Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:20
Weet iemand wat de status is van de samsung chromebook 2 (13" variant).

Ik heb het idee dat deze zeer kort verkocht is geworden en dat hij nu niet meer komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Je kunt het beste bij een offline MediaMarkt langs gaan. Daar heb je de grootste kans om er nog een te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:20
Maar wat is de reden dat deze nergens meer leverbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/1xyr8j.jpg

De HP Chromebox is inmiddels verkrijgbaar. Vergelijkbaar met die van Asus, maar dan 4GB i.p.v. 2GB.
Met onderstaande code kost hij bij HP Store € 179,09 (geen verzendkosten). Dat is 40 euro goedkoper dan Asus.
Dumpling schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 12:06:
HP 10% welkomstkorting op het hele assortiment.

Actiecode: WELKOMHP10
Actie geldig tot 21-07-2014.
HP online store Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dav1d schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 21:33:
[afbeelding]

De HP Chromebox is inmiddels verkrijgbaar. Vergelijkbaar met die van Asus, maar dan 4GB i.p.v. 2GB.
Met onderstaande code kost hij bij HP Store € 179,09 (geen verzendkosten). Dat is 40 euro goedkoper dan Asus.

[...]
Hm, dat ziet er wel intressant uit voor bij de tv icm netflix.... Of is dat nu omdat ik zo verzot ben op mn chromebookje, want netflix werkt natuurlijk ook al prima op de xbox....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Voor Netflix heb je natuurlijk al genoeg aan een Chromecast van drie tientjes :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:40:
Voor Netflix heb je natuurlijk al genoeg aan een Chromecast van drie tientjes :)
True, maar dan vind ik zo'n chromeboxje toch wat intressanter. Ik heb nog nooit een chromecast gebruikt moet ik zeggen, wie weet is het wel wat voor op de slaapkamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

True, maar dan vind ik zo'n chromeboxje toch wat intressanter.
Waarom?

Youtube en Netflix gaat perfect met een Chromecast en de bediening is heel fijn, gewoon via je telefoon. Voor 'losse' media (gedownloade films, iso's en dergelijke) vind ik ChromeOS niet zo sterk als mediaplayer.

Juist bij de tv vind ik een Chromebox niet goed uit de verf komen. Dan neem ik liever een Chromecast, dedicated mediaplayer of HTPC. Zeker als je kijkt naar de prijs (€30 vs €180) en het feit dat je bij een Chromebox met een toetsenbord op de bank moet gaan zitten vind ik het echt een 'net niet..' apparaat.

Ik vind de Chromebox wel sterk als je al een goed toetsenbord en beeldscherm hebt staan. Voor relatief weinig geld zet je dan een zeer robuust, goedkoop en stil systeem neer, prima als werkplek :) Maar bij de tv in de huiskamer? Niet echt.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 11:36:
[...]

Waarom?

Youtube en Netflix gaat perfect met een Chromecast en de bediening is heel fijn, gewoon via je telefoon. Voor 'losse' media (gedownloade films, iso's en dergelijke) vind ik ChromeOS niet zo sterk als mediaplayer.

Juist bij de tv vind ik een Chromebox niet goed uit de verf komen. Dan neem ik liever een Chromecast, dedicated mediaplayer of HTPC. Zeker als je kijkt naar de prijs (€30 vs €180) en het feit dat je bij een Chromebox met een toetsenbord op de bank moet gaan zitten vind ik het echt een 'net niet..' apparaat.

Ik vind de Chromebox wel sterk als je al een goed toetsenbord en beeldscherm hebt staan. Voor relatief weinig geld zet je dan een zeer robuust, goedkoop en stil systeem neer, prima als werkplek :) Maar bij de tv in de huiskamer? Niet echt.
Wordt dan bij de tv gebruikt met zo'n klein touchpad-toetsenbord combi-tje. Maatje afstandsbediening, als je er aan went wel ideaal.

Vooral omdat de mogelijkheden kwa internet e.d. dan wat uitgebreider zijn op de tv. Heb er nu ook gewoon een windows media center aan hangen. Telkens met mijn telefoon moeten bedienen lijkt mij juist weer minder ideaal. Wat gebeurt er bijvoorbeeld als ik gebeld wordt, of ik moet even iemand bellen? Stopt het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wat gebeurt er bijvoorbeeld als ik gebeld wordt, of ik moet even iemand bellen? Stopt het dan?
Alleen als je op pauze drukt, anders niet :)
Vooral omdat de mogelijkheden kwa internet e.d. dan wat uitgebreider zijn op de tv.
Dat is een punt. Alleen zijn er andere apparaten of software (je noemt zelf al een voorbeeld) waarmee je dat óók kan terwijl de mogelijkheden om media af te spelen dan veel beter zijn.

Daarnaast 'internet' (ik neem aan browsen?) ik liever op mijn full HD tablet of telefoon dan op mijn tv, maar dat is een persoonlijke voorkeur. Met de eerder genoemde Chromecast kun je overigens ook vanaf elk device de internetpagina's op je tv tonen, mits je maar Chrome als browser gebruikt.

