Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickEnzo94
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-08-2023

NickEnzo94

PSN NickEnzo94

Zijn er al anderen die defecten kennen met de HP 14 Chromebook? Ik heb de mijne net weer opgehaald van reparatie: Laptop was ~48weken na aanschaf niet meer aan te krijgen, geen enkele reactie op aan-uit en opladen. Uiteindelijk hebben ze bij de Media Markt de laptop naar het reparatiecentrum gestuurd in Den Bosch, en kreeg net te horen dat ze de batterij volledig hebben vervangen.

Uitzonderlijk defect lijkt mij voor een laptop die nog geen jaar oud is. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 17:21
bas-r schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:18:
Heeft er iemand ervaring met de Acer C730 ?
Ik heb een aanbieding er van gekregen, maar ik kan er online weinig over vinden. Ik weet dat er een Celeron Bay Trail in zit, in tegenstelling tot de Haswell van de C720 die beter zou presteren, maar verder geen ervaringen met de bouwkwaliteit of algemene ervaringen. OW, 4GB ram en 32GB ssd zijn de verdere specs.
Maar even een reactie op mezelf, ik heb de c730 sinds vandaag in bezit.
Specs zijn:
- 16GB en 4GB ram. De 16GB is helaas niet te upgraden, zit vastgesoldeerd.
- Intel Celeron N2940.
- Wifi is van het AC soort, lekker snel dus.
- Geheel is Passief, dus geluidloos.

Kijkhoeken van het scherm zijn minder, maar het geheel voelt erg stevig aan. Een stuk steviger dan de Samsung met exynos cpu die ik eerder heb gehad, en de Acer c720 die ik even heb gebruikt. Ik zal in de kerstvakantie voor de liefhebbers een reviewtje posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik denk eraan om een chromebook te kopen, maar mijn vrouw is nogal een ebook gebruiker, en we gebruiken daar Calibre voor, dit is er niet voor chromebook, hoe lossen jullie het op.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Pinin schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 22:20:
Ik denk eraan om een chromebook te kopen, maar mijn vrouw is nogal een ebook gebruiker, en we gebruiken daar Calibre voor, dit is er niet voor chromebook, hoe lossen jullie het op.
Welk probleem los je met Calibre op?

Je kunt naast ChromeOS mbv Crouton ook linux linstalleren waar je prima Calibre mee kunt gebruiken. Maar ik weet niet hoeveel technische skills je hebt?
https://github.com/dnschneid/crouton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hajo94
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-05-2023
Beste tweakers,

Ook ik zit te denken aan een chromebook, ik ga het vooral gebruiken voor surfen en documenten maken voor studie/werk. Ook zal ik af en toe licht video moeten bewerken, gaat dan echt om stukjes tussen de film te knippen en anders achter elkaar te plakken. Simpel werk dus.

Ik heb een beetje zitten kijken en zag dat er veel mogelijk is. Ik heb nu zelfs zo ingesteld dat ik de google chrome ervaring heb in mijn windows omgeving, zodat ik alles goed uit kan proberen (via instellingen in chorme browser). Wat mij tot nu toe ene beetje stoort is dat mijn word documenten er anders uit komen te zien in Google Docs. Dat er wat foto's verschuiven vind ik niet zo'n probleem, maar dat simpele opsommingen er heel anders uit te komen zijn (naast elkaar ipv onder elkaar) is wel jammer. Wil wel graag de office van google gebruiken i.v.m. de integratie met google drive. Kan ik misschien iets instellen waardoor het beter wordt?

Verder zag ik dat er apps zijn voor het simpele video bewerken? Iemand enige ervaring hiermee?

Zit zelf overigens te denken aan de Toshiba 2 met full HD scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

bas-r schreef op zondag 14 december 2014 @ 13:03:
[...]

Welk probleem los je met Calibre op?

Je kunt naast ChromeOS mbv Crouton ook linux linstalleren waar je prima Calibre mee kunt gebruiken. Maar ik weet niet hoeveel technische skills je hebt?
https://github.com/dnschneid/crouton
Hmm, leuk dat het kan, maar ik koop geen chromebook om er linux op te zetten om een programma werkend te krijgen.

Calibre is een programma om e-books te beheren en te optimaliseren voor jouw type reader. Ik zou me voor kunnen stellen dat er wel een chromebook programma is dat een beetje hetzelfde doet, en je boeken uit de cloud haalt

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 19:28
Hajo94 schreef op zondag 14 december 2014 @ 16:54:
Wat mij tot nu toe ene beetje stoort is dat mijn word documenten er anders uit komen te zien in Google Docs. Dat er wat foto's verschuiven vind ik niet zo'n probleem, maar dat simpele opsommingen er heel anders uit te komen zijn (naast elkaar ipv onder elkaar) is wel jammer. Wil wel graag de office van google gebruiken i.v.m. de integratie met google drive. Kan ik misschien iets instellen waardoor het beter wordt?
Hier heb ik ook nog geen gestroomlijnde ervaring mee. Laatst moest ik notuleren bij een vergadering, maar doordat de header en footer van t document helemaal *** waren had ik nog maar 1 alinea om te typen :D
Even later crashte het documentje en was ik een hoop tekst kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Pinin schreef op zondag 14 december 2014 @ 17:04:
[...]

Hmm, leuk dat het kan, maar ik koop geen chromebook om er linux op te zetten om een programma werkend te krijgen.
Dat snap ik natuurlijk. Het is een mogelijkheid.
Calibre is een programma om e-books te beheren en te optimaliseren voor jouw type reader. Ik zou me voor kunnen stellen dat er wel een chromebook programma is dat een beetje hetzelfde doet, en je boeken uit de cloud haalt
Ik weet wat Calibre doet. Als het jullie enige PC in huis wordt, zou ik er niet aan beginnen, Calibre is wat dat betreft onovertroffen, hoewel het simpel overzetten van ebooks natuurlijk wel kan. Maar je vertelt niet precies wat Calibre voor je moet doen en wat voor ereader je hebt.
Mijn Kindle met Whispersync heeft geen Calibre nodig om bruikbaar te zijn bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

bas-r schreef op maandag 15 december 2014 @ 12:03:
[...][...]

Ik weet wat Calibre doet. Als het jullie enige PC in huis wordt, zou ik er niet aan beginnen, Calibre is wat dat betreft onovertroffen, hoewel het simpel overzetten van ebooks natuurlijk wel kan. Maar je vertelt niet precies wat Calibre voor je moet doen en wat voor ereader je hebt.
Mijn Kindle met Whispersync heeft geen Calibre nodig om bruikbaar te zijn bijvoorbeeld.
Het is niet de enige pc, maar wel eentje die voor 80-99% gebruikt zal gaan worden. Calibre is geen kei harde eis, maar het is dat mijn vrouw gebruikt.

De ebook is een Kobo Aura h2o, een chromebook kan toch wel een device als drive herkennen? dus evt. gewoon een epub vanuit cloud naar ebook sturen.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Als de eReader zich als mass USB storage bekend kan maken, dat kan de Chromebook gewoon een epub daar naartoe kopieren, maar verwacht geen fancy ebook organisatie software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

ok, that is voor veel gevallen genoeg lijkt mij. THX!

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-09 09:09
Ben benieuwd, Ik importeer redelijk wat Chromebooks uit de vs, deze ben ik nog niet tegen gekomen daar. In de VS zijn de prijzen ook flink aan zakken, Er zijn nu al full HD modellen te koop onder de €200,- (In NL zit je dan al snel aan €250 of meer door de btw ) maar is vaak stukken voordeliger dan hier kopen . Zeker als je er meerdere nodig hebt (stapeltje ?) kan dat flink schelen .
bas-r schreef op maandag 01 december 2014 @ 23:24:
Dank voor je feedback.
Ik zal wat duidelijker zijn.

Ik heb van een leverancier een prijsopgave voor een stapeltje c730's gekregen, maar ik wacht nog op het testexemplaar. Het is een nieuw model, tezamen aangekondigd met de Tegra K1 Chromebook van Acer afgelopen zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
nieuws: Toshiba gaat full-hd-Chromebook met ips-scherm voor 349 euro verkopen

In februari dus :) Bijna het ideale apparaat. Gok dat zoiets over een half jaartje wel te krijgen is met een i3 of iets rappere Celeron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hajo94
xabre16v schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 21:03:
nieuws: Toshiba gaat full-hd-Chromebook met ips-scherm voor 349 euro verkopen

In februari dus :) Bijna het ideale apparaat. Gok dat zoiets over een half jaartje wel te krijgen is met een i3 of iets rappere Celeron.
Wordt denk ik mijn eerste chromebook, iemand hier nog ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Hajo94 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 21:10:
[...]

Wordt denk ik mijn eerste chromebook, iemand hier nog ervaringen mee?
Zal lastig worden omdat die zo nieuw is. Ik heb de voorganger, wat het verder met dezelfde behuizing moet doen. Mooi apparaat wat goed werkt, de behuizing veert her en der wat mee maar verder niks mis mee. Muis en toetsenbord bevallen me heel goed. Jammer genoeg geen verlicht toetsenbord, als dat in een nieuwe versie komt stap ik direct over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnBudding
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 08:34
Ik heb de Chromebook 2 van Toshiba.... uitermate in mijn nopjes met mijn FullHD schermpje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Zou je ons misschien van een kleine review willen voorzien? Ik ben met name benieuwd naar de performance. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

MartijnBudding schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 10:54:
Ik heb de Chromebook 2 van Toshiba.... uitermate in mijn nopjes met mijn FullHD schermpje :)
En dat zeg je met een tong uit je mond, iets van lekker puh?
;)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnBudding
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 08:34
Nee hoor.. Bij mij is t een gewone smiley :) ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
Na wat twijfelen heeft deze ITer een HP 14" chromebook besteld. Ze hadden een leuke actie bij Bol.com en krijg er 1Tb Google drive ruimte bij! Was vorige maand al aan het twijfelen om ruimte bij te kopen, maar daar betaal je ongeveer 100 euro per jaar voor 1 Tb. Dus bijna een "gratis" chromebook......

Ben benieuwd hoe het gaat bevallen, gebruik al gmail / docs / picasa / chromecast / een android tablet. Windows 8 wordt ik niet blij van, voor een Mac ben ik niet hip genoeg. Alles staat al op mijn NAS, dus dat kan nu mooi naar de cloud.

Iemand ervaring met het aansluiten van een extern scherm en de beeld kwaliteit hiervan? Is de kwaliteit van de HP beter op een extern scherm, dan het scherm van de chromebook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Hoe werkt dat eigenlijk met die actie van google dat je 1TB en google play gratis krijgt.

Ik betaal nu 1,99 per maand voor 100GB, kan ik dat opschorten ofzo?

En stel ik lever mijn chromebook in bij bol (30 dagen testen) wat gebeurd er dan met de 1TB, of misschien koop ik toch in februari de toshiba chromebook 2

[ Voor 101% gewijzigd door Pinin op 23-12-2014 19:45 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
Pinin schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 14:55:
Hoe werkt dat eigenlijk met die actie van google dat je 1TB en google play gratis krijgt.

Ik betaal nu 1,99 per maand voor 100GB, kan ik dat opschorten ofzo?

En stel ik lever mijn chromebook in bij bol (30 dagen testen) wat gebeurd er dan met de 1TB, of misschien koop ik toch in februari de toshiba chromebook 2
je moet je met je eigen account op een chromebook die daarvoor geschikt is (bijna allemaal mits nieuw) aanmelden voor dat tegoed (even googlen op gratis 1tb google en je komt op de pagina) daar checked het systeem of je laptop hiervoor in aanmerking komt en je hebt het op je account staan.

als je hem terug stuurt dan vervalt het weer, maar weet niet hoe Bol.com dat dan doet,
als je in feb je chromebook-2 koopt geldt de actie niet meer ,dan is het weer 100Gb (einddatum 31/01/15)

ik importeer ze zelf uit de states maar ze zijn ook daar heel lastig te krijgen op dit moment komen dus slecht mondjesmaat hier binnen helaas, Volgende week komen er weer een paar aan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Als je hem terug stuurt vervalt het niet. Is immers gekoppeld aan je Google account.

In de USA is HP ook met een full HD Chromebook gekomen:
http://store.hp.com/webap...-x050nr-%28energy-star%29

nvidia tegra, 4gb ram, 32gb ssd, full hd wled display

Geen IPS maar goed het begin is er, die Nvidia is geen hoogvlieger meende ik.

[ Voor 66% gewijzigd door xabre16v op 23-12-2014 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
Dit is wat er bij de actie staat:

1 TB gratis opslagruimte met Google Drive
Sla al je foto's, video's en documenten op in Google Drive, zodat je er altijd toegang toe hebt en ze met iedereen kunt delen. Vanaf het moment dat je de aanbieding inwisselt, kun je 2 jaar gebruik maken van de extra opslagruimte op Google Drive. De aanbieding kan maar één keer per apparaat worden ingewisseld. Actie moet worden ingewisseld vóór 31 januari 2015.

Onbeperkt beschikbare muziek op Google Play
Abonneer je op Google Play Music vanaf je Chromebook: de service is de eerste 60 dagen gratis. Zet je verzameling van tot wel 20.000 nummers uit je iTunes-bibliotheek over en vind nog eens 30 miljoen andere nummers.

Je 100 Gb abo kun je opzeggen bij Google. Ik gok erop, dat over 2 jaar de 1 Tb opslag een stuk goedkoper is als ik weer moet "verlengen". Had geen zin om te wachten op nieuwe chromebooks, duurt meestal langer dan je denkt. Als het echt heel goed bevalt, dan schuif ik de HP chromebook wel door en kijk ik voor de 15" variant als deze een full HD scherm en betere specs heeft.

