Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max2k9
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-05 13:31
Nog een vraagje: kan je de username van je account veranderen naar iets anders dan je Google account?
Er staat bij mij gewoon "jandevries", maar ik heb liever "Jan de Vries".

Esthetisch gemiereneuk, I know, maar ik kan het nergens in de settings terugvinden. Een half uurtje zoeken op internet heeft me ook niet verder geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-05 00:13
tHe_BiNk schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 12:25:
Die Chromebox gaat $329 US kosten. Zal denk ik wel 299 euro worden in NL. Leuke prijs voor een Chrome/Ubuntu/Windows/XBMC projectje. Ook erg interessant voor bedrijven. Dat auto-up-to-date lijkt mij erg top. Iemand een idee welke GPU er inzit? HD2000,3000,4000?

Hier de review:

http://www.engadget.com/2...hromebox-series-3-review/
Don't hold your breath voor de NL release van deze modellen... Voorlopig alleen in de US en UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:31
sinds een paar dagen is de chrome remote desktop client enorm verbeterd. Gebruik dit nu om mijn htpc over te nemen met mijn chromebook. Lekker vanaf het dakterras de muziek op spotify bestiren enzo. Werkt echt ontzettend goed. M'n chromebook is meteen een stuk meer waard geworden.

http://www.google.nl/url?...g2=NN4rD2h3Fgl7CPTHGcXCgA

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Vandaag de laatste beta update binnen gehaald. Google drive integratie. Erg mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Maverick schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 18:33:
Vandaag de laatste beta update binnen gehaald. Google drive integratie. Erg mooi :)
Zag hem vanavond ook, dat was miste ik eigenlijk nog wel toen ik terug ging van Dev naar Beta...
Helemaal mooi zou trouwens zijn, dat je wat meer opties met je Drive kan instellen. bv het delen van een map/bestand, zoals het op de drive.google.com ook kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-05 16:35
Dat is gewoon een kwestie van tijd eigenlijk. Er zit best een aardig tempo in de softwareontwikkeling voor de Chromebooks, wat ik wel mooi vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

arnoud_h schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 22:20:
[...]
Don't hold your breath voor de NL release van deze modellen... Voorlopig alleen in de US en UK.
Als ze op amazon.co.uk verschijnen, heb je de box binnen een paar dagen thuis staan. Alleen even een correct kabeltje scoren.

/edit

Zie trouwens dat je Chromium OS gewoon op je PC kunt testen. Dus opzich heb je de gehele box niet nodig. http://chromeos.hexxeh.net/

/edit2

Moet zeggen dat na een paar uur testen de snelheid erg goed is in virtualbox. Start enorm snel en reageert ook snel.

Maar, je kunt echt beter gewoon Ubuntu/Mint installeren met Chromium, of Android. Geen DLNA, Samba, widgets, flash/silverlight gaat heel moeizaam, native file manager is zeer slecht (geen compact view of kleuren in Google Drive). Ze zijn er nu 2.5 a 3 jaar mee bezig, en het concept is erg goed, maar je mist continue je windows/android/linux apps. Er kan nog gewoon te weinig in de browser. Google apps met wat browsen, maar veder komt het nog niet echt.

[ Voor 53% gewijzigd door tHe_BiNk op 08-06-2012 00:32 ]

APPLYitYourself.nl - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segascope
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-02-2021
Netbooks, tablets, ultrabooks, laptops, chromebooks. Allemaal verwarrend en lijken teveel op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
TurkWizardGezer schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 22:49:
Netbooks, tablets, ultrabooks, laptops, chromebooks. Allemaal verwarrend en lijken teveel op elkaar.
Nee hoor, als dit een spelletje wat 'wat past er niet in dit rijtje thuis' zou je 'chromebook' kunnen noemen.
De rest kan software draaien. Een chromebook niet.

Verder, dank je voor deze riante toevoeging aan dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse____
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-05 11:20
En mijn chromebook is een feit. :D Ik wilde niet wachten op de nieuwe versie omdat die te duur is, maar vooral om dat de batterylife te kort is.

Opzich vind ik de cpu soms wat traag bij het laden van aan pagina, maar ik denk dat het net snel genoeg is om je niet te ergeren. Op dit moment voldoet het ten zeerste aan mijn verwachtingen.

Wel krijg ik mijn spellingscorrector niet aan de praat. En het geluid van de speakers is ondermaats, maar dat wist ik op voorhand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:19

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Vandaag met de nieuwste Samsung gespeeld. Duidelijk dat hij een stuk sneller is, vooral bij bepaalde apps (3D menselijke lichaam bekijken ging bij mij echt niet vloeiend). Ook het trackpad werkt een stuk fijner en hij is gewoon 10x mooier dan de oude :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Heb momenteel de Chromebook 550 in mijn bezit...

... en dat is het super simpele OS met een flinke portie spinazie! Mooier apparaat, en veeeeel sneller! Nu is het wel echt snel en snappy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:47
- Volgens het bericht nieuws: Samsung komt met Chromebook voor 249 dollar is de Chromebook aangekondigd, maar is er geen release datum bekend?
- Wat is er vernieuwend aan deze Chromebook vergeleken met de vorige Chromebook, de specs lijken hetzelfde te zijn?
- Ik heb zitten Googlen maar nergens zie ik de Chromebook voor 249 dollar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Polat06 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 16:28:
- Volgens het bericht nieuws: Samsung komt met Chromebook voor 249 dollar is de Chromebook aangekondigd, maar is er geen release datum bekend?
Staat in het oorspronkelijke bericht:
Starting today, the new Samsung Chromebook is available for pre-order online from Amazon, Best Buy, PC World and other retailers. Next week it will be available for sale from these same online retailers as well as the Google Play store. You can also buy them at over 500 Best Buy stores across the U.S and over 30 PC World and Currys stores in the U.K.
- Wat is er vernieuwend aan deze Chromebook vergeleken met de vorige Chromebook, de specs lijken hetzelfde te zijn?
Ik weet niet aan welke andere Chromebook je refereert, maar de XE303C12 heeft o.a. een andere processor, resolutie, gewicht en afmetingen dan voorgaande modellen. Staat allemaal op de site van de fabrikant.
Zie de oorspronkelijke bron. En Samsungs site en Google.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
  • Laatst online: 28-04 11:38
Ik ben erg gecharmeerd van Chromebook. Mijn vrouw werkt ermee en is helemaal in dr nopjes ermee.
Zou deze nieuwe Series3 graag willen bestellen ... maar zo te zien zal dit nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
struik978 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:33:
Ik ben erg gecharmeerd van Chromebook. Mijn vrouw werkt ermee en is helemaal in dr nopjes ermee.
Zou deze nieuwe Series3 graag willen bestellen ... maar zo te zien zal dit nog wel even duren.
Ik wilde hem vanuit de VS bestellen, maar daar is hij ook nog niet released wat wel de bedoeling zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-06 12:29
Polat06 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:18:
[...]

Ik wilde hem vanuit de VS bestellen, maar daar is hij ook nog niet released wat wel de bedoeling zou zijn.
Hij is wel al gereleased hoor. Ook alweer uit verkocht trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
ex87 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 09:51:
[...]

Hij is wel al gereleased hoor. Ook alweer uit verkocht trouwens.
Google Play:
Coming Soon
Sign up to be notified by email when Samsung Chromebook (Wi-Fi) becomes available.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
De Chromebox zul je moeten gaan importeren, want die gaat in Nederland niet uitgebracht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Ik heb de Chromebox afgelopen week op Ebay besteld. Er zijn nog wel wat aanbieders die de Google I/O variant verkopen, met de i5 processor!

Ik hoop dat 'used' en '190 dollar' de doane zonder al te veel poespas passeren ... ;) Maar we zullen zien.

Voor de Chromebook raad ik aan te bestellen bij Amazon.co.uk. Daar is alles op voorraad, snelle verzend en een prima retourafhandeling (naar een nederlandse dependence, 30 dagen niet goed geld terug). Erg goede ervaring mee.
Polat06 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 16:28:
Deze ligt qua performance tussen de Series 5 en de nieuwe 550 in, maar draait op de ARM processoren, dus erg snel en erg zuinig. Hij is beter vergelijkbaar met de 550 in de reviews met dagelijks gebruik, dus snel genoeg, en heeft een perfecte form-factor en prijs denk ik. Mooie toevoeging.

[ Voor 77% gewijzigd door RielN op 02-11-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
RielN schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:59:
Ik heb de Chromebox afgelopen week op Ebay besteld. Er zijn nog wel wat aanbieders die de Google I/O variant verkopen, met de i5 processor!

Ik hoop dat 'used' en '190 dollar' de doane zonder al te veel poespas passeren ... ;) Maar we zullen zien.

Voor de Chromebook raad ik aan te bestellen bij Amazon.co.uk. Daar is alles op voorraad, snelle verzend en een prima retourafhandeling (naar een nederlandse dependence, 30 dagen niet goed geld terug). Erg goede ervaring mee.

[...]

Deze ligt qua performance tussen de Series 5 en de nieuwe 550 in, maar draait op de ARM processoren, dus erg snel en erg zuinig. Hij is beter vergelijkbaar met de 550 in de reviews met dagelijks gebruik, dus snel genoeg, en heeft een perfecte form-factor en prijs denk ik. Mooie toevoeging.
Wait wut? Ik kan de nieuwe Chromebook (die 10 november bij amazon.co.uk ligt) gewoon bestellen hier in NL zonder gezeur :o? Dan doe ik dat gelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
ex87 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:04:
[...]

Wait wut? Ik kan de nieuwe Chromebook (die 10 november bij amazon.co.uk ligt) gewoon bestellen hier in NL zonder gezeur :o? Dan doe ik dat gelijk!
Hoezo? ... is de chromebook dan hier verkrijgbaar? zoja waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
struik978 schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:41:
[...]

Hoezo? ... is de chromebook dan hier verkrijgbaar? zoja waar dan?
Nee, daar gaat me vraag juist over. Lees me post nog is en zie wie ik quote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Nou, het besteld bij amazon.co.uk :). Ik zou hem dinsdag moeten hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
ex87 schreef op zondag 11 november 2012 @ 13:48:
Nou, het besteld bij amazon.co.uk :). Ik zou hem dinsdag moeten hebben!
:P ben benieuwd ... graag je ervaring delen hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Uiteraard. had hem vandaag wel gehad maar de bestel status is nog steeds "not yet dispatched" toch maar even een mailtje gestuurd om te vragen waar die blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Apart, ik heb al diverse Chromebooks van Amazon vandaan. Maar Google heeft veel problemen met levering. Zou de vraag toch zo hoog zijn, of zou Google echt zo laag hebben ingezet?

Het blijft een gek product waarvan het succes lastig in te schatten is. De Chromebook 303 ging/gaat als een speer en Acer komt nu ook weer met een nog goedkopere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwezz
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-06 20:32
Ik heb hem nu een weekje. (van amazon.co.uk)
Mijn oog viel op de chromebook nadat mijn 3 jaar oude netbook de geest had gegeven.
Ik zocht een 'throw in the bag' laptop.

Hij bevalt me goed, doet precies wat je ervan verwacht.
Aangenaam keyboard, licht en dun. Snel opgestart.
De brightness van het scherm kan niet superhoog, maar dat heeft me tot op heden nog niet gestoord.

Als jullie nog vragen hebben, shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:25
Mooi om te horen dat de Chromebook goed bevalt, ik zit ook nog na te denken om het apparaat aan te schaffen. (Ben student en voor de vervolgopleiding is het misschien wel praktisch, loop nu met een 2,5 jaar oude Acer 17'' rond en dat is verre weg van ideaal ;) )
Maar nog best veel vragen over de werking, bouwkwaliteit, batterij , import - verzending vanuit Engeland, etc etc.

Misschien zou je een review kunnen schrijven over de laptop? Als je daar tenminste tijd / zin in hebt ?
Ik had eigenlijk gehoopt dat tweakers zelf een review zou schrijven alleen is dat nog niet gebeurt en wellicht komt die er ook niet ;)

[ Voor 14% gewijzigd door PCSO op 17-11-2012 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
RielN schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 19:18:
Apart, ik heb al diverse Chromebooks van Amazon vandaan. Maar Google heeft veel problemen met levering. Zou de vraag toch zo hoog zijn, of zou Google echt zo laag hebben ingezet?
Foutje van Amazon in mijn geval, lag in het verkeerde dispatch center ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Is er iemand die ervaring heeft met zowel de originele series 5 van samsung als de nieuwe arm chromebooks? Mijn originele series 5 chromebook is stuk en reparatie van het scherm kost 240,-
Nu kost de arm versie 299 euro via amazon, dat lijkt me een betere optie. Maar ik heb geen idee wat de prestaties daarvan zijn in vergelijking tot de oude versie. Ik kom wel vergelijkingen tegen ten op zichte van de 550 serie, maar die ken ik zelf niet.
Als ergens online benchmarks of ervaringen te vinden zijn ben ik ook blij, maar uit eerste hand is altijd beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Maverick schreef op zondag 18 november 2012 @ 13:45:
Is er iemand die ervaring heeft met zowel de originele series 5 van samsung als de nieuwe arm chromebooks? Mijn originele series 5 chromebook is stuk en reparatie van het scherm kost 240,-
Nu kost de arm versie 299 euro via amazon, dat lijkt me een betere optie. Maar ik heb geen idee wat de prestaties daarvan zijn in vergelijking tot de oude versie. Ik kom wel vergelijkingen tegen ten op zichte van de 550 serie, maar die ken ik zelf niet.
Als ergens online benchmarks of ervaringen te vinden zijn ben ik ook blij, maar uit eerste hand is altijd beter :)
Als je tot vrijdag kan wachten dan kan ik het je vertellen. Net een delivery estimate gehad van Amazon en precies dezelfde situatie als jou (al was mijne niet stuk, ik wou gewoon een nieuwe :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Nou hij is binnen hoor uit de UK (3 dagen eerder dan verwacht). Hij is echt 10x sneller dan de 5 series (echt niks op aan te merken). Super stil en super licht.

