Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-06 13:25
doggy1 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:09:
Wat is nu het verschil tussen de Toshiba Chromebook 2 35(kopen bij chromeit voor 389€) en de 30(te koop bij Mycom voor 349)?
Allebei HD.
Zelfde alleen bij Mycom is hij pas eind februari weer leverbaar en bij *weg* spamdirect

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 29-01-2017 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-06 12:08
jheerink14 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 18:26:
[...]

Zelfde alleen bij Mycom is hij pas eind februari weer leverbaar en bij *weg* spam direct
dan even wachten en 40€ uitsparen(kun je weer een prima sd card voor kopen)

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 29-01-2017 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Kan je het gedrag van je toetsen bepalen?

Bijv. het woord zo'n met de chromebook schrijf ik consequent zoń omdat ik na de ' een spatie moet intoetsen bij é en ï enz. werkt het wel goed/logisch.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:03
Pinin schreef op zondag 01 februari 2015 @ 18:05:
Kan je het gedrag van je toetsen bepalen?

Bijv. het woord zo'n met de chromebook schrijf ik consequent zoń omdat ik na de ' een spatie moet intoetsen bij é en ï enz. werkt het wel goed/logisch.
Dat kan wel, volgens mij door de indeling te veranderen van internationaal naar Amerikaans te zetten. Althans wat betreft de ' en een spatie. Dan kun je echter weer geen é typen zoals je gewend bent... Ideaal is het dus niet.

Ik merk wel dat mijn accu snel achteruit gaat.. een jaar geleden haalde ik 7/8 uur wel op een accu. Nu nog 4 uur, hooguit.. Dat is toch wel dramatisch als je het mij vraagt! (toshiba chromebook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Tonkey schreef op maandag 02 februari 2015 @ 18:34:
[...]

Dat kan wel, volgens mij door de indeling te veranderen van internationaal naar Amerikaans te zetten. Althans wat betreft de ' en een spatie. Dan kun je echter weer geen é typen zoals je gewend bent... Ideaal is het dus niet.
Was ik al bang voor. Wel snel die accu degradatie

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:53

franssie

Save the albatross

Maar dit (dead keys of international genoemd) is niet OS afhankelijk. Het is een keuze die de gebruiker mag maken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Nee, maar het is zo verwarrend als ik op mijn werk met windows werk en hier op chromeOS

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Dat van de slechter wordende accu is volgens mij geen algemeen probleem. Ik heb de eerste generatie Samsung Chromebook (X303) en die accu is nog prima na anderhalf jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Spelen ze inmiddels wel 'alle'(de meest gangbare) videoformaten af?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
notsonewbie schreef op maandag 16 februari 2015 @ 22:35:
https://support.google.com/chromebook/answer/183093?hl=nl

Hier staan de formaten die ondersteund worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:56
Was vandaag hot op tweakers : 'Update antivirussoftware Norton maakt Internet Explorer onbruikbaar'

Ik las het nieuwsbericht op mijn chromebook en er kwam toch zo'n flinke .... op mijn gezicht.(vrij in te vullen)

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

• Eddieee
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-05 12:33
doggy1 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:09:
Wat is nu het verschil tussen de Toshiba Chromebook 2 35(kopen bij chromeit voor 389€) en de 30(te koop bij Mycom voor 349)?
Allebei HD.
Dat vroeg ik mijzelf ook al af. Voor zover ik kon vinden zit er geen verschil tussen. Bij MyCom is de CB30-B-104 nu verkrijgbaar, morgen al thuis leverbaar (overigens wel slordig dat het promo filmpje van de niet-full-hd versie erbij staat).

Zit dit product ernstig te overwegen, maar wil geen overhaaste beslissingen maken.

• xabre16v
  • Niet online
De 35 is een Amerikaans model (is import) de 30 is de gewone Nederlandse versie.

• Eddieee
xabre16v schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 12:56:
De 35 is een Amerikaans model (is import) de 30 is de gewone Nederlandse versie.
Dat dacht ik al ja! Verwarrend soms al die verschillende serienummers, vooral tussen oude en nieuwe types. Bedankt voor je reactie.

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-06 15:59

BertV

Handgemaakt

Ronald8 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 19:01:
Dat van de slechter wordende accu is volgens mij geen algemeen probleem. Ik heb de eerste generatie Samsung Chromebook (X303) en die accu is nog prima na anderhalf jaar.
Ik heb ook een X303 en de accuduur is duidelijk minder geworden.
Nog steeds veel beter dan van mijn 2008 Laptop met nieuwe accu.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-06 10:41
notsonewbie schreef op maandag 16 februari 2015 @ 22:35:
Nee, da's nog steeds een hit or mis. En gezien dat dat met licenties te maken heeft, verwacht ik niet dat dat opgelost wordt. Dat is voor mij nog steeds het grootste nadeel aan mijn chromebook, naast het slechte scherm (acer c720p) en dat mtp apparaten enkel lezen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Teun_2 op 28-02-2015 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
De Toshiba Chromebook 2 gehaald. Had weinig bedenktijd aangezien ik maandag voor een half jaar richting Azië ga, maar wat een apparaat voor dat weinige geld. M'n Samsung Chromebook ARM vond ik ondanks de beperkingen (snelheid en resolutie/scherm) een geweldig ding, maar deze streept die minpuntjes weg. Op één ding na dan: een glossy scherm ipv een matte.

Maar de schermkwaliteit is voor dit bedrag ongekend. Nog steeds klein, licht, heerlijk stil en passief gekoeld. En dankzij de resolutie kan je nu fatsoenlijk Chrome Remote desktop gebruiken (al moeten ze eens wat doen aan de fullscreen nag). Oftewel gewoon je volledige desktop on the go kunnen gebruiken. Na een paar minuutjes vergeet je dat je remote werkt.

Nu nog ff uitvogelen wat ik de fijnste manier vind van developen op dit beestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik ben een Chromebook aan het overwegen. Ik heb mijn foto en film collectie op mijn qnap staan, kan ik die bestanden benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
groggy schreef op zondag 01 maart 2015 @ 04:11:
Ik ben een Chromebook aan het overwegen. Ik heb mijn foto en film collectie op mijn qnap staan, kan ik die bestanden benaderen?
Lijkt me makkelijk te googlen maar laat ik niet flauw zijn. Wel moet je meer info geven; welke services heb je aan staan op je qnap. Gewoon Windows/SMB? Of alleen NFS, ik noem maar wat.

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 01-03-2015 04:35 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
groggy schreef op zondag 01 maart 2015 @ 04:11:
Ik heb een Synology en kan mijn bestanden op de NAS benaderen via webview op de chromebook. Niet via SMB of NFS.

Om dan bestanden heer en weer te zetten gebruik ik een splitscreen, bestanden op de chromebook op het ene deel en File Station in webview op het andere deelscherm. Selecteren en slepen om dan bestanden naar en van de chromebook te sturen.
Voor zover ik weet zijn er geen Synology chrome-extensies als DSphoto of DSfile voor ChromeOS.

Ik vermoed dat het bij Qnap gelijkaardig zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Leverdatum voor de Toshiba Chromebook 2 blijft maar opschuiven. Bij MyCom staat er nu weer begin april pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:07
lukadad schreef op zondag 01 maart 2015 @ 09:46:
[...]

Ik heb een Synology en kan mijn bestanden op de NAS benaderen via webview op de chromebook. Niet via SMB of NFS.

Om dan bestanden heer en weer te zetten gebruik ik een splitscreen, bestanden op de chromebook op het ene deel en File Station in webview op het andere deelscherm. Selecteren en slepen om dan bestanden naar en van de chromebook te sturen.
Voor zover ik weet zijn er geen Synology chrome-extensies als DSphoto of DSfile voor ChromeOS.

Ik vermoed dat het bij Qnap gelijkaardig zal zijn.
Ik draai op mijn synology een Google drive plugin: Alle bestanden die ik op de Chromebook wil zien in de Drive map, ff syncen en klaar is Kees.

Overigens heb ik al mijn bestanden in Drive staan, aangezien dat minder dan 1TB is (op video na) in mijn geval, en dat mijn Drive storage is. Heb ik gelijk een online backupje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

xabre16v schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 10:07:
Leverdatum voor de Toshiba Chromebook 2 blijft maar opschuiven. Bij MyCom staat er nu weer begin april pas.
Ik ben blij dat ik niet gewacht heb, ik heb hem nu een maand of 3 en het heeft me 9 euro meer gekost dan dat hij nu bij enige aanbieder in pricewatch Misco staat.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Nu staat er bij MyCom ineens weer 7 maart in alle filialen verkrijgbaar. Vaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddieee
Sinds dit weekend met de Toshiba Chromebook 2 aan de slag. Prachtig apparaat met fantastisch scherm. Strak design en alles werkt verder zoals het hoort. Alleen de processor zou nog wat extra kracht kunnen gebruiken. Dit merk je wanneer je 1080p filmpjes afspeelt op bijv. Youtube, iemand anders hier ook last van?

Daarnaast gelijk Crouton geïnstalleerd om Kodi op te draaien. Krijg Hearthstone helaas nog niet werkend; Wine & Play On Linux geprobeerd, maar niks mocht baten.

Voor de rest vind ik het aanbod van Chrome OS apps nog wat magertjes; veel hiervan zijn alleen links naar een desbetreffende site.
Al met al toch tevreden, ik hoop alleen dat de app store zich nog door ontwikkelt en ondersteuning aanwezig blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Ja, daar ben ik ook benieuwd naar, hoe doen 1080p filmpjes (YouTube, Netflix, etc) het op de Toshiba Chromebook 2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFA
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 22:07

LFA

Bij mij lopen 1080p filmpjes op YouTube gewoon soepel op de Toshiba Chromebook 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddieee
xabre16v schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:31:
Ja, daar ben ik ook benieuwd naar, hoe doen 1080p filmpjes (YouTube, Netflix, etc) het op de Toshiba Chromebook 2 ?
Ik heb nog even wat filmpjes getest zonet; kwam dit filmpje
op pu.nl tegen. Daar stotterde het filmpje hevig, maar toen ik het filmpje op Youtube zelf bekeek speelde die bijna helemaal goed af. De meeste 1080p filmpjes op Youtube zelf werken dus wel vlekkeloos. Is misschien ook wel het verschil in algehele gebruikservaring in vergelijking met mijn desktop set-up.

Ook las ik ergens dat in passief gekoelde laptops de processor automatisch een stapje terug doet bij te hoge temperaturen. Ik weet niet precies hoe dit werkt en wat voor invloed dit heeft op de prestaties, maar ik weet wel dat de onderkant van deze Toshiba Chromebook 2 vrij snel warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Ik heb sinds een paar dagen de Toshiba Chromebook 2 (CB30-B-104) met 1080p scherm. In eerste instantie was ik heel enthousiast over het apparaat: licht, stil, mooi scherm, goed touchpad, start zeer snel op.

Maar nu heb ik een heel groot nadeel gevonden: het blijkt dat ie moeite heeft met 1080p/60fps en soms zelfs 720p HD filmpjes op Youtube. Het stottert en hapert als een malle. De Flash speler forceren in plaats van HTML5 helpt iets, maar dan worden er continue frames gedropt als je de 'nerd statistieken' tevoorschijn haalt. Na een tiental seconden zit je al op een paar honderd gedropte frames. Sommige HD filmpjes speelt ie echter vloeiend af.

Ik heb alle extensions uitgezet in Chrome. Ik heb een powerwash gedaan en de Chromebook opnieuw ingesteld. Via een gast-account geprobeerd. Niets helpt.

Conclusie: de Intel processor is niet krachtig genoeg om bepaalde HD filmpjes met een hoge bitrate of bepaalde codering fatsoenlijk af te spelen. Ik baal nu als een stekker en overweeg het apparaat terug te brengen naar de winkel :( Ik had hem speciaal aangeschaft voor browsen en filmpjes kijken op o.a. Youtube. Een 1080p scherm maar geen 1080p materiaal goed kunnen afspelen, wat een aanfluiting.

Iemand anders hier ervaring mee cq. een oplossing? Linux installeren i.p.v. Chrome OS?

[ Voor 3% gewijzigd door Davith78 op 12-03-2015 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
LFA schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:17:
Bij mij lopen 1080p filmpjes op YouTube gewoon soepel op de Toshiba Chromebook 2.
Alle 1080p filmpjes? Ook de 60 fps varianten? Bij mij werkt het merendeel van de HD filmpjes namelijk niet goed op mijn Chromebook 2.. de processor zit dan over de 100% (zal wel een turbo mode zijn oid) volgens de task manager.

Ik ben hier heel benieuwd naar, misschien zit ik met een slecht exemplaar die ik beter kan omruilen.

[ Voor 12% gewijzigd door Davith78 op 12-03-2015 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFA

LFA

Davith78 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:51:
[...]

Alle 1080p filmpjes? Ook de 60 fps varianten? Bij mij werkt het merendeel van de HD filmpjes namelijk niet goed op mijn Chromebook 2.. de processor zit dan over de 100% (zal wel een turbo mode zijn oid) volgens de task manager.

Ik ben hier heel benieuwd naar, misschien zit ik met een slecht exemplaar die ik beter kan omruilen.
Sorry, de 60 fps filmpjes had ik nog niet getest. Deze spelen bij mij inderdaad ook niet goed af. De gewone variant speelt wel soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Jammer hoor, ik vond de Toshiba Chromebook 2 echt een interessant apparaat.
Eindelijk eens een budget laptopje met een mooi scherm.
Waarom heeft Toshiba niet voor een betere processor gekozen? Zoveel meer hoeft dat toch niet te kosten?
Overal op internet lees je nu klachten over het afspelen van 1080p60 video met dit apparaat.

[ Voor 3% gewijzigd door leendertv op 12-03-2015 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Ik heb zonet nog Ubuntu op de Toshiba CB 2 geïnstalleerd en getest of daarmee 1080p60 filmpjes wel fatsoenlijk willen afspelen. Helaas pindakaas: nog steeds gehaper en gestotter.

Heel erg jammer dit, 1080p60 is wel de nieuwe standaard imo, en dat een recente cpu van Intel hier niet mee kan omgaan is een gemiste kans.

Dit weekend ga ik proberen het apparaat terug te brengen en mijn geld terug te krijgen bij MyCom, hopelijk doen ze daar niet moeilijk over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddieee
idd, 1080p60 filmpjes blijven haperen. Beta kanaal, alle extensies uitgeschakeld, guest account, niks laat de filmpjes helemaal stottervrij afspelen. Hoop dat dit softwarematig nog te verhelpen is.

Ik zie alleen maar filmpjes van games staan in 1080p60 op Youtube, dus wat dat betreft valt het nu nog wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Eddieee schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 18:33:
idd, 1080p60 filmpjes blijven haperen. Beta kanaal, alle extensies uitgeschakeld, guest account, niks laat de filmpjes helemaal stottervrij afspelen. Hoop dat dit softwarematig nog te verhelpen is.

Ik zie alleen maar filmpjes van games staan in 1080p60 op Youtube, dus wat dat betreft valt het nu nog wel mee.
Probleem is een beetje dat je met de HTML5 speler je al niet meer kunt kiezen tussen 1080p of 1080p60, standaard staat 60 fps aan. Met 720p60 idem dito en dat trekt de Toshiba ook niet. In de toekomst zal er alleen maar meer 60 fps materiaal aangeboden worden dus dan is de Toshiba CB2 dus geen goede keuze als je veel op youtube zit.

Je kunt bijvoorbeeld de Flash speler forceren zodat het iets beter loopt, 60 fps is dan uitgeschakeld. Maar met Flash worden er veel frames gedropt dus is het niet echt soepel en dan zit de cpu al bijna op zijn max. Het lijkt wel alsof de hardwarematige decodering van video's in de cpu maar halfbakken is toegepast. Ik vraag me af of dat nog met behulp van software te verhelpen is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddieee
Davith78 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 20:16:
[...]

Probleem is een beetje dat je met de HTML5 speler je al niet meer kunt kiezen tussen 1080p of 1080p60, standaard staat 60 fps aan. Met 720p60 idem dito en dat trekt de Toshiba ook niet. In de toekomst zal er alleen maar meer 60 fps materiaal aangeboden worden dus dan is de Toshiba CB2 dus geen goede keuze als je veel op youtube zit.

Je kunt bijvoorbeeld de Flash speler forceren zodat het iets beter loopt, 60 fps is dan uitgeschakeld. Maar met Flash worden er veel frames gedropt dus is het niet echt soepel en dan zit de cpu al bijna op zijn max. Het lijkt wel alsof de hardwarematige decodering van video's in de cpu maar halfbakken is toegepast. Ik vraag me af of dat nog met behulp van software te verhelpen is :/
HTML5 kun je wel uitzetten middels een Chrome extensie: https://chrome.google.com...-app-launcher-info-dialog Op je chromebook zie je 1080p60fps dan als 1080p optie op Youtube.

Overigens werkt 720p60 bij mij wel (bij de meeste filmpjes) vlekkeloos. Kan er verder niet echt mee zitten, zolang de chromecast extensie het maar doet xD Het zwaardere werk doe ik wel op mijn desktop.

Alleen wel scheef dat je met zo'n prachtig 1080p scherm niet alle 1080p content kunt afspelen. Misschien dat een update van driver oid. nog kan helpen? Heb ook ergens gelezen op de forums van google dat je voor 1080p60fps trouwens een flink goede wifi verbinding moet hebben, misschien dat iemand op de 5ghz band meer geluk heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Eddieee schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 22:57:
[...]

HTML5 kun je wel uitzetten middels een Chrome extensie: https://chrome.google.com...-app-launcher-info-dialog Op je chromebook zie je 1080p60fps dan als 1080p optie op Youtube.

Overigens werkt 720p60 bij mij wel (bij de meeste filmpjes) vlekkeloos. Kan er verder niet echt mee zitten, zolang de chromecast extensie het maar doet xD Het zwaardere werk doe ik wel op mijn desktop.

...
Ik heb net even een vergelijking uitgevoerd tussen mijn Dell laptop en de Toshiba chromebook. Als ik op de Toshiba met behulp van de plugin HTML5 uitschakel kan ik wel 1080p Flash filmpjes kijken, hij presteert dan niet slechter dan de Dell. 720p60 loopt soepel maar blijft alleen af en toe even hangen, is nog acceptabel om te zien. Dit kan misschien nog verbeteren in een toekomstige update.

Misschien moet ik het idee van perse 1080p60 filmpjes op de Toshbia willen kijken loslaten, dat is gewoon te hoog gegrepen voor een unit van 350 euro. Een mooi scherm en dat hij volledig stil is, is ook wel wat waard. Maar ik had graag 50 euro extra betaald voor een iets snellere cpu.

Ik twijfel nog of ik het apparaat ga proberen terug te brengen of gewoon ermee te leren leven met 'slechts' 1080p en niet 1080p60 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddieee
Davith78 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 12:22:
[...]
Ik twijfel nog of ik het apparaat ga proberen terug te brengen of gewoon ermee te leren leven met 'slechts' 1080p en niet 1080p60 :P
Daar zat ik ook al over na te denken, maar als je kijkt naar de alternatieven... Vergelijkbare laptops met full-hd schermen in deze prijsklasse zijn er bijna (nu nog) niet. En in het tablet segment zit je vaak met kleinere schermen en, omdat ik hem veel mee naar school neem, een extra investering in toetsenborddock + hoes. Wat tevens lang niet zo productief/gebruiksgemakkelijk is als een laptop ben ik bang.

En wat je zegt, als de normale 1080p het niet deed had ik 'm al teruggebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid:

1080p Flash: JA
1080p HTML5: NEE
1080p60fps Flash: NEE
1080p60fps HTML5: NEE

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddieee
xabre16v schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 14:25:
Even voor de duidelijkheid:

1080p HTML5: NEE
1080p60fps Flash: NEE
1080p60fps HTML5: NEE

?
De meeste 1080p filmpjes zonder 60fps werken vlekkeloos, alle 1080p60 dus (op dit moment) niet. 720p60 filmpjes werken bijna vlekkeloos. 1080p60 filmpjes kun je dus vlekkeloos als 1080p filmpjes bekijken als je de HTML5 extensie installeert.
Wil binnenkort nog testen hoe 1080p afspelen via vlc werkt op Crouton en Netflix. Plex ondersteunt 1080p afspelen op dit moment nog niet (casten wel).

Ik kan natuurlijk geen garanties geven, maar dit is hoe ik t op mijn Toshiba cb2 ervaar. Denk ook dat het een kwestie is met wat voor doel je deze chromebook koopt. En de verwachtingen zijn wat te hoog als je 't met een windows laptop vergelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Als 1080p (geen 60fps) in HTML5 gewoon werken is het prima voor mij. :) Dan ga ik 'm halen.

[ Voor 12% gewijzigd door xabre16v op 13-03-2015 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:40

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ik heb sinds een maandje een Asus CM300 ter vervanging van m'n oude MSI FX600 en ik vind het toch wel fijn werken. Veel mensen hebben alleen nog steeds het idee dat je met een Chromebook niks kan en dat zie je ook aan zaken als "The Chromebook Challenge". Misschien dat die vooroordelen ooit weg gaan.

Er is alleen een klein dingetje wat me een beetje tegen zit. Sinds een update halverwege vorig jaar zijn de randen van vensters niet meer transparant, maar grijs. Ik heb op internet gezocht en daar wordt verwezen naar een Google Chrome skin die het transparante terug zou brengen, maar die skin kan ik ook niet meer vinden. :P

Heeft iemand nog tips?

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
xabre16v schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:18:
Als 1080p (geen 60fps) in HTML5 gewoon werken is het prima voor mij. :) Dan ga ik 'm halen.
Ik heb het nog even getest met een tweetal niet-60fps filmpjes in 1080p met HTML5. Dit werkt gewoon, zo lang het filmpje dus maar niet in 60fps is gëupload want dan heb je geen keuzemogelijkheid.

Hopelijk komt er nog eens een plugin waarmee je wel HTML5 kunt blijven gebruiken en wat alleen 60fps uitschakelt, dat zou perfect zijn voor de CB2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Ter aanvulling van de post van Xabre voor de CB2:

[edit: na installeren van de h264ify plugin voor chrome, zie mijn post even verderop]

met de h264ify plugin:

1080p HTML5: JA
1080p60fps Flash: überhaupt (nog) niet mogelijk met Chrome volgens mij.
1080p60fps HTML5: JA
720p60fps HTML5: JA

[ Voor 58% gewijzigd door Davith78 op 14-03-2015 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Misschien nog een handige tip voor de Toshiba CB2: doordat er veel info op het 1080p scherm past kun je prima je oude laptop (als je die hebt) op afstand bedienen met Chrome Remote Desktop.

Dit ga ik dus ook doen. mijn huidige laptop ga ik permanent als een soort mediacenter aan mijn tv en versterker hangen. De laptop staat dan met het deksel dicht in het tv meubel en dan kan ik via de CB2 muziek en films erop laten afspelen. De CB2 wordt als het ware tevens een soort afstandsbediening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Ik heb een manier gevonden om alsnog 1080p60 youtube filmpjes af te spelen op de Toshiba Chromebook 2!

Het geval is dat Google sinds kort haar eigen VP9 codec gebruikt om video te encoderen op Youtube. Dit is hun opvolger van de h.264 codec. Waar h.264 door de meeste computers hardwarematig geëncodeerd kan worden, kunnen ze dat niet met VP9. Dit wordt dus geheel softwarematig gedaan door de cpu. Als de cpu niet zo krachtig is, zoals in de CB2, krijg je hierdoor haperende video's en volledige cpu belasting op de koop toe.

Installeer de h264ify plugin voor Chrome: https://chrome.google.com...ihdccplidncghkekgioiakgal

Deze schakelt o.a. de VP9 codec uit in HTML5. Als je vervolgens deze pagina bezoekt YouTube: HTML5 dan zie je dat alleen h.264 nog aanstaat. De in de berichten hierboven besproken 'Disable Youtube HTML5 Player' plugin heb je dan niet meer nodig.

Resultaat: vloeiend 1080p60 video op de CB2 en omdat de cpu minder hard bezig is gaat de accu ook nog eens langer mee gok ik! :) :)

[ Voor 3% gewijzigd door Davith78 op 14-03-2015 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddieee
Davith78 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 10:49:
Ik heb een manier gevonden om alsnog 1080p60 youtube filmpjes af te spelen op de Toshiba Chromebook 2!

Resultaat: vloeiend 1080p60 video op de CB2 en omdat de cpu minder hard bezig is gaat de accu ook nog eens langer mee gok ik! :) :)
Het werkt, bedankt voor de tip! Vraag me wel af of zulke plugins niet ten koste van de videokwaliteit gaan. (niet zichtbaar in ieder geval)

Een telefoon of tablet aansluiten op je CB gaat trouwens ook vloeiend, je hoeft geen drivers te installeren en krijgt meteen een venster met je mappen tevoorschijn getoverd. Dat moet ook wel met een Google systeem in combinatie met Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Eddieee schreef op zondag 15 maart 2015 @ 12:13:
[...]

Het werkt, bedankt voor de tip! Vraag me wel af of zulke plugins niet ten koste van de videokwaliteit gaan. (niet zichtbaar in ieder geval)
VP9 geeft dezelfde kwaliteit als h.264 maar dan genereert minder bandbreedte, wat natuurlijk gunstig is voor de Google servers. Dus als het goed is zou je idd het verschil niet moeten kunnen zien.

