[CAIWAY] Glasvezel in Wateringse veld Den Haag

Pagina: 1 ... 15 ... 24 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:02
Zijn er tweakers in Wateringseveld die in de leiding met de coax ook een UTP-kabel hebben gepropt? Ik heb deze combi-outlet voor coax en UTP gevonden, maar ben benieuwd of er ervaringen zijn met UTP en coax in één leiding. Ben geïnteresseerd in ervaringen qua beeldkwaliteit, maar ook of het moeilijk of makkelijk is om die twee kabels in één leiding te proppen.
jeroen028 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:33:...Wat ik hier mee wil zeggen laat horen op andere sites oa wat 4k zegt bij klacht.nl, caiway gebruikers (ook aangesloten via twitter bij Caiway), tros radar enz. Je kan hier maar wat roepen maar Caiway komt hier niet vaak en de meeste komen hier niet.

Hoe sneller het bij jullie loopt hoe sneller wij het krijgen in Krimpen.
Daar is dit topic toch niet voor, hier hebben we het over ervaringen in Wateringseveld, dus er is voor de Tweakers uit Wateringseveld geen enkele reden om op andere sites te bevestigen wat 4k voor ervaringen heeft in een heel ander gebied. Als je medestanders zoekt kun je die beter proberen te zoeken in het eerdergenoemde topic over Krimpen en Loenen.

[OT] Waarom kan ik me toch niet aan de indruk onttrekken dat jeroen028 en 4320p één en dezelfde persoon zijn, of toch op zijn minst een innige relatie met elkaar hebben. Het zullen toch niet allemaal van die azijnpissers zijn in Krimpen en Loenen [/OT]

You can't be late until you show up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
Lijkt toch dat gebruiker Baabbi of Babbi, Bambi ook een klacht heeft ingediend. Trouwens 3 binnen een dag.
http://www.klacht.nl/caiw...wezel-alle-in-een-pakket/

Maar goed zal verder niet meer storen hier maar mensen krijgen wel een verkeerd beeld van die paar die hier lofend zijn. Succes en kom jullie weleens tegen.

Ps Azijnpissers zijn nu ook gemeld uit Den Haag :O

[ Voor 8% gewijzigd door jeroen028 op 30-01-2013 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-10 17:19
Nee ik ben dat niet geweest dat is iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er komen weer tariefsverhogingen aan bij Caiway.

http://www.caiway.nl/site...ngen/wijzigingen/tarieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:57
Inflatiecorrectie inderdaad, niet zo heel schokkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caiway is al jaren de grootste stijger met zijn tarieven. Dat vind ik zeer schokkend.

Ziggo heeft juist zijn prijzen verlaagd !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:22:
Caiway is al jaren de grootste stijger met zijn tarieven. Dat vind ik zeer schokkend.

Ziggo heeft juist zijn prijzen verlaagd !!
Een dag geleven vond je juist dat ze concurrerende prijzen hanteren, dus wat is het nou?
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:29:
Ik moet toegeven, Jeroen; dat onbeperkt bellen naar vaste en mobiele nummers inclusief het Complete en HD pakket en dat voor maar 52 euro per maand bij Caiway, bevalt me uitstekend.

Het is een hele concurrerende prijs, waarvan ik overtuigd ben dat het veel dorpsgenoten zal aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In krimpen, wel ja op dit moment. Dat komt omdat wij hier aangepaste tarieven hebben in verband met de lagere snelheden.

Maar de gewone tarieven vind ik echt schokkend !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tia Dalma
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-06 08:52
doerakje schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 16:46:
Zijn er tweakers in Wateringseveld die in de leiding met de coax ook een UTP-kabel hebben gepropt? Ik heb deze combi-outlet voor coax en UTP gevonden, maar ben benieuwd of er ervaringen zijn met UTP en coax in één leiding. Ben geïnteresseerd in ervaringen qua beeldkwaliteit, maar ook of het moeilijk of makkelijk is om die twee kabels in één leiding te proppen.
Hier ervaring met coax en UTP in één leiding. Omdat ik nogal voorzichtig niet direct die coax kwijt wilde, heeft man hier de UTP er naast getrokken. Hij laat je weten dat hij eerst de coax er uit heeft getrokken en daarna samen met de UTP weer er door heen heeft getrokken waarbij hij de kabel steeds heeft in gespray'd met siliconenspray.
Qua beeldkwaliteit: bedoel je daarmee evt interferentieproblemen? Die hebben we niet, volgens mij zijn die beide kabels prima afgeschermd om overspringend signaal te voorkomen. We gebruiken de coax ook nog steeds voor onze radio. Willen nog even uitvinden hoe het is om de radio op het netwerk ook te hebben; dan herhalen we de oefening van het kabeltrekken maar vervangen de coax met een tweede UTP.

Die outlet ziet er netjes uit. Nu heeft man een stukje uit de huidige outlet gezaagd. Man is er echter van overtuigd dat het qua signaal helemaal niet handig is om twee extra connectortjes te hebben (je zult aan de achterkant je kabel moeten afknijpen met een connector voor in die outlet, en aan de voorkant ook weer). Hij is dus niet van plan om een nieuwe outlet te kopen, maar bv een afdekplaatje te maken met twee gaatjes. Nou zit die outlet ook achter onze bank dus echt veel eisen stellen we niet aan de esthetische waarde van zo'n oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
Thanx, Dat is precies de info die ik zocht en wat ik wilde horen. Ik zelf verwacht niet dat die UTP connector tot significant signaalverlies leidt, maar zal het uiteraard melden als dat toch zo blijkt te zijn. Overigens sluit je de UTP die uit de muur komt direct op de outlet aan, daar zit geen connector tussen. Dat scheelt er weer één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste doerakje, De tranen schieten in me ogen als ik het bovenstaande lees hoe er met het-zelf- installeren van ''bekabeling'' wordt omgegaan. De storing uit het 'veleden'' met bv goedkope coaxkabel, slechte connectors HERHAALD zich hopelijk niet nog een keer?

Dat er 2 onafhankelijk kabels naast elkaar getrokken worden zoals bv een coax + UTP heeft in vele gevallen zeker wel invloed hoe je dat realiseert. Hoe meer kabels bij elkaar, hoemeer deze kabels een soort ''antenne'' vormen en elkaar beinvloeden. Zeker in het geval met een coax ernaast.

Trek netwerkbekabeling altijd met een ''trekveer'' en ''twist de uiteinden van de UTP goed aan de trekveer zodat de inwendige ''gedraaide twist'' in de netwerkkabel niet kapot gaat. Mits dit wel gebeurt vormt dit een zogenaamde ''condensator-weerstand'' waardoor bv je internetsnelheid zomaar achterruit kan gaan of de ''schokkerige / schommelende data effecten.

Met Siliconespray moet je goed oppassen omdat er bepaalde ''weekmakers'' inzitten die je (PVC/Polypropuleen) buitenmantel van de e.v.t. netwerkbekabeling en/of kabels kunnen aantasten/verzwakken/uitzetten.
Het is zinvoller om na het begin van de kabel na ca 30cm zuurvrije vaseline te gebruiken om de kabels te begeleiden door de leidingen. (niet helemaal invetten ca 4- 5 meter is genoeg want de PVC pijpjes worden geleidend gesmeerd) Silicone heeft tevens als nadeel dat dit een ''laagje'' vormt op de koper/messing van de e.v.t. connector/draadeinden e.d. waardoor er storingen/connectie problemen kunnen ontstaan.
(buiten dat is alles glad en niet meer goed vast te pakken is, dus je gaat ''verkeerd'' aan UTP trekken)

Ten laatste zou ik adviseren een afwerk/ RJ45 aansluitdoos te monteren in de wand op de plaats van de ''oude'' aansluiting. zo voorkom je inwendige-kabelbreuken in leidingen of bij stofzuigen e.d.
Deze zijn verkrijgbaar van 1 t/m 3 UTP aansluitingen en/of een dubbele opbouwdoos voor evt UTP + coaxaansluiting. Je kunt dan altijd ''beter en gemakkelijker'' ook een kabel verleggen/verlengen en/of veranderen.

Het is een investering maar het is het waard en zorgt voor een storingsvrije oplossing.

Ik neem aan dat we niet ook straks een 230V kabel uit de muur laten bungelen? ;)

Ik hoop dat ik je dit deel van mij als installateur aanneemt en hoop je hiermee een beetje geholpen te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
Beste optimizer.co, ik weet niet zeker of dit nu een verkapte advertentie is voor je eigen bedrijfje, of een serieuze poging om mij van een antwoord te voorzien, maar ik geef je het voordeel van de twijfel.
  • Ik geef in een eerdere post hierboven al aan dat ik al een combi-outlet heb, dus je advies over het monteren van de aansluitdoos in de wand is gewaardeerd maar overbodig.
  • Ook je tranen zijn overbodig, want ik heb nergens geschreven dat ik slechte kabels en connectoren gebruik. Wat dat betreft kan ik je gerust stellen: voor de coax gebruik ik bijvoorbeeld koka799 ;)
  • Je verhaal over de vaseline en silicone is nieuw voor me en zeker ook interessant. Daar zal ik voordat ik aan de slag ga nog eens naar kijken, thanx voor die tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar kan het op lijken maar daar hoef je niet aan te twijfelen. Ik wens gewoon dat mensen die zelf aan de installatie beginnen de achtergrond weten over wat de netwerkbekabeling / apparatuur en wat je het beste kan doen voor een eenvoudige installatie, maar vooral een goed werkende installatie. Ik geef gewoon graag advies om storingen en/of op te lossen en/of te vermijden. Dat was/is ook me intentie wat ik heb beschreven.

Niet direct gericht aan jou maar ik wilde het even melden op de voorgaande vragen / case. :)

Hirschmann Koka799 is inderdaad een prima Kabel-keur Coax-kabel. Nu hopen dat de mensen beslissen gebruik te maken van een gecertificeerde UTP kabel/aansluiting :)

Succes met de installatie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je vragen hebt naar Caiway kan je ook twitteren. Werkt perfect !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbakker070
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-05-2024
Gisteren gebeld met de servicedesk met klachten over entone, afstandbediening en VOD en volgens medewerker wordt alles (!!) deze week, of uiterlijk volgende week) opgelost door een software update.

Voor wat het waard is, ben wel benieuwd.

Snelheid blijft overigens perfect. Altijd ruim boven de 320 Mbit/sec downloadsnelheid. (omgeving treslonglaan/hoek laanvWat.veld))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Heeft iemand ervaring met de volgende situatie:
Ik wil graag een raspberry(htpc) bij mijn tv in de woonkamer. Hier ligt al een kabel naartoe voor de Entone, en zie dus ook niet echt een noodzaak om een 2e kabel te gaan trekken voor de raspberry. Ik heb al een switch liggen welke ik dus kan aansluiten op deze kabel. Maar ik weet niet of dit werkt, als ik mij goed kan herrineren is in dit topic al een keer iemand geweest die dit is gelukt, maar ik kan het niet meer vinden.

Situatie:
Glasmodem - Poort 1 --> ASUS RT-N66U --> 3 pc's enkele switches etc etc.. niet echt van toepassing
Glasmodem - Poort 2 --> Entone

Ik wil dus dit creeren:

Glasmodem - Poort 1 --> ASUS RT-N66U --> 3 pc's
Glasmodem - Poort 2 --> Switch --> Entone / --> Raspberry(htpc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Entone geprobeerd via de Asus (N66AC) router, maar dat leverde geen beeld op. Voor zover ik weet en begreep moet de Entone rechtstreeks op het glasmodem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
De entone moet aangesloten zijn op de tweede (iptv) poort, dit kan direct of via een switch (die caiway gaat leveren als er de mogelijkheid komt om op meerdere tv's iptv te kijken) maar dus ALLEEN via een switch, op hetzelfde netwerk als je normale internet werkt hij inderdaad niet tenzij je wat technische truukjes (vlans) gaat uithalen.

Sowieso gaat iptv niet werken op je respberry htpc vooralsnog door de toegepaste encryptie, als ik het goed begrijp tenminste!

Om het maar simpel te stellen. ;)

Verder wacht ik met spanning op de entone update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Nee hoef ook geen tv te kijken op mijn raspberry, enkel streaming van films ;).

Maar mijn router ondersteunt VLAN. Moet die switch daartussen dat ook ondersteunen zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
ralph0603 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 18:12:
Nee hoef ook geen tv te kijken op mijn raspberry, enkel streaming van films ;).

Maar mijn router ondersteunt VLAN. Moet die switch daartussen dat ook ondersteunen zeker?
Yup, die moet inderdaad vlans ondersteunen als je daarop van zowel iptv als internet netwerk gebruik wil maken op dezelfde switch. Maar als je films e.d. wil streamen op je raspberry neem ik aan dat je die op het "pc-netwerk" wilt aansluiten, dus indirect op wat er van poort 1 af komt, poort 2 is vooralsnog behalve voor de Entone nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
doerakje schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 20:39:
Volg dit topic nu al geruime tijd en heb de knoop maar doorgehakt: ik ga voor glas. Gaat alleen nog wel even duren, kreeg zojuist de bevestiging van Caiway met onderstaande tekst:

[...verhaal van Caiway over levering in maart...]

Ruim de tijd om de nodige kabeltjes te trekken dus... :'(
Zojuist is de doos met prullaria bezorgd. Toch nog sneller dan verwacht dus. Mooi!

Toch nog te weinig tijd om kabeltjes te trekken dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
doerakje schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 14:19:
[...]

Zojuist is de doos met prullaria bezorgd. Toch nog sneller dan verwacht dus. Mooi!

Toch nog te weinig tijd om kabeltjes te trekken dus :)
Dat is mooi om te horen! Krijgen we er eindelijk nieuwe glasvezelklanten bij hier weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mking
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Vliegtuiggeluid is terug. (Was een tijdje weg) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien verdwijnt het als je je dect basisstation verplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mking
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Het DECT basisstation staat in de woonkamer en de glasmodem in de meterkast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo tweakers, ik dacht ik kom ook even mijn verhaal doen :)
Zo'n 2 weken geleden van Caiway het mega doos met glasvezel pakket binnen gekregen en als een blije hond kon ik niet wachten en heb gelijk het doos maar open getrokken en alles geïnstalleerd.
Alles verliep prima, gek genoeg heb ik nooit de activeringscode hoeven te gebruiken (wellicht omdat ik al klant was bij Caiway).
Ook gelijk maar de Entone 400 decoder uitgeprobeerd, begon gelijk met firmware/software updates en na ca 15 min kon ik al TV kijken. Nu moet ik zeggen dat ik niet heel erg enthousiast ben geworden, het 1 en ander heb ik hier op tweakers al terug lezen, traagheid zappen bv.
De kwaliteit v.h. beeld is precies hetzelfde als via coax, ik had eigenlijk uitzendingen van 1080p verwacht maar ze zijn net als via coax 1080i. Wel nog steeds mooi kwaliteit, maar goed..
Het toestel wordt erg warm, hebben jullie dit ook? het lijkt alsof het tst continue aan staat ook in zgn 'standby' want bij opnemen van uitzendingen/films doet ie dit gewoon in standby. De tijd blijft ook continue aan staan, mega felle blauwe verlichting, mooi om het voor 1 keer te zien maar nu wil ik die eigenlijk uit hebben, mijn zoontje van 1,5 vindt het nml ook wel mooi :)
Momenteel zie ik maar 1 voordeel aan de decoder en dat is het opname functie, dit vindt ik wel super geweldig!

Omdat ik niet echt veel voordelen zie in de Entone 400, heb ik maar een schakelaar tussen gezet en staat ie nu merendeels uit. ik kijk dan liever via coax zolang er nog uitzendingen zijn.
Heb wel nu ineens meer last van ''weg vallende bitjes'' dus blokjes in beeld via coax sind ik ook glasvezel heb. Ik vraag mij af of jullie hier ook last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er geen stand in het menu van de ontvanger waarmee je het display kan dimmen? Het lijkt me zeer storend dat verblindende blauw als je een open kast hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 23:12:
Hallo tweakers, ik dacht ik kom ook even mijn verhaal doen :)
Zo'n 2 weken geleden van Caiway het mega doos met glasvezel pakket binnen gekregen en als een blije hond kon ik niet wachten en heb gelijk het doos maar open getrokken en alles geïnstalleerd.
Alles verliep prima, gek genoeg heb ik nooit de activeringscode hoeven te gebruiken (wellicht omdat ik al klant was bij Caiway).
Ook gelijk maar de Entone 400 decoder uitgeprobeerd, begon gelijk met firmware/software updates en na ca 15 min kon ik al TV kijken. Nu moet ik zeggen dat ik niet heel erg enthousiast ben geworden, het 1 en ander heb ik hier op tweakers al terug lezen, traagheid zappen bv.
De kwaliteit v.h. beeld is precies hetzelfde als via coax, ik had eigenlijk uitzendingen van 1080p verwacht maar ze zijn net als via coax 1080i. Wel nog steeds mooi kwaliteit, maar goed..
Het toestel wordt erg warm, hebben jullie dit ook? het lijkt alsof het tst continue aan staat ook in zgn 'standby' want bij opnemen van uitzendingen/films doet ie dit gewoon in standby. De tijd blijft ook continue aan staan, mega felle blauwe verlichting, mooi om het voor 1 keer te zien maar nu wil ik die eigenlijk uit hebben, mijn zoontje van 1,5 vindt het nml ook wel mooi :)
Momenteel zie ik maar 1 voordeel aan de decoder en dat is het opname functie, dit vindt ik wel super geweldig!

Omdat ik niet echt veel voordelen zie in de Entone 400, heb ik maar een schakelaar tussen gezet en staat ie nu merendeels uit. ik kijk dan liever via coax zolang er nog uitzendingen zijn.
Heb wel nu ineens meer last van ''weg vallende bitjes'' dus blokjes in beeld via coax sind ik ook glasvezel heb. Ik vraag mij af of jullie hier ook last van hebben?
Het trage zappen is bekend en er wordt nog hard gewerkt aan een update.

Caiway krijgt het signaal aangeleverd in 1080i.
Dit stuurt Caiway uiteraard dan ook door naar haar klanten.
Om deze reden kan Caiway dus niet 1080p leveren.

De felle blauwe verlichting en de warmte is bekend.
We zijn nog druk aan het inventariseren wat we hier precies aan kunnen doen en hoe.

Het glasvezelsignaal mag geen invloed hebben op het coax-signaal.
Gezien het stoort sinds de glasvezelaanleg kan het misschien zo zijn dat de kabels los zijn gekomen?

Thijs
Caiway Webcare Team

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazbahadir
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-07-2023
Ik word ook gek van dat blauwe verlichting.. Omdat ik de Entone in de slaapkamer heb staan ben ik genoodzaakt om elke nacht de stekker eruit te trekken (klikaanklikuit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caiway schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:58:
[...]

We zijn nog druk aan het inventariseren wat we hier precies aan kunnen doen en hoe.

Gezien het stoort sinds de glasvezelaanleg kan het misschien zo zijn dat de kabels los zijn gekomen?

Thijs
Caiway Webcare Team
Ow wat goed dat jullie meelezen en ook reageren. Top!
Ik neem aan dat de update tzt automatisch verloopt.

Da's interresant ik wist niet dat jullie leverancier van een leverancier zijn, zou wel willen weten wie dan het signaal aanbiedt.

Had de kabels gecontroleerd en opnieuw aangesloten maar dit maakt geen verschil, het is ook niet constant aanwezig maar eens in de 0,5 uur, dit maakt het dus lastiger om precies te achterhalen waar het nu vandaan komt. Ik ben daarom ook benieuwd of andere gebruikers dezelfde probleem hebben (gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 10:51
Caiway schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:58:
[...]

Thijs
Caiway Webcare Team
Hebben jullie al een ETA voor de update? Die vastlopers beginnen me zwaar te irriteren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat verblindende blauwe licht hebben wij niet met de Airties IPTV ontvanger die Caiway gebruikt in Krimpen en Loenen. Heel rustig allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 18:48
Dejagan schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 22:09:
[...]

Yup, die moet inderdaad vlans ondersteunen als je daarop van zowel iptv als internet netwerk gebruik wil maken op dezelfde switch. Maar als je films e.d. wil streamen op je raspberry neem ik aan dat je die op het "pc-netwerk" wilt aansluiten, dus indirect op wat er van poort 1 af komt, poort 2 is vooralsnog behalve voor de Entone nutteloos.
Wat Dejagan zegt.. Ik heb zelf 2 Netgear GS108E switches gekocht en een trunk geconfigureerd voor de kabel tussen meterkast en woonkamer (de enkele kabel tussen meterkast en woonkamer is dus aan beide kanten verbonden aan de netgear switch en elke switch heeft poorten op VLAN1 voor PC Netwerk en VLAN2 voor de Entone/IPTV).

Werkt prima, wel even IGMP snooping uitzetten in geval van deze Netgear switches.

Als de RT-N66U ook VLANs ondersteunt (wist niet dat ie dat ook met originele firmware deed) kan je natuurlijk ook een trunk tussen Asus en een switch in de woonkamer maken. Dan verlies je wel 1 poort op je Asus aan poort 2 van het glasvezel modem, dus heb je effectief maar 2 poorten voor je computernetwerk.

Alternatief is om voor 1 van de netwerken Ethernet-over-Power te gebruiken, dat doet XS4ALL bijvoorbeeld. Als je dan Ethernet over Power voor de IPTV (Entone) netwerk gebruikt, houd je wired Gigabit voor je Raspberry over. Die Ethernet over Power haalt geen Gigabit, maar die Entone heeft aan 100Mbit/s meer dan voldoende :).

Keuzes, keuzes.. >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Maarten @klet.st op 13-02-2013 12:09 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-10 11:43
Downloaden gaat de laatste tijd perfect, geen lage snelheden meer alles als een streep op volle snelheid binnen. Hoop dat het zo blijft, nu de Entone firmware update nog en de beloofde extra's zoals uitzending gemist en ik ben een tevreden klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Maarten @klet.st schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:04:
[...]

Wat Dejagan zegt.. Ik heb zelf 2 Netgear GS108E switches gekocht en een trunk geconfigureerd voor de kabel tussen meterkast en woonkamer (de enkele kabel tussen meterkast en woonkamer is dus aan beide kanten verbonden aan de netgear switch en elke switch heeft poorten op VLAN1 voor PC Netwerk en VLAN2 voor de Entone/IPTV).

Werkt prima, wel even IGMP snooping uitzetten in geval van deze Netgear switches.

Als de RT-N66U ook VLANs ondersteunt (wist niet dat ie dat ook met originele firmware deed) kan je natuurlijk ook een trunk tussen Asus en een switch in de woonkamer maken. Dan verlies je wel 1 poort op je Asus aan poort 2 van het glasvezel modem, dus heb je effectief maar 2 poorten voor je computernetwerk.

Alternatief is om voor 1 van de netwerken Ethernet-over-Power te gebruiken, dat doet XS4ALL bijvoorbeeld. Als je dan Ethernet over Power voor de IPTV (Entone) netwerk gebruikt, houd je wired Gigabit voor je Raspberry over. Die Ethernet over Power haalt geen Gigabit, maar die Entone heeft aan 100Mbit/s meer dan voldoende :).

Keuzes, keuzes.. >:)
Hmm bedankt, ik denk dat ik hier maar is naar ga zoeken, zijn hier misschien handleidingen voor geschreven? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Misschien handige informatie. Ik heb mijn Sitecom X4 (aangeraden door Caiway) vervangen door een TP-Link WD1043ND (Uit mn hoofd, eurotje of 40) op de glasverbinding, en wat een wereld van verschil is dit. Tot dusver geen vastlopers meer gehad (Voorheen viel het af en toe nog even weg, bleef de sitecom gewoon werken, echter kwam vanaf de glasmodem/Caiway gewoon geen adressering). Mocht iemand nog zoekende zijn zou ik de tp-link zeker overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Foritain schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 19:49:
Misschien handige informatie. Ik heb mijn Sitecom X4 (aangeraden door Caiway) vervangen door een TP-Link WD1043ND (Uit mn hoofd, eurotje of 40) op de glasverbinding, en wat een wereld van verschil is dit. Tot dusver geen vastlopers meer gehad (Voorheen viel het af en toe nog even weg, bleef de sitecom gewoon werken, echter kwam vanaf de glasmodem/Caiway gewoon geen adressering). Mocht iemand nog zoekende zijn zou ik de tp-link zeker overwegen.
Hoeveel trekt die op een speedtest want dat schijnt een goedkoop en goed routertje te zijn inderdaad, maar misschien niet genoeg voor 300/300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Spijtig genoeg geen 300mbit hier, ik wou eerst zien of ze de beloofde 150 ook echt zouden leveren, gezien mn "35" voorheen noot boven de 20 kwam. Maar 15-16MB/sec is geen probleem. 5-7MS.

Verwijderd

@Dejagan: De TP-Link WD1042ND kan in principe prima werken in een 75/75Mbps t/m een 150/150Mbps glasvezelnetwerk maar zal over zijn nek gaan op een 300/300Mbps glasvezelaansturing. Het is een 300N router en behoort tot het minimale voor glasvezel. Overigens is hij hier niet specifiek voor glasvezel geschikt getest maar misschien geeft de onderstaande link je de betreffende informatie tot nadenken.

http://nl.tp-link.com/article/?id=1535

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Ik haal hier momenteel 38,4 MB/s via usenet :D

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Ik doe niets (meer) met usenet maar ik vermoed dat het geen probleem zal geven. Ik ging er wel van uit dat 300mbit gebruikers kabels trekken.

Verder zie ik in die link weinig informatie tot nadenken. Er is ook een 750mbit wireless versie volgens mij, maar ik vermoede, en dat ik natuurlijk wel kunnen vermelden, dat de meeste zware gebruikers kabels trekken. Ik had het dus voornamelijk over het bedrade net. De draadloze apparaten hier worden minimaal gebruikt, maar het bereik, zelfs door de 25-35cm beton met staal steunmuren is gewoon prima, was best onder de indruk gezien de sitecom volledig onzichtbaar werd achter die muur.

Verder acht ik dat zelfs als je net je top net niet haalt met je 300mbit op je wireless, dat het 1) de grotere investering waarschijnlijk niet waard is zo lang je usenet toch bedraad draait. 2) Je opslag op je mobiele apparaat toch problemen zal hebben met een dergelijke datastroom of je antenne het simpelweg niet aan kan. 3) Zelfs met router met hogere nummertjes moeite zullen hebben met ~35MB/sec als er ook maar iets in de weg staat.

Als je enkel draadloos werkt en 300mbit hebt, dan schat ik dat de tp-link met 750M misschien toch een leuke optie is. Zal kijken of iemand in het gebouw met 300mbit een keertje tijd heeft om mijne te testen om te zien hoe dat gaat.

Maar goed. Tot dusver werkt het foutloos en razendsnel, en de mogelijkheden van deze router zijn niet alleen erg uitgebreid, ook erg duidelijk en eenvoudig voor minder ervaren gebruikers.

Het is maar een overweging en gebruikservaring van een toch wel heel tevreden caiway glasvezel klant (Na alle vertragingen en eerder genoemde problemen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedrogist
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:45
Uit het caiway forum (21-2-2012):

Caiway Webcare schreef:

Hierbij willen wij de gebruikers van de Entone informeren dat vandaag en morgen een software update plaatsvindt.

De volgende verbeteringen en nieuwe functies zijn beschikbaar:
De stabiliteit van de tv-ontvanger is verbeterd.
De reactietijd bij het zappen tussen zenders is verbeterd.
Met de knop TEXT op de afstandsbediening kunt u teletekst openen en weer sluiten.
Met de knop FAV op de afstandsbediening gaat u direct naar het media-menu. Vanuit dit menu kunt u opnames starten, plannen, verwijderen of bekijken.
Met de knop TV op de afstandsbediening kunt u nu ook gemakkelijk schakelen tussen TV en Radio.

Iedere gebruiker van de Entone ontvangt een e-mail.

Met vriendelijke groet,

Harma

Iemand al de update of e-mail binnen? Hier nog niets iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knackje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:31
Wij hebben firmware versie 10.5.50

Geen idee of we al een update hebben gehad, maar merk nog geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
ik geloof dat .50 nog de oude versie is, dat zag ik althans altijd ergens tijdens het opstarten.

maar ik heb hem ook nog niet binnen zowel update (tenzij ongemerkt) als email.

[ Voor 29% gewijzigd door Dejagan op 22-02-2013 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Update is nu beschikbaar, zie je caiway-email voor updateinstructies, of haal de stekker uit je entone en laat hem opnieuw opstarten. NIET uitzetten tijdens de update (spreekt voor zich maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knackje
Kan je die mail hier posten? bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-10 17:19
Wat zijn de veranderingen in de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedrogist
babbi schreef op maandag 25 februari 2013 @ 23:30:
Wat zijn de veranderingen in de update?
• De stabiliteit van de tv-ontvanger is verbeterd.
• De reactietijd bij het zappen tussen zenders is verbeterd.
• Met de knop ‘TEXT’ op de afstandsbediening kunt u ‘teletekst’ openen en weer sluiten.
• Met de knop ‘FAV’ op de afstandsbediening gaat u direct naar het ‘media-menu’. Vanuit dit menu kunt u opnames starten, plannen, verwijderen of bekijken.
• Met de knop ‘TV’ op de afstandsbediening kunt u nu ook gemakkelijk schakelen tussen TV en Radio.

De snelheid van het zappen is iets toegenomen maar een snelheidsmonster zal het niet worden.

De fav knop werkt en dat is prettig.

Overige zal de tijd moeten uitwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caiway Citeert:
Graag informeren wij u over verbeteringen aan de tv-ontvanger en nieuwe functies voor uw afstandsbediening.

De stabiliteit van de tv-ontvanger is verbeterd.
De reactietijd bij het zappen tussen zenders is verbeterd.
Met de knop ‘TEXT’ op de afstandsbediening kunt u ‘teletekst’ openen en weer sluiten.
Met de knop ‘FAV’ op de afstandsbediening gaat u direct naar het ‘media-menu’. Vanuit dit menu kunt u opnames starten, plannen, verwijderen of bekijken.
Met de knop ‘TV’ op de afstandsbediening kunt u nu ook gemakkelijk schakelen tussen TV en Radio.
Om gebruik te maken van de verbeteringen en nieuwe functies is het belangrijk dat u uw tv-ontvanger bijwerkt met de nieuwste software. Volg hiervoor onderstaande stappen:

1. Houd de aan- en uitknop van uw tv-ontvanger ingedrukt totdat de display van de tv-ontvanger uitgaat.

2. De tv-ontvanger start automatisch op

3. Zet de tv-ontvanger tijdens het opstarten en bijwerken niet uit. Er vinden automatische updates plaats. Dit is te herkennen aan het knipperen van het blauwe standby knopje aan de voorzijde.

4. Het updaten kan zo’n 10 minuten duren.

5. De tv-ontvanger is volledig bijgewerkt met de laatste software als er een tv-zender in beeld is en het blauwe standby lampje continu brandt.

Binnenkort informeert Caiway u wanneer u programma’s kunt terugkijken met Programma Gemist en films direct bij Pathé Thuis kunt huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knackje
Bedankt voor het posten van de mail.

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 10:37
Top van Caiway: ik heb 40 euro teruggekregen vanwege crashende Entone en ontbrekende functionaliteit. Klagen bij de helpdesk heeft soms wel effect...

Verwijderd

Is met die update ook het verblindende zuurstokblauwe display aangepast ?

Ik kan me goed voorstellen dat je geen kermis wilt in je huis.

• Sikkek
Nee, display is nog steeds erg fel...

Verwijderd

Vreselijk. Ik snap niet dat Caiway daar niet over nagedacht heeft voordat ze die ontvangers gingen bestellen.
Het zou voor mij al een reden zijn, zo'n ontvanger niet te gebruiken.

Ik wil niets wat me afleidt van het beeld.

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Zo erg is het nou ook weer niet hoor.

• Dejagan
oh 4320p is weer terug en heeft zijn mening al klaar over de Entone die hij naar alle waarschijnlijkheid nog nooit in het echt heeft gezien. Zo erg is het display inderdaad niet, stoor me er niet aan en ik denk velen met mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben blij dat het blauwe display zo aangenaam kijken is voor velen .

Toch denk ik als wij het straks ook krijgen als de Airties omgeruild wordt, dat ik me er groen en geel aan erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
je kan er altijd nog een stukje duct-tape overheen plakken als je het tijdsdisplay te blauw vindt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
@4320p

Zie het als sfeerlicht, verrijking voor je woonkamer :*) ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 09:20:
Ik ben blij dat het blauwe display zo aangenaam kijken is voor velen .

Toch denk ik als wij het straks ook krijgen als de Airties omgeruild wordt, dat ik me er groen en geel aan erger.
Alleen blauw verlichting heeft hij hoor. Groen en geel zou wel heel bont worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbakker070
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-05-2024
één voordeel, als ik 's nachts na het plassen de woonkamer inloop hoef ik geen lampje meer aan te doen :(

Ik vind het te fel, ik vind het jammer dat je het niet kan dimmen. Ook jammer dat je niet kan zien welk kanaal je kijkt.

Overigens blijft mijn entone ook na de update traag als dikke stront en hij blijft ook weer vastlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar dient dat verblindende venster op de Entone dan toe als je geeneens kan zien naar welk kanaal je kijkt of luistert?

Ik heb toch het idee dat Caiway niet alles goed overzien heeft met de aanschaf van deze Entone boxen.

Iets moet wel zin hebben toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedrogist
Wij hebben goed nieuws voor u! De interactieve dienst Programma Gemist is nu beschikbaar. Dit betekent dat u vanaf vandaag een selectie programma’s van de Publieke Omroep terug kunt kijken. U start Programma Gemist door op de “Menu”-knop op uw afstandsbediening te drukken. Selecteer vervolgens de optie “Caiway”. Dan selecteert u vervolgens “NPO gemist” en kunt u het programma kiezen dat u terug wilt kijken. Kijk voor meer informatie en de handleiding op www.ikgavoorglas.nl.
Pathé Thuis binnenkort verwacht
Binnenkort informeren wij u wanneer u films via Pathé Thuis kunt bestellen en direct kunt kijken.

Wij wensen u veel kijkplezier!

Het aanbod is wel erg beperkt maar goed het begin is er. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFox91
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10 10:35
Mooi dat ze dat beschikbaar hebben gesteld. Hopelijk werkt het ook zoals het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
Jeetje wat een mijlpaal voor Caiway na bijna 3 jaar uitzendinggemist leveren. 8)7 :( _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door jeroen028 op 05-03-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Nou dat is mooi! Lekker uitzending gemist kijken hoef ik dat ook niet meer op te nemen.

Geweldig van Caiway! :)

[ Voor 87% gewijzigd door Dejagan op 05-03-2013 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zit al twee jaar op mijn televisie, ook via HBBTV.
Mosterd na de maaltijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
Ze zijn wel slim bezig maar het gaat de consument om de totale oplevering.
Nu nog live tv op laptop, android, complete uitzendinggemist enz.(eigenlijk is 10 zenders ook al zo 2011)
Ze hebben nu wat opgeleverd waardoor er niet meer gezeurd kan worden over niet gelev.diensten.
Ben benieuwd hoelang de rest kan duren. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
pffff Caiway stelt uitzending Gemist beschikbaar en ik lees, bijna, alleen maar klaag reacties...Ik heb gelezen dat het eerst getest is door een groep gebruikers dus dat kost ook tijd. En ja, ze hebben het in andere plaatsen al veel eerder beloofd, maar daar hebben ze zelf nu ook wel spijt van denk ik. Wees blij met wat je nu hebt, je kan downloaden met snelheden waar je een jaar geleden niet van had kunnen dromen en je hebt steeds meer mogelijkheden met tv kijken. wat is het probleem? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Ehm, sorry maar ik heb helemaal geen optie voor Uitzending Gemist op mijn Entone? Heb een aantal keer gereboot in case van een update en heb de mail ontvangen, echter nog steeds noppes... Of doe ik iets verkeerd (menu en dan caiway tabblad toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
tobitronics schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 18:55:
Ehm, sorry maar ik heb helemaal geen optie voor Uitzending Gemist op mijn Entone? Heb een aantal keer gereboot in case van een update en heb de mail ontvangen, echter nog steeds noppes... Of doe ik iets verkeerd (menu en dan caiway tabblad toch?)
Vreemd, zou inderdaad onder het Caiway tabblad moeten zitten. Welke firmware heb je? Ik heb 10.5.67.4-etv-vma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vsteekel
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-03-2013
Het lukt me niet om de de knoppen van entone afstandsbediening van caiway aan te leren aan mijn Philips sru 5170 universele afstandsbediening . Daarom moet ik nog steeds twee ab ' s gebruiken . Wie is dat wel gelukt ? Zijn er andere universele ab's waarbij dat wel lukt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

vsteekel schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 12:38:
Het lukt me niet om de de knoppen van entone afstandsbediening van caiway aan te leren aan mijn Philips sru 5170 universele afstandsbediening . Daarom moet ik nog steeds twee ab ' s gebruiken . Wie is dat wel gelukt ? Zijn er andere universele ab's waarbij dat wel lukt ?
Ik werk met de Logitech Harmony One en werkt, al dan wel zelf IR leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
ewf2003 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 20:14:
[...]

Vreemd, zou inderdaad onder het Caiway tabblad moeten zitten. Welke firmware heb je? Ik heb 10.5.67.4-etv-vma
Ik heb ontdekt dat het kwam doordat wij nog een oude beeldbuis hebben en de entone had ik daarom op SD gezet, omdat de layout er dan goed uitziet. Kennelijk is uitzending gemist alleen voor HD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
tobitronics schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 15:56:
[...]

Ik heb ontdekt dat het kwam doordat wij nog een oude beeldbuis hebben en de entone had ik daarom op SD gezet, omdat de layout er dan goed uitziet. Kennelijk is uitzending gemist alleen voor HD...
Oh das minder, maar een goede reden voor een HDTV. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFox91
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10 10:35
Ik probeer de afstandbediening van de Entone te gebruiken om de TV (Samsung) uit te zetten, dat werkt opzich wel. Een nadelig bijeffect, het kanaal verspringt ook van hdmi 1 naar een ander, waardoor ik bij het aandoen weer de originele afstandbediening nodig heb. Andere gebruikers die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
FastFox91 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:27:
Ik probeer de afstandbediening van de Entone te gebruiken om de TV (Samsung) uit te zetten, dat werkt opzich wel. Een nadelig bijeffect, het kanaal verspringt ook van hdmi 1 naar een ander, waardoor ik bij het aandoen weer de originele afstandbediening nodig heb. Andere gebruikers die hier last van hebben?
Met de entone afstandsbediening kan je AV kanaal op de tv ook veranderen als de programmeercode correct is. Maar hier blijft mijn philips tv wel op het kanaal staan als ik hem uitdoe. Denk dat het meer aan je tv ligt dat hij automatisch opstart naar een bepaalde input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel op te lossen d.m.v. het service menu in je TV. Vaak kun je daar een ''hotel-modus'' instellen zodat de TV altijd aangaat op de gewenste externe bron. Hiermee wordt de DVB-tuner uitgeschakeld.

Indien je geen technische achtergrond hebt blijf er dan zelf vanaf.of laat het door een specialist doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een toestanden allemaal om IPTV het goed te laten werken. Het heeft nog lang het niveau en bedieningsgemak niet van een ingebouwde digitale kabeltuner. Dat blijkt maar weer. Dit speelt niet alleen bij Caiway, maar bij alle IPTV aanbieders. Tijd dat het losse IPTV kastje overbodig wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:14
Maar ja, wat is dan de oplossing? DVB-C is van zichzelf niet interactief en elke tv heeft weer een ander OS, dan zou er een soort DVB-IP standaard moeten komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 13:26
Hoe bedoel je toestanden.

Het was aansluiten en werken bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
Ja, hier ook, geen toestanden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09-2024
Word het niet eens tijd dat diegene die maar een afstandsbediening willen gebruiken voor al die apparaten zo'n slimme afstandsbediening als die philips prestigo aanschaffen, en precies naar hun wensen instellen?
Logitech heeft zulke apparaten ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 13:26
Die gebruik ik ook ja, een logitech harmony 700 of zo.

Werkt zonder probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren (en dames),

even een vraagje omdat ik niets hierover terug kan vinden in eerdere posts.

Regelmatig heb ik last van een haperend beeld op mijn Ipad. Het springt dan constant een paar seconden terug. Ik zit dus telkens naar herhalingen te kijken :-)

Zijn er anderen dit dit fenomeen ook hebben (gehad) en wat kan de oorzaak zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 21:38:
Heren (en dames),

even een vraagje omdat ik niets hierover terug kan vinden in eerdere posts.

Regelmatig heb ik last van een haperend beeld op mijn Ipad. Het springt dan constant een paar seconden terug. Ik zit dus telkens naar herhalingen te kijken :-)

Zijn er anderen dit dit fenomeen ook hebben (gehad) en wat kan de oorzaak zijn?
Hoe is het bereik van je wifi daar, klinkt als een slechte verbinding want ik heb het met iemand anders zijn ipad die op bezoek is even geprobeert en het werkt hier met goed bereik perfect maar met slecht bereik had ik dit ook een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Ik kreeg net eenmalig een foutmelding via de entone dat http://iptv.caiway.nl:8080/client-portal/device/entone niet beschikbaar was in een opera browser scherm (ja echt). Misschien dat die url helpt bij mensen die iptv willen op hun HTPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knackje
Zojuist wilde ik mijn nieuwe glas abbo activeren. Modem is aangesloten en 2 lampje branden op het schuinen gedeelte. Tevens brand het <> lampje ook constant.

Ik ben gegaan naar de pagina: http://ikgavoorglas.nl/activeren en er verschijnt dan zo'n balk waar ik 15 min op moet wachten(producten worden voorbereid etc..). Nadat die oranje balk gevuld is, verschijnt er de knop: nu activeren. Daar druk ik op en dan begint de balk weer helemaal op nieuw. Onderaan de pagina staat dat als de activatie pagina niet verschijnt ik de handleiding moet bekijken. Echter daar staat niks in wat me verder kan helpen.

Iemand een idee? Iemand dit ook gehad en opgelost?Caiway helpdesk is gesloten helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
knackje schreef op zondag 24 maart 2013 @ 18:11:
Zojuist wilde ik mijn nieuwe glas abbo activeren. Modem is aangesloten en 2 lampje branden op het schuinen gedeelte. Tevens brand het <> lampje ook constant.

Ik ben gegaan naar de pagina: http://ikgavoorglas.nl/activeren en er verschijnt dan zo'n balk waar ik 15 min op moet wachten(producten worden voorbereid etc..). Nadat die oranje balk gevuld is, verschijnt er de knop: nu activeren. Daar druk ik op en dan begint de balk weer helemaal op nieuw. Onderaan de pagina staat dat als de activatie pagina niet verschijnt ik de handleiding moet bekijken. Echter daar staat niks in wat me verder kan helpen.

Iemand een idee? Iemand dit ook gehad en opgelost?Caiway helpdesk is gesloten helaas....
Doe je het toevallig op een mac, zo ja doe het op een pc en internet explorer, de andere browsers en macs doet het moeilijk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knackje
Nee ik gebruik een laptop, win 7.

Ik heb zowel IE als google chrome gebruikt. Bij beide kan ik op die knop drukken en dan begint die balk weer opnieuw te vullen. Ik neem aan dat bij jullie na het drukken op die knop de activatie pagina wordt geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
knackje schreef op zondag 24 maart 2013 @ 19:00:
Nee ik gebruik een laptop, win 7.

Ik heb zowel IE als google chrome gebruikt. Bij beide kan ik op die knop drukken en dan begint die balk weer opnieuw te vullen. Ik neem aan dat bij jullie na het drukken op die knop de activatie pagina wordt geopend.
zit je laptop direct met de kabel aan het modem? Anders ben ik bang dat mijn ideeen op zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knackje
yep met de kabel die ze hebben meegeleverd. bedankt voor het meedenken... misschien iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
knackje schreef op zondag 24 maart 2013 @ 20:16:
yep met de kabel die ze hebben meegeleverd. bedankt voor het meedenken... misschien iemand anders?
Is het inmiddels gelukt? Ben benieuwd wat de oplossing was (neem aan dat je nu caiway open is contact hebt gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10 21:34
In de hoop dat het webcare team dit leest, maar ik heb geen verwachtingen, wil ik toch even mijn ervaringen met het aanvragen van glasvezel bij Caiway delen.

Ik kreeg half januari de sleutel van mijn huis en belde caiway.
Ik wilde graag glas. Dat kon niet, levertijd eind maart etc. Geen probleem dacht ik, dan leveren ze tijdelijk wel kabel en zetten ze het eind maart om naar glas. Helaas, teleurstelling1.. De computersystemen van Caiway kunnen twee aanvragen tegelijk niet verwerken. Ik moest dus eerst kabel aanvragen en afwachten tot alles was geleverd en werkte, waarna ik glas kon aanvragen.

drie weken later kon ik glas aanvragen, we hebben het nu over 17 feb.
"meneer er ligt nog geen glasvezel naar uw woning, maar wel bij u in de straat. We moeten een monteur vragen de aansluiting in de woning te realiseren dat kan even duren". Wat mij betreft had dat dus ook al gekund de eerste week van feb, want ik had die informatie al half januari, maar goed.. 5 dagen later volgt een brief van Koning en Hartman, waarin in een hele vreemde tekstuele constructies duidelijk werd dat zij het voor me gingen realiseren.

Weer drie weken later, 14 maart heb ik Koning en Hartman gebeld of ze al enig idee hadden wanneer e.e.a. Zou worden aangelegd want ik had niets meer vernomen.
Hun antwoord, "nee hoor meneer wij gaan dat niet meer doen, Caiway heeft een andere aannemer uitgezocht om alles te realiseren". Ik werd doorgestuurd naar Caiway voor meer info, men kon mij niks meer vertellen.

Ik weer gebeld naar Caiway, waar de hele situatie natuurlijk niet in de transcripten stond van de medewerker aan de telefoon. Het zou worden uitgezocht..

Weer een week later gebeld, opnieuw alles moeten uitleggen. "heel vreemd meneer ik zie dat we er og mee bezig zijn we bellen u nog terug deze week".

Helaas natuurlijk niet gebeld, dus ik weer gebeld. Wat blijkt, Caiway stuurde een mailtje naar Koning en Hartman en wacht nog op antwoord?!?!

Ik zou vandaag weer worden teruggebeld, iets dat nog steeds niet is gelukt.
Kortom, morgen ga ik weer bellen en een hele lijst namen noemen van medewerkers die ik heb gesproken.. Het beleid is echter dat de medewerkers je niet mogen doorverbinden, kortom met al die namen schiet je echt niks op.

Het is nu dus bijna 10 weken na mijn eerste telefoontje met een aanvraag glasvezel, en er is nog niemand die mij heeft gebeld ondanks alle afspraken en er is nog geen stoeptegel bewogen.

Eigenlijk te triest dat het hier opgeschreven moet worden, maar ik hoop dat het iets helpt om een log bedrijf in beweging te krijgen mij als klant iets te leveren waar ik al 10 weken om vraag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knackje
Dejagan schreef op maandag 25 maart 2013 @ 16:16:
[...]

Is het inmiddels gelukt? Ben benieuwd wat de oplossing was (neem aan dat je nu caiway open is contact hebt gehad)
ja het is gelukt. Ik heb idd even gebelt naar de helpdesk. Ik had tijdelijk voor 2 weken een coax pakket gekregen omdat de glasvezel maar niet wilde opschieten. Deze had ik geactiveerd met mijn laptop. Het probleem was dat hun software in de war raakte toen ik met dezelfde laptop (lees: mac adres) glasvezel wilde activeren. Even met een andere latop activeren en het draait.

Speedtest geeft een goede snelheid: 148 mbit. Echter als ik met usenet ga downloaden kom ik op max 9 MB. Ik heb hier mijn abbo: http://www.supernews.com/ Dus ik zou verwachten dat mijn DL snelheid wel zo rond de 14 mb zou liggen. Uiterraard getest met mijn laptop bekabeld direct aan de modem
Staatslot schreef op maandag 25 maart 2013 @ 18:46:
In de hoop dat het webcare team dit leest, maar ik heb geen verwachtingen, wil ik toch even mijn ervaringen met het aanvragen van glasvezel bij Caiway delen.

Ik wilde graag glas. Dat kon niet, levertijd eind maart etc. Geen probleem dacht ik, dan leveren ze tijdelijk wel kabel en zetten ze het eind maart om naar glas. Helaas, teleurstelling1.. De computersystemen van Caiway kunnen twee aanvragen tegelijk niet verwerken. Ik moest dus eerst kabel aanvragen en afwachten tot alles was geleverd en werkte, waarna ik glas kon aanvragen.

"meneer er ligt nog geen glasvezel naar uw woning, maar wel bij u in de straat. We moeten een monteur vragen de aansluiting in de woning te realiseren dat kan even duren". Wat mij betreft had dat dus ook al gekund de eerste week van feb, want ik had die informatie al half januari, maar goed.. 5 dagen later volgt een brief van Koning en Hartman, waarin in een hele vreemde tekstuele constructies duidelijk werd dat zij het voor me gingen realiseren.

Weer drie weken later, 14 maart heb ik Koning en Hartman gebeld of ze al enig idee hadden wanneer e.e.a. Zou worden aangelegd want ik had niets meer vernomen.
Hun antwoord, "nee hoor meneer wij gaan dat niet meer doen, Caiway heeft een andere aannemer uitgezocht om alles te realiseren". Ik werd doorgestuurd naar Caiway voor meer info, men kon mij niks meer vertellen.

Ik weer gebeld naar Caiway, waar de hele situatie natuurlijk niet in de transcripten stond van de medewerker aan de telefoon. Het zou worden uitgezocht..

Weer een week later gebeld, opnieuw alles moeten uitleggen. "heel vreemd meneer ik zie dat we er og mee bezig zijn we bellen u nog terug deze week".

Helaas natuurlijk niet gebeld, dus ik weer gebeld. Wat blijkt, Caiway stuurde een mailtje naar Koning en Hartman en wacht nog op antwoord?!?!

Kortom, morgen ga ik weer bellen en een hele lijst namen noemen van medewerkers die ik heb gesproken.. Het beleid is echter dat de medewerkers je niet mogen doorverbinden, kortom met al die namen schiet je echt niks op.

Het is nu dus bijna 10 weken na mijn eerste telefoontje met een aanvraag glasvezel, en er is nog niemand die mij heeft gebeld ondanks alle afspraken en er is nog geen stoeptegel bewogen.

Eigenlijk te triest dat het hier opgeschreven moet worden, maar ik hoop dat het iets helpt om een log bedrijf in beweging te krijgen mij als klant iets te leveren waar ik al 10 weken om vraag..
Haha exact mijn verhaal. nov 2012 ingeschreven. Nieuwbouwhuis recentelijk opgeleverd en 100 telefoontjes later eindelijk mijn glasvezel verbinding. Het bedrijf om de glasvezel te testen is hier ook wel 3 keer geweest. Waren allemaal problemen met de kabel en daarna moest het kastje nog vervangen worden, later bleek dit toch weer niet nodig. Lang verhaal...hoop gedoe!

Mij werd eerst ook gezegt dat een coax abbo en glasvezel abbo in aanvraag niet samen konden. Later bleek dit dus toch opeens mogelijk. Misschien ook een optie voor jouw als je nog geen glasvezel kan krijgen.

[ Voor 21% gewijzigd door knackje op 25-03-2013 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Staatslot, Welk postcode heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Staatslot schreef op maandag 25 maart 2013 @ 18:46:

Beste Staatslot,

We willen heel graag je verhaal nagaan en je informatie verstrekken. Kan je dit verhaal met je adresgegevens sturen naar webcare@caiway.nl.

We nemen dan contact met je op.

Met vriendelijke groet,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10 21:34
Beste Harma,

Ik heb jullie gemaild en zojuist een dm gestuurd met mijn mobiele nummer.
Ik was net van plan weer te gaan bellen, want ik begin eerlijk gezegd mijn geduld te verliezen (nadat ik deze week weer 2x zou zijn teruggebeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
We hebben inmiddels contact gehad met 'Staatslot' en informatie verstrekt.

Met vriendelijke groet,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdkooij
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Caiway schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 11:43:
We hebben inmiddels contact gehad met 'Staatslot' en informatie verstrekt.
Met vriendelijke groet,
Harma
tja, maar nu willen wij natuurlijk ook het antwoord weten. Het is hier immers een forum.
Pagina: 1 ... 15 ... 24 Laatste