Powerpoint Online lijkt redelijk te werken met mijn Powerpoints tot nu toe
Misschien dat ik ook wel de switch naar Google Sheets ga maken. Eerst maar eens op zoek naar een leuke en betaalbare Chromebook.
Anoniem: 616444
Ik zou Google Sheets gebruiken, dat werkt naadloos met elkaar. Veel variatie en ook wat nieuwe dingen.Point schreef op woensdag 11 november 2015 @ 20:11:
Powerpoint Online lijkt redelijk te werken met mijn Powerpoints tot nu toeMisschien dat ik ook wel de switch naar Google Sheets ga maken. Eerst maar eens op zoek naar een leuke en betaalbare Chromebook.
Voor het geven van alleen presentaties kun je ook een Google Chromecast gebruiken en de presentatie dan vanaf je smartphone bedienen.
Hier gebruiken we ook google presentations om presentaties te geven, En de leerlingen kunnen het van hun chromebook zo naar het bord sturen dmv de op de beamer aangesloten chromecast. Super oplossing Een chromecast kan je al voor kleine €30,- kopen chromebook hoeft ook niet echt duur te zijn, zeker beter dan de apple die je nu gebruikt. Bijna alle nieuwere chromebooks houden het 8 uur of meer uit op een accu
http://techcrunch.com/201...desktop-on-an-hdmi-stick/
De chromebit is eindelijk uit. Jammer genoeg niet in Nederland.
De chromebit is eindelijk uit. Jammer genoeg niet in Nederland.
Chromebook bevalt nog prima, maar ik mis eigenlijk nog een functie:
Automatisch aanzetten van 'Require password to unlock from sleep' als ik buiten bereik van mijn thuis Wifi ben. Thuis heb ik die lock niet nodig (eigenlijk maar irritant), maar als ik hem ergens mee naar toe wel. Ik heb gezocht op google, maar nog niet echt iets gevonden. Op Android heb je iets van Tasker, maar zoiets bestaat niet voor Chromebook?
Iemand die me kan helpen?
Automatisch aanzetten van 'Require password to unlock from sleep' als ik buiten bereik van mijn thuis Wifi ben. Thuis heb ik die lock niet nodig (eigenlijk maar irritant), maar als ik hem ergens mee naar toe wel. Ik heb gezocht op google, maar nog niet echt iets gevonden. Op Android heb je iets van Tasker, maar zoiets bestaat niet voor Chromebook?
Ik kan je niet helpen, maar ik heb wel interesse in een oplossingkepler schreef op donderdag 19 november 2015 @ 17:43:
Chromebook bevalt nog prima, maar ik mis eigenlijk nog een functie:
Zou Smart Lock een oplossing kunnen zijn?
http://www.howtogeek.com/...-with-your-android-phone/
Mag ik even melden dat de accuduur van de Toshiba Chromebook 2 echt geweldig is?
Gisteren gebruikt van 10:00 tot 17:00, en vandaag weer van 11:00 tot 15:00 op 1 lading. Gewoon 11 uur gebruik zonder op te moeten laden
. Het scheelt daarbij wel dat ik binnen zit en dat de helderheid van het scherm dus op het laagste niveau staat.

Hallo,
Na een tijdje te hebben gekeken naar Chromebooks wil ik er nu toch echt een gaan kopen!
Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de Toshiba Chromebook 2 (zeker na het bericht hierboven). Is dit de Chromebook die ik op dit moment zou moeten kopen, of kijk ik ergens overheen?
Ik zoek het liefst: 4gb werkgeheugen, SSD, en passief gekoeld.
Na een tijdje te hebben gekeken naar Chromebooks wil ik er nu toch echt een gaan kopen!
Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de Toshiba Chromebook 2 (zeker na het bericht hierboven). Is dit de Chromebook die ik op dit moment zou moeten kopen, of kijk ik ergens overheen?
Dan kom je al wel snel op de Toshiba 2 uit, tenzij je echt een budget chromebook wil hebben.veertje35 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 17:58:
Hallo,
Anoniem: 451726
De Toshiba Chromebook 2 is een prima koop. Wel goed opletten welk model je koopt, het nieuwste 2015 model heet niet de Chromebook 3 maar ook Chromebook 2. Waardeloze naamgeving.veertje35 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 17:58:
Hallo,
Wil je een meer solide Chromebook die ook tegen gooi en smijtwerk kan dan is de nieuwe Dell Chromebook 2 een betere keuze. De Dell is gemaakt van carbon-fibre en een aluminium-magnesium body in tegenstelling tot de Toshiba 2 die vooral van plastic is gemaakt. Over de Dell kan ook gerust een glas cola overheen.
Acer heeft ook een aantal goede Chromebooks, met een goede bouwkwaliteit. Acer verkoopt op dit moment de meeste premium Chromebooks. Over wel of geen fan zou ik mij niet druk maken; bij Chrome OS is die altijd fluisterstil.
Goede vergelijking: http://www.computerworld....toshiba-chromebook-2.html
De Toshiba 2 2015 is nog niet te koop in NL, dus die zal je ook niet snel tegen komen. Die is ook niet fanlessAnoniem: 451726 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:17:
[...]
De Toshiba Chromebook 2 is een prima koop. Wel goed opletten welk model je koopt, het nieuwste 2015 model heet niet de Chromebook 3 maar ook Chromebook 2. Waardeloze naamgeving.
Wil je een meer solide Chromebook die ook tegen gooi en smijtwerk kan dan is de nieuwe Dell Chromebook 2 een betere keuze. De Dell is gemaakt van carbon-fibre en een aluminium-magnesium body in tegenstelling tot de Toshiba 2 die vooral van plastic is gemaakt. Over de Dell kan ook gerust een glas cola overheen.
Acer heeft ook een aantal goede Chromebooks, met een goede bouwkwaliteit. Acer verkoopt op dit moment de meeste premium Chromebooks. Over wel of geen fan zou ik mij niet druk maken; bij Chrome OS is die altijd fluisterstil.
Goede vergelijking: http://www.computerworld....toshiba-chromebook-2.html
De Dell Chromebook 13 is ook niet fanless en de goedkoopste optie is 520 euro hier in Nederland. Persoonlijk vind ik dat nog wat te veel, maar het is wel een hele goede chromebook.
Ja, daar ben ik nu mee bezig. Maar ik krijg de setup nog niet werkend op mn chromebook vreemd genoeg. Hij kan mijn telefoon niet vinden....Supremo schreef op maandag 23 november 2015 @ 19:57:
Als tijdelijke oplossing wil ik een chromebook kopen in de 13 á 14 inch range, bij voorkeur gebruikt omdat tijdelijk. Is er veel verschil tussen de Chromebooks van nu (2ghz +) en die van een á twee jaar geleden (1,4 a 1,7 ghz) qua performance?
Naar mijn idee niet, het verschil tussen 2gb en 4gb in ram merk je eerder.PaPa schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:56:
Als tijdelijke oplossing wil ik een chromebook kopen in de 13 á 14 inch range, bij voorkeur gebruikt omdat tijdelijk. Is er veel verschil tussen de Chromebooks van nu (2ghz +) en die van een á twee jaar geleden (1,4 a 1,7 ghz) qua performance?
Ik heb het eindelijk werkend gekregen en dat is een prima tijdelijke oplossing! Zo ingesteld dat mn telefoon automatisch unlocked als ik verbonden ben met het thuis-WIFI.Supremo schreef op maandag 23 november 2015 @ 19:57:
Het duurt alleen wel 2-3 seconden voordat de chromebook automatisch unlocked en ik moet nog 1x klikken. Allermakkelijkste blijft nog steeds om gewoon die lock uit te zetten (zoals dus blijkbaar wel kan op de telefoon). Voorlopig is dit dus een goede oplossing
Ik heb de Toshiba 2 meteen maar gehaald, heerlijk ding.
50 eur cashback bij mediamarkt dit weekend voor geïnteresseerden!
Top. Heb je wel het nieuwste model gekregen? Cashback acties zijn vaak voor om de oude voorraden op te ruimen. Anders snel omruilen! Het 2015 model is veel beter.veertje35 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:08:
Ik heb de Toshiba 2 meteen maar gehaald, heerlijk ding.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 616444 op 27-11-2015 18:23 ]
Ja was de nieuwste (CB30-B-104). Mediamarkt heeft een back friday actie ofzoAnoniem: 616444 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 18:22:
[...]
Top. Heb je wel het nieuwste model gekregen? Cashback acties zijn vaak voor om de oude voorraden op te ruimen. Anders snel omruilen! Het 2015 model is veel beter.
Dat is niet diegene die grasfluiter bedoelt, de 2015 versie is nog niet verkrijgbaar in NL. Desondanks heb je wel een goede deal denk ik!veertje35 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 20:16:
[...]
Ja was de nieuwste (CB30-B-104). Mediamarkt heeft een back friday actie ofzo
Klopt. De Toshiba Chromebook 2 model 2015 is de CB35-C3300 en CB35-C3350 en hebben een snellere processor, een verlicht toetsenbord en langere accuduur.kepler schreef op maandag 30 november 2015 @ 09:49:
[...]
Dat is niet diegene die grasfluiter bedoelt, de 2015 versie is nog niet verkrijgbaar in NL. Desondanks heb je wel een goede deal denk ik!
Op dit moment alleen verkrijgbaar in de USA, onduidelijk is wanneer deze in NL komen. Dus je hebt nu wel een goede deal want de luxere Dell is weer wat duurder.
Er zat vorig jaar ook een klein half jaar tussen de Amerika en Europa, rond oktober 2014 was de CB30-B-104 in Amerika te koop en bij ons pas begin maart 2015. Het zal me dan niet verbazen dat wij rond dezelfde periode(maart 2016) deze Chromebook kunnen verwachten.Anoniem: 616444 schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:47:
[...]
Klopt. De Toshiba Chromebook 2 model 2015 is de CB35-C3300 en CB35-C3350 en hebben een snellere processor, een verlicht toetsenbord en langere accuduur.
Op dit moment alleen verkrijgbaar in de USA, onduidelijk is wanneer deze in NL komen. Dus je hebt nu wel een goede deal want de luxere Dell is weer wat duurder.
We lopen in NL inderdaad genadeloos achter met Chromebooks.
Chromebooks worden ook veel minder verkocht hier dan in Amerika. Daar was verleden jaar de nummer 1, 2 en 3 van best verkochte laptops een Chromebook.
Nederland is veel te conservatief om zomaar een nieuw OS als de Chromebook heeft te accepteren.
Chromebooks worden ook veel minder verkocht hier dan in Amerika. Daar was verleden jaar de nummer 1, 2 en 3 van best verkochte laptops een Chromebook.
Nederland is veel te conservatief om zomaar een nieuw OS als de Chromebook heeft te accepteren.
*weg* spamheeft de C3300 en C3350 wel, maar aangezien de dollar nu ongeveer 1 op 1 staat zijn
ze niet echt voordelig. De 21% btw maakt ze een stuk duurder helaas. (ongveer €100,- duurder dan een CB30-104 (CB3340 is US model)
alhoewel de B3340 (CB30) het oude model kon je vorige week voor rond de €210,- kopen in de VS
ze niet echt voordelig. De 21% btw maakt ze een stuk duurder helaas. (ongveer €100,- duurder dan een CB30-104 (CB3340 is US model)
alhoewel de B3340 (CB30) het oude model kon je vorige week voor rond de €210,- kopen in de VS
[ Voor 20% gewijzigd door br00ky op 29-01-2017 14:39 ]
Ik ben opzoek naar iemand die voor mij op Chrome OS wil testen of de TeamViewer werkt met specifiek toegang tot een PC door deze te koppelen aan je account.
Ik wil graag vanaf een andere locatie met mijn (toekomstige) Chromebook remote toegang hebben tot mijn VM's op mijn thuis pc. Binnen mijn TeamViewer account heb ik mijn thuis pc toegevoegd op die manier hoef ik dus ook geen bevestiging te geven.
Mijn eerste wens ging eigenlijk uit naar Chrome Remote Desktop maar die geeft een verbindingsfout waarbij het waarschijnlijk te wijten is aan de netwerkinstellingen van mijn school linkje naar Google support pagina. Dit werkt overigens wel uitstekend als ik een VPN opzet(PIA) en dan Chrome Remote Desktop laat verbinden.
Ik heb zelf vanaf mijn Windows 8 laptop op school met Chrome (v47) de TeamViewer app getest het werkt wel maar ik ben niet zeker of dit nu ook zo goed werkt met Chrome OS op een Chromebook. Vandaar mijn vraag.
Kortom ik ben benieuwd naar iemand die wil testen of hij met de TeamViewer applicatie op Chrome OS in kan loggen op zijn TeamViewer account en zodoende remote toegang kan krijgen tot zijn andere machine zonder dat hij daarvoor een bevestiging hoeft te geven.
Ik wil graag vanaf een andere locatie met mijn (toekomstige) Chromebook remote toegang hebben tot mijn VM's op mijn thuis pc. Binnen mijn TeamViewer account heb ik mijn thuis pc toegevoegd op die manier hoef ik dus ook geen bevestiging te geven.
Mijn eerste wens ging eigenlijk uit naar Chrome Remote Desktop maar die geeft een verbindingsfout waarbij het waarschijnlijk te wijten is aan de netwerkinstellingen van mijn school linkje naar Google support pagina. Dit werkt overigens wel uitstekend als ik een VPN opzet(PIA) en dan Chrome Remote Desktop laat verbinden.
Ik heb zelf vanaf mijn Windows 8 laptop op school met Chrome (v47) de TeamViewer app getest het werkt wel maar ik ben niet zeker of dit nu ook zo goed werkt met Chrome OS op een Chromebook. Vandaar mijn vraag.
Kortom ik ben benieuwd naar iemand die wil testen of hij met de TeamViewer applicatie op Chrome OS in kan loggen op zijn TeamViewer account en zodoende remote toegang kan krijgen tot zijn andere machine zonder dat hij daarvoor een bevestiging hoeft te geven.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Gisteren de Dell Chromebook 13 besteld. Doorslaggevend was vooral de goede accuduur, glazen trackpad, mat Full HD beeldscherm, goede bouwkwaliteit en een snelle gebruikservaring. Dat ga ik op windows niet vinden voor 440 euro excl btw.
Ga hem vooral gebruiken om thuis te werken, zodat ik niet steeds mijn Macbook Pro van kantoor mee hoef te nemen. Belangrijk onderdeel is het gebruik van WordPress. Verder gebruiken we alle Google-diensten (email, drive, docs), dus die integratie zou ook goed moeten zijn.
Ben benieuwd hoe hij bevalt.
Ga hem vooral gebruiken om thuis te werken, zodat ik niet steeds mijn Macbook Pro van kantoor mee hoef te nemen. Belangrijk onderdeel is het gebruik van WordPress. Verder gebruiken we alle Google-diensten (email, drive, docs), dus die integratie zou ook goed moeten zijn.
Ben benieuwd hoe hij bevalt.
Je moet het vergelijken met teamviewer web. Hij verwijst mij iig door naar de webomgeving zodra ik op contact en computers klik. Dus tenzij jij het partner ID uit je hoofd kent blijf je zitten met de webomgeving. Wat opzich prima werkt en niet alleen op Chromebooks.True schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:00:
Ik ben opzoek naar iemand die voor mij op Chrome OS wil testen of de TeamViewer werkt met specifiek toegang tot een PC door deze te koppelen aan je account.
En met het laatste nieuws: nieuws: Toshiba stopt met consumentenlaptops in Europa
Verwacht ik niet dat de Chromebook 2 nog deze kant op komt
[ Voor 16% gewijzigd door fotografie999 op 21-12-2015 11:22 ]
Sinds 17 december staat er ook de HP Chromebook 14 G4 P5T65EA in de pricewatch.
Ben erg benieuwd of er heel toevallig iemand is die deze al in huis heeft. Zelf is er nog weinig te vinden over deze HP.
Ben erg benieuwd of er heel toevallig iemand is die deze al in huis heeft. Zelf is er nog weinig te vinden over deze HP.
Met alle respect is dit gelijkwaardig aan de 1,5 jaar oude Toshiba Chromebooks 2. Intel celeron 2940 met 4gb en 1920*1080. Dan kun je beter bij Paradigit de Dell Chromebook 13 bestellen.ncornelisse schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:27:
Sinds 17 december staat er ook de HP Chromebook 14 G4 P5T65EA in de pricewatch.
Gisteren de Dell 13 Chromebook binnen gekregen. Eerste indruk:
Positief:
-Heel goed trackpad
-Accuduur van 12 uur (!!!)
-Mooie afwerking
-Mooi scherm
-Snel
-Gebruiksvriendelijk
Negatief:
-Chrome schaalt niet mooi op 1080p. Tekst op 125% is prima, maar de tabbladen bovenaan zijn wat klein.
Al met al prima aankoop. Alles wat ik doe met een laptop, is hier prima op mogelijk. Vooral de bouwkwaliteit en fijn typen/scrollen vind ik erg belangrijk. In deze prijsklasse heb je bij windows laptops vooral dat ze goedkoop aanvoelen (540 euro). En die worden vaak al snel langzaam. Dat zou hier niet moeten gebeuren, omdat je eigenlijk iedere keer met een verse installatie begint (ook veilig).
Erg happy met de Dell Chromebook 13.
Positief:
-Heel goed trackpad
-Mooie afwerking
-Mooi scherm
-Snel
-Gebruiksvriendelijk
Negatief:
-Chrome schaalt niet mooi op 1080p. Tekst op 125% is prima, maar de tabbladen bovenaan zijn wat klein.
Al met al prima aankoop. Alles wat ik doe met een laptop, is hier prima op mogelijk. Vooral de bouwkwaliteit en fijn typen/scrollen vind ik erg belangrijk. In deze prijsklasse heb je bij windows laptops vooral dat ze goedkoop aanvoelen (540 euro). En die worden vaak al snel langzaam. Dat zou hier niet moeten gebeuren, omdat je eigenlijk iedere keer met een verse installatie begint (ook veilig).
Na lang wikken en wegen, reviews lezen en navraag toch de knoop doorgehakt en een Toshiba Chromebook 2(Toshiba CB30-B-104) gekocht bij CoolBlue. Ik wilde namelijk graag een Chromebook met een FHD scherm en lange accuduur, zonder dat die te duur wordt.
Heb 'm voornamelijk gekocht voor colleges en tekstverwerken met ook oog op de lange accuduur. Het wikken en wegen zit 'm eigenlijk in het feit dat ik al prima laptop heb voor school, eentje waar ik ook zonder problemen mijn VM's op kan draaien en dat kan op een Chromebook toch zeker niet. Maar mijn huidige desktop vervangende notebook kan dan weer niet erg lang op de accu. Ik wilde dan ook weer niet te veel gaan uitgeven voor een Chromebook, ook daarom ben ik niet gegaan voor de 2015 versie bij ChromeIT. 435,00 dus 85€ meer betalen voor een wat snellere CPU en backlit keyboard vond ik hiervoor dan ook zonde. Mijn doel is dus gewoon tekstverwerken met een lange accuduur. En als ik dan toch een VM moet draaien zou ik remote mijn desktop kunnen booten met een Raspberry Pi en dan met Chrome Remote of met Teamviewer werk te kunnen verzetten. -Dit is nog wel even een projectje waar ik naar moet gaan kijken-. Gezien we nu meer en meer in projecten gaan werken via de school labs zal dit toch wat minder noodzakelijk zijn.
Enige waar ik met wel een beetje aan stoor is inloggen in mijn Chromebook wat met mijn Google account moet. Ik zou graag een apart wachtwoord willen voor mijn Chromebook wat los staat van mijn Google account.
Over de Chromebook ben ik tot nu toe zeer tevreden, ik vind 'm er mooier uitzien dan op de foto's en hoewel het voor deze prijs vrijwel allemaal plastic is voelt die heel robuust maar zeer licht. Fantastisch om mee te werken.
Heb 'm voornamelijk gekocht voor colleges en tekstverwerken met ook oog op de lange accuduur. Het wikken en wegen zit 'm eigenlijk in het feit dat ik al prima laptop heb voor school, eentje waar ik ook zonder problemen mijn VM's op kan draaien en dat kan op een Chromebook toch zeker niet. Maar mijn huidige desktop vervangende notebook kan dan weer niet erg lang op de accu. Ik wilde dan ook weer niet te veel gaan uitgeven voor een Chromebook, ook daarom ben ik niet gegaan voor de 2015 versie bij ChromeIT. 435,00 dus 85€ meer betalen voor een wat snellere CPU en backlit keyboard vond ik hiervoor dan ook zonde. Mijn doel is dus gewoon tekstverwerken met een lange accuduur. En als ik dan toch een VM moet draaien zou ik remote mijn desktop kunnen booten met een Raspberry Pi en dan met Chrome Remote of met Teamviewer werk te kunnen verzetten. -Dit is nog wel even een projectje waar ik naar moet gaan kijken-. Gezien we nu meer en meer in projecten gaan werken via de school labs zal dit toch wat minder noodzakelijk zijn.
Enige waar ik met wel een beetje aan stoor is inloggen in mijn Chromebook wat met mijn Google account moet. Ik zou graag een apart wachtwoord willen voor mijn Chromebook wat los staat van mijn Google account.
Over de Chromebook ben ik tot nu toe zeer tevreden, ik vind 'm er mooier uitzien dan op de foto's en hoewel het voor deze prijs vrijwel allemaal plastic is voelt die heel robuust maar zeer licht. Fantastisch om mee te werken.
Batterijduur is echt 12uur? Want ik heb nu een Toshiba 2 (2015) en hij is echt perfect, behalve de accuduur. Die komt op ongeveer 6-7 uur. Op zich prima, maar net geen hele werkdag helaas.Bard1982 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 08:30:
Gisteren de Dell 13 Chromebook binnen gekregen. Eerste indruk:
Positief:
-Heel goed trackpad
-Mooie afwerking
-Mooi scherm
-Snel
-Gebruiksvriendelijk
Negatief:
Ik zit er over te denken om over paar weken te switchen naar de Dell 13 en deze door te geven aan mn moeder
Jazeker. Haal dat met regulier browsen. Komt vooral door de grote accu: 6-cel (67 W/u).kepler schreef op donderdag 24 december 2015 @ 18:52:
[...]
Batterijduur is echt 12uur? Want ik heb nu een Toshiba 2 (2015) en hij is echt perfect, behalve de accuduur. Die komt op ongeveer 6-7 uur. Op zich prima, maar net geen hele werkdag helaas.
Ik zit er over te denken om over paar weken te switchen naar de Dell 13 en deze door te geven aan mn moeder
Goede keus voor deze werkzaamheden, hier gebruik ik hetzelfde apparaat ook voor.True schreef op donderdag 24 december 2015 @ 17:09:
Na lang wikken en wegen, reviews lezen en navraag toch de knoop doorgehakt en een Toshiba Chromebook 2(Toshiba CB30-B-104) gekocht bij CoolBlue. Ik wilde namelijk graag een Chromebook met een FHD scherm en lange accuduur, zonder dat die te duur wordt.
Wat betreft het inloggen, je zou een 2e google account kunnen maken, maar dat zou ik dan weer storend vinden omdat je dan niet meteen bij je drive enz. kunt.
Ik gebruik smartlock in combinatie met mijn Galaxy S6, dan is er geen wachtwoord nodig als je telefoon unlocked in de buurt is van de chromebook..
Een Chromebook draait natuurlijk volledig om je Google account. Voor je eigen veiligheid wordt ook iedere keer je laptop volledig encrypt met je Google wachtwoord. Wil je het echt goed beveiligen dan is 2FO aan te raden, bijvoorbeeld met zo'n Yubikey.True schreef op donderdag 24 december 2015 @ 17:09:
...
https://www.google.com/landing/2step/

Smartlock is voor school niet handig met de toiletten naast de werkruimtes.darkrain schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 09:43:
[...]
Goede keus voor deze werkzaamheden, hier gebruik ik hetzelfde apparaat ook voor.
Wat betreft het inloggen, je zou een 2e google account kunnen maken, maar dat zou ik dan weer storend vinden omdat je dan niet meteen bij je drive enz. kunt.
Ik gebruik smartlock in combinatie met mijn Galaxy S6, dan is er geen wachtwoord nodig als je telefoon unlocked in de buurt is van de chromebook..
Een Yubikey is mij nu nog wat overdreven, ik heb 2step al sinds 2012 met een authenticator op de telefoon.Anoniem: 616444 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 17:57:
[...]
Een Chromebook draait natuurlijk volledig om je Google account. Voor je eigen veiligheid wordt ook iedere keer je laptop volledig encrypt met je Google wachtwoord. Wil je het echt goed beveiligen dan is 2FO aan te raden, bijvoorbeeld met zo'n Yubikey.
https://www.google.com/landing/2step/
[afbeelding]
Ik wil mijn ouders over laten stappen van een windows pc naar een chromebook. Nu willen ze wel graag een groot scherm, maar de enig e15 incher die ik kan vinden is de ACER Chromebook 15 CB5-571-C506. Zijn er mensen die er ervaring mee hebben? Ik heb m'n twijfels bij de cpu, maar das puur op de naam celeron gebaseerd.
Zijn er nog andere 15" chromebooks in nederland te vinden?
PSN: DutchTrickle PVoutput
Ik heb deze Acer Chromebook voor mijn vader van 73 gekocht en hij is er heel blij mee. Alles werkt snel en soepel zelfs als er tientallen tabs open staan met webfeud, gmail en facebook
. Hou er wel rekening mee dat een eventuele printer Google cloudprint moet ondersteunen.

Hm, printen. Das wel een dingetje waar ik nog niet aan gedacht had. Moet ik wel even voor ze nakijken.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Ik heb hier een draadloze Epson printer en die kan zelf met Google Cloudprint verbinden, werkt prima met ChromebookMaverick schreef op zondag 03 januari 2016 @ 17:21:
Hm, printen. Das wel een dingetje waar ik nog niet aan gedacht had. Moet ik wel even voor ze nakijken.
Je kan het dus op die manier oplossen (alhoewel er dan wel 60-100 euro bij komt voor de printer
Een raspberry Pi kan ook een oplossing zijn voor de Google Cloudprint, via chromium. Maar ik denk dat je printer dan wel over de nodige linux-drivers moet beschikken. Ik heb Google Cloudprint alvast niet voor mekaar gekregen via een Raspberry Pi voor mijn Xerox-printer (6125N), waar er geen linux-driver voor bestaat.
Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad
Nog een optie is een (Synology) NAS, maar ik denk niet dat zoiets al aanwezig is bij zijn ouderslukadad schreef op zondag 03 januari 2016 @ 18:08:
Een raspberry Pi kan ook een oplossing zijn voor de Google Cloudprint, via chromium. Maar ik denk dat je printer dan wel over de nodige linux-drivers moet beschikken. Ik heb Google Cloudprint alvast niet voor mekaar gekregen via een Raspberry Pi voor mijn Xerox-printer (6125N), waar er geen linux-driver voor bestaat.
Ik ben opzoek naar een Dropbox integratie op mijn Chromebook, ik kan twee apps vinden maar of ze echt legitiem zijn en hoe ze in elkaar steken kan ik niet vinden. Ook vind ik geen officiële informatie terug van Dropbox zelf.
Ik kom zelf op deze twee uit:
- https://chrome.google.com...ejdcmnlefjiknokhhafglcjdl
- https://chrome.google.com...mfllggclnjppbblobdhokjhe/
De eerste is of een legitieme versie met simpel een shortcut naar de dropbox site. Of niet legitiem.
De tweede is niet van dropbox zelf maar heeft wel een github pagina niks slechts over vinden, iemand ervaring hiermee of andere suggesties?
De eerste is of een legitieme versie met simpel een shortcut naar de dropbox site. Of niet legitiem.
De tweede is niet van dropbox zelf maar heeft wel een github pagina niks slechts over vinden, iemand ervaring hiermee of andere suggesties?
Ik heb deze en bevalt super. Chrome OS gaat totaal anders om met de hardware, die processor is echt razendsnel en meer dan genoeg. Het IPS-scherm en de trackpad zijn bovengemiddeld goed.Maverick schreef op zondag 03 januari 2016 @ 10:23:
Ik wil mijn ouders over laten stappen van een windows pc naar een chromebook. Nu willen ze wel graag een groot scherm, maar de enig e15 incher die ik kan vinden is de ACER Chromebook 15 CB5-571-C506. Zijn er mensen die er ervaring mee hebben? Ik heb m'n twijfels bij de cpu, maar das puur op de naam celeron gebaseerd.
Google Cloud print kan ook met je router met DD-WRT of TomatoUSB.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 616444 op 05-01-2016 22:21 ]
Het is natuurlijk logisch dat Google de concurrent niet ondersteunt. Ze willen dat je Google Drive gaat gebuiken. Dat zou dus ook mijn advies zijn: stap over. Anders blijft het aanmodderen met vage apps.True schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:57:
Ik ben opzoek naar een Dropbox integratie op mijn Chromebook, ik kan twee apps vinden maar of ze echt legitiem zijn en hoe ze in elkaar steken kan ik niet vinden. Ook vind ik geen officiële informatie terug van Dropbox zelf.
Ik vind het een super interessant concept, en ik ben 80% van mijn tijd meer bezig met het browsen van het internet, youtube filmpjes kijken etc.
En dit doe ik allemaal op mijn MacBook 12" ( wat bijna 10x zo duur is ) maar goed.. Voor het photoshop werk heb ik mijn Mac Mini die ruim voldoende is daarvoor..
Beetje in twijfel om misschien de MacBook toch weg te doen, al vind ik dat een prachtapparaat qua bouwkwaliteit, maar hij is duidelijk niet bedoeld om die-hard te gaan photoshoppen.
Probleem is dat ik momenteel met mijn werk nog studies combineer in IT, en heb wat schrik dat een Chromebook dan wat tekort komt zowel software als hardware.
En dit doe ik allemaal op mijn MacBook 12" ( wat bijna 10x zo duur is ) maar goed.. Voor het photoshop werk heb ik mijn Mac Mini die ruim voldoende is daarvoor..
Beetje in twijfel om misschien de MacBook toch weg te doen, al vind ik dat een prachtapparaat qua bouwkwaliteit, maar hij is duidelijk niet bedoeld om die-hard te gaan photoshoppen.
Probleem is dat ik momenteel met mijn werk nog studies combineer in IT, en heb wat schrik dat een Chromebook dan wat tekort komt zowel software als hardware.
Gebruik je toch gewoon je Mac Mini via teamviewer of chrome remote desktop als je de power nodig hebt? Daarbij komt nog dat je chromebook dan ook het zware werk niet moet doen, dat is voor je Mac.jmignolet schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:27:
Ik vind het een super interessant concept, en ik ben 80% van mijn tijd meer bezig met het browsen van het internet, youtube filmpjes kijken etc.
Sedert ik een plex server heb, op Windows 10, gebruik ik die ook via chrome remote desktop als ik iets nodig heb dat ik niet via mijn chromebook kan doen. Er komt hier geen windows laptop meer in huis, enkel nog chromebooks. Het beste van beide werelden, voor mij althans...
Is inderdaad een goede oplossing hiervoor.. Ik denk dat het overkill is om mijn MacBook te houden & dan nog een Chromebook aanschaffen.. Ik vrees dat de MacBook dan onder 't stof zal liggen.lukadad schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:55:
[...]
Gebruik je toch gewoon je Mac Mini via teamviewer of chrome remote desktop als je de power nodig hebt? Daarbij komt nog dat je chromebook dan ook het zware werk niet moet doen, dat is voor je Mac.
Sedert ik een plex server heb, op Windows 10, gebruik ik die ook via chrome remote desktop als ik iets nodig heb dat ik niet via mijn chromebook kan doen. Er komt hier geen windows laptop meer in huis, enkel nog chromebooks. Het beste van beide werelden, voor mij althans...
Maar dat doen ze dus wel, bij files kun je andere services toevoegen dus het wordt wel zeker ondersteund. Er is alleen naar mijn mening nog niet een app die het goed gebruikt. Bij link wordt er voor zo ver ik kan zien ook niet direct gebruik gemaakt van de API van dropbox via inloggen via je webbrowser om de app toegang te geven maar gaat via je login zelf. Dit is ook iets wat mij niet zo aanstaat.Ronald8 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:29:
[...]
Het is natuurlijk logisch dat Google de concurrent niet ondersteunt. Ze willen dat je Google Drive gaat gebuiken. Dat zou dus ook mijn advies zijn: stap over. Anders blijft het aanmodderen met vage apps.
En overstappen naar Google Drive in het algemeen is niet iets wat zo maar kan met 40GB aan dropbox files en meerdere schoolprojecten.
Hallo allemaal,
Ik heb een MacBook Pro 13 inch 256GB aangeschaft in verband met school. Ik wou graag een lichte maar snelle laptop, met een goede accuduur en helder scherm. Daarnaast had ik een verouderde desktop game PC. De game PC is helaas overleden. Ik ben van plan om mijn MacBook Pro 13 inch 256GB te verkopen en daarvan een Chromebook te kopen. Het geld dat ik dan overhoud wil ik ook nog een deel investeren in een nieuwe game PC. Ik had zelf de Google Chromebook Pixel op het oog. Hebben jullie misschien ideeën qua Chromebook modellen die wellicht interessant voor mij zijn?
De belangrijkste punten vind ik:
-Snelheid op het gebied van werken met documenten (Word, Excel, Powerpoint etc)
-Lange batterijduur (Een schooldag van maximaal 5 uur volhouden zonder op te hoeven laden)
-Fijn scherm om naar te kijken (Ik heb nu dat ik op de meeste laptop schermen de letters wazig zie, omdat ik een Retina scherm ben gewend)
-Licht gewicht (geen zwaar gewicht bovenop het gewicht van de boeken)
-Kleine voorkeur voor een SSD i.v.m. snel opstarten bij schoolles
Ik hoop dat jullie mij kunnen en willen helpen,
Groeten Bas
P.S Als ik in het verkeerde topic heb geplaatst dan mijn excuses daarvoor.
Ik heb een MacBook Pro 13 inch 256GB aangeschaft in verband met school. Ik wou graag een lichte maar snelle laptop, met een goede accuduur en helder scherm. Daarnaast had ik een verouderde desktop game PC. De game PC is helaas overleden. Ik ben van plan om mijn MacBook Pro 13 inch 256GB te verkopen en daarvan een Chromebook te kopen. Het geld dat ik dan overhoud wil ik ook nog een deel investeren in een nieuwe game PC. Ik had zelf de Google Chromebook Pixel op het oog. Hebben jullie misschien ideeën qua Chromebook modellen die wellicht interessant voor mij zijn?
-Lange batterijduur (Een schooldag van maximaal 5 uur volhouden zonder op te hoeven laden)
-Fijn scherm om naar te kijken (Ik heb nu dat ik op de meeste laptop schermen de letters wazig zie, omdat ik een Retina scherm ben gewend)
Groeten Bas
En controleer op school of het kan, er draait geen echte excel op een chromebook maar een google light versie. Voor het meeste werkt dat prima maar ga je macro's schrijven en links naar databases maken etc dan vraag ik mij serieus af of dat ook op de google versie blijft werken. Ook zal er wel eens iets in word verschuiven, niet leuk als je samen met anderen aan hetzelfde document moet werken / samenvoegen etc.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Bedankt voor jullie hulp, dan zie ik er toch van af.
Ik denk dat de Chromebook Pixel zelf niet meer leverbaar is.. Enkel tweedehands, en good luck with that ..basje050 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 17:41:
Hallo allemaal,
Groeten Bas
Ik denk als je de bouwkwaliteit van de Macbook wilt behouden, dat je misschien eerder zou kijken naar de Dell's. Kost wat meer dan andere Chromebooks, maar ziet er echt wel mooi uit & meeste zijn positief. Reviews op youtube althans.
Toshiba C3350 Perfect beeld I3 processor en dus lekker snel
Chromebook Pixel is de absolute top, bij Amazon.co.uk zijn ze voor NL direct te bestellen. Goedkopere keuzes en nog steeds snel zijn de Dell Chromebook 13, Acer Chromebook 15 en Toshiba Chromebook 2. Dat zijn de beste modellen van dit moment, ik heb zelf de Acer om het grote en fijne scherm.basje050 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 17:41:
Hallo allemaal,
Een Chromebook is perfect voor school. Google adverteert er volop voor, alleen wonderlijk genoeg niet in NL. Terwijl wij altijd wel in voor een koopje in zijn. Microsoft heeft het er maar zwaar mee en moet verlies draaien op de goedkopere modellen om de concurrentie nog aan te kunnen.
YouTube: Chromebooks for Education: For every student
YouTube: Chromebook: For Students
Ik heb me ziek gezocht om nog een Pixel te kunnen vinden die leverbaar is, want zelf op chromeit was ie niet meer leverbaar.Anoniem: 616444 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 22:21:
[...]
Chromebook Pixel is de absolute top, bij Amazon.co.uk zijn ze voor NL direct te bestellen.
Oh nee, ik moet weerstaan.
Plaats maar snel een review.jmignolet schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 06:27:
[...]
Ik heb me ziek gezocht om nog een Pixel te kunnen vinden die leverbaar is, want zelf op chromeit was ie niet meer leverbaar.
Oh nee, ik moet weerstaan.![]()
Bijzonder, ik heb ook de Toshiba 2 2015, en 8 à 9 uur op de accu is makkelijk haalbaar, soms zelfs 10 à 11. Geen videostreamen, wel bijna continu Google Music aan en de helderheid op 50%. Ik heb de celeron versie (misschien scheelt dat iets) en die is al bloedsnel, heel stuk sneller dan mijn Samsung XE303 en uiteraard het prachtige scherm is een enorme stap vooruit. Misschien ligt het ook aan het gebruik.kepler schreef op donderdag 24 december 2015 @ 18:52:
[...]
Batterijduur is echt 12uur? Want ik heb nu een Toshiba 2 (2015) en hij is echt perfect, behalve de accuduur. Die komt op ongeveer 6-7 uur. Op zich prima, maar net geen hele werkdag helaas.
[ Voor 7% gewijzigd door Leonrsv op 26-01-2016 10:10 ]
Hmm, probleem is dat het volgens mij niet mogelijk is om de exacte werkelijke accuduur te zijn. Ik heb het idee dat hij sneller leegloopt dat dat hij aangeeft. In het begin geeft hij namelijk wel 8uur ongeveer. Ik zal er eens goed op gaan letten en misschien een testje draaien. Ik heb ook de celeron versie en gebruik hem verder 'normaal' (beetje youtube, internetten, af en toe netflix).Leonrsv schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:08:
[...]
Bijzonder, ik heb ook de Toshiba 2 2015, en 8 à 9 uur op de accu is makkelijk haalbaar, soms zelfs 10 à 11. Geen videostreamen, wel bijna continu Google Music aan en de helderheid op 50%. Ik heb de celeron versie (misschien scheelt dat iets) en die is al bloedsnel, heel stuk sneller dan mijn Samsung XE303 en uiteraard het prachtige scherm is een enorme stap vooruit. Misschien ligt het ook aan het gebruik.
Punt is dat garantie een beetje moeilijk is (gekocht op vakantie in NYC), maar wel met een creditcard. Dus misschien dat ik het daar op kan gooien
De Asus Flip c100 (4GB-16GB) komt nu bij amazon.co.uk aan 269,10 euro.
Heb zelf al een Flip in gebruik en kan die van harte aanbevelen.
Heb zelf al een Flip in gebruik en kan die van harte aanbevelen.
aarch... hoe kan ik spaanse tekens gebruiken op mijn chromebook (tosh CB2) ?
Ik kan wel een spaans toetsenbord instellen, maar dan weet ik niet waar wat zit aangezien ik natuurlijk een US toetsenbord heb, zelf CTRL-Alt ? werkt dan niet omdat de ? ergens anders zit...
Ik kan wel een spaans toetsenbord instellen, maar dan weet ik niet waar wat zit aangezien ik natuurlijk een US toetsenbord heb, zelf CTRL-Alt ? werkt dan niet omdat de ? ergens anders zit...
www.casarodriguillo.com
Sinds vandaag mijn zakelijk W10 laptop omgeruild voor een toshiba chromebook 2. We maken op de zaak al een paar jaar gebruik van het hele google-gamma (mail drive docs enz.)
Wat een verademing. Wat is zo'n apparaat supersnel. Schitterend scherm (alhoewel er meestal een externe monitor aan hangt).
Printen is ook geen probleem. Met al onze printers kan ik vanaf usb-stick printen. Dus die ene keer per maand dat ik print doe ik dat wel vanaf een stikkie.
Wat een verademing. Wat is zo'n apparaat supersnel. Schitterend scherm (alhoewel er meestal een externe monitor aan hangt).
Printen is ook geen probleem. Met al onze printers kan ik vanaf usb-stick printen. Dus die ene keer per maand dat ik print doe ik dat wel vanaf een stikkie.
Ik gebruik die tweede plugin ook en heb daardoor volledige integratie met een Dropbox van werk in de Files app. Werkt tot nu toe goed. Kan zelfs bestanden kopiëren van Google Drive naar Dropbox zonder eerst naar de laptop te downloaden.True schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:57:
Die tweede plugin wordt naar verwezen als je binnen de Files app Dropbox toevoegt. Durfde het dus wel aan. Als switchen naar Drive een optie is, dan zou ik dat doen. Zo niet, gewoon die plugin installeren.
Anoniem: 472287
Je kan ook overwegen een (oude) windows machine te gebruiken en de printers op te installeren. Die kan je dan met google chrome weer delen, en dan kan je vanaf de chromebooks gewoon printenemil_406 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 22:58:
Sinds vandaag mijn zakelijk W10 laptop omgeruild voor een toshiba chromebook 2. We maken op de zaak al een paar jaar gebruik van het hele google-gamma (mail drive docs enz.)
(footnote: die windows PC moet dan op het moment van afdrukken dus wel aanstaan)
Dan denk ik echt dat voor die 5 printjes die ik per maand maak dat een printen vanaf een USB stick toch echt iets handiger is.Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 23:17:
[...]
Je kan ook overwegen een (oude) windows machine te gebruiken en de printers op te installeren. Die kan je dan met google chrome weer delen, en dan kan je vanaf de chromebooks gewoon printen![]()
(footnote: die windows PC moet dan op het moment van afdrukken dus wel aanstaan)
Of natuurlijk een pdf-je naar een collega met een windows-pc mailen en hem/haar even lief aankijken.
Zo zeg, Google doneert meer dan $5 miljoen aan Chromebooks aan de vluchtelingenorganisaties in Duitsland. Naast dat ze het ook de Crisis Info Hub hebben ingericht om iedereen van info te voorzien tijdens de vlucht.
http://venturebeat.com/20...ees-in-germany-reconnect/
Dat zijn een heleboel Chromebooks!
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 616444 op 30-01-2016 16:39 ]
En heleboel i.d.d. En misschien uiteindelijk wel een commerciele meesterzet. Google is er natuurlijk op uit dat chromebooks meer "gemeengoed" gaan worden. Dus dan is de beste zet ze gewoon zoveel mogelijk te laten gebruiken.Anoniem: 616444 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 16:38:
Zo zeg, Google doneert meer dan $5 miljoen aan Chromebooks aan de vluchtelingenorganisaties in Duitsland. Naast dat ze het ook de Crisis Info Hub hebben ingericht om iedereen van info te voorzien tijdens de vlucht.
Ik heb nu bijna 2 weken een chromebook in gebruik, zowel zakelijk als prive. Ik begin steeds meer van dat apparaatje te houden. Hij is snel, de batterij gaat lang mee, het scherm is top. Ik heb er op kantoor een 24" monitor aan hangen, dat werkt perfect.
We gebruikten op kantoor al google apps for business. Daarnaast werken de gratis office-online apps ook perfect. Het enige dat ik echt mis is de offline-versie van Evernote. De browserversie werkt toch anders.
We gebruikten op kantoor al google apps for business. Daarnaast werken de gratis office-online apps ook perfect. Het enige dat ik echt mis is de offline-versie van Evernote. De browserversie werkt toch anders.
*BUMP* Iemand een idee?Pinin schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 19:24:
aarch... hoe kan ik spaanse tekens gebruiken op mijn chromebook (tosh CB2) ?
www.casarodriguillo.com
Afhankelijk van hoe vaak je het nodig hebt, een spaans extern toetsenbord kopen? Of tekens copy-pasten?
Ja, dit is dus een serieuze kloterige eigenschap van het Crome OS, er zou gewoon iets van een tekens insert (a-la office) in moeten zitten als het geen OS asci shortcuts ondersteund.niekvandermeer schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 13:58:
[...]
Afhankelijk van hoe vaak je het nodig hebt, een spaans extern toetsenbord kopen? Of tekens copy-pasten?
Dus je kan heel makkelijk spellingscontrole instellen op alle talen van de wereld, maar het niet typen.

www.casarodriguillo.com
Nou het kan dus wel makkelijk, ben ik achter gekomen. met de kleine alt toets (de rechter dus) en dan het vraagteken of de uitroeper. ¡feliz!Pinin schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:29:
[...]
Ja, dit is dus een serieuze kloterige eigenschap van het Crome OS, er zou gewoon iets van een tekens insert (a-la office) in moeten zitten als het geen OS asci shortcuts ondersteund.
Dus je kan heel makkelijk spellingscontrole instellen op alle talen van de wereld, maar het niet typen.
www.casarodriguillo.com
Anoniem: 15610
Ik sta op het punt om een Chromebook te kopen.
Het is voor school gebruik en ik wil +- 300 euro uitgeven.
11 inch is prima, welke raden jullie aan te kopen?
Het is voor school gebruik en ik wil +- 300 euro uitgeven.
11 inch is prima, welke raden jullie aan te kopen?
volgens mij is de ideale de Chromebook 2 cb35 c3300 van Toshiba, maar die is helaas al een half jaar enkel buiten Europa verkrijgbaar
Weet iemand iets over een eventuele introductie van dit model (en zijn duurdere i3 broer) in Europa?

nieuws: Toshiba stopt met consumentenlaptops in Europacederwood schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:11:
volgens mij is de ideale de Chromebook 2 cb35 c3300 van Toshiba, maar die is helaas al een half jaar enkel buiten Europa verkrijgbaarWeet iemand iets over een eventuele introductie van dit model (en zijn duurdere i3 broer) in Europa?
Aah nee dat is echt vervelend nieuws, het leek mij de perfecte chromebook, gezien hij het toetsenbord verbeterd en met zijn betere processor de vermeende moeite bij het laden van zware internetpagina's/full hd video weg nam, volgens de reviews de enigste 2 echte minpunten van de huidige versie.
Importeren wordt gelijk weer zo'n duur grapje...
Check zeker de Dell chromebook. Iets wat duurder, maar behuizing is echt wel lekker.
Anoniem: 15610
Hij is bij chromeit wel te koop alleen voor mij te duur voor 435 euro.cederwood schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:11:
volgens mij is de ideale de Chromebook 2 cb35 c3300 van Toshiba, maar die is helaas al een half jaar enkel buiten Europa verkrijgbaarWeet iemand iets over een eventuele introductie van dit model (en zijn duurdere i3 broer) in Europa?
Het is jammer dat Paradigit over de kop is gegaan anders had je ook een Dell Chromebook 11 of 13 makkelijk kunnen bemachtigen. Wellicht kun je in de pricewatch nog leveranciers vinden. Naast Toshiba is Dell een prima alternatief. Met Acer zul je trouwens ook geen miskoop maar is toch van een andere orde.
Importeren via Amazon.com (US) zou net iets minder dan 400 euro kosten, ik ben nu aan het afwegen of ik die 70 euro extra over heb voor t betere toetsenbord en processor. Ik had ook nog even Toshiba Nederland gemaild, en die zeiden nu niks te weten over een eventuele release in Nederland (niet dat ze iets zouden mogen zeggen, mochten ze wel wat weten, maar denk: kan t altijd proberenAnoniem: 15610 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:38:
[...]
Hij is bij chromeit wel te koop alleen voor mij te duur voor 435 euro.
Kwam ergens op Reddit nog geruchten tegen dat Toshiba in tweets vermeld zou hebben dat een eu release op zn vroegst in mid 2016 plaats zou vinden.
Ik volg het nieuws rond nieuwe modellen niet heel erg meer, maar de 'oude' Toshiba CB30 is volgens mij nog altijd erg goed. Afhankelijk van het gebruik is het het overwegen waard.
Zelfde overweging had ik ook, en uiteindelijk de 2015 besteld bij chromeit voor € 435. Is inderdaad een aardig bedrag, maar zelf importeren scheelt je misschien € 35 à € 40. En als er dan wat mee is, wat dan? Wilde toch wel deze vooral i.v.m. de snellere cpu. Als je in de reviews leest dat bij de vorige uitvoering de cpu het maar net trekt, dan weet ik nu al dat ik me er dan aan ga lopen ergeren. Geen marge meer voor eventueel wat zwaardere apps die ongetwijfeld komen. Dus de 2015-versie besteld, en ik moet zeggen: Geen moment spijt van, ding is werkelijk supersnel (voelt eerlijk net zo snel als mijn desktop i7) met een prachtig scherm. En chromeos kan me op de één of andere manier in al zijn eenvoud bekoren, getuige deze chromebook, mijn vorige Samsung en de LG chromebase waar ik dit op tikcederwood schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 20:22:
[...]
Importeren via Amazon.com (US) zou net iets minder dan 400 euro kosten, ik ben nu aan het afwegen of ik die 70 euro extra over heb voor t betere toetsenbord en processor. Ik had ook nog even Toshiba Nederland gemaild, en die zeiden nu niks te weten over een eventuele release in Nederland (niet dat ze iets zouden mogen zeggen, mochten ze wel wat weten, maar denk: kan t altijd proberen).
Kwam ergens op Reddit nog geruchten tegen dat Toshiba in tweets vermeld zou hebben dat een eu release op zn vroegst in mid 2016 plaats zou vinden.
Ik heb hem gekocht met mijn CreditCard, dan ben ik in ieder geval de eerste 6 maanden 'verzekerd'. Dus als er iets mee is krijg ik in ieder geval mijn geld terug, althans zo heb ik het begrepenLeonrsv schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 15:03:
[...]
Zelfde overweging had ik ook, en uiteindelijk de 2015 besteld bij chromeit voor € 435. Is inderdaad een aardig bedrag, maar zelf importeren scheelt je misschien € 35 à € 40. En als er dan wat mee is, wat dan? Wilde toch wel deze vooral i.v.m. de snellere cpu. Als je in de reviews leest dat bij de vorige uitvoering de cpu het maar net trekt, dan weet ik nu al dat ik me er dan aan ga lopen ergeren. Geen marge meer voor eventueel wat zwaardere apps die ongetwijfeld komen. Dus de 2015-versie besteld, en ik moet zeggen: Geen moment spijt van, ding is werkelijk supersnel (voelt eerlijk net zo snel als mijn desktop i7) met een prachtig scherm. En chromeos kan me op de één of andere manier in al zijn eenvoud bekoren, getuige deze chromebook, mijn vorige Samsung en de LG chromebase waar ik dit op tik. Alleen voor video- en fotobewerking heb ik nog mijn Windows-desktop nodig nu zelfs de vmware horizon client voor chromeos beschikbaar is voor het thuiswerken.
Anoniem: 378635
Hoi mensen,
via Wehkamp zat ik er aan te denken om een chromebook 2 van Toshiba te kopen, is dit nog steeds een goed idee? Blijven chromebooks minstens 2 jaar nog snel? Of zijn ze er dan helaas klaar mee?
Danku!
via Wehkamp zat ik er aan te denken om een chromebook 2 van Toshiba te kopen, is dit nog steeds een goed idee? Blijven chromebooks minstens 2 jaar nog snel? Of zijn ze er dan helaas klaar mee?
Danku!
Chromebooks blijven snel, dat zit in de aard van het OS. Ik heb mijn Acer C720 nu bijna 2 jaar, en er is nog geen vertraging op te bespeuren.
Het blijft voor de basistaken absoluut de beste koop die ik ooot heb gedaan.
Het blijft voor de basistaken absoluut de beste koop die ik ooot heb gedaan.
Ik heb de chromebook 1 van toshiba, gekocht begin juni 2014. Dit is al een 2e hands (ik wou eerst kijken of het OS me ging bevallen). De laptop gebruik ik dagelijks en werkt nog perfect, had ik voor zo'n bedrag zeker niet verwacht. De accu is alleen iets minder goed geworden en de trackpad lijkt wat meer geluid te maken als in het begin.Anoniem: 378635 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 03:10:
Hoi mensen,
Danku!
Hoe is jouw accu na 2 jaar? Mijn C720P gaat nu ook al weer 2 jaar mee erg blij mee, goede keuze geweest destijds! Er is geadverteerd met 7.5uur, dat haalde ik niet 6 uur was goed te doen maar ik heb het idee dat hij na twee jaar toch zeker een uur is verlorenAnoniem: 472287 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 06:11:
Chromebooks blijven snel, dat zit in de aard van het OS. Ik heb mijn Acer C720 nu bijna 2 jaar, en er is nog geen vertraging op te bespeuren.
Het blijft voor de basistaken absoluut de beste koop die ik ooit heb gedaan.
Ik heb een Samsung Chromebook uit 2013, werkt nog steeds goed, ondertussen de nodige klappen gehad en wat beschadigingen hier en daar mar nog altijd een top ding. Batterij is iets minder maar nog altijd ruim voldoende.
Ik doe zo'n 8 uur op een batterij, altijd gedaan en nog niks aan verandert. Gebruik hem dan ook echt alleen voor surfen en vrij sporadisch, dus veel cycles heeft de accu niet denk ik.fotografie999 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 08:15:
[...]
Hoe is jouw accu na 2 jaar? Mijn C720P gaat nu ook al weer 2 jaar mee erg blij mee, goede keuze geweest destijds! Er is geadverteerd met 7.5uur, dat haalde ik niet 6 uur was goed te doen maar ik heb het idee dat hij na twee jaar toch zeker een uur is verlorenWould buy again overigens!
Ik ben er nu ook sterk aan aan het denken om een Chromebook aan te schaffen. Ik zou echter over 1 ding zekerheid willen verkrijgen en dat is of ik al dan niet mijn workflow om foto's te importeren van SD-kaart en richting
Nodige stappen:
1. batch rename van een reeks foto's in DNG-formaat op basis van EXIF info
2. batch conversion van deze foto's in DNG-formaat naar .JPG's in een full-HD formaat
3. transfer alles naar NAS
4. transfer JPG's naar Google Photo's
Over stappen 3 en 4 maak ik me weinig zorgen, over stappen 1 en 2 wel. Ik heb al wat rondgezocht maar heb nog geen sluitend antwoord. Iemand die weet of deze functionaliteiten mogelijk zijn met een Chromebook?
Nodige stappen:
2. batch conversion van deze foto's in DNG-formaat naar .JPG's in een full-HD formaat
Over stappen 3 en 4 maak ik me weinig zorgen, over stappen 1 en 2 wel. Ik heb al wat rondgezocht maar heb nog geen sluitend antwoord. Iemand die weet of deze functionaliteiten mogelijk zijn met een Chromebook?
Ik betwijfel het. Ik kan überhaupt de naam van meerdere bestanden al niet aanpassen en ik denk ook niet dat DNG bestanden ondersteund worden.MatthiasDS schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:41:
Ik ben er nu ook sterk aan aan het denken om een Chromebook aan te schaffen. Ik zou echter over 1 ding zekerheid willen verkrijgen en dat is of ik al dan niet mijn workflow om foto's te importeren van SD-kaart en richting
Nodige stappen:
Er bestaat wel een app om een batch files op Google Drive te renamen, maar zo te zien niet op basis van EXIF:MatthiasDS schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:41:
Nodige stappen:
https://chrome.google.com...jdnbelmhbpnmonomngo?hl=en
Er bestaat ook een app om filetypes om te zetten:
https://chrome.google.com...bpgheiedaddoikmljkk?hl=en
Maar of het allemaal ook goed/snel werkt dat weet ik niet. Zou je zelf in Chrome kunnen proberen
Eigenlijk is de regel dat als je het online kan doen, dat je het ook je op chromebook kan doen. Punten 3 en 4 is geen probleem, dat doe ik zelf ook regelmatig. Punt 4 gaat zelfs automatisch
[ Voor 3% gewijzigd door kepler op 17-03-2016 08:35 ]
Bedankt beiden!
Ja, het probleem is natuurlijk dat in mijn workflow ik het niet kan maken om eerst 15GB aan RAW files (gemiddelde vakantie) te uploaden naar Google Drive puur om dit dan te kunnen renamen.
Ik ga nog even verder zoeken...
Ja, het probleem is natuurlijk dat in mijn workflow ik het niet kan maken om eerst 15GB aan RAW files (gemiddelde vakantie) te uploaden naar Google Drive puur om dit dan te kunnen renamen.

Nee, dat is niet heel logisch idd. Zover ik kan vinden kan het niet anders dan onlineMatthiasDS schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 09:15:
Bedankt beiden!
OK. Bedankt in elk geval.
Jammer, want het idee van de Chromebook staat me heel erg aan en dat is echt het enige dat niet zou lukken in mijn gebruikspatroon
Ik zal naar ultrabooks moeten uitwijken maar dan betaal je heel snel het dubbele, wat dan ook weer belachelijk is als "klein laptopje voor erbij".
Jammer, want het idee van de Chromebook staat me heel erg aan en dat is echt het enige dat niet zou lukken in mijn gebruikspatroon
Ik zal naar ultrabooks moeten uitwijken maar dan betaal je heel snel het dubbele, wat dan ook weer belachelijk is als "klein laptopje voor erbij".
[ Voor 31% gewijzigd door MatthiasDS op 18-03-2016 08:49 ]
Je kan Ubuntu in dual boot draaien met ChromeOS, maar dat is natuurlijk niet ideaal.MatthiasDS schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:49:
OK. Bedankt in elk geval.
[XBO/PSN: BroedersKolk]
Ow ja, goed puntjooncheez schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:07:
[...]
Je kan Ubuntu in dual boot draaien met ChromeOS, maar dat is natuurlijk niet ideaal.
Grote foto's is niet zo handig met een chromebook. Op de schijf die erbij zit past amper wat.MatthiasDS schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:41:
Je kan de camera op jpg fine en formaat medium/small zetten
Een chromebook is sowieso niet handig met foto's (lees traag)
www.casarodriguillo.com