Acties:
  • 0 Henk 'm!

657800

En de chromebook is vandaag afgeleverd! Retesnel, strak maar toch ook even wennen. Een paar noob vragen:

- Is het mogelijk om de knop "toon alle apps" op de plank te krijgen? Dit was wel mogelijk bij de Windows 8 mode van chrome.
- Hoe zorg ik dat de apostrofknop zich gedraagt zoals bij een normaal US-International keyboard? Want daar staat ie momenteel op ingesteld, maar ik moet nog steeds op spatie drukken om een apostrof voor een medeklinker te krijgen. Voor de klinkers ('é' e.d.) werkt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 616444

657800 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 14:27:
En de chromebook is vandaag afgeleverd! Retesnel, strak maar toch ook even wennen. Een paar noob vragen:

- Is het mogelijk om de knop "toon alle apps" op de plank te krijgen? Dit was wel mogelijk bij de Windows 8 mode van chrome.
- Hoe zorg ik dat de apostrofknop zich gedraagt zoals bij een normaal US-International keyboard? Want daar staat ie momenteel op ingesteld, maar ik moet nog steeds op spatie drukken om een apostrof voor een medeklinker te krijgen. Voor de klinkers ('é' e.d.) werkt het wel goed.
Het is in het begin inderdaad even wennen, èn alle nieuw dingen ontdekken. Het toetsenbord van een Chromebook zit ook slim in elkaar. En soms werkt het gewoon anders zoals de apostrof key. Het icon 'toon alle apps' kan niet op de plank, wel kun je met Alt 1 tot en met Alt 8 heel snel schakelen vanaf de apps op die je op de plank hebt gezet. Toetscombi Ctrl Alt ? is ook een leuke.

Goede startsite is OMGChrome.
http://www.omgchrome.com/...mebook-owner-should-know/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:47
Heeft iemand nog iets gelezen over de Chromebit? Ik heb nog een monitor staan en ik vind deze heel interessant maar ik hoor er al maanden niks meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
net een Toshiba Chromebook 2 aangeschaft.
tot nu toe erg tevreden, al loopt Youtube volgens mij niet soepel op HD, dat vind ik wel erg jammer.
ik merk wel dat niet alles even fijn is, maar ik werk er dan ook pas een uurtje op.
Google drive / files vind ik b.v. erg basic aanvoelen.
aan de andere kant is dat ook wat ik zo geweldig vind, wat is het heerlijk dat alles zo enorm basic is gehouden. wat een verschil tegen over Windows met zijn side bars en andere troep.

ook zal het een stukje aanpassen zijn, na jaren met Windows gewerkt te hebben.

wat ik nu gelijk wel mis, is dat ik met Windows, 3 Chrome browsers op mijn taskbar had, zodat ik makkelijk de juiste browser kon aanklikken en ingelogd ben met het juiste account. (ik heb 3 accounts op 1 website en zo kon ik heerlijk switchen / tegelijk gebruiken)

heeft iemand een idee hoe ik dit met Chrome OS kan doen? tot nu toe zie ik alleen "Manage other users" maar daar lijk ik ook niet veel verder mee te komen.

[ Voor 25% gewijzigd door fespen op 19-08-2015 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFA
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06-2024

LFA

fespen schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 01:37:
net een Toshiba Chromebook 2 aangeschaft.
tot nu toe erg tevreden, al loopt Youtube volgens mij niet soepel op HD, dat vind ik wel erg jammer.
Misschien hier eens naar kijken: fespen in "Chromebooks wat denken we ervan?"

[ Voor 19% gewijzigd door LFA op 19-08-2015 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
de oplossing staat inderdaad in deze topic

Davith78 in "Chromebooks wat denken we ervan?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Even in de Chrome Webstore zoeken naar h264ify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFA
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06-2024

LFA

Dit is inderdaad de link die ik bedoelde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Voor mensen die interesse hebben in een Toshiba 2 Chromebook (full HD), hij is nu voor 330 in de aanbieding bij Wehkamp: link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21

darkrain

Moderator Discord

Geniet

kepler schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:32:
Voor mensen die interesse hebben in een Toshiba 2 Chromebook (full HD), hij is nu voor 330 in de aanbieding bij Wehkamp: link
Wel jammer van die 10 euro verzendkosten die je daar moet betalen...

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Nu online
darkrain schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 14:44:
[...]

Wel jammer van die 10 euro verzendkosten die je daar moet betalen...
hmm, dat had ik niet gezien. Beetje jammer inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Ik kijk uit naar de Dell Chromebook 13 maar ben wel bang voor lawaai. Ik heb momenteel de Toshiba Chromebook 2 welke passief gekoeld is, erg fijn zo zonder enig geluid.

Wat ik niet snap is waarom Chromebook fabrikanten er geen Core M in stoppen net als de nieuwe 12" MacBook? Die kan ook passief gekoeld worden maar is toch een stuk krachtiger dan de Celeron in de Toshiba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xabre16v schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 20:52:
Ik kijk uit naar de Dell Chromebook 13 maar ben wel bang voor lawaai. Ik heb momenteel de Toshiba Chromebook 2 welke passief gekoeld is, erg fijn zo zonder enig geluid.

Wat ik niet snap is waarom Chromebook fabrikanten er geen Core M in stoppen net als de nieuwe 12" MacBook? Die kan ook passief gekoeld worden maar is toch een stuk krachtiger dan de Celeron in de Toshiba.
Het fangeluid is niet te vergelijken met een Windows laptop. Ik heb een Acer Chromebook 15 en je hoort alleen de fan zacht suizen wanneer je letterlijk met je oor tegen het rooster zit gedrukt. Normaal hoor je helemaal geen geluid.

De Dell Chromebook 13 is erg fraai. Voor de prijs van een Google Pixel 2 heb je er dan ook een leuke monitor setup bij.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2woj4me.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:48

sphere

Debian abuser

Vraag me af wat de appeal is voor bedrijven, qua hardware koop je in de VS een ux305 zomaar voor 599$

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tip voor wie een gratis Chromebook wil. Origineel is het wel. :P

http://www.baltimoresun.c...-guns-20150725-story.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

657800

Heeft iemand enig idee waarom de video's van de NOS site niet willen spelen op chrome? De livesite doet het wel gewoon.

http://nos.nl/uitzending/nos-journaal

http://nos.nl/livestream/npo-nieuws.html

[ Voor 17% gewijzigd door 657800 op 23-08-2015 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-04 16:25

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

657800 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 08:08:
Heeft iemand enig idee waarom de video's van de NOS site niet willen spelen op chrome? De livesite doet het wel gewoon.

ze doen het beide hier

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
657800 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 08:08:

Uitzendinggemist werkt bij mij alleen in incognito modus :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

657800

groggy schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:57:
[...]

Uitzendinggemist werkt bij mij alleen in incognito modus :s
Verdomd, bij mij ook. Met andere woorden: het moet dus wel aan een extensie liggen. Ik vermoed dat uBlock de dader is, vanwege het reclamefilmpje dat je vaak aan het begin krijgt. Maar goed om te weten dat incognitomodus dit soort issues oplost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Vreemd ik gebruik ook uBlock (Origin) maar hier doet Uitzendinggemist uit de tweede link het wel maar de eerst niet. Uitzondering maken voor uitzendinggemist.nl en dan doet die het wel. :)

[ Voor 41% gewijzigd door xabre16v op 24-08-2015 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
bij werkte uitzendinggemist niet door de databesparing app van google.

Ik heb zelf een vraag/probleem. Ik wil dat mijn chromebook na inactiviteit cq dichtgeklapt te hebben mijn account vergrendelt en dat er voor gebruik opnieuw moet worden ingelogd. Nu hoeft het wachtwoord alleen bij opnieuw opstarten te worden ingevoerd. Als ik mijn laptop openklap kan in direct weer doorwerken, niet echt veilig.

[ Voor 70% gewijzigd door groggy op 11-09-2015 11:12 ]

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Mijn schoonzusje heeft een nieuwe laptop nodig en voor haar volstaat een Chromebook, ze draait geen over het algemeen geen programma's op haar laptop. Ze is dus een ideale kandidaat om over te stappen naar Chrome OS, al is het alleen maar dat ik er geen omkijken meer naar heb :P

Maar wat wil het geval, 1x per jaar wil ze graag een fotoboek maken na haar vakantie. In mijn zoektocht heb ik al gevonden dat er online software is van de Hema en AH. Maar werkt deze software online ook op een Chromebook :? Heeft iemand hier toevallig ervaring mee of het voor me zou willen testen met een Chromebook?

Directe linkjes: http://albummaken.hema.nl/ en http://www.ah.nl/fotoservice/fotoboeken.html

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:28
Miki schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 17:47:
Mijn schoonzusje heeft een nieuwe laptop nodig en voor haar volstaat een Chromebook, ze draait geen over het algemeen geen programma's op haar laptop. Ze is dus een ideale kandidaat om over te stappen naar Chrome OS, al is het alleen maar dat ik er geen omkijken meer naar heb :P

Maar wat wil het geval, 1x per jaar wil ze graag een fotoboek maken na haar vakantie. In mijn zoektocht heb ik al gevonden dat er online software is van de Hema en AH. Maar werkt deze software online ook op een Chromebook :? Heeft iemand hier toevallig ervaring mee of het voor me zou willen testen met een Chromebook?

Directe linkjes: http://albummaken.hema.nl/ en http://www.ah.nl/fotoservice/fotoboeken.html
Ik heb beide sites even geprobeerd, de foto service van de AH werkt prima, maar bij die van de Hema kan ik geen foto's toevoegen. En als ze het toch niet lekker vind werken dan kan ze voor die ene keer vast wel een andere PC/laptop gebruiken toch? :)

• Miki
  • Nu online
Ronald8 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 17:58:
[...]

Ik heb beide sites even geprobeerd, de foto service van de AH werkt prima, maar bij die van de Hema kan ik geen foto's toevoegen. En als ze het toch niet lekker vind werken dan kan ze voor die ene keer vast wel een andere PC/laptop gebruiken toch? :)
Top! Dank je wel, hiermee is de laatste horde weggenomen ☺️

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:09
Die Dell Chromebook 13 zou al 17 september verkrijgbaar moeten zijn, ik zie echter nog helemaal niks verschijnen. In de US niet en in Nederland al helemaal niks.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

het is 12 september?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Laatst online: 23:22
Bijna twee weken in het bezit van een toshiba chromebook. Na wat onderzoek bleek dit het meest populaire model. Het is goed te zien waarom dit model zo geliefd is. Prachtig scherm, compact, goed geluid, prima accuduur, geluidloos en goedkoop.

Het is mijn eerste chromebook en ik gebruik het voornamelijk als vervanging van mijn Ipad en Lenovo yoga 2. Op het moment van schrijven mis ik geen van beide. Alle taken die ik deed, kan ik ook op deze chromebook. Mocht ik toch wat specifieker spul nodig hebben, kan ik nog terugvallen op mijn 10 jaar oude thinkpad :)

Alleen even wachten op de Dell chromebook 13. Die ziet er veel belovend uit. Voor wat meer processor kracht is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:48
Iemand een idee of die Haier Chromebooks (of Hisense) ook naar Europa/Nederland komen? Met zo'n rockchipje erin is het wel lekker cheap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
ik heb een asus c201 via chromeit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
groggy schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:35:
ik heb een asus c201 via chromeit.nl
Thanks! Alleen kunnen zij er helaas niet voldoende leveren (minimaal 15 stuks).

Ik begrijp overigens zojuist van mijn contactpersoon bij Google dat er nog intern wordt overlegd om Haier en consorten ertoe te bewegen om ook Chromebooks in Europa uit te brengen met de Rockchips. Er is nog geen beslissing over genomen.

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:59
De c201,s zijn gewoon leverbaar via *weg* spam , Er is ook een nieuw model met rockchip de Poin2 die heeft globaal dezelfde specs als de Haier en ziet er vergelijkbaar uit Vind hem zelf nog iets mooier zelfs en zit ook zo rond de €200,- incl import en btw op dit moment. Heb zelf ook nog een import model van CTL gehad en die lijkt ook weer heel erg op de Haier en de Poin2 . Zou mij niet verbazen als ze allemaal uit dezelfde fabriek in China rollen .

[ Voor 2% gewijzigd door br00ky op 29-01-2017 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
jheerink14 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 20:14:
De c201,s zijn gewoon leverbaar via *weg* spam
Je hebt gelijk.

Wel is het zo dat de Chinese Haiers, Poin2's niet officieel door deze fabrikanten in Europa zijn uitgebracht en hier geen garantie afhandelingsnetwerk hebben. Garantie kan natuurlijk wel via jou (*weg* spam) worden geclaimd neem ik aan.

[ Voor 5% gewijzigd door br00ky op 29-01-2017 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoJa84
  • Laatst online: 18:42
groggy schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:57:

Ik heb zelf een vraag/probleem. Ik wil dat mijn chromebook na inactiviteit cq dichtgeklapt te hebben mijn account vergrendelt en dat er voor gebruik opnieuw moet worden ingelogd. Nu hoeft het wachtwoord alleen bij opnieuw opstarten te worden ingevoerd. Als ik mijn laptop openklap kan in direct weer doorwerken, niet echt veilig.
Even bij instellingen kijken...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bh68YO92sx7B47PGX5G7LuOd/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
bas-r schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:58:
[...]

Je hebt gelijk.

Wel is het zo dat de Chinese Haiers, Poin2's niet officieel door deze fabrikanten in Europa zijn uitgebracht en hier geen garantie afhandelingsnetwerk hebben. Garantie kan natuurlijk wel via jou (*weg* spam) worden geclaimd neem ik aan.
Ja geldt voor de meeste geïmporteerde chromebooks omdat ze bijna allemaal een ander type nummer hebben dan de EU versie, maar bij problemen lossen we het op natuurlijk.

[ Voor 2% gewijzigd door br00ky op 29-01-2017 14:43 ]

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:59
Zojuist een nieuwe Toshiba Chromebook 2 mogen ontvangen. Bij een volledig zwarte achtergrond (dus ook tijdens het kijken van films op Netflix) zie ik helaas 2 dode pixels. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Moderator Discord

Geniet

crunchytail schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 20:00:
Zojuist een nieuwe Toshiba Chromebook 2 mogen ontvangen. Bij een volledig zwarte achtergrond (dus ook tijdens het kijken van films op Netflix) zie ik helaas 2 dode pixels. :-(
Dat is pech zeg, helemaal aagezien Toshiba vind dat bij een full-HD scherm dat gewoon mag helaas...
http://www.toshiba.eu/services/standard-warranty/ 5 dode pixels is acceptabel zeggen ze.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:40
darkrain schreef op zondag 20 september 2015 @ 09:45:
[...]

Dat is pech zeg, helemaal aagezien Toshiba vind dat bij een full-HD scherm dat gewoon mag helaas...
http://www.toshiba.eu/services/standard-warranty/ 5 dode pixels is acceptabel zeggen ze.
Natuurlijk is het jammer, maar hij kan hem toch gewoon retouren binnen de 14 dagen zichttermijn. ;) Daarna een nieuwe bestellen en dan hopen dat die geen dode pixels heeft.

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Moderator Discord

Geniet

GermanPivo schreef op zondag 20 september 2015 @ 09:53:
[...]

Natuurlijk is het jammer, maar hij kan hem toch gewoon retouren binnen de 14 dagen zichttermijn. ;) Daarna een nieuwe bestellen en dan hopen dat die geen dode pixels heeft.
Ja dat zou moeten kunnen, niet aan gedacht ;) Ik heb zelf ook 1 dode pixel maar mijn 14 dagen zijn al een tijdje om... Gelukkig zit hij op een niet echt opvallende plek.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
crunchytail schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 20:00:
Is het een dode pixel of is hij in andere kleur, meestal groen ? want dat is geen dode pixel bij ips scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
jheerink14 schreef op zondag 20 september 2015 @ 18:18:
[...]

Is het een dode pixel of is hij in andere kleur, meestal groen ? want dat is geen dode pixel bij ips scherm
Het zijn inderdaad groene 'stuck' sub-pixels. Ik heb contact opgenomen met Coolblue en krijg een nieuw exemplaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Het lijkt wel of de Chromebook hype aan het afnemen is hier in Nederland. Er zijn weinig nieuwe modellen bijgekomen dit jaar op de Nederlandse markt en ook als ik kijk op de site van Coolblue(laptopshop) dan wordt hun selectie van Chromebooks met de week kleiner. Maar ook bij gewone witgoed ketens als BCC droogt de selectie nagenoeg op, Mediamarkt idem, nu nog maar 2 modellen afgelopen maand waren er nog 6 te kiezen.

Zou het komen omdat er nieuwe modellen in aantocht zijn of is het echt over?

[ Voor 9% gewijzigd door Miki op 21-09-2015 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Miki schreef op maandag 21 september 2015 @ 17:06:
Het lijkt wel of de Chromebook hype aan het afnemen is hier in Nederland. Er zijn weinig nieuwe modellen bijgekomen dit jaar op de Nederlandse markt en ook als ik kijk op de site van Coolblue(laptopshop) dan wordt hun selectie van Chromebooks met week kleiner. Maar ook gewone witgoed ketens als BCC droogt de selectie nagenoeg op, Mediamarkt idem, nu nog maar 2 modellen afgelopen maand waren er nog 6 te kiezen.

Volgens mij komen er steeds meer goedkope Windows laptops uit die voor veel mensen toch aantrekkelijker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Punt is ook dat ze in het onderwijs hun niche absoluut gevonden hebben (veruit de meeste Chromebooks gaan naar scholen), maar die kopen normaal gesproken niet in bij de BCC of Mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
niekvandermeer schreef op maandag 21 september 2015 @ 18:15:
[...]

Volgens mij komen er steeds meer goedkope Windows laptops uit die voor veel mensen toch aantrekkelijker zijn.
Het klopt inderdaad dat er tegenwoordig goedkopere wintel laptops zijn maar die dingen draaien nog steeds als een draak. De kleine laptopjes met flash geheugen zijn bewust beperkt tot 2gb ram en anders heb je die dingen met een uber trage hardeschijf van 5400rpm. Ik zou er nooit aan willen beginnen.
Dreamvoid schreef op maandag 21 september 2015 @ 18:40:
Punt is ook dat ze in het onderwijs hun niche absoluut gevonden hebben (veruit de meeste Chromebooks gaan naar scholen), maar die kopen normaal gesproken niet in bij de BCC of Mediamarkt.
Ik snap je post niet helemaal. Dat Chrome OS haar plekje in het onderwijs heeft gevonden klopt maar dat verklaard toch niet dat in de afgelopen maanden het aanbod aan Chromebooks voor de reguliere verkoop gekelderd is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Als er nauwelijks meer Chromebooks aan normale particulieren verkocht worden (en de grote hoeveelheden Chromebooks voor scholen gaan via andere kanalen) dan gaan winkels ze ook niet meer voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Nu online
Het lijkt wel of de Chromebook hype aan het afnemen is hier in Nederland. Er zijn weinig nieuwe modellen bijgekomen dit jaar op de Nederlandse markt en ook als ik kijk op de site van Coolblue(laptopshop) dan wordt hun selectie van Chromebooks met de week kleiner. Maar ook bij gewone witgoed ketens als BCC droogt de selectie nagenoeg op, Mediamarkt idem, nu nog maar 2 modellen afgelopen maand waren er nog 6 te kiezen.