[ Voor 65% gewijzigd door Gizz op 09-07-2014 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:15
Ik zie net dat de Samsung Chromebook 2 13.3 inch niet meer leverbaar is, jammer.
Eens kijken welke Chromebook ik dan ga nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:12

Sandyman538

SandstorM [148839]

nielsn schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 15:32:
Ik zie net dat de Samsung Chromebook 2 13.3 inch niet meer leverbaar is, jammer.
Eens kijken welke Chromebook ik dan ga nemen.
Is al een poos niet meer leverbaar. Is eigenlijk maar enkele dagen te bestellen geweest. Geen idee waarom die nu niet meer uitgeleverd wordt. De 11 inch is ruim op voorraad.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:00
van de samsung chromebook 2 vind ik jammer dat is juist de chromebook die ik wilde iemand een idee hierover ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Bij de MediaMarkt in Eindhoven hadden ze afgelopen weekend nog een hele stapel liggen van het 13" model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kan iemand met een Chromebook/box bevestigen of je bestanden uit de Dropbox app direct in GDocs kunt openen? Vind wat tegenspraak op de internets en zoek een goedkope mini PC als rapportage client. Chromebox lijkt ideaal te zijn als dit proces gebruiksvriendelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wagenveld schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 10:40:
Kan iemand met een Chromebook/box bevestigen of je bestanden uit de Dropbox app direct in GDocs kunt openen? Vind wat tegenspraak op de internets en zoek een goedkope mini PC als rapportage client. Chromebox lijkt ideaal te zijn als dit proces gebruiksvriendelijk is.
De grote vraag is waarom je dropbox zou gebruiken ipv Google Drive op een chomebox/book. Dat is dan toch echt beter geïntegreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:54:
[...]

De grote vraag is waarom je dropbox zou gebruiken ipv Google Drive op een chomebox/book. Dat is dan toch echt beter geïntegreerd.
Nee, dat is een bijvraag. De grote vraag is of het kan :P

Ik heb het antwoord op die vraag (of het kan) ook niet paraat (ik heb geen Chrome OS (beschikbaar)). Ik kan er op de http://dropbox.com/help site ook niks over vinden.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:07:
[...]

Nee, dat is een bijvraag. De grote vraag is of het kan :P

Ik heb het antwoord op die vraag (of het kan) ook niet paraat (ik heb geen Chrome OS (beschikbaar)). Ik kan er op de http://dropbox.com/help site ook niks over vinden.
Ik zal vanavond eens kijken op mn chromebookje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Thx, de rapportage gebeurd nu met Dropbox vandaar. Kan natuurlijk ook naar GDrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:49
Skypen kan (nog) niet op een Chromebook, maar zo kun je wel chatten met Skype contacts: https://people.live.com/

Alweer een maandje oud maar dat is een prima overzicht van de Chomebooks die nu op de markt zijn:
http://www.theverge.com/2...17400/the-best-chromebook

De boottijd van de nieuwe Acer C720 met Intel core i3:
https://plus.google.com/1...oid=100356932587941121644

En nog maar een edit, wat terugkoppeling op de nieuwe campagne van Microsoft om Chromebooks te bashen:
https://plus.google.com/u/0/+AraWagoner/posts/Mq9BcYquQYU

[ Voor 80% gewijzigd door catchingfire op 23-07-2014 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
Ik heb uiteindelijk gekozen voor een Acer C720P, ben er zeer tevreden over.

In de Mediamarkt heb ik gekeken naar de Toshiba (touchpad voelde niet stevig aan), de HP 14 inch (zag de pixels) en de Samsungs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er eigenlijk al een mooi chromebookje met de 2955u te krijgen met 3G?

Ik kan ze nergens vinden... alleen zo'n samsung 5 series met een telefoonchip erin. Wil toch graag overgaan op een chromebook met interne 3g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09 17:12

Tammesp

Next is now

Ik zag het hier al voorbij komen, maar ik kan ook de 13.3 inch van Samsung niet meer kopen. Weet iemand toevallig wanneer ze weer te koop zijn?

Of wat de reden is waarom ze niet te koop zijn? De Media Markt heeft daar geen antwoord op..

De 13.3 inch heeft toch wat meer voordelen dan de 11.6 inch, hopelijk zijn ze weer snel verkrijgbaar..!

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mib
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb nog een Samsung CB 2 13" maar was aan het kijken naar een 2e en bij Coolblue zijn ze in zijn geheel uit de lijst gehaald, eigenlijk alle Samsungs. Maar ook in de USA zijn ze bijna niet meer beschikbaar en ook de 11" staan bij sommige al op status zolang de voorraad strekt en daarna niet meer leverbaar... Raar verhaal.

[ Voor 31% gewijzigd door 3mib op 26-07-2014 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09 17:12

Tammesp

Next is now

Ja ik vind het ook heel apart, dan maar om een 2e handse kijken!

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
Zoals eerder in dit topic is gezegd, bij de Mediamarkt lagen er vorige week nog een paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:38
De Asus C300 is inmiddels wel verkrijgbaar in NL; 13" 2GB RAM 32GB SSD

Ik heb hem nog nergens gezien in NL, alleen op Amazon maar die verschilt enigszins op de details.

Linkje naar Coolblue; http://www.laptopshop.nl/...egory-224796-chromebook/0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Laatst online: 23:24
Er staat ook al een gebruikers review van de asus c300 op Tweakers:
productreview: Asus C300MA review door jeroenalberts

Let wel, dit is van de EDU-versie, met 4GB RAM geheugen. De chromebook bij Coolblue heeft de standaard 2GB.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:28
Inmiddels wat meer info over de nieuwe Acer.

De edu versies van Dell en Asus zijn vooralsnog mijn opties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er hier toevallig iemand ervaring/info over het bedienen van een chromecast met een chromebook? Ik heb hem nog niet binnen, maar zie bij google alleen de Chromebook Pixel in de ondersteuningslijst. Betekens dat dat ik hem niet met mijn acer c720 kan bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:10
Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:09:
Heeft er hier toevallig iemand ervaring/info over het bedienen van een chromecast met een chromebook? Ik heb hem nog niet binnen, maar zie bij google alleen de Chromebook Pixel in de ondersteuningslijst. Betekens dat dat ik hem niet met mijn acer c720 kan bedienen?
jawel hoor, werkt hier met een acer chromebook.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Let wel op dat screen-mirroring naar een Chromecast veel van de CPU vraagt. Langzamere Chromebooks hebben daar wel moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Gebruikt ChromeOS daar niet de hardware encoder voor zoals de iDevices/Androids?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
Mijn eerste ervaringen met een Asus C300 EDU versie (4GB-32GB) en ChromeOS tout court :
- chrome OS : surfen loopt lekker soepel, ook wanneer verschillende tabs geopend zijn, waaronder G+, Youtube,...
- Geen haperingen te horen bij het luisteren naar Google Music en gelijktijdig surfen
- MKV vanaf NAS werd zonder problemen afgespeeld via DSvideo app (wel via inloggen webinterface). Er is (nog) geen specifieke ChromeOS-app voor DSvideo Synology. Plex gebruiken kan ook, maar die moet ik nog uitproberen.
- Scherm is mat, kijkhoeken zijn niet denderend, maar het kan er mee door
- Stil : je kan niet geloven hoe aangenaam dat is
- Toetsenbord : voelt lekker soepel aan, effe wennen aan qwerty
- Trackpad : uitstekend, veel beter dan van mijn HP windows laptop
- Accuduur : waaaaw, zit nu op 50% en geeft nog 4,5 uur te gaan aan. Heb indruk dat timing wel overeenkomt. Tijd zal het uitwijzen.
- Heb direct 'bewaakte profielen' opgemaakt voor de kinderen : ze kunnen zo gemakkelijk de chromebook gebruiken zonder op het hoofdprofiel te komen. Anders bestaat het guest-profiel om eigenlijk gelijk welke gebruiker toegang te geven tot het surfen met de chromebook.

- Nog veel zaken uit te proberen, maar ik kijk er graag naar uit. Het is aangenaam werken met de C300. Ben er alvast blij mee.

[ Voor 6% gewijzigd door lukadad op 17-08-2014 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutser
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-11-2024
@lukadad

Mijn dochter heeft sinds kort een chromebook (HP q000ed). Het grootste probleem waar ik nu tegen aanloop is dat ze geen films meer kan streamen die op mijn pc staan. De PC draait Linux (ubuntu 14.04) en Serrviio waarmee ik via upnp op alle bedrade en onbedrade apparaten content kan streamen. Behalve op dat chromebook. Ik zit nu een half uur te zoeken maar heb nog geen tutorial gevonden over hoe dat mogelijk te maken. Dus als jij me op weg kan helpen, zouden ik en mijn dochter je heel dankbaar zijn.

De enige oplossing die ik tot nu toe zie is een dual boot maken met Linux
productreview: HP Chromebook 14-q000ed review door Chrotenise

Maar je zou toch zeggen dat het simpeler moet kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
@ Gutser

Plex?

Zelf moet ik de Plex Chrome OS app nog uitproberen op de Asus.
Op mijn NAS staat Plex, maar mijn NAS is al wat ouder en ik heb de indruk dat het niet zo soepel gaat. (bvb. op de chromecast). Gebruik liever de DSvideo app van Synology zelf, maar dat is nu wel omslachtig op de chromebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
Heeft iemand hier ervaringen met de (koop van) Dell Chromebook 11 (edu)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desor
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-09-2024
Heeft iemand een idee waar de Samsung chromebook 2 besteld kan worden? De lokale mediamarkten zeggen dat ze voorlopig niet meer binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Desor schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 16:41:
Heeft iemand een idee waar de Samsung chromebook 2 besteld kan worden? De lokale mediamarkten zeggen dat ze voorlopig niet meer binnenkomen.
Op dit moment is je enige kans dat een fysieke MediaMarkt er nog een paar heeft liggen, er is voorlopig geen alternatief dan tweedehands of uitkijken naar een ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikk59
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:36
Ik heb een vraag die hopelijk iemand hier kan beantwoorden. Ik zie dat de Chromebook van HP nu een vernieuwde versie heeft. de G1. Is dit daadwerkelijk alleen een upgrade naar 4 GB? Voor de rest zie ik namelijk niks anders aan de specificaties. Ik hoor graag van jullie:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Wel interessant voor Chromebooks in het algemeen: eindelijk wat (min of meer) harde nummers over de Chromebook:

http://www.gartner.com/newsroom/id/2819917

Verwacht worden 5.2 miljoen Chromebooks dit jaar, het overgrote deel daarvan (85%) in Amerikaanse scholen. Dat lijkt misschien weinig op een totale notebook markt van 200 miljoen stuks, maar ChromeOS heeft wel degelijk een kans om in dit groeitempo over een jaar of twee het 2e grootste laptop OS te worden: Apple verkoopt jaarlijks slechts rond de 12 miljoen Macbooks, en daar zit nauwelijks groei in. Bovendien is Apple ook zwaar vertegenwoordigd op Amerikaanse scholen.

