Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:42
Verwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:06:
Andere vraag... Hoe neem ik gesprekken op op mijn Chromebook? (Samsung XE303)
Daar zijn in de store wel programma,s voor zoals Mic Note -Voice Recorder & Notepad

zoek even op google en je hebt er zo een paar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Hierbij een update voor de Asus C300M:

Eersgisteren heb ik vernomen dat ook de playstore voor dit model beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Mirr0r schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:19:
Hierbij een update voor de Asus C300M:

Eersgisteren heb ik vernomen dat ook de playstore voor dit model beschikbaar is.
Het duurt echt tergend lang voordat Google voor meer modellen de Play store vrijgeeft. Die Asus staat nog niet in het rijtje.

https://sites.google.com/...s-supporting-android-apps

Nieuw is dat bij de lijst nu de datum van beschikbaar voor die lijst aan modellen is aangepast naar "at a time to be announced in the future". Daar stond tot voor kort 2016 / 2017 en eerder Fall 2016...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:12
Toch weer naar dev channel gegaan op mijn Dell. We zijn o vakantie en ik had een serie meegebracht met dts geluid en dat ondersteunt de ingebouwde mediaspeler niet.
VLC geïnstalleerd. Dat werkte meteen inclusief ondertitels. Wat ik wel merkte is dat ik het scherm moest mirroren en niet extended, omdat ik VLC niet kon verplaatsen naar het tweede scherm. Toch erg fijn dat het straks gewoon vanuit het standard channel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:07
Van het weekend aan ASUS gevraagd of er naast deze pricewatch: Asus Chromebook C302CA-GU009 ook nog andere modellen naar Nederland komen.

Helaas ... Ze zeggen dat het alleen bij deze blijft ..

Maar in de UK en op IceCat zie ik een hele berg andere modellen:

C302CA GU001 m3 4Gb 32Gb SSD
C302CA GU003 m3 8Gb 64Gb SSD
C302CA GU005 pentium 4Gb 64Gb SSD
C302CA GU006 pentium 4Gb 32Gb SSD
C302CA GU009 m3 8Gb 32Gb SSD
C302CA GU010 m3 4Gb 64Gb SSD
C302CA GU012 m7 4Gb 128Gb SSD
C302CA GU015 m7 4Gb 32Gb SSD
C302CA GU016 m7 8Gb 128Gb SSD
C302CA GU017 m7 8Gb 64Gb SSD

En daar zitten een paar zeer interessante versie's bij.

Iemand ervaring met het bestellen van een Chromebook vanuit de UK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
duvekot schreef op maandag 20 maart 2017 @ 19:35:
Van het weekend aan ASUS gevraagd of er naast deze pricewatch: Asus Chromebook C302CA-GU009 ook nog andere modellen naar Nederland komen.

Helaas ... Ze zeggen dat het alleen bij deze blijft ..

Maar in de UK en op IceCat zie ik een hele berg andere modellen:

C302CA GU001 m3 4Gb 32Gb SSD
C302CA GU003 m3 8Gb 64Gb SSD
C302CA GU005 pentium 4Gb 64Gb SSD
C302CA GU006 pentium 4Gb 32Gb SSD
C302CA GU009 m3 8Gb 32Gb SSD
C302CA GU010 m3 4Gb 64Gb SSD
C302CA GU012 m7 4Gb 128Gb SSD
C302CA GU015 m7 4Gb 32Gb SSD
C302CA GU016 m7 8Gb 128Gb SSD
C302CA GU017 m7 8Gb 64Gb SSD

En daar zitten een paar zeer interessante versie's bij.

Iemand ervaring met het bestellen van een Chromebook vanuit de UK?
Zolang de Brexit nog niet is doorgevoerd: geen probleem. Behalve dan een UK-netstekker.

De Asus C302 is fraai, net zoals de nieuwste Samsung Chromebook Pro. Die zijn echt aan elkaar gewaagd. Ik ben er zelf nog niet over uit wie van de twee.

YouTube: Samsung Chromebook Pro VS ASUS Chromebook Flip C302

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:50
CR2032 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 22:16:
[...]

Zolang de Brexit nog niet is doorgevoerd: geen probleem. Behalve dan een UK-netstekker.

De Asus C302 is fraai, net zoals de nieuwste Samsung Chromebook Pro. Die zijn echt aan elkaar gewaagd. Ik ben er zelf nog niet over uit wie van de twee.

YouTube: Samsung Chromebook Pro VS ASUS Chromebook Flip C302
Ik ga voor de pro, voornamelijk vanwege scherm, stylus en schermverhouding.

Maar wel moeilijke keus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Zelf blijf ik het jammer vinden dat ze alleen maar met kleinere Chromebooks op de markt komen.
Op dit moment heb ik de Acer Chromebook CB5-571-34MD, die overigens nog prima voldoet.
Nieuwe Chromebooks met een scherm van minimaal 15 inch, zijn er amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Audiowaste schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:01:
Zelf blijf ik het jammer vinden dat ze alleen maar met kleinere Chromebooks op de markt komen.
Op dit moment heb ik de Acer Chromebook CB5-571-34MD, die overigens nog prima voldoet.
Nieuwe Chromebooks met een scherm van minimaal 15 inch, zijn er amper.
Eens. Maar je ziet wel steeds meer high end Chromebooks komen, dus wie weet.

Het meest jammere is dat de meeste Chromebooks hier helemaal niet uitkomen (!)
Kijk voor de aardigheid eens op de Amerikaanse sites als www.bestbuy.com of Amazon en je ziet een pracht van een keuze aan Chromebooks. Tot en met een verdeling in doelgroepen en keuzehulpen aan toe.
Heel wat anders dan een klein prutshoekje aan Chromebook zoals hier in een MediaMarkt.

Bijvoorbeeld de al genoemde Samsung Chromebook Pro en goedkopere Samsung Chromebook Plus.
Waar zelfs nog totaal onduidelijk is of die ooit hier te koop zullen zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door CR2032 op 25-03-2017 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
CR2032 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:08:
[...]

Eens. Maar je ziet wel steeds meer high end Chromebooks komen, dus wie weet.

Het meest jammere is dat de meeste Chromebooks hier helemaal niet uitkomen (!)
Kijk voor de aardigheid eens op de Amerikaanse sites als www.bestbuy.com of Amazon en je ziet een pracht van een keuze aan Chromebooks. Tot en met een verdeling in doelgroepen en keuzehulpen aan toe.
Heel wat anders dan een klein prutshoekje aan Chromebook zoals hier in een MediaMarkt.

Bijvoorbeeld de al genoemde Samsung Chromebook Pro en goedkopere Samsung Chromebook Plus.
Waar zelfs nog totaal onduidelijk is of die ooit hier te koop zullen zijn.
Dat heb ik gevraagd aan de klantenservice, maar ze komen hier niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
kepler schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 15:25:
[...]

Dat heb ik gevraagd aan de klantenservice, maar ze komen hier niet uit...
Je hebt waarschijnlijk meer kans wanneer je het bij Amazon.de probeert. Van Amazon.com naar Amazon.de moet een kleinere stap zijn.

Die richt zich steeds meer op ons landje, hun website is nu ook grotendeels in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
CR2032 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 15:32:
[...]

Je hebt waarschijnlijk meer kans wanneer je het bij Amazon.de probeert. Van Amazon.com naar Amazon.de moet een kleinere stap zijn.

Die richt zich steeds meer op ons landje, hun website is nu ook grotendeels in het Nederlands.
Klopt, mijn plan is nu om hem via Amazon.com te kopen. Ik weet alleen niet precies hoe het zit met de garantie daar?

Andere optie is Chromit.nl, daar heb ik een mailtje naar toe gestuurd met een vraag over de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
kepler schreef op zondag 26 maart 2017 @ 06:41:
[...]

Klopt, mijn plan is nu om hem via Amazon.com te kopen. Ik weet alleen niet precies hoe het zit met de garantie daar?

Andere optie is Chromit.nl, daar heb ik een mailtje naar toe gestuurd met een vraag over de garantie.
Let wel op bij Amazon.com, daar komen douanekosten achteraf bij kijken. Mooiste is als je het voor elkaar kunt krijgen om bij Amazon.de of Amazon.co.uk te kunnen kopen, het is tenslotte hetzelfde bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
CR2032 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 13:33:
[...]

Let wel op bij Amazon.com, daar komen douanekosten achteraf bij kijken. Mooiste is als je het voor elkaar kunt krijgen om bij Amazon.de of Amazon.co.uk te kunnen kopen, het is tenslotte hetzelfde bedrijf.
Dat klopt, maar op een andere manier kan ik er niet aan komen. Er gaan wel vrienden van mij naar de US binnenkort, maar dan loop je ook kans op douanekosten en is de garantie stuk moeilijker.

Ik ga uiteraard proberen via .de of .co.uk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
kepler schreef op zondag 26 maart 2017 @ 17:58:
[...]

Dat klopt, maar op een andere manier kan ik er niet aan komen. Er gaan wel vrienden van mij naar de US binnenkort, maar dan loop je ook kans op douanekosten en is de garantie stuk moeilijker.

Ik ga uiteraard proberen via .de of .co.uk!
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen. ChromeIT lijkt ook niet verkeerd.
Of anders een US forward service gebruiken, zoals deze die ook op RTL5 was: http://www.fromus2eu.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
CR2032 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 22:21:
[...]
Of anders een US forward service gebruiken, zoals deze die ook op RTL5 was: http://www.fromus2eu.nl/
Die site heeft een copyright jaartal van 2010, en in het "laatste" nieuws gedeelte hebben ze het over de voorjaars collectie 2012.

Komt niet echt betrouwbaar over ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
duvekot schreef op maandag 27 maart 2017 @ 06:21:
[...]

Die site heeft een copyright jaartal van 2010, en in het "laatste" nieuws gedeelte hebben ze het over de voorjaars collectie 2012.

Komt niet echt betrouwbaar over ...
Dat is hun Nederlandstalige pagina met het RTL5 filmpje. Dit is de internationale pagina: http://www.fromus2eu.com/
Een van de meest betrouwbare doorzend services.

[ Voor 9% gewijzigd door CR2032 op 27-03-2017 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:35
Voor 508,- euro incl. alle kosten kan je een Samsung Chromebook plus bij Amazon.com bestellen. Dat is een zeer redelijke prijs. Het punt is wel dat je bij problemen de laptop helemaal naar de USA terug moet sturen.
Heeft iemand hier wellicht ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
CR2032 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:08:
[...]
Dat is hun Nederlandstalige pagina met het RTL5 filmpje. Dit is de internationale pagina: http://www.fromus2eu.com/
Een van de meest betrouwbare doorzend services.
Dan mogen zie die nederlandse site wel eens gaan aanpassen ... maar idd, na wat verder google'n ziet het er wel betrouwbaar uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
Pierre_nr1 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:21:
Voor 508,- euro incl. alle kosten kan je een Samsung Chromebook plus bij Amazon.com bestellen. Dat is een zeer redelijke prijs. Het punt is wel dat je bij problemen de laptop helemaal naar de USA terug moet sturen.
Heeft iemand hier wellicht ervaring mee?
Ik heb ooit via amazon.co.uk een telefoon besteld en die is toen onder garantie keurig omgewisseld. Binnen 2 dagen had ik een nieuwe in de bus liggen en toen moest ik zelfs mn oude nog terug sturen. Dat ging allemaal gratis via amazon

edit: Ik wacht trouwens op de Pro, als ik toch veel geld ga uitgeven dan liever 100 euro meer voor de pro. Net iets een langere houdbaarheid (is de bedoeling)
CR2032 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 22:21:
[...]

Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen. ChromeIT lijkt ook niet verkeerd.
Zodra ik antwoord heb van ChromeIT laat ik het weten :)

[ Voor 7% gewijzigd door kepler op 27-03-2017 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Heb een probleem met het openen van met name Excel files op een Sharepoint. De files kunnen ten eerste niet gedownload worden, dus worden altijd geopend in "Microsoft Online Excel". Editen is dan onmogelijk, maar er valt tenminste nog iets te bekijken.

Het probleem wordt groter als er het een Excel bestand met "beveiligde werkmap" is gebruikt, dan kan hij deze überhaupt niet openen in Excel Online, maar wil hij een "echte" Microsoft Excel starten, wat bij Chromebooks sowieso niet kan (wellicht dat het met de nieuwe Chromebooks met Play Store wel werkt?).

Iemand enig idee? Of ben ik toch genoodzaakt om voor dit soort zaken een Windows systeem te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
catchingfire schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 22:27:
Heb een probleem met het openen van met name Excel files op een Sharepoint. De files kunnen ten eerste niet gedownload worden, dus worden altijd geopend in "Microsoft Online Excel". Editen is dan onmogelijk, maar er valt tenminste nog iets te bekijken.

Het probleem wordt groter als er het een Excel bestand met "beveiligde werkmap" is gebruikt, dan kan hij deze überhaupt niet openen in Excel Online, maar wil hij een "echte" Microsoft Excel starten, wat bij Chromebooks sowieso niet kan (wellicht dat het met de nieuwe Chromebooks met Play Store wel werkt?).

Iemand enig idee? Of ben ik toch genoodzaakt om voor dit soort zaken een Windows systeem te gebruiken?
Veel bestaande Chomebooks krijgen in de (hopelijk nabije) toekomst ook de PlayStore hé.

Misschien kan je het zelf testen, als je een android smartphone hebt, door die Exel bestanden eens op je mobiel te openen.

Zelf brows ik vooral met m'n Chomebook en doe ik wat licht word-online werk dus ik loop niet tegen beperkingen aan. Ergens ben ik wel bang dat je voor het echte word/exel werk aangewezen bent op een volledige Office Windows/mac versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Chris.nl schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 23:04:
[...]

Veel bestaande Chomebooks krijgen in de (hopelijk nabije) toekomst ook de PlayStore hé.

Misschien kan je het zelf testen, als je een android smartphone hebt, door die Exel bestanden eens op je mobiel te openen.

Zelf brows ik vooral met m'n Chomebook en doe ik wat licht word-online werk dus ik loop niet tegen beperkingen aan. Ergens ben ik wel bang dat je voor het echte word/exel werk aangewezen bent op een volledige Office Windows/mac versie.
Dat van die Android telefoon bedacht ik me ook net... Ook daar geen succes, kan niet "on the fly" geopend worden in de browser, er komt dan een "downloaden/annuleren" keuze waar beide knoppen niet werken.
Met wat gezoek is het me toch gelukt om een probleem-excel file te downloaden, op zowel de chromebook als op de Android telefoon. Deze heeft extensie xlsm.
Op de chromebook probeert Google Sheets 'm te openen maar dat resulteert in een leeg werkblad.
Op de Android telefoon poging gedaan de file te openen met Microsoft Excel maar daar ook een leeg werkblad (met een slotje), en een melding "met deze versie van excel kunnen geen VBA macro's worden uitgevoerd".

Ik hoef niet perse met Microsoft Office te werken, maar moet wel de hele sharepoint kunnen lezen. Balen dus dat dan een Chromebook uitsluit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
catchingfire schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 23:17:
[...]

Dat van die Android telefoon bedacht ik me ook net... Ook daar geen succes, kan niet "on the fly" geopend worden in de browser, er komt dan een "downloaden/annuleren" keuze waar beide knoppen niet werken.
Met wat gezoek is het me toch gelukt om een probleem-excel file te downloaden, op zowel de chromebook als op de Android telefoon. Deze heeft extensie xlsm.
Op de chromebook probeert Google Sheets 'm te openen maar dat resulteert in een leeg werkblad.
Op de Android telefoon poging gedaan de file te openen met Microsoft Excel maar daar ook een leeg werkblad (met een slotje), en een melding "met deze versie van excel kunnen geen VBA macro's worden uitgevoerd".

Ik hoef niet perse met Microsoft Office te werken, maar moet wel de hele sharepoint kunnen lezen. Balen dus dat dan een Chromebook uitsluit :(
Misschien kan je nog wat alternatieve office apps op je android telefoon proberen, hopelijk vind je nog een lichtpuntje voor als de PlayStore naar de chromebook komt. Zelf ben ik van plan OfficeSuite PRO + pdf te gebruiken, verwacht geen problemen met de simpele tekstbestanden waarmee ik werk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• deadlock355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-09 16:24
Ik heb onlangs een Asus C302 aangeschaft als vervanging van mijn Nexus 9 tablet en ik ben er ontzettend tevreden over.

Mijn redenering voor deze stap, ik heb thuis en op mijn werk een krachtige linux desktop, reis voor mijn werk een paar weken per jaar en werk een dag op locatie eens per twee weken. Veeleisend werk zoals programmeren doe ik thuis of op het werk, anders is het voornamelijk artikelen schrijven, presentaties, demos, vergaderen, etc. Daarnaast zit ik elke dag een uur in de trein om op mijn werk te komen, en 's avonds weer teurg.

Tot nu toe heb ik met wisselend succes mijn Nexus 9 gebruikt in combinatie met een MS Wedge keyboard. Android was niet ideaal en ik realiseerde me dat ik de N9 meer en meer als een laptop probeerde te gebruiken en soms als een tablet, vandaar de switch om het eens andersom te proberen. De C302 doet wat betreft precies wat ik er van verwacht, de flexbiliteit van een laptop en voor die paar keer dat ik een tablet nodig heb (films, nieuws, ebooks lezen) voldoet de 2-in-1 functie.

Ik heb ooit in een grijs verleden een Samsung chromebook wifi geprobeerd en ik was toendertijd niet onder indruk van ChromeOS, het was echt te afhankelijk van internet. In de trein kon ik niet eens emails beantwoorden omdat de sessie verloren ging als de trein door een gebied reed waar mijn telefoon geen verbinding had. Wat dat betreft is de ondersteuning voor Android onder ChromeOS echt een gamechanger. Apps kunnen doorgaans robuust omgaan met het wegvallen van de internet verbinding en bieden vaak functionaliteit die webapps missen and ook offline te gebruiken is.

Wat voor mij echt het verschil maakt is de flexibiliteit van de nieuwere higher-end chromebooks. Naast Chrome OS en Android draait de C302 ook prima linux via crouton, in mijn geval yakkety met xfce. De C302 kan zich volledig aanpassen aan wat ik dat moment nodig heb met goede batterij duur. En als ik wat tekort komt qua processor of geheugen dan draai ik applicaties remote via ssh op mijn desktop thuis of op het werk.

Geen nadelen? Jawel, maar die zitten in de software dus hopelijk worden die op den duur opgelost. Ik draai de C302 in het beta channel van Chrome OS om toegang te krijgen tot Android apps (release channel krijgt Android eind april als het goed is) dus je komt hier en daar wat bugs tegen met apps. Sommige apps werken (nog) niet, sommige apps werken wel maar niet correct in portrait mode. De vervelendste bug is als je onder Chrome OS in multi-monitor werkt dan kan het switchen naar een android app (heel) soms de freon display server laten crashen. Je verliest geen data hierdoor maar het is wel een paar seconden ongemak. Dit is verder geen probleem in single-monitor. Daarnaast is linux via crouton altijd een beetje knutselen om het goed te laten werken, maar dat zal de gemiddelde linux gebruiker niet afschrikken lijkt me.

Al met al ben ik zeer tevreden over de C302, die paar scherpe randjes zullen op den duur wel bijgeslepen worden met software updates. Voor de mensen die de C302 overwegen maar ook nog nadenken over de Samsung Chromebook Plus en Pro is het misschien nog handig het volgende mee te nemen in de overwegingen. De meeste Android apps zijn geoptimaliseerd voor ARM chips (zeker games) en zullen zeker in eerste instantie beter draaien op chromebooks met een ARM chip. De C302 en Chromebook Pro hebben een Intel chip dus er kunnen in eerste instantie wat meer problemen voorkomen met Android apps. Aan de andere kant als je van plan bent ook een linux distro op je chromebook te draaien dan kan je beter een Intel chip hebben. Er is een goed aantal ARM packages beschikbaar maar als je de volledige software stack voor je distro wil hebben dan is een Intel chip de beste keuze. En als je dan toch bezig bent is 64GB ook wel een must, ik heb op dit moment 36GB vrij met een aantal Android apps en yakkety geinstalleerd. Binnenkort er maar eens een micro-sd kaartje bijprikken voor media :).

[ Voor 0% gewijzigd door deadlock355 op 17-04-2017 12:14 . Reden: Spelfouten... ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:51
Ben vandaag weer positief verrast door de accuduur van mijn Dell Chromebook 13. De hele middag via de Android app van Ziggo Formule 1 zitten kijken. Begonnen met 95 procent, na de race en de nabeschouwing nog altijd 69 procent over. Dat hoef ik met mijn iphone of MacBook Pro niet te proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
deadlock355 schreef op zondag 16 april 2017 @ 13:25:
Ik heb onlangs een Asus C302 aangeschaft als vervanging van mijn Nexus 9 tablet en ik ben er ontzettend tevreden over.

Mijn redenering voor deze stap, ik heb thuis en op mijn werk een krachtige linux desktop, reis voor mijn werk een paar weken per jaar en werk een dag op locatie eens per twee weken. Veeleisend werk zoals programmeren doe ik thuis of op het werk, anders is het voornamelijk artikelen schrijven, presentaties, demos, vergaderen, etc. Daarnaast zit ik elke dag een uur in de trein om op mijn werk te komen, en 's avonds weer teurg.

Tot nu toe heb ik met wisselend succes mijn Nexus 9 gebruikt in combinatie met een MS Wedge keyboard. Android was niet ideaal en ik realiseerde me dat ik de N9 meer en meer als een laptop probeerde te gebruiken en soms als een tablet, vandaar de switch om het eens andersom te proberen. De C302 doet wat betreft precies wat ik er van verwacht, de flexbiliteit van een laptop en voor die paar keer dat ik een tablet nodig heb (films, nieuws, ebooks lezen) voldoet de 2-in-1 functie.

Ik heb ooit in een grijs verleden een Samsung chromebook wifi geprobeerd en ik was toendertijd niet onder indruk van ChromeOS, het was echt te afhankelijk van internet. In de trein kon ik niet eens emails beantwoorden omdat de sessie verloren ging als de trein door een gebied reed waar mijn telefoon geen verbinding had. Wat dat betreft is de ondersteuning voor Android onder ChromeOS echt een gamechanger. Apps kunnen doorgaans robuust omgaan met het wegvallen van de internet verbinding en bieden vaak functionaliteit die webapps missen and ook offline te gebruiken is.

Wat voor mij echt het verschil maakt is de flexibiliteit van de nieuwere higher-end chromebooks. Naast Chrome OS en Android draait de C302 ook prima linux via crouton, in mijn geval yakkety met xfce. De C302 kan zich volledig aanpassen aan wat ik dat moment nodig heb met goede batterij duur. En als ik wat tekort komt qua processor of geheugen dan draai ik applicaties remote via ssh op mijn desktop thuis of op het werk.

Geen nadelen? Jawel, maar die zitten in de software dus hopelijk worden die op den duur opgelost. Ik draai de C302 in het beta channel van Chrome OS om toegang te krijgen tot Android apps (release channel krijgt Android eind april als het goed is) dus je komt hier en daar wat bugs tegen met apps. Sommige apps werken (nog) niet, sommige apps werken wel maar niet correct in portrait mode. De vervelendste bug is als je onder Chrome OS in multi-monitor werkt dan kan het switchen naar een android app (heel) soms de freon display server laten crashen. Je verliest geen data hierdoor maar het is wel een paar seconden ongemak. Dit is verder geen probleem in single-monitor. Daarnaast is linux via crouton altijd een beetje knutselen om het goed te laten werken, maar dat zal de gemiddelde linux gebruiker niet afschrikken lijkt me.

Al met al ben ik zeer tevreden over de C302, die paar scherpe randjes zullen op den duur wel bijgeslepen worden met software updates. Voor de mensen die de C302 overwegen maar ook nog nadenken over de Samsung Chromebook Plus en Pro is het misschien nog handig het volgende mee te nemen in de overwegingen. De meeste Android apps zijn geoptimaliseerd voor ARM chips (zeker games) en zullen zeker in eerste instantie beter draaien op chromebooks met een ARM chip. De C302 en Chromebook Pro hebben een Intel chip dus er kunnen in eerste instantie wat meer problemen voorkomen met Android apps. Aan de andere kant als je van plan bent ook een linux distro op je chromebook te draaien dan kan je beter een Intel chip hebben. Er is een goed aantal ARM packages beschikbaar maar als je de volledige software stack voor je distro wil hebben dan is een Intel chip de beste keuze. En als je dan toch bezig bent is 64GB ook wel een must, ik heb op dit moment 36GB vrij met een aantal Android apps en yakkety geinstalleerd. Binnenkort er maar eens een micro-sd kaartje bijprikken voor media :).
Bedankt voor dit verhaal!

Waarom ben je voor de C302 en niet voor de Samsung plus of pro?

In hoeverre kan je SD kaartjes echt gebruiken in chromeos + Android apps? Ik dacht dat het nog niet heel handig werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deadlock355
kepler schreef op maandag 17 april 2017 @ 17:07:
[...]

Bedankt voor dit verhaal!

Waarom ben je voor de C302 en niet voor de Samsung plus of pro?

In hoeverre kan je SD kaartjes echt gebruiken in chromeos + Android apps? Ik dacht dat het nog niet heel handig werkt?
Goede vraag, ik heb lange tijd getwijfeld tussen deze opties. De Plus viel voor mij vrij snel af omdat ik ook linux op mijn chromebook wil hebben, dus het moest in elk geval een intel chip worden. Dan blijven dus de C302 en de Chromebook Pro over en het is echt lood om oud ijzer met die twee. De S-Pen is voor mij niet belangrijk, ik ben geen artiest en met een normale stylus kan ik gemakkelijk genoeg pdf bestanden annoteren. Verder heeft de C302 een verlicht toetsenbord, en de Pro een hoger resolutie scherm maar dat heeft toch weer iets impact op de performance. Het schermformaat van de Pro is ook interessant, maar voor mij ook weer niet een killer feature. Uiteindelijk was een kwesite van beschikbaarheid en prijs. De Pro laat nog op zich wachten en het is niet duidelijk of hij naar Engeland komt (waar ik woon), en ik had echt een vervanger voor mijn N9 nodig. Daarnaast verwacht ik dat de basis versie van de Pro slechts 32GB opslag gaat hebben, dan wordt de configuratie die ik wil opeens wel duuder dan de C302. Ik denk dat je met beide chromebooks een hele goede keuze maakt en dat het op persoonlijke voorkeur aankomt. De C302 werkt in elk geval prima, dus daarop kan je ze dan ook niet onderscheiden :).

Wat betreft micro-sd kaartjes ben ik bang dat ik je (nog) niet verder kan helpen, ik heb op dit moment geen extra kaartje liggen om te testen. Op dit moment werkt het zo met Chrome OS and Android (en crouton Linux) dat de Downloads folder gedeeld wordt en alle apps hier dus toegang tot hebben. Ik kan dus bijvoorbeeld een networkshare mounten in Downloads en alle chrome and android apps hebben toegang tot de bestanden. Ik neem aan (zonder enig bewijs) dat je een micro-sd kaartje ook op zo'n manier kan delen. Het is niet de meest elegante oplossing maar goed. Zodra ik meer weet laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
deadlock355 schreef op maandag 17 april 2017 @ 19:05:
[...]
De Pro laat nog op zich wachten en het is niet duidelijk of hij naar Engeland komt (waar ik woon)
Welke versie van de C302 heb je genomen? Want in Engeland hebben ze meerdere versies die niet in Nederland op de markt komen.
Ik zou graag de i3 8Gb RAM/64Gb SDD versie willen maar die is nu alleen in Engeland verkrijgbaar.

En heeft jou C302 een Engels toetsenbord indeling of een US internationaal zoals we in Nederland gewend zijn.

Want als dat US is .. dan is het een optie om de C302 in de UK te bestellen nml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock355
duvekot schreef op maandag 17 april 2017 @ 23:11:
[...]

Welke versie van de C302 heb je genomen? Want in Engeland hebben ze meerdere versies die niet in Nederland op de markt komen.
Ik zou graag de i3 8Gb RAM/64Gb SDD versie willen maar die is nu alleen in Engeland verkrijgbaar.

En heeft jou C302 een Engels toetsenbord indeling of een US internationaal zoals we in Nederland gewend zijn.

Want als dat US is .. dan is het een optie om de C302 in de UK te bestellen nml.
Ik heb de i3 4GB RAM/64 GB en deze heeft een UK toetsenbord. Voor mij persoonlijk geen probleem omdat ik regelmatig switch tussen UK en US layout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
deadlock355 schreef op maandag 17 april 2017 @ 19:05:
[...]

Goede vraag, ik heb lange tijd getwijfeld tussen deze opties. De Plus viel voor mij vrij snel af omdat ik ook linux op mijn chromebook wil hebben, dus het moest in elk geval een intel chip worden. Dan blijven dus de C302 en de Chromebook Pro over en het is echt lood om oud ijzer met die twee. De S-Pen is voor mij niet belangrijk, ik ben geen artiest en met een normale stylus kan ik gemakkelijk genoeg pdf bestanden annoteren. Verder heeft de C302 een verlicht toetsenbord, en de Pro een hoger resolutie scherm maar dat heeft toch weer iets impact op de performance. Het schermformaat van de Pro is ook interessant, maar voor mij ook weer niet een killer feature. Uiteindelijk was een kwesite van beschikbaarheid en prijs. De Pro laat nog op zich wachten en het is niet duidelijk of hij naar Engeland komt (waar ik woon), en ik had echt een vervanger voor mijn N9 nodig. Daarnaast verwacht ik dat de basis versie van de Pro slechts 32GB opslag gaat hebben, dan wordt de configuratie die ik wil opeens wel duuder dan de C302. Ik denk dat je met beide chromebooks een hele goede keuze maakt en dat het op persoonlijke voorkeur aankomt. De C302 werkt in elk geval prima, dus daarop kan je ze dan ook niet onderscheiden :).

Wat betreft micro-sd kaartjes ben ik bang dat ik je (nog) niet verder kan helpen, ik heb op dit moment geen extra kaartje liggen om te testen. Op dit moment werkt het zo met Chrome OS and Android (en crouton Linux) dat de Downloads folder gedeeld wordt en alle apps hier dus toegang tot hebben. Ik kan dus bijvoorbeeld een networkshare mounten in Downloads en alle chrome and android apps hebben toegang tot de bestanden. Ik neem aan (zonder enig bewijs) dat je een micro-sd kaartje ook op zo'n manier kan delen. Het is niet de meest elegante oplossing maar goed. Zodra ik meer weet laat ik het weten.
Ik twijfel nog steeds tussen de opties Pro en Asus. In principe ben ik nu op de pro uitgekomen, maar daar is nog steeds geen nieuws over een datum...

Voornaamste reden om voor de Pro te kiezen is de stylus (alhoewel ik me afvraag hoeveel ik dat ga gebruiken, maar het is wel interessant voor aantekeningen en snelle schetsen) en het scherm (zowel qua formaat als qua resolutie).

Ik moet beide chromebooks toch importeren via ChromeIT, dus ik wacht nog even de release van de Pro af. Als die nu heel veel duurder is dan kan ik altijd nog voor de Asus gaan (650 euro via ChromeIT, met jaar garantie). Hopelijk komen ze snel met een datum!

Ik vind het wel een moeilijke keuze :P Komt voornamelijk door de stylus, ik weet niet zo goed of die echt iets zal toevoegen uiteindelijk. Het is wel een leuke feature/gadget.

wtb het kaartje, ik heb zelf een chromebook en dat werkt prima. Maar in Android kan je het SD-kaartje ook gebruiken als 'intern'-geheugen en dus ook apps op installeren, dat werkt nog niet in ChromeOS zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik vind mijn Toshiba Chromebook 2 (2014) niet zo vlot meer als in het begin, hij lijkt vooral te laggen bij het opstarten van apps.

Bij een windows PC had je altijd veel baat bij een schone installatie, hoe zit dit met Chrome OS?
En stal dat ik hem helemaal "reset" wat moet ik dan weer instellen? bijna niets neem ik aan.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
deadlock355 schreef op maandag 17 april 2017 @ 23:25:
[...]

Ik heb de i3 4GB RAM/64 GB en deze heeft een UK toetsenbord. Voor mij persoonlijk geen probleem omdat ik regelmatig switch tussen UK en US layout.
Ik.heb momenteel de acer c720p met 4Gb ram en 32Gb SSD maar persoonlijk zou ik toch wat meer geheugen willen hebben. Zeker met de Android apps die er steeds beter ondersteund worden op de nieuwe modellen (komt niet op de C720p) lijkt me 8Gb RAM toch echt wel nodig.
En idd .. 64Gb SSD is ook wel aan te raden, zeker als je twee accounts er op draait (prive en werk Google Account gescheiden) en daarnaast nog Crouton en andere zaken wil uit proberen. 128Gb zou ook leuk zijn, maar die bestaat niet in een m3 uitvoering... En de m7 wordt meteen weer erg duur.

Probleem is alleen dat Asus Nederland maar 1 model naar Nederland haalt en dat is de C302CA-GU009 met dus wel de 8Gb RAM maar met maar 32Gb SSD. En die SSD is niet zelf te vervangen omdat het dus tegenwoordig eMMC chips zijn ... Ipv een M.2 SSD die nu in mijn C720p zit.
Dus mijn ideale model zou de
C302CA-GU003 zijn en die is nu dus alleen nog maar in de UK te krijgen maar dan met een verkeerd toetsenbord....

Zelf met een microSD kaartje gaan werken is ook niet prettig omdat ChromeOS dat altijd al externe opslag zal aanduiden ... En je bent je slot kwijt. En met "maar" twee USB-C poorten kan je ook niet er 1 opgeven voor permanente usb ssd drive ....

Misschien toch maar accepteren dat 32Gb SSD genoeg moet zijn? Loop er nu ook al soms tegen aan dat het te weinig is.... Dat wordt dus straks nog vaker.

Ik begrijp Asus Nederland niet dat ze de andere modellen niet gaan voeren hier....

Ik verwacht dat de Samsung Pro helemaal niet uit gaat komen in Nederland omdat Samsung helemaal uit de laptops is gegaan in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000

franssie

Save the albatross

Pinin schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 16:10:
Ik vind mijn Toshiba Chromebook 2 (2014) niet zo vlot meer als in het begin, hij lijkt vooral te laggen bij het opstarten van apps.

Bij een windows PC had je altijd veel baat bij een schone installatie, hoe zit dit met Chrome OS?
En stal dat ik hem helemaal "reset" wat moet ik dan weer instellen? bijna niets neem ik aan.
Ik doe het wel eens voor en nadat ik 'm uitleen (het is mijn 3e laptop die ik eigenlijk alleen in de slaapkamer gebruik vanwege het lage gewicht - oudere samsung chromebook) en je hoeft eigenlijk niets opnieuw in te stellen, alleen even wachten tot alles weer terug is. Mocht je lokaal iets hebben opgeslagen dan ben je dat wel kwijt denk ik (voorzover dat al kan iets echt lokaal opslaan).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

franssie schreef op woensdag 19 april 2017 @ 00:39:
[...]

Ik doe het wel eens voor en nadat ik 'm uitleen (het is mijn 3e laptop die ik eigenlijk alleen in de slaapkamer gebruik vanwege het lage gewicht - oudere samsung chromebook) en je hoeft eigenlijk niets opnieuw in te stellen, alleen even wachten tot alles weer terug is. Mocht je lokaal iets hebben opgeslagen dan ben je dat wel kwijt denk ik (voorzover dat al kan iets echt lokaal opslaan).
En heb je het idee dat hij dan ook weer vlotter is?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000

franssie

Save the albatross

@Pinin niet noemenswaardig - nooit echt bewust gemeten, ding is sowieso niet zo snel (ik heb de samsung 303C) dus of ik het zou merken?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ik ga het eens proberen

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 14:18
Niet helemaal het juiste topic maar ik heb gisteren Cloudready(ChromiumOS) op een oude desktop pc geïnstalleerd en daar ben ik erg tevreden over. Je krijgt hiermee een prima indruk van wat een Chromebook je zou kunnen bieden. Snelheid is verbluffend op een oude i3-530, van een trage desktop pc met Win10 naar een snappy desktop :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 15:27
Miki schreef op zondag 14 mei 2017 @ 21:03:
Niet helemaal het juiste topic maar ik heb gisteren Cloudready(ChromiumOS) op een oude desktop pc geïnstalleerd en daar ben ik erg tevreden over. Je krijgt hiermee een prima indruk van wat een Chromebook je zou kunnen bieden. Snelheid is verbluffend op een oude i3-530, van een trage desktop pc met Win10 naar een snappy desktop :)
Zelfde hier gedaan op een oude dell laptop van mijn ouders. Moest trouwens wel eerst een custom bios installeren omdat die enkel van fat32 usb sticks wilde booten en ook al geen uefi deed.

Maar is nu super vlot en nog fijn geen onderhoud aan. Bij windows maakt ik mij toch wat meer zorgen om virussen dan op chromiumos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Vrienden van mij zijn in de US en nemen voor mij een Samsung Chromebook Plus mee als het goed is. Besteld via BestBuy met 50 dollar korting, dus voor ongeveer 380 euro een nieuwe Chromebook. Als ik hem heb zal ik wel een korte review plaatsen (alhoewel ik vast niks nieuws zal vinden :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
kepler schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 21:15:
Vrienden van mij zijn in de US en nemen voor mij een Samsung Chromebook Plus mee als het goed is. Besteld via BestBuy met 50 dollar korting, dus voor ongeveer 380 euro een nieuwe Chromebook. Als ik hem heb zal ik wel een korte review plaatsen (alhoewel ik vast niks nieuws zal vinden :P).
Sweet. De Samsung Chromebook Pro komt morgen uit. Ziet er fraai uit met zijn all black metal case.
Ik twijfel nog tussen de Plus en de Pro..

YouTube: Samsung Chromebook Pro: Powerful and Portable (Key Features)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
CR2032 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 22:32:
[...]

Sweet. De Samsung Chromebook Pro komt morgen uit. Ziet er fraai uit met zijn all black metal case.
Ik twijfel nog tussen de Plus en de Pro..

YouTube: Samsung Chromebook Pro: Powerful and Portable (Key Features)
Ik wilde eigenlijk ook voor de Pro gaan, maar aangezien die vrienden nu in de US zitten is de Plus veel goedkoper voor mij. Wat ik er over lees is dat de plus snel genoeg is, we gaan het zien binnenkort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
kepler schreef op zondag 28 mei 2017 @ 11:54:
[...]

Ik wilde eigenlijk ook voor de Pro gaan, maar aangezien die vrienden nu in de US zitten is de Plus veel goedkoper voor mij. Wat ik er over lees is dat de plus snel genoeg is, we gaan het zien binnenkort :)
De Pro komt volgens de berichten vandaag 28 mei uit in de US, dus je kunt nog kiezen..
Al denk ik dat de Plus ook snel genoeg is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:00
Wie gaat mij helpen. Ik heb op dit moment een acer C720 welke echt aan het einde van zijn Latijn is. Maar ik kan gewoon geen waardige opvolger vinden. Een half jaar geleden had ik een acer R13 gekocht, maar die heb ik na een dag teruggestuurd. Hij was gewoon langzamer dan de c720 en ik vond hem ook te groot.

Wat ik zoek
11 tot 13 inch
snelle cpu
op de lijst om android apps te krijgen of al te hebben
liefst met 360 hinge en touchscreen, maar dit is geen must
tot 400,-

Ik zie er veel met arm socs, daar ben ik een beetje huiverig voor, na mijn ervaring met de R13. En als ik bijvoorbeeld hier kijk naar de prestaties van de verschillende socs: https://zipso.net/chromebook-specs-comparison-table/ Dan lijken alleen de grote en/of dure modellen sneller te zijn dan een c720, maar ik weet niet hoe zich dit vertaalt tot real world prestaties.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Maverick schreef op zondag 28 mei 2017 @ 19:18:
Wie gaat mij helpen. Ik heb op dit moment een acer C720 welke echt aan het einde van zijn Latijn is. Maar ik kan gewoon geen waardige opvolger vinden. Een half jaar geleden had ik een acer R13 gekocht, maar die heb ik na een dag teruggestuurd. Hij was gewoon langzamer dan de c720 en ik vond hem ook te groot.

Wat ik zoek
11 tot 13 inch
snelle cpu
tot 400,-

Ik zie er veel met arm socs, daar ben ik een beetje huiverig voor, na mijn ervaring met de R13. En als ik bijvoorbeeld hier kijk naar de prestaties van de verschillende socs: https://zipso.net/chromebook-specs-comparison-table/ Dan lijken alleen de grote en/of dure modellen sneller te zijn dan een c720, maar ik weet niet hoe zich dit vertaalt tot real world prestaties.
Al gekeken naar de Acer R11 met celeron N3060 cpu? Je keuze wordt trouwens breder als je het aan durft om beta channel te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Miki schreef op zondag 28 mei 2017 @ 19:49:
[...]

Al gekeken naar de Acer R11 met celeron N3060 cpu? Je keuze wordt trouwens breder als je het aan durft om beta channel te draaien.
Ja, lijkt me een leuke laptop, maar die N3060 heeft een octane score van 8600 waar de c720 met Intel Celeron 2955U een score van 11600 haalt. Lijkt me niet direct een vooruitgang

[ Voor 3% gewijzigd door Maverick op 28-05-2017 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Maverick schreef op zondag 28 mei 2017 @ 19:57:
[...]

Ja, lijkt me een leuke laptop, maar die N3060 heeft een octane score van 8600 waar de c720 met Intel Celeron 2955U een score van 11600 haalt. Lijkt me niet direct een vooruitgang
Oh das inderdaad geen enkele vooruitgang. Er zijn wel Chromebooks met m3 of i5 cpu's maar die liggen ver boven de €500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Miki schreef op zondag 28 mei 2017 @ 20:25:
[...]

Oh das inderdaad geen enkele vooruitgang. Er zijn wel Chromebooks met m3 of i5 cpu's maar die liggen ver boven de €500.
Juist, das een beetje het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Maverick schreef op zondag 28 mei 2017 @ 19:18:

Wat ik zoek
11 tot 13 inch
snelle cpu
tot 400,-

Kijk eens naar de Samsung Chromebook Plus. Jawel met een ARM processor waar je als je de vele reviews leest zonder problemen met 10 tabs in Chrome open kan werken/. Staar je niet teveel blind op die specs zoals Ocatane scores maar ga uit van meerdere reviews.

Andere wat duurdere tips: Samsung Chromebook Pro en Acer C302 met intel.

Even the ARM processor took us by surprise, with solid multitasking.
http://www.notebookreview...g-chromebook-plus-review/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 00:08

Chris van der G

Tailchakra

Zit ik dan, al 2 jaar met m'n HP Chromebook 14. Nog steeds een heerlijk dingetje though! Nog net zo snel als altijd.. Gaat uuuuuuuuren mee en ziet er zelfs nog als nieuw uit. _/-\o_

[ Voor 34% gewijzigd door Chris van der G op 29-05-2017 16:16 ]

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
CR2032 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:13:
[...]

Kijk eens naar de Samsung Chromebook Plus. Jawel met een ARM processor waar je als je de vele reviews leest zonder problemen met 10 tabs in Chrome open kan werken/. Staar je niet teveel blind op die specs zoals Ocatane scores maar ga uit van meerdere reviews.

Andere wat duurdere tips: Samsung Chromebook Pro en Acer C302 met intel.

Even the ARM processor took us by surprise, with solid multitasking.
http://www.notebookreview...g-chromebook-plus-review/
Alleen niet te koop in Nederland...Enige mogelijkheid is via import

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
kepler schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:59:
[...]

Alleen niet te koop in Nederland...Enige mogelijkheid is via import
Bij Amazon.com is importeren niet moeilijker dan gewoon online bestellen hoor. En je hebt product garantie.
Je ziet bij hen vooraf alle importkosten op de totaalprijs. Met de garantie dat deze kosten nooit hoger zullen uitvallen, anders zijn die voor rekening van Amazon. Eventuele lagere kosten krijg je netjes terug is mijn ervaring.

Verzending gaat razendsnel met vaak maar 2 werkdagen levertijd.
Dat is 1 dag langer dan onze Post NL terwijl het de halve wereld doorvliegt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Als ik zo beide reviews(Samsung Plus en Pro) lees van The Verge dan bieden beide nog geen geweldige ervaring en is de ondersteuning van Android apps nog erg buggy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
CR2032 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:32:
[...]

Bij Amazon.com is importeren niet moeilijker dan gewoon online bestellen hoor. En je hebt product garantie.
Je ziet bij hen vooraf alle importkosten op de totaalprijs. Met de garantie dat deze kosten nooit hoger zullen uitvallen, anders zijn die voor rekening van Amazon. Eventuele lagere kosten krijg je netjes terug is mijn ervaring.

Verzending gaat razendsnel met vaak maar 2 werkdagen levertijd.
Dat is 1 dag langer dan onze Post NL terwijl het de halve wereld doorvliegt..
Bij de Samsung heb je geen garantie via Amazon! Dat gaat namelijk via Samsung en die bieden geen internationale garantie... De Asus weet ik eigenlijk niet, niet naar gekeken.

Wat wel een optie is om via ChromeIT te bestellen, daar krijg je wel een jaar garantie. Maar daar ben je wel 100 euro duurder uit dan importeren via Amazon (iig voor de Chromebook Plus). Ik heb nu de gok genomen, maar vooral omdat ik hem nu voor 380 euro heb kunnen kopen (tegen 510 via Amazon en 600 via ChromeIT). Mocht er echt een probleem zijn dan heb ik nog een verzekering via mijn Creditcard of ik probeer het gewoon via Bestbuy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Miki schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:30:
Als ik zo beide reviews(Samsung Plus en Pro) lees van The Verge dan bieden beide nog geen geweldige ervaring en is de ondersteuning van Android apps nog erg buggy.
De verwachting is dat er tegelijk met de Pro een update komt die het ergste zal verhelpen. Maar helemaal zeker is dat niet :P Wel is het zo dat Google dit als een 'flagship' ziet zullen ze er (hopelijk!) alles aan doen om alle problemen te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
kepler schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:54:
[...]

Bij de Samsung heb je geen garantie via Amazon! Dat gaat namelijk via Samsung en die bieden geen internationale garantie... De Asus weet ik eigenlijk niet, niet naar gekeken.

Wat wel een optie is om via ChromeIT te bestellen, daar krijg je wel een jaar garantie. Maar daar ben je wel 100 euro duurder uit dan importeren via Amazon (iig voor de Chromebook Plus). Ik heb nu de gok genomen, maar vooral omdat ik hem nu voor 380 euro heb kunnen kopen (tegen 510 via Amazon en 600 via ChromeIT). Mocht er echt een probleem zijn dan heb ik nog een verzekering via mijn Creditcard of ik probeer het gewoon via Bestbuy
Je zult dan zelf moeten terugsturen naar de US. Van Amazon heb je wel 30 dagen omruilgarantie waaronder dead on arrival.

Al loont het de moeite om eerst bij Amazon.com aan te kloppen. Ik heb eerder een defect apparaat gehad dat zelfs na de garantieperiode (!) kosteloos door hen werd omgeruild voor een nieuw exemplaar inclusief alle bijkomende kosten.

De Samsung Chromebook Plus blijkt ook samen ontwikkeld te worden door Google zelf. De ARM OP processor is een trademark van Google.

https://www.theverge.com/...ptop-op1-processor-apptop

En de support van Google is ook een stuk langer dan de standaard termijn bij de Samsung Chromebook Plus: Aug 2023.

https://support.google.com/chrome/a/answer/6220366?hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
CR2032 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:14:
[...]

Je zult dan zelf moeten terugsturen naar de US. Van Amazon heb je wel 30 dagen omruilgarantie waaronder dead on arrival.

Al loont het de moeite om eerst bij Amazon.com aan te kloppen. Ik heb eerder een defect apparaat gehad dat zelfs na de garantieperiode (!) kosteloos door hen werd omgeruild voor een nieuw exemplaar inclusief alle bijkomende kosten.

De Samsung Chromebook Plus blijkt ook samen ontwikkeld te worden door Google zelf. De ARM OP processor is een trademark van Google.

https://www.theverge.com/...ptop-op1-processor-apptop

En de support van Google is ook een stuk langer dan de standaard termijn bij de Samsung Chromebook Plus: Aug 2023.

https://support.google.com/chrome/a/answer/6220366?hl=en
Klopt, Amazon is meestal wel makkelijk met garantie. Maar officieel gaat het dus (voor de Samsung Chromebooks) via de fabrikant. Mijn oplossing was het met een Creditcard kopen, dan istie verzekerd voor diefstal/defecten voor een half jaar :D

Wel mooi dat de Samsung Plus zolang ondersteund wordt! Dat wist ik niet :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
kepler schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:34:
[...]

Klopt, Amazon is meestal wel makkelijk met garantie. Maar officieel gaat het dus (voor de Samsung Chromebooks) via de fabrikant. Mijn oplossing was het met een Creditcard kopen, dan istie verzekerd voor diefstal/defecten voor een half jaar :D

Wel mooi dat de Samsung Plus zolang ondersteund wordt! Dat wist ik niet :D
Ik heb de knoop doorgehakt en gekozen voor een Samsung Chromebook Plus.
Sterker nog, ik tik dit nu op de Plus. :)

Besteld bij Amazon.com en weer reuze rap geleverd. Woensdagavond laat besteld en vrijdagochtend stond DHL Express op de stoep. Eerst kris kras door de USA heen, dan naar Brussel en naar NL in totaal anderhalve dag. Bizar eigenlijk.

De eerste indrukken van deze Chromebook Plus zijn bijzonder positief. De Plus werkt vloeiend en het scherm is spectaculair mooi. Android Apps werken goed, vooral door het bijzondere schermformaat voelt het ook als een iPad.

Leuke meevaller: op de meegeleverde garantiekaart van Samsung staat dat je op deze Chromebook ook 1 jaar Internationale garantie hebt, ook vanuit Nederland. Mits je bij een authorised US dealer hebt gekocht.

Tip: als je bij Amazon.com besteld tik dan gewoon de Standaard verzend methode aan. Ook al gaf deze aan levering June 7-14, heb je deze dus net zo snel binnen als met Priority.

Ik ben er blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
CR2032 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 18:52:
[...]

Besteld bij Amazon.com en weer reuze rap geleverd. Woensdagavond laat besteld en vrijdagochtend stond DHL Express op de stoep. Eerst kris kras door de USA heen, dan naar Brussel en naar NL in totaal anderhalve dag. Bizar eigenlijk.

De eerste indrukken van deze Chromebook Plus zijn bijzonder positief. De Plus werkt vloeiend en het scherm is spectaculair mooi. Android Apps werken goed, vooral door het bijzondere schermformaat voelt het ook als een iPad.

Leuke meevaller: op de meegeleverde garantiekaart van Samsung staat dat je op deze Chromebook ook 1 jaar Internationale garantie hebt, ook vanuit Nederland. Mits je bij een authorised US dealer hebt gekocht.

Tip: als je bij Amazon.com besteld tik dan gewoon de Standaard verzend methode aan. Ook al gaf deze aan levering June 7-14, heb je deze dus net zo snel binnen als met Priority.

Ik ben er blij mee!
Enkele vragen die ik heb :)

Wat was je nu alles bij elkaar kwijt?
ChromeOS is in het Nederlands te zetten?
Hoe zit het met opladen, stekker enzo?

En uiteraard gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 02-06-2017 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Miki schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 20:55:
[...]

Enkele vragen die ik heb :)

Wat was je nu alles bij elkaar kwijt?
ChromeOS is in het Nederlands te zetten?
Hoe zit het met opladen, stekker enzo?

En uiteraard gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Thnx! Ja alles is ook in het Nederlands in te stellen en de lader werkt gewoon in NL. Je hebt alleen zo'n Amerikaanse naar EU stekker plug nodig.

Totaal was het € 490. Je betaalt bij de bestelling alle invoerkosten direct al aan Amazon.com. Daarom gaat de verzending zo razendsnel, die wordt dan gelijk doorgelaten door de douane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
CR2032 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 18:52:
[...]

Ik ben er blij mee!
Cool! Ik loop nu de Roparun, maar maandag heb ik hem ook in mn handen! Mooi dat er toch internationale garantie opzit!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Inmiddels een paar dagen verder met de Samsung Chromebook Plus. En de eerste indrukken zijn nog steeds onverminderd positief. Hiervoor had ik een Acer Chromebook, die was altijd goed maar deze Samsung voelt veel meer aan als premium kwaliteit. In het echt is deze Chromebook een stuk compacter en lichter dan ik had verwacht. Ideaal voor onderweg.

Vooral het 3:2 scherm maakt het werkelijk een feestje om met deze Chromebook te werken. De kleuren spatten werkelijk van het scherm en alles is haarscherp. Ik was eerst wat beducht of de ARM-processor wel voldoende krachtig is maar dat is het geval. Meer dan 10 tabs open en diverse Android apps en nog geen gestotter gezien. Ik las ergens dat Samsung hier samen met Google drie jaar aan heeft gewerkt.

Eigenlijk best vreemd dat Samsung deze laptops niet volledig in Europa uitbrengt. Al is het zelf kopen bij Amazon een peuleschil gebleken.

Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.org/7gibyoc5n/052.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s30.postimg.org/lxoah4vcx/047.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door CR2032 op 06-06-2017 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
CR2032 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 22:18:
Inmiddels een paar dagen verder met de Samsung Chromebook Plus. En de eerste indrukken zijn nog steeds onverminderd positief. Hiervoor had ik een Acer Chromebook, die was altijd goed maar deze Samsung voelt veel meer aan als premium kwaliteit. In het echt is deze Chromebook een stuk compacter en lichter dan ik had verwacht. Ideaal voor onderweg.

Vooral het 3:2 scherm maakt het werkelijk een feestje om met deze Chromebook te werken. De kleuren spatten werkelijk van het scherm en alles is haarscherp. Ik was eerst wat beducht of de ARM-processor wel voldoende krachtig is maar dat is het geval. Meer dan 10 tabs open en diverse Android apps en nog geen gestotter gezien. Ik las ergens dat Samsung hier samen met Google drie jaar aan heeft gewerkt.

Eigenlijk best vreemd dat Samsung deze laptops niet volledig in Europa uitbrengt. Al is het zelf kopen bij Amazon een peuleschil gebleken.

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten! Ik heb hem nu een paar dagen, dus nog niet veel ervaring.

Maar een paar puntjes/ervaringen:

- De pen is echt onwijs handig! Ik gebruik hem nu al veel meer dan ik had verwacht
- Hetzelfde geldt voor het touchscreen. Het is veel sneller om even een knopje aan te raken, dan er met de muis heen te gaan :D Ook het scrollen werkt een stuk handiger via het scherm
- Het scherm zelf is echt fantastisc! Lekker hoge resolutie en prima kleurweergave zover ik kan zien. Hiervoor had ik een Toshiba 2 (2015) die bekend staat om het goede scherm, maar dit scherm is wel beter
- Vormgeving is dik in orde, lekker licht en klein. Voelt erg solide aan, alhoewel het omklappen nog wel even wennen is
- Hij is wel aardig krasgevoelig... Er zitten nu al een paar krasjes in ;(
- Snelheid valt me reuze mee. Ik merk dat hij niet even snel is als mijn Toshiba, maar ik heb er geen last van
- Eindelijk de Play Store! Klein beetje mee gespeeld, maar werkt prima tot nu toe. Ik gebruik bv Squid als app om aantekeningen te maken en ZiggoGo om TV te kijken
- Toetsenbord voelt erg goedkoop aan... Typt niet zo heel lekker, maar is wel aan te wennen
- Tablet mode is handig en gebruik ik tot nu toe regelmatig!
- Af en toe problemen met de Wifi/bluetooth gehad, dat hij niet meer wilde verbinden na een wake-up... Herstart helpt wel. Vermoedelijk een software probleem?

Hij zit nu in een laptop-hoes voor 13", maar van het weekend op zoek naar een goed passende hoes.

Conclusie: Erg tevreden tot nu toe en geen spijt van de aankoop! Het scherm is prachtig en de pen is een stuk handiger dan verwacht. Het touchscreen went heel snel, ik zat al te vegen op de Mac van mn vriendin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
kepler schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:10:
[...]

Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten! Ik heb hem nu een paar dagen, dus nog niet veel ervaring.
...

Conclusie: Erg tevreden tot nu toe en geen spijt van de aankoop! Het scherm is prachtig en de pen is een stuk handiger dan verwacht. Het touchscreen went heel snel, ik zat al te vegen op de Mac van mn vriendin :P
Kun je al wat zeggen over de prestaties van de ARM processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Bard1982 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:37:
[...]

Kun je al wat zeggen over de prestaties van de ARM processor?
tja, wat kan in er over zeggen. Ik merk eigenlijk geen verschil met mn oude chromebook. Alles start snel op en ik heb nog geen significante haperingen gemerkt. Is er iets voor je wat ik kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
kepler schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:10:
[...]

Maar een paar puntjes/ervaringen:

Hij zit nu in een laptop-hoes voor 13", maar van het weekend op zoek naar een goed passende hoes.

Gefeliciteerd. Bevalt hier ook erg goed. Puntje van kritiek is er inmiddels wel de accu werkt wat minder lang dan mijn vorige Acer Chromebook. Op zich wel logisch, want er zijn heel wat meer pixels aan te sturen.

Het toetsenbord valt mij nu weer niet tegen. Voelt beter aan dan de Acer en lijkt wat op een Mac bluetooth toetsenbord.

Op eBay UK heb ik zo'n duikpak neoprene hoes gekocht, speciaal voor de Plus.

@Bard1982 De ARM-processor werkt gewoon goed zonder haperingen. Merk geen verschil met mijn vorige Chromebook die een Intel chip had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
CR2032 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 22:13:
[...]

Gefeliciteerd. Bevalt hier ook erg goed. Puntje van kritiek is er inmiddels wel de accu werkt wat minder lang dan mijn vorige Acer Chromebook. Op zich wel logisch, want er zijn heel wat meer pixels aan te sturen.

Het toetsenbord valt mij nu weer niet tegen. Voelt beter aan dan de Acer en lijkt wat op een Mac bluetooth toetsenbord.

Op eBay UK heb ik zo'n duikpak neoprene hoes gekocht, speciaal voor de Plus.

@Bard1982 De ARM-processor werkt gewoon goed zonder haperingen. Merk geen verschil met mijn vorige Chromebook die een Intel chip had.
Ik vind de accu dan wel weer prima. Gaat makkelijk een hele dag mee :) Opladen via USB-C erg handig, lekker snel en kan aan beide kanten :D

https://www.google.com/chromebook/offers/

Vergeet dit niet trouwens. Play tegoed werkt niet in NL, maar Drive zou moeten werken. Maar als ik klik gebeurd er niks... Ik zit intussen al op 280 GB, dus ik heb voorlopig genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
kepler schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 20:51:
[...]

tja, wat kan in er over zeggen. Ik merk eigenlijk geen verschil met mn oude chromebook. Alles start snel op en ik heb nog geen significante haperingen gemerkt. Is er iets voor je wat ik kan testen?
Ik heb nu een Dell Chromebook 13 met een Intel Celeron 3205U. Ben erg tevreden over de prestaties. Die Samsung Chromebook Plus vind ik ook wel een mooi ding. Maar wil er qua browsen in Chrome natuurlijk niet op achteruit gaan. Alles moet vloeiend blijven met 10 tabs open. Ook websites met veel elementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Bard1982 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:37:
[...]

Ik heb nu een Dell Chromebook 13 met een Intel Celeron 3205U. Ben erg tevreden over de prestaties. Die Samsung Chromebook Plus vind ik ook wel een mooi ding. Maar wil er qua browsen in Chrome natuurlijk niet op achteruit gaan. Alles moet vloeiend blijven met 10 tabs open. Ook websites met veel elementen.
Ok, ik heb nu een Toshiba Chromebook 2 (2015) met een 3215U, dus iets betere processor in theorie dan die van jou. Ik zal eens kijken of ik van het weekend een vergelijking (bv video) van de 2 chromebooks naast elkaar die tegelijk een pagina laden :)

Maar ik moet zeggen dat ik in dagelijks gebruik tot nu toe weinig verschil merk :)

[ Voor 5% gewijzigd door kepler op 09-06-2017 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Google heeft een aantal how to video's geplaatst op hun eigen YouTube kanaal.
En ze prikken gelijk een aantal vooroordelen door.

YouTube: What are Chromebooks?
YouTube: Chromebook Myths

Bekijk ze allemaal eens, er zitten een aantal handige tips tussen die ik nog niet kende.
YouTube: Google Chrome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Bard1982 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:37:
[...]

Ik heb geprobeerd een filmpje te maken, met twee sites. Ik heb geen standaard, dus ik ga kijken of ik morgen iets kan bouwen ofzo :D De timing klopt ook niet helemaal, maar gaat om het idee :P

YouTube: Chromebook plus VS Toshiba 2

Maar ik heb zelf nog een aantal sites getest op deze manier (The Verge, Ars, Wired, etc.). BIj de meeste sites merk ik zo goed als geen verschil, soms een paar tiende van een seconde langzamer op de Plus. Een site waar het merkbaar was (1 seconde) is bijvoorbeeld bever.nl of Google Drive

Heb je nog bepaalde sites die ik kan uittesten voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
Thanks. Is inderdaad een klein tikkeltje langzamer. Denk dat ik mijn Dell 13 (waar ik zeer tevreden over ben maar kijk uit naar convertible met Android apps) nog even blijf gebruiken tot de (hopelijk) Chromebook Pixel 2017.

[ Voor 26% gewijzigd door Bard1982 op 10-06-2017 10:38 . Reden: typo en toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:33

Len

Leeg

Ik heb vandaag mijn Asus Chromebook C302 binnen.

In elke review komt naar voren dat de bouwkwaliteit zeer goed is. Nu heb ik een flinke kier tussen het scherm en de laptop zitten. Ook als ik het omvouw naar tablet-mode dan zit er een kier. Is dit normaal? Misschien moet het wat soepeler worden?

Foto's zeggen meer dan woorden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nHEpLw6sMrFJHgJFDXxTw6dj/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zYLPJl6dYviajwNRMa6dj72S/thumb.jpg

Het valt mij toch wel wat tegen ... :|

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Len schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 22:10:
Ik heb vandaag mijn Asus Chromebook C302 binnen.

In elke review komt naar voren dat de bouwkwaliteit zeer goed is. Nu heb ik een flinke kier tussen het scherm en de laptop zitten. Ook als ik het omvouw naar tablet-mode dan zit er een kier. Is dit normaal? Misschien moet het wat soepeler worden?

Foto's zeggen meer dan woorden:

[afbeelding]

[afbeelding]

Het valt mij toch wel wat tegen ... :|
Dat hoort niet denk ik... Kan je hem nog makkelijk omruilen?
Bard1982 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 10:21:
Thanks. Is inderdaad een klein tikkeltje langzamer. Denk dat ik mijn Dell 13 (waar ik zeer tevreden over ben maar kijk uit naar convertible met Android apps) nog even blijf gebruiken tot de (hopelijk) Chromebook Pixel 2017.
In de praktijk merk ik het niet trouwens, viel me pas op toen ik ze naast elkaar had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
In deze video wordt het verschil tussen de twee erg duidelijk:

YouTube: Samsung Chromebook Pro vs. Plus: Performance

Voor het meeste gebruik is Intel inderdaad beter dan ARM op dit moment. Android apps maakt niet zoveel uit, maar web apps of de browser wel (traditioneel Chrome OS gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Bard1982 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 13:30:

Voor het meeste gebruik is Intel inderdaad beter dan ARM op dit moment. Android apps maakt niet zoveel uit, maar web apps of de browser wel (traditioneel Chrome OS gebruik).
Voor die 300 euro verschil (in mijn geval) ben ik meer dan tevreden met mijn plus. Vooral de stylus en tablet modus is iets dat ik veel meer gebruik dan gedacht. Ik moet hem regelmatig afpakken van m'n vriendin, die vind hem ook wel handig. En dat zegt wat! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 20:41
heb vorig jaar een toshiba chromebook 2 gekocht (ding met de i3). Nu heeft hij echter wifi-problemen. Hij vindt de netwerken wel maar wil er niet mee connecten. Gelukkig doet ie het op school gewoon goed, en thuis heb ik ook meerdere netwerken en doet hij het op 2 van de 4 ook nog wel.

Googelen leert mij dat de chromebooks erg kritisch zouden zijn op de wifi en dat je je router zou moeten updaten. Een van de routers waarop het niet werkt is echter een Tplink 1043ND met dd-wrt erop. Lijkt me weer sterk dat die niet goed zou zijn?
Wilde een harde reset doen maar de laptop wordt beheerd door de school.
Iemand een idee? Kan ik de wifi resetten, want de netwerken lijken "niet connectable"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Bard1982 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 13:30:

Nou nee, lees maar eens wat meer reviews. Grootste voordeel van ARM is dat Android apps veel vloeiender draaien dan op Intel. Android apps zijn geschreven voor ARM en niet voor Intel. Dat is ook de reden waarom er nog zo weinig Chromebooks zijn vrijgegeven voor Android, echt goed werkt het nog niet.

Pas bij heel veel tabs open krijgt ARM het wat zwaarder. Normaal heb ik nooit meer dan een paar tabs open en is ARM zo snappy als wat op mijn Samsung Chromebook Plus.

Een Pro is overkill voor mij. Ik ben blij dat Samsung beide modellen voert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:42
maxtrash schreef op maandag 12 juni 2017 @ 08:55:
heb vorig jaar een toshiba chromebook 2 gekocht (ding met de i3). Nu heeft hij echter wifi-problemen. Hij vindt de netwerken wel maar wil er niet mee connecten. Gelukkig doet ie het op school gewoon goed, en thuis heb ik ook meerdere netwerken en doet hij het op 2 van de 4 ook nog wel.

Googelen leert mij dat de chromebooks erg kritisch zouden zijn op de wifi en dat je je router zou moeten updaten. Een van de routers waarop het niet werkt is echter een Tplink 1043ND met dd-wrt erop. Lijkt me weer sterk dat die niet goed zou zijn?
Wilde een harde reset doen maar de laptop wordt beheerd door de school.
Iemand een idee? Kan ik de wifi resetten, want de netwerken lijken "niet connectable"?
Heb je gekeken naar wifi kanalen De usa import chrimebooks doen het biet op o.a kanaal 13 en meen ook 14 wel op de lagere kanalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 20:41
jheerink14 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:54:
[...]

Heb je gekeken naar wifi kanalen De usa import chrimebooks doen het biet op o.a kanaal 13 en meen ook 14 wel op de lagere kanalen
dank voor de tip, niet aan gedacht. De router stond inderdaad op kanaal 13 en nu ik hem lager heb gezet, gaat het wel goed. Overigens wilde hij gisteren ook niet connecten met een 5 Ghz router op kanaal 52 wat volgens mij een andere reden moet hebben. Desalnietemin is mijn zoontje blij dat ie door kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
Mijn Dell Chromebook 13 beschikt nu overigens in developer channel ook over de Play Store met Android 7.1.1. Was eerst nog Android 6.

Vind de Android apps echt een grote toevoeging. Spotify, Ziggo Go (die het sinds de update even niet meer doet), RTL, etc. Draai ook Asphalt 8. Merk wel dat de onderkant van de laptop bij dit spel erg heet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Mijn Samsung Chromebook Plus werkt nu met het Beta kanaal ook met Android 7.1.1.
Dat was een flinke update, gelijk met een Essentiële update erachter aan.

Nu Chrome OS v60. Mooi dat Nougat nu beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-08 18:55
De Samsung chromebook plus is nu ruim 60 dollar in prijs gezakt.
heb hem nu via Amazon besteld voor 459 euro inclusief invoer belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Bard1982 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 19:49:
Mijn Dell Chromebook 13 beschikt nu overigens in developer channel ook over de Play Store met Android 7.1.1. Was eerst nog Android 6.

Vind de Android apps echt een grote toevoeging. Spotify, Ziggo Go (die het sinds de update even niet meer doet), RTL, etc. Draai ook Asphalt 8. Merk wel dat de onderkant van de laptop bij dit spel erg heet wordt.
Beetje jammer dan ZiggoGo het niet meer doet... Heb je toevallig al een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
kepler schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 22:50:
[...]

Beetje jammer dan ZiggoGo het niet meer doet... Heb je toevallig al een oplossing gevonden?
Nee, ik denk dat er een bug in de Ziggo Go app zit voor deze Android versie op Chrome OS. Hij start wel op, maar zodra ik een video wil afspelen klapt hij eruit. De app werkte eerder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Bard1982 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 07:51:
[...]

Nee, ik denk dat er een bug in de Ziggo Go app zit voor deze Android versie op Chrome OS. Hij start wel op, maar zodra ik een video wil afspelen klapt hij eruit. De app werkte eerder wel.
Ja bij mij werkte hij eerst ook prima. Hij geeft bij mij alleen zwart-beeld, hij klapt er niet uit. Ik kan dus alleen geen video afspelen binnen de app... Vanavond eens een melding maken bij Ziggo, want via de browser werkt natuurlijk ook niet (Silverlight...). Jammer, want ik gebruikte de app best veel op mn Chromebook :)

Blijkbaar is er paar dagen geleden een update geweest: https://community.ziggo.n...tekent-dit-voor-jou-18611

Misschien dat het iets daar mee te maken heeft? Of had je er daarvoor ook al last van? Ik heb de vraag maar in dat topic gesteld, kijken of ik daar antwoord krijg :)

[ Voor 22% gewijzigd door kepler op 16-06-2017 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:12
Inmiddels heb ik mijn chromebook alweer 3 jaar. Destijds 2e hands gekocht, gaat om de eerste versie van de toshiba chromebook.

Mooi dat de laptop nog net zo snel is als toen. Alleen de accu heeft wat geleden...
Mocht deze toch vervangen moeten worden ooit dan komt er zeker weer een terug ;) Wel jammer dat veel modellen niet in Nederland leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
jan rademaar schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 22:58:
De Samsung chromebook plus is nu ruim 60 dollar in prijs gezakt.
heb hem nu via Amazon besteld voor 459 euro inclusief invoer belasting.
Mooie deal. De prijs is nu weer aangepast naar het oude niveau. Ik zie dat de Chromebook Pro zelfs 1 tot 2 maanden levertijd heeft.

Je ziet dat Android nog vol in ontwikkeling is op de Chromebooks. Na een paar dagen kreeg ik weer een volgende Nougat update op mijn Plus.

Alles werkt nu een stuk beter. Ook Kodi heb ik nu goed werkend met nfs naar mijn NAS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik heb mijn Samsung Chromebook deze zomer 4 jaar, buitenkant zit onder de krassen en op enkele plek is de behuizing iets gebroken door hem te laten vallen maar hij werkt uitstekend, met 75% gaat de batterij nog 4 uur!! mee. By far mijn favoriete laptop ooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 22:20

ComputerHoed

Electronica <3

Vergeet niet chrome://flags te bekijken. Zit een aantal zeer leuke en goed-werkende (ChromeOS specifieke) features in, waaronder bijv. Night Light.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
ComputerHoed schreef op maandag 19 juni 2017 @ 16:56:
Vergeet niet chrome://flags te bekijken. Zit een aantal zeer leuke en goed-werkende (ChromeOS specifieke) features in, waaronder bijv. Night Light.
Kan je zeggen welke opties jij bewust heb ge(de)activeert? Brengt me / anderen wellicht op ideeën.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 22:20

ComputerHoed

Electronica <3

Chris.nl schreef op maandag 19 juni 2017 @ 17:34:
[...]

Kan je zeggen welke opties jij bewust heb ge(de)activeert? Brengt me / anderen wellicht op ideeën.
Natuurlijk.

Experimental QUIC protocol => enabled, omdat dit volgens bronnen zorgt voor een snellere verbinding (lijkt ook zo te zijn)
Enable Night Light => enabled, want hierdoor heb je een soort van f.lux effect. Icoontje hiervoor komt rechtsonderin te staan
Password Generation => enabled, echt geniaal dit. Chrome generate gewoon wachtwoorden voor je als je ergens wil registreren en slaat ze ook nog eens op.
TCP Fast Open => enabled, zelfde als "Experimental QUIC protocol".

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
ComputerHoed schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:18:
[...]

Natuurlijk.

Experimental QUIC protocol => enabled, omdat dit volgens bronnen zorgt voor een snellere verbinding (lijkt ook zo te zijn)
Enable Night Light => enabled, want hierdoor heb je een soort van f.lux effect. Icoontje hiervoor komt rechtsonderin te staan
Password Generation => enabled, echt geniaal dit. Chrome generate gewoon wachtwoorden voor je als je ergens wil registreren en slaat ze ook nog eens op.
TCP Fast Open => enabled, zelfde als "Experimental QUIC protocol".
Handig! Night-light heb ik aanstaan, maar er valt helaas weinig in te stellen. Hij begint wel heel snel met het f.lux effect, zelfs als het nog heel licht is buiten.

Andere nu ook aangezet, kijken of dat werkt :)

Edit: blijkbaar lezen ze hier mee :P
https://www.chromestory.c...-chromebooks-night-light/

[ Voor 6% gewijzigd door kepler op 20-06-2017 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
Heb gisteren mijn Samsung chromebook plus binnen gekregen.
De wifi is belabberd.
heb op mijn Toshiba 2 altijd een snelle verbinding van 75 MBit/sec.
op de Samsung kom ik niet hoger dan 17 Mbit/sec.
Iemand de zelfde problemen of sugesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-living-dvd
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-09 11:29
Wat voor adapter gebruiken jullie voor een uit de VS geïmporteerde Samsung Chromebook Plus? Het is USB-C, maar het type adapter maakt volgens mij nogal verschil uit voor de snelheid van het laden en niet alle adapters zijn veilig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demuck
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06:16
Deze week de Samsung Chromebook Plus besteld via amazon.com. Zou de 28e verstuurd worden alleen is vandaag de status veranderd in 'Shipping soon'. Dus ben benieuwd hoe dat gaat lopen..
the-living-dvd schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:07:
Wat voor adapter gebruiken jullie voor een uit de VS geïmporteerde Samsung Chromebook Plus? Het is USB-C, maar het type adapter maakt volgens mij nogal verschil uit voor de snelheid van het laden en niet alle adapters zijn veilig.
Ik heb een VS naar NL (reis)stekker besteld om de originele adapter te kunnen gebruiken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
jan rademaar schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:06:
Heb gisteren mijn Samsung chromebook plus binnen gekregen.
De wifi is belabberd.
heb op mijn Toshiba 2 altijd een snelle verbinding van 75 MBit/sec.
op de Samsung kom ik niet hoger dan 17 Mbit/sec.
Iemand de zelfde problemen of sugesties?
Dat ligt niet aan de Chromebook Plus, ik haal meer dan 100 Mb/s. Probeer eens kanaal selectie op Auto.
the-living-dvd schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:07:
De originele Samsung adapter met een US-EU plug, kost haast niets.
http://www.dx.com/p/flat-to-round-power-plug-convertor-3529

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
[quote]CR2032 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:06:
[...]

Dat ligt niet aan de Chromebook Plus, ik haal meer dan 100 Mb/s. Probeer eens kanaal selectie op Auto.

Heb ik al geprobeerd en ook handmatig kanalen geselecteerd.
wifi sterkte is goed.
haal alleen hogere snelheden als ik vlak bij de router sta.
Alle andere toestellen hier geen problemen.
Samsung galaxy tab s2 ruim 85 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Hebben mensen met een plus ook last van Bluetooth die vanzelf uitschakelt? Heel onhandig met de auto unlock functie...
Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste