• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 19:46

neanderthaler

Are friends electric?

Ik heb half jaartje terug via een Facebookgroep van iemand een Samsung XE303C12 voor 20 euro overgenomen, waar niks aan mankeerde, behalve een ronde plek waar de backlight iets feller belicht, alleen te zien met een witte achtergrond. Buitenkansje natuurlijk.

Heel tevreden met dit apparaat! Prima laptopje om snel mee te internetten en ook films en series afspelen werkt prima. Eerst gaf afspelen van video's wat problemen; VLC werkte eerst niet, ik geloof dat er inmiddels wel een verbeterde versie is. Ook de audio van veel videobestanden werkte niet, waarschijnlijk codec-issue. Ik kwam op gegeven moment SRT Player tegen, die tot nu toe nog alles prima heeft afgespeeld, inclusief audio, Mooi voordeel van deze speler is dat hij met een paar muisklikken de ondertitels voor het betreffende bestand downloadt, wat veel beter is dan handmatig internet af te struinen voor srt-files en dan pas na vier keer proberen de goede hebt, maar dan nog steeds iets te ver voor- of achteruit loopt.

Ik zie erg uit naar de komst van de android play store, dan gaat helemaal de kast open voor dit apparaatje. De i5 laptop met Win10 blijft steeds vaker in de kast liggen ten faveure van de chromebook met zijn snelle opstarttijd, minimale gewicht en ontbreken van een ventilator. Ook mijn iPad 3 pak ik zelden meer te voorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 20:41
uiteindelijk toch een cb35-c3350 (Toshiba Chromebook 2 met i3) mee laten nemen uit Amerika. Kosten iets minder dan 315 euro.

Erg mooi apparaatje, zoals bekend met een zeer fraai scherm. Lekker licht en snel. Kabeltje met Amerikaanse stekker vervangen door eentje met nederlandse stekker (euro c7) en klaar. Zou er misschien nog wel een willen voor mezelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
maxtrash schreef op zondag 04 september 2016 @ 16:18:
uiteindelijk toch een cb35-c3350 (Toshiba Chromebook 2 met i3) mee laten nemen uit Amerika. Kosten iets minder dan 315 euro.

Erg mooi apparaatje, zoals bekend met een zeer fraai scherm. Lekker licht en snel. Kabeltje met Amerikaanse stekker vervangen door eentje met nederlandse stekker (euro c7) en klaar. Zou er misschien nog wel een willen voor mezelf...
Ik heb ook een chromebook 2. Dat scherm is inderdaad erg fijn. Ik gebruik hem meerdere uren per dag voor mijn werk. Geen vermoeide ogen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neanderthaler schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:41:
Ik heb half jaartje terug via een Facebookgroep van iemand een Samsung XE303C12 voor 20 euro overgenomen, waar niks aan mankeerde, behalve een ronde plek waar de backlight iets feller belicht, alleen te zien met een witte achtergrond. Buitenkansje natuurlijk.
Heee... ik krijg m'n posting niet geplaatst... Oh, nu wel. Nogmaals:

20 euro is heel goedkoop, zeker als er nog een goeie batterij in zit. Die krengen zijn zo duur. Ik heb er nog ééń gekocht voor de prijs van een vervangingsbatterij (70 euro). Mijn eerste XE303c12 deed het alleen nog maar op de netvoeder....

Maar die is er nu helemaal mee opgehouden. Klopt het dat als de batterij kaduuk is, de laptop ook nix meer doet ondanks dat ie aangesloten is aan het lichtnet??...

En dat je -dus- alle downloads kwijt bent, aangezien die klaarblijkelijk op je laptop zitten, en niet in de cloud??

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2016 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:07:
[...]

20 euro is heel goedkoop, zeker als er nog een goeie batterij in zit. Die krengen zijn zo duur. Ik heb er nog ééń gekocht voor de prijs van een vervangingsbatterij (70 euro). Mijn eerste XE303c12 deed het alleen nog maar op de netvoeder....

Maar die is er nu helemaal mee opgehouden. Klopt het dat als de batterij kaduuk is, de laptop ook nix meer doet ondanks dat ie aangesloten is aan het lichtnet??...

En dat je -dus- alle downloads kwijt bent, aangezien die klaarblijkelijk op je laptop zitten, en niet in de cloud??
Lijkt mij sterk dat de chromebook niet meer aan de lader kan werken als de batterij kaduuk is. Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Ik denk dat het apparaat zelf kapot is. Of misschien de lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg een batterij low signaal, en dan schakelt ie uit. Ondanks dat ie aan de lader zit.

Lader is prima, want ik heb een tweede XE303C12 waarmee ik net heb geladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 14:48:
Ik krijg een batterij low signaal, en dan schakelt ie uit. Ondanks dat ie aan de lader zit.

Lader is prima, want ik heb een tweede XE303C12 waarmee ik net heb geladen.
Je zou denken dat de spanning uit de adapter niet richting het mainboard en de batterij gaat. Gaat het ledje branden naast de adapteraansluiting?

Als ik me goed herinner, wacht de chromebook met opstarten tot de batterij tot een minimum opgeladen is, terwijl het apparaat aan de lader ligt. Misschien kan je dat eens met die andere testen?

Of misschien losse connector/draadje van oplaadsocket naar het mainboard toe? Zit namelijk niet vastgesoldeerd op het moederboardje.

https://nl.ifixit.com/Tea...k+Series+3+Teardown/12225

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:07:
[...]

offtopic:
Als je op "rapporteer" klikt in plaats van "quote" krijg je dat ja ;)

[ Voor 6% gewijzigd door br00ky op 13-09-2016 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh sjittes... sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neanderthaler schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 15:20:
[...]

Je zou denken dat de spanning uit de adapter niet richting het mainboard en de batterij gaat. Gaat het ledje branden naast de adapteraansluiting?

Als ik me goed herinner, wacht de chromebook met opstarten tot de batterij tot een minimum opgeladen is, terwijl het apparaat aan de lader ligt. Misschien kan je dat eens met die andere testen?