[ Voor 42% gewijzigd door Dreamvoid op 23-08-2014 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:19
Ik heb een aantal dagen een Chromebook Asus 720p gehad. Ik was best wel onder de indruk. Het was even wennen om alles in de browser te doen, maar het werkte allemaal erg goed. Extern HD eraan hangen om films te kijken, Google Play, Spotify allemaal prima, streamen naar de Chromecast. Echt helemaal super.
Ik zou alleen wel liever een 13" hebben gehad. Trackpad was echt super, keyboard een beetje aan de kleine kant, maar prima werkbaar.

Het enige waar ik nu nog echt tegenaan liep is dat ik geen muziek kan maken. Mijn externe interface pakt die niet, dus geen gitaar inpluggen en spelen maar, laat staan een grote hoeveelheid goede amps, effecten etc. Je kunt een heel eind komen online, maar nog net niet helemaal. Er zijn wel erg veel toffe online muziek creatie diensten te vinden.

Waar ik ook nog aan zal moeten gaan wennen is om alle foto's in de cloud te hebben. Ik heb een vrij grote iPhone collectie en ik heb er geen probleem mee om deze online te zetten, maar ik wil het wel net zo overzichtelijk houden als in iPhoto, inclusief alle GPS tags, Events en Albums.

Ik denk dat ik ooit nog wel een keer over ga, want zoveel gekke dingen doe ik niet meer 'offline'. Wat ik wel belangrijk vind is om al mijn data ook offline te hebben op mijn nas of externe hd. Mocht er geen internet zijn, dat ik toch overal bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
Op mijn Windows computer kan ik bepaalde leestekens tussen de letters door typen waardoor deze dan ook meteen op de juiste plaats verschijnen. Op mijn Chromebook moet ik na een leesteken de spatiebalk gebruiken zodat het teken tevoorschijn komt.

Kan ik dit ergens aanpassen zodat op de "normale" manier kan? Dat is mijn inziens gewoon makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nielsn schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 08:34:
Op mijn Windows computer kan ik bepaalde leestekens tussen de letters door typen waardoor deze dan ook meteen op de juiste plaats verschijnen. Op mijn Chromebook moet ik na een leesteken de spatiebalk gebruiken zodat het teken tevoorschijn komt.

Kan ik dit ergens aanpassen zodat op de "normale" manier kan? Dat is mijn inziens gewoon makkelijker.
Eens, dat mis ik ook. Zoals ' enzo. Kan het niet vinden of het aan te passen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:08
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:27:
[...]

Eens, dat mis ik ook. Zoals ' enzo. Kan het niet vinden of het aan te passen is.
Valt me vandaag eigenlijk voor het eerst op... Maar echt vervelend vind ik het niet.

Vanaf vandaag ook een sd kaart gehaald, ideaal dat deze helemaal in de laptop past. 64GB gehaald, kost bijna niks meer en kan zo toch foto's en films meenemen. Inmiddels een paar maanden een chromebook en nog geen moment spijt, wat werkt dat snel en goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-08 18:55
Tip voor wie een nieuwe chromebook wil kopen, op de meeste modellen nu bij bol.com 15% korting.

Heb zelf de nieuwe Acer 13 inch met Tegra K1 processor besteld van 299 euro voor 254,15 euro.

Klik hier voor een overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat de normale Acer C720 alleen met Azerty toetsenbord te krijgen is, anders had ik er nog wel een voor 't vrouwtje willen hebben... 237€, geen geld.

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
http://www.techzine.nl/ni...logie-van-skullcandy.html
http://www.toshiba.nl/press/releases/chromebook-ifa/

Full HD IPS paneel en goeie accu duur (tot 9 uur), eindelijk :) Ziet er ook nog eens uit als een heel mooi clean apparaat.. als er nu ook nog een backlit keyboard op zat maarja, je kan niet alles hebben ;)

[ Voor 5% gewijzigd door xabre16v op 04-09-2014 09:56 ]

Verwijderd

Hoi,

Ik heb een vraag. Ik studeer sinds dit jaar rechten en ben al tot de conclusie gekomen dat schrijven tijdens de colleges niet alles is. Thuis heb ik echter al een computer (Mac mini) staan en om nog eens een flink bedrag voor een laptop te betalen vind ik dan lichtelijk overdreven.
Zo'n chromebook leek mij de ideale oplossing, alles op internet en thuis kan ik dat via mijn Mac dan gewoon openen.
Ik zit echter met de vraag of ik ook powerpoints, uitdraaien en dergelijke op mijn chromebook kan openen. Als hij dit niet kan heb ik er namelijk nog niks aan.

Een andere optie zou dan een Acer Switch (2-in-1 hybrid) met Windows zijn.

