[CAIWAY] Glasvezel in Wateringse veld Den Haag

Pagina: 1 ... 16 ... 24 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik ben ook wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro_meo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:20
Beste @webcare, is het nou de bedoeling dat iedereen zijn verhaal hier eerst gaat doen en dan pas echt geholpen gaat worden ?

Zou het te gek vinden als je direct geholpen kan worden via de ge-eigende weg via CAIWAY.
(Ben zelf al 4 maanden bezig om een aansluiting voor elkaar te krijgen via CAIWAY)

iOS N3rd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:27
Ik woon zelf in Den Hoorn en daar kunnen we sinds kort ook glasvezel pakketten van Caiway ontvangen. Ik ben al een héle tijd ontzettend geinteresseerd in glasvezel sinds dat CIF met dit nieuws naar ons toe kwam, dus wat dat betreft ben ik al in m'n nopjes! :)

Wat ik nog niet helemaal begrijp (of het dringt niet goed tot me door, dat kan ook):
moet je een decoder hebben? Ik begrijp dat je met glasvezel een UTP kabel hebt die je naar je TV legt, maar er zijn dus voor zover bekend nog geen CI+ kastjes waarmee dit toch te gebruiken is? Ik heb ten slotte een UTP-aansluiting op m'n TV zitten, dus hoopte stilletjes dat ik deze aansluiting ook kon gebruiken voor TV via glasvezel :)

Overigens verbaast het me (in positieve zin), dat een all-in-one pakket glasvezel met 75Mbit up/down, goedkóper is dan een all-in-one pakket met 35Mbit down/3.5Mbit up via de kabel. Ik hou die prijs al maanden in de gaten, maar het staat er toch echt! :)

Enfin, ik ben benieuwd naar hoe groot die decoder is (en of er iets bekend is over CI+ achtige oplossingen), maar ik hoop voor de zomer m'n kabel ingeruild te hebben voor een glas-lijntje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 17:37
joramoudenaarde schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 19:25:
Ik woon zelf in Den Hoorn en daar kunnen we sinds kort ook glasvezel pakketten van Caiway ontvangen. Ik ben al een héle tijd ontzettend geinteresseerd in glasvezel sinds dat CIF met dit nieuws naar ons toe kwam, dus wat dat betreft ben ik al in m'n nopjes! :)

Wat ik nog niet helemaal begrijp (of het dringt niet goed tot me door, dat kan ook):
moet je een decoder hebben? Ik begrijp dat je met glasvezel een UTP kabel hebt die je naar je TV legt, maar er zijn dus voor zover bekend nog geen CI+ kastjes waarmee dit toch te gebruiken is? Ik heb ten slotte een UTP-aansluiting op m'n TV zitten, dus hoopte stilletjes dat ik deze aansluiting ook kon gebruiken voor TV via glasvezel :)
Enfin, ik ben benieuwd naar hoe groot die decoder is (en of er iets bekend is over CI+ achtige oplossingen), maar ik hoop voor de zomer m'n kabel ingeruild te hebben voor een glas-lijntje!
De UTP kabel naar je tv is een aparte kabel van het modem af met de IPTV erop, het modem levert twee "soorten" netwerk: 1 internet en 1 IPTV. Het decoderkastje is ongeveer even groot als de digitale tv decoders zonder harddisk. De glasvezelaansluiting komt er trouwens bovenop, je decoders en CI+ kaarten zullen het blijven doen op normale kabel met de zenders die in je glasvezelpakket zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Bedankt voor het goede nieuws Dejagan! :)
Als ik je goed begrijp kan ik dus gewoon m'n huidige opstelling houden wat betreft TV (geen decoder box, maar gewoon CI+ direct in de TV), en hoef ik dus niet persé een UTP kabel door het huis te trekken om TV te kunnen kijken? Dát zou nog eens goed nieuws zijn… dan hoef je niet al je plinten van de muur te trekken!

Heb je toevallig ook enig idee/gokje hoe het kan dat een nieuwe techniek als glasvezel, goedkoper wordt aangeboden dan kabel? Het is "maar" 7 euro, maar ik verbaas me elke keer als ik weer naar die pakketten kijk namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
joramoudenaarde schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 23:16:
Bedankt voor het goede nieuws Dejagan! :)
Als ik je goed begrijp kan ik dus gewoon m'n huidige opstelling houden wat betreft TV (geen decoder box, maar gewoon CI+ direct in de TV), en hoef ik dus niet persé een UTP kabel door het huis te trekken om TV te kunnen kijken? Dát zou nog eens goed nieuws zijn… dan hoef je niet al je plinten van de muur te trekken!

Heb je toevallig ook enig idee/gokje hoe het kan dat een nieuwe techniek als glasvezel, goedkoper wordt aangeboden dan kabel? Het is "maar" 7 euro, maar ik verbaas me elke keer als ik weer naar die pakketten kijk namelijk :)
Nope het "hoeft"vooralsnog niet, het enige nadeel is dan dat je geen uitzendinggemist en pauzeren e.d. hebt wat de iptv set-top box biedt. Snelheden worden ook prima waargemaakt mits je netwerkapparatuur het ook aankan. Alleen het hele aanvraag en aansluitproces kan wel een sleur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ach, we kijken niet zo heel veel TV hier (buiten de afleveringen en films die we zelf binnenhalen), dus Uitzending Gemist en Pauzeren interesseren me eerlijk gezegd niet zo heel veel :)

M'n wifi-router kan de 75Mbit prima aan, en m'n computer heeft een N-serie wifi kaartje, dus dat zit ook wel goed :) Ik zal binnenkort Caiway eens bellen voor wat meer info over de aanvraag en levering… even wachten vind ik geen probleem aangezien ik nu kabel internet heb via Caiway, zolang het overzetten en het aansluitproces maar zo foutloos mogelijk gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogelijk kun je met deze informatie vooruit

Als je een glasvezelpakket besteld krijg je:
- 1 Genexis Glasmodem
- 1 Entone IPTV decoder + QWERTY afstandsbediening
- 1 HDMI + 1 Scartkabel
- 2x UTP CAT5e kabel

De glasvezel aansluiting (FTU) bevindt zich vaak in de meterkast. Het glasvezelmodem sluit je dmv de aanhangende glasvezel kabel hierop aan.
Op het glasvezelmodem zitten 3 aansuitingen
- 1x RJ11 aansluiting waar je de telefoonkabel (DECT basisstation) op aansluit
- 1x RJ45 aansluiting voor de Entone decoder. ( in een later stadium komt er een switch beschikbaar waar je totaal 3x IPTV decoders of IPTV's op aan kunt sluiten.
- 1x RJ45 aansluiting voor je internetverbinding. ( deze kun je direct aansluiten op de PC of op een geschikte router om meerdere PC aan te sluiten)
Mocht je een goede kwaliteit router kiezen met WiFi kun je ook Multiscreen TV op meerdere iPad's kijken of voor draadloze internetverbindingen naar je Smartphone e.d..

Je hebt voor de IPTV decoder verbinding 1 UTP ( netwerk CAT 5e ) kabel nodig om de decoder te laten functioneren. Vaak kun je bv de telefoonleiding van je meterkast naar je woonkamer hiervoor gebruiken. Je kunt ook de coax/kabel of aansluiting verwijderen (of naast de coaxkabel een UTP trekken) en daar ook een netwerkverbinding realiseren. Of bijvoorbeeld 1x telefoon 1x IPTV en 1x coaxkabel door 1 leiding realiseren. (vaak is tot 3 kabels mogelijk)
Alle UTP netwerkbekabeling dient van de categorie CAT5e of hoger te zijn. ( voor de hoge internetsnelheid en mediadelen/streaming en mogelijke interferentie gebruiken wij standaard CAT6+ netwerkkabels)

Je huidige TV kun je via een HDMI of Scart kabel aansluiten op de Entone decoder. De Entone decoder ontvangt zowel TV als radiozenders. De coaxaansluiting hierop is niet meer nodig. (Je huidige Humax DVB-C decoder zal niet werken op de IPTV aansluiting)
Mocht je in de toekomst een IPTV kopen dan kun je deze netwerkkabel/aansluiting gewoon gebruiken. (mits de TV geschikt is)
Maak je nu gebruik van een ''Smart'' TV en je wilt een bedraad internetaansluiting, dan dien je een aparte ''internet'' netwerkkabel te trekken voor deze toepassing. (via wifi is ook een optie)
(IPTV en Internet zijn 2 aparte netwerkkabels)

Mocht je gebruikmaken van een homecinemasysteem dan kun je de Entone decoder aansluiten d.m.v. een HDMI of optische kabel. Indien je gebruik wilt blijven maken van analoge radiozenders op je homecinema-tuner dan kun je voorlopig de coaxkabel hierop aansluiten.

Op de overige TV's / Radio's blijft het coaxsignaal gehandhaafd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Bedankt voor de uitgebreide uitleg Optimizer Prime :)

Het meeste van wat je schreef was me al enigszins duidelijk. Ik heb een Smart TV (en geen IPTV TV) volgens mij: ik heb een Samsung UE46D6500.

Ik dénk dat ik het voor nu makkelijk hou en de Coax aansluiting blijf gebruiken voor m'n TV. Als ze deze toch gewoon actief laten als je glasvezel hebt is dat voor mij een heel stuk makkelijker… en de TV-kwaliteit blijft toch hetzelfde.

Wat me wel opviel is dat je het hebt over TV kijken op je iPad. Heeft Caiway dan een iOS app toevallig? Ik ben 'm nog niet tegengekomen namelijk. Ik heb een Time Capsule met "IEEE 802.11 N", dus qua bandbreedte heb ik voldoende.

p.s.: zie nu dat ze inderdaad een app hebben… dát is interessant :)

[ Voor 5% gewijzigd door Kapotlood op 30-03-2013 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze TV's valt onder de noemer Smart TV's.
IP's TV worden op dit moment alleen nog ingezet in de interactieve business modellen.
Bij jouw Samsung dien je de netwerkkabel aan te sluiten op bv een router om de app's / programmagemist te kijken.
De Entone decoder wordt gevoed door een naastliggende netwerkkabel.

Mocht je gebruikmaken van een Smart TV op coax en in combinatie met internet en een Entone IPTV decoder dan heb je nodig:
1x Coax aansluiting'
1x netwerk UTP voor je smartTV
1x netwerk UTP voor de Entone IPTV decoder ( deze kabel is later bruikbaar in een IPTV met ingebouwde decoder)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2013 12:47 . Reden: naam verwijdering PP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Nu raak je me een beetje kwijt :)

Als ik m'n TV via Coax wil aansluiten om te voorkomen dat ik al m'n plinten van de muur moet trekken voor één UTP kabel, dan heb ik toch het volgende nodig?
- 1x Coax aansluiting, zoals deze nu ook al aanwezig is.
- 1x glasvezelkabel naar de nieuwe glasvezel modem
- 1x UTP kabel van de modem naar de wifi-router

De rest (internet voor o.a. de TV en de computers) gaat via wifi. En aangezien TV via de "oude" Coax gaat heb ik de Entone decoder ook nog niet nodig :) Ik was namelijk blij dat ze, als je 'n glasvezel all-in-one pakket hebt, ze je Coax aansluiting ook gewoon actief houden. Ik zie het op dit moment (de vloer zit er net in) alle plinten van de muur moet trekken voor een UTP kabel, ook omdat ik net zo blij was dat ik geen decoder nodig had voor m'n TV (doe dit met Coax nu via CI+ namelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je jan gerust coax blijven komen hoor De Entone voegt niets nuttigs toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Verwijderd schreef op zondag 31 maart 2013 @ 19:23:
Je jan gerust coax blijven komen hoor De Entone voegt niets nuttigs toe.
Uitzending gemist en opname is niet nuttig? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Bedankt 4230p :)

@Dejagan; voor ons persoonlijk voegen die 2 diensten niets toe. Het enige wat m'n vriendin kijkt is Food Network (ze is Amerikaans), en af en toe MTV. Verder streamen we alle films en series. Dus dat beetje reguliere TV wát we kijken is het voor ons de moeite niet waard om een UTP kabel door te trekken. Daar zitten meer nadelen dan voordelen aan in ons geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:28

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Hele tv service is voor mij (en vele anderen) overbodig. Ik zou graag een internet-only dienst willen zien, zoals wisper dat levert.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 18:16
Dejagan schreef op zondag 31 maart 2013 @ 21:13:
[...]

Uitzending gemist en opname is niet nuttig? :O
Niet zo veel als de TV al uitzending gemist van NPO, RTL en SBS heeft (volgens mij heeft de genoemde Samsung TV dat ook, via SMartTV?). De vraag is natuurlijk wat je evt verder nog op wilt nemen.

Ik heb de Entone aangesloten, maar gebruik hem nooit. Voegt weinig functionaliteit toe aan een moderne TV met 'smart' functies, maar wel een extra UTP kabel (of VLAN), een extra stopcontact, een extra afstandsbediening etc etc

Kortom, wat al geschreven werd: IPTV is interessant als het via je bestaande UTP of Wifi verbindingen geïntegreerd wordt met je bestaande TV zijn, zoals nu ook met DVB-C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-09 09:58
avdkooij schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 13:24:
[...]

tja, maar nu willen wij natuurlijk ook het antwoord weten. Het is hier immers een forum.
Ik zal inderdaad even een update geven van de stand van zaken.

Caiway heeft dus inderdaad al een aantal weken geleden Koning en Hartman aangegeven dat een andere aannemer het werk gaat verrichten. Vreemd genoeg is volgens Caiway die beslissing pas de 26e genomen, waardoor medewerkers van Caiway het niet wisten.

Wat mij betreft geen sterk verhaal, immers Koning en Hartman had die informatie al 2,5 week eerder.
En ook het niet terugbellen van tig verschillende medewerkers had volgens mij weinig met dit verhaal te maken en vind ik dus nog steeds niet acceptabel en niet echt getuigen van klantvriendelijkheid.

Dat je je verhaal vervolgens op een forum post en bijna direct wordt teruggebeld is te prijzen, maar het had gewoon niet nodig moeten zijn.

Maar goed, een andere aannemer gaat nu voor onze wijk een inventarisatie doen en gaat daarna conctact opnemen met bewoners. Ondanks mijn aanvraag in januari verwacht ik dus nog wel enige tijd zonder te zitten helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knackje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:46
Staatslot schreef op maandag 01 april 2013 @ 11:19:
[...]

Maar goed, een andere aannemer gaat nu voor onze wijk een inventarisatie doen en gaat daarna conctact opnemen met bewoners. Ondanks mijn aanvraag in januari verwacht ik dus nog wel enige tijd zonder te zitten helaas..
Welke wijk woon je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
Volgens mij valt t onder Escamp, begin van Wateringse Veld (aan de kant vd Noordweg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joramoudenaarde,

- De (bestaande) coaxaansluiting gebruik je nu voor je ingebouwde CI+ decoder in de Samsung TV
- De UTP internetkabel is voor het internet op je Smart TV (of via WiFi) Op je Samsung kun je ook programmagemist - Pathethuis e.d. via de app's activeren.
- De (extra) UTP IPTVkabel is voor de activiteit via de Entone IPTV decoder. Deze decoder heeft ook een aantal interactieve diensten die je ook op je Samsung Smart TV hebt. Met de Entone kun je weer wel met een 320Gb HDD schijf opnemen.

Wat er nu vaak wordt aangelegd is een UTP naast je bestaande coaxkabel die je kunt gebruiken voor de Entone IPTV. Mocht je nog geen gebruik van IPTV (willen) maken kun je deze UTP kabel ook voorlopig gebruiken voor de ''internet'' verbinding op je Smart TV.

Er zijn er ook die gezien alle diensten in de woonkamer op de Smart TV daarom de Entone op de slaapkamer plaatsen om daar extra diensten te bekijken en/of op te nemen.

Er zijn verschillende ''smaken'' mogelijk. Ik hoop het bovenstaande iets duidelijker is omschreven.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 18:16
davar schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 00:40:
Beste @webcare, is het nou de bedoeling dat iedereen zijn verhaal hier eerst gaat doen en dan pas echt geholpen gaat worden ?

Zou het te gek vinden als je direct geholpen kan worden via de ge-eigende weg via CAIWAY.
(Ben zelf al 4 maanden bezig om een aansluiting voor elkaar te krijgen via CAIWAY)
Ach jij bent "pas" 4 maanden bezig. Ik ben al 1.5 jaar bezig!!! Afgelopen week nog contact gehad met Caiway over wanneer nu eens de glasvezel naar binnen wordt gebracht. Mijn buren hebben al glasvezel binnen en natuurlijk draait alles daar al. Maar een buur en ik (van wat ik weet), daar zit een kink in de kabel.

Krijg je van Caiway te horen.... Daar moet je CIF (wateringse veld) voor bellen, dat doe ik dus braaf, maar dan wordt je doorverwezen d.m.v. een bandje naar................ Caiway. Drie keer moeten bellen wie nu de uitvoerder wordt om het te realiseren... (daar Koning en hartman het niet is geworden). want het schijnt dat de klant ZELF achter de aannemer zijn "vodden" moet zitten.... 'ben ik niet een klant van Caiway die bij Caiway een product afneemt??!!' Waarom moet ik achter de aannemer aan?
Gek voorbeeld:
Ik koop een nieuwe auto bij een dealer, maar de dealer levert deze zonder banden... Ja meneer, die moet u maar bij Dunlop, Goodyear, Pirelli, etc. aanvragen (toevallig weet ik hier wel tenminste een bedrijf/bedrijven die autobanden leveren.
Het maakt mij niet uit wie wat doet, ik bestel iets bij Caiway en niet bij CIF. Al legt de groenteman alles aan, als het maar goed is en werkt.

Een medewerker van Caiway zegt telefonisch (het derde telefoontje wat ik pleegde)... Meneer, ik ga het uitzoeken. U wordt vandaag of UITERLIJK morgen gebelt!!! (Ja dat werd expliciet zo gezegt).. Afijn, ik ben al weer een 1.5 week verder (ik hoef eigenlijk niet te vermelden dat dat niet gedaan is, maarja ik doe het toch maar).

Eigenlijk zou ik op hoge poten maar een langs moeten gaan daar, voor een goed gesprek. Ik zou graag eens willen horen van de juiste persoon daar, die ik recht in zijn ogen kan kijken, wat hij/zij er nou van vindt. Want echt klantvriendelijk is dit totaal NIET!

En dan krijg je altijd zo'n leuk mailtje erachteraan van Caiway... Hieronder het befaamde mailtje die iedereen wel kent.

Geachte klant,

U heeft onlangs contact gehad met de klantenservice van Caiway. We willen graag uw mening weten over de afhandeling van dit contact.

Wij vragen u daarom om mee te werken aan ons Caiway klanttevredenheidsonderzoek. Met uw mening zijn wij beter in staat om de dienstverlening op uw wensen af te stemmen. Het invullen van de vragenlijst vraagt minder dan 2 minuten van uw tijd. Geeft u alstublieft uw eerlijke oordeel over onze dienstverlening. Klik hier om direct deel te nemen
.

De laatste paar keer dat ik deze invulde, kwamen ze er niet mooi van af. Wat ikzelf wel betreur want wie wil nou iemand niet helpen?! Maarja, ik mag toch wel zeggen dat ik heel erg geduldig ben geweest.

Kort maar krachtig:
* 1.5 jaar mee bezig
* Kostte me al 3 verlofdagen
* Diverse telefonische gesprekken (van kastje naar de muur)
* Loze beloften
* Flink de "P" erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro_meo
tjah... wat ik helemaal niet kan begrijpen is dat 2 deuren verder mijn buurman gewoon glasvezel heeft.

iOS N3rd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedrogist
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:50
Paddywacker schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:30:
[...]

Ach jij bent "pas" 4 maanden bezig. Ik ben al 1.5 jaar bezig!!! Afgelopen week nog contact gehad met Caiway over wanneer nu eens de glasvezel naar binnen wordt gebracht. Mijn buren hebben al glasvezel binnen en natuurlijk draait alles daar al. Maar een buur en ik (van wat ik weet), daar zit een kink in de kabel.

Krijg je van Caiway te horen.... Daar moet je CIF (wateringse veld) voor bellen, dat doe ik dus braaf, maar dan wordt je doorverwezen d.m.v. een bandje naar................ Caiway. Drie keer moeten bellen wie nu de uitvoerder wordt om het te realiseren... (daar Koning en hartman het niet is geworden). want het schijnt dat de klant ZELF achter de aannemer zijn "vodden" moet zitten.... 'ben ik niet een klant van Caiway die bij Caiway een product afneemt??!!' Waarom moet ik achter de aannemer aan?
Gek voorbeeld:
Ik koop een nieuwe auto bij een dealer, maar de dealer levert deze zonder banden... Ja meneer, die moet u maar bij Dunlop, Goodyear, Pirelli, etc. aanvragen (toevallig weet ik hier wel tenminste een bedrijf/bedrijven die autobanden leveren.
Het maakt mij niet uit wie wat doet, ik bestel iets bij Caiway en niet bij CIF. Al legt de groenteman alles aan, als het maar goed is en werkt.

Een medewerker van Caiway zegt telefonisch (het derde telefoontje wat ik pleegde)... Meneer, ik ga het uitzoeken. U wordt vandaag of UITERLIJK morgen gebelt!!! (Ja dat werd expliciet zo gezegt).. Afijn, ik ben al weer een 1.5 week verder (ik hoef eigenlijk niet te vermelden dat dat niet gedaan is, maarja ik doe het toch maar).

Eigenlijk zou ik op hoge poten maar een langs moeten gaan daar, voor een goed gesprek. Ik zou graag eens willen horen van de juiste persoon daar, die ik recht in zijn ogen kan kijken, wat hij/zij er nou van vindt. Want echt klantvriendelijk is dit totaal NIET!

En dan krijg je altijd zo'n leuk mailtje erachteraan van Caiway... Hieronder het befaamde mailtje die iedereen wel kent.

Geachte klant,

U heeft onlangs contact gehad met de klantenservice van Caiway. We willen graag uw mening weten over de afhandeling van dit contact.

Wij vragen u daarom om mee te werken aan ons Caiway klanttevredenheidsonderzoek. Met uw mening zijn wij beter in staat om de dienstverlening op uw wensen af te stemmen. Het invullen van de vragenlijst vraagt minder dan 2 minuten van uw tijd. Geeft u alstublieft uw eerlijke oordeel over onze dienstverlening. Klik hier om direct deel te nemen
.

De laatste paar keer dat ik deze invulde, kwamen ze er niet mooi van af. Wat ikzelf wel betreur want wie wil nou iemand niet helpen?! Maarja, ik mag toch wel zeggen dat ik heel erg geduldig ben geweest.

Kort maar krachtig:
* 1.5 jaar mee bezig
* Loze beloften
* Flink de "P" erin
Miamihof misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
Yup, je mag nooit meer raden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedrogist
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:50
Paddywacker schreef op woensdag 03 april 2013 @ 20:30:
[...]

Yup, je mag nooit meer raden :P
Ze zijn wel weer bezig geweest toch. Althans ik zag een berg zand liggen, dus ging er eigenlijk vanuit dat er weer iemand van een probleem was verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
Damn 1.5 jaar? Heeft iemand hier al stappen richting consumentenorganisaties overwogen?
Lijkt me toch een uitstekende zaak voor Kassa of dergelijke programma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Wat een vervelende situatie! Ik wil graag nagaan of ik wat voor je kan betekenen. Zou je een mail kunnen sturen naar webcare@caiway.nl met daarin nogmaals het verhaal voorzien van je contact gegevens? Ik ga dan het één en ander voor je nakijken.

Met vriendelijke groet,
Michiel de Vries
Caiway Webcare Team
Paddywacker schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:30:
[...]

Gek voorbeeld:

Geachte klant,

.

Kort maar krachtig:
* 1.5 jaar mee bezig
* Loze beloften
* Flink de "P" erin

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
Caiway schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:03:
Wat een vervelende situatie! Ik wil graag nagaan of ik wat voor je kan betekenen. Zou je een mail kunnen sturen naar webcare@caiway.nl met daarin nogmaals het verhaal voorzien van je contact gegevens? Ik ga dan het één en ander voor je nakijken.

Met vriendelijke groet,
Michiel de Vries
Caiway Webcare Team

[...]
Bericht verzonden. Dank u voor de aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-06 18:34
Paddywacker, waar woon je precies in Wateringse veld? Mijn buurman heeft precies hetzelfde. Ik heb glasvezel in onze flat en hij kan het niet krijgen?!? Hij zit wel met een andere stijglijn, maar het is op zijn zachts gezegd klungelig.
Hij heeft al meerdere malen contact met cif, caiway en anderen maar iedereen wijst naar elkaar. Men vertelde mijn buurman dat de gehele structuur van de glasvezel onduidelijk is en ze niet weten waar welke kabel heen gaat.

Wellicht dat webcare hier ook wat in kan betekenen?

Xbox Live: Ofthewell NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom kan je buurman het niet krijgen? Is het dan niet standaard aangelegd in iedere woning daar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-05 11:52
Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 00:38:
Waarom kan je buurman het niet krijgen? Is het dan niet standaard aangelegd in iedere woning daar ?
In Wateringseveld heeft iedereen brief gekregen voor een afspraak om een glasvezel Aansluiting aan te laten leggen in de woning. Ik kan me voortellen dat als je niet hebt gereageerd op deze brief dat het dan een lastig verhaal gaat worden en dat het dan eventueel geld gaat kosten om een aansluiting aan te laten leggen. Het is aan de andere kant ook wel vreemd waarom tijdens de nieuwbouw niet meteen een glasvezel netwerk is aangelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
Hairball schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 00:26:
Paddywacker, waar woon je precies in Wateringse veld?
Gaat om Miamihof
Loadjnt schreef op zondag 07 april 2013 @ 15:24:
[...]

In Wateringseveld heeft iedereen brief gekregen voor een afspraak om een glasvezel Aansluiting aan te laten leggen in de woning. Ik kan me voortellen dat als je niet hebt gereageerd op deze brief dat het dan een lastig verhaal gaat worden en dat het dan eventueel geld gaat kosten om een aansluiting aan te laten leggen. Het is aan de andere kant ook wel vreemd waarom tijdens de nieuwbouw niet meteen een glasvezel netwerk is aangelegd.
Die leidingen (mantels) zullen vast wel in de meeste gevallen gelegt zijn, alleen de glasvezel(s) niet. Die werden achteraf 'geblazen'. Maar als de leiding (mantel) beschadigt, geknikt, etc. is, dan zullen er toch herstel werkzaamheden moeten plaatsvinden en daar wachten diverse huishoudens op.
Volker Wessels die het aangebracht zou moeten hebben, hebben nou niet direct netjes werk geleverd. In iedergeval niet met communicatie naar de klant toe die problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
Loadjnt schreef op zondag 07 april 2013 @ 15:24:
[...]

Nee, was dat het maar. Hij heeft gewoon gereageerd, er is glasvezel afgemonteerd en de oude network terminator. Toen hij het daadwerkelijk aan wilde vragen op de site stond er dat er geen glasvezel mogelijk was op dat adres en een telefoontje naar Caiway leerde dat dit kwam opdat de glasvezel niet formeel opgeleverd was (dankzij de oude terminator). Die is inmiddels vervangen en de monteur die dat deed zei tegen mijn buurman dat het enige wat nog moest gebeuren het doormeten was, maar dat hij dat niet mocht doen. Er moest weer een andere partij komen.

Na veel heen en weer gebel met zowel Caiway (die beloven terug te bellen en dat NOOIT doen) en CIF kreeg mijn buurman dus het verhaal te horen dat het niet door te meten valt omdat ze niet weten waar zijn glasvezel uitkomt (niet bij hem, maar in de wijk).
Het gevoel wat hem en mij bekruipt is dat er NIETS geëscaleerd is en het dus nergens ligt als actiepunt. ZIjn en mijn verwachting zijn dus dat hij gewoon kan gaan fluiten naar Glasvezel. Waar ik best wel happy was over Caiway in het begin van het project ben ik eigenlijk nu één van degene aan het worden die niet zoveel op heeft met de projecten en service van Caiway. Jammer en stom van Caiway, want als er een alternatief komt stappen een hoop mensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is typisch Caiway hoor. Hun probleem het probleem van de klant maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Hairball schreef op maandag 08 april 2013 @ 00:36:
[...]

Nee, was dat het maar. Hij heeft gewoon gereageerd, er is glasvezel afgemonteerd en de oude network terminator. Toen hij het daadwerkelijk aan wilde vragen op de site stond er dat er geen glasvezel mogelijk was op dat adres en een telefoontje naar Caiway leerde dat dit kwam opdat de glasvezel niet formeel opgeleverd was (dankzij de oude terminator). Die is inmiddels vervangen en de monteur die dat deed zei tegen mijn buurman dat het enige wat nog moest gebeuren het doormeten was, maar dat hij dat niet mocht doen. Er moest weer een andere partij komen.

Na veel heen en weer gebel met zowel Caiway (die beloven terug te bellen en dat NOOIT doen) en CIF kreeg mijn buurman dus het verhaal te horen dat het niet door te meten valt omdat ze niet weten waar zijn glasvezel uitkomt (niet bij hem, maar in de wijk).
Het gevoel wat hem en mij bekruipt is dat er NIETS geëscaleerd is en het dus nergens ligt als actiepunt. ZIjn en mijn verwachting zijn dus dat hij gewoon kan gaan fluiten naar Glasvezel. Waar ik best wel happy was over Caiway in het begin van het project ben ik eigenlijk nu één van degene aan het worden die niet zoveel op heeft met de projecten en service van Caiway. Jammer en stom van Caiway, want als er een alternatief komt stappen een hoop mensen over.
Beste Hairball,

Kan je via een e-mail dit verhaal en de adresgegevens van je buurman zenden naar webcare@caiway.nl.

We willen dit zeer zeker oppakken!

Met vriendelijke groet,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
Ondertussen heb ik nog geen brief gezien van Caiway, CIF, niks.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
Caiway schreef op woensdag 10 april 2013 @ 17:07:
[...]

Beste Hairball,

Kan je via een e-mail dit verhaal en de adresgegevens van je buurman zenden naar webcare@caiway.nl.

We willen dit zeer zeker oppakken!

Met vriendelijke groet,

Harma
Hi Harma,

Dat heb ik op 8/4/2013 00:50 uur al gedaan. Ik heb het nog even gechecked en het is gestuurd naar het juiste e-mail adres.

vr. gr.

Nico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 12:24
Zeg caiway gaan we ooit nog TV op onze android toestellen zien? Ben het wachten op diensten waar we al sinds november voor betalen nu wel echt spuugzat, kom op zeg, is het zo moeilijk om een app te porten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds november 2012 nog maar? Dat valt nog mee joh. Ons zijn in Krimpen en Loenen al drie jaar bepaalde diensten beloofd door Caiway op de glasvezel en we hebben ze nog niet. Ook al bleef Caiway ermee adverteren :)

Dus ik vrees dat je nog wel eventjes geduld mag hebben hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
tobitronics schreef op zondag 14 april 2013 @ 19:44:
Zeg caiway gaan we ooit nog TV op onze android toestellen zien? Ben het wachten op diensten waar we al sinds november voor betalen nu wel echt spuugzat, kom op zeg, is het zo moeilijk om een app te porten?
Ik durf er om te wedden dat jij in november nog geen app voor Android hebt.
Je kan ook niet meer klagen wat ze hebben iets gelanceerd (Apple) helaas loopt Caiway weer achter de feiten aan want er zijn inmiddels meer Android gebruikers.

Helaas blijft het hopeloos met Caiway en staan ze terecht op de laatste plaats van providers volgens de consumentenbond _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat staat Caiway al vijf jaar. Op de laagste plaats bij de providermonitor. Waarom lukt het Caiway toch niet zich te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
tobitronics schreef op zondag 14 april 2013 @ 19:44:
De interactieve diensten van Caiway zijn continu in ontwikkeling. Het kan daarom voorkomen dat de mogelijkheden op deze diensten nog beperkt zijn. Momenteel wordt er een aantal diensten getest door onze klantpanels. Zodra de testresultaten goed zijn, worden de diensten voor alle klanten beschikbaar. We informeren u via de website bij de lancering van een interactieve dienst of een aanvulling hierop.

Met vriendelijke groet,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
Dus Tobitronics met andere woorden betekend dit dat jij dit jaar nog niet achter je Android telefoontje of tabletje kan kijken.

Gewoon even geduld hebben al moet je wel betalen voor de diensten die je niet krijgt.

Voorbeeld je boekt een vakantie met je kids in Spanje aan het strand met een mooie zwembad.
Prachtige foto's en alles erop en eraan.
Kom je daar in Spanje is er geen zwembad en word je verteld dat ze het van plan zijn ooit.
Tuurlijk je hebt mooi weer en strand maar je kinderen willen die zwembad met glijbaan.
Zal je dan een klacht indienen bij je reisburo en compensatie in geld eisen????
Denk het wel he. 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door jeroen028 op 15-04-2013 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
jeroen028 schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:01:
Dus Tobitronics met andere woorden betekend dit dat jij dit jaar nog niet achter je Android telefoontje of tabletje kan kijken.

Gewoon even geduld hebben al moet je wel betalen voor de diensten die je niet krijgt.

Voorbeeld je boekt een vakantie met je kids in Spanje aan het strand met een mooie zwembad.
Prachtige foto's en alles erop en eraan.
Kom je daar in Spanje is er geen zwembad en word je verteld dat ze het van plan zijn ooit.
Tuurlijk je hebt mooi weer en strand maar je kinderen willen die zwembad met glijbaan.
Zal je dan een klacht indienen bij je reisburo en compensatie in geld eisen????
Denk het wel he. 8)7
Een zomer vakantie of een internet abonnement, volgens mij is dat appels met peren vergelijken. :9
Ik wil niet vervelend zijn maar bij alle providers die ik hebt gehad is er altijd wel iets dat niet lekker zit. Mijn broer heeft bijvoorbeeld gelazer met IP-TV van KPN. Ik ga niet goed praten dat Caiway dingen beloofd die ze niet kunnen waarmaken maar glasvezel en IP-TV is een nieuw product en als je hierop overstapt kunnen je rekenen op kinderziektes en een mager aanbod van extra diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
Gelul wat je zegt. Het is allebei een dienst/produkt wat je koopt of afneemt.

Ik heb het niet over een aantal keer de Entone resetten (kinderziektes) maar ik heb het over producten waar ze mee adverteren waaruit blijkt dat ze vervolgens niet bestaan. Ze adverteren er wel mee en geven niet aan wanneer dit wel beschikbaar wordt.

Tv op android, video on demand. Het bestaat niet...punt.

Daar hebben ze een woord voor bedacht.

MISLEIDING!! :(

[ Voor 31% gewijzigd door jeroen028 op 15-04-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
jeroen028 schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:23:
Gelul wat je zegt. Het is allebei een dienst/produkt wat je koopt of afneemt.

Ik heb het niet over een aantal keer de Entone resetten (kinderziektes) maar ik heb het over producten waar ze mee adverteren waaruit blijkt dat ze vervolgens niet bestaan. Ze adverteren er wel mee en geven niet aan wanneer dit wel beschikbaar wordt.

Tv op android, video on demand. Het bestaat niet...punt.

Daar hebben ze een woord voor bedacht.

MISLEIDING!! :(
Nou die kinderziektes mogen nu ook wel eens opgelost worden, nog steeds moet ik dat klere entone ding resetten of is ie gewoon sloom en om nog maar niet te spreken over het opstijgende vliegtuig geluid over de telefoon :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
300/300 kunnen krijgen en dan nog janken over wat dingen die niet perfect werken (hier telefonie wel perfect en entone ook na de laatste update geen gezeik meer mee eigenlijk)... Sommige mensen zijn ook niet tevreden, dalijk is het dat die entone veel mooier was geweest met een goudlaag en wat diamantjes. Kijk ja er missen bepaalde dingen en zeker als die geadverteerd werden is het natuurlijk wel lomp dat deze niet geleverd worden. Uitzending Gemist doet het wel inmiddels dus er zit wel iets van een wil bij Caiway om het uiteindelijk te leveren.

Al met al is wat we krijgen erg goed voor de prijs als je de missende diensten dan niet als een soort super-dealbreaker ziet. Die vliegtuigherrie op de telefoonlijn is wel super irritant en ik snap ook niet waarom Caiway daar geen serieus onderzoek naar gedaan heeft, heb het zelf gehad en dat had hun helpdesk zo opgelost dus ze weten dondersgoed waar het aan ligt!

Wat ik ook niet echt snap is waarom de krimpen en loenen boys hier zovaak komen buurten.....

[ Voor 53% gewijzigd door Dejagan op 16-04-2013 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
@dejagan.

Ik vind dat Caiway de misleidende reclames/ advertenties moet verwijderen.
In Krimpen hebben we ruim 2 jaar daar naar moeten kijken en vervolgens werd er gezegd houdt de website in de gaten. Ik had gehoopt dat ze hier van geleerd hadden en dit niet meer zouden doen om dingen te beloven die nooit zullen komen op korte termijn <1 jaar.

Dit is een open forum net zo dat er mensen uit Den Haag in het verleden op de topic Krimpen,Loenen kwamen. Kijk daar maar eens. Werden daar vriendelijk ontvangen.
Ik heb het idee dat iij zo'n freak bent die de hele dag speedtest uitvoert en opgewonden raakt als je weer 300/300 haalt. Je leeft niet alleen he maar je hebt ook nog te maken met de gemiddelde consument die voor niks wacht en wel geinteresseerd is in Video on Demand en tv op Android en dat wel als toevoeging vind t.o.v. Coax

Ps ik plaats berichten waar ik dat wil en jij bepaald dat niet.
De reden waarom ik hier berichten plaats is dat de waarheid vertelt moet worden aan nieuwe klanten en Krimpen is inmiddels een off-topic waar Caiway niet naar kijkt.

[ Voor 17% gewijzigd door jeroen028 op 16-04-2013 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
Caiway schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 11:43:
We hebben inmiddels contact gehad met 'Staatslot' en informatie verstrekt.

Met vriendelijke groet,

Harma
Harma,

We zijn bijna weer drie weken verder en ik heb geen brief gehad, geen updates over de situatie gewoon helemaal niets??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tobitronics schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:23:
[...]

Nou die kinderziektes mogen nu ook wel eens opgelost worden, nog steeds moet ik dat klere entone ding resetten of is ie gewoon sloom en om nog maar niet te spreken over het opstijgende vliegtuig geluid over de telefoon :( :( :(
Is dat vliegtuiggeluid nog niet bij je opgelost? Dat had toch allang moeten gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
jeroen028 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 07:34:
Ik heb het idee dat iij zo'n freak bent die de hele dag speedtest uitvoert en opgewonden raakt als je weer 300/300 haalt. Je leeft niet alleen he maar je hebt ook nog te maken met de gemiddelde consument die voor niks wacht en wel geinteresseerd is in Video on Demand en tv op Android en dat wel als toevoeging vind t.o.v. Coax
Leuke poging tot ad hominem, maar helaas is dat niet het geval. Ik zou die twee zaken die je noemt wel degelijk als toevoeging zien alleen zie ik ook het gehele plaatje en denk ik dat het nou niet zo'n heel erg drama is dat die twee diensten er (nog) niet zijn. Ik weet niet hoor, maar volgens mij zijn Video on Demand en tv op je tablet niet echt heel veel meer dan novelty items vergeleken bij de basis triple-play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
Nogmaals Dejagan.
De basisdiensten zijn sinds het glasvezel in Krimpen dik in orde.
Snelheden worden gehaald, Airties problemen grotendeels opgelost en glas zuiver bellen en tv kijken. Mooier dan COAX vind ik persoonlijk.

Het gaat mij om de uitbreidingen die worden beloofd maar niet worden geleverd.
Anno 2013 wil men mobiel zijn in alles en dus ook tv kijken op je Androidtablet.
Uitzendinggemist van de Ned. zenders enz.
Oudere mensen willen toch ook graag een nieuwe film kijken via Video on demand.
Die snappen echt niet hoe downloaden van films gaat

Als je mensen dan meer biedt dan COAX door dit soort wat jij noemt items moet je die waar kunnen maken en leveren tegelijk met de nieuwe diensten. (Er wordt groots mee geadverteerd tenslotte)
Dat gebeurt niet op korte termijn en dus ben je mensen aan het misleiden met je advertenties.

Punt ;w

[ Voor 10% gewijzigd door jeroen028 op 16-04-2013 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
jeroen028 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 12:44:
Nogmaals Dejagan.
De basisdiensten zijn sinds het glasvezel in Krimpen dik in orde.
Snelheden worden gehaald, Airties problemen grotendeels opgelost en glas zuiver bellen en tv kijken. Mooier dan COAX vind ik persoonlijk.

Het gaat mij om de uitbreidingen die worden beloofd maar niet worden geleverd.
Anno 2013 wil men mobiel zijn in alles en dus ook tv kijken op je Androidtablet.
Uitzendinggemist van de Ned. zenders enz.
Oudere mensen willen toch ook graag een nieuwe film kijken via Video on demand.
Die snappen echt niet hoe downloaden van films gaat

Als je mensen dan meer biedt dan COAX door dit soort wat jij noemt items moet je die waar kunnen maken en leveren tegelijk met de nieuwe diensten. (Er wordt groots mee geadverteerd tenslotte)
Dat gebeurt niet op korte termijn en dus ben je mensen aan het misleiden met je advertenties.

Punt ;w
Op de website staat zelf dat deze diensten continu in ontwikkeling zijn en dat dit beperkt beschikbaar is. Maargoed hier heb je vast nog wel een antwoord op. Ik krijg deze week mijn caiway pakket binnen, dus ik ben benieuwd hoe dit gaat werken. De extra diensten vind ik op zich niet zo belangrijk, mijn tv heeft ook al uitzending gemist en video on demand. Gaat mij meer onder de internet snelheid tegen een redelijk bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbakker070
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-05-2024
ben heel benieuwd wat Dejagan zou zeggen als hij thuis komt met zijn dure smartohone en als blijkt dat hij er alleen mee kan bellen en meer niet, en de verkoper zegt: maar je kan toch prima bellen? daar gaat het toch om? Foto's en internet zijn toch niet echt heel veel meer dan novelty items vergeleken bij je 3G verbinding? Ik denk dat hij het prima zou vinden en er nergens commentaar op zou mogen geven. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
mbakker070 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 18:00:
ben heel benieuwd wat Dejagan zou zeggen als hij thuis komt met zijn dure smartohone en als blijkt dat hij er alleen mee kan bellen en meer niet, en de verkoper zegt: maar je kan toch prima bellen? daar gaat het toch om? Foto's en internet zijn toch niet echt heel veel meer dan novelty items vergeleken bij je 3G verbinding? Ik denk dat hij het prima zou vinden en er nergens commentaar op zou mogen geven. :F
Precies en als de verkoper dan verteld hou de website in de gaten dan is gebruiker Dejagan helemaal weer blij en heeft er vertrouwen in.

Ik heb dit 3 jaar lang op de website voor Krimpen glasvezel moeten lezen dat de diensten in ontwikkeling zijn en heb geen zin als ik dit jaar wordt aangesloten op de nieuwe snelheden dat deze verspreide onzin cg. leugens te lezen is op de website. Gelijk een antwoord hierbij gegeven aan gebruiker Loadjh
Het leek voor jullie dat mensen uit Krimpen, Loenen een stelletje zeikerds waren maar vergeet niet dat we 1 doel hebben en dat iets dat Caiway alles levert waar ze mee adverteren en wel op zeer korte termijn.
Tv op android zou in november klaar zijn. Hoelang wil je nog testen na een half jaar bijna. 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door jeroen028 op 16-04-2013 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
whahaha ga zo door jongens jullie ad hominem reacties doen mij echt smakelijk lachen. Als je ermee klaar bent mag je ook inhoudelijk ingaan inplaats van dit kinderlijke gedoe hoor, geen probleem als je een andere mening toegedaan bent maar hou het dan een beetje feitelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
@Dejagan
Volgens mij ben jij de realiteit een beetje kwijt. Misschien dat een speedtestje je helpt, word je mss weer blij.Nu meneer zich aangevallen voelt is die op zijn tenen getrapt en zijn wij kinderlijk terwijl jij alleen oog hebt op je internetsnelheid. We zijn hier feitelijk genoeg geweest.

Ik dacht trouwens toch wel dat ik hier ook feit had genoemd:

Caiway adverteert met producten die niet bestaan en ook niet binnenkort beschikbaar zijn.
Dat is een feit waar jij niks tegen in kan brengen en deze diensten zijn voor veel mensen wel belangrijk ipv de internetsnelheid 300/300.

Vraag anders even aan je mammie wat ze liever heeft. :O

[ Voor 5% gewijzigd door jeroen028 op 16-04-2013 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
jeroen028 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 20:22:
@Dejagan
Volgens mij ben jij de realiteit een beetje kwijt. Misschien dat een speedtestje je helpt, word je mss weer blij.Nu meneer zich aangevallen voelt is die op zijn tenen getrapt en zijn wij kinderlijk terwijl jij alleen oog hebt op je internetsnelheid. We zijn hier feitelijk genoeg geweest.

Ik dacht trouwens toch wel dat ik hier ook feit had genoemd:

Caiway adverteert met producten die niet bestaan en ook niet binnenkort beschikbaar zijn.
Dat is een feit waar jij niks tegen in kan brengen en deze diensten zijn voor veel mensen wel belangrijk ipv de internetsnelheid 300/300.

Weet iemand of we niet hiermee een proces o.i.d. mee kunnen starten? (sorry ben niet zo involved in de juridische wereld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
Ik ben na 3 jaar blij dat Krimpen en Loenen steun krijgen van andere dorpen, wijken.
Ja UPC moest deze week ook met de consumentenbond praten.
Ja ik zal zeggen begin bij klacht.nl, trosradar forum, consumentenbond forum, zul je genoeg mensen tegen komen.
Meld je klacht ook bij Caiway gebruikers forum want daar schijnt een besloten gedeelte te zijn met een paar vaste leden om dit met Caiway persoonlijk bespreken. Die vragen lopen al maar meer klachten zijn alleen maar een toevoeging. Gebruik het internet als medium om je mening te laten horen. Heeft ons nu ook tijdelijk geholpen doordat onze prijs met 50% is gedaald. Het probleem is dit ieder als eenling presenteert en dat Caiway klein is. Zie bv afgelopen zondag PSV-Ajax en er konden 300 mensen niet live kijken via Ziggo. Het bericht stond op de voorpagina Telegraaf, AD. Caiway heeft dat betreft geluk dat het klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Dit draadje is sinds een tijdje weer een stuk levendiger geworden :)

Persoonlijk gebruik ik de meeste extra diensten niet (video on demand e.d.), maar een goede internet en TV verbinding cq. kwaliteit zijn een stuk belangrijker voor me… dat is (voor mij althans) in de basis waarom ik een glasvezel pakket wil aanschaffen.

Werkt het internet en TV (en natuurlijk de glasvezelmodem zelf) van Caiway voor jullie wel (nagenoeg) zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
@Dejagan

Wat ben jij een kinderlijk persoon zeg, ik heb nergens gezegd dat alleen de internetsnelheid voor mij belangrijk is. Alleen dat Triple play (tv/internet/telefonie) toch het hoofdingredient is en dat an sich al een goede deal is voor de prijs.

Maargoed ik ga verder niet op je kinderlijke reacties in, want het is wel duidelijk dat met je niet normaal te discussieren valt over de werkelijke kwaliteit van die dienstverlening van caiway ten opzichte van de gewenste dienstverlening.

Dus bij deze, ga maar iemand anders zoeken die het niet 100% met je eens is om kinderlijk tegen te doen ok? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
  • Laatst online: 07:52
Caiway schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:46:
[...]
De interactieve diensten van Caiway zijn continu in ontwikkeling. Het kan daarom voorkomen dat de mogelijkheden op deze diensten nog beperkt zijn. Momenteel wordt er een aantal diensten getest door onze klantpanels. Zodra de testresultaten goed zijn, worden de diensten voor alle klanten beschikbaar. We informeren u via de website bij de lancering van een interactieve dienst of een aanvulling hierop.

Met vriendelijke groet,

Harma
@ Harma:
Ik kan op zich nog wel begrip hebben voor het feit dat die Android app er nog niet is, maar met deze reactie kan ik helemaal niets. Het is niet meer dan een nietszeggend promotiepraatje waarin Caiway wordt neergezet als innovatief bedrijf met hart voor zijn klanten. Ik ga geen discussie beginnen of dat nu wel of niet waar is, want dat is niet interessant.

Waar het om gaat is dat je geen antwoord geeft op de (simpele en duidelijke) vraag van tobitronics wanneer die app wel komt of verwacht wordt. Je antwoord is zo vaag dat het heel goed kan zijn dat je het over hele andere interactieve diensten hebt en dat die app helemaal nog niet ontwikkeld wordt.

Zou je alsnog een concreet antwoord willen/durven geven? Zou gewaardeerd worden.

You can't be late until you show up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

@Dejagan
Volgens mij ben jij de realiteit een beetje kwijt. Misschien dat een speedtestje je helpt, word je mss weer blij.[...]
Modbreak:En hier stopt het geklier. Er wordt niet op de man gespeeld. Dergelijke flames houdt je maar voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
Equator schreef op woensdag 17 april 2013 @ 07:08:
[...]

[modbreak]En hier stopt het geklier. Er wordt niet op de man gespeeld. Dergelijke flames houdt je maar voor je.[/]
Wat ik ook niet echt snap is waarom de krimpen en loenen boys hier zovaak komen buurten... Uitgesproken door gebruiker Dejagan op 16 april 1:12 uur

Bepalen andere gebruikers of je mag reageren op een Caiway topic?????
Heb tweakers toch wat hoger staan..

Maar goed Caiway webcare:
gebruiker Doerakje stelt een vraag waar iedereen benieuwd is naar het antwoord.

[ Voor 14% gewijzigd door jeroen028 op 17-04-2013 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het besloten gedeelte op het Caiwayforum (www.caiway.gebruikers.eu) is sinds gisteren opgeheven door Caiway. Dus dat heeft ook geen zin meer.

Verder onderschrijf ik volledig dat Caiway uitblinkt in het niet beantwoorden van vragen, als de vraag ze niet uitkomt.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2013 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
doerakje schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 22:34:
[...]

@ Harma:
Ik kan op zich nog wel begrip hebben voor het feit dat die Android app er nog niet is, maar met deze reactie kan ik helemaal niets. Het is niet meer dan een nietszeggend promotiepraatje waarin Caiway wordt neergezet als innovatief bedrijf met hart voor zijn klanten. Ik ga geen discussie beginnen of dat nu wel of niet waar is, want dat is niet interessant.

Waar het om gaat is dat je geen antwoord geeft op de (simpele en duidelijke) vraag van tobitronics wanneer die app wel komt of verwacht wordt. Je antwoord is zo vaag dat het heel goed kan zijn dat je het over hele andere interactieve diensten hebt en dat die app helemaal nog niet ontwikkeld wordt.

Zou je alsnog een concreet antwoord willen/durven geven? Zou gewaardeerd worden.
Beste Doerakje,

We willen je graag een antwoord geven. Alleen in dit stadium kunnen we nog niet concreet zijn. Er wordt hard aan de Android Versie gewerkt, maar er is nog geen datum te noemen.

Met vriendelijke groet,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
@Tobitronics
Kun je nu weer rustig 3 maandjes wachten met deze duidelijke uitleg? |:(
Zorg je wel dat je de 23e genoeg op je betaalrekening staat want dan kunnen ze wel de volle pond
incasseren. :(

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen028 op 17-04-2013 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
jeroen028 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:54:
@Tobitronics
Kun je nu weer rustig 3 maandjes wachten met deze duidelijke uitleg? |:(
Zorg je wel dat je de 23e genoeg op je betaalrekening staat want dan kunnen ze wel de volle pond
incasseren. :(
Bedankt dat Doerakje en jij het initiatief voor me namen :) maare, tja, dit antwoord zegt nog niet veel. Als ik een leeg apk bestand maak kan ik ook zeggen dat ik aan een app werk, terwijl er nog niks in staat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 20:59
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:17:
Het besloten gedeelte op het Caiwayforum (www.caiway.gebruikers.eu) is sinds gisteren opgeheven door Caiway. Dus dat heeft ook geen zin meer.
??? Hoe kan Caiway nou iets opheffen wat niet van Caiway is? Bovendien, ik kan er gewoon nog op hoor. Weet je zeker dat je geen ban hebt gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
Sikkek schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:17:
[...]

??? Hoe kan Caiway nou iets opheffen wat niet van Caiway is? Bovendien, ik kan er gewoon nog op hoor. Weet je zeker dat je geen ban hebt gehad ;)
Precies, forum werkt nog prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 20:59
Het is alleen dat Caiway niets meer op het besloten deel gaat posten, dat is heel wat anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
  • Laatst online: 07:52
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:17:
[...]
Verder onderschrijf ik volledig dat Caiway uitblinkt in het niet beantwoorden van vragen, als de vraag ze niet uitkomt.
Dat zei ik niet, ik had het over één specifieke vraag van Tobitronics.
Caiway schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:30:
[...]
We willen je graag een antwoord geven. Alleen in dit stadium kunnen we nog niet concreet zijn. Er wordt hard aan de Android Versie gewerkt, maar er is nog geen datum te noemen.
Da's jammer, maar wel behoorlijk duidelijk: voorlopig dus geen android app. Dank voor je reactie, die is stukken beter en concreter dan de vorige.

You can't be late until you show up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
@ harma van webcare:

Zoals een stuk terug al aangegeven heb ik jullie het hele verhaal van mijn buurman richting jullie gemailed. Noch mijn buurman, noch ik heb taal nog teken van jullie gehoord en dat is op zijn minst tegenvallend.

Zou je zo vriendelijk willen zijn op zijn minst even de telefoon te pakken en contact op te namen met mijn buurman?

@de ruziemakers: Voer vooral een stevige discussie gebaseerd op argumenten, maar ga vooral elkaar niet aanvallen. Dat is helemaal niet nodig. Wat mij betreft is iedereen die een positieve bijdrage kan leveren aan dit forum meer dan welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro_meo
misschien dan hier een positief bericht : vandaag een brief ontvangen van CIF dat BAM Infratechniek Telecom binnenkort met de werkzaamheden gaat starten in de wijk (zal wel de fysieke glasvezel blazen-aktie zijn)

iOS N3rd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
Hier brief ook ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
davar schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 00:37:
misschien dan hier een positief bericht : vandaag een brief ontvangen van CIF dat BAM Infratechniek Telecom binnenkort met de werkzaamheden gaat starten in de wijk (zal wel de fysieke glasvezel blazen-aktie zijn)
Mag ik vragen wat voor werkzaamheden (en dan in wateringse veld?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
tobitronics schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 09:32:
[...]

Bij mij voor de deur, Karmoy bij Wateringseveld College zijn ze op dit moment druk bezig. Ik heb ook een brief gekregen dat vandaag in de ochtend het signaal even wordt afgesloten. Ik de brief stond dat nog eens 1300 huizen een glasvezel aansluiting kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro_meo
tobitronics schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 09:32:
Brief zegt eigenlijk niet veel over wat ze gaan doen of hoe.
Wel dat de aansluiting werkend zal worden opgeleverd etc.

iOS N3rd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
Vandaag zou ik volgens de brief van caiway,verbinding moeten hebben met internet. Brief is 12 april verstuurd + vijf werkdagen is 19 april, maar het groene lampje van de glasmodem knipperd nog steeds (ook na Reset). Of de verbinding is toch nog niet geactiveerd, wat wel zou moeten volgens de brief. Of ik heb een probleem met de glasverbinding. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Loadjnt schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 22:53:
Vandaag zou ik volgens de brief van caiway,verbinding moeten hebben met internet. Brief is 12 april verstuurd + vijf werkdagen is 19 april, maar het groene lampje van de glasmodem knipperd nog steeds (ook na Reset). Of de verbinding is toch nog niet geactiveerd, wat wel zou moeten volgens de brief. Of ik heb een probleem met de glasverbinding. :'(
Laat het modem een uur of wat van de stroom af, echt goed lang. Of dat al gedaan? En de goede glasvezelader aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
Dejagan schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 10:11:
[...]

Laat het modem een uur of wat van de stroom af, echt goed lang. Of dat al gedaan? En de goede glasvezelader aangesloten?
Wel aan de goede glasvezel ader aangesloten. Althans staat op de grijze sticker "1". Maar kan wel proberen wat het resultaat is als ik de stroom er een tijdje afhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
Hmm, zoals jullie weten ben ik in November al aangesloten op glasvezel. Ik mocht ook de brief van Cif ontvangen dat de werkzaamheden een aanvang gaan nemen en wanneer ze klaar zijn dat ik glasvezel mag gaan aanvragen. ZUCHT...... Als dit maar goed gaat.
Ik zie het er nog van komen dat ik AFGEKOPPELD wordt in plaats van dat alles zo blijft als het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 20:51

krvabo

MATERIALISE!

Loadjnt schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 10:36:
[...]

Wel aan de goede glasvezel ader aangesloten. Althans staat op de grijze sticker "1". Maar kan wel proberen wat het resultaat is als ik de stroom er een tijdje afhaal.
Heb je hem echt _goed_ vastgeduwd?
Ik kan me herinneren dat ik hem verder moest duwen dan ik in eerste instantie had verwacht.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 11:39
joramoudenaarde schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 21:11:
Dit draadje is sinds een tijdje weer een stuk levendiger geworden :)

Persoonlijk gebruik ik de meeste extra diensten niet (video on demand e.d.), maar een goede internet en TV verbinding cq. kwaliteit zijn een stuk belangrijker voor me… dat is (voor mij althans) in de basis waarom ik een glasvezel pakket wil aanschaffen.

Werkt het internet en TV (en natuurlijk de glasvezelmodem zelf) van Caiway voor jullie wel (nagenoeg) zonder problemen?
In het begin waren er wel wat problemen maar ik moet zeggen dat ik nu geen problemen meer heb. De internetsnelheid is stabiel en de Entone werkt na de update ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
krvabo schreef op zondag 21 april 2013 @ 03:17:
[...]

Heb je hem echt _goed_ vastgeduwd?
Ik kan me herinneren dat ik hem verder moest duwen dan ik in eerste instantie had verwacht.
Het kabeltje zit goed "vast geklikt". Maar ik heb de helpdesk gebeld, wat ik er van begrepen hebt is de modem niet goed online gekomen, dit wordt op afstand gerepareerd. Dit duurt wel 2 tot 5 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@ewf2003; Bedankt voor de reactie! :)
Ik kan niet wachten tot we hier ook 'n glasvezel abonnement hebben, maar we hebben toen we hier (Den Hoorn) pas kwamen wonen nogal regelmatig van problemen gehad met onze TV en internetverbinding. We hebben een pakket van Caiway waarbij we in het begin vaak last hadden van een wegvallende internetverbinding (vaak op zaterdag rond 3u, heel vreemd), dus ik was toch een beetje huiverig voor wéér een nieuwe verbinding om dan vervolgens opnieuw tegen die problemen aan te lopen.

Maar de extra diensten die we toch niet gebruiken daargelaten, glasvezel internet is ontzettend interessant en ruim 2x zo snel als onze huidige verbinding (en 20x voor upload) is altijd prettig als je redelijk veel down- en upload. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Loadjnt

Branden wel beide lampjes groen op de ''schuine bovenzijde'' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 21:31:
@Loadjnt

Branden wel beide lampjes groen op de ''schuine bovenzijde'' ?
Het is opgelost, het probleem lag bij Caiway, een switch gaf mij geen toegang. Nu werkt de verbinding perfect.

Ik heb nu wel een probleem met de Entone, de 2e netwerk kabel zit netjes van de glasmodem in de Entone maar tijdens het opstarten van de Entone krijg ik de melding "Unable to connect to DHCP server". Is dit probleem bekend bij iemand?

[ Voor 28% gewijzigd door Loadjnt op 22-04-2013 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 20:51

krvabo

MATERIALISE!

Heb je hem in de juiste poort op het glasvezelmodem zitten? In de handleiding staat welke poort dit is.

Anders heeft het wellicht te maken met hetzelfde probleem als je al had met je internet?

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
krvabo schreef op maandag 22 april 2013 @ 23:29:
Heb je hem in de juiste poort op het glasvezelmodem zitten? In de handleiding staat welke poort dit is.

Anders heeft het wellicht te maken met hetzelfde probleem als je al had met je internet?
Ja de kabel zit in de juiste poort. Zou kunnen dat het inderdaad hetzelfde probleem is. Op de glasmodem staat ook een tv icoontje en deze brand ook niet, morgen nogmaals een belletje plegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je je pakket activering wel op de PC gedaan zonder router?
Poort 1 = internet netwerkaansluiting
Poort 2 = IPTV netwerkaansluiting

Als je dit goed hebt gedaan branden er ook 2 groene lampjes aan de lange voorzijde van je glasmodem.

Misschien kun je de IPTV netwerkkabel ''opnieuw'' inpluggen (klik hem goed in de netwerkpoort) in de Entone en dan stroom-eraf-stroom-erop proberen. Vaak start de Entone dan wel goed op en gaat hij de software laden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2013 17:24 . Reden: controlle ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:22:
Heb je je pakket activering wel op de PC gedaan zonder router?
Poort 1 = internet netwerkaansluiting
Poort 2 = IPTV netwerkaansluiting

Als je dit goed hebt gedaan branden er ook 2 groene lampjes aan de lange voorzijde van je glasmodem.

Misschien kun je de IPTV netwerkkabel ''opnieuw'' inpluggen (klik hem goed in de netwerkpoort) in de Entone en dan stroom-eraf-stroom-erop proberen. Vaak start de Entone dan wel goed op en gaat hij de software laden.
Ja ik heb de pakketactivering inderdaad zonder router gedaan, ik heb jou raad al opgevolgd. :) Er brand maar 1 lampje op het glasmodem en dat is van het internet alleen en niet van tv. Maargoed als ik thuis ben zal ik de glasmodem eerst eens opnieuw opstarten, de entone heb ik al een aantal keer opnieuw opgestart en dat gaf geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Het kan onwetendheid van mijn kant zijn, maar hoe moet je een activering doen zonder router als je computer niet in de buurt van de modem te krijgen is? Is het echt noodzaak om dit zonder router te doen, of is het meer een mogelijke oplossing indien het met router niet goed werkt?

Mijn computer staat bijvoorbeeld alles behalve in de buurt van de modem, dus ik zou of (als mijn pakket binnen is) een meters lange kabel moeten gebruiken, of de computer tijdelijk verhuizen. Beide mogelijkheden klinken een beetje… ouderwets bijna :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:28

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Kan wel als je pc bekabeld aan de router of switch hangt. Zet je router even in bridge mode. Na activatie even het ip vrijgeven op je pc (in een command prompt venster "ipconfig/release" uitvoeren. Daarna je router weer in route mode instellen en rebooten.

[ Voor 12% gewijzigd door Blisterin_Bull op 23-04-2013 23:21 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 20:43
joramoudenaarde schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 22:46:
Het kan onwetendheid van mijn kant zijn, maar hoe moet je een activering doen zonder router als je computer niet in de buurt van de modem te krijgen is? Is het echt noodzaak om dit zonder router te doen, of is het meer een mogelijke oplossing indien het met router niet goed werkt?

Mijn computer staat bijvoorbeeld alles behalve in de buurt van de modem, dus ik zou of (als mijn pakket binnen is) een meters lange kabel moeten gebruiken, of de computer tijdelijk verhuizen. Beide mogelijkheden klinken een beetje… ouderwets bijna :)
Er zit een kabel van 25 meter in het installatiepakket. Daarmee moet het toch wel lukken lijkt me. Als het allemaal geactiveerd is kun je na een half uurtje (volgens de installatiehandleiding) de router weer aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Loadjnt,
Ik heb nog steeds het ''gevoel'' dat er iets niet goed zit gezien je spreek over ''1'' lampje. Het TV lampje op de schuine-bovenzijde gaat niet aan. Alleen de ''power'' en de ''verbinding'' met de 2 pijltjes branden.

De volgende lampjes moeten branden als de volledige activering goed is gegaan.

Indien één van deze lampjes dan niet werkt is er waarschijnlijk iets niet goed gegaan.

Onderstaande moet branden:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/562533_461297830606796_1228401466_n.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2013 12:52 . Reden: foto invoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 12:49:
Beste Loadjnt,
Ik heb nog steeds het ''gevoel'' dat er iets niet goed zit gezien je spreek over ''1'' lampje. Het TV lampje op de schuine-bovenzijde gaat niet aan. Alleen de ''power'' en de ''verbinding'' met de 2 pijltjes branden.

De volgende lampjes moeten branden als de volledige activering goed is gegaan.

Indien één van deze lampjes dan niet werkt is er waarschijnlijk iets niet goed gegaan.

Onderstaande moet branden:
Beste optimizer,

Ik dacht dat het TV lampje wel aan zou gaan, maar dan is bij mij thuis de activering dus wel goed gegaan. 1 power lampje en 1 internet lampje. Hetzelfde dus als op jou foto. Ik heb de helpdesk gebeld vanaf mijn werk maar ze vertelde dat ik voor de Entone thuis moest zijn. Gisteravond laat nog even zitten klooien, glasmodem opnieuw opgestart, entone opnieuw opgestart maar nog steeds krijg ik de melding "Unable to connect to DHCP server". :| Voor de rest valt er ook niets in te stellen, althans bij advanced settings vraagt de entone om een password.

[ Voor 5% gewijzigd door Loadjnt op 24-04-2013 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kun je onderstaande suggesties nog nagaan:
Vraag even aan Caiway of het Mac-adres achter op de entone correspondeert met het Mac-adres ingevoerd op jouw account. Misschien hoeft alleen de entone nog geactualiseerd te worden?

Weet je overigens zeker of de netwerkkabel nog intact is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:04:
Misschien kun je onderstaande suggesties nog nagaan:
Vraag even aan Caiway of het Mac-adres achter op de entone correspondeert met het Mac-adres ingevoerd op jouw account. Misschien hoeft alleen de entone nog geactualiseerd te worden?

Weet je overigens zeker of de netwerkkabel nog intact is?
Bedankt voor tips Optimizer, de kabel is nog intact. Voor de zekerheid getest als ik de kabel in poort 1 van de glasmodem stop en daaraan mijn laptop gekoppeld en dat werkt prima. Misschien is er inderdaad iets met mijn account, ik heb 2 jaar geleden kabel internet van Caiway opgezegd. De activatie code in de brief van een paar dagen geleden werkte ook niet op mijn account, na een belletje werd mij verteld dat mijn diensten al geactiveerd waren, en dat klopte ook, althans internet werkt. Alsof mijn account van een 2 jaar geleden weer actief is geworden.

Edit: Opgelost! Na een telefoontje naar de helpdesk werkt de entone prima, wat precies nu het probleem was is mij niet duidelijk geworden, maar het was een instelling aan de kant van caiway.

[ Voor 9% gewijzigd door Loadjnt op 24-04-2013 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie een coaxaansluiting op de Genexis zitten. is CIF een nieuwe weg in geslagen?
Pagina: 1 ... 16 ... 24 Laatste