Acties:
  • 0Henk 'm!
http://i1217.photobucket.com/albums/dd398/Relief2011/nokia_titel.jpg
De Nokia E6 is een opvolger van de succesvolle Nokia E71 en E72. Het is een zakelijke smartphone met een volledig QWERTY-toetsenbord en een hoge-resolutie touchscreen. De smartphone is ontworpen met materialen als roestvrij staal en glas en moet volgens Nokia een ‘exceptioneel’ lange batterijduur bieden. Nokia is vandaag gestart met de wereldwijde levering van dit mobieltje, welke dus ook binnen afzienbare tijd in Nederland verkrijgbaar zal zijn.

De Nokia E6 zal in het zwart, zilver en wit te verkrijgen zijn en draait op de nieuwste Symbian versie, genaamd Anna, Belle.

http://i1161.photobucket.com/albums/q516/Wietse-0803/1.png

http://i1161.photobucket.com/albums/q516/Wietse-0803/5.png

http://i1161.photobucket.com/albums/q516/Wietse-0803/2.png
Ondersteuning voor je Nokia E6 nodig? Check het hier!

Is Nokia Belle al beschikbaar voor mijn Nokia E6?
Nokia brengt updates per productcode uit, de productcode van je toestel kun je vinden onder de accu.
Klik hier om te kijken of Nokia Belle al voor jouw Nokia E6 klaar staat.

http://i1161.photobucket.com/albums/q516/Wietse-0803/3.png
http://www.nieuwemobiel.nl/Nokia-E6/Review
productreview: Nokia E6-00 Zwart review door assembler

http://i1161.photobucket.com/albums/q516/Wietse-0803/4.png
Afmetingen
Grootte: 115,5 x 59 x 10,5 mm
Gewicht (met batterij): 133 g
Volume: 66 cc

Geheugen
Intern geheugen: 8 GB
Ondersteuning voor maximaal 32 GB met een externe Micro SD-geheugenkaart (met hot swap)
Te gebruiken als USB-massaopslagapparaat voor foto's, documenten en meer

Prestaties batterij
GSM WCDMA
Spreektijd (maximaal): 14 uur en 48 minuten 7 uur en 30 minuten
Standby-tijd (maximaal): 681 uur 744 uur
Afspeeltijd video (H.264 720 p, 30 fps, maximaal): 9 uur
Opnametijd video (H.264 720 p, 25 fps, maximaal): 4.7 uur
Afspeeltijd muziek (offline, maximaal): 75 uur

Design
Scherm en gebruikersinterface
  • Schermformaat: 2.46"
  • TFT LCD
  • Resolutie: VGA (640 x 480), pixels per inch: 326 ppi
  • 16,7 miljoen kleuren
  • Capacitief touchscreen
  • Oriëntatiesensor (versnellingsmeter)
  • Kompas (magnetometer)
  • Nabijheidssensor
  • Omgevingslichtdetector
Persoonlijk tintje
  • Vijf volledig aanpasbare startschermen:
  • menu
  • widgets
  • thema's
  • snelkoppelingen
  • pictogrammen
  • Aan te passen profielen
  • Beltonen: mp3, AAC, eAAC, eAAC+, WMA, AMR-NB, AMR-WB
  • Thema's
  • achtergronden
  • screensavers
  • geluidsthema's
  • vooraf geïnstalleerde thema's
  • verwisselbare kleurenthema's
Toetsen en invoermethoden
  • Fysieke toetsen (bellen en beëindigen, aan/uit-toets, agenda, contacten en e-mailtoets, vergrendelingstoets, volumetoetsen, toets geluid uitschakelen)
  • Vingertoetsbediening
  • Volledig QWERTY-toetsenbord
  • Gebruik van capacitieve stylus mogelijk
Hardware
Energiebeheer
BP-4L 1500 mAh Li-Ion-batterij
Spreektijd (maximaal):
GSM 14 uur en 48 minuten
WCDMA 7 uur en 30 minuten
Standby-tijd (maximaal):
GSM 681 uur
WCDMA 744 uur
Afspeeltijd video (H.264 720 p, 30 fps, maximaal): 9 uur
Opnametijd video (H.264 720 p, 25 fps, maximaal): 4,7 uur
Afspeeltijd muziek (offline, maximaal): 75 uur

Geheugen
Sleuf voor MicroSD-geheugenkaart, hotswap, max. 32 GB
Werkfrequentie
GSM/EDGE 850/900/1800/1900
WCDMA 850/900/1700/1900/2100
Automatisch schakelen tussen WCDMA en GSM-banden
Vluchtmodus

Gegevensnetwerk
GPRS/EDGE klasse B, multislot klasse 33
HSDPA Cat9, max. snelheid tot 10,2 Mbps, HSUPA Cat5 2,0 Mbps
WLAN IEEE802.11 b/g/n
Capaciteit om dienst te doen als datamodem
Mogelijkheid om te gebruiken als mobiele Wi-Fi-hotspot
Ondersteuning voor MS Outlook-synchronisatie van contactpersonen, agenda en notities.

Connectiviteit
Bluetooth 3.0
Laadaansluiting van 2 mm
Micro USB-aansluiting en lader
High-Speed USB 2.0 (micro-USB-aansluiting)
USB On-the-Go
3,5 mm AV-aansluiting met ondersteuning voor tv-uitgang
FM-radio

Software en toepassingen
Softwareplatform en gebruikersinterface
Symbian Anna
Java Runtime 2.2 for Symbian
Qt 4.6.2, Web Runtime 7.2
HTML 4.1
Software altijd up-to-date met firmware Over the Air (FOTA) en Over the internet (FOTI) en onafhankelijke applicatielevering
Flash Lite 4.03
OMA DM 1.2, OMA Client provisioning 1.1

Persoonlijk informatiebeheer (PIM)

Gedetailleerde contactgegevens
Agenda
Takenlijst
Aantekeningen
Recorder
Rekenmachine
Klok
Ondersteuning voor MS Outlook-synchronisatie van contactpersonen, agenda en notities

Toepassingen
Belangrijkste toepassingen: Agenda, Contacten, muziekspeler, internet, berichten, foto's, Ovi Store, Kaarten, Video's, WebTV, Office document editors, Video en foto-editor, E-mail, Radio
Computertoepassingen: Nokia Ovi Suite, Nokia Ovi Player

Communicatie
E-mail en messaging
Eenvoudig te gebruiken e-mail-client met bijlage-ondersteuning voor afbeeldingen, video's, muziek en documenten .doc, .xls, .ppt, .pdf, .zip
HTML e-mail-ondersteuning
Gebundelde e-mail-client voor meerdere protocollen: Yahoo!® Mail, Gmail™, Windows Live™, Hotmail en andere populaire POP/IMAP-diensten, Mail for Exchange
Bewerken van Office-documenten
E-mail web-widget voor startscherm
Ondersteuning van Microsoft Communicator Mobile
IM-clients beschikbaar in de Ovi Store
Gebundelde MMS/SMS-editor
Conversatieweergave voor sms

Oproepenbeheer
Contacten: geavanceerde database voor contactpersonen met ondersteuning voor meerdere telefoon- en e-mailgegevens per invoer met miniatuurafbeeldingen en videoclips
Slim kiezen om snel telefoonnummers te vinden
Snelkiezen, kiezen via spraakherkenning (afhankelijk van luidspreker) en spraakbediening
Lijsten van gekozen nummers, en ontvangen en gemiste oproepen
Conference calls
Geïntegreerde handsfree luidsprekers
Videogesprek

Delen en internet
Surfen en internetten
Surfen op internet met weergave van originele webpagina's
Surfen op internet met touchbediening
Ondersteunde markup-talen: HTML, XHTML, MP, WML, CSS
Supported protocols: HTTP v1.1, WAP
Ondersteuning van TCP/IP
Visuele geschiedenis, HTML en JavaScript-ondersteuning
Flash Lite 4 ondersteunt het merendeel van Flash Player 10.1 content
Nokia Mobile Search
RSS reader
Ondersteuning voor het streamen van video
Gebundelde toegang vanaf het startscherm voor Facebook en Twitter met Nokia Social Client by Ovi
Weergave van sociale netwerkprofielen bij contacten
Uploaden en bekijken van foto's en video's en locaties met Nokia Social Client by Ovi

Navigatie
Gps en navigatie
Geïntegreerde gps, A-gps-ontvangers
Ovi Kaarten met gratis auto- en voetgangersnavigatie
Wi-Fi netwerkpositionering
Kompas en accelerometer voor correcte oriëntatie van kaarten op het scherm
Download kaarten direct op je toestel via WLAN
Gebruik Nokia Ovi Suite om gratis de nieuwste landkaarten via Ovi Kaarten te downloaden
Open relevante lokale content
Deel je realtime locaties met opmerkingen
Kijk welke evenementen bij jou in de buurt georganiseerd worden
Merkgidsen voor Reizen, Restaurants, Weer en Hotels

Fotografie
Camera
8 megapixelcamera
Full Focus
Tot 2x digitale zoom voor foto's
Tweede camera voor videogesprekken (VGA, 640 x 480 pixels)

Overige
Sleuf voor MicroSD-geheugenkaart, hotswap, max. 32 GB
High-Speed micro USB-aansluiting voor computer

Beelden vastleggen
Afbeeldingsindelingen: JPEG/EXIF
Automatisch opslaan van de locatie (Geotagging) van afbeeldingen en video's
Foto's worden automatisch in de juiste richting genomen
Pinch-to-zoom in foto-viewer
Foto's bekijken als tag cloud, per maand, in een album of als diavoorstelling
Foto-editor

Video
Videocamera's
Hoofdcamera
8 megapixels
HD-kwaliteit met 720 p resolutie
Maak 16:9-video's in HD en 4:3 aspectratio voor afspelen in 4:3
Video-opname in 720 p 25 fps met codecs H.264
Instellingen voor scène, videolicht, witbalans, kleurtoon
Tweede camera VGA voor videogesprekken

Videocodecs en indelingen
H.264 (base profile, main profile, high profile), MPEG-4, VC-1, Sorenson Spark, Real video 10
Streaming: H.264, Flash Lite 4 (Flash 10 compatibiliteit voor video), On2 VP6, Sorenson Spark

Video's delen en afspelen
HD 720 p Videoweergave op HD-T
Video afspelen: Maak video's via de 3,5 mm AV-aansluiting
Ondersteuning voor downloaden, streaming en progressief downloaden
Software voor videobewerking
Videotoepassing: collectie opgeslagen video's
On-demand WebTV-widgets om lokale en wereldwijde internet streaming TV te bekijken
Ondersteuning voor Flash-video
YouTube browsing en streaming
Ondersteuning voor videogesprekken (WCDMA-netwerkdiensten)

Muziek en audio
Muziekfuncties
Gebruikersinterface waarbij je door de albums in je muziekcollectie bladert door over het scherm te vegen
Nokia Muziekspeler
Ovi Music store
Audiocodecs: MP3, WMA, AAC, eAAC, eAAC+, AMR-NB, AMR-WB
Bitsnelheid tot 320 kbps
DRM-ondersteuning WM DRM, OMA DRM 2.0

Radio
Stereo FM-radio met RDS (87.5-108 MHz/76-90 MHz)

Gaming
Gaming
Gebruik het touchscreen om games te spelen
Speciale grafische processor met OpenGL 2.0 voor 3D-graphics
Java games
Gebruik de accelerometer om games te spelen

Tips en aanvullende informatie altijd welkom!

[Voor 5% gewijzigd door Wietsee. op 18-02-2012 17:36]

Web Enrichment

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:12
Moet binnenkort ook mijn abonnement verlengen en laat nu net dit toestel uitkomen.

Ben op het moment in het bezit van een E51 en bevalt eigenlijk nog best maar begint uit elkaar te vallen. Zat eigenlijk te denken aan een E72, maar nu deze uitkomt is het wel erg intressant.

Enige nadeel wat ik zo snel zie is de prijs: zo'n 350 euro.
Vind het ook een prachtig toestel, maar eerst moet m'n budget is wat groeien...

Web Enrichment

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Als E72 gebruiker zit er binnenkort wellicht ook weer een toestel-upgrade aan te komen. Enige nadeel van de E72 (en vermoedelijk deze ook) is dat dat persoonlijk het scherm te klein is om enigzins een goede browsing experience te hebben. Neig zelfs naar ios/andoid :(

• wmeester
r0el schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 13:23:
Als E72 gebruiker zit er binnenkort wellicht ook weer een toestel-upgrade aan te komen. Enige nadeel van de E72 (en vermoedelijk deze ook) is dat dat persoonlijk het scherm te klein is om enigzins een goede browsing experience te hebben. Neig zelfs naar ios/andoid :(
En daarom is deze E6 zo geweldig, heeft een resolutie van 640x480!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
wmeester schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 13:31:
[...]

En daarom is deze E6 zo geweldig, heeft een resolutie van 640x480!
Pixels zeggen niet alles he! je kan wel veel pixeltjes hebben..maar het moet ook weer niet te klein worden op dat schermpje..anders kun je het nog niet lezen :P
Mijn n97 mini heeft iets van 3"? met 640x360..en ik vind het vaak best wel lastig nog.
Neemt niet weg dat ik dit echt een schitterend toestel vind die hoog op het verlanglijstje staat, eigenlijk een bb maar dan zonder bb abbo :P

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:54
Ik heb nu een iPhone 3GS en had hiervoor een E71. Ik kan nu verlengen en overweeg serieus dit toestel. Nadeel voor mij is dat ik dan de uitwisseling tussen iPhone, iPad en iMac een beetje om zeep help. Maar een fysiek tobo en goede accuprestatie zijn ook wat waard. Ben benieuwd wat ie kost met een eenjarig abo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:32
Dit lijkt mij een zeer fijn toestel, heb nu een Android gsm, maar vond mijn Nokia E65 nog altijd het beste toestel, wat zich ook vertaald heeft in het feit dat ik de E65 veruit het langste in gebruik heb gehad (over 2 jaar, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Sony Ericsson X10 mini pro, wat ik welgeteld binnen 2 maanden zat was).

De Nokia E6 zou uit moeten komen in Q2 van dit jaar, dat lees ik als 1-04 t/m 30-06. Nokia heeft al eerder deze week medegedeeld dat o.a. de E6 al uitgebracht is, maar op de PW zie ik het niet terug. Levertijd onbekend en levertijd langer dan 2 weken.

Heeft iemand al iets meer over de leverdatum kunnen vinden? Google is your best friend, maar zelfs die weet het niet...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:13

Acties:
  • 0Henk 'm!
Technerd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 09:06:
Heeft iemand al iets meer over de leverdatum kunnen vinden? Google is your best friend, maar zelfs die weet het niet...
@Technerd, afgelopen woensdag een reactie gehad van een officiële Nokia Care medewerker, hij deelde mij het volgende mee:
"Beste Wietsee, De E6 wordt begin Juli verwacht en werkt op Symbian Anna. Dit zal nog jaren worden ondersteund, dus maak je geen zorgen. Tevens hoop ik dat WP je verwachtingen gaan overtreffen. gr. Mike"
Dat de Nokia E6 op Symbian Anna draait wist ik uiteraard al, maargoed :).

Web Enrichment

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KrazyJay
Wietsee. schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 18:47:
[...]

@Technerd, afgelopen woensdag een reactie gehad van een officiële Nokia Care medewerker, hij deelde mij het volgende mee:

[...]

Dank voor de mededeling.

Zie dat de prijzen in PW flink gedaald zijn, rond de €340 nu. Ik dacht alleen dat die dingen volgens Nokia voor €360 excl. belastingen verkocht gingen worden... Is dit een pre-sale actie ofzo?

Een polletje zou trouwens wel leuk zijn, welke kleur er gekozen wordt. Ik zou voor zilver gaan, btw 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:13

Flappiewappie

Hier nog meer

Wietsee. schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 18:47:
[...]

[...]

Voor mij ook de zilveren!

Dit gaat een hele leuke worden, ben groot van van de e71 en touch screen toestellen zijn toch iets teveel gadgets voor mij. Moet wel gewoon een telefoon blijven. Ben nu aan het twijfelen tussen een Blackberry en deze E6.

Hier staat wat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 394009
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Ik heb nog bijna een jaar voor verlenging en heb nu een E72. Gezien de WP7 (waar ik niks in zie, te dichtgetimmerd) move zat ik aan Android te denken maar deze is wel heel erg mooi. En eindelijk fatsoenlijk wat intern geheugen. Ben benieuwd wat die in april 2012 nog kost.

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:54
Technerd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 19:48:
Zie dat de prijzen in PW flink gedaald zijn, rond de €340 nu. Ik dacht alleen dat die dingen volgens Nokia voor €360 excl. belastingen verkocht gingen worden... Is dit een pre-sale actie ofzo?
Dat wordt een mooie prijs met een eenjarig abo.

Off-topic:
Voor mij nteressant om verder te onderzoeken. Eerst eens kijken of synchronisatie met de kalender van de iMac gaat. Of weet iemand dat hier meteen te vertellen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:13

Flappiewappie

Hier nog meer

Net bericht ontvangen van Vodafone dat ze hem gaan releasen begin Juli. Dat kan wel kloppen zo kijkend naar dat de lossen ongeveer eind Juni (waarschijnlijk import) binnen komen.

Adviesprijs stond daar wel op 439,-....

Hier staat wat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-05 18:24
Interessant, mijn vrouw wilt deze telefoon en ik zoek ook nog een leuke telefoon als opvolger voor mijn N97 Mini. Ik wil niet veel bijbetalen dus ik ben benieuwd hoe duur dit toestel zal zijn bij verlenging.
pietr schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 13:08:
[...]Off-topic:
Voor mij nteressant om verder te onderzoeken. Eerst eens kijken of synchronisatie met de kalender van de iMac gaat. Of weet iemand dat hier meteen te vertellen?
Met de N97 Mini gaat syncen op mijn MacBook Pro prima met iSync. Je kan dan iCal en je Address Book prima syncen.

[Voor 49% gewijzigd door nadroJ op 06-06-2011 09:44]

Canon, Apple & Samsung spul

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KrazyJay
Prijzen zijn weer wat gestegen, rond de €360 nu, wat iets meer marktconform is, maar wel jammer. Zal het weer gaan dalen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Flappiewappie schreef op maandag 06 juni 2011 @ 08:42:
Net bericht ontvangen van Vodafone dat ze hem gaan releasen begin Juli. Dat kan wel kloppen zo kijkend naar dat de lossen ongeveer eind Juni (waarschijnlijk import) binnen komen.

Adviesprijs stond daar wel op 439,-....
En met Vodafone loop je dan nog het risico dat je een crippled branded versie krijgt voor die prijs... Laten we hopen dat Nemesis de productcode van dit model ook kan aanpassen.

• lucknopfler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 12:26
Die toetsen naast de grote knop in het midden, zijn dat drukbare toetsen of van die aanraak toetsen?

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 19:03
Dit lijkt me echt een super telefoon. Ik hoef eigenlijk niet perse een smartphone (ik heb gewoon internet op mijn pc en ben de pats-leeftijd voorbij), maar het toetsenbordje lijkt me vet handig voor smsen. :)
De e7 leek me eerst ook super, maar daar kan geen SD kaart in, die kan je alleen met usb opladen (ik heb nog een paar 'gewone' Nokia laders, dus liever ook die mogelijkheid) en het lijkt me toch praktischer het toetsenbordje direct beschikbaar te hebben dan voor elk smsje je hele telefoon uit te moeten klappen. Of denk ik te moeilijk? ;)

Signature

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Als je het toestel alleen wilt gebruiken voor SMS, kan je net zo goed de C3 nemen :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

• KrazyJay
Als je een goede telefoon zoekt, zou ik je eerder de E5 dan de C3 aanraden omdat in de Phonehouse in België een actie loopt om met inruil van je oude gsm (+lader en batterij, moet werkend zijn inclusief werkend scherm) je de Nokia E5 kan kopen voor 159€. Dat zijn wel de gangbare AZERTY-toetsenborden, maar als je belg bent is dat normaal.

In NL zijn ze volgens de PW ongeveer 175 Euro. Het scherm van de E5 is wel van een kleinere resolutie, nl hetzelfde als de E71, E72, C3 ed, kan een minpuntje zijn bij het internetten. Positief tov de C3 is dan dat er 3G enzo opzit :)

[Voor 4% gewijzigd door KrazyJay op 11-06-2011 08:40]

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-05 21:53
Technerd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 08:39:
Als je een goede telefoon zoekt, zou ik je eerder de E5 dan de C3 aanraden omdat in de Phonehouse in België een actie loopt om met inruil van je oude gsm (+lader en batterij, moet werkend zijn inclusief werkend scherm) je de Nokia E5 kan kopen voor 159€. Dat zijn wel de gangbare AZERTY-toetsenborden, maar als je belg bent is dat normaal.

In NL zijn ze volgens de PW ongeveer 175 Euro. Het scherm van de E5 is wel van een kleinere resolutie, nl hetzelfde als de E71, E72, C3 ed, kan een minpuntje zijn bij het internetten. Positief tov de C3 is dan dat er 3G enzo opzit :)
Nog groter nadeel is dat de E5 Symbian S60 bezit en deze E6 werkt op Symbian^3. Betere ondersteuning voor widgets en apps. Mn vorige telefoon (E71) typte echt razendsnel en veel fijner dan de huidige N8. Ik hou deze telefoon in de gaten :)

• Exar
jens17 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 12:24:
[...]

Nog groter nadeel is dat de E5 Symbian S60 bezit en deze E6 werkt op Symbian^3. Betere ondersteuning voor widgets en apps. Mn vorige telefoon (E71) typte echt razendsnel en veel fijner dan de huidige N8. Ik hou deze telefoon in de gaten :)
Precies! Touchscreen erbij is voor mij meer een aardigheidje, dus ik heb de E5 echt wel overwogen.... maar ik denk dat Symbian^3 me toch wat langer een beetje up-to-date telefoon zal geven (ik wil er echt wel meerdere jaren mee kunnen doen!). Ik zei al dat ik niet perse een smartphone hoef, maar ik denk dat als ik de E6 heb, dat ik dan over de wifi thuis en op het werk best wel wat widgets en apps zal gebruiken (weet nog niet of het ook nuttig is, maar ok).
Overigens wordt ie bij mij voor een groot deel door de werkgever gesubsidieerd, voordat iemand zegt waarom een telefoon van 400 Euro kopen als je al die zooi niet boeiend vindt. ;)

Edit: ohja, en ik vind de E6 mooier, en volgens mij is ie ook veel degelijker/steviger gemaakt dan de E5 (E5 is meer plastic vergeleken met de E6).

[Voor 8% gewijzigd door Exar op 11-06-2011 13:32]

Signature

• KrazyJay
Ik ga zelf ook voor de e6, eindelijk het perfecte Nokiatoestel (imo) maar misschien een beetje laat...

Maar het argument van PinokkioTV om een C3 te nemen vind ik niet goed, de meerwaarde van de e5 ten opzichte van de c3 is het waard. De e6 is tov de e5 en c3 minder value for money vanwege de nieuwigheid en de e5 is, zou ik bijna zeggen, eol.

Voor mij gaat het nog steeds de E6 zijn..

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
De aanbeveling voor een C3 was niet geheel serieus, hoewel de C3 voor iemand die alleen wil bellen en SMS-en met een qwerty-tobo, prima voldoet. En dat voor nog geen € 100,00 :)

Mijn vrouw heeft een C3 en is er helemaal happy mee. Zelf vind ik het wat minder, de volgende wordt een E6-achtige telefoon zodat ze ook kan Whatsappen :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

• Exar
PinokkioTV schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 15:23:
De aanbeveling voor een C3 was niet geheel serieus, hoewel de C3 voor iemand die alleen wil bellen en SMS-en met een qwerty-tobo, prima voldoet. En dat voor nog geen € 100,00 :)
Ach, de E6 gaat me denk ik na subsidie zo'n 130,- netto kosten... :9

Maar inderdaad, zonder die fijne subsidie zou ik vast voor een C3 of E5 gaan. :)
Ik heb al jaren een Nokia 6300 en die doet 't eigenlijk nog prima (behalve dat 't stekkertje van de oplader er nooit echt goed in zit, da's wel irritant). :+

Signature

• KrazyJay
Trouwens, de zilveren E6 staat dubbel in de PW en is daar ongeveer even duur als de witte en de zwarte variant.

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-04 18:46
Ik ga waarschijnlijk de witte E6 kopen, maar ik ben bang dat de toetsen vies zullen worden (vergelen). Denken jullie dat dit daadwerkelijk zou kunnen gebeuren?

Bedankt

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Niet zo gauw, denk ik, maar dat hangt ook van een aantal factoren af, o.a. of je (veel) rookt.
Mijn witte N97 is nu bijna twee jaar oud en nog net zo wit, als toen hij nieuw was.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KrazyJay
Ik dacht dat het vooral witte plastics met weekmakers waren die vergeelden.. wel opletten met krassen, die vullen zich snel met vuil en dat wordt zwart.

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:23
Ik heb al vele jaren verschillende Nokia's gebruikt, tot grote tevredenheid. Deze telefoon ziet er ook weer geweldig uit, alleen vind ik het toch jammer dat het voordeel van de E6 tov concurrentie zoals de nieuwe BB vooral in de prijs lijkt te gaan zitten. De nieuwe BB komt met een veel snellere cpu. En symbian, het werkt prima maar van alle moderne smartphone Os'en is het wel de minste in de rij toch? Hoe zit het met de beschikbaarheid van what's app etc voor symbian anna? Ik kijk even in de ovi store en dan zie ik een NS app waarover enkel klachten zijn, is er iemand die momenteel symbian gebruikt; is er reeds een ns app of een 9292ov app?

Een voordeel van deze Nokia tov de concurrenten is wel dat je waarschijnlijk een exclusievere telefoon hebt dan de bb's waar je over struikelt, en je zit niet vast aan een BIS internet abonnement, dat scheelt natuurlijk wel in de kosten. Ik ben erg benieuwd naar de uiteindelijke prijzen icm een abonnement, ik hoop dat er een flink financieel voordeel is tov de Blackberry's, dan ben ik wel over te halen ;)

• nadroJ
WhatsApp zal er vast wel zijn. Ik weet niet of de huidige WhatsApp op Anna zal draaien, ik vermoed van wel. De NS app heb ik nooit gebruikt. Als ik trein info wil hebben gebruik ik de mobiele site van de NS. Dat werkt als een trein ;)

Ben ook benieuwd naar de uiteindelijke prijs en de reviews. Symbian doet het prima, maar de gebruiksvriendelijkheid tov iOS, Android wordt als zeer slecht ervaren. Als je een doorgewinterde Symbian gebruiker bent dan maakt het eigenlijk niet zo veel uit.

• lucknopfler
Here's a detailed overview of the new Symbian Anna equipped, Nokia E6, from Clinton Jeff of http://zomgitscj.com and Vaibhav Sharma of http://thehandheldblog.com.

YouTube: ‪Nokia E6 Review‬‏

• KrazyJay
bear87 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 13:58:
[...]

Hoe zit het met de beschikbaarheid van what's app etc voor symbian anna? Ik kijk even in de ovi store en dan zie ik een NS app waarover enkel klachten zijn, is er iemand die momenteel symbian gebruikt; is er reeds een ns app of een 9292ov app?

[...]
Whatsapp is beschikbaar voor Symbian^3, dus voor Anna zal het er ook wel zijn, misschien niet direct, maar ik verwacht niet anders dan ondersteuning.

Qua apps is er wel wat te vinden over het Nederlandse OV. Maar op de Nokia E65 en 5800xm werken de websites lekkerder.

• Karel17
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:43
Technerd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 07:35:
[...]

Whatsapp is beschikbaar voor Symbian^3, dus voor Anna zal het er ook wel zijn, misschien niet direct, maar ik verwacht niet anders dan ondersteuning.

Qua apps is er wel wat te vinden over het Nederlandse OV. Maar op de Nokia E65 en 5800xm werken de websites lekkerder.
Het lijkt me dat Anna qua OS-structuur weinig zal veranderen. Nokia zou zichzelf in de vingers snijden als de huidige apps ineens NIET zouden werken.

Verder is er nog geen app voor OV9292, wat ik ook wel slecht vindt. Maar er is wel een NS application die goed draait, weliswaar wat traag op de N8 maar hij doet :) Website van OV9292 doet inderdaad goed genoeg.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• Niet online
Karel17 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:14:
Het lijkt me dat Anna qua OS-structuur weinig zal veranderen. Nokia zou zichzelf in de vingers snijden als de huidige apps ineens NIET zouden werken.
Nou ja, je weet niet zeker hoe ze met de vergrote schermresolutie omspringen natuurlijk. En TomTom, die het op mijn E51 en E71 prima deed, heeft kuren op de E72: het toetsenbord wordt niet goed herkend, hij reageert alsof de toetsen waar ook cijfers op staan een T9 keypad vormen. Weird maar wel nog bruikbaar als je dat eenmaal doorhebt.

TomTom is ideaal om bij een adres waar je de spelling niet van kent dat uit te zoeken, dat doet Nokia Maps echt heel slecht.

• KrazyJay
Net mailtje gehad van Centralpoint, hij is leverbaar! Volgens de Pricewatch zijn er nu meerdere webshops met voorraad. Shop on!

• Only
  • Niet online
kijk, dat is goed nieuws! Eens kijken of ik deze komende dagen een winkel kan vinden om hem even vast te houden!

• lucknopfler
Leverbaar en nog geen enkele degelijke review op internet te vinden. Jammer, want ik ga niet graag over één nacht ijs bij een nieuwe mobiel. Als iemand een review tegenkomt, graag hier posten.

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:23
Hmm, voor alsnog kost een BB9780 hetzelfde als deze E6, ik hoop dat de prijs nog flink onder de BB gaat zitten, in de review die ik las had men het over een goede comeback van symbian, maar tegelijkertijd had men het over 'symbian is on a death end' en als je dan voor dezelfde prijs een BB hebt..tsja. Even afwachten nog denk ik, deze prijs kan beter!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
bear87 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 22:18:
Hmm, voor alsnog kost een BB9780 hetzelfde als deze E6, ik hoop dat de prijs nog flink onder de BB gaat zitten, in de review die ik las had men het over een goede comeback van symbian, maar tegelijkertijd had men het over 'symbian is on a death end' en als je dan voor dezelfde prijs een BB hebt..tsja. Even afwachten nog denk ik, deze prijs kan beter!
Prijs is nagenoeg gelijk, dat is niet verkeerd voor een net gelanceerde telefoon. IMO is Symbian net zo dood als Blackberry OS, omdat ook RIM met QNX bezig is met een compleet nieuw OS. Althans, ik denk dat je daar op doelt. Na een aantal video's gezien te hebben denk ik toch dat ik zal kiezen voor de Bold 9900, ik vind het algehele OS van de E6 net tekort schieten o.a. als het gaat om de renderspeed van de webbrowser (zoomen en scrollen) en pinch-to-zoom in de picture gallery. De 9900 zag er in ieder geval sneller uit.

• Karel17
dreester schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 23:13:
[...]

Prijs is nagenoeg gelijk, dat is niet verkeerd voor een net gelanceerde telefoon. IMO is Symbian net zo dood als Blackberry OS, omdat ook RIM met QNX bezig is met een compleet nieuw OS. Althans, ik denk dat je daar op doelt. Na een aantal video's gezien te hebben denk ik toch dat ik zal kiezen voor de Bold 9900, ik vind het algehele OS van de E6 net tekort schieten o.a. als het gaat om de renderspeed van de webbrowser (zoomen en scrollen) en pinch-to-zoom in de picture gallery. De 9900 zag er in ieder geval sneller uit.
Wacht nog even op de Symbian update genaamd Anna, belooft verbetering. Mits je een nokia fan bent :P

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-05 11:53
Batterijduur gaat bij mij de doorslag geven. Was zeer tevreden met mijn e71. Alles daarna (iPhone 3GS, Samsung i8910, Palm Pre) was prima, maar haalde het niet kwa batterijduur. Ik wil minimaal 24 uur bij matig gebruik. Ben benieuwd welk effect het touchscreen hierop zal hebben.

• KrazyJay
coenox schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 00:00:
Batterijduur gaat bij mij de doorslag geven. Was zeer tevreden met mijn e71. Alles daarna (iPhone 3GS, Samsung i8910, Palm Pre) was prima, maar haalde het niet kwa batterijduur. Ik wil minimaal 24 uur bij matig gebruik. Ben benieuwd welk effect het touchscreen hierop zal hebben.
Nokia E71:
Talk time:
- GSM up to 10 h 30 min
- WCDMA up to 4 h 30 min
Standby time:
- GSM up to 17 days
- WCDMA up to 20 days

Nokia E6:
Talk time:
- GSM up to 14 h 48 min
- WCDMA up to 7 h 30 min
Standby time:
- GSM up to 681 h
- WCDMA up to 744 h

E6 zou dus op alle bovengenoemde vlakken ongeveer 50% langer meegaan, oftewel, bij hetzelfde gebruik zou de Nokia E6 nog 33% batterij overhebben op het moment dat de E71 gaat slapen. Ik neem aan dat Nokia nog steeds op dezelfde manier benchmarkt, dus als je de werkelijke gebruiks- en standbywaarden van de E71 weet, kan je die van de E6 ook schatten...

Bron: europe.nokia.com

• dreester
  • Niet online
Karel17 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 23:50:
[...]

Wacht nog even op de Symbian update genaamd Anna, belooft verbetering. Mits je een nokia fan bent :P
Symbian Anna wordt standaard geleverd met de E6, misschien bedoel je Belle? ;) Ik vraag mij af hoe Nokia bijv. de renderspeed van browser nog kan optimaliseren met software updates. IMO zou de hardware er op zeker moment ook aan moeten geloven.

• Only
  • Niet online
Nog even moeten zoeken naar de hoeveelheid RAM..maar die is toch weer aan de krappe kant hoor..
Ik heb nu een N97 mini met 256 MB en die loopt regelmatig vol..en nu zie ik dat de E6 dus evenveel geheugen heeft, had toch eigelijk wel minstens 512 gehoopt..

• Apaat
  • Laatst online: 24-05 13:07
Ze gaan de Nokia E6 nu via de Nederlandse Discovery Zone door consumenten laten testen! Ziet er dus naar uit dat ze hem zeer snel in NL willen uitbrengen.

Anoniem: 342476

Apaat schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 15:13:
Ze gaan de Nokia E6 nu via de Nederlandse Discovery Zone door consumenten laten testen! Ziet er dus naar uit dat ze hem zeer snel in NL willen uitbrengen.
Hij is al uit in Nederland. Gister hier op het werk de eerste exemplaren in het zilver mogen ontvangen. Helaas (te) weinig tijd om er mee te spelen, maar de eerste indruk is goed. Ben zelf E72 gebruiker, maar dit wordt wrschnlk op korte termijn de opvolger (maar dan in 't zwart).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Only schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:25:
Nog even moeten zoeken naar de hoeveelheid RAM..maar die is toch weer aan de krappe kant hoor..
Ik heb nu een N97 mini met 256 MB en die loopt regelmatig vol..en nu zie ik dat de E6 dus evenveel geheugen heeft, had toch eigelijk wel minstens 512 gehoopt..
Ik dacht dat de N97 (Mini) maar 128mb ram hadden, de mini had wel meer geheugen voor apps enz dan de gewone n97.

Pc build in progress: Evolv Shift Air/X570/32gb 3600CL16/RTX2070s/500gb Samsung Evo/2tb Intel 660p/Bequiet SFX-L 600w - RTX3000/Ryzen 4000 here i come

• Only
  • Niet online
Nee..de normale heeft echt niks..maar de mini heeft 256..maar tis echt peanuts hoor..
Beetje browsen en dan loopt hij vaak al vol...dus ben benieuwd of de E6 daar iig efficiënter mee kan omgaan..
Maar als ik het N8 topic lees heb ik daar mijn twijfels al over..

• Karel17
In principe is de E6 een E71/72 met Symbian Anna erop.

Zijn er behalve het grotere touchscreen en de camera nog meer concessies ten opzichte van de N8? Heb de specificaties naast elkaar gehouden en kon er verder geen vinden.

De E71 typte echt veel fijner, veel sneller zonder fouten. QWERTY op de N8 werkt voor mij in ieder geval niet.

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:36
Ik heb er vandaag 2 besteld als opvolger van de E72.
Ben benieuwd, zal mijn bevindingen binnenkort wel even hier neer zetten.

• Only
  • Niet online
Ik ben benieuwd, ik heb wel paar kleine vraagjes voor als je hem binnen hebt!
Ik wacht zelf nog even denk ik, ik hoop dat hij nog iets in prijs zakt richting de 300.

• Exar
Ik heb 'm ondanks mijn getwijfel toch ook maar besteld. Mijn eerste smartphone! :D (heb nu een Nokia 6300 :+)
Ik vind ~350 een zeer redelijke prijs voor deze telefoon, ik had meer iets van 400-450 verwacht, dus ik ben al blij. :)
Ik ben benieuwd of de degelijkheid zo goed is als ik verwacht.

Signature

• bjwild
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:31
Ik heb een raar probleem met dit toestel zakelijk.
Directeur wil zijn mail via exchange ophalen dus had hij de instellingen van zijn oude E71 overgenomen maar bleef steeds melden dat de info onjuist was.

Nu stel ik het in als beheerder met ook de juiste instellingen en werkt het ook niet terwijl op de oude e71 het prima werkt.

Iemand anders dit probleem tegengekomen dat Exchange mail instellen niet goed werkt?

• gbischof0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-05-2018
Ben een trotse bezitter van een E6 na bijna twee jaar een E72 te hebben gehad. Voordat ik de E6 ging kopen wist ik dat ik niet veel moest verwachten want zoals het al eerder is aangegeven, een E6 is in principe een E72 maar dan met Symbian Anna (moet er wel toevoegen dat Symbian Anna ook verdacht veel lijkt op Symbian 2).

De vraag is dan of het de moeite waard is om een E6 te kopen ook al heb je een E72.

Laat ik het eerst over de telefoon hebben en daarna over Symbian Anna.

De E6 ziet er beter uit als de E72 en is beter in elkaar gezet. De camera is beter afgewerkt in de E6. Er zijn geen fabricage fouten. Wat wel minder is, is dat de rand van de navi toets eruit steek. Het ziet er niet mooi uit, maar het maakt het navigeren wel makkelijker, aangezien je een dikke toets heb. Ik vind een camera op een telefoon persoonlijk onbelangrijk, maar de 8MP camera van de E6 geeft wel mooie beelden. Ik heb de twee telefoons naast elkaar gezet om zo de camera te vergelijken. Camera kwaliteit van de E6 tov de E72 is stukken beter.

Wat ik echt een grote toevoeging vind van de E6 is de touchscreen. Het werkt fijneloos. Zoals een Iphone. Het maakt alles makkelijker. De touschreen icm het bar toetsenbord is de perfecte combinatie. De 600mhz processor merk ik pas als ik de os gebruikt. Dus laat ik het nu maar over de os hebben.

Er is niks speciaals aan symbian Anna (persoonlijke mening). Vooral als je de nokia e72 had. Het ziet er makkelijker en mooier uit maar je moet niet veel verwachten. Wat wel weer zo is, is dat echt heel soepel loopt. Ik heb in vergelijking met de E72 nouwelijks iets hoeven te doen om mijn telefoon in te stellen. Soms zat ik een tijdje te kutten met de E72. Bij de E6 heb ik dat (nog) niet gehad. OVI maps ziet er ook anders(beter en mooier) uit.De combinatie tussen de touchscreen, snellere cpu en symbian anna, maakt de gebruikservaring echt heel goed is. Deze combinatie is alleen al genoeg om deze toestel te kopen.

Jammer is dat je deze keer geen hoesje erbij krijgt.

Ik denk dat de mensen die een E72 in bezit hadden, nog blijer zullen zijn met een E6. En dat het ook de moeite waard is om er een aan te schaffen. toen de e72 uit kwam, liep symbian 2 wel achter. Symbian anna niet. Dat je niet al de applicaties heb net als ios en androïde deert een Nokia e72 bezitter denk niet. Nogmaals, je moet niet verwachten dat je iets revolutionaire in handen krijgt. Maar gewoon een e72, met de mogelijkheden van nu.

PS op foto's vind ik persoonlijk de e6 in het zwart het mooist. In het echt is de e6 in het zilver het mooist. Is natuurlijk een persoonlijke smaak, maar als er mensen zijn die net als ik ook twijfelen tussen de kleuren, dan raad ik jullie aan om het in het zilver te nemen.

• Niet online
De 600mhz processor
680MHz. De E72 heeft een 600MHz CPU.
Ik heb in vergelijking met de E72 nouwelijks iets hoeven te doen om mijn telefoon in te stellen.
Ik hoop dat mailboxen instellen met de hand nog steeds gaat, zoals in de E71 vanzelf en in de E72 met enige moeite? Want ik heb er totaal geen behoefte aan dat mijn mail via Nokia servers loopt.

Anoniem: 412476

Ik heb sinds 2 dagen ook de E6, na jaren de 88** reeks gehad te hebben. Ben tot nu toe ook erg tevreden, alleen... notification light (onder de navi) doet het bij mij niet goed (wel aanwezig, maar zeer zwak - alleen in een pikdonkere kamer is het waarneembaar), na wat gezocht te hebben op het net heb ik gelezen dat wel meerdere gebruikers hier last van hebben.

Zijn er ook mensen hier die de notification light niet goed kunnen zien? Zal dit opgelost kunnen worden met een wellicht toekomstige software-update of is het enkel iets wat te maken heeft met de hardware?

• nadroJ
Dit klopt, heb je deze link gelezen? http://discussions.europe...cation-light/td-p/1044367
Geen idee of een SW update het kan verhelpen. Het licht is te zwak en er zal dus meer stroom geleverd moeten worden.

[Voor 27% gewijzigd door nadroJ op 24-06-2011 23:02]

• Exar
Ik hoop dat ze de notification light kunnen fixen, want ik vind dat toch wel een belangrijke feature eigenlijk.... :|

Signature

• Only
  • Niet online
Hoe zit het met de response van het toestel? Mijn mini is aardig traag namelijk, het hoeft van mij niet instant klik daar...maar als ik een app aanklik mag het toch wel een beetje vlot aanvoelen als je me begrijpt?

• JaxTeller
gbischof0 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 19:44:
Ben een trotse bezitter van een E6 na bijna twee jaar een E72 te hebben gehad. Voordat ik de E6 ging kopen wist ik dat ik niet veel moest verwachten want zoals het al eerder is aangegeven, een E6 is in principe een E72 maar dan met Symbian Anna (moet er wel toevoegen dat Symbian Anna ook verdacht veel lijkt op Symbian 2).

De vraag is dan of het de moeite waard is om een E6 te kopen ook al heb je een E72.

Laat ik het eerst over de telefoon hebben en daarna over Symbian Anna.

De E6 ziet er beter uit als de E72 en is beter in elkaar gezet. De camera is beter afgewerkt in de E6. Er zijn geen fabricage fouten. Wat wel minder is, is dat de rand van de navi toets eruit steek. Het ziet er niet mooi uit, maar het maakt het navigeren wel makkelijker, aangezien je een dikke toets heb. Ik vind een camera op een telefoon persoonlijk onbelangrijk, maar de 8MP camera van de E6 geeft wel mooie beelden. Ik heb de twee telefoons naast elkaar gezet om zo de camera te vergelijken. Camera kwaliteit van de E6 tov de E72 is stukken beter.

Wat ik echt een grote toevoeging vind van de E6 is de touchscreen. Het werkt fijneloos. Zoals een Iphone. Het maakt alles makkelijker. De touschreen icm het bar toetsenbord is de perfecte combinatie. De 600mhz processor merk ik pas als ik de os gebruikt. Dus laat ik het nu maar over de os hebben.

Er is niks speciaals aan symbian Anna (persoonlijke mening). Vooral als je de nokia e72 had. Het ziet er makkelijker en mooier uit maar je moet niet veel verwachten. Wat wel weer zo is, is dat echt heel soepel loopt. Ik heb in vergelijking met de E72 nouwelijks iets hoeven te doen om mijn telefoon in te stellen. Soms zat ik een tijdje te kutten met de E72. Bij de E6 heb ik dat (nog) niet gehad. OVI maps ziet er ook anders(beter en mooier) uit.De combinatie tussen de touchscreen, snellere cpu en symbian anna, maakt de gebruikservaring echt heel goed is. Deze combinatie is alleen al genoeg om deze toestel te kopen.

Jammer is dat je deze keer geen hoesje erbij krijgt.

Ik denk dat de mensen die een E72 in bezit hadden, nog blijer zullen zijn met een E6. En dat het ook de moeite waard is om er een aan te schaffen. toen de e72 uit kwam, liep symbian 2 wel achter. Symbian anna niet. Dat je niet al de applicaties heb net als ios en androïde deert een Nokia e72 bezitter denk niet. Nogmaals, je moet niet verwachten dat je iets revolutionaire in handen krijgt. Maar gewoon een e72, met de mogelijkheden van nu.

PS op foto's vind ik persoonlijk de e6 in het zwart het mooist. In het echt is de e6 in het zilver het mooist. Is natuurlijk een persoonlijke smaak, maar als er mensen zijn die net als ik ook twijfelen tussen de kleuren, dan raad ik jullie aan om het in het zilver te nemen.
Waar heb jij je E6 besteld, want in sommige landen krijg je wel een hoesje erbij, als je bijvoorbeeld van gsmweb of studentmobiel besteld zijn de toestellen meestal niet uit Nederland . Weet je toevallig ook of dat hoesje apart te kopen is? En wat denk je over de witte versie dan?

[Voor 3% gewijzigd door JaxTeller op 25-06-2011 19:49]

• gbischof0
Ik heb de E6 bij de Media Markt in Den Haag gekocht. Los kost het toestel 400 euro maar icm een t mobile abonnement i300 voor 42.50 per maand (1jaar) kost het toestel 80 euro. Bij een t mobile winkel met dezelfde abonnement kost het toestel 130 euro.

Wit vond ik zwaar tegenvallen. De achterkant van een witte toestel is grijs (zelfde achterkant als een een E6 in het zilver). Dus een witte E6 is voor 50% hetzelfde als een zilveren E6. Los daarvan vind ik wit een mooie kleur voor een Mac, Wii, DS of voor een iPhone, maar bij de e6 en ook bij de e72 komt het bij mij heel erg over als een vrouwen telefoon. Wit wordt trouwens snel vies. Zwart is standaard (iedereen heeft bijna een zwart toestel), en zilver straalt klasse uit (heeft een dame in een andere winkel aan mij verteld en ik ben het totaal met haar hierover eens)

Daarnaast valt het contrast met een E6 in het wit met zwarte letters, en een E6 in het zwart met witte letters heel erg op. Bij een zilveren E6 is dat niet het geval.

Nu dat ik de E6 langer hebt, ben ik nog meer tevreden. Elke dag kom ik wel nieuwe handig feutures tegen. Het valt me ook op hoe gebruiksvriendelijk het wel niet is. Ik ging mijn telefoon vandaag vergelijken met een iPhone. Ik vond dat symbian Anna er stuk beter uit ziet dat ios en de zelfde applicaties zijn beter op symbian Anna (dan heb ik het o.a. over de facebook applicatie en de email applicatie). Ik begrijp echt niet waarom er zoveel kritiek is op symbian. Zal wel een kwestie van smaak zijn. De response is sowieso niet hinderlijk, en zou het bestempelen als snel. Moet wel toegeven dat bij de iPhone de response sneller is.

• gbischof0
Alle officiële Nokia hoesjes voor de E6 kan je vinden op bol.com.

http://www.bol.com/nl/s/a...edia_all/Nty/1/index.html

• JaxTeller
Bedankt voor je reactie. Ik twijfel nog of ik de witte of zwarte moet kopen. Weet je zeker dat wit vies wordt? want ik heb op meerdere forums gevraagd of de witte e71 of de witte e72 vies werd, en ze zeiden dat het na een jaar gebruik even wit was gebleven als toen ze het uit de doos haalden. Daarom probeer ik aan zoveel mensen te vragen of het echt vies wordt of niet, zo niet dan haal ik de witte meteen.

[Voor 62% gewijzigd door JaxTeller op 28-06-2011 16:25]

• Only
  • Niet online
Reviews komen langzaam beetje opgang, hier nog eentje van PhoneArena:
YouTube: ‪Nokia E6 Review‬‏

• Arjant2
Ik werk er nu sinds gistermiddag mee en vind het een erg prettig toestel. Enige wat ik tot nu toe heb aan te merken is het waarschuwingslampje wat dus niet/veel te zwak werkt.
Verder is het toestel lekker snel, Exchange instellen werkte in 1 keer (dat was ik bij de E72 wel anders gewend, die werkte niet lekker met outlook 2003 server).
Combinatie toetsenbord/touchscreen is even wennen (wanneer gebruik je wat) maar het werkt vrij vanzelfsprekend, pas paar keer gehad dat ik even mis zat, maar dat went snel. Dat heeft denk ook voornamelijk te maken met dat ik E71/E72 gewend ben.
To be continued over een weekje met meer ervaringen.

• Only
  • Niet online
Wat ik eigenlijk het liefst zou zien is een review met 2 symbian mobieltjes erin.
Dus de E6 met daarnaast een symbian s60v5 ofzo, en dan dezelfde apps openen en dingen doen en dan kijken of het allemaal een beetje vlotter gaat..
Misschien leuk om wat hands-on foto's van tweakers hier te posten? Met daarnaast de telefoon waarvoor ze hem hebben ingeruild ter vergelijking?

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-05 08:15
gbischof0 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 00:49:
Ik heb de E6 bij de Media Markt in Den Haag gekocht. Los kost het toestel 400 euro maar icm een t mobile abonnement i300 voor 42.50 per maand (1jaar) kost het toestel 80 euro. Bij een t mobile winkel met dezelfde abonnement kost het toestel 130 euro.

Wit vond ik zwaar tegenvallen. De achterkant van een witte toestel is grijs (zelfde achterkant als een een E6 in het zilver). Dus een witte E6 is voor 50% hetzelfde als een zilveren E6. Los daarvan vind ik wit een mooie kleur voor een Mac, Wii, DS of voor een iPhone, maar bij de e6 en ook bij de e72 komt het bij mij heel erg over als een vrouwen telefoon. Wit wordt trouwens snel vies. Zwart is standaard (iedereen heeft bijna een zwart toestel), en zilver straalt klasse uit (heeft een dame in een andere winkel aan mij verteld en ik ben het totaal met haar hierover eens)

Daarnaast valt het contrast met een E6 in het wit met zwarte letters, en een E6 in het zwart met witte letters heel erg op. Bij een zilveren E6 is dat niet het geval.

Nu dat ik de E6 langer hebt, ben ik nog meer tevreden. Elke dag kom ik wel nieuwe handig feutures tegen. Het valt me ook op hoe gebruiksvriendelijk het wel niet is. Ik ging mijn telefoon vandaag vergelijken met een iPhone. Ik vond dat symbian Anna er stuk beter uit ziet dat ios en de zelfde applicaties zijn beter op symbian Anna (dan heb ik het o.a. over de facebook applicatie en de email applicatie). Ik begrijp echt niet waarom er zoveel kritiek is op symbian. Zal wel een kwestie van smaak zijn. De response is sowieso niet hinderlijk, en zou het bestempelen als snel. Moet wel toegeven dat bij de iPhone de response sneller is.
Ik zou ermee terug gaan als ik jou was. Mediamarkt heeft laagste prijs garantie en op hun eigen site is ie dus goedkoper! €389,-

DaveD

Inmiddels een week of 2 aan het spelen met de E6 in het zwart (kleur blijft -gelukkig- een persoonlijke smaak, maar ik vind de zwarte echt veul mooier!), nadat ik eerst een E71 en een E72 heb gehad.

De E6-00 is een fijn toestel, al heb ik nog wat moiete met wennen aan het touchscreen. De standaard browser vind ik matig. Standaard lettertype is erg klein -nadeel met hyperlinks aankiezen via touchscreen- en het grotere lettertype is gelijk weer te groot. Tevens een fout in de browser: als je 'terug' kiest, dan zien alle thumbnails er hetzelfde uit, alleen de titel van de bezochte sites klopt. Ik mis t.o.v. de browser in de E72 ook de fysieke sneltoetsen voor bepaalde acties (bijv. bookmarks), dat vond ik fijner werken dan de 'knoppen' op het touchscreen. Omdat nu de terugtoets en de menutoets bovenop de website liggen, zit ik nog wel eens mis en kies een hyperlink aan i.p.v. de gewenste 'knop'. Enfin, heb nu opera geïnstalleerd en dat bevalt vooralsnog beter, al zijn hier ook tekortkomingen...
De standaard Facebook-app heb ik er na een middag weer afgegooid, die vond ik nix. Voorlopig gebruik ik Facebook via de browser.
Ben erg blij met de fysieke toets-/schermblokkering d.m.v. de schuiftoets aan de zijkant. De toetsblokkering op de E72 was m.i. waardeloos, die ging er te vaak spontaan af.

Al met al een fijn en solide toestel. Touchscreen had voor mij persoonlijk niet gehoeven, een goede trackpad (zoals in de BB Bold, en dus véél beter dan in de E72) had waarschijnlijk beter mee overweg gekund, een touchscreen doet toch net te vaak niet wat ik wil... Dat is geen E6 kwaal, maar een persoonlijke ergenis die ik met alle touchscreens heb, behalve met m'n iPad.

emreorhan schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 19:14:
[...]

Waar heb jij je E6 besteld, want in sommige landen krijg je wel een hoesje erbij, als je bijvoorbeeld van gsmweb of studentmobiel besteld zijn de toestellen meestal niet uit Nederland . Weet je toevallig ook of dat hoesje apart te kopen is? En wat denk je over de witte versie dan?
Bij de Benelux-toestellen zit standaard geen hoesje in de verkoopverpakking, alleen een thuislader, stereo-headset en USB-kabel (normale lengte).

• Arjant2
[b][message=36309619,noline]Ben erg blij met de fysieke toets-/schermblokkering d.m.v. de schuiftoets aan de zijkant. De toetsblokkering op de E72 was m.i. waardeloos, die ging er te vaak spontaan af.
OMG die had ik nog niet eens opgemerkt hehe, ik zat nog te unlocken op het touchscreen. 8)7

• JaxTeller
Anoniem: 342476 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:17:
[...]

Bij de Benelux-toestellen zit standaard geen hoesje in de verkoopverpakking, alleen een thuislader, stereo-headset en USB-kabel (normale lengte).
Erg jamer dat er standaard geen hoesje bij zit. Heb hem ook nergens apart kunnen vinden:S, hij ziet er erg handig uit.

In aanvulling op mijn eerdere verhaal: Nog een punt dat verbeterd is in de E6 t.o.v. de E72 (dus waarschijnlijk een feature is in Symbian Anna), is dat je nu meerdere agenda's -naast die van Mail for Exchange- kunt aanmaken, die niet gesynchroniseerd worden met de server. Zo blijft je Exchange schoon van bijvoorbeeld privé afspraken, maar heb je toch beide agenda's makkelijk inzichtelijk op je toestel.

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 342476 op 30-06-2011 13:38. Reden: Meerdere extra agenda's mogelijk i.p.v. 1]

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Anoniem: 342476 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 09:35:
In aanvulling op mijn eerdere verhaal: Nog een punt dat verbeterd is in de E6 t.o.v. de E72 (dus waarschijnlijk een feature is in Symbian Anna), is dat je nu meerdere agenda's -naast die van Mail for Exchange- kunt aanmaken, die niet gesynchroniseerd worden met de server. Zo blijft je Exchange schoon van bijvoorbeeld privé afspraken, maar heb je toch beide agenda's makkelijk inzichtelijk op je toestel.
Ik heb nu een E72 en sync mijn Google Calendar via Mail for Exchange (alleen de kalender, Gmail gaat via IMAP). Is het op de E6 mogelijk wel meerdere Exchange accounts (en dus kalenders) aan te maken? Bijvoorbeeld mijn privé Google Calendar en werk Exchange kalender?

• JaxTeller
Wat zou ik moeten doen zodra ik de E6 uit de doos haal? eerst 12 uurtjes ongestoord opladen? of de batterij eerst leegmaken en dan 12 uurtjes opladen?

bedankt

• gbischof0
emreorhan schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 22:09:
Wat zou ik moeten doen zodra ik de E6 uit de doos haal? eerst 12 uurtjes ongestoord opladen? of de batterij eerst leegmaken en dan 12 uurtjes opladen?

bedankt
Haha goeie. Ik twijfelde ook. Ik koos om het 8 uurtjes op te laden, tot dat een vriend kwam na een paar uurtjes en de telefoon zag liggen om het vervolgens aan te doen :(

• JaxTeller
gbischof0 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 22:35:
[...]

Haha goeie. Ik twijfelde ook. Ik koos om het 8 uurtjes op te laden, tot dat een vriend kwam na een paar uurtjes en de telefoon zag liggen om het vervolgens aan te doen :(
hahaha ow dat is jammer:P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exar
gbischof0 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 22:35:
[...]

Is dat beter voor de batterij dan? Ik krijg 'm morgen binnen, is het aan te raden eerst lang op te laden?
Staat dit in de handleiding of is dit een broodje aap verhaal?

Signature

Acties:
  • 0Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
bjwild schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:23:
Ik heb een raar probleem met dit toestel zakelijk.
Directeur wil zijn mail via exchange ophalen dus had hij de instellingen van zijn oude E71 overgenomen maar bleef steeds melden dat de info onjuist was.

Nu stel ik het in als beheerder met ook de juiste instellingen en werkt het ook niet terwijl op de oude e71 het prima werkt.

Iemand anders dit probleem tegengekomen dat Exchange mail instellen niet goed werkt?
Via de E71 ging de mail rechtstreeks via de ingestelde servers, bij de E6 loopt dat sowieso via de Nokia servers indien je het toestel laat kiezen, ik vermoed dat daar je probleem zit. Je zult de mailinstellingen handmatig moeten forceren. Vanaf de N8 heeft Nokia het gebruikers erg lastig gemaakt om mail niet via de Nokia servers te laten lopen. Je moet eerst een bogus mail account aanmaken voordat je de optie krijgt om handmatig de instellingen te wijzigen zodat je niet meer langs de Nokia servers gaat.
En dan maakt men zich druk over DPI door de providers ... tssssss

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gbischof0
Exar schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 00:54:
[...]

Is dat beter voor de batterij dan? Ik krijg 'm morgen binnen, is het aan te raden eerst lang op te laden?
Staat dit in de handleiding of is dit een broodje aap verhaal?
Ik weet dat er in sommigen handleidingen van apparaten dat wordt aanbevolen. Ik doe het al heel mijn leven lang. Elke keer verbazen mensen hoe lang mijn batterij mee gaat. Zelfs als we dezelfde telefoon hebben. Nadat je de batterij lang hebt opgeladen, pas weer opnieuw opladen als het helemaal leeg is. Daarna weer lang opladen. Dit proces drie keer doen. Misschien was dit vroeger zo en is dat niet meer nodig met moderne batterijen. en misschien is het een broodje aap verhaal. Maar je batterij gaat er in ieder geval niet op achteruit dus je kan er alleen maar profijt van hebben. Dus de vraag is niet of het nut heeft maar meer of je het aankan om van je nieuwe mobiele telefoon de eerste 10 uurtjes af te blijven. :).

Op andere forums is de conclusie altijd dat je het voor de eerste keer lang moet opladen. Zie bijvoorbeeld:

http://discussions.europe...he-first-time/td-p/363305

en

http://forums.cnet.com/7723-7590_102-115543.html

en

http://forums.mobiledia.com/topic1623.html

Wat ik me trouwens afvraag is waarom er zoveel kritiek is op Symbian en waarom Nokia het zo slecht doet? Weet trouwens niet of dat echt klopt maar dat lees ik zo af en toe. Weet nog toen net de E72 uitkwam, er al een stuk of 50 pagina's waren op de Nokia E72 topic op tweakers.net. Toen ik op zoek was naar de E6, kwam ik in een telefoon winkel en zeiden ze dat ze de E6 niet gaan krijgen omdat Nokia slecht verkoop (verkochten trouwens bijna geen Nokia toestellen meer). terwijl daarna In de Media Markt zeiden dat de E6 heel goed verkocht.

Iedereen die ik ken om me heen heeft wel 1 of meerdere Apple producten, en ze hebben allemaal wel een keer 1 Apple product gehad dat binnen een jaar kapot ging. En nog steeds blijven ze Apple kopen. Maar kraken vervolgens Nokia/symbian af omdat ze net niet dat ene app hebben. Als ik de E6 met de Iphone 4 vergelijk. Zelfde abbonement dan ben je 300 euro duurder uit.

300 euro betalen om toegang te hebben tot 1 app voor 1 jaar(die je na 3 keer gebruiken toch niet meer gebruikt) . Ik begrijp nu waarom er een financiële crisis is/was.

Mijn redenering is niet waterdicht en hoort misschien ook niet in deze topic, maar ik moest het even kwijt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

WoC schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 19:20:
[...]

Ik heb nu een E72 en sync mijn Google Calendar via Mail for Exchange (alleen de kalender, Gmail gaat via IMAP). Is het op de E6 mogelijk wel meerdere Exchange accounts (en dus kalenders) aan te maken? Bijvoorbeeld mijn privé Google Calendar en werk Exchange kalender?
Volgens mij kan er nog steeds meer 1 MfE account aangemaakt worden. De andere agenda's kunnen (zover ik nu heb kunnen achterhalen) niet gesynchroniseerd worden. :-(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Aantal zaken waar ik nieuwsgierig naar ben:
  • Hoe goed/slecht werkt Opera Mobile 11 op de E6? Werkt pinch-to-zoom soepel? Loopt het geheugen vol als je full size websites bezoekt? Hoe is de leesbaarheid op een uitgezoomde website?
  • Kun je 3G simpel in-/uitschakelen om de accu te sparen, alhoewel het met de accu wel goed zou zitten.
  • Misschien stom, maar op de E72 kon ik geen verjaardagen invoeren mét geboortejaar (op mijn 6300 wel 8)7), kan dat nu wel?
  • Is het slecht zichtbare notificatielampje bij iedereen een probleem?
Thanks! Dat was het voor nu :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JaxTeller
dreester schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 11:45:
  • Hoe goed/slecht werkt Opera Mobile 11 op de E6? Werkt pinch-to-zoom soepel? Loopt het geheugen vol als je full size websites bezoekt? Hoe is de leesbaarheid op een uitgezoomde website?
  • Kun je 3G simpel in-/uitschakelen om de accu te sparen, alhoewel het met de accu wel goed zou zitten.
  • Misschien stom, maar op de E72 kon ik geen verjaardagen invoeren mét geboortejaar (op mijn 6300 wel 8)7), kan dat nu wel?
  • Is het slecht zichtbare notificatielampje bij iedereen een probleem?
Thanks! Dat was het voor nu :+
Dat laatste is helaas bij iedereen een probleem. Hopen dat Nokia er wat aan gaat doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pkwakman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Anoniem: 342476 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 09:45:
[...]

Volgens mij kan er nog steeds meer 1 MfE account aangemaakt worden. De andere agenda's kunnen (zover ik nu heb kunnen achterhalen) niet gesynchroniseerd worden. :-(
Het is mogelijk meerdere google calendars te syncen met de Googasync applicatie (http://www.googasync.com/). Dit kan naast MailForExchange gebruikt worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
emreorhan schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 22:09:

bedankt
Battarij eerst leegmaken komt nog uit de tijd van de Nikkel-metaalhydride accu's. Dat is tegenwoordig nergens meer goed voor, Li-ion accu's hebben dat niet nodig. Die gaan zelfs kapot als je ze echt helemaal leegtrekt maar zijn daar gelukkig tegen beschermd.
dreester schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 11:45:
[list]
De tijd dat 3G de accu extra leegtrok is volgens mij al weer een tijdje geleden dus nodig is het niet. Bovendien heb ik hier al enkele plekken ontdekt waar wel 3G dekking is maar geen GSM. Maar je kunt in Instellingen - telefoon - netwerk - netwerkmodus de default van dual modus vervangen door UMTS of GSM only.
[/list]
Helaas, dat kan geen enkel Symbian toestel.

[Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 394009 op 01-07-2011 16:25]

• wmeester
Heb sinds gisteren ook mijn eerste smartphone binnen: de E6 dus.

Al mijn email account ingesteld voor hotmail, werkt goed!

Heb ook reeds whatapp geinstalleerd.

Zoals gezegd mijn eerste smartphone en ben benieuwd welke must-have applicaties er nog zijn?

Ik zag bij mijn collega 3g watcher voor Android, ik weet niet of er een soortgelijke applicatie voor Symbian is?

Het toestel bevalt verder goed, de contacten etc overzetten lukte in 1 keer met de wizard. Ik had alleen op mijn oude toestel zo'n 1000 smsjes in het geheugen. De E6 klaagt nu dat het geheugen vol is. Ik kan op de E6 nergens vinden om de smsjes op het externe geheugen te zetten. Zit nu constant met een knipperende berichten symbooltje. Iemand hier al wat voor gevonden?

• Only
  • Niet online
Zeker ongelezen? Alles markeren en dan gemarkeerde berichten als gelezen aantikken..zo werkt het bij de meeste telefoons! Hier iig wel op symbian :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Apaat
  • Laatst online: 24-05 13:07
Knipperend berichtenicoontje betekent dat je sms-geheugen vol zit!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Hoe kan die nou vol raken ? :S op mijn ouden 6500 slide kon dit al vrijwel niet..(die had alleen een bug waardoor het traag werd) en op de mini is dit vrijwel geheel onbeperkt..op dit moment staan er 2580 smsjes in en zo'n 250 E-mails..lijkt me wel raar dat een nieuwere telefoon dan opeens vol zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Karel17
Only schreef op zondag 03 juli 2011 @ 14:15:
Hoe kan die nou vol raken ? :S op mijn ouden 6500 slide kon dit al vrijwel niet..(die had alleen een bug waardoor het traag werd) en op de mini is dit vrijwel geheel onbeperkt..op dit moment staan er 2580 smsjes in en zo'n 250 E-mails..lijkt me wel raar dat een nieuwere telefoon dan opeens vol zou kunnen zijn.
Smsjes op de SIM-kaart ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wmeester
Karel17 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 14:34:
[...]

Smsjes op de SIM-kaart ;)
Idd, smsjes staan op de SIM kaart, ik krijg ze er echter niet af-geconfigureerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
wmeester schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:27:
[...]
Idd, smsjes staan op de SIM kaart, ik krijg ze er echter niet af-geconfigureerd.
Ik heb wel geen E6 met Symbian Anna, maar op een E72 (Symbian S60v3) kan dat bij Menu - Messaging - Options - Settings - Other - Memory in Use.
Nu zal Anna wel iets anders in elkaar zitten, maar vast wel overeenkomsten hebben. Misschien eens in die richting proberen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wmeester
WoC schreef op zondag 03 juli 2011 @ 21:01:
[...]
Ik heb wel geen E6 met Symbian Anna, maar op een E72 (Symbian S60v3) kan dat bij Menu - Messaging - Options - Settings - Other - Memory in Use.
Nu zal Anna wel iets anders in elkaar zitten, maar vast wel overeenkomsten hebben. Misschien eens in die richting proberen?
Die richting ben ik inderdaad op gegaan maar de optie om het geheugen ontbreekt daar gewoonweg.

Op mijn E51 zat die optie daar ook idd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Karel17
wmeester schreef op zondag 03 juli 2011 @ 21:23:
[...]

Die richting ben ik inderdaad op gegaan maar de optie om het geheugen ontbreekt daar gewoonweg.

Op mijn E51 zat die optie daar ook idd.
Op mn N8 is het simpelweg:
Menu > Berichten > Opties > SIM-berichten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wmeester
Karel17 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 22:18:
[...]

Op mn N8 is het simpelweg:
Menu > Berichten > Opties > SIM-berichten
Ik ben erachter: standaard slaat ie inderdaad alle sms berichten op het geheugen. Behalve de SIM-berichten, dit zijn berichten van: u heeft voicemail / welkom in frankrijk / u heeft een oproep gemist etc.

Daar had ik maar 10 berichtjes van, de helft verwijderd (5 dus) en nu is het knipperende icoontje weg!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flexmaster
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-04 12:12
Sinds enkele dagen in het bezit van deze E6.

Wat me opvalt aan de telefoon zijn 2 puntjes waarvan ik er al 1 hier vaker ben tegengekomen namelijk notification light onder de D-pad.
Ander klein probleempje is de trilfunctie. Bij speurwerk kwam ik dit ook al een paar keer tegen.

Buiten deze 2 punten die ik tot nu toe heb kunnen vinden vind ik dit een prima toestel. Touchscreen werkt perfect, menu structuur is vertrouwd, toetsenbord typt erg fijn. Over de foto's die ik tot nu toe heb gemaakt heb ik niet over te klagen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Nou, ik heb hem gisteren toch ook maar besteld, verwacht hem vandaag aan de deur!
Staat nu ook weer een " review " op nu.nl over Symbian Anna...ik snap echt niet waarom symbian achterloopt?
Ik snap al het gebash niet hoor..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Knot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 22:06
Tsja, een hoop mensen willen perse een iphone, galaxy, desire etc... ik heb geen zin in die patstelefoons en ga ook ouderwets voor de E6 denk ik.

Heb nu de E72 en die doet het prima, qwerty vind ik ideaal en ding heeft alles wat ik nodig heb.

830D

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee