30mb/sec met 20 draadjes.
Ik kreeg geen foutmeldingen er was gewoon geen internetverbinding. Ik heb twee computers onafhankelijk van elkaar geprobeerd. Zodra ik ze rechtstreeks op het modem aansloot kregen ze hetzelfde vreemde ipadres. Nu het via de Apple Router loopt werkt het prima. Ik vermoed dat er iets niet goed gaat bij Caiway of in het modem zelf maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet.Spais schreef op zondag 11 november 2012 @ 01:12:
[...]
Nu is het de vraag of het aan CaiWay ligt of omdat Apple speelgoed niet meewerkt? (Beide wantrouw ik). Wat voor foutmeldingen oid kreeg je? Misschien voor anderen met Apple spullen goed om te weten als straks de hele meute over gaat.
Maar het werkt nu en ik geniet van de 28 MB downloadsnelheid.
Zo, bij mij werkt het inmiddels ook. Afgelopen vrijdag alles aangesloten.
Ik heb mijn coax kabel uit de leiding gehaald, en er twee UTP doorheengetrokken, wandcontactdoos op de muur gemaakt. Poortje 2 van de WCD op poort twee van het glasmodem, en die naar mijn Entone. Werkt perfect.
In de meterkast een Asus RT-N56U Wireless router op poort 1 aangegesloten, en kabel door de leiding naar een gigabit switch in de woonkamer. Daar mijn pc, mijn popcorn hour, mijn marantz en mijn wii op aangesloten. Werkt perfect, maximale download op al die apparaten.
Vanaf de Asus ook een kabel naar de bovenverdieping, waar mijn NAS staat.
Alles werkt perfect. Het was een hele klus, maar het zit nu wel perfect allemaal.
Down/UP is 144/146 van de 150, dus vind ik goed. Twijfel nu al of ik toch niet naar de 300 moet gaan, al is het maar om het te zien
De Asus is ook accesspoint en is in hele huis goed te ontvangen.
Orlandostraat, wateringse veld.
Moet er ook even bij zeggen dat ik de helpdesk even gebeld heb van Caiway ivm storing op mijn gewone kabelsignaal nadat ik alles had omgezet. Ik kreeg een zeer enthousiaste medewerker aan de lijn die zelf ook uit wateringese veld kwam. Uitstekend geholpen, hij nam de tijd, en nog wat ervaringen uitgewisseld en zo.
Netjes gedaan van CAIWAY.
Ik heb mijn coax kabel uit de leiding gehaald, en er twee UTP doorheengetrokken, wandcontactdoos op de muur gemaakt. Poortje 2 van de WCD op poort twee van het glasmodem, en die naar mijn Entone. Werkt perfect.
In de meterkast een Asus RT-N56U Wireless router op poort 1 aangegesloten, en kabel door de leiding naar een gigabit switch in de woonkamer. Daar mijn pc, mijn popcorn hour, mijn marantz en mijn wii op aangesloten. Werkt perfect, maximale download op al die apparaten.
Vanaf de Asus ook een kabel naar de bovenverdieping, waar mijn NAS staat.
Alles werkt perfect. Het was een hele klus, maar het zit nu wel perfect allemaal.
Down/UP is 144/146 van de 150, dus vind ik goed. Twijfel nu al of ik toch niet naar de 300 moet gaan, al is het maar om het te zien
De Asus is ook accesspoint en is in hele huis goed te ontvangen.
Orlandostraat, wateringse veld.
Moet er ook even bij zeggen dat ik de helpdesk even gebeld heb van Caiway ivm storing op mijn gewone kabelsignaal nadat ik alles had omgezet. Ik kreeg een zeer enthousiaste medewerker aan de lijn die zelf ook uit wateringese veld kwam. Uitstekend geholpen, hij nam de tijd, en nog wat ervaringen uitgewisseld en zo.
Netjes gedaan van CAIWAY.
We zitten nu aan het einde van het weekend aan na de eerste opwinding heb ik toch even pas op de plaats gemaakt en even een evaluatie voor mezelf gedaan.
Er zijn een aantal dingen waar ik blij mee ben:
1. Het feit DAT ik glasvezel heb
2. Het feit dat mijn Internet een stuk sneller is.
Er zijn daarentegen toch een aantal dingen die ik toch niet zo prettig vindt:
1. Het feit dat e.e.a. verkocht wordt als een volledig product, terwijl een deel gewoon niet werkt
2. Het feit dat we testers zijn, terwijl we nog die status hebben, nog dat dit gecommuniceerd is.
3. Dat we als testers geen directe ingang hebben bij Caiway
4. Dat we geen enkele status update krijgen over de zaken die niet werken.
5. Het feit dat CAIWAY geen enkele registratie doet van verstoringen dmv een tool (algemeen issue, maar nu juist noodzakelijk).
6. De dingen die niet werken (bij mij):
Dit alles zou niet zo'n ramp zijn als CAIWAY niet een reactieve houding zou hanteren. Hiermee bedoel ik dat WIJ uit onzelf moeten bellen en dingen aandragen terwijl dit in deze fase van dit project toch echt de verantwoordelijkheid van CAIWAY is. OF we zijn volledige klanten en dan komt CAIWAY haar verplichtingen niet na OF we zijn testers en dan zul je de testers actief moeten betrekken bij dit project. Beide gebeurt niet en daar val ik over. Dit gevoel wordt versterkt door het geaccepteerde aanbod wat ik richting CAIWAY verleden week heb gedaan. Ik heb mijzelf aangeboden om formeel tester te zijn. Daar is overleg over geweest en de projectleider zou mij verleden week terugbellen. ook dit is niet gedaan.
Deze week wacht ik rustig af tot CAIWAY zelf contact opneemt en of de diensten zoals beloofd gaan werken. Als dit niet het geval is ga ik eind van de week maar eens aan de bel trekken. Hopelijk hoeft dit niet, want het enige wat ik wil is dat iedereen dezelfde, stabiele en goede diensten heeft.
1. Het feit dat e.e.a. verkocht wordt als een volledig product, terwijl een deel gewoon niet werkt
2. Het feit dat we testers zijn, terwijl we nog die status hebben, nog dat dit gecommuniceerd is.
5. Het feit dat CAIWAY geen enkele registratie doet van verstoringen dmv een tool (algemeen issue, maar nu juist noodzakelijk).
- a. De LIST knop op de afstandbediening die niet meer functioneert
- b. de FAV knop van de afstandbediening die het opeens niet meer doet.
- c. Video on Demand wat er gewoon NIET is (terwijl dat wel in het pakket behoort te zitten)
- d. Widgets die er niet zijn (terwijl die er wel zouden moeten zijn)
- e. De aftstandbediening die gewoon extreem beroerd is (reageert slecht etc)
- f. De mindere beeldkwaliteit t.o.v. direct aansluiten van coax op de tv
- g. Het feit dat ik geen 300mb/300mb hebt, maar 285mb/285mb (let op: is nog steeds razendsnel, maar NIET waar ik voor betaal)
- h. Multiscreen op zowel Android (geen tool) als de pc (geen plugin) werkt niet, terwijl dit wel geadverteerd wordt.
Dit alles zou niet zo'n ramp zijn als CAIWAY niet een reactieve houding zou hanteren. Hiermee bedoel ik dat WIJ uit onzelf moeten bellen en dingen aandragen terwijl dit in deze fase van dit project toch echt de verantwoordelijkheid van CAIWAY is. OF we zijn volledige klanten en dan komt CAIWAY haar verplichtingen niet na OF we zijn testers en dan zul je de testers actief moeten betrekken bij dit project. Beide gebeurt niet en daar val ik over. Dit gevoel wordt versterkt door het geaccepteerde aanbod wat ik richting CAIWAY verleden week heb gedaan. Ik heb mijzelf aangeboden om formeel tester te zijn. Daar is overleg over geweest en de projectleider zou mij verleden week terugbellen. ook dit is niet gedaan.
Deze week wacht ik rustig af tot CAIWAY zelf contact opneemt en of de diensten zoals beloofd gaan werken. Als dit niet het geval is ga ik eind van de week maar eens aan de bel trekken. Hopelijk hoeft dit niet, want het enige wat ik wil is dat iedereen dezelfde, stabiele en goede diensten heeft.
Xbox Live: Ofthewell NL
Dat is toch wel een behoorlijke lijst van dingen die er niet zijn of niet werken, hoe gaat caiway dat doen qua abonnementskosten. Het is nogal apart dat ze jullie gewoon gekozen hebben als proefkonijnen, dat is niet van tevoren duidelijk gevraagd o.i.d.? En is er al iets van hun kant hoe ze de abbonnementskosten willen gaan doen met de mensen die nu al opgeleverde glasvezel hebben maar dus niet waar mee geadverteerd wordt?Hairball schreef op zondag 11 november 2012 @ 22:06:
- c. Video on Demand wat er gewoon NIET is (terwijl dat wel in het pakket behoort te zitten)
- g. Het feit dat ik geen 300mb/300mb hebt, maar 285mb/285mb (let op: is nog steeds razendsnel, maar NIET waar ik voor betaal)
- h. Multiscreen op zowel Android (geen tool) als de pc (geen plugin) werkt niet, terwijl dit wel geadverteerd wordt.
Ik hoop iig dat het snel goed komt die 285/285 is mij het persoonlijk alleen al waard.
Kunnen we niet zelf een issuesysteem opzetten ?
Ik bedoel mantis of iets anders ?
Op deze manier heeft iedereen inzage in de issues etc. Ook vwb als er issues opgelost worden of als we denken dat issues opgelost zijn maar toch niet in alle gevallen werkend zijn.
Op deze manier heeft iedereen inzage in de issues etc. Ook vwb als er issues opgelost worden of als we denken dat issues opgelost zijn maar toch niet in alle gevallen werkend zijn.
iOS N3rd
Complimenten voor Hairball dat heb je mooi beschreven. Maar een app voor tv kijken is dat er al voor iOS?
Als er animo voor is heb ik wel mantis draaien op een linux server daarvoor. Alleen lijkt me handiger als caiway zelf zoiets zou bedenkendavar schreef op zondag 11 november 2012 @ 23:25:
Kunnen we niet zelf een issuesysteem opzetten ?
Ik merk dat ik hetzelfde problemen ondervind wat (denk ik) babbi ook ondervindt. Het gekke is dat ik al bij relatief lage snelheden dit probleem heb.
Als ik een speedtest uitvoer (reggefiber) op de laptop draadloos dan vormen er op de tv blokvormen. Aangezien de laptop boven en de router beneden is haalt de laptop maar 60Mbit van de 150. Toch is dat voldoende om de TV moeilijkheden te geven. Morgen maar weer is gaan bellen.
Edit: Wat foto's ter verduidelijking. Foto 1 Foto 2 Foto 3
Ik zat net de ong. 150 zenders door te nemen die Caiway standaard aanbied. Het valt me op dat de meeste zenders echt onzin zijn waarvan ik het bestaan nog niet eens wist. Is het niet handig om in plaats van 10 onzin zenders 1 goed zender aan het pakket toe te voegen. De kosten (licentie oid) zouden dan op hetzelfde moeten uitkomen. Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover
Als ik een speedtest uitvoer (reggefiber) op de laptop draadloos dan vormen er op de tv blokvormen. Aangezien de laptop boven en de router beneden is haalt de laptop maar 60Mbit van de 150. Toch is dat voldoende om de TV moeilijkheden te geven. Morgen maar weer is gaan bellen.
Ik zat net de ong. 150 zenders door te nemen die Caiway standaard aanbied. Het valt me op dat de meeste zenders echt onzin zijn waarvan ik het bestaan nog niet eens wist. Is het niet handig om in plaats van 10 onzin zenders 1 goed zender aan het pakket toe te voegen. De kosten (licentie oid) zouden dan op hetzelfde moeten uitkomen. Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover
[ Voor 43% gewijzigd door lazbahadir op 12-11-2012 01:41 ]
Als dit hetzelfde is als Babbi's problemen dan lijkt me dat toch echt een probleem met het scheiden van het verkeer.lazbahadir schreef op maandag 12 november 2012 @ 01:16:
Ik merk dat ik hetzelfde problemen ondervind wat (denk ik) babbi ook ondervindt. Het gekke is dat ik al bij relatief lage snelheden dit probleem heb.
Over de zender indeling. Ik ben het wel met je eens, maar volgens mij hebben ze bewust een verdeling gemaakt in pakketten met gewilde en minder gewilde programma's. Als je die mixed betekent het dat automatisch de minder gewilde programma's rendabeler worden omdat mensen een pakket aanschaffen voor die gewilde zender. Dit betekent dat je meer keuze hebt en houdt als ze dit zo doen. (Dat zou mijn beredenatie zijn)
Ik ben daar wel in geinteresseerd.. Wellicht kunnen we als "één mond" naar Caiway praten en zo alle issues bundelen. In mijn optiek wel met de intentie om de producten en diensten te helpen verbeteren i.p.v. een oorlogscampagne te voeren.Dejagan schreef op maandag 12 november 2012 @ 00:57:
[...]
Als er animo voor is heb ik wel mantis draaien op een linux server daarvoor. Alleen lijkt me handiger als caiway zelf zoiets zou bedenken
Dank ubabbi schreef op maandag 12 november 2012 @ 00:00:
Complimenten voor Hairball dat heb je mooi beschreven. Maar een app voor tv kijken is dat er al voor iOS?
Volgens Caiway was er al een iOS app. Zoek eens op RightView in de App store (Ik heb alleen Android devices dus ik kan niet voor je zoeken)
Geen resultaten gevonden voor Rightview in de Appstore. Toch niet weer iets wat Caiway uitbesteed aan een externe partij.
De monteur die hier was om e.e.a. aan te sluiten zei letterlijk: "Het is een standaard tooltje, maar je mag blij zijn dat je het niet hebt. Het ziet er niet uit" Nu is hoe iets er uit ziet nogal persoonlijk, maar dat betekent in ieder geval dat het er wel moet zijn.lazbahadir schreef op maandag 12 november 2012 @ 01:57:
Geen resultaten gevonden voor Rightview in de Appstore. Toch niet weer iets wat Caiway uitbesteed aan een externe partij.
Gewoon even navragen bij Caiway zou ik zeggen.
lazbagadir ik ben benieuwd wat Caiway zegt. Toevallig net even getest met usenet dan en ik heb die irritante storingen ook. Bellen jullie gewoon naar 1200 trouwens? Ik hoor het graag...
Verwijderd
Het is allemaal zo herkenbaar. Het lijkt wel of ik twee jaar terug in de tijd ga.Hairball schreef op zondag 11 november 2012 @ 22:06:
We zitten nu aan het einde van het weekend aan na de eerste opwinding heb ik toch even pas op de plaats gemaakt en even een evaluatie voor mezelf gedaan.
6. De dingen die niet werken (bij mij):Ik zit met mixed feelings. Op de eerste plaats begrijp ik dat we bij eerste mensen van deze uitrol zitten, maar anderzijds heeft CAIWAY op geen enkele manier duidelijk gemaakt dat we formeel een status van tester hebben. Sterker nog: We betalen gewoon voor diensten die niet volledig als beschreven functioneren.
Jammer dat Caiway in die twee jaar tijd nog niks geleerd heeft van alle ellende die ze over haar klanten in Loenen en Krimpen heeft uitgestort.
Ik vind het echt te schandalig voor woorden dat er zo met klanten wordt omgegaan, zelfs nu nog.
[4320p. Hou nou eens een keer op joh, we weten nu wel hoe je voelt.]
Ik sluit mij volledig achter Hairball. Er zijn flink puntjes om van te leren, maar toch ben ik er best blij mee.
Echter gister avond voor het slapen dacht ik op mn telefoon nog even mn mail te spieken, kreeg ik op de iphone echter geen internet binnen. Niet teveel bij stil gestaan, en geen zin om op te staan ook. Echter deze morgen start ik mn pc op en niks geen internet. Lampjes op de glasmodem staan goed, router krijgt (wederom) geen IP toegewezen. Beide herstart, geen succes. Beide 10 minuten van het net af gehaald, en de handel werkt weer. Deze keer knalde hij er dus uit zonder dat er torrents draaien o.i.d, enige wat gisteren aan stond was de telefoon. Straks maar even met Caiway bellen om te vragen of zij iets kunnen zien. Maar dit is de 3e keer in een week dat mn router geen ip van de glasmodem/caiway krijgt.
Iemand anders toevallig al tijdelijke uitvallers gehad?
Ik sluit mij volledig achter Hairball. Er zijn flink puntjes om van te leren, maar toch ben ik er best blij mee.
Echter gister avond voor het slapen dacht ik op mn telefoon nog even mn mail te spieken, kreeg ik op de iphone echter geen internet binnen. Niet teveel bij stil gestaan, en geen zin om op te staan ook. Echter deze morgen start ik mn pc op en niks geen internet. Lampjes op de glasmodem staan goed, router krijgt (wederom) geen IP toegewezen. Beide herstart, geen succes. Beide 10 minuten van het net af gehaald, en de handel werkt weer. Deze keer knalde hij er dus uit zonder dat er torrents draaien o.i.d, enige wat gisteren aan stond was de telefoon. Straks maar even met Caiway bellen om te vragen of zij iets kunnen zien. Maar dit is de 3e keer in een week dat mn router geen ip van de glasmodem/caiway krijgt.
Ik ben het natuurlijk eens met alle opgegeven problemen, alleen ervaar ik ze zo niet, want ik gebruik ze niet.
En ik wil absoluut niet goedpraten dat caiway hier steken laat vallen, maar je betaald natuurlijk ook maar 40 euro ipv 50/60 of 70 euro de eerste drie maanden
Nee zonder gekheid, de problemen moeten natuurlijk wel opgelost worden.
En ik wil absoluut niet goedpraten dat caiway hier steken laat vallen, maar je betaald natuurlijk ook maar 40 euro ipv 50/60 of 70 euro de eerste drie maanden
Nee zonder gekheid, de problemen moeten natuurlijk wel opgelost worden.
Verwijderd
Op zichzelf is de stroom eraf halen wel de juiste manier om je glasvezelmodem te resetten.Foritain schreef op maandag 12 november 2012 @ 08:37:
[4320p. Hou nou eens een keer op joh, we weten nu wel hoe je voelt.]
Dat moet bij ons ook op die manier.
*komt zich ook even melden, na lang meelezen*
Ook wij hebben een glasvezel alles-in-1 pakket besteld, ook op 25 oktober. Dankzij de tips hier net maar even gebeld of die definitieve bestelling dan wel goed is aangekomen. Zelf tenslotte ook Koning en Hartman gebeld voor die ombouw, en al tig keer eerder de deur opengedaan voor VolkerWessels om die oude kast wéér eens door te meten (scheen dat ze in een eerder stadium alle meetgegevens van onze straat kwijt zijn geraakt). En dat terwijl mijn straat in het 'oude' gedeelte van WV (waar de infrastructuur apart ingegraven moest worden omdat de huizen er al stonden) als eerste aan de beurt was, een dikke twee jaar geleden.
Enniehoe, de bestelling staat er gelukkig al wel in, nu maar eens kijken wanneer wij aan de beurt zijn *grijnst*. Begreep net dat het afhankelijk is van wanneer er gepatcht wordt, ik neem ook aan dat dat niet per individuele aansluiting gebeurt maar per wijkcentrale. Blijkbaar zit ik aan de Middenweg (richting Rijswijk) dan toch op een andere centrale dan Hairball aan het Parijsplein?
Dank ook voor de geposte foto's van het pakket *zwaait naar Sikkek, we zijn elkaar een tijdje geleden in de AH weer tegen gekomen :)*.
Kan iemand me vertellen (ik heb als redelijke leek veel gelezen en begrepen, maar soms ook even dingen overgeslagen tot ik er echt praktisch mee aan de slag kan) hoe het nu zit met WiFi? Ik gebruik WiFi voor mijn mobiel en mijn laptop beneden; de pc boven op de studeerkamer is gedraad. Moet ik nu die functie missen?
groet,
TD
Ook wij hebben een glasvezel alles-in-1 pakket besteld, ook op 25 oktober. Dankzij de tips hier net maar even gebeld of die definitieve bestelling dan wel goed is aangekomen. Zelf tenslotte ook Koning en Hartman gebeld voor die ombouw, en al tig keer eerder de deur opengedaan voor VolkerWessels om die oude kast wéér eens door te meten (scheen dat ze in een eerder stadium alle meetgegevens van onze straat kwijt zijn geraakt). En dat terwijl mijn straat in het 'oude' gedeelte van WV (waar de infrastructuur apart ingegraven moest worden omdat de huizen er al stonden) als eerste aan de beurt was, een dikke twee jaar geleden.
Enniehoe, de bestelling staat er gelukkig al wel in, nu maar eens kijken wanneer wij aan de beurt zijn *grijnst*. Begreep net dat het afhankelijk is van wanneer er gepatcht wordt, ik neem ook aan dat dat niet per individuele aansluiting gebeurt maar per wijkcentrale. Blijkbaar zit ik aan de Middenweg (richting Rijswijk) dan toch op een andere centrale dan Hairball aan het Parijsplein?
Dank ook voor de geposte foto's van het pakket *zwaait naar Sikkek, we zijn elkaar een tijdje geleden in de AH weer tegen gekomen :)*.
Kan iemand me vertellen (ik heb als redelijke leek veel gelezen en begrepen, maar soms ook even dingen overgeslagen tot ik er echt praktisch mee aan de slag kan) hoe het nu zit met WiFi? Ik gebruik WiFi voor mijn mobiel en mijn laptop beneden; de pc boven op de studeerkamer is gedraad. Moet ik nu die functie missen?
groet,
TD
Nee, als je nu ook wifi hebt, heb je dus al een aparte wifi router staan. Die kan je gewoon aansluiten op je glas modem. Let wel; middels wifi zal je nooit je max. snelheid halen (behalve binnen 5 meter afstand van je router als die N of AC is), en of je router uberhaupt wel de glas snelheid kan routeren naar je bedrade apparatuur. Als dat je allemaal niet zo boeit (lees: het zal zowieso sneller gaan als eerst), enjoy ^_^
Afhankelijk van welke wifi-router je nu hebt zal je zoals Blisterin Bull al zegt misschien een nieuwe (snellere) nodig hebben om je max datasnelheid goed te halen. Op wifi gaat dat sowieso niet lukken waarschijnlijk, alleen bedraad haal je de 300mbit) Welke snelheid ben je van plan te nemen bij caiway?
Die router staat er idd, is een Fritzbox 7270. Dat WiFi een stuk trager is, geeft niet. Dat het sneller gaat, is fijnBlisterin_Bull schreef op maandag 12 november 2012 @ 11:39:
Nee, als je nu ook wifi hebt, heb je dus al een aparte wifi router staan. Die kan je gewoon aansluiten op je glas modem. Let wel; middels wifi zal je nooit je max. snelheid halen (behalve binnen 5 meter afstand van je router als die N of AC is), en of je router uberhaupt wel de glas snelheid kan routeren naar je bedrade apparatuur. Als dat je allemaal niet zo boeit (lees: het zal zowieso sneller gaan als eerst), enjoy ^_^
Zou die Fritzbox dat gaan halen, denk je? Ooit het ding aangeschaft omdat de standaard variant van XS4ALL de WiFi niet boodDejagan schreef op maandag 12 november 2012 @ 11:47:
Afhankelijk van welke wifi-router je nu hebt zal je zoals Blisterin Bull al zegt misschien een nieuwe (snellere) nodig hebben om je max datasnelheid goed te halen. Op wifi gaat dat sowieso niet lukken waarschijnlijk, alleen bedraad haal je de 300mbit) Welke snelheid ben je van plan te nemen bij caiway?

Andere vraag, namens de buren: hoe zit dat nou volgens jullie met meerdere tv's in huis? Mijn buurman (wel een grootverbruiker van internet, ook om thuis te werken als IT'er) heeft nog maar niet besteld omdat Caiway hem niet kan vertellen of ie zijn tweede en derde tv ook op het signaal kan aansluiten. Zijn huidige Caiway Alles in 1 er naast aanhouden voor die twee toestellen vond ie wat te gortig.
Heeft iemand van jullie wel meerdere tv's op het glassignaal staan?
Je hoeft geen alles in 1 pakket voor tv af te nemen als je een glasvezel pakket aanschaft. De zenders die je via glasvezel krijgt krijg je dan ook via de coax.Tia Dalma schreef op maandag 12 november 2012 @ 14:03:
[...]
Die router staat er idd, is een Fritzbox 7270. Dat WiFi een stuk trager is, geeft niet. Dat het sneller gaat, is fijnDat het kán, is het antwoord dat ik zocht
![]()
[...]
Zou die Fritzbox dat gaan halen, denk je? Ooit het ding aangeschaft omdat de standaard variant van XS4ALL de WiFi niet boodZonde om nu weer iets nieuws te moeten halen... Wij hebben heel braaf het basispakket besteld, zoveel downen we nu ook weer niet en qua tv zenders hangen we er ook niet 24/7 voor
Wij gaan voor glas VoD, en de mogelijkheid van zaken als Pathé thuis
![]()
Andere vraag, namens de buren: hoe zit dat nou volgens jullie met meerdere tv's in huis? Mijn buurman (wel een grootverbruiker van internet, ook om thuis te werken als IT'er) heeft nog maar niet besteld omdat Caiway hem niet kan vertellen of ie zijn tweede en derde tv ook op het signaal kan aansluiten. Zijn huidige Caiway Alles in 1 er naast aanhouden voor die twee toestellen vond ie wat te gortig.
Heeft iemand van jullie wel meerdere tv's op het glassignaal staan?
@4320P : Even ter verduidelijking. Ik vind e.e.a. op dit moment absoluut geen ramp. Zoals in mijn verhaal aangegeven denk ik dat we het hier over een status (test/productie) mismatch hebben. Daarnaast geef ik CAIWAY gewoon even tijd.
@Foritain: Ik heb geen enkele hickup van Internet of televisie gehad. Ik denk overigens dat niet je glasvezelverbinding, maar je router (en misschien instellingen daarin) wel een je probleem kunnen zijn.
Wat je kunt proberen is om tijdelijk je pc rechtstreeks aan je glasvezelmodem te zetten en te kijken of je dan nog het probleem hebt.
@Tia Dalma: Het glasvezelmodem heeft geen (of niet geactiveerd) WiFi. Aangezien je zelf al een router hebt is dat simpel aan te sluiten op dezelfde manier als het nu is via COAX. Sterker nog: Bij mij was het ompluggen van de kabel in het glasvezelmodem en even restarten van mijn router voldoende.
Volgens mij zitten we allemaal (Middenweg en Parijsplein) op dezelfde wijkcentrale. (Dat gebouwtje naast tramlijn 17). Afhankelijk van hoe e.e.a. aangesloten is moet er wel degelijk voor elke aansluiting gepatched worden. Ik kan mij voorstellen dat ze niet starndaard al alle aansluitingen gepatched willen hebben, want beveiligingstechnisch lijkt me dit een risico.
Ik haal met 4 WiFi devices actief een maximale snelheid van 60mb. Da's meer dan voldoende.
Voor wat betreft TV: Als je buurman meerdere tv's aangesloten heeft via COAX veranderd het daar niets aan. Die blijven gewoon gebruik van COAX maken. Er is daarentegen maar 1 tv die gebruik maakt van de glasvezel TV. Dat is de tv waar de UTP kabel vanuit het glasvezelmodem naar toe gaat (met de decoder daartussen). De decoder /settopbox heb je nodig om de VoD diensten te kunnen gebruiken.
Ik doe hier overigens even een open aanbod: Mocht je hulp nodig hebben met aansluiten of gewoon wat vragen willen afvuren ben ik graag bereid om te helpen. Laat maar even een PM achter,
@Foritain: Ik heb geen enkele hickup van Internet of televisie gehad. Ik denk overigens dat niet je glasvezelverbinding, maar je router (en misschien instellingen daarin) wel een je probleem kunnen zijn.
Wat je kunt proberen is om tijdelijk je pc rechtstreeks aan je glasvezelmodem te zetten en te kijken of je dan nog het probleem hebt.
@Tia Dalma: Het glasvezelmodem heeft geen (of niet geactiveerd) WiFi. Aangezien je zelf al een router hebt is dat simpel aan te sluiten op dezelfde manier als het nu is via COAX. Sterker nog: Bij mij was het ompluggen van de kabel in het glasvezelmodem en even restarten van mijn router voldoende.
Volgens mij zitten we allemaal (Middenweg en Parijsplein) op dezelfde wijkcentrale. (Dat gebouwtje naast tramlijn 17). Afhankelijk van hoe e.e.a. aangesloten is moet er wel degelijk voor elke aansluiting gepatched worden. Ik kan mij voorstellen dat ze niet starndaard al alle aansluitingen gepatched willen hebben, want beveiligingstechnisch lijkt me dit een risico.
Ik haal met 4 WiFi devices actief een maximale snelheid van 60mb. Da's meer dan voldoende.
Voor wat betreft TV: Als je buurman meerdere tv's aangesloten heeft via COAX veranderd het daar niets aan. Die blijven gewoon gebruik van COAX maken. Er is daarentegen maar 1 tv die gebruik maakt van de glasvezel TV. Dat is de tv waar de UTP kabel vanuit het glasvezelmodem naar toe gaat (met de decoder daartussen). De decoder /settopbox heb je nodig om de VoD diensten te kunnen gebruiken.
Ik doe hier overigens even een open aanbod: Mocht je hulp nodig hebben met aansluiten of gewoon wat vragen willen afvuren ben ik graag bereid om te helpen. Laat maar even een PM achter,
[ Voor 0% gewijzigd door Ofthewell op 12-11-2012 14:38 . Reden: Dikkevinger type fouten ]
@Tia Dalma die Fritzbox heeft geen gigabit wan poort / lan poorten. Over de 100mbit kan je daarmee helaas niet halen dus.
Goed punt! Dat betekent dat je zelfs bedraad niet meer dat 100mb haalt!Dejagan schreef op maandag 12 november 2012 @ 14:39:
@Tia Dalma die Fritzbox heeft geen gigabit wan poort / lan poorten. Over de 100mbit kan je daarmee helaas niet halen dus.
Dankjulliewel allemaal! Hairball, dank voor je aanbod, heel graag. Als we er hier niet uitkomen, pm ik je om af te spreken.
Overigens, het basispakket is 'maar' 75Mbit dus die 100 haal ik theoretisch al niet ;-). Zal me wel samen met man verdiepen in de router, om te kijken of we op de korte of lange termijn niet alsnog weer naar iets nieuws moeten om zo optimaal mogelijk gebruik te maken van wat we nu krijgen (en mogelijk voorbereid te zijn op méér). Ik heb wat routeropties voorbij zien komen in dit draadje, zal nog eens herlezen.
En ik zal buurman jullie antwoorden over tv doorspelen.
Overigens, het basispakket is 'maar' 75Mbit dus die 100 haal ik theoretisch al niet ;-). Zal me wel samen met man verdiepen in de router, om te kijken of we op de korte of lange termijn niet alsnog weer naar iets nieuws moeten om zo optimaal mogelijk gebruik te maken van wat we nu krijgen (en mogelijk voorbereid te zijn op méér). Ik heb wat routeropties voorbij zien komen in dit draadje, zal nog eens herlezen.
En ik zal buurman jullie antwoorden over tv doorspelen.
Net naar Caiway gebeld met het probleem dat er op het beeld van de Entone blokjes vormen tijdens het uitvoeren van een speedtest (zowel draadloos op 60Mbit als bedraad op 142Mbit). 2e probleem waar ik ook last van heb (wat ik vergeten ben om aan jullie te vertellen) is dat ik af en toe storing heb op het telefonielijn. Als je de hoorn opneemt dan hoor je tijdens de kiestoon een lage toon die steeds hoger wordt. Vergelijkbaar met een jet die opstijgt!
Medewerker ging direct aan de slag om testjes met mijn modem uit te voeren.
Half uur later werd ik al teruggebeld met de vraag of ik het nogmaals wou testen. Ze zouden 'het software hebben aangepast'. Helaas heeft het geen oplossing geboden.
Donderdag komt er een monteur naar huis om de één en ander te testen, maar de medewerker verdenkt dat de modem defect is.
Ben benieuwd
Gelijk ook de opmerking gemaakt dat de afstandsbediening slecht reageert (zwakke infrarood).
Medewerker ging direct aan de slag om testjes met mijn modem uit te voeren.
Half uur later werd ik al teruggebeld met de vraag of ik het nogmaals wou testen. Ze zouden 'het software hebben aangepast'. Helaas heeft het geen oplossing geboden.
Donderdag komt er een monteur naar huis om de één en ander te testen, maar de medewerker verdenkt dat de modem defect is.
Ben benieuwd
Gelijk ook de opmerking gemaakt dat de afstandsbediening slecht reageert (zwakke infrarood).
Dat heb ik ooit ook gehad met voip en dat bleek idd het modem te zijn, dus waarschijnlijk helpt de vervangende modem wat dat betreft!lazbahadir schreef op maandag 12 november 2012 @ 16:21:
Als je de hoorn opneemt dan hoor je tijdens de kiestoon een lage toon die steeds hoger wordt. Vergelijkbaar met een jet die opstijgt!
Caiway belde mij net op over het probleem blokjes op beeld tijdens downloaden en wat blijkt meerdere mensen hebben hier last van in Den haag. Van de week belt Caiway weer op met een oplossing.
"Welnee hoor", zei de dame van de klantenservice vanochtend nog tegen me aan de telefoon, "we hebben absoluut verder geen klachten binnen van mensen waarbij de glasvezelverbinding nog niet helemaal goed lijkt te werken"... Uh-huh!babbi schreef op maandag 12 november 2012 @ 17:16:
Caiway belde mij net op over het probleem blokjes op beeld tijdens downloaden en wat blijkt meerdere mensen hebben hier last van in Den haag. Van de week belt Caiway weer op met een oplossing.

Maar ik hoop snel tot jullie gebruikersgelederen te mogen toetreden! *gaat weer onder de brievenbus liggen*
Verwijderd
Dat van die blokken in je beeld als je download is echt niet in een week opgelost hoor.
Bij ons in Krimpen aan den IJssel heeft het twee maanden geduurd voordat Caiway het lek boven had.
Ik zou als je download maar lekker kijken via de coaxkabel voorlopig.
Bij ons in Krimpen aan den IJssel heeft het twee maanden geduurd voordat Caiway het lek boven had.
Nouja misschien weten ze door die (slechte) ervaring ermee nu wel hoe het snel opgelost wordt. We mogen altijd hopen dat ze leren van de gemaakte fouten in Krimpen, toch?Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 20:15:
Dat van die blokken in je beeld als je download is echt niet in een week opgelost hoor.
Verwijderd
Dat is het hem nou juist. Voor mij blijkt uit niks dat Caiway geleerd heeft van de misere in Krimpen aan den IJssel en Loenen.
Ik ben vanochtend gebeld door Caiway. Ze hebben een fout gevonden in de switch en hebben dat aangepast. Ze vroegen of ik het nogmaals wou testen (blokvorming op TV)
Toch is het nog steeds niet opgelost. Ik word later weer teruggebeld.
Toch is het nog steeds niet opgelost. Ik word later weer teruggebeld.
De tv viel net weg en kwam na een paar minuten weer terug. Ongeduldig dat ik ben ben ik gelijk wezen testen of te kijken of ze het opgelost hebben.
Dit keer lijkt het inderdaad opgelost te zijn. Snelheid is nog steeds 142/144 maar geen enkele blokvorming op de tv meer aanwezig.
Laten we hopen dat het zo blijft! Babbi kan je bij jezelf ook even kijken of het probleem ook bij jou opgelost is?
Denk niet dat ze me nog bellen vandaag, aangezien het 5 uur geweest is.
Dit keer lijkt het inderdaad opgelost te zijn. Snelheid is nog steeds 142/144 maar geen enkele blokvorming op de tv meer aanwezig.
Laten we hopen dat het zo blijft! Babbi kan je bij jezelf ook even kijken of het probleem ook bij jou opgelost is?
Dat lijkt me een hele mooie ontwikkeling.lazbahadir schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:10:
De tv viel net weg en kwam na een paar minuten weer terug. Ongeduldig dat ik ben ben ik gelijk wezen testen of te kijken of ze het opgelost hebben.
Heeft iemand van jullie al iets gezien mbt Video on Demand en Multiscreen?
Getest net en geen blokjes meer en haal strak 32mb/sec
Lijkt mij dat hij 32MB bedoelt, dus de tv bandbreedte is apart nu dan?Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 21:30:
Dus dan wordt er 18 mb/s van je internetsnelheid afgesnoept?
Ik snap 4320p niet 18mb/sec afgesnoept 32 mb/sec is het max met een 300 mb Abo.
Ah dus het is nu iig de volle 300mbit, en nog iets extra! Nou dat is mooi om te weten!babbi schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 23:40:
Ik snap 4320p niet 18mb/sec afgesnoept 32 mb/sec is het max met een 300 mb Abo.
Vandaag een brief in de bus, dat de uitlevering van het Alles-in-1-glaspakket is vertraagd: uitlevering over 2-3 weken vanaf vandaag. (Heel toevallig nadat ik maandag gebeld heb, denk ik dan met mijn aluhoedje op
)
Nieuwe deadline dus uiterlijk 12 december, waar het met de maximale 4 weken dan volgende week zou zijn geweest gerekend vanaf startdatum.
Ach, heren, halen jullie dan de komende weken voor mij de rest van de kinderziektes er nog even uit,zodat ik met Kerst lekker met Dalman op de bank kruip met een Pathé-filmpje?
Nieuwe deadline dus uiterlijk 12 december, waar het met de maximale 4 weken dan volgende week zou zijn geweest gerekend vanaf startdatum.
Ach, heren, halen jullie dan de komende weken voor mij de rest van de kinderziektes er nog even uit,zodat ik met Kerst lekker met Dalman op de bank kruip met een Pathé-filmpje?
Dan moeten ze wel eerst die dienst gaan bieden! VoD en andere diensten zijn nog niet actief...Tia Dalma schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:23:
Vandaag een brief in de bus, dat de uitlevering van het Alles-in-1-glaspakket is vertraagd: uitlevering over 2-3 weken vanaf vandaag. (Heel toevallig nadat ik maandag gebeld heb, denk ik dan met mijn aluhoedje op)
Ach, heren, halen jullie dan de komende weken voor mij de rest van de kinderziektes er nog even uit,zodat ik met Kerst lekker met Dalman op de bank kruip met een Pathé-filmpje?![]()
offtopic:
Hoi TD, grappig dat we elkaar weer zagen na zo'n lange tijd!
Half december toch, las ik eerder hier? Mooie timing!Sikkek schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:39:
[...]
Dan moeten ze wel eerst die dienst gaan bieden! VoD en andere diensten zijn nog niet actief...![]()
offtopic:
Ik ga er nu wél van uit dat ik pas vanaf die tijd de eerste drie maanden gereduceerd betaal. Vind ook daarom dat jullie als testers erkend zouden moeten worden: als ze de eerste groep, met alle kinderziektes, niet daarin tegemoet komen, zou ik dat erg slechte klantenbenadering vinden... Dus ik hoop op een leuke taart of een of ander VoD/Pathé tegoed voor jullie, zou ik vrij logisch vinden.
offtopic:
erg grappig, temeer daar ik je wederhelft al bleek te kennen. Fijn dat het goed met je gaat!
erg grappig, temeer daar ik je wederhelft al bleek te kennen. Fijn dat het goed met je gaat!
Vandaag ook die brief gekregen zonder te bellen oid. Wel een beetje jammer dat het weer vertraagd is...Tia Dalma schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:23:
Vandaag een brief in de bus, dat de uitlevering van het Alles-in-1-glaspakket is vertraagd: uitlevering over 2-3 weken vanaf vandaag. (Heel toevallig nadat ik maandag gebeld heb, denk ik dan met mijn aluhoedje op)
Ach, heren, halen jullie dan de komende weken voor mij de rest van de kinderziektes er nog even uit,zodat ik met Kerst lekker met Dalman op de bank kruip met een Pathé-filmpje?![]()
Algemeen gezien zou ik zeggen dat het een goede beslissing van Caiway is om even pas op de plaats te maken en zich te richten op de openstaande zaken. De vraag die je hierbij kunt stellen is waarom ze hun uitrol project niet anders opgezet hebben. Pas gaan marketten als je je testfase met je selecte groep gebruikers succesvol afgerond hebt. Dit voorkomt onnodig gezeur, want als je even heel goed gaat redeneren is er niet zo veel dramatisch aan de hand.
Zoals hierboven gezegd zou het op zijn minst netjes zijn om de personen die ze nu blijkbaar echt als testers gebruiken op e.o.a. manier te compenseren.
Ik zit overigens nog steeds op een telefoontje van de projectleider te wachten, maar ik betwijfel of dat er ooit gaat komen
Zoals hierboven gezegd zou het op zijn minst netjes zijn om de personen die ze nu blijkbaar echt als testers gebruiken op e.o.a. manier te compenseren.
Ik zit overigens nog steeds op een telefoontje van de projectleider te wachten, maar ik betwijfel of dat er ooit gaat komen
Ons abbonoment is nu ook aangevraagd. Welke bekabeling gebruiken jullie nu in huis Cat5? Dit zou zelfs voor het 300/300 abbonoment toch voldoende moeten zijn? Of zijn jullie overgestapt op cat5e of zelfs cat6?
Gebruik de kabels die je meegeleverd krijgt, zijn top.
Die stekkertjes zijn alleen zo lastig door mijn loze leiding heen te trekken 
Ik heb CAT5E en CAT6 Liggen. Beide werken perfect.
Ik heb CAT5E en CAT6 Liggen. Beide werken perfect.
Ik wilde precies hetzelfde posten. Vreemd en eng dat dit blijkbaar van afstand gedaan wordt. Als je de decoder herstart zie je ook dat er een http deamon opgestart wordt.
Zo vreemd is dat niet. Adsl providers zoals Planet, Online en Tele2 doen dit al jaren met hun meegeleverde modems onder het mom "plug&play". Die apparaten checken bij elke bootup naar een update en config file bij de provider's server. Je kan dan als klant weinig zelf instellen, maar voor dummies is het ideaal, want alles werkt out of the box.
Verwijderd
Montevideostraat
ik heb 75 abbo en gister alles aangesloten
werkt prima
via reggefiber speedtest gedaan en haal up en down 71/72 met een ping van 7 msec
inderdaad die afstandbediening is k.......t!!!!
Weet iemand toevallig hoe ik het display van de ontvanger kan veranderen , geeft nu de tijd aan en ik wil het kanaalnummer graag zien in het display
Bij die humax was dit heel simpel, maar hier kan ik niets vinden
Geven jullie het snelheidstekort door aan Caiway, want ik lees dat alle abbonementen zo'n 5% te laag zijn??
300 haalt 285
150 haalt 142
75 haalt 71
Kwaliteit van het beeld valt me wel mee, na alles wat ik hier heb gelezen
Is te vergelijken met hd via de coax bij mij
ik heb 75 abbo en gister alles aangesloten
werkt prima
via reggefiber speedtest gedaan en haal up en down 71/72 met een ping van 7 msec
inderdaad die afstandbediening is k.......t!!!!
Weet iemand toevallig hoe ik het display van de ontvanger kan veranderen , geeft nu de tijd aan en ik wil het kanaalnummer graag zien in het display
Bij die humax was dit heel simpel, maar hier kan ik niets vinden
Geven jullie het snelheidstekort door aan Caiway, want ik lees dat alle abbonementen zo'n 5% te laag zijn??
300 haalt 285
150 haalt 142
75 haalt 71
Kwaliteit van het beeld valt me wel mee, na alles wat ik hier heb gelezen
Is te vergelijken met hd via de coax bij mij
Bij Caiway's kabel abbo's compenseren ze de overhead op de verbindingen, dus met 50Mbit abbo haal je ook echt 50Mbit. Zo te zien doen ze (of CiF) dat bij de glasvezel abbo's niet. Daarom gaat je internet snelheid omlaag bij telefonie en tv gebruik.
Daar kan ik mee leven, want de trigger ligt dan bij mijn decoder. M. a. w. de decoder haalt iets van een Caiway server. Maar... mijn decoder is niet uitgeweest en toch is er iets veranderd. Daarnaast is een http servertje op dat ding bedoeld om remote te beheren, toch? En dat wordt wel in mijn huiskamer gedaan.Blisterin_Bull schreef op donderdag 15 november 2012 @ 15:04:
Zo vreemd is dat niet. Adsl providers zoals Planet, Online en Tele2 doen dit al jaren met hun meegeleverde modems onder het mom "plug&play". Die apparaten checken bij elke bootup naar een update en config file bij de provider's server. Je kan dan als klant weinig zelf instellen, maar voor dummies is het ideaal, want alles werkt out of the box.
Overigens: een 300mb verbinding is een 300mb verbinding een GEEN 285mb verbinding. Dat is wat ik aangeschaft heb en voor betaal. Dat Caiway binnen die bandbreedte (volgens eigen zeggen) 15mb nodig heeft voor tv kan en mag niet mijn probleem zijn.
Over de kabels: Cat5 kabels zijn voor 100mb, cat5e tot 1gb, cat6 tot 10gb.
Algemeen: Ik heb hier iets geroepen over de beeldkwaliteit wanneer je met de decoder kijkt. Ik wil nogmaals heel duidelijk maken dat het minder goed is als direct op de tv aangesloten coax. Maar gelijk dat de meeste mensen dit niet eens zal opvallen. Dus absoluut geen groot verschil.
[ Voor 28% gewijzigd door Ofthewell op 15-11-2012 18:01 . Reden: typos typos typos.... ]
Verwijderd
Maar waarom zou je dan via de glasvezel kijken als je beeld via de coaxkabel toch net wat mooier is ?
Omdat je dan interactieve tv hebt en via coax niet?
Nogmaals 4k, we snappen dat je baalt maar je wil altijd en over de negatieve dingen uitgelicht krijgen.
Nogmaals 4k, we snappen dat je baalt maar je wil altijd en over de negatieve dingen uitgelicht krijgen.
De voordelen van widgets en interactieve tv on demand.Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 16:29:
Maar waarom zou je dan via de glasvezel kijken als je beeld via de coaxkabel toch net wat mooier is ?
Nee maar over een paar weekjes wel!Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 17:48:
Zijn die er al dan ?
Zoals hierboven al gezegd. Op dit moment kijk ik helemaal niet via de decoder omdat daar geen toegevoegde waarde aan zit. Ik ga zeer zeker wel gebruik maken van de decoder als de beloofde diensten er zijn.Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 16:29:
Ik heb overigens vanmiddag nog even met het launchteam gebeld en mijn openstaande punten nog even onder de aandacht gebracht. Ik zou vandaag of morgen teruggebeld worden.
Ik heb even wat vragen voor de mensen waarbij de verbinding al werkt:
- Is het signaal via de coax precies hetzelfde als via IPTV? D.w.z. dezelfde zenders? If so, dan sluit ik die pvr waarschijnlijk niet aan.
- Kun je via een externe mailserver je e-mail sturen?
- Staan er poorten dicht? (25-80)
- Is de kwaliteit van de telefoon goed?
- Werkt nummerweergave als iemand je belt?
Dit zijn wat vragen die je wel kunt stellen aan de verkopers, maar die geven toch gegarandeerd een rooskleurig antwoord, ook al weten ze het antwoord niet
- Is het signaal via de coax precies hetzelfde als via IPTV? D.w.z. dezelfde zenders? If so, dan sluit ik die pvr waarschijnlijk niet aan.
Dit zijn wat vragen die je wel kunt stellen aan de verkopers, maar die geven toch gegarandeerd een rooskleurig antwoord, ook al weten ze het antwoord niet
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
Was hier net een jongen van Caiway aan de deur. Wist dat ik me opgegeven had en wou nog even checken of ik wist dat je een UTP kabel moet hebben van het modem in de meterkast naar de TV. toch best vriendelijk.
Wat hij niet vroeg is wat voor een FTU ik heb. Die moet dus nog omgewisseld worden voor een nieuwe. Hij raadde me aan dat nog wel even te melden aan Caiway, kennelijk is dat iets wat CIF moet regelen. Maar ik wil natuurlijk niet op CIF moeten wachten als ik mijn pakket ontvang..
Wat hij niet vroeg is wat voor een FTU ik heb. Die moet dus nog omgewisseld worden voor een nieuwe. Hij raadde me aan dat nog wel even te melden aan Caiway, kennelijk is dat iets wat CIF moet regelen. Maar ik wil natuurlijk niet op CIF moeten wachten als ik mijn pakket ontvang..
Om eerlijk te zijn ondervind ik wat irritatie t. o. v. Caiway. Ik heb twee dagen geleden contact gehad met Caiway mbt mijn openstaande punten en ik zou die dag of vandaag teruggebeld worden met de antwoorden op mijn vragen. Dus niet gebeurd.
Ik kan leven met de status, maar niet met het nakomen van afspraken. Gemiste kans van Caiway.
Ik kan leven met de status, maar niet met het nakomen van afspraken. Gemiste kans van Caiway.
Vraagje mbt de televisie. Zijn de zender pakketen jaarcontracten of maandelijks opzegbaar. Dus als ik deze maand Film1 aanzet kan ik hem dan volgend maand weer uitzetten?
Ik hoop dat als we Uitzending Gemist krijgen Film1 ook erbij hoort, dan kan je in principe een filmpje uitkiezen en kijken (net als bij Ziggo).
Ik hoop dat als we Uitzending Gemist krijgen Film1 ook erbij hoort, dan kan je in principe een filmpje uitkiezen en kijken (net als bij Ziggo).
Verwijderd
Ik weet niet hoe het bij jullie op de Entone ontvanger is, maar in Krimpen en Loenen op de glasvezel (Airties ontvanger)heb je iets minder zenders dan op de coaxkabel als je het basispakket hebt.krvabo schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 15:33:
Ik heb even wat vragen voor de mensen waarbij de verbinding al werkt:
Op de coaxkabel ontvang je meer regionale zenders in je basispakket. Zoals TV Utrecht, TV West, TV Brabant, TV, Look TV, Noord Holland. Op de glasvezel daarentegen hebben wij alleen TV Rijnmond en Lokale Omroep Krimpen.
Ook wordt op de coaxkabel de SD versie van NHK News doorgegeven terwijl dat op de glasvezel de HD versie is.
Ik ben benieuwd hoe dat bij jullie is in Waterings Veld en Oudenbosch.
In Wateringse veld krijg je op je coax abonnement exact hetzelfde pakket als via de vezel. Je krijgt zelfs een gratis smartcard als je die nog niet hebt.
Ik heb nog eens goed getest, maar volgens mij is de kwaliteit van tv via de entone echt identiek qua kwaliteit als het coax signaal. Ben eigenlijk wel tevreden over de entone, vooral timeshifting vind ik ideaal.
Daarnaast is donderdag mijn telefoonnummer geporteerd naar Caiway, ging ook prima.
Ik heb nog eens goed getest, maar volgens mij is de kwaliteit van tv via de entone echt identiek qua kwaliteit als het coax signaal. Ben eigenlijk wel tevreden over de entone, vooral timeshifting vind ik ideaal.
Daarnaast is donderdag mijn telefoonnummer geporteerd naar Caiway, ging ook prima.
Klopt niet helemaal.Sikkek schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 09:30:
In Wateringse veld krijg je op je coax abonnement exact hetzelfde pakket als via de vezel. Je krijgt zelfs een gratis smartcard als je die nog niet hebt.
Wij hadden op onze Coax als lokale zenderal 5 jaar de WOS op 12 zitten. Dat kwam goed uit, want mijn vrouw komt uit het westland en keek deze zender regelmatig.
Helaas in het glasvezel pakket zit hij er niet meer bij, en krijgen we Den Haag TV. Ik heb hier al voor gebeld en ze gaan dit uitzoeken.
Toen ik gisteren aan het downloaden was had de rest van pc's geen internet meer. Als ik het downloaden pauzeerde had de rest weer internet. Dit heb ik nog nooit gehad, je kon met volle snelheid downloaden maar er bleef altijd nog "internet" over voor de rest van de apparaten in het netwerk. Nu was er bedraad en via wifi geen signaal als ik downloade (28 MB/sec).
Kan misschien aan je router liggen ? Ik heb geen idee hoe jij het ingericht heb. Ik heb een 150/150 abbo, en als ik van de caiwaynews servers download haal ik bijna 17MB/sec. En kan gewoon nog internetten.ewf2003 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 16:23:
Toen ik gisteren aan het downloaden was had de rest van pc's geen internet meer. Als ik het downloaden pauzeerde had de rest weer internet. Dit heb ik nog nooit gehad, je kon met volle snelheid downloaden maar er bleef altijd nog "internet" over voor de rest van de apparaten in het netwerk. Nu was er bedraad en via wifi geen signaal als ik downloade (28 MB/sec).
Zou misschien de max doorvoor van je router die 28MB zijn ? En dat die dan de rest wegdrukt ?
Daar heb ik ook aan gedacht maar het vreemde is dat er verleden week geen probleem was. Toen downloade ik ook met volle snelheid en had de rest gewoon verbinding.ActualFantasy schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 16:25:
[...]
Kan misschien aan je router liggen ? Ik heb geen idee hoe jij het ingericht heb. Ik heb een 150/150 abbo, en als ik van de caiwaynews servers download haal ik bijna 17MB/sec. En kan gewoon nog internetten.
Zou misschien de max doorvoor van je router die 28MB zijn ? En dat die dan de rest wegdrukt ?
Verwijderd
Aangezien je geen basispakket op de glasvezel hebt kan je het niet beoordelen. Vanaf de middelste bundel heb je complete. Dus hoor het graag van wie alleen basispakket hebben.Sikkek schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 09:30:
http://www.caiway.nl/best...&product=basic_tv_packageVerwijderd schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 18:25:
[...]
Aangezien je geen basispakket op de glasvezel hebt kan je het niet beoordelen. Vanaf de middelste bundel heb je complete. Dus hoor het graag van wie alleen basispakket hebben.
http://www.ikgavoorglas.n...televisie/zenderoverzicht
Volgens mij zijn de basiszenders hetzelfde bij glas en coax hier.
Verwijderd
Dat lijstje zegt niks. Het gaat om de praktijk. Jullie hebben op de coaxkabel toch ook in het basispakket TV Noord, Omroep Brabant TV Utrecht die je kan ontvangen?
Mijn vraag is, zie je die ook op de Entone als je alleen het basispakket hebt?
Mijn vraag is, zie je die ook op de Entone als je alleen het basispakket hebt?
Jij hebt ook weinig vertrouwen in Caiway zeg!Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 15:04:
Dat lijstje zegt niks. Het gaat om de praktijk.
Verwijderd
Heeft niets met vertrouwen te maken. Wij in Krimpen en Loenen hebben veel minder regionale zenders op de glasvezel in het basispakket dan op de coaxkabel.
Dus ik ben benieuwd hoe dat bij jullie is.
Dus ik ben benieuwd hoe dat bij jullie is.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2012 17:13 ]
Hoeps! De brief met code is binnen, pakket wordt binnen een week beloofd. *doet klein rondedansje*
Hier ook de brief binnenTia Dalma schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:24:
Hoeps! De brief met code is binnen, pakket wordt binnen een week beloofd. *doet klein rondedansje*

Hier in Oudenbosch ook brief binnen. Nu nog het pakket!!!! can't wait!
Hopelijk komt dat installatie pakket ook een beetje snel. Misschien is het dan al eerder te activeren
Hopelijk komt dat installatie pakket ook een beetje snel. Misschien is het dan al eerder te activeren
[ Voor 43% gewijzigd door ralph0603 op 21-11-2012 15:40 ]
Erg raar dat Caiway toch verder gaat met de uitrol.
Gisteren wist Caiway me te vertellen dat ze, in tegenstelling tot wat ze bieden op hun site, pas eind van het jaar Video on Demand, Multiscreen, widget op de decoder gaan leveren. Daarnaast hebben ze nog geen oplossing voor de geknepen data verbindingen.
Wat mij het meeste stoorde is de manier waarop dit weggemoffeld zou moeten worden. "ja, dan passen we toch gewoon de site aan"
Ik zit er serieus over na te denken om ze in gebreke te stellen.
Gisteren wist Caiway me te vertellen dat ze, in tegenstelling tot wat ze bieden op hun site, pas eind van het jaar Video on Demand, Multiscreen, widget op de decoder gaan leveren. Daarnaast hebben ze nog geen oplossing voor de geknepen data verbindingen.
Wat mij het meeste stoorde is de manier waarop dit weggemoffeld zou moeten worden. "ja, dan passen we toch gewoon de site aan"
Ik zit er serieus over na te denken om ze in gebreke te stellen.
Hoe lang duurde het na ontvangst van de brief voordat het pakket kwam bij jullie (testmensen)?
Volgens mij kreeg ik de brief op een donderdag en de dinsdag erop was het pakket binnen maar ik denk dat toen de situatie wat anders was. Volgende week zal je het pakket toch wel ontvangen.tobitronics schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:23:
Hoe lang duurde het na ontvangst van de brief voordat het pakket kwam bij jullie (testmensen)?
Toch gek,dit zijn toch gewoon dingen die je aan een extern bureau kan overhandigen dat zij zorgen dat het pakket in orde en op tijd geleverd wordt. Lees: deze hadden allang binnen moeten zijn.ewf2003 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:40:
[...]
Volgens mij kreeg ik de brief op een donderdag en de dinsdag erop was het pakket binnen maar ik denk dat toen de situatie wat anders was. Volgende week zal je het pakket toch wel ontvangen.
Verwijderd
Nog niks veranderd. Jongens, Caiway beloofde ons twee jaar lang uitzending gemist en video on demand op de glasvezel. Twee jaar lang zijn we in Krimpen en Loenen door Caiway met leugens aan het lijntje gehouden en konden we wel alvast de prijs betalen die hoorde bij het volledige product.
Geloof me nou. Eind van het jaar hebben jullie dit nog niet
Geloof me nou. Eind van het jaar hebben jullie dit nog niet
Je kan je ook druk maken om niks zeg.
Jullie lopen na 3 weken al te zeiken over in gebreke stellen...
Kom op zeg, geef ze de kans.
Ik ben meer dan tevreden over mijn afgelopen 2 weken. Internet supersnel, TV is perfect, en nergens problemen mee.
Ik ben meer dan tevreden over mijn afgelopen 2 weken. Internet supersnel, TV is perfect, en nergens problemen mee.
In principe ben ik voor die 70 euro per maand ook wel blij als die dingen goed werken, echter vind ik het wel lullig om dan klanten te winnen door te adverteren met niet-bestaande functionaliteit. Maar we zullen inderdaad meemaken hoe snel die functionaliteit wel verschijnt (of niet).ActualFantasy schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:02:
Zojuist een nieuwe update voor de entone binnengehaald. Eens kijken wat er aangepast is.Dejagan schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:42:
[...]
In principe ben ik voor die 70 euro per maand ook wel blij als die dingen goed werken, echter vind ik het wel lullig om dan klanten te winnen door te adverteren met niet-bestaande functionaliteit. Maar we zullen inderdaad meemaken hoe snel die functionaliteit wel verschijnt (of niet).
Na startup "downloading new app package" ... Zal eens kijken
Zie geen verschil...
Zie geen verschil...
[ Voor 16% gewijzigd door ewf2003 op 22-11-2012 18:20 ]
Ho.... Daar ga je toch echt helemaal de mist in. Caiway adverteert met bepaalde producten en diensten. Deze leveren ze simpelweg niet. Dus je kunt kreten als "zeiken" lanceren, maar die zul je dan toch echt richting Caiway moeten lanceren. Ik als consument sta volledig in mijn recht om zelf na 1 dag niet geleverde diensten aan de bel te trekken. Als je de post van mij en anderen hier goed gelezen zou hebben ben ik van mijn kant erg behulpzaam en coulant geweest.ActualFantasy schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:02:
Als jij een product koopt en er voor betaalt en dat na 3 weken nog niet hebt is het normaal dat je aan de bel trekt, vooral als je je leverancier de tijd hebt gegeven om het ol te lossen. Simpel Nederlands consumenten recht.
En dit terwijl het helemaal niet zo hoeft te lopen als Caiway een andere houding aanneemt.
En over de korting: Dat is zoals vermeld op de site van Caiway een INTRODUCTIEKORTING en geen "de diensten zijn er niet" korting.
[ Voor 5% gewijzigd door Ofthewell op 22-11-2012 20:56 ]
Verwijderd
Kan je nagaan hoe coulant wij in Krimpen en Loenen zijn als klant.
Al twee jaar belooft Caiway ons van alles. Het is er nooit gekomen.
Nu als klap op de vuurpijl, veel hogere prijzen en lagere snelheden als jullie, plus een gecodeerd basispakket op de coaxkabel ( dus maar op drie televisies kunnen kijken ) waar jullie geen last van hebben.
Misschien dat sommigen van jullie die eerst zo tegen mij tekeer gingen, nu wat beter begrijpen wat wij al twee jaar moeten doorstaan met Caiway.
Al twee jaar belooft Caiway ons van alles. Het is er nooit gekomen.
Nu als klap op de vuurpijl, veel hogere prijzen en lagere snelheden als jullie, plus een gecodeerd basispakket op de coaxkabel ( dus maar op drie televisies kunnen kijken ) waar jullie geen last van hebben.
Misschien dat sommigen van jullie die eerst zo tegen mij tekeer gingen, nu wat beter begrijpen wat wij al twee jaar moeten doorstaan met Caiway.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2012 21:52 ]
Je hebt helemaal gelijk.Hairball schreef op donderdag 22 november 2012 @ 20:54:
[...]
Ho.... Daar ga je toch echt helemaal de mist in. Caiway adverteert met bepaalde producten en diensten. Deze leveren ze simpelweg niet. Dus je kunt kreten als "zeiken" lanceren, maar die zul je dan toch echt richting Caiway moeten lanceren. Ik als consument sta volledig in mijn recht om zelf na 1 dag niet geleverde diensten aan de bel te trekken. Als je de post van mij en anderen hier goed gelezen zou hebben ben ik van mijn kant erg behulpzaam en coulant geweest.
Als jij een product koopt en er voor betaalt en dat na 3 weken nog niet hebt is het normaal dat je aan de bel trekt, vooral als je je leverancier de tijd hebt gegeven om het ol te lossen. Simpel Nederlands consumenten recht.
En dit terwijl het helemaal niet zo hoeft te lopen als Caiway een andere houding aanneemt.
En over de korting: Dat is zoals vermeld op de site van Caiway een INTRODUCTIEKORTING en geen "de diensten zijn er niet" korting.
En je kan je daar druk om gaan maken en lopen zeiken en zeuren om je geld terug of je kan ze wat "coulanter" zijn en ze iets meer tijd geven want je bepaalt toch nog niet het volle pond.
Ik kies voor optie 2.
Als er iemand is die in dit topic zeikt is dat 4320p wel en geen Hairball. Hij komt gewoon voor zijn rechten op waar hij trouwens 100% gelijk in heeft.
Volgens mij begrijpen jullie het niet helemaal terwijl hij het in zijn laatste post toch echt goed uitlegt. Jammer..
Volgens mij begrijpen jullie het niet helemaal terwijl hij het in zijn laatste post toch echt goed uitlegt. Jammer..
[ Voor 4% gewijzigd door lazbahadir op 22-11-2012 23:36 ]