[DVB-T] Het grote Digitenne topic deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:
  • 110.716 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliveroms
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 18:55
W3ird_N3rd, vraagje; ik weet dat jij een howto geschreven hebt voor oscam, tvheadend met digitenne meen ik en ik weet van paar topics terug dat je de TT 1500 dvb-t ook gebruikt had.

Nou heb ik de TT 1500 dvb-t evenals jij, na aanbeveling van dit topic, maar na 6 maanden, doet hij het nog steeds niet lekker. Ik gebruik vdr hiermee, maar krijg enorm vaak, en bij het booten altijd, meldingen dat het kanaal niet beschikbaar is. pas na minuttje komt ie binnnen of, zappen naar een ander boeket. Het lijkt een driver iets te zijn, of zou het ook aan de CAM kunnen liggen?

Gebruik je nog een van deze oplossingen op het moment, of gebruik je gewoon een hardware tuner met de Xcam en klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oliveroms schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:32:
W3ird_N3rd, vraagje; ik weet dat jij een howto geschreven hebt voor oscam, tvheadend met digitenne meen ik en ik weet van paar topics terug dat je de TT 1500 dvb-t ook gebruikt had.

Nou heb ik de TT 1500 dvb-t evenals jij, na aanbeveling van dit topic, maar na 6 maanden, doet hij het nog steeds niet lekker. Ik gebruik vdr hiermee, maar krijg enorm vaak, en bij het booten altijd, meldingen dat het kanaal niet beschikbaar is. pas na minuttje komt ie binnnen of, zappen naar een ander boeket. Het lijkt een driver iets te zijn, of zou het ook aan de CAM kunnen liggen?
Heb je de lange of de korte CI-kabel? De lange kan nog wel eens moeilijk doen.

Kijk eens met dmesg of je wat relevante meldingen ziet.
Gebruik je nog een van deze oplossingen op het moment, of gebruik je gewoon een hardware tuner met de Xcam en klaar?
Ik heb drie smartcards, eentje zit in de kaartlezer van een Opticum 4000TSCR, nog eentje in een Vantage tuner met Xcam en de laatste momenteel in de interne kaartlezer van een andere Vantage.

Ik kijk toch al amper commerciële zenders dus mis het niet eens zo op de PC. Van die tuners worden er twee vooral door huisgenoten gebruikt.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliveroms
ik keek nooit commerciele tv, maar mn vriendin kijkt wel graag naar As the world turns en dat soort rommel :p Anders had ik geneens tv.

Maar de CI kabel is enorm kort, 3cm of zo, wat er bij geleverd was. Maar in dmesg staat helemaal niets erover. vdr log heeft wel wat standaard meldingen maar ook niets waarom het niet zou werken. budget_ci.ko gebruik ik volgens mij. Maar jou staat dus niets bij van de TT1500 dvb-t die problemen had met commerciele zenders?

P.S. waarom heb je een via chipset als avatar? Via is nou niet echt linux friendly :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oliveroms schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 08:56:
Maar de CI kabel is enorm kort, 3cm of zo, wat er bij geleverd was.
Ja, dat is de korte.
Maar in dmesg staat helemaal niets erover.
Bij het insteken/uithalen zou je minstens een melding moeten zien, ik heb bij problemen ook wel eens dingen als failed to initialize gezien.
vdr log heeft wel wat standaard meldingen maar ook niets waarom het niet zou werken. budget_ci.ko gebruik ik volgens mij. Maar jou staat dus niets bij van de TT1500 dvb-t die problemen had met commerciele zenders?
Nee, nooit problemen mee gehad. Wel altijd met Kaffeine gebruikt (0.8 toen nog, heeft nu een complete rewrite gehad). Dus VDR gaat er misschien anders mee om.

Het kan overigens wel heel goed aan de CAM liggen, een andere proberen zou zeker verschil kunnen maken.
P.S. waarom heb je een via chipset als avatar? Via is nou niet echt linux friendly :)
Ik heb die al jaren, maar het is ook niet voor niets een KT666 he. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 16-06-2011 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edje_Kroketje schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:08:
[...]

Je vergeet nog op te noemen bij gebruik van een CAM (zonder module erachter, de M staat al voor module)
-extra bekabeling voor powerinserter
k heb twee kabels, antenne en voedingskabeltje.Ik gebruik de org. a.b van m'n TV. Kan daarmee alles bedienen.
-veel trager zappen
Zappen is inderdaad traag maar bij zo'n kastje is dat ook het geval.Gewoon typische digitenne.
-bij veel TV's soms even gecodeerde zender, dan weer beeld.
-Slechtere ontvangst, vaak meer verstoring door tunertjes die niet zo goed zijn als in Losse Digitenne ontvangers.
-opname alleen mogelijk naar het programma waar je naar kijkt.
Ik zie persoonlijk eigenlijk alleen maar nadelen aan een CAM.
Ik draai nu alweer een paar weken met zo'n CAM en heb een prima beeld. Ik zit er zelf om te denken maar eens een proef abo-tje te nemen.Ondanks dat ik erg sceptisch was vwb digitenne.
-Met de USB PVR kan je net als met een VHS recorder opnemen terwijl je naar een ander programma kijkt.
Dat gaat ook niet als je een single tuner decoder hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanaf vandaag is het bonuspakket ook vanuit Deventer (kanaal 28,530 MHz) en Roosendaal (kanaal 35,586 MHz)te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliveroms
W3ird_N3rd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 20:47:
[...]

Ja, dat is de korte.

[...]

Bij het insteken/uithalen zou je minstens een melding moeten zien, ik heb bij problemen ook wel eens dingen als failed to initialize gezien.

[...]

Nee, nooit problemen mee gehad. Wel altijd met Kaffeine gebruikt (0.8 toen nog, heeft nu een complete rewrite gehad). Dus VDR gaat er misschien anders mee om.

Het kan overigens wel heel goed aan de CAM liggen, een andere proberen zou zeker verschil kunnen maken.

[...]

Ik heb die al jaren, maar het is ook niet voor niets een KT666 he. ;)
Nou hij doet het over het algemeen ook erg goed, zolang ik niet ga zappen. Volgens mij gaat zappen op dezelfde transportstream ook gewoon goed. Het gaat pas mis bij het switchen van de ts, dan wil hij nogal regelmatig zeggen 'kanaal niet beschikbaar'. Probeer je er dan nog is langs te zappen, slaat ie heel het kanaal 'netjes' over. Ga je naar een wel werkende ts, komt ie vaak gewoon weer terug en doet ie het.

Nederland 1 2 en 3 doen het altijd perfect en vaak zap ik ook ff naar die. Jammer genoeg heb ik geen andere cam :S mss toch is investeren in een 2de xcam oid? Smartcard heb ik wel een 2de en die doet precies hetzelfde.

P.S. had het zelfde probleem met mythtv, dus denk niet dat het aan VDR ligt.

[ Voor 4% gewijzigd door oliveroms op 17-06-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 23:27
Wij hadden een tijdje geleden bijna geen ontvangst meer, elke zender vol met blokjes van de storing.
Na het bellen met de helpdesk hebben we gratis een nieuwe tuner gekregen en de ontvangst is van 10-20% naar 90-100% gegaan.
Dat vond ik even het vermelden waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chrizzly schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 22:03:
Wij hadden een tijdje geleden bijna geen ontvangst meer, elke zender vol met blokjes van de storing.
Na het bellen met de helpdesk hebben we gratis een nieuwe tuner gekregen en de ontvangst is van 10-20% naar 90-100% gegaan.
Dat vond ik even het vermelden waard.
Er zijn inderdaad Topfields TF6000COK die een probleem krijgen op de lange duur. Hier kan je er iets over lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capono
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-08-2022
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 09:57:
[...]

De oude recorder heeft het twee jaar zonder problemen gedaan, daarna kreeg je er problemen mee. Het nieuwe apparaat heeft meteen deze problemen. Is het mogelijk om de recorder ergens anders te proberen?
Donderdag weer een nieuwe recorder ontvangen. Deze doet het nu al een paar dagen prima. Probleem lijkt dus hiermee opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag heeft KPN het Digitenne bonuspakket in Den Burg (Texel)l in de lucht gebracht. Het is te vinden op kanaal 31, 554 MHz

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotto
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-03 18:16

Flotto

Graag gedaan!

Heb net de nieuwe Topfield USB-recorder TBC-5000 gekregen met USB stick van 16 GB. Best wel lastig dat er geen HDD zit ingebouwd.
Die USB stick is al vol, dus een Lacie HDD van 250 GB er aangehangen (met externe voeding), maar dat wil niet. De HDD wordt niet herkend en software van Topfield loopt vast. De HDD had ik al geformatteerd met mijn Mac op FAT32.
Wat is er mis? Werken alleen HDD's die via USB van Topfield gevoed worden (dat heet toch USB powered) ?
Of is er iets met de recorder. De HDD werkt goed op mijn macbook.

De handleiding van KPN geeft geen informatie over aan te sluiten schijven. Kan ik ergens een manual vinden van Topfield zelf voor deze recorder? Gegoocheld. maar niets gevonden.

Flotto

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, dit maakt de motivatie van KPN duidelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capono
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-08-2022
LOL! Heeft KPN dit zelf laten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flotto schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:02:
Heb net de nieuwe Topfield USB-recorder TBC-5000 gekregen met USB stick van 16 GB. Best wel lastig dat er geen HDD zit ingebouwd.
Die USB stick is al vol, dus een Lacie HDD van 250 GB er aangehangen (met externe voeding), maar dat wil niet. De HDD wordt niet herkend en software van Topfield loopt vast. De HDD had ik al geformatteerd met mijn Mac op FAT32.
Wat is er mis? Werken alleen HDD's die via USB van Topfield gevoed worden (dat heet toch USB powered) ?
Of is er iets met de recorder. De HDD werkt goed op mijn macbook.

De handleiding van KPN geeft geen informatie over aan te sluiten schijven. Kan ik ergens een manual vinden van Topfield zelf voor deze recorder? Gegoocheld. maar niets gevonden.
Je moet de HDD in de PVR zelf formatteren. Is een speciaal Topfield standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotto
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-03 18:16

Flotto

Graag gedaan!

Edje_Kroketje schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:04:
[...]

Je moet de HDD in de PVR zelf formatteren. Is een speciaal Topfield standaard.
Dat probeer ik ook, maar omdat de HDD niet herkend wordt lukt het formatteren in de PVR niet.

Flotto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:08:
Ah, dit maakt de motivatie van KPN duidelijk. :)

[video]
Dus als we een paar Duitsers charteren, hebben we de Duitse zenders ook... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga Digitenne eens proberen vwb meer dan alleen Ned1,2 en 3 Aangezien ik de hardware incl. smartcard al heb vroeg ik me af of ik ook alleen het product op die smartcard kan krijgen. Het programmapakket dus.
Ik kan daarover niets vinden bij KPN of in de TS

Ik lees wel
Deze smartcard is ook los te bestellen bij KPN (als je b.v. al een ontvanger hebt). De smartcard dient in de decoder of Conax-module gestoken te worden. Door een abonnement te nemen wordt de smartcard geactiveerd. Dit abonnement kost op het moment van schrijven €9,- per maand bij KPN, en voor dat geld mogen 3 smartcards worden geactiveerd. Voor €12,50 euro per maand extra worden ook de voetbalkanalen vrijgegeven. Bij het afsluiten van een abonnement bij KPN zijn er "eenmalige entree kosten" van €25,-. Online biedt ook Digitenne aan evenals EDPnet.
Dat geeft aan dat je een programmapakket dus ook los zou kunnen krijgen.Echter. Bij de KPN bestel opties zie ik alleen pakketten met hardware.

Maarja.Voor die 25€(actie, 1e 2mnd gratis eerste uitgave) kun je natuurlijk ook een extra CAM+card+antenne en voeding meenemen. Maarje houdt dan toch nog een "kale"smartcard over die ik al heb.Wat is het handigst?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2011 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan gewoon telefonisch een abo afsluiten, zo heb ik het destijds tenminste wel gedaan. Op één abo kan je 3 smartcards activeren, dus misschien kan je met een extra set wat op een tweede toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 18:08:
Je kan gewoon telefonisch een abo afsluiten, zo heb ik het destijds tenminste wel gedaan. Op één abo kan je 3 smartcards activeren, dus misschien kan je met een extra set wat op een tweede toestel?
Dat zeiden zij ook al. ik heb vanmiddag al gevraagd in een KPN winkel. Er staat hier wel een tweede toestel, maar dat hangt aan de kabel. Heeft ook geen CI slot.Je krijgt gewoon hardware mee bij afsluiting. Dus ik denk dat ik dat gratis maandje maar even neem om te proberen.Dan gebruik ik alleen die buitenantenne die je erbij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:09
Hallo allen,
Ik heb digitale tv van Online, dat volgens mij gewoon Digitenne onder een ander merknaampje is. Sinds kort heb ik een tv met ruimte voor een dvb-t-insteekaart (LG 32LE3300). Op mijn vraag aan Online of ik mijn tunerkastje kan omruilen voor zo'n kaart, zeggen ze:
quote: Online
U geeft aan een nieuwe televisie met DVB-T tuner te hebben aangeschaf en u wilt graag uw Digitale Ontvanger van Online omwisselen naar een TV-Insteekkaart.
Echter is het niet mogelijk om de desbetreffende producten om te wisselen. Het is wel mogelijk om voor u een TV-Insteekkaart voor u te bestellen voor een prijs van € 79,95 euro.
€79,95 vind ik wel rijkelijk duur. De Dilog Conax CAM is €42 op Pricewatch. Weet iemand of ik die zomaar kan gebruiken met de Online smartcard die ik heb ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reinouts schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:26:
Hallo allen,
Ik heb digitale tv van Online, dat volgens mij gewoon Digitenne onder een ander merknaampje is. Sinds kort heb ik een tv met ruimte voor een dvb-t-insteekaart (LG 32LE3300). Op mijn vraag aan Online of ik mijn tunerkastje kan omruilen voor zo'n kaart, zeggen ze:

[...]

€79,95 vind ik wel rijkelijk duur. De Dilog Conax CAM is €42 op Pricewatch. Weet iemand of ik die zomaar kan gebruiken met de Online smartcard die ik heb ontvangen?
KPN doet dat wel, omruilen.

Lijkt mij geen probleem. Je hebt enkel TV na " Online"?
http://www.satellitecity....gitenne-versie-p-179.html
Op V&A staan ook wel conax modules te koop.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2011 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flotto schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 10:23:
[...]
Dat probeer ik ook, maar omdat de HDD niet herkend wordt lukt het formatteren in de PVR niet.
Ik denk dat de HDD teveel stroom trekt, kan je hem niet extern voeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Komt er nog een echte zender op het promo kanaal? Staat al dagenlang op zwart, met excuses voor het ongemak.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Misschien kan iemand hier mij helpen. Ik heb een CAM in mijn tv zitten, maar kan nu natuurlijk niets opnemen. Daarnaast zie ik (stomme Philips tv) een schaduw over het ambilight, omdat de CAM uitsteekt en het ambilight ervoor zit.... Designfoutje..

Kortom, ik wil de CAM in mijn HTPC. Maar; wat heb ik daarvoor nodig? Het zou natuurlijk mooi zijn als er een soort PCI / USB ding bestaat waar de CAM in kan, inclusief aansluiting voor de power inserter (alhoewel ik die in de tv niet nodig heb, gok ik dat het dan wel nodig gaat zijn).

Als bonus; een aansluiting die toekomstbestendig is en ook in de toekomst kabeltv kan ontvangen op de htpc zou mooi zijn, waarbij geldt dat alles dan HD is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 19:34

TwOkkie

Tweakin' Okkie

MoiZie schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:21:
Kortom, ik wil de CAM in mijn HTPC.
Google even wat op "oscam" voor de software en "smargo" voor de hardware.

[ Voor 50% gewijzigd door TwOkkie op 08-07-2011 12:48 . Reden: Nieuwe pagina => quoten is handig ]

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:49
Kijk eens op www.firedtv.nl. De interne kaarten van FireDTV worden niet meer verkocht, maar zijn tweedehands nog weleens te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door My-life op 08-07-2011 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
My-life schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:04:
Kijk eens op www.firedtv.nl. De interne kaarten van FireDTV worden niet meer verkocht, maar zijn tweedehands nog weleens te vinden.
Klopt, ik heb er al jaren één perfect draaien i.c.m. dvbviewer.
En anders is er ook nog de Anysee. Er is binnen Tweakers een forum over: Het grote Anysee DVB topic

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 19:34

TwOkkie

Tweakin' Okkie

My-life schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:04:
Ik heb me suf lopen zoeken naar goed ondersteunde DVB-T kaarten met een CA-slot. Niet (meer) te vinden, hooguit nog tweedehands. Ook deze wordt getipt: http://www.tt-pc.de/2718/TT-budget__T-1500.html

Maar de oplossing van een USB Smartcard-reader in combinatie met een softwarematige cam "module" werkt ook erg goed. Met een single-tuner USB-stickje van 35 euro kan ik nu alle kanalen van 1 TranportStream (Bouquet in KPN-speak) tegelijk bekijken en beluisteren als ik dat zou willen. Zelfs een complete gedecodeerde TS het lokale netwerk in multicasten, is geen probleem. Nou ja, de WiFi van m'n Fritz-box of m'n eeePC gaat over de zeik, maar met dat ene USB-stickje kan ik op meerdere PC's naar verschillende kanalen tegelijk kijken. Erg cool.

Wat ik me alleen nu afvraag is hoeveel belasting geeft USB nou eigenlijk op een systeem. Ik heb ooit begrepen dat USB pollend werkt en merk ook dat een beetje disk-access naar een USB-2.0 schijf een merkbare load op het systeem geeft. Hoe goed zou een systeem zich houden als ik er voor de gein 5 USB-stickjes in doe om alle Digitenne-kanalen tegelijk te kunnen ontvangen? Hoe betrouwbaar zijn al die USB-datastromen? Heeft iemand daar al ervaring mee? Storten m'n TV-opnames in als ik een backup ga maken naar een USB-schijf of kent USB real-time garanties?

Nee, google geeft hier geen antwoord op. Wel veel info, heel veel info, maar geen antwoord.

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag heeft Digitenne van KPN de zenders in Hoorn en Enkhuizen in gebruik genomen. Vanaf nu hebben dus alle Digitenne masten, alle kanalen aan boord

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Nu online
Hm, iets als de Anysee e30TC plus zou dan moeten werken. Maar heeft deze wel een optie voor versterkte antenne? Ik zie namelijk niets... Dan krijg ik toch geen signaal?

Wel dure shit... Kijken of ik een 2e hands floppydtv kan vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:17

Wallie

Herr

TwOkkie schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:54:
[...]

Ik heb me suf lopen zoeken naar goed ondersteunde DVB-T kaarten met een CA-slot. Niet (meer) te vinden, hooguit nog tweedehands. Ook deze wordt getipt: http://www.tt-pc.de/2718/TT-budget__T-1500.html

Maar de oplossing van een USB Smartcard-reader in combinatie met een softwarematige cam "module" werkt ook erg goed. Met een single-tuner USB-stickje van 35 euro kan ik nu alle kanalen van 1 TranportStream (Bouquet in KPN-speak) tegelijk bekijken en beluisteren als ik dat zou willen. Zelfs een complete gedecodeerde TS het lokale netwerk in multicasten, is geen probleem. Nou ja, de WiFi van m'n Fritz-box of m'n eeePC gaat over de zeik, maar met dat ene USB-stickje kan ik op meerdere PC's naar verschillende kanalen tegelijk kijken. Erg cool.

Wat ik me alleen nu afvraag is hoeveel belasting geeft USB nou eigenlijk op een systeem. Ik heb ooit begrepen dat USB pollend werkt en merk ook dat een beetje disk-access naar een USB-2.0 schijf een merkbare load op het systeem geeft. Hoe goed zou een systeem zich houden als ik er voor de gein 5 USB-stickjes in doe om alle Digitenne-kanalen tegelijk te kunnen ontvangen? Hoe betrouwbaar zijn al die USB-datastromen? Heeft iemand daar al ervaring mee? Storten m'n TV-opnames in als ik een backup ga maken naar een USB-schijf of kent USB real-time garanties?

Nee, google geeft hier geen antwoord op. Wel veel info, heel veel info, maar geen antwoord.
DVB-T met CAM ondersteuning: http://www.degroeneknop.n...ponsorshop/N_art_102.html

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik vroeg me af hoe ik erachter kom (zonder eerst te kopen) of Digitene werkt op een bepaald DVB-T apparaat?

Ik kwam er een aantal tegen bij http://www.pixmania.nl/nl...eresn.html?sPageInfo=1_50
Uit dit lijstje had ik : http://www.pixmania.nl/nl...er-dtv-hd.html#pix-review op het oog.

Ik wil er gewoon 1 met HDMI want dan kan deze gewoon via mijn receiver aangesloten worden.
Mijn Samsung LE40A552 heeft geen CAM/CI oid aansluiting/mogelijkheid dus ik moet sowieso een losse tuner hebben.

Of iemand moet ervaring hebben met b.v. een Samsung tuner (staat geen enkele op de samsung website voor DVB-T) met de hoop dat deze Anynet+ ondersteund ivm 1 enkele afstands bediening.

Op de Digitenne website zie ik geen technische informatie staan of de tuners nou wel of geen HDMI hebben.

Apparatuur:
Samsung LE40A552
Samsung HT-D5530
Eminent EM7080

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien kijk ik er overheen maar volgens mij heeft dat ding geen smartcard of CI ondersteuning. Dus alleen Nederland 1/2/3+regiozender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prutser001 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:15:
Ik vroeg me af hoe ik erachter kom (zonder eerst te kopen) of Digitene werkt op een bepaald DVB-T apparaat?
Je mag Digitenne een maand lang proberen. Klik op tab "Vragen" en dan de laatste vraag.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2011 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wegens brand in de TV toren in Hogersmilde is Digitenne uit de lucht vanaf deze toren. Alle zenders trouwens Spanning zal er wel afgehaald zijn. Hij is omgevallen.

[ Voor 33% gewijzigd door Edje_Kroketje op 15-07-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NOS: Deel zendmast Hoogersmilde ingestort

Afbeeldingslocatie: http://content.nos.nl/data/image/xxl/2011/07/15/256519.jpg

Damn!

Wat nu? Nieuwe toren bouwen?

[ Voor 20% gewijzigd door Mentalist op 15-07-2011 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:49

Nox

Noxiuz

Zo, da's niet goed :\

Ik heb nu ook digitenne, heb voor thuis Ziggo (werkt perfect, HD allemaal enzo) maar voor op de camping digitenne.

Nu heb ik bij een kennis de smartcard laten activeren voor 15 euro, en via een andere kennis die gek werd van Digitenne de receiver geleend.

Allemaal leuk en wel, maar ik had alleen ned 1/2/3 en wat andere vage zenders. Ik miste o.a. rtl 4/5/6/7/8 dus heb ik na wat googlen de zenders opnieuw laten zoeken maar nu mis ik alle open zenders zoals ned 1/2/3 juist.

Wat doe ik fout? Heb een SMT-1000T receiver hier voor me staan.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Raar, nooit enige storing geweest en nu brand in de 2 grootste torens op dezelfde dag. Ik hoop niet dat dit een terroristische aanslag is, maar is wel toevallig...
Ondertussen dit weekend maar eens het dak op om Zwolle te pakken. Ik kan 2 bouquetten niet krijgen.
Opvallend dat ik trouwens vandaag Flevoland binnen krijg, zijn de vermogens van de steunzenders soms opgevoerd op het FTA pakket?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft heel Noord Nederland last van het instorten van de toren in Smilde. Ik heb vrijwel nooit problemen met blokkerig beeld. Ik merk nu dat alleen de publieke zenders goed zijn. De commerciëlen zijn zo blokkerig dat de programma's niet zijn te volgen. Ik woon tussen Leeuwarden en Groningen en pak het signaal van de toren in Leeuwarden. Ik eerste instantie dacht ik dus dat ik geen problemen zou hebben maar dat blijkt nu toch het geval. Op één of andere manier is er toch een connectie met de toren in Smilde.

KPN meldt op de site doodleuk dat er een "storing" is en dat er alles aan wordt gedaan om deze zo spoedig mogelijk op te lossen. Dat er een hele TV-toren instort lijkt me wel wat anders dan een "storing".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Digitenne geeft RTV Drenthe nu door op kanaal 29, het itv promokanaal.

Bron

[ Voor 38% gewijzigd door Edje_Kroketje op 15-07-2011 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
TV Drenthe zit tijdelijk (landelijk) op de bonusbouquet transponder. Hulde KPN!!! Goede actie. Niet op het itv promo kanaal overigens (er zitten nu 5 tv zenders op ipv 4).
Volgens mij zijn ook de FTA transponders sterker gaan uitzenden, ik heb nu ineens Flevoland, TV Oost en Fryslan. Die heb ik nog nooit gehad hier in Noordwest Overijssel.

Edit: 546000 is weer in de lucht (het RTL bouquet van Smilde)
Edit: 506000 is deels in de lucht (bonus bouquet van Smilde). Hier doet alleen TV Drenthe het bij mij.
Hoe ze dit doen weet ik niet. Misschien al vast via een tussen-tijdelijke mast?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giant2000 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 00:39:
TV Drenthe zit tijdelijk (landelijk) op de bonusbouquet transponder. Hulde KPN!!! Goede actie. Niet op het itv promo kanaal overigens (er zitten nu 5 tv zenders op ipv 4).
Volgens mij zijn ook de FTA transponders sterker gaan uitzenden, ik heb nu ineens Flevoland, TV Oost en Fryslan. Die heb ik nog nooit gehad hier in Noordwest Overijssel.

Edit: 506000 is deels in de lucht (bonus bouquet van Smilde). Hier doet alleen TV Drenthe het bij mij.
Die krijg je dan van Groningen denk ik. De noodmast komt uit Amsterdam, dat duurt nog wel even.

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 16-07-2011 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 01:24:
[...]

Die krijg je dan van Groningen denk ik. De noodmast komt uit Amsterdam, dat duurt nog wel even.
precies,, ik pak ze hier ook uit groningen.. die voor de commerciele prak op de zelfde freqs draait als hoogersmilde deed..

maar volgens mij doet KPN er wel ALLES aan om het signaal van de omliggende masten zoveel mogelijk te optimaliseren richting het getroffen gebied.. om toch zoveel mogelijk klanten weer van TV te voor zien :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Ik krijg het RTL en EEN bouquet uit Zwolle niet, de overige 3 komen wel glashelder binnen. Hebben deze transponders soms een lager vermogen?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 16:49

Nox

Noxiuz

Hier in brabant compleet geen signaal. Antenne richten, blokkeren vd achterkant, niks werkt. Iemand een idee?

Locatie is sint oedenrode

[ Voor 11% gewijzigd door Nox op 16-07-2011 18:53 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
NoxiuZ schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 18:52:
Hier in brabant compleet geen signaal. Antenne richten, blokkeren vd achterkant, niks werkt. Iemand een idee?

Lijkt mij sterk in ehv werkt het gewoon. Tenminste de publieke zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giant2000 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 09:59:
Ik krijg het RTL en EEN bouquet uit Zwolle niet, de overige 3 komen wel glashelder binnen. Hebben deze transponders soms een lager vermogen?
RTL zit op kanaal 65 en heeft dus meer verzwakking door de ether, is het andere kanaal dat je mist k47?

Als je de rest wel ontvangt zou je toch wat meer moeten pielen misschien. Handmatig afstemmen en dan op het balkje kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoxiuZ schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 18:52:

Er zijn verder geen storingen dan degene in Smilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Edje_Kroketje schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 20:39:
[...]

RTL zit op kanaal 65 en heeft dus meer verzwakking door de ether, is het andere kanaal dat je mist k47?

Als je de rest wel ontvangt zou je toch wat meer moeten pielen misschien. Handmatig afstemmen en dan op het balkje kijken?
Inderdaad. 65 en 47 komen hier niet binnen (zowel Lelystad als Zwolle hebben dezelfde frequenties). 22, 23 en 28 komen hier 100% binnen. Ik heb uiteraard de kanalen handmatig ingesteld en alle standen van de antenne geprobeerd, maar nog steeds niks. Alle hoop op de noodmast die hopelijk aankomende week in bedrijf komt.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
giant2000 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 00:39:

Bij mij is het tijdelijke kanaal "TV Drenthe tijdelijk" toch echt in plaats van "iTV promo" gekomen. Op het iTV promop kanaal wordt trouwens al een paar weken niets op uitgezonden, dus is TV Drenthe daar tijdelijk op zetten wel een zo logisch keus.

Elk nadeel heeft trouwens ook zo zijn voordeel: Ik heb op mijn Bullit PDVBT701 portable Digitenne ontvanger niet meer dubbel de publieken direct na elkaar en ook niet meer een dubbele regionale zender op kanaal 22 (eerst Drenthe en dan nog een keer op een "2e" 22 TV Noord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
giant2000 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 15:06:
[...]
Alle hoop op de noodmast die hopelijk aankomende week in bedrijf komt.
Een derde van de hoogte en zo'n 10 km verder weg (kazerneterrein Assen)... Hopelijk gaat het vermogen dan wel omhoog want de ontvangst voor met name Noordwest Overijssel en Zuidwest Friesland was al niet zo goed.

Van de KPN site:
We begrijpen dat het voor u vervelend is dat u op dit moment geen tv kunt kijken of radio luisteren. Vanzelfsprekend hoeft u niet te betalen voor de periode dat Digitenne door deze storing voor u niet beschikbaar is. Hier komen we nog bij u op terug.

[ Voor 28% gewijzigd door giant2000 op 18-07-2011 08:54 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:49
KPN stuurt klanten extra sterke zender

Telecombedrijf KPN heeft maandag 12.000 Digitenneklanten een extra sterke antenne gestuurd, waarmee ze alsnog het digitale signaal kunnen ontvangen via de noodzendmasten.

Bron
Bron 2

[ Voor 8% gewijzigd door Dennis-L op 18-07-2011 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Digitenne-klanten kunnen op internet kijken

DEN HAAG - Mensen in het noorden van Nederland die een Digitenne-aansluiting hebben en die niet kunnen gebruiken door het instorten van de zendmast in Hoogersmilde, kunnen live televisie kijken op internet.

Dat maakte KPN, die daarvoor een speciale website inzet, dinsdag bekend.

Niet alle zenders zijn op deze manier te zien. Om te voorkomen dat de site plat gaat, zijn alleen Nederland 1, 2, 3 RTL 4, 5 en 7, SBS6 en Net5 te zien. Ongeveer 26.000 mensen moeten er gebruik van kunnen maken. Deze oplossing geldt tot er een noodzender in Assen is geplaatst.

KPN maakte ook bekend dat dinsdag in het gebied weer gebruik kan worden gemaakt van umts, voor mobiel internet.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
En TV Drenthe dan? :P
Wel mooie, snelle en vooral creatieve oplossing is het zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:49
Kreeg net ook de mail van KPN
Nu wil alleen het toeval dat ik meedoe met de IPTV-pilot van telfort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Geen vertraging, ondanks dat er toch een vergunning nodig is voor de noodmast in Assen. Hulde gemeente Assen.
http://www.rtvdrenthe.nl/...oor-nieuwe-zendmast-assen

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giant2000 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:59:
Geen vertraging, ondanks dat er toch een vergunning nodig is voor de noodmast in Assen. Hulde gemeente Assen.
http://www.rtvdrenthe.nl/...oor-nieuwe-zendmast-assen
Mooi om te zien, iets wat normaal maanden moet duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Van de KPN website

Woensdag 20 juli:

Opbouw noodmast Assen
Vandaag heeft Defensie als gastheer, samen met KPN, Novec en de Wethouder van Assen, de pers ontvangen op het bouwterrein om vast te leggen dat de opbouw van de noodmast in Assen gestaag vordert. Het vijfde deel van de antenne is geplaatst.

De gemeente Assen heeft in het vergunningsproces toestemming gegeven om te bouwen. Wij verwachten dat, indien alle onderdelen van dit omvangrijke project verder verlopen zoals gepland, dat wij zondag kunnen beginnen met het in gebruik nemen van de mast.

Met een beetje mazzel kunnen we finish van de TdF nog net zien ;)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik bensinds kort gebruiker van digitenne, ik zie dat hier al een hoop lezen valt over digitenne, misschien staat een antwoord op mijn vraag er wel ergens tussen maar voordat ik er door heen ben met lezen ben ik een tijdje verder.
Ik wil eigenlijk meerdere digitenne tuners op 1 antenne aansluiten en dan bv een buiten antenne, volgensmij moet dat mogelijk zijn, kan ik dan het antenne signaal via de huidige coax kabel transporteren, deze kabel ligt er nl. al???
Stel ik kan dit met 1 buiten antenne af, wat voor antenne kan ik dan het beste nemen? moet er dan nog een verdeel blokje tussen om splitsen naar de verschillende tuners (die ik dan bv in de meterkast kwijt kan, daar komen alle coax kabel samen)?
Ik las ergens iets over een Yagi antenne? maar daar heb je veel types in.
Ik hoop dat iemand mij wat meer info kan geven.
Al vast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je een Yagi neemt met een versterker, heb je twee vliegen in 1 klap. Versterking om je kabelverliezen op te heffen en versterking om te kunnen splitten.
Je kan bestaande bekabeling gebruiken.
1 Als je de antenne extern voedt, kan een simpele splitter volstaan. Op deze manier kan je ook eventueel gebruik maken van de bestaande doosjes in de muur.Dit heb ik werkend gezien in een tehuis met 20 aansluitingen, zat wel uiteraard een grote versterker tussen.
2 Ook kan je een splitter nemen die op alle poorten DC doorlaat, dan kan je hem voeden met de ontvangers en nee, ze blazen elkaar niet op (ervaring).Je kunt dan niet gebruik maken van de bestaande doosjes want die blokkeren gelijkspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, zoiets vemoede ik al, dus ik ga maar eens kijken naar een yagi antenne met versterking, voor buiten, deze wil ik dan extern voeden zodat ik een simpele splitter kan gebruiken. Ik heb een splitter al tussen mijn huidige bekabeling zitten, werkt die dan ook?
Nu de grote vraag, wat is nu de juiste antenne, ik heb eens gekeken maar er zijn veel verschillende soorten, wet iemand een goede site?
Ik ga eens op mijn gemak zoeken. Als iemand nog tips heeft dan hoor ik die graag.
Bedankt zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:02:
Hallo,

Ik las ergens iets over een Yagi antenne? maar daar heb je veel types in.
Ik hoop dat iemand mij wat meer info kan geven.
Al vast bedankt.
Blikkies antenne, meer voor de camping
http://www.htforum.nl/yab...609.msg1773369#msg1773369
http://www.pi4zlb.nl/Zelfbouw/DVB-T/Bierblik%20antenne.html
70cm colliniears zijn ook aan te passen qua lengte
http://pa0fri.home.xs4all.nl/Ant/Sleeve/Sleeve70cm%20ant.htm
Dipooltjes
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=79511.25
En dan de logperiodische (right)antenne,
http://polonai.se/logper/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morgen, zaterdag om 12 uur, start KPN met het uitzenden van Digitenne vanuit de noodmast in Assen.

Bron

[ Voor 8% gewijzigd door Edje_Kroketje op 22-07-2011 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Edje_Kroketje schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 22:10:
Morgen, zaterdag om 12 uur, start KPN met het uitzenden van Digitenne vanuit de noodmast in Assen.

Bron
Ehhmmm... is die mast in Assen echt al operationeel? Er komt bij mij 0,0 % binnen, terwijl Smilde hier 100% binnenkwam. Ook de radioontvangst hier in noord-oost Overijssel/zuid-west Friesland is te beroerd voor woorden. Als dit het is vraag ik mij af of Assen strategisch wel de juiste plaats was geweest. Natuurlijk, een kazerneterrein, dan hoef je geen vergunning aan te vragen, hulde aan de snelle actie van KPN. Maar achteraf... er is ook een kazerne in Havelte, ook nog net Drenthe, maar wel op een zandrug, dus zo'n 50m. boven de regio en voor de bovengeboemde regio een stuk beter. In Assen is dacht ik genoeg steun van de masten van Hoezand en Markelo, wij moeten het hier kwa radio doen met Wieringermeer (N-H nota bene!!) en de 10W Digitennemast van Zwolle of Lelystad. Die staan echt te ver weg voor een goede ontvangst.

Ik krijg een e-mail van KPN dat de problemen rond Digitenne sinds zaterdag 12:00 opgelost zijn. Ik heb zondagmiddag met extra kabels van alles geprobeerd, zelfs met dit hondenweer buiten gestaan, op het dak. 0,0% ontvangst van de mast van Assen. Nou val ik in het gebied waar digitenne redelijk te ontvangen was (noord-oost Overijssel), en kan nog steeds enkele zenders van Zwolle ontvangen, maar mijn familie in zuid-west Friesland moesten de antenne al hoog in de mast plaatsen voor ontvangst. Dat is nu helemaal voorbij. Die hebben helemaal niks meer.
Dit is niet goed mensen... dit gaat KPN in deze regio alle klanten kosten, zeker nu Canal Digitaal met een agressieve actie van start is gegaan.
Er is ook een (voormalige PTT-)mast in Spannenburg, hoe zit het daarmee?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb sinds kort op de camping een digitenne pakket met de Topfield TBC-500 USB recorder. Daar heb ik afgelopen weekend wat op opgenomen met het idee dat thuis op de PC in een eigen montage te kunnen gebruiken. Maar als ik die in de Topfield geformatteerde USB stick in de PC steek krijg ik de melding dat'ie geformatteerd moet worden. Weet iemand of Topfield een eigen format gebruikt? Zijn er andere mogelijkheden om opname's van de Topfield op de PC te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:45:
Hallo, ik heb sinds kort op de camping een digitenne pakket met de Topfield TBC-500 USB recorder. Daar heb ik afgelopen weekend wat op opgenomen met het idee dat thuis op de PC in een eigen montage te kunnen gebruiken. Maar als ik die in de Topfield geformatteerde USB stick in de PC steek krijg ik de melding dat'ie geformatteerd moet worden. Weet iemand of Topfield een eigen format gebruikt? Zijn er andere mogelijkheden om opname's van de Topfield op de PC te krijgen?
Topfield gebruikt inderdaad z'n eigen format ("RapidComm and Topfield PVR record audio and video files as REC files. REC usually stands for "record" or "recording."). Deze zijn in te lezen in VideoReDo ("Edits many formats: MPEG1, MPEG2, .ts, .tvo, .crid, .rec, dvr-ms"), je kan een trialversie downloaden van de site www.videoredo.com. Ik kan je dit video edit programma zeer aanbevelen.

[ Voor 13% gewijzigd door giant2000 op 25-07-2011 14:13 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giant2000 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:06:
[...]

Topfield gebruikt inderdaad z'n eigen format ("RapidComm and Topfield PVR record audio and video files as REC files. REC usually stands for "record" or "recording."). Deze zijn in te lezen in VideoReDo ("Edits many formats: MPEG1, MPEG2, .ts, .tvo, .crid, .rec, dvr-ms"), je kan een trialversie downloaden van de site www.videoredo.com. Ik kan je dit video edit programma zeer aanbevelen.
Ik zal dat zeker gaan downloaden en uitproberen. Maar zorgt dat programma er dan ook voor dat de USB stick ineens wel door de PC te lezen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:32:
[...]

Ik zal dat zeker gaan downloaden en uitproberen. Maar zorgt dat programma er dan ook voor dat de USB stick ineens wel door de PC te lezen is?
Je kunt ook eens kijken (googelen) naar Topfhdrw. Dit programma herkent inderdaad wel je USB stick en je kunt ze kopieëren naar je HD. Verder zijn die files gewoon af te spelen met vlc player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat loopt KPN nu te zeuren over whatsapp en dat soort apps dat ze geld mislopen?
Net de helpdesk voor digitenne gebeld a 10c/min. en na 20 min. nog geen contact.
Al onze medewerkers zijn in gesprek (ja ammehoela, die zijn naar huis)
Dus €2,- down the drain zonder resultaat.
Wat een *** bedrijf is het toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 18:10:
Wat loopt KPN nu te zeuren over whatsapp en dat soort apps dat ze geld mislopen?
Net de helpdesk voor digitenne gebeld a 10c/min. en na 20 min. nog geen contact.
Al onze medewerkers zijn in gesprek (ja ammehoela, die zijn naar huis)
Dus €2,- down the drain zonder resultaat.
Wat een *** bedrijf is het toch.
Op de website kan je je telefoonnummer achterlaten, dan wordt je binnen 2 werkdagen teruggebeld.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edje_Kroketje schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:51:
[...]

Je kunt ook eens kijken (googelen) naar Topfhdrw. Dit programma herkent inderdaad wel je USB stick en je kunt ze kopieëren naar je HD. Verder zijn die files gewoon af te spelen met vlc player.
Thanks man. Het werkt. Deze tip is goud waard. Bestanden hernoemen van .rec naar .mpg en ze spelen ook af op mijn Mediaplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er inmiddels uit hoe ik alle digitale onvangers op 1 antenne kan zetten (via de bestaande coax kabel), nu vroeg ik me af kan ik op een of andere manier ook de radio zenders op de kabel zetten zodat ik mijn radio ook kan aansluiten op de kabel? of ontvang ik automatisch ook de radio signalen als ik een antenne op de coax kabel aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
je kunt het antenne signaal gewoon splitten. Je moet wel ff zorgen dat de antenne nog steeds voeding krijgt. De radio van Digitenne gaan vanzelf mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok maar kan ik dan ook mijn losse FM radio op het signaal van digitenne aansluiten? dus via de kabel aansluiting of gaat dat niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ow zo, nee dat gaat niet werken
al ga je natuurlijk wel de wat sterkere zenders ontvangen. Heb dat zelf ook al eens gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, ik heb nu een digitenne buiten ontvanger met daar voor een inserter voor de voeding van de antenne, vervolgens zet ik het antenne signaal op mijn bestaande coax kabel en vervolgens sluit ik de digitenne aan op de bestaande tv aansluiting in de muur. Dat werkt! maar dat beeld was nog niet optimaal, toen heb ik er een versterker tussen gezet, die had ik voor heen met de kabel ook, de sterkte van het signaal was wel een stuk beter maar het beeld vind ik nog steeds niet optimaal in tegen stelling tot het meld met de antenne rechtstreeks op de ontvanger.
iemand een idee waar dit aan kan liggen? oh er zit nog een splitter tussen na de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
probeer is wat je beeld is direct achter de antenne. Ik denk dat het daar ook nog niet goed is. Wellicht moet je je antenne wat draaien en probeer dan op de kwaliteit van het signaal te letten. Kwaliteit is belangrijker dan sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasmancini28
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:24
Beste Tweakers,
Ik heb een vraagje waar ik geen antwoord op kon vinden in het topic. Heb geprobeerd me in te lezen maar 9 delen is een beetje veel van het goede ;)
Wij hebben een full hd sharp aquos televisie waar we tevreden over zijn. Helaas is deze zo'n twee /drie jaar oud en heeft deze geen common interface ingang. We maken dus nu gebruik van kpn via de meegeleverde decoder en smartcard. Omdat we de apparatuur in de woonkamer (hifi, dvd- mediaspeler), wat netter willen inrichten vroeg ik mij af of er losse Common interface modules te koop zijn die ik achter de tv in bijv de scart aansluiting kan stoppen, en waar ik dan vervolgens mijn kpn smartcard in kan steken. Op die manier zou ik van mijn lelijke kpn decoder verlost zijn.
Mocht dit niet te krijgen zijn, heeft iemand alternatieven voor wat meer stijlvolle kleinere decoders voor digitenne?
Als dit al eerder is gevraagd dan hoor ik ook graag waar ik verder kan zoeken.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

TV's met een CI+ slot, hebben digitale tuners. Maar een TV met een CI+ interface voor DVB-C gaat niet werken als je daar een DVB-T kaart in zet.

Dus dat idee gaat niet werken, en zal je met die TV altijd een decoder/ontvanger moeten gebruiken, gezien je TV het niet ondersteund.

En een overzicht met wat decoders vind je hier: http://tweakers.net/pricewatch/cat/651/decoders.html

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2-3 jaar oud? Dan heb je waarschijnlijk toch wel een DVB-T tuner? Welk model heb je?

Er is geloof ik wel een SCART-ontvanger met plaats voor de smartcard, maar ik kan er zo even niet opkomen welk merk dat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasmancini28
Durf het bijna niet te zeggen , maar na de vorig reactie toch maar even opnieuw gekeken en er bleek weldegelijk een Common interface slot te zijn (weliswaar verstopt maar toch). Ga nu toch maar eens de insteekkaart bestellen........
Dus bij deze bedankt van een domme tweaker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03
thomasmancini28 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 20:31:<>
Dus bij deze bedankt van een domme lerende tweaker :)
fixed that ;) & succes met kijken, laat even weten of het werkt, kan het in het overzicht denk ik.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
franssie schreef op zondag 31 juli 2011 @ 21:37:
[...]

fixed that ;) & succes met kijken, laat even weten of het werkt, kan het in het overzicht denk ik.
Probleem voor het overzicht is dat ik doordat er ondertussen zoveel tijd is verstreken ik niet meer zeker weet welke CAM er nu in de starterskit zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W3ird_N3rd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 23:01:
[...]

Probleem voor het overzicht is dat ik doordat er ondertussen zoveel tijd is verstreken ik niet meer zeker weet welke CAM er nu in de starterskit zit. :)
De SMiT CAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcjah
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-03 19:48
Vraagje,

Sinds vandaag heb ik digitenne op mijn nieuwe samsung UE32D5000, met de insteekkaart. Twee dingen vallen mij op:

Het beeld is niet echt heel erg denderend, ik zie geen verbetering ten opzichte van de beeldkwaliteit die ik had met kabeltelevisie. Kan dat kloppen? Heb de antenne gewoon voor het raam staan..

De digitale gids werkt niet, komt dat omdat mijn tv niet is aangesloten op het internet?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk eens in het beeldmenu of je niet wat met filters kan goochelen. De electronische gids wordt gewoon door Digitenne uitgezonden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Digitale gids (EPG) moet het gewoon doen. Kijk even in de handleiding van je TV hoe je de EPG op kan roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcjah
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-03 19:48
Ja heb even lopen rondneuzen in handleidingen en instellingmenu's

Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen. Als ik info druk bij de zender zie ik wel gidsinformatie boven in beeld Maar de gids zelf krijg ik niet gevuld met zenderinformatie. Daar staat "geen informatie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
De Digitenne beeldkwaliteit van mijn Samsung vind ik ook tegenvallen. Ik vind het DVB-T beeld wat ik via DVB Viewer binnenkrijg en via het netwerk via mijn Popcorn Hour op beeld krijg een stuk mooier dan rechtstreeks via de DVB-T tuner in mijn Samsung.
Verder moet je gewoon de EPG gids op kunnen roepen. Heb je niet per ongeluk de kabeltv nog aangesloten?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Heeft iemand een idee of de Digitenne smartcards van virtuele providers (bijvoorbeeld Online) ook werken in de ontvangers van KPN? Dat zal waarschijnlijk toch geen probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TexMex schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:24:
Heeft iemand een idee of de Digitenne smartcards van virtuele providers (bijvoorbeeld Online) ook werken in de ontvangers van KPN? Dat zal waarschijnlijk toch geen probleem zijn?
Dat zou ik niet durven zeggen, ik dacht dat KPN-smartcards het ook niet deden in ontvangers die waren gelockt op een virtuele provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasmancini28
franssie schreef op zondag 31 juli 2011 @ 21:37:
[...]

Ik heb inmiddels een digitenne insteekkaart set kunnen lenen van mijn broer en kan bij deze bevestigen dat een sharp aquos LC-37XL8 prima werkt icm Digitenne. (in tegenstelling tot de kpn digitenne site waarop staat dat dit type niet werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:30

MrN

Heb op dit moment een storing met digitenne van KPN. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

http://search.twitter.com/search?q=digitenne , blijkbaar niet, anders had het daar denk ik wel gestaan :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik woon nu zo'n 30 kilometer over de grens en dan is het ideaal om Nederlandse TV te kunnen kijken. Gewoon met binnen-antenne, ik moet alleen nog wel uitzoeken wat de beste plek voor de antenne is. Gisteren met het slechte weer moest ik hem 20 centimeter hoger plaatsen voor een goede ontvangst (en brommertjes storen nu, daar had ik in NL nooit last van :p )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:30

MrN

Nou de digitenne storing is vanzelf opgelost.
Dus weet ook niet wat het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmeallright
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Ik heb momenteel de KPN antenne versie van de Funke DSC250
Het signaal is meestal rond de 60%, wat volgens mij op zich voldoende zou moeten zijn.
Maar ik zag dat er een nieuwere versie antenne is van Funke, de DSC500
Deze heeft iets meer versterking dan de oude.

Wat zijn jullie ervaringen met die DSC500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het passieve gedeelte van de antenne is groter, daardoor meer opbrengst van het signaal uit de lucht.
De antenne is meer richtingsgevoeliger, daardoor meer opbrengst van het signaal uit de lucht.
Antenne versterker ruist volgens mij minder, hierdoor meer netto opbrengst.
zeer goede ervaringen.

[ Voor 7% gewijzigd door Edje_Kroketje op 10-08-2011 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de storing in Smilde: Na het volgen van de instructies op de kpn hulppagina lukt het helaas nog steeds niet om nederland 1 2 en 3 te ontvangen. Krijg slechts 9 zenders. (Waaronder een aantal commerciële zenders)

http://kpn-customer.custh...answers/detail/a_id/14953

Het gaat dan om optie 2. (Wat overigens vreemd is; als je geen regio kan instellen hoe kan je dan een bepaalde mast forceren?)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2011 20:45 ]

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.