Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevQ
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-09 21:41
Kan je op de samsung chromebook .mkv afspelen? Vind het een interessant apparaatje maar alle videoformaten afspelen is wel een vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Nee, 'alle' videoformaten zul je met een Chromebook niet afgespeeld krijgen. Native MKV ondersteuning zit er (nog) niet in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevQ
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-09 21:41
Nu 2 weken in bezit van een samsung series 3. Neem m werkelijk overal mee naartoe, zeer tevreden mee. Meeste videoformats speelt ie nog wel af met wat gepruts. Wacht wel geduldig af op meer ondersteuning. Zeer zeer tevreden met de aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 09:57
Ik snap iets niet ... er is door HP een nieuwe Chromebook 14 - Q000ED aangekondigd maar zie deze op verschillende sites staan met 2GB 4GB geheugen met hetzelfde type nr? ...

Betekend dus dat er ergens een fout staat. maar wat is de juiste voor NL.

[ Voor 18% gewijzigd door struik978 op 29-10-2013 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 19:45

BertV

Handgemaakt

Ik ga er ook eentje kopen voor mijn vriendin die hem alleen voor internet gaat gebruiken.

Ze gebruikt daar nu een 5 jaar oude Aspire One voor met XP.
Het lijkt mij ideaal dat ik er straks geen omkijken meer naar heb.

ehm, wat betreft het onderhoud van de laptop dan. :P

[ Voor 11% gewijzigd door BertV op 05-11-2013 15:48 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Kan iemand mij helpen?

Ik heb een samsung chromebook gekocht en wil hem graag gebruiken op school.
Ik kan mij om de een of andere reden niet inloggen op het wifi netwerk (van school) en zodra ik mijn laptop opstart moet ik mij inloggen (waarvoor ik waarschijnlijk ook al internet nodig heb?) omdat dit verwijst naar Googledrive.

Ook zou Googledocs offline te gebruiken kunnen zijn, maar dit werkt ook niet.

Heb ik iets verkeerd ingesteld bij het offline werken, of wifi instellingen?
Thuis werkt wifi wel goed.

Groetjes, Femke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Kun je uitleggen wat er mis gaat als je op school probeert in te loggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, als ik de chromebook opstart moet je geloof ik gelijk wifi verbinding hebben, anders kan ik mij niet inloggen op mijn account. Aangezien ik mij op dit moment nog niet kan verbinden met het netwerk op school kom ik dus niet in mijn account. Leg ik het een beetje duidelijk uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Als je een Chromebook eenmaal hebt ingericht kun je ook zonder wifi inloggen met een account die al eerder is gebruikt.

Vanuit het Chrome OS inlogvenster kun je rechts onderin gewoon op het WiFi symbooltje klikken om verbinding te maken. Daarvoor hoef je niet eerst in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

VIa amazon.co.uk heb ik er ook maar eentje gekocht, eerste indruk is goed.
Nu zie ik dat ik een sim kaart poortje heb en via samsung lijkt het een 3G model te zijn? http://www.samsung.com/uk.../XE303C12-A01UK-techspecs

Dat is dan wel een aardigheidje aangezien ik een WIFI model had besteld.

Dat ze het voor het geld (GBP180) kunnen maken :)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
De -H01UK is het 3G model, de -A01UK is non-3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Die poort zit er altijd op. Ook bij het Wifi model. het printplaatje erachter ontbreekt echter, dus werken zal het niet.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:20
Ik wil misschien ook wel een Chromebook aanschaffen, maar ik vind de prijs in NL te hoog vergeleken met de prijs die ze ervoor vragen in de VS. Heeft iemand enig idee waarom het prijs verschil relatief groot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Omdat ze o.a. in de VS de prijzen zonder de BTW tonen. Tel hierbij nog de invoerrechten / inklaringskosten en je voordeel wordt langzaam kleiner.

Bedenk je wel dat bij problemen je 1 jaar garantie op de Chromebook in Nederland hebt als je 'm in Amerika haalt, en twee jaar als je hem hier koopt. Verder zul je nog een andere plug moeten regelen voor de adapter. Verder staat niets je in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:20
Ja, ik wil ook helemaal niet een Chromebook vanuit de VS importeren om vele redenen, ik vroeg me alleen af waarom het prijsverschil zo groot is in vergelijking met Nederland. Het is niet alleen de BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Aan de achterkant spelen ook andere marge structuren mee die verschillen per land en per werelddeel (lokale belasting, vervoerskosten, importheffingen, etc etc). Dit maakt dat ook binnen Europa prijzen niet altijd gelijk zijn, ook al hebben we allemaal de euro om mee af te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Nu online
Sinds dit weekend weer een nieuwe chromebook (nr 3 alweer :P ) bij nr 2 was het scherm gesneuveld na de verhuizing. Heb nu een Acer C720 (had eerst dat samsung model met arm cpu). Moet zeggen, dit ding vliegt :) Echt ontzettend blij mee. Blij dat mijn windows laptop weer terug de kast in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben dan echt benieuwd hoe het dagelijks leven er van een Chromebook-gebruiker er ongeveer uit ziet. Welke programma's (sites) gebruik je waarvoor en kom je dan nooit wat tekort? En zo ja, hoe vind je daar een work-around voor?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Nu online
Room42 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 22:30:
Ik ben dan echt benieuwd hoe het dagelijks leven er van een Chromebook-gebruiker er ongeveer uit ziet. Welke programma's (sites) gebruik je waarvoor en kom je dan nooit wat tekort? En zo ja, hoe vind je daar een work-around voor?
Ik internet vooral heel veel :)

Maar vandaag een voorbeeld, moest een logootje voor mijn zusje in een plaatje plakken. mail openen, saven naar google drive. ander plaatje uit google drive halen, pixlr gebruiken om de images te bewerken (onlne photoshop vervanger) en daarna weer teruggestuurd. geen lokale opslag bij gebruikt.

Moest ook iets inscannen om op te sturen. Printer heeft een webserver waarvandaan je kunt scannen (gewoon simpel model hp wireless printer overigens) en gewoon via m'n browser kunnen scannen en opsturen.
En voor muziek open ik spotify in de browser, waarbij ik het venster vervolgens cast naar mijn chromecast.

zelfs nu aan het kijken naar tinkercad. basic cad in je browser :)

Ik heb nog een oude windows laptop in huis voor het geval dat, maar heb hem eerlijk gezegd bijna nooit nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Thanks hiervoor!
Ik ga nog even nadenken of ik dat zou kunnen, me zo overleveren aan al die online diensten :P

Helaas zit het er als werklaptop sowieso niet in, aangezien ik client-software gebruik.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Client software is een probleem inderdaad, en printen vanuit chrome is mij nog niet gelukt (ik weiger en vertik het om via de servers van google te moeten printen).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-09 00:35
franssie schreef op zondag 19 januari 2014 @ 23:15:
Client software is een probleem inderdaad, en printen vanuit chrome is mij nog niet gelukt (ik weiger en vertik het om via de servers van google te moeten printen).
Er is volgens mij nieuwe printer ondersteuning in Chrome OS beta en dev, maar ik weet niet precies hoe dat werkt. Het lijkt me dat dat iets anders is dan het huidige Google Print gebeuren.
Room42 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 23:07:
Thanks hiervoor!
Ik ga nog even nadenken of ik dat zou kunnen, me zo overleveren aan al die online diensten :P

Helaas zit het er als werklaptop sowieso niet in, aangezien ik client-software gebruik.
Je kan altijd nog Chrome Remote Desktop naar een vaste PC bak gebruiken, al zou dat onhandig kunnen zijn als je constant gebruik maakt van client-software.

[ Voor 33% gewijzigd door calvinturbo op 23-01-2014 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maverick schreef op zondag 19 januari 2014 @ 22:08:
Sinds dit weekend weer een nieuwe chromebook (nr 3 alweer :P ) bij nr 2 was het scherm gesneuveld na de verhuizing. Heb nu een Acer C720 (had eerst dat samsung model met arm cpu). Moet zeggen, dit ding vliegt :) Echt ontzettend blij mee. Blij dat mijn windows laptop weer terug de kast in kan.
Hoorde dat de 4g ram versie stukken beter waas dan de 2g, de enige die nu nog op de pricewatch staat. Heb je de 2 of 4 gb ram versie? Zo 4, waar heb je die vandaan? :p

Zit er over te denken de c720 4g te kopen en er dan linux op te zetten, ik hou erg van eenvoudige laptopjes die je niet elke 2 uur moet voeren, maar google is wel een beetje eng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 02 februari 2014 @ 17:04:
[...]

Hoorde dat de 4g ram versie stukken beter waas dan de 2g, de enige die nu nog op de pricewatch staat. Heb je de 2 of 4 gb ram versie? Zo 4, waar heb je die vandaan? :p

Zit er over te denken de c720 4g te kopen en er dan linux op te zetten, ik hou erg van eenvoudige laptopjes die je niet elke 2 uur moet voeren, maar google is wel een beetje eng.
Ik heb geen idee. Heb hem een paar weken terug gewoon van het schap gepakt in de mediamarkt. Ga der dus vanuit dat ik gewoon de 2gb versie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kun je met een chromebook ook gewoon makkelijk torrents downloaden? Ik weet dat opslag niet groot is bij chromebooks, maar wil er dan een los 64gig sd kaartje instoppen voor muziek en films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Nu online
je hebt wel torrent extensions voor chrome, dus is mogelijk. Als je een NAS hebt kun je ook met sommige extensions de torrent doorsturen naar je NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
  • Laatst online: 06-09 00:35
Verwijderd schreef op zondag 02 februari 2014 @ 17:04:
[...]

Really? Eng? :P
Het enige wat aan Google gekoppeld zit is eigenlijk het account waar je op je Chromebook mee inlogt.
Voor de rest kies jij of je wel of niet Google Drive enzo gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Maverick schreef op zondag 02 februari 2014 @ 19:26:
je hebt wel torrent extensions voor chrome, dus is mogelijk. Als je een NAS hebt kun je ook met sommige extensions de torrent doorsturen naar je NAS.
Ah thanks. mp3s afspelen moet gewoon lukken neem ik aan, hoe zit het met flac? Ook lees ik in een bericht van een jaar geleden dat mkv's het niet doen. Is dat nogsteeds zo? Geen VLC voor Chromebook die alles gewoon afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

calvinturbo schreef op zondag 02 februari 2014 @ 19:30:
[...]

Really? Eng? :P
Het enige wat aan Google gekoppeld zit is eigenlijk het account waar je op je Chromebook mee inlogt.
Voor de rest kies jij of je wel of niet Google Drive enzo gebruikt.
Maakt het vermoeden dat google chrome op chrome os op een chrombook één groot dataschepnet is erg wantrouwig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nee, dat is precies wat mij primair weerhoudt om de Chromebooks te gebruiken: De (vermoedelijke) profiling. Het idee van een cloud-client is mooi, maar dan wel voor een private cloud, imho.

Kún je de Chromebook eigenlijk zonder Google Account gebruiken?

[ Voor 15% gewijzigd door Room42 op 04-02-2014 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Nauwelijks tot niet, daarom staat mijn chromebook te roesten in de kast, naast het niet kunnen printen met dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
In enterprise omgevingen kun je zonder Google account gebruik maken van een Chromebook, maar als consument zul je altijd een google-account nodig hebben om in te kunnen loggen. Wat je na het inloggen met de Chromebook doet kan natuurlijk volledig Google vrij zijn.

(Als je het gebruik van Chrome browser niet meetelt).

En printen kun je via Cloud Print doen natuurlijk. Niet het makkelijkst natuurlijk, maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolschaatser
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-08-2021
ik heb een acer C720 chromebook, en ben daar helemaal content mee, alleen 1 ding ..... hoe print je ?

Ik heb een " niet-geschickte" cloud printer, maw daar heb ik niet veel aan, dus dacht hang de Canon MP 495 aan mijn nAS en print via de NAS, maar dat werkt dus niet ( via chromebook, maar Via Windows wel)

wie heeft de gouden tip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 18:03
Gisteren een nieuwe Toshiba Chromebook gekocht nadat mijn bijna twee jaar ouwe Samsung Chromebook toch wel erg langzaam begon te worden (die processor was nooit een goed idee wmb). En wat een verschil zeg, ding is met browsen sneller als een Asus laptop met 8 gig intern (laptop is van September vorig jaar).

13 inch is een ideaal maatje voor op de bank en net wat lekkerder leesbaar dan de 11 inch die mijn samsung had.

Was bang dat de 2 gig werkgeheugen voor problemen zou zorgen maar alles loopt vloeiend en ik kan een hele sloot tabbladen tegelijkertijd open hebben zonder dat er ook maar een hapering.

Snelle conclusie na een avondje en een ochtend gebruik, 11 inch te klein, 14 inch te groot dan kun je je geen buil vallen aan de toshiba :)

Enige minpunt (maar dat is mierenne*ken) is de ietwat lompe stekker die gebruikt wordt om de laptop op te laden, daar was het kleine stekkertje van Samsung toch echt vele malen fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Straatblaffer
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-10-2021
Zojuist mijn Chromebook in gebruik genomen. De eerste indruk is heel positief. Gewoon een lekker snelle eenvoudige 'internetlaptop' met een prettig werkend OS. Ik ben tot nu toe 1 ding tegengekomen die ik nog niet heb kunnen verklaren. Ik wilde de laptop koppelen aan de tv met de HDMI, maar ik krijg geen bureaublad oid te zien. Ik hou gewoon zwart beeld, alsof de TV de Chromebook niet herkend. Wat ik heb gedaan is: Instellingen->Weergave Instellingen->Spiegelen starten. Ik heb verschillende resoluties geprobeerd, maar dit heeft geen effect. Wat kan dit probleem veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:43
HP Chromebook ziet er heel goed uit en mooi stevig ook. Schijnt volgens mij tegenwoordig ook een 4 GB uitvoering te zijn. Alleen jammer dat er zo'n slecht scherm op zit. Maar wat wil je ook voor €320. In Amerika kost de HP $250. Ik ben een ips scherm gewend en zou niet anders meer willen. Maar dan wordt het te duur denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Ik heb als hoofdcomputer een Asus n76v en hoe belachelijk het ook klinkt, ik prefereer het scherm in mijn toshiba chromebook :X

Geen idee waarom trouwens, fijner scherm om naar te kijken. Als je IPS wilt zou je kunnen kijken naar de komende samsung chromebook 2 maar die heeft dan weer een meh processor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

Wekkie

Yeah

martijnm71 schreef op zondag 16 maart 2014 @ 12:39:
Ik heb als hoofdcomputer een Asus n76v en hoe belachelijk het ook klinkt, ik prefereer het scherm in mijn toshiba chromebook :X

Geen idee waarom trouwens, fijner scherm om naar te kijken. Als je IPS wilt zou je kunnen kijken naar de komende samsung chromebook 2 maar die heeft dan weer een meh processor...
Hoe bevalt de bouwkwaliteit van de Toshiba? Ik lees gemengde ervaringen: de een zegt dat 't apparaat er vooral erg mooi uitziet, maar dat 't plastic bij aanraking toch wat goedkoop en flexibel aanvoelt, de ander zegt dat dit reuze meevalt. Hoe denk jij daarover?

Draai je ook linux op de Toshiba, zo ja: hoe is je ervaring daarmee?

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Wekkie schreef op zondag 23 maart 2014 @ 16:30:
[...]

Hoe bevalt de bouwkwaliteit van de Toshiba? Ik lees gemengde ervaringen: de een zegt dat 't apparaat er vooral erg mooi uitziet, maar dat 't plastic bij aanraking toch wat goedkoop en flexibel aanvoelt, de ander zegt dat dit reuze meevalt. Hoe denk jij daarover?

Draai je ook linux op de Toshiba, zo ja: hoe is je ervaring daarmee?
Bouwkwaliteit, ja lastig, het is plastic, en zo voelt het ook, maar aan de andere kant het is een laptop van 299 euro.

En als je erg veel kracht zet kun je het een beetje induwen maar bij normaal gebruik merk je daar niets van dan moet je echt hard (vingertoppen wit hard duwen)

Vindt het persoonlijk geen nadeel, alu kan soms erg koud zijn maar goed het is een persoonlijk iets, deksel en onderkant zijn een beetje geribbeld terwijl de binnenkant glad is.

Heb er idd linux opdraaien, via de crouton methode ubuntu erop gezet en dat bevalt prima, al moet ik wel zeggen dat ik toch vooral chrome OS gebruik.