Of misschien losse connector/draadje van oplaadsocket naar het mainboard toe? Zit namelijk niet vastgesoldeerd op het moederboardje.

https://nl.ifixit.com/Tea...k+Series+3+Teardown/12225
Hij geeft een groen lichtje naast de aansluiting. Net weer geprobeerd na 'm een kwartier aan de lader te hebben gehangen. Batterij indicator blijft op 1% hangen. Maar de laptop bleef nu wel aan staan. Ben bang met veel werk vensters open, dat ie vanzelf weer uitgaat... Viel me al op dat batterij indicator terugliep. Ik gebruikte de Samsung de laatste maand voor 100% aan de lader.

En -inderdaad- alle werk op recent staat in de cloud, maar downloads zijn gebonden aan de laptop. Die gaan niet automatisch over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Ik was gisteravond even aan het rommelen op het chromeboekje en bezocht via de browser de Google Android Play Store. Bij Kodi gaf hij aan dat de app 'soon available' zou zijn op de chromeboek :)

• M.Cremaster
  • Laatst online: 13-04 16:43
Dual boot met Elementary OS op de Toshiba Chromebook 2 (Bay Trail) zonder hardwarematig iets aan te passen/garantie te verliezen. Perfect! Best of both worlds, kan nu ook MKV afspelen en (niet al te zware) games spelen via Steam, maar ook bijv. DOS/SNES emulators installeren etc.

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Fitzierpi schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:52:
Dual boot met Elementary OS op de Toshiba Chromebook 2 (Bay Trail) zonder hardwarematig iets aan te passen/garantie te verliezen. Perfect! Best of both worlds, kan nu ook MKV afspelen en (niet al te zware) games spelen via Steam, maar ook bijv. DOS/SNES emulators installeren etc.
MKV en MP4 worden volgens mij in Chrome OS gewoon afgespeeld met SRT Player of Subtitleplayer. Divx en Xvid als .AVI file dan weer niet.

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Eventueel kan je xvid, avi, etc, op je google drive zetten en dan streamen. :P

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
VLC werkt perfect en speelt alles af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGab
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:55
Heb al in dit topic wat gezocht maar niets kunnen vinden....

Ook ik kijk naar Chromebook. Ik gebruik de laptop enkel voor wat browsen en aantekeningen maken op school.
Verder zal ik af en toe een vlog willen maken en dit willen bewerken.
Het enige waar ik tegen aan hik is het volgende. Ik gebruik Lightroom op mijn Windows laptop. Is Lightroom o.i.d. ook beschikbaar voor Chrome OS of is er een workaround die acceptabel is?
Lightroom gebruik ik voornamelijk voor de handige bibliotheek en het corrigeren van witbalans aangezien ik alles in RAW schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-martenB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-05-2024
MrGab schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 11:45:
Heb al in dit topic wat gezocht maar niets kunnen vinden....

Ook ik kijk naar Chromebook. Ik gebruik de laptop enkel voor wat browsen en aantekeningen maken op school.
Verder zal ik af en toe een vlog willen maken en dit willen bewerken.
Het enige waar ik tegen aan hik is het volgende. Ik gebruik Lightroom op mijn Windows laptop. Is Lightroom o.i.d. ook beschikbaar voor Chrome OS of is er een workaround die acceptabel is?
Lightroom gebruik ik voornamelijk voor de handige bibliotheek en het corrigeren van witbalans aangezien ik alles in RAW schiet.
Er is een prima workaround door middel van de android-app PhotoMate R3. Een (voor mij) ideale non destructieve photo-editor die ook met de meeste Rawbestanden overweg kan. Ik gebruik hem al een tijd op zowel mijn Chromebook als ook op mijn tablets. Maar zorg dus wel dat je chromebook geschikt is of wordt voor de Playstore. (google voor de bekende lijstjes met Chromebooks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGab
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:55
jan-martenB schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 23:08:
[...]

Er is een prima workaround door middel van de android-app PhotoMate R3. Een (voor mij) ideale non destructieve photo-editor die ook met de meeste Rawbestanden overweg kan. Ik gebruik hem al een tijd op zowel mijn Chromebook als ook op mijn tablets. Maar zorg dus wel dat je chromebook geschikt is of wordt voor de Playstore. (google voor de bekende lijstjes met Chromebooks)
Hoe is de performance met PhotoMate R3? Is het een beetje te doen als je - laten we zeggen- zo'n 100 RAW foto's wil importeren en wil beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-martenB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-05-2024
MrGab schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 06:44:
[...]

Hoe is de performance met PhotoMate R3? Is het een beetje te doen als je - laten we zeggen- zo'n 100 RAW foto's wil importeren en wil beoordelen.
Hangt natuurlijk af van de specs van je Chromebook. Zelf bewerk ik niet meteen grote hoeveelheden foto's, maar importeren om ze gewoon te checken en daarna te bewerken gaat behoorlijk vlot. Maar ja, wat ik vlot vind, zal een ander waarschijjnlijk weer een slakkentempo vinden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik ging eens kijken of ik op mijn Toshiba Chromebook 2 (2014) al de apps beschikbaar heb en kwam dus op deze pagina uit: https://support.google.co...3?hl=nl&source=genius-rts
Zoals ik het lees, moet je versie 53 of hoger hebben, en daar voldoe ik aan, maar ik zie geen sectie 'Google Play Store' onder instellingen.

Iemand een idee, wat ik zou moeten doen.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emil_406
  • Laatst online: 06-09 13:55
Pinin schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 18:44:
Ik ging eens kijken of ik op mijn Toshiba Chromebook 2 (2014) al de apps beschikbaar heb en kwam dus op deze pagina uit: https://support.google.co...3?hl=nl&source=genius-rts
Zoals ik het lees, moet je versie 53 of hoger hebben, en daar voldoe ik aan, maar ik zie geen sectie 'Google Play Store' onder instellingen.

Iemand een idee, wat ik zou moeten doen.
Je moet een van de modellen bezitoen die Google als voorloper heeft geselecteer (hun eigen pixel en 1 model van Acer geloof ik?) Deze moet bijgewerkt worden naar versie 53 en dan werkt t. De rest van de modellen waaronder de Toshiba (dezelfde heb ik ook) moet wachten tot 2017 ongeacht welke chromeversie je draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

emil_406 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 21:00:
[...]

Je moet een van de modellen bezitoen die Google als voorloper heeft geselecteer (hun eigen pixel en 1 model van Acer geloof ik?) Deze moet bijgewerkt worden naar versie 53 en dan werkt t. De rest van de modellen waaronder de Toshiba (dezelfde heb ik ook) moet wachten tot 2017 ongeacht welke chromeversie je draait.
Ok, maar als je het zo leest (die link dus) lijkt het meer zo te zijn dat als je model in de lijst staat én je hebt versie 53 dat je het moet kunnen uitvoeren. Erg verwarrend imho

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Ik heb zelf sinds een paar maanden de Acer 15 CB5-571-34MD.
Nu ben ik benieuwd of Play Store hier al beschikbaar voor is (al dan niet via dev channel).
Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Hier staat de
Pinin schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 21:48:
[...]

Ok, maar als je het zo leest (die link dus) lijkt het meer zo te zijn dat als je model in de lijst staat én je hebt versie 53 dat je het moet kunnen uitvoeren. Erg verwarrend imho
Het is niet verwarrend: de lijst van huidige en toekomstige modellen staan hier gewoon. Op dit moment beschikbaar op 3 modellen.

In de eerste hit die Google geeft op 'Chromebook Android':
https://sites.google.com/...04785278724-30432521&rd=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davermanz
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-07-2024
Audiowaste schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 13:44:
Ik heb zelf sinds een paar maanden de Acer 15 CB5-571-34MD.
Nu ben ik benieuwd of Play Store hier al beschikbaar voor is (al dan niet via dev channel).
Heeft iemand hier ervaring mee?
Nog even wachten dus.. Hoe bevalt hij? Ik heb deze ook sinds een paar dagen. Ging voor mijn eerste cb eigenlijk voor 13 inch en touchscreen, maar liep tegen deze aan op marktplaats. Wat een racebeest! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
davermanz schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 21:09:
[...]

Nog even wachten dus.. Hoe bevalt hij? Ik heb deze ook sinds een paar dagen. Ging voor mijn eerste cb eigenlijk voor 13 inch en touchscreen, maar liep tegen deze aan op marktplaats. Wat een racebeest! :)
Ik gebruik hem dagelijks met volle tevredenheid, het ding is echt heel snel.
Waar ik hem voor gebruik, ben ik tot nu toe ook nog niet tegen beperkingen aangelopen.
Chromebooks met een 15 inch scherm en een full HD scherm zijn er niet veel, dat waren toch wel mijn vereisten. Geen minuut spijt gehad van deze aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 22:20

ComputerHoed

Electronica <3

Eerst de Toshiba Chromebook (2014 versie) gehad en heb nu de Acer Chromebook 14. Ideaal voor onderweg :)

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
ComputerHoed schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 00:00:
Eerst de Toshiba Chromebook (2014 versie) gehad en heb nu de Acer Chromebook 14. Ideaal voor onderweg :)
Hoe is de performance van de Acer ten opzichte van de Toshiba? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

xabre16v schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 17:23:
[...]

Hoe is de performance van de Acer ten opzichte van de Toshiba? :)
Als je alleen de specificaties vergelijkt (Toshiba N2840 CPU vs Acer zijn N3160 CPU) dan zou de Acer moeten winnen....wat hij ook doet :)

Beiden zijn prima geschikt voor werkzaamheden, hoewel ik de Acer beter vindt presteren wanneer je meerdere tabs open hebt. Als voorbeeld: ik ondervond lag/vertraging als ik Youtube en Google Docs tegelijkertijd openhad op de Toshiba, terwijl dit niet het geval is bij de Acer.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
ComputerHoed schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:00:
[...]

Als je alleen de specificaties vergelijkt (Toshiba N2840 CPU vs Acer zijn N3160 CPU) dan zou de Acer moeten winnen....wat hij ook doet :)

Beiden zijn prima geschikt voor werkzaamheden, hoewel ik de Acer beter vindt presteren wanneer je meerdere tabs open hebt. Als voorbeeld: ik ondervond lag/vertraging als ik Youtube en Google Docs tegelijkertijd openhad op de Toshiba, terwijl dit niet het geval is bij de Acer.
Klopt, Acer had altijd een wat mindere naam, in vergelijking met Asus, HP, etc. Bij de Chromebooks zijn ze erg goed bezig. De Acer Chromebook 14 zit bouwtechnisch erg goed in elkaar met een volledig geborstelde aluminium behuizing. Zelf heb ik de Acer Chromebook 15 en - hoewel plastic - zit deze ook solide in elkaar met een zelfde fijn wonderschoon IPS Full HD scherm en een trackpad die niet onder doet voor een MacBook. Ik spreek uit vergelijkende ervaring.

Het is niet voor niets dat Acer momenteel de grootste leverancier van Chromebooks is, ondanks dat ze niet de goedkoopste zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/4npme.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

CR2032 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 18:43:
[...]

Klopt, Acer had altijd een wat mindere naam, in vergelijking met Asus, HP, etc. Bij de Chromebooks zijn ze erg goed bezig. De Acer Chromebook 14 zit bouwtechnisch erg goed in elkaar met een volledig geborstelde aluminium behuizing. Zelf heb ik de Acer Chromebook 15 en - hoewel plastic - zit deze ook solide in elkaar met een zelfde fijn wonderschoon IPS Full HD scherm en een trackpad die niet onder doet voor een MacBook. Ik spreek uit vergelijkende ervaring.

Het is niet voor niets dat Acer momenteel de grootste leverancier van Chromebooks is, ondanks dat ze niet de goedkoopste zijn.

[afbeelding]
Helemaal gelijk! Voorheen een 'gewone' Windows PC en toen ging mijn voorkeur inderdaad uit naar een ander merk omdat de Acer laptops erom bekend stonden plastic prullen te zijn (lelijk plastic, fragiel, etc).
Ik moet nu toch echt zeggen dat mijn Acer's bouwkwaliteit stukken beter is dat enig andere laptop die ik heb gehad in het verleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zit de browser statistieken voor ChromeOS eens te bekijken (download de .CSV op http://gs.statcounter.com ), en ze hebben in October een all-time-high gehaald van 0.7% van de desktop+laptop markt (vorig jaar October 0.46%) dus het gaat langzaam nog steeds vooruit, al hebben ze desktop-Linux nog niet ingehaald (1.44%).

Je ziet grappig genoeg ook dat het marktaandeel in de schoolvakanties bijna halveert van 0.55-0.59% in April/Mei naar 0.35% in Juli, en het 'back to school' effect in September/October naar 0.65/0.70% - dat lijkt er iig op te wijzen dat ongeveer de helft van de Chromebooks in scholen staan.

[ Voor 22% gewijzigd door Dreamvoid op 04-11-2016 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:51
Voor de geintereseerden, de R13 is beschikbaar om te preorderen bij amazon uk. Ook voor verzending naar nederland.
https://www.amazon.co.uk/...r_other_apa_imdhyb9ZCY1K7
Zelf maar besteld, benieuwd wanneer hij komt :Y)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:42
Bij *weg* spam ligt hij al tijdje Wel prijzige chromebook

[ Voor 18% gewijzigd door br00ky op 29-01-2017 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Hij is daar nu wel in prijs gezakt naar 460,- (was eerst over de 500,- geloof ik). BIj amazon is hij nu weer niet meer beschikbaar. Een verzenddatum heb ik ook nog steeds niet ontvangen. Toch een beetje vreemd. Heel veel mensen kijken uit naar het model, maar het lijkt alsof ze een soort mini pre-release gedaan hebben en er nu nergens meer te krijgen zijn. Wellicht heeft het te maken met de aanstaande release van de play store in de stable versie van chromeos. Maar afwachten dan verder helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
Volgens mij nu ook bij coolblue (op voorraad) en 449

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Maverick schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:43:
Voor de geintereseerden, de R13 is beschikbaar om te preorderen bij amazon uk. Ook voor verzending naar nederland.
https://www.amazon.co.uk/...r_other_apa_imdhyb9ZCY1K7
Zelf maar besteld, benieuwd wanneer hij komt :Y)
Mis ik iets waarom de R13 zo interessant zou moeten zijn?
Als ik hierzo kijk https://zipso.net/chromebook-specs-comparison-table/ is de Octane score van dat ding veel minder dan de Acer C720P uit 2013 waar ik deze post op type. Dan lijken de Acer CP5-471 "for work" toch een stuk interessanter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
catchingfire schreef op zondag 20 november 2016 @ 00:53:
[...]

Mis ik iets waarom de R13 zo interessant zou moeten zijn?
Als ik hierzo kijk https://zipso.net/chromebook-specs-comparison-table/ is de Octane score van dat ding veel minder dan de Acer C720P uit 2013 waar ik deze post op type. Dan lijken de Acer CP5-471 "for work" toch een stuk interessanter?
Een Chromebook bestaat natuurijk uit meer dan alleen de octane score. De verschillen zijn vrij duidelijk lijkt me. Passief gekoelde cpu, dus geen fans (heeft de 14 ook lees ik net) , touchscreen en tablet mode. Ook heeft hij nu al ondersteuning voor de play store, waar je bij andere modellen maar moet afwachten wanneer deze komt. (als je laptop 2 jaar mee gaat, en je moet een half jaar wachten op 1 van de functies, dan is dat toch 25% van de levensduur, beetje zonde).

Zit nu te twijfelen om het 64Gb model maar bij coolblue te bestellen... lastig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Maverick schreef op zondag 20 november 2016 @ 10:32:
Een Chromebook bestaat natuurijk uit meer dan alleen de octane score.
Snap ik, maar de reviews liegen er ook niet om qua performance:
http://www.laptopmag.com/...tops/acer-chromebook-r-13

Our review configuration of the Chromebook R 13 sports a MediaTek MT8173C processor and 4GB of RAM -- a combination that doesn't offer enough speed for smooth multitasking. The laptop ran speedily when I used only a few tabs (including Google Docs and Slack), but I noticed stuttering while scrolling through sites after I split the screen among a 1080p YouTube video and nine Chrome tabs.
De verschillen zijn vrij duidelijk lijkt me. Passief gekoelde cpu, dus geen fans (heeft de 14 ook lees ik net) , touchscreen en tablet mode. Ook heeft hij nu al ondersteuning voor de play store, waar je bij andere modellen maar moet afwachten wanneer deze komt. (als je laptop 2 jaar mee gaat, en je moet een half jaar wachten op 1 van de functies, dan is dat toch 25% van de levensduur, beetje zonde).
Die play store is wellicht leuk, maar vraag me dan toch ook weer af hoe smooth dat allemaal gaat lopen. Uit bovenstaande review:
When I tested this feature with some Android games -- the Chrome Web Store doesn't offer much for gamers -- I found mixed results. The Chromebook R 13 ran the casual pinball gaming title PinOut with no problem, but the more demanding Asphalt 8 racing game showed lag when I tried to turn a car by turning the tablet.

Ik heb een C720P en een Chromebook 15 met i3 recentere Celeron thuis en dan merk je toch wel behoorlijk wat verschil in smoothness met wat zwaardere tabs open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
catchingfire schreef op zondag 20 november 2016 @ 15:05:
[...]

Snap ik, maar de reviews liegen er ook niet om qua performance:
http://www.laptopmag.com/...tops/acer-chromebook-r-13

Our review configuration of the Chromebook R 13 sports a MediaTek MT8173C processor and 4GB of RAM -- a combination that doesn't offer enough speed for smooth multitasking. The laptop ran speedily when I used only a few tabs (including Google Docs and Slack), but I noticed stuttering while scrolling through sites after I split the screen among a 1080p YouTube video and nine Chrome tabs.

[...]

Die play store is wellicht leuk, maar vraag me dan toch ook weer af hoe smooth dat allemaal gaat lopen. Uit bovenstaande review:
When I tested this feature with some Android games -- the Chrome Web Store doesn't offer much for gamers -- I found mixed results. The Chromebook R 13 ran the casual pinball gaming title PinOut with no problem, but the more demanding Asphalt 8 racing game showed lag when I tried to turn a car by turning the tablet.

Ik heb een C720P en een Chromebook 15 met i3 thuis en dan merk je toch wel behoorlijk wat verschil in smoothness met wat zwaardere tabs open.
Desondanks krijgt hij een 8/10. ;) Zegt toch genoeg?
Ik koop geen goedkope middenmoter voor performance, daar zijn beter alternatieven voor. Ook gamen doe ik niet op mijn laptop. Zijn voor mij dus zeker geen argumenten. Bijkbaar denken er meer mensen zo over.

Het enige waar ik bang voor ben is dat hij te groot zal zijn. Heb nu de c720, en die is qua maat echt perfect. Alternatieven zouden dus de R11 of de Asus flip zijn voor mij. Die zijn ook een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:12
Maverick schreef op zondag 20 november 2016 @ 16:07:
[...]

Desondanks krijgt hij een 8/10. ;) Zegt toch genoeg?
Ik koop geen goedkope middenmoter voor performance, daar zijn beter alternatieven voor. Ook gamen doe ik niet op mijn laptop. Zijn voor mij dus zeker geen argumenten. Bijkbaar denken er meer mensen zo over.

Het enige waar ik bang voor ben is dat hij te groot zal zijn. Heb nu de c720, en die is qua maat echt perfect. Alternatieven zouden dus de R11 of de Asus flip zijn voor mij. Die zijn ook een stuk goedkoper.
Toch zou ik ook terughoudend zijn met een Chromebook die nu al underpowered is of net genoeg om mee te komen. Ik heb hiervoor een Asus Chromebook met een ARM processor gehad. Dat ging, maar meer ook niet. Nu heb ik een Dell met een Celeron processor. Dat is ook geen hoogvlieger, maar alles draait vlot. Dat merk je echt in je dagelijkse werk. Zeker gezien het feit dat je nu een snellere Chromebook hebt. Dan moet je dus een stap terug doen.
Je koopt een laptop ook niet voor een half jaar. Webtoepassingen worden steeds zwaarder en met Android apps die er aan komen, heb je misschien ook meer nodig. Ik denk ook niet dat je een i5 nodig hebt voor een Chromebook. Ik heb lang getwijfeld, maar uiteindelijk ben ik dik tevreden met de Celeron uit mijn Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb de Asus c201 met een rockchip processor met 4 gb intern en ik ben er nog steeds super blij mee.

Snel. Lang op een accu en fanless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Ik gebruik al 1 jaar de Asus C300M.
Batterijduur is super nice en spul start met een paar seconden op.
enigste wat ik mis is backlight op toetsenbord.

Ik wacht al een tijdje op de Play store. momenteel nog steeds aan het klooien met ARC welder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:43
Iemand ervaring met de Chromebook Pixel? Enigste Chromebook die me eigenlijk interesseert maar is quasi nergens meer te koop. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:42
De Chromebook Pixel is/was een 'proof of concept' geval.
Ik zou nu voor een Acer R13, Dell chromebook 13, HP 13 G1 of Asus Flip 2 gaan.

Maar ja, we wonen ook niet in de USA, dus probeer er maar eens aan te geraken aan een deftige prijs.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:43
Ik zoek idd iets dat qua afwerking en uiterlijk mij aanstaat, dus ik denk dat ik naar een range tussen de 300-400 euro moet kijken. :)

Ik ga nog eventjes rondkijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
lukadad schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 21:20:

Maar ja, we wonen ook niet in de USA, dus probeer er maar eens aan te geraken aan een deftige prijs.
Bij *weg* spam hebben ze bijna al bovenstaande modellen maar inderdaad de btw en verzendkosten uit de VS maken ze relatief duur. Ik heb zelf nu een Lenovo Thinkpad 13 in gebruik en dat is voor zijn prijs een fijne chromebook Snel (1600 octane) en niet te duur

[ Voor 1% gewijzigd door br00ky op 29-01-2017 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:51
Ik heb dit weekend mijn Dell Chromebook 13 naar het dev channel overgezet. Na opnieuw opstarten meteen toegang tot de Play Store. Moet zeggen dat het verrassend goed werkt. Nu gebruik ik vooral Skype, gmail, spotify, slack en Popcorn time. Hopelijk komt hij snel naar de stable channel. Jammer dat de ziggo app nog niet werkt op een chromebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Iemand al de verschillen tussen Chrome for Android en Chrome for ChromeOS gebenchmarkt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Laatst online: 15:55
lukadad schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 21:20:

Of wachten op een Samsung Chromebook Pro, waarschijnlijk komt die dit jaar nog uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Heb ook mijn Dell Chromebook 13 naar Dev mode gezet om eens te kunnen spelen met de Android apps. Voor een beta werkt het echt prima en dit is echt wel een gamechanger.
Wordt alleen een beetje rommelig, omdat je sommige dingen nu op meerdere manieren kunt doen. Bijvoorbeeld Hangouts of Skype via webversie of via app. Ook lijken alle apps nog niet goed te zien dat de tablet layout gebruikt moet worden, maar dat komt vast nog wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirr0r
Ik ga zodra ik thuis ben ook gelijk van Beta naar DEV omzetten op mijn Asus C300M. kijken of het ook al beschikbaar is voor mijn Chromebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
Mirr0r schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:25:
Ik ga zodra ik thuis ben ook gelijk van Beta naar DEV omzetten op mijn Asus C300M. kijken of het ook al beschikbaar is voor mijn Chromebook.
Volgens mij staat de C300 helemaal niet op de lijst Alleeen het nieuwere model de C300SA maar wie weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
Nou vraag ik mij dat ook af omdat er in de lijst staat

Asus C300 (zonder een letter erachter)

EDIT:

volgens de volgende link komt de play store ook op de C300M

https://productforums.goo...ebook-central/dTfsm8Nad8Q

[ Voor 44% gewijzigd door Mirr0r op 01-12-2016 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Viel me op dat de Asus C302 ook niet in de lijst van Google staat om de Play Store te krijgen, terwijl het toch een erg interessant apparaat lijkt. Snelle Intel Skylake, fullhd touch, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

Bard1982 schreef op zondag 27 november 2016 @ 10:47:
..... Jammer dat de ziggo app nog niet werkt op een chromebook.
Ik he sinds gisteravond een Acer r11 Chromebook, en daar werkt de ziggo android app prima op.
zowel TV kijken als het in stellen van opnamen.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Helaas nog niet mogelijk om op mijn Dell Chromebook 13 dingen te downloaden via de Netflix app. Heb wel de juiste versie, maar krijg de optie niet te zien. Hoop dat dit nog wel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
Eindelijk!
https://chromeunboxed.com...d-support-on-chromebooks/

Ik vond dit de grootste misser van Google, zeker gezien al het geheugen in de recente chromebooks vastgesoldeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Ik heb in mijn Dell de SSD vervangen door een 128 gb exemplaar. Was een erg makkelijk proces. Zijn er echt veel Chromebooks met de SSD vastgesoldeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
Ik dacht dat er eigenlijk maar een paar chromebooks waren waar je het opslaggeheugen zelf kon uitbreiden. De Dell is/was er een van. De Acer c720 ook, dacht ik.

Ah, gevonden :
https://chromeunboxed.com/chromebooks-with-upgradable-ssd/

Het zijn er zo te zien bitter weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Hmm, dat valt tegen inderdaad. Zou voor mij wel een belangrijke overweging zijn. Ingebouwde storage is toch erg handig op vakantie bijvoorbeeld (foto' s direct op de laptop bewaren, paar films meenemen etc.). Kan allemaal via extern, maar intern is wel zo handig.
Bovendien met Android apps komen er nog meer toepassingen beschikbaar. Hoop dus dat ik misschien muziek of films/series offlince kan syncen met Netflix en Google Play Music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:51
AgeOfPanic schreef op zondag 4 december 2016 @ 17:04:
Bovendien met Android apps komen er nog meer toepassingen beschikbaar. Hoop dus dat ik misschien muziek of films/series offlince kan syncen met Netflix en Google Play Music.
Op dit moment kan ik met de Netflix app op mijn Dell Chromebook 13 helaas niet offline syncen. Die button is niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
YES!

Meer Chromebooks heben nu de Android app support in de Beta channel, deze zijn al zeker als eerstvolgende.
Zeer binnenkort dus beschikbaar voor iedereen:

- Toshiba Chromebook 2
- HP Chromebook 13 G1
- Acer Chromebook 15
- Acer Chromebook 14

https://chromeunboxed.com...oid-apps-in-beta-channel/

[ Voor 4% gewijzigd door CR2032 op 05-12-2016 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Even controleren of de Acer CB5-571-34MD daar onder valt, zou wel echt welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Bard1982 schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:15:
[...]

Op dit moment kan ik met de Netflix app op mijn Dell Chromebook 13 helaas niet offline syncen. Die button is niet beschikbaar.
Klopt. Ik ook niet, maar hoop dat dit uiteindelijk wel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lcanrinus
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17-08-2021
Ik vind een chromebook persoonlijk erg onhandig omdat er op dit moment weinig software voor beschikbaar is.
Wel denk ik dat het handig is voor mensen die veel reizen bijvoorbeeld. of mensen die hun computer alleen voor tekstverwerken gebruiken. :P

Kortom mijn mening over de chromebooks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Lcanrinus schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:22:
Ik vind een chromebook persoonlijk erg onhandig omdat er op dit moment weinig software voor beschikbaar is.
Wel denk ik dat het handig is voor mensen die veel reizen bijvoorbeeld. of mensen die hun computer alleen voor tekstverwerken gebruiken. :P

Kortom mijn mening over de chromebooks
Lees dit topic eens door. Op moderne Chromebooks werken binnenkort ook alle Android apps, een aantal hebben dit al. Meer dan genoeg keuze aan software dus.

[ Voor 4% gewijzigd door CR2032 op 06-12-2016 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lcanrinus
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17-08-2021
Dat was tot op heden nog niet bekend bij mij ...
zou wel een goede verbetering zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
Bij de buren van hardware-info te lezen :
https://be.hardware.info/...-worden-niet-samengevoegd

Met de pixel C heb ik mijn laatste Android tablet gekocht. Het volgende apparaat wordt opnieuw een chromebook die de Play Store kan draaien, zoals mijn Asus Flip chromebook.

Die kruisbestuiving van elkaars beste eigenschappen is sowieso nu al een surplus. Wie weet waagt Google in de toekomst alsnog de sprong.

• AgeOfPanic
Heb mijn Dell weer teruggezet naar Stable. Merkte toch dat ik eigenlijk geen Android apps draaide en Dev was toch iets te instabiel voor mij. Wel leuk om te zien wat voor veranderingen er in de UI aan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Hier al een tijdje draaiend vanuit het werk. En ik vind het geweldig. Voor mij stukken beter dan een tablet of een full sized laptop.

Voor het servicedesk/IT helpdesk werk wat ik doe mis ik nog 1 of 2 functionaliteiten, maar daarbuiten zou ik wel over willen stappen :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
corset schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:05:
Hier al een tijdje draaiend vanuit het werk. En ik vind het geweldig. Voor mij stukken beter dan een tablet of een full sized laptop.

Voor het servicedesk/IT helpdesk werk wat ik doe mis ik nog 1 of 2 functionaliteiten, maar daarbuiten zou ik wel over willen stappen :D
Welke functionaliteiten mis je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Audiowaste schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:41:
[...]

Welke functionaliteiten mis je dan?
bepaalde bedrijfs applicaties werken nog niet lekker in Citrix, waardoor overstappen naar Chrome het nog niet gaat worden.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mijn studies Computerwetenschappen overweeg ik een chromebook voor de lange batterijduur. Enkele vraagjes hierbij:

* Is de Celeron processor krachtig genoeg voor zwaardere IDE's zoals IntelliJ?

* De meeste Linux-systemen zijn niet zo batterij-efficient, is dit duidelijk merkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 16:03:
[...]

* De meeste Linux-systemen zijn niet zo batterij-efficient, is dit duidelijk merkbaar?
Maar dit gaat niet over Linux-systemen. Het komt een beetje over alsof je het topic niet gelezen hebt maar gewoon je vraag neerplempt. Wat heb je zelf al onderzocht?

Dit is vast ook interessant voor je: https://tweakers.net/tag/Chromebook/
En ook de zuster-site, hardware.info heeft verschillende modellen getest, hoewel ik daar de zoekfunctie wat minder geslaagd vind ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Room42 op 23-12-2016 16:15 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
Er zijn weer aantal leuke chromebooks aangekondigd, de twee interessantste:

https://www.asus.com/us/N...ook-Flip-C302CA/overview/

http://www.samsung.com/us...c24-k01us-xe513c24-k01us/

De Samsung heeft een hogere resolutie en stylus, de Asus een snellere processor en grotere SSD. Voor 499 dollar krijg je bij Asus een M3 processor met 64GB SSD. Snellere specs ook mogelijk, maar vast voor een (flink) hogere prijs.

Ik neig nu heel erg naar de Samsung (als die uberhaupt naar EU komt), maar eerst even de reviews afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 13:09
Sinds een paar maanden een HP Chromebook 13 G1 naar volle tevredenheid.
Ook even de Playstore geprobeerd maar ik ben weer terug gegaan naar het standaard kanaal. Ik liep toch tegen wat dingen aan en ik gebruikte de apps ook weer niet zo veel.
Kan zijn dat de Stable versie wel goed bevalt maar die probeer ik dan wel weer.

Totaal geen spijt van de aankoop gehad. Bevalt me veel beter dan Windows. (mijn eerste ervaring met Chrome OS)
Ik betrap me er zelfs op dat ik de pc met Linux Mint minder vaak aan zet nu ik de Chromebook heb. :)

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
kepler schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:14:
Er zijn weer aantal leuke chromebooks aangekondigd, de twee interessantste:

https://www.asus.com/us/N...ook-Flip-C302CA/overview/

http://www.samsung.com/us...c24-k01us-xe513c24-k01us/

De Samsung heeft een hogere resolutie en stylus, de Asus een snellere processor en grotere SSD. Voor 499 dollar krijg je bij Asus een M3 processor met 64GB SSD. Snellere specs ook mogelijk, maar vast voor een (flink) hogere prijs.

Ik neig nu heel erg naar de Samsung (als die uberhaupt naar EU komt), maar eerst even de reviews afwachten :)
De Samsung Chromebook Plus heeft een ARM processor. Iets later komt de Samsung Chromebook Pro uit, deze heeft een Intel skylake processor, en is waarschijnlijk vergelijkbaar met de genoemde Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 18:03
Flip 2 ziet er goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
catchingfire schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 20:51:
[...]

De Samsung Chromebook Plus heeft een ARM processor. Iets later komt de Samsung Chromebook Pro uit, deze heeft een Intel skylake processor, en is waarschijnlijk vergelijkbaar met de genoemde Asus.
Klopt, alleen de prijs is nog onbekend. Wel een korte preview verschenen:

https://chromeunboxed.com/samsung-chromebook-plus-hands-on/

Pen ziet er wel erg handig uit voor aantekeningen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
kepler schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 23:48:
[...]

Klopt, alleen de prijs is nog onbekend. Wel een korte preview verschenen:

https://chromeunboxed.com/samsung-chromebook-plus-hands-on/

Pen ziet er wel erg handig uit voor aantekeningen :)
De Plus heeft een Octane score vergelijkbaar met de Acer R13 :'( Dat is trager dan m'n paar jaar oude C720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hajo94
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-05-2023
Iemand hier ervaring met het bestellen van een Chromebook van amazon.com? Er wordt keurig een prijs gegeven inc. verzending & belastingen. Heb ze even nagrekend en die kloppen. Kan ik dan ook nog een extra betaling verwachten aan de deur van de bezorger? Daarnaast vraag ik me af hoe het met de garantie zit...iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Bij het bestellen van een kindle bij amazon.com moest ik ook op die manier de belasting betalen en dan heb je die gewoon voldaan dus van niemand nog een rekening. Als je de keuze hebt om in dollars of euro's af te rekenen kun je evt nog kijken wat het meest gunstig is qua wisselkoers/kosten.
Wat betreft garantie zou ik het aan amazon klantenservice vragen. Zou toch mooi zijn als je het naar een regionale vestiging terug kan sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 15:27
Hajo94 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 11:22:
Iemand hier ervaring met het bestellen van een Chromebook van amazon.com? Er wordt keurig een prijs gegeven inc. verzending & belastingen. Heb ze even nagrekend en die kloppen. Kan ik dan ook nog een extra betaling verwachten aan de deur van de bezorger? Daarnaast vraag ik me af hoe het met de garantie zit...iemand enig idee?
Betalingen zijn inclusief bezorgkosten e.d. Amazon.com is natuurlijk wel buiten europa, dus kunnen er nog duanekosten overeenkomen, maar dacht dat ze dat ook gewoon aangeven.

Zou wel altijd even de prijzen vergelijken met de andere amazons, zoals amazon.it, .fr. de, etc. Zitten redelijk wat prijsverschillen tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Ad de Jong schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:23:
Sinds een paar maanden een HP Chromebook 13 G1 naar volle tevredenheid.
Ook even de Playstore geprobeerd maar ik ben weer terug gegaan naar het standaard kanaal. Ik liep toch tegen wat dingen aan en ik gebruikte de apps ook weer niet zo veel.
Kan zijn dat de Stable versie wel goed bevalt maar die probeer ik dan wel weer.

