Ik wacht nog even op de officiële release
Wat zijn de belangrijkste verbeteringen? Voelt de telefoon hierdoor weer een beetje '2011' aan?
Dat zou wel fijn zijn, zo vlak voor 2012 :-)TheFireThief84 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:22:
Ik wacht nog even op de officiële releaseWat zijn de belangrijkste verbeteringen? Voelt de telefoon hierdoor weer een beetje '2011' aan?
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Ik heb nu een iPhone 4 maar ben niet te spreken over de batterijduur.
Ook het Touchscreen is niet iets waar ik om sta te juichen.
Mijn vorige Nokia, een E71, haalde makkelijk 3 dagen met bellen en standby.
Als ik de site van Nokia mag geloven heeft de E6:
Maximaal 2G-spreektijd 14,8 uur
Maximale stand-bytijd GSM 684 uur
Maximale 3G-spreektijd 7,5 uur
Maximale 3G-stand-bytijd 744 uur
Hoe is dit in werkelijkheid?
Ik gebruik het toestel voor bellen, syncen met Exchange (ProfiMail) en sms'n.
Ik heb Exchange sync op 'eens per uur' gezet en verder ongeveer hetzelfde gebruik als jij. Daarnaast zo min mogelijk data via gprs en zoveel mogelijk via Wifi. 2-3 dagen haal ik er dan wel mee.i2Paq schreef op maandag 19 december 2011 @ 10:05:
Ik heb nu een iPhone 4 maar ben niet te spreken over de batterijduur.
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Ik heb "Belle" er ook maar op gezet, kan het dan gewoon niet laten 
Maar het werkt prima, geen gekke crashes of andere gekke zaken. Het niveau
van de batterij kun je niet meer opvragen zoals bij "Anna", maar dat mis ik niet en
de batterij tijd is zeker niet minder geworden.
De widget voor de calender is wat groot vind ik, en heb ik dus op een appart scherm
gezet, wat wel jammer is. Scrollen gaat ook heerlijk soepel, de browser werkt een stuk
beter voor mijn gevoel, met het renderen van sites.
Zou het ook mogelijk zijn, om bijvoorbeeld de teletekst app van iemand met een E72
op de E6 te installeren? Die mis ik namelijk heel erg, en zowel de "Nos" als "Nokia" geven
geen reactie op mijn vragen hierover.
van de batterij kun je niet meer opvragen zoals bij "Anna", maar dat mis ik niet en
De widget voor de calender is wat groot vind ik, en heb ik dus op een appart scherm
gezet, wat wel jammer is. Scrollen gaat ook heerlijk soepel, de browser werkt een stuk
Zou het ook mogelijk zijn, om bijvoorbeeld de teletekst app van iemand met een E72
op de E6 te installeren? Die mis ik namelijk heel erg, en zowel de "Nos" als "Nokia" geven
Ik gebruik op dit moment een iPhone 4 + E6, waarbij laatste sowieso langer meegaat. 3 dagen is me niet gelukt denk ik, 2 wel vaak zat. Probleem bij mij is denk ik dat ik te vaak bel in de auto (bluetooth) en dan gaat de accu wel heel snel leeg wat eigenlijk logisch is
hey, vandaag dit toestel in gebruik genomen.
De E6 is echt een fantastische telefoon! Smsen, emailen, agenda en surfen gaat niet alleen sneller doordat je kunt typen, maar het keyboard heeft ook allerlei shortcuts waardoor je sneller kunt werken! Bijv agenda toets lang indrukken = direct nieuwe afspraak toevoegen. Of bijv bij opera browsing hotkeys voorzowat alles en makkelijker scrollen met de pijltjes. Of z in de mailclient is autorefresh. Het uiterlijk is ook heel stoer wat mij betreft.
Ik snap niet dat deze telefoon niet wat populairder is dan dat hij is.
De E6 is echt een fantastische telefoon! Smsen, emailen, agenda en surfen gaat niet alleen sneller doordat je kunt typen, maar het keyboard heeft ook allerlei shortcuts waardoor je sneller kunt werken! Bijv agenda toets lang indrukken = direct nieuwe afspraak toevoegen. Of bijv bij opera browsing hotkeys voorzowat alles en makkelijker scrollen met de pijltjes. Of z in de mailclient is autorefresh. Het uiterlijk is ook heel stoer wat mij betreft.
Ik snap niet dat deze telefoon niet wat populairder is dan dat hij is.
Ik heb belle er nog niet op gezet, juist omdat mijn E6 momenteel zo goed werkt. het niveau van de batterij werkt onder Anna anders ook niet goed. Blijft bij mij soms 2 dagen op 100 procent staan. Sinds ik een aantal service apps van nokia ( en ook psiloc) heb verwijderd gaat mijn batterij gewoon 2 dagen langer mee. Nu doe ik gemiddeld zo een 4 a 5 dagen met de batterij, en dat is inclusief bluetooth aan, elk half uur mail afhalen, en dagelijks surfen, mailen en bellen.
Is belle qua extra functionaliteit de upgrade waard? want eyecandy heeft mijn interesse niet echt.
Ik ben bang dat ik die autonomie kwijt raak als ik belle installeer.
edit: ik gebruik geen 3g, dit kan misschien de lange autonomie verklaren.
Is belle qua extra functionaliteit de upgrade waard? want eyecandy heeft mijn interesse niet echt.
Ik ben bang dat ik die autonomie kwijt raak als ik belle installeer.
edit: ik gebruik geen 3g, dit kan misschien de lange autonomie verklaren.
TheInsider schreef op maandag 19 december 2011 @ 16:46:
Ik heb "Belle" er ook maar op gezet, kan het dan gewoon niet laten
delete account
Welke zijn dat als ik vragen mag?denPes schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 11:27:
Sinds ik een aantal service apps van nokia ( en ook psiloc) heb verwijderd gaat mijn batterij gewoon 2 dagen langer mee. Nu doe ik gemiddeld zo een 4 a 5 dagen met de batterij, en dat is inclusief bluetooth aan, elk half uur mail afhalen, en dagelijks surfen, mailen en bellen
[...]
Psiloc Font Magnifier, Open licenser, Psiloc world traveler, shazam, Security engine, Mobile security.
Vooral de laatste 2 hadden, naar mijn idee, impact op de batterijduur. Die mobile security en security engine voegen niks toe (was van kasperky dacht ik, entry level, voor meer functionaliteit moest je betalen). Ik twijfelde aan de functionaliteit ervan. Ik moet er wel bijzeggen dat ik scripting in de opera browser standaard heb uit staan, en ik geconfigureerd heb om enkel gesignde software te installeren.
Ik merk voor de rest niks van functionaliteit dat is afgenomen. Encryptie van geheugen en memory card werkt gewoon ook. En de psiloc software gebruikte ik toch niet. ( was ook voor functionaliteit betalen)
Vooral de laatste 2 hadden, naar mijn idee, impact op de batterijduur. Die mobile security en security engine voegen niks toe (was van kasperky dacht ik, entry level, voor meer functionaliteit moest je betalen). Ik twijfelde aan de functionaliteit ervan. Ik moet er wel bijzeggen dat ik scripting in de opera browser standaard heb uit staan, en ik geconfigureerd heb om enkel gesignde software te installeren.
Ik merk voor de rest niks van functionaliteit dat is afgenomen. Encryptie van geheugen en memory card werkt gewoon ook. En de psiloc software gebruikte ik toch niet. ( was ook voor functionaliteit betalen)
[ Voor 12% gewijzigd door denPes op 27-12-2011 13:25 ]
delete account
Iemand trouwens bekend met een manier om DivX te kunnen kijken op de E6? Op de DivX site zou een player te downloaden zijn in de Labs-sectie, maar het lukt mij niet om daar een password voor aan te maken.
Zover ik weet is font magnifier helemaal gratis op de E6, ik vind 104% best een fijne instelling.denPes schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:22:
Psiloc Font Magnifier, Open licenser, Psiloc world traveler, shazam, Security engine, Mobile security.
Maar world traveller en F-secure zijn inderdaad draken van apps, ik snap niet waarom nokia ooit overwoog dit in de firmware te bakken.
[ Voor 0% gewijzigd door Hazurr op 28-12-2011 16:30 . Reden: typos ]
Pessimism is the foundation of survival
Anoniem: 263040
Ik moet zeggen dat ik niet laaiend enthousiast ben over Belle op de E6. Op een groter scherm, zoals de X7 of E7 kan ik me het nut van verplaatsbare en grotere widgets voorstellen, maar ik vind op het kleinere scherm van de E6 de kleinere, vaste widgets met de kleine klok, profielen en notificaties links op het scherm eigenlijk wel heel effficient.
Is er iemand die Belle al heeeft die kan zeggen of het op de oude "Anna manier" kan, wat betreft homescreen indeling?
Is er iemand die Belle al heeeft die kan zeggen of het op de oude "Anna manier" kan, wat betreft homescreen indeling?
Anoniem: 435441
Mijn vriendin heeft sinds kort ook een nokia E6 en is daar voorlopig zeer tevreden over.
Ze wou perse een zakelijke nokia met een toestenbord en dan bleef er niet veel keuze over.
Echter ben ik nog op zoek naar een correcte manier om mails/agenda te synchroniseren.
Ik zou namelijk graag haar hotmail account hiervoor gebruiken.
Als ik hotmail instel via de hotmail optie kan ik geen agenda hiervan binnenhalen.
Als ik hotmail instel via exchange optie kan ik de agenda importeren.
Dit lijkt op het eerste zicht goed te werken, maar ik vind dat de synchronisatie niet goed verloopt? Mails die gelezen of verwijderd zijn op pc blijf ik op de telefoon zien? Is er een manier om deze instellingen te optimaliseren?
Ook kan ik dan geen andere hotmail agenda's zien die bij aan haar account gekoppeld zijn/gedeeld zijn.
Ik kan op mijn iphone als ik hotmail via exchange instel zowel mijn agenda zien als die van haar die gekoppeld is aan de mijne? Dat wil op de nokia precies niet lukken? Op de pc kunnen we onder hotmail wel de gekoppelde agenda's zien, maar niet op de gsm? Is dit op te lossen?
Ze wou perse een zakelijke nokia met een toestenbord en dan bleef er niet veel keuze over.
Echter ben ik nog op zoek naar een correcte manier om mails/agenda te synchroniseren.
Ik zou namelijk graag haar hotmail account hiervoor gebruiken.
Als ik hotmail instel via de hotmail optie kan ik geen agenda hiervan binnenhalen.
Als ik hotmail instel via exchange optie kan ik de agenda importeren.
Dit lijkt op het eerste zicht goed te werken, maar ik vind dat de synchronisatie niet goed verloopt? Mails die gelezen of verwijderd zijn op pc blijf ik op de telefoon zien? Is er een manier om deze instellingen te optimaliseren?
Ook kan ik dan geen andere hotmail agenda's zien die bij aan haar account gekoppeld zijn/gedeeld zijn.
Ik kan op mijn iphone als ik hotmail via exchange instel zowel mijn agenda zien als die van haar die gekoppeld is aan de mijne? Dat wil op de nokia precies niet lukken? Op de pc kunnen we onder hotmail wel de gekoppelde agenda's zien, maar niet op de gsm? Is dit op te lossen?
Is de Google agenda goed te synchroniseren met mail for exchange op de E6 ?
Anoniem: 219986
[ verwijderd door gebruiker ]
[ Voor 153% gewijzigd door Anoniem: 219986 op 23-05-2018 07:57 . Reden: extra informatie ]
Nou ik gebruik 1 agenda van Google, dan moet het goed werken, bedankt !Anoniem: 219986 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:35:
[...]
Opzich wel, alleen kan er maar 1 agenda worden gesynchroniseerd. Wil je meerdere agenda's synchroniseren zul je een aparte app moeten gebruiken (googasync bijvoorbeeld) of je google calendar via een 3rd-party moeten laten lopen (meestal betaald) die het omzet naar het SyncML profiel. Laatste mogelijkheid heeft geen aparte app nodig, gezien het ingebouwd is in Symbian zelf. Het nadeel van zowel de app als syncML is dat het niet 'gepushed' wordt. Googasync heeft als kortste refreshtijd 1 uur, syncML meen ik 15 min.
Anoniem: 435441
de synchronisatie met de hotmail agenda loopt redelijk goed (kleine vertraging) als deze ingesteld is via exchange.
het binnenhalen van nieuwe email berichten loopt ook goed via exchange.
Enkel indien mails al gelezen of verwijderd zijn op de computer (via microsoft outlook) dan blijven deze nog steeds in de gsm staan.
Ik dacht dat er ook een optie in de email instellingen is over het verwijderen van mail, maar ik weet niet wat deze net inhoudt? Is dat enkel op de gsm of heeft die ook synchronisatie opties.
Ik kan inderdaad eens proberen te kijken of het probleem zich voordoet als ik de email anders configureer in microsoft outlook. Ik weet niet van buiten hoe deze nu ingesteld staat: outlook connector, pop,imap (bestaat dan niet blijkbaar voor hotmail) of exchange. Windows Live Mail gaat ze niet willen gebruiken.
SyncML ken ik niet. Zal ik eens dieper moeten bekijken.
het binnenhalen van nieuwe email berichten loopt ook goed via exchange.
Enkel indien mails al gelezen of verwijderd zijn op de computer (via microsoft outlook) dan blijven deze nog steeds in de gsm staan.
Ik dacht dat er ook een optie in de email instellingen is over het verwijderen van mail, maar ik weet niet wat deze net inhoudt? Is dat enkel op de gsm of heeft die ook synchronisatie opties.
Ik kan inderdaad eens proberen te kijken of het probleem zich voordoet als ik de email anders configureer in microsoft outlook. Ik weet niet van buiten hoe deze nu ingesteld staat: outlook connector, pop,imap (bestaat dan niet blijkbaar voor hotmail) of exchange. Windows Live Mail gaat ze niet willen gebruiken.
SyncML ken ik niet. Zal ik eens dieper moeten bekijken.
Heb sinds vandaag ook een E6 en het synchroniseren met Google agenda gaat goed 
Zag net dat er een nieuwe firmware update is nu heb ik v021.014 maar v022.014
is beschikbaar, kan hem alleen nog niet downloaden, toestel zegt geen update beschikbaar ?
Zag net dat er een nieuwe firmware update is nu heb ik v021.014 maar v022.014
is beschikbaar, kan hem alleen nog niet downloaden, toestel zegt geen update beschikbaar ?
[ Voor 51% gewijzigd door Albert020 op 10-01-2012 23:19 ]
[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 219986 op 23-05-2018 07:57 ]
Heb ik ook gedaan, maar geen firmware update beschikbaar ?Anoniem: 219986 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:35:
[...]
Je telefoon verbinden met de bijgeleverde kabel aan je pc, Nokia Suite starten en het programma laten kijken of een update beschikbaar is, kan nog wel eens helpen.
Mijn toestel is simlockvrij gewoon in de winkel gekocht.
[ Voor 8% gewijzigd door Albert020 op 11-01-2012 19:18 ]
Anoniem: 263040
Ik heb versie 025.007.00.01Albert020 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 18:33:
[...]
Heb ik ook gedaan, maar geen firmware update beschikbaar ?
Mijn toestel is simlockvrij gewoon in de winkel gekocht.
Ook simlockvrij in de winkel gekocht. De winkel waar jij hem hebt gekocht was geen webwinkel? Dan heb je nog wel eens een toestel met een andere landcode, waardor het tijdstip van updates anders kan zijn dan in NL.
Ben er uit waarom mijn toestel nog geen update heeft, het is idd de landcode, dus moet ik nog even wachten.Anoniem: 263040 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 09:46:
[...]
Ik heb versie 025.007.00.01
Ook simlockvrij in de winkel gekocht. De winkel waar jij hem hebt gekocht was geen webwinkel? Dan heb je nog wel eens een toestel met een andere landcode, waardor het tijdstip van updates anders kan zijn dan in NL.
Ik ben benieuwd naar het geheugen gebruik van de E6. Ik gebruik momenteel nog een N97 mini, deze heeft 128MB RAM. Bij het bekijken van grote websites in opera mobile zie ik de vrije hoeveel RAM dalen tot minder dan 5MB. Soms wordt dan automatisch een programma wat op de achtergrond draait afgesloten. Collega's van mij met een N97 mini hebben ook regelmatig last van een 'out of memory' error. Hieronder wat plaatjes, zou iemand dit eens kunnen bekijken op z'n E6?

(gebruikte programma's: Best Screensnap, free_memory_bars en Y_tasks)

(gebruikte programma's: Best Screensnap, free_memory_bars en Y_tasks)
Die plaatjes kan je eigenlijk alleen maken met een n8 / e7 / c6 / c7 omdat die apps niet de schermresolutie van de e6 ondersteunen. Maar verder zijn ze kwa hardware identiek.
Het beste aan de E6 is wat mij betreft de batterij en het toetsenbord, echt een plus tov ander smartphones.
Het beste aan de E6 is wat mij betreft de batterij en het toetsenbord, echt een plus tov ander smartphones.
Bovendien heeft een e6 dus 256 mb en je kunt daarmee ruim skype, nimbuz, whatsapp, email én opera 20 tabs open hebben staan tegelijk. Na het booten heb je namelijk ongv 140 mb vrij. Dat krijg je alleen vol als je loopt te klooien en express angry birds open laat staan. Het KAN dus wel, maar ik heb er nooit last van
Weet iemand of er bij Belle ook iets wordt aangepast aan mail/contacts/browser etc of is het echt alleen het basis-os dat wordt bijgewerkt? Ik kan er op de beschikbare filmpjes weinig van zien.
Bedankt, dat wou ik graag weten!JeMoederr schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:46:
Bovendien heeft een e6 dus 256 mb en je kunt daarmee ruim skype, nimbuz, whatsapp, email én opera 20 tabs open hebben staan tegelijk. Na het booten heb je namelijk ongv 140 mb vrij. Dat krijg je alleen vol als je loopt te klooien en express angry birds open laat staan. Het KAN dus wel, maar ik heb er nooit last van
Ben er net achter dat het aan WhatsApp ligt bij de N97 mini, nadat ik dat geinstalleerd heb is er soms nog maar <25MB RAM bescikbaar (alleen Whatsapp en MfE draaien op de achtergrond). Bij De E6 is dit dus verbeterd!
Dit zou ik ook wel willen weten ?Anoniem: 263040 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 17:56:
Ik moet zeggen dat ik niet laaiend enthousiast ben over Belle op de E6. Op een groter scherm, zoals de X7 of E7 kan ik me het nut van verplaatsbare en grotere widgets voorstellen, maar ik vind op het kleinere scherm van de E6 de kleinere, vaste widgets met de kleine klok, profielen en notificaties links op het scherm eigenlijk wel heel effficient.
PS
Internetten gaat met Opera Mini toch een stuk beter dan de standaard browser
[ Voor 10% gewijzigd door Albert020 op 22-01-2012 19:20 ]
Heeft iemand ervaring met de E6 en hoe deze omgaat met EAP en PEAP netwerken voor WiFi ? Ik doel hier vooral op Eduroam, dat op mijn huidige Nokia E72 niet werkend te krijgen is...

Dat zou ik ook wel willen weten!
Verder vroeg ik me nog af of navigeren in de auto wel te doen is op zo'n klein scherm? Zit er ook gesproken navigatie in?
Hebben mensen ervaring met het gebruik va de E6 (bijvoorbeeld dmv joikuspot) als accespoint voor android tablets? Ik zou m graag gebruiken als modem voor mijn Acer Iconia a500.
Verder vroeg ik me nog af of navigeren in de auto wel te doen is op zo'n klein scherm? Zit er ook gesproken navigatie in?
Hebben mensen ervaring met het gebruik va de E6 (bijvoorbeeld dmv joikuspot) als accespoint voor android tablets? Ik zou m graag gebruiken als modem voor mijn Acer Iconia a500.
psn: jagermeistertim
Navigeren is echt geen probleem, de spraak detail zijn over het algemeen ook uitstekend (wellicht afhankelijk van de stem die je download) tot aan straat namen en weg nummers aan toe.
Net nog mee op en neer naar Oostenrijk gereden.
Joikuspot heb ik zelf maar een keer of 2 gebruikt toen ik aan het prutsen was met mijn adsl lijn en het werkt best aardig maar zuipt wel batterij.
Joikuspot heb ik zelf maar een keer of 2 gebruikt toen ik aan het prutsen was met mijn adsl lijn en het werkt best aardig maar zuipt wel batterij.
Bedankt voor de reactie. Na zowel IOS als android en RIM intensief gebruikt te hebben ben ik weer opzoek naar een toestel voor zakelijk gebruik, dat stabiel loopt en zonder poespas (behalve dan dat tethering mogelijk moet zijn) en dat minimaal 2 dagen meegaat op 1 keer laden. Dit is een serieuze kandidaatkippetje01 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 12:18:
Navigeren is echt geen probleem, de spraak detail zijn over het algemeen ook uitstekend (wellicht afhankelijk van de stem die je download) tot aan straat namen en weg nummers aan toe.
Anoniem: 147126
Ik twijfel nog tussen een E6 of een Nokia 701...
De E6 is op zich prima maar ik zou toch liever een iets 'moderner' toestel willen, maar dan met de formfactor van de E6. Dus eigenlijk een soort Nokia 701 maar dan met een toetsenbord zoals de E6; of een E6 met specs:
- 1GHz CPU
- Clear-black of oled scherm
- Betere 'image processing' zodat de camera beter macro kan
- NFC
- Belle voorgeïnstalleerd
Dat zou echt dé perfecte mobiel zijn... Zou zoiets ooit nog uitkomen voordat Nokia definitief op Windows overstapt?
De E6 is op zich prima maar ik zou toch liever een iets 'moderner' toestel willen, maar dan met de formfactor van de E6. Dus eigenlijk een soort Nokia 701 maar dan met een toetsenbord zoals de E6; of een E6 met specs:
- 1GHz CPU
- Clear-black of oled scherm
- Betere 'image processing' zodat de camera beter macro kan
- NFC
- Belle voorgeïnstalleerd
Dat zou echt dé perfecte mobiel zijn... Zou zoiets ooit nog uitkomen voordat Nokia definitief op Windows overstapt?
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 147126 op 27-01-2012 22:51 ]
Hier kan ik je wel mee helpen, ik heb het werkend, en het probleem daarbij ligt niet bij de E6 maar bij Android, ik zelf heb een Samsung Tab + E6. Android ondersteunt echter geen Ad-hoc netwerken (en dat is wat je creert met het opzetten van bijv. Joikuspot. Ik heb overigens EZspot premium gekocht in de store, dacht 3 euro en doet precies hetzelfde als Joiku premium alleen tegen zachter prijsje.TTHEEBO1 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 11:26:
Dat zou ik ook wel willen weten!
Ik weet niet of je A500 kunt rooten en aanpassen, maar ik heb mijn Galaxy Tab moeten Rooten + aanpassing daarna moeten maken aan de wifimodule (softwarematig alleen hoor) en dan pas werkt het. En de 3.2 update heeft een soort wifi direct funtie gekregen maar daarmee werkt het nog steeds niet out of the box.
Dus wil je tetheren met je E6 naar je Tablet zul je toch iets in de software moeten aanpassen in je A500, misschien even XDA forum checken en dan soortgelijk iets zoeken als wat ik met mijn Tab heb moeten doen.
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik heb nu een android toestel en die kan ik zonder problemen als draadloze hotspot gebruiken voor mijn acer. Begrijp ik het goed als ik zeg dat symbian toestellen niet kunnen worden gebruikt als wifi hotspot maar alleen als ad-hoc netwerk via joikuspot? Dat zou echt een dealbreaker zijn voor mij....Only schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 12:16:
[...]
Hier kan ik je wel mee helpen, ik heb het werkend, en het probleem daarbij ligt niet bij de E6 maar bij Android, ik zelf heb een Samsung Tab + E6. Android ondersteunt echter geen Ad-hoc netwerken (en dat is wat je creert met het opzetten van bijv. Joikuspot. Ik heb overigens EZspot premium gekocht in de store, dacht 3 euro en doet precies hetzelfde als Joiku premium alleen tegen zachter prijsje.
Ik weet niet of je A500 kunt rooten en aanpassen, maar ik heb mijn Galaxy Tab moeten Rooten + aanpassing daarna moeten maken aan de wifimodule (softwarematig alleen hoor) en dan pas werkt het. En de 3.2 update heeft een soort wifi direct funtie gekregen maar daarmee werkt het nog steeds niet out of the box.
Dus wil je tetheren met je E6 naar je Tablet zul je toch iets in de software moeten aanpassen in je A500, misschien even XDA forum checken en dan soortgelijk iets zoeken als wat ik met mijn Tab heb moeten doen.
Volgens mij is het wel een gewoon access point hoor en geen ad-hoc netwerk. Ik krijg in ieder geval vanaf mijn laptop gewoon een ip adres etc.
Heb even wat verder gelezen en er zijn iig genoeg work-arounds (bijv. custom roms voor mijn iconia), dus iig geen dealbreaker :-)
Anoniem: 343795
Zijn er meer mensen die maar net een dag halen met de batterij?
Als ik de telefoon in de normale energie stand heb staan dan is savonds rond 9 uur mijn batterij leeg.
In de energie besparende stand red ik het veel langer tot wel 2 dagen!
Verbruik:
Ik bel misschien 2/3 x per dag en max een uurtje internet.
De enige app die altijd aanstaat is Whatsapp en verder heb ik dacht ik ook geen rare apps erop staan..
Apps: Whatsapp, Nu.nl, Buienradar, Sudoku, Facebook en Opera Mini
Iemand tips or tricks?
Verder ben ik er super blij mee, beter dan blackberry of een touchscreen telefoon
Als ik de telefoon in de normale energie stand heb staan dan is savonds rond 9 uur mijn batterij leeg.
In de energie besparende stand red ik het veel langer tot wel 2 dagen!
Verbruik:
Ik bel misschien 2/3 x per dag en max een uurtje internet.
De enige app die altijd aanstaat is Whatsapp en verder heb ik dacht ik ook geen rare apps erop staan..
Apps: Whatsapp, Nu.nl, Buienradar, Sudoku, Facebook en Opera Mini
Iemand tips or tricks?
Verder ben ik er super blij mee, beter dan blackberry of een touchscreen telefoon
Gvl90: Dat is niet normaal. Ik haal met scherm op hoge helderheid 2 dagen. Email sync op ``soonest'' en hij staat continu op 3g. Wel heb ik antivirus verwijderd van het toestel. Ook gebruik ik geen programma's behalve whatsapp en opera mini.
Het is geen normaal access point, maar een adhoc, zoek maar op. Je laptop kan daar gewoon beter mee omgaan i.t.t. android. Waarom die rare beperking in Android is gezet is me niet geheel duidelijk, maar het is er nou eenmaal.kippetje01 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:57:
Volgens mij is het wel een gewoon access point hoor en geen ad-hoc netwerk. Ik krijg in ieder geval vanaf mijn laptop gewoon een ip adres etc.
Maar er zijn wel gewoon workarounds die voldoen.
Voor mij is het wel normaal hoor? Ik heb hem sinds het begin en gewoon alle updates maar 2 dagen hou ik het niet vol hoor, 1 dag misschien, ik ben dan wel intensief gebruiker.JeMoederr schreef op maandag 30 januari 2012 @ 19:37:
Gvl90: Dat is niet normaal. Ik haal met scherm op hoge helderheid 2 dagen. Email sync op ``soonest'' en hij staat continu op 3g. Wel heb ik antivirus verwijderd van het toestel. Ook gebruik ik geen programma's behalve whatsapp en opera mini.
Whatsapp staat heel de dag door aan, scherm gewoon hoog. Grootste stroomvreter hier is tetheren, zodra ik dat ga doen kan ik hem beter meteen in de lader knallen.
En van de c7 over naar deze E6. Ja hoor, uitstekend toestel met ook net als in de c7 een fijn helder oled schermpje. Het feit dat het toestel beschikt als zowel over een qwerty toetsenbord en een toucscreen maakt het werken met dit toestel erg fijn.
Je krijgt daarom bij dit toestel ook best en groot blackberry gevoel maar dan met een beter scherm
Natuurlijk even nog sygic getest en alles draaid snel en soepel. De batterij ging bij mij bijna 2 dagen mee en heb in die twee dagen best veel gedaan zoals , navigeren van en naar Utrecht, email gecheckt, beetje angry bird gedaan, wat lopen op het internet en redelijk veel ge-whatsapp't.
Conclussie: de prijs kwaliteits verhouding is een dikke 8, het schermpje is wat klein als je wilt internetten, maar voor als je wilt facebooken, whatsappen, navigeren is dit een zeer goed toestel daarom dus een dikke 8.
Gr marcel.
Je krijgt daarom bij dit toestel ook best en groot blackberry gevoel maar dan met een beter scherm
Conclussie: de prijs kwaliteits verhouding is een dikke 8, het schermpje is wat klein als je wilt internetten, maar voor als je wilt facebooken, whatsappen, navigeren is dit een zeer goed toestel daarom dus een dikke 8.
Gr marcel.
Heb de E6 even een maand gehad maar nu gelukkig weer terug naar Android.
Ok.Albert020 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 20:23:
Heb de E6 even een maand gehad maar nu gelukkig weer terug naar Android.
Het scherm van de E6 is een standaard LCD schermpje, wel met een extreem lage dot-pitch.marcel23456 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 20:17:
En van de c7 over naar deze E6. Ja hoor, uitstekend toestel met ook net als in de c7 een fijn helder oled schermpje. Het feit dat het toestel beschikt als zowel over een qwerty toetsenbord en een toucscreen maakt het werken met dit toestel erg fijn.
Je krijgt daarom bij dit toestel ook best en groot blackberry gevoel maar dan met een beter schermNatuurlijk even nog sygic getest en alles draaid snel en soepel. De batterij ging bij mij bijna 2 dagen mee en heb in die twee dagen best veel gedaan zoals , navigeren van en naar Utrecht, email gecheckt, beetje angry bird gedaan, wat lopen op het internet en redelijk veel ge-whatsapp't.
Gr marcel.
[ Voor 73% gewijzigd door Hazurr op 04-02-2012 23:10 ]
Dat klopt ja:Hazurr schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 23:09:
Het scherm van de E6 is een standaard LCD schermpje, wel met een extreem lage dot-pitch.
e6:
Type: TFT capacitive touchscreen, 16M colors
Size: 640 x 480 pixels, 2.46 inches (~325 ppi pixel density)
samsung galaxy S II:
Type: Super AMOLED Plus capacitive touchscreen, 16M colors
Size: 480 x 800 pixels, 4.5 inches (~207 ppi pixel density)
Iphone 4s:
Type: LED-backlit IPS TFT, capacitive touchscreen, 16M colors
Size: 640 x 960 pixels, 3.5 inches (~330 ppi pixel density)
[ Voor 4% gewijzigd door kippetje01 op 05-02-2012 13:34 ]
Nokia Belle is voor de E6 inmiddels ook beschikbaar. Zojuist geinstalleerd en het is zéér mooi!
Nee, hier ging het alleen via de pc.TheFireThief84 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:41:
Update kan zo te zien niet OTA?
Verdorie, dan moet ik wachten tot ik thuis ben
Wat zijn je uitgebreidere bevindingen tot nu toe?
Wat zijn je uitgebreidere bevindingen tot nu toe?
Ik ben benieuwd of ik die update krijg, tot nu toe nog geen enkele update gehad ivm met product code
Check hier anders even of de update voor jouw toestel beschikbaar is.
http://europe.nokia.com/f...omolp-eu-en-1todtmt50aede
[ Voor 101% gewijzigd door Anoniem: 219986 op 23-05-2018 07:57 ]
Oeh, spannend! Jammer dat het niet OTA kan, nu moet ik de hele PC Suite-meuk weer installeren. MAar het zal het wel waard zijn!
Nou helaas, mijn product code kan ik niet eens vinden, maar de beschrijving er van wel ("Country Variant United Kingdom") en daar staat achter "Software under creation"TheFireThief84 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:09:
Check hier anders even of de update voor jouw toestel beschikbaar is.
Dus dat zal nog wel effe duren
staan apps als joikuspot (de standaard apps) er nog wel op? Of zijn die ook weg?Anoniem: 219986 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:21:
Wel even goed om te onthouden, bij het updaten worden al je applicaties verwijderd. Nimbuzz ad-free is bijvoorbeeld bij mij volledig verdwenen en niet meer te downloaden. Ook duurde het terugzetten van de backup een eeuwigheid. Nu lekker m'n mail en alle instellingen aan 't instellen... Zo heel verschillend / fijner vind ik 't tot nu toe niet vergeleken met Anna.
Daarnaast, ben ik de enige bij wie Skype er op Belle zo afgrijselijk uitziet qua UI?
[ Voor 36% gewijzigd door kippetje01 op 07-02-2012 15:10 ]
Anoniem: 127386
Iemand nog een idee hoe je dit op OS X voor elkaar krijgt? Nokia beta OS X Updater ondersteund natuurlijk de E6 weer niet

Ik heb één vraag aan de Belle gebruikers onder ons, Is whatsapp er ook compatable mee?
Windows VM.Anoniem: 127386 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 17:29:
Iemand nog een idee hoe je dit op OS X voor elkaar krijgt? Nokia beta OS X Updater ondersteund natuurlijk de E6 weer niet
Ja werkt uitstekend.Hazurr schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 20:30:
Ik heb één vraag aan de Belle gebruikers onder ons, Is whatsapp er ook compatable mee?
Geweldig, ga ik dit Belle gebeuren morgen gelijk proberen!
Hm, ik mis de optie om via WebDav een shared folder te benaderen. Die zat nog wel in Anne, of kijk ik niet goed? Ik gebruikte die optie altijd om foto's over te zetten naar mijn Nas. Zou jammer zijn als die optie eruitgehaald is.
[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 219986 op 23-05-2018 07:56 ]
Maximaal 1 inbox per homescreen is natuurlijk jammer. Ook niet meer met de viertoets over je scherm navigeren. Helaas, ik moest zo nodig updaten, doos van pandora.. Cutetube werkt dan weer wel soepel. Het zal wel even wennen zijn.
De ruimte die die widgets in beslag nemen is inderdaad absurd. Een beetje eye-candy is leuk, maar idt is nu gewoon niet praktisch meer. Ik had altijd mail en calendar op 1 scherm, met wat sortcuts ernaast. Dat is nu gewoon onmogelijk. Misschien toch eens met Qt gaan experimenteren...
Ik kan na de update van mijn E6 naar Belle niet meer de EAP-PEAP (en sommige andere EAP instellingen) authenticatie instellingen bewerken. Het settingsprogramma klapt er dan gewoon uit. Een full format e.d. hebben niet geholpen! Ernstig probleem lijkt me, veel zakelijke gebruikers (waar de E-serie toch voor bedoeld is) kunnen verschillende EAP settings niet wijzigen waardoor een connectie met een corporate WPA2 netwerk niet mogelijk is. Het was al heel lastig met Symbian, maar nu is het onmogelijk op de E6.
Verder baal ik van mijn update naar Belle omdat:
- EAP instellingen WPA2 netwerken niet te wijzigen (zie hierboven)
- Shuffle play in Music Player is niet makkelijk meer te benaderen
- Nokia Internet Radio toont geen afgespeelde tracks meer, soms wil je even weten welke artiest/track je net beluisterde in b.v. Soma FM
- Eye candy neemt meer ruimte in, minder info op 1 scherm
- Whatsapp is niet in de Nokia Store te vinden (op moment van schrijven), waarschijnlijk wel op een andere manier te installeren
- Camera heeft nu een 'shutter sound' die ook duidelijk hoorbaar is in een silent profiel, was in Anna niet zo
[ Voor 6% gewijzigd door radicalEMT op 08-02-2012 09:12 ]
Is er ergens een forum dat ook door Nokia wordt gelezen en waar we dit soort dingen kwijt zouden kunnen? Dat heeft misschien meer effect dan hier :-)
HIer natuurlijk: http://discussions.europe...are-Updates/bd-p/swupdate
Zelf heb ik de update nog niet kunnen doen: bij het installeren van de update, maakt Suite een backup van je toestel. Daarin loopt hij keer op keer vast bij het kopje 'Berichten'. Er is geen manier om de backup over te slaan of om te selecteren welke onderdelen worden 'gebackupped'. Iemand enig idee wat hier aan te doen is?
Overigens bespottelijk dat Mac niet ondersteund wordt door Nokia. Nu moest ik een vijf jaar oude Acer uit een doos trekken wat niet bepaald sfeerverhogend werkte...
Zelf heb ik de update nog niet kunnen doen: bij het installeren van de update, maakt Suite een backup van je toestel. Daarin loopt hij keer op keer vast bij het kopje 'Berichten'. Er is geen manier om de backup over te slaan of om te selecteren welke onderdelen worden 'gebackupped'. Iemand enig idee wat hier aan te doen is?
Overigens bespottelijk dat Mac niet ondersteund wordt door Nokia. Nu moest ik een vijf jaar oude Acer uit een doos trekken wat niet bepaald sfeerverhogend werkte...
Ik heb dezelfde (negatieve) ervaring na de upgrade. Ik zou met plezier teruggaan maar dat kan niet denk ik?radicalEMT schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 09:11:
Verder baal ik van mijn update naar Belle omdat:
- EAP instellingen WPA2 netwerken niet te wijzigen (zie hierboven)
- Shuffle play in Music Player is niet makkelijk meer te benaderen
- Nokia Internet Radio toont geen afgespeelde tracks meer, soms wil je even weten welke artiest/track je net beluisterde in b.v. Soma FM
- Eye candy neemt meer ruimte in, minder info op 1 scherm
- Whatsapp is niet in de Nokia Store te vinden (op moment van schrijven), waarschijnlijk wel op een andere manier te installeren
- Camera heeft nu een 'shutter sound' die ook duidelijk hoorbaar is in een silent profiel, was in Anna niet zo
Het is gewoon storend dat ik nu drie startschermen nodig heb voor agenda en twee mailaccounts terwijl dit vroeger netjes op één scherm kon. Dit lijkt me toch geen groot werk om aan te passen?
Ook stoort het me dat de knop voor het menu nu verhuisd is naar de rechterkant. Normaal neem je het toestel vast met je rechterhand en dan kan je niet meer met je duim aan die knop.
Whatsapp kun je installeren vanaf de site van whatsapp maar het is inderdaad niet via de store te installeren.
Geluid voor camera was me ook al opgevallen, waarom halen ze die mogelijk eruit?
Verder vind ik ook dat je tcoh wel iets beter mocht gewaarschuwd worden voor het verliezen van alle apps (en de settings daarin), de instellingen, profielen en bijvoorbeeld je wifi-accesspoints
Blog (Linux-related)
Mijn broer heeft onlangs ook de belle-update doorgevoerd en krijgt nu geen verbinding meer.DSK schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:02:
[...]
Verder vind ik ook dat je tcoh wel iets beter mocht gewaarschuwd worden voor het verliezen van alle apps (en de settings daarin), de instellingen, profielen en bijvoorbeeld je wifi-accesspoints
Wifi-voorkeursnetwerken zijn verdwenen; dit is geen ramp, maar hij krijgt ook geen mogelijkheid meer tot dataverkeer via zijn 3G.. Kan iemand me in de juiste richting wijzen waar je gegevensverbinding o.i.d. (opnieuw) aan kan zetten?
In België hebben we dit: http://www.3ginstellingen.be/2dope schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:30:
[...]
Mijn broer heeft onlangs ook de belle-update doorgevoerd en krijgt nu geen verbinding meer.
Wifi-voorkeursnetwerken zijn verdwenen; dit is geen ramp, maar hij krijgt ook geen mogelijkheid meer tot dataverkeer via zijn 3G.. Kan iemand me in de juiste richting wijzen waar je gegevensverbinding o.i.d. (opnieuw) aan kan zetten?
maar zoiets zal wel bestaan voor NL ook. Anders bellen naar de helpdesk van je provider of even kijken op hun site.
Blog (Linux-related)
Bedankt voor je reactie, ik heb het gevondenDSK schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:40:
[...]
In België hebben we dit: http://www.3ginstellingen.be/
maar zoiets zal wel bestaan voor NL ook. Anders bellen naar de helpdesk van je provider of even kijken op hun site.
( http://www.kpn.com/prive/...ernet/handmatig-instellen )
Ik ga het vanavond maar eens proberen. Schijnt wel te kunnen met Phoenix Service Software, zie hier.DSK schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:02:
[...]
Ik heb dezelfde (negatieve) ervaring na de upgrade. Ik zou met plezier teruggaan maar dat kan niet denk ik?
Omdat per land wettelijk is vastgelegd of je mobiele telefoon een geluid moet maken bij het fotograferen. Blijkbaar geven ze daar met Belle op de E6 wel ineens gehoor aan.DSK schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:02:
Geluid voor camera was me ook al opgevallen, waarom halen ze die mogelijk eruit?
Ik moet zeggen hij lijkt wel iets rapper te werken?
Als ik al die reacties lees en vooral ook op het nokia forum dan is Belle absoluut een afrader om te installeren.
Ik blijf dan ook voorlopig lekker op de huidige versie.
Wat een afgang zeg, zo lang op moeten wachten en dan zo een big fail.
Dan vorm ik zeker de uitzondering? hier draaid het uitstekend op zowel een e6 als een c7, geen enkel bugje nog tegen gekomenArjant2 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 15:10:
Als ik al die reacties lees en vooral ook op het nokia forum dan is Belle absoluut een afrader om te installeren.

Net even Angry Birds gespeeld zonder andere toepassingen open op de achtergrond (vooral afgesloten door lang op de home knop te drukken) en de performance is minder dan voorheenJeMoederr schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 14:48:
Ik moet zeggen hij lijkt wel iets rapper te werken?
Vroeger had ik ook soms dat het wat haperde maar nu is het echt bij geen enkel level vlot.
Hou ons op de hoogteradicalEMT schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 12:25:
Ik ga het vanavond maar eens proberen. Schijnt wel te kunnen met Phoenix Service Software, zie hier.
Blog (Linux-related)
Op dit soort momenten zit iedereen die tevreden is natuurlijk gewoon alle nieuwe functies te bekijken. Negatieve reacties lees je gewoon meer op internet.Arjant2 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 15:10:
Anoniem: 127386
Helaas! Telefoon wordt wel herkend door windows maar niet door ovi suite. Of is het je wel gelukt? Dan moet ik eens gaan kijken naar wat er mis met de usb verbinding
Ik vind het er ook heel mooi uitzien en het werkt prima. Maar er zijn gewoon wat features verdwenen. En die widgets lijken meer gemaakt voor grote portrait-schermen dan voor het landscape-scherm van de E6. Daardoor kan er nu van de grote widgets (calendar, mail) maar 1 op een scherm. Het had iemand bij Nokia die het toestel dagelijks gebruikt toch ook moeten opvallen bij het testen? Dit is gewoon achteruitgang, alleen de eye-candy van de nieuwe widgets is een beetje vooruit.
Werkte voor mij anders wel. Zeker de laatste versie van Nokia Suite even installeren. Tijdens het updaten kreeg ik wel een paar meldingen van Windows, dat het aangesloten apparaat (iets met Nokia USB ROM) niet geïnstalleerd kon worden. Was blijkbaar geen probleem, het updateproces liep gewoon door.Anoniem: 127386 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 16:07:
[...]
Helaas! Telefoon wordt wel herkend door windows maar niet door ovi suite. Of is het je wel gelukt? Dan moet ik eens gaan kijken naar wat er mis met de usb verbinding
Ook zeker even aanduiden in de virtualisatiesoftware dat het USB-apparaat altijd aan de VM wordt toegekend, of ergens halverwege het updaten reboot ie en mount de host het apparaat.
Verder is mijn indruk een beetje gemixed..
Positief want: overall vloeiender, Nokia heeft duidelijk moeite gedaan om alles net iets simpeler te maken, op de achtergrond zijn er (hopelijk) ook echt verbeteringen doorgevoerd.
Negatief want: de widgets zijn inderdaad erg gericht op grotere schermen, mogelijkheden tot schikking zijn haast nutteloos in de beperkte ruimte van de E6. Vergelijk wat er op een 320x240 schermpje van een E72 (of voorganger) past met wat er nu op 1 640x480 Belle-homescreen staat. Belachelijk.

Verder:
- geen folders meer by default, waarom? Eindeloos scrollen..De zoekfunctie is dan weer wel geniaal, gewoon typen
- Generieke interface-elementen zijn relatief groot voor dit scherm. De balk onderaan, de hoogte van lijst-elementen. Duidelijk niet op dit model aangepast. Probeer Dictionary ff of het slide-down menu.
- Verbindingen zijn aangepast. Geen aparte opties voor data en roaming meer. Als ik snel nadenk mist er niet echt een optie, maar het is een beetje vreemd.
[ Voor 44% gewijzigd door Arrigi op 08-02-2012 17:05 ]
Nou, mede alleen al door het missen van ruimte op het homescreen ga ik al niet updaten, toestel doet het prima zo, en heb al helemaal geen zin om al me apps (stuk of 40) opnieuw te zoeken en downloaden..
Belle is mijn inziens ook helemaal niet gemaakt voor de E6, maar juist voor inderdaad de grotere touchscreen telefoons. De E6 is gewoon nou eenmaal een ander soort telefoon met een andere resolutie ook dan normaal gangbaar is, en die heeft nou eenmaal specifieke wensen.
Ik had het al eerder gelezen en gezien ook in de preview versies.
Snellere gui enzo is prima, maar dan moet het niet ten koste gaan van goede praktische zaken.
Belle is mijn inziens ook helemaal niet gemaakt voor de E6, maar juist voor inderdaad de grotere touchscreen telefoons. De E6 is gewoon nou eenmaal een ander soort telefoon met een andere resolutie ook dan normaal gangbaar is, en die heeft nou eenmaal specifieke wensen.
Ik had het al eerder gelezen en gezien ook in de preview versies.
Snellere gui enzo is prima, maar dan moet het niet ten koste gaan van goede praktische zaken.
Nou als ik het zo lees zijn de meeste E6 gebruikers niet tevreden.Apaat schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 15:57:
[...]
Op dit soort momenten zit iedereen die tevreden is natuurlijk gewoon alle nieuwe functies te bekijken. Negatieve reacties lees je gewoon meer op internet.
En als dan je dan ook nog een vrij groot risico loopt op problemen met 3G en WIFI (zie nokia forum) dan is dit geen update die je moet doen op een zakelijk toestel en dat is nou net wat de E6 hoofdzakelijk is.
Ik zie me al aankomen bij mijn directie, sorry ik kan geen email meer ontvangen op mijn telefoon, mag ik een nieuwe?
En wat al eerder genoemd is, de veel te grote widgets waardoor je niet eens fatsoenlijk je volgende afspraken kan zien zoals bij Anna wel kon.
Dan had Nokia nooit Belle uit moeten brengen op de E6, want voor zakelijke gebruikers is het gewoon een verslechtering. Of kan iemand mij hier vertellen waarom ik als zakelijke gebruiker wel zou moeten updaten naar Belle?
En deze opmerking hier boven: - Verbindingen zijn aangepast. Geen aparte opties voor data en roaming meer. Als ik snel nadenk mist er niet echt een optie, maar het is een beetje vreemd.
Dit zou ik wel bizar vinden, want ik wil niet opletten als ik in de grensstreek ben of ik aan het roamen ben of niet, ik wil gewoon in NL 3G kunnen gebruiken en daarbuiten niet, alleen als ik het wil. Zou dus betekenen dat je in de grensstreek altijd je data uit moet zetten, anders loop je gevaar op een enorme rekening?
Ik mag toch hopen dat dit niet waar is want dan moet ik nog even wat collega's waarschuwen dat ze absoluut niet mogen updaten.
[ Voor 23% gewijzigd door Arjant2 op 08-02-2012 20:27 ]
Nee, dat kan je wel zo instellen. Ik weet niet exact meer hoe het er in Anna uitziet en dat valt nu ook lastig te controleren. Wat je nu hebt is dit:

Wat toch iets minder opties geeft dan in Anna, zover ik me herinner. Mobile data is on/off, Allow mobile data usage is "home network only"/"Home country/region"/worldwide . Die laatste geeft dus roaming aan.

Wat toch iets minder opties geeft dan in Anna, zover ik me herinner. Mobile data is on/off, Allow mobile data usage is "home network only"/"Home country/region"/worldwide . Die laatste geeft dus roaming aan.
[ Voor 146% gewijzigd door Anoniem: 219986 op 23-05-2018 08:02 ]
Die icontjes zijn... kollossaal.Anoniem: 219986 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 21:25:
Een aantal vragen zijn makkelijker op te lossen door wat plaatjes te posten. Ik vond vlak na de install Belle een compleet gedrocht, al m'n apps eraf, die rare home screens en zo vernieuwend vond ik het niet.
Nu, alles goed en wel ingesteld, wil ik niet meer terug. Het werkt sneller, het gehele systeem is simpeler (niet meer die absurde menu structuur) en de widgets zijn zo afgrijselijk nog niet (scrollen in een mail-widget werkt erg fijn)
Het enige wat ik wel had gedaan voor de upgrade, was de menu structuur zoals ik 'm in Anna had (icoontjes, mapjes etc) opgeschreven op papier () en die heb ik opnieuw samengesteld in Belle. Zo'n grote scroll lijst zonder enige orde, nee dank u.
Aangezien plaatjes meer zeggen dan duizend woorden:
[Veel fotaux]
Cutetube is de nieuwe YT client?
Joiku2012 zit in de update gebakken?
[ Voor 140% gewijzigd door Anoniem: 219986 op 23-05-2018 08:02 ]
Overigens nog een klein irritatiepunt dat komt door het vernieuwde connectiesysteem: vroeger had ik een groep connecties waarin WiFi en mobiele data door elkaar stonden. Als mobiele data eerst stond werd dat geprobeerd, mocht dat niet (doordat mobiele data uitstaat bvb) dan pakte hij de eerst-werkende WiFi-AP uit de lijst. Maw, scannen voor wifi als het nodig is.
Nu is Wifi dus aan of uit, en als het uit staat werkt het geheel niet. Geen zin om het aan te zetten wegens vrees voor het batterijgebruik.
Effect in praktijk: Als ik vroeger in een bekend AP zijn buurt kwam, werd dat meteen opgepikt zonder dat ik iets veranderd. Nu moet ik WiFi aanzetten voordat het werkt. Kleine ergernis dus.
Nu is Wifi dus aan of uit, en als het uit staat werkt het geheel niet. Geen zin om het aan te zetten wegens vrees voor het batterijgebruik.
Effect in praktijk: Als ik vroeger in een bekend AP zijn buurt kwam, werd dat meteen opgepikt zonder dat ik iets veranderd. Nu moet ik WiFi aanzetten voordat het werkt. Kleine ergernis dus.
[ Voor 146% gewijzigd door Anoniem: 219986 op 23-05-2018 08:02 . Reden: interpunctie ]
Die staat ingeschakeld. Maar Wifi die continu aanstaat in spaarstand is nog altijd erger dan eentje die uitstaat, toch?
Verder heb ik 3G geheel niet aanstaan en gebruik ik hier op het moment ook geen mobiele data. Vanochtend iets na 7 van de lader en nu op ongeveer 50%. Da's beter dan doorgaans, maar daar red ik het niet nog eens 23 uur mee.
Verder heb ik 3G geheel niet aanstaan en gebruik ik hier op het moment ook geen mobiele data. Vanochtend iets na 7 van de lader en nu op ongeveer 50%. Da's beter dan doorgaans, maar daar red ik het niet nog eens 23 uur mee.
Ik denk dat het gewoon even wennen is. Eigenlijk gaan alle handelingen even snel dan niet sneller.
Anoniem: 415527
Ligt het aan mij of is Belle voor E6 gewoon totaal mislukt? Gebruik de E6 zakelijk en kon voorheen met Anna in 1 scherm zien :
- hoe laat het was
- welke afspraken ik had
- laatste mails
- gemiste oproepen en sms'jes
Dat al staat nu op een eigen homescreen en dit simpel weer combineren in 1 homescreen gaat voor zover ik kan zien niet, of zie ik nou iets compleet over het hoofd?
- hoe laat het was
- welke afspraken ik had
- laatste mails
- gemiste oproepen en sms'jes
Dat al staat nu op een eigen homescreen en dit simpel weer combineren in 1 homescreen gaat voor zover ik kan zien niet, of zie ik nou iets compleet over het hoofd?
Anoniem: 415527
Kortom ik heb een case geopend bij Nokia wil terug naar Anna, met dit scherm en deze layout is het een forse achteruitgang. Vaag dat ze dat zelf niet doorhadden
[ Voor 130% gewijzigd door Anoniem: 219986 op 23-05-2018 08:02 ]
Yes! Het is me na bijna drie uur zwoegen gelukt om terug te gaan van Belle naar Anna! Volg de instructies zoals hier staan aangegeven: http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=60902.0.
Let wel op dat je in Phoenix Service Software bij de laatste firmware flash aangeeft dat de content en mem card content meegaan met je software update, de use case moet op backup/restore staan:

Succes met downgraden, het is niet gemakkelijk, maar mij is het gelukt met bovenstaande instructies. Voer als laatste ook nog even een volledige reset uit, *#7370#. Soms heb je namelijk nog wat rare instellingen van een eerdere flash. Zo kon ik bijvoorbeeld mijn WLAN niet aanzetten, terwijl ik wel een wifi connectie kon maken. Vreemd, maar na een reset werkte het.
Let wel op dat je in Phoenix Service Software bij de laatste firmware flash aangeeft dat de content en mem card content meegaan met je software update, de use case moet op backup/restore staan:

Succes met downgraden, het is niet gemakkelijk, maar mij is het gelukt met bovenstaande instructies. Voer als laatste ook nog even een volledige reset uit, *#7370#. Soms heb je namelijk nog wat rare instellingen van een eerdere flash. Zo kon ik bijvoorbeeld mijn WLAN niet aanzetten, terwijl ik wel een wifi connectie kon maken. Vreemd, maar na een reset werkte het.
Anoniem: 366460
als ik mails (hotmail) lees op de pc dan blijven deze mails ongelezen op mijn telefoon. Ook als ik handmatig synchroniseer. Bij symbian anna werkte dit wel goed. Iemand ideeen/tips om dit te verhelpen?