Als je de 46pfl9706 hebt gekocht met banding, dan fixed Philips dat toch. De tv's van Philips hebben helaas wel kuren maar de garantie en service van Philips is gewoon heel erg goed. Na 3x een fix en het probleem is nog niet opgelost is het wel 2012 en krijg je van Philips waarschijnlijk een 46pfl9707 van het jaar 2012.
Ik heb de philips 42pfl7676/12. Ik probeer de meest recente firmware van de website te installeren echter krijg ik telkens de error: The identification file has not been written to the usb memory device. Iemand een idee wat ik hier verkeerd doe?
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Ik heb geen idee wat er fout gaat; ik heb al twee keer een firmware-update uitgevoerd (volgens de handleiding) zonder problemen.
Hoe probeer je de firmware te installeren; vanaf een juist geformatteerde usb-stick?
Heb je het zip-bestand uitgepakt naar de hoofdmap van de usb-stick? (Dan staat daar het bestand 'autorun.upg'.)
Steek je de usb-stick erin terwijl de tv aanstaat?
De update-handleiding van Philips vind je hier.
Hoe probeer je de firmware te installeren; vanaf een juist geformatteerde usb-stick?
Heb je het zip-bestand uitgepakt naar de hoofdmap van de usb-stick? (Dan staat daar het bestand 'autorun.upg'.)
Verwijderd
Link naar foto werkt voor mij wederom niet?ambilight schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 12:03:
Ik weet nog niet precies hoe ik deze informatie moet interpreteren, maar Philips Duitsland lijkt nu TVs met klachten over banding op te halen voor reparatie. Kan enige weken duren want er zijn nog geen reserveonderdelen.
Wellicht toch een productiefout die te herstellen is?
Backlight Banding is NIET te repareren...zit in de hardware hoe dat werkt...
dat probleem hebben we toch al vanaf mijn 9704?...de enige full led die het niet heeft is de oude 9803, de allereerste full led, althans het exemplaar wat vorige week uitgebreid heb getest was na honderden/duizenden? branduren nog steeds volkomen banding free...
Ik heb geen banding problemen met mijn 9704, maar wel hele andere problemen. Daarom krijg ik ook een replacementVerwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 22:55:
[...]
Link naar foto werkt voor mij wederom niet?
Backlight Banding is NIET te repareren...zit in de hardware hoe dat werkt...
dat probleem hebben we toch al vanaf mijn 9704?...de enige full led die het niet heeft is de oude 9803, de allereerste full led, althans het exemplaar wat vorige week uitgebreid heb getest was na honderden/duizenden? branduren nog steeds volkomen banding free...
Verwijderd
Je bedoelt te zeggen Ik zie geen banding problemen...bestaan geen full led local dimming tv's zonder banding, je hebt wel serie verstrooiing, d.w.z. de ene heeft het meer als de andere...mijne had "slechts"een donkere streep rechts...mijn 9706 heeft lichte streepvorming over het gehele paneel bij panning shots met grote eenkleurige vlakken...bijv. wolkenluchten, sneeuw, gras etc... Doch niet bij alle media, b.v. bluray en 3D bluray niet zichtbaar...dus geen banding. heeft dus ook met source materiaal te maken.deltananie schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 08:13:
[...]
Ik heb geen banding problemen met mijn 9704, maar wel hele andere problemen. Daarom krijg ik ook een replacement
Heb er ondertussen 10!! bekeken...ze hebben het allemaal de ene minder de andere erger. Bij stilstaande testbeelden heeft ie wel uniformiteit...dus geen vlekken of strepen...kortom het ligt aan de hardware en tenzij er nog ooit een hardware revisie komt hebben ze het allemaal.
Aangezien er bij eerdere series ook geen hardware revisie is gekomen (m.a.w. dit is nu eenmaal een bij-effect van local dimming) moet je er mee leven, lukt dat niet is mijn advies koop geen full led local dimming..de sony heeft er ook last van en ook nog meer problemen a la clouding die de Philips dus niet heeft.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 10:33 ]
Ik heb diverse 9705 bekeken en getest en zoek maar eens op diverse fora over banding problemen 9705. Die zijn er nauwelijks. Wat aan de orde kwam is mpeg fouten die als banding "gezien" werd. Ik heb op verschillende 9705 ook gewoon een grijs en wit plaatje bekeken. Dan kan je zien of de background verlichting egaal is. Persoonlijk heb ik geen 9705 gezien die geen egaal had en strepen vertoonde. De 9706 vertoont dit wel. M.b.t. materiaal is het zo dat mijn inziens 720 of lager resolutie uit elkaar getrokken wordt en meer egale kleuren aanwezig zijn. M.b.t. 1080 materiaal zie je het minder als er meer filmruis aanwezig is. Maar ook bij 1080 is het gewoon aanwezig.
Ik merk m.b.t. mijn 3e 9706 dat er minder strepen zijn en meer her en der donker/lichter vlekken. Beeld is van de 3e beter. Banding is ook minder irritant, maar nog steeds duidelijk aanwezig.
Het zou mooi zijn als we een filmpje zouden hebben met een bewegend beeld zodat we met hetzelfde materiaal kunnen testen.
Ik heb mijne gekocht bij Expert en merk toch op dat ze bijzonder achter mij staan, het komt in orde. Of links om, of rechts om. Wordt banding probleem niet opgelost, ga ik voor een ander type tv of terug naar mijn vorige.
Ik merk m.b.t. mijn 3e 9706 dat er minder strepen zijn en meer her en der donker/lichter vlekken. Beeld is van de 3e beter. Banding is ook minder irritant, maar nog steeds duidelijk aanwezig.
Het zou mooi zijn als we een filmpje zouden hebben met een bewegend beeld zodat we met hetzelfde materiaal kunnen testen.
Ik heb mijne gekocht bij Expert en merk toch op dat ze bijzonder achter mij staan, het komt in orde. Of links om, of rechts om. Wordt banding probleem niet opgelost, ga ik voor een ander type tv of terug naar mijn vorige.
Dank voor je reply. Een fat32, 4gb geformateerde usb stick. Autorun.upg op de stick (extracted). In de tv steken terwijl hij aanstaat (geen response). Update starten vanuit setup menu geeft de eerder vermelde error. Helaas is er online geen update te vinden (dus tv zelf laten zoeken) maar dat schijnt meer aan philips te liggen. Laatste update is van Augustus right?MartijnS72 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 21:05:
Ik heb geen idee wat er fout gaat; ik heb al twee keer een firmware-update uitgevoerd (volgens de handleiding) zonder problemen.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Ik heb een paar pagina's terug een kort intro-filmpje van het touchstone logo geplaatst. Op de 9705 die ik heb gehad was lichte banding bovein te zien, maar op de 9706ers die ik heb getest was het veel erger.Brakius schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 10:57:
Ik heb diverse 9705 bekeken en getest en zoek maar eens op diverse fora over banding problemen 9705. Die zijn er nauwelijks. Wat aan de orde kwam is mpeg fouten die als banding "gezien" werd. Ik heb op verschillende 9705 ook gewoon een grijs en wit plaatje bekeken. Dan kan je zien of de background verlichting egaal is. Persoonlijk heb ik geen 9705 gezien die geen egaal had en strepen vertoonde. De 9706 vertoont dit wel. M.b.t. materiaal is het zo dat mijn inziens 720 of lager resolutie uit elkaar getrokken wordt en meer egale kleuren aanwezig zijn. M.b.t. 1080 materiaal zie je het minder als er meer filmruis aanwezig is. Maar ook bij 1080 is het gewoon aanwezig.
Ik denk er nu aan de introductie van de 40PFL9606 af te wachten. Wellicht doet die het beter en dan maar geen moth-eye filter en bright-pro
If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.
Dat ligt er aan hoe Philips het backlight banding probleem zelf ziet. Zoals hierboven al is opgemerkt, lijkt het een onhebbelijkheid van full LED met local dimming te zijn. In dat geval zal Philips waarschijnlijk hooguit het paneel kunnen vervangen. Of je er dan op vooruit gaat, valt te bezien. Het is ook mogelijk dat Philips vindt dat je er maar mee moet leven.deltananie schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 16:24:
Als je de 46pfl9706 hebt gekocht met banding, dan fixed Philips dat toch. De tv's van Philips hebben helaas wel kuren maar de garantie en service van Philips is gewoon heel erg goed. Na 3x een fix en het probleem is nog niet opgelost is het wel 2012 en krijg je van Philips waarschijnlijk een 46pfl9707 van het jaar 2012.
Het beste is dus gewoon net zo lang exemplaren bekijken totdat je er eentje treft die minimale problemen vertoond. Alleen is dat op dit moment een beetje lastig met zo weinig voorraad.
Wat mij trouwens ook opvalt is dat er nog helemaal geen professionele reviews zijn. Stelt Philips nog geen exemplaren ter beschikking?
M.b.t. reviews viel mij dit ook op en misschien hebben zij dit probleem kenbaar gemaakt en wachten ze op reactie van Philips. Of Philips is maar al te veel bewust van dit probleem en stelt geen review tv's beschikbaar.
Vandaag en gisteren gebeurde me het volgende, tv op standby gezet (knop zijkant), vervolgens met afstandsbediening aangezet zoals gewoonlijk. Na 1 minuut ongeveer, tv ineens uit. Direct daarna weer aangezet via de afstandsbediening, en dan blijft hij het wel doen.
Iemand dit ook al meegemaakt?
Iemand dit ook al meegemaakt?
bmwunited.nl
Verwijderd
Duitse en engelse fora staan vol met klagers over de banding van de 9705 en dan heb ik het niet over die mpeg bug die je mpeg reductie uit zou kunnen oplossen of die bit setting in het menu.Brakius schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 10:57:
Ik heb diverse 9705 bekeken en getest en zoek maar eens op diverse fora over banding problemen 9705.
Maar ik geloof je best dat jij er een hebt/had zonder. Heb je die nog gehouden die 9705? Dan zou ik de 9706 terug doen. Krijg je je geld dan nog terug?
Ik kan er dus prima mee leven met die sporadische banding...soms zie je het en soms ook niet. Ik heb ook bij expert gekocht en je kunt inderdaad blijven omruilen, maar ik blijf niet aan de gang...
Suggesties helaas niet, maar ik heb hetzelfde met mijn 37PFL7676 icm Marantz NR1602: geen geluid via de versterker. Nou heb ik het tot nu toe ook niet nodig gehad, maar een oplossing zou altijd fijn zijn natuurlijkmeermarco schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 15:02:
Ik heb het hele topic doorgespit, en ik kan iets echt niet voor elkaar krijgen.
Ik heb een Panasonic Dolby surroundset/blueray( Panasonic SC-BTT350 ) speller in een. Hier zit één HDMI uitgang op, welke tegelijkertijd een HDMI IN is (ARC)
Ik heb dit apparaat op de Philips 42PFL7606 aangesloten via HDMI 1 (ARC).
Tevens heb ik een Ziggo CI+ kaart in de PFL zitten.
Ik kan perfect bluerays bekijken via de set. Geluid van TV gaat automatisch uit, en de TV herkent het als home cinema.
Echter, wanneer ik nu gewoon naar TV kijk, krijg ik het geluid NIET via de Panasonic.
De TV herkent wel dat een homecinema is aangesloten, maar er komt geen geluid uit de Panasonic. (en ook niet standaard uit de TV aangezien TV de homecinema ziet, moet dus handmatig geluid via TV kiezen)
Uiteraard heb ik op de panasonic gekozen voor ARC IPV blueray.
Tevens heeft de Philips de meest recente firmware.
Ik kan wel wat Eneglstalige artikelen vinden over ARC, maar die lijken mijn probleem niet precies te beschrijven. En wat ik kan vinden, zegt: Klopt fout bj Philips. Maar dat lijkt me stug???
Iemand suggesties?
Ja, dat klopt! Toch waren volgens mij de piepende ambilight en de uitval van geluid de voornaamste redenen waarom de de 9705 een bad rep heeft gekregen. Het exemplaar dat ik een tijdje heb gehad, had die problemen ook. Banding viel wel mee. Als de 9706ers die ik tot nu heb gezien ook zo preseteerden, had ik er direct eentje gekocht.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:28:
Duitse en engelse fora staan vol met klagers over de banding van de 9705 en dan heb ik het niet over die mpeg bug die je mpeg reductie uit zou kunnen oplossen of die bit setting in het menu.
Ik heb de indruk dat sinds de 9715 hardwarematige banding is toegenomen.
Wie heeft er hier trouwens significante ervaring met 3D op de 9715 en de nieuwe PTA516 Brillen?
Crosstalk, diepte, flikkering iemand?
Informatie in andere draadjes/forums is een beetje sumier.
Verwijderd
Heb er weer een avondje genieten op zitten met mijn 9706. 3D gaming op ps3 schitterend. Paar HD films bekeken via SKY HD..schitterend..geen banding gezien.ambilight schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 21:16:
[...]
Ja, dat klopt! Toch waren volgens mij de piepende ambilight en de uitval van geluid de voornaamste redenen waarom de de 9705 een bad rep heeft gekregen. Het exemplaar dat ik een tijdje heb gehad, had die problemen ook. Banding viel wel mee. Als de 9706ers die ik tot nu heb gezien ook zo preseteerden, had ik er direct eentje gekocht.
Kortom I'm happy met het toestel.
Dyn. achtergrond op standaard of uit maakt niet uit voor banding... althans de dingen die banding hebben, hebben met elke instelling banding...
.
Hallo allemaal,
Mijn eerste bericht ga ik schrijven omdat ik na heel veel leeswerk (van mijn probleem is al veel geschreven) en tweak werk aan mijn systeem nog steeds niet de goede middenweg heb gekozen.
Ik heb 2 weken geleden de 55PL7606H aangeschaft, daarop heb ik mijn HTPC aangesloten.
De HTPC heeft een Asrock ION330 moederbord met NVIDIA chip.
Ik heb helaas problemen met de frequentierate van de films die ik wil afspelen.
Het zijn problemen bij het afspelen van HD films in 1080P kwaliteit waarvan de FPS 23... is.
Op mijn MSI windtop 2220 gaat alles perfect (ook een NVIDIA ION).
Ik heb de TV nu ingesteld op 59hertz (zelfde als mijn MSI) en nog steeds dropt hij een frame.
Ik heb de TV ook al op 24hertz gehad, maar dat was helemaal geen verbetering.
Het is nog het beste kijken met 59 of 60hertz.
Ik gebruik de MPC-HC media player (dus geen K lite codec pack player). Ik heb van alles geprobeerd, maar kom er niet uit.
VLC loopt helemaal niet, evenals de WMP.
Wie kan mij helpen met deze configuratie?
Mijn eerste bericht ga ik schrijven omdat ik na heel veel leeswerk (van mijn probleem is al veel geschreven) en tweak werk aan mijn systeem nog steeds niet de goede middenweg heb gekozen.
Ik heb 2 weken geleden de 55PL7606H aangeschaft, daarop heb ik mijn HTPC aangesloten.
De HTPC heeft een Asrock ION330 moederbord met NVIDIA chip.
Ik heb helaas problemen met de frequentierate van de films die ik wil afspelen.
Het zijn problemen bij het afspelen van HD films in 1080P kwaliteit waarvan de FPS 23... is.
Op mijn MSI windtop 2220 gaat alles perfect (ook een NVIDIA ION).
Ik heb de TV nu ingesteld op 59hertz (zelfde als mijn MSI) en nog steeds dropt hij een frame.
Ik heb de TV ook al op 24hertz gehad, maar dat was helemaal geen verbetering.
Het is nog het beste kijken met 59 of 60hertz.
Ik gebruik de MPC-HC media player (dus geen K lite codec pack player). Ik heb van alles geprobeerd, maar kom er niet uit.
VLC loopt helemaal niet, evenals de WMP.
Wie kan mij helpen met deze configuratie?
KMPlayer proberen? Dat is de enige player die het bij mij goed doet op netbook ion.
Hallo allemaal,
sinds kort heb ik een 37PFL7676H12 (van de rentepunten weet je wel...) en deze bevalt prima. Ik heb de eerder genoemde Cinema instellingen met wat kleine aanpassingen overgenomen. Prachtig beeld nu.
Maar... nu probeer ik al enige tijd om via WiFi Connect de PC te verbinden met de TV maar dat wil niet lukken. De daarvoor bestemde WiFi Connect software staat op de PC en het kadertje rondom het TV icoontje is zwart. Echter als ik klik op 'Projecteren starten' dan krijg ik de melding: 'Geen apparaat voor vastleggen van audio'. Kon deze melding ook niet in de FAQ vinden dus vandaar mijn vraag op dit forum of iemand hier een oplossing voor weet.
Overigens kreeg ik ook de melding 'Codering mislukt...', maar dat kon ik oplossen door WiFi connect opties op de huidige PC-scherm resolutie te zetten.
Wie kan mij helpen?
sinds kort heb ik een 37PFL7676H12 (van de rentepunten weet je wel...) en deze bevalt prima. Ik heb de eerder genoemde Cinema instellingen met wat kleine aanpassingen overgenomen. Prachtig beeld nu.
Maar... nu probeer ik al enige tijd om via WiFi Connect de PC te verbinden met de TV maar dat wil niet lukken. De daarvoor bestemde WiFi Connect software staat op de PC en het kadertje rondom het TV icoontje is zwart. Echter als ik klik op 'Projecteren starten' dan krijg ik de melding: 'Geen apparaat voor vastleggen van audio'. Kon deze melding ook niet in de FAQ vinden dus vandaar mijn vraag op dit forum of iemand hier een oplossing voor weet.
Overigens kreeg ik ook de melding 'Codering mislukt...', maar dat kon ik oplossen door WiFi connect opties op de huidige PC-scherm resolutie te zetten.
Wie kan mij helpen?
Verwijderd
Hoi tweakers,
na lang heen en weer lezen, reviews lezen etc kom ik er zelf niet echt meer uit. Ik ben van plan eindelijk nog eens een nieuwe TV te kopen die tussen 37 en 42inch zou moeten zijn (groter kan niet omwille van kijkafstand/plaats)
Mijn keuze lag eerst tussen plasma en LED, uiteindelijk wil ik toch een LED omwille van het verbruik en het "gevaar" van burnin (persoonlijk niet veel zin om telkens zwart/wit te zitten doen om hem uit een plasma te krijgen)
Daarna kwam de keuze van welke LED het zou zijn. Aangezien ik toch wel veel belang hecht aan 2D beeldkwaliteit (3D heeft voor mij zeer weinig belang) veronderstelde ik meteen van de hogere reeksen te bekijken (philips 8/9 reeks, samsung D7/8/9 etc) maar ook hier is het meer kiezen dan kijken welk model "alles" heeft.
Na over de kleuronenigheid van edge LED gelezen te hebben is mijn keuze dan op Philips 9reeks gevallen, omdat die bijna als enige full backlight heeft. Nu komt de "laatste kiesronde" over welk model ik voor zou moeten kiezen. Ik heb voor het moment de 9705 op het oog (valt net binnen wat ik momenteel zou -willen- uitgeven) of een 9706(eventueel de 37inch dan)
Hier lees ik echter nogal wat known issues met deze modellen en het blijft toch niet volledig duidelijk welk model het er het beste uitkomt. Is mijn gevoel correct als ik eerder naar een 9705 wil grijpen of is het toch nog ingewikkelder?
(prijs speelt natuurlijk wel een rol, maar als een duurder model ook effectief de moeite is dan hoest ik dat extra wel op)
feedback is zeer gewenst en wordt zeker geappreciëerd
na lang heen en weer lezen, reviews lezen etc kom ik er zelf niet echt meer uit. Ik ben van plan eindelijk nog eens een nieuwe TV te kopen die tussen 37 en 42inch zou moeten zijn (groter kan niet omwille van kijkafstand/plaats)
Mijn keuze lag eerst tussen plasma en LED, uiteindelijk wil ik toch een LED omwille van het verbruik en het "gevaar" van burnin (persoonlijk niet veel zin om telkens zwart/wit te zitten doen om hem uit een plasma te krijgen)
Daarna kwam de keuze van welke LED het zou zijn. Aangezien ik toch wel veel belang hecht aan 2D beeldkwaliteit (3D heeft voor mij zeer weinig belang) veronderstelde ik meteen van de hogere reeksen te bekijken (philips 8/9 reeks, samsung D7/8/9 etc) maar ook hier is het meer kiezen dan kijken welk model "alles" heeft.
Na over de kleuronenigheid van edge LED gelezen te hebben is mijn keuze dan op Philips 9reeks gevallen, omdat die bijna als enige full backlight heeft. Nu komt de "laatste kiesronde" over welk model ik voor zou moeten kiezen. Ik heb voor het moment de 9705 op het oog (valt net binnen wat ik momenteel zou -willen- uitgeven) of een 9706(eventueel de 37inch dan)
Hier lees ik echter nogal wat known issues met deze modellen en het blijft toch niet volledig duidelijk welk model het er het beste uitkomt. Is mijn gevoel correct als ik eerder naar een 9705 wil grijpen of is het toch nog ingewikkelder?
(prijs speelt natuurlijk wel een rol, maar als een duurder model ook effectief de moeite is dan hoest ik dat extra wel op)
Hoi Foadon,Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 17:53:
Hoi tweakers,
...
...
een keuze maken is altijd lastig... In jouw geval is het denk ik belangrijk om een paar dingen te weten:
- de 9706 is er alleen als 46"
- de nieuwe 40" is een 9606 en deze is nog niet leverbaar (duurt waarschijnlijk nog wel een paar maanden)
- de 37" is ook een 9606, maar heeft geen Full Backlight.
Blijft voor jou over de "oude"
Succes! En laat nog even weten wat het geworden is...
Zie dat er een antal mensen hier USB recording werkend hebben. Wat voor partitie/file system heeft de harde schijf? Bij mij blijft namelijk de melding "sluit opslagmedium aan" en kan dus niets opnemen. Als ik bestanden op de harde schijf zet kan ik ze wel afspelen. Is een 2.5" disk van 640GB in een usb 3.0 behuizing dus zou toch snel genoeg moeten zijn....
De 9715 is nu zeer aantrekkelijk geprijsd ( 50% van de 9606) en heeft als het goed is niet de problemen van de 9705. Wat ik je zonder meer kan melden is dat dit model beter intern geluid heeft dan de 2012 serie. Maar een aantal van de nieuwe features zoals USB recording, dual-game viewing en 2D-3D conversie ontbreken. Ook ligt de CMR (optische beeldfrequentie) wat lager. Hoe de 9715 met 3D preseert weet ik over een week of wat wanneer ik dit model aan de tand heb kunnen voelen.Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 17:53:
Hoi tweakers,
....
De 40pfl9606 zou volgens een Philips-bron trouwens ook nog deze maand moeten verschijnen en heeft een adviesprijs van 1999,- Ik weet niet of je dan ook de ambilightkorting erop krijgt.
Ik had die melding ook. Blijkt dat je niet op kunt nemen van een op HDMI aangesloten apparaat. Opname werkt alleen als er zo'n kaart van de provider in de tv zit.ejsinke schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 21:12:
Zie dat er een antal mensen hier USB recording werkend hebben. Wat voor partitie/file system heeft de harde schijf? Bij mij blijft namelijk de melding "sluit opslagmedium aan" en kan dus niets opnemen. Als ik bestanden op de harde schijf zet kan ik ze wel afspelen. Is een 2.5" disk van 640GB in een usb 3.0 behuizing dus zou toch snel genoeg moeten zijn....
bmwunited.nl
Iemand die de 47PFL7656K in het bezit heeft? Zou graag wat IRL foto's zien, maar kan deze nergens terugvinden (is blijkbaar gloednieuw)
Just because I rock, doesn't mean im made of stone
Een import 40" 9715 zou inderdaad ook kunnen natuurlijk, maar maakt kwalitatief geen verschil met onze 9705.ambilight schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 21:43:
[...]
De 9715 is nu zeer aantrekkelijk geprijsd ( 50% van de 9606) en heeft als het goed is niet de problemen van de 9705. Wat ik je zonder meer kan melden is dat dit model beter intern geluid heeft dan de 2012 serie. Maar een aantal van de nieuwe features zoals USB recording, dual-game viewing en 2D-3D conversie ontbreken. Ook ligt de CMR (optische beeldfrequentie) wat lager.
En wat betreft die PMR: de "harde getallen"
Heb een Ziggo CI+ CAM in de TV. HD tv kijken via de interne tuner is ook geen probleem alleen weigert hij de USB HD te accepteren voor opnames.KawaBmw7 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 23:38:
[...]
Ik had die melding ook. Blijkt dat je niet op kunt nemen van een op HDMI aangesloten apparaat. Opname werkt alleen als er zo'n kaart van de provider in de tv zit.
Gisteren voor het eerst geprobeerd en werkte primaejsinke schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 21:12:
Nadeeltje: ik had de opname 5min. eerder laten beginnen (je weet maar nooit), maar bij het terugkijken kun je die eerste 5 min (toch reclame) eigenlijk niet lekker vlot skippen ofzo. Of ik heb een optie gemist? Gewoon de "FFWD"-knop op de AB gaat nauwelijks sneller
EDIT: Werkt met een SMIT CI+ module met Ziggo smartcard
Verwijderd
Ik heb met 2 verschillende 2,5" HDD geprobeerd.Stalensnuitje schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 09:09:
[...]
Gisteren voor het eerst geprobeerd en werkte primaIk gebruik gewoon een externe 2,5" HDD, maar ik weet uit m'n hoofd niet eens wat voor merk/type. Zal wel gewoon 5400rpm zijn, NTFS geformatteerd, maar hij heeft wel een dubbele USB-aansluiting (eentje apart voor stroomvoorziening).
Nadeeltje: ik had de opname 5min. eerder laten beginnen (je weet maar nooit), maar bij het terugkijken kun je die eerste 5 min (toch reclame) eigenlijk niet lekker vlot skippen ofzo. Of ik heb een optie gemist? Gewoon de "FFWD"-knop op de AB gaat nauwelijks sneller
EDIT: Werkt met een SMIT CI+ module met Ziggo smartcard
De eerste HDD gaf problemen met mijn ci+ module, de tweede HDD formateerd maar bij de snelheids test geeft de TV de melding dat de disc te traag is.
Nu heb ik de helpdesk gebeld voor info, en die geven aan dat een disc met lees/schrijf snelheid van minimaal 30 MB/s zou moeten werken.
Dus heb ik een lees/schrijf test gedaan met mijn HDD en die zit op 33 MB/s.
Zou moeten werken, maar werkt helaas dus niet.
Als iemand een merk kan noemen van een 2,5"disc die zeker werkt dan hoor ik het graag.
Liefst zonder externe voeding.
Ik zal thuis ff merk en type opzoeken.Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 09:23:
[...]
Ik heb met 2 verschillende 2,5" HDD geprobeerd.
De eerste HDD gaf problemen met mijn ci+ module, de tweede HDD formateerd maar bij de snelheids test geeft de TV de melding dat de disc te traag is.
Nu heb ik de helpdesk gebeld voor info, en die geven aan dat een disc met lees/schrijf snelheid van minimaal 30 MB/s zou moeten werken.
Dus heb ik een lees/schrijf test gedaan met mijn HDD en die zit op 33 MB/s.
Zou moeten werken, maar werkt helaas dus niet.
Als iemand een merk kan noemen van een 2,5"disc die zeker werkt dan hoor ik het graag.
Liefst zonder externe voeding.
Heb je die disk al door de TV laten formatteren? Voor zover ik weet moet dat, en uiteraard is de disk daarna leeg. Een Samsung 250 GB 2.5" diskje hier doet het wel (als er tenminste geen problemen met de IP EPG zijn).ejsinke schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 21:12:
Zie dat er een antal mensen hier USB recording werkend hebben. Bij mij blijft namelijk de melding "sluit opslagmedium aan" en kan dus niets opnemen. Als ik bestanden op de harde schijf zet kan ik ze wel afspelen.
yup naja heb t geprobeerd met een zelf in elkaar geflanst 3d brilletje dus links links en rechts rechts glazen... werkt opzich maar door de brillen die ik gebruikte zag je toch (heel lichtjes de andere speler erdoor) dit zal niet zo zijn met de echte 'dual game brillen van Philips ...Nano2009 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:15:
Is er iemand hier die al ervaring heeft met het de "dual full screen" game functie dmv 3d brillen?
Ze blijken overigens binnenkort voor 17 euro te koop zijn.. bron? een philips medewerker op gamebeurs waar de dual full screen optie getoond werd ... t zag er erg strak uit.. zeker een aanrader!
"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"
Werkt dit met elke console?dutchdragon81 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 11:38:
[...]
yup naja heb t geprobeerd met een zelf in elkaar geflanst 3d brilletje dus links links en rechts rechts glazen... werkt opzich maar door de brillen die ik gebruikte zag je toch (heel lichtjes de andere speler erdoor) dit zal niet zo zijn met de echte 'dual game brillen van Philips ...
Ze blijken overigens binnenkort voor 17 euro te koop zijn.. bron? een philips medewerker op gamebeurs waar de dual full screen optie getoond werd ... t zag er erg strak uit.. zeker een aanrader!
Of moet deze console via HDMI aangesloten worden?
Heb thuis namelijk een WII staan, die via component aangesloten is.
Thx! totaal overheen gelezen dat je eerst "pauze" moet indrukken tijdens een uitzending om de schijf te formatteren.. 

Ge Someone schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 01:28:
[...]
Heb je die disk al door de TV laten formatteren? Voor zover ik weet moet dat, en uiteraard is de disk daarna leeg. Een Samsung 250 GB 2.5" diskje hier doet het wel (als er tenminste geen problemen met de IP EPG zijn).
Voor de 42pfl7676 is er een nieuwe firmware update beschikbaar maar er staat nog niet bij beschreven wat er verbeterd is.
Versie: 000.014.076.000, Zip-bestand, 73.37 MB, Publicatiedatum: 2011-10-06
Iemand een idee?
Versie: 000.014.076.000, Zip-bestand, 73.37 MB, Publicatiedatum: 2011-10-06
Iemand een idee?
Ik zie dat je inmiddels al hebt uitgevonden dat waar het met formatteren "fout" ging 

Benieuwd naar de nieuwe firmware trouwens, hopelijk een beetje snelheidsverbetering van het menu en haal alsjeblieft die achterlijke blokkade van 3D bij "niet compatible apparaten" eraf!
Het is iig een Imation ApolloStalensnuitje schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:32:
[...]
Ik zal thuis ff merk en type opzoeken.
Benieuwd naar de nieuwe firmware trouwens, hopelijk een beetje snelheidsverbetering van het menu en haal alsjeblieft die achterlijke blokkade van 3D bij "niet compatible apparaten" eraf!
Nieuwe firmware:
Volgens Toengel (http://58pfl9955.wordpress.com/) is er ondersteuning van 3D & HD in Nettv (youtube) toegevoegd. Ook 3D van op usb zou moeten werken.
Usb-toetsenborden worden nu ook ondersteund.
Nu enkel nog DTS en SRT-ondersteuning en ik ben tevreden.
Volgens Toengel (http://58pfl9955.wordpress.com/) is er ondersteuning van 3D & HD in Nettv (youtube) toegevoegd. Ook 3D van op usb zou moeten werken.
zojuist update gedaan en het is gelukt vanaf het netwerk een 3d bestand ook echt op 3d te zetten. Een aardige verbetering en vaak langs gekomen als een grote irritatie bij mensen. Iets meer codecs die de mediaplayer af zou kunnen spelen en het zou al een redelijke mediaplayer worden (zeker ook met ondertiteling erbij). Zover zijn we helaas nog lang niet.youpeta schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 10:30:
Nieuwe firmware:
Toevoeging....Youtube kan inderdaad nu 1080P filmpjes afspelen en 3d SBS omzetten....well done philips
[ Voor 6% gewijzigd door PaPi36 op 07-10-2011 16:01 ]
Klinkt goed! Dan ga ik thuis even proberen of het nu ook vanaf mijn Mede8er werktPaPi36 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 15:45:
[...]
zojuist update gedaan en het is gelukt vanaf het netwerk een 3d bestand ook echt op 3d te zetten. Een aardige verbetering en vaak langs gekomen als een grote irritatie bij mensen. Iets meer codecs die de mediaplayer af zou kunnen spelen en het zou al een redelijke mediaplayer worden (zeker ook met ondertiteling erbij). Zover zijn we helaas nog lang niet.
Toevoeging....Youtube kan inderdaad nu 1080P filmpjes afspelen en 3d SBS omzetten....well done philips
EDIT: trouwens, waar heb je de update vandaan? Ik zie op de Philips-site nog steeds die van begin september als laatste versie staan
[ Voor 9% gewijzigd door Stalensnuitje op 07-10-2011 16:06 ]
Staat hier voor mijn TV: linkStalensnuitje schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:05:
[...]
Klinkt goed! Dan ga ik thuis even proberen of het nu ook vanaf mijn Mede8er werkt
EDIT: trouwens, waar heb je de update vandaan? Ik zie op de Philips-site nog steeds die van begin september als laatste versie staan
De aangepaste beeld instellingen op de Cinema stand die ik had zijn dan wel weg en moest ik even opnieuw invoeren. Zie dat bij de kleurinstellingen er 3 kolommen bij zijn gekomen dus wellicht valt het scherm daarmee nog iets realistischer in te stellen....wachten op een review met hernieuwde instellingen.
Verwijderd
wou gisteren dan eindelijk de 9705 bestellen, bleek hij net een paar dagen niet meer bestelbaar geworden te zijn (bij mijn oorspronkelijke winkel). Dan maar het internet op en ergens anders besteld. Of ik hem zal krijgen (bevestiging van bestelling heb ik wel, nog niet van leverancier) valt nog af te wachten. Speciaal gekozen om te betalen bij levering zodat ik niet mijn geld voor die weken kwijt ben totdat ze zeggen "we kunnen niet leveren"
Nu is het dus afwachten, als ik hem binnenkrijg zal ik blij zijn
Nu is het dus afwachten, als ik hem binnenkrijg zal ik blij zijn
srt ondertitels zouden nu ook van op usb moeten werken. Getest via streaming en daarbij lukt het nog niet.
Doorspoelen gaat precies ook vlotter.
De changelist:
Q5551_0.14.76.0 (Date published: 2011-10-06)
Important: This software is NOT applicable to T-models.
Support of USB keyboard and USB mouse.
Support of USB subtitles (exclusively for file extension srt, sub and sami).
Upgrade the YouTube application to the new YouTube Leanback application.
You are now able to select the locked channels using P+/- keys.
TV is unable to wake-up from Standby.
Unable to select picture format when you [Browse USB] or [Browse PC].
“No Programme Available” message appears onscreen when you switch channel.
Ambilight lounge light turns off by itself.
“No signal” OSD appears onscreen when you switch between channels. (Only applicable to country, Austria)
Unable to playback satellite (DVB-S) recorded channels. (Only applicable to K-models)
“Scrambled Program” OSD appears onscreen when you watch satellite (DVB-S) channels with CAM inserted. (Only applicable to K-models)
De changelist:
“No signal” OSD appears onscreen when you switch between channels. (Only applicable to country, Austria)
Unable to playback satellite (DVB-S) recorded channels. (Only applicable to K-models)
“Scrambled Program” OSD appears onscreen when you watch satellite (DVB-S) channels with CAM inserted. (Only applicable to K-models)
Firmware update voor mijn 47PFL7666H....de link op de Philips site verwijst nog steeds naar 000.010.105.000, 2011-09-08, maar in de release opmerkingen staat het volgende:
Q5551_0.14.76.0 (Publicatiedatum: 2011-10-06)
De geschiedenislijst wordt momenteel in uw lokale taal vertaald. Gebruik de aangeboden Engelstalige geschiedenislijst tot de vertaalde lijst beschikbaar wordt.
Support of USB subtitles (exclusively for file extension srt, sub and sami
“Scrambled Program” OSD appears onscreen when you watch satellite (DVB-S) channels with CAM
inserted. (Only applicable to K-models)
Hopen dat die subtitles nu ook op de interne mediaplayer werken.
En nu nog de 3D blokkering er af op USB en de mediaplayer. En DTS passthrough...
Q5551_0.14.76.0 (Publicatiedatum: 2011-10-06)
De geschiedenislijst wordt momenteel in uw lokale taal vertaald. Gebruik de aangeboden Engelstalige geschiedenislijst tot de vertaalde lijst beschikbaar wordt.
Support of USB subtitles (exclusively for file extension srt, sub and sami
“Scrambled Program” OSD appears onscreen when you watch satellite (DVB-S) channels with CAM
inserted. (Only applicable to K-models)
Hopen dat die subtitles nu ook op de interne mediaplayer werken.
En nu nog de 3D blokkering er af op USB en de mediaplayer. En DTS passthrough...
je was me net voor :-)....youpeta schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:23:
srt ondertitels zouden nu ook van op usb moeten werken. Getest via streaming en daarbij lukt het nog niet.
De changelist:
Verwijderd
Hallo allemaal,
Sinds een week in het bezit vam de 55PFL7606H/12
Nu heb ik een vraag over de beeldinstellingen, bij snelle bewegingen cameraswicth e.d. wordt het beeld soms wazig net of het de camera niet goed kan volgen.
En ook op de achtergronden is soms een soort wazig beeld te zien.
Heeft ongetwijfels te maken met bepaalde instellingen maar ben er nog niet achter.
Gaarne jullie advies
Sinds een week in het bezit vam de 55PFL7606H/12
Nu heb ik een vraag over de beeldinstellingen, bij snelle bewegingen cameraswicth e.d. wordt het beeld soms wazig net of het de camera niet goed kan volgen.
En ook op de achtergronden is soms een soort wazig beeld te zien.
Heeft ongetwijfels te maken met bepaalde instellingen maar ben er nog niet achter.
Gaarne jullie advies
enkel hdmi en 3d capable consoles anders krijg je de 3d optie niet
wezep schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 11:50:
[...]
Werkt dit met elke console?
Of moet deze console via HDMI aangesloten worden?
Heb thuis namelijk een WII staan, die via component aangesloten is.
[ Voor 79% gewijzigd door dutchdragon81 op 08-10-2011 01:18 ]
"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"
Gisteren de PFL7476H/12 ontvangen uit de ING Rentepuntenwinkel.
Gisteren vanaf mijn NAS een mkv file gestreamed wat goed ging, alleen ik kan helemaal geen ondertiteling kiezen. Is deze optie niet beschikbaar of kijk ik er over heen?
Gisteren vanaf mijn NAS een mkv file gestreamed wat goed ging, alleen ik kan helemaal geen ondertiteling kiezen. Is deze optie niet beschikbaar of kijk ik er over heen?
Verwijderd
Heeft de PFL9706 dezelfde kleur bezel als de PFL7606?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2011 21:36 ]
gisteren ook de laatste software op mijn tv gezet, ziet er allemaal goed uit .
joutube HD en 3D werkt prima , zie dat er bij de instellingen meer ingesteld kan woren bij tint [gewenst].
Ik kan nu geen rtl xl opnames op nett kijken,is dit een probleem bij de server van rtl ? meer mensen dit probleem ?
joutube HD en 3D werkt prima , zie dat er bij de instellingen meer ingesteld kan woren bij tint [gewenst].
Ik kan nu geen rtl xl opnames op nett kijken,is dit een probleem bij de server van rtl ? meer mensen dit probleem ?
Ik heb een 40PFL6606 van Philips afgelopen week gekocht.
Hebben meer mensen gemerkt dat 12gb mkv's niet afspelen en bv 8gb mkv's wel?
Hebben meer mensen gemerkt dat 12gb mkv's niet afspelen en bv 8gb mkv's wel?
Verwijderd
Vandaag ook de laatste software op mijn tv (42pfl7696h/12) gezet, ziet er allemaal goed uit .
Ik kan nu ook geen rtl xl opnames op nett kijken,is dit een probleem na de nieuwe update wie weet raad?
Ik kan nu ook geen rtl xl opnames op nett kijken,is dit een probleem na de nieuwe update wie weet raad?
Heeft iemand bij de 46PFL9706 ook dat de TV soms zegt: "Over 1 minuut wordt de TV uitgeschakeld" en dit terwijl de TV gewoon beeld aan het geven is.
Dacht misschien is het een instelling die uit kan, maar ik kan deze nergens vinden. Iemand anders een oplossing hiervoor??
Dacht misschien is het een instelling die uit kan, maar ik kan deze nergens vinden. Iemand anders een oplossing hiervoor??
Ja bij mij ook, maar het is een instelling. Bij algemene instellingen.
Ok, is dat gewoon via de home knop?
Zou je me kunnen vertellen hoe ik er precies kom? Heb echt al zitten zoeken, maar kon het echt niet vinden.
Zou je me kunnen vertellen hoe ik er precies kom? Heb echt al zitten zoeken, maar kon het echt niet vinden.
Ik stoor me niet zoveel aan het banding verhaal, zelfs mijn oude 9603 had dit bij voetbal. Lijkt ook wel dat het steeds minder wordt naarmate je de TV gebruikt.
Wat ik wel heb is dat het geluid van de TV soms klinkt alsof het oordopjes zijn, zeer schel zacht geluid. Het uit en aanzetten doet dit verhelpen. Dit heb ik al 3x gehad. Vaak gebeurt dit nadat ik mijn Yamaha RX-V667 uitzet en het geluid weer via de TV luidsprekers moet. Hopelijk kunnen ze dit oplossen met firmware. Ja ik heb de stekker er goed inzitten.
En ik heb al een keer een spontane reboot gehad, de eerste dag dat ik'm had. Hij ging uit, duurde 20 seconden en starte weer op. Daarna geupdate naar de meest recente update, sindsdien niet meer voorgekomen.
Maar heeft iemand dit meegemaakt? Dat aparte schelle geluid? Alsof je een vinger op de conus van de speaker houd.
Wat ik wel heb is dat het geluid van de TV soms klinkt alsof het oordopjes zijn, zeer schel zacht geluid. Het uit en aanzetten doet dit verhelpen. Dit heb ik al 3x gehad. Vaak gebeurt dit nadat ik mijn Yamaha RX-V667 uitzet en het geluid weer via de TV luidsprekers moet. Hopelijk kunnen ze dit oplossen met firmware. Ja ik heb de stekker er goed inzitten.
En ik heb al een keer een spontane reboot gehad, de eerste dag dat ik'm had. Hij ging uit, duurde 20 seconden en starte weer op. Daarna geupdate naar de meest recente update, sindsdien niet meer voorgekomen.
Maar heeft iemand dit meegemaakt? Dat aparte schelle geluid? Alsof je een vinger op de conus van de speaker houd.
Hier een bewerkte foto van een RGB 128,128,128 foto op de 46PFL9706:

Enige bewerking is de contrast en helderheid aanpassen om de niet-egaliteit van het scherm duidelijker te maken. Naast vignetting op de hoeken is er een duidelijk patroon te herkennen van de backlight-zones. Is dit probleem alleen met mijn exemplaar of is dit een generieker probleem met deze serie? Bij de 9705 was dit namelijk niet het geval
Bedankt,
Peter

Enige bewerking is de contrast en helderheid aanpassen om de niet-egaliteit van het scherm duidelijker te maken. Naast vignetting op de hoeken is er een duidelijk patroon te herkennen van de backlight-zones. Is dit probleem alleen met mijn exemplaar of is dit een generieker probleem met deze serie? Bij de 9705 was dit namelijk niet het geval
Bedankt,
Peter
[ Voor 6% gewijzigd door Peter_F op 10-10-2011 09:37 ]
Ik wil binnenkort een nieuwe tv kopen. Nu ben ik oa ook geinteresseerd in de Philips 52PFL9606H/12. Alleen wil ik hem eerst "real-live" zien voordat ik hem bestel, alleen heb ik hem nergens nog in de winkel zien staan.
(MM Deventer, S&F, B&O dealer, BCC)
Heeft iemand deze toestel al in de winkel kunnen bezichtigen?
Een goede vraag en een verschrikkelijke foto...Peter_F schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:33:
Hier een bewerkte foto van een RGB 128,128,128 foto op de 46PFL9706:
[afbeelding]
Om het wat makkelijker te maken heb ik hier het bewuste testplaatje staan:
https://lh6.googleusercon...h2RCfbeNA/s0/Grey-128.jpg
Laat de foto's maar komen... ook als het bij jou wel goed is natuurlijk.
zit bij de laatste update verwerkt , laatste versie downloaden en klaar is keesNano2009 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:17:
Is iemand al de nieuwe update voor de 42PFL7606 tegen gekomen?
Je bedoeld deze?pa3fap schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:59:
[...]
zit bij de laatste update verwerkt , laatste versie downloaden en klaar is kees
Nieuwste versie: 000.010.105.000, 2011-09-08
Verwijderd
Vandaag een splinter nieuwe samsung S2 usb2 gekocht, echter na formateren/snelheidstest weer de melding dat de disc te traag is.Ge Someone schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 01:28:
[...]
Heb je die disk al door de TV laten formatteren? Voor zover ik weet moet dat, en uiteraard is de disk daarna leeg. Een Samsung 250 GB 2.5" diskje hier doet het wel (als er tenminste geen problemen met de IP EPG zijn).
Dus de disc maar weer terug gebracht naar de winkel.
Maar welke disc werkt dan wel?
De TV is toch usb2, dus dan heeft een usb3 disc niet veel zin, of wel?
Voor de duidelijkheid, ik gebruik een ci+ cam van de eerste generatie, kan het zijn dat die de zaak vertraagd?
Ik heb hem gewoon 'uit de folder' gekocht en heb er nog geen seconde spijt van gehad.Eskiya schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:07:
Ik wil binnenkort een nieuwe tv kopen. Nu ben ik oa ook geinteresseerd in de Philips 52PFL9606H/12. Alleen wil ik hem eerst "real-live" zien voordat ik hem bestel, alleen heb ik hem nergens nog in de winkel zien staan.
bmwunited.nl
Ik heb het ook gehad, is idd een instelling.Forseakyn schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 22:40:
bmwunited.nl
ja die bedoel ik,kijk even bij Releaseopmerkingen ,dan kun je zien dat er en aanvulling is van Q5551 0.14.76.0Nano2009 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 18:34:
[...]
Je bedoeld deze?
Nieuwste versie: 000.010.105.000, 2011-09-08
Door het uitblijven van de 40pfl9606 gaat mijn interesse naar de 46pfl9706.
Voor de gene die de 46pfl9706 in huis hebben is dit een goede vooruitgang vergeleken met de 9704 of 9705 serie?
Voor de gene die de 46pfl9706 in huis hebben is dit een goede vooruitgang vergeleken met de 9704 of 9705 serie?
Home, dan naar configuratie, dan naar TV instellingen, dan naar voorkeuren, automatisch uitschakelen op uit zetten.Forseakyn schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 22:40:
M.b.t. grey-128, gewoon egaal grijs plaatje op mijn scherm met clouding/strepen. Niet zoals beeld hierboven. Maar net als de plaatjes die ik al eerder gepost heb zoals wit. Je ziet bij mij 3e 9706 pak weg 6-7 strepen en wat wolkachtige kleurverschil.
[ Voor 25% gewijzigd door Brakius op 10-10-2011 20:46 ]
Ik ga het is proberen, bedankt!!pa3fap schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:14:
[...]
ja die bedoel ik,kijk even bij Releaseopmerkingen ,dan kun je zien dat er en aanvulling is van Q5551 0.14.76.0
Het is me al eerder opgevallen dat er eerder een update op de 7606 variant was, voordat hij voor de 7606 beschikbaar was. Ben zelf benieuwd naar de update.
Nano2009 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:17:
Is iemand al de nieuwe update voor de 42PFL7606 tegen gekomen?
Normaliter bestel ik ook wat obv recensies etc. Echter zal ik dat bij een TV niet doen.KawaBmw7 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 19:03:
[...]
Ik heb hem gewoon 'uit de folder' gekocht en heb er nog geen seconde spijt van gehad.
Wat in de diverse winkels is opgevallen, is dat diverse TV's van Philips minder kleuriger, levendiger en veel grauer zijn als LG's, Samsungs, Sony's.
Is dit ook echt zo? wordt dit bewust gedaan? of heb ik wat aan mijn ogen?
Verwijderd
Ik had hiervoor de 9704.deltananie schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:36:
Door het uitblijven van de 40pfl9606 gaat mijn interesse naar de 46pfl9706.
De 9706 heeft een betere zwartweergave/contrast.
Tevens is de kijkhoek verbeterd.
Daarnaast is de 9706 sneller en de ci+ module werkt veel beter.
De mediaspeler ondersteund meer formaten.
Last but not least ziet de 9706, naar mijn mening, veel beter uit wat betreft vormgeving.
Het geluid van de 9706 is een achteruitgang tov de 9704, dus wel een separaat geluids systeem aansluiten.
Ik kijk al 20 jaar Philips en juist bij deze nieuwe vind ik de kleuren op de standaard stand veel bonter dan vorige modellen.Eskiya schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:03:
[...]
Normaliter bestel ik ook wat obv recensies etc. Echter zal ik dat bij een TV niet doen.
Wat in de diverse winkels is opgevallen, is dat diverse TV's van Philips minder kleuriger, levendiger en veel grauer zijn als LG's, Samsungs, Sony's.
Is dit ook echt zo? wordt dit bewust gedaan? of heb ik wat aan mijn ogen?
De kleuren van bv een Samsung zijn nog erger, die moet je gewoon terugschroeven om een beetje natuurlijk over te komen.
bmwunited.nl
Heeft er iemand de 37pfl9606 in combinatie met een Neotion CI+ module, en werkt deze goed?
Ook heb ik een vraag over de opnames op de usb harddisk, zijn deze naderhand op een pc te bekijken of te bewerken.
Dus als er een opname geweest is, de harddisk aan een pc koppelen en de inhoud bekijken.
Ook heb ik een vraag over de opnames op de usb harddisk, zijn deze naderhand op een pc te bekijken of te bewerken.
Dus als er een opname geweest is, de harddisk aan een pc koppelen en de inhoud bekijken.
volgens mij zijn de opname,s alleen op de tv te zien.hans_007 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:14:
Heeft er iemand de 37pfl9606 in combinatie met een Neotion CI+ module, en werkt deze goed?
@hans_007: Ik heb de 37PFL9606 in combinatie met de Neotion CI+!
het werkt zeker goed, kanelen wisselen gaat snel en HD is erg scherp.
ook werkt het opnemen goed, je kunt gewoon een externe harddisk aankoppelen en alles opnemen en pauzeren etc.... echter als je de harddisk aansluit op de computer dan zie je alleen een rawdisk die je niet kan benaderen.
mocht je nog meer info willen dan hoor ik het wel....
ook werkt het opnemen goed, je kunt gewoon een externe harddisk aankoppelen en alles opnemen en pauzeren etc.... echter als je de harddisk aansluit op de computer dan zie je alleen een rawdisk die je niet kan benaderen.
Heeft iemand deze ondertitels al werkend gekregen?youpeta schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:23:
De changelist:
Ik heb afspelen geprobeerd op mijn 42pfl7606h vanaf een usb-stick. De avi file en de srt file hebben exact dezelfde filenaam. De film speelt perfect af, maar geen ondertitels. Ook via het subtitle menu aanzetten van de ondertitels werkt niet.
Heeft er iemand een oplossing?
Groet,
Jurgen
Verwijderd
2 vragen Tim:tim_snoek1 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:25:
@hans_007: Ik heb de 37PFL9606 in combinatie met de Neotion CI+!
- Welk merk en type harddisk heb je want ik krijg het niet voor elkaar?
- Ik gebruik een smit cam van de eerste generatie(2 jaar oud), kanalen wisselen is niet erg snel, zit er een snellere processor in de neotion, of hoe oud is de cam die jij gebruikt?
momenteel gebruik ik een 250GB western Digital van 2.5Inch (laptop harddisk) het is een IDE harddisk. ik heb deze aangesloten via dit product. vorige week heb ik een externe harddisk aangesloten gehad die ook perfect werkte, dat is dit productVerwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:10:
[...]
2 vragen Tim:
- Welk merk en type harddisk heb je want ik krijg het niet voor elkaar?
- Ik gebruik een smit cam van de eerste generatie(2 jaar oud), kanalen wisselen is niet erg snel, zit er een snellere processor in de neotion, of hoe oud is de cam die jij gebruikt?
trouwens dit is de 250GB harddisk
De CI+ module is ongeveer 6 maanden oud. ook heb ik nog een CI module van ongeveer 2 jaar oud echter werkt die niet helemaal goed, daar kan ik alle zenders mee ontvanger behalve RTL4 en RTL4 HD (Ziggo).
de "kaart" van ziggo die is ongeveer 2 jaar oud (in beide CI(+) modules).
[ Voor 13% gewijzigd door tim_snoek1 op 11-10-2011 23:36 ]
Nieuwe firmware update beschikbaar versie .80. Laat je niet misleiden door de website die nog .79 aangeeft, wanneer je deze download is het de .80 versie.
Geen changelog beschikbaar, zal er waarschijnlijk ook nooit komen.
Verwijderd
Tim, dank voor je info.tim_snoek1 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:33:
[...]
momenteel gebruik ik een 250GB western Digital van 2.5Inch (laptop harddisk) het is een IDE harddisk. ik heb deze aangesloten via dit product. vorige week heb ik een externe harddisk aangesloten gehad die ook perfect werkte, dat is dit product
trouwens dit is de 250GB harddisk
De CI+ module is ongeveer 6 maanden oud. ook heb ik nog een CI module van ongeveer 2 jaar oud echter werkt die niet helemaal goed, daar kan ik alle zenders mee ontvanger behalve RTL4 en RTL4 HD (Ziggo).
de "kaart" van ziggo die is ongeveer 2 jaar oud (in beide CI(+) modules).
Ik heb nog wat verder getest en het probleem gevonden.
Zodra ik een niet HD zender selecteer kan ik iedere harddisk aansluiten, formateren en komt deze door de snelheidstest. Geen enkel probleem dus.
Daarna kan ik de disk normaal gebruiken, ook voor opname van HD zenders.
Ik heb een vermoeden dat de smit CI+ module op de een of andere manier de processor in de TV negatief beinvloed.
Sowieso merk ik dat de TV trager reageerd bij kijken naar HD zenders.
Dat was nog sterker merkbaar bij de 9704 dan bij de 9706.
Zal in een winkel eens een vergelijkings test doen met mijn smit ci+ en een nieuwe Neotion of Smit, wellicht zit daar verschil in.
Dat verklaard mogelijk ook waarom ik het zappen niet heel erg snel vind gaan.
ik heb firmware 14.80 eropgezet, echter zie ik een klein beetje een lip sync probleem. ik heb dit ook gemeld op het philips forum, dus hopelijk doen ze er wat mee.mduran schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:46:
Nieuwe firmware update beschikbaar versie .80. Laat je niet misleiden door de website die nog .79 aangeeft, wanneer je deze download is het de .80 versie.
Verwijderd
Ik zie niks qua lipsync op mijn 9706, gebruik weliswaar de speakers niet van de tv, geluid loopt via mijn Onkyo.. Mocht je een oudere firmware zoeken dan hoor ik het graag. Downgraden is geen probleem, gaat alleen wat omslachtiger en risicovoller als bij de oudere series.tim_snoek1 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 19:11:
[...]
ik heb firmware 14.80 eropgezet, echter zie ik een klein beetje een lip sync probleem. ik heb dit ook gemeld op het philips forum, dus hopelijk doen ze er wat mee.
Heb sinds vandaag een 7656, en ben hier uitermate tevreden mee. Nou moet ik ook zeggen dat alles een verbetering was tegenover de 15 jaar oude TV uit het stenen tijdperk die ik nog had staan.
Heb meteen de nieuwste firmware er op gezet, en ben vooral aan het testen geslagen met de netwerkfunctie, aangezien dat één van de redenen was dat ik voor een philips ben gegaan (nou, dat en het design...)
ik heb hier eerder voorbij horen komen dat het allemaal wat willekeurig zou zijn welke bestanden hij nou wel of niet af zou spelen.... maar ik denk dat het dus helemaal niet willekeurig is. Wat ik zelf gemerkt heb, en ik wil daar erg graag wel bevestiging van, is dat MKV bestanden met AC3 geluid het goed doen, maar dat alle MKVs met DTS weigeren te spelen (tot op het punt dat de TV gewoon zegt dat er geen compatible bestand is).
Kan iemand dat bevestigen?
En weet iemand een programma om mkv's met DTS geluidsencodering om te zetten naar AC3 geluid?
Daarnaast zou ik graag willen weten of jullie weten hoe vaak de TV het netwerk polst om te kijken of er veranderingen zijn? Ik merk namelijk dat als ik net iets gedownload heb, of iets gedelete, dat de TV dat pas een hele tijd later door heeft. Zou voor mezelf prettig zijn als ik weet hoe veel tijd daar tussen zit.... of dat de TV dus ieder uur gegevens ophaalt (wat sommige settop boxes ook doen/deden, zoals de boxee)
Heb meteen de nieuwste firmware er op gezet, en ben vooral aan het testen geslagen met de netwerkfunctie, aangezien dat één van de redenen was dat ik voor een philips ben gegaan (nou, dat en het design...)
ik heb hier eerder voorbij horen komen dat het allemaal wat willekeurig zou zijn welke bestanden hij nou wel of niet af zou spelen.... maar ik denk dat het dus helemaal niet willekeurig is. Wat ik zelf gemerkt heb, en ik wil daar erg graag wel bevestiging van, is dat MKV bestanden met AC3 geluid het goed doen, maar dat alle MKVs met DTS weigeren te spelen (tot op het punt dat de TV gewoon zegt dat er geen compatible bestand is).
En weet iemand een programma om mkv's met DTS geluidsencodering om te zetten naar AC3 geluid?
Daarnaast zou ik graag willen weten of jullie weten hoe vaak de TV het netwerk polst om te kijken of er veranderingen zijn? Ik merk namelijk dat als ik net iets gedownload heb, of iets gedelete, dat de TV dat pas een hele tijd later door heeft. Zou voor mezelf prettig zijn als ik weet hoe veel tijd daar tussen zit.... of dat de TV dus ieder uur gegevens ophaalt (wat sommige settop boxes ook doen/deden, zoals de boxee)
Hoeveel ms laat je onkyo zien? Mijn yamaha toont 110 ms, welke smart beeld setting ik ook kies. Je zou toch denken dat bij game de delay lager moet zijn.Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 23:28:
[...]
Ik zie niks qua lipsync op mijn 9706, gebruik weliswaar de speakers niet van de tv, geluid loopt via mijn Onkyo.. Mocht je een oudere firmware zoeken dan hoor ik het graag. Downgraden is geen probleem, gaat alleen wat omslachtiger en risicovoller als bij de oudere series.
Ik was vrij snel klaar met de interne mediaspeler en heb nu een externe. Van philips begrepen dat het aan de DTS ligt. Ze zijn wel van plan om in week 46 DTS downmixing toe te voegen middels een update. Ben benieuwd. Programma om DTS om te zetten is PopCorn MKV AudioConverter.
Day24 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 02:06:
Heb sinds vandaag een 7656, en ben hier uitermate tevreden mee. Nou moet ik ook zeggen dat alles een verbetering was tegenover de 15 jaar oude TV uit het stenen tijdperk die ik nog had staan.
Handig om te weten: gister de V 000.014.076.000 update voor de 7606 geïnstalleerd. Paar leuke aanpassingen gezien. Youtube is gebruiksvriendelijker, tevens ook HD en 3D filmpjes. Helaas wel één 3D filmpje gevonden waarbij ik toch de 3D modus niet aan kon zetten (waarom laat de tv het mij niet zelf beslissen of ik dit wil, technisch namelijk geen beletsel) Tevens werkt nu ook de lounge light. Nu kun je de tv als hij uit staat gebruiken als sfeerverlichting. Dikke prima en erg tevreden met deze aanpassingen (andere aanpassingen nog niet getest).
Schrijf alleen wel je beeld instellingen van tevoren op! Na de installatie waren mijn instellingen totaal anders, deze had ik gelukkig net in mijn review toegevoegd dus kon het zo weer terugzetten, maar toch.
Schrijf alleen wel je beeld instellingen van tevoren op! Na de installatie waren mijn instellingen totaal anders, deze had ik gelukkig net in mijn review toegevoegd dus kon het zo weer terugzetten, maar toch.
Net de 40PFL9715 besteld 
Bij navraag bij Philips blijkt dit model geen ingebouwde 3D transmitter te hebben wat de 2011 modellen (9706 bijvoorbeeld) wel hebben. Dus ik moet of de PTA02 kopen (goedkoopste winkelprijs 199 euro) of een PTA215 (de 3D zender voor 25 euro) met een PTA516 (65 euro per stuk). Laatste combinatie (2 brillen + 3D zender = 155 euro).
Voor de prijs zou ik voor de laatste optie gaan maar wie weet welke brillen nu eigenlijk beter zijn?
Bij navraag bij Philips blijkt dit model geen ingebouwde 3D transmitter te hebben wat de 2011 modellen (9706 bijvoorbeeld) wel hebben. Dus ik moet of de PTA02 kopen (goedkoopste winkelprijs 199 euro) of een PTA215 (de 3D zender voor 25 euro) met een PTA516 (65 euro per stuk). Laatste combinatie (2 brillen + 3D zender = 155 euro).
Voor de prijs zou ik voor de laatste optie gaan maar wie weet welke brillen nu eigenlijk beter zijn?
Ik heb ook een vraag m.b.t. een toestel van Philips wat ik heb aangeschaft, namelijk de 46" PFL9705. Waar het me om gaat is de eventuele lip sync issues.
Ik maak gebruik van een Marantz SR4600 receiver, die geen mogelijkheid heeft voor audio vertraging en dus effectief geen workaround bied voor eventuele lip sync issues. Momenteel heb ik een Panasonic TH-42PZ85 plasma tv. Deze heb ik in 2008 gekocht. Ik heb toen ook op het punt gestaan om een Philips te kopen, maar heb daar vanaf gezien na een hoop berichten hier over lipsync issues en vertraagde input met gamen.
Nu dacht ik hier daar weer een en ander over te lezen, en ben nu toch weer bang dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt. Ik maak gebruik van een ACRyan Playon! HD mini2 die met een optisch kabeltje is aangesloten op de Marantz, en (uiteraard) met HDMI zal worden aangesloten op de Philips tv.
Is er iemand hier die kan bevestigen dan wel ontkrachten dat hij/zij lipsync issues heeft? Met mijn huidige panasonic tv heb ik dat namelijk totaal niet. Ik ga geen nieuwe receiver aanschaffen.
Ik heb inmiddels wel met de winkel afgesproken dat ik de TV kan terug geven als ik problemen ervaar, en een ander toestel kan uitzoeken. Dat toestel willen ze ook wel direct meenemen (TV wordt bezorgd, opgehangen en aangesloten) zodat ze direct kunnen omruilen, maar ja, dan moet ik wel weten welke tv ik dan wil.
De philips kan ik uiteindelijk kopen voor 1100 euro inclusief de ambilight geld-terug actie van 300 euro) dus een alternatieve TV mag daar niet ver vanaf zitten. Ik heb een 46" Sharp LED Aquos (zonder quattron techniek) tv gezien (LC-46LE630E) maar die gaf in de winkel een beetje een 'vaal' beeld. Dus ik weet het niet zo goed.
Iemand die er iets zinnigs over kan roepen?
Ik maak gebruik van een Marantz SR4600 receiver, die geen mogelijkheid heeft voor audio vertraging en dus effectief geen workaround bied voor eventuele lip sync issues. Momenteel heb ik een Panasonic TH-42PZ85 plasma tv. Deze heb ik in 2008 gekocht. Ik heb toen ook op het punt gestaan om een Philips te kopen, maar heb daar vanaf gezien na een hoop berichten hier over lipsync issues en vertraagde input met gamen.
Nu dacht ik hier daar weer een en ander over te lezen, en ben nu toch weer bang dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt. Ik maak gebruik van een ACRyan Playon! HD mini2 die met een optisch kabeltje is aangesloten op de Marantz, en (uiteraard) met HDMI zal worden aangesloten op de Philips tv.
Is er iemand hier die kan bevestigen dan wel ontkrachten dat hij/zij lipsync issues heeft? Met mijn huidige panasonic tv heb ik dat namelijk totaal niet. Ik ga geen nieuwe receiver aanschaffen.
Ik heb inmiddels wel met de winkel afgesproken dat ik de TV kan terug geven als ik problemen ervaar, en een ander toestel kan uitzoeken. Dat toestel willen ze ook wel direct meenemen (TV wordt bezorgd, opgehangen en aangesloten) zodat ze direct kunnen omruilen, maar ja, dan moet ik wel weten welke tv ik dan wil.
De philips kan ik uiteindelijk kopen voor 1100 euro inclusief de ambilight geld-terug actie van 300 euro) dus een alternatieve TV mag daar niet ver vanaf zitten. Ik heb een 46" Sharp LED Aquos (zonder quattron techniek) tv gezien (LC-46LE630E) maar die gaf in de winkel een beetje een 'vaal' beeld. Dus ik weet het niet zo goed.
Iemand die er iets zinnigs over kan roepen?
Och ja, je moet toch wat he.
Hoi Just a user.
Ik heb hier een 32pfl9705 en een ACRyan Playon! HD mini2 en heb totaal geen problemen vindt het echt een top tv!
Ik heb hier een 32pfl9705 en een ACRyan Playon! HD mini2 en heb totaal geen problemen vindt het echt een top tv!
Weet je zeker dat die laatste combinatie werkt.. in een PTA02 pakket zitten namelijk PTA03 brillen.. Die PTA516 zijn voor de 2011 modellen PFL8/9xx6Mister.Ed640 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:44:
Net de 40PFL9715 besteld
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Even een klein vraag?
Ik kan en nergens bezichtigen,is er een winkel in Rotterdam en omstreken waar ik em kan zien
Ik kan en nergens bezichtigen,is er een winkel in Rotterdam en omstreken waar ik em kan zien
Verwijderd
[quoteHoeveel ms laat je onkyo zien? Mijn yamaha toont 110 ms, welke smart beeld setting ik ook kies. Je zou toch denken dat bij game de delay lager moet zijn.
[/quote]
ook 110 ms...haast de helft minder als mijn 9704.
Ik heb al mijn 3 consoles aan de 2de hdmi uitgang van mijn onkyo hangen en daaraan een audio sync ingesteld van 30 ms...werkt prima.
Je kunt toch per input op je receiver desgewenst een audio vertraging handmatig instellen die overruled de auto instelling.
TV geeft via hdmi 1.3 gewoon de vertraging door van 110 ms gebaseerd op pnm aan.
[/quote]
ook 110 ms...haast de helft minder als mijn 9704.
Ik heb al mijn 3 consoles aan de 2de hdmi uitgang van mijn onkyo hangen en daaraan een audio sync ingesteld van 30 ms...werkt prima.
Je kunt toch per input op je receiver desgewenst een audio vertraging handmatig instellen die overruled de auto instelling.
TV geeft via hdmi 1.3 gewoon de vertraging door van 110 ms gebaseerd op pnm aan.
Wel volgens Philips, zie chatverslag:Schizo007nl schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:16:
[...]
Weet je zeker dat die laatste combinatie werkt.. in een PTA02 pakket zitten namelijk PTA03 brillen.. Die PTA516 zijn voor de 2011 modellen PFL8/9xx6
Dus ik ga voor de PTA215 zender en dan 2 losse brillen als de PTA516 kwalitatief beter zijn dan de PTA03 brillen. Maar dat is dus nu mijn vraag hierWelkom bij Philips Chat, u chat met Mike Cleven. Hoe kan ik u helpen?
Mike Cleven: Goedemiddag, waarmee kan ik u van dienst zijn?
Eddy: Goedendag, ik heb een Philips 40PFL9715 en wil 3D gaan kijken. Moet ik nu een PTA02 set voor deze tv kopen of alleen de PTA516 brillen?
Mike Cleven: De PTA516 is voor onze 2011 modellen, u moet voor uw tv de PTA02 set kopen, bij uw tv zit namelijk de zender nog niet ingebouwt.
Eddy: ok bedankt! Ga ik deze set gelijk bestellen!
Mike Cleven: Graag gedaan
Eddy: oeps, kan ik wel de PTA516 bril gebruiken als ik de losse zender koop?
Mike Cleven: Ik zoek het even op
Mike Cleven: Ja geen probleem, die kunt u gewoon gebruiken.
Eddy: bedankt! Ga liever voor het nieuwe model bril dan de oude
[ Voor 6% gewijzigd door Mister.Ed640 op 14-10-2011 05:48 ]
Heeft iemand anders ook het probleem dat de TV soms niet uit de stand-by wil. Je kunt drukken wat je wilt op de afstandsbediening. Het rode ledje knippert, maar hij springt niet aan.
Ja ik vind het beeld van de tv prachtig (alleen nog maar in de winkel gezien) maar de tv zelf (de kast zeg maar) vind ik godsonmogelijk lelijk, maar ja, functie boven uiterlijk he (tenminste, in het geval van tv's tochbolderik schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 19:04:
Hoi Just a user.
Ik ga de tv gewoon neer laten zetten, en dan test ik wel, want als ie dat bij 1 film doet zal ie dat bij alle films doen lijkt mij.
Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten als ik dat ga testen? Bv alle beeldverbeteringstoestanden 'aan' zetten ofzo? Want ik wil het gewoon goed testen want ik heb dan de mogelijkheid, dus ja. En wat voor (soort) film kan ik daar dan het best voor gebruiken?
Och ja, je moet toch wat he.
De PTA516 werken inderdaad wel op de PTA215 zender, staan ook verschillende posts over op het Philips support forum. Wel geven ze aan dat het 3D effect niet veel beter wordt met de nieuwe brillen (2010 modellen schijnen niet al te goed te zijn in 3d weergave)Mister.Ed640 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 05:43:
[...]
Wel volgens Philips, zie chatverslag:
[...]
Dus ik ga voor de PTA215 zender en dan 2 losse brillen als de PTA516 kwalitatief beter zijn dan de PTA03 brillen. Maar dat is dus nu mijn vraag hier
Qoute van het forum :
ok, I decided to just buy a PTA516 and see what it did with my 46PFL9705, giving this 3D thing one more chance.
I had not used 3D in months, being disappointed with its quality (unwatchable ghosting), and my 2 PTA03's were in a drawer for the past 6 months or so gathering dust.
My daughter and me watched several 3D satellite channels, youtube side by side and a 3d movie (from a PS3). we were swapping the old PTA03 and PTA516 between us to see if we noticed a difference.
Well, what I remember - extreme ghosting, we did not get it on both the PTA03 and PTA516, the quality appeared the same - we did get some mild ghosting in some scenes that was the same on both glasses, but overall the quality was the same. Philips must have changed something in the updates (we're on the .39 release) in the last 6 months or so.
The PTA516 is a lot more comfortable to wear, even for me wearing my -3 glasses at the same time. They are also rechargeable, and look a lot better. So if you don't have glasses yet, I would recommend these vs the previous PTA03's. If you have PTA03's today, and your 3D looks like crap to you, Do not expect it to change.
Overall, I was pleasantly surprised 3D worked well with both old and new glasses, and the PTA516 is rechargeable using a micro USB cable. Don't expect any miracle changes in 3D quality though.
[ Voor 77% gewijzigd door Nano2009 op 14-10-2011 09:14 ]