Foritain schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:06:
Aansluiting is done, werkt als een trein. Alleen een gloednieuwe sitecom gigabit huppeldepup router krijgt op geen enkele wijze verbinding. Heeft iemand al een router gebruikt, en hoe gaat het met de instellingen? Ik probeer de glasmodem zelf te benaderen maar dat heeft tot dusver weinig tot gevolg.\
edit:
Vanaf de site: "· Kies een router van zowel een Gigabit Lan als een Wan aansluiting (bijv Sitecom X4)."
Precies welke ik heb (toeval). Verder geen informatie though

Router werkte bij mij meteen (Linksys/Cisco E4200). Als je router werkte met coax hoef je niet te configureren. Ik hoefde zelfs mijn router niet eens opnieuw te starten. Overigens mijn ervaringen tot nu toe:
1. Beeldkwaliteit is er wat mij betreft op ACHTERUIT gegaan. HD is waziger en fletser dan wanneer coax rechtreeks op de TV aangesloten is. Dit heeft volgens mij direct te maken met de Entone.
2. Zoals al eerder gemeld: De afstandbediening van de Entone is op zijn zachts gezegd slecht te noemen. Reageert slecht en traag.
3. De maximale snelheid van 300mb zou je moeten kunnen halen volgens Caiway, maar haal je niet. Frapant detail is dat zowel up als down maximaal 285mb halen en mij lijkt het er op dat e.e.a. geknepen wordt.
4. Ik heb een download getest bij EWEKA en daar zit ik op de maximale snelheid van EWEKA te downloaden (100mb). Erg prettig
5. De monteurs waren erg vriendelijk en erg behulpzaam en wisten ook nog een aantal vragen te beantwoorden.
6. Er is inmiddels een iOS app beschikbaar (Volgens de monteur blinkt deze niet uit door gebruikersvriendelijkheid, omdat het een standaard app is). Android app wordt op dit moment nog aan gewerkt.
7. Kan ik de telefoon naar de telefoon rerouten? Vooralsnog niet.
8. Heb ik de smartcard nog nodig? Nee, alleen voor coax.
9. Werken de interactieve TV diensten al? Beperkt!
10. Scheiden jullie de diverse soorten verkeer? Ja. (dmv ip ranges en WoS)
11. Tevens heb ik even gebeld ovr de niet werkende Multiscreen for PC (in Mijncaiway te vinden)
Je hebt hier zoals al eerder vermeld een plugin voor nodig. Dit is geen freeware plugin, maar een commerciele plugin. Caiway zou nagaan hoe, wie, wat en waar.
12. Wij als "first thirty" worden voorlopig doorverbonden met het "senior launch team". Deze heb ik al een paar keer aan de lijn gehad en om eerlijk te zijn is dit een stel bijzonder enthousiaste mensen waarbij je het gevoel hebt dat ze je graag te woord staan en verder willen helpen.
Ik zal straks ook nog even USENET + TV testen en dat als EDIT hierin achterlaten.
@foritain Als je hulp met je router nodig hebt, hoor ik het wel.
EDIT: Volle snelheid downloaden en tv kijken levert geen enkel probleem op!