Totaal geen spijt van de aankoop gehad. Bevalt me veel beter dan Windows. (mijn eerste ervaring met Chrome OS)
Ik betrap me er zelfs op dat ik de pc met Linux Mint minder vaak aan zet nu ik de Chromebook heb. :)
Welke versie heb je? (Pentium, Core M5 of Core M7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
xabre16v schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:11:
[...]

Welke versie heb je? (Pentium, Core M5 of Core M7)
Model: W0S99UT#ABA

CPU: Intel Pentium 4405Y
Ram: 4GB
Storage: 32 GB
Screen Size: 13.3″
Battery Life: Up to 8 Hours

Alle verdere info: Klik
https://www.engadget.com/2016/04/28/hp-chromebook-13/#/

Edit: http://laptops.reviewed.c...p-chromebook-13-g1-review

[ Voor 19% gewijzigd door Ad de Jong op 22-01-2017 18:05 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
De fabrikanten hebben de niche duidelijk gevonden inderdaad, hufterproof spullen voor het onderwijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
De Samsung Chromebook Pro en Plus komen helaas niet uit in Nederland...

https://www.tabletsmagazi...brook-plus-en-en-pro-aan/
Update 9/1: Samsung heeft inmiddels laten weten dat deze modellen helaas niet naar Nederland komen.
Dan maar importeren of door iemand laten meenemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
*knip* dit is niet de bedoeling
Ad de Jong schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:59:
[...]

Model: W0S99UT#ABA

CPU: Intel Pentium 4405Y
Ram: 4GB
Storage: 32 GB
Screen Size: 13.3″
Battery Life: Up to 8 Hours

Alle verdere info: Klik
https://www.engadget.com/2016/04/28/hp-chromebook-13/#/

Edit: http://laptops.reviewed.c...p-chromebook-13-g1-review

[ Voor 7% gewijzigd door br00ky op 29-01-2017 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
jheerink14 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 09:55:
Bij *weg* spamhebben ze deze in het assortiment (op voorraad zelfs zie ik )

[...]
Klopt daar heb ik de mijne ook vandaan.

[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 29-01-2017 14:43 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Jheerink14 jij bent de eigenaar van *knip*, dus maak het niet spannender dan het is!

[ Voor 19% gewijzigd door br00ky op 29-01-2017 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
'k Ben sinds gisteren het bezit van de Acer Chromebook 14. Erg mooi ding, goede bouwkwaliteit en voor mij vlot genoeg, beetje browsen, tekstverwerken en 1080p video kijken gaat prima. Wel prettig dat straks de Play Store ondersteunt wordt, anders had ik een ander model uitgezocht. Deze laptop is een mooie gadjet naast m'n windows PC en zal veel van de dingen die ik daarmee doe probleemloos kunnen vervangen.

Aangezien ik geen ander topic over ChromeOS heb kunnen vinden, ga ik deze volgen :) Of weet iemand nog een "beter" topic over ChromeOS?

[ Voor 20% gewijzigd door Chris.nl op 29-01-2017 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg mijn Samsung Chromebook XE303 niet qua wifi verbinding van 2.4 gHz naar 5.0 gHz geschakeld. Nu las ik ergens dat niet iedere laptop zich voor de 5.0 verbinding leent...

Iemand die dat weet?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:32:
Ik krijg mijn Samsung Chromebook XE303 niet qua wifi verbinding van 2.4 gHz naar 5.0 gHz geschakeld. Nu las ik ergens dat niet iedere laptop zich voor de 5.0 verbinding leent...

Iemand die dat weet?...
Volgens de specs zou ie dat wel moeten kunnen, op welk kanaal zit je 5.0Ghz? Wordt die ondersteund in Nederland? (aangezien je waarschijnlijk een NLmodel hebt) Woon je in de buurt van een vliegveld ofzo? Dit lijken me de eerste dingen om rekening mee te houden...
Binnen de gestelde frequentie banden zijn er hierdoor 19 vrije kanalen beschikbaar:
5150 MHz – 5250 MHz: 36, 40, 44, 48
5250 MHz – 5350 MHz: 52, 56, 60, 64
5470 MHz – 5725 MHz: 100, 104, 108, 112, 116, 120, 124, 128, 132, 136, 140
De frequenties van de kanalen 52 t/m 140 zijn binnen bereik van gebruikte radar frequenties, mocht er radar gedetecteerd worden zal het AP naar een ander kanaal moeten uitwijken. Voordat er uitgeweken wordt naar een ander kanaal, wordt de 5 GHz radio eerst voor een bepaalde periode uit gezet (dit kan variëren tussen de 10 en 30 min, afhankelijk van de vendor). Het anticiperen op radar wordt gedaan door DFS (Dynamic Frequency Selection) en TPC (Transmit Power Control)
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx voor de info. Ik woon hartje Haarlem, hemelsbreed zo'n 10-12 km van Schiphol denk ik.... Wat bedoel je met "op welk kanaal?" Is dat af te lezen op de modem? Ik zie niks staan nl.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2017 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:08:
Thx voor de info. Ik woon hartje Haarlem, hemelsbreed zo'n 10-12 km van Schiphol denk ik.... Wat bedoel je met "op welk kanaal?" Is dat af te lezen op de modem? Ik zie niks staan nl.
Dat zou je bij de instellingen van de modem/router moeten kunnen vinden ja. Er zijn voor de mobiel ook apps beschikbaar, zoek eens op "wifi channel", dan kan je nagaan op welk kanaal je nu zit en of er een betere beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris.nl schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 15:21:
[...]

Dat zou je bij de instellingen van de modem/router moeten kunnen vinden ja. Er zijn voor de mobiel ook apps beschikbaar, zoek eens op "wifi channel", dan kan je nagaan op welk kanaal je nu zit en of er een betere beschikbaar is.
Ziggo zegt hierover:
Wij adviseren iedereen om het wifi-modem, extra wifi-punt of losse router op 'automatische kanaalselectie' te laten staan. Je apparatuur kiest dan zelf het beste wifi-kanaal uit als je hem opnieuw opstart. Dit staat standaard zo ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere vraag... Hoe neem ik gesprekken op op mijn Chromebook? (Samsung XE303)

Al voor elkaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2017 16:42 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 16 Laatste