Terwijl in de US juist Chromebooks de Windows machines hebben ingehaald in de zomer:

http://www.zdnet.com/arti...-outsell-windows-laptops/

Maar je hebt gelijk, hier in NL hoor ik er heel weinig over. Zie ook bijna nooit mensen met een Chromebook. Toch ga ik er eentje kopen dit jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:32
Toshiba komt in oktober met een vernieuwde chromebook.
http://betanews.com/2015/...ell-and-backlit-keyboard/

Ik denk dat deze onze tweede chromebook zal worden.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Dus eindelijk een i3 en verlicht toetsenbord. Concurrentie voor de Dell Chromebook 13. Ik verwacht dat de Toshiba wel goedkoper zal zijn dan de Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Hopelijk komt de Toshiba's Chromebook update ook voor de kerst uit en niet zoals het huidige model 6 maanden later in europa. De huidige Chromebook 2 met 1080p scherm was al in oktober 2014 te koop in de US maar pas hier in maart 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Nu online
Nice, wordt of de Toshiba chromebook 2 (3?) of de Dell 13. In november ben ik een weekje in NY, dus kijken wat dan beschikbaar in :)

• kepler
  • Nu online
Ik lees alleen wel veel problemen over het scherm van de Toshiba 2, die niet goed gemonteerd is en bij het dichtklappen van de laptop nog wel eens stuk gaat. Toshiba is blijkbaar niet heel goed in het honoreren van de garantie... Op reddit lopen er veel topics over dit onderwerp: https://www.reddit.com/r/..._cb_2_reliability_survey/

Uiteraard lees je alleen maar negatieve verhalen op internet (ook veel goede reviews/verhalen), maar zeker als ik hem in het buitenland koop kan de garantie misschien nog wat moeilijker worden...

Misschien dat Google nog met wat nieuwe Chromebooks komt bij hun event volgende week (iig een nieuwe Chromecast, dus wie weet)

• crunchytail
Slecht nieuws. Ik mailde Toshiba met de vraag wanneer de vernieuwde versie van de Chromebook 2 in Nederland verschijnt. Dit was het antwoord:
Geachte heer -,

Hartelijk dank voor uw bericht aan Toshiba.

Het door u genoemde Chromebook 2 staat momenteel niet gepland voor introductie op de Benelux markt.

Met vriendelijke groet,

Toshiba Contact Center
Toshiba Product Information
;(

• Miki
  • Nu online
crunchytail schreef op woensdag 23 september 2015 @ 16:14:
Slecht nieuws. Ik mailde Toshiba met de vraag wanneer de vernieuwde versie van de Chromebook 2 in Nederland verschijnt. Dit was het antwoord:

[...]

;(
Mjah het is -als je even in de stoel van Toshiba gaat zitten- niet zo gek om ruiterlijk toe te geven dat er een nieuw model aan zit te komen. De Amerikaanse cb is al voor onder de 250 dollar te krijgen terwijl de Europese vrolijk voor om en nabij de €350 weg gaat. Het zal me dan ook niets verbazen als pas volgend jaar maart wij deze update hier in Europa tegemoet zien. Men is het huidige model nog niet aan het uitfaseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Integendeel, Chromebooks worden in Nederland juist populairder. Steeds meer winkels verkopen Chromebooks. Wat veel mensen niet weten is dat er wereldwijd helemaal niet zo veel verschillende modellen Chromebooks zijn, minder dan 20 stuks. En soms regionaal gebonden.

De nieuwe Dell Chromebook 11 is erg interessant en waterproof is een echt handige feature. En nog veel meer robuustheid als je dit filmpje ziet. Daar zouden meer fabrikanten een voorbeeld aan kunnen nemen.

http://www.pcworld.com/ar...for-playground-abuse.html

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/4juo9c.png

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 616444 op 25-09-2015 22:26 ]

• groggy
  • Niet online
bij gebrek aan een micro hdmi adapter kan ik het niet zelf testen, vandaar dat ik mijn vraag hier stel

Ik heb een asus c201 en die heeft een resolutie van 1366x768. Welke resolutie kan deze weergeven als ik de chromebook aansluit op een fullhd extern scherm? ook 1366x768 of lukt dan 1080p wel? (niet uitgaande van scherm spiegelen, maar enkel en alleen het externe scherm)

Anoniem: 472287

groggy schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 10:09:
bij gebrek aan een micro hdmi adapter kan ik het niet zelf testen, vandaar dat ik mijn vraag hier stel

Ik heb een asus c201 en die heeft een resolutie van 1366x768. Welke resolutie kan deze weergeven als ik de chromebook aansluit op een fullhd extern scherm? ook 1366x768 of lukt dan 1080p wel? (niet uitgaande van scherm spiegelen, maar enkel en alleen het externe scherm)
Die gaat dan gewoon op fullHD :)

• groggy
  • Niet online
top, bedankt

• jheerink14
Anoniem: 616444 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 22:17:
[...]

Integendeel, Chromebooks worden in Nederland juist populairder. Steeds meer winkels verkopen Chromebooks. Wat veel mensen niet weten is dat er wereldwijd helemaal niet zo veel verschillende modellen Chromebooks zijn, minder dan 20 stuks. En soms regionaal gebonden.

De nieuwe Dell Chromebook 11 is erg interessant en waterproof is een echt handige feature. En nog veel meer robuustheid als je dit filmpje ziet. Daar zouden meer fabrikanten een voorbeeld aan kunnen nemen.

http://www.pcworld.com/ar...for-playground-abuse.html

[afbeelding]
Het zijn er wel zeker meer dan 20 geef toe een aantal wat oudere modellen tussen maar ik kan je zo een lijst maken van minimaal 20 verschillende chromebooks.

En over degelijkheid, de N21 van Lenovo heeft ook extra sterke scharnieren, extra stevige body en water resistant keyboard. En stukje goedkoper dan de Dell..

• lukadad
Een lijstje met de chromebooks sinds 2011:

http://www.linux-netbook.com/compare/chromebooks/

In 2015 alleen al 20, weliswaar de verschillende versies (2GB/4GB) van eenzelfde chromebook meegeteld.

• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:02
Ik heb een tijdje gezocht op een leuke chromebook voor erbij, maar helaas vind ik niets naar m'n smaak. Ik ben helemaal verknocht aan m'n retina-scherm, en zoek dus iets gelijkaardigs. FHD is voor mij dan ook niet scherp genoeg meer :D

En ik zou er graag voor willen betalen, dat is dus het probleem niet. Een CB hoeft voor mij geen geweldige processor te hebben, maar wel op z'n minst 64gb SSD, minstens 4gb RAM en een mooi scherm dus. En een degelijke aluminium afwerking.

Enige dat misschien een optie is geweest is de Pixel (2). Alleen is deze belachelijk duur voor wat je ervoor terug krijgt (ik heb 80 euro meer betaald voor m'n MBPr met studentenkorting...). Dat vond ik dan weer jammer.

Hopelijk komen er nog leuke chromebooks uit de komende maand(en). Dan overweeg ik wel om er eentje bij te kopen.

MacBook Air 13' M1 |  iPad mini 2022 |  iPhone 14 Pro | Watch S7

• Miki
  • Nu online
lukadad schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 21:49:
Een lijstje met de chromebooks sinds 2011:

http://www.linux-netbook.com/compare/chromebooks/

In 2015 alleen al 20, weliswaar de verschillende versies (2GB/4GB) van eenzelfde chromebook meegeteld.
Leuke lijst maar heel veel zijn hier (nog) niet te koop, Asus flipbook. Daarnaast zijn merken als Haier, CDI en HiSense hier helemaal niet te koop.

In Nederland is de situatie bedroevend, deze week heeft CB nog maar 3 modellen in hun webshop. Check: http://www.laptopshop.nl/category/224796/chromebooks.html

Ik snap de feeststemming hier in de laatste berichten dan ook totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
Vandaar dat als je dus een leuke wil hebben je al snel in buitenland uitkomt. In de VS zijn zeker 25 modellen verkrijgbaar, en inderdaad een aantal zijn bijna gelijk aan elkaar, Haier,Hisense,Poin2 etc allen zelfde processor etc, alleen iets andere looks. Maar verder zijn dat overigens prima machines.

En als je kijkt naar de prijzen bij de laptopshop snap je ook dat importeren kennelijk loont. De 15 inch acer kost daar bijna €200,- meer dan bij *weg* spam (ong €560 tov €360) en de flip hebben ze daar al paar maanden te koop

[ Voor 29% gewijzigd door br00ky op 29-01-2017 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Als je kijkt naar de browserstats voor Nederland dan groeit het aandeel van ChromeOS hier ook nauwelijks, daar kan je in elk geval uit afleiden dat de populatie aan actieve Chromebooks niet echt enorm stijgt. Of er is een enorme vloot aan onzichtbare Chromebooks die allemaal dichtgetimmerd achter firewalls op intranetten op scholen en bedrijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De gemiddelde Nederland is oerconservatief en heeft een 'wat de boer niet kent, dat vreet die niet' mentaliteit. (niets ten nadele van de echte boeren). Dat geldt ook voor Chrome OS. Niet te geloven hoe sommige mensen zo vastgeroest kunnen zijn aan Windows, eng gewoon.

Microsoft probeert Google dwars te zitten door goedkope laptops met Windows + Bing in de markt te dumpen. Alleen zijn die goedkope machines in de praktijk niet vooruit te branden omdat Windows een te groot OS is om fatsoenlijk op zulke lichte machines te kunnen draaien. Net zoals eerder met die netbooks ellende. Waar is ook weer die ezel met die verrekte steen. In tegenstelling tot Chromebooks met Chrome OS wat erg licht is en daarom wel flitsend snel werkt.

Je ziet in Nederland Chromebooks nu absoluut in opkomst komen. Dell start pas sinds kort met Chromebooks in Nederland, Lenovo ook.

Goede adressen zijn om in de gaten te houden zijn Amazon.co.uk en Amazon.de. Vaak voordeliger en gratis verzending naar Nederland zonder douane gedoe want Europees. We hebben waarschijnlijk als Nederlander wat langer nodig met nieuwe techniek dan de Amerikanen.

Ontwikkelingen staan ook niet stil bij Google. Op de Chromebook werken steeds meer Android apps. Voor Chrome OS kun je sinds kort ook een Chromebit nemen. Google is flink bezig met Chrome OS.

http://www.pcmweb.nl/nieu...e-os-stick-chromebit.html

Afbeeldingslocatie: http://cdn.redmondpie.com/wp-content/uploads/2015/03/Chromebit-main.png

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 616444 op 27-09-2015 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Miki schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 23:46:
[...]
Ik snap de feeststemming hier in de laatste berichten dan ook totaal niet.
Ik kan Toshiba niet eens meer in de pricewatch terug vinden. Het is fijn ding. Full HD IPS scherm voor 324 euro. Niet alles kan er mee maar internetten op de bank gaat beter dan op een tabletje.

Oh, het linkje staat nog wel boven het topic :)

[ Voor 6% gewijzigd door bouwfraude op 28-09-2015 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
Na onze eerste chromebook (Asus C300) komt er binnenkort een tweede binnen, de Asus Flip C100p (import via familie in de USA). De oude windows-laptop weigeren de kinderen gewoonweg nog te gebruiken. Het duurt veel te lang eer die opgestart is en voor hun gebruik (surfen, YouTube, smartschool) hebben ze meer dan genoeg aan een chromebook.

Nog even getwijfeld ivm met de net aangekondigde Pixel C, maar het prijsverschil is wel heel groot (300 euro voor de flip tgo. ca. 700 euro voor de Pixel C).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
De Dell Chromebook 13 is nu beschikbaar. http://www.dell.com/nl/be...book-13-7310/pd?ref=PD_OC

Het goedkoopste model is (inclusief BTW) €506,99. Vrij prijzig.

[ Voor 3% gewijzigd door crunchytail op 01-10-2015 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Nu online
crunchytail schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 17:23:
De Dell Chromebook 13 is nu beschikbaar. http://www.dell.com/nl/be...book-13-7310/pd?ref=PD_OC

Yup, ik ben er wel van gecharmeerd, maar hij moet 100 euro goedkoper zijn wil ik hem kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:48
Ik heb nu ruim een week de Asus Chromebook Flip in gebruik (gekocht via Amazon USA) en nog geen moment spijt van mijn aankoop! De aluminium behuizing is uitstekend, de performance is meer dan prima en het toetstenbord is heerlijk (ik heb geen bijzonder grote handen). Ik had mijn twijfels over het scherm en dan voornamelijk de resolutie, maar het is me absoluut meegevallen. De leesbaarheid is heel goed op het IPS scherm.

Ik maak al lange tijd gebruik van allerlei Google applicaties (ook op het werk) dus de keuze voor een Chromebook lag voor de hand. Ik doe zo'n beetje alles online, dus Windows is voor mij niet nodig.
Of je nu in een meeting notities moet maken in laptopmodus, een recept op het scherm hebt staan in tentmodus tijdens het koken of foto's laat zien in tabletmodus... alles kan met de deze lichtgewicht :)

Zijn er dan geen nadelen? Ik ervaar het niet echt als nadeel, maar FullHD en een USB 3.0 poortje was perfect geweest.

Mocht iemand specifieke vragen hebben, laat het me weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kepler schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:35:
[...]

Yup, ik ben er wel van gecharmeerd, maar hij moet 100 euro goedkoper zijn wil ik hem kopen.
Mooi ding. Wordt wat kwalteit betreft vergeleken met de Google Pixel 2.
Dan is deze Dell eigenlijk helemaal niet zo duur meer.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 616444 op 01-10-2015 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online

Het enige wat jammer is, is dat dit een zakelijke Dell betreft. Deze kun je als normale consument niet kopen, tenminste bij navraag kreeg ik te horen dat dit niet kon. Het is wachten totdat er resellers zijn zoals Paradigit die deze Dell gaan aanbieden.

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 01-10-2015 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Dynamix schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:44:
Ik heb nu ruim een week de Asus Chromebook Flip in gebruik (gekocht via Amazon USA) en nog geen moment spijt van mijn aankoop! De aluminium behuizing is uitstekend, de performance is meer dan prima en het toetstenbord is heerlijk (ik heb geen bijzonder grote handen). Ik had mijn twijfels over het scherm en dan voornamelijk de resolutie, maar het is me absoluut meegevallen. De leesbaarheid is heel goed op het IPS scherm.

Ik maak al lange tijd gebruik van allerlei Google applicaties (ook op het werk) dus de keuze voor een Chromebook lag voor de hand. Ik doe zo'n beetje alles online, dus Windows is voor mij niet nodig.
Of je nu in een meeting notities moet maken in laptopmodus, een recept op het scherm hebt staan in tentmodus tijdens het koken of foto's laat zien in tabletmodus... alles kan met de deze lichtgewicht :)

Zijn er dan geen nadelen? Ik ervaar het niet echt als nadeel, maar FullHD en een USB 3.0 poortje was perfect geweest.

Mocht iemand specifieke vragen hebben, laat het me weten!
Eens! CB Flip bevalt super. Scherm is tikkie klein, maar dat maakt de laptop ook weer super handzaam. Voor het langdurige werk pak ik m'n Windows laptop.

Ik heb 'm bij Amazon UK laten verschepen. 2 Nadelen van de import; toetsenboard layout is Brits (dan zou Amazon US inderdaad handiger zijn), en bij de lader zit een UK verloop. Een EU verloopstekker die op de lader past heb ik nog niet gevonden. Iemand een tip?

It seemed like a good idea at the time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
Miki schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 22:08:
[...]

Het enige wat jammer is, is dat dit een zakelijke Dell betreft. Deze kun je als normale consument niet kopen, tenminste bij navraag kreeg ik te horen dat dit niet kon. Het is wachten totdat er resellers zijn zoals Paradigit die deze Dell gaan aanbieden.
Even via een kennis met een eigen bedrijf bestellen.
(Sta zelf gelukkig ingeschreven bij de KvK).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:52
Ik probeer een serie te kijken op mijn samsung chromebook, maar hij speelt geen geluid af.
.MKV en .AVI geven allebei geen geluid, wel beeld en subs.
Ik heb het geprobeerd met 2 verschillende video players, de standaard en een uit de webstore.
Op mijn windows laptop werken ze wel gewoon.

Iemand misschien een idee?

[ Voor 7% gewijzigd door stokmeister op 11-10-2015 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14

De nieuwe Toshiba Chromebooks komen er ook aan, lijkt erop dat ze een aantal van de zaken die minder waren op de oude verbeterd hebben , heeft o.a. verlcuht toetsenbord en er komt ook een snellere I3 variant.
De oude (3340/cb30) was al heel mooi, met een verlicht keyboard wordt het nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
jheerink14 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 13:35:
[...]

De nieuwe Toshiba Chromebooks komen er ook aan, lijkt erop dat ze een aantal van de zaken die minder waren op de oude verbeterd hebben , heeft o.a. verlcuht toetsenbord en er komt ook een snellere I3 variant.
De oude (3340/cb30) was al heel mooi, met een verlicht keyboard wordt het nog beter
Nu wel met ventilator dus dat is iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Morgen ga ik een Dell Chromebook 11 bestellen. Zodra ik hen binnen heb laat ik weten wat mijn ervaringen er mee zijn.

update
Het is een Acer Chromebook CB3-111 met 4gb ram, de Dell Chromebook 11 met 4gb ram is zeer slecht leverbaar.
Ik ben benieuwd of ik mijn schoonzus gelukkig kan maken :)

[ Voor 48% gewijzigd door Miki op 11-10-2015 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Miki schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 16:22:
Morgen ga ik een Dell Chromebook 11 bestellen. Zodra ik hen binnen heb laat ik weten wat mijn ervaringen er mee zijn.

update
Het is een Acer Chromebook CB3-111 met 4gb ram, de Dell Chromebook 11 met 4gb ram is zeer slecht leverbaar.
Dat zal vast wel lukken. De Acer CB3-111 is niet voor niets de Nummer 1 Laptop best seller op Amazon.com. Verslaat zelfs alle andere Windows laptops in verkoopaantallen. Ik heb de grote broer Acer Chromebook 15 die meer dan uitstekend bevalt.

Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/G/01/electronics/acer/B00MMLV7VQ_image_2x.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 616444 op 11-10-2015 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
Hier werd de nieuwe kleine spruit Asus flip zeer wel ontvangen in het weekend. Het is een kleine mooie verschijning die met zijn touchscreen en tablet-stand zeer gesmaakt wordt door vrouw en kinderen. De grote broer, Asus C300, stond er eventjes beteuterd bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:28
Miki schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 16:22:

update
Ik heb ook veel moeite moeten doen voor de Dell, uiteindelijk via kennissen die in Amerika wonen geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
frietsje schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:05:
[...]

Ik heb ook veel moeite moeten doen voor de Dell, uiteindelijk via kennissen die in Amerika wonen geregeld.
Tot voor kort kon je een de 4GB versie non-touch versie gewoon bij Paradigit bestellen maar nu dus niet meer. Centralpoint de andere leverancier die dit model ooit ook kon leveren heeft nu een levertijd van meer dan 10 dagen. Het lijkt erop dat er even geen batch te verkrijgen is in Nederland.

Met de Acer CB3-111 lever ik op robuustheid wat in maar krijg er wel een iets hogere resolutie voor terug en wat de cpu betreft een N2940 ipv N2840. Verder ontlopen ze elkaar niet heelveel, you win some, you lose some :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Gisterenavond mijn eerste uurtjes ervaring op gedaan met een Chromebook :)

Voor mijn digibete schoonzus een Acer Chromebook CB3-111 gekocht en deze gisteren geïnstalleerd en uitgelegd hoe e.e.a. werkt.

Ik vind voor de prijs die je betaald het een ontzettende goede deal. Het materiaalgebruik, trackpad, scherm en toetsenbord zijn prima in orde. De laptop is volledig van plastic maar de rubberachtige/satijnen coating oogt en voelt uitstekend. Ditzelfde geldt ook voor de trackpad, weliswaar niet in de buurt komend van mijn macbook pro maar zoveel malen beter dan ik gewend ben van windows laptops. En dan de snelheid, die is dik in orde en je zou zelfs kunnen zeggen verbluffend. Voor de specs die het apparaatje gaat het allemaal als de brandweer.

Ik zie het wel zitten en ik verwacht over een paar weken een tevreden klant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 451726

Voor iedereen die de looks en feel van een Chromebook ook op zijn PC wil hebben of eerst eens wil uitproberen voor de aanschaf van een Chromebook. Dit is heel erg leuk: http://chromixium.org/

Je eigen PC werkt dan bijna zoals Chrome OS èn je hebt geen Windows meer nodig.
Het is een combinatie van Chrome OS en Ubuntu Linux. Grafisch ziet het er al schitterend uit.

Mij bevalt de Chromebook zo goed dat ik dit eens ga uitproberen wanneer de 64-bit versie beschikbaar is.

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-VyzJO1x6c5g/VHRMaURFj1I/AAAAAAABjio/SwHxTWR7IAk/s1600/Chromixium_File_Manager.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 451726 op 20-10-2015 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Anoniem: 451726 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:01:
Voor iedereen die de looks en feel van een Chromebook ook op zijn PC wil hebben of eerst eens wil uitproberen voor de aanschaf van een Chromebook. Dit is heel erg leuk: http://chromixium.org/

Je eigen PC werkt dan bijna zoals Chrome OS èn je hebt geen Windows meer nodig.
Het is een combinatie van Chrome OS en Ubuntu Linux. Grafisch ziet het er al schitterend uit.

Mij bevalt de Chromebook zo goed dat ik dit eens ga uitproberen wanneer de 64-bit versie beschikbaar is.

[afbeelding]
Mja dit is gewoon Ubuntu met een schilletje. Wilde gok maar gezien menu in beeld een lde afgeleide.
Als je echt Chrome OS wilt testen ga dan eens kijken of je Cloud Ready aan de praat weet te krijgen. Voor een uitgebreide review: http://arstechnica.com/ga...mebook-with-cloudready/2/

En check ook eens http://arnoldthebat.co.uk/wordpress/ voor Chromium OS builds. Met een beetje speurwerk kun je trouwens van deze builds een Chrome OS updaten ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 20-10-2015 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Tsja, als je het alleen maar wilt uittesten kan je ook gewoon Chrome op Windows fullscreen openen en er niet meer uit gaan, en kijken of dat genoeg voor je dagelijkse workflow is.

[ Voor 18% gewijzigd door Dreamvoid op 21-10-2015 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
groggy schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:57:

Via instellingen moet je bij 'personen' een vinkje plaatsen bij 'Wachtwoord is nodig om uit sluimerstand te komen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dreamvoid schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:14:
Tsja, als je het alleen maar wilt uittesten kan je ook gewoon Chrome op Windows fullscreen openen en er niet meer uit gaan, en kijken of dat genoeg voor je dagelijkse workflow is.
Klopt. Maar op een Chromebook kun je ook Linux installeren en erbij of ernaast gebruiken.
Dan is Chromixium best vergelijkbaar met de functionaliteit. De hele look en feel is erg nice gedaan. En omdat de basis Ubuntu is kun je er ook nog eens perfect Steam games op spelen.

Al blijft een Chromebook natuurlijk de King in eenvoud en gebruiksvriendelijkheid. Cromixium is vooral leuk voor erbij.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/vzzo2d.png

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 451726 op 21-10-2015 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-04 09:11

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Anoniem: 451726 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:48:
[...]

Klopt. Maar op een Chromebook kun je ook Linux installeren en erbij of ernaast gebruiken.
Is dat zo? Ik heb een maand of twee geleden nog eens gezocht naar een Linux distro welke gewoon goed draait op een Chromebook maar er is altijd wel iets wat niet werkt/functioneerd qua hardware. Dus, ja je kunt Linux installeren op een Chromebook, om vervolgens niet volledig / optimaal gebruik kunnen maken van je hardware heeft tot op dit moment mij nog doen weerhouden om een Chromebook aan te schaffen.

Indien iemand andere ervaringen hiermee heeft verneem ik dat graag!

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WeaZuL schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:58:
[...]

Is dat zo? Ik heb een maand of twee geleden nog eens gezocht naar een Linux distro welke gewoon goed draait op een Chromebook maar er is altijd wel iets wat niet werkt/functioneerd qua hardware. Dus, ja je kunt Linux installeren op een Chromebook, om vervolgens niet volledig / optimaal gebruik kunnen maken van je hardware heeft tot op dit moment mij nog doen weerhouden om een Chromebook aan te schaffen.

Indien iemand andere ervaringen hiermee heeft verneem ik dat graag!
Linux op een Chromebook gaat prima met Crouton:
https://www.linux.com/lea...n-chromebook-with-crouton

Een Chromebook neem je vooral om de snelheid en het grote gebruiksgemak van Chrome OS.
Toen ik mijn Chromebook kocht dacht ik vooraf er direct Linux op te zetten. Chrome OS werkt alleen zo fijn dat ik totaal geen behoefte heb om daar nog zelf Linux op of naast te zetten.

Linux draait wel op de PC als main OS.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 451726 op 21-10-2015 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
HP komt met een nieuwe 14" Chromebook met een 1920x1080 resolutie. Adviesprijs €349,-.

http://hpnewsroom.pr.co/1...hermen-en-speelse-kleuren

[ Voor 10% gewijzigd door crunchytail op 22-10-2015 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Nu online
Ik heb eindelijk een Chromebook! Een Toshiba 2 (2015) :D Net gekocht in New York, voor de schappelijke prijs van 300 dollar. Nu een paar minuten in gebruik, maar ik zal binnenkort wel een uitgebreidere review schrijven.

Eerste indruk?
- Supermooi scherm
- Kwaliteit voelt prima aan, geen Macbook maar wel beter dan verwacht
- Toetsenbord typt lekker
- Supersnel vergeleken met Windows!
- Heel af en toe hoor ik de fan eventjes aan gaan, alleen hoorbaar in stille kamers denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
kepler schreef op maandag 09 november 2015 @ 03:36:
Ik heb eindelijk een Chromebook! Een Toshiba 2 (2015) :D Net gekocht in New York, voor de schappelijke prijs van 300 dollar. Nu een paar minuten in gebruik, maar ik zal binnenkort wel een uitgebreidere review schrijven.
...
Proficiat met je keuze.

Vergeet ook niet je goodies te redeemen :
https://www.google.com/intl/en/chrome/devices/goodies.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
kepler schreef op maandag 09 november 2015 @ 03:36:

Eerste indruk?
- Supermooi scherm
- Kwaliteit voelt prima aan, geen Macbook maar wel beter dan verwacht
- Toetsenbord typt lekker
- Supersnel vergeleken met Windows!
- Heel af en toe hoor ik de fan eventjes aan gaan, alleen hoorbaar in stille kamers denk ik
Gefeliciteerd, ik neem aan dat je de Celeron versie hebt? (of toch de i3 ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:30
Anoniem: 616444 schreef op zondag 27 september 2015 @ 19:05:
Microsoft probeert Google dwars te zitten door goedkope laptops met Windows + Bing in de markt te dumpen. Alleen zijn die goedkope machines in de praktijk niet vooruit te branden omdat Windows een te groot OS is om fatsoenlijk op zulke lichte machines te kunnen draaien. Net zoals eerder met die netbooks ellende. Waar is ook weer die ezel met die verrekte steen. In tegenstelling tot Chromebooks met Chrome OS wat erg licht is en daarom wel flitsend snel werkt.
Ik heb een Asus EeeBook F205TA gekocht voor op vakantie en het is een prachtig apparaat en zeker niet traag te noemen. Er staat inmiddels Windows 10 op wat ook erg fijn werkt. Ook de lange accuduur is zeer fijn.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Nu online
xabre16v schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:51:
[...]

Gefeliciteerd, ik neem aan dat je de Celeron versie hebt? (of toch de i3 ;) )
Ja de Celeron, vandaar ook de fan :) Snel genoeg!

Goodies inderdaad al gevonden, precies op tijd voor de films (alhoewel het een beetje een schraal aanbod is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rimave schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:16:
[...]

Ik heb een Asus EeeBook F205TA gekocht voor op vakantie en het is een prachtig apparaat en zeker niet traag te noemen. Er staat inmiddels Windows 10 op wat ook erg fijn werkt. Ook de lange accuduur is zeer fijn.
Zelf vergeleken? Een Chromebook werkt in vergelijking sneller. Windows 10 is gewoon te zwaar voor zulke lichte hardware in vergelijking met het veel slankere Chrome OS.

Dat is geen tekortkoming maar een logisch gevolg: goedkope hardware is nu eenmaal trager. Anders kocht geen hond duurdere hardware. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-04 09:52
Ik heb een vraagje. Ik sta in het dagelijks leven voor de klas en het is een digitale school. Ik heb een MacBook Pro in bruikleen, maar ik vind het eigenlijk drie keer niks. Het ding is al twee jaar in gebruik, de batterij is in twee uur leeg als het WiFi aanstaat en ik maak mijn PowerPoints voor de leerlingen op mijn desktop, want ik heb een mooi 27" scherm thuis staan. Maar de lay-out wil nog wel eens veranderen en dat moet ik dan apart aanpassen en dergelijke.

Ik zit er aan te denken om een Chromebook aan te schaffen, voornamelijk vanwege zijn mooie formaat en lange accuduur (zeer groot voordeel!). Ik vraag me alleen af of mijn PowerPoints (Office 2013) ook af te spelen zijn op de Chromebook? Ik werk veel met plaatjes, pijltjes, animatietje hier en daar; 'ingewikkelde' PPP's dus. Het gaat me er dus vooral om dat alles een beetje compatibel is met elkaar.

Hoor graag jullie ervaringen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Je kan gewoon checken of de powerpoint presentatie ook werkt in office online, aangezien je met office online zal moeten werken op de chromebook. Want als je de powerpoint converteerd naar google docs dan weet je een ding zeker, dan zullen er dingen verspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Met Groggy. Kijk naar PowerPoint online of switch naar Google Sheets. Ik heb het laaste gedaan.
Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste