Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

RielN schreef op zondag 10 juli 2011 @ 02:00:
nope, daar werkt dat niet. dat zijn installers voor windows of linux systemen.
Ik kan in de opties wel voor stable kiezen, maar hij veranderd de versie niet :)

Bugje denk ik. Ik kan hem ' hard resetten'. Dat is geen probleem bij dit ding.
Ik waardeer hem nog meer dan gisteren. De manier waarop chat en notificaties weergegeven worden is erg fijn. Het is nog altijd lastig om rationeel aan te geven waarom dit zo goed werkt... Ik ga er nog eens heel goed over denken.
Wat is er anders aan chat en notificaties dan wanneer je Chrome aan hebt staan in windows of linux?
Voor mij klinkt nog steeds de accuduur als grootste voordeel tov een netbook of laptop, anders lijkt een netbook met een vrij kale linux-distributie of getrimde windows me flexibeler dan een chromebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-05 16:35
Ze zitten nergens onder een 'window', geen vergroten/verkleinen van schermen, geen taakbalk. Ik heb geen behoefte aan een bureaublad, wat bij mij toch maar een zooitje wordt. Sterker nog, ik heb geen behoefte aan andere programma's. Ik heb geen behoefte aan een OS met startmenu en allerlei mogelijkheden (overigens, vrijwel alle Windows-netbooks die ik gebruikt heb zijn na 2 maanden tenenkrommend sloom). Ik wil gewoon internetten. Ik had het al getweet: het is lastig nu echt aan te wijzen wat er goed is aan dit apparaat, omdat je inderdaad op een goedkopere manier hetzelfde kan bieden.

Maar is het echt hetzelfde? Een linuxdistro met Chrome is nog altijd een linuxdistro met Chrome... en geen ChromeOS. Met Networkmanager, een filemanager, allemaal venstertjes. Dit is lekker sleek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ben jij zo'n full-screen browsert? Haha, ok op een laptop ben ik daar ook eerder toe geneigd maar normaal is mijn browservenster niet groter dan een portie van het scherm (momenteel is ie 1338x987 px op een 1920x1200 px scherm). Maar is houd juist van vensters. Je moet wel wat over kunnen schrijven, natuurlijk!

Dus even: Ondersteunt ChromeOS het niet-maximaliseren van vensters?
RielN schreef op zondag 10 juli 2011 @ 10:27:
[...]

Maar is het echt hetzelfde? Een linuxdistro met Chrome is nog altijd een linuxdistro met Chrome... en geen ChromeOS. Met Networkmanager, een filemanager, allemaal venstertjes. Dit is lekker sleek ;)
Dat klinkt een beetje als het iPhone-verhaal: "Tuurlijk, je kunt er niet alles mee, maar dat is juist het voordeel". Ja, of toch liever een jail-break zodat je wél kan wat je wilt? Doe mij dan nog maar die linux distro ;) En met Firefox natuurlijk :P Zo vond ik Jolicloud op zich ook wel geinig.

[ Voor 44% gewijzigd door Room42 op 10-07-2011 12:08 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Ja, in die zin kun je het met een iPhone vergelijken.
Alleen ondersteunt een Chromebook wel het volledige web :p

En idd vensters zijn altijd gemaximaliseerd, geen optie tot minimaliseren (ja, wat zou je dan moeten zien, een bureaublad is er niet). Het zou wel een goede feature kunnen zijn! 2 tabs open op je scherm inderdaad om data over te typen o.i.d. Dat kan nu nog niet.

oh, Jolicloud is gewoon beschikbaar in de Chrome store :) Mooi stukje software. Maar tikkeltje overbodig op dit moment, je hebt enkel een goeie UI.

[ Voor 16% gewijzigd door RielN op 10-07-2011 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
RielN schreef op zondag 10 juli 2011 @ 13:26:
Ja, in die zin kun je het met een iPhone vergelijken.
Alleen ondersteunt een Chromebook wel het volledige web :p

En idd vensters zijn altijd gemaximaliseerd, geen optie tot minimaliseren (ja, wat zou je dan moeten zien, een bureaublad is er niet). Het zou wel een goede feature kunnen zijn! 2 tabs open op je scherm inderdaad om data over te typen o.i.d. Dat kan nu nog niet.
Ok, maar je kunt dus ook geen 2e venster openen met nieuwe tabs? Al je tabs altijd in één venster?
oh, Jolicloud is gewoon beschikbaar in de Chrome store :) Mooi stukje software. Maar tikkeltje overbodig op dit moment, je hebt enkel een goeie UI.
Ik bedoel het volledige OS (Jolicloud OS). Dat is een (uitgeklede) Ubuntu met een laagje Jolicloud erover. Doet het wel goed én je kunt eigen applicaties erbij zetten via het Debian Package Management (apt).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Room42 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 23:06:
[...]
Ok, maar je kunt dus ook geen 2e venster openen met nieuwe tabs? Al je tabs altijd in één venster?

[...]
Ik bedoel het volledige OS (Jolicloud OS). Dat is een (uitgeklede) Ubuntu met een laagje Jolicloud erover. Doet het wel goed én je kunt eigen applicaties erbij zetten via het Debian Package Management (apt).
Tweede venster gaat wel, daar is ook een hardwareknop om te wisselen voor op de Chromebook.

Ik wil geen package management, dan had ik mijn Ubuntu laptop gehouden. Ik wil lokaal ook niets hoeven installeren.

In essentie gebruikt ook de standalone versie van Joliecloud enkel webtools. Apt gaat tegen het cloudidee in, dan is het in feite niest anders dan een andere GUI. In ubuntu kan ik ook toepassingssnelkoppelingen maken met Chrome, alsof ik een programma in een browser draai. Sterker nog, ik had een notificatietooltje om een kleine slimtimerpagina daar te draaien. Ik had daar een chromesnelkoppeling van gemaakt en dat in de tray gezet met alltray. Is ook cloudintegratie.

Maar de Chromebook gaat er net om dat je dit soort dingen juist NIET wil, kan en moet doen, dus het voorbeeld aanhalen dat je Apt kunt gebruiiken doet er niet zo toe. Dan had ik beter een andere laptop kunnen kopen :)

[ Voor 4% gewijzigd door RielN op 11-07-2011 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedySK
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-05 23:25
Ik heb hem ook binnen sinds vrijdag!
Ben er zeer tevreden mee. Hij doet exact wat ik er van had verwacht, puur internet!
Ik gebruik al een poosje Google Docs en Calender als standaard dus dat is geen probleem.

Ik wil hem volgend schooljaar gaan gebruiken als standaard studie- en werk-laptop.

Hier een kleine fotoserie van mijn exemplaar.
https://picasaweb.google....KOLmpfSbw&feat=directlink

Gemaakt met me Android telefoon, automatisch geüpload via de G+ app, bewerkt en gedeeld in Picasa via me Chromebook uiteraard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Enige wat mij een tikje tegenvalt is de snelheid. Het is niet heel erg, en perfect mee te werken, maar ik wacht wel op een toekomstig chromebook met wat meer peut :D

Op deze manier werken is voor mij wel een uitkomst dus voor idee en uitvoering alle lof. Ohja, en hij staat nu al 4 uur en een kwartier aan en ik werk erop, en nog 4:48 resterend (59%) :)

Leuke review:
http://www.servercobra.co...k-for-a-week/#comment-590

[ Voor 27% gewijzigd door RielN op 11-07-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedySK
Me Chromebook werkt probleemloos met de wifi in de NS intercitys!

EDIT: Iemand al ervaring met het Eduroam netwerk?
Ik ben verbonden maar erg instabiel, hij blijft reconnecten om de minuut.

[ Voor 49% gewijzigd door SpeedySK op 12-07-2011 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Hier wat in-use video's:

Vandaag werk ik met de Chromebook aangesloten op mijn 1920x1080 scherm. Een paar tabjes open en wat rondklooien, dan hebben jullie een idee van de snelheid van de Chromebook:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=mAXbV0NXv_Q]

En nog een gave feature waar ik een poos geleden mee bezig ben geweest (aktieve developer!!) en wat erg nuttig kan zijn: RDP over HTML5. Op de chromebook komt de kleurdiepte niet goed, maar dat wordt vast gefixed, onder Chrome in Ubuntu was het perfect. Mijn verbinding naar mijn gateway is niet helemaal goed, maar het is zeker werkbaar voor die keer dát je op je werk-bureaublad moet zijn ;)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=RE_ndnGaVfw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Een tip: de extensie Panelize is gewoon een must-have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-04 11:38
Nou ... heb de chromebook nu 5 dagen en moet zeggen dat de vrouw er helemaal mee in dr nopjes is. Heb alle documenten geupload naar google docs... alle foto's geupload naar google picasaweb. Heb de account space geupgrade naar 80GB voor docs en picasaweb.

Al met al een super notebook voor simpele dingen zoals mail / docs / foto's .... kortom een laptop voor google fanaten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323791

ArtPhil-Flower schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 03:22:
Verrast dat er geen buzz is over dit ding.

http://chrome.blogspot.co...-computer-chromebook.html

Lijkt me een revolutie van ongekende proporties.
Nou de term "revolutie"kun je wel weglaten want uit de basis genomen is en blijft het wel een
doodgewone laptop. Een tablet is een revolutie. :/

Ik heb er nik aan want:

- Heb al laptops.(17 inch & 11 inch)
- Heb al een desktop
- Heb al een iPad
- Heb een eigen server

Want kan een Chrome Book daar nu aan toevoegen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Niks.
Of wat wil je horen? :)

Ik heb mijn laptop al 4 dagen niet open geklapt en weet amper waar mijn adapter van de chromebook ligt.
Top concept, hier ben ik voorlopig wel blij mee. Op termijn deze verkopen, wordt toch een hebbeding, en dan een chromebook met serieuze spierballen. Wohoo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:52
iemand een mooie guide om ubuntu en chromeOS the dualbooten op een chromebook? Wil ook wel eens een filmpje kunnen kijken, maar dat gaat nu niet :P

Wel blij met het feit dat al 2 dagen niet heb hoeven laden :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Ja hier.

http://www.servercobra.co...ut-chromebook-for-a-week/

daar beschrijft ie het. Het hele bios-gebeuren staat ook goed beschreven in de Documentatie van de developerguide voor de chromebook.

Fijne is dat je dit ding niet kan kapotflashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
RielN schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 21:21:
Ja hier.

http://www.servercobra.co...ut-chromebook-for-a-week/

daar beschrijft ie het. Het hele bios-gebeuren staat ook goed beschreven in de Documentatie van de developerguide voor de chromebook.

Fijne is dat je dit ding niet kan kapotflashen :)
Hm, geen probleem om ubuntu erop te krijgen, maar dat makkelijk switchen door de dev-switch om te zetten dat gaat hier toch niet. Zodra ik weer naar de dev-mode ga dan gaat ie gewoon weer lekker d boel lopen wissen (maw, ik kan weer opnieuw beginnen. :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
Wel een handig weetje .... kwam erachter dat sommige websites wel beetje traag laden. Heb even op het chromeos forum gekeken en ik bleek niet de enige te zijn. Lag aan de wifi instellingen op de router. Dit wordt in de volgende chromeos release gefixt. Als je een te zware encryptie hebt met bijv tkip moet je deze eens terugzetten naar alleen WEP encryptie. Hij vliegt over t internet nu.

Ik weet t ... wie gebruikt nu nog wep encryptie ... maar t is maar tijdelijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
sorry haha 2 x dezelfde post mmm effe bakkie koffie drinken dan maar :X

[ Voor 89% gewijzigd door struik978 op 14-07-2011 09:32 . Reden: dubbele post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
Ben intussen ook in het bezit van een Chromebook met 3G. Tele2 verbinden lukt niet via 3G, terwijl KPN het wel doet. Ik vermoed dat het een bug is. Verder verandert het scherm nu en dan uit zichzelf van helderheid, vermoedelijk ook een bug. Verder toch wel een mooi laptopje.

Nu afwachten wat Google ermee gaat doen. Ze zullen verwacht ik geen nieuwe varianten uitbrengen, aangezien het hele idee juist is om af te komen van de eindeloze hardware upgrades. De upgrades die er gaan komen zullen allemaal aan de andere kant van de 'lijn' zijn.

Ik dat Google andere systemen zal gaan uitsluiten van dit proces en dat je dus een computer van hun moet kopen om het proces mee te maken. Zie het als een kaartje om toegelaten te worden tot de 'club'.

God morks in wysterious ways.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzanten
  • Laatst online: 13:00
Kun je niet in de instellingen handmatig de apn wijzigen?

Wat betreft de helderheid, dit komt door de ingebouwde lichtsensor.

• SpeedySK
Iemand al wat meer info over de offline beschikbaarheid van Docs en Calender?

Heb me Chromebook van de week tijdens me eerste colleges gebruikt, me aantekeningen gemaakt in Docs.
Werkt echt makkelijk en snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Het zou binnenkort moeten gebeuren...

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
speedy_kevin schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 23:12:
Iemand al wat meer info over de offline beschikbaarheid van Docs en Calender?

Heb me Chromebook van de week tijdens me eerste colleges gebruikt, me aantekeningen gemaakt in Docs.
Werkt echt makkelijk en snel :)
http://gmailblog.blogspot...dar-and-docs-without.html :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcmiddendorp
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-04 07:18
Wat een onzinnig apparaat, als je google chrome hebt als browser heb je precies hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Heb jij er een?
Ik wil niks ander meer, maar misschien ben ik een onzinnig persoon :+

Het heeft meer voordelen. Vooral het gemak. Ik wil en hoef geen onderliggend OS. Jij wel? Dan is het niks voor jou ;)

Getiept vanaf mijn Chromebook.

[ Voor 7% gewijzigd door RielN op 04-09-2011 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Ik ben nu wel nieuwsgierig, kun je ze eens noemen? De enige voordelen die ik heb kunnen destilleren uit dit topic zijn de accuduur en het feit dat je geen onderhoud hoeft te plegen. Zijn er nog meer voordelen?

[ Voor 4% gewijzigd door 8088 op 04-09-2011 17:36 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-05 13:11
Voor mij zou het niks zijn. De voordelen van dit concept wegen niet op tegen de nadelen. Er zijn zat applicaties waarvoor ik een echte cliënt nodig heb. Daarbij: de afhankelijkheid van een internetconnectie en diensten van externe partijen zie ik niet zitten. Voor de prijs hoef je het trouwens helemaal niet te doen: ik zie in de pricewatch dat een Chromebook met al z'n beperkingen evenveel kost als een zeer capabele netbook.

Nee, Chromebook lijkt me niets. Het lijkt vooral een marketingconcept te zijn: men wil mensen aan appstores binden. Dat werkte met iPhone en iPad zo en dat is hier niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Het is snel, start bliksemsnel op. Maar het belangrijkste voor mij is het ontbreken van de sores van een onderliggend OS wat ik gebruik.

Het is een terminal naar het web. Niet meer dan dan! En ik wíl niet meer dan dat. Ik heb ook niet meer nodig. Jij wel? Dan is het niks voor jou. Ik heb windows netbook hiervoor gehad en die was zeker krachtiger dan deze chromebook. Maar, het was rommelig, werd traag en je moet toch weer bezig zijn met je Windowsinstallatie. bovendien gebruikte ik ook daar alleen maar de browser. Binnen enkele seconden aan de gang. Hij zit er goed uit. Goed scherm, fijn toetsenbord. Ik heb geen laadkabel meer bij me op het werk, enkel de chromebook (met GEMAK een hele werkdag).

En echt een marketingconcept is het niet, ik kan me niet voorstellen dat hier heel veel van verkocht wordt. Het is een ideologie, je neemt enkel diensten af van het web, je betaalt wat je gebruikt. Deze hardware past in die ideologie.

Je kunt inderdaad een laptop kopen en chrome erop zetten. Veel plezier met windows update! Ik heb daar geen zin meer in, simpel. Ja, het is wellicht minder rationeel dan je verwacht, maar zelfs mijn vriendin grist het ding constant uit mijn handen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikEgg
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-01 13:31
speedy_kevin schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 12:28:
Me Chromebook werkt probleemloos met de wifi in de NS intercitys!

EDIT: Iemand al ervaring met het Eduroam netwerk?
Ik ben verbonden maar erg instabiel, hij blijft reconnecten om de minuut.
Ik zit nu te kloten met eduroam op m'n chromebook aan de TU Delft maar ik krijg hem niet aan de praat. Bestaande handleidingen (voor Windows, Linux of Mac OS) geven aan dat de een EAP-TTLS en de ander PEAP nodig heeft, maar op m'n chromebook werken die allebei (vooralsnog) niet met verder standaardinstellingen.

Weet iemand de instellingen om een chromebook met eduroam (van TU Delft) te laten verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Geen idee, EAP-TTLS wordt wel ondersteund.

Kom je wijzer uit de netwerk-tools in Chrosh??

(ctrl-alt-T) en 'help'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

RielN schreef op maandag 05 september 2011 @ 00:39:
Je kunt inderdaad een laptop kopen en chrome erop zetten. Veel plezier met windows update!
Windows :? Waarom niet Chrome OS?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Dat is ook een optie, en voor de gemiddelde tweakert wel aardig. Ik heb ervaring met de Hexxeh builds van een jaar terug en dat was gewoon Linux/Ubuntu met Chrome. Ik geloof dat het nu wel een zelfstandig OS is geworden.

Wellicht dat ik het eens ga proberen, maar in de winkel krijg je nu enkel Chromebooks. En ja, ze zijn, voor wat hardware betreft, aan de prijzige kant op dit moment.

Het blijft echter een erg fijn apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ben benieuwd wanneer winkels als Media Markt deze Chromebooks groots gaan lanceren in Nederland.. Ik zie zeker wel toekomst in deze verbeterde 'netbooks'. Zeker met oog op schoolwerk zie ik een Chromebook zeker wel zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-05 00:13
En waarom zou je wel een Chromebook kopen als hij bij de Media Markt ligt en niet nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
arnoud_h schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 22:20:
En waarom zou je wel een Chromebook kopen als hij bij de Media Markt ligt en niet nu?
Omdat ik liever een product toch in de winkel koop ipv online. Zeker bij een 'unstable/onaf' product als de Chromebooks. Als er dan iets mee is, dan kan ik altijd terug naar de winkel. Als ik hem online koop wordt dit alleen maar lastiger.

Dat neemt echter niet weg dat ik er potentie in zie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan2011
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-06 11:17
Naar aanleiding van mijn vraag of het netwerk van de Vrije Universiteit ondersteund gaat worden, kreeg ik het volgende antwoord:
Anoniem: 399857 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:22:
Yes, EAP certificate-based networks are already supported in the latest versions of Chrome OS.
Na zorgvuldig uitproberen is het me helaas niet gelukt om te verbinden met het netwerk. De instellingen kan ik allemaal opgeven, maar een eigen, opgeslagen certificaat kan ik niet kiezen via de bestandskiezer. Er staat wel een vakje met "Other" bij User Certificate, maar als ik daar op klik krijg ik geen dialoogvenster om er 1 uit te zoeken.

Zou u mij misschien verder kunnen helpen? Of kan ik met Google hierover contact opnemen? Zeer veel dank voor uw hulp.

--
De netwerk details:
Netwerk authenticatie/encryptie: WPA2 Enterprise/AES (WPA Enterprise/TKIP)
Beveiligings protocol: 802.1x EAP-TTLS/PAP

Anoniem: 225881

Hoi,

heb sinds donderdag een Chromebook, Samsung 3G, gewonnen tijdens een Google Apps event. Ik krijg hem nog niet aan de praat met mijn googleapps logon, maar wel met gmail account. Ik ben er erg blij mee, heb ook een iPad, maar die heb ik al twee dagen niet aangeraakt.

Vrouwlief is er ook niet af te meppen. Heb met een netbook niet veel ervaring behalve dat ik die keren dat ik er op zat ze erg traag vond.

Moet nog wel wennen aan het ontbreken van een harde schijf met data en dergelijke, maar dat komt vast goed. Nu alleen mijn eigen google-apps er nog aan hangen en dan gaat mijn laptop in een kast denk ik...

iemand nog een tip om een filmpie te streamen vanaf mijn mediaplayer/NAS??

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Ik vindt het vervelend dat er geen capslock op zit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
In de dev of betamodus beide shift-toetsen indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Anoniem: 225881 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 23:40:
Hoi,

heb sinds donderdag een Chromebook, Samsung 3G, gewonnen tijdens een Google Apps event. Ik krijg hem nog niet aan de praat met mijn googleapps logon, maar wel met gmail account. Ik ben er erg blij mee, heb ook een iPad, maar die heb ik al twee dagen niet aangeraakt.

Vrouwlief is er ook niet af te meppen. Heb met een netbook niet veel ervaring behalve dat ik die keren dat ik er op zat ze erg traag vond.

Moet nog wel wennen aan het ontbreken van een harde schijf met data en dergelijke, maar dat komt vast goed. Nu alleen mijn eigen google-apps er nog aan hangen en dan gaat mijn laptop in een kast denk ik...

iemand nog een tip om een filmpie te streamen vanaf mijn mediaplayer/NAS??
Gek, mijn Apps account pakt ie in een keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Haakontje schreef op zondag 11 september 2011 @ 18:44:
[...]

Omdat ik liever een product toch in de winkel koop ipv online. Zeker bij een 'unstable/onaf' product als de Chromebooks. Als er dan iets mee is, dan kan ik altijd terug naar de winkel. Als ik hem online koop wordt dit alleen maar lastiger.

Dat neemt echter niet weg dat ik er potentie in zie ;)
Gewoon naar Coolblue gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-06 15:56
Vraagje aan de mensen met een chromebook.

Hoe luister je muziek? Ik ben zelf een fervent Spotify luisteraar maar hoe doe je dat op een chromebook..? Ben even de de Web Store ingedoken maar ben geen extensie tegengekomen. Kan je dan alleen muziek luisteren via Youtube? Zou toch wel erg jammer zijn.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Of losse MP3's afspelen, Soundcloud of een andere webapp. Maar Spotify nog niet, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Ja precies, ok. Zou super chill zijn als er een Spotify web app zou komen natuurlijk. Headphones derin, muziekje erbij, Google Docs aansligeren en je kunt heerlijk werken. Tuurlijk, kan op een normale netbook/laptop ook maar de Chromebook maakt het denk ik een stuk gemakkelijker.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Ik heb je vraag doorgespeeld naar Google, zodra ik een antwoord heb laat ik het je weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedySK
Ik zelf luister mijn muziek via Google Music.
Momenteel in beta (als iemand hier een invite wil DM maar)

Is ook een mooie extensie voor beschikbaar waardoor die te besturen is vanuit de browser en aan Last.FM gekoppeld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Mensen, hoe is Docs bij jullie? Hier is die niet vooruit te branden namelijk. Zo traag dat er niet te typen valt.. Zou dit aan de omvang van het document kunnen liggen of heeft de Chromebook gewoon te weinig spierballen om dit goed voor elkaar te boksen? (Zou toch erg cynisch zijn..)

Moet er trouwens wel bij zeggen dat ik op het DEV channel zit. Zou kunnen dat dit van negatieve invloed is uiteraard.

[ Voor 17% gewijzigd door JKratos op 02-10-2011 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prev
  • Laatst online: 27-05 17:16
Misschien zijn deze vragen al beantwoord, excusez-moi.

Hoe luister ik naar muziek(die nu op de hardeschijf staat), kan je die ook ergens online bewaren? Of moeten we wachten tot Google Drive online is? En heeft het een Diskdriver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:34
JKratos schreef op zondag 18 september 2011 @ 23:35:
Vraagje aan de mensen met een chromebook.

Hoe luister je muziek? Ik ben zelf een fervent Spotify luisteraar maar hoe doe je dat op een chromebook..? Ben even de de Web Store ingedoken maar ben geen extensie tegengekomen. Kan je dan alleen muziek luisteren via Youtube? Zou toch wel erg jammer zijn.
Dat doe je dan toch gewoon met de Spotify WebPlayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Grote DOCS zijn helaas aan de trage kant.

Ik gebruik overigens Google Music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Ik ken hem en heb hem ook geprobeerd maar die site is zo ruk dat ik niets af kan spelen. Als het zou werken; grandioos! Maar tot die tijd doe ik het ook met Google Music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Presteren alle chromebooks gelijk?

Pacekeeper online browsertest:

Afbeeldingslocatie: http://i.imm.io/aobd.jpeg

[ Voor 6% gewijzigd door RielN op 16-10-2011 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik vind chromebooks eerlijk gezegd maar niks. Van netbooks kan ik nog begrijpen dat mensen het handig vinden, het is superdraagbaar en je kan er volwaardige toepassingen op draaien. Tablets zijn ook nog best handig, maar waarom wil je in godsnaam een netbook waar je niet eens je lievelingstoepassingen op kan draaien? En dan nog, een gewone netbook is goedkoper en veel handiger. Wil je chrome dan gebruik je maar google chrome.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Heb je er een?
Gebruik hem nu al 4 maanden full-time voor werk en privé. Het is héérlijk.

Mijn lievelingstoepassingen (?) werken allemaal online. Als jij nog niet zover bent, dan moet je het vooral bij die vervelende windows-netbooks houden. Dat is gewoon ergernis ten top hoor, zo'n ding. Been there, done that.

Ik wil maar één ding, en luister goed, ik wil maar één ding: INTERNET.

Laten we in het midden wat voor voordelen chromebooks bieden in het bedrijfsleven in de zin van onderhoud. Als ik al eens zie hoe onze systeembeheerder de handen vol heeft aan de meest onnozele laptopproblemen van de gebruikers... dan kan hij zich nu eens op het systeem richten in plaats van op de OSsen!

Maargoed, de voordelen van een Chromebook zijn evident, de vraag is alleen heb JIJ er wat aan. Blijkbaar niet, en ik wil me nog minder laten zeggen wat ik moet gebruiken ;)

Andere bench:

Afbeeldingslocatie: http://i.imm.io/aodV.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 422741

Wat ik mijzelf nu werkelijk afvraag, is:
Waarom heeft Nederland nog geen
"Probeer-Uit" Google store, wij NLers
willen altijd eerst iets met de (handen)
bekijken.

En twee, waarom wordt er geen Chrome
OS-distro uit gebracht. Ik denk dat er genoeg
X86 gebruikers, zoals de eee' rs, de HP mini
boys and girls, Google Chroom willen uitproberen
op hun Netbook. Ikzelf zie daar ook wel de voordelen
van in. Lijkt mij ook een goede marketing. En wanneer
het bevalt dan is de stap maar heel klein van een 10.1"
naar een bijna 13" scherm. En dik €400,00 armer, want
je moet het met me eens zijn, erg prijsvriendelijk zijn de
ChromeBooks nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Een vraag van een nieuwe Chromebook gebruiker:

Wat moet de knop doen tussen de "fullscreen" knop en de "helderheid omlaag" knop? Deze knop moet volgens mij schakelen tussen verschillende tabbladen maar het enige wat ik zie is dat mijn beeld even smaller wordt en dan weer terug veert naar volledige breedte. Iets functioneels heb ik nog niet kunnen bespeuren...

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Als je een normaal en een incognito venster open hebt staan dan kun je daarmee wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

Weer wat geleerd, naast verschillende tabbladen heb je dus ook nog vensters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357727

druk een ctrl + alt + ? dan krijg je een overzicht van de ctrl en alt snel toetsen best handig.

Werk nu (zakelijk) ruim een maand met de chromebook en in heb begin is het even wat onhandig omdat je niet de sneltoetsen weet etc maar na 2 weken weet je niet meer beter en ik moet zeggen ik begin nu ook echt gebruik te maken van google apps en vooral docs.

Mijn ouders hadden een pc met windows en bij elk mailtje of website welke ze bezochten waren ze bang dat ze een virus binnen zouden krijgen, nu heb ik ze 1 week geleden een chromebook gegeven en die zijn helemaal gelukkig ze kunnen niks meer fout doen kunnen rustig ergens op klikken zonder angst kunnen met de kinderen video gesprekken voeren ideaal voor ouderen de chromebook.

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 357727 op 01-11-2011 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

Thanks, sneltoetsen zijn inderdaad erg handig en heb ook een aantal toetsen geleerd die ik nog niet gebruikte op mn normale Chrome. Hier en daar gebeurt er nog iets onverwachts, CTRL+Enter om "www." en "com" toe te voegen doet het bijvoorbeeld niet hier.

Edit:
Geüpdate naar Beta channel, nu doel CTRL+Enter het wel!

[ Voor 11% gewijzigd door Twee Dee op 01-11-2011 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Anoniem: 422741 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:27:
Wat ik mijzelf nu werkelijk afvraag, is:
Waarom heeft Nederland nog geen
"Probeer-Uit" Google store, wij NLers
willen altijd eerst iets met de (handen)
bekijken.

En twee, waarom wordt er geen Chrome
OS-distro uit gebracht. Ik denk dat er genoeg
X86 gebruikers, zoals de eee' rs, de HP mini
boys and girls, Google Chroom willen uitproberen
op hun Netbook. Ikzelf zie daar ook wel de voordelen
van in. Lijkt mij ook een goede marketing. En wanneer
het bevalt dan is de stap maar heel klein van een 10.1"
naar een bijna 13" scherm. En dik €400,00 armer, want
je moet het met me eens zijn, erg prijsvriendelijk zijn de
ChromeBooks nog niet.
http://chromeos.hexxeh.net/vanilla.php

• JKratos
Wat is jullie reactie op de nieuwe versie die vandaag is uitgekomen? Systeem lijkt allemaal wat vloeiender en sneller te reageren en alles te laden maar het kan nog een stuk sneller. Nieuwe inlogscherm is wel zeer mooi!

Hoewel ik dat eigenlijk zelden zie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
FYI: Release notes R15:

Features
  • Read-only support for NTFS formatted external storage
  • Native Client support allows subset of web apps to run C++ and Java code in a sandboxed environment
    • This change will unlikely be noticed by most users but helps create rich web apps that run on Chrome OS.
UI Changes
  • Visual Indication of Offline-Capable Apps
    • When device is offline, Apps that are not offline capable appear on the new tab page in greyscale. Offline-capable apps are shown in color.
    • Once connectivity is reestablished, all apps should appear in color
  • Revamped appearance of log in screen
    • 2-step authentication occurs at initial log in
  • Revamped New Tab Page
    • Ability to drag and drop web apps
    • Ability to create pages (double click on bar to rename pages)
    • 'Recently closed' sites now appears as a collapsed list in lower right
  • 'Music' and 'Games' web app folders are installed on the new tab page by default.
    • These folders can be removed like any other App by a two-finger click and selecting 'Uninstall'
Connectivity
  • Ability to set prefered networks
    • To set a prefered network, when in range of the network select Wrench > 'Settings' > 'Internet,' hover over the network name and select 'Options...' and select the 'Prefer this network' checkbox.
En ander nieuws: hij is sinds kort ook bij bol.com te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Hmm, die update dan maar is binnenhalen.

Heeft iemand de chromebook al kunnen verbinden met het eduroam netwerk (van TU Delft)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Heb hem zelf aan eduroam van de HU gehangen. Gaat prima. No problemo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Voor de mensen die er op zaten te wachten: de Chromebooks zijn 50 euro goedkoper geworden. Zowel bij Bol.com als bij Laptopshop.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Volgens geruchten van een halfjaar terug, wilt Google zijn nieuwe Chromebooks uitrusten met Core i-processors. Echter heb ik er niks meer over turug kunnen vinden.

Iemand meer informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzanten
  • Laatst online: 13:00
Het is ook bij geruchten gebleven voor zover ik kan zien. Wellicht gaat de elektronicabeurs CES volgende week meer info brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

Na een aantal maanden ervaring: super de Chromebook. Nog niet als primaire kantoorlaptop (ivm dual screen en grote Excel sheets) maar alles buiten kantoor is alleen nog maar Chromebook...

Ecosysteem met bookmarks en apps syncen, veel apps en data in de cloud dus geen lokaal gekloot of op een intranet. De iPad gebruikte ik thuis al niet meer (alleen Twitter is op de iPad enorm goed te doen) en heb ik inmiddels zelfs weggegeven aan een collega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Even een vraagje, ik heb al een tijdje een Chromebook (Samsung 5 met 3G) en vind het een prima device!
Nu ben ik alleen verhuisd en zit ik even zonder vaste internet lijn (gelukkig maar een week :)). Nu wou ik mijn T-mobile simkaart (met onbeperkt internet) in mijn Chromebook doen (zoals je weet zit er een KPN prepaid kaart in als je hem koopt).

Deze simkaart wordt erkend, pin unlock werkt, ik zie vol bereik maar als ik op connect druk is het eigenlijk altijd connection failed.

Zijn er mensen die dit werkend hebben gekregen? En zo ja, hoe? Specifieke settings moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Ik ben sinds hele lange tijd weer eens terug op de 'stable'. De beta en de dev versie waren voor mij echt onwerkbaar geworden...Tabbladen die continue crashen...Tabbladen die elke keer reloaden als je van tabblad wisselt :?

Het lijkt nu wel alsof hij weer 10x zo snel is met alles!
Al mis ik gelijk wel alle nieuwe functionaliteit die nog niet in de stabiele versie zit (Google Drive..Nieuwe bureaublad)

Op welke versie werken jullie?

[ Voor 4% gewijzigd door TripleQ op 15-05-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Sowieso wat rustig rond die chromebooks (in dit topic, maar verder hoor ik er ook maar weinig over). Niet echt een hit, geloof ik. Hoe staan jullie, de gebruikers, er tegenover? Zou je hem zo weer kopen, of is het inderdaad gewoon een leuk speeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Wij zijn afgehaakt vanwege het ontbreken van fatsoenlijke offline mogenlijkheden voor gmail en docs (zelfs nu voor gmail heb je voor online en offline twee verschillende interfaces). Een leuk concept maar in deze tijd krijg je zelden een tweede kans, zeker nu we Asus Transformer Primes gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Ik ben altijd online, gebruik hem zelden buitenshuis...En in dat geval tap ik het internet van mijn smartphone af...

Maar verder bevalt die mij wel goed hoor...Kan der eigenlijk alles mee wat ik op een gemiddelde avond mee wil op de bank. Staat aan binnen een paar tellen, de accu gaat zeer lang mee. Precies wat ik dus wil.

Alleen kwa snelheid is die soms dus een een beetje laggy. Maar heb meer het idee dat het ligt aan Chrome die een beetje brak omgaat met zijn geheugen dan aan het ding zelf. Al lijkt dat nu in de stabiele versie vooralsnog opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
JoetjeF schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 17:14:
Wij zijn afgehaakt vanwege het ontbreken van fatsoenlijke offline mogenlijkheden voor gmail en docs (zelfs nu voor gmail heb je voor online en offline twee verschillende interfaces). Een leuk concept maar in deze tijd krijg je zelden een tweede kans, zeker nu we Asus Transformer Primes gebruiken.
Daar kun je uberhaupt niet fatsoendelijk mee op GDocs werken. Beetje raar.
Overigens: die Offline mogelijkheid voor Gmail en Docs werkt prima? Word-docs kun je sinds drive zelfs bewerken. Overigens heb ik ook nooit die offline mogelijkheid nodig... internet is er altijd, en die keren dat ik het niet heb is echt niet genoeg om me van de Chromebook af te houden :)

I love this thing. Maar hij moet wel nog een beetje sneller inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Room42 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 16:57:
Sowieso wat rustig rond die chromebooks (in dit topic, maar verder hoor ik er ook maar weinig over). Niet echt een hit, geloof ik. Hoe staan jullie, de gebruikers, er tegenover? Zou je hem zo weer kopen, of is het inderdaad gewoon een leuk speeltje?
Jep.
We gaan er nu 10 aanschaffen en bij de bedrijven demonstreren van de zomer. Ze hebben erg veel potentieel, ik wacht op de nieuwe versie.

Het is precies zoveel hit als Google verwachtte ga ik van uit :) De Chromebox komt uit en die is bedrijfsmatig erg interessant, zeker in combinatie met Google Apps en een goed gekoppeld CRM en andere tools, zoals VOIP.

Je hebt wel wat makkelijk veranderende bedrijven nodig. Ik denk dat Chromebooks voor de particulier teveel competitie hebben van de tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
offtopic:
Lekker nuttige multipost, RielN. Daar hebben we de Edit-knop voor, he? ;)

Wel grappig, die tegenstrijdige ervaringen. (Ja, dat RielN fan is, wist ik al ;)).
Ik ben inderdaad particulier ook voor de Transformer Prime gegaan, omdat ik toch ook graag een tablet wilde (sterker nog, het toetsenbord moet nog aangeschaft worden).

Ik vind nog steeds het idee van de Chromebook goed. Zakelijk moet je inderdaad een bedrijf hebben met flexibele gebruikers. Ik verwacht eerder dat je voor enkele gebruikers de chromebook in zult zetten en dan voor de vaste staf (secretaresses etc) normale notebooks/desktops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Uiteraard, ik ben fan. Ik verdien er mijn brood mee ;) Maar ben ook overtuigd van de voordelen.

Waarom zou de vaste staf netbooks/notebook moeten hebben? Juist een enkeling die echt niet anders kan denk ik... maar daar vinden we ook wel een makkelijker oplossing voor. Een paar bedrijven gebruiken al geen Office meer en spreken ook duidelijk uit daar vanaf te willen.

Overigens worden de laptops wel gebruikt hoor, door alleen een browser te gebruiken kunnen ze weer 2 jaar mee! :)

Ik heb hier nog een tablet liggen, maar die doet ook niet meer dan liggen. Ik heb een Note, en daarmee kan ik de dingen die ik normaal op de tablet zou doen, denk ik?

Maar dit topic werd weer eens aktief en over de Chromebook babbelen is wel leuk. Want, nee, er zijn niet veel gebruikers dus ook weinig ervaring te delen. Op G+ heb ik een kringetje die wel aktief is, maargoed. Overigens, mooie nieuwe mogelijkheden en interface!

[ Voor 30% gewijzigd door RielN op 15-05-2012 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Werk jij zelf wel met de dev versie dan? Want ik werk nu dus alweer een halve dag met de stabiele versie, en echt een verademing! Vraag mezelf alleen af als ik nu weer naar de dev ga, of die weer zo traag en instabiel wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
TripleQ schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:37:
Werk jij zelf wel met de dev versie dan? Want ik werk nu dus alweer een halve dag met de stabiele versie, en echt een verademing! Vraag mezelf alleen af als ik nu weer naar de dev ga, of die weer zo traag en instabiel wordt
Eerlijk? Stable ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Ik gebruik allerlei apparaten, net wat het makkelijkst is.

Mijn chromebook staat nog in de dev versie, maar ik zie het voordeel van die nieuwe windowmanager niet zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

Ik gebruik de beta versie en merk eigenlijk weinig van instabiliteit. Hier en daar loopt er eens een flash pagina vast maar dat is het dan ook wel. Af en toe laggy inderdaad maar net voldoende snelheid om niet echt te irriteren. De offline mogelijkheden vallen inderdaad nog tegen maar daar staat tegenover dat er altijd wel een connectie beschikbaar is, desnoods via tethering. Op zich begrijpelijk dat de software zich eerst op het cloud-only concept wagen. Met de lancering van Google Drive en de grafische editor (met veel meer mogelijkheden dan paint) gaat het echt meer en meer bestanden de cloud in trekken - en dat is echt een goede zaak!

Op kantoor is het nog altijd de traditionele laptop - vooral omdat hier en daar nog eens een bestand in een zwaarder formaat ge-edit moet worden (de zeldzame Visio file) maar vooral omdat ik met 2 beeldschermen werk. Overal buiten kantoor is het de Chromebook. Binnenkort concurrentie van de Galaxy Tab 2 maar het is akelig stil rond die lancering...

(En dan een thuislaptop voor wat film- en muziekopslag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Hmm vanavond dan misschien toch nog weer naar de Beta gaan...
Zit Google Drive daar ondertussen al in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
TripleQ schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 09:30:
Hmm vanavond dan misschien toch nog weer naar de Beta gaan...
Zit Google Drive daar ondertussen al in?
Jep.

Deze versie was exact dezelfde als de Dev van paar weken terug, de Dev is gisteren weer geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
hm. De dev van een paar weken terug was echt ontzettend instabiel. Zou graag drive integratie hebben, maar stable draait wel lekker eigenlijk. (en van stable -> beta is wel makkelijk, maar andersom is wel een beetje een geklooi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Maverick schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 18:18:
hm. De dev van een paar weken terug was echt ontzettend instabiel. Zou graag drive integratie hebben, maar stable draait wel lekker eigenlijk. (en van stable -> beta is wel makkelijk, maar andersom is wel een beetje een geklooi)
Valt wel mee. usb stick erin, chrome:imageburner , schakelaar om en jé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Toch maar weer eens de beta build geprobeerd. Werkt lekker stabiel zo lijkt het. Jammer dat daar de drive integratie nog niet inzit..... Maarja, dev was de laatste keer nogal onwerkbaar (vooral voor de andere gebruiker :P )

Zijn er eigenlijk nog plekken waar inhoudelijk nieuws/discussie over chromebooks te vinden is? zou bijvoorbeeld wel wat willen lezen/zien over de drive integratie, of andere functies uit de laatste dev versies, maar vind niet echt fatsoenlijke sites hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
googlechromereleases.blogspot.com

Hier lees ik wel altijd wat de nieuwe functies in bepaalde versies zijn...
Maar echt een actief forum heb ik ook niet echt kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Weet iemand hoe lang het duurt om van dev release naar stable release? Ik wacht namelijk op OS 19 waar Aura-theme in zit :P

Actief forum is misschien de Chromebook Google group? https://groups.google.com...!forum/chromebook-central

Edit: Stable channel: This channel has gotten the full testing and blessing of the Chrome test team, and is the best bet to avoid crashes and other issues. It's updated roughly every two-three weeks for minor releases, and every 6 weeks for major releases.

Of geldt dit alleen voor de Chrome Browser?

[ Voor 72% gewijzigd door H92! op 18-05-2012 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
De releases van Chrome OS lopen grotendeels parallel aan Chrome Browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max2k9
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-05 13:31
Ik heb sinds kort ook een Samsung Chromebook, van een tweaker overgenomen.
Ik moet zeggen; het bevalt me zeer goed tot nu toe! Het is inderdaad even wennen zonder desktop enzo, en het voelt wel een beetje claustrofobisch om alleen een browserscherm te hebben, maar ik moet zeggen: hij doet precies wat ik wil en het houd me gefocust op waar ik mee bezig ben; geen afleiding in de vorm van games of andere onzin, enkel productiviteit.

Vooral over de accuduur ben ik zeer te spreken, echt heerlijk om zo lang zonder netstroom te hoeven!
Verder: lekker snel opstarten is toch ook wel prettig, ik zit me nu bij mijn desktop elke keer aan te ergeren.

Vond alleen dat de video playback niet zo soepel liep; 720p ging net eigenlijk, maar af en toe echt een storend stottertje. Hoe zit dat bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

max2k9 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:52:
Vond alleen dat de video playback niet zo soepel liep; 720p ging net eigenlijk, maar af en toe echt een storend stottertje. Hoe zit dat bij jullie?
Zelfde ervaring - soms helpt het om een aantal tabbladen te sluiten. Een enkele keer was het zelfs een extensie die ik uit moest zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
max2k9 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:52:
Ik heb sinds kort ook een Samsung Chromebook, van een tweaker overgenomen.
Ik moet zeggen; het bevalt me zeer goed tot nu toe! Het is inderdaad even wennen zonder desktop enzo, en het voelt wel een beetje claustrofobisch om alleen een browserscherm te hebben, maar ik moet zeggen: hij doet precies wat ik wil en het houd me gefocust op waar ik mee bezig ben; geen afleiding in de vorm van games of andere onzin, enkel productiviteit.

Vooral over de accuduur ben ik zeer te spreken, echt heerlijk om zo lang zonder netstroom te hoeven!
Verder: lekker snel opstarten is toch ook wel prettig, ik zit me nu bij mijn desktop elke keer aan te ergeren.

Als je in Youtube WebM / HTML5 kunt afdwingen gaat 720p prima, ik trek dan zelfs 1080p soms.

YouTube: YouTube - HTML5

Met rechtermuisknop (2 vingers) klikken op de video, dan zie je of je 'meer informatie over de flashplayer' wil of 'Over HTML5', bij het tweede geval gebruik je de HTML speler.

Deze is namelijk niet bij alle video's beschikbaar, vooral niet bij videoś met Ads.

[ Voor 12% gewijzigd door RielN op 24-05-2012 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max2k9
RielN schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 16:48:
[...]

Als je in Youtube WebM / HTML5 kunt afdwingen gaat 720p prima, ik trek dan zelfs 1080p soms.

YouTube: YouTube - HTML5

Met rechtermuisknop (2 vingers) klikken op de video, dan zie je of je 'meer informatie over de flashplayer' wil of 'Over HTML5', bij het tweede geval gebruik je de HTML speler.

Deze is namelijk niet bij alle video's beschikbaar, vooral niet bij videoś met Ads.
Bedankt voor de tip! Heb me gelijk aangemeld voor de trial.

Ben inmiddels ook aan het rondkijken in de beta channel. De aura-layout bevalt me zeer! Mooi dat er steeds verbeterd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan2011
  • Laatst online: 01-06 11:17
Na veelvuldig mailen is de ondersteuning voor het draadloze netwerk van de Vrije Universiteit in Amsterdam er eindelijk. Er is wel Chrome OS release 19 of hoger vereist, die ook komt met de nieuwe 'look' (de Aura Window Manager). Deze zit al geruime tijd in beta, maar komt denk ik ieder moment uit als stable. Er hoeft niks extra's geconfigureerd te worden; het werkt door invullen van het dialoogvenster met de instructies van de instelling. Dit maakt de laptop zeer geschikt voor school en studie.

Beetje laat bericht, maar leuk voor degene die willen weten of de Chromebook geschikt is voor hun studie. Buiten of het systeem je aanspreekt, werkt het in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Ah, mooi dat het opgelost is. Was het toeval dat ik afgelopen week een vaag mailtje van Google kreeg dat de ticket hierop verlopen was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max2k9
Op het eduroam netwerk van universiteit twente werkt alles iig vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Jonathan2011 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:13:
Na veelvuldig mailen is de ondersteuning voor het draadloze netwerk van de Vrije Universiteit in Amsterdam er eindelijk. Er is wel Chrome OS release 19 of hoger vereist, die ook komt met de nieuwe 'look' (de Aura Window Manager). Deze zit al geruime tijd in beta, maar komt denk ik ieder moment uit als stable. Er hoeft niks extra's geconfigureerd te worden; het werkt door invullen van het dialoogvenster met de instructies van de instelling. Dit maakt de laptop zeer geschikt voor school en studie.

Beetje laat bericht, maar leuk voor degene die willen weten of de Chromebook geschikt is voor hun studie. Buiten of het systeem je aanspreekt, werkt het in ieder geval wel.
Voor geinteresseerde scholen stellen we er een 3tal te leen, we gaan nu echt proberen of ze ingezet kunnen worden en daarmee die tablets wat tegenwicht te geven (die vind ik uiterst ongeschikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Die Chromebox gaat $329 US kosten. Zal denk ik wel 299 euro worden in NL. Leuke prijs voor een Chrome/Ubuntu/Windows/XBMC projectje. Ook erg interessant voor bedrijven. Dat auto-up-to-date lijkt mij erg top. Iemand een idee welke GPU er inzit? HD2000,3000,4000?

Hier de review:

http://www.engadget.com/2...hromebox-series-3-review/

APPLYitYourself.nl - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Pagina: 1 2 ... 16 Laatste