M'n pakket is onderweg met de Glasvezel goodies, morgen ben ik een van de gelukkigen in Wateringse Veld met glasvezel
Ben je van 1 van de 30 / testers of daarbuiten ?Dejagan schreef op maandag 03 december 2012 @ 14:33:
M'n pakket is onderweg met de Glasvezel goodies, morgen ben ik een van de gelukkigen in Wateringse Veld met glasvezel
iOS N3rd
Daarbuiten, ze sturen je een brief waar in staat dat je glasvezelpakket er aan komt en ongeveer een werkdag of 3 a 4 daarna krijg je je pakket (traceercode daarvoor is erna te krijgen via de caiway webcare twitter of telefonisch).davar schreef op maandag 03 december 2012 @ 15:22:
[...]
Ben je van 1 van de 30 / testers of daarbuiten ?
Ik krijg de Entone niet meer aan de praat.. Als ik de stekker erin doe krijg ik wel eerst netjes het logo in beeld maar daarna verdwijnt het en gaat het blauwe powerlampje van de Entone knipperen. Tv geeft ook aan geen signaal binnen te krijgen..
Worden wij trouwens nog steeds (direct) doorverbonden met het (senior) launch team?
Worden wij trouwens nog steeds (direct) doorverbonden met het (senior) launch team?
Ondertussen bleef het maar rustig in Lage Veld, maar dat kwam omdat de KPN ons er al uit gesodemieterd bleek te hebben. Gelijk vanavond maar even in de weer geweest met een telefoontang om wat connectortjes te prikken. Ondertussen doet de tv het nog even weer niet maar dat lossen we ook op.
Qua router, we dachten het al. Geen probleem om daar wat nieuws op te gooien, iets dat ook onze wensen ten aanzien van huisnetwerk kan inwilligen. Even rekening houden met de toekomst inderdaad en wat extra marge inbouwen. Gaat goedkomen, tnx! (En tot dan is 40 up nog stééds meer dan de oude 2,5 van ons adsl signaal. Al zal het sentimenteel gezien even slikken zijn voor met name man om het jarenlange abonnement op XS4ALL op te zeggen :-))
Qua router, we dachten het al. Geen probleem om daar wat nieuws op te gooien, iets dat ook onze wensen ten aanzien van huisnetwerk kan inwilligen. Even rekening houden met de toekomst inderdaad en wat extra marge inbouwen. Gaat goedkomen, tnx! (En tot dan is 40 up nog stééds meer dan de oude 2,5 van ons adsl signaal. Al zal het sentimenteel gezien even slikken zijn voor met name man om het jarenlange abonnement op XS4ALL op te zeggen :-))
Oei. Even een belletje naar Caiway zou ik zeggen. Ik weet niet of je nog naar het launchteam doorverbonden wordt. Heb al een tijdje niet meer gebeld om ze even wat tijd te gunnen om de zaakjes voor elkaar te krijgen.lazbahadir schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:30:
Ik krijg de Entone niet meer aan de praat.. Als ik de stekker erin doe krijg ik wel eerst netjes het logo in beeld maar daarna verdwijnt het en gaat het blauwe powerlampje van de Entone knipperen. Tv geeft ook aan geen signaal binnen te krijgen..
Over de Caiway Fittie:
Zoals de mod al zegt: houdt het rustig, want laten we heel eerlijk zijn, waar hebben we het nou helemaal over.
Laten we hier proberen genuanceerde meningen en kritiek te hebben. Niet alles wat Caiway doet is slecht en ook niet alles wat ze doen is goed.
Xbox Live: Ofthewell NL
Dit herken ikTia Dalma schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:04:Al zal het sentimenteel gezien even slikken zijn voor met name man om het jarenlange abonnement op XS4ALL op te zeggen :-))
Eigenlijk wil ik ook niet weg bij xs4all en stilletjes hoop ik dat ik toch bij xs4all een pakket aangeboden kan krijgen (ooit in de verre toekomst
iOS N3rd
Verwijderd
Nou, Voorlopig houdt CIF zijn glasvezelnetwerk potje dicht. Je kan kiezen tussen Caiway, Caiway en Caiway. Wel vreemd dat CIF altijd tettert dat zijn netwerk open is, maar in de praktijk er geen andere aanbieders op te krijgen zijn voor de consument.
Ik verwacht op het moment dat Caiway niet meer van CIF is, dat er snel meer aanbieders komen. Nu kiest een percentage huishoudens voor andere aanbieders dan Caiway via de telefoonlijn. Voor die huishoudens loopt CIF nu wel huurinkomsten mis van zijn glasvezel.
Maar ja, ik verwacht dat dat nog verre toekomst muziek is.
Ik verwacht op het moment dat Caiway niet meer van CIF is, dat er snel meer aanbieders komen. Nu kiest een percentage huishoudens voor andere aanbieders dan Caiway via de telefoonlijn. Voor die huishoudens loopt CIF nu wel huurinkomsten mis van zijn glasvezel.
Ik vind het best glas nu wat we hebben, erg stabiel en super snel en prachtig beeld. Andere aanbieders is geen optie voor mij.
Ik had verleden week een verkoper aan de deur van CAIW, ondanks mijn geen colportage stikker. Ik woon trouwens in het hoge veld. Nu volg ik dit draadje al een tijdje en vertelde hem erover en dat ik twijfelde. Hij vertelde mij dat de tv decoder alleen voor de 1e 5.000 klanten is. Nu is dat gewoon een verkooppraatje maar ik was toch om.Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 08:50:
Nou, Voorlopig houdt CIF zijn glasvezelnetwerk potje dicht. Je kan kiezen tussen Caiway, Caiway en Caiway. Wel vreemd dat CIF altijd tettert dat zijn netwerk open is, maar in de praktijk er geen andere aanbieders op te krijgen zijn voor de consument.
Ik vroeg hem waarom het netwerk niet open is. Concurrentie is echt nodig voor CAIW en als die ontbreekt dan hebben ze te weinig prikkels om optimale kwaliteit te leveren. Hij vertelde dat CAIW ook geïnvesteerd heeft en caiw daardoor één jaar exclusiviteit heeft. Dit alles staat mij tegen. Ik kan kiezen tussen kabel van caiw, glasvezel van caiw of adsl van diverse aanbieders. Ik kies voor (tweak)adsl voorlopig en wacht wel een jaar.
Voor TV heb ik wel CAIW, daar is ook geen alternatief voor op satelliet na. maar daar heb ik weinig problemen mee op de pakketten na. Nu moet je een heel pakket nemen omdat je 1 specifieke zender wil zien. Uiteindelijk heb ik geannuleerd. Ik pas ervoor mee te werken aan de monopolie. Ik wil kunnen kiezen. Dan maar met 1,9Mb/sec downloaden. een uur ipv 3 minuten voor een 7Gb bestand maakt niet zoveel uit. nu download ik voor het eten iets en na het eten kijken we het.
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Er waren wat hikjes bij het begin van het glasvezel geneuzel, vertraging voor de oplevering, wat onduidelijke communicatie. Maar de verbinding die nu al een paar weken draait is echt super, snelheid zoals je mag verwachten, en de responsetijd is merkbaar beter dan adsl/kabel. En dat launch team was ik over het algemeen toch zeer over te spreken. Ik ben best kritisch als klant, maar ik ben over het algemeen toch wel tevreden.
Verwijderd
Dat Caiway een jaar exclusiviteit heeft is lulkoek van de bovenste plank.
Wij hebben in Krimpen en Loenen al meer dat twee jaar glasvezel en nog is er geen andere aanbieder op de glasvezel te krijgen, behalve Caiway.
Dus laat je geen zand in de ogen strooien met leugens van zo'n verkoopman. Over een jaar kan je echt niet kiezen uit meer aanbieders hoor.
En wat bedoelt die verkoper dat een TV decoder alleen voor de eerste vijfduizend klanten is? Krijgen de glasvezelklanten vanaf nummer 5001 geen televisie op de glasvezel?
Of moet je die ontvanger dan opeens gaan huren tegen extra betaling? Nou in dat geval zullen er zeker weinig mensen switchen van de coax naar het glas.
Zo'n verkoper zaait alleen maar meer onzekerheden met zulke verhalen naar de klanten toe.
Wij hebben nu de Airties IPTV ontvanger kosteloos in bruikleen en deze worden in de toekomst ook omgeruild voor een Entone.
Maar als ik deze niet net als jullie gratis in bruikleen krijg, bedank ik onmiddellijk voor de glasvezel.
Wij hebben in Krimpen en Loenen al meer dat twee jaar glasvezel en nog is er geen andere aanbieder op de glasvezel te krijgen, behalve Caiway.
Dus laat je geen zand in de ogen strooien met leugens van zo'n verkoopman. Over een jaar kan je echt niet kiezen uit meer aanbieders hoor.
En wat bedoelt die verkoper dat een TV decoder alleen voor de eerste vijfduizend klanten is? Krijgen de glasvezelklanten vanaf nummer 5001 geen televisie op de glasvezel?
Of moet je die ontvanger dan opeens gaan huren tegen extra betaling? Nou in dat geval zullen er zeker weinig mensen switchen van de coax naar het glas.
Zo'n verkoper zaait alleen maar meer onzekerheden met zulke verhalen naar de klanten toe.
Wij hebben nu de Airties IPTV ontvanger kosteloos in bruikleen en deze worden in de toekomst ook omgeruild voor een Entone.
Maar als ik deze niet net als jullie gratis in bruikleen krijg, bedank ik onmiddellijk voor de glasvezel.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2012 09:59 ]
Vooralsnog heb ik ook geen klachten. Minpuntjes vind ik echt alleen dat concurrentie niet mogelijk is (ja, ook ik ben om sentimentele redenen verknocht aan XS4ALL, alleen al omdat mijn mailadres er al jaren loopt en ik dat om moet gaan zetten nu ;-)) en ik het om principeredenen fijner zou vinden om ook echt ergens voor te kunnen kíezen qua aanbieder. En ik vind het erg jammer dat, waar ik nu gratis virus- en spamfilters heb en gratis antivirus software plus gratis nieuwsgroepen, ik daar bij Caiway voor zou moeten gaan dokken. (even kijken of ik dat hier aan de deur kan oplossen ipv daar op de server)
Luxeprobleem, roep je wellicht, maar door het principe 'één keus is geen keus' heb ik daar net even wat meer moeite mee.
That's all.
Luxeprobleem, roep je wellicht, maar door het principe 'één keus is geen keus' heb ik daar net even wat meer moeite mee.
That's all.
[ Voor 5% gewijzigd door Tia Dalma op 04-12-2012 10:41 ]
Verwijderd
Ik begrijp je wel, maar je weet ook dat XS4all de geknepen KPN streams gebruikt. Deze zijn aanzienlijk slechter in beeldkwaliteit dan die van de kabelaars.
Dus wat beeldkwaliteit ga je dan weer een stuk terug vergeleken bij Caiway. Het is maar net wat je wilt.
En ik gebruik zelf al jaren gmail, en zelden mijn caiway emailadres. Ik vind G mail net zo goed werken in welk mailprogramma dan ook.
Dus wat beeldkwaliteit ga je dan weer een stuk terug vergeleken bij Caiway. Het is maar net wat je wilt.
En ik gebruik zelf al jaren gmail, en zelden mijn caiway emailadres. Ik vind G mail net zo goed werken in welk mailprogramma dan ook.
Nee, helaas is het launch team ontbonden. Kreeg vandaag zo'n enorme &^%$&*^% aan de lijn, na veel discussie ging hij wel even navragen, wordt de verbinding verbroken....lazbahadir schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:30:
...
Probleem ging om de snelheid die nog steeds niet gehaald wordt (286 vs. 300 Mb/s), na nog een keer bellen werd toegezegd dat iemand van het launch team mij terug zou bellen, is ook gebeurt. Snelheid zou 300 moeten zijn, wordt nog verder onderzocht.
Weten jullie wat het verbruik is van de glasvezelmodem?
39
De Genexis met WIFI gebruikt ongeveer 8 watt met wifi en telefonie alsook internet. De Caiway modems hebben de wifi uit staan dus het zal minder zijn dan dat.Fietsbel schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:41:
Weten jullie wat het verbruik is van de glasvezelmodem?
http://www.genexis.eu/med...livetitanium-20120724.pdf
Verwijderd
is er nu al iemand die de volle snelheid heeft gehaald van zijn bestelde abbo?
ik haal nl ook de 75 niet!!
alle pakketten zitten 5% te laag
Wat zegt Caiway hierover??
Dank je wel!Dejagan schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:09:
[...]
De Genexis met WIFI gebruikt ongeveer 8 watt met wifi en telefonie alsook internet. De Caiway modems hebben de wifi uit staan dus het zal minder zijn dan dat.
http://www.genexis.eu/med...livetitanium-20120724.pdf
Dat is een mooi verbruik, soms kunnen het ook flinke energievreters zijn zoals de Horizon box van UPC.
39
Ja ok maar dat is natuurlijk meer dan alleen een modem/routertje. Denk dat als je de entone meetelt je ook wel stukken hoger uitkomt.Fietsbel schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:41:
[...]
Dank je wel!![]()
Dat is een mooi verbruik, soms kunnen het ook flinke energievreters zijn zoals de Horizon box van UPC.
Ik geloof dat ze er mee bezig waren toen het door de testers al gemeld werd, maar je kan ze altijd bellen en het even navragen!Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:37:
is er nu al iemand die de volle snelheid heeft gehaald van zijn bestelde abbo?
[ Voor 35% gewijzigd door Dejagan op 04-12-2012 12:54 ]
Ik ben het helemaal met je eens, met uitzondering van:Foritain schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:57:
Er waren wat hikjes bij het begin van het glasvezel geneuzel, vertraging voor de oplevering, wat onduidelijke communicatie. Maar de verbinding die nu al een paar weken draait is echt super, snelheid zoals je mag verwachten, en de responsetijd is merkbaar beter dan adsl/kabel. En dat launch team was ik over het algemeen toch zeer over te spreken. Ik ben best kritisch als klant, maar ik ben over het algemeen toch wel tevreden.
1. De max snelheid wordt niet gehaald/geknepen en is nog niet opgelost
Voor mij geen biggy, of ik nou 285mb/285mb heb of 300/300.... snel blijft het
2. De VoD diensten en widgets op de decoder zijn er nog niet
Voor mij ook geen ramp, want tv doet het gewoon.
Algemeen gezien heb ik geen enkele storing of hickup is beeld nog Internet gehad. Prima, lijkt me.
Dat wel, in mijn geval behoud ik de kabel aansluiting om TV te kijken ivm de CI+CAM kaartDejagan schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:52:
[...]
Ja ok maar dat is natuurlijk meer dan alleen een modem/routertje. Denk dat als je de entone meetelt je ook wel stukken hoger uitkomt.
39
146/146 hier op 150, mn gevoel zegt dat er echt geen problemen zijn om de 150 te halen, anders had jij ook geen 280+ gehad, maar dat de verbindingen gewoon lager geknepen zijn door een kl****** van een manager ergens die dacht dat je verbindingen zeker net zo mag afronden als harde schijvenHairball schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:50:
[...]
Ik ben het helemaal met je eens, met uitzondering van:
1. De max snelheid wordt niet gehaald/geknepen en is nog niet opgelost
Voor mij geen biggy, of ik nou 285mb/285mb heb of 300/300.... snel blijft het
2. De VoD diensten en widgets op de decoder zijn er nog niet
Voor mij ook geen ramp, want tv doet het gewoon.
Algemeen gezien heb ik geen enkele storing of hickup is beeld nog Internet gehad. Prima, lijkt me.
Paar kleine punten blijven inderdaad, maar met tranen in mn ogen afraden om naar glas van Caiway over te gaan? Zeker niet.
Verwijderd
Ik heb vandeweek het Glasvezel modem bij een klant getest met de CAT5E kabel, en daarna met een CAT6 -vanwege de langere lengte- en daar zat toch ook een fractie meerwaarde verschil in. Dus standaard trekken we gewoon standaard nieuwe CAT6 kabel omdat deze ook tevens geschikt is tot 1Gb i.p.v 500Mb.... 
Ik heb trouwens nog steeds geen inhoudelijke problemen ontvangen over de werking met de URC QWERTY Entone afstandsbediening 4K... Jij wel?
Ik heb trouwens nog steeds geen inhoudelijke problemen ontvangen over de werking met de URC QWERTY Entone afstandsbediening 4K... Jij wel?
Als ik alle ervaringen met de Entone zo lees heb ik nog effe geen haast met het aanleggen van een trunk (twee VLANs, 1 voor TV en 1 voor m'n eigen netwerk) naar m'n woonkamer. Die TV met pauze/opnamefunctie en CI+ is een stuk betrouwbaarder als ik het zo lees.Fietsbel schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:03:
[...]
Dat wel, in mijn geval behoud ik de kabel aansluiting om TV te kijken ivm de CI+CAM kaart
Telefoonnummer is vandaag overgezet van KPN--> Caiway. Nu net kpn contract opgezegd! We zijn helemaal over! Alleen behoud van e-mail bij kpn nog

[ Voor 16% gewijzigd door ralph0603 op 04-12-2012 20:54 ]
Cat5e is gecertificeerd voor 1 Gb/s overdracht, waar jij 500 Mb vandaan haalt? Cat6 gaat tot 10Gb/s...Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:25:
Ik heb vandeweek het Glasvezel modem bij een klant getest met de CAT5E kabel, en daarna met een CAT6 -vanwege de langere lengte- en daar zat toch ook een fractie meerwaarde verschil in. Dus standaard trekken we gewoon standaard nieuwe CAT6 kabel omdat deze ook tevens geschikt is tot 1Gb i.p.v 500Mb....
Verwijderd
Dag heren en dame (voor zover ik heb kunnen zien is er 1 dame actief hier op het forum). Met interesse heb ik alle berichten doorgelezen.
Ook ik ben 1 van de "eerste 30", woon op de Laan van Wateringseveld en heb het pakket nu een aantal weken aangesloten. Er zijn wel een aantal zaken die hier bij mij thuis niet helemaal soepel lopen.
Op mijn eigen pc, via kabel verbonden met router, krijg ik maar een snelheid van ong. 180 down en 10 up. Eerder was mijn gemeten snelheid ong. 90 down en 6 up. Volgens de persoon van het launchteam lag dit aan mijn verouderd besturingssysteem. Ik werkte nog met windows xp
Na overgestapt te zijn naar windows7 werden de waarden aanzienlijk beter, zoals hierboven al aangegeven, maar nog lang niet de beloofde 300. Ik heb hier in de muur nog cat5 kabels liggen en eerlijk gezegd denk ik dat dat de bottleneck is. Als ik een meegeleverde cat5e aansluit op de laptop met windows7 krijg ik 285/285. Dat is, zeker gezien de berichten hierover op dit forum een prima resultaat. Bedenk me nu dat ik misschien mijn pc eens aan zo'n cat 5e moet hangen
Waar het om gaat is of er nu echt zoveel verschil is tussen cat5 en 5e?
Verder heb ik nogal wat problemen met de Entone. Regelmatig slaat deze vast op een kanaal (is nu een keer of 5 gebeurd sinds aansluiting). Hij reageert dan totaal niet meer op de afstandbediening en de enige manier is resetten door de stroom er even af te halen. Ik heb van 1 persoon hier op het forum een dergelijke melding voorbij zien komen. Heeft verder niemand deze problemen? Wellicht is mijn entone dan nu al aan vervanging toe
Ook ik ben 1 van de "eerste 30", woon op de Laan van Wateringseveld en heb het pakket nu een aantal weken aangesloten. Er zijn wel een aantal zaken die hier bij mij thuis niet helemaal soepel lopen.
Op mijn eigen pc, via kabel verbonden met router, krijg ik maar een snelheid van ong. 180 down en 10 up. Eerder was mijn gemeten snelheid ong. 90 down en 6 up. Volgens de persoon van het launchteam lag dit aan mijn verouderd besturingssysteem. Ik werkte nog met windows xp

Verder heb ik nogal wat problemen met de Entone. Regelmatig slaat deze vast op een kanaal (is nu een keer of 5 gebeurd sinds aansluiting). Hij reageert dan totaal niet meer op de afstandbediening en de enige manier is resetten door de stroom er even af te halen. Ik heb van 1 persoon hier op het forum een dergelijke melding voorbij zien komen. Heeft verder niemand deze problemen? Wellicht is mijn entone dan nu al aan vervanging toe
Er zit een significant verschil tussen, zeker als het een lange kabel is en de snelheden boven de 100mbit komen. Dat kan dus zeker je probleem zijn!Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:08:
Ook hier heb ik meerdere keren gehad dat de entone vast liep of enkel een paars scherm liet zien. Stroom eraf is dan inderdaad de enige remedie. Valt me op dat de entone erg warm wordt al is dat misschien niet helemaal de schuld van de entone. Hij staat namelijk in een kast samen met me receiver met een groot ventilatie gat aan de achterkant. Ervaren jullie dit ook zo?Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:08:
<knip>
Heeft iemand btw wat meer uitleg of link over de installatie van 2 switches met zo'n "trunk" vlan verbinding/instelling. Heb namelijk ook geen zin om nog een utp kabel van de meterkast naar de woonkamer te trekken. Wil de rest van de apparatuur toch maar bedraad gaan aansluiten.
Wat het grofweg inhoudt is dat je op twee switches die vlans ondersteunen(!) kan instellen bij welk virtueel lan een poort hoort. zo stel je bijvoorbeeld in dat vlan 1 de TV is en vlan 2 het reguliere internet, tussen de twee switches leg je een kabel die als "trunk" gebruikt wordt en dus beide transporteert. Per switchpoort kan je vervolgens instellen bij welk (of beide) vlans hij hoort. Zover mijn beperkte kennis.dedrogist schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 23:05:
[...]
Heeft iemand btw wat meer uitleg of link over de installatie van 2 switches met zo'n "trunk" vlan verbinding/instelling. Heb namelijk ook geen zin om nog een utp kabel van de meterkast naar de woonkamer te trekken. Wil de rest van de apparatuur toch maar bedraad gaan aansluiten.
Let wel op dat je een gigabit switch neemt die ook goede snelheden aan kan, anders krijg je problemen om je snelheden te halen!
[ Voor 21% gewijzigd door Dejagan op 05-12-2012 00:10 ]
Oke, thx. Nou ga het maar gewoon proberen. Ben er wel achter dat de eerder genoemde netgear switch de goedkoopste oplossing is.Dejagan schreef op woensdag 05 december 2012 @ 00:06:
[...]
Wat het grofweg inhoudt is dat je op twee switches die vlans ondersteunen(!) kan instellen bij welk virtueel lan een poort hoort. zo stel je bijvoorbeeld in dat vlan 1 de TV is en vlan 2 het reguliere internet, tussen de twee switches leg je een kabel die als "trunk" gebruikt wordt en dus beide transporteert. Per switchpoort kan je vervolgens instellen bij welk (of beide) vlans hij hoort. Zover mijn beperkte kennis.
Let wel op dat je een gigabit switch neemt die ook goede snelheden aan kan, anders krijg je problemen om je snelheden te halen!
Ja, het is niet echt moeilijk alleen je switch moet het wel aankunnen. die netgear zal dat wel kunnen, je hebt er dus wel twee nodig (een aan elke kant van de gebundelde lijn). Of je router bij het glasmodem als die het ondersteunt en zo'n switch aan de andere kant, ben je wel twee poorten lichter op je router (1 voor de tv in, 1 voor de trunk uit)dedrogist schreef op woensdag 05 december 2012 @ 00:46:
[...]
Oke, thx. Nou ga het maar gewoon proberen. Ben er wel achter dat de eerder genoemde netgear switch de goedkoopste oplossing is.
[ Voor 16% gewijzigd door Dejagan op 05-12-2012 01:16 ]
Welkom hier!Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:08:
Dag heren en dame (voor zover ik heb kunnen zien is er 1 dame actief hier op het forum). Met interesse heb ik alle berichten doorgelezen.
Op mijn eigen pc, via kabel verbonden met router, krijg ik maar een snelheid van ong. 180 down en 10 up. Eerder was mijn gemeten snelheid ong. 90 down en 6 up. Volgens de persoon van het launchteam lag dit aan mijn verouderd besturingssysteem. Ik werkte nog met windows xpNa overgestapt te zijn naar windows7 werden de waarden aanzienlijk beter, zoals hierboven al aangegeven, maar nog lang niet de beloofde 300. Ik heb hier in de muur nog cat5 kabels liggen en eerlijk gezegd denk ik dat dat de bottleneck is. Als ik een meegeleverde cat5e aansluit op de laptop met windows7 krijg ik 285/285. Dat is, zeker gezien de berichten hierover op dit forum een prima resultaat. Bedenk me nu dat ik misschien mijn pc eens aan zo'n cat 5e moet hangen
![]()
Je cat5 kabels zijn zeker een probleem. Cat5 ondersteund tot snelheden van 100mb, cat5e tot 1gb en cat6 10gb.
De theoretische lengtes zouden ruim voldoende moeten zijn voor de meeste huishoudens, maar bedenkt wel dat het hietr om UTP (UNSHIELDED twisted pair) bekabeling gaat en dat externe "stroombronnen" de kwaliteit kunnen verslechteren.
Wat je minimale setup voor de 300mb verbinding zou moeten zijn is : Glasvezelmodem - cat5e kabel - router met gb wan en gb lan ports - cat5e kabel - pc met minimaal win7
Natuurlijk kun je de router er ook tussen uit laten en e. e.a. rechtstreeks op je pc aansluiten.
m. b. t. de Entone: Ook ik heb al een paar keer een vastloper gehad met dezelfde oplossing; power down. Iedereen die dit heeft zou eigenlijk even melding hiervan moeten maken bij Caiway zodat ze de impact hiervan kunnen inschatten.
Waar op de Laan van Wateringse Veld woon je?
Verwijderd
Tjonge, steeds meer mensen die last hebben van de Entone die vastloopt.
Ik schrik hier enorm van.
Ik schrik hier enorm van.
Indien er behoefte kan ik de configuratie van mijn twee routers en een schema van de bekabeling wel posten. De trunk werkt hier naar volle tevredenheid (al gebruik ik de entone alleen als videorecorder).Dejagan schreef op woensdag 05 december 2012 @ 01:11:
[...]
Ja, het is niet echt moeilijk alleen je switch moet het wel aankunnen. die netgear zal dat wel kunnen, je hebt er dus wel twee nodig (een aan elke kant van de gebundelde lijn). Of je router bij het glasmodem als die het ondersteunt en zo'n switch aan de andere kant, ben je wel twee poorten lichter op je router (1 voor de tv in, 1 voor de trunk uit)
Ik heb precies hetzelfde probleem met de entone, misschien was ik het ook wel die je voorbij hebt zien komen?Hairball schreef op woensdag 05 december 2012 @ 02:06:
[...]
Welkom hier!
Je cat5 kabels zijn zeker een probleem. Cat5 ondersteund tot snelheden van 100mb, cat5e tot 1gb en cat6 10gb.
De theoretische lengtes zouden ruim voldoende moeten zijn voor de meeste huishoudens, maar bedenkt wel dat het hietr om UTP (UNSHIELDED twisted pair) bekabeling gaat en dat externe "stroombronnen" de kwaliteit kunnen verslechteren.
Wat je minimale setup voor de 300mb verbinding zou moeten zijn is : Glasvezelmodem - cat5e kabel - router met gb wan en gb lan ports - cat5e kabel - pc met minimaal win7
Natuurlijk kun je de router er ook tussen uit laten en e. e.a. rechtstreeks op je pc aansluiten.
m. b. t. de Entone: Ook ik heb al een paar keer een vastloper gehad met dezelfde oplossing; power down. Iedereen die dit heeft zou eigenlijk even melding hiervan moeten maken bij Caiway zodat ze de impact hiervan kunnen inschatten.
Ik hoorde trouwens van iemand van het launch team dat vanaf 6 december (morgen dus) de interactieve diensten geleverd gaan worden.
Verwijderd
Ah dank je wel Hairball, voor deze duidelijke uitleg. Nu ik er over nadenk, volgens mij is de kabel van het glasvezelmodem naar de router ook nog cat5. Heb daar helemaal niet bij stilgestaan verder en gewoon de oude kabel overgezetHairball schreef op woensdag 05 december 2012 @ 02:06:
[...]
Welkom hier!

Er zijn dus meerderen met een vastloper op de Entone. Ik zal bij caiway hierover een melding doen en inderdaad lijkt het me raadzaam dat iedereen met dit probleem dit doet. Overigens wordt de Entone hier ook behoorlijk warm. Het kastje staat bij mij in de tv kast op mijn blurayspeler.
Ik woon op het Hogeveld, zeg maar in het blok boven de AH (plus-minus een paar meter
Nou mijn glasvezel pakket is aangesloten!
alles werkt alleen op de Entone krijg ik geen televisie, radio werkt wel en de epg ook. Had al gebeld en advies gekregen de boel 10 minuten uit te laten; zonder resultaat helaas. Iemand toevallig de oplossing ik denk zelf dat ik geen toegangsrechten heb voor tv nog o.i.d.
Verwijderd
De Eentone staat sinds vanmorgen in storing, klok blijft stlstaan de stroom er af gehaald zoals vaker genoemd in dit forum. Alleen nu zijn niet alle netten benaderbaar. Zojuist gebeld maar helaas de mensen van caiway vieren Sinterklaas. Morgen verder.
Ook hier wordt de entone erg warm en deze staat niet eens in een kastje.
Wordt vervolgd.
Ook hier wordt de entone erg warm en deze staat niet eens in een kastje.
Wordt vervolgd.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2012 20:48 ]
Verwijderd
Tjonge zeg. Zulke problemen hebben we zelfs nog nooit gehad met de Airties. Die hitte komt denk ik van de ingebouwde harde schijf
harde schijf heeft bijna niets met hitte te maken... het enige wat het zou kunnen veroorzaken is de cpu of eventueel een grafische chipVerwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 21:24:
Tjonge zeg. Zulke problemen hebben we zelfs nog nooit gehad met de Airties. Die hitte komt denk ik van de ingebouwde harde schijf
Hoi.
Hier hou ik me graag voor aanbevolen.Griever schreef op woensdag 05 december 2012 @ 08:08:
[...]
Indien er behoefte kan ik de configuratie van mijn twee routers en een schema van de bekabeling wel posten. De trunk werkt hier naar volle tevredenheid (al gebruik ik de entone alleen als videorecorder).
Ik gebruik trouwens een router met dd-wrt. Hier heb ik wel iets zien staan over vlan's. Uit Dejagan zijn woorden maak ik op dat ik dan 1 lan poort opoffer voor poort 2 van de modem en 1 lan poort offer voor de kabel die naar de switch toe gaat. Vervolgens zorgt de router in combinatie met de switch ervoor dat de 2 signalen gescheiden naar de juiste apparaten gaan?
Dat zou mooi zijn. Ben benieuwd hoe het eruit ziet. Verlaat sintcadeauSikkek schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:08:
Ik hoorde trouwens van iemand van het launch team dat vanaf 6 december (morgen dus) de interactieve diensten geleverd gaan worden.
Per 1-1 gaan wij verhuizen en ik heb besloten ook "voor glas te gaan". Ik heb op de site van Caiway al even gezocht maar het antwoord nog niet gevonden. Gezien het aanmelden me al 15 min wachttijd koste... Ik zit met de volgende vragen; Moet het gebruik van nieuwsgroepen apart betaald worden? Hoe kan je dit activeren? Is niet naar gevraagd tijdens de aanvraag en heeft van jullie al ervaring met de Netgear wndr3700 achter de gladmaken?
PSN id: GG--77
Keuze zal je zeker bevallen. Nieuwsgroepen zijn inderdaad apart voor de binarie groepen dan wel te verstaan. De router krijgt prima recensies. Lees de reviews hier op tweaker.GG---77 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 23:41:
Per 1-1 gaan wij verhuizen en ik heb besloten ook "voor glas te gaan". Ik heb op de site van Caiway al even gezocht maar het antwoord nog niet gevonden. Gezien het aanmelden me al 15 min wachttijd koste... Ik zit met de volgende vragen; Moet het gebruik van nieuwsgroepen apart betaald worden? Hoe kan je dit activeren? Is niet naar gevraagd tijdens de aanvraag en heeft van jullie al ervaring met de Netgear wndr3700 achter de gladmaken?
Verwijderd
Bij ons is alles door Schuring aangelegd met cat 5e. Dat kan dus straks de prullenbak in ?Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:25:
Ja dat klopt. Ik had eerst het zelfde idee als jij (mijn van open-wrt voorziene TP-Link 1043ND als samenvoegende switch gebruiken en 1 switch kopen die de trunk weer uit elkaar trekt). Echter kreeg ik de open-wrt router niet werkend in combinatie met de netgear, en heb er dus een 2e netgear bijgehaald. Dit werkte in één poging perfect.dedrogist schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:56:
[...]
Hier hou ik me graag voor aanbevolen.
Ik gebruik trouwens een router met dd-wrt. Hier heb ik wel iets zien staan over vlan's. Uit Dejagan zijn woorden maak ik op dat ik dan 1 lan poort opoffer voor poort 2 van de modem en 1 lan poort offer voor de kabel die naar de switch toe gaat. Vervolgens zorgt de router in combinatie met de switch ervoor dat de 2 signalen gescheiden naar de juiste apparaten gaan?
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 05:41:
[...]
Bij ons is alles door Schuring aangelegd met cat 5e. Dat kan dus straks de prullenbak in ?
antwoord: neeHairball schreef op woensdag 05 december 2012 @ 02:06:
[...]
Welkom hier!
Hoi.
De Entone werkt nu perfect zonder aanwijzing waarom.
Weet iemand de standaardpincode voor dat ding eigenlijk? In de handleiding staat dat die in een brief staat, die ik nog niet heb gevonden tussen mijn caiway brieven....
Speedtestje:

De afstandsbediening van de Entone valt me enorm mee trouwens, na eerdere berichten hier dat hij precies gericht zou moeten worden e.d. heb ik er nog geen last van gehad.
Weet iemand de standaardpincode voor dat ding eigenlijk? In de handleiding staat dat die in een brief staat, die ik nog niet heb gevonden tussen mijn caiway brieven....
Speedtestje:

De afstandsbediening van de Entone valt me enorm mee trouwens, na eerdere berichten hier dat hij precies gericht zou moeten worden e.d. heb ik er nog geen last van gehad.
[ Voor 22% gewijzigd door Dejagan op 06-12-2012 15:21 ]
Zijn ze al binnen ?dedrogist schreef op woensdag 05 december 2012 @ 23:00:
[...]
Dat zou mooi zijn. Ben benieuwd hoe het eruit ziet. Verlaat sintcadeau
Ik heb ook al een tijdje geen vastlopers meer gehad, wellicht na de update van 1.5 week geleden?Dejagan schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:49:
De Entone werkt nu perfect zonder aanwijzing waarom.
Je kunt op mijncaiway zelf je pincode instellen....
[ Voor 11% gewijzigd door Sikkek op 06-12-2012 15:48 ]
Ik was een beetje voorbarigSikkek schreef op donderdag 06 december 2012 @ 15:47:
[...]
Ik heb ook al een tijdje geen vastlopers meer gehad, wellicht na de update van 1.5 week geleden?
Je kunt op mijncaiway zelf je pincode instellen....
[ Voor 48% gewijzigd door Dejagan op 06-12-2012 16:16 ]
Verwijderd
1,5 week geleden die kaart op de post gedaan voor het complete abbo in Wateringen (waarbij ik hier maandelijks 80 euro bespaar op het oude internet bij Caiway en KPN ISDN) maar nog niks gehoord van Caiway. Kan niet wachten
Hoe lang duurde het bij jullie?
reken maar op totaal een maand of 5 weken. Het loopt natuurlijk enorm storm nu daar, maar je kan in ieder geval een bevestiging vandaag of morgen in de bus verwachten met het bericht dat het nog een paar weken duren gaat.Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:51:
1,5 week geleden die kaart op de post gedaan voor het complete abbo in Wateringen (waarbij ik hier maandelijks 80 euro bespaar op het oude internet bij Caiway en KPN ISDN) maar nog niks gehoord van Caiway. Kan niet wachtenHoe lang duurde het bij jullie?
Bij mij was de bestelling 3 nov (wel eerder via de site gedaan maar dat kwam niet goed door) en gisteren het pakket gehad, een maand ongeveer totaal dus na ontvangst van de bestelling.
[ Voor 13% gewijzigd door Dejagan op 06-12-2012 19:23 ]
Ik heb vanmiddag even contact gezocht met Caiway. Dit is het resultaat:
1. De hangende Entone problemen zijn bekend en zou verholpen moeten zijn met de update die een paar dagen geleden gedaan is.
2. op de 10e december worden een deel van de Interactieve diensten gelanceerd. Pathe en Uitzending gemist zitten daar niet bij, maar volgen snel daarna.
3. Multiscreen zou moeten werken op de 10e (Ik heb daar zelf bedenkingen bij, omdat de medewerker zei dat die NIET bij de dingen stonden die nog NIET uitgerold worden. Dit kan ook vergeten zijn)
4. Hetzelfde geld voor de Android tv app. Op mijn vraag hoe we aan de Multiscreen plugin en de android app konden komen werd mij verzocht na de 10e even terug te bellen, omdat de medewerkster dat niet wist.
5. De niet behaalde maximum snelheid zou nog een keer doorgegeven worden.
1. De hangende Entone problemen zijn bekend en zou verholpen moeten zijn met de update die een paar dagen geleden gedaan is.
2. op de 10e december worden een deel van de Interactieve diensten gelanceerd. Pathe en Uitzending gemist zitten daar niet bij, maar volgen snel daarna.
3. Multiscreen zou moeten werken op de 10e (Ik heb daar zelf bedenkingen bij, omdat de medewerker zei dat die NIET bij de dingen stonden die nog NIET uitgerold worden. Dit kan ook vergeten zijn)
4. Hetzelfde geld voor de Android tv app. Op mijn vraag hoe we aan de Multiscreen plugin en de android app konden komen werd mij verzocht na de 10e even terug te bellen, omdat de medewerkster dat niet wist.
5. De niet behaalde maximum snelheid zou nog een keer doorgegeven worden.
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje.
Alles is gelukt: het activeren, de telefoon & de televisie (via dat entone kastje)
Maar nu heb ik gewoon echt geen internet via de kabel na dat ik alles heb geactiveerd! nog meer mensen die dit probleem hadden of hebben die weten hoe je het maakt?
Hiervoor had ik wel na het activeren 5 minuten internet en daarna helemaal niet meer! Wat mij ook opviel is dat ik betaal voor 300M/bit en ik maar 172M/bit binnenhaal.
Ik heb een vraagje.
Alles is gelukt: het activeren, de telefoon & de televisie (via dat entone kastje)
Maar nu heb ik gewoon echt geen internet via de kabel na dat ik alles heb geactiveerd! nog meer mensen die dit probleem hadden of hebben die weten hoe je het maakt?
Hiervoor had ik wel na het activeren 5 minuten internet en daarna helemaal niet meer! Wat mij ook opviel is dat ik betaal voor 300M/bit en ik maar 172M/bit binnenhaal.
[ Voor 22% gewijzigd door mprkooij op 07-12-2012 11:29 ]
Even kijken in m'n glazen bol... Aha, ik weet gelijk waar het probleem zit 
Nee, serieus... wat heb je al geprobeerd en wat voor is je setup incl. apparatuur?
Heb je het getest op een laptop middels wifi of bedraad?
1) modem één of paar minuten van het stroom halen
2) heb je kwalitatieve (puur koperen) netwerkkabel van minimaal cat5e niveau (goedkope netwerkkabels willen nog wel eens gedeeltelijk van aluminium zijn waardoor je geen gigabit snelheden haalt).
3) zit er nog een (oude) router tussen die niet genoeg bandbreedte heeft om 300Mbit te routeren (moet eigenlijk minimaal 600Mbit routing kracht hebben).
Nee, serieus... wat heb je al geprobeerd en wat voor is je setup incl. apparatuur?
Heb je het getest op een laptop middels wifi of bedraad?
1) modem één of paar minuten van het stroom halen
2) heb je kwalitatieve (puur koperen) netwerkkabel van minimaal cat5e niveau (goedkope netwerkkabels willen nog wel eens gedeeltelijk van aluminium zijn waardoor je geen gigabit snelheden haalt).
3) zit er nog een (oude) router tussen die niet genoeg bandbreedte heeft om 300Mbit te routeren (moet eigenlijk minimaal 600Mbit routing kracht hebben).
Misschien als je je installatieboekje ff doorleest dat er dan met koeienletters staat: NA ACTIVERING VAN GLASVEZEL KUNT U GEEN GEBRUIK MEER MAKEN VAN INTERNET EN TELEFONIE VIA DE COAXmprkooij schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:26:
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje.
Bedraad? Zo ja, welk model router heb je. probeer eens een pc direct aan je glasmodem te hangen en deze speedtest te doen:mprkooij schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:26:
(speedtest.net en anderen halen de hoge snelheden niet van onze glasvezel)
http://speedtest.reggefiber.nl/beta/
Nou ik heb nu internet via de kabel, ik haal 290 M/bit download/upload
Maar ik krijg maar geen verbinding met mijn router.
Bij de instellingen krijg ik geen IP Adress door etc. het blijft allemaal leeg.
Mijn router: Sitecom N300 x2
Maar ik krijg maar geen verbinding met mijn router.
Bij de instellingen krijg ik geen IP Adress door etc. het blijft allemaal leeg.
Verwijderd
Daar zal vast een ander topic voor zijnmprkooij schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 16:39:
Nou ik heb nu internet via de kabel

Ik bedoel dat het nu is gelukt via de UTP kabel.. Ik heb glasvezel ja..Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 16:47:
[...]
Daar zal vast een ander topic voor zijn
Maar mijn router die herkent het niet ofzo?
Kijk eerst een of alles niet goed aangesloten zit:mprkooij schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 16:58:
[...]
Ik bedoel dat het nu is gelukt via de UTP kabel.. Ik heb glasvezel ja..
Maar mijn router die herkent het niet ofzo?
Glasvezelmodem - utp kabel - wan poort router - utp kabel - pc
Branden de juiste lampjes op het glasvezel modem (zie handleiding)
Heb je de utp kabel in de juiste poort van het glasvezel modem gedaan (zie handleiding)
Branden er lampjes op je router en met name bij de poorten waar je utp kabel aan zit?
Kun je je router wel benaderen via je pc?
Wifi is allemaal gelukt.
Maar nu wil ik mijn glasvezel modem gelijk aangesloten hebben op mijn pc. Dus gebruik ik daar het derde poortje voor van het glasvezel modem omdat de eerste wordt gebruikt voor mijn wifi kastje en mijn tweede voor de tv. Maar wanneer ik die UTP Kabel in het derde poortje doe, heb ik geen internet op mijn pc. Dat blijft gewoon een geel driehoekje? Dus kan ik uit het derde poortje geen internet halen ?
Maar nu wil ik mijn glasvezel modem gelijk aangesloten hebben op mijn pc. Dus gebruik ik daar het derde poortje voor van het glasvezel modem omdat de eerste wordt gebruikt voor mijn wifi kastje en mijn tweede voor de tv. Maar wanneer ik die UTP Kabel in het derde poortje doe, heb ik geen internet op mijn pc. Dat blijft gewoon een geel driehoekje? Dus kan ik uit het derde poortje geen internet halen ?
poort 3 en 4 zijn niet in gebruik. Dus dat gaat niet werken, als je op meerdere apparaten tegelijk internet wil zal poort 1 op het glasmodem naar je router moeten en vanuit daar naar je apparaten.mprkooij schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 18:11:
Wifi is allemaal gelukt.
Nou ik heb de Sitecom 300n X2 WL-341 en er staat
802.11b+g+n Wireless Standard Protocol
Wireless speeds up to 300 Mbps
802.3u 802.3i
Security: WEP 64 & 128 bits, WPA-TKIP, WPA-AES, WPA2, WPA-Radius
Compatible with Dynamic IP, Static IP, PPPoE and PPTP internet connections
Two internal antennas
Quality of Service (QoS)
Universal Plug & Play (uPnP)
Application Layer Gateway (ALG)
Maar ik zie nergens hoeveel snelheid ik haal als ik wired connectie maak.
Want dan haal ik via de sitecom 90 M/Bit !? Moet ik dan een nieuwe kopen?
En kan ik port 3 & 4 niet aanzetten of zo?
802.3u 802.3i
Two internal antennas
Quality of Service (QoS)
Nee. Nogmaals:glasvezel modem - utp - OF pc OF router voor meerdere devices.mprkooij schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 18:52:
Nou ik heb de Sitecom 300n X2 WL-341 en er staat
802.3u 802.3i
Two internal antennas
Quality of Service (QoS)
Daarnaast heb je geen aparte poort nodig voor WiFi. Daar heb je je router voor en daar sluit je ook je bedraadde apparatuur op aan.
Wired snelheid ligt altijd hoger dan WiFi.
Die heeft een 100mbit wan poort en lan poorten, sneller dan dat gaat dus sowieso niet werken met die router.mprkooij schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 18:52:
Nou ik heb de Sitecom 300n X2 WL-341
Ik denk dat ik morgen maar een nieuwe router moet gaan kopen
Max 60 Euro.
Is dit een goede? voor mijn 300Mbit abonnement
pricewatch: Sitecom Wireless Gigabit Router N300 X4 WLR-4000
Is dit een goede? voor mijn 300Mbit abonnement
Net weer een vastloper gehad van de entone. Caiway heldesk stelde voor om binnenkort maar even naar Naaldwijk te rijden om het kastje te laten testen.... Er werd ook gezegd dat bijna niemand vastlopers heeft, dus een verzoek voor iedereen: elke keer bij vastlopen de helpdesk bellen!
Ik heb als het goed is nog geen vastloper gehad, wat ik wel heb is dat wanneer ik overspring naar een ander kanaal dat hij 3 seconden freezed!? Hebben jullie dat ook?Sikkek schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 20:56:
Net weer een vastloper gehad van de entone. Caiway heldesk stelde voor om binnenkort maar even naar Naaldwijk te rijden om het kastje te laten testen.... Er werd ook gezegd dat bijna niemand vastlopers heeft, dus een verzoek voor iedereen: elke keer bij vastlopen de helpdesk bellen!
1 of 2x gehad dat het een paar seconden duurde maar dat was echt een zeldzaamheid hier.mprkooij schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 20:58:
[...]
Ik heb als het goed is nog geen vastloper gehad, wat ik wel heb is dat wanneer ik overspring naar een ander kanaal dat hij 3 seconden freezed!? Hebben jullie dat ook?
is dit trouwens een goede wifi router voor mijn 300mbit abonnement ?
Ja zou in principe goed moeten zijn. Zelf heb ik niet zo'n heel hoge dunk van Sitecom en zou ik liever voor een TP-Link TL-WDR4300 gaan.mprkooij schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 21:08:
is dit trouwens een goede wifi router voor mijn 300mbit abonnement ?
http://www.smallnetbuilde...charts/bar/76-total-simul
Kies er maar eentje die boven de 600Mbit uitkomt... Ben alleen bang dat je met 60 euro niet ver komt. Dat is namelijk de shit sitecom meuk categorie. Je kan het trouwens wel proberen, en als je met een goedkope router niet rond de 250Mbit haalt, kan je hem terug brengen. Je kan ook downgraden naar 150Mbit als je geen goeie maar dure router wilt kopen.
Kies er maar eentje die boven de 600Mbit uitkomt... Ben alleen bang dat je met 60 euro niet ver komt. Dat is namelijk de shit sitecom meuk categorie. Je kan het trouwens wel proberen, en als je met een goedkope router niet rond de 250Mbit haalt, kan je hem terug brengen. Je kan ook downgraden naar 150Mbit als je geen goeie maar dure router wilt kopen.
[ Voor 57% gewijzigd door Blisterin_Bull op 07-12-2012 23:12 ]
Ik zelf heb de tp-link 4300 en kan uit ervaring zeggen dat het een prima router is. Snel en redelijk tot goed bereik.Dejagan schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 21:12:
[...]
Ja zou in principe goed moeten zijn. Zelf heb ik niet zo'n heel hoge dunk van Sitecom en zou ik liever voor een TP-Link TL-WDR4300 gaan.
Het vastlopen is de laatste week bij mij 1 keer gebeurd maar dat freezen tussen het schakelen heb ik continu. Dacht eigenlijk dat men dat bedoelde met het traag reageren van de afstandbediening.mprkooij schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 20:58:
[...]
Ik heb als het goed is nog geen vastloper gehad, wat ik wel heb is dat wanneer ik overspring naar een ander kanaal dat hij 3 seconden freezed!? Hebben jullie dat ook?
Om eerlijk te zijn zij die superhoge WiFi snelheden sowieso een fabel als je afstanden te overbruggen hebt en meerdere devices hebt. Volgens mij kun je beter in een dualband router met betere antennes/bereik investeren. Overigens de reden waarom ik hier de Linksys/Cisco E4200 heb staan. Maar dan heb je het ook over routers van €100,- en meer.dedrogist schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 00:11:
[...]
Ik zelf heb de tp-link 4300 en kan uit ervaring zeggen dat het een prima router is. Snel en redelijk tot goed bereik.
Zelf hier trouwens een Cisco RV180w, was een tijd terug in de aanbieding voor 80 euro en voor die prijs echt een gigantisch koopje. Prima ding alleen kost ie nu wel 120 euro en heeft hij niet de extra dingen als dual-band en usb printserver e.d. Gelukkig mis ik daar niets aan.
Nog even voor de duidelijkheid:mprkooij schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 18:11:
Wifi is allemaal gelukt.
Enkel poort 1 en 2 zijn geactiveerd op het glasvezel modem. Poort 1 voor internet en poort 2 voor televisie (Entone).
Nadat je een pc of wat dan ook op poort 1 hebt aangesloten kan het een half uur duren voordat de pc een ip adres krijgt (verlooptijd release). Dat verklaard waarom je geen ip kreeg. Wachten dus!
Ik heb trouwens (speciaal omdat ik glasvezel kreeg) de Netgear N900 WNDR4500 aangeschaft. Heb lang getwijfeld tussen deze E4200 maar toch voor de Netgear gegaan. En tot nu toe bevalt het aardig
[ Voor 9% gewijzigd door lazbahadir op 08-12-2012 01:50 ]
Ik heb de Wndr4000 en de snelheden zijn super. 300/300 Abo.
Hoe is jullie oordeel over Asus routers? Man heeft er eentje op het oog: http://www.informatique.n...-rt-n66u-n900-router.html
Setup hier: 75mBit abbo, pc boven bedraad, laptop en foon beneden draadloos, en een tv, blu ray speler en media player die allemaal internet toegang willen.
Setup hier: 75mBit abbo, pc boven bedraad, laptop en foon beneden draadloos, en een tv, blu ray speler en media player die allemaal internet toegang willen.
In het snelheidoverzicht hier ergens boven gepost vielen mij de goede snelheden van de ASUS routers al op.Tia Dalma schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 15:13:
Hoe is jullie oordeel over Asus routers? Man heeft er eentje op het oog: http://www.informatique.n...-rt-n66u-n900-router.html
Meerdere antennes, dual band indien je issues met je draadloze telefoon hebt.
Lijkt me dus een goede keuze. Kijk nog wel even in pricewatch. Scheelt je geld!
[ Voor 10% gewijzigd door Ofthewell op 08-12-2012 16:55 ]
Volg dit topic nu al geruime tijd en heb de knoop maar doorgehakt: ik ga voor glas. Gaat alleen nog wel even duren, kreeg zojuist de bevestiging van Caiway met onderstaande tekst:
Ruim de tijd om de nodige kabeltjes te trekken dus...Hartelijk dank voor uw bestelling.
Door de grote vraag naar de nieuwe Alles-in-1 Glas pakketten, is de benodigde apparatuur tijdelijk helaas niet leverbaar. Hierdoor is de levertijd van de Alles-in-1 Glas pakketten langer dan de verwachte 4 tot 6 weken.
Dit geldt helaas ook voor uw bestelling. Uw installatiepakket wordt naar verwachting uiterlijk maart 2013 bij u afgeleverd. Uw abonnement laten wij pas ingaan vanaf het moment dat wij u uw Alles-in-1 Glas installatiepakket leveren.
Vanaf dat moment gaan wij uw bestelling verder verwerken en ontvangt u van ons een brief met daarin alle benodigde informatie.
You can't be late until you show up
Maart!! wtf , dat wordt nog wat wanneer de overige steden erbij komen
39
Viel dat te verwachten? Meen je dat nou?
Jezus, niet alleen vertraagd met 2 weken, maar met 4 maanden. Nee, dat gaat er bij mij niet in dat je niet kunt verwachten dat X-duizend mensen glasvezel nemen. Ze moeten toch ook wel minstens verwachten dat 30-40% van hun aanleggebied over zou gaan op glas, dus een tekort aan modems? Srsly?
Nu hoop ik dat mijn abonnement nog wel gewoon binnenkort ingaat, maar aangezien ik een 'lastige' overstap ben (telefoonnr behouden, internet via bbned over een kpn-lijn met nog-niet-afgelopen-abonnement, kpn telefonie en digitenne) hoop ik wel dat alles bij mij dus gewoon goed afloopt.
Ik zou het eerlijk waar schandalig vinden om 4 maanden te moeten wachten op iets dat de buurman nu al kan hebben.
Jezus, niet alleen vertraagd met 2 weken, maar met 4 maanden. Nee, dat gaat er bij mij niet in dat je niet kunt verwachten dat X-duizend mensen glasvezel nemen. Ze moeten toch ook wel minstens verwachten dat 30-40% van hun aanleggebied over zou gaan op glas, dus een tekort aan modems? Srsly?
Nu hoop ik dat mijn abonnement nog wel gewoon binnenkort ingaat, maar aangezien ik een 'lastige' overstap ben (telefoonnr behouden, internet via bbned over een kpn-lijn met nog-niet-afgelopen-abonnement, kpn telefonie en digitenne) hoop ik wel dat alles bij mij dus gewoon goed afloopt.
Ik zou het eerlijk waar schandalig vinden om 4 maanden te moeten wachten op iets dat de buurman nu al kan hebben.
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
Van de week heeft PostNL hier het pakket voor de buren afgeleverd. Dat had ik nooit moeten afstaan...
You can't be late until you show up
We gaan op jouw oordeel afHairball schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 16:48:
[...]
In het snelheidoverzicht hier ergens boven gepost vielen mij de goede snelheden van de ASUS routers al op.
Meerdere antennes, dual band indien je issues met je draadloze telefoon hebt.
Lijkt me dus een goede keuze. Kijk nog wel even in pricewatch. Scheelt je geld!
Vragen wij ons nog af: hoe zit het met de beveiliging, daar deze router geen interne firewall heeft maar het glasmodem ook niet bij ons weten. We willen toch wel erg graag voorkomen dat iets of iemand (via bv onze van buiten af te benaderen printer of mediaplayer) ons netwerk op kan komen...

Ik heb een vraagje: Weet iemand of het mogelijk is om op dat Entone tv kasje Uitzending gemist te kijken?
Nóg niet, zie eerdere posting van Hairball:mprkooij schreef op zondag 09 december 2012 @ 22:21:
Ik heb een vraagje: Weet iemand of het mogelijk is om op dat Entone tv kasje Uitzending gemist te kijken?
Ook mijn hart klopt vol verwachting (ook al is die ene ouwe-met-witte-baard al weer terug naar Spanje)Hairball schreef op donderdag 06 december 2012 @ 20:30:
Dat is het voordeel van een router, tenzij je iets specifiek open zet (of een programma dat doet) is er geen toegang van buitenaf. hackers e.d. daargelaten. Hij heeft verder ook nog de nodige firewall instellingen in het configuratie paneel. Dus maak je maar geen zorgen als je verder goede antivirus e.d. hebt.Tia Dalma schreef op zondag 09 december 2012 @ 22:12:
[...]
We gaan op jouw oordeel af![]()
: hij is besteld!
Vragen wij ons nog af: hoe zit het met de beveiliging, daar deze router geen interne firewall heeft maar het glasmodem ook niet bij ons weten. We willen toch wel erg graag voorkomen dat iets of iemand (via bv onze van buiten af te benaderen printer of mediaplayer) ons netwerk op kan komen...
Volgens de specs op de Asus site heeft de router gewoon firewall functionaliteit. SPI/DDOS protection, the works..... Daarnaast heeft de router standaard WLAN security. Zolang je apparaat goed geconfigureerd is ben je zo veilig als je maar veilig kan zijn.Tia Dalma schreef op zondag 09 december 2012 @ 22:12:
[...]
We gaan op jouw oordeel af![]()
: hij is besteld!
Als je hulp met de configuratie nodig hebt, laat het maar weten.
Ping is echt subliem. Net een aantal potjes gespeeld in de shooter Battlefield 3. Ik was in elke server degene met de laagste ping. De laagste boven mij had een ping van rond de 20-25. Ik had een ping van 5-8. Klasse!
Verwijderd
Ja en er zijn maar 5000 Entone PVR modellen.Fietsbel schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 21:46:
Maart!! wtf , dat wordt nog wat wanneer de overige steden erbij komen
Krijgen de andere klanten dan geen Entone PVR maar een Entone zonder harde schijf?
Weet iemand wanneer de update uitkomt (hoelaat) voor de Entone?
Ik hoorde dat ze ook het lange wachten met het zappen hadden gefixt?
Ik hoorde dat ze ook het lange wachten met het zappen hadden gefixt?
En hoe kom je aan die wijsheid?Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 05:20:
[...]
Ja en er zijn maar 5000 Entone PVR modellen.
Krijgen de andere klanten dan geen Entone PVR maar een Entone zonder harde schijf?