[CAIWAY] Glasvezel in Wateringse veld Den Haag

Pagina: 1 ... 10 ... 24 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-06 18:34
lazbahadir schreef op donderdag 22 november 2012 @ 23:35:
Als er iemand is die in dit topic zeikt is dat 4320p wel en geen Hairball. Hij komt gewoon voor zijn rechten op waar hij trouwens 100% gelijk in heeft.

Volgens mij begrijpen jullie het niet helemaal terwijl hij het in zijn laatste post toch echt goed uitlegt. Jammer..
Dank je.

Overigens dat ik ER OVER DENK, wil nog niet zeggen dat ik daadwerkelijk actie ga ondernemen.
FORMEEL gezien sta ik in mijn recht, INFORMEEL gezien bekijk ik het zo: Ik heb nu voor minder geld een 8x snellere Internet verbinding en de rest is hetzelfde.

Anderzijds zou het wel een goede wake-up call voor Caiway zijn.

Xbox Live: Ofthewell NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens is het wel zo, dat niet reageren is toestemmen.
Je hoeft er verder ook geen punt van te maken, maar laat wel weten dat het niet klopt.
Zolang er alleen een paar zijn die klagen, wordt er niets gedaan.
Wanneer het groten deel hier wat van zegt, wordt er eerder stappen ondernomen.

Het zou wel netjes zijn wanneer Caiway hier gewoon mee naar buiten komt dat deze diensten nog niet actief zijn, al was het op de site, of in de brief die men uiteindelijk ontvangt.
Helemaal niets zeggen, vind ik persoonlijk onprofessioneel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caiway is kampioen in niet beantwoorden van vragen. Ook al staat de C in hun naam voor communicatie...

Daar weten wij in Krimpen en Loenen alles van.
Maar ben blij dat jullie er nog zo in geloven.
Ik garandeer jullie dat jullie dit jaar deze extra diensten niet hebben bij Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Via het caiway forum heb ik een prive-bericht gestuurd naar de webcare afdeling van caiway. Om te vragen of zij een track&trace code van het installatiepakket hadden. Deze heb ik inmiddels gehad. Beetje vaag. Hij is de 20e al verstuurd. Maar is nog steeds in voorbereiding. Planning staat voor morgen 11-13 u levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:37
Is dit weer een nieuwe uitbreiding van de testgroep? Ik heb nog niets gehoord sinds de vertragingsbrief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

ralph0603 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:24:
Via het caiway forum heb ik een prive-bericht gestuurd naar de webcare afdeling van caiway. Om te vragen of zij een track&trace code van het installatiepakket hadden. Deze heb ik inmiddels gehad. Beetje vaag. Hij is de 20e al verstuurd. Maar is nog steeds in voorbereiding. Planning staat voor morgen 11-13 u levering.
Nog even ter verduidelijking, heb net Caiway gebeld waarom mijn pakket nog in voorbereiding is, het zit zo:

Caiway heeft bij Postnl al doorgegeven dat er een pakketje verstuurd moet gaan worden. Ze hebben het pakketje alleen nog niet fysiek afgegeven aan PostNL.

Caiway doet dit niet per los pakketje, maar dit gaat in lichtigingen. De mederwerker aan de telefoon wist niet of er vandaag nog een lichting uit ging, maar anders ging dit maandag wel gebeuren. Dit zal dus bij jullie ook zo zijn.

EDIT:
Verzending is inmiddels ontvangen door PostNL :*) :*)

[ Voor 3% gewijzigd door ralph0603 op 23-11-2012 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:24
ralph0603 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 16:25:
[...]

Nog even ter verduidelijking, heb net Caiway gebeld waarom mijn pakket nog in voorbereiding is, het zit zo:

Caiway heeft bij Postnl al doorgegeven dat er een pakketje verstuurd moet gaan worden. Ze hebben het pakketje alleen nog niet fysiek afgegeven aan PostNL.

Caiway doet dit niet per los pakketje, maar dit gaat in lichtigingen. De mederwerker aan de telefoon wist niet of er vandaag nog een lichting uit ging, maar anders ging dit maandag wel gebeuren. Dit zal dus bij jullie ook zo zijn.

EDIT:
Verzending is inmiddels ontvangen door PostNL :*) :*)
Was jij diegene die een paar dagen geleden ook een brief had gekregen met activatiecode? Dat zou betekenen dat ik hem morgen ook krijg *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
tobitronics schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 22:16:
[...]

Was jij diegene die een paar dagen geleden ook een brief had gekregen met activatiecode? Dat zou betekenen dat ik hem morgen ook krijg *O*
Zou mooi zijn en vrij logisch! :) Hadden jullie al internet bij Caiway of nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Dejagan schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 22:29:
[...]

Zou mooi zijn en vrij logisch! :) Hadden jullie al internet bij Caiway of nog niet?
Ik wel, geloof die andere ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Ik had nog geen internet of bellen bij caiway. Alleen TV

Heb ook voor nummerbehoud gekozen van KPN--> Caiway

[ Voor 32% gewijzigd door ralph0603 op 23-11-2012 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
Dejagan schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 22:29:
[...]

Ik had al een triple play pakket. Kreeg wel de activatiecode met de post, maar dat bleek niet nodig.

Veel plezier met het spul en laat je snelheden en ervaring weten aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Hairball schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 23:06:
[...]

Ik had al een triple play pakket. Kreeg wel de activatiecode met de post, maar dat bleek niet nodig.

Veel plezier met het spul en laat je snelheden en ervaring weten aub.
Ja ik dus ook al, maar geen activatiecode gehad. Ben benieuwd of ik bij de volgende groep glasvezelklanten ga horen of nog moet wachten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ook overstappen van KPN naar Glasvezel van Caiw ( al jaren daar kabel ) maar nu vroeg ik mij af hoe het zit als je aanvullende tv paketten had met die smartcard, ik zie namelijk bij het totaal pakket dat je alle zenders krijgt behalve het gehele oude Enjoy pakket...is dit een fout of gewoon raar dat dit ontbreekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Behalve de bundel van 50 euro per maand, hebben de twee andere glasvezelbundels het complete pakket.
Daar zit dus het enjoy pakket bij inbegrepen.
De duurste bundel heeft nog het kleine HD pakketje erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

OUDENBOSCH ALERT!!

Heb het hier inmiddels draaien allemaal.

Internet snel!!!

Vanmiddag:

https://www.dropbox.com/s...2012-11-24%2013.49.23.jpg
Nu:

1Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2329051677.png
2Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2329074572.png
Toch gek dat ik nu minder haal. Maar ze zitten hier ook tv te kijken. Zal dit vanavond nogmaals testen als alle pc's uitstaan en alleen mijn pc aan is.

Router: Asus RT-N66U

TV:

Amulet 465 heb ik binnen gehad. AB werkt niet prettig. Gelukkig werkt dit met mijn Harmony One van Logitech wel fijn.

Tot nu toe dus tevreden, alleen gek dat ik eerst redelijke snel haal en het nu wat terug valt. Maar ben tevreden.. Installatie was easy peasy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
ralph0603 schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 17:34:
Heb het hier inmiddels draaien allemaal.

Internet snel!!!

Vanmiddag:

https://www.dropbox.com/s...2012-11-24%2013.49.23.jpg
Nu:

1[afbeelding]
2[afbeelding]
Toch gek dat ik nu minder haal. Maar ze zitten hier ook tv te kijken. Zal dit vanavond nogmaals testen als alle pc's uitstaan en alleen mijn pc aan is.

Router: Asus RT-N66U

TV:

Amulet 465 heb ik binnen gehad. AB werkt niet prettig. Gelukkig werkt dit met mijn Harmony One van Logitech wel fijn.

Tot nu toe dus tevreden, alleen gek dat ik eerst redelijke snel haal en het nu wat terug valt. Maar ben tevreden.. Installatie was easy peasy.
Hartsikke mooi! Welkom bij de club!

Probeer deze speedtest eens. Volgens de monteur van caiway (en mijzelf) iets betrouwbaarder: http://speedtest.reggefiber.nl/beta/

Als je snelheid nog te laag is, probeer het eens ZONDER je router en direct aan je pc. Dan weet je direct of je router het probleem is of niet.

Zo.. en welke bestanden gaan we nu naar elkaar sturen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 09:19:
Behalve de bundel van 50 euro per maand, hebben de twee andere glasvezelbundels het complete pakket.
Daar zit dus het enjoy pakket bij inbegrepen.
De duurste bundel heeft nog het kleine HD pakketje erbij.
Ja ik twijfelde omdat het niet op die site staat namelijk in die zenderlijst onbreekt dat totale pakket..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tia Dalma
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-06 08:52
Pakket binnen! Glasmodem hangt. Nu uitvinden waarom ik het activeren niet voor elkaar krijg... :-s

EDIT: een herstart met de UTP kabel er in (om de huidige verbinding te overriden) was de truuk. :P

[ Voor 34% gewijzigd door Tia Dalma op 24-11-2012 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Hairball schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 17:37:
[...]

Hartsikke mooi! Welkom bij de club!

Probeer deze speedtest eens. Volgens de monteur van caiway (en mijzelf) iets betrouwbaarder: http://speedtest.reggefiber.nl/beta/

Als je snelheid nog te laag is, probeer het eens ZONDER je router en direct aan je pc. Dan weet je direct of je router het probleem is of niet.

Zo.. en welke bestanden gaan we nu naar elkaar sturen? ;)
Afbeeldingslocatie: http://s8.postimage.org/bratspexx/Naamloos.png

[ Voor 4% gewijzigd door ralph0603 op 24-11-2012 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
Tia Dalma schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 17:41:
Pakket binnen! Glasmodem hangt. Nu uitvinden waarom ik het activeren niet voor elkaar krijg... :-s

EDIT: een herstart met de UTP kabel er in (om de huidige verbinding te overriden) was de truuk. :P
Gelukkig! :)

Laat ook aub je ervaringen en snelheden weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:28

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Bij wie kan ik logeren totdat wij het hier krijgen? j/k

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Heb nog 2 kamers over hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tia Dalma
Zo snel even geen mogelijkheid/tijd om mijn printscreen van de Ookla speedtest te uploaden ergens, maar ik haal op mijn basispakket (75MbitU/D theoretisch) nu een snelheid van 71 down en 66 up.Ping van 6 ms.
(EDIT: we hadden nu 8Mbit theoretisch waar we maar zo'n 2,6 van haalden wegens wijkcentrale op 1,5km; onnodig te zeggen dat we nu kwijlend gadeslaan hoe hard de nieuwe trailers op Apple.com naar binnen komen denderen :9~ )

Er valt dus nog wat te tweaken, aangezien ik rechtstreeks op de kortste UTP kabel aangesloten zit. Wel een Cat6 overigens :P (jaja, Dalman heeft er als electrotechneut zijnde verstand van, en ik weet sinds vanmiddag ook wat het verschil tussen 4, 5, 5e en 6 is; je moet wát als liefhebbende echtgenote ;) )

Kan zijn dat ergens onze bestaande Fritzbox nog interfereert aangezien die ook nog live staat. Dáár heb ik dan weer geen verstand van. We rommelen vanavond tussen de bedrijven door nog even verder aan onze nieuwe aansluiting. (Plus dat ik me lens zoek in MijnCaiway naar de mogelijkheid om email aliassen aan te passen; volgens mij weet MijnCaiway nog niet dat ik nu ook internet- en telefonieklant ben).

[ Voor 10% gewijzigd door Tia Dalma op 24-11-2012 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
nog geen pakket mogen ontvangen helaas, maandag dan maar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Ik merk wel met usenet dat k dan niet mijn hele verbinding leeg trek, dit omdat hij dan steeds paused en moet inhalen met wegschrijven. Ik weet niet waar het aan ligt(CPU of HDD). Op de nieuwste pc hier in huis haal ik 25MB/s (i3). Op mijn oude download pctje haal ik max 14-15MB/s en dat is niet eens stabiel. (is een intel e6300 dual core)

Toch maar is kijken naar een upgrade denk ik dan.. :P (verplicht upgraden :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tia Dalma
Vraagje: Wij hebben 1 kabel vanuit de meterkast vanuit onze huidige router (Fritzbox; adsl van XS4ALL) naar de woonkamer lopen. Daar hangt een Conrad 5-port gigabit switch aan. Wij hebben nl een internet tv, een blu-ray speler met internet toegang en een Popcorn Hour mediaplayer staan, waar we dat ene internetsignaal voor willen splitsen.

Heb de oplossing van Griever, om ook in de kast een switch te hangen voor de combi tv en internet, gelezen. Wij zouden de mogelijkheid hebben om de oude coax er uit te trekken en daar een tweede UTP aan te hangen, dus zonder 2e switch.

Maar wat ons nu zo op de late avond even bezighoudt: kan het zijn dat onze oplossing om 1 internet signaal naar drie apparaten te splitsen, niet meer werkt? Dat als er 1 van de aangesloten apparaten gebruik maakt van internet, de andere toch geen signaal meer krijgen en dat dus het internetsignaal op zich niet te splitten is? Terwijl mijn laptop nl 1 van de 5 poorten was aangesloten en in gebruik was, wilden de tv, blu-ray en mediaplayer niet een internetsignaal oppakken.

Iemand ervaring met een opstelling als de onze? Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro_meo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:07
@Tia Dalma : Klinkt alsof je hem in bridged mode heb draaien ipv router mode ?
Bedoel je dat alleen maar 1 apparaat een ip adres krijgt ?

iOS N3rd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
davar schreef op zondag 25 november 2012 @ 00:32:
@Tia Dalma : Klinkt alsof je hem in bridged mode heb draaien ipv router mode ?
Bedoel je dat alleen maar 1 apparaat een ip adres krijgt ?
Dat is inderdaad even wat Tia moet testen. Krijgen zijn apparaten een IP Adres, maar begin eerst even met wat basaals. Branden de lampjes op de poorten van de switch? Zo ja, op welke snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tia Dalma
Hairball schreef op zondag 25 november 2012 @ 02:50:
[...]

Dat is inderdaad even wat Tia moet testen. Krijgen zijn apparaten een IP Adres, maar begin eerst even met wat basaals. Branden de lampjes op de poorten van de switch? Zo ja, op welke snelheid?
Ik ben een 'ze' :P of bedoel je die switch. Vandaag even flink verjaardag vieren en dan slaan we morgen aan het testen. Kom er op terug dus, bedankt voor jullie op-weg-tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:53
Hey Tia alma,

Ik heb exact dezelfde setup, en heb er voor gekozen om mijn coaxkabel terug te trekken en er een tweede utp doorheen te trekken.

Mijn setup is nu als volgt.

Glasmodem -> Een UTP rechstreeks naar Woonkamer, andere UTP in ASUS Router. Van Asus Router tweede kabel naar woonkamer, waar ik een switch heb staan voor Popcorn, TV, Receiver en PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Download snelheid is vanavond al weer wat bijgetrokken:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/t71zf4.png

Ben zeer tevreden over. Alleen wordt het wel tijd om mijn pctje te gaan upgraden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Is de snelheid nou altijd "maar" rond de 285Mbit... ook al sluit je de TV en telefoon niet aan?
Werkt native IPv6 nou op het glasnetwerk?

[ Voor 18% gewijzigd door Blisterin_Bull op 26-11-2012 11:18 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
Tia Dalma schreef op zondag 25 november 2012 @ 09:45:
[...]

Ik ben een 'ze' :P of bedoel je die switch. Vandaag even flink verjaardag vieren en dan slaan we morgen aan het testen. Kom er op terug dus, bedankt voor jullie op-weg-tips!
Excuses MiLady :)

Is het inmiddels gelukt?
Blisterin_Bull schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:18:
Is de snelheid nou altijd "maar" rond de 285Mbit... ook al sluit je de TV en telefoon niet aan?
Werkt native IPv6 nou op het glasnetwerk?
Volgens mij wel. In één van de eerste contacten die ik had vertelde één van de medewerkers me dat ze 15Mbit reserveren voor tv. (heb ik hier ook nog melding van gemaakt, geloof ik).

Native IPv6 is er volgens mij niet. Mijn router moet dit aankunnen, maar heeft alleen een IPv4 adres. Edit: Even gedubbelchecked. Router kan het aan, bij de status staat IPv6 automatisch aan met geen adres.

[ Voor 5% gewijzigd door Ofthewell op 26-11-2012 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk niet dat ze 15 Mbit reserveren , want ik haal op mijn 75/75 abbo 72 up en down
de snelheden liggen gewoon 5% te laag
75 abbo word 71/72
150 word 142/143
300 word 285
is er al iemand die volle mep heb gehaald??
wat zegt Caiway hierop??

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2012 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nooit de volle mep gehaald de afgelopen twee jaar op de glasvezel. Dacht altijd dat het zo hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Ik merk toch snelheid verschil. Heel gek haal soms maar 12 MB bij een 10000mb bin. En uur geleden 30,5. Router ertussen gehaald. Geen verschil. Dacht eerst dat het de router het was( alhoewel het een top of the bill ding is.) Vanmiddag even caiway bellen

[ Voor 11% gewijzigd door ralph0603 op 27-11-2012 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat hoeft niet per se aan jou te liggen. Wanneer je snelheid in eerste instantie lager is moet je proberen andere downloads gelijktijdig aan te zetten. Als je dan toch aan je max. snelheid komt, dan werkt het in principe wel goed.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

In principe niet want ik moet gewoon volle snelheid uit de modem rechtstreeks krijgen en dat krijg ik dus nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik bedoelde dat de server aan de andere kant op dat moment waarschijnlijk niet sneller wilde (Ja, ik weet dat Leaseweb wel genoeg bandbreedte heeft), maar op sommige momenten haal ik ook mijn max. snelheid niet van mijn 100Mbit en 1000Mbit dedicated server. Ergens in het internet zit dan een kink; bij Caiway, of bij één van de tussenliggende schakels.
Zelfs als je een pc rechstreeks op het glas modem aansluit kan je niet verwachten dat je ook altijd max. snelheid haalt. Als ik updates of spellen op mijn PS3 download haal ik ook zelden hoger als 3MB/s, terwijl mijn max. 6MB/s is.

Maar als je met meerdere (niet 2) downloads (niet usenet) alsnog maar 10MB/s haalt, dan zit er idd iets niet goed.

[ Voor 33% gewijzigd door Blisterin_Bull op 27-11-2012 10:59 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrek
  • Laatst online: 13-02 12:06
Zijn er nu ook al ervaringen met betrekking tot iptv op de pc ?
In woon zelf in poeldijk en gisteren is mijn eindpunt gemonteerd in de meterkast.
Volgens de heren zou het in maart het moeten gaan werken.
Ik zou graag willen weten of je het iptv signaal kan aftappen en vervolgens doorsturen naar mediaportal of xbmc oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 20:59
marrek schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 11:36:
Zijn er nu ook al ervaringen met betrekking tot iptv op de pc ?
In woon zelf in poeldijk en gisteren is mijn eindpunt gemonteerd in de meterkast.
Volgens de heren zou het in maart het moeten gaan werken.
Ik zou graag willen weten of je het iptv signaal kan aftappen en vervolgens doorsturen naar mediaportal of xbmc oid...
Het signaal is gecodeerd (volgens mij met VCAS van Verimatrix), dus de iptv stream bekijken op je pc gaat niet lukken helaas. VZIW is dit systeem nog niet gekraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Ik denk dat het toch aan mijn leaseweb download lag, als ik hem 5x open zet haalde ik deze snelheid wel:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2pqup9u.jpg

Toch gek dat hij dit niet van 1 lijntje binnen haalt. Tevens zijn er ook deze testen beschikbaar voor upload? Ik heb een FTP server opgezet voor wat vrienden van mij maar die halen maar 2,2 MB/s (120mbit lijn van ziggo). Wil even testen hoe het met mijn upload zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Pakket is binnen!! *O* *O* *O*

[ Voor 29% gewijzigd door tobitronics op 27-11-2012 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Beter! Helaas hebben ze nog geen idee wanneer ik het mijne kan verwachten, hopelijk ook snel! :) Wanneer heb jij het pakket besteld?

[ Voor 6% gewijzigd door Dejagan op 27-11-2012 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Dejagan schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 16:28:
[...]

Beter! Helaas hebben ze nog geen idee wanneer ik het mijne kan verwachten, hopelijk ook snel! :) Wanneer heb jij het pakket besteld?
Ik heb het gereserveerd zodra t kon en ook gelijk besteld zodra t kon, een dikke maand geleden dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
tobitronics schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 17:00:
[...]

Ik heb het gereserveerd zodra t kon en ook gelijk besteld zodra t kon, een dikke maand geleden dus...
Ah vandaar dat ik hem nog niet heb dan, dat heb ik ook gedaan maar kwam niet goed aan bij caiway dus moest het er later opnieuw in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 11:39
Welkom bij de club :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Welkom 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Wat is nou het exacte model Entone eigenlijk? Ben wel benieuwd naar dat ding eigenlijk, als iemand zich verveelt: Maak er een filmpje van op youtube! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Entone Amulet 465. Mijn Logitech Harmony One software pakte hem niet automatisch op(heel gek zijn bijna 100.000 apparaten beschikbaar). Toen maar handmatig knoppen overgezet.

Kan wel een filmpje maken voor je hoor, wat wil je graag zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Eerste actie na activatie via het nieuwe glasvezelinternet, voelt snel aan! Al moest ik wel een eeuw wachten tijdens de activatie... Zo meteen na de Entone opgestart te hebben de speedtest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MercedesCLS
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Wij hebben 150/150 en halen rond 144 met de speedtest. We ondervinden last van slechte Wi-Fi... we hebben de Sitecom 450N x6 router aangeschaft, en staat op de tweede verdieping. Als we echter op zolder of begane grond met Wi-Fi willen internetten dan is er nauwelijks verbinding en langzaam (Nog slechter dan met vorige router). Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn gedachte bij Sitecom is dat het meestal troep is.
Kijk eens op SNB. Je ziet daar rechts een tabel genaamd performance leaderboard. Vergelijk de Wireless met de Routing tabellen en koop eentje die in de top 10 staat ^_^

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Wat is een betrouwbare speedtest om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Je zou deze kunnen gebruiken:

http://speedtest.reggefiber.nl/beta/

http://213.163.76.200/10000mb.bin (evt een aantal x aanzetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
tobitronics schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 18:23:
Eerste actie na activatie via het nieuwe glasvezelinternet, voelt snel aan! Al moest ik wel een eeuw wachten tijdens de activatie... Zo meteen na de Entone opgestart te hebben de speedtest!
hey cool! Welcome to the club tobi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Zou iemand voor mij iets kunnen testen? Ik heb een FTP servertje draaien maar vrienden halen maar 2,1MB/s en ik weet niet waar het nu aan ligt. Als jullie dit ook halen ligt de fout of bij me pc of bij caiway. Stuur ff een pm voor me ip..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
Bij mij is de harde schijf na 9 opnames al vol... Hoeveel GB is dat ding eigenlijk? Ik heb nu een externe schijf aangesloten via de usb aansluiting op de achterkant maar ik heb geen idee hoe ik deze nu kan gebruiken voor opnames. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

ralph0603 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 19:53:
Zou iemand voor mij iets kunnen testen? Ik heb een FTP servertje draaien maar vrienden halen maar 2,1MB/s en ik weet niet waar het nu aan ligt. Als jullie dit ook halen ligt de fout of bij me pc of bij caiway. Stuur ff een pm voor me ip..
Veel FTP server programma's en clients houden er hun eigen TCP/IP Buffer size op na. Dat verhogen kan hogere snelheden leveren.
Voorbeeld van FTPRush:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WYa3W.jpg

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Terwijl broerlief met de opneem/verderkijk functie brit en ymke zit te kijken haal ik 71/71. Heb een 75/75 abbo dus dat lijkt vrij netjes (zeker op een laptop uit 2007 met een 100mbps poort). Of ben ik nu te optimistisch :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Blisterin_Bull schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 21:22:
[...]

Veel FTP server programma's en clients houden er hun eigen TCP/IP Buffer size op na. Dat verhogen kan hogere snelheden leveren.
Voorbeeld van FTPRush:
[afbeelding]
Ik maak gebruik van Filezilla. Ik ga FTPRush eens installeren! Of is dit een client, geen server?
tobitronics schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 21:24:
Terwijl broerlief met de opneem/verderkijk functie brit en ymke zit te kijken haal ik 71/71. Heb een 75/75 abbo dus dat lijkt vrij netjes (zeker op een laptop uit 2007 met een 100mbps poort). Of ben ik nu te optimistisch :+ ?
Ziet er goed uit!! have fun!

[ Voor 33% gewijzigd door ralph0603 op 27-11-2012 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Iemand enig idee waar het tobo achterop de afstandsbediening van de entone voor is? Ik zag wel iets van initializing web app ofzoiets toen ik de ontvanger voor het eerst aansloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
tobitronics schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:02:
Iemand enig idee waar het tobo achterop de afstandsbediening van de entone voor is? Ik zag wel iets van initializing web app ofzoiets toen ik de ontvanger voor het eerst aansloot.
Volgens mij is het uiteindelijk de bedoeling dat er web applicaties op gaan draaien als uitzending gemist (en dan is op naam zoeken erg leuk) en misschien youtube en een browser o.i.d.

Entone zal die afstandsbediening wel standaard zo leveren bij de 400 series Amulet. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Dejagan op 28-11-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
Kreeg bericht van Caiway dat de usb aansluitingen niet werken ivm copyright redenen. Nou das lekker kan je een paar programma's opnemen en dan is de schijf vol. TV via het glasvezelmodem heeft voor mij nog geen meerwaarde, integendeel...De Humax blijft nog lang in gebruik denk ik zo...Misschien komt er nog zoiets als online je opnames bewaren maar of dat ooit mogelijk wordt...

[ Voor 13% gewijzigd door ewf2003 op 28-11-2012 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Laatst online: 17-09 12:53
Ik vraag me af hoeveel programma's je wil opnemen en hoe lang je die wil bewaren.

De bedoeling is volgensmij dat je ze kijkt als je tijd hebt, en dan weer erafhaalt.

Ik heb ook op mijn humax nooit een probleem gehad met een volle schijf, en dat zal nu ook weer niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
ActualFantasy schreef op woensdag 28 november 2012 @ 18:01:
Ik vraag me af hoeveel programma's je wil opnemen en hoe lang je die wil bewaren.

De bedoeling is volgensmij dat je ze kijkt als je tijd hebt, en dan weer erafhaalt.

Ik heb ook op mijn humax nooit een probleem gehad met een volle schijf, en dat zal nu ook weer niet gebeuren.
Met de humax heb ik ook nooit problemen maar daar gingen ook meer dan 9 programma's op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Ehh 320gb zou toch uuuuuuren op moeten kunnen of valt dat vies tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Volgens mij gaat dat met HD materiaal best snel hoor. Het zal ook wel niet gecomprimeerd zijn denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
ralph0603 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 21:46:
Volgens mij gaat dat met HD materiaal best snel hoor. Het zal ook wel niet gecomprimeerd zijn denk ik
Dat zal je toch wel moeten kunnen instellen? Kijk er straks na de Star Trek film wel naar.

Verwijderd

Volgens mij gebruikt Multivisie dezelfde ontvanger als Caiway. Klopt dit ?

Multibox

• Sikkek
ewf2003 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 20:26:
Bij mij is de harde schijf na 9 opnames al vol... Hoeveel GB is dat ding eigenlijk? Ik heb nu een externe schijf aangesloten via de usb aansluiting op de achterkant maar ik heb geen idee hoe ik deze nu kan gebruiken voor opnames. Iemand een idee?
Raar, ik heb 6 opnamen staan (van 35 minuten per stuk) van Nederland 1 HD (journaal), en heb nog 93% vrij op de schijf, die overigens 320 GB is. Dat zou dan ca 50 uur opname tijd worden.
Dejagan schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:01:
[...]
Entone zal die afstandsbediening wel standaard zo leveren bij de 400 series Amulet. ;)
Nee, de afstandsbediening komt vanuit Caiway en is niet van Entone. Ook de codes die deze afstandsbediening verstuurt zijn anders dan de standaard amulet afstandsbediening...
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 07:39:
Volgens mij gebruikt Multivisie dezelfde ontvanger als Caiway. Klopt dit ?

Multibox
Ja, wij hebben ook de amulet 465

[ Voor 68% gewijzigd door Sikkek op 29-11-2012 09:33 ]

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Sikkek schreef op donderdag 29 november 2012 @ 09:19:
[...]

Nee, de afstandsbediening komt vanuit Caiway en is niet van Entone. Ook de codes die deze afstandsbediening verstuurt zijn anders dan de standaard amulet afstandsbediening...

[...]

Ja, wij hebben ook de amulet 465
Klopt, mijn logitech harmony one software pakt hem niet automatisch op. Heel vervelend, moest alles handmatig leren aan de AB.. Maar het werkt nu prima met de Harmony inplaats van dat crap ding van Caiway

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Iemand anders de laatste 30minuten ofzo last van een aantal trage sites? Gaat vooral om google/gmail/youtube, maar ook een aantal willekeurige andere sites. Tweakers werkt bijvoorbeeld wel als een trein.

• Dejagan
Foritain schreef op donderdag 29 november 2012 @ 11:32:
Iemand anders de laatste 30minuten ofzo last van een aantal trage sites? Gaat vooral om google/gmail/youtube, maar ook een aantal willekeurige andere sites. Tweakers werkt bijvoorbeeld wel als een trein.
Yup hier ook, maar dan nog met normaal kabelinternet van Caiway.

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik dacht dat het aan mij lag, maar kennelijk dus niet (Maassluis)... maar dit is best offtopic in een glasvezel topic ;)
update:
van Caiway twitter (ong. 40 minuten geleden):
Caiway @Caiway

Als gevolg van een #storing in een centraal netwerkcomponent zullen sommige websites slecht/niet bereikbaar zijn op een Caiway verbinding^BV
------------
Maar het is inmiddels opgelost terwijl ik dit typ:
Caiway @Caiway
De storing is inmiddels verholpen! Onze excuses voor het ongemak. ^HO

Anyway, back on topic! ^_^

[ Voor 62% gewijzigd door Blisterin_Bull op 29-11-2012 12:27 ]

Systeem specs

• ewf2003
[quote]Sikkek schreef op donderdag 29 november 2012 @ 09:19:
[...]

Raar, ik heb 6 opnamen staan (van 35 minuten per stuk) van Nederland 1 HD (journaal), en heb nog 93% vrij op de schijf, die overigens 320 GB is. Dat zou dan ca 50 uur opname tijd worden.

Dat is raar, zou er iets met mijn harddisk aan de hand zijn, er staat niets bijzonders op maar 9 tv programma's en dan de HD vol...ik kan niet geloven dat dit normaal is.

Verwijderd

Al heel lang volg ik jullie berichten en was een beetje sceptisch geworden, maar vandaag pakket ontvangen geinstalleerd en voila alles werkt naar behoren.
alleen de kabel naar de huiskamer trekken is toch wel problematisch, Bijna geen ruimte maar morgen verder.
Speedtest 148 upload en 146 download en dat voor een 150 abb.

• Dejagan
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 20:27:
Al heel lang volg ik jullie berichten en was een beetje sceptisch geworden, maar vandaag pakket ontvangen geinstalleerd en voila alles werkt naar behoren.
alleen de kabel naar de huiskamer trekken is toch wel problematisch, Bijna geen ruimte maar morgen verder.
Speedtest 148 upload en 146 download en dat voor een 150 abb.
Dat zijn mooie cijfers, kan niet wachten tot de postbode mijne brengt. Kan niet lang meer duren zo te zien! :)

• ewf2003
Ik ben erachter waarom mijn HD na 9 opnames vol was... Er is 1 opname die na 20 uur is gestopt en 1 is na 2 dagen gestopt...ja, dan gaat het hard... Bugje in de Entone denk ik dan maar. Houd dus in de gaten hoelang je opname is geworden.

• Dejagan
ewf2003 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 21:19:
Ik ben erachter waarom mijn HD na 9 opnames vol was... Er is 1 opname die na 20 uur is gestopt en 1 is na 2 dagen gestopt...ja, dan gaat het hard... Bugje in de Entone denk ik dan maar. Houd dus in de gaten hoelang je opname is geworden.
Nou die 50 uur opnemen heeft ie dus makkelijk gehaald :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de opname die twintig uur heeft geduurd, gewoon geprogrammeerd met de EPG ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Vandaag ook de brief ontvangen dat mijn pakket weldra zal arriveren, had iemand daar nou een traceercode voor gekregen? Want het zou wel handig zijn als ik weet wanneer ik thuis moet blijven, of wordt het ook bij de buren afgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Vandaag ff wat tv gekeken, merkte dat zonder enige andere internet activiteit het beeld 'vastliep', het geluid ging dan loopen net zoals je het hebt als een pc vastloopt. Het beeld loopte ook, totdat ik van kanaal switchte en weer terug ging, toen was alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:50:
Heb je de opname die twintig uur heeft geduurd, gewoon geprogrammeerd met de EPG ?
ja gewoon via de EPG, geen erg in gehad dat de opnames niet waren gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
ewf2003 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 17:01:
[...]

ja gewoon via de EPG, geen erg in gehad dat de opnames niet waren gestopt.
Ik verwacht overigens wel dat je hetgene wat je opgenomen hebt in zijn geheel terug kijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
Hairball schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 17:53:
[...]

Ik verwacht overigens wel dat je hetgene wat je opgenomen hebt in zijn geheel terug kijk :+
ga vanavond beginnen, ben ik zondag klaar.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
tobitronics schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 15:20:
Vandaag ff wat tv gekeken, merkte dat zonder enige andere internet activiteit het beeld 'vastliep', het geluid ging dan loopen net zoals je het hebt als een pc vastloopt. Het beeld loopte ook, totdat ik van kanaal switchte en weer terug ging, toen was alles prima.
Nog gekker, vandaag is de entone bij mij gewoon vastgelopen. Na het aanzetten via de afstandsbediening kreeg ik een zwart beeld. De ontvanger reageerde niet meer op de afstandsbediening of de knoppen op het apparaat zelf. Moest de stekker er uit halen om m aan de praat te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
tobitronics schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 22:02:
[...]

Nog gekker, vandaag is de entone bij mij gewoon vastgelopen. Na het aanzetten via de afstandsbediening kreeg ik een zwart beeld. De ontvanger reageerde niet meer op de afstandsbediening of de knoppen op het apparaat zelf. Moest de stekker er uit halen om m aan de praat te krijgen...
Heb ik ook al een paar keer gehad, vergeet niet dit aan Caiway te melden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar keer al dat je Entone vastloopt?

Sorry hoor, maar dat is echt vreselijk!!

Hier mag niet te licht over gedacht worden.

Als dit vaak gebeurt gaan mensen weer gillend terug naar televisiekijken over de coaxkabel. Je zal maar je coaxkabel vervangen hebben voor UTP.

Dit had echt niet mogen gebeuren hoor!

Schandalig vind ik dit.

Ik heb in Krimpen meegemaakt dat veel mensen weer televisie gingen kijken via de coaxkabel, juist vanwege alle problemen met de IPTV ontvanger.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2012 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 08:38:
Een paar keer al dat je Entone vastloopt?

Sorry hoor, maar dat is echt vreselijk!!

Hier mag niet te licht over gedacht worden.

Als dit vaak gebeurt gaan mensen weer gillend terug naar televisiekijken over de coaxkabel. Je zal maar je coaxkabel vervangen hebben voor UTP.

Dit had echt niet mogen gebeuren hoor!

Schandalig vind ik dit.

Ik heb in Krimpen meegemaakt dat veel mensen weer televisie gingen kijken via de coaxkabel, juist vanwege alle problemen met de IPTV ontvanger.
Dit is wel een beetje heel dramatisch zeg! Ik maak echt niet op dat het onkijkbaar is geworden of dat hij continue vastloopt aan de voorgaande text. Mijn tv is ook wel eens vastgelopen en toen moest ook de stekker er uit, maar die heb ik ook het raam niet uit gegooid.

Er zijn in Krimpen vast enorm veel alternatieven voor dat bedrijf wat je zo haat, via je telefoonlijn. Misschien een idee daar eens naar te kijken zodat je niet langer met ze geconfronteerd wordt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:26

basdej

OutSystems Consultant

ze hebben eindelijk de website van albrandswaard vernieuwd! nu hebben we ook een planning, ik word in Q1-3 aangesloten, ben heel erg benieuwd! http://www.cif-glasvezel.nl/albrandswaard/

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik kritisch ben betekent dat niet dat ik een bedrijf haat. Rare gedachten hou jij er op na. Ik kan nog kuezen voor UPC waar ik woon maar de horizon box is een groot drama. Dat is geen alternatief. Ook op maar twee televisies HD kunnen zien zoals bij UPC slaat nergens op. Verder met IPTV over ADSL is de beeldkwaliteit bedroevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 14:36:
Omdat ik kritisch ben betekent dat niet dat ik een bedrijf haat. Rare gedachten hou jij er op na. Ik kan nog kuezen voor UPC waar ik woon maar de horizon box is een groot drama. Dat is geen alternatief. Ook op maar twee televisies HD kunnen zien zoals bij UPC slaat nergens op. Verder met IPTV over ADSL is de beeldkwaliteit bedroevend.
Ok dus ook al mekker je constant, caiway is zo slecht nog niet? Je weet zelf ook wel dat het enige wat je doet negatief zijn over ze, terwijl je ze blijkbaar toch beter vindt dan de rest van de opties.

Maargoed laten we on topic gaan in plaats van "in Krimpen dit" en "schandalig dat".....

[ Voor 18% gewijzigd door Dejagan op 01-12-2012 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou nou. Waarom eindigt Caiway steevast al jaren onderaan in de providermonitor van de consumentenbond?

Omdat Caiway zo goed is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazbahadir
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-07-2023
Punt is dat we gewoon je gezeur de hele tijd zat zijn. Ook ik wil je doorverwijzen naar een andere provider of in ieder geval een anders topic/forum die over de fantastische Krimpen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tia Dalma
offtopic:
Wateringse Veld ligt in Den Haag, daar waar kankeren als uitingsvorm verheven is tot volkssport nummer 1, vandaar

Even wat anders dan maar: wie kan mij specifiek vertellen hoe ik onze FritzBox WLAN 7270 router moet aansluiten en configureren icm het glasvezelmodem?
We hebben hem nu achter het glasmodem hangen, om zo ons interne netwerk te bouwen (en ook een WiFi verbinding voor laptop beneden te hebben). Ik haal echter maar zo'n 41 up en 10 down op deze manier. Vreet die router nu echt 30MBit om een netwerk te bouwen? Leek mij stug, maar......

Iemand een idee hoe ik hem moet configureren zodat ik mijn thuisnetwerk weer naar behoren kan laten functioneren? Wellicht heb ik een relevante posting eerder gemist, mag je me ook zeker doorverwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:26

basdej

OutSystems Consultant

Tia dalma, wat ik kan vinden over deze router, is dat hij voor adsl gemaakt is, en dat de doorvoersnelheid van de poort vanaf het glasmodem naar de andere LAN poorten vrij laag is, ik adviseer om een nieuwe router te kopen met een wan-lan troughput van minstens 100 mbit

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Tia Dalma schreef op zondag 02 december 2012 @ 14:53:

Even wat anders dan maar: wie kan mij specifiek vertellen hoe ik onze FritzBox WLAN 7270 router moet aansluiten en configureren icm het glasvezelmodem?
We hebben hem nu achter het glasmodem hangen, om zo ons interne netwerk te bouwen (en ook een WiFi verbinding voor laptop beneden te hebben). Ik haal echter maar zo'n 41 up en 10 down op deze manier. Vreet die router nu echt 30MBit om een netwerk te bouwen? Leek mij stug, maar......
Je FritzBox hoort ondertussen in een museum thuis ;) , de technologie gaat erg snel en dat oude beestje zal hier inderdaad al aan zijn max zitten. Even shoppen voor een mooie nieuwe router met wifi dus, zorg er in ieder geval voor dat deze gigabit poorten heeft (ook wan) dan kan je eventueel je snelheid zonder problemen later omhoog gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
Tia Dalma schreef op zondag 02 december 2012 @ 14:53:
offtopic:
Wateringse Veld ligt in Den Haag, daar waar kankeren als uitingsvorm verheven is tot volkssport nummer 1, vandaar

Iemand een idee hoe ik hem moet configureren zodat ik mijn thuisnetwerk weer naar behoren kan laten functioneren? Wellicht heb ik een relevante posting eerder gemist, mag je me ook zeker doorverwijzen.
Wat je nodig hebt om de snelheden te halen is een router die minimaal gigabit WAN en LAN porten heeft en als WiFi standaard MINIMAAL G en het liefst de N standaard. Het lijkt een flinke uitgave, maar een behoorlijke router met behoorlijk WiFi bereik voorkomt gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Mooi, kunnen we van hieraf aan dan weer een beetje vriendelijker doen tegen elkaar?

@4320p: Je hebt recht op je mening, dat staat vast. De toon mag daarentegen wel wat vriendelijker, bovendien is het ietwat vreemd voor iemand om constant te blijven reageren op een provider in een ander servicegebied dan waar jij woont. Kortom, iets minder mag ook wel.

@de rest: Laat svp het modereren aan ons over. Je bereikt er niets mee door te gaan schelden op 1 gebruiker of met bepaalde ziektes te gaan gooien. Alvast bedankt.

[ Voor 90% gewijzigd door IEF op 03-12-2012 17:08 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 24 Laatste