• Dreamvoid
  • Niet online
Powerpoints openen 'onderweg' kan op OneDrive, dat werkt uitstekend, ook de sync met een Mac thuis. Dat heb ik nu al een paar jaar draaien (eerst heette het Live Mesh, toen Live Folders, toen SkyDrive en nu OneDrive).

Overigens als het enkel om de prijs gaat: nieuws: Asus brengt Windows 8.1-laptop voor 199 euro uit

[ Voor 21% gewijzigd door Dreamvoid op 04-09-2014 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Dreamvoid schreef op donderdag 04 september 2014 @ 16:43:
Powerpoints openen 'onderweg' kan op OneDrive, dat werkt uitstekend, ook de sync met een Mac thuis. Dat heb ik nu al een paar jaar draaien (eerst heette het Live Mesh, toen Live Folders, toen SkyDrive en nu OneDrive).

Overigens als het enkel om de prijs gaat: nieuws: Asus brengt Windows 8.1-laptop voor 199 euro uit
Ik betwijfel of dat net zo snel werkt en blijft werken. Op een chromebook installeer je niks dus blijft het goed lopen.

Voor mij geen windows meer iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 08:07:
Jammer dat de normale Acer C720 alleen met Azerty toetsenbord te krijgen is, anders had ik er nog wel een voor 't vrouwtje willen hebben... 237€, geen geld.
Voor die prijs kan je hem ook bij Chromeit kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
Heb gisteren de Acer CB5 metTegra K1 processor binnen gekregen.

Prestaties vallen heel erg tegen.

Sunspider 665 ms.
Octane zo rond de 7200 punten.

Regelmatig loopt de browser vast op tweakers.net en andere websites.
Een aantal apps zijn ook niet compatible.
Video's op 1080p stotteren soms.
Linux via Crouton is heel traag en geen hardware acceleration.

Op ZDnet staat een review en de schrijver daarvan had eerst ook slechte ervaringen met de K1 Tegra Acer.
Hij schijnt een update gehad te hebben op zijn cromebook en nu werkt alles flitsend.

Op dit moment heb ik hem vergeleken met een Asus C200 met de 2830 Bay trail CPU.
Gewoon browsen gaat op allebei ongeveer even snel.
De Acer is ietsje sneller.

Ik denk dat ik hem terug stuur, heb gelukkig 30 dagen bedenktijd.
De chromebooks met Haswell processor zijn een stuk sneller dan de nieuwe modellen die nu allemaal uitkomen.

De batterijtijden zijn wel zoals beloofd.
makkelijk 12 tot 13 uur (soms zie ik in het scherm staan 15 uur :9~ ) voor de Acer CB5 en 10 tot 11 uur voor de Asus C200.

Wat betreft het scherm, het kan er mee door.
Ik heb via mijn werk een Dell van ruim 800 euro en die heeft een nog slechter scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 01:43
jan rademaar schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 21:44:
Heb gisteren de Acer CB5 metTegra K1 processor binnen gekregen.

Prestaties vallen heel erg tegen.

Sunspider 665 ms.
Octane zo rond de 7200 punten.

Regelmatig loopt de browser vast op tweakers.net en andere websites.
Een aantal apps zijn ook niet compatible.
Video's op 1080p stotteren soms.
Linux via Crouton is heel traag en geen hardware acceleration.

Op ZDnet staat een review en de schrijver daarvan had eerst ook slechte ervaringen met de K1 Tegra Acer.
Hij schijnt een update gehad te hebben op zijn cromebook en nu werkt alles flitsend.

Op dit moment heb ik hem vergeleken met een Asus C200 met de 2830 Bay trail CPU.
Gewoon browsen gaat op allebei ongeveer even snel.
De Acer is ietsje sneller.

Ik denk dat ik hem terug stuur, heb gelukkig 30 dagen bedenktijd.
De chromebooks met Haswell processor zijn een stuk sneller dan de nieuwe modellen die nu allemaal uitkomen.

De batterijtijden zijn wel zoals beloofd.
makkelijk 12 tot 13 uur (soms zie ik in het scherm staan 15 uur :9~ ) voor de Acer CB5 en 10 tot 11 uur voor de Asus C200.

Wat betreft het scherm, het kan er mee door.
Ik heb via mijn werk een Dell van ruim 800 euro en die heeft een nog slechter scherm.
Je moet ook niet teveel verwachten van een ARM processor. Dat je problemen hebt met video's en sites kan wel liggen aan je Linux versie. Diezelfde ARM processor zorgt dan wel weer voor die geweldige accuduur. Ik heb graag een machine die het de hele dag volhoudt, dat de prestaties dan niet fantastisch zijn hoort erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
@ Ronald8

Ben ik met je eens, maar het voelt gewoon niet vlot aan.
De websites die vastlopen is eigenlijk het vervelendste.
Iets langzamer en een betere accuduur is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

12-13 uur... Jummie. Maar kwa snelheid zo te horen een stap terug vanaf een C720, en dat wil ik dan weer niet.

Is zo'n chromebookje ergens in de winkel (mediamarkt?) te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 00:40:
12-13 uur... Jummie. Maar kwa snelheid zo te horen een stap terug vanaf een C720, en dat wil ik dan weer niet.

Is zo'n chromebookje ergens in de winkel (mediamarkt?) te proberen?
Ik had hem bij Bol.com besteld.
Kan je hem binnen 30 dagen kosteloos terug sturen als hij niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 21:22
Sinds twee dagen in het bezit van een Acer 720P, via marktplaats, om eens te probren.. Vergeleken met mijn 6 jaar oude Dell Inspiron 1525 laptop is ie lekker snel, al vind ik het scherm een stuk minder dan de 15,6 inch 1440x900 van de Dell. Touchpad is even wennen maar werkt nu prima. Nog even zoeken hoe ik op m'n WD Livebook nas kan komen.

Twee vragen: heeft er iemand hier ervaring met een draadloze muis op een CB, moet dit een bluetooth muis zijn omdat je geen drivers kan installeren?
Verder: om op m'n werk in te kunnen loggen moet ik gebruik maken van een Citrix verbinding. Het lijkt er op dat hier een extensie voor was maar dat Citrix die ingetokken heeft. Iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
Op de Citrix moet iets extra's worden geïnstalleerd om er met Chrome OS gebruik van te kunnen maken, ik zou het even aankaarten bij je ICT afdeling, misschien heb je geluk en installeren ze het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 21:22
nielsn schreef op maandag 08 september 2014 @ 20:20:
Op de Citrix moet iets extra's worden geïnstalleerd om er met Chrome OS gebruik van te kunnen maken, ik zou het even aankaarten bij je ICT afdeling, misschien heb je geluk en installeren ze het.
Bedankt voor je reactie. Mijn werkgever heeft ruim 50.000 gebruikers, en een bijpassende ICT afdeling. Zal m'n verwachtingen niet te hoog zetten ;-)

• lukadad
http://chrome.blogspot.be...droid-apps-coming-to.html

De eerste android-apps worden beschikbaar !

Man, ik geniet meer en meer van mijne chromebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
lukadad schreef op donderdag 11 september 2014 @ 21:22:
http://chrome.blogspot.be...droid-apps-coming-to.html

De eerste android-apps worden beschikbaar !

Man, ik geniet meer en meer van mijne chromebook.
Nice! Echt wel een dikke meerwaarde als dit wordt doorgezet...

Ik ben er over uit dat t echt een intel cpu gaat worden.
Via mijn werk probeer ik aan de Dell te komen, als dat niet lukt ga ik voor de c720 van Acer.

De Dell kom ik trouwens ook sporadisch tegen op ebay/amazon, maar ik vrees dat ik dan toch meer aan t betalen kom dan via Dell zelf :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degene die met JStorrent werkte, en nu inneens moet betalen (de FREE versie is in principe ingetrokken), de volgende oplossing. Ga naar de Github pagina van JSTorrent, klik rechts op download zip, pak hem uit en installeer volgens procedure vermeld op de github pagina.

Is echt een fluitje van een cent, en dan heb je de full versie, helemaal gratis, enkel zonder automatische updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraXon
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 00:26
Ik wil binnenkort beginnen met mijn eerste Chromebook. Ik heb lang gewacht, omdat ik het scherm heel belangrijk vind. Gelukkig komen er steeds meer Full Hd modellen uit.

Helaas heeft Samsung de Chromebook 2 stop gezet naar Europa en valt deze Full HD af. (ook lees ik dat het scherm toch vies tegen valt). De Acer cb5 heeft hetzelfde probleem en de Tegra processor lijkt niet het succes te zijn dat het belooft.

De enige Chromebook die aan mijn eisen voldoet is op dit moment de Toshiba Chromebook 2. 4GB RAM, een IPS!! FullHD scherm. Helaas komt deze pas in januari uit en moet ik mijn Chromebook nog steeds uitstellen.

Waarom is het zo moeilijk om een FullHD chromebook te maken, en ook uit te brengen in de Europese markt? Hier zitten genoeg studenten die kunnen genieten van een Chromebook.

Heeft iemand nog andere suggesties? Heb ik een Chromebook over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zal wellicht te maken met het budget-imago en verkoopsucces van de chromebook. Met full-HD schermen worden ze wat prijziger, en dat is nu net waar een chromebook niet voor staat (of stond, bij mij staat de windows desktop vrijwel werkeloos sinds de aanschaf van een chromebook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
@FraXon, de enige met een goed scherm (Fulll HD IPS) is inderdaad de Toshiba Chromebook 2... In Amerika is deze net een paar dagen uit. Ik zou toch nog maar even tot januari wachten dan. Als je nu iets anders koopt krijg je spijt. Ik wacht zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Ik mis inmiddels eigenlijk toch wat op de chromebook..
Er zit namelijk een SD kaart in om wat extra opslag te krijgen, je krijgt bij het opstarten alleen wel altijd een melding dat er een sd kaart inzit. Deze gaat hij controleren en opent hij het Files venster. Is dit uit te zetten? Ik kan het helaas nergens vinden.

En in de hardware mis ik nog een verlicht toetsenbord, als de 3e versie van Toshiba dat gaat krijgen ruil ik deze versie direct in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
Mijn zoektocht is inmiddels nog gaande...
De Dell is blijkbaar echt niet aan te komen buiten Amerika, en ook zelf betalen om te laten leveren in Amerika is niet mogelijk.
Nog maar eens een offerte opvragen bij usa2you, maar als het te duur is toch maar gaan shoppen in NL voor een acer

Overigens: in de Media Markt (Maastricht) lag nog maar 1 model: Asus C300 :?

[ Voor 12% gewijzigd door frietsje op 30-10-2014 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
sEn de Toshiba Cromebook 2? Krijgt goede beoordelingen, heeft een Intel CPU en een goed scherm.
Ik zou weer blindelings voor de toshiba gaan in elk geval! En de 13" vind ik zelf erg fijn werken (lekker compact maar toch groot genoeg, dan is een 10" toch wel klein van een tablet)

Helaas nog niet beschikbaar.. Maar lijkt me het wachten toch wel waard!

[ Voor 11% gewijzigd door Tonkey op 30-10-2014 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 19:45

BertV

Handgemaakt

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:08:
(of stond, bij mij staat de windows desktop vrijwel werkeloos sinds de aanschaf van een chromebook)
Ik heb chrome-os in korte tijd ook flink zien verbeteren.

In mijn huishouden wordt de chromebook ook veel intensiever gebruikt dan de Windows-laptop.

Ideaal gewoon. (voor kinderen en vriendin zonder dat 't ding vervuild of corrupt raakt)

[ Voor 8% gewijzigd door BertV op 31-10-2014 11:28 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
frietsje schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 16:21:
Mijn zoektocht is inmiddels nog gaande...
De Dell is blijkbaar echt niet aan te komen buiten Amerika, en ook zelf betalen om te laten leveren in Amerika is niet mogelijk.
Nog maar eens een offerte opvragen bij usa2you, maar als het te duur is toch maar gaan shoppen in NL voor een acer

Overigens: in de Media Markt (Maastricht) lag nog maar 1 model: Asus C300 :?
Ja, de 2GB versie lukt nog wel, maar ben vreselijk bang dat dat echt te weinig is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
Inmiddels heb ik er eentje via via kunnen kopen in Amerika :)
Een kennis woont daar en een vriend van me ging daar op bezoek... Nog even afwachten, maar als het goed is heb ik hem volgende week!

Ik wou een review gaan schrijven dan, maar vraag me af of dat (op tweakers iig) zin heeft...
Volgend jaar zou immers de i3 versie komen, en de huidige versie is toch niet te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Wat heb je gekocht, de Acer of de Toshiba?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
xabre16v schreef op maandag 10 november 2014 @ 17:42:
Wat heb je gekocht, de Acer of de Toshiba?
De Dell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-09 09:09
De Toshiba 3340 met IPS scherm is inmiddels wel te koop in Nl Ze zijn welliswaar geimporteerd maar gewoon leverbaar voor €379,- incl gratis verzending

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Bij welke shop dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Dell Chromebook 11 is nu ook verkrijgbaar op Amazon.co.uk. En zo te zien als ik inlog met mijn account ook met gratis verzending naar Nederland. Vanuit de UK, dus geen douane gedoe.

Nice! Lijkt mij erg interessant want de reviews zijn juichend, vooral over de fijne bouwkwaliteit en de accuduur.

http://www.techradar.com/...-11-review-1238607/review

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.mos.techradar.futurecdn.net//art/laptops/Dell/Dell%20Chromebook%2011/Review/Dell%20Chromebook%2011%20Review-9-580-90.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2014 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Enigste wat mij tegen zou houden is dat je misschien een Engels (UK) toetsenbord krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xabre16v schreef op maandag 17 november 2014 @ 15:44:
Enigste wat mij tegen zou houden is dat je misschien een Engels (UK) toetsenbord krijgt?
Amazon.co.uk levert het US-toetsenbord volgens hun foto's. Alleen voor de voeding heb je vast een UK-adapter nodig, die verkopen ze ook. :)

@Frietsje: en hoe bevalt die Dell? Ziet er namelijk erg interessant uit.

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41DgnCVPH%2BL._SY300_.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/118kbap.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/w04xmo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:23

sphere

Debian abuser

Heb je wel eens gewerkt op 1366x768? Echt heel naar als je iets wil doen met 2 of meer schermen.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:41

franssie

Save the albatross

Hoezo? Mijn chromeboek stuurt het tweede scherm via HDMI prima full HD aan.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
Verwijderd schreef op maandag 17 november 2014 @ 17:36:
[...]

@Frietsje: en hoe bevalt die Dell? Ziet er namelijk erg interessant uit.
Ik heb hem nu een kwartiertje gebruikt, heerlijk ding!
Nog niet echt getest qua performance. Scherm voldoet aan mijn eisen (nog niet buiten getest). Kwaliteit is top en het is schitterend afgewerkt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
Hmmm, wie een nieuwe chromebook koopt krijgt nu 1TB google-drive ruimte (maar er staat niet bij welke precies in aanmerking komen voor de actie)

http://googledrive.blogsp...-spirit-1tb-of-drive.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Waarschijnlijk moet je iets activeren op de Chromebook en krijg je het dan.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
Marzman schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 20:30:
Waarschijnlijk moet je iets activeren op de Chromebook en krijg je het dan.
Op je chromebook surfen naar www.chromebook.com/goodies

Jammer, maar mijn Asus C300 EDU komt niet in aanmerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
weg* spam Nu weer weekje levertijd want ze zijn er doorheen komen 1 december weer binnen
staan nog veel andere modellen chromebooks en ook veel modellen die hier nog niet te koop zijn (of niet meer)

[ Voor 23% gewijzigd door br00ky op 29-01-2017 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Nu ik met mijn Android eindelijk kan printen op kitkat, hoopte ik dat dat ook op een chromebook zou kunnen maar dat lijkt nog steeds niet mogelijk te zijn? Anders gaat de mjne weer een paar maanden de kast in.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 01:43
Cloudprint werkt gewoon op een Chromebook, al minimaal een jaar. Of bedoel je wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik bedoel inderdaad iets anders, direct printen zonder cloud,mijn telefoon kan het,chromebook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananendoos
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-09 07:31
~Laat maar het probleem is al opgelost~

[ Voor 94% gewijzigd door Bananendoos op 23-11-2014 19:36 ]

Hey, Hey jij daar, dit is mijn signature :) #UnitedWeAre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 22:44

Renate1970

Lef is Leven

Hier sinds afgelopen woensdag de HP chrome 11 2001 binnen, moet eerlijk zeggen best een aardig ding. Gebruik hem hoofdzakelijk als ik uit huis ben en heb eigenlijk alles draaien in de cloud. Heerlijk licht en makkelijk te hanteren.

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:22
Voor mijn schoonvader heb ik een HP Chromebook 14-x001nd aangeschaft.

De bluetooth verbinding met een HP Z5000 muis is dramatisch (valt geregeld uit). Na herstarten van de pc doet ie het weer eventjes.

Met de muis is niets mis, gekoppeld aan een andere pc werkt deze probleemloos.

Chrome laat ook niet meer toe om bluetooth uit en aan te zetten, ook het profiel van de muis laat zich niet verwijderen.

Ander kleinigheidje: als je vanuit de launcher naar de chrome appstore gaat is deze altijd in het engels. Iedere keer moet ik de taal naar Nederlands aanpassen.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:38

Len

Leeg

Raar dat laatste. Hij is gewoon goed met een gmail-account ingelogd?

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:22
Ja, dat ging verder probleemloos.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:21
Heeft er iemand ervaring met de Acer C730 ?
Ik heb een aanbieding er van gekregen, maar ik kan er online weinig over vinden. Ik weet dat er een Celeron Bay Trail in zit, in tegenstelling tot de Haswell van de C720 die beter zou presteren, maar verder geen ervaringen met de bouwkwaliteit of algemene ervaringen. OW, 4GB ram en 32GB ssd zijn de verdere specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
Ik ken de C730 niet is volgens mij een uitgelopen model. De huidige C720 komt echter in allerlei varianten. De goedkoopste van rond de €200,- hebben de
haswell maar bijv de C720-3404 heeft een intel core I3 Ze hebben wel allen (behalve de P=touch) modellen hetzelfde scherm Is met zijn ruim 11 inch niet echt groot.
Wil je groter scherm dan kan je bijv ook kijken naar een nieuwe Asus 13" model met intel 2.16dual-core processor. Die zal niet heel veel duurder worden denk ik.
(Zeker minder dan €250,-)

[ Voor 4% gewijzigd door jheerink14 op 01-12-2014 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:21
Dank voor je feedback.
Ik zal wat duidelijker zijn.

Ik heb van een leverancier een prijsopgave voor een stapeltje c730's gekregen, maar ik wacht nog op het testexemplaar. Het is een nieuw model, tezamen aangekondigd met de Tegra K1 Chromebook van Acer afgelopen zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frikandel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-09 20:18
Heb de afgelopen week met een chromebook gewerkt (De HP Chromebook 11). Fantastisch ding, hapert nooit. Loop wel een tikje tegen de lage resolutie aan.
Zit echter wel te twijfelen om er linux op te zetten, i.v.m. makkelijkheid van linux. Ik ben wel bang dat ik dan de 16GB er snel vol krijg. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lantaarnappel schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 00:03:
Heb de afgelopen week met een chromebook gewerkt (De HP Chromebook 11). Fantastisch ding, hapert nooit. Loop wel een tikje tegen de lage resolutie aan.
Zit echter wel te twijfelen om er linux op te zetten, i.v.m. makkelijkheid van linux. Ik ben wel bang dat ik dan de 16GB er snel vol krijg. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Persoonlijk zie ik het voordeel van Linux niet - Chrome OS is nu juist het grote voordeel van de chromebook, mits je niet tegen de beperkingen aanloopt in het dagelijks gebruik (ik niet iig).

wat betreft de 16GB: bij bijvoorbeeld de C720 is het mogelijk de SSD te vervangen (is een M.2 SSD) voor een 64/128gb model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
Google wil een nieuwe manier testen om in te loggen op je chromebook of android-telefoon en ze zoeken testers, via dit aanmeldformulier :
https://productforums.goo.../jqmqvpLzkJg/K4gNSTuUjKkJ

https://docs.google.com/f...?fbzx=2915791775327775285

Ik voldoe aan alle vereisten, behalve dan dat ik geen Amerikaan ben, jammer.

Ben benieuwd wat dit gaat worden.

[ Voor 10% gewijzigd door lukadad op 05-12-2014 19:24 . Reden: extra link ]

Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste