Misschien wordt het RAM wel geshared met de CPU en GPU?
Ik had liever een TOTALE redesign van de console-controller gewenst.
Het feit dat (bijna) alle shooter games aim-assist hebben, toont gewoon dat een controller totaal niet gemaakt is voor bv. shooters. :-/
Het feit dat (bijna) alle shooter games aim-assist hebben, toont gewoon dat een controller totaal niet gemaakt is voor bv. shooters. :-/
64-bit is x86
(maar met een klein verschil)
Windows kan niet op x64 draaien
Windows kan niet op x64 draaien
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
lol gddr5 geheugen
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Verwijderd
Ja ze hebben het gejat van de Xbox. Op zich geen slecht idee. Want die controller was een pak beter.reneetjuhh1991 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 00:18:
ik krijkg aardig xbox feelings bij die controler, onderkant voor de headset lijkt op die van de xbox, en hun stereo cam doet me een beetje aan Kinect denke
Wel ongekend dat ze nog steeds de dpad en analoge stick niet omdraaien.
My thoughts exactly. Vind 8GB in mijn PC ook wel weinig. Dat is natuurlijk ook veel voor windows, maar dan nog.Jeroen04 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 00:18:
Kan het mis hebben, maar is 8GB op het moment niet enigzins de norm? Oftewel: Over 3 jaar weer "weinig"?
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
En ik mis weer es alles, klote streams doen t allemaal niet..
Dus:
x86-32 en x86-64
x86-32 en x86-64
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
De graphics zien er blokkerig uit, of ligt dat aan mij?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Wow, 8GB GDDR5!
[ Voor 3% gewijzigd door SToRM666 op 21-02-2013 00:21 ]
PSN id: NL_SToRM
iemand goede stream link? die van cnet heeft veel lagg.
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Zal denk ik inderdaad het totale geheugen zijn (dus CPU en GPU).reneetjuhh1991 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 00:19:
Misschien wordt het RAM wel geshared met de CPU en GPU?
Dus ik hoop er op dat het zeer snel geheugen zal zijn welke flexibel gedeeld zal worden.
Dus dat de ontwikkelaars zelf kunnen bepalen hoeveel voor de GPU zal zijn etc afhankelijk van wat de game wil.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 23:31
Moderator Spielerij
Professioneel boekemantsje
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Ik kijk de stream via gamekings best extreem brakke kwaliteit
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Die van gametrailers is bij mij het soepelst, gewoon in HD.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
Gewoon hier: http://nl.playstation.com/meeting2013/
Ik vind persoonlijk de manier waarop Sony de analoge sticks plaats fijner dan bij de xbox. Maar dit is een gevoelskwestie. Wel grappig dat ze een touchpad op de achterkant hebbe geplaatst zoals op de Vita. Meer interactie (denk aan het klimmen in Uncharted Golden Abyss op de Vita wat je met de touchpad kan doen)Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 00:19:
[...]
Ja ze hebben het gejat van de Xbox. Op zich geen slecht idee. Want die controller was een pak beter.
Wel ongekend dat ze nog steeds de dpad en analoge stick niet omdraaien.
Het is een x86 octocore zei ie net, wel het noemen waard 
8gb ram is wat je kon verwachten, dat is niet wow, maar ook niet ondermaats.
PS4 & Knack worst the game.layzzzz schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 00:22:
Ik kom net binnen. wat heb ik gemist?
De stream van gametrailers is wel een stuk scherper dan die van gamekings.
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
Toch wel hoor. PS3 heeft maar 512 MB en kijk welke prachtige games men daar nog mee kan maken! (Uncharted, Killzone, ...)BeefHazard schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 00:16:
YES! X86 CPU! Dat betekent veel meer PC games
Edit: 8GB memory? Da's niet zo verbazingwekkend veel hoor...
Wij PC gamers gaan waarschijnlijk al aan 12 GB mogen denken om de echte next-gen games te kunnen spelen. Net omdat er veel minder optimalisatie op het PC platform mogelijk is dan op de fixed hardware van de PS4 en 720.
[ Voor 10% gewijzigd door Asgaro op 21-02-2013 00:24 ]
Dat is imo het probleem: Niet ondermaats, maar over 3 jaar wel!SidewalkSuper schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 00:22:
Het is een x86 octocore zei ie net, wel het noemen waard
Edit: @Asgaro Goed punt.
[ Voor 4% gewijzigd door Edzeau op 21-02-2013 00:23 ]
http://www.9lives.be/static/live Loopt als een trein
Doetie net of physics op de gpu nieuw zijn...
Dat valt wel mee hoor, dit is niet 1 op 1 te vergelijken met een pc.
De cpu is wel unified met de gpu, vraag me af op wat voor manier.
De cpu is wel unified met de gpu, vraag me af op wat voor manier.
Ik krijg ineens zin in knakworst.. Komop wil de PS4 zien!
⏩ PVOutput☀️
- Chaoss
Moderator Spielerij
Ideaal die standby!
Dus er is nog geen image van de ps4 getoond?
Toch wel mooi dat PC, Xbox3 en PS4 hardware meer op elkaar lijkt, had de Xbox3 ook niet een AMD APU Architectuur?
Awesome, background processing en suspend /resume in game!
Idd Nu heb je erg lange laadtijden!Chaoss schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 00:24:
Ideaal die standby!
Dat is wel een verbetering zeg
PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch
Wauw, play while downloading... Blizzard anyone?
Komop met iets revolutionairs man!!
Waarom een octocore?? Waarom niet een i5 erin?
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Wederom awesome, dedicated video (de)compression
- Chaoss
Moderator Spielerij
Oe nieuwe interface!
Doet me een beetje aan Adam Young ~ Owl City (alleen dan ouder) denkenJeroen04 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 00:25:
Die dude heeft een vervelende kop...
- Chaoss
Moderator Spielerij
Lol remote help!
Het gerucht over de AMD A10-apu klopte dus waarschijnlijk ook
Hij heeft alleen al dagen niet geslapen..
Prettige stem, makkelijk te volgen.
Mooie functie dat opnemen van je gameplay en uploaden ervan.
Prettige stem, makkelijk te volgen.
Mooie functie dat opnemen van je gameplay en uploaden ervan.
⏩ PVOutput☀️
Jeuj! Alles met je smartphone & tablet, fantastisch... Hadden ze nu ook al met de PS3 kunnen doen, zoals XBOX het heeft.
Ok ok ok ok OK OK OK !!! SHUT UP AND TAKE MY MONEY!
Min of meer bevestigd, Er zit sowieso een AMD APU in, Sony claimt wel dat ie krachtiger is dan de APU's op de markt. En dat ie iets sneller is als de Xbox3, moet die race door blijven gaan?SidewalkSuper schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 00:27:
Het gerucht over de AMD A10-apu klopte dus waarschijnlijk ook
Met die smartphone integratie hebben ze idd goed naar xbox gekeken. Dat preloading klinkt wel grappig, maar ook als iets wat stiekem heel veel data kan gaan kosten.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
En allemaal leuk, dat share en like gedoe, maar... SERIEUS?! Sony gaat in op het populaire social media aspect? Thanks but no thanks...
Dit is revolutionair... voor een console.Mischa_NL schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 00:25:
Wauw, play while downloading... Blizzard anyone?
Ook blizzard kan niet spelen en downloaden tegelijk op een console.
Ik vond het wel een gemis van consoles... Dit is muggenziften om het muggenziften en niet het voordeel ervan zien.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Wat een lijkgraver zeg, de PlayStation 4 ook aankondigen met zo'n bagger titel. Ridge Racerrrr
Toch wel leuk dat ik na 5 min video eruit wordt gegooid en welke link ik ook aanklik om te bekijken hij geen connectie maakt. Zit je dan met je 120mbit ziggo lijn. Werkt toch wel goed dat internet.
Zie het morgen wel...
Zie het morgen wel...
CEO van Gaikai nu, PS Cloud?
[ Voor 16% gewijzigd door SidewalkSuper op 21-02-2013 00:30 ]
Ik muggenzift ook om het muggenziften ;)! Maar ik hoop toch wel op échte revolutie...OMD schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 00:29:
[...]
Dit is revolutionair... voor een console.
Ik vond het wel een gemis van consoles... Dit is muggenziften om het muggenziften en niet het voordeel ervan zien.
om eerlijk te zijn.. tot nu toe sta ik nog niet echt te stuiteren...
En game streamen terwijl je speelt.. fijn, ben je halverwege je game, pleurt je internet uit of is te traag etc Kan je niet verder spelen.
Social media is leuk, maar meer een extraatje
En game streamen terwijl je speelt.. fijn, ben je halverwege je game, pleurt je internet uit of is te traag etc Kan je niet verder spelen.
@ Mischa:
Ben ik wel mee eens
Ben ik wel mee eens
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
scorpie schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 00:28:
Ok ok ok ok OK OK OK !!! SHUT UP AND TAKE MY MONEY!

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Better good looking person, worser voice
⏩ PVOutput☀️
Ik heb ook nog niks gezien wat me echt wegblaast. Dat Knack is niet de beste game om je power te tonen., Dat kan ook wel op de huidige generatie
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Het is gewoon X86, dit kan je bijna geen console meer noemen, maar een PC mediabox met wat preloaded software.OMD schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 00:29:
[...]
Dit is revolutionair... voor een console.
Maar als ik het zo hoor, als MS het beter neerzet, denk ik dat ik de keuze al heb gemaakt.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Wanneer en hoe duur. Komop man.
Haters everywhere but I don’t really care
Verwijderd
De manier van presenteren is wel erg niet spectaculair zeg maar. Controller ligt op de grond, oja dit is de controller.
Kan veel en veel beter zeker omdat we zolang hebben moeten wachten. Vind dat streamen wel een goede toevoeging maar de menutjes die verandert zijn etc is duidelijk een kopie van Xbox/Windows 8.
Kan veel en veel beter zeker omdat we zolang hebben moeten wachten. Vind dat streamen wel een goede toevoeging maar de menutjes die verandert zijn etc is duidelijk een kopie van Xbox/Windows 8.
dan kan je in ieder geval nog iets spelen, nu moet je eerst alles downloaden voordat je kan beginnen. Als je internet er dan uit knalt kan je dus helemaal niets spelen.Kid_Stevie schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 00:30:
Everything you want! oh wait, '90 graphics afbeelding van een persoon..
⏩ PVOutput☀️
Volgens mij gaan ze wel uit van een dikke internetverbinding.Kid_Stevie schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 00:30:
Zeker in Nederland moet dat geen probleem zijn. Als het downloaden van games hier traag gaat is het meestal omdat de server overbelast is.
Sony kan natuurlijk de uitzondering zijn die wel genoeg servers neerzet.
Ik heb zomaar het vermoeden dat we die hele ps4 vandaag ook niet te zien gaan krijgen 
En er word zwaar ingezet op social. Hopelijk doet MS dat minder, die hele social media hype kan me gestolen worden
En er word zwaar ingezet op social. Hopelijk doet MS dat minder, die hele social media hype kan me gestolen worden
[ Voor 40% gewijzigd door BM op 21-02-2013 00:33 ]
Xbox
- Chaoss
Moderator Spielerij
Dit is wel vet elke game inde store proberen via gaikei!
Ik vraag me af of de COD-bashers nog gaan bashen als COD betere graphics krijgt
(nu daar de mogelijkheid voor is door betere hardware).
Tweakblog van de maand
Games gelijk checken
PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch
Verwijderd
Geloof mij maar dat je met een verbinding van 20 euro gewoon lag gaat krijgennioz schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 00:32:
[...]
dan kan je in ieder geval nog iets spelen, nu moet je eerst alles downloaden voordat je kan beginnen. Als je internet er dan uit knalt kan je dus helemaal niets spelen.
+1Chaoss schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 00:33:
Dit is wel vet elke game inde store proberen via gaikei!
Mark zei wat over downloaden, wat was dat?
Oke, direct previews gamen via Gaikai is wel leuk
Xbox
Verwijderd
Maar het presenteren van een nieuwe console na zoveel jaar kan toch veel spectaculairder, zeker voor een bedrijf wat niet op een dubbeltje hoeft te kijken.
Misschien komt de presentatie van de console zelf over een paar maanden?BM schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 00:33:
Ik heb zomaar het vermoeden dat we die hele ps4 vandaag ook niet te zien gaan krijgen
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
Pffff. Saai.
Haters everywhere but I don’t really care
Hij zei dat je niet meer trimmed down demo's moet downloaden.KetchupFTW schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 00:33:
Mark zei wat over downloaden, wat was dat?
Je zal gewoon een stuk van de complete game kunnen spelen via de stream technology van Gaikai.
Leuk dat Gaikai idee, je kunt games proberen en hij zegt "buy what you love" moet ik dat opvatten als je kunt alle games volledige de storyline uitspelen en als je em zo vet vind dat je het waard vind kun je het kopen? of krijg je gewoon demo's zonder dat er een demo gebouwd moet worden?
Dan mogen ze zo nog wel met een paar knallers komen, dit is nog niet heel boeiendAdmiralSnipe schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 00:34:
[...]
Misschien komt de presentatie van de console zelf over een paar maanden?
Xbox
Verwijderd
Demo's iddreneetjuhh1991 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 00:35:
Leuk dat Gaikai idee, je kunt games proberen en hij zegt "buy what you love" moet ik dat opvatten als je kunt alle games volledige de storyline uitspelen en als je em zo vet vind dat je het waard vind kun je het kopen? of krijg je gewoon demo's zonder dat er een demo gebouwd moet worden?
Verwijderd
Ik had eerlijk gezegd een hele show verwacht met spektakel etc maar dit is gewoon business 2 business talk.... Niet echt een media circus ofzo, iets wat je wel verwacht na 5-7 jaar moeten wachten.
- Chaoss
Moderator Spielerij
Volledige games met beperkte tijd.
Yes games streamen naar de Vita!! Ik ga een vita kopen!
Yes games streamen naar de Vita!! Ik ga een vita kopen!
[ Voor 46% gewijzigd door Chaoss op 21-02-2013 00:37 ]
Ik heb een deeltje gemist maar wat voor een hdd zit erin?
Klinkt allemaal helemaal leuk met die sociale integratie, "remote play", apps op je telefoon of tablet... Maar ik wil gewoon een console. Ik denk niet dat de boel zo goed gaat werken als ze zeggen.
Verwijderd
Hebben ze niet gezegdFrank J. schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 00:36:
Ik heb een deeltje gemist maar wat voor een hdd zit erin?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!