Komende weken eens kijken hoe snel ik alles de cloud in krijg bij Google met een snelle glasvezel verbinding.

• Pinin

Pinin

Ik heb sinds gisteren een chromebook via Bol.com (o.a. vanwege 30 dagen uitproberen) en het bevalt heel erg goed, wat een heerlijk eco-systeem is het. Het is een HP14-X003ND Erg mooi uitgevoerd, en dat voor 290 euro!
Er zijn wel wat eigenaardigheiden die ik mis als vastgeroest 102 keyboard gebruiker. Vooral een fysieke del, home en end key.

Ik kom van een oude Lenovo T61, maar die had toch wel een heel veel fraaier scherm. Dus ik ga deze een keer terugsturen en de Toshiba Chromebook 2 bestellen. Bovendien heb ik het idee dat de Tegra K1 soms wat te zuinig met zijn energie omgaat, en soms "wakker"schrikt.

Iets anders, weet iemand hoe ik de gemarkeerde kleur donkerder blauw krijg. (dus als je tekts markeerd om te knippen/plakken bijv.)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
Na 2 dagen plug ik net de oplader pas weer in mijn HP 14", dat is toch wel een pluspunt. Met de zoekknop en pijltje links of rechts heb je een home en end button. Onder ctrl + alt + ? kun je veel sneltoetsen vinden!

Ik heb een oudere Dell D630 laptop met Windows 7. Nu een paar dagen de HP chromebook en heb de Dell nog niet gemist. Het scherm van de HP chromebook is redelijk, vooral als je hier recht op kijkt (helemaal achterover kantelen). Het uitpakken en inloggen was ongeveer 10 minuten werk en hiermee was de chromebook meteen in gebruik! Ik had al een google account en gebruikte gmail en drive al.

De touchepad werkt lekker, typen voelt ook goed aan, apps zijn nog een beetje zoeken (iemand tips.....??), accuduur is goed, afwerking is netjes, openklappen en meteen werken, de HP wordt niet echt warm, geen fan geluid, browsen met 10 tabs gaat zonder problemen, wifi ontvangst is zeer goed (zie meer netwerken en werkt sneller dan mijn andere devices), kleine oplader / in 1,5u opladen, hangouts videobellen werkt goed.

Komende dagen eens verder testen met USB-sticks, downloaden, werken, HDMI naar tv, etc........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Fazer013 schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 13:37:
Na 2 dagen plug ik net de oplader pas weer in mijn HP 14", dat is toch wel een pluspunt. Met de zoekknop en pijltje links of rechts heb je een home en end button. Onder ctrl + alt + ? kun je veel sneltoetsen vinden!

Ik heb een oudere Dell D630 laptop met Windows 7. Nu een paar dagen de HP chromebook en heb de Dell nog niet gemist. Het scherm van de HP chromebook is redelijk, vooral als je hier recht op kijkt (helemaal achterover kantelen). Het uitpakken en inloggen was ongeveer 10 minuten werk en hiermee was de chromebook meteen in gebruik! Ik had al een google account en gebruikte gmail en drive al.

De touchepad werkt lekker, typen voelt ook goed aan, apps zijn nog een beetje zoeken (iemand tips.....??), accuduur is goed, afwerking is netjes, openklappen en meteen werken, de HP wordt niet echt warm, geen fan geluid, browsen met 10 tabs gaat zonder problemen, wifi ontvangst is zeer goed (zie meer netwerken en werkt sneller dan mijn andere devices), kleine oplader / in 1,5u opladen, hangouts videobellen werkt goed.

Komende dagen eens verder testen met USB-sticks, downloaden, werken, HDMI naar tv, etc........
OK, die zoek en pijl toets wist ik niet, dat is mooi. En weet jij dan ook toevallig hoe ik gemarkeerde tekst duidelijker zichtbaar kan maken, het is nu zo ongelofelijk lichtblauw dat ik bijna geen verschil zie met witte achtergrond.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01
Vandaag bij Coolblue in Amsterdam even kunnen spelen met een Toshiba CB30 chromebook toen ik aan het wachten was op mijn bestelling. Het was mijn eerste ervaring met een Chromebook en dat viel me ontzettend mee. Ik was verrast hoe snappy een chromebook aanvoelt, het OS is echt licht. Als je ziet waarvoor casual gebruikers zo'n Chromebook voor gebruiken lees: browsen, dan begrijp ik dat er wel een markt voor is.
Ok de afwerking was niet best(hoog plastic fantasic gehalte) en het scherm was alleen vanaf rechtvoor zitten goed zichtbaar maar voor een kleine €300 zijn dat minieme details.

Nooit gedacht maar ik kan wel eens in de toekomst naar een Chromebook gaan kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 18:03
Miki schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 17:15:
Vandaag bij Coolblue in Amsterdam even kunnen spelen met een Toshiba CB30 chromebook toen ik aan het wachten was op mijn bestelling. Het was mijn eerste ervaring met een Chromebook en dat viel me ontzettend mee. Ik was verrast hoe snappy een chromebook aanvoelt, het OS is echt licht. Als je ziet waarvoor casual gebruikers zo'n Chromebook voor gebruiken lees: browsen, dan begrijp ik dat er wel een markt voor is.
Ok de afwerking was niet best(hoog plastic fantasic gehalte) en het scherm was alleen vanaf rechtvoor zitten goed zichtbaar maar voor een kleine €300 zijn dat minieme details.

Nooit gedacht maar ik kan wel eens in de toekomst naar een Chromebook gaan kijken :)
Chromebookjes zijn ideaal spul voor simpel bankhangen enzo.

Heb nu zelf ook een CB30 en zit met smacht te wachten op de tweede generatie van Toshiba met een Full HD scherm, wat er dan met mijn mac book pro gebeurt qua gebruik durf ik nog niet te zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Hehe ik heb nu ook een MBP mid2010 maar die wordt niet opgevolgd door een nieuwe MBP.

Ik ben benieuwd hoe Windows 10 gaat uitpakken maar als dat het gaat niet worden, dan heb ik plan B al klaar liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Windows hoef ik niet meer om eerlijk te zijn, geniet van mijn 2014 MBP en Chromebook alleen al van de gedachte van een leven zonder virusscanners en rommel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:46
martijnm71 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 19:21:
Windows hoef ik niet meer om eerlijk te zijn, geniet van mijn 2014 MBP en Chromebook alleen al van de gedachte van een leven zonder virusscanners en rommel :P
Een leven zonder virusscanners is op de MBP ook gewoon een grote wassen neus :X

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Downloader_NL schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 19:24:
[...]

Een leven zonder virusscanners is op de MBP ook gewoon een grote wassen neus :X
Helaas de laatste tijd wel ja...

Maar goed je hoeft nog niet zo paranoide te zijn als op Windows :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
Weer een week verder en nog steeds happy met mijn HP chromebook. Mijn Windows 7 notebook heb ik niet meer aangeraakt, ook al is het soms even puzzelen hoe je het beste een taak op de chromebook kunt doen.

Goede bevindingen:
-browsen blijft snel
-gast modus: hoeft niet in te loggen en zo snel aan een vriend / collega uit te lenen
-USB-sticks: erin en in 1 seconden werken
-torrent downloaden: gaat lekker met jstorrent, maar ik download niet veel. Als je een echte downloader bent, dan heb je virtuele download diensten en / of doe je het op je nas
-accu gaat + 7 uur mee
-vriendin vindt het ook een fijn en trendy apparaat
-drive integratie werkt goed (door de actie heb ik nu 1tb voor 2 jaar)
-TV via HDMI werkt goed: HD files van 2gb getest, 10gb files loopt denk ik niet zo soepel. Ik wil hiervoor de Chromecast meer gaan gebruiken, dat is een betere optie om content af te spelen

Mindere bevindingen:
-kopieren van bestanden: van USB naar micro-SD kopieren gaat echt traag
-vmware webclient: deze zwaardere taak werkt, maar muziek afspelen op de achtergrond hapert
-foto galerij van lokale opslag: een foto openen van een usb-stick duurt 8 seconden, de galerij opbouwen van een grotere foto map is traag. Als ik de foto's online in de Google drive / Google + zet werkt het wel gewoon snel......
-2x vastloper gehad met testen van gelijktijdige zware taken. De chromebook reageert een minuut niet, hierna opnieuw opstarten binnen 10 seconden en alles werkt weer

Mijn idee op voorhand was om zoveel mogelijk online te zetten en daar lijkt een chromebook ook voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svennd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-08 10:35
Ik heb een tosihba chromebook (oude model, zonder HD scherm) en openen van files gaat zeer vlug, zelfs op m'n stick van 65gb, grote mappen is natuurlijk relatief, maar toch 200 foto's. 8 seconden om een foto open te doen lijkt me te gek.

Wat ik wel gemerkt heb is dat als je één langere copy doet, van of naar, de rest wel on hold staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
Heb met belangstelling hier gelezen over chromebooks en mijn interesse is gewekt, maar heb nog een paar vragen waar ik geen duidelijk antwoord heb gevonden:
-kun je films afspelen van een externe bron via usb
-zo ja, kan deze(mp4 of mkv) dan rechtstreeks afgespeeld worden of moet je het bestand eerst van externe bron naar ssd overbrengen voordat je kunt afspelen.
-geldt dit ook voor(micro) SD?
-klopt het dat alleen Samsung 3G mogelijkheid heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
- Ja dit kan
- Ja dit kan direct
- Ja ook dat, vaak is de sd zelfs ingebouwd zodat dit als extra geheugen gebruikt kan worden. Dit zonder een "uitstekende" sd kaart, verwijderen bij vervoeren is dus niet nodig. Dus ook voor foto's/films
- Hier heb ik helaas geen idee van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ik heb vandaag een Toshiba Chromebook 2 ontvangen via ChromeIt, het kost me misschien iets meer dan wanneer ik zou wachten op de NL release, maar aangezien ik redelijk gestoord werd van de "kwaliteit" van het scherm (mind the " ") kon ik niet veel langer wachten om de HP terug te sturen naar Bol.com (30 dagen retour en achteraf betalen oftewel gratis uitgeprobeerd wat ik bij dit product heel belangrijk vond)

Zowel van Bol.com als Chromeit een goede en snelle service gekregen.

Maar MAN, wat een verschil tussen deze Chromebooks..... de hp leek af en toe een soort van te haperen, vooral reactie in de muis, wss een gevolg van de Tekra K processor.

In alles voelt de Toshiba beter, de knopjes, de afwerking maar vooral het scherm. Ok er is een aanzienlijk prijsverschil, voor mij bijna 30% maar het zeker waard.

De resolutie van de toshiba is zo hoog, en daardoor worden de letters wel heeeel erg klein op een 14" scherm, dus de scherm resolutie verlaagd en dat werkt wel weer fijn voor mij dan.

[ Voor 7% gewijzigd door Pinin op 07-01-2015 21:06 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Tonkey schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 18:04:
- Ja dit kan
- Ja dit kan direct
- Ja ook dat, vaak is de sd zelfs ingebouwd zodat dit als extra geheugen gebruikt kan worden. Dit zonder een "uitstekende" sd kaart, verwijderen bij vervoeren is dus niet nodig. Dus ook voor foto's/films
- Hier heb ik helaas geen idee van
Bedankt Tonkey, dat is goed nieuws vind ik.
Nu nog een geschikte chromebook vinden(13"). Die Toshiba zie er wel veelbelovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan2002
  • Laatst online: 18-04-2023
Dus als ik het goed begrijp kan een chromebook goed als mediaspeler dienen? Klopt dit? En lees ook ergens dat het chromebook wat hapert bij grote bestanden en dat je dan beter gebruik kunt maken van chromecast? Wie heeft hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Ik zie hierhttp://www.amazon.com/dp/B00N99FXIS/ref=asc_df_B00N99FXIS3486885?smid=A3GQ8W9AF8L0NJ&tag=mysimon-ce00-mp01-20&linkCode=df0&creative=395105&creativeASIN=B00N99FXIS de Toshiba CB 2 voor 369 Dollar, maar vraag me af wat de heffingen zijn die er evt bij komen.
Spreekt me wel aan deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hajo94
Pinin schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:16:
Ik heb vandaag een Toshiba Chromebook 2 ontvangen via ChromeIt, het kost me misschien iets meer dan wanneer ik zou wachten op de NL release, maar aangezien ik redelijk gestoord werd van de "kwaliteit" van het scherm (mind the " ") kon ik niet veel langer wachten om de HP terug te sturen naar Bol.com (30 dagen retour en achteraf betalen oftewel gratis uitgeprobeerd wat ik bij dit product heel belangrijk vond)

Zowel van Bol.com als Chromeit een goede en snelle service gekregen.

Maar MAN, wat een verschil tussen deze Chromebooks..... de hp leek af en toe een soort van te haperen, vooral reactie in de muis, wss een gevolg van de Tekra K processor.

In alles voelt de Toshiba beter, de knopjes, de afwerking maar vooral het scherm. Ok er is een aanzienlijk prijsverschil, voor mij bijna 30% maar het zeker waard.

De resolutie van de toshiba is zo hoog, en daardoor worden de letters wel heeeel erg klein op een 14" scherm, dus de scherm resolutie verlaagd en dat werkt wel weer fijn voor mij dan.
Helemaal tevreden dus? Nog meer bevindingen na een aantal dagen? Mijne nu ook besteld, ben heel erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Nee, niks behalve de algemene Chromebook dingen. Ik moet vooral wennen aan het missen van dedicated knoppen voor delete, home, end etc. printscreen maken gaat anders.

succes ermee,

[ Voor 4% gewijzigd door Pinin op 09-01-2015 15:10 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
ctrl + alt + ? geeft een overzicht van sneltoetsen

weer een week verder met de HP Chromebook, scherm is niet ideaal om een dag op te werken. Maar dat is geen enkel 14" scherm als je 22" gewend bent op kantoor. Er gaat voor thuiswerk een extern groot IPS scherm komen :-) Alvast getest op mijn 40" HD tv via HDMI en afspelen van content een weergave zijn goed.

Mooie is dat er steeds meer functies beschikbaar komen, ook in combinatie met de Chromecast. Accu gaat meer dan 7u mee en met beeldscherm uit (bijv. bij downloaden) nog langer.

@doggy1: als je de Toshiba 2 in de VS bestelt, dan krijg je volgens mij nog douane en invoerrechten, is dan niet meer interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Fazer013 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 19:37:
Toffe functie !

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
Heb je ook al de speciale functies van de touchepad ontdekt? bijv in de browser:
-2 vingers naar links / rechts is backup / forward
-3 vingers naar links / rechts is naar de andere browser tab die openstaat
-2 vingers klik is snelmenu
-3 vingers is link openen in nieuw venster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

ook leuk, maar ik gebruik vrijwel nooit een touchpad

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
doggy1 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 00:45:
Ik zie hierhttp://www.amazon.com/dp/B00N99FXIS/ref=asc_df_B00N99FXIS3486885?smid=A3GQ8W9AF8L0NJ&tag=mysimon-ce00-mp01-20&linkCode=df0&creative=395105&creativeASIN=B00N99FXIS de Toshiba CB 2 voor 369 Dollar, maar vraag me af wat de heffingen zijn die er evt bij komen.
Spreekt me wel aan deze.
opstuur kosten, btw op invoer (21%) en als je pech hebt ook nog invoer rechten van paar tientjes.
weg* spam krijgt volgende week weer nieuwe binnen wel wat duurder dan wachten op officiele release maar is minder gedoe dan zelf importeren.

[ Voor 1% gewijzigd door br00ky op 29-01-2017 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
Fazer013 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 19:37:

weer een week verder met de HP Chromebook, scherm is niet ideaal om een dag op te werken. Maar dat is geen enkel 14" scherm als je 22" gewend bent op kantoor. Er gaat voor thuiswerk een extern groot IPS scherm komen :-) Alvast getest op mijn 40" HD tv via HDMI en afspelen van content een weergave zijn goed.

Mooie is dat er steeds meer functies beschikbaar komen, ook in combinatie met de Chromecast. Accu gaat meer dan 7u mee en met beeldscherm uit (bijv. bij downloaden) nog langer.

@doggy1: als je de Toshiba 2 in de VS bestelt, dan krijg je volgens mij nog douane en invoerrechten, is dan niet meer interessant
Als je hem op groot scherm gaat gebruiken kan je bijna beter chromebox erbij kopen, Gebruik ik thuis ook ideaal achterop monitor monteren draadloos setje eraan en je hebt een lekker groot scherm met chrome.
De chromeboxjes zijn er al vanaf €150 ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Wie of wat is Chromelt?
Kan ook niet vinden met google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

cromeit, dus met een i ipv L :)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:12
Ook hier nu een Chromebook :)
De Samsung Chromebook Exynos 5250 Er zit Bluetooth in; echter verbinden met mijn LG Android 4.3 gaat niet ?

Wat ik eigenlijk wil is een soort Bluetooth tethering; oftewel waar nodig de Chromebook via de foon laten internetten.
Naar mijn beleving zou Bluetooth dat veiliger & energie-zuiniger zijn.

Het werkt niet; de foon wil geen verbinding maken met de Chromebook. Nu dan toch maar via wifi tethering opzetten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
Normaal gebruik ik ook een externe muis, maar de touchepad van de HP werkt veel fijner. Enige uitzondering is het slepen van bijv. een scherm met een knop ingedrukt.

Als chromeOS blijft bevallen, dan is het inderdaad een goed idee om een chromebox erbij te kopen. Dan kan mijn vriendin het grote scherm ook gebruiken. Helaas hebben ze op haar werk (overheid) nog oude citrix clients incl. beveiligingsdongle, dat gaat denk ik niet werken.

Doggy1: www.chormeit.nl

En als ik toch website aan het spammen ben, hier kun je veel chrome info vinden: www.omgchrome.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
The Noise: waarom gebruik je niet wifi tethering? Meestal kun je op je telefoon een wifi point activeren, op de chromebook kun je dan gewoon beveiligd via wifi connectie maken. Nog niet zelf getest met mijn Iphone, maar moet gewoon werken.

Heb ergens gelezen, dat het nu mogelijk is sommige Android telefoons te connecten via USB en data te kopieren. Dat kon voorheen nog niet. Mijn iphone en iTunes zal m niet gaan worden, tijd voor een android toestel ........? ;)

Ik sluit soms zelf mijn oude Windows phone aan via USB op de chromebook en deel de internetverbinding, werkte ook binnen 10 seconden! Ga nog eens testen met de dongle die ik heb liggen. Wifi zet ik uit (linksonder) en in het wifi scherm krijg ik dan te zien "connected to ethernet" ipv de wifi points.

[ Voor 15% gewijzigd door Fazer013 op 10-01-2015 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
@Fazer013
Via Wifi kan; maar heb het idee dat die manier van werken de accu van de Android foon nogal snel leeg zal vreten?

Ik snap nog niet helemaal wat je bedoel met die dongle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunestwo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04:58
Hallo,
aangezien ik hier best veel lees over de chromebooks ervaringen hier heb ik een vraag.
Ik vlieg zelf tamelijk vaak en heb daar tot op het heden altijd mijn nexus 7 voor gebruikt samen met toetsenbord en dockingsstation alles erop en eraan.Naja allemaal mooi maar het spulletje is aan vervanging toe vind ik en nu zit ik te twijfelen aan de volgende dingen.
Of ik koop een nexus 9 met dockstations bla die bla die bla alles erbij ongeveer 450€ of ik koop een chromebook van 400€ [Toshiba CB35-B3340 13.3-Inch Chromebook 2].
Maar nu heb ik de volgende vragen, Hoe zit het met office op de chromebook? Vooral word en excel, en simpele spelletjes is dat mogelijk? Ik snap dat het gebaseerd is op chrome os maar ik neem aan dat er toch wel offline browser games opgespeeld kunnen worden? En daarnaast hoe is de accuduur?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
doggy1 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 12:11:
Wie of wat is Chromelt?
Kan ook niet vinden met google.
weg* spam webshop

[ Voor 7% gewijzigd door br00ky op 29-01-2017 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
Tunestwo schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 21:14:
Hallo,
aangezien ik hier best veel lees over de chromebooks ervaringen hier heb ik een vraag.
Ik vlieg zelf tamelijk vaak en heb daar tot op het heden altijd mijn nexus 7 voor gebruikt samen met toetsenbord en dockingsstation alles erop en eraan.Naja allemaal mooi maar het spulletje is aan vervanging toe vind ik en nu zit ik te twijfelen aan de volgende dingen.
Of ik koop een nexus 9 met dockstations bla die bla die bla alles erbij ongeveer 450€ of ik koop een chromebook van 400€ [Toshiba CB35-B3340 13.3-Inch Chromebook 2].
Maar nu heb ik de volgende vragen, Hoe zit het met office op de chromebook? Vooral word en excel, en simpele spelletjes is dat mogelijk? Ik snap dat het gebaseerd is op chrome os maar ik neem aan dat er toch wel offline browser games opgespeeld kunnen worden? En daarnaast hoe is de accuduur?

Alvast bedankt! :)
Chrome heeft ingebouwde word en excel (en powerpoint) variant, niet altijd even compatibel maar je kan er wel excel en word op openen en bewerken, Normaal slaat hij alles in cloud op,maar je kan als je onderweg bent het ook interne opslaan dus dat is geen probleem. hij kan dus .doc gemaakt in office openen en evt converteren naar pdf etc dus dat is geen probleem. En spelletjes etc ook geen probleem Basically wat je aan spellen in je chromebrowser kan spelen werkt ook allemaal op chromebook.
accuduur beetje afh wat je doet natuurlijk maar voor de Toshiba Chromebook2 ips rond de 9 uur

[ Voor 3% gewijzigd door jheerink14 op 10-01-2015 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunestwo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04:58
jheerink14 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 21:34:
[...]

Chrome heeft ingebouwde word en excel (en powerpoint) variant, niet altijd even compatibel maar je kan er wel excel en word op openen en bewerken, Normaal slaat hij alles in cloud op,maar je kan als je onderweg bent het ook interne opslaan dus dat is geen probleem. hij kan dus .doc gemaakt in office openen en evt converteren naar pdf etc dus dat is geen probleem. En spelletjes etc ook geen probleem Basically wat je aan spellen in je chromebrowser kan spelen werkt ook allemaal op chromebook.
accuduur beetje afh wat je doet natuurlijk maar voor de Toshiba Chromebook2 ips rond de 9 uur
Ik ga sowieso een chromebook nemen alleen nu is het nog kijken de toshiba 2 of de dell 11 of de Asus C300MA.... Maar dat wordt nog kijken en vergelijken!
Dankje in ieder geval voor het antwoord!! _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Tunestwo op 10-01-2015 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
NickEnzo94 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 18:27:
Zijn er al anderen die defecten kennen met de HP 14 Chromebook? Ik heb de mijne net weer opgehaald van reparatie: Laptop was ~48weken na aanschaf niet meer aan te krijgen, geen enkele reactie op aan-uit en opladen. Uiteindelijk hebben ze bij de Media Markt de laptop naar het reparatiecentrum gestuurd in Den Bosch, en kreeg net te horen dat ze de batterij volledig hebben vervangen.

Uitzonderlijk defect lijkt mij voor een laptop die nog geen jaar oud is. :o
Ik heb in de US ook een HP14 gekocht. Deze was vanaf het begin al niet goed. Viel op de batterij iedere 10 min wel een keer uit. Soms 3x in een minuut en soms ging het wat langer goed. Helaas op laatste vakantiedag gekocht en daardoor niet terug kunnen gaan. Geen garantie in NL omdat het een US aankoop was. Voor mij geen HP meer in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ik heb het idee dat Gmail niet echt vaak "gesynced" wordt, zowel bij mijn HP chromebook als nu met de nieuwe toshiba. Bij mijn windows laptop had ik het idee dat hij wat actueler was? dit "kan" toch niet? en vlgs mij ook niet een instellingen, wat is jullie ervaring

ter info: enkel Gmail, ik importeer niks van bijv. een pop-mail

[ Voor 11% gewijzigd door Pinin op 10-01-2015 22:19 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
Tunestwo schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 21:50:
[...]

Ik ga sowieso een chromebook nemen alleen nu is het nog kijken de toshiba 2 of de dell 11 of de Asus C300MA.... Maar dat wordt nog kijken en vergelijken!
Dankje in ieder geval voor het antwoord!! _/-\o_
De C300Ma is ook een mooi machientje en ook erg voordelig (<€250) en lekker lange accuduur, De 3340 is natuurlijk beter maar zeker als je vnl surft is het door het 1080p scherm al snel te klein ,en zetten veel mensen hun browser op 120% ofzo, dat is dan beetje zonde van het extra geld natuurlijk voor een 1080p laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
Met Dongle bedoel ik een USB dongle van KPN waar een SIM-kaart in kan. Dan hoef je je telefoon niet te gebruiken voor de data verbinding te delen. Wifi hotspot op je telefoon trekt inderdaad aardig wat accu van je telefoon, mijn iPhone wordt zelfs warm na een uur.

Chromebooks hebben geen MS Office, maar Google docs. Als je een Google account hebt, kun je dit alvast testen via je pc of tablet apps. Het zijn eenvoudige versies. Ik ben nu zelf aan het testen met de online Office 365 versie. Je kunt geen Office installeren op je Chromebook. Wel MS docs openen. Je kunt de Google docs offline gebruiken, Gmail offline heb ik zelf nog niet getest.

Zelf heb ik ook een Galaxy Note 10.1 en moet toegeven, dat ik die minder gebruik dan mijn Chromebook (of notebook). Heb er ook docking met toetsenbord bij, maar scherm van de Note is te klein, USB zaken aansluiten moet via aparte connectors, etc. Tablet is leuk voor erbij.

Aankopen in het verre buitenland is altijd een risico met garantie of je moet regelmatig op dezelfde locatie komen. Afgelopen jaar in bijv. Singapore gekeken en electronica is daar paar tientjes goedkoper, maar weegt niet op tegen invoer- en garantie issues. In de VS heb je nu al wel releases van nieuwe Chromebooks.....

[ Voor 14% gewijzigd door Fazer013 op 11-01-2015 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Fazer013 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 12:55:
Met Dongle bedoel ik een USB dongle van KPN waar een SIM-kaart in kan. Dan hoef je je telefoon niet te gebruiken voor de data verbinding te delen. Wifi hotspot op je telefoon trekt inderdaad aardig wat accu van je telefoon, mijn iPhone wordt zelfs warm na een uur.

Chromebooks hebben geen MS Office, maar Google docs. Als je een Google account hebt, kun je dit alvast testen via je pc of tablet apps. Het zijn eenvoudige versies. Ik ben nu zelf aan het testen met de online Office 365 versie. Je kunt geen Office installeren op je Chromebook. Wel MS docs openen. Je kunt de Google docs offline gebruiken, Gmail offline heb ik zelf nog niet getest.

Zelf heb ik ook een Galaxy Note 10.1 en moet toegeven, dat ik die minder gebruik dan mijn Chromebook (of notebook). Heb er ook docking met toetsenbord bij, maar scherm van de Note is te klein, USB zaken aansluiten moet via aparte connectors, etc. Tablet is leuk voor erbij.

Aankopen in het verre buitenland is altijd een risico met garantie of je moet regelmatig op dezelfde locatie komen. Afgelopen jaar in bijv. Singapore gekeken en electronica is daar paar tientjes goedkoper, maar weegt niet op tegen invoer- en garantie issues. In de VS heb je nu al wel releases van nieuwe Chromebooks.....
Maar wel goedkoper. Als ik nu via bovengenoemde webshop bestel dan kost hij daar 384€, terwijl als je hem in de VS koopt(of door iemand die je kent en naar de VS gaat), dan kost hij 294€. Zels al gezien voor 277€.
http://www.bestbuy.com/si...19370473818&skuId=8790147

[ Voor 5% gewijzigd door doggy1 op 11-01-2015 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
Ok, duidelijk.
In mijn geval kan ik met regelmaat gebruik maken van het netwerk bij een klant, op de momenten dat dit niet lukt dan wifi.
(bedenk me net; dan nog wel een verloopje nodig usb<->lan indien mogelijk)

Ik maak al 12 jaar gebruik van Gmail, prima. Nu enkele maanden ook Gmail business, daar zit nog wat testwerk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
Inderdaad meeste Chomebooks hebben geen LAN-poort, alleen wifi.

Zie trouwens Chromeboxen in de aanbieding bij Mycom voor 149 euro:
http://mycom.nl/catalog/search/?q=chromebox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ik begrijp iets niet helemaal met betrekking tot meerdere account.
Zowel mijn vrouw als ik gebruiken hem, ieder met een eigen google account.
stel: Ik ben gebruiker A en mijn vrouw B

A heb als eerste een account aangemaakt, daarna B toegevoegd.

Als A eerst inlogt, en later B inlogt kan je wisselen van account.
Als B eerst inlogt, en later A probeert in te loggen kan het niet.

Waarom niet, en is dit te verhelpen?
Het lijkt een beetje alsof A meer rechten heeft.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
Pinin schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:55:
Ik begrijp iets niet helemaal met betrekking tot meerdere account.
Zowel mijn vrouw als ik gebruiken hem, ieder met een eigen google account.
stel: Ik ben gebruiker A en mijn vrouw B

A heb als eerste een account aangemaakt, daarna B toegevoegd.

Als A eerst inlogt, en later B inlogt kan je wisselen van account.
Als B eerst inlogt, en later A probeert in te loggen kan het niet.

Waarom niet, en is dit te verhelpen?
Het lijkt een beetje alsof A meer rechten heeft.
Ik neem aan dat je dit op een chromebook doet ? Heb je het dan over alleen het mail acount of het hele account op de chromebook (rechtsonder op plaatje klikken en uitloggen etc )
Als je op chromebook meerdere accounts aanmaakt is het beste om als andere gebruiker wil mailen etc, je zelf uitlogt en andere gebruiker laat inloggen Daar hangt dan mail en docs etc ook gelijk aan de goede gebruiker. Mijn hele gezin zit beneden op 1 chromebox als centrale computer, met gewoon 6 accountjes wertk snel en switchen van account is 10 seconden werk ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

jheerink14 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 21:27:
[...]

Ik neem aan dat je dit op een chromebook doet ? Heb je het dan over alleen het mail acount of het hele account op de chromebook (rechtsonder op plaatje klikken en uitloggen etc )
Als je op chromebook meerdere accounts aanmaakt is het beste om als andere gebruiker wil mailen etc, je zelf uitlogt en andere gebruiker laat inloggen Daar hangt dan mail en docs etc ook gelijk aan de goede gebruiker. Mijn hele gezin zit beneden op 1 chromebox als centrale computer, met gewoon 6 accountjes wertk snel en switchen van account is 10 seconden werk ofzo
Ja, ik doel idd op de chromebook. en over het hele account (dus ik kan van beide account mail, docs favorieten etc. zien en die zijn natuurlijk anders)
Het leuke is mijn inziens dat je niet meer hoeft in en uit te loggen (sinds update 37)
Als ik rechts onderin klik zie ik gebruiker A in kleur, en gebruiker B in zwart/wit (inactief)

Maar als ik eerst inlog als B kan ik niet A aanmelden.

Dat is allemaal geen probleem als ik (A) eerst inlog, maar het gebeurd ook wel eens dat mijn vrouw ( B ) eerst inlogt, als dat gebeurd kan ik niet meer inloggen, tenzij ik haar uitlog

[ Voor 46% gewijzigd door Pinin op 12-01-2015 21:54 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bevalt Toshiba Chromebook 2 in het echt? Ik lees verhalen over tegenvallende bouwkwaliteit en afbladerende verf. Is dat echt zo of is dat een hoax?

Waar ik wat minder blij over ben is de best wel krappe Chrome OS End of Life Policy. Want ruim 3,5 jaar voor de HP 14 voelt wel wat krap, zeker als je nog eens wilt doorverkopen. Het slimste is dus een spiksplinternieuw model te nemen om de volle 5 jaar support te hebben.

Verder vindt ik het een pracht van een concept. Kom maar op met die nieuwe modellen!

https://www.google.com/chrome/devices/eol.html

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2015 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

ik zie hier veel chromebook nerds zitten? Is er wellicht iemand die me hierbij kan assisteren? Rhy in "Acer Chromebook C720P Full HD HDMI output problemen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolPiet
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-04 12:16
Zo, net een Acer C730 besteld bij www.cloudwise.nl
Blijkbaar hetzelfde als de CB3-111, maar dan in een "rugged" uitvoering. Als hij binnen is plaats ik een review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBaZZ
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-10-2024
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 22:51:
Hoe bevalt Toshiba Chromebook 2 in het echt? Ik lees verhalen over tegenvallende bouwkwaliteit en afbladerende verf. Is dat echt zo of is dat een hoax?

Waar ik wat minder blij over ben is de best wel krappe Chrome OS End of Life Policy. Want ruim 3,5 jaar voor de HP 14 voelt wel wat krap, zeker als je nog eens wilt doorverkopen. Het slimste is dus een spiksplinternieuw model te nemen om de volle 5 jaar support te hebben.

Verder vindt ik het een pracht van een concept. Kom maar op met die nieuwe modellen!

https://www.google.com/chrome/devices/eol.html
De Chromebook 2 bevalt perfect. Bouwkwaliteit is goed vind ik, alles zit netjes in elkaar en verf heb ik nog niet zien afbladderen. Ik heb de chromebook nu ongeveer een maand en stop hem altijd netjes in een tassie. Dat zal vast helpen voor de verf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Iemand wat suggesties om browser hijacks/malware te voorkomen op een Chromebox/book?

Buiten Adblock etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Mja is dat tot op heden nodig? Chrome draait in een sandbox en het os is Unix based en dus vanuit de basis veilig. Je zou eventueel on demand javascript kunnen toestaan, zat extensies te vinden.
Ik denk dat je je eerder zorgen moet maken om de rechten van specifieke extensies die je browser, drive en andere gevoelige api hooks mag gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessante ontwikkeling: binnenkort op een Chromebook ook standaard de mogelijkheid om een ander OS te booten vanaf USB. Wordt Chromebook dan ook de perfecte Linux laptop?

Klinkt als de enige serieuze optie om een laptop te kunnen kopen zonder dat je verplicht Windows erbij moet kopen.

http://www.engadget.com/2015/01/12/chrome-os-boot-to-usb

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2my3exv.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2015 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Weet iemand of de icloud Chrome extensie op Chromebooks werkt? In principe is het alleen voor Windows. Maar ben toch benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
Pinin schreef op maandag 12 januari 2015 @ 21:51:
[...]

Ja, ik doel idd op de chromebook. en over het hele account (dus ik kan van beide account mail, docs favorieten etc. zien en die zijn natuurlijk anders)
Het leuke is mijn inziens dat je niet meer hoeft in en uit te loggen (sinds update 37)
Als ik rechts onderin klik zie ik gebruiker A in kleur, en gebruiker B in zwart/wit (inactief)

Maar als ik eerst inlog als B kan ik niet A aanmelden.

Dat is allemaal geen probleem als ik (A) eerst inlog, maar het gebeurd ook wel eens dat mijn vrouw ( B ) eerst inlogt, als dat gebeurd kan ik niet meer inloggen, tenzij ik haar uitlog
Ok dat was mij nog niet opgevallen, Die optie zie ik hier overigens niet (update39) wij moeten zo te zien gewoon allemaal uitloggen en weer inloggen om compleet van account te wisselen. De verschillende gebruikers zie ik hier niet (ga nog even zoeken of dat en optie is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

jheerink14 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 22:32:
[...]

Ok dat was mij nog niet opgevallen, Die optie zie ik hier overigens niet (update39) wij moeten zo te zien gewoon allemaal uitloggen en weer inloggen om compleet van account te wisselen. De verschillende gebruikers zie ik hier niet (ga nog even zoeken of dat en optie is)
Hoi, zit ook in 39. Is handig hoor, maar het lijkt alsof er één -ik noem het maar even- administrator is, die andere gebruikers aanmaakt. Maar het inloggen lijkt nogal volgorde gevoelig

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
Ok ik ga het bekijken Het klopt wel dat de eerste gebruiker die je aanmaakt meer rechten heeft dan de
gebruikers erna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Iemand al chromebook gekocht via marktplaats http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr
Erg goedkoop en nieuw(dus fabrieksgarantie.
Te vertrouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@doggy1: Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo. Want waarom zou iemand zo goedkoop iets nieuws willen wegdoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Volgens verkoper, zijn deze chromebooks afkomstig uit Nederland en van faillisement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hajo94
Net de Toshiba Chromebook 2 binnen gekregen via Chromeit.nl (goede service, aanrader). Ik moet zeggen dat ik het tot nu toe een geweldig apparaat vindt, scherm is zeer mooi en alles gaat zeer snel. Bouwkwaliteit ziet er prima uit, even als het toetsenbord. Misschien dat ik nog een review ga posten, mochten er vragen zijn over chrome os/Toshiba Chromebook 2 dan hoor ik het graag!

Tevreden met de aankoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 01:43
doggy1 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 22:57:
Volgens verkoper, zijn deze chromebooks afkomstig uit Nederland en van faillisement.
Dat is natuurlijk een makkelijk excuus. Als je er zo een zou kopen dan moet je hem sowieso op gaan halen en niet laten bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ronald8 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 14:25:
[...]

Dat is natuurlijk een makkelijk excuus. Als je er zo een zou kopen dan moet je hem sowieso op gaan halen en niet laten bezorgen.
9 jaar actief op marktplaats - erg kleine kans dat het een oplichter is hoor,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
We zullen zien ik heb er 1 besteld (en laat hem opsturen) 9 jaar marktplaats is meestal een teken dat het wel goed zit met de aanbieding. Uit ervaring weet ik dat onbetrouwbare handelaren snel uit marktplaats gegooid worden en marktplaats stuurt ook vaak waarschuwingsmails als de koper een probleem kan worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
jheerink14 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 16:12:
We zullen zien ik heb er 1 besteld (en laat hem opsturen) 9 jaar marktplaats is meestal een teken dat het wel goed zit met de aanbieding. Uit ervaring weet ik dat onbetrouwbare handelaren snel uit marktplaats gegooid worden en marktplaats stuurt ook vaak waarschuwingsmails als de koper een probleem kan worden..
En al ontvangen?
Advertenties niet meer te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
Nee nog niet maar is ook lastig want was weekend We zullen zien deze week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*, dat mag je via de V&A doen.

[ Voor 76% gewijzigd door br00ky op 21-01-2015 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
ja binnen, in nieuwstaat zonder doos dat dan wel maar verder niets mis mee. Ook nog een C720p gekocht wel nog in de doos verder goede deal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
jheerink14 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:32:
ja binnen, in nieuwstaat zonder doos dat dan wel maar verder niets mis mee. Ook nog een C720p gekocht wel nog in de doos verder goede deal
Helaas uitverkocht. Welke 2 heb je gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
Ja ze hadden er een aantal liggen, dus een mooie deal gemaakt

[ Voor 121% gewijzigd door jheerink14 op 21-01-2015 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hajo94
Review (althans, mijn bevindingen) over Toshiba Chromebook 2 & over het Chrome OS. Mochten er vragen zijn, ik beantwoord ze graag! productreview: Toshiba Chromebook 2 (CB35-B3340) review door Hajo94

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:19
Ik heb zelf een hp chromebook 14 en heb hier ubuntu opgezet. Werkt eigenlijk wel netjes omdat ik hem alleen gebruik om een beetje met cakephp bezig te zijn echter loop je tegen wat kleine dingetjes aan. Het eerst is dat je constant op ctrl+l moet drukken voor de legacy boot. Hier kun je meen ik wel wat tegen doen echter moet ik nog even uitzoeken wat. Hiernaast wil ik de schijf vervangen door een grotere zodat ik meer ruimte heb.

Mensen ervaring met chrubuntu en het laten door booten naar ubuntu of zelfs het flashen naar een andere rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook wel een Chromebook kopen,zeker nu je een Linux distro erbij kan. doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:19
De reden waarom ik een chromebook heb gekocht omdat deze lekker slank zijn en qua looks best in de buurt van een macbook air komen. Ze zien er dus over het algemeen goed uit, hiernaast zijn ze muisstil en hebben ze voor mij genoeg power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Wat is nu het verschil tussen de Toshiba Chromebook 2 35(kopen bij chromeit voor 389€) en de 30(te koop bij Mycom voor 349)?
Allebei HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:18
Pebble smartwatch => smart unlock Nexus 5 => smart unlock Chromebook Asus C300.

I like it.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste