[CAIWAY] Glasvezel in Wateringse veld Den Haag

Pagina: 1 ... 12 ... 24 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-06 18:34
mprkooij schreef op maandag 10 december 2012 @ 11:50:
Weet iemand wanneer de update uitkomt (hoelaat) voor de Entone?

Ik hoorde dat ze ook het lange wachten met het zappen hadden gefixt?
Nope, mij vertelden ze de 10e. Eerst nog maar zien of datgebeurt. Overigens moet je wel volgens mij je Entone restarten om uberhaupt die update te krijgen (niet zeker)

Xbox Live: Ofthewell NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHBrouwer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-05-2022
Ik weet niet hoe dat bij jullie zit: op mijn DECT had ik onwijze storing ("vliegtuiglawaai") vanuit rechtstreeks het glasvezelmodem. Omdat het ook nog gekoppeld zat aan de KPN-koperdraad dacht ik dat het daaraan lag, niet dus. Een tijdje gerommeld met kabeltjes, totdat ik de oude DSL er tussen hing. Storing weg op de DECT - maar niet op een gewone telefoon... Heb ik het mis, of hoort uit de glasvezelmodem 1e aansluitingsgat gewoon ongestoorde telefonie te komen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:37
JHBrouwer schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:21:
Ik weet niet hoe dat bij jullie zit: op mijn DECT had ik onwijze storing ("vliegtuiglawaai") vanuit rechtstreeks het glasvezelmodem. Omdat het ook nog gekoppeld zat aan de KPN-koperdraad dacht ik dat het daaraan lag, niet dus. Een tijdje gerommeld met kabeltjes, totdat ik de oude DSL er tussen hing. Storing weg op de DECT - maar niet op een gewone telefoon... Heb ik het mis, of hoort uit de glasvezelmodem 1e aansluitingsgat gewoon ongestoorde telefonie te komen???
Dat heb ik vaag genoeg sinds vandaag ook, ik heb caiway gebeld om het te melden hopelijk lossen ze het snel op. Vaag genoeg deed hun nummer het wel helder, maar andere vaste en mobiele nummers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taffie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-10-2013
Ik heb afgelopen donderdag het pakket ontvangen ,de kabels aangelegd en aangesloten op het glasmodem de lichtjes branden groen ,nu wil ik gaan activeren maar kom ik niet op internet,zijn er misschien andere die hier ook last van hebben of doe ik iets vekeerd ???,caiway gebeld en die vond het ook vreemd ,ik word er over terug gebeld ...zeggen ze .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 12:24
Taffie schreef op maandag 10 december 2012 @ 21:30:
Ik heb afgelopen donderdag het pakket ontvangen ,de kabels aangelegd en aangesloten op het glasmodem de lichtjes branden groen ,nu wil ik gaan activeren maar kom ik niet op internet,zijn er misschien andere die hier ook last van hebben of doe ik iets vekeerd ???,caiway gebeld en die vond het ook vreemd ,ik word er over terug gebeld ...zeggen ze .
Heb je je PC direct op het modem aangesloten? Zo niet, doen. Je kan m daarna gewoon weer switchen voor je router/switch oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taffie
Ja de ethernet kabel rechtstreeks vanuit het modem op mijn iMac aangesloten ,ik had zaterdag ook nog gebeld toe werd mij verteld ca 1 uur wachten op verbinding maar na 2 uur nog niets ,ik weet echt niet wat ik fout doe .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:46
Taffie schreef op maandag 10 december 2012 @ 21:30:
Taffie wat mijn probleem was, is dat ik in dat witte kastje aan de muur geplaatst door die monteurs. Dat ik hem er niet goed in had geprikt! kijk even of hij er goed in zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taffie
Daar heb ik ook nog naar gekeken ,maar het zit precies zo als op de tekening....nu lees ik dit een paar pagina,s terug ,ik heb dus ook een iMac ,
Zo eindelijk vanavond, na 4 dagen tobben, geactiveerd. Het blijkt dat je niet kunt activeren met een Apple computer....Niet met een iMac of met een macbook. Pas toen we het probeerde met een Windows laptop rechtstreeks op het modem lukte het te activeren. Daarna nog tot 20:45 bezig geweest om alles goed werkend te krijgen maar wat we ook probeerde de iMac lukte niet.
De helpdesk medewerker die mij vanavond hielp verdient een ontzettend groot compliment omdat hij de enige was die vol heeft gehouden om mij te helpen.
Nadat ik de het modem aansloot op mijn Apple router had ik op mijn iMac ook internet. Het vreemde is dat als ik de iMac rechtstreeks aansluit ik geen internet heb. Maar ja hij gaat toch via de router. Raar dat ik vanochtend iemand van caiway aan de lijn heb en nergens vanaf weet over het Apple gebeuren ,morgen maar weer bellen dus

[ Voor 86% gewijzigd door Taffie op 10-12-2012 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@taffie ik heb afgelopen zondag glasvezel geactiveerd via m'n imac rechtstreeks verbonden met het glasvezel modem, geen enkel probleem ondervonden. Binnen 20 minuten alles draaiende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Taffie schreef op maandag 10 december 2012 @ 21:40:
Daar heb ik ook nog naar gekeken ,maar het zit precies zo als op de tekening....nu lees ik dit een paar pagina,s terug ,ik heb dus ook een iMac ,
Zo eindelijk vanavond, na 4 dagen tobben, geactiveerd. Het blijkt dat je niet kunt activeren met een Apple computer....Niet met een iMac of met een macbook. Pas toen we het probeerde met een Windows laptop rechtstreeks op het modem lukte het te activeren. Daarna nog tot 20:45 bezig geweest om alles goed werkend te krijgen maar wat we ook probeerde de iMac lukte niet.
De helpdesk medewerker die mij vanavond hielp verdient een ontzettend groot compliment omdat hij de enige was die vol heeft gehouden om mij te helpen.
Nadat ik de het modem aansloot op mijn Apple router had ik op mijn iMac ook internet. Het vreemde is dat als ik de iMac rechtstreeks aansluit ik geen internet heb. Maar ja hij gaat toch via de router. Raar dat ik vanochtend iemand van caiway aan de lijn heb en nergens vanaf weet over het Apple gebeuren ,morgen maar weer bellen dus
Ik geloof dat het er meer aan ligt dat hun activatiepagina Safari niet goed ondersteunt, bij mij had ik op een windows pc hetzelfde probleem. Als je verandert wat er aan het glasmodem aangesloten is kan het een half uur duren voor je "nieuwe" apparaat een i.p. krijgt.

Noot: Bij de activatie moet er een pc rechtstreeks op het modem, via een router activeren werkte niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Dejagan op 10-12-2012 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tia Dalma
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-06 08:52
Hairball schreef op zondag 09 december 2012 @ 23:56:
[...]

Volgens de specs op de Asus site heeft de router gewoon firewall functionaliteit. SPI/DDOS protection, the works..... Daarnaast heeft de router standaard WLAN security. Zolang je apparaat goed geconfigureerd is ben je zo veilig als je maar veilig kan zijn.

Als je hulp met de configuratie nodig hebt, laat het maar weten.
Dank! Vanavond of morgen aan de slag als ie binnenkomt.

Overigens een dringend verzoek aan iedereen die zijn huisarts of andere medische diensten via Gezondheidscentrum Lage Veld betrekt en nu belt via Caiway: http://gezondheidscentrum-lageveld.shg.nl/nieuws/ 8)7
Mijn klacht is al ingediend bij Caiway :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjonge, hier mag Caiway toch wel de hoogste prioriteit aangeven. Dit kan echt niet., zeker niet voor het dure 9 cent per minuut tarief wat Caiway rekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Tia Dalma schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 03:53:
[...]

Dank! Vanavond of morgen aan de slag als ie binnenkomt.

Overigens een dringend verzoek aan iedereen die zijn huisarts of andere medische diensten via Gezondheidscentrum Lage Veld betrekt en nu belt via Caiway: http://gezondheidscentrum-lageveld.shg.nl/nieuws/ 8)7
Mijn klacht is al ingediend bij Caiway :-(
Dit betreft een oudere en reeds al opgeloste storing.
Gezondheidscentrum Lage Veld is hiervan al op de hoogte en heeft de melding al van de website gehaald.

Thijs
Caiway Webcare Team

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tia Dalma
Hee, Caiway heeft ons gevonden! *zwaait*
Wel grappig dat ik meermaals toch echt geen verbinding kreeg gisteren, anders was ik er ook niet opgekomen namelijk... :+

EDIT: nog steeds niet! Geen geluid aan de andere kant van de lijn, geen toon dat ie overgaat, niet het standaard bandje ("bij spoed een 1 kiezen, anders blijven hangen"). Ligt dat dan echt aan mij? (En die vervelende hoge fluit in de achtergrond sinds we via Caiway bellen, ook?)

[ Voor 46% gewijzigd door Tia Dalma op 11-12-2012 11:39 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHBrouwer
@Tia: de fluittonen verdwenen bij mij door een DSL er tussen te plaatsen (die had ik nog van mijn ADSL verbinding), kennelijk filtert die alles behalve het telefoonsignaal weg.

Allen: waar ik nieuwsgierig naar ben is hoe (en of) ik op de Entone via de USB (aan de voorkant) iets (en in welk format) kan afspelen. Niet zo snel kunnen vinden, maar ja, ik ben een man en die lezen gebruiksaanwijzingen niet helemaal door. Dus wie weet stond het toch ergens...

[ Voor 44% gewijzigd door JHBrouwer op 11-12-2012 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazbahadir
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-07-2023
Ik meende ergens gelezen te hebben (in dit topic) dat de usb-poorten geblokkeerd waren ivm privacy redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is een DSL spitter niet de oplossing. Het hoort gewoon zo zonder fluittoon te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazbahadir
Ben het met 4320p mee eens. Het hoort gewoon goed te werken. In het begin had ik ook last van een fluittoon (die van laag naar hoog ging) maar inmiddels is het verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tia Dalma
Bellen dus, met Caiway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazbahadir
Jazeker, laat hun maar de oplossingen bedenken. Laat ze anders maar een monteur sturen (op hun kosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taffie
Even een update,ben vanochtend netjes terug gebeld door caiway,de utp kabel aangesloten op een Windows pc ..kwam bijna gelijk op de activeringspagina ...toen de stappen doorgelopen en voilà alles ok,toen de utp kabel op mijn iMac aangesloten en dan moet je ca een half uur wachten en das pas je iMac opstarten en zonder problemen deed alles het ,ik hoop dat andere ook wat aan deze info hebben .groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
Zucht... zojuist weer even met Caiway gebeld omdat het inmiddels de 11e is en ze verteld hadden dat de Interactieve diensten en multiscreen gisteren zouden werken. Niet dus.

Het schijnt tot nader order uitgesteld te zijn omdat e. e. a. niet naar behoren werkt.

Omdat er nu toch een Caiway'er zijn hoofd boven het grasveld heeft uitgestoken : Hoe is het toch mogelijk dat jullie adverteren met bepaalde diensten en deze gewoon niet voordat je iets in productie neemt werkend hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tia Dalma
We gaan gewoon afspreken dat alle beloofde en geadverteerde diensten het per datum x doen (bij voorkeur zo snel mogelijk, natuurlijk) en dat dán die drie maanden goedkoper nog weer ingaan. Hier heb ik niet voor getekend!

Dankje Hairball, voor het bellen steeds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, jullie wilden mij niet geloven. Nu maak je het zelf mee. Bij ons heft Caiway het al twee jaar beloofd en ons er voor laten betalen. Tot de dag van vandaag hebben we het nog niet op de glasvezel in Krimpen en Loenen.

MAAK DUS JE BORST MAAR NAT !!

Er is ook een gezellig forum van Caiway zelf als je inlogt in mijn Caiway.

Ook goed als je daar je stem laat horen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tia Dalma
Sorry 4320p, één flats op je ruit maakt nog geen zwerm meeuwen... De rest doet het prima nog steeds en het schijnt allemaal op te lossen te zijn. Dus ik ben nog niet overtuigd van je doemdenk-berichtgeving.
Sorry...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Ach ookal krijg ik nooit uitzending gemist, dan nog is het een gigantisch goede deal met 300/300 voor 70 euro per maand. Maar het is wel misleidend dat caiway met meerdere dingen adverteert die niet bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar gaat het mij om. Zeer misleidend!!

Kan je nagaan wat wij in Krimpen en Loenen moeten doorstaan.

We betalen veel meer als jullie voor de glasvezel en krijgen veel lagere snelheden en veel dingen die ons twee jaar geleden beloofd zijn, hebben we nog niet.

Ik ben oprecht blij voor jullie dat jullie die hoge snelheden hebben hoor. Dat willen wij hier ook graag in Krimpen en Loenen.

We zouden vandaag een brief krijgen van Caiway waarin alles uitgelegd wordt. Maar de post is al geweest en er zat geen brief van Caiway bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
Tia Dalma schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 15:51:
Sorry 4320p, één flats op je ruit maakt nog geen zwerm meeuwen... De rest doet het prima nog steeds en het schijnt allemaal op te lossen te zijn. Dus ik ben nog niet overtuigd van je doemdenk-berichtgeving.
Sorry...!
Helemaal mee eens. Die interactieve diensten gaan er echt wel komen.

overigens: èèn flats maakt geen zwerm meeuwen, maar wel een bijzonder goed mikkende :D :o

4320p: Maak er niet zo'n drama van. "doorstaan"??!!?? Het is maar iets onbelangrijks, hoor!

[ Voor 9% gewijzigd door Ofthewell op 11-12-2012 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 04:28

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Het had iets onbelangrijks geweest als ze losse pakketten aanboden ipv alleen maar Triple Play aan te bieden. Je betaalt voor iets dat je (en anderen dus al jaren) niet krijgt.
_Ik vind_ dat Caiway meer een voorbeeld had moeten nemen van Wisper(.nl). Die bieden ook zeer hoge snelheden aan via glas, plus dat je ALLEEN internet kan afnemen voor een lagere prijs. ^_^

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
Blisterin_Bull schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 18:33:
Het had iets onbelangrijks geweest als ze losse pakketten aanboden ipv alleen maar Triple Play aan te bieden. Je betaalt voor iets dat je (en anderen dus al jaren) niet krijgt.
_Ik vind_ dat Caiway meer een voorbeeld had moeten nemen van Wisper(.nl). Die bieden ook zeer hoge snelheden aan via glas, plus dat je ALLEEN internet kan afnemen voor een lagere prijs. ^_^
Het is zeker niet goed, maar we moeten er ook niet meer van maken dan dat het is. Het is niet het einde van de wereld. Zoals ik al eerder gezegd heb geef ik Caiway tot het eind van het jaar de tijd en dan bezin ik me over welke actie daarop kunnen volgen. Als Caiway slim is zorgen ze dat ze mensen uit zichzelf tegemoet komen.

Maar laten we vooral niet doen alsof de wereld vergaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 11:39
Taffie schreef op maandag 10 december 2012 @ 21:36:
Ja de ethernet kabel rechtstreeks vanuit het modem op mijn iMac aangesloten ,ik had zaterdag ook nog gebeld toe werd mij verteld ca 1 uur wachten op verbinding maar na 2 uur nog niets ,ik weet echt niet wat ik fout doe .
Vreemd dat de helpdesk het niet weet. Ik zat bij de eerste 30 testers en heb ook een iMac. Je kunt met Apple computer niet registeren. Ik heb een windows laptop gebruikt en toen lukte het wel. Daarna had ik wederom geen internet toen ik mijn IMac weer aansloot totdat ik hem op mijn apple router aansloot, toen had ik direct verbinding en het werkt nu nog steeds vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ewf2003 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:59:
[...]

Vreemd dat de helpdesk het niet weet. Ik zat bij de eerste 30 testers en heb ook een iMac. Je kunt met Apple computer niet registeren. Ik heb een windows laptop gebruikt en toen lukte het wel. Daarna had ik wederom geen internet toen ik mijn IMac weer aansloot totdat ik hem op mijn apple router aansloot, toen had ik direct verbinding en het werkt nu nog steeds vlekkeloos.
Bovenstaande klopt in mijn geval niet, ik heb zondag met mijn imac geregistreerd, gewoon met safari. Was binnen 20 minuten gepiept. Rechstreeks verbonden met de glasvezelmodem zonder wachttijd, het kon direct na het aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat er zoveel negatieve reacties komen. Ik ben al jaren klant van Caiway en heb nog nooit storingen van enige betekenis gehad. Ja, natuurlijk kan het gebeuren dat internet er een keer uit ligt, maar in 9 van 10 gevallen los je dit simpel op door het modem te resetten. Met mijn telefoonverbinding heb ik nog nooit problemen gehad. Met tv ook niet trouwens.

Nu met glas komen een aantal probleempjes om de hoek kijken. Zo wil bij mij de internetsnelheid niet boven de 180 komen. Het blijkt dat dit probleem geheel aan mezelf is te wijten. Bij mij in de muur zit nog cat5 kabel. Dit weekend ga ik het vervangen voor cat6. Daarmee is al 1 horde genomen.

Verder heb ik last van een steeds vastlopende Entone. Vanmiddag gebeld met Caiway en een bijzonder vriendelijke en behulpzame medewerker heeft het een en ander nagekeken. Sterker nog, na enige tijd in de wacht gehangen te hebben kwam de medewerker met de suggestie of hij me later terug mocht bellen omdat het langer duurt dan verwacht. Inderdaad werd ik later terug gebeld en de oorzaak lijkt te zitten in de gebruikte software. Dat is niet iets waar ze meteen een oplossing voor hebben, maar ze gaan er wel mee aan de slag. Overigens vertelde hij me dat er al meer meldingen hiervan zijn binnen gekomen.

Dus geef ze gewoon het voordeel van de twijfel en geef ze tijd om deze zaken aan te kunnen pakken. De interactieve diensten komen vanzelf wel. Natuurlijk krijg je nu niet geleverd wat beloofd is, maar in mijn geval betaal ik voor glas (300/300 abonnement) per maand minder dan dat ik voor de kabel betaalde. Als het na een paar maanden nog niet is opgelost heb je misschien een punt en reden om te klagen :-)

Enne... @4320p, ik bel met 1200. Dat is volgens mij gratis voor caiway klanten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ja de glasvezel doehetzelfpakketten zijn op, dus alle nieuwe klanten moeten nu wachten tot minimaal februari 2013?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:53
Ja 4320p...

Drama is het niet ?

Zelfs Apple, Nintendo, Samsung hebben wel eens leveringsproblemen. Kan dus de beste overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is nog zachtjes uitgedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zouden vandaag een brief krijgen van Caiway over aanpassing van de tarieven. Dit is ons door Caiway nadrukkelijk beloofd.

Maar ik heb vandaag geen brief ontvangen.

Wie snapt het nog ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 20:59
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:39:
We zouden vandaag een brief krijgen van Caiway over aanpassing van de tarieven. Dit is ons door Caiway nadrukkelijk beloofd.

Maar ik heb vandaag geen brief ontvangen.

Wie snapt het nog ?
Post nl die er een potje van maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazbahadir
Inderdaad, vergeet niet dat het kerstperiode is en PostNL al een achterstand met post had.

Nog een drama erbij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHBrouwer
lazbahadir schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:56:
Ik meende ergens gelezen te hebben (in dit topic) dat de usb-poorten geblokkeerd waren ivm privacy redenen.
Copyright redenen lees ik inderdaad. Klinkt mij wat wonderlijk in de oren, is Caiway aansprakelijk voor wat ik op de door hen beschikbaar gestelde Entone afspeel? Lijkt me raar. Ik zou graag de functionaliteit van de usb-poorten gebruiken om mijn mediaspeler (geen HD) overbodig te maken. Ik denk dat ik het "mijn Caiway" forum maar eens ga benutten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 12:24
En? Zijn er al VOD dingen bij iemand op de entone binnengekomen? Zie hier nog niks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
tobitronics schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:00:
En? Zijn er al VOD dingen bij iemand op de entone binnengekomen? Zie hier nog niks....
Nee, klein stukje terug staat mijn verslag over mijn contact met caiway hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus er is nog geen VOD en ook geen uitzending gemist op de Entone?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2012 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazbahadir
JHBrouwer schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:58:
[...]

Copyright redenen lees ik inderdaad.
Bedoelde idd copyright.. Weet niet hoe ik op privacy kom. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Ik denk dat gedoeld werd op het opnemen op een externe harddisk of usb stick. Gek genoeg heeft zowel de Entone als het glasmodem veel opties die niet worden benut vooralsnog.

• Ofthewell
Dejagan schreef op woensdag 12 december 2012 @ 21:58:
Ik denk dat gedoeld werd op het opnemen op een externe harddisk of usb stick. Gek genoeg heeft zowel de Entone als het glasmodem veel opties die niet worden benut vooralsnog.
Wat ik van de monteur die toen bij ons geweest is heb begrepen heeft het niet zoveel met copyright maar met compatibiliteit te maken. Niet alle usb 2.0 en de meeste usb 3.0 drives werken. Op het moment dat je in die situatie de ports vrijgeeft vraag je om een servicecentre overload. De monteur vertelde me toen dan ze daar wel met de leverancier over aan het bakkeleien waren.

• Dejagan
Nou zijn de menu-icoontjes veranderd van groen naar blauw! Schande!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus je bent echt een natuurmens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
Dejagan schreef op donderdag 13 december 2012 @ 22:09:
Nou zijn de menu-icoontjes veranderd van groen naar blauw! Schande!
Nou ben ik het zat! Schadeclaim!!! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Multiscreen is in appstore verschenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedrogist
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:50
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:00:
Multiscreen is in appstore verschenen!
In welke appstore. Kan in de playstore niets vind iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wel in de Apple store:
ipad https://itunes.apple.com/...creen-tv/id568356304?mt=8
iphone: https://itunes.apple.com/...r-iphone/id568365997?mt=8

[ Voor 33% gewijzigd door Fietsbel op 14-12-2012 16:15 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand met welk userid je moet inloggen in de Multiscreen app ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 18:31:
Weet iemand met welk userid je moet inloggen in de Multiscreen app ?
Die kun je vinden in MIJNCAIWAY bij het televisie tabje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:53
Werkt goed, thx Hairball.

Nu hopen dat we in de toekomst alle zenders kunnen kijken daarop, maar dit is al leuk speelgoed zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
ActualFantasy schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 20:05:
Werkt goed, thx Hairball.

Nu hopen dat we in de toekomst alle zenders kunnen kijken daarop, maar dit is al leuk speelgoed zo.
Nu nog een Android app en de pc variant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de site is ook de handleiding verschenen : http://www.ikgavoorglas.n...ltiscreen%20TV%20V0.2.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de beeldkwaliteit van Multiscreen ook HD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 13:53:
nee 240p we meet again |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet? Zo'n Retina display kan dat toch weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Multiscreen doet het best goed, jammer dat er maar 7 zenders te zien zijn en dan ook nog de minst interessante (vind ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle771
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 20:54
Moet je wel minstens iOS 6.0 hebben. Ik heb iPad 1. Dus helaas niet voor mij. Alleen op mijn iPhone 4 kan ik het installeren, maar daar is het scherm te klein voor. Voorheen had ik Ziggo en kon ik wel op mijn iPad bekijken. Ik hoop dat er nog update komt die wel op iOS 5 kan draaien (al vermoed ik van niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar jullie hebben het in ieder geval wel. Wij kunnen er naar fluiten in Krimpen en Loenen, ondanks dat we veel meer betalen dan jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle771
Verwijderd schreef op zondag 16 december 2012 @ 08:45:
Maar jullie hebben het in ieder geval wel. Wij kunnen er naar fluiten in Krimpen en Loenen, ondanks dat we veel meer betalen dan jullie.
Ik begrijp niet dat jullie meer betalen. Het is toch een en dezelfde aanbieder? Dezelfde website waar je pakket kunt bestellen. Dat is toch hetzelfde prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:55
Eagle771 schreef op zondag 16 december 2012 @ 12:19:
[...]

Ik begrijp niet dat jullie meer betalen. Het is toch een en dezelfde aanbieder? Dezelfde website waar je pakket kunt bestellen. Dat is toch hetzelfde prijs?
http://www.caiwayglasveze...rimpen/hoofdmenu/internet

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle771
En gaat dit ook op voor glas-abbo? Of gaan ze dan wel dezelfde prijzen hanteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
oke.Weet iemand of er een hoge verdeelfactor op het internet zit per wijk?

Ik heb een 300/300 abbo. En ik haal al 2 dagen maar 90 binnen, en voorheen gewoon 290.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
mprkooij schreef op zondag 16 december 2012 @ 14:03:

Ik heb een 300/300 abbo. En ik haal al 2 dagen maar 90 binnen, en voorheen gewoon 290.
Zou er niet mogen zijn. Waar doe je de test of meting vandaan en naartoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle771
Eagle771 schreef op zondag 16 december 2012 @ 13:30:
En gaat dit ook op voor glas-abbo? Of gaan ze dan wel dezelfde prijzen hanteren?
Ik heb niet goed gelezen. Het betreft nl glas-abbo. Vind het glasnetwerk onwaardig. Die snelheden haal je ook bij normale netwerk. |:(
Er moet iets anders aan de hand zijn dan bij Caiway. Ik denk dat Caiway ook in Krimpen dezelfde snelheden willen leveren, maar dat derde partij dwarsligt. Iets anders kan ik niet verzinnen. Glasvezelnetwerk is nl van meerdere partijen afhankelijk. Hoe kun je anders de absurde prijsverschillen verklaren?

[ Voor 31% gewijzigd door Eagle771 op 16-12-2012 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
mprkooij schreef op zondag 16 december 2012 @ 14:03:

Ik heb ook al een tijdje te lage snelheden, 190 ipv 285, heb vanmorgen een mailtje gestuurd naar de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
ewf2003 schreef op zondag 16 december 2012 @ 17:20:
[...]

Ik heb ook al een tijdje te lage snelheden, 190 ipv 285, heb vanmorgen een mailtje gestuurd naar de helpdesk.
Ik heb net ook even getest en ik haal nog gewoon de 285/285 die ik altijd haalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:51

krvabo

MATERIALISE!

ewf2003 schreef op zondag 16 december 2012 @ 17:20:
[...]

Dan zul je nog even moeten wachten op antwoord.

22-11 Had ik een email gestuurd via het contactformulier op ikgavoorglas.nl over 'is poort 25 dicht'.
Op 11-12 kreeg ik antwoord dat het niet zo was, en dat er geen poorten zijn gesloten.

Dus echt snel reageren op e-mail doen ze niet. :P

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Nou ben ik net lekker aan het online gamen,

knalt mijn internet eruit via de UTP Kabel. En heb al een tijdje geen internet meer!

Wat is dit nou!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miljoeneninvestering glasvezelnet Den Haag

De rest van Den Haag krijgt nu ook glasvezel las ik .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 13:53:
De beeldkwaliteit op mijn iPad 3 is uitstekend, of het echt HD is durf ik niet te zeggen maar het ziet er zeker zo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi toch. Hoop wel dat je snel je volledige pakket kan zien erop want zeven zenders is wel erg karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 12:01:
Mooi toch. Hoop wel dat je snel je volledige pakket kan zien erop want zeven zenders is wel erg karig.
Dat is waar, maar het zal wel een rechten kwestie zijn want we hebben nu wel de RTL zenders maar niet de zenders van SBS. Bij het kabelsignaal wordt gratis het DVB-T signaal meegezonden en daar heb ik 22 zenders en dat is een redelijk aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friemel
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 21:32

Friemel

Lekker bezig

Vorig jaar december is een poging gedaan om de glasvezel naar binnen te blazen, helaas lukte dat niet. Sindsdien hoorde ik niets meer van CIF. Alle mails en telefoontjes brachten hooguit toezeggingen.
Nu een jaar later (!) lijkt er nog steeds geen schot in de zaak te zitten, terwijl heel de wijk aangesloten is.

Ik heb zojuist alle 48 pagina's gelezen. B)

Mijn hemel, wat een verhalen allemaal. Misschien moet ik er maar stoppen met bellen en mailen, want nu heb ik een goedwerkende adsl en kabelverbinding met een zeer goede Humax recorder. Het ziet er naar uit dat ik er weinig mee opschiet met die nieuwe pvr.

Zijn hier nog meer wijkbewoners die nog steeds geen glasvezelaansluiting in hun woning hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja, een collega van mij die in het Wateringse Veld woont heeft ook nog geen vezel binnen bij hem thuis. Zelfde verhaal als jij...

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wordt er dan geen reden opgegeven waarom je nog geen glasvezelaansluiting hebt?
Woon je in een appartementencomplex ? Dan komt het soms voor dat ze niet verder kunnen omdat mensen onder je weigeren mee te werken aan de aanleg. Dan kunnen de huishoudens erboven het schudden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friemel
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 21:32

Friemel

Lekker bezig

Het gaat om een gewoon rijtjeshuis, de woning is al voorbereid op glasvezel.

Er wordt geen reden gegeven, omdat mijn verhaal alleen maar wordt aangehoord, waarna ze vervolgens niets meer van zich te laten horen. Elke keer moet ik hetzelfde verhaal weer oplepelen dat er dus een verstopping in de pijp zit. De reacties en opmerkingen zijn soms echt zo stompzinnig. :z

CIF heeft z'n biezen gepakt en is niet te bereiken, VolkerWessels snapt het allemaal niet, ReggeFiber doet het niet in WV, Koning&Hartman geeft het door aan CIF, Caiway noteert het elke verhaal telkens weer.

Om z'n zachts gezegd, ben ik het eigenlijk wel een beetje zat en als er niet snel wat gebeurt, mag Caiway die vezel duwen waar de zon niet schijnt. 7(8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Friemel op 17-12-2012 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
Friemel schreef op maandag 17 december 2012 @ 20:13:
Er wordt geen reden gegeven, omdat mijn verhaal alleen maar wordt aangehoord, waarna ze vervolgens niets meer van zich te laten horen. Elke keer moet ik hetzelfde verhaal weer oplepelen dat er dus een verstopping in de pijp zit. De reacties en opmerkingen zijn soms echt zo stompzinnig. :z

CIF heeft z'n biezen gepakt en is niet te bereiken, VolkerWessels snapt het allemaal niet, ReggeFiber doet het niet in WV, Koning&Hartman geeft het door aan CIF, Caiway noteert het elke verhaal telkens weer.

Om z'n zachts gezegd, ben ik het eigenlijk wel een beetje zat en als er niet snel wat gebeurt, mag Caiway die vezel duwen waar de zon niet schijnt. 7(8)7
Aangetekende brief en in gebreke stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JHBrouwer schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:21:
Ik heb dezelfde vliegtuiglawaai op mijn DECT vanuit rechtstreeks het modem. Na een reset (van het modem) gaat het beter maar na een paar gesprekken komt terug.
Ik heb met twee verschillende DECT geprobeerd en ook met een ADSL splitter maar :/

Wat zegt (of doet) Caiway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:26:
[...]

Ik heb dezelfde vliegtuiglawaai op mijn DECT vanuit rechtstreeks het modem. Na een reset (van het modem) gaat het beter maar na een paar gesprekken komt terug.
Ik heb met twee verschillende DECT geprobeerd en ook met een ADSL splitter maar :/

Wat zegt (of doet) Caiway?
Ik heb het ook gehad en er over gebeld, toen hebben ze het opgelost en nu doet mijn telefonie het perfect. Saillant detail: toen ik 1200 (caiway servicedesk via caiway telefonie) belde was het geluid wel perfect al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Friemel schreef op maandag 17 december 2012 @ 20:13:
Het gaat om een gewoon rijtjeshuis, de woning is al voorbereid op glasvezel.

Jongens, zo 'n verstopping moet toch op te lossen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Door de grote vraag naar de nieuwe Alles-in-1 Glas pakketten, is de benodigde apparatuur tijdelijk helaas niet leverbaar. Hierdoor is de levertijd van de Alles-in-1 Glas pakketten langer dan de verwachte 4 tot 6 weken. De installatiepakketten zijn naar verwachting per februari 2013 weer voorradig. Uiteraard kunt u uw Alles-in-1 Glas pakket wel alvast bestellen.
Dusssss.

Met andere woorden, begin november besteld bij de Caiway-verkopers die langskwamen met levertijd 'zo snel mogelijk', de dag erna via de telefoon te horen gekregen '4 tot 6 weken', en dan nu zulke geintjes. Schijt-Caiway.

Dan denk je ook eens het nieuwe jaar mooi te kunnen beginnen tegen gereduceerd tarief en snel internet. Als er fatsoenlijk internet geweest was hier (Oudenbosch) dan had ik per direct mijn bestelling geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je dan geen fatsoenlijk internet in Oudenbosch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Nee, of je moet blij worden van een 20mbit ADSL lijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

/maximaal/ 20Mbit ;)
Ik woon 2km van de centrale en 3 jaar geleden haalde ik nog maar 12Mbit. Als ik nu een postcode check doe bij de adsl providers -krijg ik op KPN na- bij allemaal een max. 8Mbit abbo resultaat.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar jullie kunnen toch internet op de kabel krijgen van Caiway? Dat is toch ook sneller als ADSL ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Volgens mij kun je geen internetabo meer aanvragen via de kabel als er al glas ligt, maar dat weet ik niet zeker.
Echter is dat natuurlijk dan nog geen keuze.. je glasabo-aanvraag annuleren bij hetzelfde bedrijf als waar je dan een kabel-abo aanvraagt...

In ieder geval vind ik het echt ongelovelijk kansloos van Caiway, ik ga er van de week maar eens een belletje aan wagen om te vragen hoe het zit met mijn aanvraag. Voor nieuwe aanvragen zou ik het nog kunnen begrijpen, maar ik heb 12 november mijn abo aangevraagd en die is 14 november geconfirmeerd. Ik hoop dus dat voor die abonnementen er nog genoeg materiaal is, maar ik vrees het ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zullen echt nog wel wat pakketten liggen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tia Dalma
Dejagan schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 00:24:
[...]

Ik heb het ook gehad en er over gebeld, toen hebben ze het opgelost en nu doet mijn telefonie het perfect. Saillant detail: toen ik 1200 (caiway servicedesk via caiway telefonie) belde was het geluid wel perfect al...
Hier precies hetzelfde, hang nu met ze aan de lijn. Gewoon niet kunnen bellen met schoonouders, gevoel alsof ik midden op de runway van Schiphol stond... Erg benieuwd naar de oplossingsrichtingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tia Dalma
Nou, die zijn er dus niet. Zelfs nog gewezen op dit topic. Ik moest het maar even uitproberen met een ander toestel aan het modem. Prima, maar aangezien het zou moeten werken op mijn DECT wil ik wel een echte oplossing...
@Dejagan hoe is het nu precies bij jou opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Tia Dalma schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:42:
Nou, die zijn er dus niet. Zelfs nog gewezen op dit topic. Ik moest het maar even uitproberen met een ander toestel aan het modem. Prima, maar aangezien het zou moeten werken op mijn DECT wil ik wel een echte oplossing...
@Dejagan hoe is het nu precies bij jou opgelost?
Nou ik had dus gebeld naar ze en toen hebben ze het onderzocht en opgelost.... Het probleem lag duidelijk aan hun kant omdat de servicedesk wel perfect te verstaan was maar "externe" nummers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tia Dalma
Tnx. Kan ik me bij iemand specifiek daar melden? Want ik kom dus, met exact dezelfde problemen, gewoon niet eens verder. Ook hier prima geluid bij 1200 maar bagger en drie keer me moeten láten terugbellen zelfs door schoonouders (zelf bellen leverde al bij nummer kiezen een enorme fluittoon en ruis op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren alles geinstalleerd en moet zeggen dat ik echt enthousiast ben. Het internet is echt zoveel sneller dan ik gewend ben. Ik heb het 75 mb paket afgenomen. Al haal ik met de verschillende test slechts 65 mb, toch ervaar ik het internet als erg snel. Dit is overigens wel met wifi. Trailers worden zeer snel geladen etc..

Daarnaast vind ik de beelden van alle HD zenders echt super mooi ten opzichte van mijn normale digitale ontvanger en vind ik de functie van pauzeren en opnemen echt super werken. Zelfs terwijl de entone op stand-by staat wordt het programma opgenomen dat geprogrammeerd is. Video on demand werkt inderdaad nog niet, maar dat is niet wat ik mis.

Telefonie is overigens een stuk helderder dan dat ik gewend ben met mijn eerdere online aansluiting.

Ik werd overigens diverse keren netjes geinformeerd dat het pakket later geleverd werd dan normaal.

Ik ben dus erg tevreden over alles! Ik woon overigens in Wateringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Tia Dalma schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:59:
Tnx. Kan ik me bij iemand specifiek daar melden? Want ik kom dus, met exact dezelfde problemen, gewoon niet eens verder. Ook hier prima geluid bij 1200 maar bagger en drie keer me moeten láten terugbellen zelfs door schoonouders (zelf bellen leverde al bij nummer kiezen een enorme fluittoon en ruis op).
Ik heb geen idee wie me geholpen heeft meer, maar laat je dus inderdaad niet afschepen want het probleem ligt wel degelijk aan hun kant.
Pagina: 1 ... 12 ... 24 Laatste