Met Dongle bedoel ik een USB dongle van KPN waar een SIM-kaart in kan. Dan hoef je je telefoon niet te gebruiken voor de data verbinding te delen. Wifi hotspot op je telefoon trekt inderdaad aardig wat accu van je telefoon, mijn iPhone wordt zelfs warm na een uur.
Chromebooks hebben geen MS Office, maar Google docs. Als je een Google account hebt, kun je dit alvast testen via je pc of tablet apps. Het zijn eenvoudige versies. Ik ben nu zelf aan het testen met de online Office 365 versie. Je kunt geen Office installeren op je Chromebook. Wel MS docs openen. Je kunt de Google docs offline gebruiken, Gmail offline heb ik zelf nog niet getest.
Zelf heb ik ook een Galaxy Note 10.1 en moet toegeven, dat ik die minder gebruik dan mijn Chromebook (of notebook). Heb er ook docking met toetsenbord bij, maar scherm van de Note is te klein, USB zaken aansluiten moet via aparte connectors, etc. Tablet is leuk voor erbij.
Aankopen in het verre buitenland is altijd een risico met garantie of je moet regelmatig op dezelfde locatie komen. Afgelopen jaar in bijv. Singapore gekeken en electronica is daar paar tientjes goedkoper, maar weegt niet op tegen invoer- en garantie issues. In de VS heb je nu al wel releases van nieuwe Chromebooks.....
[
Voor 14% gewijzigd door
Fazer013 op 11-01-2015 13:04
]