[CAIWAY] Glasvezel in Wateringse veld Den Haag

Pagina: 1 ... 8 ... 24 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-06 18:34
Foritain schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:21:
Hairball, hoe laat komen ze morgen? T&T Code nu zelf ontvangen en pakketje komt inderdaad vandaag. Patching gaat volgens hen morgen gebeuren en zou na 15:00 moeten werken. Neem aan dat wij tegelijk worden gepatched, lijkt me wel zo logisch. Lijkt me alleen vreemd als de monteur komt voordat Caiway dit heeft uitgevoerd, of het wordt wel een hele korte installatieafspraak?

Ik hou voorlopig Sikkek's post in de gaten, wie weet is dat patchen al gedaan? :D
Ze komen om 13:30 uur. Simpelweg gezegd moet het DAARVOOR al gepatcht zijn.

Overigens heb ik zojuist de post opgehaald en daar zat alsnog een brief met de activatiecode bij.

Overigens de foto's laten zien dat het niet om de Entone Amulet 300, maar de Entone Amulet 400 gaat als decoder.

[ Voor 7% gewijzigd door Ofthewell op 06-11-2012 15:58 ]

Xbox Live: Ofthewell NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazbahadir
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-07-2023
@Hairball Was jij al klant bij Caiway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
lazbahadir schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:32:
@Hairball Was jij al klant bij Caiway?
Ja. Je behoort echt een activatiecode te krijgen, hoor!

Op zich ook wel logisch, want het betreft hier een nieuwe dienst over een nieuwe infrastructuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazbahadir
Hairball schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:38:
[...]

Ja. Je behoort echt een activatiecode te krijgen, hoor!

Op zich ook wel logisch, want het betreft hier een nieuwe dienst over een nieuwe infrastructuur.
quote: van mezelf
- Schijnt dat ik geen activeringscode nodig heb omdat ik al klant van Caiway was.
Ik denk dat ik dit stukje weer weg kan laten:
Gaat het toch nog de goede kant op met Caiway..
Hoe komt het nou toch dat er bij Caiway intern zoveel onduidelijkheden zijn over relatief simpele zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
lazbahadir schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:47:
[...]

[...]

Ik denk dat ik dit stukje weer weg kan laten:

[...]

Hoe komt het nou toch dat er bij Caiway intern zoveel onduidelijkheden zijn over hele simpele zaken.
Communicatie is de grootste valkuil in elk project. Maar.... laten we gewoon even afwachten en zien wat je wel en niet nodig hebt. Ik kan het mis hebben, maar dat weten we pas als we daadwerkelijk gaan aansluiten.

Het enige wat ik weet is dat de activatieprocedure in de handleiding beschreven staat en normaal gesproken staat het daar niet in als het niet zo is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Pakket binnen, aangesloten (is werkelijk 30seconden).

Power lampje brand.
2e lampje met 2 pijltjes blijft uit (zou volledig aan moeten gaan)

< > lampje knippert.

Neem aan dat dat 2e lampje duidt op de ontbrekende portering? Kan zo 1-2-3 de troubleshooting niet vinden in de boekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
Foritain schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:41:
Pakket binnen, aangesloten (is werkelijk 30seconden).

Power lampje brand.
2e lampje met 2 pijltjes blijft uit (zou volledig aan moeten gaan)

< > lampje knippert.

Neem aan dat dat 2e lampje duidt op de ontbrekende portering? Kan zo 1-2-3 de troubleshooting niet vinden in de boekjes.
Lol. Jij woont tegenover me en ik heb het pakket nog niet.

Ik denk overigens dat je inderdaad tot morgen zult moeten wachten. Heb je wel geprobeerd die activatiesite te benaderen? Misschien komt het daarna wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Volgens het boekje moeten eerst de 3 lampjes aan gaan, alvorens je de activatie kan starten. Na nog een belletje zojuist kreeg ik te horen dat morgen uiterlijk 12:00 de omzetting is gedaan.

Overigens probeerde ik aan de telefoon te vragen of het juist is dat het 2e lampje niet aan gaat en het 3e knippert, maar die vraag bleef herhaaldelijk onbeantwoord. Wachten op morgen dus.

En PostNL werkt efficient lijkt het ;) Ookal moet ik zeggen, de meneer die hier altijd pakketjes brengt is echt super. Komt 9 van de 10 keer in de middag, mocht ik er een keer niet zijn komt hij rond 5:30-6:30 nogmaals, zie hem dan ook wel eens bij jullie gebouw voor staan. Zou me niks verbazen als hij hier gewoon 2x komt.

[ Voor 30% gewijzigd door Foritain op 06-11-2012 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
Foritain schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:30:
Volgens het boekje moeten eerst de 3 lampjes aan gaan, alvorens je de activatie kan starten. Na nog een belletje zojuist kreeg ik te horen dat morgen uiterlijk 12:00 de omzetting is gedaan.

Overigens probeerde ik aan de telefoon te vragen of het juist is dat het 2e lampje niet aan gaat en het 3e knippert, maar die vraag bleef herhaaldelijk onbeantwoord. Wachten op morgen dus.

En PostNL werkt efficient lijkt het ;) Ookal moet ik zeggen, de meneer die hier altijd pakketjes brengt is echt super. Komt 9 van de 10 keer in de middag, mocht ik er een keer niet zijn komt hij rond 5:30-6:30 nogmaals, zie hem dan ook wel eens bij jullie gebouw voor staan. Zou me niks verbazen als hij hier gewoon 2x komt.
Laten we het hopen, want het is 18:16 en nog niets gezien of gehoord. Als ik nou ook nog eens wat geduld geleverd kreeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand nu al of je de zenders nu zelf kan nummeren in de favorietenlijst ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 18:56:
Weet iemand nu al of je de zenders nu zelf kan nummeren in de favorietenlijst ?
Volgens mij had ik hier van iemand gelezen dat dat kon. Ik kan het je straks misschien vertellen. Mijn pakket is ook binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Hairball schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 19:22:
[...]

Volgens mij had ik hier van iemand gelezen dat dat kon. Ik kan het je straks misschien vertellen. Mijn pakket is ook binnen.
Netjes, mocht je het handeltje toch zelf ophangen ben ik stiekem wel benieuwd naar welke lampjes branden. Zelfde vraag voor Sikkek eigenlijk. Ik maak me misschien zorgen om niets, maar ik voorzie spontaan nieuwe problemen morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
Foritain schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 19:35:
[...]

Netjes, mocht je het handeltje toch zelf ophangen ben ik stiekem wel benieuwd naar welke lampjes branden. Zelfde vraag voor Sikkek eigenlijk. Ik maak me misschien zorgen om niets, maar ik voorzie spontaan nieuwe problemen morgen.
Maak je nog geen zorgen. Als er niet gepatched is blijft er hoogstwaarschijnlijk een lampje uit. e. e. a. lijkt me normaal. Ik ga na het eten even alles proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:48
:Jammer dat we de entone 400 krijgen, de 300 ziet er een stuk mooier uit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:48
tobitronics schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 20:19:
:Jammer dat we de entone 400 krijgen, de 300 ziet er een stuk mooier uit :/
Haha dat dacht ik ook al, had iemand hier sowieso wel eens van Entone gehoord, kan weinig over het bedrijf vinden en nog minder over die amulet dvr's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 08:23
Ben erg benieuwd of jullie ook beeldstoringen hebben tijdens het downloaden. Heel goed opletten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazbahadir
Ook het pakket binnen gekregen, direct wezen aansluiten en het is onverwachts toch een klus-avondje geworden.

Glasvezelmodem aansluiten stelt niks voor maar ik dacht nu ik toch een 15m kabel heb, laat ik dan de kabel die naar de acces-point boven gaat ook maar is vervangen aangezien hij vol met knikken zit.

Voor de rest ook maar is de meterkast opgeruimd en geordend.

Ook bij mij knippert het < > lampje. Komt gewoon omdat hij geen signaal binnen krijgt (niet gepatcht)

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimage.org/sefelndhv/IMG_0142.jpg Afbeeldingslocatie: http://s15.postimage.org/stculwb2v/IMG_0143.jpg
Hairball schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:53:
[...]

Communicatie is de grootste valkuil in elk project. Maar.... laten we gewoon even afwachten en zien wat je wel en niet nodig hebt. Ik kan het mis hebben, maar dat weten we pas als we daadwerkelijk gaan aansluiten.

Het enige wat ik weet is dat de activatieprocedure in de handleiding beschreven staat en normaal gesproken staat het daar niet in als het niet zo is :D
Ik heb even de handleiding doorgenomen; daarin staat het volgende:
quote: Handleiding Caiway
Informatie die u nodig heeft tijdens het activeren
Heeft u momenteel nog geen internet én telefonie van Caiway?
Dan heeft u tijdens het activeren de activatiecode nodig. Deze staat vermeld op de bevestigingsbrief.
Een stukje verderop staat er bij stap 3:
Heeft u al internet e telefonie van Caiway? Ga dan verder met stap 8
Uit dit verhaal haal ik eruit dat zowel bestaande als niet-bestaande klanten van Caiway hun glasvezel pakket moeten gaan activeren. Echter hebben de bestaande klanten geen activatiecode nodig.

[ Voor 44% gewijzigd door lazbahadir op 06-11-2012 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedrogist
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:53
[b]lazbahadir schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 20:56:

[...]

Uit dit verhaal haal ik eruit dat zowel bestaande als niet-bestaande klanten van Caiway hun glasvezel pakket moeten gaan activeren. Echter hebben de bestaande klanten geen activatiecode nodig.
Dit laatste klopt. Ik heb online alleen de stappen moeten doorlopen en zonder activatiecode had ik na +/- 15 min. alle diensten tot mijn beschikking 8) .

Heeft iemand toevallig de webtv functie al aan de praat. Staat een link met inlogcode/wachtwoord in mijncaiway. Ik krijg steeds een foutmelding "plug in niet beschikbaar". ik kan vervolgens deze plug in nergens vinden.

[ Voor 70% gewijzigd door dedrogist op 06-11-2012 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
dedrogist schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 23:14:
[...]

Dit laatste klopt. Ik heb online alleen de stappen moeten doorlopen en zonder activatiecode had ik na +/- 15 min. alle diensten tot mijn beschikking 8) .

Heeft iemand toevallig de webtv functie al aan de praat. Staat een link met inlogcode/wachtwoord in mijncaiway. Ik krijg steeds een foutmelding "plug in niet beschikbaar". ik kan vervolgens deze plug in nergens vinden.
Naja, dan hebben ze de activatiecode voor jan met de achternaam gestuurd :)

Gebruik je een andere browser als internet explorer? Overigens is webtv al 2 jaar beschikbaar met 5 zenders ofzo. Zijn het er nu meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedrogist
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:53
Hairball schreef op woensdag 07 november 2012 @ 00:37:
[...]

Naja, dan hebben ze de activatiecode voor jan met de achternaam gestuurd :)

Gebruik je een andere browser als internet explorer? Overigens is webtv al 2 jaar beschikbaar met 5 zenders ofzo. Zijn het er nu meer?
Het zijn de 10 populairste zenders en zowel in chrome als in internet explorer, geeft ie de foutmelding. Ach ja zou vanzelf wel komen. Beeld van tv doet in ieder geval niet onder voor coax en internet is retesnel. ben tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 20:59
Foritain schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 19:35:
[...]

Ook hier knippert het <> lampje, lijkt me normaal als er nog geen signaal op de vezel staat.

[ Voor 7% gewijzigd door Sikkek op 07-11-2012 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Sikkek schreef op woensdag 07 november 2012 @ 10:35:
[...]

Ook hier knippert het <> lampje, lijkt me normaal als er nog geen signaal op de vezel staat.
Ging mij vooral om dat lampje met die 2 pijltjes, 2e van boven. Deze zou normaliter 'direct' aan moeten gaan, mede daardoor vroeg ik mij af wat het precies betekend (Lijkt mij inderdaad logisch dat een lijn-test lampje het nog niet doet, echter dit zou ook in de juiste situatie toch enkele seconden in beslag moeten nemen). Echter de medewerker die mij belde wist mij dit ook niet te vertellen.

Wel frappant dat de modem een wifi functie heeft welke kennelijk door Caiway is uitgeschakeld. Niet dat ik er op zit te wachten maar goed. Verder zit er een DHCP functie in ook, ben alleen benieuwd of het niet beter is gewoon door een degelijke router te laten doen. De opgegeven reden van het uitschakelen van de wifi is het extreem slechte bereik van dat netwerk, dan vraag je je toch stiekem af wat de kwaliteit van de hardware is. Begrijp me niet verkeerd, ik blijf echt wel positief en hoopvol :)

Wel weer keurig door Caiway gebeld of het al werkt (Nog niet, maar goed). Ben best tevreden over de nette manier van contact naar de klant, althans van de medewerkers tot dusver. Alleen de interne informatievoorziening blijft nog wel achter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
Foritain schreef op woensdag 07 november 2012 @ 10:46:
[...]

Ging mij vooral om dat lampje met die 2 pijltjes, 2e van boven. Deze zou normaliter 'direct' aan moeten gaan, mede daardoor vroeg ik mij af wat het precies betekend (Lijkt mij inderdaad logisch dat een lijn-test lampje het nog niet doet, echter dit zou ook in de juiste situatie toch enkele seconden in beslag moeten nemen). Echter de medewerker die mij belde wist mij dit ook niet te vertellen.

Wel frappant dat de modem een wifi functie heeft welke kennelijk door Caiway is uitgeschakeld. Niet dat ik er op zit te wachten maar goed. Verder zit er een DHCP functie in ook, ben alleen benieuwd of het niet beter is gewoon door een degelijke router te laten doen. De opgegeven reden van het uitschakelen van de wifi is het extreem slechte bereik van dat netwerk, dan vraag je je toch stiekem af wat de kwaliteit van de hardware is. Begrijp me niet verkeerd, ik blijf echt wel positief en hoopvol :)

Wel weer keurig door Caiway gebeld of het al werkt (Nog niet, maar goed). Ben best tevreden over de nette manier van contact naar de klant, althans van de medewerkers tot dusver. Alleen de interne informatievoorziening blijft nog wel achter ;)
Ik heb toch besloten het tot vandaag te laten liggen. Als Caiway het toch komt doen kan ik beter gewoon daar op wachten.

Zoals ik het las is WiFi optioneel (niet goed gelezen, hoor) daarnaast mag je niet de beste WiFi verwachten van een apparaat waar de hoofdfunctie iets anders is.

Bij mij ligt alles klaar en er hoeft eigenlijk alleen maar geplugd en omgeplugd qorden om aan de bak te kunnen. Ben nieuwsgierig of en hoe mijn router e. e. a. trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
Zo te zien is het glasvezelmodem ook al een complete level 3 router! (ook wel logisch, aangezien internet en IPTV op verschillende VLANs gezet worden). Vanavond eens kijken of ik in de webinterface kom, wellicht heb ik dan geen extra router nodig...

[ Voor 10% gewijzigd door Sikkek op 07-11-2012 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazbahadir
Het < > lampje knippert niet meer en brandt continu... Toch is het nog niet mogelijk om te activeren.. Toch nog maar tot 12 uur wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
lazbahadir schreef op woensdag 07 november 2012 @ 11:23:
Het < > lampje knippert niet meer en brandt continu... Toch is het nog niet mogelijk om te activeren.. Toch nog maar tot 12 uur wachten
Je zou de genexis gateway even kunnen resetten, kijken of dat helpt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazbahadir
Herstart had ik al gedaan, maar hij doet het nu!

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2291785920.png

Download is netjes, upload mag nog wel wat meer tegen de 140 aan.

Ik merk wel dat hij op dit moment erg onstabiel is. Ik heb jammer genoeg nu geen tijd om het goed te testen

Wat een mooie ping trouwens :D

Edit: Ik ben trouwens benieuwd naar jullie resultaten

Edit2: Rotterdam is blijkbaar sneller met uploaden (of downloaden vanaf hun kant)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2291791451.png

Edit3: Tot zo ver de pret, want hij doet het niet meer.. Ach dan maar de coax er weer erop en vanavond maar uitzoeken

[ Voor 36% gewijzigd door lazbahadir op 07-11-2012 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:38

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Speedtest is zowieso niet erg accuraat genoeg voor glasvezel lijnen. Een bestand van 200MB downloaden/uploaden dmv FTP is veel geschikter.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
Blisterin_Bull schreef op woensdag 07 november 2012 @ 14:11:
Speedtest is zowieso niet erg accuraat genoeg voor glasvezel lijnen. Een bestand van 200MB downloaden/uploaden dmv FTP is veel geschikter.
Precies wat de heren van Caiway zojuist tegen me zeiden.

Alles is bij mij binnen 15 minuten aangesloten en getest. 285mb/285mb up en down, zeer lage ping, tv doet het prima. Ga nu even wat andere zaken testen en doe wel een review later op de dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Test usenet met tv kijken eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Aansluiting is done, werkt als een trein. Alleen een gloednieuwe sitecom gigabit huppeldepup router krijgt op geen enkele wijze verbinding. Heeft iemand al een router gebruikt, en hoe gaat het met de instellingen? Ik probeer de glasmodem zelf te benaderen maar dat heeft tot dusver weinig tot gevolg.\

edit:

Vanaf de site: "· Kies een router van zowel een Gigabit Lan als een Wan aansluiting (bijv Sitecom X4)."

Precies welke ik heb (toeval). Verder geen informatie though :(

[ Voor 23% gewijzigd door Foritain op 07-11-2012 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazbahadir
@Foritain. Ik had eerst ook problemen met de router. Hij kreeg geen gegevens door vanaf de glasvezelmodem. Heb van alles geprobeerd maar het werkte niet. Als laatst heb ik alles een herstart gegeven, de kabel van de router aangesloten op poort 1 en naar buiten gegaan. Bij terugkomst deed hij het (voorlopig).

Waarschijnlijk moet je dus was langer wachten.

Kan het kloppen dat de IPTV direct aangesloten moet worden op het modem of kan dat ook via mijn router. Ik krijg het niet werkend in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

IPTV moet voorlopig direct op de modem (2e poort) volgens Caiway, en kan niet via je normale router lopen. Ik ben niet dusdanig thuis in die techniek om te weten of je dat kan omzeilen en toch via je normale hardware kan laten lopen.

Overigens wel wat relevante informatie:

De modem heeft geen webinterface of wat voorn interface dan ook voor de gebruikerskant, en is volledig in handen van Caiway. Zij zijn verantwoordelijk voor het afgeven van een IP e.d. De tijdslimiet hiervoor is 30 minuten. Dus zodra jij de stekker uit je pc haalt en in de router zet, duurt het ca 30 minuten voordat een nieuw adres wordt toegewezen, en je router dus verbinding kan maken. Dit werd mij verteld na ca 20 minuten k-----, waarna 10 minuten later de verbinding gewoon netjes terug kwam. Momenteel zou er geen mogelijkheid zijn voor de gebruiker om dit zelf te verhelpen, en is geduld dus een schone zaak. Of hier toch nog iets aan te doen is zullen we wellicht binnenkort leren van iemand.

Verder deed de verbinding het best aardig. Upload loopt wel iets achter (~100-110mbit) maar verder retesnel. Gedurende 45 minuten ging de verbinding eerst naar max 80mbit, en lag er toen ca 30 minuten uit, maar daarna kwam hij weer terug. Hopen dat het nu allemaal blijft werken.

Nu heel hard op zoek naar content om te downloaden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
Foritain schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:06:
Aansluiting is done, werkt als een trein. Alleen een gloednieuwe sitecom gigabit huppeldepup router krijgt op geen enkele wijze verbinding. Heeft iemand al een router gebruikt, en hoe gaat het met de instellingen? Ik probeer de glasmodem zelf te benaderen maar dat heeft tot dusver weinig tot gevolg.\

edit:

Vanaf de site: "· Kies een router van zowel een Gigabit Lan als een Wan aansluiting (bijv Sitecom X4)."

Precies welke ik heb (toeval). Verder geen informatie though :(
Router werkte bij mij meteen (Linksys/Cisco E4200). Als je router werkte met coax hoef je niet te configureren. Ik hoefde zelfs mijn router niet eens opnieuw te starten. Overigens mijn ervaringen tot nu toe:

1. Beeldkwaliteit is er wat mij betreft op ACHTERUIT gegaan. HD is waziger en fletser dan wanneer coax rechtreeks op de TV aangesloten is. Dit heeft volgens mij direct te maken met de Entone.
2. Zoals al eerder gemeld: De afstandbediening van de Entone is op zijn zachts gezegd slecht te noemen. Reageert slecht en traag.
3. De maximale snelheid van 300mb zou je moeten kunnen halen volgens Caiway, maar haal je niet. Frapant detail is dat zowel up als down maximaal 285mb halen en mij lijkt het er op dat e.e.a. geknepen wordt.
4. Ik heb een download getest bij EWEKA en daar zit ik op de maximale snelheid van EWEKA te downloaden (100mb). Erg prettig
5. De monteurs waren erg vriendelijk en erg behulpzaam en wisten ook nog een aantal vragen te beantwoorden.
6. Er is inmiddels een iOS app beschikbaar (Volgens de monteur blinkt deze niet uit door gebruikersvriendelijkheid, omdat het een standaard app is). Android app wordt op dit moment nog aan gewerkt.
7. Kan ik de telefoon naar de telefoon rerouten? Vooralsnog niet.
8. Heb ik de smartcard nog nodig? Nee, alleen voor coax.
9. Werken de interactieve TV diensten al? Beperkt!
10. Scheiden jullie de diverse soorten verkeer? Ja. (dmv ip ranges en WoS)
11. Tevens heb ik even gebeld ovr de niet werkende Multiscreen for PC (in Mijncaiway te vinden)
Je hebt hier zoals al eerder vermeld een plugin voor nodig. Dit is geen freeware plugin, maar een commerciele plugin. Caiway zou nagaan hoe, wie, wat en waar.
12. Wij als "first thirty" worden voorlopig doorverbonden met het "senior launch team". Deze heb ik al een paar keer aan de lijn gehad en om eerlijk te zijn is dit een stel bijzonder enthousiaste mensen waarbij je het gevoel hebt dat ze je graag te woord staan en verder willen helpen.

Ik zal straks ook nog even USENET + TV testen en dat als EDIT hierin achterlaten.

@foritain Als je hulp met je router nodig hebt, hoor ik het wel.

EDIT: Volle snelheid downloaden en tv kijken levert geen enkel probleem op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Router werkt prima nu hoor. Was echt die 30minuten afwachten. Verder gewoon op Dynamisch IP en wachten tot het werkt. Vond het al zo gek, maar is dus iets waar je als gebruiker niets aan kan doen. Die sitecom X4 trouwens loopt verder goed, tot dusver lijkt het precies te doen wat je er van verwacht.

Ben inderdaad erg te spreken over die launch team afdeling. Ze bellen netjes terug als beloofd, zijn behulpzaam en laten je niet eerst 10 minuten in slaap sukkelen terwijl je stekkertjes in en uit plugt ;), echt tevreden daarmee.

Maar goed.

HET WERKT! Woopie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Hairball schreef op woensdag 07 november 2012 @ 18:06:
[...]

Router werkte bij mij meteen (Linksys/Cisco E4200). Als je router werkte met coax hoef je niet te configureren. Ik hoefde zelfs mijn router niet eens opnieuw te starten. Overigens mijn ervaringen tot nu toe:

1. Beeldkwaliteit is er wat mij betreft op ACHTERUIT gegaan. HD is waziger en fletser dan wanneer coax rechtreeks op de TV aangesloten is. Dit heeft volgens mij direct te maken met de Entone.
2. Zoals al eerder gemeld: De afstandbediening van de Entone is op zijn zachts gezegd slecht te noemen. Reageert slecht en traag.
3. De maximale snelheid van 300mb zou je moeten kunnen halen volgens Caiway, maar haal je niet. Frapant detail is dat zowel up als down maximaal 285mb halen en mij lijkt het er op dat e.e.a. geknepen wordt.
4. Ik heb een download getest bij EWEKA en daar zit ik op de maximale snelheid van EWEKA te downloaden (100mb). Erg prettig
5. De monteurs waren erg vriendelijk en erg behulpzaam en wisten ook nog een aantal vragen te beantwoorden.
6. Er is inmiddels een iOS app beschikbaar (Volgens de monteur blinkt deze niet uit door gebruikersvriendelijkheid, omdat het een standaard app is). Android app wordt op dit moment nog aan gewerkt.
7. Kan ik de telefoon naar de telefoon rerouten? Vooralsnog niet.
8. Heb ik de smartcard nog nodig? Nee, alleen voor coax.
9. Werken de interactieve TV diensten al? Beperkt!
10. Scheiden jullie de diverse soorten verkeer? Ja. (dmv ip ranges en WoS)
11. Tevens heb ik even gebeld ovr de niet werkende Multiscreen for PC (in Mijncaiway te vinden)
Je hebt hier zoals al eerder vermeld een plugin voor nodig. Dit is geen freeware plugin, maar een commerciele plugin. Caiway zou nagaan hoe, wie, wat en waar.
12. Wij als "first thirty" worden voorlopig doorverbonden met het "senior launch team". Deze heb ik al een paar keer aan de lijn gehad en om eerlijk te zijn is dit een stel bijzonder enthousiaste mensen waarbij je het gevoel hebt dat ze je graag te woord staan en verder willen helpen.

Ik zal straks ook nog even USENET + TV testen en dat als EDIT hierin achterlaten.

@foritain Als je hulp met je router nodig hebt, hoor ik het wel.
Eweka gaat maar tot geloof ik 100mb abonnementen. Dus als ik jou was even een andere payserver zoeken! (ik ga sunnyusenet upgraden, heb daar nu een 30 mbit abbo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
ralph0603 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 18:49:
[...]

Eweka gaat maar tot geloof ik 100mb abonnementen. Dus als ik jou was even een andere payserver zoeken! (ik ga sunnyusenet upgraden, heb daar nu een 30 mbit abbo).
Heb ik ook aan zitten denken, maar ik denk niet dat ik iets voor hetzelfde geld krijg. Straks maar even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 18:16
Hairball schreef op woensdag 07 november 2012 @ 18:06:
[...]

Hoe heet die app? Kan niks vinden als ik op Caiway zoek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:39
Misschien overbodig maar voor degene met een slechte ontvangst van de afstandsbediening hebben jullie de beschermfolie die over de gehele voorkant zit verwijderd. Ik had het nl in het begin ook niet door dat er wat op zat..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
Maarten @klet.st schreef op woensdag 07 november 2012 @ 19:37:
[...]

Hoe heet die app? Kan niks vinden als ik op Caiway zoek..
Zoek eens op ViewRight of Multiscreen.

Overigens: Wat zijn nou eigenlijk de interactieve diensten van Caiway, hoe kom ik met de decode bij Uitzending Gemist en hoe werkt (als dat het al doet) Video On Demand?

Daarnaast: Heeft iemand de pincode voor de decoder gekregen?

@ewf2003 ofc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
Bij mij lukt het overigens nog steeds niet om verbinding te krijgen...Alle drie de lampjes branden groen maar helaas niets...morgen maar eens bellen, ik had gehoopt dat ze vandaag alles gefixt zouden hebben. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
ewf2003 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 21:12:
Bij mij lukt het overigens nog steeds niet om verbinding te krijgen...Alle drie de lampjes branden groen maar helaas niets...morgen maar eens bellen, ik had gehoopt dat ze vandaag alles gefixt zouden hebben. :'(
Overigens hebben ze bij mij wel geactiveerd (had alleen geen code nodig)

en oh: Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2293105159.png

[ Voor 8% gewijzigd door Ofthewell op 07-11-2012 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazbahadir
Ik vind het jammer van de upload snelheid. Morgen toch maar even bellen. Ik heb ook het gevoel dat mijn verbinding af en toe erg onstabiel is.

Edit: met de kabel gaat het wel lekker vlot allemaal, maar met draadloos kom ik niet boven de 4.5MB. Dit klopt toch niet..

[ Voor 30% gewijzigd door lazbahadir op 08-11-2012 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
lazbahadir schreef op donderdag 08 november 2012 @ 00:25:
Ik vind het jammer van de upload snelheid. Morgen toch maar even bellen. Ik heb ook het gevoel dat mijn verbinding af en toe erg onstabiel is.

Edit: met de kabel gaat het wel lekker vlot allemaal, maar met draadloos kom ik niet boven de 4.5MB. Dit klopt toch niet..
De upload snelheid is prima, hoor. Dit ligt aan Speedtest. Als ik het met deze test: http://speedtest.reggefiber.nl/beta/
is het 284/287. Prima snelheden!

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimage.org/i9q0sm9r1/Speed.jpg

Bij mij heb ik met al mijn apparaten met speedtest 50mb/50mb, dus zou het niet aan je router kunnen liggen?

[ Voor 25% gewijzigd door Ofthewell op 08-11-2012 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazbahadir
Ligt idd aan Speedtest. Op reggefiber haal ik 142/144 dus dat is zeer netjes.

Router moet het wel aankunnen, het is een Netgear N900. Ik heb de instellingen nog is nagelopen maar alles lijkt ook gewoon goed ingesteld te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
lazbahadir schreef op donderdag 08 november 2012 @ 02:45:
Ligt idd aan Speedtest. Op reggefiber haal ik 142/144 dus dat is zeer netjes.

Router moet het wel aankunnen, het is een Netgear N900. Ik heb de instellingen nog is nagelopen maar alles lijkt ook gewoon goed ingesteld te staan.
Heb je meerdere draadloze apparaten? Kun je zoiets als WiFi analyzer gebruiken om te kijken hoe e.e.a. connectie maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazbahadir
Naast de laptop zijn er 2 telefoons draadloos verbonden

Ik heb inSSIDer gebruikt maar die waardes zeggen mij niet zo veel.

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimage.org/nxnosip11/Naamloos.jpg

Ik heb een router (beneden)(Netgear61) en een acces point (boven)(Netgear61-2). De test begint boven en vervolgens loop ik naar beneden en dan zie je de lijntjes omdraaien

Edit: En dit is met de buren erbij. Drukke boel

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimage.org/kzyauo6bb/Naamloos2.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door lazbahadir op 08-11-2012 03:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
lazbahadir schreef op donderdag 08 november 2012 @ 03:03:
Naast de laptop zijn er 2 telefoons draadloos verbonden

Ik heb inSSIDer gebruikt maar die waardes zeggen mij niet zo veel.

[afbeelding]

Ik heb een router (beneden)(Netgear61) en een acces point (boven)(Netgear61-2). De test begint boven en vervolgens loop ik naar beneden en dan zie je de lijntjes omdraaien

Edit: En dit is met de buren erbij. Drukke boel

[afbeelding]
Wat bedoel je met "telefoons draadloos verbonden"? DECT telefoons?
Overigens is het daar een hele drukke bedoeling met WiFi. Zorg dat je zoveel mogelijk je eigen kanaal kiest of een kanaal wat iemend in gebruik heeft wat zo ver mogelijk bij je vandaan zit.

Is de speedtest snelheid verschillend als je router of bij je accesspoint in de buurt staat? Zo ja, hoe groot is dat verschil?
Heb je op je router alle WiFi standaarden (b,g,n) aan staan?
Heb je alleen 2,4ghz of ook 5ghz mogelijkheden op je router (NB: 2,4ghz en DECT kan met elkaar vloeken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazbahadir
Nee, ik had het anders moeten formuleren, ik bedoel gewoon 2 mobiele telefoons. (iPhone & Blackberry)

Ik heb mijn router helemaal gereset en opnieuw ingesteld. Dit zijn de waarden die ik nu eruit krijg.

Bij de router 49/42(0.5m afstand)
Bij de accesspoint 34/92 (0.5m afstand)

Ik kan niet echt de instellingen vinden op me router op de standaarden aan te zetten/wijzigen maar ik ga er vanuit dat ze aan staan. Ik heb ook de 5ghz mogelijkheid, alleen de laptop ondersteund het jammer genoeg niet. (ik ga denk ik een nieuwe kaart halen voor de laptop)

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimage.org/7vfn5sudt/Naamloos3.jpg

Het valt me nu trouwens op dat als ik met de accesspoint verbind staat er in windows bij de status van de draadloze verbinding als snelheid 150Mbps terwijl als ik met mijn router verbind staat er slechts 65Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heeft het nou voor nut om IPTV te kijken als de beeldkwaliteit van de Entone zo slecht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 04:54:
Wat heeft het nou voor nut om IPTV te kijken als de beeldkwaliteit van de Entone zo slecht is?
Zo slecht is een overstatement, hoor. Het is slechter, maar ook weer niet dramatisch. Wellicht dat het een groot deel van de mensen niet eens opvalt.
Maar de hoofdreden om gebruik te maken van de Entone zijn de extra diensten zoals de beloofde widgets, Video On Demand, Uitzending Gemist etc. Tenzij ik iets helemaal verkeerd doe zijn deze er nog helemaal niet!!

Ik vind dit toch wel een issue, want dit is toch iets wat Caiway als unique selling point in haar marketing gebruikt.
Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Ben benieuwd of ze zich geen buil vallen door van zo'n onbekend bedrijf de iptv boxes af te nemen... die maximumsnelheid van 285mbit is door iptv gereserveerde bandbreedte dunkt me trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door Dejagan op 08-11-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazbahadir
Hairball schreef op donderdag 08 november 2012 @ 07:47:
[...]

Tenzij ik iets helemaal verkeerd doe zijn deze er nog helemaal niet!!

Ik vind dit toch wel een issue, want dit is toch iets wat Caiway als unique selling point in haar marketing gebruikt.
Mis ik iets?
Ik kan het in ieder geval ook niet vinden..

Edit: Brief van Caiway gekregen met daarin:
- 'Uw klantnummer voor de ontvanger'
- 'Uw PIN-code voor de ontvanger'

[ Voor 13% gewijzigd door lazbahadir op 08-11-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
lazbahadir schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:47:
[...]

Ik kan het in ieder geval ook niet vinden..

Edit: Brief van Caiway gekregen met daarin:
- 'Uw klantnummer voor de ontvanger'
- 'Uw PIN-code voor de ontvanger'
Zal zo even bij de post kijken. Heb nog even het launch team gebeld:
1. Video on Demand/widgets zou gewoon een optie in het menu van de decoder moeten zijn. Wordt uitgezocht
2. Het feit dat je de 300mb niet haalt is wel degelijk een issue. Hier wordt naar gekeken
3. Multiscreen (tv kijken op de pc) heeft een commerciele licentie nodig voor de plugin. Wordt aan gewerkt.
4. Android App is in progress en coming soon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat "coming soon" van Caiway betekent op zijn Naaldwijks gewoon; het duurt nog drie jaar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
Net Caiway aan de lijn gehad, ik kan nog steeds niet activeren ondanks dat men vandaag de verbinding in orde had gemaakt. Morgen gaat netwerkbeheer er mee aan de slag. :'( ...Gelukkig hebben we nog steeds de kabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 17:51:
Dat "coming soon" van Caiway betekent op zijn Naaldwijks gewoon; het duurt nog drie jaar ...
Helaas hebben we het met deze monopolisten te doen.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Bizar ik blijf stroringen houden op tv op het moment dat ik download van usenet. Andere ook problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat probleem nou nog niet opgelost van die storingen als je download ?

Dit is toch echt te klungelig voor woorden, Caiway !!!

Zolang het product niet goed werkt mogen ze die korting wel langer geven dan drie maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Als je met http of FTP download geen probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Nee dat niet ook niet met een tweak ftp test. En zijn er ook mensen die problemen met de HD hebben, ik bedoel de 300mb klanten. Bij mij gaat het gigantisch schommelen omdat de HD de snelheid niet aan kan. SSD geeft dat een oplossing? Misschien stoort het omdat het schommelt?

[ Voor 75% gewijzigd door babbi op 08-11-2012 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat lees ik nu? Kan de harddisk de opnames niet aan? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Dat de opnames er niet goed opkomen of dat de opnames schokken of mislukken ze helemaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
babbi schreef op donderdag 08 november 2012 @ 20:45:
Nee dat niet ook niet met een tweak ftp test. En zijn er ook mensen die problemen met de HD hebben, ik bedoel de 300mb klanten. Bij mij gaat het gigantisch schommelen omdat de HD de snelheid niet aan kan. SSD geeft dat een oplossing? Misschien stoort het omdat het schommelt?
Ik heb een Usenet account genomen bij een provider die de max snelheid aankan. Deze snelheid haal ik dus ook gewoon. Ik heb wel SSD's in mijn pc, maar daar download ik NIET op. Sterker nog ik download op een zeer oude SATA I disk en die kan de snelheid prima aan.
Zonder dat aan te kunnen tonen lijkt me toch dat er e.e.a. niet helemaal goed is aan jouw kant.

Mijn advies: Bel Caiway op en vraag naar het launch team, leg je probleem voor en vraag of ze hier naar kunnen kijken.

Ik ben overigens zojuist nog even teruggebeld door het launchteam omdat ik zelf ook een aantal vragen had.
VoD verwchten ze binnen 1 1/2 week operationeel te hebben en hetzelfde geld voor de widgets in de decoder. Wij zijn de eerste 30 gebruikers zijn die OPGELEVERD worden. Dat betekent dat dit eigenlijk de producten en diensten behoren te zijn waarmee ze adverteren en waar je voor betaald. Dit heb ik ook aangegeven aan Caiway.
De uitleg van de medewerker hierop vond ik redelijk. Ze willen de functionaliteiten gefaseerd uitrollen zodat ze pas verder gaan als functionaliteit 1 werkt met functionaliteit 2. Daarom zijn er nu 30 man uitgerold en zijn ze nog niet begonnen met de "grote uitrol". Het enige wat je hierbij kunt zeggen is dat ze dit even moeten communiceren aan de dertig "early adopters" Dit heb ik ook aangegeven.

Mijn advies aan Caiway was om even tijdelijk een forum voor deze 30 gebruikers op te zetten zodat zij direct dingen kunnen horen en kunnen doorgeven. Alle bovenstaande punten zouden aan de projectleider doorgegeven worden.

vwb de overige punten die ik besproken heb: Kijken even één van de vorige posts die ik gedaan heb.

@4320p Het gaat niet om de PVR HDD, maar gewoon op een pc harddisk waar men op download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:26

basdej

OutSystems Consultant

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 20:23:
Is dat probleem nou nog niet opgelost van die storingen als je download ?

Dit is toch echt te klungelig voor woorden, Caiway !!!

Zolang het product niet goed werkt mogen ze die korting wel langer geven dan drie maanden.
jemig man, je hebt ook echt NIETS toe te voegen in deze discussie, dat je caiway haat is nu wel duidelijk, maar stop alsjeblieft met dat eeuwige gezeur erover.... 8)7

Verder ben ik onder de indruk van de hoge snelheden die gehaald worden, nog wat finetuning van caiway, en dat belooft veel goeds voor in albrandswaard binnenkort ;D

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
basdej schreef op donderdag 08 november 2012 @ 21:13:
[...]

jemig man, je hebt ook echt NIETS toe te voegen in deze discussie, dat je caiway haat is nu wel duidelijk, maar stop alsjeblieft met dat eeuwige gezeur erover.... 8)7

Verder ben ik onder de indruk van de hoge snelheden die gehaald worden, nog wat finetuning van caiway, en dat belooft veel goeds voor in albrandswaard binnenkort ;D
vwb de snelheden kan ik je niet anders dan gelijk geven. Gisteren had ik een plaatje van de download/upload snelheid op Google+ gepost en iemand uit Abu Dabi had dit doorgelinkt met de simpele tekst "WOW" daarbij. Toen realiseerde ik me pas echt hoe asociaal 300mb download snelheid is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
@hairball heb jij ook de 300MB Abo? Trouwens aan de pc mag het toch niet liggen, die is vrij recent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo Basdej, omdat ik gewoon vind dat iets goed moet werken omdat je daar ook voor betaalt en ik dat aan de kaak stel, haat ik een bedrijf?

Wat een vreemde logica hou jij er op na zeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:26

basdej

OutSystems Consultant

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 21:21:
Zo Basdej, omdat ik gewoon vind dat iets goed moet werken omdat je daar ook voor betaalt en ik dat aan de kaak stel, haat ik een bedrijf?

Ik vind het enigzins vreemd dat jij met je slechte ervaring in krimpen, het ongeveer 20 keer in dit topic moet zeggen hoe slecht het allemaal niet is met caiway, en dat je op elk probleempje wat iemand heeft weer commentaar hebt in de vorm van, "wat is het slecht dat caiway dit en caiway dat"....

Het is inmiddels allang duidelijk dat deze eerste gebruikers een testgroep zijn om de eerste kleine foutjes eruit te halen. Dan is het meer dan logisch dat ze hier ook over vertellen en zoals eerder gezegd, caiway is ze actief aan het helpen. Daarnaast is het nogal irritant dat je je mening dan niet 1x maar ongeveer 10x neerzet...

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Hairball schreef op donderdag 08 november 2012 @ 21:12:
[...]

Mijn advies aan Caiway was om even tijdelijk een forum voor deze 30 gebruikers op te zetten zodat zij direct dingen kunnen horen en kunnen doorgeven. Alle bovenstaande punten zouden aan de projectleider doorgegeven worden.
zeker goed advies voor ze. Elke keer via het menutje en een andere afdeling en 5-10 minuten weg voordat je bij die heren bent, zou wel fijn zijn, zeker als je gewoon graag will communiceren met Caiway hoe alles nu loopt, of beter eigenlijk de kleine details bespreken om te zorgen dat het bij de volgende 300 beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is ook een Caiwayforum in mijn Caiway voor glasvezel klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spais
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08 22:56

Spais

The Spais Melange

basdej schreef op donderdag 08 november 2012 @ 21:26:
[...]

Ik vind het enigzins vreemd dat jij met je slechte ervaring in krimpen, het ongeveer 20 keer in dit topic moet zeggen hoe slecht het allemaal niet is met caiway, en dat je op elk probleempje wat iemand heeft weer commentaar hebt in de vorm van, "wat is het slecht dat caiway dit en caiway dat"....

Het is inmiddels allang duidelijk dat deze eerste gebruikers een testgroep zijn om de eerste kleine foutjes eruit te halen. Dan is het meer dan logisch dat ze hier ook over vertellen en zoals eerder gezegd, caiway is ze actief aan het helpen. Daarnaast is het nogal irritant dat je je mening dan niet 1x maar ongeveer 10x neerzet...
Offtopic:
Helemaal mee eens. Complete topic vervuilig!

Ontopic:
In Wateringen (Juliahof) kan je nu ook bestellen! Ik ben in shock.
Leuk om de ervaringen hier te lezen. Weet ik wat me te wachten staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Helaas downloaden via usenet is geen succes, ik blijf storend beeld houden. Maar ik weer bijna wel zeker dat het komt omdat de download onstabiel word door de HD in de pc. Met een test van 10.000MB Bin file heb ik nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Testen jullie ook torrents? Ben benieuwd of het glasmodem veel connecties tegelijk goed trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
Dejagan schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 00:57:
Testen jullie ook torrents? Ben benieuwd of het glasmodem veel connecties tegelijk goed trekt.
Nee, ik gebruik alleen usenet. Als je wilt kan ik het wel voor je testen.

@babbi: Bij welke usenet provider zit je?
Ik heb trouwens wat bedenkingen dat een schommelde download je tv op tilt doet slaan. ALS dat al het geval is zou dat op zijn vroegst aan je glasvezelmodem kunnen liggen (want dat is de laatste plek waar Internet en TV tegelijktijd te vinden zijn. Daarnaast is Internet vergeven van vertragende factoren. Wat ik me wel zou kunnen voorstellen is dat e. e. a. niet goed geconfigureerd of aangesloten is.

Heeft Caiway ALLES voor je aangesloten?

Nogmaals: Bel Caiway op en laat er naar kijken.

ALGEMEEN: We kunnen hier ruziën over Caiway, maar het simpele feit ligt er dat voor de meeste mensen Caiway gedwongen winkelnering is. Mijn mening is dus dat we beter met zijn alle ervaringen kunnen uitwisselen en proberen Caiway te helpen zo'n goed mogelijk product neer te zetten. DAAR hebben we allemaal wat aan.
Ja, sommige aspecten van het glasvezelproject gaan niet goed, maar er zijn maar weinig projecten die vloeiend zijn. We zullen ons ook moeten realiseren dat Caiway een kleine provider is en dat dit zeer zeker van invloedmis om de ontwikkeling van de eindproducten en diensten. Waar Ziggo en UPC veel geld kunnen steken in de ontwikkeling van dingen zoals Horizon zal dit voor Caiway simpelweg niet rendabel zijn.

Als Caiway over twee maanden zijn zaakjes nog niet op orde heeft is dat een andere zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is dus een andere zaak, want twee maanden redt Caiway echt niet. Bereid je er maar vast op voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ja Caiway heeft alles aangesloten maar ik heb een aantal Usenet servers geprobeerd. Maar waarom is het niet als ik een test doet van 10000mb en 34sec/sec haal? Ik bedoel het licht storen van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek

offtopic:
Nee, de toon van bijna al je postings in dit forum is erg negatief en draagt niet bij aan de inhoud, daarom komt het over alsof je Caiway haat, Het wordt erg vervelend om continue je rantings tegen te komen, het gaat hier over glasvezel in Wateringse Veld, niet over hoe oneerlijk de situatie in Krimpen is.

Gisteren de Entone ook aangesloten, ik heb nog geen verschil gezien met DVB-C, zal vanavond als ik tijd heb even goed kijken.

Ik heb nog geen usenet provider die de snelheid van de verbinding haalt, zal testen op haperingen zodra ik dat wel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Torrentjes even getest om te kijken hoe het gaat, ik heb 2x gehad in 2 dagen dat mijn router geen IP van de glasmodem/caiway meer kreeg. De eerste keer kwam het net na ca 40 minuten terug, de 2e keer iets van 15. Of dat nou echt door de torrents kwam durf ik niet te zeggen, want op andere momenten werkte het gewoon prima. Zal straks wat meer aanzetten om te kijken of het effect heeft.

Op wisselende informatie na blijf ik best tevreden. Het hele traject in de wijk heeft veel te lang geduurd, maar er zal wel een reden voor zijn. Zo ook de 'verkeerde' kastjes die ineens weer vervangen moesten worden voor ook maar de eerste uitrol zijn zonde, maar voorlopig ziet het er weer goed uit. Installatie is eenvoudig, als je patching voltooid is zal het voor de meeste nieuwe klanten echt een eitje zijn. En de verbinding lijkt zo op het eerste gezicht, vooralsnog, veelbelovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazaroj32
  • Laatst online: 07-08 16:25
gisteren alles binnen gekregen en aangesloten. Heb het 150/150 abonnement.

Draadloos haal ik met een Netgear 3500 zo rond de 80Mb up en down. Met een kabel strak 145/145.
Werkt prima.

Entone geeft zelfde beeld als de Humax5050.
Alleen de kleine ab is een beetje wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die afstandsbediening zo klein dan? Wij hebben nu deze afstandsbediening en die ligt redelijk groot in je hand:

Afbeeldingslocatie: http://www.supstore.nl/contents/media/l_afstandbediening%20caiway.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazbahadir
Torrents, downloaden gaat nu erg vaag bij mij. De enige keer springt hij naar de 15MB maar vaak blijven ze hangen onder de 1MB.

Edit: Jeeeetje, torrentbestand van 26GB gaat met 65KB/s wel erg lang duren

Edit2: Krijg net van het glas-team te horen dat VoD, Uitzending gemist e.d. in medio december beschikbaar komen.

[ Voor 45% gewijzigd door lazbahadir op 09-11-2012 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griever
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Na heel wat meegelezen te hebben nu toch ook maar mijn bevindingen.

Ik heb 75mbit glasvezel aangevraagd en zat bij de tweede uitrolgolf (de 30 zeg maar). Afgelopen woensdag heb ik mijn glasvezel pakket ontvangen en gelijk begonnen met aansluiten. :)

Internet was al snel up en running. Eerste testjes via speedtest.net gaven een gemengd beeld. Download tussen de 18mbit en 65mbit. Dit stabiliseerde zich gister tot een down en upload snelheid van rond de 68 - 70 mbit.

Ik heb contact met het glasvezel ondersteuningsteam om uit te zoeken waarom ik de 75mbit niet haal, na wat testjes - met en zonder router, kabels wisselen etc. Is de conclusie dat er volgende week een monteur komt om het eea door te meten.

Vannacht wat download testjes gedraaid op usenet, haal een steady 8,3 MByte download snelheid (1 MByte te weinig) op een sunny 90 Mbit pakket (14 threads in gebruik).

Telefoon werkte eigenlijk out of the box, behalve het Caiway toestel dat ik gebruik sinds ik alles-in-één klant ben bij Caiway dat eigenlijk van abominabele kwaliteit is (3 meter van het basisstation komt er al een enorme brom op de lijn :( ) waardoor ik met een draadloos toestel eigenlaat naast het basisstation moet staan.

IP TV was echter een ander verhaal. Mijn abonnement was nog niet goed omgezet van kabel naar glasvezel waardoor de Entone geen verbinding met de DHCP server kon maken. Dit is gister rechtgezet en na een reboot kon ik vanmiddag IP TV in gebruik nemen.

In vergelijking met de ingebouwde DVB-C ontvanger in mijn Philips tv ziet ontvangst via de Entone er gelijkwaardig uit. Wel moest ik de postprocessing en kleurenafstelling hiervoor gelijk zetten als de DVB-C tuner want standaard is deze veel te agressief in de Philips.

Ik heb in huis slechts 1 kabel utp kabel door een loze leiding van de meterkast naar de woonkamer lopen en was niet van plan om een dubbele kabel aan te leggen voor IPTV en het normale netwerk/internet verkeer.

Daarom heb ik twee managed switches gekocht en via 802.1q protocol (vlan trunking) beide signalen over 1 kabel gestuurd die ik later weer uit elkaar trek. Hiervoor heb ik 2x een netgear GS105E gekocht.

Dit geheel werkte nadat vanmiddag de IPTV tests succesvol afgerond waren in één keer. _/-\o_

Als Caiway nu ook de up- en download snelheid op niveau krijgt moet ik zeggen dat ik heel tevreden ben over het geheel .

Even afwachten tot volgende week dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Maar je maakt het nu wel erg duidelijk dat je het niet eens bent met de gang van zaken daar. Ik begrijp dat je daar gefrusteerd over ben, maar dit is niet de plaats om er over te klagen. Hou het bij een discussie i.p.v. klagen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
Griever schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 17:19:

Daarom heb ik twee managed switches gekocht en via 802.1q protocol (vlan trunking) beide signalen over 1 kabel gestuurd die ik later weer uit elkaar trek. Hiervoor heb ik 2x een netgear GS105E gekocht.

Als Caiway nu ook de up- en download snelheid op niveau krijgt moet ik zeggen dat ik heel tevreden ben over het geheel .
Het enige wat ik kan zeggen is: Tweaker! :o

But seriously: Bij mij LEEK de upload en de download niet symmetrisch (e.e.a. achijnt aan speedtest.net te liggen). De speedtest die ik een stukje terug heb gelinkt geeft wel een behoorlijk beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 18:16
Griever schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 17:19:

Ik heb in huis slechts 1 kabel utp kabel door een loze leiding van de meterkast naar de woonkamer lopen en was niet van plan om een dubbele kabel aan te leggen voor IPTV en het normale netwerk/internet verkeer.

Dit geheel werkte nadat vanmiddag de IPTV tests succesvol afgerond waren in één keer. _/-\o_
Kijk, dat is goed om te weten, zit hier ook met maar één UTP kabel richting de woonkamer. En dit splitsen werkt natuurlijk niet met gigabit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
Zo eindelijk vanavond, na 4 dagen tobben, geactiveerd. Het blijkt dat je niet kunt activeren met een Apple computer....Niet met een iMac of met een macbook. Pas toen we het probeerde met een Windows laptop rechtstreeks op het modem lukte het te activeren. Daarna nog tot 20:45 bezig geweest om alles goed werkend te krijgen maar wat we ook probeerde de iMac lukte niet. |:(
De helpdesk medewerker die mij vanavond hielp verdient een ontzettend groot compliment omdat hij de enige was die vol heeft gehouden om mij te helpen. _/-\o_
Nadat ik de het modem aansloot op mijn Apple router had ik op mijn iMac ook internet. Het vreemde is dat als ik de iMac rechtstreeks aansluit ik geen internet heb. Maar ja hij gaat toch via de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
Werkt bij jullie de list knop nog om het quickzap menu op te roepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
Sikkek schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 21:55:
Werkt bij jullie de list knop nog om het quickzap menu op te roepen?
Nee, sinds gisteren niet meer. Vreemd!
ewf2003 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 21:31:
Zo eindelijk vanavond, na 4 dagen tobben, geactiveerd. Het blijkt dat je niet kunt activeren met een Apple computer....Niet met een iMac of met een macbook. Pas toen we het probeerde met een Windows laptop rechtstreeks op het modem lukte het te activeren. Daarna nog tot 20:45 bezig geweest om alles goed werkend te krijgen maar wat we ook probeerde de iMac lukte niet. |:(
De helpdesk medewerker die mij vanavond hielp verdient een ontzettend groot compliment omdat hij de enige was die vol heeft gehouden om mij te helpen. _/-\o_
Nadat ik de het modem aansloot op mijn Apple router had ik op mijn iMac ook internet. Het vreemde is dat als ik de iMac rechtstreeks aansluit ik geen internet heb. Maar ja hij gaat toch via de router.
Da's inderdaad raar. Goed om te weten voor anderen hier. Heb je kunnen controleren of je een IP adress krijgt als je je Mac rechtstreeks aansluit?

[ Voor 69% gewijzigd door Ofthewell op 09-11-2012 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Hairball schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 23:06:
[...]
Da's inderdaad raar. Goed om te weten voor anderen hier. Heb je kunnen controleren of je een IP adress krijgt als je je Mac rechtstreeks aansluit?
Raar genoeg had ik hetzelfde probleem toen ik mijn kabel modem van caiway activeren moest, jaren geleden. Erg apart en ik hoop dat het teruggekoppeld wordt aan caiway door een van jullie testers.. ;)

Ook geeft men niet snel een nieuw IP uit als er een ander mac adres aan de kabelmodems hangt, dat zal ook wel hetzelfde zijn dus daarom kan ook de verbinding uitblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
Hairball schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 23:06:
[...]

Nee, sinds gisteren niet meer. Vreemd!

[...]

Hij krijgt dan wel een ip adres maar dat hoorde ergens in Boston VS thuis volgens de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
Wat mij ook opviel is dat ik in de Entone alleen de stereo optie kan kiezen en geen AC3. Dolby Digital zou gewoon via hdmi moeten kunnen zo gaat het nu met de Humax ook. Zou Caiway die stream nog niet mee sturen?

Hmmm is inmiddels wel gelukt, moet de afstandsbediening nog onder de knie krijgen denk ik :+

[ Voor 18% gewijzigd door ewf2003 op 10-11-2012 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griever
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hairball schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 20:57:
[...]

....

But seriously: Bij mij LEEK de upload en de download niet symmetrisch (e.e.a. achijnt aan speedtest.net te liggen). De speedtest die ik een stukje terug heb gelinkt geeft wel een behoorlijk beeld.
Mijn upload en download zijn wel symmetrisch alleen 5 to 7 Mbit te laag (op 75Mbit tussen de 7% en 10%).

Zoiets als jij aangeeft had ik ook bedacht echter heb met het glasvezel ondersteuningsteam testen uitgevoerd bij speedtest.net en reggefiber beiden gaven hetzelfde beeld. Gecombineerd met het feit dat usenet niet boven de 8.3 Mbyte uitkwam wist de helpdesk medewerker het ook niet meer.

De helpdesk medewerker had hier duidelijk meer problemen mee dan ik :D wat m.i. een hele goede instelling is. Ik denk dat het glasvezel ondersteuningsteam o.a. de opdracht heeft gekregen om uit te zoeken of de maximale abonnementsnelheid altijd gehaald wordt en zo niet wat daarvan dan de reden is.

[ Voor 7% gewijzigd door Griever op 10-11-2012 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Bellen jullie met 1200 dat gratis nummer als je problemen heb? Dat storen op tv blijft met usenet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me erg storend, dat storen van je beeld als je download. Je durft als je een gezin hebt, bijna niet meer te downloaden want dan gaan ze gillen dat het beeld verminkt is.

Caiway denkt hier toch te makkelijk over hoor.

Toen wij dit zelfde probleem in Krimpen hadden, stonden de mensen buiten in de rij voor de Caiwayshop. De deur kon niet meer dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ja ik snap er ook geen bal van. Gelukkig met de laarste nieuwe versie van newsleecher is de haper HD verdwenen. Alleen nu nog dat storend beeld nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is op te lossen. Het is bij ons ook verdwenen dus zal bij jullie ook slechts een kwestie van tijd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spais

Spais

The Spais Melange

ewf2003 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 21:31:
Nu is het de vraag of het aan CaiWay ligt of omdat Apple speelgoed niet meewerkt? (Beide wantrouw ik). Wat voor foutmeldingen oid kreeg je? Misschien voor anderen met Apple spullen goed om te weten als straks de hele meute over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spais

Spais

The Spais Melange

Equator schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 19:40:
[...]

[mbr]Maar je maakt het nu wel erg duidelijk dat je het niet eens bent met de gang van zaken daar. Ik begrijp dat je daar gefrusteerd over ben, maar dit is niet de plaats om er over te klagen. Hou het bij een discussie i.p.v. klagen a.u.b.[/mbr]
Wel apart dat hij eerst een grote mond heeft en daarna als hij terecht terecht wordt gewezen het geheel gewoon lekker negeert :)

Daarnaast is zijn ervaring met CaiWay in Krimpen soms ook opbeurend (bv. als zij een zelfde probleem hebben gehad maar het uiteindelijk allemaal is goedgekomen). Toch ook goed/leuk om te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spais

Spais

The Spais Melange

Hairball schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 20:57:
[...]

Het enige wat ik kan zeggen is: Tweaker! :o
Beste compliment dat je kan krijgen is toch: NERD-Alert! ? :)

@Griever: Hulde! Mooie oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spais

Spais

The Spais Melange

babbi schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 06:47:
Ja Caiway heeft alles aangesloten maar ik heb een aantal Usenet servers geprobeerd. Maar waarom is het niet als ik een test doet van 10000mb en 34sec/sec haal? Ik bedoel het licht storen van de tv.
Met welke snelheid trek je je spullen van Usenet als hij stoort en hoeveel draadjes tegelijk?
Pagina: 1 ... 8 ... 24 Laatste