Dat snapt samo ook wel, dat je focuspunt op de hand met camera ligt
Ik ben het wel eens met samo, het deel dat in focus ligt is erg klein. Je had wat dichterbij de hand kunnen staan en iets meer omhoog richten. Onderin ligt nu erg veel zwart en het vuurwerk is deels afgekapt.
ja klopt, was mooier geweest als hand dichterbij was, voor de volgende keer dichterbij proberen te komen
Verwijderd
zo gisteravond weer de nachtspelen, ongelooflijk wat maf dat weer was 
* let op het drankje

* let op het drankje

Proportioneel gezien wel. Maar dat is niet mijn voorstel. Mijn voorstel was meer detail in de handen zodat dat proportioneel meer aandacht krijgt.sweebee schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:56:
vuurwerk is onscherp omdat de focus op de hand met camera ligt. was het beter geweest wanneer de focus op het vuurwerk lag? ik betwijfel het.
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
* citruspers is weer helemaal bijgekomen van Concert@Sea
Stiekem toch even een crosslinkje omdat de grens tussen party/concert vrij vaag is:
citruspers in "[verzamel] Pop/rock bands, concerten, pu..."
Stiekem toch even een crosslinkje omdat de grens tussen party/concert vrij vaag is:
Verwijderd
in dit geval vind ik het niet vaag, ik zie alleen maar concert fotos ?citruspers schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:18:
* citruspers is weer helemaal bijgekomen van Concert@Sea
Wat je op zich ook gewoon een feest/fest/festival kunt noemen, op die manier. Grote mensenmassa's en muziek enzo.
Om één of andere reden vind ik deze echt briljant... Terwijl er vaker zulk soort foto's voorbij komenVerwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:42:
Afgelopen weekend ben ik op Ground Zero en 7th Sunday geweest. Op Ground Zero samen met Johan geschoten voor Theracords. En op 7th Sunday Kleine Aap en GH nog tegengekomen, wel leuk om jullie ook eens ontmoet te hebben.
3.
[afbeelding]
]Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:09:
zo gisteravond weer de nachtspelen, ongelooflijk wat maf dat weer was
* let op het drankje![]()
[afbeelding]
Naais!
Verwijderd
Thanks, misschien omdat je die MC z'n gezicht niet goed kunt zien? Ik maak wel vaker van dat soort foto's maar ze zijn toch net wat saaier als je de persoon ziet lachen of grijnzen.Pat-Juh schreef op maandag 20 juni 2011 @ 14:50:
Om één of andere reden vind ik deze echt briljant... Terwijl er vaker zulk soort foto's voorbij komen.
Verwijderd
yeps soms is de kracht van fotografie juist dingen niet te laten zien ipv welVerwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 23:00:
[...]
Thanks, misschien omdat je die MC z'n gezicht niet goed kunt zien? Ik maak wel vaker van dat soort foto's maar ze zijn toch net wat saaier als je de persoon ziet lachen of grijnzen.

iemand nog bij Q-dance defqon.1 geweest? zou graag daar wat foto's van zien
Zoo, ook maar weer eens mn neus laten zien hier 
Rossum> nr3 is top met die mc/mic! Stoer
hos> ik vind ze weer uitermate hoswaardig
Dat glas idd! En waar zit ik bij de 2e naar te kijken? een glijbaan? 
Na een lange poos weer min of meer niet geplanned op een feest terecht gekomen: FYAH! in P60. (dubstep feestje) Sommige shots met de X100 gemaakt
#1 Cookie Monsta achter de decks van voren..

#2 en achteren

#3 publiek ging los

#4 en losser

#5 en als kers op de taart nog een crowdsurfende dame

Hele set op Flickr
Rossum> nr3 is top met die mc/mic! Stoer
hos> ik vind ze weer uitermate hoswaardig
Na een lange poos weer min of meer niet geplanned op een feest terecht gekomen: FYAH! in P60. (dubstep feestje) Sommige shots met de X100 gemaakt
#1 Cookie Monsta achter de decks van voren..

#2 en achteren

#3 publiek ging los

#4 en losser

#5 en als kers op de taart nog een crowdsurfende dame

Hele set op Flickr
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Zaterdag 02-07-2011 zijn we naar het festival WISH outdoor gegaan.
Bij aankomst gingen de mensen al kompleet los en naar mate de avond vorderde werd het alsmaar gezelliger.
Voor mij was het al weer een tijd geleden dat ik bij zo'n feest aanwezig ben geweest en zag ook direct mijn kans om mijn camera mee te nemen.
Hoop bekende partyshooters tegen gekomen.
Hey Rossum, was gezellig daarboven!
Kon het niet laten en ben later toch nog een keer dat bakkie ingeklommen, hahha
Zie hieronder hoe ik de avond op WISH Outdoor heb beleeft.
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.
Bij aankomst gingen de mensen al kompleet los en naar mate de avond vorderde werd het alsmaar gezelliger.
Voor mij was het al weer een tijd geleden dat ik bij zo'n feest aanwezig ben geweest en zag ook direct mijn kans om mijn camera mee te nemen.
Hoop bekende partyshooters tegen gekomen.
Hey Rossum, was gezellig daarboven!
Kon het niet laten en ben later toch nog een keer dat bakkie ingeklommen, hahha
Zie hieronder hoe ik de avond op WISH Outdoor heb beleeft.
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

Ff 'n paar vraagjes :
- Wie gaat er naar Tomorrowland van de GoT-peepz?
- En is in het bezit van een VDSLR?
- En is eventueel bereid op zaterdagavond 10 minuutjes footage te draaien van 1 stage?
[ Voor 17% gewijzigd door dodge_911 op 06-07-2011 22:46 ]
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Verwijderd
yeps chiron de 2e foto is een glijbaan. ook mooi die crowdsurfende dame 
hier nog wat van fusion festival alwaar ik 5 dagen gebivakkeerd heb afgelopen weekend.
is op een voormalige gekraakte luchtmachtbasis in oostduitsland die nu ook gekocht is door de krakers, paar duizend hectare terrein schat ik zo. festival kenmerkt zich door de veelzijdigheid aan bandjes en djs die er staan geprogrammeerd. hier geen grote namen maar veel kleine goeie bandjes en djs
alle 50.000 kaarten waren binnen 2 dagen uitverkocht. hele festival ook tevens alleen maar vegetarisch eten verkrijgbaar
had nu ook beperkt camera spul meegenomen, flitser thuisgelaten en alleen mijn 18-50 van sigma en fisheye mee.
1# campingaanduiding

2# ambulance aanwezig

3# zonsondergang met op de voorgrond 1 van de vele schuilbunkers voor de vliegtuigen

4# ook leuke vuurshows

5# trance area

6#

7# Loo Placido, echt te gek

8# op een dag weet je het 'ik ga rennen met een opblaaseend'

9# bachstelzen area oftewel van bar 25 in berlijn, 1 van de plekken die niet op de programmering stond en het langste doorging van allemaal

de rest
http://thehospages.com/pi...fusion-festival/index.php
hier nog wat van fusion festival alwaar ik 5 dagen gebivakkeerd heb afgelopen weekend.
is op een voormalige gekraakte luchtmachtbasis in oostduitsland die nu ook gekocht is door de krakers, paar duizend hectare terrein schat ik zo. festival kenmerkt zich door de veelzijdigheid aan bandjes en djs die er staan geprogrammeerd. hier geen grote namen maar veel kleine goeie bandjes en djs
alle 50.000 kaarten waren binnen 2 dagen uitverkocht. hele festival ook tevens alleen maar vegetarisch eten verkrijgbaar

had nu ook beperkt camera spul meegenomen, flitser thuisgelaten en alleen mijn 18-50 van sigma en fisheye mee.
1# campingaanduiding

2# ambulance aanwezig

3# zonsondergang met op de voorgrond 1 van de vele schuilbunkers voor de vliegtuigen

4# ook leuke vuurshows

5# trance area

6#

7# Loo Placido, echt te gek

8# op een dag weet je het 'ik ga rennen met een opblaaseend'

9# bachstelzen area oftewel van bar 25 in berlijn, 1 van de plekken die niet op de programmering stond en het langste doorging van allemaal

de rest
http://thehospages.com/pi...fusion-festival/index.php
Verwijderd
@Hos. Ik krijg bij foto 4 echt zo'n madmax/the matrix gevoel.:P
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2011 15:58 ]
Verwijderd
thanks, en yep het heeft ook iets surrealistisch om daar rond te huppelen. en enige wat ontbrak om het helemaal madmax te maken was de thunderdome zoals die op burningman staat. wel leuk detail was dat de oprichter van burningman donderdagavond ook aanwezig was op fusion festival. Alleen niet tegen het lijf gelopen dit keer.Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 15:56:
@Hos. Ik krijg bij foto 4 echt zo'n madmax/the matrix gevoel.:P
oh en mijn tokina fisheye is officieel overleden, na 400 feestjes trouwe dienst merkte ik na het uitzoeken van wat fotos van een overdag opdrachtje (ook zeldzaam voor mij overdag fotos maken) dat het diafragma het niet meer deed
nu dus nog maar snel de nikon 10.5 2.8 fisheye gehaald

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2011 18:40 ]
Hoe zit dat eigenlijk soms bij festivals met het fotograferen van de artiesten als ze beneden voor het podium staan.. Er komt een nieuwe artiest, het lijkt dan wel of de fotografen dan een seintje krijgen, stormen met ze alle voor het podium, schieten wat plaatjes en krijgen dan ook weer een seintje dat ze moeten vertrekken.. Misschien een beetje overdreven dat ze naar binnen stormen, maar vorig jaar bij pinkpop en de zwarte cross dit gezien en ik vraag me af waarom.. Willen sommige artiesten niet steeds een armada aan fotografen hebben staan en sommige weer wel?
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Verwijderd
dat is het '3 songs no flash' principe, bij bands mogen normaliter alleen de eerste 3 nummers gefotografeerd worden en daarna is het wegwezen. is eigenlijk iets voor het concert topic, bij feesten is dit zelden de regel.CasGas schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 22:55:
Hoe zit dat eigenlijk soms bij festivals met het fotograferen van de artiesten als ze beneden voor het podium staan.. Er komt een nieuwe artiest, het lijkt dan wel of de fotografen dan een seintje krijgen, stormen met ze alle voor het podium, schieten wat plaatjes en krijgen dan ook weer een seintje dat ze moeten vertrekken.. Misschien een beetje overdreven dat ze naar binnen stormen, maar vorig jaar bij pinkpop en de zwarte cross dit gezien en ik vraag me af waarom.. Willen sommige artiesten niet steeds een armada aan fotografen hebben staan en sommige weer wel?
@Casgas (en Hos dus ook).
Yup. De stagemanager (of anders iemand van security) geeft een seintje waarna het legertje fotografen in de persgracht stroomt. Lekker schouder aan schouder 70-200's tellen en proberen niemand met een elleboog in zijn gezicht te raken (en geraakt te worden). Dan na 3 nummers is het weer voorbij.
Technisch gezien geeft dit de artiest de kans om zich in het begin meer op de pers te richten, en kan de lichtman/vrouw wat "beter" licht geven, maar in de praktijk merk ik hier maar bar weinig van.
Als je bij de artiest hoort heb je meestal extra priveleges. Zo mocht ik bij Anouk de eerste 3 nummers op het podium staan, en had ik na die 3 nummers de persgracht voor mezelf alleen (tot grote ergernis/jaloezie van alle persfotografen die daar net uitgejaagd werden)
Yup. De stagemanager (of anders iemand van security) geeft een seintje waarna het legertje fotografen in de persgracht stroomt. Lekker schouder aan schouder 70-200's tellen en proberen niemand met een elleboog in zijn gezicht te raken (en geraakt te worden). Dan na 3 nummers is het weer voorbij.
Technisch gezien geeft dit de artiest de kans om zich in het begin meer op de pers te richten, en kan de lichtman/vrouw wat "beter" licht geven, maar in de praktijk merk ik hier maar bar weinig van.
Als je bij de artiest hoort heb je meestal extra priveleges. Zo mocht ik bij Anouk de eerste 3 nummers op het podium staan, en had ik na die 3 nummers de persgracht voor mezelf alleen (tot grote ergernis/jaloezie van alle persfotografen die daar net uitgejaagd werden)
Verwijderd
@Richard: was zeker gezellig daarboven! Mooi uitzichtje
Nummer 1 vind ik trouwens een mooie foto, aparte compositie maar het werkt!
Ik was dus ook op WiSH Outdoor, we hadden daar onze eigen stage dit jaar. Erg leuke dag gehad, ik mocht me richten op de artiesten en de sfeer. En vooral s'avonds was die sfeer er!
1. Toen was er nog niemand...

2. Close Up van Kodex

3. Publiek op de hardstyle stage

4. Radical Redemption met zonsondergang

5.

6. Onze stage met zonsondergang, heeft wel iets vind ik

7. Pioneer Spam

8. Eerste keer in een hoogwerker, hoogtevrees toch maar ff overwonnen

9. De Eindshow

Ik ga trouwens ook naar Tomorrowland, helaas heb ik geen VDSLR
Ik was dus ook op WiSH Outdoor, we hadden daar onze eigen stage dit jaar. Erg leuke dag gehad, ik mocht me richten op de artiesten en de sfeer. En vooral s'avonds was die sfeer er!
1. Toen was er nog niemand...

2. Close Up van Kodex

3. Publiek op de hardstyle stage

4. Radical Redemption met zonsondergang

5.

6. Onze stage met zonsondergang, heeft wel iets vind ik

7. Pioneer Spam

8. Eerste keer in een hoogwerker, hoogtevrees toch maar ff overwonnen

9. De Eindshow

Ik ga trouwens ook naar Tomorrowland, helaas heb ik geen VDSLR
Gisteren weer eens een gewoon avondje Rauw meegepakt. Ze bestaan 7.5jaar en vieren dat door zo veel mogelijk artiesten mee te nemen. DJ booth voor het podium, kleedkamer op het podium. Het was nogal een heftig feest.
#1: Druk in de booth

#2 Joost's goddelijke lichaam in een double exposure

#3 Elle Bandita + crowd

#4 Huldiging JvB

#5 Meer madness in de booth

#6 Kort opdtreden Junkie XL

#7 1 rondje door de zaal gedaan en dan dit tegenkomen:

#8 Feest

#9 De avond slechts één portretje gemaakt. Met beetje hulp van Joost met de mic en de lichtman. Meteen grootste groepsportret die ik ooit op een feestje heb gemaakt (dus geen overzichtje maar echt poserende lui)

Dan weet ik wel weer waar ik het voor doe. Voor fun! De avond doorbrengen met lieve mensen, gezellig doen, dansje, noem maar op. Echt nice dus
#1: Druk in de booth

#2 Joost's goddelijke lichaam in een double exposure

#3 Elle Bandita + crowd

#4 Huldiging JvB

#5 Meer madness in de booth

#6 Kort opdtreden Junkie XL

#7 1 rondje door de zaal gedaan en dan dit tegenkomen:

#8 Feest

#9 De avond slechts één portretje gemaakt. Met beetje hulp van Joost met de mic en de lichtman. Meteen grootste groepsportret die ik ooit op een feestje heb gemaakt (dus geen overzichtje maar echt poserende lui)

Dan weet ik wel weer waar ik het voor doe. Voor fun! De avond doorbrengen met lieve mensen, gezellig doen, dansje, noem maar op. Echt nice dus
Mag ik vragen hoe je je camera had ingesteld mbt slow sync/rear curtain sync flash? Dat is een onderdeel wat ik nog steeds niet echt onder de knie heb 
Verder goeie foto's, lekkere light trails die het meteen gezellig maken. Alleen jammer dat JXL's gezicht nogal wegvalt in de highlight (fudging blinders...)
Verder goeie foto's, lekkere light trails die het meteen gezellig maken. Alleen jammer dat JXL's gezicht nogal wegvalt in de highlight (fudging blinders...)
Gewoon first-curtain flash. Verder diafragma wijd open en iso 400 tot 640. Dan moet je lange sluitertijden kiezen dus daar zit ik tussen de 1/30s en 1/2s.
De opdracht was gekkig, actief en vooral kleurrijk. Vandaar wat meer voor lighttrails off-shoe flash gekozen.
De opdracht was gekkig, actief en vooral kleurrijk. Vandaar wat meer voor lighttrails off-shoe flash gekozen.
Verwijderd
wow samo nr 7 is echt te gek, en ja op het einde altijd een groepsfototje bij die JB feestjes.
en citruspers je kan beter standje M gebruiken ipv slow sync en rear curtain heb ik in partyfotografie nog geen toepassingen voor gevonden maar misschien komen die nog.
en citruspers je kan beter standje M gebruiken ipv slow sync en rear curtain heb ik in partyfotografie nog geen toepassingen voor gevonden maar misschien komen die nog.
Bedankt beiden!
Ik flits zelf nauwelijks tot niet, maar ik ga het ongetwijfeld een keer nodig hebben
Dus Hos, jij "dragt the shutter" gewoon zelf?
Ik flits zelf nauwelijks tot niet, maar ik ga het ongetwijfeld een keer nodig hebben
Verwijderd
niet alleen ik, ik denk praktisch iedereen hiercitruspers schreef op zondag 10 juli 2011 @ 20:33:
Bedankt beiden!
[sarcasme] Ik dacht dat de M van Medium is, terwijl P, A & S respectievelijk voor Prima, Awesome & Super staan... Maar dat is dus niet zo? [/sarcasme]
Drag die shutter!
Drag die shutter!
Verwijderd
Zaterdag samen met Gerard Henninger even bij Turn Up The Beach aan de slag geweest. Ook een boel fotografen tegen gekomen, ho RDrukker.
Afin hier onder een paar plaatjes:
#1 Quintino

#2 Love for Quintino

#3 Lekker dansen

#4 MC & Crowd

#5 Afrojack was ook van de partij

#6 Billy The Klit brak het strand af

#7 Sfeer zat er goed in
Afin hier onder een paar plaatjes:
#1 Quintino

#2 Love for Quintino

#3 Lekker dansen

#4 MC & Crowd

#5 Afrojack was ook van de partij

#6 Billy The Klit brak het strand af

#7 Sfeer zat er goed in

#3 had ik er uitgelaten, het gezicht rechtsonder en de overbelichting maakt het niet een mooie plaat. Bij #2 is het jammer dat het gezicht van de linker er niet helemaal opstaat, je had ze er beiden goed op moeten zetten, of je alleen moeten concentreren op de rechter. Nummers 5, 6 en 7 vind ik het mooist. Let op de kleuren van de lucht, die moet je zo consistent mogelijk houden (zoals bij 5, 6 en 7). Nummers 1, 2 en 3 hebben een veel lichtere kleur.
Perfect gedaan Joey! Jij mag/moet vaker mee (als dat van je baas Mittnick mag) 
Word wel een beetje gestoord van de pers die onnodig aanwezig is. Of van partyfotografen die niet weten wat ze aan het doen zijn. Wat ik ook niet snap is dat de foto's van Turn up the Beach op al die partysites nog niet eens online staan, dat kan en moet veel sneller want het publiek zoekt meestal de volgende dag al naar zijn/haar foto's. Op maandag heeft iedereen altijd opstart problemen op het werk waardoor ze vaak op werk nog een keer op zoek gaan naar foto's.
Vond het wel mooi geregeld dat alleen Joey en ik op het podium mochten
Maar ik weet nu al dat op het volgende evenement een paar pers- en partyfotografen niet meer welkom zijn.
Word wel een beetje gestoord van de pers die onnodig aanwezig is. Of van partyfotografen die niet weten wat ze aan het doen zijn. Wat ik ook niet snap is dat de foto's van Turn up the Beach op al die partysites nog niet eens online staan, dat kan en moet veel sneller want het publiek zoekt meestal de volgende dag al naar zijn/haar foto's. Op maandag heeft iedereen altijd opstart problemen op het werk waardoor ze vaak op werk nog een keer op zoek gaan naar foto's.
Vond het wel mooi geregeld dat alleen Joey en ik op het podium mochten
Maar ik weet nu al dat op het volgende evenement een paar pers- en partyfotografen niet meer welkom zijn.
Verwijderd
ik dacht altijd dat P voor Professional stondKleineAap schreef op maandag 11 juli 2011 @ 08:33:
[sarcasme] Ik dacht dat de M van Medium is, terwijl P, A & S respectievelijk voor Prima, Awesome & Super staan... Maar dat is dus niet zo? [/sarcasme]
Drag die shutter!
Verwijderd
Hey SjowieT,
Mijn complimenten!
Je mag op foto 1 misschien niet het gehele gezicht zien, maar hij is naar mijn idee wel op het juiste moment gemaakt.
De foto spreekt en hoe!
Ook heb ik op de site van 538 gekeken en zag daar een diversiteit aan foto's, die er werkelijk uitspringen!
Heb het als een geweldig feest ervaren en heb ook zo mijn ding gedaan, alles behalve storen aan andere.
De sfeer, muziek en het publiek was top!
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.
Mijn complimenten!
Je mag op foto 1 misschien niet het gehele gezicht zien, maar hij is naar mijn idee wel op het juiste moment gemaakt.
De foto spreekt en hoe!
Ook heb ik op de site van 538 gekeken en zag daar een diversiteit aan foto's, die er werkelijk uitspringen!
Heb het als een geweldig feest ervaren en heb ook zo mijn ding gedaan, alles behalve storen aan andere.
De sfeer, muziek en het publiek was top!
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

Paar opmerkingen:
#1: De kleuren zijn iets te saturated naar mijn gevoel ten opzichte van de rest.
#4: Jammer dat de jongen in het paars niet in het midden staat
#5: Het was mooier geweest als je haar links geplaatst had. Ze kijkt naar rechts toe, dan vind ik het persoonlijker mooier als ze links staat, om zo ruimte te geven voor de kijker waar ze naartoe kijkt.
#6: Ook bij deze plaat geld (net zoals SjowieT): jammer dat er een arm voor een gezicht zwaait. Wie is nu het onderwerp? De dame rechtsonder staat er ook niet heel mooi op.
De overige plaatjes zijn mooi, lekkere kleuren. Het valt me op dat je je diafragma veel dichtknijpt (in ieder geval in de foto's die je hier plaatst). Bij sommige foto's zou je hem best wel wat meer open kunnen zetten
En nog een kleine opmerking: als je de foto's 640 pixels breed maakt, krijg je die lelijke rode rand niet.
#1: De kleuren zijn iets te saturated naar mijn gevoel ten opzichte van de rest.
#5: Het was mooier geweest als je haar links geplaatst had. Ze kijkt naar rechts toe, dan vind ik het persoonlijker mooier als ze links staat, om zo ruimte te geven voor de kijker waar ze naartoe kijkt.
#6: Ook bij deze plaat geld (net zoals SjowieT): jammer dat er een arm voor een gezicht zwaait. Wie is nu het onderwerp? De dame rechtsonder staat er ook niet heel mooi op.
De overige plaatjes zijn mooi, lekkere kleuren. Het valt me op dat je je diafragma veel dichtknijpt (in ieder geval in de foto's die je hier plaatst). Bij sommige foto's zou je hem best wel wat meer open kunnen zetten
Verwijderd
Bedankt voor je kritiek!jvdgeest schreef op maandag 11 juli 2011 @ 22:42:
Paar opmerkingen:
De overige plaatjes zijn mooi, lekkere kleuren. Het valt me op dat je je diafragma veel dichtknijpt (in ieder geval in de foto's die je hier plaatst). Bij sommige foto's zou je hem best wel wat meer open kunnen zettenEn nog een kleine opmerking: als je de foto's 640 pixels breed maakt, krijg je die lelijke rode rand niet.
Met deze info kan ik wat.
Verwijderd
gaan er nog luitjes dit weekend naar het allisone weekend toe ???
http://allisone.nl/future.html
ik hou er in ieder geval een mini expositie over ruigoord, allisone, adm en nog een paar vage hos fotos voor de liefhebbers
http://allisone.nl/future.html
ik hou er in ieder geval een mini expositie over ruigoord, allisone, adm en nog een paar vage hos fotos voor de liefhebbers
tip van de dag..
stop je exinores niet in je broek en ga die dan wassen
(ze werken nog en zijn nog schoon ook zelfs het tasjes is schoon van binnen)
edit : maar het is niet de bedoeling en in de handleiding stond geloof ik ook dat het niet mocht
stop je exinores niet in je broek en ga die dan wassen
(ze werken nog en zijn nog schoon ook zelfs het tasjes is schoon van binnen)
edit : maar het is niet de bedoeling en in de handleiding stond geloof ik ook dat het niet mocht
[ Voor 24% gewijzigd door AjDuLion op 22-07-2011 11:24 ]
@Angel00008: Caption Obvious reporting in! 
Leuke discussie op smoelenboek trouwens tussen Gerard en Richard. Iedereen moet lief zijn voor elkaar!
Leuke discussie op smoelenboek trouwens tussen Gerard en Richard. Iedereen moet lief zijn voor elkaar!
Ach bij mij is er een auto overheen gereden. Niks aan de hand
Ik ben de mijne kwijt
aan de andere kant zaten ze inmiddels na bijna 5 jaar wel over de uiterste houdbaarheidsdatum heen, al had ik nog niet echt last van lekken ofzo.
Waar/voor hoeveel heb jij je exinores laten maken angel00008?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ik heb ze in Zaandam laten aanmeten bij Schoonenberg (Tussen het werk door) koste me ik geloof 160 euro (en of dat nou inc/excl verzekering was dat als ik er een kwijt raakte ik een nieuwe kreeg weet ik niet meer)Chiron schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 15:16:
Ik ben de mijne kwijtaan de andere kant zaten ze inmiddels na bijna 5 jaar wel over de uiterste houdbaarheidsdatum heen, al had ik nog niet echt last van lekken ofzo.
(in Alkmaar zit geloof ik ook een zaak)
edit : blijkbaar heten ze nu elacin oid
165 € en tot 31 augustus 20% korting
[ Voor 7% gewijzigd door AjDuLion op 22-07-2011 17:02 ]
Verwijderd
tja en als fotograaf moet je soms ook een beetje gaan klimmen om een opdracht tot een goed einde te brengen
https://picasaweb.google....tlink#5631171822568113506
https://picasaweb.google....tlink#5631171822568113506
Accreditatie voor Solar2011 is binnen! Een van de leukste festivals van het jaar vind ik altijd. Ik zag dat er op mijn Flickr geen foto's van Solar stonden dus heb er maar twee van 2010 op gezet... Meer mensen die ik daar zie?

Solar 2010 - Cantinasurfing by stijnvandrunen, on Flickr

Solar 2010 - VAgE gAStEN Bikini by stijnvandrunen, on Flickr

Solar 2010 - Cantinasurfing by stijnvandrunen, on Flickr

Solar 2010 - VAgE gAStEN Bikini by stijnvandrunen, on Flickr
angel00008> dank, zal eens checken binnenkort
Voor nu heb ik een zakje gele herriestoppers, en begin ze al redelijk zat te worden (en de herriestoppers mij ook, worden snel ranzig
)
hos> gewaagd
Gaat wel snel zo, ff huisje schilderen met 30 man tegelijk 
Solar veel over gehoord, maar denk niet dat het 'm gaat worden voor mij..
Afgelopen weekend in de Are48 in Zaandam beland, niet te vinden die tent
Mogen ze wel iets beter aangeven met de bordjes..
Eerste keer met de Zenitar op stap, en wow wat een ding.. waar de Peleng een en al flare is gaf de Zenitar geen krimp
3 voorbeeldjes:
#1: DJ Gomes

#2: Dansvloer, was niet superdruk helaas, maar wel gezellig

#3: Podiumpje met mafkezen erop

hele set
hos> gewaagd
Solar veel over gehoord, maar denk niet dat het 'm gaat worden voor mij..
Afgelopen weekend in de Are48 in Zaandam beland, niet te vinden die tent
Eerste keer met de Zenitar op stap, en wow wat een ding.. waar de Peleng een en al flare is gaf de Zenitar geen krimp
3 voorbeeldjes:
#1: DJ Gomes

#2: Dansvloer, was niet superdruk helaas, maar wel gezellig

#3: Podiumpje met mafkezen erop

hele set
@rossum88Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 10:27:
@Richard: was zeker gezellig daarboven! Mooi uitzichtjeNummer 1 vind ik trouwens een mooie foto, aparte compositie maar het werkt!
Volgende keer alleen geen lenzen meer staan te wisselen op het podium als er andere fotografen staan te wachten, sorry dat ik je wegstuurde daarvoor maar dat moet je ff backstage doen.
Verder als je nog goeie platen hebt mag je me die sturen, zorg ik dat ze bij WiSH komen
Dit jaar minder kunnen fotograferen voor WiSH door mijn rol als perscoördinator. Leuke ervaring om dat ook eens te doen. Maar toch tussen het geregel door wat foto's kunnen maken;

Meer van mijn foto's staan op www.wishoutdoor.com
[ Voor 39% gewijzigd door EEKthecat op 01-08-2011 14:16 ]
Verwijderd
waren totaal iets van 50 luitjes en het was niet alleen dat huisje maar ook nog 3 schuren die geschilderd zijn en dat allemaal in 4 uur tijdChiron schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 09:15:
angel00008> dank, zal eens checken binnenkortVoor nu heb ik een zakje gele herriestoppers, en begin ze al redelijk zat te worden (en de herriestoppers mij ook, worden snel ranzig
)
hos> gewaagdGaat wel snel zo, ff huisje schilderen met 30 man tegelijk
Verwijderd
Kan me niet herinneren dat dat is gebeurt maar goed, ik zal het nooit meer doenEEKthecat schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:01:
[...]
@rossum88
Volgende keer alleen geen lenzen meer staan te wisselen op het podium als er andere fotografen staan te wachten, sorry dat ik je wegstuurde daarvoor maar dat moet je ff backstage doen
WiSH Events heeft ze allemaal al...EEKthecat schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:01:
[...]
Verder als je nog goeie platen hebt mag je me die sturen, zorg ik dat ze bij WiSH komen
Goed bezig!Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:56:
[...]
Kan me niet herinneren dat dat is gebeurt maar goed, ik zal het nooit meer doen![]()
[...]
WiSH Events heeft ze allemaal al...
En, wie is er dit weekend op Solar?
Even een *kick* van het topic. Ik ben de komende week aanwezig bij de introductieweek voor eerstejaars van mijn vereniging. Omdat het voor mij een leuke kans is om een keer te oefenen met partyfotografie en de lat niet al te hoog ligt denk ik dat ik er wel wat uit kan halen.
Ik heb de beschikking over een 350D met 50mm 1.8, 18-55 IS kitlens, en een canon 75-300 USM zoomlens.
Ik heb één keer eerder foto's van een donker donker feestje gemaakt en die kwamen er nog acceptabel uit - ik heb ze op dit moment even niet voorhanden. Ik merkte wel dat ik het lastig had een beetje fatsoenlijk mensen te fotograferen, ik had het idee dat de flitser wat kracht miste, en de scherpe slagschaduwen was ik ook niet echt blij mee. Overzichten, fullbody foto's van (stijldansende) koppels en dergelijke gingen prima
Omdat ik er nog nooit mee gewerkt heb, zou ik het graag proberen met een externe flitser + softbox. Helaas heb ik op het moment geen geld om een externe flitser (430ex bv) te kopen. Bovendien weet ik niet of het inderdaad 'zin' heeft op mijn niveau en strobist-aspiraties heb ik ook niet echt.
Ik denk er dan ook aan om een flitser te huren - de prijzen lijken op konijn of pixto-F goed te doen, maar beide bedrijven zitten totaal niet in de buurt van Delft. Weet iemand nog bedrijven die zoiets doen in Zuid-Holland (heb een auto)? Of is het verspilde moeite en moet ik (in principe één avond, tenzij het tof is) het gewoon met de on-cam proberen?
Ik heb de beschikking over een 350D met 50mm 1.8, 18-55 IS kitlens, en een canon 75-300 USM zoomlens.
Ik heb één keer eerder foto's van een donker donker feestje gemaakt en die kwamen er nog acceptabel uit - ik heb ze op dit moment even niet voorhanden. Ik merkte wel dat ik het lastig had een beetje fatsoenlijk mensen te fotograferen, ik had het idee dat de flitser wat kracht miste, en de scherpe slagschaduwen was ik ook niet echt blij mee. Overzichten, fullbody foto's van (stijldansende) koppels en dergelijke gingen prima
Omdat ik er nog nooit mee gewerkt heb, zou ik het graag proberen met een externe flitser + softbox. Helaas heb ik op het moment geen geld om een externe flitser (430ex bv) te kopen. Bovendien weet ik niet of het inderdaad 'zin' heeft op mijn niveau en strobist-aspiraties heb ik ook niet echt.
Ik denk er dan ook aan om een flitser te huren - de prijzen lijken op konijn of pixto-F goed te doen, maar beide bedrijven zitten totaal niet in de buurt van Delft. Weet iemand nog bedrijven die zoiets doen in Zuid-Holland (heb een auto)? Of is het verspilde moeite en moet ik (in principe één avond, tenzij het tof is) het gewoon met de on-cam proberen?
[ Voor 5% gewijzigd door Technicality op 20-08-2011 00:26 ]
kameraexpress verhuurt ook, en die zitten in Rotterdam.
Die had ik nog niet gezien, ga ik doen! Bedankt!mjtdevries schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 10:21:
kameraexpress verhuurt ook, en die zitten in Rotterdam.
Verwijderd
ik niet , ik zit op magneetfestivalKleineAap schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 08:48:
En, wie is er dit weekend op Solar?
@technicality: een externe flits heeft het grote voordeel dat je snel kan focussen door de af-assist. Ik vind een externe flits superhandig, ook voor andere dingen dan partyfotografie. Je zou eventueel ook naar een metz 44 af-1 of 50 af-1 kunnen kijken. Ik heb met de nikonvariant daarvan bijzonder goede ervaringen. Ken je niemand wiens flits je even zou kunnen lenen ofzo?
Verwijderd
Zo fijn, vannacht de eerste keer dat een of andere debiel het leuk vond m'n camera vast te pakken. Gelukkig niks gebeurd en er stond een portier dichtbij, maar dat is toch even schrikken. Meestal geen problemen met bezopen dames die zooooo graag van 25cm afstand met een 28mm met mij op de foto willen, maar dit was de eerste keer dat een dronken agressieve gozer me lastig viel. Hoe gaan jullie daar mee om?
Twee simpele mogelijkheden:
1. Even vriendelijk duidelijk maken dat dat niet de bedoeling is.
2. Foto van maken en de bewakers inlichten.
Echt aggressieve mensen heb ik nog nooit echt meegemaakt. Als je zelf vriendelijk blijft is er naar mijn idee nooit wat aan de hand. Maar je hebt er altijd uitzonderingen bij natuurlijk.
PS: ik zie op je flickr dat je foto's hebt gemaakt bij de KEI-week? Misschien heb ik je dan wel gezien. Voor Stichting KEI heb ik de afgelopen week foto's gemaakt, je kunt een overzichtje op m'n blog zien *snip*. De activiteiten van de afgelopen dagen moeten er nog even op
Echt aggressieve mensen heb ik nog nooit echt meegemaakt. Als je zelf vriendelijk blijft is er naar mijn idee nooit wat aan de hand. Maar je hebt er altijd uitzonderingen bij natuurlijk.
PS: ik zie op je flickr dat je foto's hebt gemaakt bij de KEI-week? Misschien heb ik je dan wel gezien. Voor Stichting KEI heb ik de afgelopen week foto's gemaakt, je kunt een overzichtje op m'n blog zien *snip*. De activiteiten van de afgelopen dagen moeten er nog even op
[ Voor 33% gewijzigd door Nordlys op 30-03-2017 14:20 ]
Verwijderd
Yup, stond ook op de KEI foto's te maken voor Ocean41. Zo te zien had jij wat betere positie's! 
Jammer dat ik dinsdag van de grote markt werd gestuurd door wat mensen van "you", volgens hen was het maken van foto's op een voor iedereen toegankelijk en niet afgezet marktplein het exclusieve recht van officiële fotografen.
Nog een paar van de afgelopen dagen dan maar!

Steff da Campo by npmeijer, on Flickr

Steff da Campo and Danny da Costa by npmeijer, on Flickr
Jammer dat ik dinsdag van de grote markt werd gestuurd door wat mensen van "you", volgens hen was het maken van foto's op een voor iedereen toegankelijk en niet afgezet marktplein het exclusieve recht van officiële fotografen.
Nog een paar van de afgelopen dagen dan maar!

Steff da Campo by npmeijer, on Flickr

Steff da Campo and Danny da Costa by npmeijer, on Flickr
Een keer gehad dat na een vriendelijke doch kordate neen iemand me een stevige duw gaf. Foto van gemaakt, naar portier gegaan en weg was zijn toegangsbandje. De meesten bedoelen het goed en willen effectief gewoon een foto maken, dus het blijft bij uitzonderingen. Altijd op je strepen staan en geen dingen doen waar je je niet goed bij voelt.jvdgeest schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 18:44:
Twee simpele mogelijkheden:
PS: ik zie op je flickr dat je foto's hebt gemaakt bij de KEI-week? Misschien heb ik je dan wel gezien. Voor Stichting KEI heb ik de afgelopen week foto's gemaakt, je kunt een overzichtje op m'n blog zien (http://johanvdgeest.nl/blog/). De activiteiten van de afgelopen dagen moeten er nog even op

#Solar11 - Handsome Poets by stijnvandrunen, on Flickr

#Solar11 - Memphis Maniacs by stijnvandrunen, on Flickr

@Lakedance - @ShariAshley by stijnvandrunen, on Flickr
@savage-man: op de eerste na echt knappe foto's, leuke sfeer/bewerking. 5 is echt dik vet! De eerste vind ik het zwarte wat storend en dat je zijn gezichtsexpressie niet ziet.
@KleineAap: De eerste vind ik de clarity echt te veel van het goede, al is de expressie (en het zweetdruppeltje!) echt wel top. De tweede is een toppertje en de derde weet ik niet zo goed. Ik kan hem moeilijk plaatsen/oordeel over vormen. Van al je reeksen die je hier al hebt gepost vind ik dit de mindere.
@KleineAap: De eerste vind ik de clarity echt te veel van het goede, al is de expressie (en het zweetdruppeltje!) echt wel top. De tweede is een toppertje en de derde weet ik niet zo goed. Ik kan hem moeilijk plaatsen/oordeel over vormen. Van al je reeksen die je hier al hebt gepost vind ik dit de mindere.
@Teun_2: Clarity is een vies iets, dit is unsharp maskje :-) Ik zal volgende keer weer een epic reeksje doen ;-) Heb nog wat ongepubliceerde dingetjes liggen waar ik te lui voor ben om ze op Flickr te gooien :-)
Een te scherp maskertje dan. Ook lokaal wat extra contrast toegevoegd in het gezicht ofzo? Anyhow, wat gematigder had ik aangenamer gevonden. Ik kijk uit naar je epic reeksje!
[ Voor 50% gewijzigd door Teun_2 op 24-08-2011 11:22 ]
Verwijderd
@kasuras Inderdaad helaas een risico van het vak, zelf altijd scherp blijven op je omgeving en goed kijken hoe iedereen om je heen beweegt. Ik stond zelf een paar weken terug gewoon even een broodje te eten, leunde tegen een balustrade heen en zag in m'n ooghoeken 2 jongens aanlopen. Ik zag ze al wat zwalken en je hebt dan gelijk een voorgevoel dat dronkelui gewoon gaan spelen met het eerste wat ze tegen komen. En inderdaad, toen ze bij me in de buurt kwamen ging er een hand richting de camera. Maar met een stevige hand op de borstkas weggedrukt en met een brede glimlach zoals jvdgeest aangeeft uitleggen dat dat toch echt niet de bedoeling is.
Ik kom zelf net terug van een weekje vakantie in Portugal en daar 3 feesten geschoten, 2 avonden in de Kiss in Albufeira en een beachparty in een nieuwe strandtent daar. Veel Nederlanders, maar je merkt gelijk dat Nederlanders op vakantie zo anders zijn dan in NL clubs. Niet de hele tijd met Blackberrys in de hand naar beneden staren maar echt lekker feesten, heerlijk
Hoewel dat als Europese flat fee tarieven gemeengoed zijn dat ook wel zal veranderen
Ik kom zelf net terug van een weekje vakantie in Portugal en daar 3 feesten geschoten, 2 avonden in de Kiss in Albufeira en een beachparty in een nieuwe strandtent daar. Veel Nederlanders, maar je merkt gelijk dat Nederlanders op vakantie zo anders zijn dan in NL clubs. Niet de hele tijd met Blackberrys in de hand naar beneden staren maar echt lekker feesten, heerlijk
Verwijderd
zo hier een paar van mysteryland, had ongeveer de kleinste stages die er waren onder mijn hoede ,hier wat van de nepco stage
1#

2# dj chuckie of zoiets, schijnt wel bekend te zijn

3# aan het draaien in de kleinste tent van mysterland en ook tevens de meest verborgen tent

4# de ingang

5# best wel maf daar

6#

de rest
http://thehospages.com/pi...s/2011-08-27-mysteryland/
1#

2# dj chuckie of zoiets, schijnt wel bekend te zijn

3# aan het draaien in de kleinste tent van mysterland en ook tevens de meest verborgen tent

4# de ingang

5# best wel maf daar

6#

de rest
http://thehospages.com/pi...s/2011-08-27-mysteryland/
Ik ga me voor het eerst in tijden weer eens uitleven... Vandaag wordt het Valtifest. Er veel zin in! Wie zie ik daar nog allemaal?
Verwijderd
ikke kom ooksamo schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 10:38:
Ik ga me voor het eerst in tijden weer eens uitleven... Vandaag wordt het Valtifest. Er veel zin in! Wie zie ik daar nog allemaal?

Verwijderd
Laten we de discussie op één plek houden: Verwijderd in "Het grote Nikonmount-objectieven-topic v2011"
[ Voor 95% gewijzigd door PowerUp op 13-09-2011 09:20 ]
Na een tijdje weer eens foto's wezen maken. Op het 'heterovriendelijke homo-feest' PANN in de Tivoli in Utrecht. Ik ben voornamelijk wat gaan spelen in mijn nabewerking. Dus tips en commentaar is wel welkom. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase
1) Erg donkere achtergrond, geen mooie verlichting.
2) Wederom erg donker. Positieve is wel dat de onderwerpen in een licht gedeelte staan. Het is eens wat anders dan de standaard people-shots. Van boven geeft wel leuk perspectief.
3) Dit is wat ik bedoel met standaard people-shots, weinig boeiends.
4) Deze is al beter dan de vorige, zit meer "dynamiek" in.
5) Aardig goed, al was het mooier geweest als je meer van linksboven had meegenomen en minder van rechtsonder.
6) Ik gok dat deze was overbelicht en met recovery deels is teruggebracht? De huidtinten zijn erg slecht in deze foto. In de rechterkant is weinig te zien, maar neemt wel een groot deel in beslag van de foto.
7) Beter dan foto 1, maar er is weinig leuks op te zien. Het publiek staat er bij alsof ze allemaal met elkaar in gesprek zijn in plaats van de muziek te beleven. Het flesje water links had er niet opgehoeven denk ik, dan had ik meer van de DJ meegepakt.
Ik zou ook als tip willen meegeven om iets meer te letten op de huidtinten, ik vind het er nogal grauw en grijs uitzien. Maar blijven oefenen, zo leer je er alleen maar van
2) Wederom erg donker. Positieve is wel dat de onderwerpen in een licht gedeelte staan. Het is eens wat anders dan de standaard people-shots. Van boven geeft wel leuk perspectief.
3) Dit is wat ik bedoel met standaard people-shots, weinig boeiends.
4) Deze is al beter dan de vorige, zit meer "dynamiek" in.
5) Aardig goed, al was het mooier geweest als je meer van linksboven had meegenomen en minder van rechtsonder.
6) Ik gok dat deze was overbelicht en met recovery deels is teruggebracht? De huidtinten zijn erg slecht in deze foto. In de rechterkant is weinig te zien, maar neemt wel een groot deel in beslag van de foto.
7) Beter dan foto 1, maar er is weinig leuks op te zien. Het publiek staat er bij alsof ze allemaal met elkaar in gesprek zijn in plaats van de muziek te beleven. Het flesje water links had er niet opgehoeven denk ik, dan had ik meer van de DJ meegepakt.
Ik zou ook als tip willen meegeven om iets meer te letten op de huidtinten, ik vind het er nogal grauw en grijs uitzien. Maar blijven oefenen, zo leer je er alleen maar van
Foto 1 ga ik geheel in mee.
Foto 2 vind ik het persoonlijk mooi uitkomen, maar misschien had het net wat lichter gekund, ik zal er eens naar kijken.
Foto 6. Klopt, klopt. Ik vond het een leuke foto, maar als hij beter uitgelicht was, was deze denk ik veel beter tot zijn recht gekomen..
Foto 7. True. Goed om op te letten de volgende keer!
Thanks voor de tips en je commentaar. Dit weekend heb ik weer twee feesten waar ik foto's ga maken, dus neem de tips gelijk mee. De resultaten zullen wel volgen.
Uiteraard is meer commentaar/tips altijd welkom.
Foto 2 vind ik het persoonlijk mooi uitkomen, maar misschien had het net wat lichter gekund, ik zal er eens naar kijken.
Foto 6. Klopt, klopt. Ik vond het een leuke foto, maar als hij beter uitgelicht was, was deze denk ik veel beter tot zijn recht gekomen..
Foto 7. True. Goed om op te letten de volgende keer!
Thanks voor de tips en je commentaar. Dit weekend heb ik weer twee feesten waar ik foto's ga maken, dus neem de tips gelijk mee. De resultaten zullen wel volgen.
Uiteraard is meer commentaar/tips altijd welkom.
[ Voor 5% gewijzigd door CptMorgan op 20-09-2011 16:24 ]
C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase
Verwijderd
nou cyberrobin
2 wel geslaagd maar had nog niet wel iets gecropt mogen worden zodat die luitjes die omhoog kijken er wat beter uitkomen. ik zou het ongeveer een meter van rechts van de 2 biertjes de rechterkant zetten van je kader dan heb je nog mooi het verloop naar donker erin zitten.
De rest vind ik weinig sprekends cq duistere nabewerking hebben. Doet me beetje denken aan Jan van Breda die heeft ook wat duisters in de nabewerking van zijn fotos zitten dat je je afvraagt of hij nu naar een feesje is gegaan of een begrafenis. ook al wint hij prijzen met zijn fotos maar als ik zijn party fotos zie krijg ik nooit het idee van 'wow dat feestje had ik nu bij willen zijn'
terwijl dat bv bij magneetfestival in trouw toch echt wel zo was
http://www.janvanbreda.bi...1_01_MAGNEET_FESTVAL.html
2 wel geslaagd maar had nog niet wel iets gecropt mogen worden zodat die luitjes die omhoog kijken er wat beter uitkomen. ik zou het ongeveer een meter van rechts van de 2 biertjes de rechterkant zetten van je kader dan heb je nog mooi het verloop naar donker erin zitten.
De rest vind ik weinig sprekends cq duistere nabewerking hebben. Doet me beetje denken aan Jan van Breda die heeft ook wat duisters in de nabewerking van zijn fotos zitten dat je je afvraagt of hij nu naar een feesje is gegaan of een begrafenis. ook al wint hij prijzen met zijn fotos maar als ik zijn party fotos zie krijg ik nooit het idee van 'wow dat feestje had ik nu bij willen zijn'
terwijl dat bv bij magneetfestival in trouw toch echt wel zo was
http://www.janvanbreda.bi...1_01_MAGNEET_FESTVAL.html
Sow weer een tijd geleden dat ik hier iets heb gepost
en zo te zien geldt dat voor meer mensen.
Ff een kickje
Ik heb nu pas een paar foto's van Tomorrowland 2011 geüpload. Om met de komende herfst toch maar wat herinneringen aan de zomer op te halen:
Ff een kickje
1) Hij is niet helemaal perfect, maar ik vond um wel iets vets hebben 

2) ff kijken hoeveel mensen er nu echt zijn 1,2,3......wow

3) Dat moet warm zijn geweest

4) 90's stage

5) Main

2) ff kijken hoeveel mensen er nu echt zijn 1,2,3......wow

3) Dat moet warm zijn geweest

4) 90's stage

5) Main

Nog een paar op Flickr
[ Voor 0% gewijzigd door Markofnikoff op 01-11-2011 09:17 . Reden: typo ]
- Zooi - www.stefanjacobs.nl
Heb je nou alleen maar achter de DJ gestaan? 
Voor opbouwend commentaar: Ik vind ze wat plat, er zit wat weinig uitstraling in, het is een overzichtje maar meer ook niet. Om het heel bruut te zeggen: dit had ik ook met mijn iPhone (die ik overigens niet heb) kunnen maken.
Voor opbouwend commentaar: Ik vind ze wat plat, er zit wat weinig uitstraling in, het is een overzichtje maar meer ook niet. Om het heel bruut te zeggen: dit had ik ook met mijn iPhone (die ik overigens niet heb) kunnen maken.
[ Voor 70% gewijzigd door Markofnikoff op 11-10-2011 11:55 ]
Nee, heb niet alleen achter de DJ gestaan. Het feest was alleen niet dusdanig opgezet dat er echt spectaculaire platen gemaakt konden worden. 1 podium met een half ronde tent eroverheen. Alleen licht vanuit de tent, geen vuurwerk, lasers oid. (waarom ik alleen dj's op flickr heb gezet? geen idee eigenlijk.)Markofnikoff schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:53:
Heb je nou alleen maar achter de DJ gestaan?
commentaar komt wel een beetje hard aan, maar als ik dan kijk naar jou foto's snap ik het ook wel weer.
I can't wait to shoot!
Het is niet lullig bedoelt hoorthe mod man schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:49:
[...]
Nee, heb niet alleen achter de DJ gestaan. Het feest was alleen niet dusdanig opgezet dat er echt spectaculaire platen gemaakt konden worden. 1 podium met een half ronde tent eroverheen. Alleen licht vanuit de tent, geen vuurwerk, lasers oid. (waarom ik alleen dj's op flickr heb gezet? geen idee eigenlijk.)
commentaar komt wel een beetje hard aan, maar als ik dan kijk naar jou foto's snap ik het ook wel weer.
Ik kan me ook wel vinden in het commentaar, echt 'spannend' is het niet zo'n foto van achter de dj. Het lijkt me ook wel lastiger op zo'n groot evenement om vanaf de plekken waar je eigenlijk wil staan te kunnen schieten. Maar het blijven toffe platen hoor, zo'n mensenmenigte met de handen in de lucht 
Zelf afgelopen zaterdag drum 'n bass feestje geweest, hele andere setting en stukken minder licht dan de platen hierboven
Ook maar een shotje naast/achter de dj dan
Een van de heren van Black Sun Empire ontvangt het applaus aan het eind van zijn set:

hele set
Lekker wezen experimenteren met mn Zenitar die ik nog niet zo heel lang in mn bezit heb
Het is nog best lastig om een halflege zaal (echt heel druk was het niet) er op zijn voordeligst uit te laten zien.. daar worden organisaties wel blij van namelijk
Hoe gaan jullie daarmee om?
Zelf afgelopen zaterdag drum 'n bass feestje geweest, hele andere setting en stukken minder licht dan de platen hierboven
Ook maar een shotje naast/achter de dj dan

hele set
Lekker wezen experimenteren met mn Zenitar die ik nog niet zo heel lang in mn bezit heb
Het is nog best lastig om een halflege zaal (echt heel druk was het niet) er op zijn voordeligst uit te laten zien.. daar worden organisaties wel blij van namelijk
Hoe gaan jullie daarmee om?
Reanimatie!
Gisteren was Halloween. Was eindelijk weer eens op stap om wat foto's te schieten. Leuk feestje, wel mijn muziek. Ook nog een mede Tweakert tegen het lijf gelopen bij de lichttafel
.
Fotootjes (Thanks JJ Abrams voor het onbewust indoctrineren dat lens flares cool zijn):

Monsters Ball - Fallen Angel by stijnvandrunen, on Flickr

Monsters Ball - Take a bite by stijnvandrunen, on Flickr

Monsters Ball - Terror Team by stijnvandrunen, on Flickr

Monsters Ball - Mummy by stijnvandrunen, on Flickr
Binnenkort in de agenda:
I
Techno & TimeWarp.
Nou, wie leeft er nog?
Gisteren was Halloween. Was eindelijk weer eens op stap om wat foto's te schieten. Leuk feestje, wel mijn muziek. Ook nog een mede Tweakert tegen het lijf gelopen bij de lichttafel

Fotootjes (Thanks JJ Abrams voor het onbewust indoctrineren dat lens flares cool zijn):

Monsters Ball - Fallen Angel by stijnvandrunen, on Flickr

Monsters Ball - Take a bite by stijnvandrunen, on Flickr

Monsters Ball - Terror Team by stijnvandrunen, on Flickr

Monsters Ball - Mummy by stijnvandrunen, on Flickr
Binnenkort in de agenda:
I
Nou, wie leeft er nog?
Dat zijn zeker fijne plaatjes!
Uiteindelijk heb ik toch nog een plaatje weten te schieten waar ik tevreden ben over de belichting. Helaas is de compositie hartstikke ruk.

Monsters Ball - Cute devil by danjel.w, on Flickr
Waar is trouwens de foto die aantoont dat je bent overgestapt naar Nikon? Dan heb ik nog een foto waar je je canon flitsert probeert te breken ala de baron van Bassie & Adriaan...
Uiteindelijk heb ik toch nog een plaatje weten te schieten waar ik tevreden ben over de belichting. Helaas is de compositie hartstikke ruk.

Monsters Ball - Cute devil by danjel.w, on Flickr
Waar is trouwens de foto die aantoont dat je bent overgestapt naar Nikon? Dan heb ik nog een foto waar je je canon flitsert probeert te breken ala de baron van Bassie & Adriaan...
[ Voor 30% gewijzigd door Danjel op 30-10-2011 17:05 ]
They who buy the dip, deserves the rip.
Verwijderd
ah leuk halloween fotos
hier dan wat van The Walking Dead Party 
nog op het rokin

de rest
http://thehospages.com/pi...-29-halloween-westerunie/
nog op het rokin

de rest
http://thehospages.com/pi...-29-halloween-westerunie/

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2011 20:15 ]
Nice Hos! Jij weet de wazige feestjes er ook wel uit te pikken :-) Met ADE nog iets leuks meegemaakt?
Verwijderd
thanks en ja halloween hier was echt weer te gekKleineAap schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 08:12:
Nice Hos! Jij weet de wazige feestjes er ook wel uit te pikken :-) Met ADE nog iets leuks meegemaakt?
en TomR kan je misschien nog wat meer toelichten ? hoe zou jij het geflitst hebben ?
ik heb deze fotos ook verwerkt op mijn nieuwe pc waar linux op staat. misschien heb ik nog niet alle settings goed staan. ik zal eens kijken hoe het gaat als ik het op mijn oude doe. hmmm zo te zien kwamen er nog wat witte pixels in de fotos door een niet gezet vinkje. heb ze nu opnieuw door mijn batchprocessing gehaald.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2011 21:06 ]
Ik heb het idee dat ik andere foto's langs heb zien langskomen van jou die wel technisch beter in elkaar zitten, ze zien er hier donker uit. Bij de eerste foto heb ik het idee dat je net je flitser hebt, misschien probeer je er een "donkere"-Halloween look aan mee te geven maar in mijn ogen werkt het niet.
@KleineAap: Lekkere set weer, veel felle kleuren, alleen de laatste is net wat overbelicht vind ik, de highlights zijn ook erg hard qua overgang (wat teveel lightroom geslide?
) Ik ben ook op I
Techno, mijn eerste keer dus ik ben benieuwd!
@hos: Lekker hoor
ik vraag me af hoe mensen aan die grime komen, wat het flits commentaar betreft, ik kan in de eerste foto, wel begrijpen wat er wordt bedoelt, mja die is dan ook op straat(?) gemaakt. maar de andere zijn prima wat mij betreft.
@hos: Lekker hoor
Verwijderd
yep met die eerste foto hebben jullie ook gelijk. is niet bewust alleen gaat alles zo snel dat je soms ook niet de tijd hebt om je flitser bij te stellen.
Doordat mijn standaard instelling op spotmeting staat heeft het als nadeel dat zodra er wit in het midden van het beeld is dat ik eigenlijk nog wel 2/3 stop harder mag flitsen om het te compenseren. had oftewel snel moeten switchen naar average wat hier ook had gekund of eerst nog het besef hebben om mijn flitser van te voren al wat hoger te zetten.
hebben de canonians dat ook dat je harder moet flitsen zodra er meer wit in beeld is of is dat een nikon feature ?
of ben ik de enige die zijn meting op spotmeting heeft staan ?
Doordat mijn standaard instelling op spotmeting staat heeft het als nadeel dat zodra er wit in het midden van het beeld is dat ik eigenlijk nog wel 2/3 stop harder mag flitsen om het te compenseren. had oftewel snel moeten switchen naar average wat hier ook had gekund of eerst nog het besef hebben om mijn flitser van te voren al wat hoger te zetten.
hebben de canonians dat ook dat je harder moet flitsen zodra er meer wit in beeld is of is dat een nikon feature ?

Dat is normaal.Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 19:43:
Basiskennis lichtmeting: Een camera denkt dat alles middengrijs is: Wit is overbelicht grijs, zwart is onderbelicht grijs. Dus als hij iets wits ziet zal de camera onderbelichten.
Google eens op "zone systeem". Velen zullen zeggen dat het achterhaald is met de komst van digitale camera's, en nabewerking op de computer, maar in de basis werkt je lichtmeter nog steeds op deze manier.
https://www.facebook.com/hausbrandeck
Gedeeltelijk true, maar hoe ik dacht dat het werkt, althans in mijn geval bij Sony:yzf1kr schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:49:
[...]
Dat is normaal.
Basiskennis lichtmeting: Een camera denkt dat alles middengrijs is: Wit is overbelicht grijs, zwart is onderbelicht grijs. Dus als hij iets wits ziet zal de camera onderbelichten.
Google eens op "zone systeem". Velen zullen zeggen dat het achterhaald is met de komst van digitale camera's, en nabewerking op de computer, maar in de basis werkt je lichtmeter nog steeds op deze manier.
Ik heb ADI flitsmeting (zal vast ook een canikon versie van zijn) en die gebruikt de afstand die de lens geeft om met wat wiskunde te bepalen hoe hard er geflits moet worden. Werkt prima, zelfs op langere afstanden beter dan TTL, maar als er 'reflecterende' oppervlakten of diffusers gels etc worden gebruikt dan gaat het systeem de mist in.
Bij TTL wordt er een 'voor flits' gegeven vervolgens gemeten en dus geweten
Anyway dat is het geval bij Sony, zoiets zal ook wel spelen bij Canikon. Ik vind het zelf wel lastig om volledig controle te hebben over het flitsen, omdat je niet precies weet wat je camera met de info die er is doet.
Verwijderd
De oplossing is natuurlijk ook wel duidelijk aangezien je een lock on voor het te flitsen onderwerp op een object wat niet wit of zwart is alleen kost dat veels te veel tijd om uit te voeren tijdens feestjes of evenementen.
hoe gaan jullie hiermee om ? ik gooi normaliter mijn flitssterkte al 2/3 omhoog als het onderwerp veel wit heeft. In bovenstaande geval had ik misschien ook de lichtmeting kunnen aanpassen van centerpoint naar matrix aangezien het centerpoint nu op het witte vlak zat.
hoe gaan jullie hiermee om ? ik gooi normaliter mijn flitssterkte al 2/3 omhoog als het onderwerp veel wit heeft. In bovenstaande geval had ik misschien ook de lichtmeting kunnen aanpassen van centerpoint naar matrix aangezien het centerpoint nu op het witte vlak zat.
Zaterdag I love techno in gent. Leuk feest, maar heet, vochtig, en heul druk. Wel goeie sfeer, kleineaap niet tegengekomen.... (kwil wel foto's zien hè
)
1. Door de hitte lens beslagen, vandaar deze vage foto.

2. Handjes

3. "zanger"

4.Nog meer handjes

5. Doe ik ook eens een portretje
6. Heel veel geluk met iemand anders zijn flits
1. Door de hitte lens beslagen, vandaar deze vage foto.

2. Handjes

3. "zanger"

4.Nog meer handjes

5. Doe ik ook eens een portretje

6. Heel veel geluk met iemand anders zijn flits

Verwijderd
2 vind ik echt te gek met die handjes en contrast 
hier nog wat van amsterdam plens event
1# mijn assistente

2#

3#

4#

5#

6#

7# nieuwe manier van crowdsurfen

de rest
http://thehospages.com/pi...19-amsterdam-plens-event/
hier nog wat van amsterdam plens event
1# mijn assistente

2#

3#

4#

5#

6#

7# nieuwe manier van crowdsurfen

de rest
http://thehospages.com/pi...19-amsterdam-plens-event/
Hahaha waanzinnige foto's weer Hos! Het blijven de leukste feestjes ook zo te zien
#4 is tof met die 'Carpe Diem' tattoo.
Zelf op een dubstepfeestje geschoten dit weekend:

Fyah! 19-11-2011 P60, Amstelveen by renegesink, on Flickr
Zelf op een dubstepfeestje geschoten dit weekend:

Fyah! 19-11-2011 P60, Amstelveen by renegesink, on Flickr
Verwijderd
jeetje een dubstep feestje in amstelveen, ziet er wel te gek uit in de P60
mijn nikon d7000 heeft maar net aan het zwembadfeestje overleefd. 3 buttons waaronder menu, delete en preview deden het niet meer voor 3 dagen, daarna was het weer helemaal in orde
had smiddags zelfs nog mijn camera laten servicen bij fotobooms alwaar een reparateur van nikon de hele dag door cameras onder handen nam voor nop
mijn nikon d7000 heeft maar net aan het zwembadfeestje overleefd. 3 buttons waaronder menu, delete en preview deden het niet meer voor 3 dagen, daarna was het weer helemaal in orde
had smiddags zelfs nog mijn camera laten servicen bij fotobooms alwaar een reparateur van nikon de hele dag door cameras onder handen nam voor nop

Hoe nat is ie dan wel niet geworden? D7000 hoort/is waterproof dacht ik? Meermaals al mee in de stromende regen gestaan en proberen af te dekken wat niet goed lukte waardoor de camera en lens toch behoorlijk nat waren. Maar nog nooit problemen daardoor ontstaan.
They who buy the dip, deserves the rip.
Let op:
~~~[html]Wij verwelkomen het plaatsen van foto's in dit topic. Houd er echter wel rekening mee dat wanneer je foto's plaatst gebruikers je kritiek kunnen geven op deze foto's. Hier leer je van!
Lees eerst de openingspost goed door, grote kans dat het antwoord op je vraag daar in staat.
Maak de foto's niet breder dan 800 pixels~~~[/html]
~~~[html]Wij verwelkomen het plaatsen van foto's in dit topic. Houd er echter wel rekening mee dat wanneer je foto's plaatst gebruikers je kritiek kunnen geven op deze foto's. Hier leer je van!
Lees eerst de openingspost goed door, grote kans dat het antwoord op je vraag daar in staat.
Maak de foto's niet breder dan 800 pixels~~~[/html]