Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google heeft een nieuwe Chromebook site gelanceerd. Met een handig overzicht van alle beschikbare Chromebooks van dit moment.

Ook nieuwe modellen van merken waar ik nog nooit van had gehoord zoals Haier en Hisense voor $149. Dat zijn pas leuke prijzen. Ik ben benieuwd naar de reviews hiervan.

https://www.google.com/chromebook/

Afbeeldingslocatie: https://tctechcrunch2011.files.wordpress.com/2015/03/hisense-chromebook-1.png?w=640&h=480
Afbeeldingslocatie: http://images.techtimes.com/data/images/full/65658/haier-chromebook.jpg?w=600

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:28
Weet iemand een winkel in de omgeving Den Haag/Delft/Rotterdam waar ze een aantal chromebooks hebben staan zodat ik ze in het echt kan vergelijken? Ben laatst bij de MediaMarkt in Den Haag geweest, maar daar hadden ze er maar eentje staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:21

Wekkie

Yeah

Afgaande op ervaringen van sommige users met de Toshiba Chromebook 2 krijg ik het idee dat het niet altijd lukt om .mkv's lokaal vloeiend af te spelen. Die h284ify plugin klinkt in ieder geval veelbelovend voor 1080p streaming via Chrome in ChromeOS, maar zal er niet een punt komen dat YouTube niet langer werkt met zo'n fix?

Ondanks de processor zou ik toch verwachten dat .mkv's in Crouton + VLC (of misschien met mpv) vloeiend afspelen. Maar dat is dus niet in alle gevallen zo?

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 18:03
mkv bestanden zijn lastig op chromebooks om die vloeiend af te spelen, geen idee waarom.

Tevens, Full HD chromebooks, Toshiba CB30 en een van Acer, mis ik er nog eentje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:19

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Mag het ook meer dan full hd zijn? Dan de Chromebook Pixel met 2560x1700.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Met liefde, als ie geen 1000+ euro had gekost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb sindskort ook de Toshiba Chromebook 2.. echt een hele mooie machine, design is echt top, toetenbord/trackpad is prima, stevig voor een plastic machine en ziet er niet goedkoop uit voor een apparaat van 344 euro.

Scherm is net zo goed als mijn voormalige 13 inch Macbook :) Top apparaatje, ben er blij mee.

Weet iemand waar je in Nederland zo'n adapterplug zou kunnen kopen? http://www.amazon.com/SF-...cle-adapter/dp/B004OGXYAY
Lijkt me handiger dan zo'n slingerende adapter.

[ Voor 23% gewijzigd door xabre16v op 08-05-2015 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chromebooks zijn wat mij betreft kut dingen, gewoon kansloos. zou er zelf ook geen een willen kopen. ben meer van de high-end stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 00:39:
chromebooks zijn wat mij betreft kut dingen, gewoon kansloos. zou er zelf ook geen een willen kopen. ben meer van de high-end stuff.
Totaal niet met je eens, ideale dingen om op vakantie mee te nemen, kosten geen fuck, boeit niet als ze kapot gaan o.i.d.

Ideaal voor digitaal minder begaafde familieleden, google accountje maken en geen zorgen maken over wat ze aan toolbars, mallware of virussen binnen halen.

Of gewoon voor jezelf, op de bank, beetje browsen o.i.d. en met een klein beetje moeite zet je er een linux distributie op en heb je voor minder dan 300 euro een hele leuke en snelle laptop.

Kortom, even de oogkleppen af dan ontdek je dat er best mogelijkheden zijn en hoef je jezelf niet voor paal te zetten met je taalgebruik en het feit dat je een grotere internetplasser hebt door nog even te benadrukken dat je meer van het highendstuff bent (wat imo echt de meest kansloze opmerking van de dag is, maar dat terzijde ;) )

Want op die manier zet je toffe dingen als chromebooks of raspberry's wel heel snel opzij :)

[ Voor 3% gewijzigd door martijnm71 op 01-05-2015 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 21:22
Helemaal eens met martijnm71. Topdingetje om even snel wat op te zoeken.

Even wat anders. Ik werk graag met remote desktop op mijn Toshiba 2, maar zodra ik dit aanzet krijg ik geen fullscreen (verkeerde verhoudingen).

Weet iemand hoe je dit wel voor elkaar krijgt? En heeft het ermee te maken dat mijn computer maximaal 1680bij1050 kan ipv 1920bij1080?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 00:39:
Hartelijk bedankt voor de info, daar kunnen we wat mee :>

Ga je dit in elk topic van een product dat je niet hebt of wil schrijven?

[ Voor 3% gewijzigd door Pinin op 01-05-2015 13:05 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Ik zit toch nog steeds te twijfelen over de Toshiba Chromebook 2, ideaal ding behalve dus de iets 'langzamere' processor (alhoewel daar wel mee te leven is).
Nu moet ik toch nog even wachten tot ik er eentje kan kopen (net nieuw huis, dus wat andere prio's), maar hoe groot is de kans dat er dit jaar een Chromebook uitkomt met full HD scherm (13") en een snelle processor (wat meer op de toekomst voorbereid).

Bijvoorbeeld deze: nieuws: Acer belooft accuduur tot 11,5 uur met nieuwe Chromebook 15-modellen
Acer heeft ook de CB5-571 en C910 aangekondigd. Deze versies van de Chromebook 15 zijn desgewenst leverbaar met Intel Core i3 5005U-, Core i5 5200U- of Celeron 3205-processors. Ook het werkgeheugen is groter met maximaal 4GB, terwijl er ssd-opslag tot 32GB geleverd kan worden. Bovendien zijn de schermen te upgraden naar full-hd-exemplaren. De accuduur wordt bij de Core i5-cpu op 8,5 gespecificeerd en bij de Core i3 en Celeron op 9 uur. Details over de prijzen en verkrijgbaarheid van deze versies heeft Acer nog niet gegeven.
Alleen dan dus een 12-13" versie, vind 15" toch net te groot :)
Of zeg ik nu iets heel vreemds en is de i3 of i5 helemaal niet veel sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Jawel, die is wel veel sneller. Ik zou daar ook voor gaan. Overigens is die 15" echt wel een nette machine. Je zíet wel wat op dat scherm. Kleiner dan 13" en dan full-HD wordt erg ogen knijpen.

Die 15" acer is best wel slank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBNMK
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:48
Heeft iemand ervaring met een Chromebook en het gebruik van Plex via de website of de Chrome Plex app? Werkt dat een beetje en dan met name 720/1080P?

Verder zou ik voor mijn werk ook via RDP op Windows Servers willen inloggen om het eea te doen, werkt dat een beetje? Ik gebruik wel vaak de Windows + R keyboard shortcut... Is daar een oplossing voor?

Ben heel erg aan het twijfelen of het wel een apparaat voor mij is. Ben namelijk erg geïnteresseerd in de Chromebook 2 van Toshiba!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:55
RBNMK schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 00:17:
Heeft iemand ervaring met een Chromebook en het gebruik van Plex via de website of de Chrome Plex app? Werkt dat een beetje en dan met name 720/1080P?

Verder zou ik voor mijn werk ook via RDP op Windows Servers willen inloggen om het eea te doen, werkt dat een beetje? Ik gebruik wel vaak de Windows + R keyboard shortcut... Is daar een oplossing voor?

Ben heel erg aan het twijfelen of het wel een apparaat voor mij is. Ben namelijk erg geïnteresseerd in de Chromebook 2 van Toshiba!
Ik heb zelf de Chromebook 2 en maak gebruik van de Chrome Plex app; alhoewel die app eigelijk niets meer is dan de website in een apart venster. :P Kijk alles in 720/1080p en Werkt als een trein! :D

Zelf log ik dagelijk d.m.v. Chrome Remote Desktop in op m'n Mac Mini thuis (fungeert als mediacenter) en ook daar nog nooit problemen mee gehad.

[ Voor 12% gewijzigd door GermanPivo op 08-05-2015 14:15 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
RielN schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 19:36:
Jawel, die is wel veel sneller. Ik zou daar ook voor gaan. Overigens is die 15" echt wel een nette machine. Je zíet wel wat op dat scherm. Kleiner dan 13" en dan full-HD wordt erg ogen knijpen.

Die 15" acer is best wel slank.
Misschien maar even wachten tot deze ergens in het echt te bewonderen is. Ik wil hem ook gewoon gebruiken tijdens reizen/treinen/etc. dus dan is 13" wel een prima maatje tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet een oplossing voor het gebrek aan F-toetsen op mijn HP chromebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 07:43
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 17:02:
Wie weet een oplossing voor het gebrek aan F-toetsen op mijn HP chromebook
Dat is in instellingen aan te passen:

Afbeeldingslocatie: http://www.chromestory.com/wp-content/uploads/2013/11/function-keys-chromebook.png

Dan is het search + cijfer voor de function toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Werken de eenvoudige rj45 -> usb Adapterset ook op een chromebook? Bijvoorbeeld deze http://www.ebay.nl/itm/US...in_15&hash=item2a48baa0e6 ? Of zijn er andere goedkope die wel werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindpower
  • Laatst online: 27-03 23:25
groggy schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 01:12:
Werken de eenvoudige rj45 -> usb Adapterset ook op een chromebook? Bijvoorbeeld deze http://www.ebay.nl/itm/US...in_15&hash=item2a48baa0e6 ? Of zijn er andere goedkope die wel werken?
Meestal niet, je moet namelijk drivers installeren. In de duurdere kastjes zit een extra stukje hardware en daar is het wel gewoon Plug and..ethernet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Mindpower schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 12:36:
[...]

Meestal niet, je moet namelijk drivers installeren. In de duurdere kastjes zit een extra stukje hardware en daar is het wel gewoon Plug and..ethernet.
Bedankt, dan wordt het minder interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De knoop doorgehakt en ook een Chromebook besteld. Ik zocht een laptop met een goed en groot scherm: het is de Acer Chromebook 15 geworden. In de reviews klinkt het goed, 15.6" IPS-scherm in Full HD en een goede bouwkwaliteit. Lekker ruim, geen gepriegel.

Ik ben zeer benieuwd hoe het allemaal in de praktijk gaat bevallen. Het is mijn allereerste Chromebook, spannend!

Afbeeldingslocatie: http://techedgesales.com/wp-content/uploads/2015/03/before-you-buy-166-chromebook-pi-1024x576.jpg

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2015 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:18

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 22:48:
De knoop doorgehakt en ook een Chromebook besteld. Ik zocht een laptop met een goed en groot scherm: het is de Acer Chromebook 15 geworden. In de reviews klinkt het goed, 15.6" IPS-scherm in Full HD en een goede bouwkwaliteit. Lekker ruim, geen gepriegel.

Ik ben zeer benieuwd hoe het allemaal in de praktijk gaat bevallen. Het is mijn allereerste Chromebook, spannend!
Ik ben benieuwd, hou ons op de hoogte m.b.t. je ervaringen!

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeaZuL schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:11:
[...]

Ik ben benieuwd, hou ons op de hoogte m.b.t. je ervaringen!
De Acer Chromebook 15 bevalt uitstekend. Met 15 inch is het geen kleintje, de bouwkwaliteit is voor zo'n goedkope laptop ook veel beter dan gedacht. De buitenkant is apart afgewerkt, voelt aan als katoen en daardoor heel luxe. Wat direct opvalt is het goede Full HD scherm met brede kijkhoeken en mooi contrast. Netflix hierop kijken is echt een feestje gebleken, de grote speakers helpen daar echt bij.

Chrome OS is zo razendsnel, al vond ik het in het begin flink wennen. Gelukkig zit je niet helemaal vast in het Google wereldje doordat er genoeg andere apps zijn zoals van Word, Outlook en Onedrive.

Hij is wel erg wit, benieuwd of dat ook zo blijft. Deze Chromebook doet me veel denken aan een vorige oude witte MacBook van mij, het toetsenbord typt ook precies hetzelfde. Al met al erg tevreden, want hoewel het een goedkope laptop voor erbij is voelt het totaal niet als een budget laptop. We gebruiken hem inmiddels ook al veel als desktop vervanger.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/qrdzc1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week ging m'n scherm op zwart... Bleek dat je een recovery programma nodig hebt. Zeg maar de Google versie van crashen. Gedaan. Ben een paar dagen weer lekker aan de slag met m'n HP Chromebook... Ging die net weer op zwart. Afijn, weer recoveren. Gelukkig had ik het programma nog op m'n usb stick.

Meer mensen die hier last van hebben? Wat kan de oorzaak hiervan zijn? En wat kan ik eraan doen. Misschien typisch voor de HP versie? Ik heb 'm iets langer dan 1 jaar....
Enige dat eigenlijk de laatste week (zit ik me zo te bedenken) als een nieuw duveltje uit een doosje kwam is Ask. com. Die heb ik net removed van m'n settings.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2015 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@philo12: klinkt als hardware. Ik zou zeker langs de winkel hiermee gaan nu je nog garantie hebt.

Wel bijzonder eigenlijk dat Chromebooks in Nederland nog niet zo heel hard aanslaan. Hier op tweakers forum wordt er bar weinig over Chromebooks geschreven. Terwijl een Chromebook in developers mode met Crouton toch ook een volledige tweak bak is. En je volop met Android apps aan de slag kan.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2015 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
ik heb een Asus C201 gekocht, een heerlijk apparaatje. Alleen wil ik nu bij kennissen op het netwerk. Hij vind heeel veel andere netwerken maar niet die van kennissen, ook niet wanneer ik naast de router sta. Met allerlei andere apparaten is vinden van het betreffende netwerk totaal geen probleem. Hoe kan in dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
groggy schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 16:40:
ik heb een Asus C201 gekocht, een heerlijk apparaatje. Alleen wil ik nu bij kennissen op het netwerk. Hij vind heeel veel andere netwerken maar niet die van kennissen, ook niet wanneer ik naast de router sta. Met allerlei andere apparaten is vinden van het betreffende netwerk totaal geen probleem. Hoe kan in dit oplossen?
Handmatig de SSID invoeren al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:07
Naast het handmatig proberen invoeren van de SSID kan het ook zijn dat het protocol(bijv. N of AC) of het kanaal niet ondersteund worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Miki schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 19:15:
[...]

Naast het handmatig proberen invoeren van de SSID kan het ook zijn dat het protocol(bijv. N of AC) of het kanaal niet ondersteund worden.
bedankt het netwerk stond op kanaal 13, na dit te hebben gewijzigd naar een lager kanaal vond de chromebook het netwerk zonder problemen. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 01:43
Ik heb zojuist de Toshiba Chromebook 2 (CB30-B-104) gekocht. Het lijkt er wel op dat de voorraad snel afneemt, een paar dagen geleden waren er nog allerlei shops (met beperkte voorraad, dat wel) en vandaag nog maar een handvol. De levertijd is bij mij nu ook een week.

Ik ben wel heel benieuwd hoe hij is. Hij zou een stuk beter (en mooier) moeten zijn dan m'n Samsung XE303. Te zijner tijd zal ik wel een review/vergelijking schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 22:33:
@philo12: klinkt als hardware. Ik zou zeker langs de winkel hiermee gaan nu je nog garantie hebt.

Wel bijzonder eigenlijk dat Chromebooks in Nederland nog niet zo heel hard aanslaan. Hier op tweakers forum wordt er bar weinig over Chromebooks geschreven. Terwijl een Chromebook in developers mode met Crouton toch ook een volledige tweak bak is. En je volop met Android apps aan de slag kan.
Buiten de garantie. HP zei dat het niet de moeite waard is te repareren vanwege de loonkosten. Op internet zijn suggesties hoe je DIY aan de slag kan. Begin ik niet aan. Heb 'm maar aan een handigerd gegeven, en zelf een 2dehands Samsung XE303 gekocht. Nadelen: geluid is minder, batterijduur 2 uur korter, niet zo snel... Maar weegt minder, is handzamer, zo te zien wat robuuster en het kleinere scherm vind ik niet zo'n bezwaar... Nou kijken hoe lang die het uithoudt.

Chromebooks zijn een uitkomst voor de mensen die basale dingen doen op internet, en lekker goedkoop. Maar zijn denk ik toch minder populair dan gedacht. Komt omdat mensen blijven zweren bij Windows en Apple. Voor mij volstaat het voor 99%. Vind zelf het elementaire tekenprogrammaatje een wondertje van eenvoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-09 09:09
groggy schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 01:12:
ja deze werkt
weg* spam

[ Voor 10% gewijzigd door br00ky op 29-01-2017 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
Schat in een USA import model, die doen het niet op kanaal13 Ik schat in dat je vriend zijn kanaal daar op staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ik zit met een schuin oog te kijken naar de Chromebooks en ben benieuwd of inmiddels Citrix receiver fatsoenselijk erop draait. In de Chrome store zijn de reacties namelijk niet zo positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Sinds vandaag heb ik m'n Toshiba Chromebook 2 binnen :) een flinke upgrade tov de Samsung XE303, al moet ik nog wel ontzettend wennen aan de kleine lettertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Ik heb het zoom niveau permanent op 125% staan, dat is net iets aangenamer op de Toshiba Chromebook 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RipCore
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-12-2024
Kan iemand mij overtuigen?

Ik wil een lichtgewicht en mobiele laptop, wat zich vertaalt naar 13" en 6+ u met accu. Als ik de Pricewatch mag geloven (ik ben lui), wordt het of de Asus Zenbook UX305FA-FC051H of de Toshiba CB30-B-104. De eerste is twee keer zo duur als de tweede, dus ik neig naar de Chromebook, ook omdat ik niet veel anders ga doen dan tikken en surfen en toch al Google's bitch ben.

Maarrrrr nu de hamvraag, hoe fijn werken Google Docs en Office 2010/3 met elkaar samen?

Het komt namelijk geregeld voor dat ik een documentje rondstuur, redigeer en/of doorstuur naar anderen. Ik wil wel (en ook offline!) Word-documenten kunnen voorzien van commentaar en correcties, zonder dat bij anderen met enkel Office het compleet verspringt of wegvalt.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
RipCore schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 18:38:

Ik wil een lichtgewicht en mobiele laptop, wat zich vertaalt naar 13" en 6+ u met accu. Als ik de Pricewatch mag geloven (ik ben lui), wordt het of de Asus Zenbook UX305FA-FC051H of de Toshiba CB30-B-104. De eerste is twee keer zo duur als de tweede, dus ik neig naar de Chromebook, ook omdat ik niet veel anders ga doen dan tikken en surfen en toch al Google's bitch ben.

Maarrrrr nu de hamvraag, hoe fijn werken Google Docs en Office 2010/3 met elkaar samen?

Het komt namelijk geregeld voor dat ik een documentje rondstuur, redigeer en/of doorstuur naar anderen. Ik wil wel (en ook offline!) Word-documenten kunnen voorzien van commentaar en correcties, zonder dat bij anderen met enkel Office het compleet verspringt of wegvalt.

Dit zou je nu ook al kunnen testen. Je hebt weliswaar geen office voor Chromebooks maar je kunt wel via een Microsoft account in office online nagaan of je hiermee uit de voeten kunt. Verder zou je hetzelfde kunnen testen met Google docs door de betreffende documenten in te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ja ik zou het gewoon nu uitproberen op je huidige PC, google docs is gelijk op PC of Chromebook

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Kleine bump, is er werkelijk niemand die citrix receiver gebruikt op een Chromebook :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
als ik op mijn chromebook uitzendinggemist wil kijken, lukt dat steeds niet. Ik krijg de melding "de opgevraagde aflevering is niet beschikbaar (video not found)". Het is ook geen oplossing als ik de buitenland functie aanzet. Is hier iets aan te doen, want dit is irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
groggy schreef op zondag 28 juni 2015 @ 15:18:
als ik op mijn chromebook uitzendinggemist wil kijken, lukt dat steeds niet. Ik krijg de melding "de opgevraagde aflevering is niet beschikbaar (video not found)". Het is ook geen oplossing als ik de buitenland functie aanzet. Is hier iets aan te doen, want dit is irritant.
Ik heb het net getest met een paar programma's en ze deden het allemaal zonder problemen. Ik denk dus dat het niet aan de Chromebook ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Ronald8 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 15:29:
[...]

Ik heb het net getest met een paar programma's en ze deden het allemaal zonder problemen. Ik denk dus dat het niet aan de Chromebook ligt.
Bedankt, alles dat ik probeer te kijken werkt niet. bijvoorbeeld http://www.npo.nl/nieuwsuur/27-06-2015/VPWON_1235817 deze nieuwsuur uitzending. Waar zou het wel aan kunnen liggen ik ben gewoon in Nederland en kijk via een ziggo verbinding (chromebook is wel geimporteerd, maar dat zou toch niets moeten uitmaken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
groggy schreef op zondag 28 juni 2015 @ 15:34:
[...]

Bedankt, alles dat ik probeer te kijken werkt niet. bijvoorbeeld http://www.npo.nl/nieuwsuur/27-06-2015/VPWON_1235817 deze nieuwsuur uitzending. Waar zou het wel aan kunnen liggen ik ben gewoon in Nederland en kijk via een ziggo verbinding (chromebook is wel geimporteerd, maar dat zou toch niets moeten uitmaken)
Ook die specifieke Nieuwsuur aflevering doet het gewoon, en ik heb ook Ziggo. Misschien heeft een geïmporteerde Chromebook iets andere firmware waardoor hij geblokkeerd wordt door de NPO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Miki schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:18:
Kleine bump, is er werkelijk niemand die citrix receiver gebruikt op een Chromebook :?
Ik heb deels antwoord op mijn vraag gevonden. De Chrome Citrix HTML5 plugin werkt op mijn macbook naar behoren met de citrix server van mijn werkgever. Dat kans is dan ook zeer groot dat het op een Chromebook ook gaat werken.

Nu nog even wachten op de nieuwe lichting Chromebooks de Atlantische oceaan oversteken. Nieuwe lichting bevat Intel Braswell's o.a. N3050 N3150 :)

[ Voor 14% gewijzigd door Miki op 30-06-2015 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Weet je ook welke merken met deze nieuwe cpu's gaan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Check bijvoorbeeld de Acer C738 en 740. Je kunt er de klok op gelijk zetten dat de andere fabrikanten zullen volgen.

Edit: wat links erbij gezet
http://liliputing.com/201...-braswell-on-the-way.html
http://us.acer.com/ac/en/US/content/series/chromebook11c740

[ Voor 45% gewijzigd door Miki op 30-06-2015 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Miki schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 15:03:
Check bijvoorbeeld de Acer C738 en 740. Je kunt er de klok op gelijk zetten dat de andere fabrikanten zullen volgen.

Edit: wat links erbij gezet
http://liliputing.com/201...-braswell-on-the-way.html
http://us.acer.com/ac/en/US/content/series/chromebook11c740
Beetje jammer dat het scherm nog steeds geen 1080p is... Verder ziet de 740 er wel prima uit :Y Alhoewel ik zie dat het 11" is, dan is 1080p misschien wat overdreven?

Ik wacht nog steeds op de 13" versie van deze: nieuws: Acer belooft accuduur tot 11,5 uur met nieuwe Chromebook 15-modellen

[ Voor 24% gewijzigd door kepler op 01-07-2015 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
groggy schreef op zondag 28 juni 2015 @ 15:18:
Bedankt voor het meedenken.

Begrijpen doe ik het niet. Maar als ik met een incognito tabblad een uitzending wil bekijken werkt het wel. Er zit dus waarschijnlijk een "fout" in mijn account. Ik kwam hier achter doordat uitzendinggemist ook niet werkte op een random pc waar ik ingelogd stond op chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

groggy schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:39:
[...]

Bedankt voor het meedenken.

Begrijpen doe ik het niet. Maar als ik met een incognito tabblad een uitzending wil bekijken werkt het wel. Er zit dus waarschijnlijk een "fout" in mijn account. Ik kwam hier achter doordat uitzendinggemist ook niet werkte op een random pc waar ik ingelogd stond op chrome.
Lijkt mij sterk dat het aan je account ligt, maar heb je het gastaccount al een keer geprobeerd? Beste kun je Chrome OS helemaal eens vers installeren vanaf een USB stick met de Chrome Recovery Utility vanuit de Web Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
M'n review van de Toshiba Chromebook 2/CB30-B-104 staat online :) productreview: Toshiba CB30-B-104 review door O88088

Mochten jullie nog op- en aanmerkingen hebben dan hoor ik ze graag :) nu kan ik ze er nog in verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Ronald8 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 13:56:
M'n review van de Toshiba Chromebook 2/CB30-B-104 staat online :) productreview: Toshiba CB30-B-104 review door O88088

Mochten jullie nog op- en aanmerkingen hebben dan hoor ik ze graag :) nu kan ik ze er nog in verwerken.
Prima review :) Bevestiging voor mezelf dat ik toch nog even wacht op een chromebook met snellere processor, maar wel met deze kwaliteit en scherm :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
kepler schreef op zondag 05 juli 2015 @ 13:47:
[...]

Prima review :) Bevestiging voor mezelf dat ik toch nog even wacht op een chromebook met snellere processor, maar wel met deze kwaliteit en scherm :D
Nou ja, wat ik in m'n review heb gezet is dat ik denk dat die Chromebooks er (voorlopig) niet gaan komen. Tenzij de fabrikant wil inleveren op bijvoorbeeld prijs (duurder), accuduur (korter) of draagbaarheid (zwaarder, actieve koeling). Je kunt natuurlijk niet alles in een hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kepler schreef op zondag 05 juli 2015 @ 13:47:
[...]

De site www.omgchrome.com is er dan een om in de gaten te houden en nu Acer in het bijzonder. Want er komen binnenkort veel nieuwe modellen uit. Interessant wordt de Acer C738T, met een volledig 360 graden draaibaar IPS-touch screen voor in tablet mode en de nieuwste Braswell processor. En de Asus Chromebook Flip komt eraan in een volledig metalen behuizing voor ongeveer 250 euro.

De Acer Chromebook 15 wordt veelal gezien als het goedkopere alternatief van de Google Pixel 2 als de beste Chromebook die er nu te koop is. Ik heb zelf deze Acer en de bouwkwaliteit is spectaculair goed voor deze prijs, het toetsenbord en de touchpad doen zelfs niet onder voor de MacBook die ik hiervoor had. Acer zit in Chromebook land als marktleider in de bovenkant van de markt in prijs en kwaliteit. Heel anders dan hun Windows lijn die veel meer op budget is ingesteld.

Staar je alleen niet teveel blind op de specs want Chrome OS stelt totaal andere eisen aan de hardware voor een flitsende performance. Minimaal een Broadwell chip wanneer je veel tabs tegelijk open wilt hebben, een IPS-scherm en lange batterijduur zijn de belangrijkste kenmerken.

Afbeeldingslocatie: http://static.trustedreviews.com/94/000031fa0/3537/Chromebook-Flip.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/wwhxuh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Ronald8 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 21:39:
[...]

Nou ja, wat ik in m'n review heb gezet is dat ik denk dat die Chromebooks er (voorlopig) niet gaan komen. Tenzij de fabrikant wil inleveren op bijvoorbeeld prijs (duurder), accuduur (korter) of draagbaarheid (zwaarder, actieve koeling). Je kunt natuurlijk niet alles in een hebben :)
Klopt, maar er zijn wel een aantal chromebooks met een i3 of i5 processor. Ze zijn wel iets prijziger en/of hebben een slecht scherm. Zoals ik eerder aangaf (en grasfluiter hieronder ook) zijn die 15" Acers echt prima, alleen zo groot...
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2015 @ 23:38:
[...]

