[CAIWAY] Glasvezel in Wateringse veld Den Haag

Pagina: 1 ... 5 ... 24 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben toch zo benieuwd welke IPTV ontvanger jullie krijgen van Caiway :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Nog iets langer dan een uur en dan is het eindelijk oktober...
Jaja caiway morgen hang ik met je aan de lijn en ga ik je toch lief vragen of mij uitleg te gaan geven wat nu de gang van zaken gaan worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 08:23
Heel mooi en we horen het graag hoe dat belletje verging. Ik ben heel benieuwd hoe of wat...ow wacht jij woont in Oudenbosch.

[ Voor 15% gewijzigd door babbi op 30-09-2012 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Even quote uit topic van Oudenbosch
ralph0603 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:31:
Helaas kunnen wij nog niet bestellen.

Ik heb net Caiway gebeld, en die hebben gezegd dat verder alle apparatuur in orde is. Maar dat ze nog niet kunnen zeggen wanneer ze de diensten gaan leveren. Hier werd mij vooral verteld dat ik "geduld" moest hebben.
Het gaat soieso nog minimaal een maand duren, want we moeten eerst nog de e-mail krijgen om definitief te bestellen. Vanaf dat moment duurt het nog 4 weken voordat de dienst geleverd kan worden.

Volgens haar waren ze er druk bezig om alles op orde te krijgen en ik moest vooral geduld hebben.

Tja wat kunnen we hier nou van zeggen. verwacht??
Hebben jullie die e-mail om definitief te bestellen al gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Welnee nog niks maar eerst moet de monteur komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou als in Oudenbosch het nog niet kan, en alle huisaansluitingen zijn al in orde. Dan kan je wel op je vingers natellen dat het in Waterings Veld allemaal nog langer gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ik heb gister gekeken bij een kennis van mij waar de monteur is geweest maar ze hebben een hoop dingen aangepast. Ik zag een aantal nieuwe kastjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aantal nieuwe kastjes? Zit daar ook al de IPTV ontvanger bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Nee ik bedoelde in de meterkast. Maar als ze hier zijn geweest dan meld ik het gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spais
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08 22:56

Spais

The Spais Melange

babbi schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:51:
Nee ik bedoelde in de meterkast. Maar als ze hier zijn geweest dan meld ik het gelijk.
Heb je een foto? Ben benieuwd of de aansluitingen in Wateringen (die net een maand geleden zijn aangelegd) ook vervangen moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me niet voorstellen dat iets wat een maand geleden is geplaatst, nu al bij je vervangen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ik kreeg net een belletje dat de monteur klaar is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 20:59
babbi schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:47:
Ik kreeg net een belletje dat de monteur klaar is..
En? Wat is er allemaal vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het leuk vinden als je fotos maakt ervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ik heb gekeken maar dat is het zelfde ding wat ook in bijvoorbeeld Oudenbosch hangt. Wat wij hadden was een Genexis en dat was verkeerd. Nu alleen wachten op de definitieve bestelling waar we op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
babbi schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 19:57:
Ik heb gekeken maar dat is het zelfde ding wat ook in bijvoorbeeld Oudenbosch hangt. Wat wij hadden was een Genexis en dat was verkeerd. Nu alleen wachten op de definitieve bestelling waar we op wachten.
Maar wat hangt er nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Check de Oudenbosch forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:44

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Dit is toch alleen de grondplaat. Ik zie in het Oudenbosch topic niet een recente foto. Alleen het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://img846.imageshack.us/img846/3018/img20120112162728.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Blisterin_Bull op 04-10-2012 00:52 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Nee op een ander Caiway forum dan maar wel hier. En op de voorkant zit een CIF logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 21:11
Nou ze zijn net geweest... Eerst komt er iemand die het oude kastje vervangt door een nieuw kleiner kastje, vervolgens kimt er iemand anders die de glasvezel opnieuw last en in het kastje bevestigd, daarna komt er een derde persoon die alles doormeet en het kastje verzegeld. Voor mij als leek zag het er van binnen precies hetzelfde uit maar volgens de monteur kan er een ander modem op worden aangesloten. Ik ben benieuwd wanneer Caiway dit verder gaat aansluiten. Het kastje is anders als de foto hierboven. Ik weet echter niet hoe ik een foto hier moet uploaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-06 18:34
Vanochtend zijn ze bij ons langsgeweest om e.e.a. om te bouwen. Dit is wat ik "gehoord" heb:
1. De ombouw moet gebeuren omdat Koning & Hartmann e.e.a. overgenomen heeft qua techniek en zij een andere standaard aansluiting gebruiken.
2. Caiway gaat "op zeer korte termijn" de aanbiedingen de deur uit sturen mbt glasvezel.

Hierbij de foto's:

Aansluiting VOOR ombouw:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img267/9583/glasvezelvoor.th.jpg

Aansluiting NA ombouw:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img15/6269/glasvezelna.th.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Ofthewell op 04-10-2012 09:53 ]

Xbox Live: Ofthewell NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Die foto is van mijn aansluiting in Oudenbosch. Maar die is volgens mij gewoon leeg.
is die van jullie wel in staat om iets te kunnen aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
ralph0603 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:59:
Die foto is van mijn aansluiting in Oudenbosch. Maar die is volgens mij gewoon leeg.
is die van jullie wel in staat om iets te kunnen aansluiten?
Ja, hoor. Ze hebben waar ik bij stond testpparatuur aangesloten en getest. Maar......... Ik heb Caiway direct erna gebeld en heb via de normale servicedesk me laten doorverbinden met de onderdeel wat over glasvezel gaat. Dit was wat ze zeiden:

"uw voorinschrijving hebben we ontvangen." (konden ze in hun systeem zien) "we gaan nog niets doen, want we hebben nog geen ok van CIF ontvangen dat de HELE wijk klaar is. Wij denken dat uw wijk begin 2013 aan de beurt is"

Mijn reactie nadat ik mijn kaak van de grond afgeraapt had: Lieve Caiway: Jullie roepen van de daken dat e.e.a. in Wateringseveld vanaf oktober uitgerold wordt en nu blijkt dat jullie nog niet eens een ok op de infrastructuur hebben? Antwoord: "uhm, ja. maar het kan ook eerder dan 2013 worden, hoor. Het hangt van de oplevering van CIF af en we willen de hele wijk in één keer doen"

Gemiste kans van Caiway zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die geplaatste fotos wel erg klein :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Die aansluiting NA ombouw is dus al hetzelfde wat in eerste instantie door Van Gelder in Maassluis is geïnstalleerd. Bij ons hoeft er dus hopelijk niets vervangen te worden. :D

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ik heb altijd gezegd het word pas 2013, zo vlot zijn ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazbahadir
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-07-2023
Ik vond het ook jammer toen ik hoorde dat de overname van Caiway door KPN niet doorging. Ik hoopte dat we dan af waren van dat gepruts bij Caiway..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Zeker weten dan hadden we allang glas gehad. Laat ze maar hier lezen wat een trage bende het is:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het geen Genexis meer? Wat voor merk is het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Geen idee het staat er niet op alleen CIF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Klopt maar dan moet er alleen een bijpassende modem ernaast komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazbahadir
Weten jullie al welke modem/router we krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, maar dan moet er dus een losse modem met VOIP enzo aan gekoppeld worden nog ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ik heb geen idee maar het lijkt me wel. Op dat ding zit niet veel aansluitingen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je krijgt een glasvezelmodem in bruikleen. Deze is ook nog zonder wifi. Maar welk type merk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Hoe weet je dat heb je gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik mijn pc ook draadloos met een router aansluiten?
Antwoord
Om optimaal gebruik te maken van de internetsnelheid via glasvezel, sluit u uw pc direct aan op het glasmodem met de meegeleverde UTP-kabel. Als uw pc op een plaats staat die lastig of niet met een kabel te bereiken is, dan kunt u ook een draadloze verbinding maken tussen uw glasmodem en pc.

U gebruikt hiervoor een draadloze router. Deze wordt niet meegeleverd in het installatiepakket. Een draadloze router kan invloed hebben op de snelheid van uw verbinding.

Deze info staat op de site van caiway :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ok en wanneer het gaat gebeuren dat kunnen ze natuurlijk niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Kreeg zonet een nieuwsbrief mail van Caiway:
Caiway begint eind 2012 met het leveren van Alles-in-1 Glas pakketten in Wateringse Veld, Oudenbosch en Wateringen. De overige gebieden krijgen gefaseerd, vanaf het voorjaar van 2013, de mogelijkheid om een Alles-in-1 Glas pakket te bestellen.

----_______----

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Eind 2012 eerst was het najaar, wat is de volgende stap. Ik heb die mail niet gehad.

[ Voor 20% gewijzigd door babbi op 05-10-2012 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik kreeg de mail ook niet op m'n Caiway mail adres, maar op m'n gmail waar ik toentertijd m'n abbo aanvraag had gedaan.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ok, maar werkelijk ongelooflijk weer dit. Eind van het jaar wat hebben we hier nou weer aan. Misschien kijk ik nu op de feiten vooruit maar ik begin een beetje bang te worden. Nu gaat er al dingen mis laat staan als we werkelijk op het glas zitten. Veel uitvallen en storingen of een klapperverbinding met te hoge ping, je weet het maar nooit. Ik bedoel ermee te zeggen er gaan veel dingen niet naar wens bij Caiway, ik denk dat ik mijn huidige dsl abbo er nog bijhou. Ik weet nog wel met het kabelfoon netwerk en daarna Caiway dat ik mega veel problemen had vandaar mijn overstap naar Adsl. Misschien ben ik te voorbarig maar ik verlies een beetje het vertrouwen met Caiway. Beetje jammer dat KPN niet over de CIF lijnen blazen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik denk dat het kwa netwerk wel goed zal zitten. Het is niet te vergelijken met het Caiway netwerk, aangezien het door CiF opgezet is en onderhouden wordt.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Kan best maar mijn bedoeling is alleen omdat er veel dingen verkeerd gaan. Eerst was het vanaf 1 oktober en dan vanaf oktober en daarna in het najaar en nu einde van het jaar. De volgende stappen zijn waarschijnlijk, begin 2013 en dan het voorjaar en dan het 2de kwartaal. Heel vreemd maar geef mij eens ongelijk dat het zomaar kan. En dan het hele zooitje verkeerd was , 7800 aansluitingen. En dan die prachtige reclamebord op de hoek Erasmusweg hoek Laan van Wateringse Veld. Kom op Caiway..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Oudenbosch staat nog vanaf het najaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Wateringse Veld ook maar iemand hier kreeg dat te horen via mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spais

Spais

The Spais Melange

babbi schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:31:
Eind 2012 eerst was het najaar, wat is de volgende stap. Ik heb die mail niet gehad.
Eind 2012 is toch najaar? Winter begint pas 21 december toch? ; >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spais

Spais

The Spais Melange

babbi schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 23:30:
Kan best maar mijn bedoeling is alleen omdat er veel dingen verkeerd gaan. Eerst was het vanaf 1 oktober en dan vanaf oktober en daarna in het najaar en nu einde van het jaar. De volgende stappen zijn waarschijnlijk, begin 2013 en dan het voorjaar en dan het 2de kwartaal. Heel vreemd maar geef mij eens ongelijk dat het zomaar kan. En dan het hele zooitje verkeerd was , 7800 aansluitingen. En dan die prachtige reclamebord op de hoek Erasmusweg hoek Laan van Wateringse Veld. Kom op Caiway..
Wordt uiteindelijk wel doorberekend in de abo kosten dit geintje. Ze moeten toch wistgevend zijn.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spais

Spais

The Spais Melange

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:57:
Kan ik mijn pc ook draadloos met een router aansluiten?
Antwoord
Om optimaal gebruik te maken van de internetsnelheid via glasvezel, sluit u uw pc direct aan op het glasmodem met de meegeleverde UTP-kabel. Als uw pc op een plaats staat die lastig of niet met een kabel te bereiken is, dan kunt u ook een draadloze verbinding maken tussen uw glasmodem en pc.

U gebruikt hiervoor een draadloze router. Deze wordt niet meegeleverd in het installatiepakket. Een draadloze router kan invloed hebben op de snelheid van uw verbinding.

Deze info staat op de site van caiway :)
Het ligt eraan welk abo je neemt en welke wireless router. Als je nu een router hebt staan met een 100Mbit port en je straks 150Mbit of 300Mbit afneemt, dan zal je nooit je snelheid halen. Dan moet je dus een nieuwe router aanschaffen met een 1Gbit WAN port en 1Gbit LAN portjes, maar een die ook een voldoende hoge transfer snelheid heeft tussen die WAN en LAN porten (niet alle routers halen die 300Mbit, ondanks dat ze Gbit porten hebben). Direct op je PC aansluiten stamt nog uit de tijd dat Jezus op internet zat. Alles valt en staat met je apparatuur, maar dat vind CaiWay waarschijnlijk te lastig om uit te leggen. Wat eigenlijk ook wel begrijpelijk is als ik soms zo de reacties zie op het Caiway Gebruikers forum |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:34
Ook nog even een verhaaltje over dit hele drama.

Afgelopen Dinsdag was de monteur van Koning en Hartman bij mij om mijn glasvezel aansluiting om te bouwen. Zij wisten ook niet waarom dit nou weer beslist was en waren zelf ook weer van een ander bedrijf. (Fiber2Fiber)

Anyways, na een half uur waren ze klaar. Alles was weer in orde.

Een uurtje later gaat de bel. Meneer van Koning en Hartman aan de deur, die een kwaliteitscontrole kwam doen.....

Hij maakt de meterkast open, en voelt even of het nieuwe kastje vastzit op de muur.... en trekt hem zo met kabel en al los.....Hmm, dat is niet in orde meneer....
En het zegel zit ook niet goed zegt ie, en trekt het hele kastje zo open....Nee meneer, dit is ook niet goed, hier moeten we opnieuw voor langskomen...

Dus nu gaan ze voor de 6de keer bij mij langskomen over een week pas weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O-) :*) oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Wat een bizar verhaal echt als ik jou verhaal lees begin ik gewoon te gloeien:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

ActualFantasy schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 13:35:
Ook nog even een verhaaltje over dit hele drama.

Afgelopen Dinsdag was de monteur van Koning en Hartman bij mij om mijn glasvezel aansluiting om te bouwen. Zij wisten ook niet waarom dit nou weer beslist was en waren zelf ook weer van een ander bedrijf. (Fiber2Fiber)

Anyways, na een half uur waren ze klaar. Alles was weer in orde.

Een uurtje later gaat de bel. Meneer van Koning en Hartman aan de deur, die een kwaliteitscontrole kwam doen.....

Hij maakt de meterkast open, en voelt even of het nieuwe kastje vastzit op de muur.... en trekt hem zo met kabel en al los.....Hmm, dat is niet in orde meneer....
En het zegel zit ook niet goed zegt ie, en trekt het hele kastje zo open....Nee meneer, dit is ook niet goed, hier moeten we opnieuw voor langskomen...

Dus nu gaan ze voor de 6de keer bij mij langskomen over een week pas weer...
Door wat voor idioot is het aangelegd vraag ik me dan af? Misschien beetje gek maar was het een oostblok figuur die het aansloot ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Quote uit me topic van Oudenbosch
ralph0603 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 18:28:
Net gebeld door Caiway... De aansluiting/modem was niet in orde. Het voldeed niet aan de huidige eisen van Caiway..

Ze komen hier vrijdag tussen 2 en 5 langs.. Ik ben benieuwd..
Hahahaha dit is toch om te lachen, vorige week hing ik nog aan de lijn en zeiden ze dat alles in orde was... Gaat nergens over dit..

[ Voor 4% gewijzigd door ralph0603 op 08-10-2012 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohw, dat wordt nog wat, want in heel Krimpen wordt alles vervangen. De huidige Genexis FTU 's zijn ook niet goed meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazbahadir
Hahaha, ik begin het zelfs lachwekkend te vinden. Wanneer worden de kabel en in dit geval ook de glasvezel lijnen nou gewoon open gegooid voor alle providers zodat ze met elkaar kunnen concurreren. Ik zal er van genieten dat Caiway binnen een week failliet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik niet. Want dan zitten we gelijk met onze Humaxen PVR in onze maag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Wat gaat er veel fout. Vond dat ene verhaal lachwekkend toen de controleur kwam en zo dat ding van de wand afrukte. Maar voor de klant minder leuk omdat je toch echt een flinke baaldag heb. Zeg Caiway vergeet niet najaar te veranderen op de website naar volgend jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Staat er al. Maassluis "winter 2012" naar "winter 2013" :/

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Erg balen natuurlijk maar ik bedoel het Wateringse Veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:? Is het Waterings Veld verschoven naar winter 2013 ????

Dat meen je niet !!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Nee dat niet laten we daar maar niet op hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Staat toch nog steeds dit najaar bij wateringseveld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ja nog wel laten we hopen dat het zo blijft maar het lijkt me sterk want het hele zooitje moet veranderd worden. Maar ik weet niet of degene die geen glas afname nemen ook een andere modem krijgen, daar is Caiway helemaal niet duidelijk over. Misschien laten ze de foute dummy wel hangen die toch geen glas nemen? 7800 huishouders dat is nogal wat, als Caiway eerst dit allemaal vervangt dan verwacht ik geen bestellings mail dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Hadden ze beter de mensen kunnen laten bestellen en dan pas die modems vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ja precies, maar bestellen en dan na een lange tijd opleveren zo had het zeker verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja. Ik verwacht dat jullie in het voorjaar 2012 het wel hebben hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 14:58:
Nou ja. Ik verwacht dat jullie in het voorjaar 2012 het wel hebben hoor.
Dan hadden we het al een half jaar moeten hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Wat ik mijn eigen afvraag hoe zit het met het FUP gebruik en daar bedoel ik mee over het glas netwerk. Misschien dat mensen uit Krimpen of Loenen meer over kunnen vertellen. Geen idee wat jullie gebruiken per maand. Toen ik op de kabel zat bij Caiway kreeg ik geregeld een belletje:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griever
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
babbi schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:33:
Ja nog wel laten we hopen dat het zo blijft maar het lijkt me sterk want het hele zooitje moet veranderd worden. Maar ik weet niet of degene die geen glas afname nemen ook een andere modem krijgen, daar is Caiway helemaal niet duidelijk over. Misschien laten ze de foute dummy wel hangen die toch geen glas nemen? 7800 huishouders dat is nogal wat, als Caiway eerst dit allemaal vervangt dan verwacht ik geen bestellings mail dit jaar.
Bij mij zijn afgelopen maandag de monteurs langs geweest en deze wisten mij te vertellen dat in Wateringse Veld totaal ~700 dummy's vervangen worden. Alleen de huishoudens die een voorinschrijving hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ok maar worden die 700 daarna gelijk aangesloten dat is de grote vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:59
Hoorde van de Caiway helpdesk dat we eind van de maand kunnen gaan bestellen. Eerst zien dan geloven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Hadden ze jou gebeld of heb je zelf gebeld? Ik weet zeker als je had gezegd weet je het heel zeker na je eerste vraag eind van de maand dan had de gene die je aan de lijn had opzeker getwijfeld.

[ Voor 65% gewijzigd door babbi op 10-10-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
Nee, heb ze zelf gebeld nadat mijn FTU was vervangen. Helpdeskmedewerker was erg stellig: eind van de maand krijgen we een brief in de bus. Hij wist alleen niet hoelang de oplevering na bestellen duurt, maar hij dacht 10 werkdagen.

Maar goed, eerst maar eens kijken of we inderdaad straks een brief krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Nou inderdaad eerst zien en dan geloven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
Ik heb naar aanleiding van bovenstaande bericht ook maar weer even naar Caiway gebeld EN omdat er bij "GLASVEZEL IN UW GEBIED" duidelijk staat dat Wateringse Veld op status PAKKET BESTELLEN staat.

Dit is wat ik te horen kreeg:
Het is absoluut onwaar dar er 100% zeker eind van de maand brieven de deur uit gaan. CIF moet de standaar infrastructuur nog opleveren (dus niet de huisaansluitingen) en pas wanneer zij groen licht geven kunnen die brieven de deur uit.

Op mijn vraag of dit om de hele wijk ging of alleen de voorinschrijvingen was het antwoord: De voorinschrijvingen krijgen als eerste de pakket aanbiedingen, maar dat maakt niet uit omdat "het netwerk" eerst operationeel moet zijn. Met andere woorden: het signaal staat nog niet eens op de kabel!

Ik heb ook aangegeven dat ik het raar vond dat de status al op "PAKKET BESTELLEN" staat. De persoon in kwestie ging daar naar kijken en bij hem stond het gewoon op voorinschrijven. Daarna heeft hij het even met een andere browser geprobeerd en voila.... status PAKKET BESTELLEN :D Hij gaat dit aan marketing doorgeven. Heb hem daarbij gelijk maar meegegeven dat hij marketing maar eens status moet laten communiceren omdat mensen al niet zo blij zijn met Caiway en dat dit niet helpt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
Tja, dit verbaast me al helemaal niet meer 8)7 Caiway kan 2 dingen heel erg slecht:
1 Plannen
2 Communiceren (intern en extern)

Hopen dat ze beter zijn in stabiel internet leveren...

[ Voor 60% gewijzigd door Sikkek op 11-10-2012 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Haha ja ik wist het wel, jij krijgt een andere medewerker aan de lijn en die komt met een heel ander verhaal. Ik weet nu al als ik ook bel dan komt er weer wat anders. Wat een kinder pakhuis zeg:( Hoe bedoel je wisselend informatie doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazbahadir
LOL, ze hebben inderdaad de website aangepast.. Prutsers...

http://www.ikgavoorglas.nl/site/nl/glasinuwgebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:16
Dat het prutsers zijn, dat is een ding wat zeker is. Maar dat geldt tevens voor CIF. Telefonisch is CIF niet bereikbaar dus dan belt men CAIWAY (tenminste ik dat menig persoon dat dan doet). Kijk ik op de site van CIF, dan staat daar dat het wateringse veld is aangesloten! Ja, misschien een verdwaald huis (staat 1 aansluiting op hun site van 21 juni.

Kijk ik verder op hun site, dan staat er in hun bericht over het wateringse veld dit ertussen:
"CIF feliciteert Wateringseveld met 7.500 aansluitingen op glasvezel!

CIF heeft Wateringseveld voorzien van een supermodern glasvezelnetwerk. Bewoners hebben eenmalig de kans gekregen om gratis aangesloten te worden op dit netwerk.
Inmiddels is het overgrote deel van Oudenbosch aangesloten, in totaal 7.500 woningen."

Oudenbosch?? Zit toch echt te kijken bij wateringse veld, zou ook toevallig zijn dat ze in Oudenbosch al 7.500 huishoudens hebben aangesloten.

Enfin, hier ligt nog steeds NIETS binnen en de straat/het hof had allang open kunnen liggen voor de reparatie aan het leidingwerk (vorig jaar hadden ze getracht bij meerdere woningen de vezel naar binnen te brengen).
Maar zelfs in bijna een jaar tijd hebben ze daar schijnbaar geen tijd voor gehad?! Als klant trekken we meestal weer aan het kortste eind en dat is erg spijtig.

Maar iets van ze vernemen over het hoe en wat, nee daar doen zij blijkbaar niet aan.

CIF en Caiway... beiden kunnen niet communiceren of WILLEN niet communiceren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Is dat nog niet opgelost in jou wijk/straat dat is toch ongelooflijk. Het gaat nog wel even duren dat Caiway schiet niet op:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazbahadir
De website van CIF is ook een lachertje. Wil ik die postcode check gebruiken, kan je maximaal een 3-cijferig huisnummer invoeren. Daar sta ik dan met me 4-cijferig huisnummer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oOo Ik denk dat er geen glasvezel aangelegd wordt boven huisnummer 999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Dat meen je niet haha ik wil best een kijkje daar op kantoor nemen daar ik denk dat de oudste 11 is;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
4320p jij woont in Krimpen misschien kan jij antwoord geven op de vraag die ik had over FUP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 21:11
In het rijtje "pakket reserveren" staat voor Wateringse Veld , Wateringen en Poeldijk dit najaar. Bij de andere gemeenten in het rijtje staat "deze winter begin 2013". Dus ik houd het er nog steeds op dat we voor het eind van het jaar glas hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 00:15
Ik had me vooringeschreven en ook de email gehad, wachtte dus al een paar weken op een telefoontje van Koning & Hartman, nou heb ik ze uiteindelijk gebeld vandaag maar zelf en ze zeiden dat ze dit nog maar een week doen daarna worden de FTU's aangepast na de bestelling. Die week zat al vol qua afspraken

Caiway weet natuurlijk weer van niets en ik kan dus waarschijnlijk langer wachten op de aansluiting. Beter komt er later een alternatieve provider....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnthebest
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 15:33
babbi schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 20:30:
4320p jij woont in Krimpen misschien kan jij antwoord geven op de vraag die ik had over FUP?
Ik woon ook in Krimpen en heb nog nooit iets gehoord dat ik het rustiger aan moet doen. Terwijl er toch aardig wat spullen van Usenet gehaald worden (gemiddeld verbruik ik iets van 350GB per maand).

Denk ook niet dat het team dat daarvoor belt bij de verbruik gegevens kunnen komen, op mijn.caiway kan ik het ook niet monitoren. (En maar goed ook dat ze niet bellen, het is niet alsof Caiway een budgetprovider is :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Vandaag zijn ze hier ook langsgekomen:

1e man heeft de genexis weggehaald
2e vrouw heeft het cif kastje opgehangen (dat ik heel erg lelijk vind maar goed)
3e man heeft alles doorgemeten en verzegeld

Nu wachten op caipruts.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ok dan goed om te horen dat het prima verlopen is. Maar ik hoop deze maand maar ik ga er niet vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net zoals Johnthebest al zegt. Ik heb ook nooit wat gehoord dat ik teveel download en ik zit ook op usenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ok dat is positief. Ik heb de grootste problemen met adsl nu heel toevallig is mijn lijn eruit geschoten in de centrale ongelooflijk maar dat voor het weekend. Ik hoop dat glas snel komt want ik heb al de nodige ellende meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Krimpen hebben we nu een brief gehad dat er werkzaamheden aan het IP-televisienetwerk door Caiway plaatsvinden. Daardoor kan het signaal onderbroken zijn.

Ik ben benieuwd of dit de upgrade wordt naar jullie hoge snelheden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2012 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
De maand oktober vliegt voorbij maar tot heden nog geen mail om te gaan bestellen:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
Ik heb contact gehad met CIF rotterdam (die de planning van Wateringse Veld doen). Hij heeft nog eens zelf contact gehad met Caiway, en wist mij te vertellen dat eind van de maand inderdaad besteld kan worden.... Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de website ik ga voor glas, is de rubriek "pakket bestellen" weer leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Dat is al een tijdje zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik had gister een pamflet van Caiway in de brievenbus; Ik: :o
Bleek het een pamflet voor hun bestaande alles-in-één pakketten op de coax kabel te zijn. Ik: :/

Systeem specs

Pagina: 1 ... 5 ... 24 Laatste