Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan rademaar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-06 06:40
Voor wie Linux op de Samsung plus wil draaien in een venster of fullscreen.

https://github.com/dnschn...mium-OS-window-%28xiwi%29

werkt heel goed, ik gebruik het met een radio amateur programma wat niet op het chrome os draait.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/1sso0cm9owzwzj2/Screenshot%202017-07-02%20at%2008.41.47.png?dl=1

[ Voor 35% gewijzigd door jan rademaar op 02-07-2017 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonkmanrj
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-06-2024
knap, maar waarom zou je dit willen? Het mooie aan een Chromebook is toch juist dat het een apparaat is waarop je nooit gedoe hebt, en dat ondergraaf je hiermee. Echt goedkoop is die Plus ook niet.
Daarnaast, de Plus heeft al ondersteuning voor Android apps, dus zeker op dat apparaat heb je het niet snel nodig, tenzij je iets heel bijzonders wilt.
Waar ik overigens wel veel in zie is een nieuwe vorm van appplicatiedistributie als http://dropletcom.com, die moet het mogelijk maken om bijvoorbeeld Windows applicaties te draaien op een Chromebook, of MS Office op Linux om maar eens een voorbeeld te noemen. Echter, het is er nog niet, en alleen zien doet geloven.

BTW ik gebruik sinds 4 jaar een Mac, en sinds 2 jaar een Chromebook, en de Mac wordt meer en meer het apparaat voor de bijzondere dingen, ik gebruik steeds meer de Chromebook (voor papierloos vergaderen en als Citrix terminal voor plaatsonafhankelijk werken ´op kantoor´). Windows gebruik ik niet meer en Linux heel soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-05 17:23

LoneWolf

Just a Byte

@jan rademaar , welk ham prog is dat? Heb je ook toegang tot usb voor cat ?
Ik zoek ook nog iets om daar mee te werken op mn acer R11

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
Dit programma heet Qtel.
Je moet hier wel een licentie voor hebben en geregistreerd zendamateur zijn.
Er is ook een SvxLink programma wat gebruikt wordt in combinatie met een raspberry die dan je zender kan aansturen. Door heel Nederland staan van die ontvangers en zo kan je met een porto via deze repeaters over heel de wereld uitzenden. Wil je eens luisteren dan kan dit op de website van hobbyscoop.nl
Wat bedoel je eigenlijk met usb voor cat.
LoneWolf schreef op zondag 2 juli 2017 @ 12:09:
@jan rademaar , welk ham prog is dat? Heb je ook toegang tot usb voor cat ?
Ik zoek ook nog iets om daar mee te werken op mn acer R11

[ Voor 3% gewijzigd door jan rademaar op 02-07-2017 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
Ik gebruik dit alleen voor programma's die niet op Android of chrome OS zijn te krijgen.
En echt ondergraven doe je het niet Linux draait los van het chrome OS de secure shell (crosh) is bij mij extra beveiligd met een wachtwoord net als het chrome OS.
In de developers mode draait alles nog steeds in een sandbox onder het chrome OS.
En anders is het niet minder veilig als een Windows of Mac pc.
Je hebt geen USB toegang en je moet eerst het chrome OS opstarten voor je in linux kan.
jonkmanrj schreef op zondag 2 juli 2017 @ 11:00:
knap, maar waarom zou je dit willen? Het mooie aan een Chromebook is toch juist dat het een apparaat is waarop je nooit gedoe hebt, en dat ondergraaf je hiermee. Echt goedkoop is die Plus ook niet.
Daarnaast, de Plus heeft al ondersteuning voor Android apps, dus zeker op dat apparaat heb je het niet snel nodig, tenzij je iets heel bijzonders wilt.
Waar ik overigens wel veel in zie is een nieuwe vorm van appplicatiedistributie als http://dropletcom.com, die moet het mogelijk maken om bijvoorbeeld Windows applicaties te draaien op een Chromebook, of MS Office op Linux om maar eens een voorbeeld te noemen. Echter, het is er nog niet, en alleen zien doet geloven.

BTW ik gebruik sinds 4 jaar een Mac, en sinds 2 jaar een Chromebook, en de Mac wordt meer en meer het apparaat voor de bijzondere dingen, ik gebruik steeds meer de Chromebook (voor papierloos vergaderen en als Citrix terminal voor plaatsonafhankelijk werken ´op kantoor´). Windows gebruik ik niet meer en Linux heel soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-05 17:23

LoneWolf

Just a Byte

Ik ben gelicenceerd zendamateur, en echoLink ken ik wel . Waar t mij meer om gaat, Ik wil een logging prog draaien, en fldigi.
En voor de logging en fldigi heb ik cat control nodig om de set aan te sturen. Tot nu toe is me dat nog niet gelukt met een chromebook, ook niet met Android apps.
T lijkt er op dat er geen toegang is tot de usb poort voor Android of Linux nl.

Dat vind ik op zich wel,jammer, er zijn nl talloze (ook niet hamradio) apps ook voor Android, die daar gebruik van (kunnen) maken, en zo helaas op een chromebook ook niet gebruikt kunnen worden.

[ Voor 20% gewijzigd door LoneWolf op 02-07-2017 22:31 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
Deze zou moeten samenwerken met Android en ook een Chromebook.

http://www.wizkers.io/wizkersradio/

Hier kan je nog meer info vinden

https://www.machamradio.com/blog/category/rig-control/

Misschien kan het ook met een Raspberry pi.
LoneWolf schreef op zondag 2 juli 2017 @ 21:35:
Ik ben gelicenceerd zendamateur, en echoLink ken ik wel . Waar t mij meer om gaat, Ik wil een logging prog draaien, en fldigi.
En voor de logging en fldigi heb ik cat control nodig om de set aan te sturen. Tot nu toe is me dat nog niet gelukt met een chromebook, ook niet met Android apps.
T lijkt er op dat er geen toegang is tot de usb poort voor Android of Linux nl.

Dat vind ik op zich wel,jammer, er zijn nl talloze (ook niet hamradio) apps ook voor Android, die daar gebruik van (kunnen) maken, en zo helaas op een chromebook ook niet gebruikt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166897

Ik heb een HP Chromebook 13 G1 M7 16GB RAM/32GB SSD in gebruik en maak veel gebruik van de Android apps.

Weet iemand welk 'path' ik moet gebruiken om een Android usenet client te laten downloaden op de de USB HDD die is aangesloten op mijn Chromebook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
Je kan de usb drive niet benaderen vannuit Android.
Probeer maar een met een bestandsmanager onder android.
Anoniem: 166897 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:50:
Ik heb een HP Chromebook 13 G1 M7 16GB RAM/32GB SSD in gebruik en maak veel gebruik van de Android apps.

Weet iemand welk 'path' ik moet gebruiken om een Android usenet client te laten downloaden op de de USB HDD die is aangesloten op mijn Chromebook?

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-06 20:19
Eindelijk weer een Chromebook met een 15,6 inch scherm op komst. Ook nog in meerdere varianten verkrijgbaar:

https://androidworld.nl/n...hromebook-vanaf-399-euro/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:14
Heeft iemand hands-on ervaring met de Samsung Chromebook Pro of Asus C302?

Zoals ik het nu zie:

SCP:
+ door Google gebruikt als test-vehicle voor android apps dus dat zit waarschijnlijk wel snor
+ stylus
+ 3:2 scherm met hoge resolutie
- geen verlicht toetsenbord
- slechtere bouwkwaliteit (aldus de reviews)

C302:
+ iets goedkoper
+ beter toetsenbord (aldus de reviews)
+ verlicht toetsenbord
- minder goed scherm
- geen stylus

Wat ik me afvraag: wat kun je met de stylus van de Samsung? Voegt het echt wat toe of is het een gimmick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:13
Audiowaste schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 08:52:
Eindelijk weer een Chromebook met een 15,6 inch scherm op komst. Ook nog in meerdere varianten verkrijgbaar:

Ik ben erg geïnteresseerd in dit model om mijn huidige macbook Pro van 7 jaar oud te gaan vervangen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 13:43
Audiowaste schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 08:52:

Ziet er goed uit! Dat zou toch wel eens de opvolger kunnen worden van mijn Toshiba CB2.

Moet toch ook na ruim anderhalf jaar (sinds Januari 2016) de CB2 te hebben gebruikt, even zeggen wat ik er van vind. Ik kom van Windows laptops af, en de keuze voor een chromebook was alleen voor de hand liggend omdat ik vanuit mijn werk nog een Windows machine kreeg. Fotobewerking, het sorteren van mijn foto's en op een eenvoudige manier alles van en naar mijn NAS toe halen en gooien waren dingen die ik niet snel met de CB zou gaan doen. Al met al zou de keuze voor een CB niet voor iedereen weg gelegd zijn, maar probeer eens een week lang na te gaan, wat je daadwerkelijk nog buiten je browser doet. En dat heb ik toen dus ook gedaan, en kwam er achter dat ruim 90% van de tijd, ik mij in de browser bevond. Hij zou dan dus eigenlijk gewoon gebruikt worden, waar hij voor gebruikt moet worden, Internet. En dat, doet hij nog altijd heel goed. In het begin leek het allemaal even wennen, maar omdat de UI eigenlijk gewoon Chrome is, was wennen helemaal niet nodig. Alleen de locatie in de OS zelf was een kleine switch van Windows. Eigenlijk wordt en werd de machine iedere dag wel gebruikt, hij is zelfs (mede omdat hij zo compact is) mee geweest op diverse (vlieg)vakanties. Het scherm is en blijft nog altijd mooi en het geluid, zeker voor dit formaat machine, blijft echt heel erg fijn. Ik mis soms wel de Play Store, en dit zou voor mij ook de voornaamste reden zijn om over te gaan naar een nieuw model (want Q1, Q2, 2017 etc. ken ik nu wel, uitstellen gaat wel door). Kort, ik denk dat de CB2 wel, zeker voor het geld, een van de beste aanschaffen ooit is geweest, hij is compact, snel, mooi beeld, goed geluid en tikt nog prima weg. Toch maar weer eens nadenken over een opvolger O+

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Als je 90% al binnen een browser doet, dan zou ik inderdaad voor een Chromebook gaan.
Daarnaast kun je je nog afvragen wat je wel buiten de browser doet? Zaken zoals Office en (simpele fotobewerking) kunnen ook gewoon op een Chromebook. Enige waar het echt niet geschikt voor is, is gaming. Buiten wat simpele spelletjes, vaak binnen de browser ook nog, is de Chromebook er echt niet geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Voor wie nadere info wilt teruglezen over de aankomende Acer Chromebook 15 check
Het enige wat je niet kunt bekijken is het modellenoverzicht, daar hebben ze dit model nog niet toegevoegd.

Voor degene die twijfelen of een Chromebook iets voor hem/haar/het kan zijn kun je ChromeOS op een usb stick proberen en eventueel naast je huidige OS installeren. Cloudready van Neverware.com is gebaseerd op ChromiumOS wat nagenoeg dezelfde ervaring biedt als ChromeOS. Met de Chrome store kun je vervolgens zelf de nodige extensies toevoegen en eventuele Google apps in je startmenu plaatsen.

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 05-09-2017 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wel grappig om ook dit jaar weer te zien: net als vorig jaar duikelt het marktaandeel van ChromeOS in de schoolvakanties omlaag:
Jan 0.77%
Feb 0.83%
Mar 0.84%
Apr 0.75%
Mei 0.82%
Jun 0.55%
Jul 0.45%
Aug 0.56%

[ Voor 6% gewijzigd door Dreamvoid op 05-09-2017 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Dreamvoid schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:56:
Wel grappig om ook dit jaar weer te zien: net als vorig jaar duikelt het marktaandeel van ChromeOS in de schoolvakanties omlaag:
Jan 0.77%
Feb 0.83%
Mar 0.84%
Apr 0.75%
Mei 0.82%
Jun 0.55%
Jul 0.45%
Aug 0.56%
Ik ben erg benieuwd naar het effect van de playstore op de cijfers. Android is in de mobiele wereld de grootste speler en zou wellicht het aandeel ChromeOS een boost kunnen geven nu de playstore uit beta fase komt en actief gepromoot gaat worden. Het is immers niet meer alleen een browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 13:43
Dreamvoid schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:56:
Jan 0.77%
Feb 0.83%
Mar 0.84%
Apr 0.75%
Mei 0.82%
Jun 0.55%
Jul 0.45%
Aug 0.56%
ChromeOS gebruikers houden doordat hun Chromebook niet zo veel kost, geld over voor vakantie? 8)

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Miki schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:47:
[...]

Ik ben erg benieuwd naar het effect van de playstore op de cijfers. Android is in de mobiele wereld de grootste speler en zou wellicht het aandeel ChromeOS een boost kunnen geven nu de playstore uit beta fase komt en actief gepromoot gaat worden. Het is immers niet meer alleen een browser.
Je ziet wel dat er procentueel gezien behoorlijke groei in zit (Aug-Aug: van 0.41% naar 0.56%, Mrt-Mrt: 0.53% naar 0.84%), dus Google kan in principe een succesverhaal de markt in sturen ("Chromebooks groeien met 50%").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
In dit filmpje vernam ik toch wat onaangename verrassingen: YouTube: World's best device: Samsung Chromebook Plus review after 1 mont...

* MS Office apps zijn niet installeerbaar vanuit de playstore
* Filesystem van Android/ChromeOS lijkt gescheiden, waardoor je niet bij elkanders files kunt.

Iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:28
catchingfire schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:15:
In dit filmpje vernam ik toch wat onaangename verrassingen: YouTube: World's best device: Samsung Chromebook Plus review after 1 mont...

* MS Office apps zijn niet installeerbaar vanuit de playstore
* Filesystem van Android/ChromeOS lijkt gescheiden, waardoor je niet bij elkanders files kunt.

Iemand ervaringen?
De apps is een beperking van Microsoft, eventueel te omzeilen door te side-loaden maar daarvoor moet je chromebook in dev-mode staan.

Die tweede snap ik niet helemaal? Ik kan gewoon bij alle files? Het is niet het meest handige file-systeem, maar genoeg voor de basic dingen.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:15
Kennen mensen nog leuke Android-games die goed offline (evt met toetsenbord) werken op chromebooks? Moet nog wat te doen hebben op m'n korte vlucht van morgen :P

PSN: DutchTrickle PVoutput

• neanderthaler
  • Laatst online: 18-06 22:28

neanderthaler

Are friends electric?

Ik heb een Samsung XE303C12 en dit is blijkbaar een chromebook 1. Iemand enig idee of android apps ooit nog gaan komen naar dit model?

[ Voor 68% gewijzigd door neanderthaler op 16-09-2017 12:15 ]

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:03
neanderthaler schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 12:09:
Ik heb een Samsung XE303C12 en dit is blijkbaar een chromebook 1. Iemand enig idee of android apps ooit nog gaan komen naar dit model?
HIer is de laatste versie van de lijst:
https://sites.google.com/...s-supporting-android-apps

daar staat jouw chromebook niet op. Nu staat er wel dat "we're continuing to evaluate more devices and we'll update this list as new devices are added" maar ik denk (weet bijna zeker) dat er nooit android apps gaan komen op jouw specifieke chromebook. Ook mijn Acer C720p zal het nooit krijgen ... de processor heeft net niet de juiste specs om android goed te ondersteunen.

Maar er zijn weer een boel leuke chromebooks ... en er komen er nog een paar aan .. maar zoals meestal de laatste tijd .. zijn ze niet verkrijgbaar in Nederland .. of met "verkeerde" specificaties .. of veel te duur tenopzichte van de US of andere landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
Komende week 18% korting op alle Chromebooks bij Mediamarkt! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Dav1d schreef op zondag 17 september 2017 @ 16:42:
Komende week 18% korting op alle Chromebooks bij Mediamarkt! :)
Ben bang dat ze dit doen om het magazijn op te ruimen. Er komen in oktober aardig wat nieuwe en geüpgrade versies aan. Goed kijken wat je dus koopt!

Overigens staat de nieuwe Acer Chromebook 15 al online, al is die nog niet te bestellen.
https://www.mediamarkt.nl...515-1ht-c1w7-1535930.html

Ps. Misschien komt de nieuwe Asus Chromebook Flip c302 ook in aanmerking voor de kortingsactie, dan zou het wel een goede deal kunnen worden.

[ Voor 33% gewijzigd door Miki op 17-09-2017 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
En jawel, zoals het niemand anders kan dan Mediamarkt zijn de interessante Chromebooks zoals de Asus C302 plots niet meer leverbaar zoals ook een paar interessante Acer Chromebooks. Niet de moeite waard dus, wellicht dat je in de winkel meer succes kunt hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Miki schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:55:
En jawel, zoals het niemand anders kan dan Mediamarkt zijn de interessante Chromebooks zoals de Asus C302 plots niet meer leverbaar ...
Iemand ervaringen met de C302 (of een andere CB) via amazon.com?
Aldus amazon heb je de C302 incl alle toeslagen voor ~600USD=~500euro in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
Ik heb een Samsung chromebook Plus besteld bij Amazon.com.
De standaard verzending is goedkoper maar dan moet je wel ruim een week wachten.
Zie verder terug in het forum.
Houd alleen rekening met een Amerikaanse stekker, een verloopje van US naar EU zou ik meebestellen.
catchingfire schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:34:
[...]

Iemand ervaringen met de C302 (of een andere CB) via amazon.com?
Aldus amazon heb je de C302 incl alle toeslagen voor ~600USD=~500euro in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieLaurie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-12-2023
Hey allemaal, ben op zoek naar een nieuwe laptop (youtube, internet, google drive) dus denk wel dat chromebooks mss zeer geschikt zijn. Wat is aan te raden? Liefst ergens rond de 12 of 13' en niet te duur. Ik gebruik azerty wat mijn keuze zal beperken wrs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
jan rademaar schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:56:
De standaard verzending is goedkoper maar dan moet je wel ruim een week wachten.
Houd alleen rekening met een Amerikaanse stekker, een verloopje van US naar EU zou ik meebestellen.

[...]
Mijn Samsung Chromebook Plus was hier via Amazon.com met standaard verzending in 2 dagen geleverd. De duurdere verzendoptie kun je dus beter overslaan.

Deze Chromebook bevalt mij nog steeds geweldig. De Android apps en het fijne touchscreen maken deze Chromebook iedere dag een feestje om mee te werken. Inmiddels ook de update naar Nougat gekregen, de schaling van de vensters van apps werkt nu goed.

Mijn beste aankoop van 2017.

[ Voor 4% gewijzigd door CR2032 op 26-09-2017 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
jan rademaar schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:56:

[...]
Ik erger me wel dood aan dat verloopstukje, echt stabiel zit het niet in het stopcontact... Ik heb ook nog geen goede alternatieve lader gevonden helaas...

• jan rademaar
Misschien de pennen iets uit buigen, of vast lijmen.

• CR2032
  • Niet online
kepler schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 21:56:
[...]

Ik erger me wel dood aan dat verloopstukje, echt stabiel zit het niet in het stopcontact... Ik heb ook nog geen goede alternatieve lader gevonden helaas...
Kwestie van een goede kwaliteit verloop kiezen. Zoals deze.

https://nl.aliexpress.com...onverter/32799127629.html

• kepler
90 cent :') Besteld! Bedankt!

Lijmen heb ik aan gedacht, maar als het breekt is het helemaal vernaggeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
https://chromereleases.go...-os_10.html#gpluscomments

Versie 61 met de nieuwe lay-out zou nu beschikbaar zijn voor bijna alle Chromebooks. Dit zou ook betekenen dat de Play Store op veel meer Chromebooks beschikbaar zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:28
Audiowaste schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 08:15:
https://chromereleases.go...-os_10.html#gpluscomments

Versie 61 met de nieuwe lay-out zou nu beschikbaar zijn voor bijna alle Chromebooks. Dit zou ook betekenen dat de Play Store op veel meer Chromebooks beschikbaar zou zijn.
Ik verwacht geen play store op mijn Toshiba Chromebook (de eerste :+ ). Zou wel leuk zijn overigens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Goed bezig, ik heb nu playstore op de Acer Chromebook 14 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Chris.nl schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:04:
Goed bezig, ik heb nu playstore op de Acer Chromebook 14 :)
Dan zal ik hem op de 15 ook wel hebben, kan niet wachten tot ik thuis ben :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Daniel Eskildsen said...
It's Important to read this after you updated your Chromebook..
The Stable channel has been updated to 61.0.3163.120 (Platform version: 9765.81.0) for most Chrome OS devices. This build contains a number of bug fixes and a security TPM firmware update to address RSA key generation weakness in Infineon TPM firmware, more details https://sites.google.com/...um-os/tpm_firmware_update
You do need to do a Powerwash after the update..You have to trigger the Firmware update it can only be done by a Powerwash..If you don't do this Powerwash your Chromebook is vunerable for !!! Yes you need to read carefully everything what Google Dev have wrote because your Chromebook is vunerable for attacks and hacks. So yes everyone on the list provide by the links above needs to trigger Powerwash..Just saying !!! Proberly many don't read and just updated and think everything is ok..But it's not until you have done TMP firmware update by triggering Powerwash..This is very important..But remember to backup your stuff..
10:21 PM, October 11, 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J. de Sloper
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06 18:11
Tonkey schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 08:30:
[...]

Ik verwacht geen play store op mijn Toshiba Chromebook (de eerste :+ ). Zou wel leuk zijn overigens!
Onze Asus Chromebook C200MA uit dezelfde periode heeft nu ook toegang tot de Playstore :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:15
Heeft iemand nog tips voor goede Android games die met touchpad of toetsenbord te spelen zijn op chromebooks? iets van een rts of citybuilder ofzo?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
openTTD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-06 17:40
kepler schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 21:56:
[...]

Gewoon met secondenlijm het plastic van het verloopstukje aan de adapter plakken. Lekker stevig en wel zo veilig.

Secondenlijm is voor minder dan een euro bij de action te halen.

[ Voor 7% gewijzigd door 2green op 20-10-2017 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
2green schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 08:20:
[...]

Gewoon met secondenlijm het plastic van het verloopstukje aan de adapter plakken. Lekker stevig en wel zo veilig.

Secondenlijm is voor minder dan een euro bij de action te halen.
Had ik ook bedacht, maar ik had ook bedacht dat als dat verloopstukje breekt dan is het helemaal klaar. Ik heb nu een beter verloopstukje, zie paar berichten naar boven. Werkt prima

Binnenkort een switch-lader testen, die zijn best goedkoop en eventueel een mooi alternatief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Vandaag ook een update ontvangen op mijn oude (maar nog steeds uitstekend werkende) Acer C720.

Voor zover ik kan zien is het inlogscherm en de app launcher iets gemoderniseerd. Verder geen toevoegingen, nog steeds geen android apps. Das wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-06 17:40
kepler schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:24:
[...]

Had ik ook bedacht, maar ik had ook bedacht dat als dat verloopstukje breekt dan is het helemaal klaar. Ik heb nu een beter verloopstukje, zie paar berichten naar boven. Werkt prima

Binnenkort een switch-lader testen, die zijn best goedkoop en eventueel een mooi alternatief :)
Zo'm verloop stulje breekt niet zomaar hoor en zou dat gebeuren dan trek je het overige eraf, schuren en ander verloop erop plakken.

Maar fijn dat het opgelost is, probeerde enkel mee te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
2green schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:55:
[...]

Zo'm verloop stulje breekt niet zomaar hoor en zou dat gebeuren dan trek je het overige eraf, schuren en ander verloop erop plakken.

Maar fijn dat het opgelost is, probeerde enkel mee te denken.
Wel het verloopstukje wat ik had, was echt heel gammel :') Maar iig bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Vulcano
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-06 20:19
Voor liefhebbers van Windows apps (zoals MS Office 2016) is er nu de mogelijkheid om deze op een Chromebook te installeren mbv CrossOver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Mr.Vulcano schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:54:
Voor liefhebbers van Windows apps (zoals MS Office 2016) is er nu de mogelijkheid om deze op een Chromebook te installeren mbv CrossOver.
Lijkt op een app, dus draait zeker alleen op chromebooks waar je apps kan installeren...

www.casarodriguillo.com

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06 01:56
Heeft iemand nog een suggestie voor een USB-C dock voor een Chromebook. Ik heb gekeken naar die van Asus, maar die zijn moeilijk verkrijgbaar. Misschien dat beter wordt nu de C302 ook in Nederland uit is. Ik zoek eigenlijk een dock met in ieder geval Displayport en/of HDMI, ethernet en een paar gewone USB aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Hoi, ik moet een kipsimpel software programmaatje draaien (teach2000) http://www.teach.nl/
En ik heb geen windows meer, eigenlijk heb ik geen zin om mijn chromebook enkel hiervoor naar dual boot te zetten. Bovendien heb ik het momenteel gigadruk dus ook geen tijd om hier in te duiken.

Is er echt geen virtuele windows omgeving, of een webpagina waar je kleine windows executables kunt draaien.

Mijn toshiba chromebook 2 (2014) heeft nog geen apps ondersteuning. en ik heb begrepen dat beta/developer mode ook niet de apps heeft.

-help-

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Nu gratis 6 maanden Netflix tegoed bij enkele Chromebooks. Gelijk geprobeerd op mijn Samsung Chromebook Plus die ik al even heb.

Werkte perfect, er werd direct € 66 als tegoed bijgestort op het Netflix account. Ze hebben ook enkele andere goodies.

Met dank aan: https://chromeunboxed.com...msung-chromebook-pro-plus

[ Voor 4% gewijzigd door CR2032 op 04-12-2017 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
CR2032 schreef op maandag 4 december 2017 @ 19:10:
Nu gratis 6 maanden Netflix tegoed bij enkele Chromebooks. Gelijk geprobeerd op mijn Samsung Chromebook Plus die ik al even heb.

Werkte perfect, er werd direct € 66 als tegoed bijgestort op het Netflix account. Ze hebben ook enkele andere goodies.

Met dank aan: https://chromeunboxed.com...msung-chromebook-pro-plus
Werkte bij ook prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06 01:56
Pinin schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:05:
Hoi, ik moet een kipsimpel software programmaatje draaien (teach2000) http://www.teach.nl/
En ik heb geen windows meer, eigenlijk heb ik geen zin om mijn chromebook enkel hiervoor naar dual boot te zetten. Bovendien heb ik het momenteel gigadruk dus ook geen tijd om hier in te duiken.

Is er echt geen virtuele windows omgeving, of een webpagina waar je kleine windows executables kunt draaien.

Mijn toshiba chromebook 2 (2014) heeft nog geen apps ondersteuning. en ik heb begrepen dat beta/developer mode ook niet de apps heeft.

-help-
Ik heb nog nooit gehoord van een virtuele desktop online, maar een korte zoektocht leidde naar bv https://www.paperspace.com/ of Amazon Workspaces, maar dat lijkt me meer voor bedrijven. Kun je niet inloggen op je werk in een Windows omgeving? Andere optie is dat sommige NASsen een virtuele desktop kunnen draaien, maar dan heb je wel nog een licentie van Windows nodig. Ik zie trouwens geen apps op de pagina van Teach 2000, dus weet niet of dat überhaupt zou helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

AgeOfPanic schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:21:
[...]
Kun je niet inloggen op je werk in een Windows omgeving? Andere optie is dat sommige NASsen een virtuele desktop kunnen draaien, maar dan heb je wel nog een licentie van Windows nodig. Ik zie trouwens geen apps op de pagina van Teach 2000, dus weet niet of dat überhaupt zou helpen.
Ja, ik kan op mijn werk inloggen in een windows werkomgeving, enkel wordt er verwacht dat ik werk i.p.v. huiswerk maak ;)

Ik heb ook geen app nodig van teach2000, maar het is gewoon een klein exe-filetje waar ik een vraag & antwoord invoer en kan overhoren/leren.

vroegah kon je ook online een versie gebruiken, maar die is nu ook offline.

Een alternatief is natuurlijk ook in orde.

Edit: ik heb een alternatief gevonden bij wrts.nl

thx anyway

[ Voor 12% gewijzigd door Pinin op 05-12-2017 12:07 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Pinin schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:05:

-help-
Crouton icm Wine?

http://www.teach.nl/help/00105_install_linux.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

ok, bedankt is een leuke om te onthouden mocht het een keer nodig zijn.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:11
https://www.chromium.org/a/chromium.org/dev/chrome-os-devices-and-kernel-versions

Mocht je willen nagaan of je chromebook al gepatched is tegen 'Meltdown' : staat er 'yes' of 'not needed' in de voorlaatste kolom, dan zit je goed.

Tegen 'Spectre' helpt het aanvinken van 'Site isolation' alvast via [url="chrome://flags/#enable-site-per-process"]chrome://flags/#enable-site-per-process[/url]

Ook interessant om zo te zien wanneer de auto-update voor je chromebook stopt (5de kolom)
(Info via androidpolice.com)

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
lukadad schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 00:54:

Ook interessant om zo te zien wanneer de auto-update voor je chromebook stopt (5de kolom)
(Info via androidpolice.com)
Hmm.. 1 januari 2019 al.. (ofja al, heb de laptop 3,5 jaar geleden 2e hands gekocht :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
De Acer Chromebook 15 heeft nu ook Android ondersteuning gekregen.
Mooi om te zien dat Google ook voor oudere hardware lange ondersteuning geeft.

https://chromeunboxed.com...1-gets-android-play-store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
CR2032 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 13:21:
De Acer Chromebook 15 heeft nu ook Android ondersteuning gekregen.
Mooi om te zien dat Google ook voor oudere hardware lange ondersteuning geeft.

https://chromeunboxed.com...1-gets-android-play-store
Het was al een tijdje beschikbaar in de Beta channel, naar mijn gevoel werkt alles heel goed.
We hebben er ook lang genoeg op moeten wachten. Daarnaast zal deze Chromebook toch nog een tijdje mee moeten gaan, de keuze in >15" Chromebooks is niet heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
meeste chromebooks vind ik toch nog wel wat "duur" als ik kijk dat je ook een Windows laptop kan kopen waar ook chrome en alle apps zo ongeveer op draaien (geen android apps)

Liefst zou ik zo rond de 200 kijken voor een 13" of groter. Dan is het zeker een overweging waar. Maar voor 400 zou ik toch al eerder richting Windows gaan denk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
jaydenjarno schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:30:
meeste chromebooks vind ik toch nog wel wat "duur" als ik kijk dat je ook een Windows laptop kan kopen waar ook chrome en alle apps zo ongeveer op draaien (geen android apps)

Liefst zou ik zo rond de 200 kijken voor een 13" of groter. Dan is het zeker een overweging waar. Maar voor 400 zou ik toch al eerder richting Windows gaan denk
Zo dacht ik er eerst ook over, maar het gebruiksgemak van een Chromebook is toch wel erg fijn. Helemaal na de komst van de Android apps werkt het gewoon zonder gedoe.

Updates gaan vanzelf op de achtergrond en je hebt geen zorg voor virussen. Voor beheer heb je er totaal geen omkijken aan, wat zeer relaxed is.

Een luxere Chromebook met een mooi scherm is nog fijner. Ik heb nu deze Samsung Chromebook die ook als tablet werkt en mis Windows eigenlijk helemaal niet. Je hebt nu zelfs Chromebooks die ver over de 1000 euro gaan.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/azaxx0.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door CR2032 op 09-03-2018 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
Helemaal mee eens, ik heb deze chromebook ook en hij werkt perfect.
Wel die lelijke stickers gauw verwijderd, en het scherm van elke Windows of Apple laptop verbleekt bij dit scherm. Op max verblind het haast. Alles draait soepel ook de Android apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 13:35
CR2032 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 18:37:
[...]

Zo dacht ik er eerst ook over, maar het gebruiksgemak van een Chromebook is toch wel erg fijn. Helemaal na de komst van de Android apps werkt het gewoon zonder gedoe.

Updates gaan vanzelf op de achtergrond en je hebt geen zorg voor virussen. Voor beheer heb je er totaal geen omkijken aan, wat zeer relaxed is.

[afbeelding]
Daarom zit ik al vanaf 2006 op linux te werken, en is ook nog gratis.
Raar dat niet meer gebruikers dit gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
jan rademaar schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 20:35:
Helemaal mee eens, ik heb deze chromebook ook en hij werkt perfect.
Wel die lelijke stickers gauw verwijderd, en het scherm van elke Windows of Apple laptop verbleekt bij dit scherm. Op max verblind het haast. Alles draait soepel ook de Android apps.
Klopt. Laatst iemands MacBook Air en deze Samsung Chromebook Plus naast elkaar gehad, en ze kon haar ogen niet geloven. Deze Samsung heeft zo'n goed en scherp scherm, de kleuren van de MacBook staken er in vergelijking maar flets bij af. En ook nog een touchscreen op de Samsung wat ik veel vaker gebruik dan gedacht.

Deze Samsung is een wat duurdere Chromebook, voor die prijs is het nog steeds spotgoedkoop als je de gebruikte onderdelen ziet. En met een 100% aluminium behuizing is er ook niet bezuinigd op de bouwkwaliteit.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2mzy4uu.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door CR2032 op 10-03-2018 22:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Voor de heren/dames die nog een oude Acer C720(P) hebben liggen:

Ik heb afgelopen week een 120GB ssd uit china (30eu+-) ingebouwd en windows 10 geinstalleerd.

Werkt uitstekend, batterijduur is nog steeds 6 uur+ en je hebt er een leuk licht laptopje aan.

Aangezien de versie van Chrome OS erop geen Android apps ondersteund is dit voor mij een ideale manier om hem in gebruik te houden. Kost weinig, en er zijn super handige guides op internet om de bios te modden en windows te kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Een historische mijlpaal overigens, ChromeOS heeft nu op Statcounter (stats van webbrowser gebruik) in Februari de grens van 1% marktaandeel bereikt: http://gs.statcounter.com/os-market-share/desktop/worldwide

Er zit nog steeds een enorm schoolvakantie-effect in het marktaandeel, wat suggereert dat grofweg de helft van de Chromebooks in het onderwijs gebruikt wordt.

[ Voor 50% gewijzigd door Dreamvoid op 22-03-2018 11:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 10:18:
Voor de heren/dames die nog een oude Acer C720(P) hebben liggen:

Ik heb afgelopen week een 120GB ssd uit china (30eu+-) ingebouwd en windows 10 geinstalleerd.

Werkt uitstekend, batterijduur is nog steeds 6 uur+ en je hebt er een leuk licht laptopje aan.

Aangezien de versie van Chrome OS erop geen Android apps ondersteund is dit voor mij een ideale manier om hem in gebruik te houden. Kost weinig, en er zijn super handige guides op internet om de bios te modden en windows te kunnen installeren.
Waarom zou je dat in vredesnaam doen, Windows 10 op een Celeron... Fijn is anders.
Kun je beter een lichter OS zoals Ubuntu of CloudReady erop zetten, of gewoon Chrome OS blijven gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

CR2032 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 17:44:
[...]

Waarom zou je dat in vredesnaam doen, Windows 10 op een Celeron... Fijn is anders.
Kun je beter een lichter OS zoals Ubuntu of CloudReady erop zetten, of gewoon Chrome OS blijven gebruiken.
Daar merk je met een vlotte SSD dus bijna niets van, laat staan dat het "niet fijn" is. Start vlot op, alle programma's openen rap. Die celeronnetjes zijn nog potenter dan je zou vermoeden.

Vergeet ook niet dat ze gewoon met w10 verkocht worden, en ook ze Z3735's. Das nog veel erger.

En windows - omdat al mijn programma's daar op werken en mijn vriendin het ook begrijpt.

Linux moet wel mega-snel zijn wil het alle tijd die ik moet steken in het leren, installeren, alternatieve-programmas opzoeken enzovoorts moet goedmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 06:12
CR2032 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 18:37:
[...]

Een luxere Chromebook met een mooi scherm is nog fijner. Ik heb nu deze Samsung Chromebook die ook als tablet werkt en mis Windows eigenlijk helemaal niet. Je hebt nu zelfs Chromebooks die ver over de 1000 euro gaan.

[afbeelding]
Waar koop je deze dan? Zie hem bv niet op Amazon.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
lowfi schreef op zondag 25 maart 2018 @ 07:56:
[...]

Amazon.com. In 2 werkdagen in huis en je betaald vooraf invoerkosten e.d. Met internationale garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:31
lowfi schreef op zondag 25 maart 2018 @ 07:56:
[...]

Mijn HP 13G1 komt van ChromeIt.
Was op dat moment niet te koop in NL en zij konden deze wel leveren.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Anoniem: 472287 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 05:07:
[...]

Daar merk je met een vlotte SSD dus bijna niets van, laat staan dat het "niet fijn" is. Start vlot op, alle programma's openen rap. Die celeronnetjes zijn nog potenter dan je zou vermoeden.

Vergeet ook niet dat ze gewoon met w10 verkocht worden, en ook ze Z3735's. Das nog veel erger.

En windows - omdat al mijn programma's daar op werken en mijn vriendin het ook begrijpt.

Linux moet wel mega-snel zijn wil het alle tijd die ik moet steken in het leren, installeren, alternatieve-programmas opzoeken enzovoorts moet goedmaken
Het zal vast wel werken maar geen vergelijking met Linux. Dat gaat mega snel op zulke hardware.
Wanneer je een start menu kunt bedienen kun je ook Linux Mint gebruiken, is al compleet met programma's en een Store. Chrome OS is ook Linux.

Op een Chromebook kun je beter CloudReady zetten, heb je Chrome OS weer terug: https://www.neverware.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CR2032 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 13:12:
[...]

Het zal vast wel werken maar geen vergelijking met Linux. Dat gaat mega snel op zulke hardware.
Wanneer je een start menu kunt bedienen kun je ook Linux Mint gebruiken, is al compleet met programma's en een Store. Chrome OS is ook Linux.

Op een Chromebook kun je beter CloudReady zetten, heb je Chrome OS weer terug: https://www.neverware.com
Je hebt het geprobeerd blijkbaar?

Je afkeer van W10 voor deze hardware is ongegrond - het werkt gewoon vlot EN vertrouwd.

Waarom ik met Linux zou gaan experimenteren als alternatief voor iets dat al exact werkt zoals het hoort is beyond me. Misschien moet je het eerst eens proberen voordat je het veroordeelt :+

edit: ik heb het even gemeten voor je, opstarten vanaf het aanraken van de power-knop tot aan windows desktop duurt 8 seconden. Openen van Chrome en Skype <2sec per stuk.

Dus....

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 25-03-2018 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Toch denkt 1 op de 100 mensen er anders over :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Anoniem: 472287 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 14:50:
[...]

Je hebt het geprobeerd blijkbaar?

Je afkeer van W10 voor deze hardware is ongegrond - het werkt gewoon vlot EN vertrouwd.

Waarom ik met Linux zou gaan experimenteren als alternatief voor iets dat al exact werkt zoals het hoort is beyond me. Misschien moet je het eerst eens proberen voordat je het veroordeelt :+

edit: ik heb het even gemeten voor je, opstarten vanaf het aanraken van de power-knop tot aan windows desktop duurt 8 seconden. Openen van Chrome en Skype <2sec per stuk.

Dus....
Welnee, het is een feit dat Windows 10 totaal niet gemaakt voor dit soort van lichte hardware. Die metingen zeggen ook niets, wanneer je de desktop ziet is Windows nog steeds bezig met laden.

Je hebt de hardware van een Chromebook veranderd en gebruikt geen Chrome OS meer. Nu is het geen Chromebook meer maar een zoveelste Windows laptop. Succes ermee.

[ Voor 4% gewijzigd door CR2032 op 26-03-2018 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 13:39
Had anderhalf jaar geleden een mooie toshiba chromebook 2 gekocht met i3 processor en 1080p scherm. Helaas start hij nu niet meer op, en brandt er geen led lampje meer bij opladen. Daarvoor waren er al regelmatig problemen met het scherm.
Ik geloof niet dat ik hier nog veel mee kan, reparatie lijkt me bijna niet haalbaar voor een normaal bedrag (of heeft iemand hier een briljant idee). De laptop is nogal gebruikt in die anderhalf jaar door mijn zoon.

Moet nu maar iets stevigers terugkopen en ook maar niet te duur. Wat is aan te raden? Een Lenovo N23 van 199 euro, een Acer of toch een Dell 3180?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
Mijn zoontje heeft de voorkeur voor deze 14" acer chromebook https://tweakers.net/pric...book-14-cb3-431-c5k7.html.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bmH57BwpnoEyGlrIKocbyM5YVEA=/fit-in/188x141/filters:fill(white)/i/2001092389.png?f=thumblarge

helaas heb ik hem nog niet gekocht en nu is hij 30 euro duurder geworden :-(
Reden dat ik hem nog niet gekocht heb is dat ik op zoek was naar een goede case. Mijn dochter zit op een andere school en heeft daar via Rentcompany een Dell. Deze zit in een stevige hoes die ook blijft zitten als de laptop in gebruik is. De vorige chromebook van zoon is kapot gegaan en dat ligt mogelijk aan de hoes die een stuk minder stevig is.

weet iemand wellicht waar dit soort hoezen te krijgen zijn. Heb flink gezocht maar ze niet gevonden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/r5OWB3o5T9AQQxteF2Cb5jV1/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wZiscv8RNcIjrU8arCva5069/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xrT2HF6pUG83EUeqCa7PZUFd/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-06 09:57
maxtrash schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 11:49:
Mijn zoontje heeft de voorkeur voor deze 14" acer chromebook https://tweakers.net/pric...book-14-cb3-431-c5k7.html.
[afbeelding]

helaas heb ik hem nog niet gekocht en nu is hij 30 euro duurder geworden :-(
Reden dat ik hem nog niet gekocht heb is dat ik op zoek was naar een goede case. Mijn dochter zit op een andere school en heeft daar via Rentcompany een Dell. Deze zit in een stevige hoes die ook blijft zitten als de laptop in gebruik is. De vorige chromebook van zoon is kapot gegaan en dat ligt mogelijk aan de hoes die een stuk minder stevig is.

weet iemand wellicht waar dit soort hoezen te krijgen zijn. Heb flink gezocht maar ze niet gevonden!

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Acer, Asus, Lenovo en Dell hebben allemaal "rugged" chromebooks ontworpen voor educatie en/of de bouwsector. Zou het niet handig zo'n Chromebook te kopen? Die zijn beter bestand tegen vallen dan een Toshiba in een hoes..

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:37

woutur

Klauwtjes uit!

De ssd van mijn oude zakelijke laptop is overleden. Dat ding is ook afgeschreven en ik wil wel weer eens wat nieuws. Wat ik vervelend vond aan mijn oude laptop was dat het een log ding was (Dell E5530). Hij kon wel in mijn docking station thuis, dat vond ik fijn. Nu ben ik eens aan het kijken naar een nieuwe laptop en of een chromebook wat is. Mijn bedrijf maakt al gebruik van google apps (in ieder geval mail en drive).

Mijn vragen:
• In mijn branche moet ik heel veel Office (Word, Excel en soms een presentatie) documenten lezen, bewerken en schrijven. Hoe zit dat met ChromeOS?
• Zijn er andere zaken waar jullie tegenaan lopen waar ik op moet letten (printen in een bedrijfsnetwerk bijvoorbeeld)?
• Is opslag nog een dingetje? Ik geloof dat ik op mijn vorige laptop iets van 300 GB gebruikte. Ik denk dat daar een heleboel muziekjes en foto's bij zaten die ik niet nodig had.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
woutur schreef op zondag 13 mei 2018 @ 11:41:
De ssd van mijn oude zakelijke laptop is overleden. Dat ding is ook afgeschreven en ik wil wel weer eens wat nieuws. Wat ik vervelend vond aan mijn oude laptop was dat het een log ding was (Dell E5530). Hij kon wel in mijn docking station thuis, dat vond ik fijn. Nu ben ik eens aan het kijken naar een nieuwe laptop en of een chromebook wat is. Mijn bedrijf maakt al gebruik van google apps (in ieder geval mail en drive).

Mijn vragen:
• In mijn branche moet ik heel veel Office (Word, Excel en soms een presentatie) documenten lezen, bewerken en schrijven. Hoe zit dat met ChromeOS?
Je kan met Google Apps (sheets, docs en slides) prima presentaties, documenten en spreadsheets maken.
Office documenten lezen is meestal ook geen probleem, maar er kunnen wel wat opmaak verschillen ontstaan.
Wil je ze aanpassen dan moet je ze opslaan in Google formaat.
Weer "terug" schrijven naar office formaat werkt ook, maar ook hier goed opletten op de opmaak.

Grotere vraag is, zijn er windows applicaties waar je niet zonder kan. Als er geen vervanging voor is onder Chrome OS kan je die ook niet draaien.
• Zijn er andere zaken waar jullie tegenaan lopen waar ik op moet letten (printen in een bedrijfsnetwerk bijvoorbeeld)?
Printen werkt goed als deze Windows printen ondersteuning hebben.
Netwerk schijven benaderen werkt ook, maar dan heb je wel een plugin nodig van Google.
• Is opslag nog een dingetje? Ik geloof dat ik op mijn vorige laptop iets van 300 GB gebruikte. Ik denk dat daar een heleboel muziekjes en foto's bij zaten die ik niet nodig had.
Opslag op Chrome OS is voornamelijk op Google Drive. Locale opslag is er wel, maar voornamelijk bedoeld voor tijdelijke opslag.

De grootste vraag is dus .... Ben je klaar om over te gaan naar Chrome OS en kan je de Windows applicaties achter je laten?
Wat je zou kunnen doen is een goedkope Chromebook kopen om het eens uit te proberen. Als je per se wilt testen met Android applicaties onder Chrome OS dan heb je wel een wat nieuwere Chromebook nodig.
Ik zelf ben al 4 jaar over naar Chrome OS. Ik had een nieuwe mooie XPS15 i7 besteld bij Dell maar deze zou pas na de kerstvakantie aankomen 4 jaar geleden. Om wat te kunnen "spelen" toen een Acer C720p besteld om ook eens te kijken wat Chrome OS was. Daarna eigenlijk nooit op de XPS15 gewerkt maar alles op de Acer. De XPS15 werd een spelletjes pc voor de kinderen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:11

Maduth

Probeersel

Even ter bevestiging voor mij en misschien correctie dus graag jullie advies. Ik had al een topic geplaatst over de aanschaf voor een nieuwe laptop [pref. MacBook] maar gezien de prijs waren wij aan het twijfelen. Nu werd ik getriggerd door een artikel over de chromebook. Thuis hebben wij wederom bekeken wat wij nu echt nodig hebben. Kort gezegd, een snelle, stevige laptop voor couch surfing zeg maar. Als ik mij zo verder er in verdiep, zou de chromebook eigenlijk een prima alternatief zijn daarvoor. Tevens blijken ze dus best een stevige behuizing te hebben en gunstig geprijsd [600 euro].

Ondank dat we het niet vaak gebruiken, heb ik wel een office account [met de familie] welke ik graag wil blijven gebruiken. Volgens mij zou dan geen probleem moeten zijn [Word/Excel/OneNote en Outlook].

Ik heb al mijn muziek in Itunes en deze zou makkelijk overgezet moet kunnen worden.

Levert het problemen op om OneDrive te gebruiken ipv Drive van Google?

Wat ik me nog wel afvraag, hoe kan je goed nieuwsgroepen downloaden. Iemand een tip? Ook een geschikte mediaplayer die kan casten naar een Chromecast :+

De overige 80% is toch internetten dus dat moet goed komen.

Alvast bedankt voor bevestiging of tips/suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J. de Sloper
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06 18:11
Ik gebruik regelmatig Microsoft Office Android apps op m'n chromebook en vanuit de apps en de online variant is Onedrive goed te gebruiken. Volgens mij kun je Onedrive ook als standaard cloudopslag instellen maar Google drive werkt heel goed dus daar heb ik geen behoefte aan gehad.

Qua downloaden en streamen kan ik je niet helpen, dat doe ik met een nas waar Plex op draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11-2024
Beste kenners van Chromebooks. Ik zit er aan te denken een Chromebook te kopen voor mijn dochter. Ze gaat komend schooljaar naar de middelbare. Ze werken daar volledig digitaal. Thuis heeft ze een vaste computer dus de Chromebook is alleen voor school. De school heeft de volgende eisen

Systeemeisen deel 1

Systeemeisen deel 2

Mijn eisen zijn niet veel anders natuurlijk. Het enige wat ik aan extra eisen heb is dat de Play Store er op staat. Zit zelf te denken aan deze:

pricewatch: Asus Chromebook C301SA-FC032

Zou dit een goede Chromebook zijn voor haar. Heb zelf namelijk helemaal geen ervaring met Chromebooks en online wordt ik ook niet veel wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Cavemania schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 15:40:
Beste kenners van Chromebooks. Ik zit er aan te denken een Chromebook te kopen voor mijn dochter. Ze gaat komend schooljaar naar de middelbare. Ze werken daar volledig digitaal. Thuis heeft ze een vaste computer dus de Chromebook is alleen voor school. De school heeft de volgende eisen

[afbeelding]

[afbeelding]

Mijn eisen zijn niet veel anders natuurlijk. Het enige wat ik aan extra eisen heb is dat de Play Store er op staat. Zit zelf te denken aan deze:

[URL=""]pricewatch: Asus Chromebook C301SA-FC032[/URL]

Zou dit een goede Chromebook zijn voor haar. Heb zelf namelijk helemaal geen ervaring met Chromebooks en online wordt ik ook niet veel wijzer.
Aan de vereisten van school voldoende je met elke (13") Chromebook. Play store is een mooie extra maar zal voor school geen meerwaarde hebben. Voor haar natuurlijk mogelijk wel.

Een Chromebook is snel en gaat lang mee op een accu. Is niet voor niets erg populair als school laptop is bijvoorbeeld Amerika ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
Cavemania schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 15:40:

[afbeelding]

[afbeelding]

pricewatch: Asus Chromebook C301SA-FC032

Het verbaast me dat de school niet wat concreter is. Op de school van een zoon eisen ze een Chromebook, op de school van de dochter een Windows laptop. Hier suggereren ze zelfs dat een macbook zouden kunnen (lijkt me een heel slecht plan trouwens).

Maar goed, aangezien ze chromebooks noemen zou ik dat zeker aanraden. Kwa prijsniveau beter, super simpel kwa onder houd. 128 SSD is natuurlijk niet nodig bij een Chromebook.
Eerste chromebook is gesneuveld bij zoon, dus een goede hoes kan ik zeker aanbevelen. Hij wilde nu per se een 14" en dat kan prima, maar ik kan me voorstellen dat je in eerste instantie voor een kleiner formaat gaat.

tip: als je google drive gebruikt zou ik de aanbieding (2 jaar 100 GB) zelf in pikken. Waarde 48 euro. Maak op de chromebook eerst je eigen account aan en claim daarmee de aanbieding.. Je dochter zal aan de standaard 15 GB ongetwijfeld genoeg hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
Bedankt voor jullie reacties.

De school is juiste niet zo concreet omdat ze in het verleden nogal wat commentaar gehad hebben op het beleid (verplicht een MacBook).

Ze werken met alles in de cloud dus in principe is een device met een webbrowser voldoende.

Ik wil graag dat ze 4 jaar kan met de Chromebook. Is het verstandig om dan een opslagcapaciteit van 32 GB te nemen? En welke processor zouden jullie adviseren.

Bedankt voor de tip van Google Drive maar heb al een Terrabyte opslag in de cloud.

[ Voor 9% gewijzigd door Cavemania op 08-06-2018 19:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Cavemania schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 19:11:

De school is juiste niet zo concreet omdat ze in het verleden nogal wat commentaar gehad hebben op het beleid (verplicht een MacBook).

Ze werken met alles in de cloud dus in principe is een device met een webbrowser voldoende.

Ik wil graag dat ze 4 jaar kan met de Chromebook. Is het verstandig om dan een opslagcapaciteit van 32 GB te nemen? En welke processor zouden jullie adviseren.

Bedankt voor de tip van Google Drive maar heb al een Terrabyte opslag in de cloud.
Ik maak inmiddels al 4 jaar gebruik van mijn C720P en hij werkt nog altijd als een trein!
Ik zou voor 4GB aan ram gaan 16GB moet ook al voldoende zijn als opslag. Wat de cpu betreft, ik doe het met een simpele celeron en heb het nooit als bottleneck ervaren dus daar zou ik mij geen zorgen om maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonkey
Cavemania schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 19:11:

Ik heb ook even teruggekeken, deze chromebook heb ik op 11 juni 4 jaar. En deze is 2e hands overgekocht (toshiba chromebook). Nog altijd is dit mijn enige laptop voor dagelijks gebruik.

De accu is wel wat minder en is na 2,5 uur leeg..
Ik verwacht overigens dat er opties zijn om een laptop met een externe accu op te laden, al heb ik me daar nooit in verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
Zo na veel lezen ben ik uitgekomen op 2 Chromebooks

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1119785;1151239/

Welke heeft jullie voorkeur?

Een goed alternatief is ook welkom

[ Voor 11% gewijzigd door Cavemania op 12-06-2018 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Cavemania schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 18:33:

De HP ziet er prima uit. Ik denk niet dat je 32GB nodig hebt dus die 16GB zou voldoende moeten zijn. Net even gekeken ik gebruik 5GB van mijn 32GB met nog 20 GB over.
Ik heb geen ervaring met mediatek cpu's dus dat zou mij weg houden bij de Lenovo.

Ik kwam deze nog tegen: pricewatch: Acer Chromebook R 11 CB5-132T-C14K Maar die is al wat ouder en gezien ik totaal niet over het glanzende scherm van mijn C720P te spreken ben zou ik die zonder hem zelf te zien niet kunnen aanbevelen.

Dus mijn vote zou gaan naar de HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Cavemania schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 18:33:

Die 2 ontlopen elkaar niet veel, de Lenovo is wat robuuster mocht dat belangrijk voor je zijn.
Acer is ook een goed alternatief, merk had wat last van vooroordelen maar nu goede bouwkwaliteit voor het geld.

Belangrijk bij een Chromebook is ook na te gaan hoe lang je gegarandeerd de updates krijgt van Google. Langere ondersteuning kan maar is geen garantie. Google heeft daar een compleet overzicht van:
https://support.google.com/chrome/a/answer/6220366?hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
Robuustheid is inderdaad wel van belang. Ik weet nog hoe ik vroeger omging met mijn tas toen ik op de middelbare zat. Beide zijn rugged Chromebooks dus denk dat ik dan maar ga voor de HP aangezien deze ongeveer 1,5 jaar langer van updates voorzien wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-02 07:57
Ik heb sinds een dag of twee de nieuwe Acer Chromebook 11 CB311-8H:
pricewatch: Acer Chromebook 11 CB311-8H-C7MJ

Prachtig! Ondersteuning tot nov 2023, voelt heel degelijk, goede specs, batterij tijd is uitstekend (met mijn gedrag zeker 12 uur), ik vind de kleur erg mooi, IPS scherm, goede prijs. Ik ben er heel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tonkey schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 08:35:
[...]

Ik heb ook even teruggekeken, deze chromebook heb ik op 11 juni 4 jaar. En deze is 2e hands overgekocht (toshiba chromebook). Nog altijd is dit mijn enige laptop voor dagelijks gebruik.

De accu is wel wat minder en is na 2,5 uur leeg..
Ik verwacht overigens dat er opties zijn om een laptop met een externe accu op te laden, al heb ik me daar nooit in verdiept.
Ik heb mij Acer C720 ook al sinds eind 2013, en die doet nog steeds 6+uur op een batterij _/-\o_

Dat blijft toch wel mijn beste digitale aankoop ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
shyblue schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 07:55:
Ik heb sinds een dag of twee de nieuwe Acer Chromebook 11 CB311-8H:
pricewatch: Acer Chromebook 11 CB311-8H-C7MJ

Prachtig! Ondersteuning tot nov 2023, voelt heel degelijk, goede specs, batterij tijd is uitstekend (met mijn gedrag zeker 12 uur), ik vind de kleur erg mooi, IPS scherm, goede prijs. Ik ben er heel blij mee.
Vandaag ook besteld bij bol, ben benieuwd! Kleur ziet er inderdaad prima uit. USB-C gaf bij mij de doorslag. Zal mijn ervaringen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Omdat de cpu van mijn huidige Toshiba Chromebook 2 (CB30-B-104) eigenlijk net niet krachtig genoeg is om bijvoorbeeld 1080p60 video vloeiend af te spelen zocht ik een vervanger. Ik was uitgekomen op de Asus Chromebook Flip (C302CA-GU009).

Nu zit ik de Asus te testen ten opzichte van de Toshiba, maar ik ben niet heel erg onder de indruk.

Het scherm van de Asus zou een bijna twee keer zo hoge contrastverhouding hebben als die van de Toshiba (pakweg 1350:1 tegenover 750:1), maar met de beste wil ter wereld zie ik geen verschil in beeldkwaliteit. Ik heb ze naast elkaar gezet op ongeveer dezelfde helderheid en verscheidene video's, foto's en test-patronen bekeken zoals deze http://www.lagom.nl/lcd-test/black.php. Beide chromebooks hebben een IPS scherm.

De cpu van de Asus is wel een stuk krachtiger (alle Youtube video's die ik er tegenaan gooi spelen vloeiend af, Twitch hapert en buffert niet meer, websites laden sneller) en de bouwkwaliteit van de laptop is superieur t.o.v. de Toshiba. De mogelijkheid om de Asus als tablet te gebruiken en Android apps te installeren vind ik wat tegenvallen, het is een leuk extraatje maar heeft voor mij niet veel meerwaarde.

Edit: ik denk dat ik de Asus terugstuur en wacht tot er een Chromebook beschikbaar komt met 13,3 inch IPS scherm en core M3 of Pentium processor voor rond de 500 euro.

[ Voor 14% gewijzigd door Davith78 op 04-07-2018 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

715289

maxtrash schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 18:33:
[...]

tip: als je google drive gebruikt zou ik de aanbieding (2 jaar 100 GB) zelf in pikken. Waarde 48 euro. Maak op de chromebook eerst je eigen account aan en claim daarmee de aanbieding.. Je dochter zal aan de standaard 15 GB ongetwijfeld genoeg hebben.
Ik neem aan dat ze een Google for Education krijgt. Daarmee heeft ze vrijwel onbeperkte opslag.

Hooguit dat je haar berooft van capaciteit voor haar priveaccount.
Pagina: 1 ... 14 ... 16 Laatste