Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:57
Mijn rode soft release en fake leren case voor de X100 zijn binnen. Soft release was $12,50 op eBay. De leren case was $ 26,90 Zeer goede prijzen dus.

Soft release nog niet getest 'in het wild', maar eerste gevoel is goed.

Afbeeldingslocatie: http://images.instagram.com/media/2011/06/30/805e969bf8e54caaa2c01500c6da1b38_7.jpg

x-postje uit nieuwe apparatuur

[ Voor 6% gewijzigd door Jasper op 30-06-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:35

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Wat brengt die softrelease voor extra's? Beter gevoel?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Yup. Ben benieuwd hoe het voelt tijdens het schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:55
Hillie schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 23:55:
Wat brengt die softrelease voor extra's? Beter gevoel?
+ minder beweging van de camera tijdens het afdrukken doordat het indrukken makkelijker gaat dan met de normale release, schijnt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvandt
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:17
Met die rode stip lijkt het net een Leica.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:36
genieten zeg. ik heb mijn s95 net weg gedaan omdat ie ondanks fantastische fotos toch wat miste ten opzichte van een dslr. Ben nu aan het kijken naar een nx5 of pen3. Maar x100 blijft lonken. maar die prijs hè :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:49

Chiron

Moderator Discord
Jasper schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 22:35:
Mijn rode soft release en fake leren case voor de X100 zijn binnen. Soft release was $12,50 op eBay. De leren case was $ 26,90 Zeer goede prijzen dus.

Soft release nog niet getest 'in het wild', maar eerste gevoel is goed.

[afbeelding]

x-postje uit nieuwe apparatuur
VET

Ik vind deze ook wel heel erg tof:
Afbeeldingslocatie: http://www.stevehuffphoto.com/wp-content/uploads/2011/05/pimpedx1002-680x443.jpg

Alleen die prijzen... deze kost 22 dollar

Voor een geanodiseerd stukje aluminium met een schroefdraad :X

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppie86
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
agh.. als je toch al 1200 hebt uitgegeven voor de camera 8)

Vind die er wel heel gaaf uitzien! stuk beter dan die paddestoel :+

Fujifilm X-Pro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Hoe zit het nu trouwens na de update met AF en MF? Ik las dat de AF niet bepaald snel was en MF onbruikbaar door eindeloos draaien wat nodig was. Is dit verbeterd na de nieuwste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Nee, ik merk weinig verschil. Al moet ik zeggen dat ik nog weinig met MF aan de gang ben geweest.

floppie86> ik heb er geen 1200 aan uitgegeven 8-)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Heb deze maand de camera in Bangkok gekocht. Incl. BTW teruggave was het €720. Wat een fantastische camera, echt geweldig. De OOC JPG's zijn geweldig, nog nooit zulke mooie realistische kleuren gezien in JPG's. De EVF is ook geweldig, alles wat over deze cam is geschreven klopt. Absolute aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272146

Ik ben verliefd op de looks van de X100.

Even voor alle duidelijkheid. Deze camera heeft dus geen enkele mogelijkheid om ergens op in te zoomen?
Ook niet digitaal?

Even mijn achtergrond:
Ik ben op zoek naar een deftige camera om mij te kunnen smijten op fotografie. Ik heb vroeger nog een Nikon D40 gehad (budget spiegelreflex) gehad en was er niet zo enthousiast over (focus duurde heel lang, had geen beeldstabilisatie, en het ding was log). Heb hem dan terug verkocht omdat ik er te weinig mee bezig was en wil nu gewoon een deftige camera, waarbij ik er niet direct aan moet denken om lenzen te verwisselen e.d. Ik wil mij terug gaan verdiepen in fotografie, maar wil ook dat de camera point en shoot kan. En ergens heb ik de indruk dat dit niet de camera voor mij is gezien deze geen zoom heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Geen zoom. Wat je noemt bij de D40 geldt ook voor de X100, trage focus en geen beeldstabilisatie.

Mijn X100 is trouwens terug geweest naar Fuji. De complete lens is vervangen. Reden was dat vaak het diafragma niet dicht ging bij grotere f/waarden. Met overbelichte foto's als resultaat. Binnen 2.5 week had ik hem weer netjes terug, uiteraard zonder kosten.

Meer over dit probleem lees je op http://www.x100enthusiast...sion/281/over-exposing/p1 of http://www.rangefinderfor...hread.php?threadid=110047

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:02
Anoniem: 272146 schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:03:

Even voor alle duidelijkheid. Deze camera heeft dus geen enkele mogelijkheid om ergens op in te zoomen?
Ook niet digitaal?

Even mijn achtergrond:
Ik ben op zoek naar een deftige camera om mij te kunnen smijten op fotografie. Ik heb vroeger nog een Nikon D40 gehad (budget spiegelreflex) gehad en was er niet zo enthousiast over (focus duurde heel lang, had geen beeldstabilisatie, en het ding was log). Heb hem dan terug verkocht omdat ik er te weinig mee bezig was en wil nu gewoon een deftige camera, waarbij ik er niet direct aan moet denken om lenzen te verwisselen e.d. Ik wil mij terug gaan verdiepen in fotografie, maar wil ook dat de camera point en shoot kan. En ergens heb ik de indruk dat dit niet de camera voor mij is gezien deze geen zoom heeft?
Als de D40 je niet beviel, moet je je ernstig afvragen wat voor camera dan wel bij je past. De D40 is bij uitstek geschikt als camera voor een beginnende fotograaf, vanwege het gebruikersgemak. Ik denk dat de X100 totaal niet bij je past, gezien dat je aardig verstand van fotografie moet hebben om de camera en met name het autofocus-systeem te begrijpen. Kun je niet beter kijken naar een Olympus Pen? Olympus camera's staan bekend om de goede kwaliteit van de jpg-beelden en zijn daardoor zeer geschikt als point en shoot. Wil je meer leren over fotografie dan kan het ook. En de snelheid van de nieuwste modellen E-Pm, E-Pl en E-P3 is zeer hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272146

Kwintessens schreef op maandag 26 september 2011 @ 11:08:
[...]
Ik denk dat de X100 totaal niet bij je past, gezien dat je aardig verstand van fotografie moet hebben om de camera en met name het autofocus-systeem te begrijpen. Kun je niet beter kijken naar een Olympus Pen? Olympus camera's staan bekend om de goede kwaliteit van de jpg-beelden en zijn daardoor zeer geschikt als point en shoot. Wil je meer leren over fotografie dan kan het ook. En de snelheid van de nieuwste modellen E-Pm, E-Pl en E-P3 is zeer hoog.
Ik denk dat je samen met Jasper gelijk hebt wat betreft X100. Deze zou inderdaad niets voor mij zijn. Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Hmm voor het echte architectuurwerk is ie ook niet echt geschikt ;) Zit nog aardige barrel distortion in:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6160/6186821874_5c82e62306_z.jpg

Oh well.. :P

Jasper hoe bevalt je softrelease? ik zit nog steeds te dubben welke/waar ik er een ga bestellen...

Mn knock-off ebay lenshood/adapter ring is inmiddels wel binnen, werkt prima en ziet er vrijwel identiek uit aan de (imho veel te dure) officiele van Fuji zelf :)
B+W MVC uv filtertje is nog onderweg, en ik zit er sterk over te denken om een 49mm naar 67mm ring te bestellen zodat ik mn 67mm polafilter kan gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 15:37

Pat-Juh

Patrick

Anoniem: 272146 schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:03:

Ook niet digitaal?

Even mijn achtergrond:
offtopic:
Deze discussie/aanbevelingen passen wellicht beter in het dSLR/ILC topic maar toch:

Als je kijkt naar een m4/3 camera of NEX camera heb je goede prestaties in een klein pakketje. Mocht je een viewfinder willen/moeten hebben worden de keuzes al gelijk heel wat beperkter. Het is dan of een externe of een iets grotere body als de G3 van Panasonic, ook kan je wachten op de NEX7 en de (mogelijk binnenkort aan te kondige) Panasonic M4/3 variant . De focus snelheid van je D40 ligt idd lager dan de huidige derde generatie M4/3 van Olympus, ook de Panasonic G3 serie is best rap. Lenzen wisselen "hoort nou eenmaal" bij een grote sensor camera (alles van m4/3 en groter). Mocht je veel prime schieten en genoegen kan nemen met bv een 50mm equivalent lens hoeft dit eigenlijk vrijwel niet. Ik zou zelf eens kijken naar de G3 serie met een 17 of 20mm prime of een D3100 + 35mm 1.8 AF-S prime. Betaalbare opties, goede beeldkwaliteit en "goed" bereik in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Chiron schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 08:58:

Jasper hoe bevalt je softrelease? ik zit nog steeds te dubben welke/waar ik er een ga bestellen...
Mwah, heb hem er weinig opzitten. Had een mooie rode, maar deze is er al snel vanaf gevallen. Ook nog op het strand, dus die kon ik niet meer vinden. Nu een goedkope zwarte van eBay van een paar euro, maar zonder voelt net wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Als je hem een beetje vastdraait zou het er toch niet af moeten komen? Of is de rode top eraf komen zeilen?

• Jasper
Nope, meerdere mensen hebben gemerkt dat hij bij gebruik losser gaat zitten.

• Hillie

Hillie

Tussendoor extra vastzetten, of is het schroefdraad erg zacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320196

Alleen om de look zou ik deze camera al willen hebben, toch vind ik 1000 euro wel redelijk veel voor een camera als deze, je wordt al snel verleid om in plaats van de x100 bijvoorbeeld een 60d te kopen gezien het prijsverschil en het kwaliteitsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Maar dan zit je o.a. met de formfactor van een DSLR, en dat is nou juist precies een van de redenen waarom mensen een X100 kopen;

60d + 20/2.8 is groter, zwaarder, en bovendien alsnog duurder dan een X100 als je de prijs van dat objectief optelt bij een losse 60. En dan heb je ook nog maar 2.8 vs 2.0 op de Fuji.

Het is maar net wat je zoekt in een camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-05 12:27
Over 2 weken naar Bangkok toe, daar eens even kijken wat ie daar kost.
Lijkt me een prettige camera naast mijn d90. (kijken of ie nog steeds zo goedkoop is daar ;)

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Thinkreal_: Wat voor kwaliteitsverschil bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vegtem schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:25:
Over 2 weken naar Bangkok toe, daar eens even kijken wat ie daar kost.
Lijkt me een prettige camera naast mijn d90. (kijken of ie nog steeds zo goedkoop is daar ;)
32.900 baht, of €790. Wel bij een taxfree winkel kopen en je krijgt op het vliegveld nog 7% btw terug.
Dan is het dus iets van € 730.

Dan is het wel de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizz
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-11-2024
Zelf ben ook van plan om hem daar te kopen. Ik vertek over een maand. Helaas mag ik alleen een overstap maken op de internationale luchthaven. Kan iemand mij vertellen of hij daar ook verkrijgbaar is? De prijs ligt dan wel iets hoger denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320196

Ik heb het hier natuurlijk over een iemand die een redelijke camera wil, als mensen naar het formaat gaan kijken kopen ze namelijk al snel een high end compact camera in plaats van een meetzoeker van €1000.
Chiron schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:42:
Maar dan zit je o.a. met de formfactor van een DSLR, en dat is nou juist precies een van de redenen waarom mensen een X100 kopen;

60d + 20/2.8 is groter, zwaarder, en bovendien alsnog duurder dan een X100 als je de prijs van dat objectief optelt bij een losse 60. En dan heb je ook nog maar 2.8 vs 2.0 op de Fuji.

Het is maar net wat je zoekt in een camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leevmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-05 23:10

Leevmeister

Analoge fotografie gek

Kaizz schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:42:
Zelf ben ook van plan om hem daar te kopen. Ik vertek over een maand. Helaas mag ik alleen een overstap maken op de internationale luchthaven. Kan iemand mij vertellen of hij daar ook verkrijgbaar is? De prijs ligt dan wel iets hoger denk ik?
Ik heb zelf ook op die luchthaven (BKK, Suvernabuhmi airport) zitten kijken of hij daar ook verkrijgbaar is (ik had em al, maar even voor de fun daar ook kijken of hij daar verkrijgbaar was)
Antwoord: Nee, is niet verkrijgbaar. En wat er verkrijgbaar is, is er zwaar overprijsd. Wat ze er voornamelijk verkopen zijn Sony NEX en Olympus PEN, en ook wat Canon spul (1100D, 600D, niks hoger dan dat segment).
Maar de prijzen zijn echt helemaal niks, kan je het net zo goed in nederland kopen, aangezien je ook geen tax erop terugkrijgt omdat het al "tax-free" is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Anoniem: 320196 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 10:20:
Ik heb het hier natuurlijk over een iemand die een redelijke camera wil, als mensen naar het formaat gaan kijken kopen ze namelijk al snel een high end compact camera in plaats van een meetzoeker van €1000.

[...]
Zoals ik al zei, het ligt er maar net aan wat je zoekt in een camera. Als het je enige/eerste camera is zou ik een X100 ook afraden, tenzij je echt heel erg goed weet wat je wil. (en dat is niet 'wow wat een te gek retro uiterlijk')

Dat heb ik zelf ook, in principe heb ik mn X100 altijd bij me. Maar als het nog compacter moet pak ik mn Lumix, en als ik meer flexibiliteit wil, het echt donker is of formaat niet uitmaakt mn D700.

Op het vliegveld van Bangkok is ie inderdaad niet te krijgen, of tegen 'europese' prijzen. Je moet echt naar de mega shopping malls in het centrum, en zelfs daar moest je er nog om vragen. Maar het is niet onmogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Ben op reis door Canada en heb de keuze gemaakt om mijn 5d mk2 kit thuis te laten en enkel de X100 mee te nemen. Tot nu toe totaal geen spijt van gehad. Wat plaatjes, klikbaar voor groter formaat;

1
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6153/6203352821_314d83a3c6_z.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6155/6205694343_ef310531bd_z.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6143/6205731731_2f2d3d5c05_z.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6178/6207913894_bff97facb4_z.jpg

5
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6222/6210184558_691b69ddd0_z.jpg

6
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6050/6211357928_6445f980b2_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Mooie fotos Jasper (is dat national park naar jou vernoemd?)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Laatst online: 28-05 08:54
Heerlijke foto's Jasper! Wel nog aardig nabewerkt zo te zien? Mijn eerste foto's met de X100:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6053/6215912235_fd35bac52c_z.jpg
Anaheim Convention Center by tomroeleveld, on Flickr
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6231/6216350692_40ec519b8a_z.jpg
Anaheim Convention Center by tomroeleveld, on Flickr

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Fijne minimalistische platen! Mijn platen zijn nabewerkt met Lightroom, maar niet extreem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Even de Velvia modus uitgeprobeerd vanavond:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6049/6243829421_4cc705348a_z.jpg
Sunset 14.10.2011 by renegesink, on Flickr

Wat is jullie favoriete stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
RAW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Same here, vond die astia/velvia/provia modes onnatuurlijk overkomen. Vooral groen doet pijn in m'n ogen.
De eerste week heb ik nog geprobeerd om jpegs te schieten, maar ben daar van afgestapt omdat ik alsnog de meeste fotos moest nabewerken. (dan liever vanuit een raw file)

@jasper: dat zijn erg mooie platen hoor, ik durf het voor nu nog niet aan om mn 5D thuis te laten met dut soort trips.

Er is een nieuwe firmware update beschikbaar v1.11
http://www.fujifilm.com/s.../firmware/x/finepix_x100/

[ Voor 32% gewijzigd door Terryb47 op 18-10-2011 22:53 ]

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Hm grappig :)
De filmsimulatie modussen vind ik juist niet onnatuurlijk, het komt aardig dichtbij zn analoge voorgangers. Voor elk doel moet je wel de juiste film kiezen om er het maximale uit te halen, in de laatste foto die ik postte wilde ik bijvoorbeeld de kleuren benadrukken, en koos daarom de Velvia setting. Natuurlijk kan dat ook in de nabewerking door aan de saturatie te werken, maar dit is in 1x klaar en dat scheelt zo enorm veel tijd op de lange duur... wat dat betreft ben ik meer dan content met de beeldkwaliteit die uit de X100 komt rollen.

Ik probeer mezelf te dwingen om juist niet in RAW te schieten met deze camera. Maar dat komt ook meer omdat ik met mijn andere camera's altijd al in RAW schoot en dan vaak heel veel tijd kwijt ben aan nabewerking, wat me persoonlijk enorm de keel uit kan gaan hangen af en toe.
De tijd die ik spendeer aan nabewerking probeer ik nog altijd tot een minimum te beperken, want tijdwinst is meer tijd voor andere leuke dingen. Tussen het maken van bovenstaande foto en het online zetten zat krap 3 minuten, dat draagt voor mij wel enorm bij aan de fun factor; Al moet ik bekennen dat ik de camera tot nu toe ook meer als point 'n shoot gebruik, waar ik hem ook voor gekocht heb. De X100 heb ik dan ook praktisch altijd bij me.

Als absolute beeldkwaliteit prioriteit is gebruik ik mijn D700 wel en schiet ik in RAW. En dan is er nog de prettige optie om de X100 in RAW modus te zetten, maar ik probeer er geen gewoonte van te maken.

Vanavond die firmware maar eens updaten, ben wel benieuwd naar de verbeterde Macro AF, alhoewel het een minor update lijkt verder:
The firmware update Ver.1.11 incorporates the following issues.
1.Performance of auto focus at near distance has been improved.
2.When "SHADW TONE" is set to "MEDIUM SOFT" or "SOFT", live view in LCD may display with abnormal pattern (so-called "solarisation") just after pressing the shutter halfway. This update improves the phenomena.
3.When self-timer mode is selected, focus and exposure (AE/AF) are set just after pressing the shutter button and these settings are remained for the final shutter releasing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Laatst online: 28-05 08:54
Ik heb gisteren de 1.11 geinstalleerd en lijk de AF verbetering wel te merken; kan nu inderdaad van dichterbij scherpstellen (in zowel normale modus als macro) en focus lijkt 's avonds wat beter te gaan.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Laatst online: 28-05 22:00
Chiron schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 09:10:

... wat dat betreft ben ik meer dan content met de beeldkwaliteit die uit de X100 komt rollen.

Ik probeer mezelf te dwingen om juist niet in RAW te schieten met deze camera. Maar dat komt ook meer omdat ik met mijn andere camera's altijd al in RAW schoot en dan vaak heel veel tijd kwijt ben aan nabewerking, wat me persoonlijk enorm de keel uit kan gaan hangen af en toe.

[...]
Dat was mijn insteek ook, ik fotografeer graag maar heb niet altijd de tijd/zin om foto's te bewerken.

Zelf was ik niet zo tevreden over de jpegs die eruit kwamen rollen. Dat kan ook deels liggen aan mezelf, want de X100 is nou niet echt een gebruiksvriendelijke camera, vooral de eerste weken zat ik het echt uit te schelden iets wat ik nog nooit met een camera of ander electronica heb gehad.
Met landschappen kan er weinig fout gaan, maar voor straat en evenementen (of bij minder licht) vind ik de AF te traag of onbetrouwbaar. M'n X100 blijft vooralsnog vaker thuis dan dat ik em meeneem, eigenlijk wel zonde :|

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ik las op de diverse sites trouwens dat er een 'special edition' aan kwam met een andere kleur leer, maar volgens mij is dat een fuck up met het volgende bedrijfje wat al sinds de release custom wraps aanbiedt:

http://www.aki-asahi.com/...ather/X100LeatherKit.html

Best funky :D

Afbeeldingslocatie: http://www.aki-asahi.com/store/html/X100/leather/walnut/001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.aki-asahi.com/store/html/X100/leather/GdishBlackCroc/001.jpg

die zwarte crocodile lijkt me wel tof 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255680

Ben ook aan het denken om deze camera met m'n dertiende maand aan te kopen. Bij digitalrev is hij vanuit hongkong tot hier in België ongeveer een 50 euro goedkoper all in. Weet niet of dat echt de moeite is.

Verder ben ik na enkele kritische reviews nog altijd vrij zeker dat ik hem wil.

Ik ben zeker geen leek, en snap zeker genoeg om met deze camera aan de slag te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Da's duidelijk dan. Kopen dat ding! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Laatst online: 23-04 17:49
Anoniem: 255680 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:08:
Ben ook aan het denken om deze camera met m'n dertiende maand aan te kopen. Bij digitalrev is hij vanuit hongkong tot hier in België ongeveer een 50 euro goedkoper all in. Weet niet of dat echt de moeite is.

Ik ben zeker geen leek, en snap zeker genoeg om met deze camera aan de slag te kunnen.
Ik zou dan het zekere voor het onzekere pakken en de X100 eerder in belgie aanschaffen. Scheelt sowieso moeite en tijd en mocht je problemen hebben in de toekomst met de camera, dan kun je bij de desbetreffende winkelier terecht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Yup, dat zou ik ook doen. Er zijn nogal wat X100's met 'sticky aperture blades' problemen (diafragma sluit niet bij maken foto, gevolg overbelichte foto). De X100 moet dan terug naar Fuji en dan willen ze kopie bon erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Feit, veel beter in Belgie of bij KE dan. Hopelijk is hij vlak na nieuwjaar dan nog een beetje goedkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-05 21:33
Anoniem: 255680 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:08:

Vergeet niet dat je best wel een kans hebben dat ze er importtax overheen gooien en dan is die plots niet meer zo goedkoper.

edit: blijkbaar betaal je die tax meteen al aan digitalrev, best handig zo. Vaak wordt die ook gewoon niet gevraagd. Extra winst voor digitalrev dus... Kan je beter bij een andere HK-winkel bestellen en dan nog een kans hebben dat je de importtax niet moet betalen.

[ Voor 17% gewijzigd door Teun_2 op 03-11-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Anoniem: 255680 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 10:40:
Feit, veel beter in Belgie of bij KE dan. Hopelijk is hij vlak na nieuwjaar dan nog een beetje goedkoper!
Bij Cameraland is er nu een 100 euro cashback actie, helaas wel alleen op de luxe editie met die sigarenkist en leren tasje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:30
is het een optie om dit topic uit te breiden met de X10?

Dat is toch in veel opzichten het kleinere broertje van de X100?

(vanwege de lagere prijs en 4x zoom ben ik geïnteresseerd in de X10!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Laatst online: 01-06 13:36

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

107mb schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:18:
is het een optie om dit topic uit te breiden met de X10?

Dat is toch in veel opzichten het kleinere broertje van de X100?

(vanwege de lagere prijs en 4x zoom ben ik geïnteresseerd in de X10!)
Lijkt mij een goede. Als ik jouw mede TS maak, wil je die dan aanpassen met de toevoeging van de X10 en wat specs?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:30
is goed! zal komend weekend er wat van maken!

openingspost aangepast!

[ Voor 23% gewijzigd door 107mb op 05-11-2011 10:56 ]

• ExtremelyBroken
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik ben gistermiddag thuis gekomen met de X10 als verjaardagskado voor m'n vrouw. Die was natuurlijk compleet door het dolle heen, want de fotowinkel zei in eerste instantie dat hij pas vrijdag zou aankomen (twee dagen te laat voor d'r verjaardag), maar ik werd meteen gebeld toen hij d'r was.

Eerste indrukken:
- Compact. Groter dan d'r Panasonic TZ7 maar uiteraard kleiner dan mijn Nikon D90.
- Luxueus: Voelt een beetje aan alsof je een Apple produkt beet hebt. De stijl straalt er van af.
- Kleurweergave was voor zover ik kon zien erg mooi (dare I say it: mooier dan m'n D90), Ik heb in huiskamer allemaal gele spaarlampen zitten, en m'n D90 maakt daar in het algemeen een zooitje van.
- Viewfinder is (zoals de reviews ook al aangeven) helder maar er wordt geen extra informatie gegeven of richtlijnen getoond. Vanaf ~40mm t/m 28mm zie je de lens in de hoek zitten, maar daarboven niet meer.
- Focus is snel voor zover ik kon testen. Veel sneller dan mijn D90 in live view mode.
- De image stabilization werkt uitstekend. sluitertijden van 1/5 seconde en nog steeds een scherp beeld (ik geloof op iets van 50mm equivalent)
- ISO is behoorlijk goed. Beter dan mijn D90, in ieder geval.
- Bokeh is uiteraard zo goed als non-existent in "huiskamer" situaties, tenzij je de macro gebruikt. Het is niet anders met zo'n kleine sensor.

Heb nog geen uitgebreide fotosessies kunnen houden, maargoed het blijft de camera van m'n vrouw en niet van mij, dus ik moet nog even geduld uitoefenen ;) Het is in ieder geval duidelijk een hele mooie camera.

Nog wat leesvoer:
http://www.stevehuffphoto...baby-brother-of-the-x100/

http://www.luminous-lands...0_first_impressions.shtml

flickr | D90 | 50mm 1.8 | Sigma 24-70 HSM | Sigma 70-200 | Nikon 70-300 | 18-105 | SB-600

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-06 14:03
Nice dat de X10 hier ook een plekje krijgt, ik wil de X10 gaan kopen als alternatief voor mijn 1100D met Canon 24-70L f/2.8, die vind ik te groot worden en aangezien ik maar enkele kleine opdrachten per jaar heb zou ik met een X10 meer als voldoende uit de voeten komen.

@ExtremlyBroken, waar heb je de camera gekocht?

• ExtremelyBroken
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Foto de Bock in Hoofddorp. Ze moesten 'm wel bestellen voor me. Hebben goed hun best gedaan met pushen naar Fuji, want hij was er precies op tijd :)

flickr | D90 | 50mm 1.8 | Sigma 24-70 HSM | Sigma 70-200 | Nikon 70-300 | 18-105 | SB-600

• M@rijn
Nice ik zie hem nu ook steeds meer bij de webshops op voorraad verschijnen, dus dat is een goed teken. De X10 lijkt me een mooie vervanger voor mn zware lenzen handel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
Zo ik heb de camera binnen, tot op heden zeer tevreden, JPEG foto's zijn scherper en hebben ietsje minder ruis als mijn Canon 1100D met Canon L 24-70.
Zeer blij met mijn aankoop dus, nu nog even de RAW update voor de mac afwachten en dan kijken hoe de RAW's zijn, ben benieuwd, de 1100D en Canon L gaan nu in de verkoop vermoedt ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
@M@rtijn: je hebt dus de X10 gekocht? Ik ben benieuwd wat je er in totaal van vindt (beeldkwaliteit, ook bij slecht licht. Bediening, degelijkheid, viewfinder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
Ik ben erg content met mijn X10, ik heb 2 foto's gemaakt ter vergelijking. Ik zit er sterk over te denken om mijn EOS 11100D met 24-70L F/2.8 te verkopen. Ik ben erg content met de X10, stevig gebouwd, compact. Veel belangrijke opties hebben hun eigen knopje.

Het enige nadeel wat ik tot op heden heb kunnen vinden is het maken van foto's door de viewfinder. Ik gebruik deze graag. Nu is niet het probleem dat je niets ziet op de foto want mijn instellingen zijn altijd autofocus op middenpunt e.d. en de instellingen van een foto zie ik op mijn scherm wel, maar het gene wat me het meeste stoort is dat ie op 28mm en een object van dichtbij behoorlijk naast schiet ;) Omdat de viewfinder een stuk hoger zit. Ach als dat het ergste is.

Hier zijn 2 foto's die mijn positief verraste, zeker omdat de canon 1100D technisch min of meer gelijk is aan een 40D en dat icm de L-lens. Niet alle instellingen zijn helemaal perfect op de camera maar het was even een kwestie van snel snel snel ;)

http://www.sierix.nl/div/x10/iso400.png
http://www.sierix.nl/div/x10/iso3200.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Bedankt voor je opmerking. Ik vind de fotos lastig te vergelijken, omdat de fotos van de 1100D steeds onderbelicht zijn lijkt het. Als je ze vergelijkbaar zou belichten, is er denk ik iets minder ruis zichtbaar. Desalnietemin: de fotos van de X10 zien er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Hmm.. ik weet niet hoe de viewfinder van de X10 precies werkt, maar in de X100 hebben ze daar in latere firmware een parallax focus correctie optie aan toegevoegd, die het punt laat zien waarop ie focust, na correctie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
Aan beide camera's zijn er geen belichtingscorrecties gedaan. Ik heb Canon over het algemeen altijd wat donker gevonden, dit is nu gelukkig over met de X10 ;) ook lijkt ie scherper te zijn ondanks de belichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Laatst online: 01-06 13:36

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

M@rijn schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:32:
Aan beide camera's zijn er geen belichtingscorrecties gedaan. Ik heb Canon over het algemeen altijd wat donker gevonden, dit is nu gelukkig over met de X10 ;) ook lijkt ie scherper te zijn ondanks de belichting.
De x10 heeft wat sterkere ruisreductie en wat meer sharpening erover lijkt het.
De 1100d heeft meer detail in die tweede foto.

Maar het ligt heel dicht bij elkaar en dan is de x10 mooi compact om mee te nemen. Netjes dat hij het zo goed doet en zich kan meten met een dslr.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
@Nomad, klopt ik ben het met je eens, de 1100 heeft mee detail, zeker als ik keek naar de muur (in de iso3200 foto) icm de bovenkant van de broodtrommel, je zag bij de X10 enkel een wazig lijntje en bij de 1100D meer details.
Maar in de ISO400 foto heb ik wel het idee dat de IS goed zn werk doet ten opzichte van de EOS. Ik ben benieuwd hoe deze het in de donkere situaties doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Op ISO400 maakt denk ik de X10 ook het verschil in scherpte door een vorm van stabilisatie die je op je 1100D/24-70 blijkbaar mist, bij 3200 is de sluitertijd korter en zijn ze beide 'scherp'. Op 400 is de Canon combi gewoon bewogen lijkt het. (Wat M@rijn dus zegt)

Mooi om de vergelijking in beeldkwaliteit te zien, ik wil nu wel eens RAWS zien zodra de updates er zijn, ik blijf geïnteresseerd!

[ Voor 2% gewijzigd door Wouter87 op 15-11-2011 12:15 . Reden: eerder je post afmaken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
De volgende uitdaging voor de X10 is wel weer het vinden van een leuke/handige hippe pouch ervoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben er vandaag op uit getrokken met een vriendin/model van me. Antwerpen bij dit mooie herfstweer en de X100:

_/-\o_ O+

Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6212/6363697521_aa1b5a4879_z.jpg
DariaAntwerp by DarthVador, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184739

M@rijn schreef op maandag 14 november 2011 @ 09:06:
Zo ik heb de camera binnen, tot op heden zeer tevreden, JPEG foto's zijn scherper en hebben ietsje minder ruis als mijn Canon 1100D met Canon L 24-70.
Zeer blij met mijn aankoop dus, nu nog even de RAW update voor de mac afwachten en dan kijken hoe de RAW's zijn, ben benieuwd, de 1100D en Canon L gaan nu in de verkoop vermoedt ik ;)
Wat zijn jouw ervaringen met die rare ronde witte bolletjes, als je ze überhaupt al hebt? Ik wilde dit toestel ook al kopen maar schrik een beetje van al die berichten over 'white dots' of 'orbs', heel het Fuji Talk Forum van DPReview staat er vol van http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1012 en ook de Duitsers hebben het al over het 'weißes Scheibchen Problem': http://www.dslr-forum.de/showthread.php?t=988413. Zal wel meevallen, denk je dan, maar ik moet toegeven dat het toch wel afbreuk doet aan het beeld: http://forums.dpreview.co...rum=1012&message=39979943 (één van de talloze voorbeelden die gepost zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Ik twijfel nog steeds tussen de X10 en X100.. is het waard om ietsjes meer te betalen en toch voor de X100 te gaan? Wanneer komt de X200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ietsjes meer? Het is bijna het dubbele :+

Maar het hangt er maar net vanaf wat je wil gaan fotograferen (en hoeveel je daar voor over hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kyddil schreef op zondag 11 december 2011 @ 18:27:
Ik twijfel nog steeds tussen de X10 en X100.. is het waard om ietsjes meer te betalen en toch voor de X100 te gaan? Wanneer komt de X200?
De X10 is een high end compact camera met een ienie tienie kleine sensor. Daar kun je dus nooit DSLR kwaliteit DOF/Bokeh foto's mee maken.

De X100 is (in feite) een DSLR met een vaste lens in een compacte behuizing. 530 euro of 1030 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Anoniem: 87302 schreef op zondag 11 december 2011 @ 19:42:
[...]

De X10 is een high end compact camera met een ienie tienie kleine sensor. Daar kun je dus nooit DSLR kwaliteit DOF/Bokeh foto's mee maken.

De X100 is (in feite) een DSLR met een vaste lens in een compacte behuizing. 530 euro of 1030 euro.
Oke dan wordt het de X100.. ik zoek iets die dichtbij een DSLR komt.. Wil geen DSLR aanschaffen omdat ik het groot vind en geen extra lenzen wil kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kyddil schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:22:
[...]

Oke dan wordt het de X100.. ik zoek iets die dichtbij een DSLR komt.. Wil geen DSLR aanschaffen omdat ik het groot vind en geen extra lenzen wil kopen..
Kan je overweg met een dslr? Want de X100 is geen toestel waar je als amateur direkt mee weg bent, je moet toch zeker een notie hebben van diafragma, sluitertijd etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:37
[...]

Als je geen extra lenzen wilt kopen hoeft dat ook niet eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In het praktische gebruik komt de X10 veel dichterbij een dSLR dan de X100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
WhiskyPhreak schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:12:
[...]
Als je geen extra lenzen wilt kopen hoeft dat ook niet eh?
daar worden ze niet kleiner van.
Anoniem: 184739 schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:42:
[...]
hoe bedoel je dat? ik denk dat hetgeen davidgilmour zegt (De X100 is (in feite) een DSLR met een vaste lens in een compacte behuizing. 530 euro of 1030 euro.) wel klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Een x100 is anders ook niet echt klein, het scheelt niet zo heel veel met een D3100 en een 35/1.8 waar ik de mijne eens naast heb gezet. Verkijk je daar niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lateef schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:54:
hoe bedoel je dat? ik denk dat hetgeen davidgilmour zegt (De X100 is (in feite) een DSLR met een vaste lens in een compacte behuizing. 530 euro of 1030 euro.) wel klopt.
Natuurlijk klopt dat op zichzelf, afgaande op de specs van beide toestellen. Maar zoals ik het zie is de X100 echt een camera voor iemand die vanuit z'n praktijkervaring heel specifiek naar zo'n toestel op zoek is en 'm ook heel gericht gaat gebruiken. Iemand die gewoon een camera wil die minder groot en zwaar is dan een dSLR maar tegelijkertijd een aantal zeer bruikbare features heeft lijkt mij veel meer gediend met de X10. De IQ van de X10 doet daarbij niet veel onder voor die van de X100, op het Fuji-forum van DPReview lijkt daar wel enige consensus over te bestaan en ook de beelden van de X10 spreken voor zich (afgezien van die veelbesproken 'orbs').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-05 13:17
Aan iedereen die een X10 in bezit heeft, gebruiken jullie ook een filter om de lens te beschermen?
Ik overweeg de X10 aan te schaffen en ben van plan om hem lang gaan te gebruiken en wil de lens toch wel netjes houden mede omdat hij niet verwisselbaar is.
Ik weet dat het glas van lenzen is voorzien van speciale krasbestendige coating maar een beetje extra veiligheid is nooit weg natuurlijk!
Ik heb echter niet echt zin om de Fujifilm adapter ring en lens hood erbij te kopen om 52mm filters erop te kunnen schroeven.
Ten eerste omdat die accessoires 60 euro kosten en ten tweede omdat de bijgeleverde lens cap er dan niet meer op past.
Ik heb op verschillende forums gelezen dat een 40mm filter ook op de lens barrel van de X10 past maar omdat dit niet echt een gangbare maat is zijn die nogal moeilijk te vinden.

Mijn vraag luidt dus: raden jullie aan om een filter te gebruiken en zo ja welke, of kan zo'n camera prima een aantal jaar mee als je geen filter gebruikt?

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
Ik heb ook al zitten zoeken naar een filter maar ik dacht dat de maat 38mm was, in het begin was men het daar nog niet over eens, ik hoop dat er nog diverse alternatieve filters komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Anoniem: 184739 schreef op maandag 12 december 2011 @ 21:05:
De IQ van de X10 doet daarbij niet veel onder voor die van de X100, op het Fuji-forum van DPReview lijkt daar wel enige consensus over te bestaan en ook de beelden van de X10 spreken voor zich (afgezien van die veelbesproken 'orbs').
Ik moest stiekem een beetje lachen toen ik dit las : Heb je ooit X10 en X100 RAW files naast elkaar gezet ?! De X10 komt niet eens in de buurt van de X100 !!

Ik ben heel enthousiast over de Fuji modellen de laatste tijd, zowel de performance als de looks, maar er is ook zoiets als simpelweg overdrijven door te beweren dat een kleine suffe sensor van de X10 de 1.5 crop sensor van de X100 kan bijbenen 8)7

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
De X10 haalt het bij lange na niet bij de beeldkwaliteit van de X100.
Wel kan de X10 zich aardig meten met 4/3"sensor camera's, ondanks een 2x zo kleine 2/3" formaat sensor. Qua bediening en output is het momenteel wel een van de beste compactcamera's die er is. Canon doet een aardige inhaalslag met de S1 X, maar de prijs van dat ding is er ook wel naar.
Deze volg ik niet helemaal, of het moet zijn dat de X10 een zoomlens heeft en zo net zo flexibel is als een dslr met een (kit)zoomlens. Maar niet iedereen gebruikt een dslr in combinatie met een zoomlens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:26
Ik ben op zoek naar een nieuwe camera. De x10 is zeker interessant qua specs, formaat (niet al te groot) en gebruiksgemak, en ik denk er over om deze aan te schaffen. Zijn er eigenlijk (ik vraag dat hier toch maar) nog kwalitatief vergelijkbare camera's van andere merken die ook niet groter zijn? Ik heb zelf ook al gekeken naar een nex-5n, maar met zoomlens is deze toch vrij groot en bovendien heeft deze geen evf.

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-05 15:05

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

De x10 heeft ook geen evf, maar een optische zoeker, welke geen enkele info bevat en 85% dekking geeft. De 5n heeft een optionele EVF, welke wel duur is, maar wel heel goed (lees beste evf op het moment)
Ik denk dat je deze twee camera's niet rechtstreeks kun vergelijken, de ene is een luxe high-end compact, en de andere is een midrange ilc camera.

[ Voor 7% gewijzigd door Markofnikoff op 16-01-2012 10:43 ]

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rodemannetje schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:37:
Ik ben op zoek naar een nieuwe camera. De x10 is zeker interessant qua specs, formaat (niet al te groot) en gebruiksgemak, en ik denk er over om deze aan te schaffen. Zijn er eigenlijk (ik vraag dat hier toch maar) nog kwalitatief vergelijkbare camera's van andere merken die ook niet groter zijn? Ik heb zelf ook al gekeken naar een nex-5n, maar met zoomlens is deze toch vrij groot en bovendien heeft deze geen evf.
Heb je hier iets aan?
http://www.dpreview.com/a...-shooting-compact-cameras
Kijk anders eens naar die nieuwe Canon G1X, ziet er veelbelovend uit:
http://www.dpreview.com/previews/canong1x/default.asp
vooral die samples op ISO 12800, ongelooflijk dat dat tegenwoordig kan met een compactcamera.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 184739 op 16-01-2012 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Anoniem: 184739 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:24:
[...]

Heb je hier iets aan?
http://www.dpreview.com/a...-shooting-compact-cameras
Kijk anders eens naar die nieuwe Canon G1X, ziet er veelbelovend uit:
http://www.dpreview.com/previews/canong1x/default.asp
vooral die samples op ISO 12800, ongelooflijk dat dat tegenwoordig kan met een compactcamera.
sensor in de G1X is 20% groter dan M4/3 he ;)

Maar true in zoon "compacte" behuizing hebben ze redelijk wat power weten te stoppen. Alleen jammer dat die camera foeilelijk is. Als ze nou even naar Fuji hadden gekeken....

[ Voor 14% gewijzigd door haakjesluiten op 16-01-2012 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
Ik heb een X10 in bezit en heb daar afgelopen weekend met plezier bij een evenement foto's gemaakt, resultaten waren erg mooi en ben er content mee het enige wat ik me afvroeg is of er een oplossing is voor de wisselende bestandsnamen. De ene foto naam begint met S0187 etc. etc. en de ander met DSCF. Ik wil graag een universele benaming hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ik zie dat pixmania de X100 nu aanbied voor 950 euro is er een prijsverlaging door gevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 17:07
M@rijn schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:06:
Ik heb een X10 in bezit en heb daar afgelopen weekend met plezier bij een evenement foto's gemaakt, resultaten waren erg mooi en ben er content mee het enige wat ik me afvroeg is of er een oplossing is voor de wisselende bestandsnamen. De ene foto naam begint met S0187 etc. etc. en de ander met DSCF. Ik wil graag een universele benaming hiervoor.
Ik heb dit zelf nog niet gezien. Alle foto's die ik tot nu toe heb gemaakt beginen met DSCF.

Is er toevallig verschil tussen die foto's? Is er bijvoorbeeld eentje een panorama, of heb je hem misschien in de camera bewerkt met een effectje? Misschien dat die foto's een ander formaat bestandsnaam krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plankton
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-04 10:07
X100 op amazon.co.uk voor 840 euro (703 pond) en gratis verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppie86
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
nieuwe firmware voor de x100!

http://www.fujifilm.com/s...x/finepix_x100/index.html

De belangrijkste toevoegingen:

- ND filter toggle met de fn knop (dus niet meer menu in)!
- RAW butten is nu een 2e fn knop!
- Auto iso staat waar t hoort (gewoon in t iso menu)

Daarnaast is er nu bij t bekijken van foto's gezichtsherkenning toegevoegd. Niet heel nuttig, maar misschien een opzetje naar gezichtsherkenning bij t maken van foto's?

edit: En, ook al staat het niet in de officiele lijst, scherpstellen (vooral in macro mode) voelt weer wat snappy'er.

[ Voor 70% gewijzigd door floppie86 op 21-03-2012 19:48 ]

Fujifilm X-Pro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Net even geupgrade, en de belangrijkste upgrade is nog wel dat je nu in kan zoomen op focuspunten met de knop boven de afl/ael.
Manual focussen schiet nu ook een stuk beter op, de slag van de focusring is nu een heel stuk korter.

Focussen in het donker lijkt ook een heel stuk verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M@rijn schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:06:
Ik heb een X10 in bezit en heb daar afgelopen weekend met plezier bij een evenement foto's gemaakt, resultaten waren erg mooi
De resultaten die ik her en der zie van de X10 zien er over 't algemeen ook mooi uit en de camera staat hoog op mijn verlanglijstje. Echter, het probleem van de witte bollen (orbs, WDS syndroom, blooming effect...you name it) duikt ook her en der op en opnames laten dan zien dat dat probleem behoorlijk storend kan zijn. Aanvankelijk heeft Fuji met firmware 1.03 het probleem willen oplossen maar dat heeft niet mogen baten, zoals ook blijkt uit een korte test van DPReview

Inmiddels pakt Fuji het probleem, onder druk van alle negatieve berichtgeving hierover, wat voortvarender aan en plaatst - vanaf mei, als ik het goed begrepen heb - een gemodificeerde sensor in de X10. Bezitters van de X10 kunnen zich op een lijst laten zetten, hun camera wordt dan gratis voorzien van deze nieuwe sensor, lees DPReview hierover of digifoto pro

Een verkoper van de MediaMarkt wist van niks, niet over 'witte bollen' en evenmin over een nieuwe sensor. Dát verbaast me niets. Wat ik vreemder vind is dat ze ook bij b.v. CameraNU en Kamera-express totaal niet op de hoogte waren. De verkoper bij die laatste winkel bagatelliseerde het problerem door te stellen dat je alleen wat witte bolletjes zag als je van héél dichtbij brandende kaarsjes o.i.d. fotografeerde. Volgens hem moesten de mensen nog een beetje wennen aan deze camera, 'die hij zelf ook had', omdat ie nog zo nieuw was. Tsja. Het lijkt me fatsoenlijker mensen goed te informeren, ze kunnen dan zelf beslissen of ze het probleem groot genoeg vinden om de sensor te laten vervangen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 184739 op 23-03-2012 06:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

Ik heb ook last van de witte bollen en heb de helpdesk van Fuji vandaag daarover gemaild. Heb her en der al gelezen dat Fuji UK en US mensen op een lijst gezet hebben voor het vervangen van de sensor.

Update: Vandaag een mail van Fuji teruggehad. Ze noteren mijn gegevens en zodra ze weten wanneer de omruiling plaats kan vinden nemen ze contact op. Wordt dus gewoon omgewisseld.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 50624 op 06-04-2012 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We hebben natuurlijk allemaal de Wide-angle lens adapter gezien voor de X100.

Fujifilm creates wide-angle adapter and firmware v1.3 for X100

Dit maakt de X100 voor mij extra interessant en zit er aan te denken om er dan uiteindelijk tòch 1 te kopen. De prijs nu van €950 inclusief *gratis* originele leatherette lijkt me een schappelijke prijs gezien die ook nog zo'n €120 kost. Nu vroeg ik me af, is deze adapter juist een indicatie dat de X100 nog lang niet is afgeschreven, en dus veilig kan kopen? Zouden we nog een X110 of X200 kunnen verwachten met dezelfde lens, of zouden ze zich volledig op de X-Pro1 storten na deze laatste courtesy voor de X100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

Voor iedereen hier is dat puur gokken. Camerafabrikanten zijn heel zuinig met het naar buiten brengen van info over camera's waar ze aan werken. Wellicht dat er iets op de Photokina in september aangekondigd gaat worden maar ook dat is pure speculatie. Verder denk ik dat Fuji zich gaat richten op het uitbrengen van lenzen want de concurrenten Sony/Olympus/Panasonic etc. zitten niet stil met hun 4/3 systemen.

Overigens heeft UPS vandaag mijn x10 opgehaald zodat de sensor omgewisseld kan worden. Mij benieuwen wanneer ik hem terug krijg.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 50624 op 21-05-2012 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou het ook wel maf vinden als ze met Photokina een nieuwe uitbrengen terwijl de Limited Black Edition eigenlijk nog maar pas in de winkel ligt, en voor de hoofdprijs mag ik wel zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 22:56
Er zijn wel meer fabrikanten (en niet alleen bij camera's, maar vooral ook bij bijvoorbeeld auto's) die net voor het uitbrengen van een nieuw model nog even een Limited/speciale uitvoering uitbrengen van het huidige/oude model.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-05 14:15
jesper86 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:26:
We hebben natuurlijk allemaal de Wide-angle lens adapter gezien voor de X100.

Fujifilm creates wide-angle adapter and firmware v1.3 for X100

Dit maakt de X100 voor mij extra interessant en zit er aan te denken om er dan uiteindelijk tòch 1 te kopen. De prijs nu van €950 inclusief *gratis* originele leatherette lijkt me een schappelijke prijs gezien die ook nog zo'n €120 kost. Nu vroeg ik me af, is deze adapter juist een indicatie dat de X100 nog lang niet is afgeschreven, en dus veilig kan kopen? Zouden we nog een X110 of X200 kunnen verwachten met dezelfde lens, of zouden ze zich volledig op de X-Pro1 storten na deze laatste courtesy voor de X100.
Wat bedoel je met gratis orginele leatherette? Leatherette is de nep leren afwerking. Lijkt me dat die altijd al gratis was ;)

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ohh, hoe kom ik daar nou bij. Ik bedoel natuurlijk de geweldige ècht lederen LC-X100 :)

Afbeeldingslocatie: http://fujifilm-x.com/accessories/common/images/camera-accessories/leather-case/lc-xpro1/img_01.jpg
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste