5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
ff een vraagje, hoe worden deze servers aangeduid in BC2 ? gewoon zoeken naar aggressive (op conquest en region: europe?) heb wel zin in een uitdagingunfor schreef op maandag 04 juli 2011 @ 21:55:
Even een rondje opgenomen op de Aggressive server.
(Nee dit is geen montage, gewoon pure gameplay.)
[video]
@deloeks, zie IP al staan, je bent sneller dan mij met je berichten...
[ Voor 7% gewijzigd door in2duhCore op 04-07-2011 22:21 ]
Ja.in2duhCore schreef op maandag 04 juli 2011 @ 22:19:
[...]
ff een vraagje, hoe worden deze servers aangeduid in BC2 ? gewoon zoeken naar aggressive (op conquest en region: europe?) heb wel zin in een uitdaging
AGGRESSIVE (Caps dus).
thnx, see you on the field Mustard Jelly that is....
Anoniem: 160457
Wel mooie gameplay:P Alleen hou ik niet zo van softcore, duurd zo lang voor ze omvallen:Punfor schreef op maandag 04 juli 2011 @ 21:55:
[video]
zie een klein detail wat Dice aan had moeten denken!unfor schreef op maandag 04 juli 2011 @ 21:55:
[video]
als hij switch naar shotgun die ie onder de F2000 heeft is de 4x scope ineens weg! en als je weer terug zwitch naar gewone gun dan is ie er weer
Anoniem: 316512
Is helaas vreemde RNG in BC2. Weinig aan te doen. 2 identieke scenario's kunnen soms een kill zijn, en soms niet.Anoniem: 403706 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 19:32:
Ligt het aan mij of is de hit detectie in dit spel een beetje vreemd?Soms heb ik echt wel 10 kogels nodig om iemand neer te krijgen.
Ik scoor een ping van minimaal 100 en vaak boven de 150, de rest van server ook, met uitschieters naar +200. Ik heb dit op iedere server die ik speel.
Ligt het aan mijn verbinding, die snel zou moeten zijn? Maak gebruik van het 1 na snelste abbo van Ziggo.
Toen ik BC2 begon te spelen en dat is vanaf het begin, had ik hier helemaal geen last van. Ik maak gebruik van de onboard netwerkkaart.
Zie ook dat BC2 qua pings altijd hoger uitvalt om een of andere reden, in jouw geval zou ik dus op EU servers zoeken (als je dat nog niet deed). Bijv de BFN servers, zijn in Duitsland dacht ik.
Wat je in de scoreboard ziet is geen ping maar latency, dit houd in de ping naar de server + tijd die server nodig heeft de gegevens te verwerken + ping terug van server naar jou.citruspers schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 01:52:
in de serverlijst zie ik meestal 23ms staan, dat is je pingtijd naar de dedicated server toe. de pings in game zijn je pingtijden naar de spelers zelf, als ik het goed begrepen heb.
Het vreemde is, dat het in de SP wel goed schijnt te zijn.joshje schreef op maandag 04 juli 2011 @ 23:28:
[...]
zie een klein detail wat Dice aan had moeten denken!
als hij switch naar shotgun die ie onder de F2000 heeft is de 4x scope ineens weg! en als je weer terug zwitch naar gewone gun dan is ie er weer
[ Voor 28% gewijzigd door unfor op 05-07-2011 03:45 ]
De ene keer schiet je 2 man voor z'n noten met 1 schot van 10m de andere keer raak je niets op 1m afstand.
Beetje flauw als je speciaal switched naar de shotgun om een kill te maken maar je raakt niks.
We zeggen dus eigenlijk precies hetzelfde
Niet perse, je hebt one way en round-trip latency. Ik weet niet wat standaard is, maar ik kan me voorstellen dat bfbc2 round-trip meet, terwijl andere games one way meten. Dit vanwege een ping van rond de 100 bij bfbc2 en rond de 40/50 bij andere games, als QL, warsow en COD.citruspers schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:53:
@Unfor: Ping en latency is gewoon hetzelfde.Als je een ping (ICMP Echo Request) stuurt naar een computer, verwerkt deze die, en stuurt hij een ping terug (ICMP echo reply). De tijd die je ziet is de complete RTT (Round trip time) vanaf het moment dat jij een berichtje stuurde, tot het moment dat je een berichtje terug krijgt. Deze tijd kan je ook de Latency noemen.
We zeggen dus eigenlijk precies hetzelfde
Meer slots is hogere interne server latency.
Damn, dat is heftige gameplay zeg! No way dat ik zoiets aan zou kunnen...unfor schreef op maandag 04 juli 2011 @ 21:55:
[knip]
Maar ik zou het wel heel tof vinden om meer gameplay van je te zien unfor! Anders hou ik je YouTube-kanaal wel in de gaten
Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits
Dat ziet er leuk uit, ik ga die server een keer opzoeken. Kan me echt irriteren aan een team dat niks probeert.unfor schreef op maandag 04 juli 2011 @ 21:55:
[video]
Ook al wordt ik waarschijnlijk gesloopt ik zal zeker een keer proberen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
En vooral snipers:PTsurany schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:21:
Echt zou bijna gewoon stoppen met dit spel door die achterlijke kut medics, zulke mensen zou je gewoon echt in real life willen afschieten.
Anoniem: 403706
Waarna ze ongetwijfeld weer door een Medic worden gerivivedTsurany schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:21:
Echt zou bijna gewoon stoppen met dit spel door die achterlijke kut medics, zulke mensen zou je gewoon echt in real life willen afschieten.
Niet generaliseren aub, er zijn ook genoeg medics die wel eerst uit hun doppen kijken voor ze revivenTsurany schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:21:
Voorbeeld: als je na een gevecht er redelijk van overtuigd bent dat de tegenstanders in de buurt onschadelijk zijn kan je voorzichtig reviven. Als je maat dan direct weer gekilled wordt en jij niet: wegwezen en niet nogmaals reviven. Simpel toch?
Al zijn er inderdaad gastjes genoeg die alleen maar aan de punten denken, dat geef ik toe.
LOL wut?
Ik wou deze game kopen dus ik keek vrijdagavond op Steam wat hij kostte en dat was 30 euro... Toen besloot ik hem in een winkel te halen want ik was toch in de buurt en daar was hij 20 euro.
Zaterdag 2 juli dus... Haha wtf.
Haha, Mja..ben je een beetje laat heStab schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 23:13:
[...]
LOL wut?
Ik wou deze game kopen dus ik keek vrijdagavond op Steam wat hij kostte en dat was 30 euro... Toen besloot ik hem in een winkel te halen want ik was toch in de buurt en daar was hij 20 euro.
Zaterdag 2 juli dus... Haha wtf.
In de Daily Sale was BFBC2 dus 1 dag lang maar € 7,50. Verwacht eigenlijk wel dat hij op de laatste dag weer in de sale zit.
Eerste potje gewoon geen enkele kills! Ik was dan ook recon en dat is een stuk lastiger dan in oudere shooters. Je hebt nu dus ook bullet impact "lag" en zwaartekracht die een rol spelen. Maakt het een stuk uitdagender, maar wel een erg gave toevoeging! Wat echter veel meer stoorde was een "zweverige" muis. Soort mouse-lag maar dan anders. Ik heb volgens een guide settings in gamesettings.ini en land / air.dbx moeten uitvoeren om dit te omzeilen, vreemd genoeg vind ik hier op de fora hier niks over terug?? Wat hebben jullie gedaan om het muis gedrag aan te passen in dit spel? Of hebben jullie hier geen last van?
Mijn settings zijn nu ok voor infanterie, alleen het bedienen van turrets is nu veel te snel, ik zal dan nog wat getalletjes moeten veranderen, hoop gedoe, dat is wel jammer. Vroeger hoefde ik in spellen nooit iets te veranderen om irritante acceleraties of andere mouse lag te omzeilen....
Vanavond maar weer eens wat oefenen!
Ik heb een hele tijd gespeeld zonder ook maar een config aan te raken.Shodan schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 09:23:
Gisteren voor het eerst even gespeeld, gaaf spel, maar wel verdomde lastig in het begin voor zo'n ontzettende noob als ik! Laatste shooters die ik heb gespeeld waren de oude MoH en Enemy territory! Dus tja, niet geheel onbegrijpelijk dat ik er niks van bakte online
Eerste potje gewoon geen enkele kills! Ik was dan ook ranger en dat is een stuk lastiger dan in oudere shooters. Je hebt nu dus ook bullet impact "lag" en zwaartekracht die een rol spelen. Maakt het een stuk uitdagender, maar wel een erg gave toevoeging! Wat echter veel meer stoorde was een "zweverige" muis. Soort mouse-lag maar dan anders. Ik heb volgens een guide settings in gamesettings.ini en land / air.dbx moeten uitvoeren om dit te omzeilen, vreemd genoeg vind ik hier op de fora hier niks over terug?? Wat hebben jullie gedaan om het muis gedrag aan te passen in dit spel? Of hebben jullie hier geen last van?
Mijn settings zijn nu ok voor infanterie, alleen het bedienen van turrets is nu veel te snel, ik zal dan nog wat getalletjes moeten veranderen, hoop gedoe, dat is wel jammer. Vroeger hoefde ik in spellen nooit iets te veranderen om irritante acceleraties of andere mouse lag te omzeilen....
Vanavond maar weer eens wat oefenen!
Het is ook gewenning.
De infantry.dbx en land.dbx aanpassen is voor de negatieve mouse accell.
Je moet ScaleValue lager instellen in land.dbx als de turret te snel gaat.
Wat ook voor de mouse lag zorgt is renderaheadlimit in settings.ini.
Bij mij werkt 1 heel goed ipv. 3.
Thanks voor de tip, zal het eens bekijken.Redje schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 09:48:
[...]
Ik heb een hele tijd gespeeld zonder ook maar een config aan te raken.
Het is ook gewenning.
De infantry.dbx en land.dbx aanpassen is voor de negatieve mouse accell.
Je moet ScaleValue lager instellen in land.dbx als de turret te snel gaat.
Wat ook voor de mouse lag zorgt is renderaheadlimit in settings.ini.
Bij mij werkt 1 heel goed ipv. 3.
unfor in "[Multi] Battlefield: Bad Company 2 - Dee..."
Bedankt !unfor schreef op maandag 04 juli 2011 @ 21:55:
[video]
Ik ben onlangs overgestapt van call of duty naar bad company. En het lukte me maar niet om een vijand op afstand te doden. Raken lukt wel want aim en snelheid heb ik meer dan voldoende, maar ze gingen nooit om in 1 magazijn. En ik legde vuurgevechten 9 van de 10 keer af, helemaal op afstand. Echter na het zien van jouw filmpje, de manier van schieten en het schaamteloos kopieren van je classindeling gaat het als een trein !!
Ben een aanvallend ingestelde speler ( op het randje van rambo rushen ) en gebruikte tot nu de 40 mm granaatwerper ( vooral omdat ik na jaren cod eindelijk een gat in een muur wilde knallen
duizend maal dank ! Zal die AGGRESSIVE server ook zeker eens opzoeken
Maar respect inderdaad voor de trefzekerheid met pistool, raak zelf geen hol met die dingen... Wat me wel opvalt in al die filmpjes die de laatste dagen gepost zijn is dat iedereen voor de kills gaat en er totaal niet geaimd wordt op vlaggen overnemen. Zoiets van: als je in de buurt van een vlag bent en je kunt meehelpen overnemen is dat mooi meegenomen. Maar het lijkt in die filmpjes nooit een doel te zijn?
Ik denk dat je in het perfecte team van alle twee nodig hebt. 1 of 2 squads die de vijand bezig houden en afleiden. Betekend dat die constant vuur afgeven, granaten gooien, gewoon lekker gek doen
Het mooie alleen aan battlefield vind ik, dat als je het zo doet en het lukt, en je denkt dat je alles onder controle hebt, dat het dan echt binnen een halve minuut weer complete chaos kan zijn als er bijvoorbeeld een tank aankomt, of vijanden met quads achter je linie zijn gekomen
[ Voor 18% gewijzigd door Skybullet op 06-07-2011 13:48 ]
Dat klinkt inderdaad als een goede tactiek...Skybullet schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:44:
Ik denk dat je in het perfecte team van alle twee nodig hebt. 1 of 2 squads die de vijand bezig houden en afleiden. Betekend dat die constant vuur afgeven, granaten gooien, gewoon lekker gek doen. 1 ander squad kan dan met geweld het punt bestormen, dan wel flanken. wat al onder vuur genomen word door " de herrieschoppers " . En een eventueel 4de squad, of misschien wel 1 of 2 enkele spelers, kunnen dan nog naar het 3de punt sneaken en overnemen.
Jammer dat het lastig is om squads te managen via de chat... typen en schieten is niet mijn sterkste punt. Het lezen van de chat en schieten ook niet
Hopelijk komt er in BF3 een betere manier om team play te organiseren. Aangezien BF3 er nog niet is... hoe los je dit op in BC2? Toch maar gewoon via chat... of via teamspeak?
Steam: McKluit
Mooi dat er toch iemand wat aan heeft.
Op ons eigen server probeer ik altijd 2 vlaggen te houden, ik ga niet voor de 3e.bvk schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 12:55:
Hmm, ik speel toch liever iets rustiger dan dit... Iets bedachtzamer en meer om me heen kijkend, als ik op deze manier ga spelen ben ik zeker weten meestal het slachtoffer![]()
Maar respect inderdaad voor de trefzekerheid met pistool, raak zelf geen hol met die dingen... Wat me wel opvalt in al die filmpjes die de laatste dagen gepost zijn is dat iedereen voor de kills gaat en er totaal niet geaimd wordt op vlaggen overnemen. Zoiets van: als je in de buurt van een vlag bent en je kunt meehelpen overnemen is dat mooi meegenomen. Maar het lijkt in die filmpjes nooit een doel te zijn?
Daarmee voorkom je baserape, aangezien wij geen anti-baserape script willen draaien zal het aan de spelers moeten liggen.
Daarom zie je mij op een gegeven moment ook vragen om de enemy A te laten recapturen.
Goed, wanneer komt deeltje 3?
alleen als ik die haal krijg ik 15000 xp en dat is wel de moeite. iemand tips?
Daarna wat effecten getest en een nummer eronder gezet.
Deze vid is van 1 game SQDM - Isla Innocents - 16 spelers - 50 punten
Wat vinden jullie van de kwaliteit en hoeveelheid motion blur?
Hebben jullie nog tips?
Bedankt
Buffalo77 | Pokemon Unite
Als je een montage gaat maken, probeer de muziek en je kills gelijk te laten lopen.
What?Tsurany schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:21:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=tV6cONisCLs&feature=feedu]
Ik heb er nooit echt op gelet en heb er 161, gewoon CQ blijven spelen het komt vanzelf.El_V schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 18:20:
die flag defense pin is pas irritant om te halen. al meerdere malen 4 defenses gehad maar nog nooit de pin gekregen.. en er naar spelen is ook kut (ben sowieso meer van het aanvallen).
Ik zou er zelf voor kiezen om de audiotrack van je filmpje zo te maken, zodat het gunfire en dergelijke er nog goed bovenuitkomt. Daarnaast is muziek natuurlijk heel persoonlijk, en zit echt niet iedereen op je drum&bass te wachten. Misschien ook een idee om er geen muziek onder te zetten, zodat iedereen z'n eigen muziek aan kan houden?ronalddus schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 18:25:
Hebben jullie nog tips?
Bedankt
Motion blur mag je imo weglaten. Voor de rest mooie kwaliteit, leuk filmpje ook. Hoe lang was je bezig met recorden en hoeveel ruimte neemt zo'n fraps record in beslag op je schijf?ronalddus schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 18:25:
Ik heb wat testen gedaan om te recorden met fraps op 1080p
Hebben jullie nog tips?
[video]
Bedankt
Is geloof ik bugged. Heb zelf ook al vaak genoeg die flag defense pin "gehaald" zonder de pin daadwerkelijk te krijgen.El_V schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 18:20:
die flag defense pin is pas irritant om te halen. al meerdere malen 4 defenses gehad maar nog nooit de pin gekregen.. en er naar spelen is ook kut (ben sowieso meer van het aanvallen).
Dit was 1 game, dus 10-15 minuten recorden.Anoniem: 316512 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:56:
[...]
Motion blur mag je imo weglaten. Voor de rest mooie kwaliteit, leuk filmpje ook. Hoe lang was je bezig met recorden en hoeveel ruimte neemt zo'n fraps record in beslag op je schijf?
Groote was 36.4 GB
NICE, vooral die vertraging op 0:56 is erg lekker! Coole muziek ook, wat is dat?ronalddus schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 18:25:
Ik heb wat testen gedaan om te recorden met fraps op 1080p
Hebben jullie nog tips?
[video]
Bedankt
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Is dat op de PC? Waarom zie ik die nummbers bij de wapens nooit, er staat bij jouw 1/2/3/4 etc. Of heeft dat te maken met HC en softcore? Heb nog nooit softcore gedaan vandaar.
Hit-reg, lag, andere spelers, noob wapens, echt alles komt aan bod en maar zeuren.
Ik weet dan wel dat ik het moet negeren maar dat is zo lastig, zeker als het continu langskomt.
Net ook weer (op de AGGRESSIVE server).
Ik zit in een huis en er komt een zooitje ventjes naar boven dus ik schiet één magazijn van mijn engineer ak erop leeg. Vervolgens spring ik uit het raam en zie ik daar 2 man lopen waarop ik mijn RPG pak (als engineer grijp ik toch eerder naar RPG dan naar pistol, zeker met 2 man tegenover me).
Ik schiet: hoppa! mooie double kill.
Maar dat werd helaas niet gewaardeerd door één van de slachtoffers, ik moest leren schieten en blabla.
Dat verpest het dan zo snel voor mij. Maak ik in mijn ogen een mooi streakje maar OH NOES het is een explosief dus ja dat is niet goed natuurlijk.
Het ligt ook wel een beetje aan mij dat ik me snel erger als iemand zo tegen mij begint. Ik moet het dan ook gewoon verdedigen.
Zo, dat moest ik even kwijt.
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Als mijn main weapon leeg is en ik kies voor de rpg dan krijg ik dat vaak te horen, omg rpg noob, ik wordt dan ook pissig omdat ik zelf ook niet van die rocket only spelers houd maar ze na een paar keer met mijn pp2000 afgeschoten te hebben ben ik zo weer rustig.Rynji schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 20:36:
Ik word altijd zo moe van al die spelers die zo extreem snel gaan huilen.
Hit-reg, lag, andere spelers, noob wapens, echt alles komt aan bod en maar zeuren.
Ik weet dan wel dat ik het moet negeren maar dat is zo lastig, zeker als het continu langskomt.
Net ook weer (op de AGGRESSIVE server).
Ik zit in een huis en er komt een zooitje ventjes naar boven dus ik schiet één magazijn van mijn engineer ak erop leeg. Vervolgens spring ik uit het raam en zie ik daar 2 man lopen waarop ik mijn RPG pak (als engineer grijp ik toch eerder naar RPG dan naar pistol, zeker met 2 man tegenover me).
Ik schiet: hoppa! mooie double kill.
Maar dat werd helaas niet gewaardeerd door één van de slachtoffers, ik moest leren schieten en blabla.
Dat verpest het dan zo snel voor mij. Maak ik in mijn ogen een mooi streakje maar OH NOES het is een explosief dus ja dat is niet goed natuurlijk.
Het ligt ook wel een beetje aan mij dat ik me snel erger als iemand zo tegen mij begint. Ik moet het dan ook gewoon verdedigen.
Zo, dat moest ik even kwijt.
Alles zolang ik maar kan blijven vuren, tot de tegenstanders dood zijn en ik rustig kan herladen
Kijk en leer:
het spijt me zeer maar met een RPG of carl gustaf killen is niks mis meeSkybullet schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 20:57:
ik word er ook echt gestoord van. Kijk ik snap het dat als een speler constant op een zielige manier bezig is, dat je dan er iets van zegt. Maar tijdens het spelletje pak ik echt alles wat er voor handen is. Schiet main leeg, secundair, pistool, gooi mijn granaten alle kanten op, switch met kits die op de grond liggen.
Alles zolang ik maar kan blijven vuren, tot de tegenstanders dood zijn en ik rustig kan herladenEn ja soms gebruik ik dan een rpg op een persoon of doe iets anders wat als " lame " gezien word. Sja..
Noob!joshje schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 20:58:
[...]
het spijt me zeer maar met een RPG of carl gustaf killen is niks mis mee

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
toevallig net binnen kwartiertje gehaald.. maar hiervoor al vaak pogingen van een aantal uur gedaan. naja nu kan ik weer fijn rush gaan spelenAnoniem: 316512 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:57:
[...]
Is geloof ik bugged. Heb zelf ook al vaak genoeg die flag defense pin "gehaald" zonder de pin daadwerkelijk te krijgen.
Ik vind het zelf wel slecht als iemand de CG maint. Het waarom daarvan is nogal simpel. Bijna onmogelijk om een CG te ontwijken en vaak nog steeds instakill of daar dicht bij in de buurt. Om nog maar niet te beginnen over het feit dat je er gewoon mee door muren kan knallen...joshje schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 20:58:
[...]
het spijt me zeer maar met een RPG of carl gustaf killen is niks mis mee
Nee.Anoniem: 160457 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 01:00:
Iemand die goed is met een LMG of SV98 kan veel vervelender zijn, zie dat filmpje hier in dit topic ergens:P
Voor close combat recon is skill vereist.
Voor Carl Gustav is geen enkele skill vereist, alles in 2 meter radius is dood.
Anoniem: 362006
[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 362006 op 07-07-2011 07:52 . Reden: darn, wrong topic ]
Best begrijpelijk als iemand dan een rocket launcher pakt vind ik dan...
Ik zou er nog mee kunnen leven als de schutter zelf ook naar de eeuwige jachtvelden zou worden gestuurd als dit in closecombat gebeurd.unfor schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 05:56:
[...]
Nee.
Voor Carl Gustav is geen enkele skill vereist, alles in 2 meter radius is dood.
Laatst werd ik omgelegd met een RPG van zeer kleine afstand. De schutter had een double kill en health was nog 100%
Maar in het algemeen ben ik het met je eens. RPG als main = no skill.
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Absoluut. En daarnaast; ik zie niet wat er mis mee is om een rpg te pakken als je moet reloaden en er staan twee gastjes boven je (zoals het voorbeeld op de vorige pagina).XNightmare schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 08:01:
Mwa, ik vind het ook irritant als sommige mensen continu met RPG of CG knallen idd. Maar soms is het toch ook gewoon logisch om dat ding te gebruiken toch? Als een of andere sniper zich verschuilt in een gebouwtje en zich zo weinig laat zien dat het onmogelijk is om hem op een conventionele manier te raken bijvoorbeeld.
Best begrijpelijk als iemand dan een rocket launcher pakt vind ik dan...
Wel grappig, de dubbele moraal: Het hoort niet om een rpg te gebruiken, maar de "oeh's en ah's" zijn niet te tellen als er een filmpje langskomt van iemand die constant close combat aan het "sniper-shotgunnen" is. Skill of niet, ook daarvan kun je goed beargumenteren dat het niet in de geest van het spel is.
Flickr PSN ID= cheironnl
Mjah, maar toch kan ik me er nooit zo druk over maken. Als iemand gewoon niet zo goed is met andere wapens, laat em maar lekker een CG pakken en mensen opblazen. Hij heeft er toch maar 7 bij zich, heeft een enorm lange reload, en waarschijnlijk een tracer-dart gun bij zich...dus na het eerste schot is ie makkelijke prooi.Jackal131 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 08:18:
[...]
Het maakt mij persoonlijk nooit uit hoe mensen de wapens, vehicles of de maps gebruiken. Zolang het mogelijk is in het spel hoort het er wat mij betreft bij. Alsof het in het echt niet gebeurt dat er mensen achter een muur worden weggeblazen met een raket. Sterker nog, ik kan je een paar landen aanwijzen waar die yalla-yalla figuren dat standaard zien als hun 'main-weapon'. Ja ik weet het, het is een spelletje, maar ik kan me niet voorstellen dat we in het echt ook 'rocket-noob!', 'no skill!' etc gaan roepen, ipv die gast zo snel mogelijk een kogel door z'n knar te jagen terwijl hij de volgende raket op z'n stokkie aan het proppen is.
Als iemand met een raket kills maakt, en je hem vervolgens niet binnen z'n reload tijd neerlegt, zegt dat meer over jouw eigen skill dan de zijne
Ah, dit heb ik zo vaak! Gisteren nog.Jackal131 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 08:18:
[...]
Laatst werd ik omgelegd met een RPG van zeer kleine afstand. De schutter had een double kill en health was nog 100%![]()
40mm naast een gast, ik had m nog niet gekilled, vervolgens pakte ik mn gun, en joeg een paar kogels door zn lijf, vervolgens draaide hij zich om en schoot mij dood

Sorry, maar ik vind dit echt niet kunnen, zo'n verschrikkelijke irritante bug!
Oh, en nog iets, ik heb de laatste tijd erg veel last van een muis bug ofzo, ik kan niet snel switchen tussen wapens, al ik snel wil scrollen dan lijkt het net of mijn muis de scroll impuls niet ziet. Zwaar irritant als je main weapon leeggeschoten is en je wilt snel switchen naar een handwapen.
Het ligt iig niet aan mijn muis, want als ik een andere muis probeer dan heb ik hetzelfde probleem..
[ Voor 20% gewijzigd door Audione0 op 07-07-2011 08:52 ]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Andere servers heb ik gewoon geen idee dat er iemand in de buurt is en ben ik plots dood, ik moet de levels nog stukken beter leren kennen.
Echter wel een zeer irritant probleem bij het spelen van dit spel. Mijn computer freezed compleet na 30-40 minuten spelen! Volgens diverse discussies op fora een bekend probleem. Iets wat met Punkbuster en/of een realtek onboard geluidskaart te maken zou hebben. Ik heb ook een realtek geluidskaart. Ik heb nooit drivers hiervoor geinstalleerd bij windows 7, dus dat ga ik eerst eens proberen (Staat nu als ATI geluidskaart in apparaatbeheer??). Als dat niet werkt, disable ik mijn onboard geluidskaart compleet en moet ik een tijd zonder geluid spelen om te kijken of dat helpt, ik was toch al op zoek naar een nieuwe geluidskaart, dus dan schaf ik een ander aan... Meer mensen die hier last van hebben/hadden en een oplossing hebben gevonden?
[ Voor 3% gewijzigd door Shodan op 07-07-2011 09:26 ]
Vind ik wel meevallen tbh. Reckon in BC2 is een soort shotgun. Hadden ze echt anders moeten doen.unfor schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 05:56:
[...]
Nee.
Hangt ervan af wat voor wapen je hebt. Als je de SV98 hebt is het niet zo super moeilijk, dat ding is zo accurate als het maar kan. Met de snaiperskaya special kun je gewoon sprayen van dichtbij. Het wordt pas moeilijk met de M24, omdat dat ding zo inaccurate is als het maar kan.Anoniem: 316512 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 09:53:
[...]
Vind ik wel meevallen tbh. Reckon in BC2 is een soort shotgun. Hadden ze echt anders moeten doen.
M95 kun je ook wel wat leuke trucjes mee
CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB
M24 is toch die eerste sniper? Daar is het wel kut mee, maar ik zie ook niet in waarom je daarmee zou willen spelen. Behalve als je nog geen alternatief hebt of per se platinum wilt halen.jopitan schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 09:55:
[...]
Hangt ervan af wat voor wapen je hebt. Als je de SV98 hebt is het niet zo super moeilijk, dat ding is zo accurate als het maar kan. Met de snaiperskaya special kun je gewoon sprayen van dichtbij. Het wordt pas moeilijk met de M24, omdat dat ding zo inaccurate is als het maar kan.
M95 kun je ook wel wat leuke trucjes mee
jackal stel je is niet zo aan man! wapens zijn bedoelt om elkaar om te leggen ik vind dat iedereen niet zo moet zeiken als je word omgelegd door een RPG of een sniper en noem maar op. ben het er wel mee eens als je RPG of Carl gustav als main gaat gebruiken dat je gewoon te slecht bent voor een sub machine gun, als je nou een AT4 gaat gebruiken op mensen vind ik wel weer grappig maar dat is ook iets moeilijkerJackal131 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 08:18:
[...]
Ik zou er nog mee kunnen leven als de schutter zelf ook naar de eeuwige jachtvelden zou worden gestuurd als dit in closecombat gebeurd.
Laatst werd ik omgelegd met een RPG van zeer kleine afstand. De schutter had een double kill en health was nog 100%![]()
Anoniem: 413485
Ik heb zowel een realtek onboard als een creative pci geluidskaart. Door de onboard geluidskaart crashte bij mij BC2. Toen ik de realtek in de bios uitschakelde had ik nergens meer last van.Shodan schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 09:23:
Echter wel een zeer irritant probleem bij het spelen van dit spel. Mijn computer freezed compleet na 30-40 minuten spelen! Volgens diverse discussies op fora een bekend probleem. Iets wat met Punkbuster en/of een realtek onboard geluidskaart te maken zou hebben. Ik heb ook een realtek geluidskaart. Ik heb nooit drivers hiervoor geinstalleerd bij windows 7, dus dat ga ik eerst eens proberen (Staat nu als ATI geluidskaart in apparaatbeheer??). Als dat niet werkt, disable ik mijn onboard geluidskaart compleet en moet ik een tijd zonder geluid spelen om te kijken of dat helpt, ik was toch al op zoek naar een nieuwe geluidskaart, dus dan schaf ik een ander aan... Meer mensen die hier last van hebben/hadden en een oplossing hebben gevonden?
Dit was dan wel een aantal maanden terug... Geen idee of dat probleem inmiddels is opgelost.
Aap!
Die AT4 heb ik nu ook bij me, ik gebruik hem om campers achter muren e.d te verrassen, maar nooit direct op infanterie.. Ik kan me voorstellen dat mensen wel zeiken, want als je de server regels niet leest of negeert kun je beter op een andere server gaan spelen waar wel alles mag. Op een server als AGGRESSIVE word je dan gewoon gekicked, of uiteindelijk gebanned, en terecht..joshje schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 11:54:
[...]
jackal stel je is niet zo aan man! wapens zijn bedoelt om elkaar om te leggen ik vind dat iedereen niet zo moet zeiken als je word omgelegd door een RPG of een sniper en noem maar op. ben het er wel mee eens als je RPG of Carl gustav als main gaat gebruiken dat je gewoon te slecht bent voor een sub machine gun, als je nou een AT4 gaat gebruiken op mensen vind ik wel weer grappig maar dat is ook iets moeilijker
Ik word wel hard geowned op die AGGRESSIVE server, maar het is wel lachen daar. 24 man is veel beter, en je ziet echt dat squads samenwerken, soms zie je echt 4 man in een groepje voorbij razen zonder dat ze je zien, erg grappig altijd, snel erachteraan hahaha! Gasten hebben wel skill daar, ik heb meestal negatieve K/D..
Je kent me toch...zeiken is mijn uber skilljoshje schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 11:54:
[...]
jackal stel je is niet zo aan man! wapens zijn bedoelt om elkaar om te leggen ik vind dat iedereen niet zo moet zeiken als je word omgelegd door een RPG of een sniper en noem maar op. ben het er wel mee eens als je RPG of Carl gustav als main gaat gebruiken dat je gewoon te slecht bent voor een sub machine gun, als je nou een AT4 gaat gebruiken op mensen vind ik wel weer grappig maar dat is ook iets moeilijker
De m95 heeft dan wat meer damage, maar daar duurt de reload weer langer.
Zelf gebruik ik vaak de sv98, alleen omdat deze 10 kogels in een magazijn heeft.
Ook de bulletdrop is hetzelfde op ELK wapen, ik snap niet hoe mensen steeds bij dat fabeltje komen.ronalddus schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:11:
Volgens mij maakt het bijna niets uit of je een m24, gol, sv98 hebt. De bulletdrop verschilt alleen.
De m95 heeft dan wat meer damage, maar daar duurt de reload weer langer.
Zelf gebruik ik vaak de sv98, alleen omdat deze 10 kogels in een magazijn heeft.
En de CG is alweer een hele tijd geleden gepatched naar een kleinere kill radius.
Als je de CG aan een goede speler geeft, is de server geheid leeg na 1 ronde.v0dka schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 15:19:
De CG is bedoeld als anti infanterie wapen, dus discussie daarover snap ik niet. Je hebt als trade off een belachelijk hoge reload tijd en je blaast jezelf op als je hem als main gaat gebruiken van dichtbij. Het ding doet nauwelijks damage tegen tanks, zeker als je geen Ex Mk 2 neemt. Dat laatste zet je ook nog eens op een achterstand met je andere wapens omdat je geen Mag Ammo kunt gebruiken.
En de CG is alweer een hele tijd geleden gepatched naar een kleinere kill radius.
Daarom is op de Aggressive server de CG op infantry verbannen, ik moet er niet aan denken als 24 lvl 50 spelers met de CG beginnen te spelen.
Zelf vind ik de CG juist heel handig tegen fortifications (zoals ook beschreven staat op de wikipedia pagina van het ding). Als de tegenstander zich verschanst in een gebouw bij de MCOM, stuur ik daar een raketje op af. Immers:
Als de tegenstander geen muurtje meer heeft, kan hij daar ook niet achter campen
Sorry.. Found it!
[ Voor 5% gewijzigd door DeX op 07-07-2011 16:00 ]
Als je weet hoe je er mee moet omgaan dan is het een pracht van een wapen, ik heb de m24 veel in CQC gebruikt, de standaard scope heeft een betere crosshair dan de sv98 met dat rare ^ teken in beeld.Anoniem: 316512 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 09:57:
[...]
M24 is toch die eerste sniper? Daar is het wel kut mee, maar ik zie ook niet in waarom je daarmee zou willen spelen. Behalve als je nog geen alternatief hebt of per se platinum wilt halen.
Uhm ik dacht toch dat de gol en de m95 minder bulletdrop hebben, maar kan er naast zitten hoor.unfor schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 15:16:
[...]
Ook de bulletdrop is hetzelfde op ELK wapen, ik snap niet hoe mensen steeds bij dat fabeltje komen.
Zoveel snipe ik niet op grote afstanden
Toch raar dat de vijand hem niet aan zag komen, en niet dood schoot voordat hij zelf werd geraakt. Die raket is immers veel trager dan een kogel? Het zegt meer over de skill van de ontvanger dan degene die de CG afvuurt. Het ding is er voor bedoeld....het is een anti-infanterie wapen.citruspers schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 15:33:
...maar als je meteen na je spawn naar dat ding wisselt, naar de dichtstbijzijnde vijand rent en hem opblaast mag je er wat mij betreft uit.

Ik gebruik zelf nooit een CG (als engi altijd AT4), maar ik wordt het gezeur op de servers echt wel een beetje zat. Halve server die zit te huilen omdat er iemand een CG-tje door een muur propt. Men zou beter niet gaan zitten tikken, en gewoon die kerel een kogel tussen de ogen mikken.
Ik heb het eens in single player getest op die map met de vuurtoren. Daar kan je een vast plekje zoeken om te staan, en over enorme afstand schieten met verschillende wapens.ronalddus schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 17:40:
[...]
Uhm ik dacht toch dat de gol en de m95 minder bulletdrop hebben, maar kan er naast zitten hoor.
Zoveel snipe ik niet op grote afstanden
Mikte steeds op dezelfde hoek van de vuurtoren, en bekeek de markings van de kogels (die meters lager in de toren sloegen). Conclusie: alle wapens hebben exact dezelfde drop. Zelfs smg/lmg vs sniper...exact dezelfde drop.
Het lijkt alleen niet zo door de verschillende zoom-niveaus.

"FFV441B is an HE round with an effective range against personnel in the open of 1,100 m"
"Effective range is 1,000 m against dispersed soft targets such as infantry in the open
En volgens mij staat het ook bij de omschrijving in het spel.
Maakt verder ook geen biet uit, het gebruiken van rocketlaunchers op infantry is en blijft gewoon cheap in een game.PearlPumpkin schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 18:08:
Als je op wikipedia kijkt (Wikipedia: Carl Gustav recoilless rifle). Onder het kopje ammunition staat het. Het is blijkbaar afhankelijk van de munitie die wordt gebruikt.
"FFV441B is an HE round with an effective range against personnel in the open of 1,100 m"
"Effective range is 1,000 m against dispersed soft targets such as infantry in the open
En volgens mij staat het ook bij de omschrijving in het spel.
Degene die vind dat 't wel okay is, zijn diezelfde mensen met een ~10% accuracy met andere wapens.
Ik heb het dan niet over degene die zo nu en dan een rocket een huis binnenschiet, maar die super-irritante newbies die alleen maar rockets schieten en vrijwel nooit hun primary wapen aanraken.
Overigens gimp je jezelf alleen maar met zo'n gustav, want een tank heeft altijd 3-4 hits nodig, terwijl de andere 2 rocketlaunchers het met 2 hits klaren, zonder dat de noob-spec (extra explosive dmg) nodig is.
[ Voor 25% gewijzigd door unfor op 07-07-2011 19:08 ]
Waarom maak je je druk om het gebruik van een rocket launcher? Als men er kills mee maakt is het blijkbaar geen verkeerd gebruik, en die dingen hebben ook redelijk wat nadelen om als main gun te dienen (zoals elk wapen wel minpunten heeft eigenlijk). Voor mij is het een aardig leermomentje als ik een paar keer op een bepaalde manier afgeschoten wordt.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Maar dan moet het aan het eind van de ronde wel erg gek uitkomen wil die speler hoog scoren qua K/D. Laat ze...
Maar als ik Heavy Metal speel en mijn mijn AT4 een chopper volg die net over de heuvel verdwijnt en ik zie tegelijk een sniper op diezelfde heuvel? Dan haal ik toch echt wel de trekker over
Ja, dat was ik laatst, sorry. Zat te sprayen met mn G3, toen ik jou zag. Wapen bijna leeg, schiet nog een paar keer, wapen leeg. Niet eens hitmarker. Maarja, dood wil je ook niet, dus hop CG en goan!Jackal131 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 08:18:
[...]
Ik zou er nog mee kunnen leven als de schutter zelf ook naar de eeuwige jachtvelden zou worden gestuurd als dit in closecombat gebeurd.
Bad tanks, very bad tanks.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Als ik gekilled wordt zie je staan:
-Your killer
-Rank
-Health
etc. etc.
Maar ook het wapen waardoor je gekilled bent, soms zie ik dat die ook wel eens oranje is en dat het wapen
dan een andere naam heeft. Bijv. UMP-45 wordt dan UMP-45 SA
Hoe kan dit? En wat houd het in ??

[ Voor 12% gewijzigd door Mon0lith op 07-07-2011 21:57 ]
PSN: Von_Smallhausn

Zijn deze veel beter dan?
[ Voor 56% gewijzigd door Mon0lith op 07-07-2011 21:58 ]
PSN: Von_Smallhausn
Anoniem: 315995
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
nee wapens zijn gewoon even goed, ze hebben alleen een camouflage de meeste mensen kopen specat voor de outfits vooral die van medic zodat je niet meer die rode baret hebt maar een groene wat toch wat minder opvaltMon0lith schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 21:58:
ff gegoogled, en het blijft dus dat je ervoor moet betalen![]()
Zijn deze veel beter dan?
Neem je de VSS of andere auto-sniper, dan ben je een VSS of sniper noob. Met een RPG, tja...
Toen ik met de XM8 P rondzwierf was het naderhand, XM8 noob. Ofwel, alles is noob, lol
Het schijnt dat je dit spel ook in windows XP compatibility mode kan draaien onder windows 7. Dat ga ik dan maar eens proberen. Als het niet werkt moet ik maar onder XP blijven spelen...
Begin eindelijk wat beter te worden in het spel. Laatste potje 12 kills 7 deaths
Dit topic is gesloten.