Enige wat ik toe nu toe tegen ben gekomen was een vreemde witte vlek in het display die je wonderbaarlijk genoeg vooral zag als het beeldscherm een lichte kleur weergaf maar dat heeft de Saturn prima opgelost door me zonder problemen een nieuwe mee te geven _/-\o_

Ik vind dit de fijnste chromebook die ik tot nu toe heb gebruikt en dat er ergens in een kast een Asus N76vb staat te verstoffen wil ook wat zeggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:23

Zewatanejo

Fine Thanks!

martijnm71 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 16:38:
[...]

Bouwkwaliteit, ja lastig, het is plastic, en zo voelt het ook, maar aan de andere kant het is een laptop van 299 euro.

En als je erg veel kracht zet kun je het een beetje induwen maar bij normaal gebruik merk je daar niets van dan moet je echt hard (vingertoppen wit hard duwen)

Vindt het persoonlijk geen nadeel, alu kan soms erg koud zijn maar goed het is een persoonlijk iets, deksel en onderkant zijn een beetje geribbeld terwijl de binnenkant glad is.

Heb er idd linux opdraaien, via de crouton methode ubuntu erop gezet en dat bevalt prima, al moet ik wel zeggen dat ik toch vooral chrome OS gebruik.

Enige wat ik toe nu toe tegen ben gekomen was een vreemde witte vlek in het display die je wonderbaarlijk genoeg vooral zag als het beeldscherm een lichte kleur weergaf maar dat heeft de Saturn prima opgelost door me zonder problemen een nieuwe mee te geven _/-\o_

Ik vind dit de fijnste chromebook die ik tot nu toe heb gebruikt en dat er ergens in een kast een Asus N76vb staat te verstoffen wil ook wat zeggen :D
Heb je de toshiba chromebook bij de saturn in Nederland gehaald. Ik heb hem daar nog niet gezien.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Randje van Nederland :P

Saturn Venlo had (heeft?) hem gewoon op voorraad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

Wekkie

Yeah

Nog bedankt voor je uitgebreide commentaar, martijnm71! Ik heb de Toshiba zelf ook nog niet in het wild gezien. Ik was vorige week even bij de MediaMarkt (Arnhem) en daar hadden ze alle modellen Chromebooks staan, behalve de Toshiba. Het lijkt me nu in ieder geval het plezierigste model om mee te werken. Ben ook wel benieuwd naar de reviews/benchmarks van de Samsung Chromebook 2 13.3", alleen jammer dat 'ie een ARM processor aan boord heeft (en dat faux leather...).

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Daar zul je nog een paar weken op moeten wachten, want die wordt pas over een maandje in Nederland verwacht.

Mijn ervaring is dat het grootste verschil tussen de huidige Samsung Chromebook en de nieuwe Chromebook 2 is dat de GPU behoorlijk verbeterd is. Daardoor is scrollen veel soepeler en voelt alleen daardoor al een stuk sneller aan dan het vorige model. En het full HD scherm is een verademing ten opzichte van al die 1366x786 schermen die nu gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:38
Ik lees bij veel van ieders pluspunten precies de eisen die ik heb en waarom ik wacht op de Chromebook 2 van Samsung. 13 inch is wel een ideale maat, een full hd scherm (waarvan ik echt hoop dat de kijkhoeken goed zijn!) en ik verwacht dat de exynos cpu/gpu wel een hele degelijke prestatie gaat neerzetten en 4 gig intern geheugen is een leuke extra.

Alleen is er nog niet veel bekend over een NL'se release, prijs en behalve een paar hands on previews weinig bronnen of dit 'de' chromebook wordt voor mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Je kunt de nieuwe Chromebook 2 modellen in de tweede helft van april in de Nederlandse winkels verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:26

mno

Sinds een paar dagen de Acer C720 in gebruik. Internetten, youtube, streamen naar Chromecast werkt allemaal verrassend goed. Nu nog kijken hoe goed Google docs in de praktijk werkt met bestaande Word- en Excel documenten.

Voor het printen naar mijn (niet cloud-ready) Canon MP640 heb ik een Raspberry Pi ingericht als dedicated client voor Google Cloud Print. De Pi is via USB gekoppeld aan de printer.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
Iemand die een Chromebook heeft ervaring met het spelen van video materiaal? Zoals series/blu rays op mkv formaat?
Gaat hierbij de keuze tussen een intel en een exynos processor nog uitmaken?

Wel leuk nu de Chrome remote desktop uit is.. Maakt het wel makkelijk overal te kunnen genieten van je media, die 16 gig opslag hoeft straks niet eens meer met een SD kaart te worden uitgebreid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Wil je die video's lokaal afspelen of op 1 of andere manier streamen?

Als ik volgende week mijn nieuwe Chromebook 2 heb zal ik eens kijken hoe verschillende MKVs daarop afspelen. MP4 video op full-HD was in ieder geval geen probleem de laatste keer dat ik het geprobeerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
Eigenlijk wil ik mijn media kunnen streamen naar de Chromebook, misschien nu via Chrome remote desktop lijkt wel makkelijk te werken. Maar ook lokaal kunnen afspelen vanaf een sd kaartje en eventueel ook lokaal bestanden naar een Chromecast sturen. Zijn met name avchd en mkv bestanden eventueel met ondertiteling.

Ben benieuwd naar je ervaringen Arnoud! En als ik je reactie goed begrijp is hij vanaf volgende week dus leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:23

Zewatanejo

Fine Thanks!

Ik krijg zojuist een berichtje dat de samsung chromebook 2 in de pricewatch staat, bij 1 winkel...
Wordt geleverd vanaf 25 april.

[ Voor 27% gewijzigd door Zewatanejo op 22-04-2014 16:44 ]

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:15
Ik zit er over te denken om een Chromebook aan te schaffen om deze voor mijn studie te gebruiken. Ik studeer aan de Fontys Hogeschool en vroeg me af of ik met de Chromebook ook de online werkplek (Citrix) kan opstarten.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Wat zijn de systeemeisen voor die Citrix-implementatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Laatst online: 17:15
Heb inmiddels in een handleiding gelezen dat je de online werkplek van Fontys ook kunt gebruiken met een Chromebook. Nu even afwachten of ze op het werk van mijn vriendin dit ook ondersteunen.

Dan is het een goed alternatief voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
De zwarte 11.6" en de grijze 13.3" Chromebook 2 modellen zijn ondertussen in Nederland gearriveerd. Ze staan o.a. bij de MediaMarkt op het schap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Laatst online: 19:28
arnoud_h schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:15:
De zwarte 11.6" en de grijze 13.3" Chromebook 2 modellen zijn ondertussen in Nederland gearriveerd. Ze staan o.a. bij de MediaMarkt op het schap.
Goed om te horen!
Ben op dit moment erg aan het twijfelen tussen een van die, de Dell Chromebook 11 of zelfs de HP chromebook 14....

Ik wou eerst echt gaan voor de nieuwe Samsung, maar na het lezen van wat reviews (met name over de processor) vroeg ik me toch af of de Dell niet beter is. De Dell ziet er in ieder geval wel echt top uit, van degelijke kwaliteit en die accuduur.... _/-\o_ De HP zijn scherm is dan wel weer een stuk beter volgens mij, en dat van de Samsung full hd...

Toch wil ik als het kan even 'voelen', ik moet vooral aan het formaat wennen denk ik. Snel maar eens langs MM

[ Voor 5% gewijzigd door frietsje op 20-05-2014 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Laatst online: 19:24
En om je keuze te vergemakkelijken : Asus heeft hun C200 en C300 aangekondigd :

http://www.asus.com/News/5FGRbIGRe1iKRu5C

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
En bedankt ;)
Niemand ervaringen met de Dell hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
De Dell heb ik niet in het wild gezien tot nu toe. Wordt die uberhaupt in retail Nederland verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm.... intressant, de dell heeft een 51W/hr batterij. Das toch wel t hoogste dat ik tot nu toe heb gezien. Maakt de overstap aantrekkelijk. Ik heb momenteel een Toshiba chromebook (CB30-102) en de Acer C720 (non-P), met respectievelijk 48w/hr toshiba, en 45w/hr acer. En hierbij is de toshiba al de duidelijke winner bij normaal gebruik.

Hm, ik lees in de reviews toch aardig wat minpunten. Glossy scherm, relatief zwaar, en voor mij de grootste afschrikker, de ventilator schijnt wel eens hoorbaar te zijn. Dat heb ik tot nu toe met mijn acer en Toshiba nog nooit meegemaakt.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2014 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
Wat denken jullie van de verschillen in de praktijk tussen de arm processor in de nieuwe samsung tegenover de Intel Celeron 2955U?

Net even bij de media markt geweest, daar de nieuwe samsungs, de hp14, de oude hp pavilion en de Acer c7 bekeken.

De leer-look op de samsungs ziet er toch een stuk lelijker uit dan ik had verwacht. Voor de rest zien ze er wel echt mooi uit. Vooral de 13,3" versie valt wel op met het scherm.

De hp14 zag ook zeker mooi uit en leek van kwaliteit. Wel meteen iets meer 'bulky' vanwege zijn groter scherm en de randen. Het scherm zelf was echt prima in orde verder. De oude hp was duidelijk een stuk minder, op elk vlak, maar dat was vooraf al duidelijk.

De acer heb ik niet zo goed bekeken. Ik vond hem niet zo mooi en er was wel degelijk een kwaliteitsverschil.

Qua performance heb ik natuurlijk niet echt goed kunnen testen. Ik heb op allen een youtube filmpje op fullscreen 1080p gezet. Niet echt noemenswaardige verschillen zo op het eerste gezicht.

Ben nu wel erg benieuwd naar de Dell en Asus.

[ Voor 77% gewijzigd door frietsje op 21-05-2014 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
De ARM processoren zullen het in benchmarks niet gaan winnen van de 2955U. Maar voor wat ik er mee doe merk ik het verschil nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
De Dell is volgens mij alleen maar via hun eigen website verkrijgbaar. Voorlopig mijn keuze, maar ik ga pas in juli bestellen, dus wie weet wat in de tussentijd nog voor informatie voorbij komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
Een eerste indruk van de Asus c300 :
http://blog.promevo.com/a...traight-box/#.U35PhM51HbU

Hoopvol commentaar, en persoonlijk wil ik het verschil in schermkwaliteit eens zien tussen deze matte versie en het FullHD-paneel in de Samsung2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
Aha, de brushed afwerking en het matte scherm zijn wel erg mooi m.i. :)
Jammer dat hij er nog niet zo heel ver op in gaat, maar inderdaad erg hoopvol. Hopelijk snel iets meer vergelijkingsmateriaal te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
http://tweakers.net/nieuw...t-android-en-tegra-4.html
Chromebook 11 heeft wat updates gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de Samsung er wel mooi uitzien, alleen valt deze in de praktijk zwaar tegen. ARM haalt het in de verste verte niet bij Intel. Ik heb nu de Toshiba in huis gehaald en ben er heel erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
wij Belgen krijgen 'binnenkort' ook de mogelijkheid om een chromebook aan te schaffen via de Play store.

http://chrome.blogspot.be...-coming-to-nine-more.html

Hopelijk zijn het dan ook de recent aangekondigde modellen en is het niet een oude voorraad waar we uit kunnen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-08 08:10
Aangezien hier al wat mensen een chromebook hebben even een vraagje over chrome OS.

Ik zit er aan te denken om de Samsung Chromebook 2 XE503C32-K02NL te gaan kopen voor tijdens mijn vakantie. Naast internetten (duh) is mijn andere toepassing het backuppen van de foto's op mijn fototoestel (SD-kaart, 32GB) naar een USB schijf. Aangezien de samsung chromebook 2 een micro-sd kaart slot heeft zal ik moeten kaan werken met een SD-kaart lezer. De chromebook 2 heeft 2 USB poorten dus dat is geen probleem.

Is er iemand die kan proberen/bevestigen of het mogelijk is om bestanden van een SD kaart 32GB (via een losse multi-card reader) naar een USB schijf te kopiëren?

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tim_bots schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:48:
Aangezien hier al wat mensen een chromebook hebben even een vraagje over chrome OS.

Ik zit er aan te denken om de Samsung Chromebook 2 XE503C32-K02NL te gaan kopen voor tijdens mijn vakantie. Naast internetten (duh) is mijn andere toepassing het backuppen van de foto's op mijn fototoestel (SD-kaart, 32GB) naar een USB schijf. Aangezien de samsung chromebook 2 een micro-sd kaart slot heeft zal ik moeten kaan werken met een SD-kaart lezer. De chromebook 2 heeft 2 USB poorten dus dat is geen probleem.

Is er iemand die kan proberen/bevestigen of het mogelijk is om bestanden van een SD kaart 32GB (via een losse multi-card reader) naar een USB schijf te kopiëren?
Dat is absoluut geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01:43
Toch een vreemde keuze om er geen normale SD kaartlezer in te bouwen. Zou je dan niet beter de eerste Samsung kunnen nemen? (of een andere Chromebook met normale SD kaartlezer). Voor een beetje internetten en foto's overzetten maakt het niet uit denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
Tim_bots schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:48:

Zelf gebruik ik daarvoor zo'n micro-sd to USB card adapter, van dane-elec bvb. Je schuift de micro-sd in die adapter en die stop je in een usb-poort. Is niet groter dan je pink...super handig.

En die micro-sd steekt via een sd-card adapter in mijn camera. Op reis maak ik zo al een backup van de foto's op mijn tablet. Gewoon kwestie van dat kaartje te versteken, meer niet.

[ Voor 7% gewijzigd door lukadad op 02-06-2014 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Ronald8 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:59:
Toch een vreemde keuze om er geen normale SD kaartlezer in te bouwen. Zou je dan niet beter de eerste Samsung kunnen nemen? (of een andere Chromebook met normale SD kaartlezer). Voor een beetje internetter en foto's overzetten maakt het niet uit denk ik.
Het grootste voordeel van microSD is dat deze helemaal in de behuizing geschoven kan worden, en er dus niet net als het normale SD kaart slot er half uit steekt. Dat maakt het gebruiken van SD-storage om de interne storage uit te breiden een stuk handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-08 08:10
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:57:
[...]

Dat is absoluut geen probleem.
Bedankt voor de bevestiging.
Ronald8 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:59:
Toch een vreemde keuze om er geen normale SD kaartlezer in te bouwen. Zou je dan niet beter de eerste Samsung kunnen nemen? (of een andere Chromebook met normale SD kaartlezer). Voor een beetje internetten en foto's overzetten maakt het niet uit denk ik.
Klopt, alleen geeft google 5 jaar "updategarantie". zie: nieuws: Google verlengt ondersteuning Chrome OS tot vijf jaar. Dus waarom zou ik dan een oud systeem nemen, alleen maar minder lang updates.
lukadad schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:57:
[...]

Zelf gebruik ik daarvoor zo'n micro-sd to USB card adapter, van dane-elec bvb. Je schuift de micro-sd in die adapter en die stop je in een usb-poort. Is niet groter dan je pink...super handig.

En die micro-sd steekt via een sd-card adapter in mijn camera. Op reis maak ik zo al een backup van de foto's op mijn tablet. Gewoon kwestie van dat kaartje te versteken, meer niet.
Een leuk idee, mijn probleem is dat ik al een verzameling SD-kaarten heb, omzetten heeft weinig zin meer. Het nadeel van MicroSD kaarten is wel dat je ze gemakkelijker kwijt kunt raken als ze vol zijn.
arnoud_h schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 14:55:
[...]

Het grootste voordeel van microSD is dat deze helemaal in de behuizing geschoven kan worden, en er dus niet net als het normale SD kaart slot er half uit steekt. Dat maakt het gebruiken van SD-storage om de interne storage uit te breiden een stuk handiger.
Dit is ook (volgens mij en reviews) het idee van Samsung. Extra storage.

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnoud_h schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 14:55:
[...]

Dat is natuurlijk onzin, een normale SD-kaart verdwijnt ook in z'n geheel in een Toshiba CB-30. Afhankelijk van model dus.

Tevens is de updategarantie op Chrome-OS, niet op een specifiek chromebook. Dus die updates krijgen we allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:49
Downgrades bedoel je. Geen IPS scherm meer en een slechtere CPU.

Best 11.6" bang for the buck blijft nog altijd de Acer C720P Touch (Intel Haswell, 4GB RAM, 32GB RAM, (volgens mij de enige chromebook met een) touchscreen, USB3, SD-card (fullsize) reader).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catchingfire schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 09:35:
[...]

Downgrades bedoel je. Geen IPS scherm meer en een slechtere CPU.

Best 11.6" bang for the buck blijft nog altijd de Acer C720P Touch (Intel Haswell, 4GB RAM, 32GB RAM, (volgens mij de enige chromebook met een) touchscreen, USB3, SD-card (fullsize) reader).
Ik heb veel moeite met het inzien van de meerwaarde van een touchscreen op een Chromebook. de 32GB SSD is wel beter, maar 4gb ram.... wat ben je dan aan je chromebook aan 't doen? Ik heb met 20 tabs open en torrent en netflix aan nog nooit gemerkt dat ik aan de taks zit van m'n C720 met 2 gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 10:17:
Ik heb veel moeite met het inzien van de meerwaarde van een touchscreen op een Chromebook.
Omdat het kan en soms gewoon handig is? Om een window te verplaatsen, een knop in te drukken, iets te selecteren, te scrollen, pinch&zoom in Maps, ...? Het is geen must maar wel handig/leuk.
de 32GB SSD is wel beter, maar 4gb ram.... wat ben je dan aan je chromebook aan 't doen? Ik heb met 20 tabs open en torrent en netflix aan nog nooit gemerkt dat ik aan de taks zit van m'n C720 met 2 gb.
32GB vond ik zelf erg belangrijk om on-the-go toch nog een redelijke media-collectie te kunnen meenemen zonder terug hoeven te vallen op external storage.

Er zijn talloze Chromebook 2GB vs. 4GB reviews te vinden waaruit elke keer weer geconcludeerd wordt dat een model met 4GB veel soepeler draait dan eentje met 2GB.

Om er maar even eentje aan te halen:
The Dell Chromebook 11 has a Haswell-based 1.4GHz dual-core Intel Celeron 2955U processor, a 16GB solid state drive, and 4GB of RAM. We found in our tests that the extra 2GB of RAM made a huge difference in performance. Other Chromebooks with similar CPU and SSD specs but only 2GB of RAM–the HP Chromebook 14 and the Toshiba Chromebook–struggled slightly to load large documents and spreadsheets in Google Drive, and new tabs took 5-10 seconds longer to load compared to the Dell and our previous pick, the Acer C720.

With more than 15 tabs open simultaneously, the HP Chromebook 14 and Toshiba Chromebook took about 15 seconds (!) to switch between tabs and sometimes had to spend at least 45 seconds reloading older tabs entirely. In our tests, the Dell Chromebook 11 had none of these problems and took in stride large numbers of tabs, complicated Google Drive documents and spreadsheets, YouTube videos, streaming music, and Netflix. It also outperformed all the other Chromebooks we tested on the SunSpider JavaScript benchmark test.
Persoonlijk vond ik de pakweg 7 tientjes meerprijs voor +2GB RAM, +16GB SSD, +touchscreen voor een laptopje waar je toch een paar jaar plezier van hoopt te hebben een no-brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
De eerste Chromebooks van Asus - Veel laptop voor weinig geld

Aldus, nog niet veel nieuwe informatie alhoewel er dus blijkbaar wel versies komen met 4GB ram en 32GB opslag.

Balen dat hij vooralsnog alleen in Amerika uitkomt, al kun je je afvragen wat de prijs in Nederland gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:08
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 10:17:
[...]

Ik heb veel moeite met het inzien van de meerwaarde van een touchscreen op een Chromebook. de 32GB SSD is wel beter, maar 4gb ram.... wat ben je dan aan je chromebook aan 't doen? Ik heb met 20 tabs open en torrent en netflix aan nog nooit gemerkt dat ik aan de taks zit van m'n C720 met 2 gb.
Torrent, dat werkt op chrome os? Meer dan intetnetten en af en toe een aflevering met torrent dowloaden doe ik niet namelijk. Ik dacht dat dat ook niet ging.. Mijn Windows pc is inmiddels aan vervanging toe dus leek me een 13" Chromebook wel handig verder.

Edit: lastig dat lezen. Kan dus wel! Toch eens wat ervaring zoeken naar de 13" varianten, toshiba staat me als merk wel aan iig

[ Voor 8% gewijzigd door Tonkey op 05-06-2014 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 13'' Toshiba is inderdaad erg fijn. Lange accuduur en duidelijk scherm.

JSTorrent gebruik ik voor Torrents.
Tonkey schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 12:37:
[...]

Torrent, dat werkt op chrome os? Meer dan intetnetten en af en toe een aflevering met torrent dowloaden doe ik niet namelijk. Ik dacht dat dat ook niet ging.. Mijn Windows pc is inmiddels aan vervanging toe dus leek me een 13" Chromebook wel handig verder.

Edit: lastig dat lezen. Kan dus wel! Toch eens wat ervaring zoeken naar de 13" varianten, toshiba staat me als merk wel aan iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil eigenlijk overstappen op een Chromebook met 3G, maar kom alleen de samsung series 5 tegen met die optie... en die wil ik niet :'(

Ik kan nergens een variant van de Acer C720 vinden met 3G (of 4G mag natuurlijk ook).

is er iemand bekend of dit bij de Dell wel mogelijk is?

Oja, toevoeging: ik wil graag bij (+-) 11,6" blijven. De Toshiba 13,3" vond ik al iets te log/groot (hoewel de accuduur me wel aanstond, nog een half uurtje langer dan de Acer. Daarom staat de Dell me ook erg aan, die heeft nog een betere accu)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Intelligo Ik heb een netwerkschijf, kan die daar ook direct de torrents naar downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 14:27:
@Intelligo Ik heb een netwerkschijf, kan die daar ook direct de torrents naar downloaden?
Nee, ik heb nog geen manier gevonden om een NAS zichtbaar te maken onder Chrome OS. (leek me zelf ook wel handig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 14:27:
Ik weet niet of je NAS via de browser te benaderen is? Zo kan ik hem namelijk wel benaderen, hij heeft z'n eigen torrent interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, het is geen NAS met uitgebreide functies.. puur opslag.. ik download nu met mijn zotac zbox.. maar wil eigenlijk een chromebook.. maar dan kan ik niet meer downloaden.. dus dan toch maar een Synology gaan halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm... op vakantie in frankrijk, kom ik er nu achter dat de ingebouwde foto-viewer geen zoom-functie heeft!

Thefuck.... dat is toch zo'n simpele basisfunctie.... Toch wel zeer teleurgesteld in mn chromebookje nu, Ik hoop dat ze dit snel met een update verhelpen. Dit zijn wel chrome-killers zo natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
Hmm dat is wel vreemd, redelijke basis zou je denken.
Ik lees elders dat het vanuit Google Drive wel mogelijk is? En evt. met een andere app uit de store natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 13:19:
Hm... op vakantie in frankrijk, kom ik er nu achter dat de ingebouwde foto-viewer geen zoom-functie heeft!

Thefuck.... dat is toch zo'n simpele basisfunctie.... Toch wel zeer teleurgesteld in mn chromebookje nu, Ik hoop dat ze dit snel met een update verhelpen. Dit zijn wel chrome-killers zo natuurlijk.
"Google will be working on a zoom function. Please only star the issue and don't leave comments: crbug.com/242727":
https://code.google.com/p/chromium/issues/detail?id=242727

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
Inmiddels zijn de nieuwe ASUS modellen hier en daar in de pre-order, helaas alleen Amerika.
De 11.6" versie en de 13.3" 2GB/16GB versie zijn inderdaad $249,-
De 13.3" versie met 4GB/32GB zou $329,- zijn, maar staat nog nergens erbij.

Op Amazon staat 19 juni erbij als datum.

Zie ook dit documentje.

Als de uitgebreide C300 inderdaad $80 duurder is dan weet ik het nog niet... De Dell wordt dan ook weer interessant 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 14:43:
De 13'' Toshiba is inderdaad erg fijn. Lange accuduur en duidelijk scherm.

JSTorrent gebruik ik voor Torrents.

[...]
Inmiddels ook aangeschaft en het is inderdaad een duidelijk scherm! Snelheid is ook geweldig, en doet wat hij moet doen. Nu al blij van windows af te zijn _/-\o_
Zie wel dat Jstorrents betaald is, eens naar kijken als ik weer wat ga downloaden want op dit moment is dat toch nog niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JStorrent is er ook in Free versie (1000 downloads, dan moet je de betaalde nemen) zie http://jstorrent.com/

Veel plezier ermee! Ik heb hem zelf inmiddels weggedaan om toch op mijn C720 verder de werken, ik vind het 11,6'' schermformaat prettiger omdat ik hem veel rondzeul overal naartoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 19:26:
JStorrent is er ook in Free versie (1000 downloads, dan moet je de betaalde nemen) zie http://jstorrent.com/

Veel plezier ermee! Ik heb hem zelf inmiddels weggedaan om toch op mijn C720 verder de werken, ik vind het 11,6'' schermformaat prettiger omdat ik hem veel rondzeul overal naartoe.
Jammer genoeg werkt het niet met private trackers... Verder werkt het volgens mij inderdaad wel goed!

De laptop gebruik ik 90% thuis dus het grotere formaat is voor mij juist bewust gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
ASUS C200 inmiddels als pre-order op Amazon-UK (link). Ze komen dus toch naar Europa zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
Hmm, iets tegenstrijdige berichten in het nieuws
Ik dacht toch echt dat de 2gb/16gb versies even duur zouden zijn, en er een 2gb/32gb zou komen.

Ook in het nieuws: acer komt met nieuwe chromebooks (CB5) op de proppen met een Nvidia Tegra K1-chip 13,3"-scherm 'hd'-resolutie, 4GB ram en 32GB opslaggeheugen. Release zou 1 augustus zijn volgens Komplett, ongeveer gelijk met de asus wellicht?

[ Voor 32% gewijzigd door frietsje op 21-06-2014 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 20:56
Sinds gister ook een Acer C720 in huis, werkt allemaal prima.
Lekker op de bank wat internetten, en de PC voor het echte werk.

Ik had nog wel wat vage flikkeringen in andere tabs toen ik rtlxl zat te kijken, komt dat bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Store Listings for Intel Core i3 Acer Chromebook Start to Appear Online: http://www.omgchrome.com/acer-i3-chromebook-available-usa/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Die Chromebooks zijn al 18 jaar geleden in de Telegraaf aangekondigd:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mE8pddL.jpg

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
Haha gaaf!
Altijd de laatste versie van Word-Perfect op je chromebook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
Mijn laptop is aan vervanging toe en ik overweeg een Chromebook, maar ik heb op dit moment nog niet helemaal scherp hoe het zit met streamen van eigen data naar bijv. mediaplayer / TV.

Ik heb op dit moment bijvoorbeeld een Synology NAS, waar ik al mijn persoonlijke foto's en video's (ook gedownloade films) op heb staan, die ik stream naar TV en tablet.

Ik zou graag willen weten wat hiertoe de mogelijkheden zijn, mocht ik bijvoorbeeld de overstap maken naar een Chromebook in combinatie met het gebruik van Google Drive.

Iemand hier ervaringen mee?
Pagina: 1 ... 4 ... 16 Laatste