Ik vind trouwens wel dat Google veel dingen goed doet, maar in sommige opzichten is het zo'n kortzichtig houtje-touwtje bedrijf. Dat ze hun eigen videocodec pushen maar ondertussen niet erbij stilstaan dat sommige Chromebooks (hun eigen ecosysteem nota bene) dit niet fatsoenlijk kunnen afspelen is daar een voorbeeld van. De gebruikers moeten dan zelf op zoek naar oplossingen, terwijl Google zelf het uitschakelen van VP9 in de Chrome browser zou moeten regelen wanneer het detecteert dat de cpu niet krachtig genoeg is.

Enfin, gelukkig is er dan altijd het internet voor oplossingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddieee
Ja, idd. Ik vraag me dan altijd af of ze dit opzettelijk doen, waarschijnlijk in het kader van bepaalde belangen. Of dat het een kwestie is van verschillende afdelingen die langs elkaar heen werken (wat mij heel goed mogelijk lijkt bij zo'n relatief nieuw, groeiend en groot bedrijf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dext
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-09-2024
Wat goed om te lezen dat er een oplossing is voor het 1080p60fps probleem. Zelf zou dit persoonlijk voor mij een deal breaker zijn. Ik wil de Toshiba Chromebook 2l gaan gebruiken in combinatie met mijn Synology Play en eventueel voor video's onderweg. En af en toe een offline simpel spelletje of offline serie in het vliegtuig. Maar vooral voor in de trein en onderweg wat mails wegwerken en alvast wat werk doen. (We werken veel met applicaties via de browser)
Ik ben erg benieuwd naar Chrome OS, maar vraag me nog twee dingen af.

Kun je mkv van een portable hdd afspelen?

En werkt het afspelen in een browser in combinatie met DS Play?

[ Voor 18% gewijzigd door Dext op 16-03-2015 00:02 . Reden: aanvullingen op gebruik chromebook ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurriewaal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-06-2024
Zijn er hier mensen met kennis over of ervaring met de aankomende Acer Chromebook 15? Er lijken zoveel verschillende varianten op de markt te komen, met of zonder Full HD/IPS scherm, met Intel broadwell Celeron processor of met i3 en i5 cores, en dan ook nog eens zwarte en witte uitvoeringen... Ik zie door de bomen het bos soms niet meer.

Ik zoek een laptop van max 400 euro, liefst met full HD / IPS scherm die ik voor media gebruik en simpele office taken kan gebruiken, mogelijk via crouton LibreOffice installeren. Nu kan ik via Tweakers in Nederland alleen maar witte examplaren vinden, maar ik vind zwart eigenlijk mooier. Gisteren vond ik model c910 c37p (lijkt bij mijn wensen aan te sluiten), maar die kan ik dan weer niet in Nederland op de markt vinden... Heeft iemand enig zicht op wat hier de beslissingen over zijn, en is het bij Acer vaak zo'n ratjetoe?

De 15 inch spreek me aan omdat het net iets comfortabeler lijkt om op te werken (en ik vind de zwarte er best mooi uitzien voor de prijsklasse). De Toshiba Chromebook 2 lijkt me ook interessant, maar de ietwat trage processor baart me wel wat zorgen. Of is dat onterecht?

[ Voor 18% gewijzigd door jurriewaal op 16-03-2015 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dext
Dext schreef op zondag 15 maart 2015 @ 18:03:
Wat goed om te lezen dat er een oplossing is voor het 1080p60fps probleem. Zelf zou dit persoonlijk voor mij een deal breaker zijn. Ik wil de Toshiba Chromebook 2l gaan gebruiken in combinatie met mijn Synology Play en eventueel voor video's onderweg. En af en toe een offline simpel spelletje of offline serie in het vliegtuig. Maar vooral voor in de trein en onderweg wat mails wegwerken en alvast wat werk doen. (We werken veel met applicaties via de browser)
Ik ben erg benieuwd naar Chrome OS, maar vraag me nog twee dingen af.

Kun je mkv van een portable hdd afspelen?

En werkt het afspelen in een browser in combinatie met DS Play?
Een beetje ijdel om jezelf te quoten, maar misschien goed voor anderen met deze vragen. Ik heb sinds gisteren de Toshiba in bezit en ben erg onder de indruk van het scherm.

Afspelen met DS play in de browser werkt goed. Ook met grote bestanden van bijv. 11 GB.

MKV afspelen lukt ook met H.265 / HEVC

Ik zal van de week meer met de Toshiba Chromebook 2 gaan spelen en mijn bevindingen delen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gapper100
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-06 23:30
Dext schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:15:
[...]

Een beetje ijdel om jezelf te quoten, maar misschien goed voor anderen met deze vragen. Ik heb sinds gisteren de Toshiba in bezit en ben erg onder de indruk van het scherm.

Afspelen met DS play in de browser werkt goed. Ook met grote bestanden van bijv. 11 GB.

Ik zal van de week meer met de Toshiba Chromebook 2 gaan spelen en mijn bevindingen delen. :)
Goed om te horen! Ben erg benieuwd naar je bevindingen. Ook van plan om een volledige review te schrijven, of enkel wat impressies in deze thread?

Ben zelf ook van plan ergens deze zomer een nieuwe Chromebook te halen, en neig sterk naar de Toshiba Chromebook 2 (vooral vanwege het scherm, uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
jurriewaal schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:28:

...

De 15 inch spreek me aan omdat het net iets comfortabeler lijkt om op te werken (en ik vind de zwarte er best mooi uitzien voor de prijsklasse). De Toshiba Chromebook 2 lijkt me ook interessant, maar de ietwat trage processor baart me wel wat zorgen. Of is dat onterecht?
Ik kom zelf van een 15 inch laptop af en heb nu de 13 inch 1080p chromebook 2 van Toshiba. Het valt mij erg mee wat betreft grootte, ik kan er prima mee werken en het went snel. Een nadeel van het kleinere scherm is dat Chrome OS nog niet goed kan schalen waardoor de systeem icons en fonts superklein zijn. Ik heb dit deels opgelost door het zoomleven op webpagina's standaard op 150% te zetten maar dan is bijvoorbeeld de tekst voor de bookmarks en openstaande tabs nog steeds vrij moeilijk leesbaar.

De processor van de CB2 is inderdaad relatief traag maar ik merk er in de praktijk eigenlijk niets van. Af en toe dat webpagina's met veel plaatjes en/of bewegende gifjes die wat trager inladen. Verder voelt de CB2 heel vlot en soepel aan, zeker na installatie van de h264ify plugin wat het afspelen van webvideo's zeer ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Dext schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:15:
[...]

...

Ik ben zelf een beetje in dubio wat betreft het scherm: ik lees overal in reviews over de goede kleurreproductie maar toch vind ik de kleuren wat flets overkomen. Zeker wanneer het scherm minder dan 50% gedimd is lijkt wit bijvoorbeeld niet wit meer maar lichtgrijs. Vooral roodtinten spatten niet echt bepaald van het scherm af. Ligt dit nou aan mij omdat ik misschien overgesatureerde kleuren gewend ben van mijn vorige laptop, of heeft mijn CB2 misschien net een 'slecht' scherm? Foto's zien er wel weer goed natuurgetrouw uit qua kleuren, terwijl de kleuren van webpagina's (geen foto's) en het Chrome OS zelf flets lijken. Ik kan maar niet beslissen wat ik van dit scherm moet vinden :P

Wat bedoel je trouwens met "MKV afspelen lukt ook met H.265 / HEVC"?

[ Voor 7% gewijzigd door Davith78 op 19-03-2015 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dext
gapper100 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:12:
[...]

Goed om te horen! Ben erg benieuwd naar je bevindingen. Ook van plan om een volledige review te schrijven, of enkel wat impressies in deze thread?
Ik ga van het weekend er eens goed voor zitten. Of ik echt een review ga schrijven daar ga ik nog even over nadenken. :) Maar zal zeker mijn bevindingen hier delen.
Davith78 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:58:
[...]

Ik ben zelf een beetje in dubio wat betreft het scherm: ik lees overal in reviews over de goede kleurreproductie maar toch vind ik de kleuren wat flets overkomen. Zeker wanneer het scherm minder dan 50% gedimd is lijkt wit bijvoorbeeld niet wit meer maar lichtgrijs. Vooral roodtinten spatten niet echt bepaald van het scherm af. Ligt dit nou aan mij omdat ik misschien overgesatureerde kleuren gewend ben van mijn vorige laptop, of heeft mijn CB2 misschien net een 'slecht' scherm? Foto's zien er wel weer goed natuurgetrouw uit qua kleuren, terwijl de kleuren van webpagina's (geen foto's) en het Chrome OS zelf flets lijken. Ik kan maar niet beslissen wat ik van dit scherm moet vinden :P

Wat bedoel je trouwens met "MKV afspelen lukt ook met H.265 / HEVC"?
Mijn vorige laptop had een beduidend minder goed scherm. Dus persoonlijk is dit echt een stap vooruit. Ik ben zelf erg onder de indruk van het scherm. Ik snap wel bedoelt met wit wordt grijs bij 50%. Zelf vind ik het niet storend, maar het is wellicht zoals je aangeeft ook afhankelijk waar je vandaan komt.

Wat betreft mijn zin over MKV en H.265 / HEVC. De zin had een stuk duidelijker geweest als ik deze had afgemaakt. ;) Ik wilde eigenlijk zeggen:

MKV afspelen lukt ook met H.265 / HEVC player

Overigens had ik te vroeg gejuicht, want heb nu enkele video's die wel beeld geven maar geen geluid. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddieee
Dext schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:10:

Wat betreft mijn zin over MKV en H.265 / HEVC. De zin had een stuk duidelijker geweest als ik deze had afgemaakt. ;) Ik wilde eigenlijk zeggen:

MKV afspelen lukt ook met H.265 / HEVC player

Overigens had ik te vroeg gejuicht, want heb nu enkele video's die wel beeld geven maar geen geluid. |:(
Mijn 1080p mkv filmpjes wil de H.265 / HEVC player ook niet afspelen, krijg dan de melding "Your computer is too slow to decode the movie in realtime, playback performance may suffer". VLC in Crouton wil het filmpje wel afspelen alleen dan zonder (goed) geluid. Hoop dat de Video Player van Google zelf nog ondersteuning krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dext
Eddieee schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:06:
[...]

Mijn 1080p mkv filmpjes wil de H.265 / HEVC player ook niet afspelen, krijg dan de melding "Your computer is too slow to decode the movie in realtime, playback performance may suffer". VLC in Crouton wil het filmpje wel afspelen alleen dan zonder (goed) geluid. Hoop dat de Video Player van Google zelf nog ondersteuning krijgt.
Ik kreeg deze melding ook toen ik een video vanaf Google Drive wilde afspelen. Wanneer ik de video lokaal afspeel dan is er wel beeld, maar vaak geen geluid. Ik ben nog niet aan de slag gegaan met Crouton. Speel je in Crouton de video lokaal af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddieee
Dext schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:22:

Ik kreeg deze melding ook toen ik een video vanaf Google Drive wilde afspelen. Wanneer ik de video lokaal afspeel dan is er wel beeld, maar vaak geen geluid. Ik ben nog niet aan de slag gegaan met Crouton. Speel je in Crouton de video lokaal af?
Ja, ik heb de video al in ChromeOS naar lokale mappen gekopieërd omdat ik in Crouton mijn telefoon mappen niet te zien kan krijgen.

Wat misschien een (beetje omslachtige) oplossing zou kunnen zijn is om een Chromecast in je Chromebook te pluggen xD. Als dit al zou werken. Lijkt me onnodig omdat je t dan net zo goed op je tv kunt kijken of je pc-scherm. Maar misschien dat iemand er baat bij heeft zonder een extern scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-06 12:56
Gisteren eens geprobeerd om de ziggo app te runnen op de chromebook. (via)

Hij startte mooi op, maar zodra ik op 'tv kijken' klikte crashte de app, helaasch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFA

LFA

frietsje schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 11:58:
Gisteren eens geprobeerd om de ziggo app te runnen op de chromebook. (via)

Hij startte mooi op, maar zodra ik op 'tv kijken' klikte crashte de app, helaasch...
Heb geprobeerd om via de methode van die link Skype te installeren op de Toshiba chromebook 2, maar krijg het niet aan de praat met Google runtime. App start niet op. Iemand anders dit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-06 12:56
Hmm, bij mij startte de app wel op, de beginschermen zagen er normaal uit met kleine screenshots van programma's enzo...
Hij heeft t zelf met Skype gedaan dus dat zou ook moeten gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander0
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-02 07:32
(jarig!)
Gisteren avond bij Bol.com de nieuwe Toshiba chromebook 2 besteld, had hiervoor een Lenovo die mij totaal niet beviel. Lage resolutie, hele slechte bouw kwaliteit (had van Lenovo meer verwacht) dus maar terug gestuurd.

Vanavond nog maar eens opnieuw proberen, zou een mooie vervanger kunnen zijn voor mijn '09 MBP ^^ (Ik heb een desktop waar alle zware applicaties op kunnen draaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
We zijn benieuwd naar je bevindingen sander0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander0
(jarig!)
xabre16v schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 07:34:
We zijn benieuwd naar je bevindingen sander0 :)
Nou, ik kan de tl;dr alvast verklappen: moeilijke keus.

Ik heb momenteel een MBP uit '09 welke toe is aan vervanging, heeft de benodigde beschadigingen geleden, is niet echt modern meer. Ook niet kwa formaat en gewicht. Word voornamelijk gebruikt om beneden in de woonkamer te werken of als ik weg van huis ben. Een hoge resolutie is dus echt een must-have omdat ik anders gewoon ruimte tekort kom. Vandaar dat ik de Macbook wil vervangen. (1280x800) Zeer jammer want de bouwkwaliteit is geweldig en OSX werkt ook heerlijk. En vergeet vooral niet het geweldige glazen trackpadje van Appl.e

Dat was de reden waarom ik een Chromebook wilde proberen, nu op naar het ding zelf.

Het scherm is echt in 1 woord: WOW, zoveel ruimte en zo'n goede en heldere kwaliteit. Als het om het scherm ging had ik hem direct gehouden. Accu duur was ook zeer goed, direct Crouton met Ubuntu op gezet maar hier ben ik snel vanaf gestapt vanwege de performance die tegen viel. Nu komen we dus ook gelijk bij het grote minput ervan, ik ben (freelance/hobby) developer, zowel web als mobiele apps. Mijn idee om Linux erop te zetten en dit te gebruiken is dus vrij snel in duigen gevallen.

Om toch even verder te gaan over het apparaat zelf, toetsenbord typt in mijn ogen niet beter dan die van mijn MBP. Toch is het me wel gelukt om 126WPM te halen. (snelste wat me ooit is gelukt) Touchpad valt natuurlijk ook tegen als je die van een Macbook gewent bent, maar ik kan me er zeker goed mee redden. Bouw kwaliteit viel me alles mee, is natuurlijk allemaal plastic maar zit vrij degelijk in elkaar. En heb niet direct het gevoel dat het 'maar' een paar honderd euro is die je vast hebt.

Ga ik hem houden en gaat hij als vervanger dienen? Dat weet ik nog niet, het apparaat zelf is echt geweldig. Zeker voor de prijs van 350,-. Helaas is ChromeOS voor mij denk ik toch te beperkt. (er zijn 3rd party opties zoals C9 e.d. maar ik ga mijn werk en dat van klanten/werkgevers natuurlijk niet daar doorheen duwen i.v.m privacy) Als native Linux mogelijk was geweest had ik hem zeker gehouden

Komt er dus op neer, kun je met ChromeOS leven is dit het chromebookje voor jouw.

ps. In etapes getypt, zinnen kunnen soms niet helemaal lekker lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2022
sander0 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 10:48:
[...]

Ik heb momenteel een MBP uit '09 welke toe is aan vervanging, heeft de benodigde beschadigingen geleden, is niet echt modern meer. Ook niet kwa formaat en gewicht. Word voornamelijk gebruikt om beneden in de woonkamer te werken of als ik weg van huis ben. Een hoge resolutie is dus echt een must-have omdat ik anders gewoon ruimte tekort kom. Vandaar dat ik de Macbook wil vervangen. (1280x800) Zeer jammer want de bouwkwaliteit is geweldig en OSX werkt ook heerlijk. En vergeet vooral niet het geweldige glazen trackpadje van Appl.e

Dat was de reden waarom ik een Chromebook wilde proberen, nu op naar het ding zelf.

Het scherm is echt in 1 woord: WOW, zoveel ruimte en zo'n goede en heldere kwaliteit. Als het om het scherm ging had ik hem direct gehouden. Accu duur was ook zeer goed, direct Crouton met Ubuntu op gezet maar hier ben ik snel vanaf gestapt vanwege de performance die tegen viel. Nu komen we dus ook gelijk bij het grote minput ervan, ik ben (freelance/hobby) developer, zowel web als mobiele apps. Mijn idee om Linux erop te zetten en dit te gebruiken is dus vrij snel in duigen gevallen.

Om toch even verder te gaan over het apparaat zelf, toetsenbord typt in mijn ogen niet beter dan die van mijn MBP. Toch is het me wel gelukt om 126WPM te halen. (snelste wat me ooit is gelukt) Touchpad valt natuurlijk ook tegen als je die van een Macbook gewent bent, maar ik kan me er zeker goed mee redden. Bouw kwaliteit viel me alles mee, is natuurlijk allemaal plastic maar zit vrij degelijk in elkaar. En heb niet direct het gevoel dat het 'maar' een paar honderd euro is die je vast hebt.

Ga ik hem houden en gaat hij als vervanger dienen? Dat weet ik nog niet, het apparaat zelf is echt geweldig. Zeker voor de prijs van 350,-. Helaas is ChromeOS voor mij denk ik toch te beperkt. (er zijn 3rd party opties zoals C9 e.d. maar ik ga mijn werk en dat van klanten/werkgevers natuurlijk niet daar doorheen duwen i.v.m privacy) Als native Linux mogelijk was geweest had ik hem zeker gehouden

Komt er dus op neer, kun je met ChromeOS leven is dit het chromebookje voor jouw.

Wat bedoel je met performance viel tegen? Lagte Ubuntu?

Waar ik me zorgen over maak bij de aankoop van een Chromebook is dat ik wellicht iets vergeten ben wat niet op ChromeOS kan. Op dit moment denk ik dat ik het alleen voor internetgerelateerde taken en films nodig zal hebben, maar stel ik ben wat vergeten, loopt Ubuntu dan goed genoeg of niet?

[ Voor 5% gewijzigd door KetchupFTW op 24-03-2015 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander0
(jarig!)
KetchupFTW schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:14:
[...]

Wat bedoel je met performance viel tegen? Lagte Ubuntu?
Ik zou het niet echt laggen willen noemen, maar viel me kwa performance tegen. Duurde me allemaal net wat te lang om dingen op te starten. Ik maakte wel gebruikt van Unity en niet van XFCE of KDE.

Ik ga vanavond er nog eens mee spelen, misschien dat ik nog wat performance uit Ubuntu zelf kan halen.

Net toch weer even gekeken naar een alternatief met 1080p resolutie, maar die zijn er ook gewoon niet. :| De eerste laptop die weer een beetje in de buurt komt is een Asus Zenbook van 800eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
Net de Toshiba Chromebook 2 bestelt, morgen binnen.

Ik laat jullie binnenkort wel weten wat ik er van vind. Als het niks is, gaat hij op retour :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dext
sander0 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 10:48:
[...]

Ik heb de Toshiba Chromebook 2 nu iets langer dan een week en herken me helemaal in jouw verhaal. Het scherm vind ik echt goed, wat jij al aangeeft WOW. De kleuren komen tot leven en ook het lezen van websites is, door de strakke weergave, rustig voor de ogen. In een eerdere reactie in dit topic hadden we het over de kleuren bij lagere helderheid. Het wit lijkt bij lagere helderheid een beetje grijs te worden, maar ik heb me daar niet echt aan gestoord. De accuduur is meer dan in orde. De Chromebook heeft in de ene week slechts twee keer aan de lader gehangen. De bouwkwaliteit is gewoon goed. Alles is degelijk. Ik had hiervoor een Asus transformer T100 en daarvan vond ik de bouwkwaliteit een stuk minder. Daar kon je het plastic aan alle kanten indrukken. Dat heb ik nu niet. Verder vind ik de Toshiba er strak uitzien, al valt over smaak te twisten. Touchpad vinden sommige mensen vervelend, maar eerlijk gezegd vind ik er niets mis mee. Het toetsenbord typt prettig. Alles bij elkaar genomen krijg je veel waar voor je geld.

Toch zijn er een aantal zaken die me doen twijfelen bij de Toshiba Chromebook 2. Het grootste minpunt vind ik het niet lekker kunnen afspelen van MKV videos. Ik moet voor mijn werk regelmatig vliegen en dan is het lekker om een serie aan te kunnen zetten. Zeker met dit scherm zou dat genieten geblazen moeten zijn, maar tot op heden is het me nog niet gelukt om alle video's goed afgespeeld te krijgen. Daarnaast had een snellere processor leuk geweest en wellicht had dit geholpen om de video's die hij wel afspeelt, niet te laten schokken.

Dan het besturingssysteem. ChromeOS is clean en werkt goed, echter zou het volgens mij een grote plus zijn als er meer android apps beschikbaar zouden komen. Hiervoor is al zoveel ontwikkeld, dit zou ChromeOS naar een volgend plan tillen. De store voor je Chromebook is met name gevuld met snelkoppelingen naar websites en ik heb nog niet heel veel apps gevonden waar ik warm van werd. Kantekening daarbij is dat ik ook nog niet heel erg uitgebreid heb gezocht.

Ga ik de Toshiba houden? Het antwoord is: Ja. Het is een goed apparaat en ik wil ChromeOS best een kans geven. Het is wel echt een apparaat voor erbij. Met remote desktop kan ik sommige Windows taken doen op mijn Chromebook. Echter is het voor sommige taken gewoon nodig om achter de desktop te kruipen. Ik blijf wel zoeken naar een oplossing voor het afspelen van video's. Als er iemand suggesties heeft dan hoor ik het graag. :) Wellicht moet ik zelf ook nog wennen aan ChromeOS en ChromeOS aan mij. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Dext op 26-03-2015 11:27 . Reden: Sommige zinnen liepen niet goed en wat aanvullingen over de bouwkwaliteit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander0
(jarig!)
Dext schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:04:
[...]

Ik heb de Toshiba Chromebook 2 nu iets langer dan een week en herken me helemaal in jouw verhaal. ........ Wellicht moet ik zelf ook nog wennen aan ChromeOS en ChromeOS aan mij. ;)
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Android apps al mogelijk zijn? Heb me er zelf niet in verdiept omdat ook Android geen fatsoenlijke editor kent. (Met FTP support en/of git) (Dit is gelijk het enige waarin iOS wel beter is, die heeft diet Coda) De chromebook zelf had ik zeker weten gehouden, helaas is het software matig toch te min voor mij.

Films (Netflix, YT etc.) heb ik er nog niet op gekeken, die kijk ik toch via mijn Chromecast op mijn tv.

Ik twijfel nog steeds. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dext
sander0 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 12:18:
[...]

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Android apps al mogelijk zijn? Heb me er zelf niet in verdiept omdat ook Android geen fatsoenlijke editor kent. (Met FTP support en/of git) (Dit is gelijk het enige waarin iOS wel beter is, die heeft diet Coda) De chromebook zelf had ik zeker weten gehouden, helaas is het software matig toch te min voor mij.

Films (Netflix, YT etc.) heb ik er nog niet op gekeken, die kijk ik toch via mijn Chromecast op mijn tv.

Ik twijfel nog steeds. :|
Er zijn al enkele android apps beschikbaar, maar nog lang niet allemaal. Met een workaround moet het ook kunnen, maar hier moet ik me nog in verdiepen.

Ik zelf denk, zoals ik al aangaf, dat ChromeOS erg wennen is. Het is eenvoudig en dat is tegelijkertijd de kracht en zwakte. Ik kan me de twijfel voorstellen, maar voor 350 euro een vergelijkbaar apparaat vinden is ook een behoorlijke uitdaging. Ik heb besloten om de Chromebook te houden, omdat hij voor veel zaken gewoon voldoet. Echter kan ik de twijfel helemaal voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

De software en het tekorte (niet uitbreidbare) geheugen houden me tegen om er één aan te schaffen.
Voor het geld heb je een prachtige laptop, met voor het geld goede specs. En nog eens met een goed scherm. Alleen als je er programma's op gaat draaien heb je een stuk minder mogelijkheid. Het is jammer dat er geen windows op kan worden gezet, of dat de SSD vervangen kan worden (zit helaas vast gesoldeerd). Voor de alleen internet gebruiken is het een top apparaat.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
Ik heb zojuist mijn Chromebook 2 ontvangen. Meteen de extensie voor YouTube gedownload en dat loopt goed, maar Twitch lagt helaas wel op Source. Is hier een fix voor?

Edit: Ik heb ook gevonden dat één pixel linksonderin het scherm rood opkleurt bij zwarte achtergronden. Bij witte achtergronden kleurt het licht blauw op, maar dat is amper zichtbaar. Kan ik hier wat aan doen, of moet de laptop terug?

[ Voor 41% gewijzigd door KetchupFTW op 26-03-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dext
mirno schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 14:15:
De software en het tekorte (niet uitbreidbare) geheugen houden me tegen om er één aan te schaffen.
Voor het geld heb je een prachtige laptop, met voor het geld goede specs. En nog eens met een goed scherm. Alleen als je er programma's op gaat draaien heb je een stuk minder mogelijkheid. Het is jammer dat er geen windows op kan worden gezet, of dat de SSD vervangen kan worden (zit helaas vast gesoldeerd). Voor de alleen internet gebruiken is het een top apparaat.
Het geheugen van 4GB in combinatie met ChromeOS is voorlopig voldoende. Er zit overigens ook een SD slot in. Hier zit nu een 32 GB kaartje waarmee ik wel even vooruit kan.
KetchupFTW schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 15:42:
Ik heb zojuist mijn Chromebook 2 ontvangen. Meteen de extensie voor YouTube gedownload en dat loopt goed, maar Twitch lagt helaas wel op Source. Is hier een fix voor?

Edit: Ik heb ook gevonden dat één pixel linksonderin het scherm rood opkleurt bij zwarte achtergronden. Bij witte achtergronden kleurt het licht blauw op, maar dat is amper zichtbaar. Kan ik hier wat aan doen, of moet de laptop terug?
Ik denk dat je hem het beste kunt terugsturen. Of gewoon dit weekend er nog mee spelen en dan maandag terugsturen. Lijkt me niet dat dit hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddieee
KetchupFTW schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 15:42:

Ik had ook 1 oplichtende pixel. Probeer deze site eens: http://www.jscreenfix.com/ , dit hielp bij mij. Zie de pixel nu niet meer. :)
mirno schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 14:15:
Bedoel je werkgeheugen of opslag?? Want er zit een sd kaart slot in waar je zo 64/128 gb in steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
Tijd voor een Toshiba Chromebook 2 reviewtje :D

Ik heb mijn Chromebook van Toshiba nu bijna een week en ik ben zeer te spreken tot nu toe.

Het design doet mij denken aan een Macbook air en dat vind ik persoonlijk een mooi punt voor een laptop van €350,-. Niet alleen de looks, maar ook de bouwkwaliteit is een stuk beter dan je zou verwachten in dit klassement.

Het scherm is het beste punt van deze laptop: Een prachtig 1080P IPS scherm. Er is een heel klein beetje ghosting te zien bij mij, maar dat is absoluut geen probleem.

De batterij is ook goed en heeft een minimale lengte van 4 uur (100% brightness & film kijken) tot iets van 11-12 uur.

De processor heeft tot nu toe nog geen bottleneck voor mij gevormd. Ik heb 10+ Chrome tabs open gehad en bespeurde geen schokkerig beeld. Ook video speelt goed af, maar voor 1080p 60fps op YouTube is er wel een plugin nodig. Dat is overigens zo gepiept.

Het toetsenbord is heerlijk om op te typen. Maandag heb ik vanaf 9:30 tot 14:00 aan een stuk door een verslag zitten schrijven in een vlot tempo en zonder al te veel moeite.

Ook ChromeOS is voor een positieve verassing en ik heb voor mijn persoonlijke doeleinden (video kijken en tekstverwerken) nog geen reden gezien om Ubuntu op de laptop te zetten. Ik moet wel om op mijn school's website te kunnen en opdrachten te downloaden Silverlight hebben, wat je niet kunt downloaden met het ChromeOS. Gelukkig kan ik daar vrij gemakkelijk omheen werken met mijn desktop en een USB.

Al met al een laptop dus om te houden! Als je overigens geïnteresseerd bent in de Toshiba maar niet een desktop/laptop met Windows (of OS X) hebt, raad ik je toch niet aan om een Chromebook te nemen. Ik heb de laptop nogmaals gekocht voor tekstverwerking en video kijken, maar toch heb ik een aantal keren terug moeten grijpen naar Windows.

Als je dit wel hebt en je bent opzoek naar een laptop voor school, multimedia of tekstverwerking, dan is er naar mijn mening maar 1 logische keuze en dat is de Toshiba Chromebook 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 616444

KetchupFTW schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 18:38:
Tijd voor een Toshiba Chromebook 2 reviewtje :D
...
Als je overigens geïnteresseerd bent in de Toshiba maar niet een desktop/laptop met Windows (of OS X) hebt, raad ik je toch niet aan om een Chromebook te nemen. Ik heb de laptop nogmaals gekocht voor tekstverwerking en video kijken, maar toch heb ik een aantal keren terug moeten grijpen naar Windows.

Als je dit wel hebt en je bent opzoek naar een laptop voor school, multimedia of tekstverwerking, dan is er naar mijn mening maar 1 logische keuze en dat is de Toshiba Chromebook 2.
Wat mis je dan precies dat je toch een paar keer terug moest grijpen naar Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
Anoniem: 616444 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 22:03:
[...]

Wat mis je dan precies dat je toch een paar keer terug moest grijpen naar Windows?
Ik miste de mogelijkheid om bepaalde programma's te downloaden (zoals Silverlight). Hierdoor kon ik niet via mijn laptop op de site van mijn school en moest ik dat via de desktop doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svennd
  • Laatst online: 23-05 17:24
Voor de mensen die klagen over MKV video's... MKV is eigenlijk een container... dus dat beschrijft het probleem allerminst :)

Ikzelf heb een chromebook toshiba 1, meestal zijn de filmpjes die 1080p zijn (en dus ook hogere audio kwaliteit) een probleem. Daar speelt de video maar niet de audio. (crouton + vlc) lossen dit probleem op, sinds het begin dat ik de chromebook had heb ik nog geen enkel filmpje gezien die niet wou laden.

Wat betreft "full ubuntu" zou ik afraden, chromeOS werkt gewoon zo optimaal, dat ubuntu (net als windows) veel te zwaar is voor deze toestellen. Alle applicaties die je in linux distro's kan draaien, werken ook perfect in crouton. Zo draai ik een lamp stack in crouton-console terwijl ik een caret editor in chromeOS draai.

Ik weet dat chromebook's niet voor iedereen is, maar in dit budget is hij voor veel mensen (die niet erg vinden wat te proberen) de beste keuze. Om een overzicht te geven wat er allemaal op m'n chromebook draait :
- R & Rstudio (crouton)
- Apache, MySQL, Firebird (crouton)
- VLC (crouton)
- Steam (crouton)
- 0AD
- wine
- ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-06 09:02
Vorige week een Mac mini voor erbij gekocht. Liep tegen de beperkingen op van mijn Chromebook en wilde hiernaast OS X eens vergelijken. Mijn HP Chromebook is nog standaard (geen linux distri) en liep tegen deze issues aan:
-bestandsbeheer beperkt: bijv. grote van een map, verschillen in bestanden zoeken met andere map, etc.
-lokaal foto's openen / door bibliotheek heen scrollen zeer traag. Online werkt dit wel best mooi
-kopieren van bestanden van lokaal naar USB zeer traag
-Garmin software werkt er niet op
-Scanner / printer aansluiten werkt niet
-UNC paden niet ondersteund
-torrent client niet echt vlot
-multitasken niet vlot / hapert: bijv. VMware sessie open, dan hapert de muziek speler
-iphone wordt niet herkend via USB

Wat wel mooi werkt aan de Chromebook:
-uit de doos / inloggen in 10 seconden: als je al een google account hebt ben je binnen een paar minuten aan het werk op je nieuwe Chromebook. Hierna openklappen en binnen paar seconden online
-integratie met Google drive werkt goed
-vernieuwend!
-online browsen / functies werken goed
-Chromecast functies
-touchpad en sneltoetsen

Ze blijven beide!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:09
Ik neig ook heel erg naar een Toshiba Chromebook 2, zodra de prijs onder de 300 komt dan hap ik toe :)

Ik lees hier vooral over de trage processor, maar heeft dit ook invloed op normale dagelijkse taken zoals mail checken, tekst bestanden editten, netflix kijken, spotify draaien etc.
Het YouTube probleem is op te lossen met een plugin, maar merkt iemand nog meer van de trage processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

kepler schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:47:
Ik neig ook heel erg naar een Toshiba Chromebook 2, zodra de prijs onder de 300 komt dan hap ik toe :)

Ik lees hier vooral over de trage processor, maar heeft dit ook invloed op normale dagelijkse taken zoals mail checken, tekst bestanden editten, netflix kijken, spotify draaien etc.
Het YouTube probleem is op te lossen met een plugin, maar merkt iemand nog meer van de trage processor?
Nee, het is geen trage processor. Echter is de oude processor sneller, maar goed die minder zuinig en actief gekoeld, en die fan is voor mij een nadeel.
Ik ben blij met deze processor, de Tegra K processor is wel traag (of stotterig)
Maar mensen moeten zich realiseren dat het geen echte pur sang laptop is.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Pinin schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:54:
[...]

Nee, het is geen trage processor. Echter is de oude processor sneller, maar goed die minder zuinig en actief gekoeld, en die fan is voor mij een nadeel.
Ik ben blij met deze processor, de Tegra K processor is wel traag (of stotterig)
Maar mensen moeten zich realiseren dat het geen echte pur sang laptop is.
Ik vind geen fan inderdaad ook een voordeel. Het is inderdaad misschien geen trage processor, maar in review wordt wel vaak de relatief tragere processor benoemd.

Nu is een reden dat ik een nieuwe 'laptop' wil, dat mijn huidige 3 jaar oude netbook ook enorm traag begint te worden. Ik wil dus een goedkope laptop, met een snel OS zonder veel gedoe. Eentje waarop ik zonder haperen kan mailen/internetten/netflixen/etc. Vandaar dat ik op een Chromebook uitkwam (plus dat ik aardig diep in het google-ecosysteem zit :D ). (mijn vriendin heeft een MacBook, dus die kan ik even gebruiken als de Chromebook niet voldoet)

De Toshiba Chromebook 2 is, vooral vanwege zijn mooie scherm, tot nu toe mijn beste keus. Ik maakte me alleen een beetje zorgen om de iets tragere processor, maar blijkbaar maakt dat niet zoveel uit bij dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

In tegenstelling tot de Tegra K merk ik niks van de processor, een beperking in snelheid zal eerder je wifi verbinding zijn.
Zoals al eerder geschreven kan je 1080p films kijken.

Aangezien ik ook nogal "into" google eco zit, is het echt een geweldig systeem

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Pinin schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:34:
In tegenstelling tot de Tegra K merk ik niks van de processor, een beperking in snelheid zal eerder je wifi verbinding zijn.
Zoals al eerder geschreven kan je 1080p films kijken.

Aangezien ik ook nogal "into" google eco zit, is het echt een geweldig systeem
Mooi om horen :) Nu nog even een mooie aanbieding afwachten en dan ga ik hem wel halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 22:21

Kek

3flix

Zijn er nog meer die zitten te wachten op de asus c201(pa)? mooi design en kost bijna niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 616444

Het gaat goed met de Chromebooks: binnenkort komen 8 nieuwe modellen uit.

Vooral de aangekondigde Chromebook Flip van Asus klinkt erg goed: Full HD IPS scherm, touchscreen en een volledig metalen behuizing. En werkt ook in tablet portrait mode, waarbij de OS knoppen automatisch verdwijnen. En dat voor ca. 230 euro. Nice.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/v6n7dj.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 616444 op 02-04-2015 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFA

LFA

Dat is niet veel geld! Hoe groot is dat scherm?

nieuws: Chrome-extensie Google laat gebruikers Android-apps draaien op Windows en OS X

Dit is ook goed nieuws, zou betekenen dat apps voortaan zonder omweg kunnen worden gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
Heb die ARC Welder extensie al geprobeerd met enkele apps.
Ietwat ontgoocheld dat het niet lukt met de Yelo-app van Telenet.
Ook mijn domotica-app lukt niet.

Candy Crush daarentegen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 560208

Iemand hier die Linux gebruikt op zijn of haar Chromebook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met de kwaliteit van de accu van de acer c720? De 11 inch versie zonder touchscreen? Ik ben benieuwd hoe de accu zich houd na een tijdje in gebruik te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Klopt het dat er op dit moment geen Chromebook te vinden is met deze eisen:
- Full HD
- >13" IPS scherm
- 4GB RAM
- Touchscreen (ivm RSI klachten wil ik de mogelijkheid hebben om de muis/touchpad minder te hoeven gebruiken)
- rond de 400 Euro

De enige Chromebook die hier bij in de buurt komt lijkt te voldoen is de Acer CB5-311p-t658, maar die heeft weer een azwerty toetsenbord (en geen IPS)! En als ik snel wat reviews scan dan zie ik dat de nVidia Tegra K1 tegen valt.
De Toshiba CB2 heeft helaas geen touchscreen, anders was dat duidelijk de match

Zijn er andere opties?

It seemed like a good idea at the time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06 12:24

robhof

Lembongan view

Op dit moment op de Toshiba Chromebook 2 (full hd) aan het typen.

Kort samengevat: prachtig scherm, prima keyboard en touchpad en een mooie behuizing; zeker voor het geld. Door de hoge resolutie is alles vrij klein, maar in de browser kun je internetpagina's mooi schalen.

Een grote maar: de processor is helaas niet krachtig genoeg voor (sommige) video's in 1080p. Netflix gaat prima, maar YouTube en content van bijv. Tweakers in 1080p stottert enorm (zoals vaker gemeld). ;(

Echt zo jammer, want het is werkelijk een prachtig apparaat voor het geld. Komende dagen verder testen, maar ik ben bang dat deze teruggaat.

[ Voor 13% gewijzigd door robhof op 10-04-2015 11:25 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06 11:37

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Anoniem: 560208 schreef op zondag 05 april 2015 @ 09:47:
Iemand hier die Linux gebruikt op zijn of haar Chromebook?
Ik ben ook benieuwd naar de laatste ervaringen, echter lees je in dit topic diverse responses die hierover iets zeggen. Ubuntu draait maar echt geoptimaliseerd is het niet naar het lijkt waardoor je je meer stoort aan het gebruik ervan ipv dat het lekker snappy aanvoelt. Wat ik overigens jammer vindt want ik heb ook wel trek in een chromebook icm bijv. Ubuntu :/

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Hier ook een tweakert die typt van een gloedjenieuwe toshiba chromebook 2.

Heb echt onwijs lang getwijfeld of ik deze zou aanschaffen of toch de nieuwe asus UX305, maar na 3 dagen ben ik uiterst tevreden over dit apparaatje. Ik begin zelfs steeds meer verliefd te worden op dit ding.

Het scherm is fenomenaal, het typt onwijs relaxt, geluidskwaliteit van de boxen is heel goed (uiteraard geen lage tonen), de accu gaat prima mee. Hij is lekker licht! En de touchpad is ook super!

Heb eigenlijk nog geen enkel moment mijn windows pc gemist. Had even de behoefte om te gamen en na 1 game was ik alweer klaar en ging ik verder op de bank wat internetten.

Bij twijfel; gewoon kopen. Via mycom kan je hem kopen en als het toch niet bevalt, gewoon binnen 14 dagen terug brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoeSWoeS
  • Laatst online: 29-05 10:13
WeaZuL schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:58:
[...]
Ik ben ook benieuwd naar de laatste ervaringen, echter lees je in dit topic diverse responses die hierover iets zeggen. Ubuntu draait maar echt geoptimaliseerd is het niet naar het lijkt waardoor je je meer stoort aan het gebruik ervan ipv dat het lekker snappy aanvoelt. Wat ik overigens jammer vindt want ik heb ook wel trek in een chromebook icm bijv. Ubuntu :/
Ik maak al een tijdje gebruik van Linux op mijn Acer C720p dmv Chrubuntu. Je merkt wel een verschil in snelheid wanneer je surft en je batterij gaat misschien iets sneller op in Linux, maar ik heb veel voordelen erbij gekregen door Linux te gebruiken. Ik doe over het algemeen veel simpele webdevelopment op mijn chromebook en daar werkt ie prima op.

Ik had eerst Elementary OS (Luna) op mijn chromebook, maar nu gebruik ik Mint 17.1: https://www.distroshare.com/distros/get/57/
Alles (alle toetsenbord shortcuts, wifi, bluetooth en slaapstand e.d.) werkte prima nadat de installatie voltooid was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 371124

Het printen met een Chromebook lukt me nog steeds niet. Volgens de Laptopshop zou dat moeten kunnen met de Samsung Xpress M2022W, niet dus. Echt helemaal ruk. Veel zitten klooien maar helaas zonder resultaat.

Iemand een creatieve oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:07
Anoniem: 371124 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 21:17:
Het printen met een Chromebook lukt me nog steeds niet. Volgens de Laptopshop zou dat moeten kunnen met de Samsung Xpress M2022W, niet dus. Echt helemaal ruk. Veel zitten klooien maar helaas zonder resultaat.

Iemand een creatieve oplossing?
Bij mij werkt het met wat hobbels op mijn Samsung ml2165w.

Ik moest de firmware eerst updaten voordat überhaupt Google Cloud Print beschikbaar was.

Nu raakt de printer altijd na een dag offline volgens Google, terwijl er met Windows prima naartoe geprint kan worden. Printer opnieuw opstarten vanuit de webinterface laat dan de printjes verstuurd vanuit de Chromebook eruit komen.

Zeker niet ideaal, maar goed. Ik dacht dat het aan de leeftijd van de printer
lag en het feit dan Google Cloud Print later aan de printserver is toegevoegd. Helaas dus niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Laatst online: 13-06 15:13
Welke chromebook raden jullie aan voor kinderen (leeftijd 3 en 5). Kan wel een tablet kopen, maar wil dat ze ook leren omgaan met de muis en deze ook nuttig kunnen besteden.

Zal ik een nieuwe kopen, of eerst een 2e hands chromebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Tweedehands HP Chromebook 14 die lijkt ook lekker dik en robuust.. kinderen slopen toch alles snel.
Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste