[CAIWAY] Glasvezel in Wateringse veld Den Haag

Pagina: 1 ... 20 ... 24 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:02
Niet heel veel boeiende functionaliteit volgens de mail die ik op de 29e van Caiway ontving:
Geachte heer, mevrouw,

Graag informeren wij u over een aantal verbeteringen aan de interactieve tv-ontvanger. Zo kunt u vanaf nu door de subpagina’s van teletekstpagina’s bladeren en u heeft meer mogelijkheden om de display van de interactieve tv-ontvanger in te stellen. Hieronder vindt u een korte beschrijving van de nieuwe functies.

Subpagina’s teletekst
U kunt met de linker en rechter pijltjestoets op uw afstandsbediening door de subpagina’s bladeren. Dit is handig bij teletekstpagina’s met meerdere pagina’s zoals de aankomst- en vertrektijden van Schiphol of de beurskoersen.

Instellen display
Naast het uit- of aanzetten van de display kunt u nu ook zelf instellen wat op de display getoond moet worden als de interactieve tv-ontvanger aanstaat of in standby staat.

Ga in het menu “instellingen” naar ‘Video en Audio’. Hier vindt u onderaan in het menu twee nieuwe opties: ‘Display voorzijde’ en ‘Display voorzijde bij standby’.

Display voorzijde
Hier kunt u instellen wat u op de display van de interactieve tv-ontvanger wilt zien wanneer deze aanstaat. U kunt kiezen voor: ‘uit’, ‘kanaal’ of ‘klok’.
Indien u ‘kanaal’ selecteert zal het huidige zendernummer worden weergegeven op de display. Maakt u gebruik van uw favorietenlijst, dan toont de display het zendernummer voorafgegaan door een F. Wanneer u een live uitzending pauzeert wordt het zendernummer voorafgegaan door een P.
Display voorzijde bij standby
Hier kunt u instellen wat u op de display van de interactieve tv-ontvanger wilt zien wanneer deze is uitgeschakeld (standby). U kunt kiezen voor ‘uit’ of ‘klok’.
Wie gebruikt er nou nog teletekst dan? |:(

You can't be late until you show up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
Hebben jullie nou al een app voor Android tablets,telefoons?? In Krimpen is het nog sowieso bagger maar is bij jullie nu alles compleet of gaan jullie het 1ste jaar van leugens in??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:40
doerakje schreef op maandag 02 september 2013 @ 20:08:
Niet heel veel boeiende functionaliteit volgens de mail die ik op de 29e van Caiway ontving:

[...]

Wie gebruikt er nou nog teletekst dan? |:(
Het is ook nooit goed hé... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:48
jeroen028 schreef op maandag 02 september 2013 @ 22:32:
Hebben jullie nou al een app voor Android tablets,telefoons?? In Krimpen is het nog sowieso bagger maar is bij jullie nu alles compleet of gaan jullie het 1ste jaar van leugens in??
Compleet? Enkel als je een ios device hebt met ios 6 en niks anders, dan kan je het enigszins compleet noemen. De rest? Die kan denk ik schijt hebben van caiway.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 08:23
Nog meer mensen met een lagere upload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
babbi schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:24:
Nog meer mensen met een lagere upload?
Ik heb er ook last van Babbi maar dan in Krimpen. Ik kom niet hoger dan 52 mb/s |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Entone, verbruikt hij nu minder stroom dan die enorme 10 watt in standby? Of blijft hij slurpen na die firmware update ?

Want als die Entone van Caiway echt 10 watt verbruikt in standby is het verboden volgens mij:

nieuws: Standby-verbruik vanaf 2010 beperkt tot 2W

Een voorstel van de EC om het stroomverbruik van apparatuur aan banden te leggen, is door de lidstaten goedgekeurd. Vanaf 2010 mogen huishoudelijke apparaten en pc's in de standby-stand maximaal 2W verstoken.

• Ro_meo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:36
Is het een verstandig idee om via een homeplug av (die van 500 bijv) vanaf de meterkast de TV signaal naar de Entone op de zolder te sturen ?
Idem voor de normale internet signaal ?
Zou me een hoop kabels schelen door het huis..

iOS N3rd

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:26

basdej

OutSystems Consultant

davar schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:44:
Is het een verstandig idee om via een homeplug av (die van 500 bijv) vanaf de meterkast de TV signaal naar de Entone op de zolder te sturen ?
Idem voor de normale internet signaal ?
Zou me een hoop kabels schelen door het huis..
voor het tv signaal zou het nog wel kunnen, maar ik kan je voor het internet signaal het niet echt aanraden, homeplugs kunnen die hoge snelheden niet aan, ookal staat er 500mbps op de doos

Hoi.

Verwijderd

Als de fase naar zolder idem is als naar de woonkamer aanlegt kun je proberen het ''schone internet signaal '' als rommel aanbieden over je stoomnet aan al je apparatuur. Als er ook behoefte is aan een slechtdekkend wifi signaal dankzij de ''uitvinding powerplugs'' en het internetsignaal graag ervaart wordt door ieder koffiezetapparaat, smartphone, audioapparatuur, TV, PC, Magnetron, scheermachine en lamp dan is een powerlan dé uitkomst.

Maar Devolo en TP link produceren indeze combi met TV en Internet doorgifte dan nog de meest ''storingsvrije'' oplossingen.

Ooit heb ik het gebouwd ivm een Tele2 systeem en de bouw-architect omstandigheden. Dit omdat het ECHT niet anders kon/mocht. Dit draait daar nu 3 jaar: Het was een hele (ver)bouw in de groepenkast geweest. 2 netwerkkabels was stabieler/beter en zo hoort het ook, maar goed
:)

Als je TV én internet over je 230 wil sturen dat kan.
- Houd rekening met een gescheiden fase, ( boven / beneden)
- De fase moet voor die ruimte wel gelijk zijn.
- Het start punt (230V) zit in je meterkast direct op de groepenkast (boven/beneden gescheiden, niet op stekkerblok alleen enkelvoudig fase)
- Voor je internet verkeer gebruik je een Devolosysteem > Input is Devolo en output is Devolo
- Voor je TV verkeer gebruik je TPlink én Devolo.> input TP link en output is Devolo ( ca max 50`60Mbps haalbaar)
- Eerst TV powerlan activeren / aanzetten en dan Internet aanzetten
- Hierna pas modem en dan router

Het is geen garantie, het is en blijft een experiment, gebruik dit systeem alleen in noodzaak en dan tot beperking tot bv een TV lijn.

Kijk liever naar een MOKA16 Hirschmann en stuur het netwerksignaal over de coaxkabel met behoud van het coaxsignaal. Deze ''kostbare'' oplossing is kwalitatief stabieler. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2013 01:06 ]

• Ro_meo
Dank voor het meedenken. Heb toch 2 cat5e kabels naar de zolder getrokken.
Internet TV doet het.
Ben nu de internetsnelheden aan het bekijken van WLAN en LAN.
Ben niet tevreden over de meegeleverde wlan/router zonde van het geld imho.
Ga denk ik voor een Asus RT-AC66U.

iOS N3rd

Verwijderd

De Asus RT-N66UX gebruiken wij veelal. Super stabiel. De RT-AC66 heeft als meerwaarde vooral het AC ( toekomst) protocol.
Top machines, hoog wifi bereik en veel features ! Zeker goede keuze. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je met die Asus ook internetten met je mobiel off labtop in het Caiwaygebied als je niet thuis bent?
Ziggo en UPC voeren dit al in ! Zelfs vanaf volgend jaar gratis bellen naar elkaar via de wifi modems.
Dus het Wifi gebruiken van een andere Caiwayklant.

( gratis bellen naar elkaar heeft Caiway om welke domme reden dan ook al een tijdje afgeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja. Het is allemaal mooi bedacht. Jammer van de ontzettend irritante kinderziektes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ik had even een vraagje ik wil graag downgraden van het snelste abonnament na het langzaamste abonament en ik heb begrepen dat het kan na een jaar maar nu ik zie op mijnCaiway dat mijn ingangsdatum begonnen is 23 Juli 2013. Dat komt door de aanpassing wat ze hebben gedaan met zenders en het verlagen van 10 Euro. Aanpassen van je abonnament gaan niet in Mijncaiway. Beter 1200 bellen? Ik maak te weinig gebruik van 300MB en 20Euro minder p/m is geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

babbi schreef op zondag 03 november 2013 @ 14:05:
Ik had even een vraagje ik wil graag downgraden van het snelste abonnament na het langzaamste abonament en ik heb begrepen dat het kan na een jaar maar nu ik zie op mijnCaiway dat mijn ingangsdatum begonnen is 23 Juli 2013. Dat komt door de aanpassing wat ze hebben gedaan met zenders en het verlagen van 10 Euro. Aanpassen van je abonnament gaan niet in Mijncaiway. Beter 1200 bellen? Ik maak te weinig gebruik van 300MB en 20Euro minder p/m is geld.
natuurlijk 1200 bellen, wij kunnen niet je abbonement aanpassen he ;) let wel op, bij het traagste abbonement zit geen ip TV inbegrepen en moet je dus weer via de kabel kijken

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ja ok maar dat ding vind ik niks en zapt zo slecht. Ik maak er al geen gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

babbi schreef op zondag 03 november 2013 @ 15:30:
Ja ok maar dat ding vind ik niks en zapt zo slecht. Ik maak er al geen gebruik van.
dan zou ik bellen en vragen of je het laagste pakket kan afnemen ;)

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Voor het upgraden van het internetabonnement worden geen kosten in rekening gebracht. Voor het downgraden (verlagen) van het internetabonnement worden éénmalig € 26,10 downgradekosten in rekening gebracht op de eerstvolgende abonnementsfactuur. Indien u het verzoek tot downgraden per e-mail wilt doorgeven, vermeldt u dan naast uw naam, adresgegevens en het huidig en gewenste abonnement ook dat u akkoord gaat met de € 26,10 administratiekosten.

Is dat ook als je al een jaar een glasklant bent? Dat is echt onmogelijk, je heb toch recht op het gratis wijzigen na een jaar? ( Dit staat op de caiway site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 20:52

krvabo

MATERIALISE!

Je hebt een jaarcontract dat loopt tot juli 2014.
Het is heel simpel; in juli ben je een nieuw contract aangegaan door te kiezen voor een nieuw abo met een maandbedrag dat 10 euro lager lag dan je eerst kwijt was, daardoor ben je een nieuw jaarabonnement aangegaan.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Hoe is dat mogelijk? Die nieuwe aanpassingen waren zowiezo van kracht in de zomer. Die Abo vorm heeft toch iedereen nu of zijn er nog klanten die 70euro betalen voor het snelste Abo? Ik heb glas vanaf oktober 2012.

[ Voor 8% gewijzigd door babbi op 04-11-2013 06:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Beste Babbi,

Kan je via een PB je adresgegevens doorgeven? Ik wil graag de door jou omschreven situatie nagaan.

Met vriendelijke groet,

Harma

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Verstuurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedrogist
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:53
babbi schreef op maandag 04 november 2013 @ 06:20:
Hoe is dat mogelijk? Die nieuwe aanpassingen waren zowiezo van kracht in de zomer. Die Abo vorm heeft toch iedereen nu of zijn er nog klanten die 70euro betalen voor het snelste Abo? Ik heb glas vanaf oktober 2012.
Ik betaal nog gewoon de 70,=. En zou dus vanaf 6-11 (start contract 2012) kunnen downgraden zonder kosten. jij hebt jouw abbo laten verlagen in de zomer en is er dus een nieuw contract in gegaan. Dus of wachten of de kosten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Bij het aangaan van een glasvezelabonnement gaat de klant een contract aan voor één jaar. Binnen dit jaarcontract worden, normaliter, geen wijzigingen doorgevoerd.

Na dit jaar kan een klant wijzigingen aanbrengen. Bij upgraden worden er geen kosten in rekening gebracht, voor downgraden worden er éénmalig kosten à € 19,95 in rekening gebracht.

Met vriendelijke groet,

Harma

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

• lazbahadir
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-07-2023
@Caiway

Klopt het dat Caiway een nieuwe entone model uitgeeft ipv de 400-versies die ik (wij) hebben gekregen bij de introductie van de glas-paketten? Zoja, neem ik aan dat wij deze kostenloos mogen vervangen aangezien de 400-versies voor geen meter werken.

Verwijderd

Ja dat klopt. Caiway geeft nu de Entone 515 uit. Je kunt daar meer over lezen op het Caiway gebruikers forum. De ervaringen daarvan zijn veel positiever.
Hij wordt niet meer warm, loopt minder vast etc.

• tobitronics
Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 12:36:
Ja dat klopt. Caiway geeft nu de Entone 515 uit. Je kunt daar meer over lezen op het Caiway gebruikers forum. De ervaringen daarvan zijn veel positiever.
Hij wordt niet meer warm, loopt minder vast etc.
En hebben wij als early adopters met een 400 model ook recht op zon nieuw model?

• babbi
Daar ben ik ook benieuwd naar krijgen wij ook de nieuwere versie?

• jeroen028
Vragen naar de bekende weg. Jullie weten heus wel het antwoord.

Jullie hebben het afgelopen jaar een pracht aanbieding gehad terwijl ik in Krimpen al bijna 4 jaar wacht met een extreem hoge maandbedrag op het grote aanbod uitzending gemist en tv op de Android, Pathe enz.

Je krijgt alleen een nieuwe als die stuk is.
Inmiddels moet je 40 euro bijbetalen

• tobitronics
jeroen028 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 19:25:
Vragen naar de bekende weg. Jullie weten heus wel het antwoord.

Jullie hebben het afgelopen jaar een pracht aanbieding gehad terwijl ik in Krimpen al bijna 4 jaar wacht met een extreem hoge maandbedrag op het grote aanbod uitzending gemist en tv op de Android, Pathe enz.

Je krijgt alleen een nieuwe als die stuk is.
Inmiddels moet je 40 euro bijbetalen
bijbetalen voor wat?

• jeroen028
Harde schijf in de Entone515, je kan deze ook zonder harde schijf bestellen.
Caiway noemt het Opneempakket.

https://www.caiway.nl/sit...n/alles-in-1glasstandaard

Zo zie je Caiway heeft je gematst _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door jeroen028 op 28-11-2013 19:36 ]

• tobitronics
jeroen028 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 19:35:
Harde schijf in de Entone515, je kan deze ook zonder harde schijf bestellen.
Caiway noemt het Opneempakket.

https://www.caiway.nl/sit...n/alles-in-1glasstandaard

Zo zie je Caiway heeft je gematst _/-\o_
Ja, en in de voorwaarden staat dat de harde schijf eigendom blijft van de klant. Oftewel wat je koopt is niet het recht om op te nemen maar een waarschijnlijk overpricede harde schijf d:)b

Verwijderd

Ik vind het toch wel sneu dat een grote groep Caiwayklanten nu met een slecht functionerende, oververhitte, verblindende Entone 400 zit opgescheept.

• Loadjnt
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-05 11:52
Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 21:56:
Ik vind het toch wel sneu dat een grote groep Caiwayklanten nu met een slecht functionerende, oververhitte, verblindende Entone 400 zit opgescheept.
Dankjewel voor je begrip. Maar in de laatste firmware kan je het lampje aan de voorzijde uitzetten. En oververhit? Nee, de Entone wordt warm maar niet warmer dan bijvoorbeeld mij Asus Router. Maargoed altijd weer leuk om lekker te zeuren over Caiway toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan wordt jouw router zeker erg heet ? Mijn router wordt niet warm hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 05:53:
Dan wordt jouw router zeker erg heet ? Mijn router wordt niet warm hoor.
Mijn Entone400 wordt warm maar niet heet, misschien ook wel voldoende ventilatie te maken. Het is verder geen hoogwaardig apparaat maar daar is iedereen het wel over eens denk ik. Beeld kwaliteit is goed, systeem werkt ok maar daar is alles wel mee gezegd. Afstandsbediening is echt een drama. Toevallig vandaag een enquete van Caiway ontvangen over gebruik van de Entone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duppie74
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb ook de Entone400 en ben daar redelijk tevreden over. Achteruit 'spoelen' binnen een opname laat te wensen over. Zou een stuk beter kunnen reageren. Vooruit gaat redelijk.

Daarnaast vind ik het jammer dat je opnames niet naar externe schijf/pc kunt overzetten zodat je deze kunt bewaren. Al waren het maar encrypted bestanden die je alleen op de entone kunt bekijken. Ik heb hier gelukkig een oplossing voor kunnen vinden maar wel weer tegen meerprijs. :)
De afstandsbediening voldoet in mijn geval maar ik kan me voorstellen dat genoeg mensen dit anders zien.

Wat ik wel heel vervelend vind en waarvan ik me afvraag of er nog meer mensen zijn die dit probleem ook ondervinden is het verspringen van de tijd van de entone. Dit is al diverse malen bij mij voorgekomen waardoor geplande opnames mislukten. Vreemd is dat de klok op de display dan wel de juiste tijd toont maar de 'interne' tijd opeens verkeerd staat. Met interne tijd bedoel ik de tijd die je even rechtsboven ziet staan wanneer je bijvoorbeeld van zender wisselt. Wanneer ik de interface van de entone herstart staat die tijd daarna weer goed. Vrij irritant als je geprogrammeerde opnames hierdoor mislukken. Na de laatste update van de entone naar versie 10.5.81 is het wel minder vaak voorgekomen moet ik schrijven. Het is echter een nog steeds terugkerend probleem helaas.

Over internet (300 abbo) en telefoon kan ik kort zijn: retesnel en stabiel, zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Al bekend wanneer er nieuwe abo's worden aangeboden? In een andere forum las ik zoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
babbi schreef op zondag 01 december 2013 @ 03:32:
Al bekend wanneer er nieuwe abo's worden aangeboden? In een andere forum las ik zoiets...
Ik ben benieuwd waar je dat gelezen hebt.

Ik vind het wel goed dat Caiway zelf onderzoek doet hoe tevreden mensen zijn met de glasvezelpakketten. Het is wel eens anders geweest. Als je alleen afgaat op wat er op forums verteld wordt krijg je een verkeerd beeld.

Zie bv azijnzeiker Loadjnt die loopt te zeuren over een afstandsbediening 8)7 .
Dat soort mensen heb je altijd.
Krijg je beloofde extra diensten niet dan mag je terecht klagen maar over een afstandsbediening.
Koop een universele ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
jeroen028 schreef op zondag 01 december 2013 @ 09:58:
[...]

Ik ben benieuwd waar je dat gelezen hebt.

Ik vind het wel goed dat Caiway zelf onderzoek doet hoe tevreden mensen zijn met de glasvezelpakketten. Het is wel eens anders geweest. Als je alleen afgaat op wat er op forums verteld wordt krijg je een verkeerd beeld.

Zie bv azijnzeiker Loadjnt die loopt te zeuren over een afstandsbediening 8)7 .
Dat soort mensen heb je altijd.
Krijg je beloofde extra diensten niet dan mag je terecht klagen maar over een afstandsbediening.
Koop een universele ;w
Haha .Als er een azijnzeiker op dit forum is dat ben jij dat wel. Maargoed een universele afstandsbediening werkt ook prima. Maar het is een kleine moeite om ook een goede afstandsbediening mee te leveren.

[ Voor 10% gewijzigd door Loadjnt op 01-12-2013 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De afstandsbediening het is onderdeel van een apparaat wat je het meeste gebruikt. Deze moet gewoon feilloos werken. Het verbaast me dat mensen die een gebrekkige werking van een afstandsbediening aan de kaak stellen, worden uitgemaakt voor azijnzeikers.

Ieder commando van een afstandsbediening moet gezien worden. Je moet niet krampachtig om hoog komen uit je stoel en te richten. Is dat wel het geval, dan is het doel van de afstandsbediening al voor meer als de helft weg.

De toekomst is ook RF, wat Philips en sommige andere merken al vaker doen. Je hoeft dan helemaal niet meer te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
KPN breidt het wholesale-aanbod over FTTH-netwerken uit met WBA 500/500 Mbps in bestaande gebieden. Sinds medio 2013 rolt KPN standaard de Gigabit over Fiber (GoF) technologie uit in nieuwe FTTH gebieden, waardoor wholesaleklanten hun abonnees de snelheid WBA 500/500 Mbps kunnen bieden. KPN start in 2014 ook met de uitrol van WBA 500/500 Mbps in bestaande FTTH-gebieden.

Caiway heeft toch ook Gigabit over Fiber?
Van mij mogen ze ook naar 500MB gaan en niet weer achterblijven in de loop van de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
babbi schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 15:05:

Caiway heeft toch ook Gigabit over Fiber?
Van mij mogen ze ook naar 500MB gaan en niet weer achterblijven in de loop van de tijd.
Caiway heeft idd GoF (weer een fancy naam erbij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Dus ze kunnen hoger aanbieden of moet er dan veel worden aangepast? (In de POP's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Zolang de PoP genoeg capaciteit op de backbone heeft wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Heb dit vorige maand al gevraagd op gebruikers.eu
Op dit moment is Caiway niet voornemens om de internetsnelheid te verhogen. Wij monitoren de ontwikkelingen op de markt en de klantbehoefte continu. Caiway is van mening dat het huidige aanbod afgestemd is op de vraag en wensen van de markt.

Met vriendelijke groet,

Harma
Daarnaast is TCM sinds 1 Januari weg, komt er geen andere zender voor terug, en blijft de prijs gelijk.
gg Caiway xD

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
Ik ga binnenkort naar het wateringseveld verhuizen en vroeg mij het volgende af. Caiway heeft het over een:
Opnemen pakket: Live TV pauzeren, terugspoelen en opnemen (+ € 39,95 eenmalig)
Ik neem aan dat dat 40€ eenmalig is voor de decoder of begrijp ik het niet goed?

Nu kom ik van ziggo en heb ik al een interactieve decoder, namelijk de Cisco 8485DVB HD DVR. Gaat dat ook gewoon werken op glasvezel of is dat niet zomaar compatibel?

Waar het op neerkomt is dat ik het goedkoopste pakket wil van caiway, waar geen interactieve tv bij zit en mijn eigen interactieve decoder wil gebruiken. Moet gewoon werken toch? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Het opnemen pakket is alleen van toepassing op pakketten waarbij IPTV inbegrepen zit.

Als jouw decoder DVB-C ondersteund, zit je over het COAX netwerk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Sinds een paar minuten terug flinke problemen met de verbinding. Alles al even uit gezet, maar veel pagina's laden niet, om bij enkele refreshes toch weer naar voren te komen.

Iemand anders toevallig problemen? Aan de telefoon met de klantenservice, 17 wachtenden voor mij, dus lijkt op een storing bij Caiway.

edit:

Bevestiging van Caiway. DNS Server probleem, storingen in het hele servicegebied. Zal binnen max. een aantal uur verholpen moeten zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Foritain op 22-01-2014 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro_meo
Hier ook problemen...

iOS N3rd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 17:17

P!m

Ook in IJsselstein sinds 13:30 problemen met het internet over glasvezel. Problemen beperken zich dus niet tot een bepaald gebied lijkt het. Lees op Twitter ook diverse meldingen uit o.a. Maassluis, Doorn, IJsselstein etc.

Edit:
Lees nu het bericht van de bevestiging pas. Moest het topic een paar minuten laten laden via de brakke verbinding, dus had het niet gelezen.

[ Voor 25% gewijzigd door P!m op 22-01-2014 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Krimpen aan den IJssel, ook twee uur geen internet gehad op de glasvezel van Caiway. Is waarschijnlijk dus een centraal probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazytaxi819
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08 09:25
Vraagje, ik zit te overwegen om over te stappen naar Caiway (Den Haag/WV) glasvezel (instap 75mb/75mb pakket). Maar kan nergens lezen over de limieten die Caiway stelt aan de Fair Use Policy (fup). Weet iemand/gebruikers die weten wat de limieten zijn of hebben zelf al een grote hoeveelheid verbruikt zonder brieven/emails van Caiway ontvangen te hebben.

(de topics die hier bij GOT over lopen, gaan over een tijd geleden en eigenlijk niet over de glasvezel abonnementen). Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

crazytaxi819 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:21:
Vraagje, ik zit te overwegen om over te stappen naar Caiway (Den Haag/WV) glasvezel (instap 75mb/75mb pakket). Maar kan nergens lezen over de limieten die Caiway stelt aan de Fair Use Policy (fup). Weet iemand/gebruikers die weten wat de limieten zijn of hebben zelf al een grote hoeveelheid verbruikt zonder brieven/emails van Caiway ontvangen te hebben.

(de topics die hier bij GOT over lopen, gaan over een tijd geleden en eigenlijk niet over de glasvezel abonnementen). Dank!
Alle providers in nederland hanteren een "fup". Hedendaags is echter de trend dat er bijna niet meer op wordt gelet en ik denk dat je makkelijk een aantal TB per maand kan downloaden ;)

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel tarieven vliegen bij Caiway weer omhoog per 1 april 2014.

https://www.caiway.nl/site/nl/applicatie/tarieven2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 20:52

krvabo

MATERIALISE!

En dan kijk je bij alles-in-een-glas en dan staat er ongewijzigd.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar de aanvullende pakketten stijgen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Zou leuk vinden als Caiway z'n snelheid verhoogt naar 500MB of meer. Zijn meedere providers die dit aanbieden. Ze moeten wel bij blijven natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Nu online

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee hoor, is nergens voor nodig en we willen het helemaal niet;
Op dit moment is Caiway niet voornemens om de internetsnelheid te verhogen. Wij monitoren de ontwikkelingen op de markt en de klantbehoefte continu. Caiway is van mening dat het huidige aanbod afgestemd is op de vraag en wensen van de markt.

Met vriendelijke groet,

Harma

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
Blisterin_Bull schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 22:35:
Nee hoor, is nergens voor nodig en we willen het helemaal niet;

[...]
Ik denk zelf dat de behoefte aan een snelheid hoger dan 300Mbits/s ook niet zo groot is. Vind het belangrijker dat de Entone word vervangen voor een systeem dat wel Caiway waardig is :P Ok het werkt, maar dat is het ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Entone los kopen kost rond de 280 euro las ik op de prijslijst van Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Wateringse Veld geen internet al een tijdje, overal plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
babbi schreef op zondag 16 februari 2014 @ 20:47:
Alleen internet? Of ook telefonie en televisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Alle 3 niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
babbi schreef op zondag 16 februari 2014 @ 20:47:
Hier ook, ronduit irritant. Modem connectiestatuslampje blijft knipperen... Iemand caiway al op de hoogte gesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb Caiway op de hoogte gesteld. De storing is sinds 19u en is bekend. Caiway werkt aan een oplossing. In gebied 2548 is het een centrale storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
@Tobitronics, bedoel je die op het schuine gedeelte? Dan zou het zo kunnen zijn dat de wijkcentrale onderuit ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Neyluzz schreef op zondag 16 februari 2014 @ 22:39:
@Tobitronics, bedoel je die op het schuine gedeelte? Dan zou het zo kunnen zijn dat de wijkcentrale onderuit ligt.
Nee het lampje met een icoontje als <> op het rechte gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Het loopt weer erg stroef op 2548.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
-

[ Voor 100% gewijzigd door Neyluzz op 23-03-2014 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
weer goed nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ik ben super tevreden met Caiway glas en heb het al vanaf oktober 2012. Je leest hier en daar toch dat providers hun snelheid opschroeven en ik ben benieuwd wanneer dat met Caiway gebeurt. Niet dan 300MB niet super snel is maar ik verlang naar nog meer speed. Hoe zit het met CIF ik had gehoopt dat ze meerdere aanbieders op hun netwerk boden. Voor 60E hebben we droom snelheid maar hoger mag altijd en ik ben benieuwd of ze het open gooien een keer kwa providers. Misschien dat Caiway meer weet? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Nu online

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik vroeg ze dat al in November en toen vertelden ze:

Met vriendelijke groet,

Harma
Zolang KPN of andere glas aanbieder niet landelijk 500+ a 1000Mbit gaat aanbieden, lijkt het me stug dat Caiway voorop gaat lopen. Waarom zouden ze?

[ Voor 17% gewijzigd door Blisterin_Bull op 22-03-2014 11:24 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Caiway zal binnenkort beginnen met het aanbieden tot max. 400Mb/s :)

[ Voor 9% gewijzigd door Neyluzz op 23-03-2014 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor dezelfde prijs als nu 300 mb/s of lager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Dat zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Neyluzz schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 11:33:
Caiway zal binnenkort beginnen met het aanbieden van tot. 400Mb/s :)
Hoe kom je aan deze info, je bedoelt zeker die zakelijke Abo voor 119e p/m? Tevens een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Caiway zal binnenkort beginnen met het aanbieden van tot. 400Mb/s :)
Hoe weet je dit? en wanneer is binnenkort?

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Inside info jongens, het is geen roddel of zo. Nog even wachten, 't komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
Neyluzz schreef op zondag 23 maart 2014 @ 11:48:
Inside info jongens, het is geen roddel of zo. Nog even wachten, 't komt eraan!
Begrepen dat de nieuwe pakketten eerst in Krimpen en ook Loenen gaan komen. De rest moet nog ff geduld hebben ivm aanpassing netwerk. Ook gaan eerst andere plaatsen zoals Schiedam, Doorn, Uithoorn en HI Ambacht voor. Kan dus voor jullie wel ff duren. Ik wacht al ruim 3 jaar.

3 Pakketten worden aangeboden 100, 200 en 400 Mb/s

[ Voor 8% gewijzigd door jeroen028 op 23-03-2014 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Waarom moet het hier langer duren? Het hele zooitje staat al gereed en het zijn 1Gig pop's.

[ Voor 4% gewijzigd door babbi op 23-03-2014 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
jeroen028 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 12:13:
[...]

Begrepen dat de nieuwe pakketten eerst in Krimpen en ook Loenen gaan komen. De rest moet nog ff geduld hebben ivm aanpassing netwerk. Ook gaan eerst andere plaatsen zoals Schiedam, Doorn, Uithoorn en HI Ambacht voor. Kan dus voor jullie wel ff duren. Ik wacht al ruim 3 jaar.

3 Pakketten worden aangeboden 100, 200 en 400 Mb/s
De snelheden kloppen, een gefaseerde uitrol helaas niet.

Daarnaast, in Schiedam wordt dit jaar nog geen glasvezel geleverd. De aanleg is wel al in volle gang.

[ Voor 12% gewijzigd door Neyluzz op 23-03-2014 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Zeg Neyluzz ben jij een medewerker van Caiway, waar haal je al die info vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Neyluzz worden de bestaande abbonementen dan vanzelf verhoogd?

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 07:30

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Ik ben meer benieuwd wanneer er concurrentie wordt toegelaten. Ik heb al een klacht ingediend bij de nma.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ook de concurrentie maar Neyluzz weet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Over de inhoud van de nieuwe pakketten weet ik niets te zeggen. Wat betreft andere providers op het glasnetwerk; daar is een eerste stap in gezet.

Cbizz neemt sinds kort via Caiway een EAS (ethernet access service) dienst af. EAS houdt in dat de provider bij Caiway gebruikt maakt van het netwerk van Caiway, de apparatuur in de POP's en de achterliggende infra. Lees hier het persbericht http://www.cbizz.nl/cbizz...ncier-op-netwerk-caiwcif/

Binnenkort zal worden gewerkt aan de ODF service (optical distribution frame). Als een provider graag toegang wil tot het glasvezelnetwerk, zal de provider zelf apparatuur in de POP's plaatsen, en ook verantwoordelijk zijn voor de achterliggende infra.

Ik snap dat mensen het lang vinden duren voordat andere providers worden toegelaten op het netwerk. Dit is aan verschillende dingen te wijden.

Enerzijds komt dat doordat het glasvezelnetwerk relatief jong is, en kinderziektes moeten worden bestreden. Er moeten platformen worden ontwikkeld, waardoor wholesale (toelaten van andere providers) mogelijk wordt. Je moet dan denken aan technische en administratieve koppelingen.

Anderzijds komt dat doordat er uitvoerig moet worden onderhandeld met potentiële providers. Dat kan afhangen van de vorm waarop zij ruimte inkopen (per aansluiting, per POP) en of het überhaupt interessant is om in een bepaald gebied glasdiensten te leveren.

[ Voor 4% gewijzigd door Neyluzz op 23-03-2014 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Caiway zal binnenkort beginnen met het aanbieden tot max. 400Mb/s :)
Maar dit waren jou woorden en nu geef je aan dat je het niet weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Ik reageerde daarmee op basdej, of huidige pakketten worden omgezet naar de nieuwe. Inhoudelijk weet ik daar niets over te vertellen.

[ Voor 21% gewijzigd door Neyluzz op 23-03-2014 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
Deze week krijgen we een brief in Krimpen van Caiway met de nieuwe glasvezelpakketten en de nieuwe snelheden. Je leest het snel genoeg op topic Krimpen/Loenen.

@Neyluzz.
Het verhaal van meerdere aanbieders klopt niet. De eerste jaren komen er echt geen externe aanbieders bij. Caiway,Cif hebben een aparte status tov KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Dat is dan jouw woord tegen het mijne. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijgen we dan niet nieuwe snelheid van 400 mbs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 07:30

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

ik hoop toch echt op concurrentie. die zakelijke provider die je noemt is niet interessant voor mij als particulier. ik neem echt geen aansluiting van caiw. ik will alleen internet aansluiting, telefoon en tv regel ik zelf wel. ik zou niet snappen waarom het technisch moeilijker zou moeten zijn. er zijn immers al glasvezelnetwerken waar wel al meerdere aanbieders zijn. dat de onderhandelingen het vertragen kan ik begrijpen. en het kan ook zijn dat caiw/cif tarieven hanteert wat alternatieve aanbieders afschrikt.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Nou ik ben benieuwd wat er gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro_meo
Ken niet veel momenten dat het 300 pakket niet toereikend was tov mogelijk downloaden van content.

Mijn wensenlijst :
- vast ip adres kunnen nemen
- andere providers op glas (en hiermee alleen internet kunnen afnemen ipv verplicht TV + telefoon)

iOS N3rd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Een vast IP adres staat ook hoog op mijn lijst, dat zou super zijn. Desondanks, heb ik al sinds januari hetzelfde adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Vast ip hier ook erg wenselijk! Verder tevreden.

Hoi.

Pagina: 1 ... 20 ... 24 Laatste