel met een landcode en dan is uiteraard een cid wijziging wel noodzakelijk. (als de cid code van de rom niet klopt met jouw toestel)

als je bv een vodafone branded sensation hebt bv VODA__003 kan je niet een RUU met HTC__044 flashen.
Branding of niet alles is afhankelijk met de softwarecode van het toestel.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik heb sinds gisteren ARDH 6.01 erop staan. Is de eerste ICS rom die goed aanvoelt en soepeltjes loopt.
Draai nog steeds op 1,2ghz. Vandaag komt 6.02 uit en zal dan de optie aanvinken om naar 1,5ghz te gaan.

Ik kon trouwens de nieuwe radio niet flashen via fastboot(melding "Remote: Not allowed"), maar die firmware pack van XDA bevat al de nieuwste radio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

JKratos schreef op zondag 08 januari 2012 @ 21:33:

Zoals eerder gezegd. Je kan ook het firmware pakket aanpassen met de juiste MID en CID en dan hoef je niks aan de telefoon te doen en flasht ie gewoon.
Dat heb ik gedaan en laatste hboot en ICS roms draaien als een trein.

Heeft iemand btw al geprobeerd om muziek te streamen via BT in de laatste roms? Ik heb sinds vandaag een auto die dat kan maar ik kan wel starten en stoppen en nummers kiezen maar de audio komt uit de telefoon speaker en niet uit de car audio. Ik vraag me nu alleen af of dat aan de nieuwe beta roms ligt of aan iets anders.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
rajackar schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:33:
[...]

Zoals eerder gezegd. Je kan ook het firmware pakket aanpassen met de juiste MID en CID en dan hoef je niks aan de telefoon te doen en flasht ie gewoon.
Dat heb ik gedaan en laatste hboot en ICS roms draaien als een trein.
Oke, dat wist ik niet en ik weet ook niet hoe je dat dan zou kunnen wijzigen aangezien de firmware pakketten die ik heb gebruikt als IMG/.ZIP zijn aangeleverd en ik deze zonder te openen en aanpassen heb geflashed in de bootloader. Nogmaals, ik wist het niet maar geloof je meteen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:39
Heb de laatste versie van ARHD draaien (6.0.2) en het werkt wel allemaal goed moet ik zeggen, maar het is duidelijk nog niet definitief. Mocht je niet kunnen wachten op ICS dan is dit best een goede ROM die je ook zonder problemen dagelijks kan gebruiken. Echter is ie gewoon nog niet 100% en dat is af en toe best te merken... Niks schokkends maar kleine dingetjes:
  • Scrollen in widgets gaat niet altijd goed, soms 'selecteer' je hem opeens.
  • Apps plaatsen op je homescreen gaat soms een beetje vreemd...
  • Meerdere FC gehad al, bijvoorbeeld door filters te kiezen bij de camera.
  • Staan apps op die er helemaal niet ophoren (pen applicatie).
  • En zo zal ik er nog wel een paar vergeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

JKratos schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:44:
[...]

Oke, dat wist ik niet en ik weet ook niet hoe je dat dan zou kunnen wijzigen aangezien de firmware pakketten die ik heb gebruikt als IMG/.ZIP zijn aangeleverd en ik deze zonder te openen en aanpassen heb geflashed in de bootloader. Nogmaals, ik wist het niet maar geloof je meteen ;)
:) Living on the edge dus...

De meeste, niet branded, cids staan er in. Voor de mid.....dat is of de normale sensation, of de xe, en die staan er allebei in. Daar kan weinig aan mis gaan (lijkt me).
FabianNL schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 00:09:
Heb de laatste versie van ARHD draaien (6.0.2) en het werkt wel allemaal goed moet ik zeggen, maar het is duidelijk nog niet definitief. Mocht je niet kunnen wachten op ICS dan is dit best een goede ROM die je ook zonder problemen dagelijks kan gebruiken. Echter is ie gewoon nog niet 100% en dat is af en toe best te merken... Niks schokkends maar kleine dingetjes:
  • Scrollen in widgets gaat niet altijd goed, soms 'selecteer' je hem opeens.
  • Apps plaatsen op je homescreen gaat soms een beetje vreemd...
  • Meerdere FC gehad al, bijvoorbeeld door filters te kiezen bij de camera.
  • Staan apps op die er helemaal niet ophoren (pen applicatie).
  • En zo zal ik er nog wel een paar vergeten...
Ik draai nu ARHD 6.0.0 en die verrast me met willekeurige reboots, dus die is nog niet echt stabiel.
Draait verder wel prima hoor, maar toch maar even updaten vandaag.

[ Voor 34% gewijzigd door albino71 op 10-01-2012 10:02 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

JKratos schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:44:
[...]

Begrijpelijk. Ik las het ergens op XDA en aangezien hij helemaal niet flasht als het niet klopt leek het me vrij veilig om te proberen ;)
Het enige dat je hoeft te doen is het zipje openen en het bestand "android-info.txt" aan te passen zodat het MID klopt en je CID in de lijst voor komt.
Daarna flasht ie zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

albino71 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:01:
[...]
Ik draai nu ARHD 6.0.0 en die verrast me met willekeurige reboots, dus die is nog niet echt stabiel.
Draait verder wel prima hoor, maar toch maar even updaten vandaag.
Ik draai nu 6.0.2 en hier niks aan de hand. Geen spontane reboots! Ik lees in het ARHD topic ook dat dit eigenlijk alleen voorkomt bij de 1,5ghz kernel. Als je dit hebt gedaan, dan kun je achter de 1,2 ghz kernel alsnog flashen. Vaak zijn de reboots dan voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

stock ruu benched nagenoeg hetzelfde als de vorige versie,
alleen vele male soepeler, en veel minder bugs. en dat voor een testrom.

Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/5126/20120110144644.png
http://img839.imageshack.us/img839/5126/20120110144644.png

Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/452/20120110144705.png
http://img864.imageshack.us/img864/452/20120110144705.png

Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/7461/20120110171151.png
http://img688.imageshack.us/img688/7461/20120110171151.png

Afbeeldingslocatie: http://img860.imageshack.us/img860/8282/20120110171204.png
http://img36.imageshack.us/img36/8282/20120110171204.png

[ Voor 67% gewijzigd door reaL_G op 10-01-2012 17:41 . Reden: thumb fix ]

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ertenal
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2022
Ik draai nu ARHD 6.0.2 welke ICS en Sense 3.5 bevat. Maar de homescreen is niet verandert zoals ik die zie op verschillende afbeeldingen (http://cdn-static.cnet.co.../htc-rhyme-homescreen.jpg). Weet iemand of dit er gewoon niet in zit, of ik simpelweg een instelling mis?

AMD Phenom II X6 1090T | 2x 4GB Kingston | Geforce GTX 560TI | Creative I-Trigue L3450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:33

Pinobigbird

doesn't share food!

Tha Ertenal schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:48:
Ik draai nu ARHD 6.0.2 welke ICS en Sense 3.5 bevat. Maar de homescreen is niet verandert zoals ik die zie op verschillende afbeeldingen (http://cdn-static.cnet.co.../htc-rhyme-homescreen.jpg). Weet iemand of dit er gewoon niet in zit, of ik simpelweg een instelling mis?
Dat is de "Quick Lauch Widget", ook wel "Shortcuts & Clock" genaamd. Deze widget zit volgens mij niet standaard in Sense 3.5-roms. Ik weet ook niet of het wel werkt op Sense 3.5 / ICS.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:39
Na een hele dag ARHD 6.0.2 gebruikt te hebben kan ik wel zeggen dat de batterij een stuk sneller leeg gaat... Na een kleine 12 uur gebruik is ie gewoon echt leeg. Ik kijk het morgen nog even aan, anders ga ik alleen om die reden al terug naar Gingerbread...
Verder is me opgevallen dat je de GPU rendering wel echt duidelijk merkt. Het gaat gewoon allemaal een stuk soepeler en netter. In de browser merk je het goed, maar ook gewoon scrollen door de applicaties of door de homescreens. Daarnaast hapert ie soms nog wel eens een beetje, als je een paar dingen teveel door elkaar doet merk je gewoon duidelijk dat het een test-ROM is. Niet erg, maar viel me wel op.
Als laatste hier er daar ook vandaag weer een FC gehad, maar valt me echt 100% mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Floris-K schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 16:06:
[...]

Ik draai nu 6.0.2 en hier niks aan de hand. Geen spontane reboots! Ik lees in het ARHD topic ook dat dit eigenlijk alleen voorkomt bij de 1,5ghz kernel. Als je dit hebt gedaan, dan kun je achter de 1,2 ghz kernel alsnog flashen. Vaak zijn de reboots dan voorbij.
Hehe, ik lees dit nu en dat is exact wat ik zelf ook dacht en dus had ik zelf de stap terug al gemaakt :)
Bedankt evengoed...

Ik blijf nog wel vreemd gedrag bij bijvoorbeeld de XDA app houden, daar ook meer van bekend?
Als je een groot draadje (ARHD bijv.) opent dan herstart de app. M.a.w. je kunt dat draadje niet lezen.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KooolaNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 03:42

KooolaNL

Hurry up noob microwave

Gister mijn Sensatie opgehaald en gelijk aan de slag gegaan met s-off en root/custom rom
AndroidME Sensation v1.0.0 rom geprobeerd (deze bleef hangen @boot) poging 1 mislukt dus
Daarna Virtuous Inquisition v2.0.1 Senseless ICS (4.0.3) erop geplempt en boy

me likey !
Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/2554/16017814.pngAfbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/6685/76812182.pngAfbeeldingslocatie: http://img718.imageshack.us/img718/8255/64987610.png

hier kon u advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:06
albino71 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:55:
[...]
Ik blijf nog wel vreemd gedrag bij bijvoorbeeld de XDA app houden, daar ook meer van bekend?
Als je een groot draadje (ARHD bijv.) opent dan herstart de app. M.a.w. je kunt dat draadje niet lezen.
Geen problemen mee. Draai elegancia 1.1.0. Misschien cache cleaner gebruiken?

Door allerlei berichten en eigen ervaringen met diverse roms ben ik weer teruggegaan naar rooted stock rom 1.73.401.4. Door onvolkomenheden in de diverse roms en de backups die ik ervan maakte met Mybackup en Titanium ging ik, onbewust, deze onvolkomenheden verder gebruiken in andere Roms. Met als gevolg dat dan dit niet meer goed werkte dan dat weer niet. Dus even terug naar de basis en even wachten op een ICS waarin alles werkt. Heb nog even gedacht aan helemaal terug naar S-on maar dat vond ik toch zonde. Wel de diverse scenario's doorlopen (en uitgeprint)als ik echt terug moet naar S-on. Dus terug van HBoot 1.23.0000 naar 1.18.0000 Supercid heb ik nog even gehouden.En van Stock rom 1.50.401.2 (nandroid backup gemaakt) naar Rooted 1.73.401.4.

[ Voor 49% gewijzigd door kraonkel op 12-01-2012 16:51 ]

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

kraonkel schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 19:45:
[...]

Geen problemen mee. Draai elegancia 1.1.0. Misschien cache cleaner gebruiken?

Door allerlei berichten en eigen ervaringen met diverse roms ben ik weer teruggegaan naar rooted stock rom 1.73.401.4. Door diverse onvolkomenheden in de diverse roms en de backups die ik ervan maakte met Mybackup en Titanium ging ik, onbewust, deze onvolkomenheden verder gebruiken in andere Roms. Met als gevolg dat dan dit niet meer goed werkte dan dat weer niet. Dus even terug naar de basis en even wachten op een ICS waarin alles werkt. Heb nog even gedacht aan helemaal terug naar S-on maar dat vond ik toch zonde. Wel de diverse scenario's doorlopen (en uitgeprint)als ik echt terug moet naar S-on. Dus terug van HBoot 1.23.0000 naar 1.18.0000 Supercid heb ik nog even gehouden.En van Stock rom 1.50.401.2 (nandroid backup gemaakt) naar Rooted 1.73.401.4.
Cache cleanen helpt niets helaas.
Zal in de rom zitten wellicht. Binnenkort maar weer eens veranderen :)

Hehe, ik zit ook te denken om even helemaal terug te gaan naar "hoe ik 'm kreeg".
Mijn CID was HTC__001 (EU dus). Weet jij of je daarmee terug kunt naar S-ON? Of is het noodzakelijk om super CID te hebben? Als dat laatste zo is, dan kan ik nooit helemaal terug :|

Het lijkt me dat een EU ruu gewoon op CID HTC__001 moet werken. Misschien dat ik de softbrick maar ga riskeren...

Welke rom gebruik je nu?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
albino71 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 15:59:
[...]

Cache cleanen helpt niets helaas.
Zal in de rom zitten wellicht. Binnenkort maar weer eens veranderen :)

Hehe, ik zit ook te denken om even helemaal terug te gaan naar "hoe ik 'm kreeg".
Mijn CID was HTC__001 (EU dus). Weet jij of je daarmee terug kunt naar S-ON? Of is het noodzakelijk om super CID te hebben? Als dat laatste zo is, dan kan ik nooit helemaal terug :|

Het lijkt me dat een EU ruu gewoon op CID HTC__001 moet werken. Misschien dat ik de softbrick maar ga riskeren...

Welke rom gebruik je nu?
Nu gebruik ik Rooted Stock Rom 1.73.401.4. Ik had zelf al een nandroid backup gemaakt van de rom die met Sensation meekwam. Zal misschien 1.35.401.1_Radio_10.43a.9007.00U_10.51.9007.27_M3_release_198179_signed zijn geweest. Daarna om van 1.23.0000 Hboot af te komen RUU_Pyramid_HTC_Europe_1.50.401.1_Radio_10.56.9035.00U_10.14.9035.01_M_release_223042_signed.exe opgestart en laten installeren. Daarmee kom je op Hboot 1.18.0000 zonder recovery maar nog steeds S-off.
Via adb en de magic words "adb fasboot oem writesecureflag 3 " geraak je weer S-on maar zover wilde ik niet gaan. Heb wel, zoals ik al schreef het scenario geheel doorgenomen en uitgeprint. Had vroeger HTC_E11 voor de nederlandse markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

kraonkel schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 16:45:
[...]

Nu gebruik ik Rooted Stock Rom 1.73.401.4. Ik had zelf al een nandroid backup gemaakt van de rom die met Sensation meekwam. Zal misschien 1.35.401.1_Radio_10.43a.9007.00U_10.51.9007.27_M3_release_198179_signed zijn geweest. Daarna om van 1.23.0000 Hboot af te komen RUU_Pyramid_HTC_Europe_1.50.401.1_Radio_10.56.9035.00U_10.14.9035.01_M_release_223042_signed.exe opgestart en laten installeren. Daarmee kom je op Hboot 1.18.0000 zonder recovery maar nog steeds S-off.
Via adb en de magic words "adb fasboot oem writesecureflag 3 " geraak je weer S-on maar zover wilde ik niet gaan. Heb wel, zoals ik al schreef het scenario geheel doorgenomen en uitgeprint. Had vroeger HTC_E11 voor de nederlandse markt.
Waarschijnlijk is het dan als mogelijk om je originele CID terug te zetten voordat je S-ON zet?

Let je trouwens wel op dat er TWEE underscores gebruikt worden tussen HTC en E11, dus HTC__E11 !!
Waarschijnlijk een typo, maar liever gezegd dan dat het verkeerd gaat....