De site www.omgchrome.com is er dan een om in de gaten te houden en nu Acer in het bijzonder. Want er komen binnenkort veel nieuwe modellen uit. Interessant wordt de Acer C738T, met een volledig 360 graden draaibaar IPS-touch screen voor in tablet mode en de nieuwste Braswell processor. En de Asus Chromebook Flip komt eraan in een volledig metalen behuizing voor ongeveer 250 euro.

De Acer Chromebook 15 wordt veelal gezien als het goedkopere alternatief van de Google Pixel 2 als de beste Chromebook die er nu te koop is. Ik heb zelf deze Acer en de bouwkwaliteit is spectaculair goed voor deze prijs, het toetsenbord en de touchpad doen zelfs niet onder voor de MacBook die ik hiervoor had. Acer zit in Chromebook land als marktleider in de bovenkant van de markt in prijs en kwaliteit. Heel anders dan hun Windows lijn die veel meer op budget is ingesteld.

Staar je alleen niet teveel blind op de specs want Chrome OS stelt totaal andere eisen aan de hardware voor een flitsende performance. Minimaal een Broadwell chip wanneer je veel tabs tegelijk open wilt hebben, een IPS-scherm en lange batterijduur zijn de belangrijkste kenmerken.

[afbeelding]

[afbeelding]
Yup, die Acer 15" had ik ook al gezien. Maar die vind ik dan weer te groot : D (hoezo kieskeurig :P)
Ik ga eens kijken naar die andere modellen :)

Eigenlijk zou ik die Toshiba Chromebook 2 ergens een keer willen uitproberen. Ik wil namelijk gewoon een snelle response en websites die snel laden. Ik heb al een hoop reviews gelezen, maar het beste is gewoon om het zelf te proberen. Sommige reviews geven aan geen problemen te hebben, maar de meeste hebben wel een opmerking over de trage processor. Ik heb nu toch nog geen geld, dus een chromebook komt er pas ergens in september denk ik.
Misschien ben ik gewoon een zeikerd, maar het is toch 350 euro :D

Ik heb hem alleen nog nergens in een winkel gezien... Iemand een idee waar ik hem een keer kan proberen? (omgeving Rdam/Delft/Den Haag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
kepler schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:17:
[...]

Klopt, maar er zijn wel een aantal chromebooks met een i3 of i5 processor. Ze zijn wel iets prijziger en/of hebben een slecht scherm. Zoals ik eerder aangaf (en grasfluiter hieronder ook) zijn die 15" Acers echt prima, alleen zo groot...

[...]

Yup, die Acer 15" had ik ook al gezien. Maar die vind ik dan weer te groot : D (hoezo kieskeurig :P)

Eigenlijk zou ik die Toshiba Chromebook 2 ergens een keer willen uitproberen. Ik wil namelijk gewoon een snelle response en websites die snel laden. Ik heb al een hoop reviews gelezen, maar het beste is gewoon om het zelf te proberen. Sommige reviews geven aan geen problemen te hebben, maar de meeste hebben wel een opmerking over de trage processor. Ik heb nu toch nog geen geld, dus een chromebook komt er pas ergens in september denk ik.

Ik heb hem alleen nog nergens in een winkel gezien... Iemand een idee waar ik hem een keer kan proberen? (omgeving Rdam/Delft/Den Haag)
Je zou de MM eens kunnen proberen, zat net even voor je te kijken en zowel rotterdam Centrum als Beijerlandselaan hebben ze (de cb30 104) op voorraad met een beetje mazzel heeft het personeel de moeite genomen om er eentje uit de doos te halen en als demo te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariosCube
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:16
Alleen willen de diverse leveranciers er op dit ogenblik tussen de € 350,-- en € 400,-- voor hebben. :-(

Dat vind ik wel een beetje erg prijzig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
MariosCube schreef op maandag 06 juli 2015 @ 13:15:
Alleen willen de diverse leveranciers er op dit ogenblik tussen de € 350,-- en € 400,-- voor hebben. :-(

Dat vind ik wel een beetje erg prijzig worden.
De pest is dat chromebooks erg geliefd zijn bij een beperkte groep mensen en als je dan zowat het alleenrecht hebt op full hd en 13 inch, tja waarom zou je dan gaan stunten.

Enige wat me wel opviel dat de prijs van de cb30 104 de laatste tijd echt op een neer gaat, gisteren was ie nog 349 bij de MM en nu 379.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
martijnm71 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:56:
[...]

Je zou de MM eens kunnen proberen, zat net even voor je te kijken en zowel rotterdam Centrum als Beijerlandselaan hebben ze (de cb30 104) op voorraad met een beetje mazzel heeft het personeel de moeite genomen om er eentje uit de doos te halen en als demo te gebruiken.
Ah mooi, dat zal ik dan eens doen. Ik had de MM in Den Haag geprobeerd, maar daar hadden ze hem niet.

Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
kepler schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:03:
[...]

Ah mooi, dat zal ik dan eens doen. Ik had de MM in Den Haag geprobeerd, maar daar hadden ze hem niet.

Bedankt voor de hulp!
Heb zelf een CB30 102 oftewel de eerste toshiba chromebook en die bevalt me nog steeds uitstekend, enige minpunt is het beeldscherm maar dat ik hem in dagelijks gebruik verkies boven een 2014 mac book pro retina moge voldoende zeggen.

De eenvoud spreekt me gewoon erg aan, geen gekut met ellelange updates, malware, virussen, kom maar op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kepler schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:17:
[...]

[...]

De BCC en MyCom hebben ook Chromebooks.

De Acer Chromebook 15 is in het echt niet zo heel groot en zwaar hoor, een 15" laptop en ca. 2 kg is eigenlijk een doorsnee maatje bij laptops. Voordeel van een groter scherm dat je de tekst beter kunt opschalen en het is ideaal met Netflix kijken in Full HD. Ik vond de Chromebooks altijd meer veredeld speelgoed, want veel te klein om wat langer op werken zoals bij de netbooks ook het geval was. Een 17" MacBook Pro is pas echt groot. Maar ja, goed dat er nu keuze is.

Vergelijk hier een MacBook Air die ook niet echt groot te noemen is met een Samsung 2.

Afbeeldingslocatie: http://the-gadgeteer.com/wp-content/uploads/2012/11/samsung-chromebook-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2015 @ 19:08:
[...]

De BCC en MyCom hebben ook Chromebooks.

De Acer Chromebook 15 is in het echt niet zo heel groot en zwaar hoor, een 15" laptop en ca. 2 kg is eigenlijk een doorsnee maatje bij laptops. Voordeel van een groter scherm dat je de tekst beter kunt opschalen en het is ideaal met Netflix kijken in Full HD. Ik vond de Chromebooks altijd meer veredeld speelgoed, want veel te klein om wat langer op werken zoals bij de netbooks ook het geval was. Een 17" MacBook Pro is pas echt groot. Maar ja, goed dat er nu keuze is.

Vergelijk hier een MacBook Air die ook niet echt groot te noemen is met een Samsung 2.

[afbeelding]
Mooi, dan ga ik daar ook nog even langs :)

15" is toch net te groot. Ik gebruik hem voornamelijk op de bank, in de tuin, onderweg en hij zal ook vaak mee gaan op (zaken)reis. Ik heb eigenlijk al jarenlang laptops (netbooks :P) gehad van 13" of zelfs lager. 13" is voor mij de sweet spot. Ik geloof gelijk dat het een prima ding is en als ik hem voornamelijk als desktop-vervanger zou gebruiken zou ik het me je eens zijn.

Ik blijf nog verder zoeken/wachten. Of ik besluit dadelijk toch de Toshiba Chromebook 2 te kopen als ik die heb geprobeerd :D

Verder dromen, mijn ideale Toshiba Chromebook 3:
i3 processor (fanless is wat veel gevraagd denk ik :D)
4GB ram
64GB SSD (of anders vervangbaar)
USB-C connector(s)
1080p 13" IPS scherm
HDMI-out
NFC (makkelijk koppelen met mn telefoon en koptelefoon van Sony)
>8hr battery

Ik zou hier wel 350-400 euro voor over hebben. Geen idee of het realistisch is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
kepler schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 12:15:
[...]

Mooi, dan ga ik daar ook nog even langs :)

15" is toch net te groot. Ik gebruik hem voornamelijk op de bank, in de tuin, onderweg en hij zal ook vaak mee gaan op (zaken)reis. Ik heb eigenlijk al jarenlang laptops (netbooks :P) gehad van 13" of zelfs lager. 13" is voor mij de sweet spot. Ik geloof gelijk dat het een prima ding is en als ik hem voornamelijk als desktop-vervanger zou gebruiken zou ik het me je eens zijn.

Ik blijf nog verder zoeken/wachten. Of ik besluit dadelijk toch de Toshiba Chromebook 2 te kopen als ik die heb geprobeerd :D

Verder dromen, mijn ideale Toshiba Chromebook 3:
i3 processor (fanless is wat veel gevraagd denk ik :D)
4GB ram
64GB SSD (of anders vervangbaar)
USB-C connector(s)
1080p 13" IPS scherm
HDMI-out
NFC (makkelijk koppelen met mn telefoon en koptelefoon van Sony)
>8hr battery

Ik zou hier wel 350-400 euro voor over hebben. Geen idee of het realistisch is :P
Als het kan zou ik nog even geduld hebben. Er zullen rond het derde kwartaal een nieuwe lichting Chromebooks komen met Intel Braswell cpu's. De eerste signalen dat dat gaande is al zichtbaar op de amerikaanse site van Acer.

Dus nog even geduld is mijn advies :)

Het enige wat ik niet verwacht is invulling van je specieke wens van 64GB. De Chromebooks hebben Google Drive als centraal opslagmedium dus ik kan me haast niet voorstellen dat hier veel in gaat veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Miki schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 15:17:
[...]

Als het kan zou ik nog even geduld hebben. Er zullen rond het derde kwartaal een nieuwe lichting Chromebooks komen met Intel Braswell cpu's. De eerste signalen dat dat gaande is al zichtbaar op de amerikaanse site van Acer.

Dus nog even geduld is mijn advies :)

Het enige wat ik niet verwacht is invulling van je specieke wens van 64GB. De Chromebooks hebben Google Drive als centraal opslagmedium dus ik kan me haast niet voorstellen dat hier veel in gaat veranderen.
Nee die 64GB verwacht ik ook niet, maar de meeste chromebooks hebben wel een SD-slot. Dus kan ik hem op die manier uitbreiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Toshiba CB30 104 is weer in prijs gezakt bij de mm, 349 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ik heb een Chromebook 2 van toshiba, en ik vind het jammer dat als hij wakker wordt, altijd even een seconde of 10 geen netwerkverbinding heeft, weet iemand hoe je de wifi verbinding open kan laten staan? bijv. via chrosh

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
Pinin schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 21:55:
Ik heb een Chromebook 2 van toshiba, en ik vind het jammer dat als hij wakker wordt, altijd even een seconde of 10 geen netwerkverbinding heeft, weet iemand hoe je de wifi verbinding open kan laten staan? bijv. via chrosh
Dit wil ik eigenlijk ook wel weten. Zou ideaal zijn al je meteen nadat je hem opent al iets op kan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinin schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 21:55:
Is niet normaal. Mijn Chromebook 15 van Acer heeft maar een paar seconden nodig. Net zoveel tijd om je wachtwoord in te tikken, in de praktijk helemaal geen vertraging. Maak eens een feedback ticket aan bij Google met de toetscombinatie Alt + Shift + i

@kepler: De nieuwe Asus Chromebook Flip die nu uitkomt is ook een optie. Een IPS-touchscreen en volledig metalen (!) behuizing voor waarschijnlijk rond de 250 euro. En tablet mode:

Afbeeldingslocatie: http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--lu-blOfO--/1333461987627232173.gif

Afbeeldingslocatie: http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--70XWzvSN--/1333461987880683181.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2015 @ 13:01:
[...]
Is niet normaal. Mijn Chromebook 15 van Acer heeft maar een paar seconden nodig. Net zoveel tijd om je wachtwoord in te tikken, in de praktijk helemaal geen vertraging. Maak eens een feedback ticket aan bij Google met de toetscombinatie Alt + Shift + i
Ik heb geen wachtwoord, en ik denk dat het eerlijk gezegd ook geen 10 sec. duurt, maar je bent nogal verwent met een chromebook dat alles direct werkt.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinin schreef op zondag 12 juli 2015 @ 20:15:
[...]

Ik heb geen wachtwoord, en ik denk dat het eerlijk gezegd ook geen 10 sec. duurt, maar je bent nogal verwent met een chromebook dat alles direct werkt.
Huh, werk jij alleen in Guest mode :? Een Chromebook heeft standaard altijd een wachtwoord nodig om in te loggen, Chrome OS encrypt al je eigen bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Nee, ik heb twee accounts en zelfs het wisselen van account vraagt niet om een wachtwoord.
Wanneer hij er wel om vraagt is als ik echt helemaal afgesloten ben en hij opnieuw moet booten.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
martijnm71 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 17:23:
Toshiba CB30 104 is weer in prijs gezakt bij de mm, 349 euro.
modern.nl geeft 25 euro korting op laptops deze week. Daar is hij nu € 324.
De eerste indrukken zijn positief.

Het draadloos netwerk is hier vlot aanwezig, als het inlogscherm verschijnt zie je hem al verbinding maken.

Scherm is goed, heel soms zie ik een groene subpixel maar dat valt binnen de marge van max 5 of 8 subpixels aldus het boekje van Toshiba.
De kleuren zijn iets warmer dan een Dell U2713H met calibratie-certificaat :)
Met ctrl-shift-plus/min kan je de resolutie aanpassen, mijn oogjes zijn ook een dagje ouder dus staat meestal op 125% (1536x864), Het spiegelt ook niet opzichtig.
Ik heb ook een Dell DM3 maar daar vind ik het scherm altijd zo'n drama.

1080p filmpje van youtube afspelen ging goed op 1920x1024.
Batterij duur valt heel erg mee, openklappen en de browser staat aan.
Processor snelheid valt mij mee, bij maps.google.com merk je het wel dat het niet de vlotste is maar het gewone surfen is goed te doen.

Opstarten en eerste update was een verademing, speel veel met Linux e.d. daar is het updaten al beter geregeld dan bij Windows en OSX en het continue updaten van Android gaat ook wat vervelen.

Heeft iemand hem al eens open geschroefd? De trackpad zit een beetje scheef. Schroefjes los aan de achterzijde hielp niet, Bij een Macbook pro til je dan zo de deksel eraf hier lijkt het of er ook wat clipjes aanzitten.
Trackpad doet het verder goed, toetsenbord ook, alt-pijltje is pgup/pgdown. alt-backspace is delete.

[ Voor 70% gewijzigd door bouwfraude op 25-07-2015 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Toshiba Chromebook 2 (1080p) gekocht, deze werkt helemaal naar behoren maar als ik een koptelefoon aansluit hoor ik een zachte bromtoon.

Is dit normaal bij dit model of is het een defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
Is dat bij elke koptelefoon? Als dat zo is, omruilen voor een ander model. Ieder geval een melding van maken bij de winkel waar je die hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik hoor geen brom met een Beyerdynamic DT770, heb in het kader van onderzoek de dopjes van Samsung telefoon eens uitgepakt, die klinken harder maar ook geen brom (ook geen bas, maar dat zal wel aan de dopjes liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolluff
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-01-2021
RipCore schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 18:38:

Om deze reden heb ik de Toshiba chromebook 2 gekocht. Word online vind ik zelf niet erg fijn werken en ben ook snel overgestapt op Google docs. Ik gebruik het zelf om in de trein aan documenten te werken etc. Google docs werkt wel makkelijk, en het omzetten van word naar Google docs verloopt prima. Ik sla het op als doc document en mail het dan en heb nooit klachten gehad. Ook werk ik op een Windows pc en het samenwerken tussen deze twee programma´s gaat prima.

Verder is een chromebook een uitkomst voor het dagelijks mail en internet verkeer. Ook als docent typ ik veel en zet mijn presentaties op dit ding in elkaar. Zelf zit ik vaak een uur of meer in de trein en is dit apparaat echt een topper, scherm open en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
De flip komt in 2 versies met 2Gb en 4Gb De 2Gb versie staat bij weg* spam op de site

Verder ook de nieuwe Lenovo 11"N21 met handvat en naar verluid scholieren proof scharnieren

weg* spam
[...]

@kepler: De nieuwe Asus Chromebook Flip die nu uitkomt is ook een optie. Een IPS-touchscreen en volledig metalen (!) behuizing voor waarschijnlijk rond de 250 euro. En tablet mode:

[afbeelding]

[afbeelding]

[ Voor 9% gewijzigd door br00ky op 29-01-2017 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nu is de Chromebook Pixel 2 ook officieel te koop in de UK. Wanneer volgt Nederland? :)

http://www.pcadvisor.co.u...-pixel-review-uk-3621571/

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.pcadvisor.co.uk/cmsdata/reviews/3621571/Group-Shot_thumb800.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Hmm, deze is ook wel heel interessant! Zeker aangezien mijn Nexus 7 uit 2013 extreem traag is geworden :D De reviews zijn erg lovend over de Flip iig!
If you want the best Chromebooks available today, those remain the Toshiba Chromebook 2 or the Acer Chromebook 15. But the Chromebook Flip makes a strong argument for "good enough" despite minuses like a just-okay screen and average performance. The impressive build quality, great trackpad, and portability of this 10-inch convertible could (and probably should) push it above the sea of Chromebooks at the default price point between $200 and $300.
Ze maken de keus er niet makkelijker op :P Waarschijnlijk ga ik naar de US eind van het jaar, dus dan wil ik daar een chromebook gaan kopen (scheelt weer wat geld, voor de Toshiba 2 90 euro op dit moment). Ik heb dus nog even om na te denken en winkels te zoeken waar ik ze even kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RipCore
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-12-2024
wolluff schreef op zondag 26 juli 2015 @ 20:11:
[...]

Om deze reden heb ik de Toshiba chromebook 2 gekocht. Word online vind ik zelf niet erg fijn werken en ben ook snel overgestapt op Google docs. Ik gebruik het zelf om in de trein aan documenten te werken etc. Google docs werkt wel makkelijk, en het omzetten van word naar Google docs verloopt prima. Ik sla het op als doc document en mail het dan en heb nooit klachten gehad. Ook werk ik op een Windows pc en het samenwerken tussen deze twee programma´s gaat prima.

Verder is een chromebook een uitkomst voor het dagelijks mail en internet verkeer. Ook als docent typ ik veel en zet mijn presentaties op dit ding in elkaar. Zelf zit ik vaak een uur of meer in de trein en is dit apparaat echt een topper, scherm open en gaan.
Yes! Dit zocht ik.Dan wordt het die denk ik, ondanks dat er binnenkort betere uitkomen. Ik vind de grootte van dit ding ideaal, waar die andere 11 of 15 zijn (minder goede 13" varianten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:02

sphere

Debian abuser

Maar wat jij wil (comments plaatsen bij Word docs) kan volgens mij niet met Google Docs.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolluff
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-01-2021
Ja dat kan wel , het word document open je als google document. Als je klaar bent dan opslaan als docx en versturen. Als iemand het opent in word 2010 dan ziet hij jou comments er tussen staan.

Misschien is er wel een snellere manier hiervoor, en dat ik al die tijd al niet efficiënt bezig ben..

[ Voor 21% gewijzigd door wolluff op 07-08-2015 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
krijg je bij aanschaf van een Chromebook nog extra opslag voor een periode of moet je dat los erbij kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe Asus Chromebook Flip is door uitgeroepen tot nummer 1 aller Chromebooks.
Het is als een miniatuur Chromebook Pixel, alleen veel goedkoper.

Ik ben benieuwd wanneer deze naar Nederland komt, volledig aluminium behuizing, tablet mode en een indicatie prijs van € 200 klinkt allemaal erg aantrekkelijk.

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2488836,00.asp

Afbeeldingslocatie: http://www9.pcmag.com/media/images/473883-asus-chromebook-flip-c100pa-db02.jpg?thumb=y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
fespen schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 01:05:
krijg je bij aanschaf van een Chromebook nog extra opslag voor een periode of moet je dat los erbij kopen?
Zit meestal wel een actie bij inderdaad, geloof dat het op dit moment 100gig voor twee jaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:19:
De nieuwe Asus Chromebook Flip is door uitgeroepen tot nummer 1 aller Chromebooks.

Ik ben benieuwd wanneer deze naar Nederland komt, volledig aluminium behuizing, tablet mode en een indicatie prijs van € 200 klinkt allemaal erg aantrekkelijk.

[afbeelding]
Van het weekend ook wat reviews gelezen en klinkt inderdaad als een goede optie. Het is wel echt een tussen oplossing, dus geen vervanger van een laptop. Wel jammer dat er alleen een Micro-sd slot in zit, op reis zou het wel handig zijn om een normale SD-kaart te kunnen gebruiken (foto's bekijken ed). Maar goed, daar is ook wel om heen te werken. Ook de lagere resolutie is jammer, maar volgens de reviews merk je daar niet heel veel van. Scherm is wel van goede kwaliteit

[ Voor 6% gewijzigd door kepler op 10-08-2015 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:19:

[afbeelding]
€200 lijkt mij wel erg goedkoop, Vaak is de dollar prijs ook de euro prijs en laatste tijd zelf hoger. De officiele us prijs is $299,- (in de actie nu voor $229) en dat is excl de lokale belastingen (nl btw 21%) Dus schat in dat zodra hij in NL te koop is hij minimaal €250-€260 gaat kosten. (Bij weg* spam in de direct import voor rond de €300 en op voorraad)

[ Voor 2% gewijzigd door br00ky op 29-01-2017 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10 handige tips voor iedere (wannabe) Chromebook gebruiker: http://www.androidcentral...hromebook-tips-and-tricks

Doe de Barrel Roll: Ctrl+Alt+Shift+Reload. :o

Afbeeldingslocatie: http://www.androidcentral.com/sites/androidcentral.com/files/styles/large/public/article_images/2014/08/Barrel-roll-chromebook.png?itok=iYe5UdFo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel ben ik ook aan het twijfelen om over te stappen naar een chromebook.

pricewatch: Acer Chromebook CB5-571-C506

Is dit op dit moment de beste onder de 500 euro?

Heeft iig een IPS/Mat Full HD scherm. :)

Bijkomend; ik gebruik een computer naast de standaardzaken voor het volgende:
- Downloaden van muziek (via Soulseek, waar ook obscuurder spul te vinden is) en films/series (via torrents) in HD kwaliteit. Ondertitels bij films zijn voor mij overigens een must, momenteel regel ik dat met bsplayer en VLC.
- Beheer van muziek via MediaMonkey, ook op de Ipod

Zijn hier allemaal Chrome alternatieven voor? Of zal ik moeten inleveren? Of... zal ik wellicht over moeten stappen op Linux? Ik heb ook nog een oude Windows laptop van 7+ jaar oud, dus voor het echte noodzakelijke zou ik eventueel tijdelijk daarop kunnen overstappen.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2015 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Valis

Onder het kopje Switch vind je hier veel antwoorden op dit soort van basisvragen en welke alternatieven er zijn. Lees je eens even in: https://www.google.com/chromebook/about/ Ook is http://www.reddit.com een goede bron.

De Acer Chromebook 15 is zeker een hele goede aankoop, ik heb deze zelf ook. :) Enige nadeel is dat die wat minder geschikt is om iedere dag in de tas mee te nemen. Het is de grootste Chromebook die er te koop is en met 2 kg geen lichtgewicht. Voor op de bank / als huis laptop is die echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Eindelijk! 13,3inch full HD scherm, i3, 4 of 8gb. Ik denk dat dit mijn eerste chromebook wordt :) Ben benieuwd naar de reviews tzt en ook naar de prijzen als de basis begint op 400 dollar :D

Dell onthult 13 inch koolstofvezel Chromebook http://nu.nl/gadgets/4106...stofvezel-chromebook.html (via @NUnl)

Edit: meer info: http://www.omgchrome.com/...ecs-price-release-date-2/

530 dollar voor i3 met 4GB ram.

[ Voor 25% gewijzigd door kepler op 14-08-2015 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
En verlicht toetsenbord. :) Keuze uit Celeron, i3 of i5. Top! Hoop dat de behuizing ook klein blijft zoals bij de Toshiba 2.

Meer plaatjes:
http://www.theverge.com/2...ook-13-laptop-price-specs

[ Voor 28% gewijzigd door xabre16v op 14-08-2015 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Als Toshiba niet met een opvolger komt dan kan deze Dell wel eens mijn volgende worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Ik ben eigenlijk benieuwd of je de SSD zou kunnen vervangen, neem aan van niet?

edit: via omgchrome:
The Dell's SSD is, afaik, removable, too. You should be able to, in theory, upgrade it manually (we'll need to wait for teardowns to see how easy a job that is. Given the premium construction it could be a task and a half).

It's also worth mentioning, maybe not for your needs but for others, the Celeron version of this device is available with 4GB RAM too, but costs about $49 more.

[ Voor 72% gewijzigd door kepler op 14-08-2015 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:56:
@Valis

Onder het kopje Switch vind je hier veel antwoorden op dit soort van basisvragen en welke alternatieven er zijn. Lees je eens even in: https://www.google.com/chromebook/about/ Ook is http://www.reddit.com een goede bron.

De Acer Chromebook 15 is zeker een hele goede aankoop, ik heb deze zelf ook. :) Enige nadeel is dat die wat minder geschikt is om iedere dag in de tas mee te nemen. Het is de grootste Chromebook die er te koop is en met 2 kg geen lichtgewicht. Voor op de bank / als huis laptop is die echt ideaal.
Na lang inlezen, wikken en wegen uiteindelijk de knoop doorgehakt: de Acer Chromebook 15 is besteld en zal morgen geleverd worden :)

Als het goed is zou een chromebook 95% moeten kunnen waarvoor ik een windows laptop gebruik, dus dat zou goed moeten zitten. Het enige wat ik jammer blijf vinden is dat er geen soulseek client voor chromeos is, maar dat zou ik nog kunnen oplossen met linux via crouton. Zeer veel zin om dit apparaatje eens te testen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ik mis vooral Calibre of alternatief.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinin schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:07:
Ik mis vooral Calibre of alternatief.
Dat was ook een puntje bij mij, ja. Gelukkig heb ik hier nog een andere windows laptop staan, waardoor ik ook geen issues met bv. printen zal hebben. Die zal ik dan ook nog gebruiken om bijvoorbeeld mijn muziekbibliotheek te managen via mediamonkey en te syncen met m'n ipod.

edit: ik bedenk me net dat deze zaken gedaan kunnen worden via een linux client via crouton. Maar crouton = developer mode = minder veiligheid. Ik ga daar voorlopig nog mee wachten.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2015 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijzonder: voor het eerst zijn er deze periode meer Chromebooks verkocht dan Windows laptops in de B2B US-markt. http://www.omgchrome.com/...notebooks-for-first-time/

Het gaat erg goed met de Chromebooks, net als met Android.

Google is goed bezig!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2015 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:10:
[...]

edit: ik bedenk me net dat deze zaken gedaan kunnen worden via een linux client via crouton. Maar crouton = developer mode = minder veiligheid. Ik ga daar voorlopig nog mee wachten.
Ja, ik moet mij ook een keer inlezen wat crouton is.

www.casarodriguillo.com

Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste