Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XENTiC
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
JeeDeWee schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:47:
[...]

Heeft iemand deze ondertitels al werkend gekregen?

Ik heb afspelen geprobeerd op mijn 42pfl7606h vanaf een usb-stick. De avi file en de srt file hebben exact dezelfde filenaam. De film speelt perfect af, maar geen ondertitels. Ook via het subtitle menu aanzetten van de ondertitels werkt niet.

Heeft er iemand een oplossing?

Groet,
Jurgen
Gisteren ook nieuwe firmware erop gezet maar krijg srt subtitles ook niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister.Ed640
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-06 06:10
Nano2009 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:08:
[...]

De PTA516 werken inderdaad wel op de PTA215 zender, staan ook verschillende posts over op het Philips support forum. Wel geven ze aan dat het 3D effect niet veel beter wordt met de nieuwe brillen (2010 modellen schijnen niet al te goed te zijn in 3d weergave)

Qoute van het forum :

[...]
Ik kies er bewust voor om een 2010 model te nemen (nouja, lag meer aan het budget wat ik had) en 3D zal ik alleen gebruiken bij 3D BlueRay films. Dat 3D nog steeds in de kinderschoenen staat merk je al als je bij MM diverse tv's met een 3D bril bekijkt. Mijn keuze voor Philips is puur omdat ik ambilight wil hebben en helaas heeft Philips hier het patent op.

Zal dan maar eens gaan kijken waar ik het beste de PTA215 en PTA516 kan bestellen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_007
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:16
weet iemand waar nog PTA516 brillen te krijgen zijn.
De meeste winkels waar ik kijk hebben ze niet meer op voorraad.

[ Voor 3% gewijzigd door hans_007 op 14-10-2011 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 13:38
mduran schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:46:
Nieuwe firmware update beschikbaar versie .80.

Geen changelog beschikbaar, zal er waarschijnlijk ook nooit komen.
[edit] Ik zie nu wat je bedoeld. Voor de 7606H staat nog Q5551_0.14.76.0 klaar (Publicatiedatum: 2011-10-06)
die details zijn al gepost.

Nu zijn m'n instellingen wel vernacheld na deze update :( (en ook dat was al gemeld)
(moet eerst dit topic bijlezen voor ik weer m'n firmware update :) )

[ Voor 76% gewijzigd door Ge Someone op 14-10-2011 17:44 . Reden: ander model? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:12
Vandaag is mijn 32PFL7606h binnen gekomen. Een ding wat me opvalt is dat het beeld er veel vloeiender uitziet dan mijn vorige tv, met films kijken is dit zelfs een beetje irritant want het lijkt net alsof de film versneld wordt afgespeeld.
Iemand enig idee hoe je dit kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 15:46
Ik zou zelf de beeldverbeteringen uitzetten op clear lcd na. Maakt het beeld in mijn ogen stukken mooier. De beeldverbetering veroorzaakt soms artifacts en de look en feel worden er ook wat fake door.
Ruben0s schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:43:
Vandaag is mijn 32PFL7606h binnen gekomen. Een ding wat me opvalt is dat het beeld er veel vloeiender uitziet dan mijn vorige tv, met films kijken is dit zelfs een beetje irritant want het lijkt net alsof de film versneld wordt afgespeeld.
Iemand enig idee hoe je dit kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
Heb ik gedaan. De instelling die ervoor zorgt dat alles er nep en versneld uitziet is HD natural motion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruben0s schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:11:
Heb ik gedaan. De instelling die ervoor zorgt dat alles er nep en versneld uitziet is HD natural motion.
Ziet het er nu wel goed uit?
Ik zat het ook te bekijken in de winkel en het viel op dat het beeld niet vloeiend liep (als de tv's di er naast stonden van andere merken). Mij werd verteld dat het aan Philips lag alhoewel een andere Philips tv wel normaal beeld had. Wel even verschillende weergave modussen (o.a. cinema, natuurlijk, etc) bekeken maar het beeld bleef er "nep" uitzien.
Dus ik wil graag weten of het aan die HD natural motion ligt of aan Philips voor de 42PFL7606?
Als het aan HD natural motion ligt, kan het in de winkel uitgeschakeld worden met een knop of moeten er meerdere instellingen aangepast worden voor een vloeiend beeld die er niet "nep" uitziet?

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
Bij mij ziet het er nu goed uit.

Op de afstandsbediening zit een home knop, daar klik je op en dan ga je naar configuratie > tv instellingen > beeld > pixel precise hd > hd natural motion en die kan je op 4 verschillende standen zetten, namelijk : uit, minimum, medium en maximum.

Ik heb hem op het moment uit staan, als je hem op minimum/medium/maximum zet ziet het er vloeiender uit. Medium en maximum zijn in mijn beleving te vloeiend waardoor het er nep uit gaat zien.

[ Voor 25% gewijzigd door Ruben0s op 14-10-2011 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ruben0s
Bedankt voor de reactie.
Ik zal het weer uitproberen in de winkel voor ik het aanschaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sind een week de 47PFL7606K in bezit.
Bij de eerste opstart had ik al meteen het gevoel dat dit ding gigantisch langzaam is. Opties in een menu selecteren duurde soms meer als 3 seconde. Maar het beeld was eigenlijk al heel behoorlijk :)

Na de update is het trouwens stukken beter! Menus zijn vlotter, maar vind de structuur van de menus niet zo handig. Maar ik heb dan ook nog niet een tv gezien die het wel goed doet. Ze hebben misschien ook wel teveel opties.

na het lezen van deze review:
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1316001274
Wilde ik ook de scherm instellingen aanpassen, maar heb de R Gain (bijvoorbeeld) niet kunnen vinden. Is dit in een service menu?

Van de week ook 2 3D films bekeken (The Lion King en Rio). De kleuren spatten er vanaf en je ziet dat de film uit verschillende lagen bestaat, maar ik kan mij herinneren dat ik in de bioscoop (final destination 3d en honey I shrunk the audience in Disneyland (toen al :+ ) alles uit het scherm kwam vliegen. Dit gebeurt nu helaas niet.

Doe ik wat verkeerd? Kan me bij Philips of LG een filmpje op hun website herinneren waar je kon instellen hoe sterk het 3D effect moest zijn. Kon het gisteren alleen niet vinden bij de Philips.
Of zijn de 2 bovenstaande voorbeelden niet de juiste filmen waar objecten echt uit het scherm springen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:33
Ik heb het altijd jammer gevonden dat Philips geen aparte judder-correctie heeft zonder dat je natural motion aan moet zetten. Ik vind natural motion er nl. ook "nep en versneld" uitzien, maar het zou wel prettig zijn als de z.g. panning shots op een bepaalde snelheid er niet zo schokkerig uitzagen.

Mijn oude Philips 37PFL9731D had deze optie wel, al was hij enigzins verborgen. Je moest hier nl. de natural motion uitzetten maar de optie Active Control aan. Als je dan in het Active Control demo menu keek zag je aan het betreffende balkje dat er wel bewegingscompensatie werd toegepast.

Helaas kun je bij de nieuwere toestellen de optie Active Control niet meer apart aan- of uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
@Paul

Ik ervaar precies hetzelfde. Heb gisteren ook Rio en The Lion King gekeken. 3d lijkt net alsof je in een kijkdoos kijkt, af en toe komt er bij mij wel iets uit het beeldscherm, bijv. bij de The Lion King komt in het begin de blauwe vogel overvliegen. Wel vind ik 3d bij deze tv veel rustgevender voor de ogen dan bij andere tv's die ik heb bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruben0s schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 12:27:
@Paul

Ik ervaar precies hetzelfde. Heb gisteren ook Rio en The Lion King gekeken. 3d lijkt net alsof je in een kijkdoos kijkt, af en toe komt er bij mij wel iets uit het beeldscherm, bijv. bij de The Lion King komt in het begin de blauwe vogel overvliegen. Wel vind ik 3d bij deze tv veel rustgevender voor de ogen dan bij andere tv's die ik heb bekeken.
Ik heb geporbeert meer erover te vinden, maar geen succes. Toen maar een 3d demo van LG gedownload [LG 3D Demo 1080p Half-SBS AC3] en daar is een stuk van IMAX under the sea. En daar komt een grote vis echt eruit. Je kunt 'm bijna aanraken :)
Dus het werkt gelukkig nog wel, maar het ligt dus aan de films... Ik heb hier in Duitsland een demo gezien op de Philips 21:9 met surfers en schildpadden die erg indrukwekkend was. Dit was wel actief 3d. Hier is een filmpje ervan: YouTube: Beurs IFA: Philips Cinema 21:9 Platinum 3D Televisie (Consumentenbond)

Mijn vraag aan medegebruikers van deze televisie:
Wat is een film die echt mooie 3d effecten heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchdragon81
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-12-2024
het ligt eraan welke film je kijkt en hoe ze het opgenomen hebben, geloof me 3d op de 7000 serie is geweldig ..

kijk s naar de film the legends of guardians: the owls of ga'hoole ... of de animatie fly me to the moon, je zal versteld staan

"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pa3fap schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 13:28:
gisteren ook de laatste software op mijn tv gezet, ziet er allemaal goed uit .
joutube HD en 3D werkt prima , zie dat er bij de instellingen meer ingesteld kan woren bij tint [gewenst].
Ik kan nu geen rtl xl opnames op nett kijken,is dit een probleem bij de server van rtl ? meer mensen dit probleem ?
Is dit probleem al opgelost? Of heeft iedereen dit probleem na de update? Ik wil vandaag ook de nieuwe software op de tv zetten, maar als rtl niet meer werkt op net-tv dan wacht ik nog even. Alvast bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 15:46
Mooi 3d? Zet avatar maar op, mindblowing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

Wat vinden jullie van deze aanbieding, via de pricewatch? Is dit een goede prijs of kan het ergens anders goedkoper?

http://www.plattetvdiscou...s-42pfl7606/?ref=tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 09:22
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 08:36:
[...]

Is dit probleem al opgelost? Of heeft iedereen dit probleem na de update? Ik wil vandaag ook de nieuwe software op de tv zetten, maar als rtl niet meer werkt op net-tv dan wacht ik nog even. Alvast bedankt voor de reactie.
nee het werkt nog steeds niet, het probleem is bij philips bekend en wordt aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:14
Beste Philips eigenaren. Mijn oog is gevallen op de 42PFL7606H. Nu zou ik graag willen weten hoe het zit met de screenuniformity van dit model. Heeft deze serie last van flashlights/clouding of backlightbleeding en dan voornamelijk in de hoeken of langs de boven en onderkant (waar de zwarte 'filmbalken' zitten). Het zou helemaal mooi zijn als iemand een foto zou plaatsen van het toestel in een donkere omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pa3fap schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 20:46:
[...]

nee het werkt nog steeds niet, het probleem is bij philips bekend en wordt aan gewerkt.
Ok. Bedankt voor je reactie. Dan wacht ik nog even met de nieuwe update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:16

Shiro

Serenity

Hallo,

Ik heb onlangs een Philips Led tv aangeschaft, alleen het viel me op dat de blacklite bleeding wel heel erg is. Vooral onder midden zie ik echt gigantische blauwe vlekken. Rechts ernaast staat mijn inmiddels 4-5 jaar oude LCD monitor. En daarop zie ik haast geen bleeding. Dit lijkt mij toch niet normaal.

Afbeeldingslocatie: http://i150.photobucket.com/albums/s100/Sephi2K7/photo2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i150.photobucket.com/albums/s100/Sephi2K7/photo1.jpg

Daarnaast, nog een vraag over Perfect motion rate. 100Hz Perfect motion rate, is dat nou echt 100HZ of zit er enige software versnelling in waardoor je 100Hz effect krijg? In de topic start wordt het niet echt duidelijk uitgelegd. Is 100Hz perfect motion rate nou in feite 50Hz.

[ Voor 13% gewijzigd door Shiro op 18-10-2011 12:32 ]

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_snoek1
  • Laatst online: 08-05 08:50
Shiro schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:53:
Hallo,

Ik heb onlangs een Philips Led tv aangeschaft, alleen het viel me op dat de blacklite bleeding wel heel erg is. Vooral onder midden zie ik echt gigantische blauwe vlekken. Rechts ernaast staat mijn inmiddels 4-5 jaar oude LCD monitor. En daarop zie ik haast geen bleeding. Dit lijkt mij toch niet normaal.

Daarnaast, nog een vraag over Perfect motion rate. 100Hz Perfect motion rate, is dat nou echt 100HZ of zit er enige software versnelling in waardoor je 100Hz effect krijg? In de topic start wordt het niet echt duidelijk uitgelegd. Is 100Hz perfect motion rate nou in feite 50Hz.
het zou wel handig zijn als je even het type tv erbij zet, dan weten we waarover we praten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

Het gaat om de Philips 40PFL5606H

Maar los van het type, de hoeveelheid blacklite bleeding is toch gewoon niet normaal? En volgens tweakers is dit wel een 100hz. Maar is dat echt native of met software versnelling?

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:04
Shiro schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:02:
Het gaat om de Philips 40PFL5606H

Maar los van het type, de hoeveelheid blacklite bleeding is toch gewoon niet normaal? En volgens tweakers is dit wel een 100hz. Maar is dat echt native of met software versnelling?
Meestal hebben de 40 inch schermen minder last van backlite bleeding omdat deze van Sharp zijn maar bij jou is inderdaad wel aardig aanwezig.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NIet accepteren, onmiddelijk Philips bellen. Dit hoort beslist niet. In de winkel zie je het toch ook niet?
Zal wel een ander paneel worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

Bedankt voor jullie posts. Ik ga vanavond nogmaals langs de Mediamarkt om het te retouneren. Als goed is doet mediamarkt niet zo moeilijk over zulke dingen. Sowieso heb ik het nog geen 3 dagen. Dus het lijkt mij niet zo gek dat ik een goed werkend exemplaar krijg.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlfABetA
  • Laatst online: 20-03 16:11
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 01:12:
@ Plurk e.a. betreffende de PFL7676H12

3D (SBS) werkt via elke BR/DVD-player die via HDMI aangesloten is! Dus filmpje dl, op BR of DVD branden en klaar is Kees. Wel handmatig 3D aanzetten. Ondertitels is een hel ander verhaal, want je moet op beide schermhelften dezelfde titels op relatief dezelfde plek hebben. Het schijnt te kunnen met IDX +SUB in combinatie met ConvertXtoDVD, maar ik ben er nog niet uit.
Geen 3D via streaming of USB is inderdaad een keuze van P. Technisch kán het wel. Onbekend of dit in de toekomst nog verandert.

Voor het lezen van SRT-bestanden, komt een FW-update. Mogelijk 'al' dit jaar.

Voor ondersteuning van een wireless keyboard komt binnen enkele maanden een update.
Heb zelf een de philips 21:9 2010 model. Altijd ook een ryan mini speler gehad. Heb altijd 3D SBS kunnen kijken, maar inderdaad dat gedoe met die ondertitels was niets. Maar sinds een paar dagen heb ik een Boxee box, en die regelt de ondertiteling perfect. Dat heb ik nog geen andere media player zien doen. Top. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37
audiojunk schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:03:
[...]

Meestal hebben de 40 inch schermen minder last van backlite bleeding omdat deze van Sharp zijn maar bij jou is inderdaad wel aardig aanwezig.
Dit is geen Sharp display, Philips gebruikt alleen voor de 8000 en 9000 serie tegenwoordig Sharp schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPhilips
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-11-2024
Resinman schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:36:
Beste Philips eigenaren. Mijn oog is gevallen op de 42PFL7606H. Nu zou ik graag willen weten hoe het zit met de screenuniformity van dit model. Heeft deze serie last van flashlights/clouding of backlightbleeding en dan voornamelijk in de hoeken of langs de boven en onderkant (waar de zwarte 'filmbalken' zitten). Het zou helemaal mooi zijn als iemand een foto zou plaatsen van het toestel in een donkere omgeving.
Heb deze tv net ruim een week. Super mooi beeld en een klein beetje clouding links boven. Dit is zichtbaar als je hem fel heb staan zoals in de GAME mode.

De beste instelling voor deze TV 42PFL7606H is de CINEMA mode en dan tweaken tot de bijna perfecte kleuren. Dan is er geen backlightbleeding zichtbaar, ook niet op de zwarte balken.

Dit zijn de beste settings , zie de link

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1316001274

Smart picture: Cinema
Contrast 56
Color: 50
Brightness: 51
Sharpness: 0
Noise reduction Off
Tint Custom
HD Natural Motion Off
Clear LCD On
Super resolution Off
Dynamic contrast Off
Dynamic backlight Off
MPEG artefact reduction Off
Color enhancement Off
Gamma 0
R Gain 126
G Gain 96
B Gain 88
Light sensor On/Off
Picture format Unscaled

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:22

RMX

Kan er iemand vertellen of een muurbeugel problemen geeft met Ambilight?
Het gaat om model 42PFL7606H, en in de handleiding staat 25 cm vanaf de muur.

Iemand ervaring mee? En welke muurbeugel is hier het best geschikt voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:31
RMX schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:01:
Kan er iemand vertellen of een muurbeugel problemen geeft met Ambilight?
Het gaat om model 42PFL7606H, en in de handleiding staat 25 cm vanaf de muur.

Iemand ervaring mee? En welke muurbeugel is hier het best geschikt voor?
Simpel antwoord, ja :) ik had eerst een muurbeugel waarbij de tv plat tegen de muur hing en vond zelf de ambilight dan absoluut geen meer waarde hebben (heb hem als ambilight fan zijnde zelfs uitgezet) omdat je 2 felle streppen van 2 a 3 cm op de muur zag.

Nu heb ik langere bouten gehaald met spacers zodat de tv een stuk verder van de muur hangt en nu is ambilight weer een mooie toevoeging aan de TV (hij hangt nu ongeveer 10cm van de muur af)

p.s. heb ook een 42PFL7606H

[ Voor 7% gewijzigd door Nano2009 op 19-10-2011 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

Eindelijk na een half jaar verbouwen in ons nieuwe huis bij een belangrijk mijlpaal aangekomen. De TV!

De nieuwe lijn van Philips vind ik waanzinnig gaaf. Ik ben alleen aan het twijfelen welke het word. Na de vrij standaard discussie over de beeldschermgrootte (Ik wil groter, zij wil kleiner), heb ik ingestemd met een 37'' (Kijkafstand 3m).

Voor mijzelf is de TV niet een heel belangrijk deel van mijn leven, dus ik wil er bewust niet teveel aan uitgeven. Met mijn budget in acht genomen ben ik aan het twijfelen tussen de 37PFL7606H en de 37PFL6606H. Het verschil in aankoopprijs is EUR 150.

Welke features ontbreken die echt gemist worden die je als een leek ook opvalt? Ik sta ook op het punt om er een HD Dune Max (of Duo) mediaspeler aan te schaffen en er op aan te sluiten. Iemand ervaring met de combi?

Tot slot, zelf ben ik geen audiofiel, dat houdt in: al lang geen stereotoren meer. Is de Philips in staat om voor een aardig achtergrond muziekje te zorgen tijdens het eten of is een aanvullende audio set een must?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:31
Cai schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:34:
Welke features ontbreken die echt gemist worden die je als een leek ook opvalt? Ik sta ook op het punt om er een HD Dune Max (of Duo) mediaspeler aan te schaffen en er op aan te sluiten. Iemand ervaring met de combi?

Tot slot, zelf ben ik geen audiofiel, dat houdt in: al lang geen stereotoren meer. Is de Philips in staat om voor een aardig achtergrond muziekje te zorgen tijdens het eten of is een aanvullende audio set een must?
De features die op de 7606 zitten en niet op de 6606 zijn o.a.

- Perfect Natural Motion (een betere beeld verwerkings techniek, maar die zetten de meeste mensen hier uit vanwege het "neppe"gevoel wat het geeft)
- Opnemen en pauzeren van tv programma's dmv het koppelen van een externe hardeschijf aan de TV
- 3D

Verder scoort de 7606 goed in reviews als het om geluidskwaliteit gaat en ik ben er zelf ook aardig over te spreken (kom van een 8404 af), maar ik heb helaas geen ervaring met de 6606

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
En wel(7606) of geen(6606) ambilight.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:49
Nieuwe update. Versie 84. Ondanks dat er 80 op de website staat.

Solution for Ziggo Solution for RTL-XL in the Netherlands
Improvement for PVR recording
Solution for intermittently hot rebooting

En natuurlijk alle undocumented fixes.

[ Voor 57% gewijzigd door medu80 op 20-10-2011 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adogterom
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:52
mduran schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 16:38:
Nieuwe update. Versie 84. Ondanks dat er 80 op de website staat.

Solution for Ziggo Solution for RTL-XL in the Netherlands
Improvement for PVR recording
Solution for intermittently hot rebooting

En natuurlijk alle undocumented fixes.
nu maar wachten op dezelfde firmware voor de 7666h, want de vrouw wil graag project catwalk kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
Moet je eens op de FTP van Philips kijken de website loopt vaak achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenKoller
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-04 17:07
Just_A_User schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 16:39:
Ik heb ook een vraag m.b.t. een toestel van Philips wat ik heb aangeschaft, namelijk de 46" PFL9705.
(...)
De philips kan ik uiteindelijk kopen voor 1100,- euro inclusief de ambilight geld-terug actie van 300,- euro) dus een alternatieve TV mag daar niet ver vanaf zitten.
Begrijp ik hier nu uit dat je de tv voor 1100,- kan kopen plus de 300,- cashback actie --> in totaal 800,- euro voor de 46inch tv?

Of kan je hem ergens kopen voor 1400,- en wordt het door de cashback 1100,-? Maar dan nog is 1400,- tweehonderd euro goedkoper dan de goedkoopste winkel in de pricewatch... hoe heb je dat voor elkaar gekregen en bij welke winkel moet ik zijn? :)

[ Voor 3% gewijzigd door MaartenKoller op 20-10-2011 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 15:23
Vraagje aan alle medetweakers.....
Welke mediaplayer heb je staan en werkt de 3D optie om in te schakelen sinds de nieuwe firmware update bij een 3D SBS bestand?
Ik weet dat de NeoTV350 goed werkt maar deze wil ik om andere redenen retourneren/wisselen.
Heb bv interesse in Playon!HD Mini 2 of boxee box.

