CR2032 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 22:18:
Inmiddels een paar dagen verder met de Samsung Chromebook Plus. En de eerste indrukken zijn nog steeds onverminderd positief. Hiervoor had ik een Acer Chromebook, die was altijd goed maar deze Samsung voelt veel meer aan als premium kwaliteit. In het echt is deze Chromebook een stuk compacter en lichter dan ik had verwacht. Ideaal voor onderweg.
Vooral het 3:2 scherm maakt het werkelijk een feestje om met deze Chromebook te werken. De kleuren spatten werkelijk van het scherm en alles is haarscherp. Ik was eerst wat beducht of de ARM-processor wel voldoende krachtig is maar dat is het geval. Meer dan 10 tabs open en diverse Android apps en nog geen gestotter gezien. Ik las ergens dat Samsung hier samen met Google drie jaar aan heeft gewerkt.
Eigenlijk best vreemd dat Samsung deze laptops niet volledig in Europa uitbrengt. Al is het zelf kopen bij Amazon een peuleschil gebleken.
[
afbeelding]
[
afbeelding]
Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten! Ik heb hem nu een paar dagen, dus nog niet veel ervaring.
Maar een paar puntjes/ervaringen:
- De pen is echt onwijs handig! Ik gebruik hem nu al veel meer dan ik had verwacht
- Hetzelfde geldt voor het touchscreen. Het is veel sneller om even een knopje aan te raken, dan er met de muis heen te gaan

Ook het scrollen werkt een stuk handiger via het scherm
- Het scherm zelf is echt fantastisc! Lekker hoge resolutie en prima kleurweergave zover ik kan zien. Hiervoor had ik een Toshiba 2 (2015) die bekend staat om het goede scherm, maar dit scherm is wel beter
- Vormgeving is dik in orde, lekker licht en klein. Voelt erg solide aan, alhoewel het omklappen nog wel even wennen is
- Hij is wel aardig krasgevoelig... Er zitten nu al een paar krasjes in
- Snelheid valt me reuze mee. Ik merk dat hij niet even snel is als mijn Toshiba, maar ik heb er geen last van
- Eindelijk de Play Store! Klein beetje mee gespeeld, maar werkt prima tot nu toe. Ik gebruik bv Squid als app om aantekeningen te maken en ZiggoGo om TV te kijken
- Toetsenbord voelt erg goedkoop aan... Typt niet zo heel lekker, maar is wel aan te wennen
- Tablet mode is handig en gebruik ik tot nu toe regelmatig!
- Af en toe problemen met de Wifi/bluetooth gehad, dat hij niet meer wilde verbinden na een wake-up... Herstart helpt wel. Vermoedelijk een software probleem?
Hij zit nu in een laptop-hoes voor 13", maar van het weekend op zoek naar een goed passende hoes.
Conclusie: Erg tevreden tot nu toe en geen spijt van de aankoop! Het scherm is prachtig en de pen is een stuk handiger dan verwacht. Het touchscreen went heel snel, ik zat al te vegen op de Mac van mn vriendin