Het geeft iets makkelijker feedback als je nummertjes bij je foto's zet

Hier in ieder geval wat puntjes:
#1: Bevat iets te veel ruis en loze ruimte boven.
#2: Heeft de sfeer goed te pakken. Het zwarte bovenin vind ik minder, dit zou ik er uit croppen of ik had gewacht op een moment met kleur in de achtergrond.
#3: Wel mooie toning. Tikkeltje overbelicht en de jongen linksonder is echt zonde voor de foto.
#4: Overbelicht, valt weinig meer aan te doen.
#5: Beetje chaotisch, maar wel mooi dat er wat beweging / dynamiek in zit.
Ga op zoek naar het licht en voorkom veel zwarte delen in je foto. In de derde foto deed je dat aardig, alleen wel een beetje overblicht. Meestal, in de wat kleinere tenten, is het aanwezige licht niet optimaal en zul je goed je best moeten doen om het op te vangen met je camera.
Paar tips die wel eens willen helpen:
- Vraag diegene die over het licht gaat om op de momenten dat je sfeerfoto's maakt dit goed in te zetten.
- Het komt best vaak voor dat ze op de automatische stand staan. Zoek in dit geval patronen op en probeer op het juiste moment je slag te slaan.
- Maak meerdere foto's op de goede momenten, om zo de 'lucky shot' te pakken.
- Soms moet je geduld hebben. Wanneer je sfeerfoto's wilt maken van het publiek moet je de juiste combinatie van licht + beweging van het publiek (handjes in de lucht, etc.) vastleggen. Dat kan soms heel lang duren voordat zo'n moment komt.
[
Voor 9% gewijzigd door
Nordlys op 26-11-2011 15:31
]