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
En dankje inderdaad 2x underscore. Nog eens gekeken met Terminal Emulator deze gaf aan dat ik nog steeds HTC__E11 had. Supercid veranderde daar dus niets aan.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1232107

[ Voor 119% gewijzigd door kraonkel op 13-01-2012 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Zojuist de IC 4.3.1 geflashed. Eerste indruk zeer positief. Nog geen gekke dingen tegen gekomen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik sinds 2 weken een HTC sensation. Na slechte ervaringen met garantie met andere telefoons wil ik deze telefoon eigenlijk eerst niet gaan flashen. Maar ik vind dat het scrollen in bepaalde menu's nog niet heel erg soepel gaat. Ik heb nu golauncher op mijn tel gezet en ik weet niet of dit helpt, maar voor mijn gevoel wel.

Nu dacht ik om niet mijn garantie te verspelen en er toch een andere rom op te zetten ik misschien een RUU rom erop wilde gaan zetten, want als ik het goed begrijp ben ik dan ook van mijn tmobile spul af. Klopt dit?
Ik heb via de volgende link een hele lijst met RUU roms gevonden. http://www.filefactory.com/f/c87a2330449af512/
Kan ik deze roms zo flashen zonder van S-off en root?
En zou de tel beter lopen met een standaard htc rom?
Welke rom zou ik dan nodig hebben?

Ik hoop dat jullie kunnen helpen. Want ik geloof dat deze telefoon veel soepeler kan lopen (ook zonder root)

Verder kwam ik dit root programmaatje tegen heeft iemand deze al getest? http://www.androidauthori...-htc-super-tool-v3-41701/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Switchie schreef op zondag 15 januari 2012 @ 01:20:
Zojuist de IC 4.3.1 geflashed. Eerste indruk zeer positief. Nog geen gekke dingen tegen gekomen.
Deze heb ik er nu ook op staan. Na wat spontane reboots en freezes in de voorgaande versies lijkt deze wel stabiel. Ik heb nu wel een clean install gedaan. Het enige wat ik niet aan de praat krijg is "mijn locatie" in de klok-widget te updaten. Ik heb al van heel wat apps die enigzins met het weer te maken hebben de gegevens gewist. Hij blijft aangeven "Mijn locatie -- Geen weergegevens beschikbaar".

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

kraonkel schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 01:11:
En dankje inderdaad 2x underscore. Nog eens gekeken met Terminal Emulator deze gaf aan dat ik nog steeds HTC__E11 had. Supercid veranderde daar dus niets aan.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1232107
Vreemd dat je CID niet is aangepast, terwijl je wel de actie om je CID te wijzigen hebt uitgevoerd?
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 14:46:
Hallo, ik sinds 2 weken een HTC sensation. Na slechte ervaringen met garantie met andere telefoons wil ik deze telefoon eigenlijk eerst niet gaan flashen. Maar ik vind dat het scrollen in bepaalde menu's nog niet heel erg soepel gaat. Ik heb nu golauncher op mijn tel gezet en ik weet niet of dit helpt, maar voor mijn gevoel wel.

Nu dacht ik om niet mijn garantie te verspelen en er toch een andere rom op te zetten ik misschien een RUU rom erop wilde gaan zetten, want als ik het goed begrijp ben ik dan ook van mijn tmobile spul af. Klopt dit?
Ik heb via de volgende link een hele lijst met RUU roms gevonden. http://www.filefactory.com/f/c87a2330449af512/
Kan ik deze roms zo flashen zonder van S-off en root?
En zou de tel beter lopen met een standaard htc rom?
Welke rom zou ik dan nodig hebben?

Ik hoop dat jullie kunnen helpen. Want ik geloof dat deze telefoon veel soepeler kan lopen (ook zonder root)

Verder kwam ik dit root programmaatje tegen heeft iemand deze al getest? http://www.androidauthori...-htc-super-tool-v3-41701/
Je kunt niet een RUU flashen die niet past bij je telefoon.
Je telefoon heeft een CID en daarin staat dat jou telefoon een T-Mobile branded telefoon is.
Waarschijnlijk T-MOB003 en daarop wordt gecheckt.

Je kunt natuurlijk wel naar S-OFF en root en dan je CID aanpassen naar bijvoorbeeld superCID. Daarna kun je dan alles flashen wat je wil, ook een RUU. Het vervelende is dat er geen T-Mobile RUU is en je dus nooit meer terug kunt naar hoe je telefoon nu is.

Ik weet niet of bij een eventueel garantiegeval wordt gekeken of de CID van de telefoon wel klopt. Iemand anders misschien?

[ Voor 10% gewijzigd door albino71 op 16-01-2012 11:26 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Hoi,

Ik heb een GROOT probleem, kan mijn Sensation op het moment niet meer gebruiken. Heb paar dagen geleden mijn Sensation helemaal terug gezet naar S-ON en RUU stock rom geinstalleerd zoals hieronder beschreven is:
smartje74 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:45:
[...]

Kijk eens hier http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1192300. Heeft mij ook weer terug naar stock/s-on gekregen, met hulp van een medetweaker.

Belangrijkste is eerst: SuperCID maken, daarna stock RUU downloaden op pc http://www.filefactory.com/f/c87a2330449af512/ en flashen.

Vervolgens alleen de eerste setup doorlopen en daarna pas aan het s-on verhaal beginnen.
Maar nu zag ik dat er vandaag een nieuwe MIUI NL uit is voor de Sensation en nu wil ik die toch erg graag draaien. Mijn toestel weer S-OFF gemaakt via Revolutionary, ging goed volgens mij. Hij zegt in de boot dat die S-OFF is. Daarna het bestandje PMIG58 of zoiets op SD gezet. En daarna geupdate daarmee, heb nu 1.20 en had er 1.17.008 op staan als ik het goed herinner. Update gedaan, is goed en complet zegt die. Power knop voor reboot, dat gebeurd, zie wit scherm met HTC erop maar daarna niks meer. Hij start niet door. Scherm blijft zwart en gebeurd niks meer :S Kan niks meer met mijn HTC doen. Want hij hangt nu............

Als ik de battery eruit haal en daarna opnieuw opstart in recovery zegt die elke keer, wil je update. Zeg ik nee start die opnieuw op en blijft die hangen. Kies ik Yes dan update die, is die klaar, restart en dan nog niks. Weer zwart scherm....

Wat nu??? Wie kan mij helpen??? Het liefst asap....want ben nu niet bereikbaar...

Alvast HEEL erg bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Radio flashen = cache moeten legen. Daarmee los je het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Je hebt het bestand PG58IMG.zip nog op je sd-kaart staan. Daarom komt de vraag of je wilt updaten. Als je NO kiest, dan laadt de rom en niet de recovery. Verwijder het bestand en je kan weer in booten in recovery en een rom flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Ja maar hoe kan ik het PG58IMG bestand verwijderen als mijn Sensation niet opstart waardoor ik hem niet kan bereiken met mijn pc zodat ik het bestand kan verwijderen van mijn SD kaart??????

cache moet legen????
vertel!!
en hoe moet dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie waarschuwing onderaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-09 20:16
PG58IMG verwijderen door sd-kaart uit toestel te halen en via adapter aansluiten op pc.
cache legen is optie in recovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Frid0 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:18:
Ja maar hoe kan ik het PG58IMG bestand verwijderen als mijn Sensation niet opstart waardoor ik hem niet kan bereiken met mijn pc zodat ik het bestand kan verwijderen van mijn SD kaart??????

cache moet legen????
vertel!!
en hoe moet dat?
Ik heb mijn telefoon gestart zonder sd kaart. Toen de sd-kaart er weer in en aan de kabel aangesloten.
Vervolgens p58....zip verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Als ik mijn SD kaart eruit haal en/of mijn SIM kaart start die nog niet op.
Ga nu kijken naar het "cache" legen...weet niet hoe dat moet en ben zeer benieuwd...

maar ga het proberen, hopelijk is dat de oplossing

kan niet vinden hoe ik het "cache" moet legen...
iemand die mij kan helpen en vertellen hoe dat moet?????

[ Voor 20% gewijzigd door Frid0 op 16-01-2012 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Frid0 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 20:00:
Als ik mijn SD kaart eruit haal en/of mijn SIM kaart start die nog niet op.
Ga nu kijken naar het "cache" legen...weet niet hoe dat moet en ben zeer benieuwd...

maar ga het proberen, hopelijk is dat de oplossing

kan niet vinden hoe ik het "cache" moet legen...
iemand die mij kan helpen en vertellen hoe dat moet?????
wat je ook f kan doen is je sdkaartje in een reader stoppen dan de img verwijderen kaartje weer terug en klaar :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
dat zou ook kunnen ja maar de micro sd-kaart die in Sensation zit kan niet in mijn laptop. zit wel een mogelijkheid op dat ik sd-kaartjes erin kan stoppen maar een micro sd-kaart past daar niet in, is te klein....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Frid0 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:09:
dat zou ook kunnen ja maar de micro sd-kaart die in Sensation zit kan niet in mijn laptop. zit wel een mogelijkheid op dat ik sd-kaartjes erin kan stoppen maar een micro sd-kaart past daar niet in, is te klein....
Zo'n microsdkaart moet weer in een adapter, dat is 'n 'normale' sdkaart waarin de microsdkaart in past. Wordt heel vaak bijgeleverd als je een microsdkaart koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
de micro sdkaart zat standaard in de Sensation. Heb nog nooit los een sd kaart gekocht dus heb niet zo adapter.....

maar heb net wel via een oude gsm mijn micro sd kaart erin gestopt. daarmee het PMGING58 of zoiets verwijderd. micro sd weer in Sensation, kan nu wel in Hboot wat kiezen maar volgens mijn nog niet goed. Want kan kiezen, recovery maar dan doet die niks. Kies ik factory reset dan doet die dat, zie ik hem beginnen maar als die opnieuw opstart gaat die weer niet verder, scherm blijft zwart....dus ja...nog niet echt opgelost...

heb het gevoel dat het iets is met CID. Dat daar iets mee geswitched is of zo.
En wat ik heel vreemd vind is dat ik bij Hboot nu helemaal bovenaan zie staan in het roze, *Locked* maar ik zie wel s-off staan in de regel daaronder??????

Unlocken is mij nu gelukt via HTCdev. Maar kan nog steeds niks. Kies ik recovery dan doet die niks, gaat die nergens heen. Kies ik factory reset doet die wat, daarna wit scherm met HTC en daarna zwart scherm :(

[ Voor 12% gewijzigd door Frid0 op 16-01-2012 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Frid0 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 22:27:
de micro sdkaart zat standaard in de Sensation. Heb nog nooit los een sd kaart gekocht dus heb niet zo adapter.....

maar heb net wel via een oude gsm mijn micro sd kaart erin gestopt. daarmee het PMGING58 of zoiets verwijderd. micro sd weer in Sensation, kan nu wel in Hboot wat kiezen maar volgens mijn nog niet goed. Want kan kiezen, recovery maar dan doet die niks. Kies ik factory reset dan doet die dat, zie ik hem beginnen maar als die opnieuw opstart gaat die weer niet verder, scherm blijft zwart....dus ja...nog niet echt opgelost...

heb het gevoel dat het iets is met CID. Dat daar iets mee geswitched is of zo.
En wat ik heel vreemd vind is dat ik bij Hboot nu helemaal bovenaan zie staan in het roze, *Locked* maar ik zie wel s-off staan in de regel daaronder??????

Unlocken is mij nu gelukt via HTCdev. Maar kan nog steeds niks. Kies ik recovery dan doet die niks, gaat die nergens heen. Kies ik factory reset doet die wat, daarna wit scherm met HTC en daarna zwart scherm :(
Ik heb de indruk dat je geen recovery hebt. En locked staat er bij mij ook. En S-off. Ik heb ook de nieuwe firmware 3.12 (HBoot 1.23.0000) erop staan die zet er dan ook automatisch een recovery op. En verwijderd de recovery die er van te voren op stond. (Het is PG58IMG.zip.) Waarna de nieuwe firmware erop wordt gezet. Hij begint met 1e update "don't push power button" schermpje wordt zwart, even later begint dan de 2e update! Als je in de tussentijd (denkend dat hij klaar is)aan de powerknop hebt gedrukt ja..... Dus zet PG58IMG er weer op en laat 'm een volledige update doen!

[ Voor 13% gewijzigd door kraonkel op 17-01-2012 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Virtuous Team heeft btw een nieuwe pure aosp build beschikbaar als alpha. Ziet er goed uit maar nog geen camera of bluetooth helaas.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1448799

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
@kraonkel, heb jij misschien dan een "goede" PG58IMG met HBoot 1.23.0000 en firmware 3.12?? Want de PG58IMG die ik heb gevonden is volgens mij 1.20.0000 of zoiets.

Ik heb nu uiteindelijk de Sensation wel unlocked, zie dat ook staan in het scherm en S-OFF is die nu ook. Maar als ik dan recovery kies krijg ik eerst een heel zwart scherm met in het midden een afbeelding van de Sensation met 2 groene pijltjes, die draaien rond. Dan even wachten en niet veel later zie ik door de afbeelding van de Sensation een driekhoek met daarin een rood uitroepteken staan en daarna doet die niks meer.........

Bevestig dat wat jij denkt kraonkel of weet iemand anders wat dat is en nog belangerijker de oplossing ervoor??

Heb gelukkig wel vanmorgen een RUU stock erop kunnen zetten via wat omwegen zodat ik de Sensation wel weer kan gebruiken maar ik wil juist een ROM van MIUI NL erop draaien, niet de stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Frid0 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:13:
Heb gelukkig wel vanmorgen een RUU stock erop kunnen zetten via wat omwegen zodat ik de Sensation wel weer kan gebruiken maar ik wil juist een ROM van MIUI NL erop draaien, niet de stock.
Een RUU zet alles terug, behalve de S-OFF flag.

Dus, standaard rom, standaard recovery, standaard radio et cetera.

Dat is nu jouw situatie denk ik....

Bekijk nu in de OP waar je bent en wat de volgende stap moet zijn.
Als je dat gewoon volgt, dan komt het allemaal goed.

BTW...
Wees alsjeblieft voorzichtig met S-ON-en S-OFF-en en RUU's flashen, want je hebt zo een softbrick te pakken als je "zomaar" iets doet.
Ik zeg niet dat je "zomaar" iets doet, maar door je vraagstelling lijkt het of je soms niet helemaal weet wat je aan het doen bent. Juist dan is het belangrijk om de beschreven stappen goed te volgen.

[ Voor 23% gewijzigd door albino71 op 17-01-2012 10:26 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

sorry, deze negeren graag

[ Voor 94% gewijzigd door albino71 op 17-01-2012 10:26 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Albino, ik weet ik redelijk wat ik doe en weet ook wat ik niet moet doen. Ben absoluut geen exper maar weet ondertussen aardig wat door hier veel te lezen, zelf bezig te zijn met roms flash etc etc.

Wat bedoel jij met, bekijk nu in de OP waar je bent??

Want ik ben "bang" als ik nu een PG58IMG erop zet, die "installeer" en de Sensation restart na dat die geupdate is dat die weer blijft hangen na het witte schermet de groenen HTC letters. Dat ik een zwart scherm krijg en verder niks meer doet :(

Dat wil ik het liefst niet nog een keer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Frid0 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:13:
@kraonkel, heb jij misschien dan een "goede" PG58IMG met HBoot 1.23.0000 en firmware 3.12?? Want de PG58IMG die ik heb gevonden is volgens mij 1.20.0000 of zoiets.

Ik heb nu uiteindelijk de Sensation wel unlocked, zie dat ook staan in het scherm en S-OFF is die nu ook. Maar als ik dan recovery kies krijg ik eerst een heel zwart scherm met in het midden een afbeelding van de Sensation met 2 groene pijltjes, die draaien rond. Dan even wachten en niet veel later zie ik door de afbeelding van de Sensation een driekhoek met daarin een rood uitroepteken staan en daarna doet die niks meer.........

Bevestig dat wat jij denkt kraonkel of weet iemand anders wat dat is en nog belangerijker de oplossing ervoor??

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1432220 Hier is een link naar firmware 1.23.0000 Hboot. De meeste Custom roms die werken met ICS hebben die link erop staan. Eigenlijk heb je voor MIUI deze Hboot niet nodig, maar kan ook geen kwaad en verbetert ook accu verbruik. En ja dat bevestigd mijn vermoeden dat je er geen Recovery erop hebt staan. Dus zet die PG58IMG.zip op je sd kaart en accu verwijderen en weer terugzetten volumeknop down en powerknop drukken, gaat ie naar bootloader. Procedure volgen en geduld! dan komt het goed. Update bestaat uit 2 gedeelten!!! En dat doet de phone helemaal zelf!! Dus handjes weg!!

[ Voor 9% gewijzigd door kraonkel op 17-01-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Frid0 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:50:
Albino, ik weet ik redelijk wat ik doe en weet ook wat ik niet moet doen. Ben absoluut geen exper maar weet ondertussen aardig wat door hier veel te lezen, zelf bezig te zijn met roms flash etc etc.

Wat bedoel jij met, bekijk nu in de OP waar je bent??

Want ik ben "bang" als ik nu een PG58IMG erop zet, die "installeer" en de Sensation restart na dat die geupdate is dat die weer blijft hangen na het witte schermet de groenen HTC letters. Dat ik een zwart scherm krijg en verder niks meer doet :(

Dat wil ik het liefst niet nog een keer.....
Ok, heel goed en dan heb ik niks gezegd :)

OP = opening post, oftewel de eerste post van dit topic.

Heb je nu nog steeds S-OFF?
Zo ja, dan is de volgende stap de clockwork recovery flashen.
[HTC Sensation] Rooten en Custom ROM's

Daarna de beschreven stappen gewoon volgen....

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

kraonkel schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:19:
[...]

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1432220 Hier is een link naar firmware 1.23.0000 Hboot. De meeste Custom roms die werken met ICS hebben die link erop staan. Eigenlijk heb je voor MIUI deze Hboot niet nodig, maar kan ook geen kwaad en verbetert ook accu verbruik. En ja dat bevestigd mijn vermoeden dat je er geen Recovery erop hebt staan.
Waarom naar de nieuwere firmware voor MIUI? Is die ook op ICS gebaseerd?
sorry, had in vorige gemoeten....pff ben niet echt scherp vandaag :)

[ Voor 6% gewijzigd door albino71 op 17-01-2012 11:25 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
albino71 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:22:
[...]

Waarom naar de nieuwere firmware voor MIUI? Is die ook op ICS gebaseerd?
sorry, had in vorige gemoeten....pff ben niet echt scherp vandaag :)
Had forum van MIUI even doorgelezen en daar kwam naar voren dat het geen kwaad kon EN dat 't accuverbruik verbeterde. Is niet op ICS gebaseerd.

[ Voor 3% gewijzigd door kraonkel op 17-01-2012 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

kraonkel schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:27:
[...]

Had forum van MIUI even doorgelezen en daar kwam naar voren dat het geen kwaad kon EN dat 't accuverbruik verbeterde. Is niet op ICS gebaseerd.
Ok dan.
Waar is die NL versie trouwens? Ik heb niets op XDA kunnen vinden.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
albino71 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:31:
[...]

Ok dan.
Waar is die NL versie trouwens? Ik heb niets op XDA kunnen vinden.
Is er niet. Alleen Chinees of Engels. Voor Desire zijn er toendertijd wat mensen geweest die het zelf zijn gaan vertalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Hier is de MIUI NL te vinden:

http://www.miui.nl/?page_id=1957&category=18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Prima. Heb jij verder gekeken dan mijn neus lang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Mensen,

Mijn Sensation doet het weer naar behoren. Heb voor nu maar even de Hypersensation draaien.
Wil nu de MIUI NL op mijn Sensation zetten maar elke keer als ik dat doe krijg ik de melding dat hij de ZIP niet kan openen. Heb hem gedownload van: http://www.miui.nl/?page_id=1957&category=18

Daarna op de Sensation gezet, die gestart in HBoot en wil hem dan installeren. Hij ziet hem wel staan, kan hem ook selecteren en dan begint die maar naar paar seconden krijg ik aborted, can open file

Weet iemand wat ik verkeerd doe??
Werkt misschien Hboot 1.23.0000 niet met MIUI NL....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Frid0 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:12:
Mensen,

Mijn Sensation doet het weer naar behoren. Heb voor nu maar even de Hypersensation draaien.
Wil nu de MIUI NL op mijn Sensation zetten maar elke keer als ik dat doe krijg ik de melding dat hij de ZIP niet kan openen. Heb hem gedownload van: http://www.miui.nl/?page_id=1957&category=18

Daarna op de Sensation gezet, die gestart in HBoot en wil hem dan installeren. Hij ziet hem wel staan, kan hem ook selecteren en dan begint die maar naar paar seconden krijg ik aborted, can open file

hboot? Je moet via de recovery flashen....

Er van uitgaande dat je dat bedoelt....
Je hebt de zip gedownload en op je SD kaartje gezet, neem ik aan. Vervolgens de MD5 gecheckt?
Als die niet juist is, kan de zip corrupt zijn en flashed hij niet.

Welke van de twee heb je trouwens gedownload?

Slechte site i.m.o. trouwens. Weinig info en guides....
Zou mijn vertrouwen niet krijgen, maar dat terzijde.

[ Voor 7% gewijzigd door albino71 op 17-01-2012 15:22 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
MD5 gecheckt, hoe bedoel je??

De onderste, dat is de meest recente en deze maand erop gezet.
Als ik op het forum leest gebruikt iemand die zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

MD5 is een cijfer-getal combinatie die elk bestand heeft, een soort vingerafdruk dus.

Installeer dit programmaatje op je pc en als je met je rechtermuis de eigenschappen bekijkt dan heb je een extra tabblad gekregen (Hashes) waar je MD5 waarde van het bestand staat. Je kunt nu de MD5 die is opgegeven op de site hiermee vergelijken door die te kopieren en in het Hashvergelijking veld te plakken.

Edit 1: Euhm...geen MD5 op die site te vinden. Je kunt dus niet checken of de zip goed is. Als je het perse wilt, dan zou ik 'm nogmaals downloaden en weer proberen.

Edit 2:
Ik heb de zip gedownload en de MD5 hash is: 30CF7E4A08B01172A4B12EB7F1D0C1A3

Vergelijk die met die van jou en als ze hetzelfde zijn dan is de download goed. Of de zip goed is is een tweede

[ Voor 40% gewijzigd door albino71 op 17-01-2012 16:01 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Frid0 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:44:
MD5 gecheckt, hoe bedoel je??

De onderste, dat is de meest recente en deze maand erop gezet.
Als ik op het forum leest gebruikt iemand die zonder problemen
Niet om het een of ander, maar heb je de topicwaarschuwing al eens gelezen?
Om je telefoon te rooten/rommen is bepaalde kennis nodig, we verwachten dat je dit zelf hebt. Hoe je moet rommen is overal met eigen initiatief te vinden. GoT is geen helpdesk!
Lees je eerst eens in, lees de startpost goed door zodat je weet wat je aan het doen bent. Gebruik eerst de zoekfunctie rechts bovenin, gebruik ook Google als je iets niet weet. Je vraag van MD5 is bijvoorbeeld zeer eenvoudig zelf te vinden. Lees ook eens Het algemeen beleid en De regels voor dit forum, daar staat ook veel nuttige informatie in. Veel plezier o GoT :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Frid0 net MIUI (de 2e van Sensation) geinstalleerd. Dus het moet gaan. Maar eerlijk? Ben d'r niet kapot van. Te summier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Laatst online: 18-09 08:57
Frid0 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:12:
...

Heeft Recovery ook niet de optie "fix package permissions"? Dat heeft bij wel eens vergelijkbare problemen verholpen. Of is dat iets heel ouds wat ik me kan herinneren van het klooien met ROM's op een oude samsung...

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
kraonkel, ik heb zins gisteravond ook de MIUI NL erop staan. Thuis lukt het wel en op mijn werk niet. Weet ook niet precies waarom maar het is nu gelukt. En moet je gelijk geven, het is niet top! Schreeuw het niet van de daken van hoe goed, stabiel en snel het is. Het werkt en doet wat het moet doen maar dat is het.

Bv, mijn thuis WIFI werkt er niet op. Bij de Iphone van mijn vriendin en mijn laptop werkt het nog prima maar met MIUI zegt die geen verbinding. Tevens werkt Bluetooth niet met mijn autoradio merkte ik vanmorgen. En vind dat de automatische helderheid niet goed werkt. Hij staat best donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Beste Frid0. Bij MIUI wist ik niet hoe ik wifi moest instellen, of ik kreeg die mogelijkheid niet. Verder wist ik niet hoe ik bij de apps moest komen. Aangezien ik er niet kapot van was heb ik geen moeite gedaan ook. Ik vind dat als ik kan kiezen voor 'luxe' dan ga ik niet op de 'grond slapen'. Maar zoveel hoofden zoveel zinnen. Ik geef niets om snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Duidelijk kraonkel. Ben nu ook aan het kijken voor een andere. Want merkte nog iets. Als je hem via USB aansluit op je pc en je wil bv een ROM kopieren naar je Sensation start de Sensation vanzelf op na ongeveer 30 seconden. Elke keer doet die dat. Heb ik met andere ROM nog nooit gehad waardoor ik sterk vermoed dat het aan MIUI NL ligt.

Ben nu op XDA ook aan het kijken voor een andere, heb wel net 4EXT Recovery Touch geinstalleerd. Werkt wel prettig moet ik zeggen.

Maar, jij tips welke ROM ik moet nemen??
Zit te denken aan Revolution HD, InsertCoin, HyperSensation.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Heb nu zelf RCMIX V7.1. Wacht nog even met ICS. Heb zelf al enige tijd 4EXT ben er heel tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Moet zeggen dat 4EXT inderdaad erg fijn werkt. Gaat heel gemakkelijk allemaal zo.
O ok, en ben je daar tevreden over??

Heb net de nieuwste InsertCoin erop gezet, opzich ook wel ok. Maar heb het er echt net pas opstaan dus kan er nog niet een goed oordeel over geven
Pagina: 1 ... 12 ... 33 Laatste

Let op:
Om je telefoon te rooten/rommen is bepaalde kennis nodig, we verwachten dat je dit zelf hebt. Hoe je moet rommen is overal met eigen initiatief te vinden. GoT is geen helpdesk!