[ Voor 20% gewijzigd door PaPi36 op 20-10-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:50
MaartenKoller schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 17:16:
[...]

Begrijp ik hier nu uit dat je de tv voor 1100,- kan kopen plus de 300,- cashback actie --> in totaal 800,- euro voor de 46inch tv?

Of kan je hem ergens kopen voor 1400,- en wordt het door de cashback 1100,-? Maar dan nog is 1400,- tweehonderd euro goedkoper dan de goedkoopste winkel in de pricewatch... hoe heb je dat voor elkaar gekregen en bij welke winkel moet ik zijn? :)
Ik heb op je gereageerd via DM :) Nee, er staat duidelijk dat ik 'm inclusief korting kan kopen voor 1100 euro. Het klopt dat je 'm nergens voor die prijs op internet ziet staan. Dat zei de verkoper er ook bij, er is geen enkele website die 'm voor die prijs kan leveren, want die zitten allemaal op 1500 euro minimaal. :)

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_snoek1
  • Laatst online: 08-05 08:50
of je zegt gewoon dat die bij de Philips MyShop te Eindhoven vandaan komt. daar zijn momenteel allemaal mooie uitverkoop en doosschade uitverkopen.

[ Voor 33% gewijzigd door tim_snoek1 op 20-10-2011 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adogterom
PaPi36 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 19:51:
Welke mediaplayer heb je staan en werkt de 3D optie om in te schakelen sinds de nieuwe firmware update bij een 3D SBS bestand?
Ik weet dat de NeoTV350 goed werkt maar deze wil ik om andere redenen retourneren/wisselen.
ik heb een Western Digital Live Hub, en alles werkt prima. heb wel soms dat ik hem eerst via het smartmenu naar 2d moet zetten, en daarna terug naar 3d, weet niet of dat door de speler of de tv komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adogterom
mduran schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 17:12:
Moet je eens op de FTP van Philips kijken de website loopt vaak achter.
ik kan de ftp site met firmwares niet vinden heb je toevallig een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 08:36:
[...]

Is dit probleem al opgelost? Of heeft iedereen dit probleem na de update? Ik wil vandaag ook de nieuwe software op de tv zetten, maar als rtl niet meer werkt op net-tv dan wacht ik nog even. Alvast bedankt voor de reactie.d
voor de 8000 en 9000 is nu een update voor het probleem, voor de 7000 komt binnen kort.
dus nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:50
tim_snoek1 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:15:
of je zegt gewoon dat die bij de Philips MyShop te Eindhoven vandaan komt. daar zijn momenteel allemaal mooie uitverkoop en doosschade uitverkopen.
Ja, of je doet even niet zo bijdehand, dat voorkomt ook dat je dingen zegt die nergens op slaan, zoals nu. Nee, daar komt ie niet vandaan nee.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlfABetA
  • Laatst online: 20-03 16:11
PaPi36 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 19:51:
heb een acryan mini en nu een week een boxee box. Allebei spelen ze SBS, maar de boxee box heeft 3D instellingen zodat de ondertiteling goed op het beeld komt. Dat kan mijn acryan mini niet, Ook is de boxee box veel krachtiger met grote bestanden afspelen via het netwerk.

Over de acryan mini 2 heb ik geen goed berichten gehoord. (kijk maar op forum van acryan)
Ook komt er binnenkort een nieuwe mediaspeler met boxee software van Iomega:
http://go.iomega.com/en/p...ve/iomegatv/?partner=4740.
Heeft dezelfde hardware, alleen kun je er een schijf inbouwen.

Greetzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 15:23
AlfABetA schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 23:41:
[...]
heb een acryan mini en nu een week een boxee box. Allebei spelen ze SBS, maar de boxee box heeft 3D instellingen zodat de ondertiteling goed op het beeld komt. Dat kan mijn acryan mini niet, Ook is de boxee box veel krachtiger met grote bestanden afspelen via het netwerk.
Super....thanx. Wordt dan toch de Boxee waarschijnlijk. Heb in de boxee topic nog vraag uitstaan voor muziek afspelen via android app zodat je TV niet aan hoeft te zetten. Heb je hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meermarco schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 15:02:
Ik heb het hele topic doorgespit, en ik kan iets echt niet voor elkaar krijgen.

Ik heb een Panasonic Dolby surroundset/blueray( Panasonic SC-BTT350 ) speller in een. Hier zit één HDMI uitgang op, welke tegelijkertijd een HDMI IN is (ARC)

Ik heb dit apparaat op de Philips 42PFL7606 aangesloten via HDMI 1 (ARC).

Tevens heb ik een Ziggo CI+ kaart in de PFL zitten.

Ik kan perfect bluerays bekijken via de set. Geluid van TV gaat automatisch uit, en de TV herkent het als home cinema.

Echter, wanneer ik nu gewoon naar TV kijk, krijg ik het geluid NIET via de Panasonic.
De TV herkent wel dat een homecinema is aangesloten, maar er komt geen geluid uit de Panasonic. (en ook niet standaard uit de TV aangezien TV de homecinema ziet, moet dus handmatig geluid via TV kiezen)

Uiteraard heb ik op de panasonic gekozen voor ARC IPV blueray.
Tevens heeft de Philips de meest recente firmware.

Ik kan wel wat Eneglstalige artikelen vinden over ARC, maar die lijken mijn probleem niet precies te beschrijven. En wat ik kan vinden, zegt: Klopt fout bj Philips. Maar dat lijkt me stug???

Iemand suggesties?
Ik heb hetzelfde probleem en ik heb dan zelfs nog een HTS 9221 Philips Receiver/3d Bluray speler. Ik kom er ook echt niet uit. Signalen vanuit tv naar HTS gaat niet goed. Herkent wel de versterker maar het geluid krijg ik niet over de speakers. Heb meermalen met Philips contact gehad maar geen oplossing. Er komt binnenkort een monteur langs. Ik ben nieuwsgierig... Verder een topset dus ik hoop echt dat dit opgelost wordt!

Monteur is geweest en de oplossing lag in het vervangen van de hdmi kabel! Deze bleek defect te zijn. Ondertussen weer prachtig geluid vanuit mijn tv 42PFL7676 richting boxen. Vanuit alle bronnen. Weer tevreden :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2011 09:08 . Reden: Probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:36
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:35:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem en ik heb dan zelfs nog een HTS 9221 Philips Receiver/3d Bluray speler. Ik kom er ook echt niet uit. Signalen vanuit tv naar HTS gaat niet goed. Herkent wel de versterker maar het geluid krijg ik niet over de speakers. Heb meermalen met Philips contact gehad maar geen oplossing. Er komt binnenkort een monteur langs. Ik ben nieuwsgierig... Verder een topset dus ik hoop echt dat dit opgelost wordt!
Ben benieuwd als je een oplossing vindt, werkt bij mij ook niet (gebruik het alleen eigenlijk nooit, dus tot nu toe niet de moeite genomen te klagen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Laatst online: 03-06 13:25
Weet iemand wat het vershil is tussen de 7656, 7676 en 7696?

Ik ben sinds ik vandaag de 7656 bij Saturn heb gezien geinteresseerd in de modellen: vind ze er goed uitzien (geen pianolak rand), wil absoluut passieve 3D, wil live TV kunnen pauzeren, moet CI+ gecertificeerd zijn voor ZIggo, moet 42inch zijn en het beeld moet uiteraard goed zijn :-)

LG's vallen dus af: TV pauzeren gaat niet via CI+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
ARC werkt bij mij op een Yamaha RX-V667 ook niet. Ik heb ook vaak geen of vervormd geluid wanneer ik de HTS aanheb gehad en weer terug ga naar de TV speakers. Enige remedie, opnieuw starten van de TV. Dit had mijn vorige 42PFL9603 niet, dus ligt het vast aan de nieuwe ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
Er is een nieuwe update voor de 6000 en 7000.
kunnen we weer RTL XL kijken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
garp schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 18:10:

Ik ben sinds ik vandaag de 7656 bij Saturn heb gezien geinteresseerd in de modellen: vind ze er goed uitzien (geen pianolak rand), wil absoluut passieve 3D, wil live TV kunnen pauzeren, moet CI+ gecertificeerd zijn voor ZIggo, moet 42inch zijn en het beeld moet uiteraard goed zijn :-)

LG's vallen dus af: TV pauzeren gaat niet via CI+.
als je een ext harde schijf aan sluit op de tv ,dan kun je pauzeren met ook CI+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adogterom
pa3fap schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:30:
Er is een nieuwe update voor de 6000 en 7000.
kunnen we weer RTL XL kijken .
waar kan ik hem vinden? op de site staat nog niets aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
Verkeerde quote gepakt

[ Voor 92% gewijzigd door medu80 op 21-10-2011 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
adogterom schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:21:
[...]

ik kan de ftp site met firmwares niet vinden heb je toevallig een linkje?
http://download.p4c.philips.com/files

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update staat inmiddels op de site. Zijn er al mensen die hem geïnstalleerd hebben en geen problemen hebben ondervonden c.q. de andere problemen opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
adogterom schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:03:
[...]

waar kan ik hem vinden? op de site staat nog niets aangegeven.
kijk even bij Releaseopmerkingen,daar staat het bij 21-10-2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiert.tweakers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:28

wiert.tweakers

Makes software work correctly

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:48:
Update staat inmiddels op de site. Zijn er al mensen die hem geïnstalleerd hebben en geen problemen hebben ondervonden c.q. de andere problemen opgelost?
Probleem dat de sound over HDMI een seconde of 2 wegblijft als ik een uitzending op de PVR start/unpause/unslow is er nog steeds.
Over SCART gaat dat wel goed, maar ja: SCART :)
--jeroen

http://wiert.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
garp schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 18:10:
Beetje irritant al die verschillende modellen met verschillende specs,de één heeft 400hz de andere weer 600hz,2 of 4 brillen erbij en over de kleur hebben ze het niet eens in de productsheet.
Vooral de kleur is soms moeilijk te zien in sommige winkels,oke zwart (7556) is duidelijk maar dan heb je waarschijnlijk nog silver,aluminium en misschien titanium.

En EP haalt waarschijnlijk de meegeleverde brillen uit de doos :*)

http://www.ep.nl/webshop/...lips_42pfl7676h_3d_led_tv

[ Voor 12% gewijzigd door audiojunk op 22-10-2011 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Ik lees op de philips site een reactie van iemand dat de 'zap' snelheid wanneer CI+ (Ziggo) gebruikt wordt (link). wel 5 of 6 seconden bedraagt. Dat lijkt me wel erg langzaam.

Wat is jullie ervaring met de zapsnelheid? Is 'ie trager dan andere modellen/fabrikanten, is ie sneller of is er niet zo'n groot verschil met anderen?

[ Voor 10% gewijzigd door garp op 22-10-2011 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
audiojunk schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 10:24:
[...]

Beetje irritant al die verschillende modellen met verschillende specs,de één heeft 400hz de andere weer 600hz,2 of 4 brillen erbij en over de kleur hebben ze het niet eens in de productsheet.
Vooral de kleur is soms moeilijk te zien in sommige winkels,oke zwart (7556) is duidelijk maar dan heb je waarschijnlijk nog silver,aluminium en misschien titanium.
Ja, het is lastig te vergelijken via de specsheets, vandaar dat ik het hier vroeg.

Wat de verkoper van de MM me trouwens vertelde is dat in de 7656 serie een betere processor zit dan in de 7606, waardoor o.a. de PMR omhoog is gegaan van 400 naar 600. Hij vertelde me dat ze die 7606 niet meer verkochten, omdat de 7606 gewoon qua processing power wat tekort komt. De processor in de 7656 zou dezelfde zijn als in de 8000 serie, zo vertelde hij trouwens ook.

Kan iemand bevestigen dat dit verhaalt klopt, en zo ja wat zou de bron dan moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
garp schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 10:30:
[...]

Wat de verkoper van de MM me trouwens vertelde is dat in de 7656 serie een betere processor zit dan in de 7606, waardoor o.a. de PMR omhoog is gegaan van 400 naar 600. Hij vertelde me dat ze die 7606 niet meer verkochten, omdat de 7606 gewoon qua processing power wat tekort komt. De processor in de 7656 zou dezelfde zijn als in de 8000 serie, zo vertelde hij trouwens ook.
600hz vs 400hz klopt maar de rest van het verhaaltje lijkt me een verkooppraatje.
Het is inderdaad jammer dat je op de Philips site deze modellen niet met mekaar kan vergelijken,simplicity :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Niet online
garp schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 10:26:
Ik lees op de philips site een reactie van iemand dat de 'zap' snelheid wanneer CI+ (Ziggo) gebruikt wordt (link). wel 5 of 6 seconden bedraagt. Dat lijkt me wel erg langzaam.

Wat is jullie ervaring met de zapsnelheid? Is 'ie trager dan andere modellen/fabrikanten, is ie sneller of is er niet zo'n groot verschil met anderen?
Zapsnelheid is met name bij zappen tussen HD-zenders extreem traag.

Bij benadering (37PFL7676 met Ziggo CI+ van Neotion):
- naar HD-zender 4 tot 5s,
- naar SD-zender max 2,5s,
- tussen analoog 1,5s

Als je een echte zapper bent, dan is het vervelend langzaam. Ik kwam van een JVC (2006) met Turbo Zap (beduidend minder dan 1s analoog en ongeveer vergelijkbaar met ouderwetse beeldbuis) en ik vind het verschil in zapsnelheid tussen analoge zenders al vrij hinderlijk.

Zappen van SD-zenders en analoog is vergelijkbaar met een Sony uit 2008 (getest met vrije zenders, zonder CI-module)

Overigens had ik het idee dat het zappen eerst sneller ging; dat was voor de nieuwe zenderindeling van Ziggo met een oudere firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Niet online
audiojunk schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:05:
[...]

600hz vs 400hz klopt maar de rest van het verhaaltje lijkt me een verkooppraatje.
Dat verschil in Hz is het verschil in beschikbare beeldverbeteraars. Ik gooi ze persoonlijk altijd uit, dus hoeveel Hz is mijn tv nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
MartijnS72 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:06:
[...]

- tussen analoog 1,5s

Als je een echte zapper bent, dan is het vervelend langzaam. Ik kwam van een JVC (2006) met Turbo Zap (beduidend minder dan 1s analoog en ongeveer vergelijkbaar met ouderwetse beeldbuis) en ik vind het verschil in zapsnelheid tussen analoge zenders al vrij hinderlijk.

Zappen van SD-zenders en analoog is vergelijkbaar met een Sony uit 2008 (getest met vrije zenders, zonder CI-module)

Overigens had ik het idee dat het zappen eerst sneller ging; dat was voor de nieuwe zenderindeling van Ziggo met een oudere firmware.
Oie, dat is wel spijtig. Deze TV (de 42PFL7656H dan) heeft verder alles wat ik wil. Als dat zappen echt hinderlijk is moet ik nog maar eens goed nadenken of ik dat wel accepabel vind. Ik heb een week een LG LW4500 in huis gehad en dat zappen vond ik ook al traag: als dit nog wat trager is dan is dat wel een domper op de feestvreugde.....

ZIjn er nog meer mensen die iets over de zapsnelheid kunnen roepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-10-2023
De zapsnelheid is behoorlijk traag ja, helemaal als je zoals ik vanaf een ouderwets beeldbuis toestel kom waar het zappen echt meteen was.... aan de andere kant heb ik het afgelopen jaar gezapt met een settop box van ziggo, en ook daarop is het zappen tussen digitale kanalen traag..... alleen iets minder traag dan op de 7656. Het duurt bij HD kanalen inderdaad wel zo'n 6 seconden, waarbij je dan eerst het geluid te horen krijgt, en dan een seconde of anderhalf later het beeld te zien krijgt.

Je kan trouwens wel al doorzappen voordat je beeld hebt, dus als je weet dat je het kanaal toch over wil slaan kun je gewoon doorklikken... dat vind ik dan wel weer handig.

persoonlijk vond ik het in het begin storend dat het lang duurde met zappen, maar ik ben er redelijk snel aan gewend, vooral omdat het toestel voor de rest perfect is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zou ook graag de 46PFL9706 aan willen schaffen, maar ben nog niet helemaal overgehaald door dat moth-eye filter. Het klinkt allemaal goed voor het beeld, maar zoals ik hier en daar lees is het echt gevoelig voor beschadigingen.

Het is niet zo dat ik elke dag met mijn vingers aan het beeld zit ofzo. Maar het is ook niet echt relaxed als je visite krijgt (met kinderen evt) en dan iedereen op 5 meter afstand moet houden zeg maar... (of van te voren je tv opbergen) :D

Misschien dan toch maar voor de 46PFL9705 die je wel op een normale manier kunt schoonmaken met een vezel doekje en wat LCD spray..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je dat mottenogenfilter dan niet schoonmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
Executor16 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:18:
Ik zou ook graag de 46PFL9706 aan willen schaffen, maar ben nog niet helemaal overgehaald door dat moth-eye filter. Het klinkt allemaal goed voor het beeld, maar zoals ik hier en daar lees is het echt gevoelig voor beschadigingen.

Het is niet zo dat ik elke dag met mijn vingers aan het beeld zit ofzo. Maar het is ook niet echt relaxed als je visite krijgt (met kinderen evt) en dan iedereen op 5 meter afstand moet houden zeg maar... (of van te voren je tv opbergen) :D

Misschien dan toch maar voor de 46PFL9705 die je wel op een normale manier kunt schoonmaken met een vezel doekje en wat LCD spray..
Als ik jouw was zou ik wachten. Ik heb een TV die vreemde dingen doet, waaronder:

Spontane reboot, versie 84 hielp hier dus niet tegen.
Soms niet aangaan vanaf stand-by, je kunt drukken op alle knoppies maar hij gaat niet aan.
Soms start ik NETTV en krijg ik de netwerkwizard weer voorgeschoteld, dus geen netwerk.
Geluid wat regelmatig uitvalt als je de HTS aan doet en daarna weer uit, is het geluid van de TV vreemd of totaal weg.
Ambilight wat meerdere malen per avond lichtjes knippert, niet uit maar het flikkert alsof het beeld even zwart is geweest.
Banding in het beeld bij camera zwenkingen, soms opvallend soms minder doch altijd aanwezig.

Laatste versie van de update (84) heeft het beeld korreliger gemaakt, tenminste dat is mijn idee, heb nu de scherpte op 5 staan terwijl 1 of 2 daarvoor goed was.

Ben ik de enige met deze problemen of komen deze vaker voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Laatst online: 16-09 06:43
M.b.t. 84 en de 9706: geen spontane reboot meegemaakt, en gaat altijd aan. Ambilight doet het normaal. Banding is gigantisch aanwezig, zeer storend. Afgelopen week ben ik door Philips gebeld en heb ik naar de foto's verwezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mduran schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 08:47:
[...]

Als ik jouw was zou ik wachten. Ik heb een TV die vreemde dingen doet, waaronder:

Spontane reboot, versie 84 hielp hier dus niet tegen.
Soms niet aangaan vanaf stand-by, je kunt drukken op alle knoppies maar hij gaat niet aan.
Soms start ik NETTV en krijg ik de netwerkwizard weer voorgeschoteld, dus geen netwerk.
Geluid wat regelmatig uitvalt als je de HTS aan doet en daarna weer uit, is het geluid van de TV vreemd of totaal weg.
Ambilight wat meerdere malen per avond lichtjes knippert, niet uit maar het flikkert alsof het beeld even zwart is geweest.
Banding in het beeld bij camera zwenkingen, soms opvallend soms minder doch altijd aanwezig.

Laatste versie van de update (84) heeft het beeld korreliger gemaakt, tenminste dat is mijn idee, heb nu de scherpte op 5 staan terwijl 1 of 2 daarvoor goed was.

Ben ik de enige met deze problemen of komen deze vaker voor?
Dat is inderdaad wel minder.. Dan maar toch voor de 46PFL9705 gaan denk ik. Hopelijk zijn daar alle kinderziektes al uit. De banding zou iig ook een stuk minder zijn bij dat model.

[ Voor 5% gewijzigd door Executor16 op 25-12-2013 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay56
  • Laatst online: 04-06 21:25
Ik ben sinds vrijdag in het bezit van een 42pfl7606. Tot nu toe een geweldige ervaring. Ook het 3d. Alleen loop ik tegen 1 probleem aan.

Wanneer ik een 3d film half sbs aan zet en de tv op naast elkaar zet heb ik de rechter kant van de ondertitel tegen het einde van het linker scherm en de linker helft tegen de rechterkant. Ik heb hierop gegoogled en geprobeerd met 3Dsubtitler een idx en sub bestand te maken en de srt eruit te gooien maar dan geeft ie niks weer. Wie kan mij vertellen wat ik hiermee moet doen zodat ik normale subtitels krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-11-2022
Brakius schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 09:19:
M.b.t. 84 en de 9706: geen spontane reboot meegemaakt, en gaat altijd aan. Ambilight doet het normaal. Banding is gigantisch aanwezig, zeer storend. Afgelopen week ben ik door Philips gebeld en heb ik naar de foto's verwezen.
Ik krijg binnenkort ook een belletje dat ze het graag met eigen ogen willen zien, en nog steeds aan hun kant volhouden dat ze hier nog niet eerder van gehoord hebben. Heb je een manier om het nog beter zichtbaar te maken, ze komen overdag vrees ik en dan is het minder opvallend dan in de avond bij een film. Vooral bij panning shots zie je de banding van de backlight zones, om maar te zwijgen over de dynamic backlight die nog erger is dan de 9705, en die vond ik al erg storend. Het is nu onbruikbaar en staat nu standaard uit, waardoor zwart toch niet zwart meer is.
Bij mij heeft de .84 eindelijk de spontane scrambled fout opgelost, waarbij ineens de CI+ Ziggo het niet meer deed en de stroom ervanaf moest om weer zenders te kunnen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
jay56 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 20:12:
Ik ben sinds vrijdag in het bezit van een 42pfl7606. Tot nu toe een geweldige ervaring. Ook het 3d. Alleen loop ik tegen 1 probleem aan.

Wanneer ik een 3d film half sbs aan zet en de tv op naast elkaar zet heb ik de rechter kant van de ondertitel tegen het einde van het linker scherm en de linker helft tegen de rechterkant. Ik heb hierop gegoogled en geprobeerd met 3Dsubtitler een idx en sub bestand te maken en de srt eruit te gooien maar dan geeft ie niks weer. Wie kan mij vertellen wat ik hiermee moet doen zodat ik normale subtitels krijg?
Ik ga morgen de 7656 halen en zal dan kijken of ik jouw probleem kan reproduceren.

Ondertussen ben ik benieuwd naar je ervaring mbt de zap snelheid uiteraard :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

audiojunk schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:05:
[...]

Het is inderdaad jammer dat je op de Philips site deze modellen niet met mekaar kan vergelijken,simplicity :N
Het schijnt mogelijk te zijn om de 7606 hd natural motion (400Hz) omtezetten naar perfect natural motion ( 600Hz) door in het service menu een code te veranderen maar je verliest hiermee de garantie denk ik.

( Op een spaans forum zijn er enkele die dit dus wel gedaan hebben met hun 7606 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:48:
hier laatste software geïnstalleerd op 32pfl6606

Ging vlekkeloos.
werkt hier met CI+ module van upc

RTLXL werkt nu ook weer via Net TV

vrouw des huizes ook weer blij :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2011 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnS72 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:06:
[...]

- tussen analoog 1,5s

Bij mij identieke zap snelheden.
Op de 9706 icm ziggo CI+ met Smit module van de eerste generatie (2jaar oud).
Daarnaast merk ik dat de module invloed heeft op de processor in de TV.
Alles wordt trager inclusief net-TV.
Dat is dus blijkbaar een nadeel van CI+.
Dat je voor de zender indeling het idee had dat zappen sneller ging zal wel te maken hebben met het feit dat alle reguliere zenders nu HD zijn.
Iemand hier die een (nieuwe) CI+ module heeft en sneller kan zappen?
Wellicht dat er in nieuwere modules een snellere processor zit.
Op de site van Neotion zie ik dat ze momenteel een arm 7 processor gebruiken.
Welke in mijn smit zit kan ik helaas niet achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-10-2011

waxman

Dell i9100

Weet iemand hier of er een 37PFL9706 komt ?

Dell Inspiron 9100 | P4 3,2Ghz HT 800Mhz FSB | 15,4" WSXGA+ | 1024MB 400Mhz RAM | 128MB Ati Mob Radeon 9700 | 60GB 7200RPM | 8x DVD-RW dL | WiFi 1350 b/g | WinXP Pro NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo!

ik heb een vraagje:

ik heb enkele weken mn nieuwe tv binnengekregen.
een 42PFL7676/12
toen getest en het werkte,.. mooi beeld dus hij kon weer terug in de doos.
omdat ik bezig was met mn nieuwe woning kreeg hij vandaag zijn nieuwe vaste plaats aan de muur.

heb een abbonnement bij de delta + een module in de tv gedaan en alles werkte perfect BEHALVE:
ik heb slecht beeld bij HD zenders!

de gewone zenders worden perfect weergegeven,
maar alle HD zenders niet. (film1 HD, rtl 4 HD enz enz.)

waar zou dit aan kunnen liggen?
nu heb ik momenteel nog geen internet verbinding daar dus heb ook nog niet de updates kunnen uitvoeren.

Groet,

Jeroen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 20:06:
Hallo!

ik heb een vraagje:

ik heb enkele weken mn nieuwe tv binnengekregen.
een 42PFL7676/12
toen getest en het werkte,.. mooi beeld dus hij kon weer terug in de doos.
omdat ik bezig was met mn nieuwe woning kreeg hij vandaag zijn nieuwe vaste plaats aan de muur.

heb een abbonnement bij de delta + een module in de tv gedaan en alles werkte perfect BEHALVE:

nu heb ik momenteel nog geen internet verbinding daar dus heb ook nog niet de updates kunnen uitvoeren.

Groet,

Jeroen.
als de sd signalen goed zijn,dan lijkt er op dat je signaal goed is.
een update kan je ook uitvoeren via een usb stick .
als de buren ook HD kijken ,dan zou ik daar even controleren of de beelden goed zijn.
wat versta je onder slecht beeld , ruis ,kleuren,niet scherp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wazige schokkerige beelden en groene balken.
niet naar te kijken.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Laatst online: 16-09 06:43
Peter_F schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 08:34:
[...]

Ik krijg binnenkort ook een belletje dat ze het graag met eigen ogen willen zien, en nog steeds aan hun kant volhouden dat ze hier nog niet eerder van gehoord hebben. Heb je een manier om het nog beter zichtbaar te maken, ze komen overdag vrees ik en dan is het minder opvallend dan in de avond bij een film. Vooral bij panning shots zie je de banding van de backlight zones, om maar te zwijgen over de dynamic backlight die nog erger is dan de 9705, en die vond ik al erg storend. Het is nu onbruikbaar en staat nu standaard uit, waardoor zwart toch niet zwart meer is.
Bij mij heeft de .84 eindelijk de spontane scrambled fout opgelost, waarbij ineens de CI+ Ziggo het niet meer deed en de stroom ervanaf moest om weer zenders te kunnen bekijken.
Ze mogen bij mij langskomen!, lol. Bij mij is het heel duidelijk te zien als ik een wit plaatje van 1920 x 1080 op een usb stick zet en die op tv toon. Duidelijk zichtbaar dat het niet egaal wit is. Een manier om het goed te tonen is een aflevering Wie is de Chef, RTL5 te tonen. Ze spelen daar met camera en beeld beweegt veel. Daarmee is het extreem te zien. Heb zelf al een aflevering opgenomen zodat ik het kan tonen.

Edit: tweede keer dat mijn tv spontaan uitgaat... Bugje .84?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geek77
  • Laatst online: 27-08 17:09
Vraagje, ik overweeg de 37PFL7606H. Nu is mijn huidige mediaspeler (asrock 330 ION) niet in staat 3D films af te spelen op deze tv (heeft HDMI 1.3). Nu las ik dat je ook kan afspelen via USB en HD. Zou het mogelijk zijn via die media 3D content weer te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:00:
wazige schokkerige beelden en groene balken.
niet naar te kijken.

;)
vreemd, het lijkt er op dat er wat met de tv aan de hand is.
heb ik zo geen antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 20:06:
<...>

<...>
Misschien dat de signaalkwaliteit niet voldoende is voor HD, door een slechte kabel (binnen- of buitenshuis) of een slechte module?

Je kunt de signaalkwaliteit bekijken via de "Options" knop op je afstandsbediening en dan "Status" te kiezen.

De signaalkwaliteit zou 100 moeten zijn om zonder fouten te kunnen kijken. Misschien dat je daar verschil kunt zien tussen SD en HD zenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 19:16:
[...]

Bij mij identieke zap snelheden.
Op de 9706 icm ziggo CI+ met Smit module van de eerste generatie (2jaar oud).
Daarnaast merk ik dat de module invloed heeft op de processor in de TV.
Alles wordt trager inclusief net-TV.
Dat is dus blijkbaar een nadeel van CI+.

Dat je voor de zender indeling het idee had dat zappen sneller ging zal wel te maken hebben met het feit dat alle reguliere zenders nu HD zijn.
Dat zou heel goed kunnen; de eerste zenders zijn nu allemaal HD en je begint dus gelijk met langzaam zappen. Al meen ik te herinneren dat Ned1/2/3 al standaard in HD werden getoond...
Iemand hier die een (nieuwe) CI+ module heeft en sneller kan zappen?
Wellicht dat er in nieuwere modules een snellere processor zit.
Op de site van Neotion zie ik dat ze momenteel een arm 7 processor gebruiken.
Welke in mijn smit zit kan ik helaas niet achterhalen.
Mijn Neotion module is een heel recente, Hardware Version 3.0 (waarvan sommigen in eerste instantie niet wilden geloven dat die bestond, omdat 2.x de laatste versie zou zijn). Zou kunnen dat een moderne Smit module sneller is, maar ik vraag het me af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:22
Ik wil met PC openen een 3d film bekijken maar krijg bij een half sbs film de optie niet om de 3d indeling te kiezen en blijf dus met twee kleine schermen naast elkaar. Er staat simpelweg een streep door 3d.
De film zelf speelt dus wel, geluid ook. Betreft een 7000 easy 3d schem (7666H)

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leonie89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-03-2022
Hallo Allemaal,

Wij zijn trotse bezitters van een 42PFL7676... Dat dachten we in iedergeval.
Hebben een PS3 aangesloten en een bluray disk (Piranha 3d ) gekocht.
Alles aangesloten, Brillen op en kijken maar dachten we, maar dit werkt dus niet..
Kan net zo goed zonder bril kijken want we krijgen gewoon 2d beeld.. Terwijl je de film zowel in 2d en 3d moet kunnen afspelen.

Heeft iemand een oplossing hebben de tv al een maand maar nog geen 1x 3d kunnen kijken :(

Alvast bedankt..

Groetjes Leonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnS72 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:46:
[...]

Dat zou heel goed kunnen; de eerste zenders zijn nu allemaal HD en je begint dus gelijk met langzaam zappen. Al meen ik te herinneren dat Ned1/2/3 al standaard in HD werden getoond...

[...]

Mijn Neotion module is een heel recente, Hardware Version 3.0 (waarvan sommigen in eerste instantie niet wilden geloven dat die bestond, omdat 2.x de laatste versie zou zijn). Zou kunnen dat een moderne Smit module sneller is, maar ik vraag het me af...
Klopt ned 1,2,3 waren reeds HD.

Heb even in mijn smit module gekeken en daar zie ik de volgende gegevens:
cam sw:ird-scl3std-4.1.9
cam hw: 3.2.1
cam build date: aug 2 2009
loader version:3.3
CI+ sw version: V1.1
CI+ hw identification:3300

Heb ik dan V1.1 ?
Had gehoopt dat mijn oude module de oorzaak van traag zappen is.
Maar met jouw recente module heb je blijkbaar hetzelfde resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier de code voor het service menu van de 9706 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 08:42:
Kan je dat mottenogenfilter dan niet schoonmaken?
Dit is wat ik van de support desk als info kreeg:

For excellent brightness and contrast, even in bright daylight conditions, the screen of this TV has a "Moth-eye" anti-reflective finishing.
The moth-eye filter on the 46PFL9706 screen consist of a micro-structure that leaves stains when you touch the screen.
For eventual cleaning of the TV screen, only use the cleaning cloth supplied with the TV. Use an alcohol based window cleaner for greasy stains.
Apply the liquid on the cloth first before cleaning the screen. To replace the cloth supplied, contact Philips Consumer Care.
Also the Philips accessory LCD cleaner liquid (SVC1116G) works well with the by-packed cloth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikerdam
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-08-2019
Leonie89 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 22:44:
Hallo Allemaal,

Wij zijn trotse bezitters van een 42PFL7676... Dat dachten we in iedergeval.
Hebben een PS3 aangesloten en een bluray disk (Piranha 3d ) gekocht.
Alles aangesloten, Brillen op en kijken maar dachten we, maar dit werkt dus niet..
Kan net zo goed zonder bril kijken want we krijgen gewoon 2d beeld.. Terwijl je de film zowel in 2d en 3d moet kunnen afspelen.

Heeft iemand een oplossing hebben de tv al een maand maar nog geen 1x 3d kunnen kijken :(

Alvast bedankt..

Groetjes Leonie
Heb je dit al geprobeerd?:

Even if you upgraded to the 3D-enabled firmware 3.50 and connected your PS3 to a 3D display, the PS3 may not be able to playback in 3D mode.

Games will tell you that it can’t operate in 3D and while playing 3D blu-ray discs you’ll get the following error message “This blu ray disc requires 3D player connected to a 3D display.”

The fix is as simple as changing a setting.

1. While in the PS3′s XMB/menu go to Settings>Display Settings>Video Output Settings
2. Run through the Automatic Detection Process and it should detect your 3D display
3. Enjoy your games and movies in 3D

Is je HDMI kabel minimaal een 1.3 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikerdam
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-08-2019
utbone schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:53:
Ik wil met PC openen een 3d film bekijken maar krijg bij een half sbs film de optie niet om de 3d indeling te kiezen en blijf dus met twee kleine schermen naast elkaar. Er staat simpelweg een streep door 3d.
De film zelf speelt dus wel, geluid ook. Betreft een 7000 easy 3d schem (7666H)
Met de laatste software update werkt 3D alleen vanaf USB of Youtube app via Net TV.
Of van een BluRay disc natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
Mikerdam schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 23:36:
[...]

Met de laatste software update werkt 3D alleen vanaf USB of Youtube app via Net TV.
In de handleiding staat juist dat er geen 3d mogelijk is van usb of met Net TV. Over open met PC wordt niet gesproken. Is er een reden om deze functie uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Mikerdam schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 23:36:
[...]

Vanaf de PC moet gewoon werken, dat doe ik namelijk ook ;)

Gebruik je een goeie HDMI kabel? Heb je de laatste drivers voor je videokaart? De pc moet volgens mij een signaal afgeven dat hij 3D kan afspelen, waardoor de TV de optie beschikbaar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
RonnieB82 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:13:
[...]

Vanaf de PC moet gewoon werken, dat doe ik namelijk ook ;)

Gebruik je een goeie HDMI kabel? Heb je de laatste drivers voor je videokaart? De pc moet volgens mij een signaal afgeven dat hij 3D kan afspelen, waardoor de TV de optie beschikbaar maakt.
Ik benader via Open PC mijn NAS (Synology 209II).
Ik ben wel benieuwd naar je opmerking "De pc moet volgens mij een signaal afgeven dat hij 3D kan afspelen, waardoor de TV de optie beschikbaar maakt.". Ziet de Philips TV de bron (mijn NAS) dus niet als 3D mogelijke bron? Wel vreemd. Wie heeft die probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

utbone schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:04:
[...]

Ik benader via Open PC mijn NAS (Synology 209II).
Ik ben wel benieuwd naar je opmerking "De pc moet volgens mij een signaal afgeven dat hij 3D kan afspelen, waardoor de TV de optie beschikbaar maakt.". Ziet de Philips TV de bron (mijn NAS) dus niet als 3D mogelijke bron? Wel vreemd. Wie heeft die probleem ook?
Hoe heb je het aangesloten dan? Via USB of HDMI?
Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste