Nee, denk dat optimizer een random plaatje van internet heeft gepakt. De versie die CIF uitlevert is zonder coax aansluiting.Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 08:06:
Ik zie een coaxaansluiting op de Genexis zitten. is CIF een nieuwe weg in geslagen?
Even nieuwsgierig, waarom zou je dan een COAX aansluiting willen op de glasmodem?Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 13:10:
ohw. ik werd al blij
Uiteindelijk komt dan volgende week de 'doos' binnen en kan ik naar alle waarschijnlijkheid van glasvezel genieten.
Wat er aan vooraf ging:
Anderhalf jaar geleden zou er glasvezel naar binnen geblazen worden, maar zoals bij velen is dat niet gelukt. Na veel telefoontjes naar Caiway over wanneer er nu eens iets gaat gebeuren, werd je altijd van het kastje naar de muur gestuurd.
Van armoede ook hier maar mijn bevindingen over het reilen en zeilen van Caiway geplaatst en warempel er werd door webcare gereageerd.
Zoals door hun gevraagd om een email te versturen naar hun met het relaas van hier had ik goede hoop op een goede afloop. Ik heb echter nooit een antwoord op dat mailtje gehad. Ik dacht bij mijzelf: "laat het even rusten en wees niet zo gehaast, die paar dagen (of minimaal aantal weken) kunnen er ook nog wel bij".
Uiteindelijk resultaat:
Plots kwam er een schrijven binnen met een afspraak erin om herstelwerkzaamheden uit te voeren.. oftewel, vezel zou naar binnen gebracht worden. Ik had er een hard hoofd in want ik wist van de vorige keer dat er een verstopping ergens zat.
Ik had een dag eerder al werkzaamheden gezien van CIF/BAM en ik zag daar al dat zijn met wat betere apparatuur bezig waren.
Op de dag van afspraak, werd er op afgesproken tijd netjes aangebeld door een monteur van CIF.
"Goedemiddag meneer, ik kom even glasvezel naar binnen brengen". Ik dacht: "doe je best, men zal toch moeten graven". Uiteraard had ik hem de geschiedenis verteld en toch ging hij het eerst proberen. Daar waar VolkerWessels toen der tijd met een lullig aggregaatje aankwam, kwamen zij met een wat grotere aan. En je raad het al, nu blazen ze de vezel in 1 keer naar binnen!
Nu is het dus wachten op het pakketje van Caiway.
Cat6 bekabeling is al aangeschaft, de router blijft gehandhaafd. Rest mij alleen nog twee switches aan te schaffen, een 16 ports en een 5 ports (welke het moeten worden, daar ben ik nog niet over uit).
Hoe het aansluiten en dergelijke is verlopen laat ik hier ook nog even weten.
Wat er aan vooraf ging:
Anderhalf jaar geleden zou er glasvezel naar binnen geblazen worden, maar zoals bij velen is dat niet gelukt. Na veel telefoontjes naar Caiway over wanneer er nu eens iets gaat gebeuren, werd je altijd van het kastje naar de muur gestuurd.
Van armoede ook hier maar mijn bevindingen over het reilen en zeilen van Caiway geplaatst en warempel er werd door webcare gereageerd.
Zoals door hun gevraagd om een email te versturen naar hun met het relaas van hier had ik goede hoop op een goede afloop. Ik heb echter nooit een antwoord op dat mailtje gehad. Ik dacht bij mijzelf: "laat het even rusten en wees niet zo gehaast, die paar dagen (of minimaal aantal weken) kunnen er ook nog wel bij".
Uiteindelijk resultaat:
Plots kwam er een schrijven binnen met een afspraak erin om herstelwerkzaamheden uit te voeren.. oftewel, vezel zou naar binnen gebracht worden. Ik had er een hard hoofd in want ik wist van de vorige keer dat er een verstopping ergens zat.
Ik had een dag eerder al werkzaamheden gezien van CIF/BAM en ik zag daar al dat zijn met wat betere apparatuur bezig waren.
Op de dag van afspraak, werd er op afgesproken tijd netjes aangebeld door een monteur van CIF.
"Goedemiddag meneer, ik kom even glasvezel naar binnen brengen". Ik dacht: "doe je best, men zal toch moeten graven". Uiteraard had ik hem de geschiedenis verteld en toch ging hij het eerst proberen. Daar waar VolkerWessels toen der tijd met een lullig aggregaatje aankwam, kwamen zij met een wat grotere aan. En je raad het al, nu blazen ze de vezel in 1 keer naar binnen!
Nu is het dus wachten op het pakketje van Caiway.
Cat6 bekabeling is al aangeschaft, de router blijft gehandhaafd. Rest mij alleen nog twee switches aan te schaffen, een 16 ports en een 5 ports (welke het moeten worden, daar ben ik nog niet over uit).
Hoe het aansluiten en dergelijke is verlopen laat ik hier ook nog even weten.
Krijg je eigenlijk 1 of 2 IP dynamische IP adressen tot je beschikking?
Dan zou ik 2 pFsense routers achter 'n switch kunnen zetten en dan een failover maken als 1 van beide een firmware update doet of stuk zou gaan.
't irritante is dat als ik 't los ga halen om 't zelf te checken dat het soms onwijs lang duurt voor m'n pfsense router om weer een DHCP lease te krijgen, vandaar dat ik hoop dat iemand dit misschien al getest heeft.
Dan zou ik 2 pFsense routers achter 'n switch kunnen zetten en dan een failover maken als 1 van beide een firmware update doet of stuk zou gaan.
't irritante is dat als ik 't los ga halen om 't zelf te checken dat het soms onwijs lang duurt voor m'n pfsense router om weer een DHCP lease te krijgen, vandaar dat ik hoop dat iemand dit misschien al getest heeft.
Zaterdag een mooie brief in de brievenbus dat ze mijn glasvezel komen aansluiten van CIF op 13 mei.
Ben benieuwd of ik dan een tweede krijg, want ik heb al een maand of drie glasvezel van hun...
En het nummer wat er bij staat, dat verbindt gelijk door naar ene 06 voicemail.
Zucht..
Ben benieuwd of ik dan een tweede krijg, want ik heb al een maand of drie glasvezel van hun...
Zucht..
Een collega van mij heeft die brief ook gehad. Alleen hebben ze bij hem nog niet eens de glasvezel in de woning gebracht, terwijl z'n buren al maanden glasvezel hebben. /facepalm
Beste Moppentappers,moppentappers schreef op maandag 29 april 2013 @ 00:52:
Krijg je eigenlijk 1 of 2 IP dynamische IP adressen tot je beschikking?
Caiway levert een internetverbinding met één dynamisch IP adres.
Met vriendelijke groet,
Harma
Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl
Beste ActualFantasy,ActualFantasy schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:31:
Zaterdag een mooie brief in de brievenbus dat ze mijn glasvezel komen aansluiten van CIF op 13 mei.
Zucht..
We zijn erg benieuwd naar je adres. Kan je deze aan ons doorgeven?
Graag per e-mail naar webcare@caiway.nl.
Met vriendelijke groet,
Harma
Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl
Weet iemand hoe vaak het ip-adres op glasvezel van CAIWAY wijzigt ? Dit omdat ik een eigen mailserver wil draaien.
iOS N3rd
Hier ook een brief ontvangen (miamihof) als sinds november aangesloten. Telefoonnummer schiet inderdaad niet op. Heb vervolgens een mail gestuurd en ondertussen een bevestiging gekregen dat ik onterecht een brief had ontvangen duhuh..ActualFantasy schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:31:
Zucht..
Ik heb sinds 3 januari glasvezel van Caiway, ook een eigen mailserver, en mijn ipadres is nog niet veranderd. De enige keren dat je ip-adres verandert is als je een andere router er aanhangt (MAC-adres).davar schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 17:26:
Weet iemand hoe vaak het ip-adres op glasvezel van CAIWAY wijzigt ? Dit omdat ik een eigen mailserver wil draaien.
Ik heb meerdere malen de stekker uit de modem gehad, en ook eenmalig 6-7 uur geen verbinding gehad omdat de modem een storinkje had ofzo, maar elke keer hield ik hetzelfde ipadres. Je hoeft je dus geen zorgen te maken over dat hij verandert.
Wat je wel moet doen is je ipadres dan van de Spamhaus Dynamic ip list halen. Anders komt je mail niet aan op hotmail.
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
Weet iemand waar ik op moet zoeken in Google play (Android) want ik kan Caiway niet vinden.Dit was toch belooft dat dit sinds december werkzaam zou zijn ???Ik kan dus waarschijnlijk nog geen tv kijken via mijn tablet.Of zoek ik verkeerd??
Only for ios op dit moment, helaas komt caiway met witte leugens .......jeroen028 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 18:35:
Weet iemand waar ik op moet zoeken in Google play (Android) want ik kan Caiway niet vinden.Dit was toch belooft dat dit sinds december werkzaam zou zijn ???Ik kan dus waarschijnlijk nog geen tv kijken via mijn tablet.Of zoek ik verkeerd??
De app werkt trouwens op mijn IPad prima. Maar het zou wel leuk zijn als er wat meer zenders beschikbaar zouden komen. 10 is een beetje mager.
vandaag een brief van BAM in de bus, dat er morgen in het hele Wateringse Veld werkzaamheden plaatsvinddn om honderden huishoudens aan te kunnen sluiten..
we wachten af..
we wachten af..
Alweer???!! Fijn, weer een ver****te verbinding voor de hele dagStaatslot schreef op maandag 06 mei 2013 @ 19:47:
vandaag een brief van BAM in de bus, dat er morgen in het hele Wateringse Veld werkzaamheden plaatsvinddn om honderden huishoudens aan te kunnen sluiten..
we wachten af..
ik snap je frustratie, maar volgens de brief is het van 09.00 tot 13.00 dus valt mee..
en de meesten hier zullen zeggen: je hebt tenminste glas
Onzin wat je zegt, hij betaalt voor een dienst en niet voor storing,onderhoud voor andere.Staatslot schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 07:31:
ik snap je frustratie, maar volgens de brief is het van 09.00 tot 13.00 dus valt mee..
Rustig maar, no offence..
En onderhoud voor anderen of voor bestaande abonnees hoort er toch gewoon bij?
Als ze geen onderhoud doen en er komt een aantal honderden personen bij en daardoor klapt het eruit is het ook niet goed toch?
Ik ken geen tak van sport binnen de ICT branche die zonder onderhoud kan. Als je storingsvrij wilt moet je toch naar een zakelijke redundante verbinding kijken, dan heb je het over hele andere prijzen en dienstverlening. Ze halen ondanks alle ellende vast de vastgestelde 99,X% uptime bij Caiway ben ik bang..
Ik begrijp de frustratie, maar het hoort er nou eenmaal bij ben ik bang
Als ze geen onderhoud doen en er komt een aantal honderden personen bij en daardoor klapt het eruit is het ook niet goed toch?
Ik ken geen tak van sport binnen de ICT branche die zonder onderhoud kan. Als je storingsvrij wilt moet je toch naar een zakelijke redundante verbinding kijken, dan heb je het over hele andere prijzen en dienstverlening. Ze halen ondanks alle ellende vast de vastgestelde 99,X% uptime bij Caiway ben ik bang..
Mijn punt is dat dit vorige week ook was en ipv 9-13 werd het 9-19 met haperende verbinding gedurende de rest van de avond.Staatslot schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 08:44:
Rustig maar, no offence..
toegegeven, das inderdaad wel wat lang. Laten we hopen dat ze vandaag snel klaar zijn, en dan ook weer snel bij al die huishoudens glas gaan aansluiten dan zijn we beiden blij
Vandaag weer een brief van CIF/BAM over afspraak aansluiting van een glasvezel verbinding mij thuis. Alles leuk en aardig maar ik heb al ruim een jaar een aansluiting in de meterkast zitten. Wie doet daar de administratie? Er staat ook nog een website in de brief www.glasvezel.nl/wateringseveld.
Werkt alleen niet
Werkt alleen niet

Gister het hele pakket binnengekregen, aangesloten, en binnen 15 minuten was het gepiept
TV loopt voorlopig nog via de Coax, en telefonie gebruik ik toch niet, dus voor ons was het internet deel geen enkel probleem.
Via de kabel ontvang ik ook een uitstekende snelheid, alleen via een (N-snelheid) wifi router is de snelheid een stuk lager… begrijpelijk, maar het is ook een stuk lager dan de router aan kan. Weet iemand of de modem van Caiway Glasvezel zelf een DHCP-server heeft?
Via de kabel ontvang ik ook een uitstekende snelheid, alleen via een (N-snelheid) wifi router is de snelheid een stuk lager… begrijpelijk, maar het is ook een stuk lager dan de router aan kan. Weet iemand of de modem van Caiway Glasvezel zelf een DHCP-server heeft?
Hij geeft de achterliggende router het wan IP dus heeft zelf geen geactiveerde dhcp functie. Welk model router heb je? En welke snelheid internet via glas?joramoudenaarde schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 09:00:
Ik heb een Apple Time Capsule uit 2011, die een theoretische maximum doorvoer heeft van 300Mbit, en ik hoor goede verhalen over de snelheid in de praktijk, welke op maximaal ±6,7MB/s zou liggen op de 5Ghz frequentie. Deze staat in de meterkast in de gang, en de computer staat daar ongeveer 3-4 meter vandaan zonder gesloten muren ertussen. Er zit alleen een (altijd open) deur en daar direct naast zit de computer 
Ik heb trouwens het basispakket van Caiway met 75Mbit up/down (via ethernet haal ik deze snelheid ook netjes).
Hier wat screenshots van m'n signaalsterkte e.d.:

Ik heb trouwens het basispakket van Caiway met 75Mbit up/down (via ethernet haal ik deze snelheid ook netjes).

Iemand nog iets vernomen na de brief en graafacties van BAM?
[ Voor 1% gewijzigd door Staatslot op 14-05-2013 07:49 . Reden: Typo ]
Ik heb ook een 75Mbit abbo. In de huiskamer haal ik draadloos een snelheid van max. 50Mbit, en dit is een meter of 3 van de modem. In de slaapkamer waar een betonnen muur tussen staat haal ik max 40 Mbit waar bij opvalt dat mijn upload een stuk hoger ligt (50 Mbit), dit is op 2.4 Ghz. Wat mij wel opvalt bij jou screenshot is dat er verschillende netwerken ook jou kanaal (6) gebruiken, dit maakt het er niet beter op.joramoudenaarde schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 14:02:
Ik heb een Apple Time Capsule uit 2011, die een theoretische maximum doorvoer heeft van 300Mbit, en ik hoor goede verhalen over de snelheid in de praktijk, welke op maximaal ±6,7MB/s zou liggen op de 5Ghz frequentie. Deze staat in de meterkast in de gang, en de computer staat daar ongeveer 3-4 meter vandaan zonder gesloten muren ertussen. Er zit alleen een (altijd open) deur en daar direct naast zit de computer
@Loadjnt:
Ik zit zelf op "Joram - wifi 5Ghz" op kanaal 100. Ik ben geloof ik zelfs de enige die op een 5Ghz frequentie zit én op een dergelijk kanaal, vandaar dat ik 't zo vreemd vond dat mijn wifi snelheid zo relatief laag was… nagenoeg hetzelfde als op de 2.4Ghz frequentie (die inderdaad op een veelgebruikt kanaal zit).
De 2.4Ghz frequentie gebruik ik eigenlijk alleen voor de telefoons en tablets bij me thuis, en soms de TV. De computer staat als enige op de 5Ghz
Ik zit zelf op "Joram - wifi 5Ghz" op kanaal 100. Ik ben geloof ik zelfs de enige die op een 5Ghz frequentie zit én op een dergelijk kanaal, vandaar dat ik 't zo vreemd vond dat mijn wifi snelheid zo relatief laag was… nagenoeg hetzelfde als op de 2.4Ghz frequentie (die inderdaad op een veelgebruikt kanaal zit).
De 2.4Ghz frequentie gebruik ik eigenlijk alleen voor de telefoons en tablets bij me thuis, en soms de TV. De computer staat als enige op de 5Ghz
Hoe laag/hoog is jou snelheid draadloos?joramoudenaarde schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:00:
@Loadjnt:
Verwijderd
Er komen nog hogere snelheden aan, dit jaar .
Caiway in noodtempo op glas
We komen begin juni met nieuwe pakketten met de hoogste download- en ook uploadsnelheden die met glas mogelijk worden.
Caiway in noodtempo op glas
We komen begin juni met nieuwe pakketten met de hoogste download- en ook uploadsnelheden die met glas mogelijk worden.
"...hoogste download- en ook uploadsnelheden die met glas mogelijk worden..." voor hun ja ^_^
Inderdaad die 300mb hou je de komende 5 jaar terwijl Upc met hun kabel en Kpn met glasvezel al naar de 500mb gaan.Blisterin_Bull schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 14:52:
"...hoogste download- en ook uploadsnelheden die met glas mogelijk worden..." voor hun ja ^_^
Verwijderd
Ik kan het me niet voorstellen. Ze zeggen niet voor niks, de hoogste snelheid die met glas mogelijk is.
Nou, volgens mij kan 1 GB/s al makkelijk tegenwoordig op glas.
Ja klopt ze schrijven dit niet zomaar. En wat mij al opviel dat ze constant bezig zijn met die PoP centrale en wijkkasten die contant open zijn in het Wateringse Veld.
Dat klopt, Whisper biedt ook al 1 GB/s in bepaalde regio's. Volgens mij wordt de Genexis glasmodem dan de bottleneck want deze kan tot max. 1 GB/s.Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:18:
Ik kan het me niet voorstellen. Ze zeggen niet voor niks, de hoogste snelheid die met glas mogelijk is.
Alleen heeft Webcare al gepost dat de snelheid niet omhoog gaat.
Ik merk het wel, misschien willen ze er zelf nog niets over kwijt om verwachtingen te voorkomen. Of de snelheden nu wel of niet omhoog gaan ligt ook wel aan de concurrentie uiteindelijk.Blisterin_Bull schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:20:
Alleen heeft Webcare al gepost dat de snelheid niet omhoog gaat.
1 gigabit zal voorlopig wel weer even de max blijven tot er 10 gigabit apparaten op de markt komen, het is redelijk lastig om voor onder de 200-300 euro iets te hebben waarmee je boven die 1 gigabit uit gaat komen, ik ken in ieder geval geen SFP+ modules of switches waarmee dat voor consumenten haalbaar is.
Zelfs voor intern gebruik is het lastig om voor een redelijk bedrag intern te upgraden naar 10 gigabit, dan heb je echt een aardige smak geld nodig.
Zelfs voor intern gebruik is het lastig om voor een redelijk bedrag intern te upgraden naar 10 gigabit, dan heb je echt een aardige smak geld nodig.
Tot 2018 komt er echt geen snelheidsverhoging hoor. Cif/Caiway gaat de boel eerst uitmelken 5 jaar lang voordat ze de boel verkopen.
“Wij gaan echt voor de lange termijn, en zijn dus geen typisch private equity fonds. Caiway zullen we voor een periode van drie tot vijf jaar houden en mogelijk langer.
“Wij gaan echt voor de lange termijn, en zijn dus geen typisch private equity fonds. Caiway zullen we voor een periode van drie tot vijf jaar houden en mogelijk langer.
Waarom staat het er dan? Op glasvezelnieuws staat het ook.
[ Voor 41% gewijzigd door babbi op 15-05-2013 09:41 ]
Ik heb weleens meer dingen gelezen over Krimpen maar jababbi schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 09:37:
Waarom staat het er dan? Op glasvezelnieuws staat het ook.

Ik vind het typisch Caiway communicatie. Lekker onduidelijk en vooral niet gelijk naar je klanten toe berichten.
Dit artikel had best gekund maar dan zou je vandaag een brief moeten krijgen en niet weer 3a4 weken je klanten in het ongewis laten.
De C van Caiway is dus niet van Communicatie.
Ik ben ook benieuwd, en kijken wat er gebeurt begin Juni.
Verwijderd
40 Gigabit is op dit moment de hoogste behaalde glas-snelheid ter wereld. 
Nieuws: 8 mei 2013:
Vrouw van 75 heeft #snelste #internetverbinding ter wereld
De 75-jarige Sigbritt Löthberg uit het Zweedse Karlstad in Zweden is de gelukkige bezitster van de snelste internetverbinding ter wereld. Zij kan over het web surfen met een bijna duizelingwekkende snelheid van 40 gigabit per seconde. Om aan te geven hoe snel dat is, een HD DVD – film kan in twee seconden gedownload worden en er kunnen 1500 HD tv-kanalen tegelijk gestreamd worden.De vrouw dankt de ultrasnelle verbinding aan haar zoon Peter Löthberg, een bekend Hij internetexpert in Zweden. Hij experimenteert met nieuwe technieken voor data-overdracht via bestaande verbindingen.
Het geheim van Sigbritt’s verbinding zit in een nieuwe technologie die het mogelijk maakt om data direct, zonder tussenliggende transponders of schakels, tussen twee routers te vervoeren. Die routers kunnen tot 2.000 kilometer uit elkaar staan.
Volgens internetprovider Karlstad Stadsnät is die afstand in principe zelfs onbeperkt, zolang de glasvezelkabel heel blijft is er geen enkel dataverlies.
‘Ik wil laten zien dat er andere methoden zijn dan de ouderwetse mogelijkheden via koper en radio. Die missen de mogelijkheden van glasvezel,’ aldus Peter Löthberg, die nu bij Cisco werkt. Zijn werkgever heeft ook bijgedragen aan het project, maar het belangrijkste punt is volgens het bedrijf dat de glasvezeltechnologie zulke hogesnelheidsverbindingen technisch en commercieel ook haalbaar maakt.
‘Het meest moeilijke aan het hele project was het installeren van Windows op Sigbritt’s PC,’ zei Hafsteinn Johnson van Cisco in Zweden.
De enorme snelheid, waar vooral fanatieke-film-downloaders jaloers op zullen zijn, wordt vooralsnog bij lange na niet gebruikt door de krasse bejaarde: zij gebruikt de computer vooral om op haar gemakje digitale kranten online te lezen
De 75-jarige Sigbritt Löthberg uit het Zweedse Karlstad in Zweden is de gelukkige bezitster van de snelste internetverbinding ter wereld. Zij kan over het web surfen met een bijna duizelingwekkende snelheid van 40 gigabit per seconde. Om aan te geven hoe snel dat is, een HD DVD – film kan in twee seconden gedownload worden en er kunnen 1500 HD tv-kanalen tegelijk gestreamd worden.De vrouw dankt de ultrasnelle verbinding aan haar zoon Peter Löthberg, een bekend Hij internetexpert in Zweden. Hij experimenteert met nieuwe technieken voor data-overdracht via bestaande verbindingen.
Het geheim van Sigbritt’s verbinding zit in een nieuwe technologie die het mogelijk maakt om data direct, zonder tussenliggende transponders of schakels, tussen twee routers te vervoeren. Die routers kunnen tot 2.000 kilometer uit elkaar staan.
Volgens internetprovider Karlstad Stadsnät is die afstand in principe zelfs onbeperkt, zolang de glasvezelkabel heel blijft is er geen enkel dataverlies.
‘Ik wil laten zien dat er andere methoden zijn dan de ouderwetse mogelijkheden via koper en radio. Die missen de mogelijkheden van glasvezel,’ aldus Peter Löthberg, die nu bij Cisco werkt. Zijn werkgever heeft ook bijgedragen aan het project, maar het belangrijkste punt is volgens het bedrijf dat de glasvezeltechnologie zulke hogesnelheidsverbindingen technisch en commercieel ook haalbaar maakt.
‘Het meest moeilijke aan het hele project was het installeren van Windows op Sigbritt’s PC,’ zei Hafsteinn Johnson van Cisco in Zweden.
De enorme snelheid, waar vooral fanatieke-film-downloaders jaloers op zullen zijn, wordt vooralsnog bij lange na niet gebruikt door de krasse bejaarde: zij gebruikt de computer vooral om op haar gemakje digitale kranten online te lezen
Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 18:25:
40 Gigabit is op dit moment de hoogste behaalde glas-snelheid ter wereld.
offtopic:
oud nieuws
oud nieuws
Nee was alleen speciaal voor een oud vrouwtje uit ZwedenVerwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 21:19:
krijgen we deze snelheid bij Caiway ?
Wisper zit ook al aan de 1gbit, alhoewel hun service-gebied erg klein is. Maargoed, 600Mbit voor €38/maand voor Internet-Only vind ik al genoeg. ^_^
[ Voor 33% gewijzigd door Blisterin_Bull op 16-05-2013 10:00 ]
Haha,Blisterin_Bull schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 09:59:
Wisper zit ook al aan de 1gbit, alhoewel hun service-gebied erg klein is. Maargoed, 600Mbit voor €38/maand voor Internet-Only vind ik al genoeg. ^_^
Wat denk je zelf???

Jullie zijn testgebied geweest en nu gaat Caiway officieel van start met hun pakketten.
Grote plaatsen als Maassluis, IJsselstein komen eraan en dus moet dit landelijk bekend worden gemaakt.
Nee de komende jaren is 300mb het max. De komende jaren geen verhoging.
Zie de kabelinternet van Caiwaystaat nog steeds een max van 50mb. Triest anno 2013.
[ Voor 4% gewijzigd door jeroen028 op 16-05-2013 10:26 ]
Caiway is dan ook de enige kabelaar die zowel via COAX als Fiber aanbiedt. Als ze de snelheid op COAX opvoeren gaan ze concurreren met hun eigen Fiber aanbod. Ja, ik weet dat Fiber nog niet overal aangeboden wordt/aangelegd is door Caiway, maar om voor elke gemeente individueel een apart aanbod pakket maken gaan ze natuurlijk niet doen. Dat maakt het voor hun zelf nog meer ingewikkeld.
Ik begrijp die opmerking van 4320p niet. Hoe kom je erbij? Jeroen als je het duidelijk leest dan komt er wel een verhoging aan. Waarom liggen alle wijkkasten op hier? Constant bezig met de pop?
Gisteren bevestigd op forum Caiway gebruikers en nu weer op twitterbabbi schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:45:
Ik begrijp die opmerking van 4320p niet. Hoe kom je erbij? Jeroen als je het duidelijk leest dan komt er wel een verhoging aan. Waarom liggen alle wijkkasten op hier? Constant bezig met de pop?
Vooralsnog blijft ons snelste abonnement op de glasvezel 300Mbit download en 300Mbit Upload. ^AH
Hoeveel keer wil je het horen,lezen anders hadden ze gezegd: u moet de brief van juni afwachten
Verwijderd
Nou, als het 300 mbit/s blijft , klopt het niet dat dit de hoogst haalbare snelheid is op de glasvezel.
Dan is dat bericht van Caiway dus weer een hoop gebakken lucht.
Daar zijn ze al jaren erg goed in, vind ik.
Dan is dat bericht van Caiway dus weer een hoop gebakken lucht.
Daar zijn ze al jaren erg goed in, vind ik.
Nah je heb zeker een punt! Afwachten waar ze mee komen.
Erg vervelend hoe jij constant reageert. Erg irritant. Dit is een forum, waar je kan discussiëren, en jij probeert je mening constant overal maar door te drukken.jeroen028 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:23:
[...]
Gisteren bevestigd op forum Caiway gebruikers en nu weer op twitter
Vooralsnog blijft ons snelste abonnement op de glasvezel 300Mbit download en 300Mbit Upload. ^AH
Hoeveel keer wil je het horen,lezen anders hadden ze gezegd: u moet de brief van juni afwachten
Wat is dit nou weer voor onzinnig bericht?Loadjnt schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:03:
[...]
Erg vervelend hoe jij constant reageert. Erg irritant. Dit is een forum, waar je kan discussiëren, en jij probeert je mening constant overal maar door te drukken.

Ik had een discussie met gebruiker Babbi waar bemoei je je mee?
[ Voor 8% gewijzigd door jeroen028 op 16-05-2013 16:01 ]
Noem jij dat een discussie?jeroen028 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:38:
[...]
Wat is dit nou weer voor onzinnig bericht?![]()
![]()
Ik had een discussie met gebruiker Babbi waar bemoei je je mee?

Als ik jou berichten teruglees is het constant negativiteit over Caiway, dat je frustraties hebt ok, maar ga dat lekker dan ergens anders spuien.
[ Voor 27% gewijzigd door Loadjnt op 16-05-2013 17:16 ]
@loadjnt
O dat zie JIJ als negatief als mensen in jouw ogen zeuren omdat er nog steeds niet alle diensten opgeleverd zijn terwijl er wel reclame voor wordt gemaakt. Niet iedereen heeft interesse voor 300mbps
Beetje simpele gedachte van je.
Volgens mij was jij een paar maanden geleden toch ook dat irritante mannetje die opgewonden raakte als die weer een speedtest heeft uitgevoerd. Boeiend leven heb je.
O dat zie JIJ als negatief als mensen in jouw ogen zeuren omdat er nog steeds niet alle diensten opgeleverd zijn terwijl er wel reclame voor wordt gemaakt. Niet iedereen heeft interesse voor 300mbps
Beetje simpele gedachte van je.
Volgens mij was jij een paar maanden geleden toch ook dat irritante mannetje die opgewonden raakte als die weer een speedtest heeft uitgevoerd. Boeiend leven heb je.

Laten we geen bonje maken. Voor mij is het belangrijkste wat de heren van Caiway naar voren brachten en nu komen ze opeens met een smoes dat het niet doorgaat. Webcare kan zoveel twitteren maar op meerdere sites staat dat het opgeschroefd word begin juni.
Er wordt toch op het forum Caiway gebruikers gesproken dat Caiway toch voor de 1Gb/s gaat.babbi schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 20:44:
Laten we geen bonje maken. Voor mij is het belangrijkste wat de heren van Caiway naar voren brachten en nu komen ze opeens met een smoes dat het niet doorgaat. Webcare kan zoveel twitteren maar op meerdere sites staat dat het opgeschroefd word begin juni.
Moet toegeven dat ze dan wel de concurrentie ver achterlaten.
Of de snelheden in juni nou wel of niet verhoogd worden is nogal vaag, maar dat er nieuwe pakketten komen is volgens mij wel zeker.
Ten eerste geeft de directeur dit natuurlijk aan en ten tweede heb ik dit gevonden op de pakketten pagina op ikgavoorglas.nl
Goed, ben benieuwd met wat voor pakketten ze gaan komen.
Ten eerste geeft de directeur dit natuurlijk aan en ten tweede heb ik dit gevonden op de pakketten pagina op ikgavoorglas.nl
Dit geeft al aan dat de huidige pakketten tot juni dit jaar geldig zijn.* U ontvangt de HD recorder tijdelijk bij uw pakket als introductieaanbod. Kijk hier voor de Aanvullende- en Actievoorwaarden.
Alle genoemde actie- en abonnementsprijzen gelden tot en met 3 juni 2013. In Markelo en Stokkum zorgt Caiway in samenwerking met Cogas ervoor dat u het televisiesignaal via de kabel ontvangt.
Geldt alleen als de woning is voorzien van een coaxaansluiting op het netwerk van Cogas. Hiervoor ontvangt u van Cogas een maandelijkse factuur. Dit bedrag wordt in mindering gebracht op de factuur van Caiway
**Toelichting internetsnelheid
^De interactieve diensten van Caiway zijn continu in ontwikkeling. Het kan daarom voorkomen dat de mogelijkheden op deze diensten nog beperkt zijn. Momenteel wordt een aantal diensten getest door onze klantpanels. Zodra de testresultaten goed zijn, worden de diensten voor alle klanten beschikbaar. We informeren u via de website bij de lancering van een interactieve dienst of een aanvulling hierop.
Goed, ben benieuwd met wat voor pakketten ze gaan komen.
Misschien in de duurste pakket wel HBO, film1 met forse korting.Verwijderd schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 12:12:
Misschien nieuwe televisiepakketten met meer HD zenders ?
Wat word ik toch misselijk van dit verhaal.
^De interactieve diensten van Caiway zijn continu in ontwikkeling. Het kan daarom voorkomen dat de mogelijkheden op deze diensten nog beperkt zijn. Momenteel wordt een aantal diensten getest door onze klantpanels. Zodra de testresultaten goed zijn, worden de diensten voor alle klanten beschikbaar. We informeren u via de website bij de lancering van een interactieve dienst of een aanvulling hierop.
We komen begin juni met nieuwe pakketten met de hoogste download- en ook uploadsnelheden die met glas mogelijk worden. Dit is alleen voor mij belangrijk! Kom Caiway wat geef je door aan ons....
Wikipedia: 10-gigabit EthernetVerwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 20:48:
Wat is het hoogst mogelijk met glas momenteel ?
Wikipedia: 100 Gigabit Ethernet
Wikipedia: Terabit Ethernet
Hoi.
Ok Caiway.. doe mij maar één Terabit Ethernet aansluiting.
Maar serieus nu. Zou het niet verstandiger zijn van Caiway eerst de beloofde diensten op te leveren en goed werkend te krijgen voordat ze iets nieuws aanbieden?
Overigens: Is het zeker dat er iets op 3 juni zit aan te komen of is dat in het geruchtencircuit ontstaan doordat er conclusies uit dingen getrokken worden?
Xbox Live: Ofthewell NL
Er moet wat gebeuren zo heeft de directeur aangegeven. Ze hadden het over de maximale down en upload snelheden. Elke dag zijn ze bezig met de pop en de wijkkasten hebben ook de nodige werkzaamheden gehad..
Maar ik heb niks meer gehoord over de realisatie van mijn aansluiting...
Heb nog gebeld met CIF Wateringse Veld maar ook daar worden loze terugbel beloftes gemaakt
Heb nog gebeld met CIF Wateringse Veld maar ook daar worden loze terugbel beloftes gemaakt
Wat ik gehoord heb is dat de (onder)aannemer er een zootje van gemaakt heeft (dat kunnen we, denk ik, allemaal beamen) en dat ze een nieuwe (onder)aannemer hebben ingeschakeld om orde op zaken te stellen. Volgens de mannen die ik sprak gaan ze wijkdeel per wijkdeel nu doen en verwachten ze binnen drie maanden alles goed te hebben. OF dat waar is? Geen idee. Dat er iets niet lekker loopt lijkt me wel duidelijk.Staatslot schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 07:35:
Maar ik heb niks meer gehoord over de realisatie van mijn aansluiting...
Verwijderd
Als de nieuwe pakketten in juni al ingaat, wat dus binnen twee weken is, lijkt met me heel logisch als Caiway de klanten nu al informeert wat er aan hun product verandert.
De C staat bij Caiway niet voor niks voor Commuicatie .........
Ik dacht dat de C altijd voor CASH stond.Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 21:25:
Als de nieuwe pakketten in juni al ingaat, wat dus binnen twee weken is, lijkt met me heel logisch als Caiway de klanten nu al informeert wat er aan hun product verandert.
Valse reclame's vermelden, loze beloftes maken en dan zoveel mogelijk geld binnen halen.

Zeg 4320P jij heb het heel hoog in je hoofd, wat gaat er gebeuren begin Juni volgens jou?
Verwijderd
Ik weet net zoveel als jou Babbi, maar als ik bij de taalkundige betekenis blijft van de woorden van die Caiway directeur, moeten er toch megasnelheden aankomen op de glasvezel.
nogmaals, laten we nou maar gewoon afwachten in plaats van speculeren. 300mbit is snel genoeg, zelfs met meerdere mensen in een huis krijg je dit bijna niet dicht. Laten we vooral hopen dat iedereen bij caiway snel over kan op glasvezel in plaats van te zeuren en te speculeren over nieuwe snelheden. Nog een maandje wachten en je weet het
[ Voor 17% gewijzigd door basdej op 25-05-2013 21:33 ]
Hoi.
Het komt wel overeen met wat de receptioniste zei toen ik belde met CIF, die zei ook dat men in drie maanden alle achterstand ingelopen wilde hebben..Hairball schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 20:49:
[...]
Wat ik gehoord heb is dat de (onder)aannemer er een zootje van gemaakt heeft (dat kunnen we, denk ik, allemaal beamen) en dat ze een nieuwe (onder)aannemer hebben ingeschakeld om orde op zaken te stellen. Volgens de mannen die ik sprak gaan ze wijkdeel per wijkdeel nu doen en verwachten ze binnen drie maanden alles goed te hebben. OF dat waar is? Geen idee. Dat er iets niet lekker loopt lijkt me wel duidelijk.
Van webcare horen we hier ook weinig meer, die waren toch mijn laatste hoop op een beetje communicatie..
Laten ze maar een keer de snelste zijn op glas gebied, Kpn zit hoger en Whisper en meerdere. We waren jaren lang de langzaamste op de kabel en dan ook vrij duur. 50mb en niet hoger terwijl ze allemaal 120mb hadden. Ow UPC gaat ook knallen met 500.
Verwijderd
Dat klopt babbi dat zit in de pijplijn voor zowel Nederland als Zwitserland. De download zal op 500Mbps liggen, echter zal de upload niet hoger zijn dan 50Mbps.
Vind je niet dat ze eerst hun bestaande diensten voor hun gehele dekkingsgebied op orde moeten hebben voordat ze aan iets nieuws beginnen?babbi schreef op zondag 26 mei 2013 @ 12:22:
Laten ze maar een keer de snelste zijn op glas gebied, Kpn zit hoger en Whisper en meerdere. We waren jaren lang de langzaamste op de kabel en dan ook vrij duur. 50mb en niet hoger terwijl ze allemaal 120mb hadden. Ow UPC gaat ook knallen met 500.
Dat staat voorop, maar wel nakomen met je beloftes. En met de techniek van vandaag kunnen beide dingen toch echt..
Volgens mij is het ook geen technische kwestie maar meer een organisatorische / mankracht / kwaliteitskwestie. Als je èèn project al niet geheel afgerond krijgt kun je er meerdere zeker niet afkrijgen. Het invoeren van nieuwe abbo vormen zou gesneden koek moeten zijn maar heeft meer voeten in de aarde dan dat wij denken. (aanpassen administratie, wellicht documentatie, marketing materiaal, infrastructuur enzovoorts)babbi schreef op maandag 27 mei 2013 @ 05:56:
Dat staat voorop, maar wel nakomen met je beloftes. En met de techniek van vandaag kunnen beide dingen toch echt..
Elke dag zie ik ze rommelen aan die wijkkasten, wat doen ze dan?
dat moet je dan toch echt een keer gaan vragen aan de persoon die aan het rommelen is....
Hoi.
http://www.totaaltv.nl/ni...t_glasvezelaanbieder.html
Nieuwtje voor Krimpen/ Den Haag via Caiway forum
Nieuwtje voor Krimpen/ Den Haag via Caiway forum
[ Voor 7% gewijzigd door jeroen028 op 27-05-2013 22:54 ]
Goed nieuws dus er gaat wat gebeuren! Ik ben benieuwd wat voor snelheden er gaan komen.
[ Voor 40% gewijzigd door babbi op 27-05-2013 23:43 ]
juni heeft 30 dagen dus ze kunnen het ook 30 juni laten ingaan en je 15 juni een brief sturen. Niet meteen zo negatief doen alsjeblieft. Je merkt duidelijk dat caiway orde op zaken aan het stellen is, en het enige wat jij kan doen is alleen maar zeiken zeiken zeiken. Wacht nou maar gewoon want het is nog MEI en niet JUNI. en als er staat in juni betekent dat dat 30 juni ook IN juni is.Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 23:14:
Als het juni al ingaat, had ik toch al een brief moeten hebben van Caiway?

Hoi.
Kom basdej, dit was een normale reactie van hem. Laten we proberen dit forum een beetje leuk te houden en elkaars mening te respecteren.basdej schreef op maandag 27 mei 2013 @ 23:42:
[...]
juni heeft 30 dagen dus ze kunnen het ook 30 juni laten ingaan en je 15 juni een brief sturen. Niet meteen zo negatief doen alsjeblieft. Je merkt duidelijk dat caiway orde op zaken aan het stellen is, en het enige wat jij kan doen is alleen maar zeiken zeiken zeiken. Wacht nou maar gewoon want het is nog MEI en niet JUNI. en als er staat in juni betekent dat dat 30 juni ook IN juni is.
on-topic: Ik persoonlijk heb maar twee dingen waarvan ik vind dat Caiway haar belofte moet nakomen en dat zijn ; Tv op Android devices en tv op de pc (de nieuw iptv methode). Als ze dat geregeld hebben ben ik eigenlijk best wel tevreden (Nou mijn buurman nog)
Maar ik begrijp er geen ene ruk van, komen er nu wel nieuwe pakketten.
"In gebieden waar Caiway op dit moment al van glasvezel gebruikmaakt – waaronder de Haagse wijk Wateringse Veld en Krimpen aan den IJssel – gaat Caiway volgende maand al nieuwe Alles-in-1-pakketten met sneller internet aanbieden"
Ergens heel duidelijk of komt Webcare weer met wat anders?
"In gebieden waar Caiway op dit moment al van glasvezel gebruikmaakt – waaronder de Haagse wijk Wateringse Veld en Krimpen aan den IJssel – gaat Caiway volgende maand al nieuwe Alles-in-1-pakketten met sneller internet aanbieden"
Ergens heel duidelijk of komt Webcare weer met wat anders?