They who buy the dip, deserves the rip.
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
je had in iedergeval het correcte t-shirt aandodge_911 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 00:06:
Wie gaat er plaatjes knallen op Tomorrowland? Ik huppel ook dit jaar weer met een promoteam over de wei voor plaatjes
HahaAjDuLion schreef op maandag 30 juli 2012 @ 17:19:
[...]
je had in iedergeval het correcte t-shirt aan
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
en jij zei natuurlijk ''he's dj Horny G ofcourse!!"dodge_911 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 01:10:
[...]
HahaEn dan krijg je zo de vraag van mensen : who is that Djerard Hennindjer
voor de geintereseerden dit is wat Gerard afgelopen weekend gedaan heeft.
weer eens wat anders dan de standaard partypics
Verwijderd
is zeker wat anders , maar zijn 5 en 6 nu met wideangle geschoten ? ze zien er zo uit elkaar getrokken uit ??AjDuLion schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:45:
[...]
en jij zei natuurlijk ''he's dj Horny G ofcourse!!"
voor de geintereseerden dit is wat Gerard afgelopen weekend gedaan heeft.
weer eens wat anders dan de standaard partypics
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2012 18:46 ]
Kijk maar naar die "ET handen" in 2.... Als je die enge handen eenmaal opgevallen zijn, dan is dat nog het enige wat je in die foto ziet...
Ik zie maar een stuk of 4 fotos in totaal waar de vervormingen me niet storen... Jammer hoor.
Maar ach, da's persoonlijke smaak. Anderen vinden het wellicht weer geweldig mooi.
Verwijderd
yeps alleen bij 4 en 5 vond ik het echt direct opvallen, als luitjes in het midden staan is het wat minder erg en bij de stagemanager vind ik het niet zo erg opvallen, waarschijnlijk doordat hij ook in het perspectief van de lijnen van de stage valt.mjtdevries schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 18:57:
Volgens mij zijn ze allemaal met een ultrawide geschoten.
Kijk maar naar die "ET handen" in 2.... Als je die enge handen eenmaal opgevallen zijn, dan is dat nog het enige wat je in die foto ziet...
Ik zie maar een stuk of 4 fotos in totaal waar de vervormingen me niet storen... Jammer hoor.
Maar ach, da's persoonlijke smaak. Anderen vinden het wellicht weer geweldig mooi.
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 18:28:
[...]
is zeker wat anders , maar zijn 5 en 6 nu met wideangle geschoten ? ze zien er zo uit elkaar getrokken uit ??
Zit nu net even naar de foto's te kijken (ik heb ze ook op m'n laptop) en de foto's waar jullie het over hebben zijn op 30mm gemaakt met een 24-70mjtdevries schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 18:57:
Volgens mij zijn ze allemaal met een ultrawide geschoten.
edit :
Die foto's zijn de eerste dag gemaakt en toen hebben we met 24-70 rondgelopen. Alle backstage foto's zijn wel @16mm - 16-35L
En docgonzo, it was nice seeing you in real life!

[ Voor 12% gewijzigd door AjDuLion op 01-08-2012 13:27 ]
Verwijderd
typisch, het ziet er eerder uit alsof het op 20mm is geschoten full frame met een lineaire wide angle zoals de 12-24mm.AjDuLion schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:09:
[...]
[...]
Zit nu net even naar de foto's te kijken (ik heb ze ook op m'n laptop) en de foto's waar jullie het over hebben zijn op 30mm gemaakt met een 24-70
edit :
Die foto's zijn de eerste dag gemaakt en toen hebben we met 24-70 rondgelopen. Alle backstage foto's zijn wel @16mm - 16-35L
En docgonzo, it was nice seeing you in real life!
[afbeelding]
Verwijderd
Nikon D90
Nikon SB-600
Tamron 17-50 f/2,8
Tokina 10-17 f/3,5-4,5 fisheye
Heb al op verschillende feestjes foto's gemaakt, dit is steeds goed bevallen! Paar aanvragen bijgekregen etc, zéér leuk als beginner. Nu verdiep ik me de laatste tijd meer in al die terminologie. Flitsen op eerste gordijn, 2de gordijn, etc..
Mijn flits staat ingesteld op rear, hij flitst dus op het 2de gordijn, flits gaat af net voor de sluiter terug dicht gaat waardoor het object bevroren wordt.
Zet hem altijd op M, eerst wat testen uiteraard. Nu had ik graag geweten welke instellingen jullie zoal gebruiken?
ISO -> Bij mij staat die voor indoor (discotheek) op 800 en max 800, als ik overzicht foto's wil maken zonder flits zet ik hem al eens op 1250.
Sluitertijd -> Valt te zien hoeveel licht er is natuurlijk .. tips buiten goed testen?
Diafragma -> Ik gebruik vaak de 17-50 f/2,8 maar die 2,8 kan ik enkel gebruiken bij overzicht foto's anders heb ik een groepje personen niet scherp op één lijn. Toch vraag ik me af vanaf wanneer ze wel scherp zijn? Gebruik meestal f/4,0
Samen moet het plaatje dus kloppen, deze 3 samen. Iemand nog tips om ze samen te knopen?
Verwijderd
klinkt redelijk, alleen 2e gordijn flitsen gebruik ik nooit. maar kan geen kwaad natuurlijk om dat te doen als je geen actie wil vastleggen.Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:07:
Vraagje voor de party fotografen hier! Eerst mijn gear:
Nikon D90
Nikon SB-600
Tamron 17-50 f/2,8
Tokina 10-17 f/3,5-4,5 fisheye
Heb al op verschillende feestjes foto's gemaakt, dit is steeds goed bevallen! Paar aanvragen bijgekregen etc, zéér leuk als beginner. Nu verdiep ik me de laatste tijd meer in al die terminologie. Flitsen op eerste gordijn, 2de gordijn, etc..
Mijn flits staat ingesteld op rear, hij flitst dus op het 2de gordijn, flits gaat af net voor de sluiter terug dicht gaat waardoor het object bevroren wordt.
Zet hem altijd op M, eerst wat testen uiteraard. Nu had ik graag geweten welke instellingen jullie zoal gebruiken?
ISO -> Bij mij staat die voor indoor (discotheek) op 800 en max 800, als ik overzicht foto's wil maken zonder flits zet ik hem al eens op 1250.
Sluitertijd -> Valt te zien hoeveel licht er is natuurlijk .. tips buiten goed testen?
Diafragma -> Ik gebruik vaak de 17-50 f/2,8 maar die 2,8 kan ik enkel gebruiken bij overzicht foto's anders heb ik een groepje personen niet scherp op één lijn. Toch vraag ik me af vanaf wanneer ze wel scherp zijn? Gebruik meestal f/4,0
Samen moet het plaatje dus kloppen, deze 3 samen. Iemand nog tips om ze samen te knopen?
ps gaan er hier nog luitjes naar mysteryland toe ??

wordt wel heftig dagje zo te zien als ik kijk waar ik op ingedeeld ben, wordt kilometertjes maken
present!Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 22:18:
[...]
klinkt redelijk, alleen 2e gordijn flitsen gebruik ik nooit. maar kan geen kwaad natuurlijk om dat te doen als je geen actie wil vastleggen.
ps gaan er hier nog luitjes naar mysteryland toe ??![]()
![]()
![]()
wordt wel heftig dagje zo te zien als ik kijk waar ik op ingedeeld ben, wordt kilometertjes maken
ik hoop maar dat het droog blijft.
Op 35mm als je zo'n 80-100cm afstand houd, met 2 of 3 personen (meer past niet in het frame) Heb je dan ~11cm echt goed in focus. Dat is vaak inderdaad weinig, als het licht het toelaat, kan je beter F/5.6 pakken ipv 4.0, en 10cm extra afstand nemen helpt ook behoorlijk.Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:07:
Ideaal is een 14mm (non-fisheye?), dan kan je op F/2.8 of zelfs 2.0 werken. Je zou denken dat het niet veel scheelt, maar 17mm F/2.8 versus 14mm F/2.0 betekend op 80cm toch 1/3e meer scherpte diepte! En dus meer licht binnen, meer mensen op de foto, etc etc. Zelf een beetje schuiven zodat de gezichten op één lijn komen (of zo veel mogelijk) helpt ook altijd heel erg. Mensen gaan snel in een ring om je heen staan. Ook al past het, als ze te ver naar voren komen, worden ze niet scherp, gebaar ze dan toch maar meer bij elkaar te gaan staan, of druk jezelf naar achteren zodat je door de afstand meer scherptediepte krijgt.
Yes present op Mysteryland.Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 22:18:
[...]
klinkt redelijk, alleen 2e gordijn flitsen gebruik ik nooit. maar kan geen kwaad natuurlijk om dat te doen als je geen actie wil vastleggen.
ps gaan er hier nog luitjes naar mysteryland toe ??![]()
![]()
![]()
I can't wait to shoot!
Verwijderd
Daar heb ik toch nog een vraagje over. Flitsen op het 2e gordijn betekent toch dat je de actie vastlegt achter de personen? En flitsen op 1e gordijn dat je de actie vastlegt van de personen zelf wat dus kan resulteren in wazige mensen?Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 22:18:
[...]
Verwijderd
nop dat heeft er mee te maken waar je je flits op richt.Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 08:42:
[...]
Daar heb ik toch nog een vraagje over. Flitsen op het 2e gordijn betekent toch dat je de actie vastlegt achter de personen? En flitsen op 1e gordijn dat je de actie vastlegt van de personen zelf wat dus kan resulteren in wazige mensen?
1e gordijn betekent dat je flitst zodra je de foto maak cq de sluiter opent
2e gordijn betekend dat je flitst voordat de sluiter sluit.
als je dus een waanzinnige actie wil vastleggen en je zit met een sluitertijd van een halve seconde tot een seconde en je flitst op 2e gordijn dan is de actie dus allang voorbij voordat je flitser afgaat.
als ik deze foto op 2e gordijn zou hebben geflitst dan zou je zijn reet hebben gezien die in het publiek lag aangezien dit 1 seconde sluitertijd is. nu heb ik de actie doordat ik direct flits als ik de foto maak.
http://thehospages.com/pictures/thebestoff/image29.jpg
Verwijderd
Bedankt voor de uitleg, moest ik die foto zien zonder jouw uitleg zou ik meteen zeggen geflitst op 2e gordijn aangezien de sluiter opengaat, licht opneemt en net voor die terug dicht gaat het object (die persoon) flitst waardoor je die bewegende lichten in de achtergrond ziet maar de persoon niet wazig aangezien die net op het einde 'bevroren' wordt maar dat klopt dus niet? 1e gordijn flitsen, dus die flitst het object en daarna blijft de sluiter nog even open, hoe kan die persoon dan zo scherp zijn? Moet die dan niet wazig zijn zoals de lichten op de achtergrond?Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:04:
[...]
nop dat heeft er mee te maken waar je je flits op richt.
1e gordijn betekent dat je flitst zodra je de foto maak cq de sluiter opent
2e gordijn betekend dat je flitst voordat de sluiter sluit.
als je dus een waanzinnige actie wil vastleggen en je zit met een sluitertijd van een halve seconde tot een seconde en je flitst op 2e gordijn dan is de actie dus allang voorbij voordat je flitser afgaat.
als ik deze foto op 2e gordijn zou hebben geflitst dan zou je zijn reet hebben gezien die in het publiek lag aangezien dit 1 seconde sluitertijd is. nu heb ik de actie doordat ik direct flits als ik de foto maak.
http://thehospages.com/pictures/thebestoff/image29.jpg
Verwijderd
belangrijkste op het moment van de foto maken met flits is dat je onderwerp in de schaduw zit en ook blijft en dat je er daarna ook geen lichten of spots meer door het beeld laat gaan. (beetje mag wel maar ga bv niet je camera bewegen zodat die spot die eerst nog niet door het gezicht scheen dan er wel doorheen gaat)Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:48:
[...]
Bedankt voor de uitleg, moest ik die foto zien zonder jouw uitleg zou ik meteen zeggen geflitst op 2e gordijn aangezien de sluiter opengaat, licht opneemt en net voor die terug dicht gaat het object (die persoon) flitst waardoor je die bewegende lichten in de achtergrond ziet maar de persoon niet wazig aangezien die net op het einde 'bevroren' wordt maar dat klopt dus niet? 1e gordijn flitsen, dus die flitst het object en daarna blijft de sluiter nog even open, hoe kan die persoon dan zo scherp zijn? Moet die dan niet wazig zijn zoals de lichten op de achtergrond?
Verwijderd
http://a3.sphotos.ak.fbcd...8666513622_70594571_n.jpg
Verwijderd
zou kunnen, vind het echter niet een toegevoegde waarde hebben in dit voorbeeld om op 2e gordijn te gaan schieten.Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:23:
Ik dacht dus dat flitsen op 2e gordijn zoiets opleverde:
http://a3.sphotos.ak.fbcd...8666513622_70594571_n.jpg
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2012 14:50 ]
Gerard en ik gaan (cover)foto's maken voor het Mysteryland "magazine". Daarna hebben we geloof ik nog wat bij het Q-dance stage en voor de rest gaan weer artiesten en partyfotografen interviewen over hoe goed ze zijnVerwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 08:21:
gezellie
waar schieten jullie voor ? of worden we zowaar collegas ?
Verwijderd
oei, ik huppel in de noord area rond mocht je een partyfotograaf zoekenAjDuLion schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:06:
[...]
Gerard en ik gaan (cover)foto's maken voor het Mysteryland "magazine". Daarna hebben we geloof ik nog wat bij het Q-dance stage en voor de rest gaan weer artiesten en partyfotografen interviewen over hoe goed ze zijn
Oh god. Ik ga dus mooi niet met m'n smoel op de foto bij jullieAjDuLion schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:06:
[...]
Gerard en ik gaan (cover)foto's maken voor het Mysteryland "magazine". Daarna hebben we geloof ik nog wat bij het Q-dance stage en voor de rest gaan weer artiesten en partyfotografen interviewen over hoe goed ze zijn
(gelukkig weet ik wie Gerard is van double Exposure)
Ik loop BTW volledig vrij rond als fotograaf. Helemaal niks verplicht/geen planning
I can't wait to shoot!
Verwijderd
dan kan gerard er weer een fijne kritische blik opwerpen

http://thehospages.com/pi...-mysteryland/image015.jpg
Wat staat daar allemaal op?Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:11:
je mag wel wat van mijn planning overnemen hoor modman ?

I can't wait to shoot!
als je nou even een foto van jezelf online gooit, of even links naar je facebook/twitter profiel dan is het voor ons wat makkelijker zoekenVerwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:11:
je mag wel wat van mijn planning overnemen hoor modman ?
Heb nog wel een foto waar Gerard mij meteen aan herkent: Terroristen outfit van het nikon kamp van Double E.AjDuLion schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:21:
[...]
als je nou even een foto van jezelf online gooit, of even links naar je facebook/twitter profiel dan is het voor ons wat makkelijker zoekenen anders wachten we tot Hos iemand bij zich heeft lopen
Ik ken Hos verder ook niet
I can't wait to shoot!
Denk dat ik het van het weer af laat hangen :-)
We hebben je al gevonden op Facebook, nu weet ik weer wie je bentthe mod man schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:23:
Heb nog wel een foto waar Gerard mij meteen aan herkent: Terroristen outfit van het nikon kamp van Double E.
Ik ken Hos verder ook niet
AjDuLion schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:23:
[...]
We hebben je al gevonden op Facebook, nu weet ik weer wie je bentKomt goed.

I can't wait to shoot!
Verwijderd
Verwijderd
ik stribbelde in deze dan ook niet echt tegenAjDuLion schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:03:
The mod man gespot, maar hij trok zich helaas los en rende letterlijk van ons weg. Hos wel weten te pakken
[afbeelding]
jij niet de ander wel (had hem letterlijk vastgegrepen maar hij rende snel de mensenmassa inVerwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:59:
[...]
ik stribbelde in deze dan ook niet echt tegen
the mod man schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:10:
[...]
Oh god. Ik ga dus mooi niet met m'n smoel op de foto bij jullieEn ik doe ook geen intervieuws
![]()
(gelukkig weet ik wie Gerard is van double Exposure)
Ik loop BTW volledig vrij rond als fotograaf. Helemaal niks verplicht/geen planning
I can't wait to shoot!
Scheelt dat ik helemaal niet backstage mocht zijn eigenlijkAjDuLion schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 22:18:
[...]
De volgende keer vind ik dat Gerard je backstage toegang van de lijst moet halen
We wilde ook een portret van jou maken

Ergens achteraf vind ik het wel jammer dat ik er niet tussen sta ja.
I can't wait to shoot!
Laat Gerard het maar niet lezen... nu gaat hij de volgende keer dus op je bandjes lettenthe mod man schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 22:22:
[...]
Scheelt dat ik helemaal niet backstage mocht zijn eigenlijk. Iemand had m'n pers en backstage aanvraag verneukt
Had gelukkig genoeg bandjes gespaard van andere festivals die erg leken op de backstage en press bandjes van ML
Ergens achteraf vind ik het wel jammer dat ik er niet tussen sta ja.
Nee inprincipe niet. Ik zit meer in de house en techno. (AOA, WTTF, VOLTT, buiten westen, Soenda) Ik kom ook meestal via DJ's binnen en niet via ID&T of andere soortgelijke organisaties. Ik zou zeker wel heen willen maar mijn connecties zijn in die richting een stuk minder.AjDuLion schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 22:28:
[...]
Laat Gerard het maar niet lezen... nu gaat hij de volgende keer dus op je bandjes lettenBen je bij Q-Base? SlamFM? Defqon Australie? Qore 3.0?
I can't wait to shoot!
Verwijderd
1#

2#

3#

4# beetje overbelicht

5# Martin Solveig

6# gekkenhuis in de heinekenstage

7#

8# nieuwe manier om een blikje uit te persen

9#

10#

11#

12# ballonnenfeest nieuwe stijl ?

de rest
http://thehospages.com/pi...-25-mysteryland/index.php

Na dagen mezelf hebben opgesloten op mijn kamer om al deze topics over partyfotografie te kunnen lezen wil ik nu graag iets van mezelf laten horen!
ik ben vrij nieuw in dit wereldje ofja, in het foto's maken ervan;)
verder heb ik een aantal mensen uit deze topic's al op facebook, dit omdat ik erg leergierig ben en dus graag zie hoe jullie het aanpakken!
verder heb ik een 600d in mijn bezit + de 18 - 55 & 35 - 105 objectieven en ben nog opzoek naar een goede flitser.
voorlopig zullen jullie dus ook geen serieuze platen van mij hier kunnen verwachten.
Ik weet dat de meeste van jullie hier in een hechte groep met elkaar zijn, toch hoop ik dat ik hier wel welkom ben!
nouja, genoeg over mij!
ik hoop dat er in de loop van deze week wat foto's online komen van q-base! want zover ik tot nu toe heb gezien moet dit ge-wel-dig zijn geweest!
Wie goed tegen kou kan heeft lang zomer!
Verwijderd
hier dan nog 1 fototje van costa del soul waarbij ook meteen de alom bekende medetweaker kleine aap ontmoet

Wie goed tegen kou kan heeft lang zomer!

Valtifest

Valtifest - Japanese Space Monsters by stijnvandrunen, on Flickr

Valtifest - Robot by stijnvandrunen, on Flickr

Valtifest - Shoot! by stijnvandrunen, on Flickr
Costa del Soul

Costa del Soul - Portrait by stijnvandrunen, on Flickr

Costa del Soul - Bullride by stijnvandrunen, on Flickr

Costa del Soul - Ironic by stijnvandrunen, on Flickr

Costa del Soul - Camping by stijnvandrunen, on Flickr

Costa del Soul - Sunset Golf by stijnvandrunen, on Flickr
Voor de verhaaltjes die bij de foto's horen moet je er maar even op klikken, dat staat namelijk op flickr. Hoe zien verder de agenda's van de mensen hier er uit? Ik ben ook nog op zoek naar een goed Halloween feestje dit jaar, maar heb nog niet echt iets kunnen vinden dus tips daaromtrent zijn natuurlijk welkom (hos?!)...
Verwijderd
Verwijderd
Scheiding tussen projecten bestaat hier niet echt , 1 grote mix is hetKleineAap schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:25:
Oh ik dacht voor project suitcase, althans zo begreep ik het. Welk feestje?
http://www.amsterdamhalloween.nl/
https://www.facebook.com/AmsterdamHalloween/photos?ref=ts
oh en vanavond is er op ADM het tijdfestival, lekker knus
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2012 09:49 ]
Verwijderd
gisteravond met kleine aap naar de nachtspelen gegaan.
1#

2#

3# het kleinste feestje bouwen

4#

5#

6#

7#

8# de Maestro aan het werk

de rest
http://thehospages.com/pi...3-denachtspelen/index.php

Nachtspelen - Whipped Cream by stijnvandrunen, on Flickr

Nachtspelen - Labello by stijnvandrunen, on Flickr

Nachtspelen - Tennis by stijnvandrunen, on Flickr

Nachtspelen - Round 2 by stijnvandrunen, on Flickr
Wel veel aan de clarity slider gezeten, KleineAap? Ik vind het niet misstaan hoor, maar het zou mij persoonlijk na een tijdje toch wel gaan vervelen, als ik 100 foto's zoals deze zou hebben.. daarentegen vind ik die van Valtifest juist wel weer super!
Oh en die met die verf zijn ook echt tof.. gewoon er midden doorheen gaan!
[ Voor 21% gewijzigd door Wouter87 op 05-11-2012 23:24 ]
Verwijderd
ben wat dat betreft blij dat ik ook in een grote stad woon waar altijd heel veel divers te beleven valt en nieuwe dingen blijven te ontdekken.
Ook al kom ik bv al 10 jaar op verscheidene vrijplaatsen zoals adm, ruigoord, rijkshemelvaart kwam ik er afgelopen weekend achter dat er nog een vrijplaats is vlak naast de bijlmer bajes waar ik nog nooit van had gehoord
zie http://thehospages.com/pi...jesdorpfestival/index.php
voor impressie
@hos: Wonderlijke plekken in de grote stad :-) Dat is misschien nog wel meer je stijl dan wazige foto's :-)
Wil je delen wat je precies (of ongeveerKleineAap schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 08:41:
@Wouter87: Nope, clarity slider mag je niet aan zitten in Lightroom... Met deze foto's heb ik wat zitten spelen in Photoshop, ze zien er ook anders uit dan degene die ik origineel in de serie had zitten... De volledige set op Facebook mocht je geintresseerd zijn.
@hos: Wonderlijke plekken in de grote stad :-) Dat is misschien nog wel meer je stijl dan wazige foto's :-)
Leuke foto's ook op Facebook.
Misschien kun je het me ook uitleggen op de matjesdisco: http://www.matjesdisco.nl/ in Maastricht. Het is geen event met duizenden mensen, dus als iedereen er 5x op staat moet je mee feesten
Ctrl+k
@Sibylle: Matjesdisco ziet er grappig uit! Misschien maar eens kijken of ik eens naar Maastricht ga rijden. Welke organisatie zit daar achter? Wellicht tot dan, stuur me anders even een DM :-)
Die website en dit event: https://www.facebook.com/events/366045503479213/ is de enige informatie die ik heb
Nu nog een goede outfit uitkiezen en bestellen
Ctrl+k
Oudegracht ben ik al vaak geweest in Utrecht, meestal voor Rauw, misschien daarom juist leuk om eens naar Maastricht te touren :-) Ga jij er zelf foto's maken?
Dave Hill ken ik inderdaad, een goede inspiratiebron!
[ Voor 53% gewijzigd door Sibylle op 06-11-2012 11:40 ]
Ctrl+k

ILT2012 - Condensation by stijnvandrunen, on Flickr

ILT2012 - Erol Alkan by stijnvandrunen, on Flickr

ILT2012 - Spot Light by stijnvandrunen, on Flickr

ILT2012 - Nero by stijnvandrunen, on Flickr

ILT2012 - Crowd by stijnvandrunen, on Flickr

naast artiesten natuurlijk ook veel publiek op de foto

alle foto's met daarin link naar publiekfotoalbum
Over 't zwart en de sluitertijd; 't was een vrij donker feest (licht vooral bij podium, donkere tent), maar heb zeker gezien dat ik een langere sluitertijd mag gebruiken de volgende keer en zal dit ook zeker doen.
De verhoudingen: Van de vele foto's heb ik er een stuk of 15 geselecteerd om wat meer mee te doen, persoonlijk vond ik ze zo mooier, foto hoeft van mij niet altijd 3:2 te zijn.
En om mijn beeldscherm worden de foto's hier op tweakers gewoon weergegeven op 640px breed (ze zijn wel groter op bron), is dit dan niet bij iedereen zo?
Over de verhoudingen: 3:2 is natuurlijk geen vereiste, maar het kijkt wel lekkerder als alle foto's dezelfde verhouding hebben. Bijvoorbeeld allemaal 4:3 of 16:9.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Verhoudingen
Zoals Universal Creation al zegt over de verhoudingen ben je daar natuurlijk vrij in, alleen op mij komt het als rommelig over, vooral omdat je je dan afvraagt wat er zo nodig weg gecropt moest worden en of de compositie dan niet anders had gemoeten. Ik crop al mijn foto's 16:9, dat is een bewuste keus omdat ik veel met UWA lens werk en het zo meer een actie film gevoel krijgt, plus omdat monitoren allemaal 16:9 zijn tegenwoordig.
Sluitertijd
Zelfs donkere feesten hebben licht, ben niet bang om flink lange sluitertijden te gebruiken. ISO1600, groot diafragma en sluitertijd van een halve seconden zijn combinaties die ik wel eens gebruik... Probeer anders toch iets creatiefs te doen of juist mensen bewust in het zwart te zetten of iets dergelijks. Tip: mensen altijd met rug naar podium/dj zodat je licht op de achtergrond hebt.
Resizen voor Tweakers
640px wordt inderdaad automagisch geresized op GoT, maar het is algemeen gebruik om te zorgen dat dat niet hoeft. Als je trots op je foto's bent moet je zorgen dat ze optimaal getoond worden. Er wordt dan ook wat werk verwacht, immers waarom zou je ze anders laren zien
Nogmaals, welkom en laat je niet perse ontmoedigen door het commentaar. Geen foto is perfect en hopelijk leer je er wat van! Durf te experimenteren met andere standen en ben kritisch op jezelf.
Worden kleine feesten ook verstaan onder party fotografie (man of 200)?
BassieRassie in "[verzamel] Pop/rock bands, concerten, publiek etc deel 2"
[ Voor 3% gewijzigd door Nordlys op 19-11-2012 08:26 ]
@ KleineAap: Ik was ook op ILT, voor mij tweede keer. Ik vind het een van de vetste feesten, ja er wordt veel drugs gebruikt, en het is warm en zweterig, maar wat een sfeer
Ik vind je foto's wel vet, vooral die met de condens op de lens (zo een had ik vorig jaar ook
Ik vind de crowd shots een beetje veel van t zelfde maar geeft wel goed aan hoe het er daar aan toe gaat, vooral de laatste is lekker rauw. Ik moet wel zeggen dat ik in sommige zalen een beetje teleur gesteld was over de licht show, soms gebeurde er echt een hele tijd niks en was t gewoon donker, beetje jammer.
@Jules_NL, t is duidelijk dat je nog wat ervaring nodig hebt, want de foto's zijn inderdaad erg donker en geven niet echt veel sfeer. Je sluitertijd gewoon omlaag gooien kan wonderen doen, en daar moet je dan ook niet bang voor zijn. Je probeert wel veel verschillende standpunten en dat bevalt me wel, gewoon blijven proberen en dan ga je vanzelf vooruit. En ik moet toegeven dat feestjes met weinig aankleding al vaak saai over kunnen komen, maar dat is dan net de uitdaging!
Van mij een paar foto's van ILT en Hed Kandi in de Effenaar: Commentaar is altijd welkom
Ook een crowd shot

ILT 2012 by StefanJacobsPhoto, on Flickr
Tijdens Netsky, wat een master optreden!

Publiek doet ook gek

Hed Kandi - Autumn Ball by StefanJacobsPhoto, on Flickr
Hier had ik eigenlijk meer moeten inzoomen, mja dat is nu te laat

Ow en we (m'n vriendin+ik) hadden ook nog een filmpje inelkaar gedraaid waar we semi tevreden over zijn
- Zooi - www.stefanjacobs.nl
Vooral deze vind ik vet. Mooi belicht, mooi 2 gezichten die uitbeelden wat de rest van de handen impliceren.Markofnikoff schreef op donderdag 29 november 2012 @ 09:36:
Van mij een paar foto's van ILT en Hed Kandi in de Effenaar: Commentaar is altijd welkom![]()
Ook een crowd shot
[ Voor 9% gewijzigd door samo op 29-11-2012 10:16 ]
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Dat gezegd hebbende, toffe foto's! Wel paar kleine dingetjes:
2) had ik meer op het publiek gefocust. Er staat op het podium iets en jij hebt er een toffe associatie mee maar die heb ik niet, dus misschien moet je dan alleen de emotie van het publiek pakken en niet ook de complete situatie laten zien. Daar zou ik als kijker die er niet was meer mee hebben...
3) Crop rechts er af (en dan ook een stukje links, persoon in het midden vind ik fijn :-)). Jammer dat deze niet scherper is, maar ja dat heb je als partyfotograaf niet altijd in de hand.
4) Wat een hoop leegte om je onderwerp. Ook hier zou ik er veel dichter op kruipen.
5) Achteraf inzoomen heet croppen, als je denkt dat dingen weg kunnen moet je ze weg laten zelfs als dat pas achteraf is...
@samo:

Wil je reacties? Misschien is het handig als je je foto's titels of nummers geeft :-)...
[ Voor 4% gewijzigd door KleineAap op 29-11-2012 10:37 ]
Zeker, er zijn heel want mensen daar die compleet in hun eigen belevenis zitten, en daar wil je niet teveel in storen en vaak reageren mensen meteen heel anders als je een camera op hun richt. Ik ben ook heel benieuwd hoe het zou zijn om met een compactere camera, en compact flitsertje (nex of zelfs een Leica) die niet opvalt foto's te gaan maken op feesten. Ik moet zeggen dat het in sommige zalen ook erg lastig was om foto's te krijgen van het dansen/feesten zelf, maar misschien komt dat doordat ik dik een half jaar geen foto's meer had gemaakt op feestjesKleineAap schreef op donderdag 29 november 2012 @ 10:36:
@Markofnikoff: Ik vind het op dingen als ILT moeilijkere om de shots te maken die ik wil. Misschien de taal barrière die er met veel bezoekers is, maar ook het feit dat mensen meer in hun eigen wereldje zitten en ik ze daar niet in wil storen, sterker nog juist die wil ik vastleggen maar dat kan niet zonder de situatie anders te maken. Snap je wat ik bedoel?
Ja ik had hier graag een wat lager standpunt gehad en ook een wat langere lens, dat had denk ik wat meer gegeven aan de fotoDat gezegd hebbende, toffe foto's! Wel paar kleine dingetjes:
2) had ik meer op het publiek gefocust. Er staat op het podium iets en jij hebt er een toffe associatie mee maar die heb ik niet, dus misschien moet je dan alleen de emotie van het publiek pakken en niet ook de complete situatie laten zien. Daar zou ik als kijker die er niet was meer mee hebben...
Je hebt inderdaad een punt, net even geprobeerd, en het ziet er zeker beter uit. Ik moet zeggendat ik meestal vrij weinig aan mijn foto's doe, behalve wat contrast en noise reduction (mijn arme A700 kan niet zo hoog in de ISO's3) Crop rechts er af (en dan ook een stukje links, persoon in het midden vind ik fijn :-)). Jammer dat deze niet scherper is, maar ja dat heb je als partyfotograaf niet altijd in de hand.
4) Wat een hoop leegte om je onderwerp. Ook hier zou ik er veel dichter op kruipen.
True5) Achteraf inzoomen heet croppen, als je denkt dat dingen weg kunnen moet je ze weg laten zelfs als dat pas achteraf is...
@samo:gezellig dat jij hier ook weer meeleest!
Wil je reacties? Misschien is het handig als je je foto's titels of nummers geeft :-)...
- Zooi - www.stefanjacobs.nl
http://www.matjesdisco.nl/pages/pictures/pictures34.html
Lijkt mij een heerlijk event om vette foto's op te maken, maar ik ga alleen als feester en laat de camera thuis morgen
Ctrl+k
Toen was dit nog het resultaat, focus ligt niet helemaal goed, omgevingslicht was er bijna niet. Heb nu veel hier gekeken en vooral naar exif's en weet al precies wat ik wil gaan doen.

IMG_3888 by Bas Wouters, on Flickr
Nu vroeg ik mij af met welke lens ik het beste kan beginnen, uit mijn huidige collectie. De lens komt op een 60D met 430EXII
- Tokina 12-24mm f4 (Deze lijkt mij het leukst, juist vanwege de vervorming en lekke wide)
- Sigma 17-70mm f2.8-4 (Deze vanwege 2.8 op wide en lekker zoom bereik)
- Canon 50mm f1.8 (Alleen vanwege de f1.8)
Alvast bedankt guys! Ik zie hier veel moois voorbij komen, vooral de foto's van KleineAap zijn precies mijn stijl
[ Voor 18% gewijzigd door Gdzr op 03-12-2012 23:31 ]
The devil is in the details.
Vergeten te vermelden, heb een 430EXIIHahn schreef op maandag 03 december 2012 @ 23:29:
Ik zou vooral een flitser nemen. Dan heb je die f/1.8 ook niet per se nodig, wat scheelt, want 50mm is best lang, zeker op een cropcamera.
Ik heb dus een 7D, 580exII, 11-16 & 50-135 f2.8 van Tokina, f2.8 of f4 maakt natuurlijk een stop licht uit, wat met partyfotografie toch wel belangrijk is... De 11mm gebruik ik eigenlijk min of meer als prime, zoom er zelden mee omdat het zoom bereik ook niks voorstelt natuurlijk. Even een opsomming van voor/nadelen wat mij betreft voor UWA bij party fotografie.
- Het is fijn om op je onderwerp te kruipen, dit merk je in de foto omdat je de kijker midden in de actie plaatst. Je moet echt dicht bij mensen komen, waardoor ze je ook min of meer in hun personal space moeten laten. Dan krijg je echtere foto's. Soms is het lastig om dichtbij te komen, mensen gaan achteruit lopen of erger nog hangen. Ook stoor je iemand in het feesten en kan je niet echt onopvallend een foto maken.
- Tijdens een feestje loop je in een zaal waar over het algemeen weinig ruimte is. Met 50mm zou ik nooit grote groepen op de foto krijgen omdat je simpelweg de afstand niet kunt nemen om heel de groep er op te krijgen. Nadeel van UWA is wel dat als je bijvoorbeeld maar twee mensen hebt er een hoop leeg rond je foto gaat zijn. Voorbeeld van dit nadeel:

Dat waren wel de belangrijkste punten. Verder mucho importante is die flitser, leer daar mee om te gaan, speel ermee en kijk wat licht voor invloed op je foto heeft. Dat maakt namelijk het verschil tussen een foto die plat is of een met sfeer en emotie. Leuke tip is dat stroboscopen natuurlijk de beste offshoe flitsen zijn die je kan hebben. Gebruik die bij bijvoorbeeld crowd shots:

Denk overigens ook aan de robuustheid van je gear, op een feestje is het fijn als je weet dat het tegen een stootje kan. Mocht je verder vragen hebben; ik beantwoord ze graag. Kom maar op :-)
There is no place like 127.0.0.1
@BarôZZa: De vervorming is vooral aanwezig aan de zijkanten, daar kun je rekening mee houden. Ook kan je in nabewerking wat correcties doen. Maar je hebt gelijk, er is wat vervorming... Ik quote even photozone.de met betrekking tot deze vervorming bij de Tokina (en het feit dat hij heel erg mee valt :-)):

I can't wait to shoot!
Klopt, de meeste hebben ook dikke armenKleineAap schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:31:
@themodman: Dat klopt, maar ze hebben gewoon dikke armen meestal :-) Daar kan ik verder weinig aan doen. Zorg dat je ze niet helemaal aan de rand van de foto zet en dan komt het wel goed. Of draai ze een beetje. Je kan ook je flits nog iets zoomen. Maar je hebt gelijk, aan de buitenste randen is het vervelend voor mensen.
I can't wait to shoot!
- Jules_nl leuk bezig voor een begin maar wat saai en donker zoals al gezegd is. Zie dat je nu sluitertijd 1/60 gebruikt, als je 2e gordijn flitst (2nd Curtain Sync) kun je die nog een stuk langer maken (ook dat is al getipt) zonder bewogen feestgangers. Gebruik je je interne flitser?
- Kleurenblind van Melf ziet er echt bijzonder uit, en dat hier in Nederland!
- KleineAap, ik vind die Nachtspelen met USM juist wel gaaf. Smaken verschillen duidelijk.
- En die condensfoto is helemaal te gek. Kleuren juist wel geslaagd. Doekje gebruikt of gewacht tot condens in het midden weg was?
- psychodweep op pagina 1 (late reactie), wauw. Wat een platen! Heerlijke kleuren en scherpte. Vind ze zo goed gelukt dat ik toch nog even wilde reageren
Ik snap natuurlijk dat dit per situatie verschilt en er nooit een standaard instelling is te geven maar waarom zou je je flitser niet op M zetten? Gebruik hem zelf vaak op +- 1/16 bij portretten (+- 20 mm) en verstel hem dan voor overzichtsshots.GerardHenninger schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 12:54:
(...)Beste instelling
(...)
In een club/weinig licht:
Manuele stand - Diafragma tussen de 2.8 en 4 - Sluitertijd tussen 1/15 - ISO tussen de 800 en 3200.
Flitser op TTL.
(...)
Ga die hogere ISO ook maar eens proberen (nu meestal 400), wellicht heb ik dan wat minder fill light nodig in Lightroom (of hoe heet dat tegenwoordig?).
Zal binnenkort wat foto's uitzoeken en posten, kan wel wat opbouwende kritiek gebruiken volgens mij
voor simpele portretjes is M niet lekker ttl is dan veel sneller.Siparti schreef op maandag 17 december 2012 @ 23:00:[...]
- Jules_nl leuk bezig voor een begin maar wat saai en donker zoals al gezegd is. Zie dat je nu sluitertijd 1/60 gebruikt, als je 2e gordijn flitst (2nd Curtain Sync) kun je die nog een stuk langer maken (ook dat is al getipt) zonder bewogen feestgangers. Gebruik je je interne flitser?
- Kleurenblind van Melf ziet er echt bijzonder uit, en dat hier in Nederland!
- KleineAap, ik vind die Nachtspelen met USM juist wel gaaf. Smaken verschillen duidelijk.
- En die condensfoto is helemaal te gek. Kleuren juist wel geslaagd. Doekje gebruikt of gewacht tot condens in het midden weg was?
- psychodweep op pagina 1 (late reactie), wauw. Wat een platen! Heerlijke kleuren en scherpte. Vind ze zo goed gelukt dat ik toch nog even wilde reageren
Ik snap natuurlijk dat dit per situatie verschilt en er nooit een standaard instelling is te geven maar waarom zou je je flitser niet op M zetten? Gebruik hem zelf vaak op +- 1/16 bij portretten (+- 20 mm) en verstel hem dan voor overzichtsshots.
Ga die hogere ISO ook maar eens proberen (nu meestal 400), wellicht heb ik dan wat minder fill light nodig in Lightroom (of hoe heet dat tegenwoordig?).
Zal binnenkort wat foto's uitzoeken en posten, kan wel wat opbouwende kritiek gebruiken volgens mij
het kan wel maar je blijft dan compenseren steeds terwijl ttl dat voor je doet. gemak dient de mens
overigens geen foto's geschoten op thunderdome wel video (ok ik heb wat portretten gemaakt en een of 2 overzicht shots maar niets noemendswaardigs waard...
Oja tijdens het typen bedenk ik me dat je hem, als dat ^ gebeurt, dan ook gewoon flink kan compenseren...
Camera heeft wel door dat je een flitser erop hebt, dus dat valt wel mee.Siparti schreef op maandag 17 december 2012 @ 23:16:
Hm, nooit geprobeerd eigenlijk want dacht dat die TTL niet goed om kon gaan met die donkere feestjes en discolichten. Gaat 'ie dan niet alles op 1/1 flitsen omdat het zo donker is binnen?
Maar wat je wel kan krijgen is dat als je bijvoorbeeld 3 mensen in beeld hebt, waarvan er twee een lichte huid hebben en eentje een donkere huid, dat de flitser gaat compenseren en dus bijvoorbeeld de lichte huiden overbelicht als je (TTL)meting op de donkere huid is gedaan.
Meestal kan je op je flitser maar tot -3 stops compenseren, dus als 'ie 1/1 zou flitsen (wat 'ie niet zo snel zal doen denk ik), dan zou 'ie op 1/8 komen, wat alsnog te fel kan zijnOja tijdens het typen bedenk ik me dat je hem, als dat ^ gebeurt, dan ook gewoon flink kan compenseren...
~~~[html]Wij verwelkomen het plaatsen van foto's in dit topic. Houd er echter wel rekening mee dat wanneer je foto's plaatst gebruikers je kritiek kunnen geven op deze foto's. Hier leer je van!
Lees eerst de openingspost goed door, grote kans dat het antwoord op je vraag daar in staat.
Maak de foto's niet breder dan 800 pixels~~~[/html]