Het enige wat ik als minpuntje kan noemen is het UK keyboard als je hem bij Amazon.co.uk besteld, er staat een pond toets op, en pound/kringeltje/@ staan op een andere plaats. Ik heb hem gewoon op US (USA) ingesteld, en met blind tikken merk je er niks van :).

Voor de rest echt een top ding! Als iemand wat wil weten (of getest wilt hebben) dan hoor ik het wel.

[ Voor 7% gewijzigd door ex87 op 20-11-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:25
Wat ik ook al eerder aangaf hier boven is dat er weinig tot geen reviews zijn over de Chromebooks.
Nou kan ik hier wel tig vragen gaan stellen maar als je de moeite wilt nemen om een review te schrijven is dat voor vele tweakers bezoekers handig.
Ik hoop dat iemand er de tijd voor neemt, want het is in feite een prima portable apparaat met een goede prijs. Hier nog een twijfelaar over het aanschaffen van een Chromebook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Arnoldsmit schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:00:
Wat ik ook al eerder aangaf hier boven is dat er weinig tot geen reviews zijn over de Chromebooks.
Nou kan ik hier wel tig vragen gaan stellen maar als je de moeite wilt nemen om een review te schrijven is dat voor vele tweakers bezoekers handig.
Ik hoop dat iemand er de tijd voor neemt, want het is in feite een prima portable apparaat met een goede prijs. Hier nog een twijfelaar over het aanschaffen van een Chromebook ;)
Wat zou je gereviewd willen zien dan :)? Ik wil best na een aantal dagen gebruik er een blog post aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Ik zou wel graag een filmpje zien oid waarop het snelheidsverschil te zien is. Kan ik een beetje inschatten hoe substantieel het verschil nu is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-02 13:38
Arnoldsmit schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:00:
Er zijn zelfs heel veel reviews van Chromebook te vinden, kijk voor aardigheid hier eens, staan ook diverse nuttige zaken tussen:
http://www.amazon.com/dp/B009LL9VDG?tag=crosB

En met een eenvoudige Google zoekopdracht vind je ook de nodige reviews...

• struik978
iemand al idee waar je m hier in NL of DE kan bestellen met een US toetsenbord?

• Maverick
Geen idee, heb zojuist mijne binnengekregen, uk toetsenbord, scheelt welgeteld 3 toetsen, kan me niet echt boeien.

ga er vanavond lekker mee spelen.

• ex87
Maverick schreef op donderdag 29 november 2012 @ 10:46:
Geen idee, heb zojuist mijne binnengekregen, uk toetsenbord, scheelt welgeteld 3 toetsen, kan me niet echt boeien.

ga er vanavond lekker mee spelen.
Inderdaad, vind het ook een minimaal minpuntje. Chromebook bevalt na een week gebruik nog steeds top..

- Crosh ssh sessie open
- 5 tabs (browsen)
- Google Music in een window
- Wunderlist in een window
- Tweetdeck in een window

En ik merk echt niks qua lag.. Nog meer plus punten:

- Mooi (en hard) geluid
- heerlijk stil
- weegt echt geen drol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:43
Vraagje: wat voor adapter zit erbij?

In de UK hebben ze van die lelijke 3pin stekkers. Is het gewoon zo'n standaard verwisselbaar kabeltje van de voeding naar het stopcontact waarbij je de Europese kan nemen, of gebruiken jullie gewoon een reisadapter aan de kant van het stopcontact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
BarôZZa schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:25:
Vraagje: wat voor adapter zit erbij?

In de UK hebben ze van die lelijke 3pin stekkers. Is het gewoon zo'n standaard verwisselbaar kabeltje van de voeding naar het stopcontact waarbij je de Europese kan nemen, of gebruiken jullie gewoon een reisadapter aan de kant van het stopcontact?
Mickey mouse kabel van adapter naar stopcontact, dus gewoon standaard kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Perfect. Twijfelde nog even over het toetsenbord, maar ik was vergeten dat ik thuis een laptop heb met een Japans toetsenbord en ik me er daar ook niet aan stoorde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
BarôZZa schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:38:
Perfect. Twijfelde nog even over het toetsenbord, maar ik was vergeten dat ik thuis een laptop heb met een Japans toetsenbord en ik me er daar ook niet aan stoorde :)
Ik heb me er ook nog geen seconde aan gestoord. Ik zie het niet eens :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-02 13:38
Toetsenbord is trouwens van erg goede kwaliteit, ik kan de verhalen van US reviews bevestigen dat het heerlijk typt.

Heb de US versie vandeweek binnen gekregen, door kennis verzonden als gift, daardoor gelukkig geen douane controle gehad.

Laptop is licht, erg rap en werkt erg goed tot nu toe. Zeker geen spijt! Ik maak gebruik van reisstekker ivm de US stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinkje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-04 23:21
Een jaar geleden bracht Sint mij de Series 5 Chromebook van Samsung. Al snel hadden de overige leden van de familie 'm ook ontdekt. Daarom dit jaar de nieuwe Samsung Arm Chromebook maar besteld bij Sint O-). Ook een UK versie. Ben er blij mee, hoewel dat UK toetsenbord erg wennen is. Ondanks dat ik 'm heb ingesteld op US keyboard, type ik nog wel eens mis. Dat komt omdat de linker SHIFT toets veel smaller is en ook de ENTER toets is smaller (wel 2 toetsen hoog). Ik type dus vaak een "\" i.p.v. [ENTER] en een "<" i.p.v. [SHIFT] 8)7. Verder is het gebruik een groot feest :) en gebruik ik thuis de andere computers nauwelijks nog.

[ Voor 3% gewijzigd door vinkje op 09-12-2012 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Zo'n langwerpige Entertoets vind ik wel rete-irritant :/ . Waarom kunnen we hier niet gewoon een normale bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
Ik ben bezig met http://www.fromus2eu.nl/ om een chromebook naar NL te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hohoka
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-04 20:24
Ik ben van plan een chromebook te kopen op amazon.co.uk, maar aangezien men in Engeland een ander soort stekker gebruikt, moet ik een reisstekker aanschaffen. Op allekabels.nl hebben ze verschillende soorten reisstekkers, maar op de desbetreffende site staat niet duidelijk beschreven welke reisstekker nodig is om Engelse apparaten in Nederland te gebruiken. Zelf denk ik dat de reisstekker op deze pagina misschien wel geschikt is. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Remus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 19:20
struik978 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 12:04:
Ik ben bezig met http://www.fromus2eu.nl/ om een chromebook naar NL te krijgen
van waar halen ze die dan ?
op amazon.com is ie momenteel out of stock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Hohoka schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 16:28:
Ik ben van plan een chromebook te kopen op amazon.co.uk, maar aangezien men in Engeland een ander soort stekker gebruikt, moet ik een reisstekker aanschaffen. Op allekabels.nl hebben ze verschillende soorten reisstekkers, maar op de desbetreffende site staat niet duidelijk beschreven welke reisstekker nodig is om Engelse apparaten in Nederland te gebruiken. Zelf denk ik dat de reisstekker op deze pagina misschien wel geschikt is. Wat denken jullie?
Ik zou geen reisstekker gebruiken, ik heb gewoon dat deel na het ac/dc blokje vervangen door een eu stukje, Die zijn vast wel ergens los te koop (ik had hem toevallig liggen). Kun je die achterlijk grote uk stekker lekker weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hohoka
Maverick schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:52:
[...]

Ik zou geen reisstekker gebruiken, ik heb gewoon dat deel na het ac/dc blokje vervangen door een eu stukje, Die zijn vast wel ergens los te koop (ik had hem toevallig liggen). Kun je die achterlijk grote uk stekker lekker weggooien.
Bedoel je dit?
Zal dat geen schade opleveren voor de accu of de prestaties van de accu beïnvloeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Hohoka schreef op woensdag 12 december 2012 @ 17:25:
[...]

Bedoel je dit?
Zal dat geen schade opleveren voor de accu of de prestaties van de accu beïnvloeden?
Hoe moet dat schade opleveren? De vorm van de ijzeren staafjes is anders, voor de rest is zo'n ding identiek. Overigens moet je deze hebben: http://www.allekabels.nl/...654/apparaatsnoer-c5.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hohoka
Maverick schreef op woensdag 12 december 2012 @ 18:22:
[...]

Hoe moet dat schade opleveren? De vorm van de ijzeren staafjes is anders, voor de rest is zo'n ding identiek. Overigens moet je deze hebben: http://www.allekabels.nl/...654/apparaatsnoer-c5.html
Oké, bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Ik verbaas me wel dat Acer nu toch nog de C7 in Nederland uit gaat brengen...

• RielN
Ben nog altijd extreem tevreden met de 550. Maar wat ik zo lees en hoor is de Series 3 de betere deal. Vergelijkbare prestaties in een fijner jasje voor minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mocht iemand hem bij Amazon willen halen... Op de website staat dat ie op voorraad is maar in werkelijkheid is dat helemaal niet zo.
Zojuist daarom mijn order geannuleerd en nu bij Expansys besteld.
Hoop dat ie volgende week binnenkomt maar ivm de kerst zal het wel wat langer gaan duren :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hohoka
Chaser2600 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 20:40:
Mocht iemand hem bij Amazon willen halen... Op de website staat dat ie op voorraad is maar in werkelijkheid is dat helemaal niet zo.
Zojuist daarom mijn order geannuleerd en nu bij Expansys besteld.
Hoop dat ie volgende week binnenkomt maar ivm de kerst zal het wel wat langer gaan duren :-/
Ik had hem deze week donderdag besteld op amazon.co.uk en volgens UPS krijg ik hem uiterlijk maandag 24 december geleverd.

• De_Remus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 19:20
Ik ben voor de kerstdagen naar Londen geweest en heb me daar een series 3 Chromebook gaan halen bij de lokale PC World/Currys winkel voor 229pond

Het bevalt me tot nu toe super, enkel het toetsenbord is wennen; ik ben belg en wij gebruiken azerty ipv qwerty :(

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hohoka schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 14:58:
[...]

Ik had hem deze week donderdag besteld op amazon.co.uk en volgens UPS krijg ik hem uiterlijk maandag 24 december geleverd.
Hmm, ik woensdag maar heb dus blijkbaar misgegrepen.
Vandaag via Expansys binnengekomen en voldoet helemaal aan de verwachtingen.
Ik duik nu even terug de chrome store in ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
De_Remus schreef op donderdag 27 december 2012 @ 13:19:
Ik ben voor de kerstdagen naar Londen geweest en heb me daar een series 3 Chromebook gaan halen bij de lokale PC World/Currys winkel voor 229pond

Het bevalt me tot nu toe super, enkel het toetsenbord is wennen; ik ben belg en wij gebruiken azerty ipv qwerty :(
Je kunt hem toch op Azerty zetten? Met een paar creatieve stickertjes moet dat wel te arrangeren zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Goeie kans trouwens dat de ARM Chromebook van Samsung binnenkort ook met een normaal QWERTY keyboard besteld kan worden... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik heb Ubuntu (chrubuntu) op mijn Chromebook gezet en werkt best fijn :) af en toe langzaam (maar dat had ik met ChromeOS ook) en heb nu een goedkoop netbookje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Er is ook een HP Chromebook (http://www.theverge.com/2...aled-in-leaked-spec-sheet) uitgelekt nu, en bizar goede verkoop cijfers van Acer (http://www.theverge.com/2...ent-companys-us-shipments).

Iedereen verklaarde mij altijd voor gek toen ik m'n eerste Chromebook kocht, maar ik denk toch dat ze langzaam maar zeker populairder blijven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-06 19:03

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Interresante prijzen voor een dergelijk notebook. Nu nog kijken waar ik een US-versie kan bestellen met paypal ergens. Zie het uk-toetsenbord niet zo zitten en 100 dollar shipping kosten bij tigerdirect.com gaat me iets te ver ;-)

[ Voor 18% gewijzigd door FREAKJAM op 29-01-2013 12:02 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Gewoon bij amazon Uk bestellen en een velletje van deze erbij: http://www.amazon.co.uk/d...f=pe_217191_31005151_dp_1
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
ex87 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:48:
Er is ook een HP Chromebook (http://www.theverge.com/2...aled-in-leaked-spec-sheet) uitgelekt nu, en bizar goede verkoop cijfers van Acer (http://www.theverge.com/2...ent-companys-us-shipments).

Iedereen verklaarde mij altijd voor gek toen ik m'n eerste Chromebook kocht, maar ik denk toch dat ze langzaam maar zeker populairder blijven worden.
Inderdaad, hier ook. En nu willen we Chromeboxen leveren aan bedrijven, zijn ze niet leverbaar. Bééh :) Op Ebay gaat de prijs enorm omhoog, erg irritant.

Maar, 2013 wordt een mooi jaar voor dit soort apparaten. FirefoxOS gaat uitkomen als mobiele variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
Nou ben ook overstag gegaan. heb op Ebay een Samsung Chromebook XE303C12-A01US versie besteld. Was totaal €253 kwijt. Komt natuurlijk mischien nog douane kosten bij ... maar dat zal wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Ik typ dit ook op de XE303C12-A01US en het is een erg lekker apparaat.

Tot vandaag heb ik alleen de originele XE500C21 beet gehad (het model uit 2011 met de ATOM CPU), en dit is echt een flinke verbetering qua snelheid ten opzichte van dat model.

Ik had niet echt hoge verwachtingen van deze ARM versie, maar dit werkt bijzonder plezierig moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:07
ik twijfel nog steeds om er een te kopen, is het lastig om er eentje uit de US te bestellen en hoe lang duurt het verschepen?

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
blueman85 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 21:52:
ik twijfel nog steeds om er een te kopen, is het lastig om er eentje uit de US te bestellen en hoe lang duurt het verschepen?
De mijne is uit Korea gekomen, dus ik zou het niet weten. Als je een beetje geduld hebt kun je binnenkort eentje in Nederland kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
blueman85 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 21:52:
Van mij komt idd uit US. Ik heb m op ebay gekocht bij powerseller "buyspry" voor totaal incl verzenden €260 en ik vind t een nette prijs. Donderdag besteld en is nu al door UPS verscheept en krijg m als t goed is a.s Dinsdag. Heb ook een Track n Trace nr en zie dat ie morgen in NL aankomt. Ik wou ook wachten tot ie in NL uitkomt maar dan kun je volgens mij nog wel even wachten. NL heeft volgens mij niet zo'n prio voor Samsung gewoonweg omdat er hier geen grote afzetmarkt voor is.

Maar zo aan de nieuwsberichten te lezen maakt ChromeOS een vogelvlucht en komen 2013 veel nieuwe Chromebooks uit :)

[ Voor 11% gewijzigd door struik978 op 01-02-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Thanks voor het linken van de seller op Ebay. Mooie prijs voor de laptop inclusief shipping.
Heb hem zojuist ook besteld! Ben benieuwd!

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidlover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-04 13:18
Ik ben ook van plan zo'n chromebook aan te schaffen via ebay in de US. Hoeveel douanekosten kan ik dan verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montsubai
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10-2024
arnoud_h schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 22:16:
[...]

De mijne is uit Korea gekomen, dus ik zou het niet weten. Als je een beetje geduld hebt kun je binnenkort eentje in Nederland kopen.
Is er hier iets meer bekend over, dat de Samsung Chromebook naar Nederland komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
FREAKJAM schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:02:
Thanks voor het linken van de seller op Ebay. Mooie prijs voor de laptop inclusief shipping.
Heb hem zojuist ook besteld! Ben benieuwd!
Ik had m Donderdag besteld.... heb m gisteren (Maandag) thuis gekregen. Wat een super snelle levering zeg.
Chromebook helemaal goed verpakt en ben r super blij mee. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
Thnx voor je reply! :) _/-\o_
struik978 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:54:
[...]

Van mij komt idd uit US. Ik heb m op ebay gekocht bij powerseller "buyspry" voor totaal incl verzenden €260 en ik vind t een nette prijs. Donderdag besteld en is nu al door UPS verscheept en krijg m als t goed is a.s Dinsdag. Heb ook een Track n Trace nr en zie dat ie morgen in NL aankomt. Ik wou ook wachten tot ie in NL uitkomt maar dan kun je volgens mij nog wel even wachten. NL heeft volgens mij niet zo'n prio voor Samsung gewoonweg omdat er hier geen grote afzetmarkt voor is.

Maar zo aan de nieuwsberichten te lezen maakt ChromeOS een vogelvlucht en komen 2013 veel nieuwe Chromebooks uit :)

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
Thnx :)
arnoud_h schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 22:16:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-06 14:47
Afgelopen maandag de series 3 besteld bij amazon uk, vandaag binnen met free shipping! Echt een top dingetje naast mn gamebak, nexus 7 en gnex (ja ik weet google fetish :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mib
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-11-2024
zou het waar zijn de eerste chromebook van Google

http://www.androidauthori...ebook-pixel-video-154370/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Ik gok van niet. Dat filmpje ziet er niet uit als Google propaganda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidlover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-04 13:18
Diegene die de chromebook besteld hebben bij buyspry via ebay. Hoeveel extra douane kosten kwamen erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

€68,25

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
ik was 64,95 kwijt aan douane kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nidaltje
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-01-2023
Ik ben van plan om hem te kopen bij amazon.uk, omdat het goedkoper is dan van de USA.
Kan iemand die de 3 series gekocht heeft bij amazon.co.uk, even een fototje uploaden van het toetsenbord.
Ik wil kijken hoe die verschilt met de ''normale''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-06 14:47
Nidaltje schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 17:52:
Ik ben van plan om hem te kopen bij amazon.uk, omdat het goedkoper is dan van de USA.
Kan iemand die de 3 series gekocht heeft bij amazon.co.uk, even een fototje uploaden van het toetsenbord.
Ik wil kijken hoe die verschilt met de ''normale''.
Alstu.

Afbeeldingslocatie: http://s18.postimage.org/qye38x755/IMG_20130224_125910.jpg

Let wel dat je de indeling gewoon naar internationaal kunt instellen, dus als je in je hoofd een beetje weet waar alles zit dan komt t wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Ter referentie, hier is het US keyboard van de Chromebook:

Afbeeldingslocatie: http://www.helmantel.com/arnoud/plaatjes/US_keyboard_chromebook.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nidaltje
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-01-2023
@arnoud_h en tobitronics.

Thanks guys, zie dat het verschil reuze meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kunyfyer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
Heb gister ook maar de stoute schoenen aangetrokken, en er eentje (Samsung series 3) besteld bij Amazon UK. Gekozen voor normale shipping, en zou morgen aan moeten komen.

Wat me net echter opviel, is dat het productplaatje op Amazon vervangen is door eentje met Windows 8 op het scherm. Que?

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/71vj9K4HvlL._AA1500_.jpg

Zie ook: http://www.amazon.co.uk/dp/B009RF0AQ8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Haha, de Microsoft maffia is doorgeslagen :-)

Ik kan je verzekeren dat ook het UK model niet met Windows 8 wordt geleverd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kunyfyer
arnoud_h schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 12:01:
Haha, de Microsoft maffia is doorgeslagen :-)

Ik kan je verzekeren dat ook het UK model niet met Windows 8 wordt geleverd...
Dat lijkt me ook niet, maar blijkbaar heeft iemand bij Amazon wel de moeite genomen om hier een mooi Windows 8 plaatje overheen te plakken. Inmiddels is ie alweer verwijderd. Vond 't wel frappant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kunyfyer
Eerste ervaring... weegt niks en voelt redelijk solide aan ondanks het plastic.
  • Typen gaat prima, mis alleen af en toe wel backlight onder de toetsen.
  • Touchpad kan gestures aan maar is wel vrij gelimiteerd en de pointer is zeker niet zo accuraat als een MacBook Pro.
  • Processor is traag, maar voor deze prijs ga ik zeker niet zeuren.
  • Interface is mooi vormgegeven en het switchen tussen gebruikers loopt prima.
Al met al een prima dingetje voor onderweg, op de bank, op de wc of ergens waar je bang bent dat iets stuk zou kunnen gaan.

Ik mis echter 1 ding: het instellen van het beeldscherm.

Het is uiteraard geen topscherm, en de kijkhoek is dan ook vrij gelimiteerd.
Ik erger me echter dood aan de kleurtemperatuur. Daarnaast is het contrast niet optimaal, instellen van de gamma (oid) zou misschien wel prettig zijn.
Toch is de kleurtemperatuur het grote probleem. Het is koud en blauw. Na een kwartiertje op dit ding gezeten te hebben, en terugswitchend naar m'n MacBook lijkt dat een grote gele/grijze massa, terwijl m'n Mac toch een stuk rustiger beeld heeft, zeker 's avonds!

Hopelijk is dit in een toekomstige versie van Chrome OS aanpasbaar, maar ik gok van niet. Kon er vrij weinig klachten over vinden, en ook geen goed werkende Chrome extensies. Helaas.

Kortom: een leuk dingetje, maar wel als tweede laptop.

PS: via chrome://flags/ kun je wat experimentjes aan/uit zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slechdt
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ik heb zojuist mijn chromebook binnen gekregen en heb een vraag over de onderkant. Aan beide zijkanten lijkt het alsof er dutsen in zitten. Het is allemaal heel klein maar je ziet en voelt het wel. Iemand anders dit ook opgemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Ik heb de mijne een hele tijd op z'n kop gehouden, maar ik zie niets vreemds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-05 19:34
arnoud_h schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:47:
Ik gok van niet. Dat filmpje ziet er niet uit als Google propaganda.
toch wel: http://www.bestbuy.com/si...18879371053&skuId=8608186

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Van hetzelfde geld zou ik toch een ultrabook kopen met een beter OS (niet dat ChromeOS slecht is, ik heb zelf ook nog een eerste generatie Chromebook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Ik zou niet snel 1299€ voor een Chromebook uitgeven, maar 299€ is best een goeie deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
  • Laatst online: 28-11-2023
Ik ben sinds vrijdag ook in het bezit van de Samsung Chromebook XE303C12-A01NL en ik ben behoorlijk onder de indruk. Vooropgesteld dat ik deze Chromebook alleen gebruik voor e-mail, internet en videobellen (google hangout). Wat mij als eerste opviel is dat de toetsen van het toetsenbord relatief groot zijn en dat vind ik persoonlijk wel erg prettig. Ook het typen op zich 'loopt' lekker en kan ik net zo snel op dit toetsenbord typen als op een volwaardige full size qwerty toetsenbord.

Voor wat betreft de snelheid voor het openen van Gmail en overige websites ben ik ook erg tevreden en tot nu toe heb ik nog niets meegemaakt waarvan ik dacht 'he ik mis de functionaliteiten van een laptop met een Windows OS'. De keuze voor een Chromebook heb ik bewust gemaakt daar ik veel producten van Google al een hele tijd gebruik, denk hierbij aan Google Drive en Google Docs. Dus voor mij persoonlijk is dit een prima aankoop geweest.

Al met al ben ik er heel erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoerebink
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-05 21:52
Ben net terug uit de VS.
Heb een 3G model meegenomen. De XE303C12-H01US
Werkt als een trein, ook op de Nederlandse 3G.
Moest even een setting aanpassen (hij stond standaard op Verizon), maar dat was een fluitje van een cent.

Ik heb 'm overigens direct weer te koop gezet, omdat ik (net als de meesten hier) iemand ben die er graag mee speelt, en daarna weer doorverkoopt.

Bij serieuze interesse, mag je mailen. 399 euro. (satelliet AT gmail.com)

Groet!
Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste