Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 09:36
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 23:17:
[...]

heb je via de instellingen : beste wifi prestaties aangevinkt ?
Thanks net gedaan en dat lijkt te werken!!! :)

Edit: Misschien iets te vroeg gejuicht, nog steeds niet optimaal.

[ Voor 13% gewijzigd door henkyyyyyyy op 04-06-2011 00:12 ]

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 12:47
Heeft iemand ook problemen met de camera?

als ik hem gebruik krijg allemaal strepen door het beeld heen. dit gebeurt tevens met de front camera.
is dit een software probleem of een hardware probleem ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:21
Hier nog een paar van mijn bevindingen:

- Ik voel een lichte spanning (stroom) wanneer hij in de lader zit en ik het aluminium aanraak.

- Wanneer ik ergens in het rechterondervlak op het scherm duw, niet eens zo heel hard, kraakt ie een beetje en veert het scherm daar miniscuul in. Alsof het scherm niet helemaal lekker in de case zit en wat omhoog geduwd wordt. Dit is misschien makkelijk te verhelpen door hem even open te maken en te kijken waar het precies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 21:24

DDR

Even een korte vraag, ik had op mijn blackberry de functie automatisch aan/uit. Dus dat de gsm rond 7:00 uur smorgens opstart en dat deze zich rond 23:00 uur s'avonds weer uitschakeld. Heeft de sensation dit ook? Heb al even zitten zoeken maar kan het zo 123 niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heestp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-02 08:13
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 23:17:
[...]

heb je via de instellingen : beste wifi prestaties aangevinkt ?
Ik heb gezocht maar ik kan die instelling niet vinden? Kan iemand vertellen waar de optie zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 08:43
DDR schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 08:35:
Even een korte vraag, ik had op mijn blackberry de functie automatisch aan/uit. Dus dat de gsm rond 7:00 uur smorgens opstart en dat deze zich rond 23:00 uur s'avonds weer uitschakeld. Heeft de sensation dit ook? Heb al even zitten zoeken maar kan het zo 123 niet vinden..
Voor zover ik weet alleen automatische/geplande REboot, geen afsluiten en dan uren later weer opstarten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Laatst online: 17-09 08:43
happy killer schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 00:05:
Heeft iemand ook problemen met de camera?

als ik hem gebruik krijg allemaal strepen door het beeld heen. dit gebeurt tevens met de front camera.
is dit een software probleem of een hardware probleem ??
Zie je de strepen ook op de uiteindelijke foto? Zo ja, kun je eens zo'n foto posten? :)

edit: sorry, dubbelpost |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Torrentus op 04-06-2011 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coady
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-08 21:11
Ik heb het toestel nu een weekje in gebruik. Hierbij mijn plus- en minpunten:
+ Toestel - mooi toestel, ligt lekker in hand en is robuust gebouwd.
+ Camera - schiet super foto's en video's.
+ Scherm - fijne resolutie ook goed leesbaar in de volle zon.

- Touchscreen - ik weet niet of het door de Sense software komt of gewoon aan het toestel ligt maar het touchscreen reageert bij mij slecht. Ik moet een keer of drie swipen om het apparaat te unlocken en ook het snelstarten van de vier quickstart apps vanuit lockstand werkt niet echt soepel. Overigens gaat het tikken van berichten e.d. wel prima dus mijn vermoed dat het aan de Sense software ligt.
- Accu - mensen.... dit toestel heeft de meest belabberde accutijd dat ik ooit in een smrtphone ben tegengekomen. Ik kom van een iPhone 3GS af waar ik vergelijkbare synchronisatie had ingesteld (3 mailaccounts met push, twitter, facebook etc) Mijn iPhone ging ongeveer 24 uur mee bij normaal gebruik. De Sensation gaat met dezelfde opties en hetzelfde gebruik ongeveer 10 uur mee. Dit is ook ronduit onacceptabel voor mij en hierover ga ik ook een klacht richting HTC sturen. Voor mijn werk zit ik best veel in de auto waarbij ik mijn telefoon via bluetooth aan mijn carkit heb gekoppeld. Met de Sensation voel ik gedurende een rit het toestel warm worden in mijn broekzak terwijl ik er niet eens mee aan het bellen ben.
Ik heb al van alles geprobeerd om accuverbruik te verminderen (lockscreen wallpaper ipv weerbericht, pushsync op mail uit, frequentie van allerlei andere syncs gehalveerd, widgets uitgeschakeld, etc.) maar niets lijkt echt te helpen.

Ondanks dat dus verder een prima toestel is qua specs zeer ontevreden met mijn aankoop anwege de accu. Ik zou dit toestel daarom ook niet aanraden tenzij je altijd een microUSB/oplader in de buurt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
Sard0niX schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 10:07:
- Touchscreen - ik weet niet of het door de Sense software komt of gewoon aan het toestel ligt maar het touchscreen reageert bij mij slecht. Ik moet een keer of drie swipen om het apparaat te unlocken en ook het snelstarten van de vier quickstart apps vanuit lockstand werkt niet echt soepel. Overigens gaat het tikken van berichten e.d. wel prima dus mijn vermoed dat het aan de Sense software ligt.
Dit is mij ook opgevallen. Op mijn Desire reageerde het scherm al als ik er vlak boven hing met mijn vinger, hier moet ik duidelijk swipen en dan nog lijkt er een kleine vertraging in te zetten. Ik heb het gevoel dat het een software kwestie is.
- Accu - mensen.... dit toestel heeft de meest belabberde accutijd dat ik ooit in een smrtphone ben tegengekomen.
Dit kan ik niet echt bevestigen. Ik gebruik de Sensation hetzelfde als mijn Desire; in gebruik lijkt hij wel een tikkeltje (5-10%) meer te verbruiken, maar ik vermoed dat dit komt doordat er meer fancy effects aan staan. Standby tijd lijkt weer iets beter (5-10%) dan bij de Desire. Ik denk dat het offloaden van graphics naar de GPU, wat hopelijk snel ingebouwd wordt, hier nog een hoop aan kan verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roy4D schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 22:45:
[...]

Ik heb 'm vandaag bij Vodafone besteld met een Bel+Sms+Web 200 abo. Wel 80 bij betalen. Wanneer je 1 abo hoger gaat zitten is ie volgens mij gratis. Denk zeker dat dit momenteel(uitgezonderd particuliere aanbieders) de beste(goedkoopste) aanbieder is van de Sensation.
Wist je dat je bij het 275 abbo in twee jaar tijd slechts € 9,76 duurder uit bent dan bij het 200 abbo...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bribrab
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:16
litemotiv schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 10:16:

Dit kan ik niet echt bevestigen. Ik gebruik de Sensation hetzelfde als mijn Desire; in gebruik lijkt hij wel een tikkeltje (5-10%) meer te verbruiken, maar ik vermoed dat dit komt doordat er meer fancy effects aan staan. Standby tijd lijkt weer iets beter (5-10%) dan bij de Desire. Ik denk dat het offloaden van graphics naar de GPU, wat hopelijk snel ingebouwd wordt, hier nog een hoop aan kan verbeteren.
Ik kom ook van een Desire af en in mijn ervaring is dit verschil een stuk extremer. Ik heb het gevoel dat in standby tijd de Sensation makkelijk 25% langer mee gaat dan de Desire. Als ik de Desire in m'n broek had en een paar uur later keek was er soms makkelijk dik 10% van de accu af. Bij de Sensation staat de accu dan nog nagenoeg gewoon op de dezelfde stand als daarvoor. In gebruik daarentegen lijkt de Sensation wel veel meer accu te gebruiken. Dat verschil is voor mijn gevoel ook makkelijk 25%. Wellicht dat dit door het grotere beeldscherm komt.. Wat wel ideaal is, is dat hij zich niet net zoals de Desire al bij 15% uitschakelt. Erg frustrerend vond ik dat bij m'n vorige telefoon altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is toch aan te raden de batterij te laten calibreren. In eerdere treads was dit te lezen aan de hand van een tip die een HTC medewerker gaf. De tweede dag dat ik hem gebruikte haalfde ik om 16:30 uur uit de lader en 22:00 uur was die al leeg, terwijl ik bijna niets had gedaan. paar whatsapp berichten sturen en mail checken. nu heb ik een paar keer het toestel geladen en nu gaat het toestel al een stuk langer mee. 's morgens uit de lader en 's avonds nog 40 % over. push mail aan, whatsapp, browsen, spelletje enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:53
Ik snap die batterij discussies niet zo....Ik zit ook veel in de auto en daar zet ik al sinds mijn Nokia 61.. mijn telefoon in de lader. Ook op mijn werk heb ik een ultrakort usb kabeltje aan mijn laptop die OF mijn Blackberry OF mijn telefoon van prik kan voorzien....

En ik ben anders nooit langer dan een uur of 4/5 van een stroombron verwijderd, dus ik zie de problemen niet echt....

@wayne-1984: Kan er in het vorige topic niets over vinden, linkje?

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
MasterMaceMichu schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 13:48:
Ik snap die batterij discussies niet zo....Ik zit ook veel in de auto en daar zet ik al sinds mijn Nokia 61.. mijn telefoon in de lader. Ook op mijn werk heb ik een ultrakort usb kabeltje aan mijn laptop die OF mijn Blackberry OF mijn telefoon van prik kan voorzien....

En ik ben anders nooit langer dan een uur of 4/5 van een stroombron verwijderd, dus ik zie de problemen niet echt....

@wayne-1984: Kan er in het vorige topic niets over vinden, linkje?
Uitleg batterij laden tbv betere accuduur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDB
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-05-2024
Zijn er sensation-gebruikers die van een galaxy s1 komen? kunnen die hun bevindingen eens neerschrijven ivm scherm (kleuren, aanraakgevoeligheid,...) en batterijduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KangaroeHenkie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-06 04:31
Als ik 720p .mp4 of .avi video afspeel op m'n Sensation, Gaat alles in slowmotion. De Audio, de video. Erg weird.

Heb Qplayer, Diceplayer en Rockplayer gebruikt, die werkten altijd prima op m'n HD2 met Android. Alleen hier dus niet, blijkbaar.

Iemand een tip, goede mediaplayer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekhouse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
Er zit toch gewoon een divx player ingebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

help !!
als ik mijn telefoon van toetsblokkering afhaal met de ring wil openen dan is er geen weervoorspelling beschikbaar , terwijl ik wel wifi/ en of goede ontvangst heb...iemand advies ? want zo mis ik de mooie bewegende animaties...lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 18:54:
help !!
als ik mijn telefoon van toetsblokkering afhaal met de ring wil openen dan is er geen weervoorspelling beschikbaar , terwijl ik wel wifi/ en of goede ontvangst heb...iemand advies ? want zo mis ik de mooie bewegende animaties...lol
Ik was net buiten en na het unlocken kreeg ik ook de melding dat er geen actueel weerbericht was. Waarschijnlijk ff een probleempje op de Accuweather website, waar hij die gegevens vandaan haalt. Na handmatig refreshen kreeg ik wel weer een weer animatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KangaroeHenkie
Beekhouse schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 18:20:
Er zit toch gewoon een divx player ingebouwd?
Weet je dat ik de standaard player nog niet eens gebruikt heb? 8)7
Zal eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KangaroeHenkie schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 19:49:
[...]

Weet je dat ik de standaard player nog niet eens gebruikt heb? 8)7
Zal eens proberen.
Ik gebruik ArcMedia player (ik weet niet eens waar de normale player staat) en heb een drietal MKV's op 720P afgespeeld wat prima ging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand toevallig of je de grootte van de apps op je home screen groter of kleiner kan maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 14:09
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 11:51:
weet iemand toevallig of je de grootte van de apps op je home screen groter of kleiner kan maken ?
Grootte van de pictogrammen?

Volgens mij niet, en ook niet kleiner. Bij HTC is het altijd 4 rijen van 4 apps.
Dus 16 apps per homescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

yannickie111 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 11:57:
[...]

Grootte van de pictogrammen?

Volgens mij niet, en ook niet kleiner. Bij HTC is het altijd 4 rijen van 4 apps.
Dus 16 apps per homescreen.
Kan met een 3th party launcher. Met ADW is het (volgens mij) 8 * 8 maximum.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb de Sensation nu ruim 24 uur in bezit.

Mijn eerste indruk: geweldig.
Het toestel voelt sterk aan en ziet er strak uit, erg premium.
De interface loopt als een trein, apps downloaden en installeren ging snel en het menu
werkt soepel en zonder haperingen, het 3d-effect heeft iets extra's vind ik. Doordat de resolutie van het scherm dusdanig groot is
kunnen sommige apps niet de volledige ruimte van het scherm benutten, ik heb dit geconstateerd bij
"NOS Teletekst" en "Bitdroid".

Mijn vorige toestel was een HTC Hero en vergeleken met dat toestel (appels met peren, i know) is deze echt zoveel sneller, een totaal andere beleving is het. Ook is het led-lampje veel minder fel op de Sensation, ik vind dit prettiger.

Om toch nog een kleine vergelijking te maken met de Galaxy S ll (een vriend van me heeft die nu ruim 2 weken): de Sensation voelt veel degelijker, sterker en beter aan, ik vind dit een premium design en de GS2 voelt te dun en enigszins goedkoop aan. De kleuren op de Sensation vind ik natuurlijker ogen, dit een kwestie van smaak maar de felle kleuren op de GS2 lijken een beetje nep en overdreven vind ik.

Ik vertel volgens mij niets nieuws, veel ervaringen die ik gelezen heb worden bevestigd na één dag Sensation. Toch heeft zijn mijn hoge verwachtingen overtroffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Dan ben ik erg benieuwd naar jouw accu ervaring.
Ben het met je eens dat de bouw van de sensation een stuk beter is en het scherm natuurlijker dan de Galaxy S2.
Nog even een vraagje, als je een mix cd luistert op je Sensation, is er dan ook een pauze tussen de 2 nummers?

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 14:03:
Zo, ik heb de Sensation nu ruim 24 uur in bezit.

[knip]

Ik vertel volgens mij niets nieuws, veel ervaringen die ik gelezen heb worden bevestigd na één dag Sensation. Toch heeft zijn mijn hoge verwachtingen overtroffen.
Heel mooi voor je dat de Sensation je zo bevalt d:)b

Ik heb 'm nu week en had er ook hoge verwachtingen van. Maar helaas moet ik zeggen dat na de eerste dagen dit voor mij toch wat minder wordt. Vooral de lage accuduur begint me behoorlijk te irriteren. Hij hangt meer en langer aan de oplader dan dat hij in mijn zak zit -O- En dan doe ik er nog niet eens zoveel mee en staat hij meeste van de tijd stand by. Ter vergelijking: de accu van mijn 'oude' Desire is 5 dagen na opladen en alleen in stand by nog altijd niet leeg.

Nu heb ik wel gelezen dat de accu gekalibreerd moet worden en na zo'n 30x opladen langer mee moet gaan, maar toch vind ik dat op dit moment een behoorlijk minpunt van het verder schitterende toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ursamajor schreef op zondag 05 juni 2011 @ 14:08:
Dan ben ik erg benieuwd naar jouw accu ervaring.
Ben het met je eens dat de bouw van de sensation een stuk beter is en het scherm natuurlijker dan de Galaxy S2.
Nog even een vraagje, als je een mix cd luistert op je Sensation, is er dan ook een pauze tussen de 2 nummers?
Heb er nog geen muziek op gezet, zal het over een paar dagen laten weten :)
Wat betreft mijn ervaring m.b.t. de accu tot dusver: vannacht om 0:00 voor het eerst van de oplader
afgehaald en na een hele nacht standby is hij nu nog steeds halfvol, heb regelmatig apps
als Twitter (@josnijkrake) en Facebook aanstaan, ben tot nog toe blij met de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:54
Even een vraag wat me al een tijd bezig houdt:

Zit er in de HTC Sensation een optie, zodat het toestel geen verbinding maakt met het internet? Dit is voor in het buitenland en ik heb geen zin om met een rekening van enkele honderden euro's te zitten.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobinNL schreef op zondag 05 juni 2011 @ 15:52:
Even een vraag wat me al een tijd bezig houdt:

Zit er in de HTC Sensation een optie, zodat het toestel geen verbinding maakt met het internet? Dit is voor in het buitenland en ik heb geen zin om met een rekening van enkele honderden euro's te zitten.
Jep, die optie zit er in. Als je het meldingen menu naar beneden schuift en kiest voor "Snel instellen", kun je Mobiel netwerk aan of uitvinken. Je kunt bij instellingen ook het automatisch synchroniseren uitzetten. Je zal dan handmatig je mail en/of het weerbericht moeten bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 08:23
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 14:28:
[...]

Heel mooi voor je dat de Sensation je zo bevalt d:)b

Ik heb 'm nu week en had er ook hoge verwachtingen van. Maar helaas moet ik zeggen dat na de eerste dagen dit voor mij toch wat minder wordt. Vooral de lage accuduur begint me behoorlijk te irriteren. Hij hangt meer en langer aan de oplader dan dat hij in mijn zak zit -O- En dan doe ik er nog niet eens zoveel mee en staat hij meeste van de tijd stand by. Ter vergelijking: de accu van mijn 'oude' Desire is 5 dagen na opladen en alleen in stand by nog altijd niet leeg.

Nu heb ik wel gelezen dat de accu gekalibreerd moet worden en na zo'n 30x opladen langer mee moet gaan, maar toch vind ik dat op dit moment een behoorlijk minpunt van het verder schitterende toestel.
Is bij de sensation ook zo. Hij is echt niet beter geworden dan je desire. Hooguit hetzelfde....

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Op Gsmarena maken ze melding van de zg. 'death grip' bij de Sensation die nogal ernstig schijnt te zijn.

Hebben mensen hier op het forum het ook al getest en ondervonden?

Zoals in het artikel staat gaat een hoesje/cover niet helpen omdat je dan nog meer van de WiFi en Bluetooth antennes afschermt.
Bij de iPhone hielp dat omdat je dan geen contact meer kon maken met de antennes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 21:24

DDR

Nog geen last van eigelijk, maar op youtube kijk ik dan altijd horizontaal de filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy4D
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 15:35
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 11:18:
[...]

Wist je dat je bij het 275 abbo in twee jaar tijd slechts € 9,76 duurder uit bent dan bij het 200 abbo...........
Ja, heb dat inderdaad berekend. Dan betaal ik echter het 2e jaar 40 euro en 35 leek mij meer dan genoeg. Daarnaast zal ik met het 200 abo in combinatie met de niet-zo-bekende sms-verdubbelaar(volgens mij wordt die expres zo op de achtergrond gehouden) nooit buiten m'n bundel raken.

Toch bedankt voor de input :) Wellicht zijn er andere tweakers die dit wel aantrekkelijk vinden!

EDIT:

Extra vraagje voor de mensen die hem bij Vodafone hebben gekocht/gaan kopen: Weet iemand of er een micro-sd kaartje bij wordt geleverd? Ik zie hier en daar berichten van wel, maar in een aantal reviews ook weer van niet. Zou weer een paar euro schelen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Roy4D op 05-06-2011 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:09
Roy4D schreef op zondag 05 juni 2011 @ 17:17:
[...]

Ja, heb dat inderdaad berekend. Dan betaal ik echter het 2e jaar 40 euro en 35 leek mij meer dan genoeg. Daarnaast zal ik met het 200 abo in combinatie met de niet-zo-bekende sms-verdubbelaar(volgens mij wordt die expres zo op de achtergrond gehouden) nooit buiten m'n bundel raken.

Toch bedankt voor de input :) Wellicht zijn er andere tweakers die dit wel aantrekkelijk vinden!

EDIT:

Extra vraagje voor de mensen die hem bij Vodafone hebben gekocht/gaan kopen: Weet iemand of er een micro-sd kaartje bij wordt geleverd? Ik zie hier en daar berichten van wel, maar in een aantal reviews ook weer van niet. Zou weer een paar euro schelen :)
Ik heb hem van Vodafone en mijn SD Kaartje zat al in de telefoon. Kreeg hem dus ook niet apart ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben1123
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-08 10:27
edit

[ Voor 98% gewijzigd door Ruben1123 op 05-06-2011 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
catt4u schreef op zondag 05 juni 2011 @ 16:55:
Op Gsmarena maken ze melding van de zg. 'death grip' bij de Sensation die nogal ernstig schijnt te zijn.

Hebben mensen hier op het forum het ook al getest en ondervonden?

Zoals in het artikel staat gaat een hoesje/cover niet helpen omdat je dan nog meer van de WiFi en Bluetooth antennes afschermt.
Bij de iPhone hielp dat omdat je dan geen contact meer kon maken met de antennes.
Ja, het klopt (heb het getest toen ik de eerste meldingen hier hoorde), maar heb er in het dagelijks gebruik totaal geen last van. Mijn ervaring is dat ik de achterkant van de bovenste helft van de telefoon volledig moet omsluiten met mijn hand en dat ik dan geen wifi-ontvangst meer heb. Ik heb mijn telefoon echter nooit zo vast, ook niet in landscape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pall66
  • Laatst online: 13-10-2024
Kan een iPhone bezitter mijn geluidsfragmenten horen die ik hem toegestuurd heb via Whatsapp en die op de Sensation zijn opgenomen? Of is dat weer lekker niet uitwisselbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:17

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Ik heb mijn Sensation sinds vrijdag en ik moet zeggen dat het toestel echt fantastisch is.

Ik kom van een HTC HD2 (met android geïnstalleerd) af en qua standby tijd is dit toestel gewoon veel en veel beter dan mijn HD2. Ik heb m om 12 uur van de lader gehaald en heb bluetooth constant aan gekoppeld aan een Sony Ericsson MBW-150 horloge, push mail van Gmail staat aan, Whatsapp, Facebook en Twitter en heb nu om 19:45 nogsteeds meer dan 90% aan batterij capaciteit.

Scherm is ook een stuk helder dan die van mijn HD2. Geen last van lag of dingen die langzaam gaan en ook geen onnauwkeurigheden met de touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een kwartiertje Pocket God zitten spelen en het scherm werd bij de aanraaktoetsen (home, edit, back en zoek) weer superheet. Dit hoort toch niet te gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar zit dus de dualcore soc..heel normaal die van mij word ook heet en binnen enkele minuten is het weer koel... de soc's kunnen makkelijk de hitte hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
MaakmeGek schreef op zondag 05 juni 2011 @ 19:48:
Ik kom van een HTC HD2 (met android geïnstalleerd) af en qua standby tijd is dit toestel gewoon veel en veel beter dan mijn HD2. Ik heb m om 12 uur van de lader gehaald en heb bluetooth constant aan gekoppeld aan een Sony Ericsson MBW-150 horloge, push mail van Gmail staat aan, Whatsapp, Facebook en Twitter en heb nu om 19:45 nogsteeds meer dan 90% aan batterij capaciteit.
Ik heb afgelopen nacht het batterij optimalisatie proces van HTC gedraaid. Vanochtend van de lader gehaald, vanmiddag 2x 45 minuten in de trein gezeten en in die tijd constant gebrowsed, gemailed en gechat. De rest van de dag bij vlagen even nieuws gelezen e.d. Op dit moment staat de batterij op 80%, dus dat ziet er ook best prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

litemotiv schreef op zondag 05 juni 2011 @ 22:56:
[...]

Ik heb afgelopen nacht het batterij optimalisatie proces van HTC gedraaid. Vanochtend van de lader gehaald, vanmiddag 2x 45 minuten in de trein gezeten en in die tijd constant gebrowsed, gemailed en gechat. De rest van de dag bij vlagen even nieuws gelezen e.d. Op dit moment staat de batterij op 80%, dus dat ziet er ook best prima uit.
Wat houdt dat proces precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 23:13:
[...]

Wat houdt dat proces precies in?
Er stond een linkje op de vorige pagina van dit topic, deze: yannickie111 in "HTC Sensation: Ervaringen & Discussie (D..."

(en dan het tweede gedeelte, de quote van HTC)

[ Voor 6% gewijzigd door litemotiv op 05-06-2011 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
Heeft iemand de WCDMA only of prefered truc geprobeerd of energie te besparen? Ik kan me herinneren dat ik dat bij mijn Desire had gedaan!

Edit: ik bedoelde deze truc: http://www.martijn-lammer...c-desire-power-saving-tip

[ Voor 28% gewijzigd door Upbeat op 05-06-2011 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 13:34
Is het nou verstandig om als de toestel fresh uit de box is gelijk leeg te trekken of gelijk achter de lader te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Swizzler24 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 00:13:
Is het nou verstandig om als de toestel fresh uit de box is gelijk leeg te trekken of gelijk achter de lader te hangen?
Nah, gewoon gebruiken zoals je wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:21
Ursamajor schreef op zondag 05 juni 2011 @ 14:08:
Speciaal even voor je gecheckt. HTC's eigen muziekspeler doet er een kleine 2 seconden over, Winamp speelt bijna aansluitend door, maar net niet helemaal dus. Ik gebruik overigens dit 16GB Class 2 kaartje, i.p.v. het 8GB Class 4 kaartje wat al in het toestel zat toen ik hem kocht. Misschien dat dit nog iets uitmaakt, al denk ik zelf van niet. Ik sla mixes om deze reden altijd op als één groot audiobestand, zodat ik overal in ieder geval safe zit. Nadeel is dat je soms langer door moet spoelen, maar dat vind ik minder storend dan telkens een korte pauze tussen de nummers.

- Nog even terugkomend op de geluidsverbeteringsfunctie van de standaard muziekspeler van HTC. Ik heb de Sensation even rechtstreeks aangesloten gehad op een Stanton DJ Pro 2000 koptelefoon en via een mixer beluisterd op een KRK VXT6 monitor setje. In beide gevallen vind ik de equalizer niet om over naar huis te schrijven, maar de SRS-verbetering daarentegen wel! Met name de lage tonen kwamen veel beter in het geheel uit de verf. Zowel van de Stanton en de KRK's vind ik de bassen niet optimaal, dus SRS voegt hier wel degelijk iets toe. SRS aan met mijn Sony in-ears in vind ik nog steeds een verslechtering. Misschien dat het wel kan helpen wanneer je oordopjes gebruikt die minder direct je oor in gaan. Hoe dan ook, wanneer je oordopjes/speakers gebruikt welke goed lage tonen weergeeft voegt het niets toe, integendeel. Wanneer de speaker dit juist minder goed af kan handelen, verbeterd het geluid wel is mijn ervaring.

- Ik zie op mijn toestel de sterkte van een sterk Wi-Fi signaal pas echt flink afnemen wanneer ik de bovenkant goed in de palm van mijn hand klem. Logisch of niet, het gaat in ieder geval ook op voor mijn HD2 en Desire Z... Niet echt verrassend voor mij dus.

- Verder een paar keer gehad dat wanneer ik mijn Sensation uit had gezet via uitschakelen, ik hem pas weer aan kon krijgen als ik de batterij er even uit had gehaald. Alsof de knop het niet meer deed. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
[...]

Heb ik gisteren nacht gedaan. nu 26uur later nog 55% en toch wel behoorlijk wat mee geknoeid gisterenmiddag :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

@r132546e:
Da's wel jammer van die pauze tussen 2 nummers. Maar gelukkig werkt winamp wel wat beter... De leessnelheid van een kaartje zou best eens kunnen uitmaken, al is het niet veel (had ik bij mijn autoradio gemerkt).

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:32

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik heb een probleem met de contacten widget, hierin heb ik gewoon een groep staan, maar als ik nu op mensen klik gaat hij naar contact en niet direct bellen. Heb al gevonden dat je dit kan aanpassen in contact bewerken en dan standaard actie kiezen, echter onthoud hij dit niet of slechts 1 keer. iemand anders hetzelfde probleem?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die ook last hebben dat het toestel onderaan vrij warm wordt bij games als angry birds of zo'n 15-30m gebruik van andere programma's. Zowel de voor als achterkant van het toestel wordt onderaan vrij warm en dat gebeurt natuurlijk sneller met dit warmere weer als de warmte dan minder makkelijk weg kan, maar toch vroeg ik me af of ik de enige was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:32

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 09:29:
Zijn er mensen die ook last hebben dat het toestel onderaan vrij warm wordt bij games als angry birds of zo'n 15-30m gebruik van andere programma's. Zowel de voor als achterkant van het toestel wordt onderaan vrij warm en dat gebeurt natuurlijk sneller met dit warmere weer als de warmte dan minder makkelijk weg kan, maar toch vroeg ik me af of ik de enige was...
Nee je bent niet de enige, daar zitten de proc's en deze worden bij apps die wat meer vragen best warm. Geen zorgen ze kunnen het hebben.
Mocht hij nu echt gloeiend heet worden dat het plastic smelt of je hem niet meer vast kan houden even contact opnemen met Provider of HTC

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 17:05
donvalentino schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 20:02:
Beste,

Heeft 1 van jullie ook problemen met het aanmelden van een @live e-mail account?
Mij lukt het niet, ik krijg steeds, krijg geen verbinding met de server (server vult hij automatisch is live.nl).

Outlook (Exchange gaat wel goed)

Graag advies.
Klopt, bij live.nl mail adressen gaat het automatish instellen altijd verkeerd.
Als je het invult zoals hieronder moet het wel gaan lukken.

Inkomende Email
Gebruikersnaam: Je email
Wachtwoord: je wachtwoord :+ O-)
pop3-server: pop3.live.com
Poort: 995
Beveiligingstype: SSL
Email verwijderen van server: Nooit

Uitgaande email
SMTP-server: smtp.live.com
Poort: 587
Beveiligingstype: TLS
Aanmelden vereist: Aanvinken
Gebruiksnaam: Je email adres
Wachtwoord: je wachtwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@indofk bedankt dat is wat ik nodig had !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Laatst online: 17-09 13:12
Ben toch wel benieuwd naat het volgende. Ik heb de HTC Sensation nu 1,5 week ongeveer.
Sinds gisteren heb ik als de telefoon in het lock scherm staat dat ik de ring moeilijk kan verslepen.

Moet echt meerdere keren proberen de ring te pakken voordat het lukt. vervolgen moet ik mijn pincode invullen (06xx) en dan pakt hij de 0 niet goed, moet meerdere malen drukken voordat hij de 0 selecteerd.

Meerdere mensen deze ervaring, ligt het aan mij? Is er wat aan te doen? erg frusterend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vecodo schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:08:
Ben toch wel benieuwd naat het volgende. Ik heb de HTC Sensation nu 1,5 week ongeveer.
Sinds gisteren heb ik als de telefoon in het lock scherm staat dat ik de ring moeilijk kan verslepen.

Moet echt meerdere keren proberen de ring te pakken voordat het lukt. vervolgen moet ik mijn pincode invullen (06xx) en dan pakt hij de 0 niet goed, moet meerdere malen drukken voordat hij de 0 selecteerd.

Meerdere mensen deze ervaring, ligt het aan mij? Is er wat aan te doen? erg frusterend.
Ik heb precies hetzelfde met die ring. Niet altijd overigens. Zo nu en dan krijg ik de ring ook niet echt van z'n plek af. Dan druk ik gewoon tweemaal op de aan/uit knop en doet-ie het weer! Deze bug zal wel verholpen worden in de eerste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:10:
[...]

Ik heb precies hetzelfde met die ring. Niet altijd overigens. Zo nu en dan krijg ik de ring ook niet echt van z'n plek af. Dan druk ik gewoon tweemaal op de aan/uit knop en doet-ie het weer! Deze bug zal wel verholpen worden in de eerste update.
Het is niet af en toe bij mij maar constant. Heb het niet alleen bij de "ring" maar ook bij het invoeren van de pincode/schermbeveiliging. (Onderkant van scherm reageert dan slecht tot niet). Als telefoon eenmaal actief is werkt alles wel weer prima.

Wanneer word de update verwacht?

ps: als ik op de aan/uit knop druk word het er niet beter van!

[ Voor 12% gewijzigd door Vecodo op 06-06-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Vecodo schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:12:
[...]

Het is niet af en toe bij mij maar constant. Heb het niet alleen bij de "ring" maar ook bij het invoeren van de pincode/schermbeveiliging. (Onderkant van scherm reageert dan slecht tot niet). Als telefoon eenmaal actief is werkt alles wel weer prima.

Wanneer word de update verwacht?

ps: als ik op de aan/uit knop druk word het er niet beter van!
Heb je hem al een keer echt opnieuw opgestart? (batterij eruit gehaald)

Probeer hard reset..

Helpt dat nog niet, dan is het waarschijnlijk een hardware probleem. HTC bellen en afspraak maken voor ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 19:00
Weet iemand of sense 3.0 onderhand al eens support heeft voor meer dan 2 exchange accounts met de htc mail app? Heb nu nog een Legend maar over niet al te lange tijd loopt mijn abo af en de sensation is mijn eerste keuze na mijn diamond en legend maar ik erger mij er altijd aan dat ik met mijn legend een lelijke 3rd party app moet gebruiken om 2 exchange accounts te kunnen instellen.

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Volgens mij moet dit aangekaart wordfen bij HTC, Volg dit topic al een tijdje en ook op het internet, en er zijn best wat mensen die hier last van hebben.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
  • Laatst online: 28-08 17:05
foutje

[ Voor 60% gewijzigd door indofk op 06-06-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino
  • Laatst online: 10-08-2023

donvalentino

psn: Walllie-G

indofk schreef op maandag 06 juni 2011 @ 12:23:
[...]

Klopt, bij live.nl mail adressen gaat het automatish instellen altijd verkeerd.
Als je het invult zoals hieronder moet het wel gaan lukken.

Inkomende Email
Gebruikersnaam: Je email
Wachtwoord: je wachtwoord :+ O-)
pop3-server: pop3.live.com
Poort: 995
Beveiligingstype: SSL
Email verwijderen van server: Nooit

Uitgaande email
SMTP-server: smtp.live.com
Poort: 587
Beveiligingstype: TLS
Aanmelden vereist: Aanvinken
Gebruiksnaam: Je email adres
Wachtwoord: je wachtwoord
thx, had dat artikel idd al gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekhouse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
[...]

Wat houdt dat optimalisatie proces precies in als ik vragen mag?

Sorry niet goed gelezen!

[ Voor 3% gewijzigd door Beekhouse op 06-06-2011 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 14:09
nieuws: HTC Sensation kampt mogelijk met 'death grip'-probleem

Heb hem ook toegevoegd aan de TS.

Wat ik in het artikel kan zien is het wel wat anders dan bij de iPhone, hier is wel echt de hele hand voor nodig.

Zonder "deathgrip":
HTC Sensation "no-deathgrip"

Met "deathgrip":
HTC Sensation "deathgrip"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd. Ik kan geen data verbinding maken met mijn Sensation terwijl dat vanochtend gewoon ging. Maar nu kan ik op dezelfde lokatie geen data meer binnenhalen. Bellen is geen probleem en ik heb gewoon 4 streepjes. Ook als ik de telefoon gewoon wegleg is er geen data verkeer mogelijk.

Ik heb de afgelopen dagen al vaker dit probleem gehad dat als er geen wifi was mijn toestel niet naar 3G overschakelde. Ik zie ook helemaal geen 3G of H staan terwijl dat normaal wel is. Iemand met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-09 12:47
Gegevensverbinding al gecontroleerd of het aan staat?
Data roaming misschien zelfs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
yannickie111 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:50:
nieuws: HTC Sensation kampt mogelijk met 'death grip'-probleem

Heb hem ook toegevoegd aan de TS.

Wat ik in het artikel kan zien is het wel wat anders dan bij de iPhone, hier is wel echt de hele hand voor nodig.

Zonder "deathgrip":
[afbeelding]

Met "deathgrip":
[afbeelding]
Verbaast me opzich niets. HTC gebruikt al tijden dezelfde formfactor en dit was oa bij de Desire ook al zo. Normaal heb je (of in ieder geval, ik) er geen last van, maar als je in een gebied bent waar het signaal slecht is, dan kan je er wel eens last van krijgen bij het vasthouden. Zo heb ik moeite om binnenshuis (in de UK, daar is het gemiddeld genomen wat anders dan in NL) een fatsoenlijk signaal te krijgen als ik mijn telefoon vasthoud.

Anyways, ik denk niet dat dit nou echt voor problemen gaat zorgen bij de meeste mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gegevensverbinding staat gewoon aan zoals altijd. En met of zonder dataroaming aan maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:12:
Gegevensverbinding staat gewoon aan zoals altijd. En met of zonder dataroaming aan maakt niets uit.
Als je bij de grens zit maakt het toch wel uit? Als ik naar belgië ga en ik zet het uit dan heb ik ook geen 3G verbinding. Als ik dan terug in Nederland ben weer wel. Maar als ik die aan laat staan heb ik in België ook gewoon verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:09:
[...]

[knip]

Anyways, ik denk niet dat dit nou echt voor problemen gaat zorgen bij de meeste mensen.
Ik heb met mijn Sensation in ieder geval tot op heden niets van wegvallen van het wifi netwerk gemerkt. Ik zou het persoonlijk een kwalijker zaak hebben gevonden als het, zoals bij de iPhone 4, een signaalsterkte verlies had gegegeven om te kunnen bellen.

Dit 'death grip' verhaal is dus in mijn ogen een non issue.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met mijn Desire nog nooit problemen gehad terwijl ik roaming standaard uit heb staan. Maar ik kan gewoon bellen dus ik maak contact met een zendmast, alleen mijn Sensation verrekt het om een dataverbinding te maken terwijl het vanochtend wel gewoon ging en ik heb niets aan de instellingen veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Vreemd, en als je je achterklep er af haalt en er opnieuw op doet (had ook iets gelezen dat wanneer die niet goed er op zat het kon zijn dat je geen verbinding had)

Maar, ik ben best wel een leek hierin dus kan zijn dat alles wat ik zeg van geen kante klopt, het zijn gewoon dingen die ik van mensen heb gehoord/opgevangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:12:
Goede provider? Druk op de mast met veel mensen?

Heb lange tijd T-Mobile issues gehad met capaciteits problemen.. Zeer goed bereik, maar geen internet doordat er te veel mensen op de mast zaten te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
dangerousp schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:29:
[...]

Heb je hem al een keer echt opnieuw opgestart? (batterij eruit gehaald)

Probeer hard reset..

Helpt dat nog niet, dan is het waarschijnlijk een hardware probleem. HTC bellen en afspraak maken voor ophalen.
Batterij eruit werkt niet! ga nu hard reset proberen.

Rare is dat het "onderkant" van het scherm na lock scherm wel weer goed functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:14:
[...]

Ik heb met mijn Sensation in ieder geval tot op heden niets van wegvallen van het wifi netwerk gemerkt. Ik zou het persoonlijk een kwalijker zaak hebben gevonden als het, zoals bij de iPhone 4, een signaalsterkte verlies had gegegeven om te kunnen bellen.

Dit 'death grip' verhaal is dus in mijn ogen een non issue.
Een death grip is het in ieder geval niet, want het signaal valt niet dood, het neemt alleen af :P Persoonlijk vind ik het ook een non-issue, want dit is opzich gewoon bekend. Wel kan het dus in sommige gevallen lastig zijn, als je signaal al zwak is. Dan is het handig om te weten dat je toch een beetje signaal kan krijgen als je je telefoon bijvoorbeeld op tafel legt om hem op die manier te bedienen, dus zonder vast te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Vecodo schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:46:
[...]

Batterij eruit werkt niet! ga nu hard reset proberen.

Rare is dat het "onderkant" van het scherm na lock scherm wel weer goed functioneert.
Heb je al een ander thema van het lockscreen geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
dangerousp schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:48:
[...]

Heb je al een ander thema van het lockscreen geprobeerd?
Hard rest uitgevoerd, geen reactie.

Maar HTC gaan bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Vecodo schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:51:
[...]

Hard rest uitgevoerd, geen reactie.

Maar HTC gaan bellen?
Zou ik wel doen, kan geen kwaad.

Wel even aangeven dat je al een hard reset geprobeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wacht al twee dagen op afronding van mijn htc sense synchronisatie.nog steeds staat er:
Uw apparaat voert zijn eerste synchronisatie mt HTCSense.com uit. Dit kan een paar uur duren, afhankelijk van het aantal contacten dat u hebt.
zijn er meerdere mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
dangerousp schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:55:
[...]

Zou ik wel doen, kan geen kwaad.

Wel even aangeven dat je al een hard reset geprobeerd hebt.
Kan jij mij aangeven wie ik daar voor moet bellen?

Heb met HTC klantenservice gebeld en die geven aan dat ik bij Vodafone moet zijn.
Vodafone gebeld en die geven aan dat ik toestel ter reparatie moet aanbieden en dat ik hem dan na 3-4 weken weer terug kan verwachten.

Vervolgens weer contact gehad met HTC en die kunnen ook niks voor mij doen. Dient bij Vodafone te worden geregeld.

Vind het nogal ronduit schandalig dat je een telefoon van € 500,00+ koopt, deze defect gaat na 10 dagen (Officieel gezien als DOA) en dat je de telefoon dan mag opsturen en pas na 3 tot 4 weken terug kan verwachten.

Wie heeft er hier de goude tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Vecodo schreef op maandag 06 juni 2011 @ 17:59:
[...]

Kan jij mij aangeven wie ik daar voor moet bellen?

Heb met HTC klantenservice gebeld en die geven aan dat ik bij Vodafone moet zijn.
Vodafone gebeld en die geven aan dat ik toestel ter reparatie moet aanbieden en dat ik hem dan na 3-4 weken weer terug kan verwachten.

Vervolgens weer contact gehad met HTC en die kunnen ook niks voor mij doen. Dient bij Vodafone te worden geregeld.

Vind het nogal ronduit schandalig dat je een telefoon van € 500,00+ koopt, deze defect gaat na 10 dagen (Officieel gezien als DOA) en dat je de telefoon dan mag opsturen en pas na 3 tot 4 weken terug kan verwachten.

Wie heeft er hier de goude tip?
Ik kan er geen documenten van vinden, ook niet in de algemene voorwaarden, maar kan me iets herinneren over dat als het toestel binnen 10 dagen defect is, je verplicht een nieuwe moet krijgen van de winkel.

Met mijn hero (na een jaar) voor garantie altijd direct afgehandeld met HTC en werd hij opgehaald en gebracht binnen 4/5 werkdagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
dangerousp schreef op maandag 06 juni 2011 @ 18:21:
[...]

Ik kan er geen documenten van vinden, ook niet in de algemene voorwaarden, maar kan me iets herinneren over dat als het toestel binnen 10 dagen defect is, je verplicht een nieuwe moet krijgen van de winkel.

Met mijn hero (na een jaar) voor garantie altijd direct afgehandeld met HTC en werd hij opgehaald en gebracht binnen 4/5 werkdagen
Nadeel is dat ik de telefoon via Vodafone heb besteld. (telefonisch) en ik geen tijd heb om even naar een winkel te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:55
Ik zie net dat ik een mailtje wat ik via mijn prachttelefoon beantwoord heb, wel vijf keer beantwoord is.

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2qjanww.jpg

Iemand? Of zit ik nu in het verkeerde topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem is opgelost. Ik drukte per ongeluk op vliegtuigmodus en moest daardoor alles weer terug aanvinken. Ik vinkte gegevensverbinding ook weer aan en toen had ik weer verbinding. Voordat ik vliegtuigmodus aanklikte was het echter ook al aangevinkt dus ergens zit er iets niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KangaroeHenkie
Ik heb een probleem met m'n Sensation. De batterijklep gaat gewoon NIET open.
Ik kan hem een mm of 10 van de onderkant uit de battery-cover krijgen, dan zit 'ie gewoon vast.

Het klemt ergens, aan de kant van de volumeknoppen aan de linkerkant. Ik durf er ook niet enorm hard aan te gaan trekken, het scherm leek straks al te buigen.

Het gekke is dat 'ie tot gisteren gewoon perfect open/dicht ging. Vandaag niks vreemds mee gedaan, heeft gewoon keurig in z'n hoesje gezeten, ben er niet op gaan zitten ofzo :P

Iemand een idee wat dit is en hoe te verhelpen, of wordt dit een garantie-gevalletje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irpadre
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-06-2024
Heeft er iemand al spellen van gameloft geprobeerd, ik wil asphalt 6 en dungeon hunter 2 kopen, maar volgens gameloft wordt de sensation niet ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu

Ik heb het ook. Als je 'even' (paar seconden) wacht, is het weg...Had een gesture die onderaan begon, maar die heb ik veranderd, dan is er niks aan de hand. Overigens als je gebeld wordt en je moet 'opnemen' naar de ring schuiven, is er niets aan de hand.

Lijkt erop dat onderkant nog even moet 'opstarten'....lijkt mij gevalletje software, scherm reageert voor de rest goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
MasterMaceMichu schreef op maandag 06 juni 2011 @ 20:14:
[...]

Ik heb het ook. Als je 'even' (paar seconden) wacht, is het weg...Had een gesture die onderaan begon, maar die heb ik veranderd, dan is er niks aan de hand. Overigens als je gebeld wordt en je moet 'opnemen' naar de ring schuiven, is er niets aan de hand.

Lijkt erop dat onderkant nog even moet 'opstarten'....lijkt mij gevalletje software, scherm reageert voor de rest goed.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1112797 hier de reactie van een medewerker en een filmpje. Ik zelf heb dit niet.. Tevens aanwezig na een factory reset, dus denk hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
assasinbats schreef op maandag 06 juni 2011 @ 19:13:
Ik zie net dat ik een mailtje wat ik via mijn prachttelefoon beantwoord heb, wel vijf keer beantwoord is.

[afbeelding]

Iemand? Of zit ik nu in het verkeerde topic?
Is dit 1 keer gebeurt of altijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
Nu ik ook eindelijk een fatsoenlijk gmail account heb, kan ik ook volledig gebruik maken van dit toestel. Helaas heb ik hem al een keer laten vallen waardoor ik links boven een kleine beschadiging heb, niet genoeg voor verzekeringswerk en het valt ook amper op gelukkig.

Ik ben compleet nieuw tot android en HTC toestellen, en ondanks dat ik in de branche werk heb ik me er totaal niet in verdiept wat nou de handige weetjes en dingetjes zijn in Android, welke apps zijn must have, hoe zijn de instellingen en hoe worden de schermen door mensen ingevuld. Natuurlijk is dit voor iedereen wel anders maar willen jullie toch wat zaken delen?

Zoals wat voor sommige van jullie toch must have apps zijn ( betaald of free ) etc. Ben benieuwd, ben morgen eindelijk een dagje vrij en had een gehele ochtend gereserveerd om lekker met het toestel aan de slag te gaan ( eindelijk na 2 weken in bezit te hebben :P )

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
dangerousp schreef op maandag 06 juni 2011 @ 20:26:
[...]

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1112797 hier de reactie van een medewerker en een filmpje. Ik zelf heb dit niet.. Tevens aanwezig na een factory reset, dus denk hardware
Dat is wel lekker heel kort door de bocht.... ;)

Ander topic op XDA: Lijkt erop dat het iets te maken heeft met het niet 'per ongeluk' kunnen unlocken (gyroscoop en proximity sensor worden ook gebruikt?)....

Zelf ook getest: Als je de telfoon plat op tafel legt en het scherm aanzet, vervolgens je hand weghaald, even wachtt en dan de ring wil bewegen, werkt het pas na herhaaldelijk proberen en moet je echt 'moiete' doen om de ring omhoog te bewegen. Hou je je telefoon vast met één hand en swype je met een vinger van je andere hand de ring omhoog, kost het geen moeite.....

Volgens zelfde topic hebben andere HTC modellen hier ook 'last' van, wat ik niet kan verifiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Salv schreef op maandag 06 juni 2011 @ 20:40:
Natuurlijk is dit voor iedereen wel anders maar willen jullie toch wat zaken delen?
Voor mij was het ook de eerste HTC en voor het eerst met android dus ik zit in hetzelfde schuitje. En het is allemaal gewoon echt even uitpluizen hoe en wat, maar het wijst zichzelf allemaal redelijk snel. En wat niet lukt zoek je even op in de handleiding van de Sensation.

Ik heb nog niet alle 7 windows ingedeeld, maar wat ik wel heb is:
1. Homepage met daarop in ieder geval een link naar taakbeheer! Dat is echt ideaal gewoon!!! Verder apps zoals camera, whatsapp, berichten, internet, market...

2. Mail

3. Bladwijzers

4. Muziekspeler widget

5. Window met volgende losse widgets/dingen:
+ widget met soort van energiebeheer, hier kun je de helderheid, time-out, wifi, auto sync en bluetooth aanpassen, erg ideaal! Widgets --> Alle HTC-widgets verkennen --> nr 45/81
+ Een scherm draaien ja/nee icoon, zodat ik in bed even het draaien van het scherm snel uit kan zetten. Widgets --> Alle HTC-widgets verkennen --> nr 78/81
+ Mini info widget (market): dit vind ik de prettigste batterij-widget en ik heb er veel uitgeprobeerd! Hij geeft goed het percentage aan en ook de beschikbare ruimte op de interne schijf en SD kaart. Erop klikken geeft je een groter beeld en door nog weer te klikken op een onderdeel kun je nog meer info bekijken. Ik merk nu opeens dat ik door te klikken op de CPU balk deze kan veranderen!!!!!!!! Dat lijkt me nou niet echt een goed plan! Hij wijzigt zichzelf daarna ook wel weer, maar toch!!! Iemand hier wat meer info over?

Live wallpapers zijn volgens mij redelijke batterijverbruikers, dus ikzelf heb nu een gewone achtergrond ingesteld. In het lockscreen vond ik de weerapp wel tof, dus die heb ik daar.
Verder apps die je in mijn geval niet mag missen:
- Angry birds
- ASTRO (om je files te kunnen bekijken, dus gewoon mappen zoals op de pc)
- Dropbox
- Google Earth
- Ebuddy
- Google Goggles
- Google sky map
- Google maps
- Opera mobile (alternatieve internet browser)
- QR Droid (om deze dingen in te lezen)
- Skype (nog niet getest)
- Sweet dreams (om 's nachts automatisch wifi en zo uit te laten zetten (batterij besparen))
- Tweakers.net natuurlijk! :D
- Whatsapp
- Winamp
- Youtube

Het kan zijn dat sommigen in mijn lijst al op de phone staan haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Laatst online: 15-09 14:54
Ik zoek nog een app waarmee wifi automatisch wordt uitgezet als je niet thuis bent, heb namelijk het idee dat, ondanks dat ik niet met wifi verbonden ben, dit erg veel stroom vreet. Ik weet dat dit met Tasker zou moeten kunnen, maar is er ook een gratis app om het uit te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:17:
[...]
Verder apps die je in mijn geval niet mag missen:
@Salv
Persoonlijk zou ik je ook 3g watchdog (gratis) aanraden. Mocht je graag willen weten hoeveel je van je datalimiet hebt gebruikt in de maand, dan kan je dat hiermee in 1 oogopslag zien.
Denk tevens ook eens aan een virusscanner, er zijn zat gratis beschikbaar, bv AVG Free.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ralph075 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:29:
[...]

@Salv
Persoonlijk zou ik je ook 3g watchdog (gratis) aanraden. Mocht je graag willen weten hoeveel je van je datalimiet hebt gebruikt in de maand, dan kan je dat hiermee in 1 oogopslag zien.
Denk tevens ook eens aan een virusscanner, er zijn zat gratis beschikbaar, bv AVG Free.
In hoeverre zijn virusscanners nuttig op een mobiele phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
mauricedb schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:28:
Ik zoek nog een app waarmee wifi automatisch wordt uitgezet als je niet thuis bent, heb namelijk het idee dat, ondanks dat ik niet met wifi verbonden ben, dit erg veel stroom vreet. Ik weet dat dit met Tasker zou moeten kunnen, maar is er ook een gratis app om het uit te proberen?
Heb nog niet een hele prettige app gevonden daarvoor. Ik zet eenvoudigweg wifi aan/uit afhankelijk van de locatie waar ik ben. Als ik thuis de deur uitga, zet ik wifi uit, als ik ergens kom waar ik wifi gebruik zet ik het weer aan. Met een wifi-button op je homescreen is het een handeling van niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:30:
[...]

In hoeverre zijn virusscanners nuttig op een mobiele phone?
Ik durf het je niet met zekerheid te zeggen, maar ik had eerder geen telefoon waar ik veelvuldig op download (apps). De virusscanner die ik gebruik (AVG) scant in ieder geval alles wat ik download actief op virus, vind het wel een prettige gedachte (ook al weet ik niet zeker hoe nuttig het is...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ralph, oké better safe than sorry, maar toch ben ik nog niet overtuigd van het nut.

Nog een vraagje:
Net als de home button kun je de search button ingedrukt houden en bij mij kan ik dan kiezen tussen het openen van QR Droid en Voice Search. Op welke manier (via instellingen of zo?) kan ik hier een ander programma mee openen. Of is dit niet mogelijk?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Laatst online: 15-09 14:54
ralph075 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:31:
[...]

Heb nog niet een hele prettige app gevonden daarvoor. Ik zet eenvoudigweg wifi aan/uit afhankelijk van de locatie waar ik ben. Als ik thuis de deur uitga, zet ik wifi uit, als ik ergens kom waar ik wifi gebruik zet ik het weer aan. Met een wifi-button op je homescreen is het een handeling van niks.
Dat is ook inderdaad wel handig.

Als virusscanner gebruik ik zelf btw Dr. Web Light. Werkt goed :) .
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over: Levertijden, Beschikbaarheid en abonnementen mogen hier:

HTC Sensation levertijden- en abbonemententopic.

Post over accessoires voor deze telefoon mogen hier