• *discostar*
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Net de 46PFL8606 binnen gekregen. Eerste indruk is heel goed. Glas is goed ontspiegeld, veel beter t.o.v. mijn oude Panasonic PV70 plasma. Geluid uit de voet is ook prima, nog even afwachten hoe het is als ie aan de muur hangt.
T.o.v. de 37PFL7676 valt gelijk op dat het beeld veel egaler is, geluid is beter en ambilight is gedetaileerder. De kijkhoek lijkt iets minder goed.
Zo eerst even firmware updaten en de boel een beetje installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchdragon81
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-12-2024
als ps3gamer en filmliefhebber wilde ik ook eens de 3d ervaren en zeker omdat Uncharted 3 ook in 3d speelbaar is, heb ik de knoop doorgehakt..

mijn keuze was eerst op de LG lw650 want de 3d ervaring is uitmuntend erop echter heeft de inputlag bij gamen me ervan weerhouden om m te kopen.

toen ik kort erna hoorde dat LG niet de enige is met passieve schermen ben ik verder gaan kijken en kwam ik op de philips pfl7606, hetzelfde scherm als lg en geen merkbare lag.

heb m gister geplaatst en moet zeggen een prachtig scherm.. snel even een kort stukje gekeken van 'the hole' 3d blu-ray (zat ook de dvd bij met rood/blauw brilletje) en het ziet wr prachtig uit, haarscherp en mooie diepte, ik kan niet wachten om bijv. avatar te kijken op deze prachtige tv.

ik heb ook de 3d trailer van uncharted 3 gekeken en kan niet wachten tot de game uitkomt,

heb helaas nog geen shooter kunnen uitproberen op de tv maar dat staat vanavond op de planning en ook daarvan zal ik me ervaringen plaatsen ...

overigens heb ik me instellingen aangepast naar die wat iemand ergens geplaatat had en waar veel mensen eeg over te spreken zijn.

Smart picture: Cinema
Contrast 56
Color: 50
Brightness: 51
Sharpness: 0
Noise reduction Off
Tint Custom
HD Natural Motion Off
Clear LCD On
Super resolution Off
Dynamic contrast Off
Dynamic backlight Off
MPEG artefact reduction Off
Color enhancement Off
Gamma 0
R Gain 126
G Gain 96
B Gain 88
Light sensor On/Off
Picture format Unscaled

ik vind de instellingen ook erg mooi! probeer ze uit..

trouwens ik zit zo 3.5-3.8 mtr van de tv af en heb de 47 inch, geen strepen te zien en beeld is haarscherp!
heb overigens de twistdock in gebruik met de bijbehorende kabelset, de hdmi is gelukkig geschikt voor 3d :)

de reden dat ik niet voor actief 3d ging is het feit dat IK het beeld niet beter of slechter vind, terwijl de bril wel degelijk verschil uitmaakt want bij actieve bril merk ik het 'shutter' effect heel erg.. (het 'knipperen' als het ware) en dat verziekt het 3d effect voor mij ..

gaming wordt later toegevoegd..

"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 06:43
Zojuist is de 9706 omgewisseld en exact hetzelfde probleem: giga veel strepen en vlekken in beeld. De leverancier gaat nu contact met Philips opnemen om te kijken wat ze hieraan kunnen doen.

Mensen, ook al heeft deze tv een prachtig beeld, mijn advies: stel aankoop uit tot dit probleem opgelost is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brakius schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 10:11:
Zojuist is de 9706 omgewisseld en exact hetzelfde probleem: giga veel strepen en vlekken in beeld. De leverancier gaat nu contact met Philips opnemen om te kijken wat ze hieraan kunnen doen.

Mensen, ook al heeft deze tv een prachtig beeld, mijn advies: stel aankoop uit tot dit probleem opgelost is!
Erg spijtig....Ik heb zojuist mijn eerste 3D bluray bekeken op mijn 46pfl9706. Prachtig beeld...Lichte banding bij bewegend luchtshot...Maar verder nog reuze tevreden.

Jij hebt dus ook veel strepen en vlekken bij stilstaande beelden? of alleen bij beweging
?

Indien het laatste en dan erg veel zit er denk ik niks anders op voor je als te switchen naar Plasma.

Full led is daar nu eenmaal reuze gevoelig voor...inherent aan de wijze van verlichting van het panel.

Dat is al vanaf de 9803 een feit.. dat is 3 jaar geleden dus.

• Brakius
Ik weet wel hoe een beetje banding normaal uitziet, heb de 9803 gehad, heb de 9705 gehad. Een plasma komt hier nooit in en dat heeft puur met energieverbruik te maken.

Alle egale beelden wit, blauw, grijs, etc. is direct vlekken en strepen te zien. Stilstaande beelden zie je het nauwelijks, maar natuurlijk zijn op die punten de kleurintensie anders. Zelfs iets bewegende hoofden zie je de kleurverschil ineens ontstaan. Banding zie ik bijna bij alle lichte beelden die bewegen. Bij Pirates of the Carribean 3, wanneer schip wordt verplaatst met die krabjes, e.e.a. banding, geen wit beeld! In series maken ze vaker bewegende beelden (of ik kijk meer series op dit moment lol), maar eerste aflevering van Game of Thrones was niet om aan te zien qua strepen.

Ik heb hier laatst 2 plaatjes erop gezet, dat zie jij geen vlekkerig patroon? Ik wel. Zelfs de bezorgers zagen dit direct bij het aanzetten van de TV. Toen werd het scherm geheel wit met Philips logo. En toen al zagen we het: he deze tv heeft het ook.

Mijn inziens is hier sprake van een productiefout. Het is te regelmatig en vlekpatroon van de twee TV's lijken sprekend op elkaar. Voor mij is een ander oplossing, ik kan terug naar mijn oude 9705 die een veel beter beeld had. Alleen de 9706 heeft prachtig zwartwaardes en beter kijkhoek.

• Forseakyn
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-07 10:03
Waar hebben jullie toch de 9706 gehaald? Ben al weken aan het wachten hiero (bij Eindhoven) en niemand schijnt die TV te kunnen leveren of te kunnen vertellen wanneer deze geleverd wordt.

Toch lijkt me de 9955 (21:9) variant ook zeer vet om te hebben, rara deze is wel overal leverbaar, alleen ben ik bang dat ik me ga storen aan de zwarte balken links & rechts wanneer je bijvoorbeeld gaat gamen. Want tja, de films zijn vaak wel in 21:9, maar gamen (wat ik nog meer doe als film kijken) zijn denk ik daar niet voor geschikt.

Iemand ervaringen met de 9955 en 21:9 inclusief gamen op de PS3??

Verwijderd

Brakius schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 07:10:
Ik heb hier laatst 2 plaatjes erop gezet, dat zie jij geen vlekkerig patroon? Ik wel. Zelfs de bezorgers zagen dit direct bij het aanzetten van de TV. Toen werd het scherm geheel wit met Philips logo. En toen al zagen we het: he deze tv heeft het ook.

Mijn inziens is hier sprake van een productiefout. Het is te regelmatig en vlekpatroon van de twee TV's lijken sprekend op elkaar. Voor mij is een ander oplossing, ik kan terug naar mijn oude 9705 die een veel beter beeld had. Alleen de 9706 heeft prachtig zwartwaardes en beter kijkhoek.
Wit bij aanzetten??? Mijne is gewoon zwart met witte Philips letters als ik hem aanzet... Wat start die trouwens snel op...binnen een paar seconden beeld... Stuk sneller als mijn 9704.

Net terug van de winkel om een nieuwe factuur te halen gedateerd op vandaag voor declaratie bij Philips.

Daar getest de 52 9606...ook banding bij voetbal, wel minder als mijn 9706.

Toevallig stond er een inruiler de 9803...de eerste full led...rara...geen banding!

Jouw testfiles zijn bij mij geheel egaal van kleur, ook grijs en wit bij stilstaand beeld dus, egaal van kleur, geen vlekken of strepen..op mijn 9704 had ik bij een wit beeld wel strepen deze niet dus, maar....ga je dus dat witte beeld bewegen dan zie ik ook lichte strepen....maar ook niet konsekwent, is ook weer afhankelijk van bromtaeriaal heb ik gemerkt...sat 1080 i geeft dan soms wel strepen...1080p via bluray dan weer nauwelijks.... in ieder geval moet die super resolutie uit...weinig super aan en verkloot je hele beeld. Misschien dat het wel werkt bij analoge tv maar dat kijk ik niet.

Het vervelende er van is, dat zul jij beamen, je gaat de hele avond zitten kijken of je strepen ziet....

Maar goed vorige week source code op bluray gekeken en gen banding geconstateerd.

Vannacht mijn ps3 eens aangesloten...jammer genoeg moet die nu weer rechtstreeks in de tv om stereoscopic 3d te kunnen gamen, maar dat ziet er toch wel erg mooi uit.

Kijken of ik optisch geluid weer naar mijn onkyo 3007 krijg doorgelust..heb hier ongeveer 50 kabels liggen, ligt vast nog wel een ongebruikte optical achter de versterker.
Forseakyn schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 11:18:
Waar hebben jullie toch de 9706 gehaald? Ben al weken aan het wachten hiero (bij Eindhoven) en niemand schijnt die TV te kunnen leveren of te kunnen vertellen wanneer deze geleverd wordt.
de 9955 is de oude tv, dan moet je de 9956 hebben... dat is het nieuwe model. Daar zit ook alles op behalve moth eye filter.

Expert heeft honderden 9706's op voorraad...zit er vast wel een in Eindhoven. Tevens is de normale handel woensdag beleverd dus er zijn er genoeg.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2011 11:58 ]

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 11:55:
[...]
Net terug van de winkel om een nieuwe factuur te halen gedateerd op vandaag voor declaratie bij Philips.
Oplichting :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 11:55:
[...]

Vannacht mijn ps3 eens aangesloten...jammer genoeg moet die nu weer rechtstreeks in de tv om stereoscopic 3d te kunnen gamen, maar dat ziet er toch wel erg mooi uit.
Ben erg benieuwd hoe het met de inputlag in game mode is.
reageert hij vlot?

Verwijderd

[b][message=36812462,noline]peterjan78 schreef op zaterdag 24 september 2011 Ben erg benieuwd hoe het met de inputlag in game mode is.
reageert hij vlot?
Deze tv is sowieso een stuk sneller/minder input lag als alle vorige philips tv's van de laatste jaren.

Mijn 9704 communiceerde via hdmi een audo delay van 200 ms met alle digitale opties aan. In game mode is dat ongeveer 40 ms.

Deze heeft dan maar een vertraging van 110 ms, dus hij is met alle opties aan haast 2 keer zo snel. Ik weet niet wat de vertraging van de 9705 is. Wellicht weet Brakius dat?

Even GT5 zitten spelen in 3D, maar dat speelt niet fijn overdag met zon..moet je toch alles verduisteren..

Valt me wel op in 3D dat de tv dan haast niet reageert op de afstandsbediening.

Wellicht dat 3d zender en afstandbediening elkaar qua signalen dwars zitten? Ga je dan weer terug naar 2D dan reageert ie weer gewoon snel.

Heb nog niet echt zitten spelen dus inputlag in de praktijk kan ik nog weinig over zeggen.

Zo dadelijk Transformers 3 Bluray bekijken...

• Brakius
De 9705 had een vertraging tussen de 140 en de 160. Mijn hifi heb ik nu op 110 ms ingesteld, dus ja sneller.

• dutchdragon81
zoals eerder beschreven ben ik helemaal happy met me 47pfl7606

heb de tv kunnen testen met gamen en ik kan je vertellen dat met de instellingen die ik gebruikt heb er totaal geen inputlag is tijdens gamen op de ps3.

ik heb de volgende spellen getest:

call of duty: black ops zowel 3d als 2d (erg goed beeld trouwens 3d is erg vermakelijk

Motorstorm Apocalypse in 3d (geweldig om in 3d te spelen)

Killzone 3 in 3d ( prachtig beeld)

en Mortal Kombat (deze valt zwaar tegen in 3d want er zijn amper 3d effecten te merken behalve het woord 'fatality' :S had er meer van verwacht)

maar bij GEEN enkel van deze games had ik last van inputlag, dit is een geweldige tv en icm de ps3 een geweldige 3d home entertainment systeem en 3d gaming console.

"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"

• thijskl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:01
dutchdragon81 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 20:04:
heb de tv kunnen testen met gamen en ik kan je vertellen dat met de instellingen die ik gebruikt heb er totaal geen inputlag is tijdens gamen op de ps3.
En welke instellingen gebruik je dan?

Verwijderd

Kreeg vandaag de 42PFL7606H binnen - prachtig ding!

Heb die dongle er ook bij besteld, echter, ik begrijp nu dat de bijgeleverde software (Wi-Fi MediaConnect) louter geschikt is voor Windows machines. Knap waardeloos voor mensen met een Mac - zoals ik.. Had het wel mooi gevonden om films / foto's via wifi op de Philips te bekijken, maar vooralsnog dus nog geen resultaat..

Iemand een idee voor alternatieven?

edit: de iOS app werkt wel, maar foto's en films heb ik niet op mn iPhone staan, dus heb ik niets aan :(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2011 23:08 ]

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik gebruikte op mijn mac altijd EyeConnect, en dat werkte goed met de Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchdragon81
thijskl schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 21:06:
[...]

En welke instellingen gebruik je dan?
Smart picture: Cinema
Contrast 56
Color: 50
Brightness: 51
Sharpness: 0
Noise reduction Off
Tint Custom
HD Natural Motion Off
Clear LCD On
Super resolution Off
Dynamic contrast Off
Dynamic backlight Off
MPEG artefact reduction Off
Color enhancement Off
Gamma 0
R Gain 126
G Gain 96
B Gain 88
Light sensor On/Off
Picture format Unscaled

overigens heb ik ook ff game gebruikt , werkt ook wel goed

[ Voor 5% gewijzigd door dutchdragon81 op 25-09-2011 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@destroyer2a en Brakius

Ben weer wat wijzer geworden.
Bedankt voor jullie reacties! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Happy2000 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 23:33:
Ik gebruikte op mijn mac altijd EyeConnect, en dat werkte goed met de Philips.
Thnx! iTunes heb ik inmiddels aan de praat. iPhoto en movies werken helaas niet.. Echt jammer dat Philips niet gewoon een OSX versie heeft ontwikkeld ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 10:11:
[...]

Thnx! iTunes heb ik inmiddels aan de praat. iPhoto en movies werken helaas niet.. Echt jammer dat Philips niet gewoon een OSX versie heeft ontwikkeld ..
TVMOBiLi werkt. GUI op Mac/TV blijft wat behelpen, maar het lijkt te functioneren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mikerdam schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:33:
[...]

Heb 'm zelf pas een week, maar het is gewoon waardeloos dat 3D niet vanaf PC gestreamd kan worden of van een externe USB HDD gebruikt kan worden, maar alleen via een HDMI aangesloten apparaat.
Dus het ligt wel degelijk aan "flips".
Ben niet van plan een 3D BR speler/disks aan te schaffen voor het schamele 3D-film aanbod.
Verder, de geïntegreerde mediaplayer ondersteunt ook al geen subs, de optical out geen DTS (ook geen passthrough). Beeld en design van de tv is prima hoor, maar als ik het had geweten allemaal, dan had ik een goedkoper model genomen zonder al die "features" waar je toch geen moer aan hebt in de praktijk.
Heeft iemand al getest of de 3d (3d sbs mkv) functie ook werkt als er een macbook pro (early 2008) aangesloten is via een dvi naar hdmi kabel?
Dat streamen hoeft niet per se (was wel mooi geweest), maar kan misschien nog wel komen in een firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flanger
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:23

flanger

That Guy

PaPi36 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 10:52:
@MIPM
Ben het niet helemaal eens met je betoog.
1. Zoals in dit forum meerdere malen bevestigd werkt de 3D optie uitstekend met bv een PS3 (&NEO TV 350 van 50€). OK het is dan pech dat je die niet hebt en het is inderdaad beter als ze het volledig open zetten maar het staat wel in de handleidingen dat het een alleen via een 3D capable HDMI apparaat moet.
Voor de duidelijkheid: kun je dan met je PC via een PS3 (Slim) 3D films streamen naar een 7606/7666/7676 TV? Of gaat dit enkel via fysieke BluRay schijfjes?

Just because I rock, doesn't mean im made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:02
flanger schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:39:
[...]

Voor de duidelijkheid: kun je dan met je PC via een PS3 (Slim) 3D films streamen naar een 7606/7666/7676 TV? Of gaat dit enkel via fysieke BluRay schijfjes?
Wat ik heb begrepen uit eerdere post's is dit gewoon mogelijk mits de film die je wil streamen gebruik maakt van half-sbs als 3D techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forseakyn
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-07 10:03
Nou net TV gekocht bij Expert: de 46" 9706. Werkt het geluid niet eens :-(

De TV moeten ze maar omruilen, het geluid gebruik ik niet echt, vanwege receiver, maar toch. Zal ook is ff testen of het geluid misschien via de receiver wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Zou jij willen testen of je tv last heeft van banding en of totaal wit/grijs/blauw wel eenkleurig is? Of dat je balken bij beweging balken / vlekken ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KawaBmw7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-11-2022
Brakius schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:41:
Zou jij willen testen of je tv last heeft van banding en of totaal wit/grijs/blauw wel eenkleurig is? Of dat je balken bij beweging balken / vlekken ziet?
Ik heb met de 9606 wel iets last van vlekkerig beeld bij beweging maar dat is minimaal, en je moet er echt op letten wil je het zien.

Waar ik me wel aan stoor is dat het automatisch aanpassen van het beeld niet goed werkt als je kijkt via hdmi. Bij analoog signaal wordt het beeld mooi opgevuld mar hdmi geeft regelmatig zwarte balken aan de zijkanten.

bmwunited.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Forseakyn schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:28:
Nou net TV gekocht bij Expert: de 46" 9706. Werkt het geluid niet eens :-(

De TV moeten ze maar omruilen, het geluid gebruik ik niet echt, vanwege receiver, maar toch. Zal ook is ff testen of het geluid misschien via de receiver wel werkt.
wel dat stekkertje goed achter in de tv geduwd wat in de voet zit?? Speakers zitten nl. in de voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
KawaBmw7 schreef op maandag 26 september 2011 @ 22:00:
[...]

Ik heb met de 9606 wel iets last van vlekkerig beeld bij beweging maar dat is minimaal, en je moet er echt op letten wil je het zien.

Waar ik me wel aan stoor is dat het automatisch aanpassen van het beeld niet goed werkt als je kijkt via hdmi. Bij analoog signaal wordt het beeld mooi opgevuld mar hdmi geeft regelmatig zwarte balken aan de zijkanten.
Paar keer meegemaakt dat ik zwarte balken zag, maar verder niet zo bij stil gestaan. Meestal is het beeld 16:9.

Bij mij ziet een wit plaatje zo eruit:
Afbeeldingslocatie: http://www.duvessa.nl/9706-3.jpg

En dit is de tweede toestel die exact hetzelfde heeft. Strepen. En alle bewegende beelden met wat egeale vlaktjes erin, zie je die strepen terug. Vreselijk. Vrijdag komen ze voor een 3e exemplaar, maar er is al gezegd "als deze tv het ook heeft, dan hoort het erbij".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37
Dat is wel balen Brakius. zo'n klacht valt echt niet binnen de specs . waarchijnkijk heb je gewoon een pech batch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 11:09

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Nano2009 schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:13:
[...]

Wat ik heb begrepen uit eerdere post's is dit gewoon mogelijk mits de film die je wil streamen gebruik maakt van half-sbs als 3D techniek.
Ik ben nu ook in het bezit van een 42pfl7606, en ik kan dmv de playon hd mini, naar een half SBS 3d kijken.
Maar was niet echt onder de indruk, maar denk dat het aan de content las. Ging over walvissen.

Ook vandaag de software naar 110 bijgewerkt. Ik had zondag met de f1 wedstrijd, die ik ook op de harde schijf opnam, dat ik op een gegeven moment, gecodeerde uitzending zag staan. Maar dus geen beeld meer? Ik hoop wel dat hij het opgenomen had.

Maar je kunt dus, als je wat opneemt, dat ook kijken, ik heb nog niet geprobeerd, of je dan ook terug zou kunnen naar het begin, vermoed van niet.

Wat ik nog wel jammer vind, maar misschien komt dat nog met firmware, is dat ik niet bijvoorbeeld, elke doordeweekse dag sesamstraat op kan nemen. Je moet het dag voor dag programeren. Maar het is wel snaar strak, als je het met de usb harde schijf opneemt.

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• Ge Someone
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 13:38
jpm.lensen schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:33:Ook vandaag de software naar 110 bijgewerkt. Ik had zondag met de f1 wedstrijd, die ik ook op de harde schijf opnam, dat ik op een gegeven moment, gecodeerde uitzending zag staan. Maar dus geen beeld meer? Ik hoop wel dat hij het opgenomen had.
Dat probleem, gecodeerde uitzending tijdens kijken, hebben meer mensen (zowel met Ziggo als UPC digitaal). Knap hinderlijk, evenals het stotteren van Dolby geluid via SPDIF (op de HD kanalen van publieke omroep).
Maar je kunt dus, als je wat opneemt, dat ook kijken, ik heb nog niet geprobeerd, of je dan ook terug zou kunnen naar het begin, vermoed van niet.
Als het een opname is kan dat, als je tijdens het kijken pauzeert niet. Dan moet je gewoon in dezelfde sessie verder kijken, alleen later.

Irritant is dat het opnemen, maar ook het afspelen daarvan, gekoppeld is aan de Internet Programmagids. Als die niet beschikbaar is (toevallig gisteravond) kun je ook geen opnames afspelen. Wie bedenkt er nu zo'n stom single point of failure?

• zarar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 12:07
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 09:42:
[compu_kneus schreef op woensdag 14 september 2011 @ 09:24:
Ik las dat als je gebruik wilt maken van de Philips Ambilight weken je de tv bij een door Philips erkend bedrijf moet kopen? Heeft iemand een lijst met dealers? Of een link?

Al iets bekend over de 8606? Wanneer komt ie op de markt?
]

https://www.e-logics.eu/R...%20D%20ambilightweken.pdf
Volgens mij is dit de lijst van vorig jaar. Heeft iemand de lijst van dit jaar? De link naar de lijst op de philips site doet t hier niet. Ik dacht m te kunnen kopen voor een goede prijs bij plasma-discounter maar de prijsopgave van vorige week is ineens niet meer geldig. Is nu 50,- duurder. Dacht m vervolgens bij MM in R'dam te kunnen halen, maar helaas. Prijs in pricewatch klopt niet. Zal wel met de ambilightweken te maken hebben. Ik ben dus op zoek naar een andere winkel die deelneemt aan deze aktie.

[ Voor 17% gewijzigd door zarar op 28-09-2011 13:47 ]

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Ge Someone schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:25:
[...]

Dat probleem, gecodeerde uitzending tijdens kijken, hebben meer mensen (zowel met Ziggo als UPC digitaal). Knap hinderlijk, evenals het stotteren van Dolby geluid via SPDIF (op de HD kanalen van publieke omroep).

[...]

Als het een opname is kan dat, als je tijdens het kijken pauzeert niet. Dan moet je gewoon in dezelfde sessie verder kijken, alleen later.

Irritant is dat het opnemen, maar ook het afspelen daarvan, gekoppeld is aan de Internet Programmagids. Als die niet beschikbaar is (toevallig gisteravond) kun je ook geen opnames afspelen. Wie bedenkt er nu zo'n stom single point of failure?
Bedankt voor de info, moet er nog even verder mee spelen zie ik al.
het is ook zo, dat als je de usb schijf los haalt, ivm software update, dat hij daarna ook de usb schijf opnieuw gaat lezen, duurt ook wel even, maar de opnamen, kon ik na de sw update, wel gewoon nog kijken

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• Patrick_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 14:58
Is misschien bij iemand bekend wanneer de 40PFL9706 uitkomt?

Ben aan het twijfelen tussen de UE40D7000 van Samsung en de Philips 40PFL970-5/6.

Verwijderd

Patrick_ schreef op woensdag 28 september 2011 @ 18:12:

Ben aan het twijfelen tussen de UE40D7000 van Samsung en de Philips 40PFL970-5/6.
Ja..nooit, althans niet dit seizoen met het moth eye filter...wellicht volgend jaar sept 2012 de 9707 in 40 inch versie.

• ambilight
  • Laatst online: 15-06-2023
Patrick_ schreef op woensdag 28 september 2011 @ 18:12:

Ik heb (uit oncontroleerbare bron) vernomen dat de 40pfl9606 vanaf oktober 2011 leverbaar zal zijn in NL. Duitsland en de UK moeten nog tot 2012 wachten. De adviesprijs zou deze of volgende week op de philips website bekend gemaakt worden. Wellicht dus nog even geduld betrachten.

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

• Sn00pN00b
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 10:41
Ben zelf ook van plan on een TV met passieve 3D techniek aan te schaffen. Allereerst gekeken naar een LG maar ambilight vind ik toch wel wat hebben dus ook Philips bekeken.

Wat ik een aantal keren voorbij heb zien komen zijn de banding problemen. Als ik het goed gezien heb speelt dit alleen bij de 9000 serie (9706 etc).

Mijn intresse gaat uit naar een 42PFL7606H. Zijn de banding problemen bij deze serie ook aanwezig of betreft dit alleen de 9000? Ik kijk namelijk erg veel voetbal, en wat ik gelezen heb is dat vooral hierbij veel banding problemen zijn.

Ik zal de TV gaan gebruiken voor Digitale TV (UPC HD DVR), HTPC met XBMC en PS3 als game/bluray/dvd speler. Live tv pauzeren opnemen enz zal ik niet gaan gebruiken omdat ik hier de mediabox voor heb en dit werkt prima.

• ambilight
Gisteren eindelijk de 46PFL9706 aan de tand gevoeld. Helaas nog niet zo heel uitgebreid en zonder 3D. Hier zijn mijn beperkte ervaringen:
  • beeld is goed, maar niet spectaculair beter tov de 9705. Zwart uiteraard mooi diep een bewegende beelden zijn mooi vloeiend. Wel vond ik het beeld een beetje mat overkomen. De hands-on verslagen van de IFA doen suggereren dat deze TV alle anderen verslaat, maar dat euforiegevoel kreeg ik totaal niet.
  • banding zeer duidelijk aanwezig in sommige passages. MPEG-bewerking uitzetten helpt niet. Banding op 9705 is minder.
  • geluid is matig. 9705 is beduidend beter, vooral voller laag en de stereobreedte is ook groter.
  • mediaspeler is slecht. Speelt minder af dan de 9705 en de 7606. MKVs met 23.97Hz stotteren als een gek. Doet de 9705 duidelijk weer beter.
  • Ambilight is veel mooier weggewerkt en nog intenser (misschien zelfs een beetje te?)
  • Mooie metalen AB die lekker in de hand ligt. TV reageert redelijk vlot (beter dan de 9705) al schijnt het bij 3D minder te zijn
Pas geleden ook een aantal dagen de nieuwe PFL8606 geprobeerd. Helaas ook weer zonder 3D, want geen bril. Zoals te verwachten van een edge-lit TV is zwart niet zo mooi diep, maar met dynamic backlight op best picture gaat het nog wel. Geen clouding a la Samsung en zo op het oog een redelijke helderheidsverdeling. Je verliest wel details in donkere passages, maar met heldere beelden geeft deze TV ook een heel mooi plaatje. En in ieder geval geen hinderlijke banding. Verder lijkt dit model kwa functionaliteit ook erg op de 9x06-serie. Dus ook active-3D, 800Hz CMR (zou je het verschil met 1200Hz op de 9x06 echt zien?), 2D->3D conversie, netTV, USB recording etc. Alleen heeft de 8606 een plexiglas plaat en een zwarte rand. Liijkt een beetje op een grote iPad. Bovendien slechts ambilight-2D, maar wel meer leds dan de 7600-serie. Helder genoeg, maar ik mis toch de ambilight bovenaan een beetje voor de wow-erlebnis.
Tenslotte heb ik bij deze 8606 absoluut geen hinderlijke bijgeluiden (zoemen of piepen) geconstateerd.

Wie heeft er ervaring met active 3D op de 9706 of 8606? Tot nu toe vond ik de oude shutterglasses veel te veel knipperen. En is passief 3D op de 7676 veel minder scherp?

Na alles wat ik tot nu toe met de duurste TVs uit de 9000-serie heb meegemaakt en gezien, twijfel ik steeds meer of het prijsverschil gerechtvaardigd is. Even een tijdje wachten kan lonen. Wie weet komt er nog een 9716 >:)
Dus blijven wat mij betreft de 7676 en 8606 over. Ik heb de indruk dat de zwartweergave op de 8606 toch net even beter is dan op de 7676, maar ik heb anderzijds geen zin in dat geknipper met 3D. Daarnaast is die 7676 ook nog eens heerlijk goedkoop...

• ambilight
Sn00pN00b schreef op woensdag 28 september 2011 @ 20:58:
Mijn intresse gaat uit naar een 42PFL7606H. Zijn de banding problemen bij deze serie ook aanwezig of betreft dit alleen de 9000? Ik kijk namelijk erg veel voetbal, en wat ik gelezen heb is dat vooral hierbij veel banding problemen zijn.
Banding komt voor zover ik heb kunnen constateren alleen voor bij de 9000-serie. Zoals ik hierboven al vermelde, heeft de 8000-serie (edge-lit) er in ider geval geen last van. Dus zal het met de 7606 ook wel goed zitten.

• ambilight
Sn00pN00b schreef op woensdag 28 september 2011 @ 20:58:
Ben zelf ook van plan on een TV met passieve 3D techniek aan te schaffen. Allereerst gekeken naar een LG maar ambilight vind ik toch wel wat hebben dus ook Philips bekeken.
Stel je van 2D ambilight op de 7000-serie niet al te veel voor. Het zit er op, maar je moet je TV waarschijnlijk wel dicht bij de muur plaatsten en in het donker zitten om er echt een beetje plezier aan te beleven.

• deltananie
ambilight schreef op woensdag 28 september 2011 @ 19:03:
[...]

Ik heb (uit oncontroleerbare bron) vernomen dat de 40pfl9606 vanaf oktober 2011 leverbaar zal zijn in NL. Duitsland en de UK moeten nog tot 2012 wachten. De adviesprijs zou deze of volgende week op de philips website bekend gemaakt worden. Wellicht dus nog even geduld betrachten.
De 40pfl9606 komt idd uit midden oktober 2011, bron is Philips zelf. De 40pfl9606 wordt al geproduceerd en kan iedere moment in Nederland arriveren. De adviesprijs is 1999,- euro (bron Philips).

• ambilight
deltananie schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:33:
De 40pfl9606 komt idd uit midden oktober 2011, bron is Philips zelf. De 40pfl9606 wordt al geproduceerd en kan iedere moment in Nederland arriveren. De adviesprijs is 1999,- euro (bron Philips).
Zou daar dan ook die 300 Euro korting van de 9000-serie op gegeven gaan worden?

Ik ben ook erg benieuwd of dat model minder last van banding heeft. Persoonlijk vind ik dat moth-eye filter niet zo heel noodzakelijk en 40" lijkt mij ook groot genoeg. Zit toch maar op 2.5m afstand.

• Sn00pN00b
ambilight schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:21:
[...]

Banding komt voor zover ik heb kunnen constateren alleen voor bij de 9000-serie. Zoals ik hierboven al vermelde, heeft de 8000-serie (edge-lit) er in ider geval geen last van. Dus zal het met de 7606 ook wel goed zitten.
Ok bedankt voor de info. Ik zie nu inderdaad dat de 9000 serie full led is ipv ede-lit.

Tv komt sowieso tegen de muur aan gemonteerd. Maar bedankt voor de input, ik ga wel even zoeken naar wat filmpjes van de 2D ambilight. Denk dat het moeilijk wordt om in de mediamarkt even het licht uit te laten zetten ;)

• deltananie
ambilight schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:49:
[...]

Zou daar dan ook die 300 Euro korting van de 9000-serie op gegeven gaan worden?

Ik ben ook erg benieuwd of dat model minder last van banding heeft. Persoonlijk vind ik dat moth-eye filter niet zo heel noodzakelijk en 40" lijkt mij ook groot genoeg. Zit toch maar op 2.5m afstand.
De 40pfl9606 is niet meegenomen in de Philips ambilight actie. Dit heeft waarschijnlijk te maken omdat de tv pas mid oktober uit komt.

Verwijderd

ambilight schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:17:
Gisteren eindelijk de 46PFL9706 aan de tand gevoeld. Helaas nog niet zo heel uitgebreid en zonder 3D. Hier zijn mijn beperkte ervaringen:

[list]
• beeld is goed, maar niet spectaculair beter tov de 9705. Zwart uiteraard mooi diep een bewegende beelden zijn mooi vloeiend. Wel vond ik het beeld een beetje mat overkomen. De hands-on verslagen van de IFA doen suggereren dat deze TV alle anderen verslaat, maar dat euforiegevoel kreeg ik totaal niet.
• banding zeer duidelijk aanwezig in sommige passages. MPEG-bewerking uitzetten helpt niet. Banding op 9705 is minder.
Ik heb hem ondertussen 2 weken thuis staan..en inderdaad banding is soms aanwezig, maar erg afhankelijk van source materiaal..van het weekend bijv. pirates 4 op bluray bekeken...schitterend beeld en de hele film geen banding gezien.

Ook source code op bluray waar toch veel panning shots in zitten geen banding gezien...ook bij het spelen op de ps3 geen banding bij witte bewegende achtergronden bijv.

Met HD TV op 1080I via satelliet soms weer wel...

3D bril werkt prima en ik heb nog nooit zo'n prachtig, kleurrijk 3D beeld gezien. Je kunt ook de backlight harder zetten in 3D waardoor het lichtverlies in 3D mooi gecompenseerd wordt.

De 52 9606 heeft minder last van banding..althans het exemplaar wat ik getest heb. Jammer dat die niet met dat filter geleverd wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2011 23:31 ]

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

ambilight schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:26:
[...]

Stel je van 2D ambilight op de 7000-serie niet al te veel voor. Het zit er op, maar je moet je TV waarschijnlijk wel dicht bij de muur plaatsten en in het donker zitten om er echt een beetje plezier aan te beleven.
Ben het hier niet helemaal mee eens. Kijk overdag heb je er niet veel aan, maar dat vind ik vrij logisch.
Maar in de avond, zie je het duidelijk. En inderdaad het meeste effect, in een donkere kamer.

Maar mij bevalt het goed.

• dutchdragon81
@snoopnoob
tv ook met upc hd-dvr, ps3 en af en toe met laptop en pc verbonden en het werkt perfect, prachtig beeld! ik zit zo 3.6 mtr afstand met een 47 inch en het beeld is superscherp.

het is dat ik wist hoe mooi het beeld van de tv was omdat een vriend van me de 42 inch heeft, maar toen ik naar de MM ging zag t er echt niet uit, lelijk zelfs, ze deden geen enkele moeite om deze tv in zijn ware glorie te laten zien.

ik heb er totaal geen spijt van als gamer/filmliefhebber.

geen inputlag
ambilight schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:26:
[...]

wat is dat voor onzin, ambilight op de 7000serie is prachtig. 20 - 30 cm van de muur af en het is geweldig.

dat t in t donker mooier is en beter uitkomt is natuurlijk logisch , hetzelfde of je overdag een lamp aanzet of 's avonds :S

overdags zie je gewoon goed t ambilight effect, schijnt precies de zon op dat moment op de muur, zie je idd weinig(zoals het geval met elke ambilight van welke serie dan ook)

• Brakius
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 23:30:
[...]

De 52 9606 heeft minder last van banding..althans het exemplaar wat ik getest heb. Jammer dat die niet met dat filter geleverd wordt.
Bij de 9606 hebben ze minder ledjes in verwerkt waardoor het oplichten mijn inziens duidelijker zichtbaar is. Maar ik heb dit niet in de praktijk bekeken. Segmenten zijn groter + beeld is groter.

Pirates 4 was bij mij ook bijna zonder banding, dit omdat er weinig bewegende beelden met velle kleuren aanwezig zijn. Potje voetbal deze week (en ik ben geen voetbal liefhebber), daar heb ik 5 minuten naar gekeken en rest ff opgenomen. Was niet om aan te zien namelijk. Dat beweegt namelijk veel.

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 15:23
Na de NeoTV 350 ontvangen en getest te hebben kan ik bevestigen dat deze prima met 3D SBS bestanden overweg kan. Hij stuurt probleemloos een signaal mee dat het een 3D bestand betreft. Jammer is dat ik bij het afspelen van muziek over HDMI naar de TV haperingen ervaar. Hiervoor gaat deze omgewisseld worden maar er zijn helaas leveringsproblemen.

Vraagje: weet iemand of de xtreamer sidewinder 2 een 3D signaal meestuurt bij het afspelen van 3D SBS bestanden?

• deltananie
Brakius schreef op donderdag 29 september 2011 @ 07:11:
[...]

Bij de 9606 hebben ze minder ledjes in verwerkt waardoor het oplichten mijn inziens duidelijker zichtbaar is. Maar ik heb dit niet in de praktijk bekeken. Segmenten zijn groter + beeld is groter.

Pirates 4 was bij mij ook bijna zonder banding, dit omdat er weinig bewegende beelden met velle kleuren aanwezig zijn. Potje voetbal deze week (en ik ben geen voetbal liefhebber), daar heb ik 5 minuten naar gekeken en rest ff opgenomen. Was niet om aan te zien namelijk. Dat beweegt namelijk veel.
Dit is niet waar de 52pfl9606 heet meer led segmenten (boven de 300) dan de 46 inch.De 40pfl9606 heeft minder led segmenten (114 volgens mij) dan de 46pfl9706 (224 segmenten).

• Freddy2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-05-2021
Brakius schreef op donderdag 29 september 2011 @ 07:11:
[...]

Dat zou inderdaad een mogelijkheid geweest zijn, maar de economische werkelijkheid is:

niet "groter beeld => grotere segmenten",
maar "groter beeld => meer segmenten".

Alle segmenten zijn even groot, voor alle maten modellen met het LED Pro systeem van dit jaar, vorig jaar én het jaar daarvoor; dit is productie-technisch het goedkoopste. Op deze manier is het net LEGO. ;)

Aanvulling op het bericht van deltananie:

Het aantal LED Pro segmenten is

288 voor 52" (de 52PFL9606 en 52PFL9704)
224 voor 46" (de 46PFL9706, 46PFL9705 en 46PFL9704)
168 voor 40" (de 40PFL9606, 40PFL9705 en 40PFL9704)
120 voor 32" (de 32PFL9705 van vorig jaar).

[ Voor 16% gewijzigd door Freddy2 op 29-09-2011 12:20 ]

• ambilight
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 23:30:
Ik heb hem ondertussen 2 weken thuis staan..en inderdaad banding is soms aanwezig, maar erg afhankelijk van source materiaal..van het weekend bijv. pirates 4 op bluray bekeken...schitterend beeld en de hele film geen banding gezien.

Ook source code op bluray waar toch veel panning shots in zitten geen banding gezien...ook bij het spelen op de ps3 geen banding bij witte bewegende achtergronden bijv.

Met HD TV op 1080I via satelliet soms weer wel...
Ik had een kort bluray test mkv-tje van het touchstone logo afgespeeld via de interne mediaspeler. Daarop was de banding in ieder geval heel duidelijk te zien, veel te veel naar mijn smaak. (ter vergelijking: op de 8606 ziet dit clipje er wel strak uit).
Op een aantal egale jpg plaatjes zag ik het ook, zij het veel minder. Daar kan ik echter prima mee leven.
3D bril werkt prima en ik heb nog nooit zo'n prachtig, kleurrijk 3D beeld gezien. Je kunt ook de backlight harder zetten in 3D waardoor het lichtverlies in 3D mooi gecompenseerd wordt.
Helaas heb ik 3D niet kunnen testen. Ik heb vorige week wel een half uurtje naar de cinema 21:9 gekeken. Volgens mij zaten daar de oude brillen nog bij, want een beetje groot en zwaar. Het 3D-effect was uitstekend en ook zag ik niet veel ghosting. Haartjes e.d. mooi scherp. Maar ik werd wel horendol van het geknipper.

Wat voor bril gebruik je? Hoe erg is het geknipper?
Ik heb begrepen dat het moth-eye filter vooral invallend licht moet absorberen. Overdag helpt dat natuurlijk prima. Maar als je in het (schemer)donker 's avonds films of series bekijkt, lijkt mij de invloed van dat dure filter niet zo groot. Wat is tot nu toe jouw ervaring?

• ambilight
dutchdragon81 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 06:31:
wat is dat voor onzin, ambilight op de 7000serie is prachtig. 20 - 30 cm van de muur af en het is geweldig.

dat t in t donker mooier is en beter uitkomt is natuurlijk logisch , hetzelfde of je overdag een lamp aanzet of 's avonds :S

overdags zie je gewoon goed t ambilight effect, schijnt precies de zon op dat moment op de muur, zie je idd weinig(zoals het geval met elke ambilight van welke serie dan ook)
Dat ambilight overdag niet (zo veel) doet, weet ik heus wel. Daar doelde ik ook niet op. Ik ben alleen de 3D versie van de vorige 9000-serie gewend en als je dan de 7000 ziet is het toch een beetje behelpen. Ik vind de 8000-serie ook beter omdat de ambilight strips daar veel verder doorlopen. Bij mijn weten heeft de 7000-serie 9 LEDS per strip en de 8000-serie 18. Dat verschil zie je wel.

Hoe ben je trouwens te spreken over de zwartweergave van 7000-serie? Ik vond het in de winkel wel erg grijzig, ondanks dat ik uitgebreid met de backlightinstellingen heb gespeeld. Maar je hebt wel gelijk dat in veel winkels men maar wat aanklooit qua op- en afstelling, dus vraag ik je als ervaringsdeskundige.

• dutchdragon81
hahaha, ik zal binnenkort wel een paar fototjes plaatsen van t ambilight, als die andere series nog meer licht produceren vind ik het wel erg 'over the top' , wat wel veel mensen doen is de tv te dicht bij de muur zetten maar 20 a 30 cm is voldoende om een mooi effect te geven.

hoe dan ook ik ben tevreden over het product.

over het zwart ben ik te spreken, heb ze slechter meegemaakt, maar ook beter natuurlijk, tis geen 'plasma' zwart maar ook zeker niet grijzig

paar paginaatjes terug heb ik mijn instellingen geplaatst, ben er tevreden mee zo, maar ga van het weekend nog even tweaken.

ik zal je vertellen dat ik door de instellingen in de MM zo geschrokken was dat ik twijfelde om m te kopen, maar gelukkig had ik van te voren t juiste beeldkwaliteit bij een maatje gezien.

• Sn00pN00b
Volgens mij heb ik dat ook ergens in de handleiding gelezen, tv hoort ongeveer 25 CM van de muur af te hangen voor optimaal resultaat.

Ik ga zo ook maar weer even bij de Media markt kijken. Maar dan niet te veel letten op de beeld kwaliteit gezien de ervaringen van dutchdragon. Ben wel benieuwd hoe de 7606 er in het echt uit ziet.

• KawaBmw7
  • Laatst online: 06-11-2022
Sn00pN00b schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:23:
Volgens mij heb ik dat ook ergens in de handleiding gelezen, tv hoort ongeveer 25 CM van de muur af te hangen voor optimaal resultaat.
In de handleiding staat juist dat de tv max op 25 cm van de muur af mag staan, omdat anders het ambilight niet tot zijn recht komt.
Ik had hem eerst op de poot zo'n 25 cm van de muur, en heb hem nu aan de muur, dan heb je een kleine 10 cm nog. Het licht is dan veel minder verzadigd.

bmwunited.nl

• ambilight
dutchdragon81 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:13:
hahaha, ik zal binnenkort wel een paar fototjes plaatsen van t ambilight, als die andere series nog meer licht produceren vind ik het wel erg 'over the top' , wat wel veel mensen doen is de tv te dicht bij de muur zetten maar 20 a 30 cm is voldoende om een mooi effect te geven.
Prima, bedankt alvast voor de moeite.

Ik heb had de 9705 ook ongeveer 30cm van de muur staan en dat ging goed. Wat betreft over-de-top heb je wel een beetje gelijk als je op de 8000 of 9000-series het ambilightgaspedaal helemaal in trapt. Ik had de helderheid op ongeveer 50%. Wat ik alleen bedoel is dat bij de 8000 en 9000-series ambilight wat verder uitstraalt (bij de laatste ook aan de bovenkant) wat de ervaring gewoon meer wow-factor geeft.

Ik ben dus erg benieuwd hoe het bij jouw opstelling er uitziet.

• Sn00pN00b
KawaBmw7 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 14:14:
[...]

In de handleiding staat juist dat de tv max op 25 cm van de muur af mag staan, omdat anders het ambilight niet tot zijn recht komt.
Ik had hem eerst op de poot zo'n 25 cm van de muur, en heb hem nu aan de muur, dan heb je een kleine 10 cm nog. Het licht is dan veel minder verzadigd.
Ok goed om te weten.

Net even naar de Mediamarkt geweest. Daar hadden ze de 42pfl7656h ipv de 7606. Iets duurder maar volgens mij wel betere beeldprocessor dan de 7606.

Dit gaat em worden dan denk ik, alleen moeder de vrouw nog even overtuigen >:) .

• ambilight
Ik heb trouwens het linkje naar het test mkv-tje ook weer gevonden:

http://www.bergerjens.de/test.mkv

Als ik dat direct op de 9706 afspeel, krijg ik ongeveer zo'n effect te zien:

[url]http:///www.abload.de/image.php?img=img_08601g5r.jpg[/url]

• ambilight
Sn00pN00b schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:05:
Net even naar de Mediamarkt geweest. Daar hadden ze de 42pfl7656h ipv de 7606. Iets duurder maar volgens mij wel betere beeldprocessor dan de 7606.
Ja, da's een iets luxere uitvoering met 600Hz CMR ipv 400Hz en ook nog Perfect Natural Motion geloof ik.

• Christiaan88
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-05-2023
Waar vinden jullie de specificaties van de verschillende modelnummers? Op de Philips website vind ik enkel de standaard modellen terug.

Hier bij een lokale elektronica zaak staat de 42PFL7696 in promotie. Weet iemand wat het verschil is tussen deze en de standaard 7606?

• Sn00pN00b
Specs staan inderdaad niet op de site. Zoek in dit topic even op 7696.

• ambilight
Christiaan88 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 17:31:
Waar vinden jullie de specificaties van de verschillende modelnummers? Op de Philips website vind ik enkel de standaard modellen terug.

Hier bij een lokale elektronica zaak staat de 42PFL7696 in promotie. Weet iemand wat het verschil is tussen deze en de standaard 7606?
Ongeveer als volgt:
  • 7606 - standaard model met 400Hz CMR, Pixel Precise + 24W geluid + zwarte AB + 2 Brillen
  • 7656 - 600 CMR + Pixel Precise + Perfect Natural Motion + 28W geluid, Donker aluframe + Zwarte AB + 2 Brillen
  • 7676 - 600 CMR + Pixel Precise + PNM + 28W geluid, Zilveren AB + 2 Brillen
  • 7696 - 600 CMR + Pixel Precise + PNM + 28W geluid, Zwarte AB + 4 Brillen
De K-versie heeft trouwens ook nog een extragratis HD satellietontvanger, naast een DVB-S/T tuner.

pdf linkjes (sorry voor het duits):

http://www.p4c.philips.co...42pfl7606k_02_pss_deu.pdf
http://www.p4c.philips.co...42pfl7656k_02_pss_deu.pdf
http://www.p4c.philips.co...42pfl7676k_02_pss_deu.pdf
http://www.p4c.philips.co...42pfl7696k_02_pss_deu.pdf

• Christiaan88
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-05-2023
Bedankt voor de uitleg.
Nu kan ik weer verder vergelijken ;)

Verwijderd

[quote]dutchdragon81 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 06:31:
@snoopnoob
tv ook met upc hd-dvr, ps3 en af en toe met laptop en pc verbonden en het werkt perfect, prachtig beeld! ik zit zo 3.6 mtr afstand met een 47 inch en het beeld is superscherp.

het is dat ik wist hoe mooi het beeld van de tv was omdat een vriend van me de 42 inch heeft, maar toen ik naar de MM ging zag t er echt niet uit, lelijk zelfs, ze deden geen enkele moeite om deze tv in zijn ware glorie te laten zien.

geen inputlag

[quote]

Ik heb hier al eerder vragen over gesteld in dit forum, maar hoe krijg je nou toch voor elkaar om direct vanaf pc of laptop een 3D af te spelen op de TV en het ook nog werkend te krijgen ?
Ik begrijp van iedereen dat op de 7606 en 7676 modellen de 3D afspeel mogelijkheid via streaming en via USB geblokkeerd is door Phillips, en dit klopt want heb het geprobeert en het werkt niet.

Als je nou via de 1.4 HDMI kabel de laptop met de TV verbind kan je wel je de desktop van de laptop op je TV krijgen en dan alle bestanden openen. Maar 3D films moet je dan in een player afspelen op je laptop en dan werkt de 3D optie van de TV zeker niet.
Je kan de interne media speler van de TV volgens mij alleen activeren door rechtstreeks een bestand op de TV af te spelen maar dit kan alleen weer via streaming of USB aansluiting, en dat is nou juist weer geblokkeerd door Phillips.

In een kringetje rond dus, ik hoop dat iemand al deze verhalen op dit forum over perfect werken via de laptop of pc kan ophelderen voor mij ?

• ambilight
Ik heb hier al eerder vragen over gesteld in dit forum, maar hoe krijg je nou toch voor elkaar om direct vanaf pc of laptop een 3D af te spelen op de TV en het ook nog werkend te krijgen ?
Ik begrijp van iedereen dat op de 7606 en 7676 modellen de 3D afspeel mogelijkheid via streaming en via USB geblokkeerd is door Phillips, en dit klopt want heb het geprobeert en het werkt niet.

Als je nou via de 1.4 HDMI kabel de laptop met de TV verbind kan je wel je de desktop van de laptop op je TV krijgen en dan alle bestanden openen. Maar 3D films moet je dan in een player afspelen op je laptop en dan werkt de 3D optie van de TV zeker niet.
Je kan de interne media speler van de TV volgens mij alleen activeren door rechtstreeks een bestand op de TV af te spelen maar dit kan alleen weer via streaming of USB aansluiting, en dat is nou juist weer geblokkeerd door Phillips.

In een kringetje rond dus, ik hoop dat iemand al deze verhalen op dit forum over perfect werken via de laptop of pc kan ophelderen voor mij ?
Ik heb hier (nog) geen 76x6 staan om het uit te proberen, maar wellicht heeft het iets met de videokaart te maken. Laptops hebben vaak onboard video chips met speciale gelockte drivers waardoor de TV hem misschien niet als 3D-bron wil zien. Bij mij lukte het op m'n HTPC met losse ATI videokeert op de 8606 wel, maar ik had geen shutterbril dus verder geen uitgebreide aandacht aan besteed.

Ik raad je het volgende aan te proberen:
  • Upgraden officiele driver (moet je waarschijnlijk bij je laptopfabrikant ophalen)
  • Als je een ATI-chip (bv radeon) hebt, kun je de reguliere catalyst driver patchen mbv de omega drivers:
    http://www.omegadrivers.net/
  • maak van je HDTV je primaire display (of beter probeer het laptopscherm uit te schakelen).
  • zet de HDMI-ingang op je TV op PC of GAME mode of probeer desnoods de PC juist als bluray speler als externe bron toe te voegen.
  • misschien moet je dan ook de HDMI audio driver/uitgang aanzetten zodat de TV denkt dat ie met een echte speler te maken heeft.
Overigens heb je voor SBS 3D volgens mij geen HDMI 1.4 nodig. Ik heb op mijn HTPC gewoon nog v1.3 met
Media Player Classic Home Cinema (ff googlen)

[ Voor 6% gewijzigd door ambilight op 29-09-2011 21:13 ]

• dutchdragon81
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 19:54:
[quote]dutchdragon81 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 06:31:
@snoopnoob

geen inputlag

[quote]

ik heb een half sbs 3d film afgespeelt op mijn laptop als volgt:

laptop via hdmi 1.3 of 1.4 verbinden met tv..

bij instellingen laptop zorgen dat je alleen beeld hebt op tv en niet op je laptop (heb ik gedaan, weet niet of het uitmaakte, maar just to be sure)

bestand afgespeeld met media player classic en dan via ab van de tv 3d aanzetten,

om blu-ray 3d bestanden af te spelen blijkt total media theatre goed te werken ( niet getest though)

Verwijderd

Ok bedankt ik heb weer even wat zaken die ik kan uitproberen

Vooral de optie om de TV om de tuin te leiden en hem als Blueray speler te laten herkennen kan wel eens een leuke optie zijn. Ben ook heel benieuwd naar de optie van Dutch om via media speler een bestand af te spelen dit heb ik wel al geprobeert maar werkte niet. Mogelijk omdat ik dual display gebruikte of misschien wel de driver update van de video kaart. Ik snap alleen niet dat de TV direct een bestand dat in mediaplayer wordt afgespeeld op de laptop als een 3D herkent en je dus de 3D optie op de TV kan activeren.

Laat zeker weten hier als 1 van de door jullie geboden ideeen gaat werken

Verwijderd

[quote]ambilight schreef op donderdag 29 september 2011 @ 12:40:
[...]

Ik had een kort bluray test mkv-tje van het touchstone logo afgespeeld via de interne mediaspeler. Daarop was de banding in ieder geval heel duidelijk te zien, veel te veel naar mijn smaak. (ter vergelijking: op de 8606 ziet dit clipje er wel strak uit).
Op een aantal egale jpg plaatjes zag ik het ook, zij het veel minder. Daar kan ik echter prima mee leven.

[...]

Zojuist je test mkv afgespeeld op mijn 46 9706. Ziet er bij mij perfect uit...Geen banding te zien!

Straks een aflevering van csi gekeken 720p web-dl en daar was weer vrij veel banding te bespeuren. Ik blijf erbij dat het source materiaal ook mee speelt.
ambilight schreef op donderdag 29 september 2011 @ 12:40:
[...]

Helaas heb ik 3D niet kunnen testen. Ik heb vorige week wel een half uurtje naar de cinema 21:9 gekeken. Volgens mij zaten daar de oude brillen nog bij, want een beetje groot en zwaar. Het 3D-effect was uitstekend en ook zag ik niet veel ghosting. Haartjes e.d. mooi scherp. Maar ik werd wel horendol van het geknipper.

Wat voor bril gebruik je? Hoe erg is het geknipper?

[...]

Ik heb begrepen dat het moth-eye filter vooral invallend licht moet absorberen. Overdag helpt dat natuurlijk prima. Maar als je in het (schemer)donker 's avonds films of series bekijkt, lijkt mij de invloed van dat dure filter niet zo groot. Wat is tot nu toe jouw ervaring?
Ik heb die nieuwe bril ...speciaal voor de 9706..de PTA516. Erg licht, werkt perfect, totaal geen geknipper, mits het niet te licht is in de kamer heb ik gemerkt...afgelopen zondagmiddag toen de zon scheen de ps3 getest in 3D en toen had ik wel wat geknipper maar dan heb je dus ook lichtinval in de bril.

Het grote voordeel van dat filter is dat je de kontrast vol open kunt zetten zonder dat je last krijgt van white clipping. Heb mijn toestel een aantal uren gecalibreerd via mijn oppo 93 en de video contrast kan gewoon op 100 (backlight contrast heb ik op 76 staan) en dan zijn alle witte testpatronen duidelijk te onderscheiden. Ziet er fabelachtig uit...zwart is inktzwart (door dat filter hoeft brigtness maar op 41...een stuk lager als de 50 op mijn 9704) en wit is echt sprankelend wit en geen last van white clipping dan dus, behalve soms bij sat tv uitzendingen, b.v. journaal op ned 1 HD, maar goed je calibreert ook voor bluray sources...Voor Sat tv zou je video kontrast wat terug moeten draaien naar 88.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 23:00:
Zojuist je test mkv afgespeeld op mijn 46 9706. Ziet er bij mij perfect uit...Geen banding te zien!

Straks een aflevering van csi gekeken 720p web-dl en daar was weer vrij veel banding te bespeuren. Ik blijf erbij dat het source materiaal ook mee speelt.

Ik heb die nieuwe bril ...speciaal voor de 9706..de PTA516. Erg licht, werkt perfect, totaal geen geknipper, mits het niet te licht is in de kamer heb ik gemerkt...afgelopen zondagmiddag toen de zon scheen de ps3 getest in 3D en toen had ik wel wat geknipper maar dan heb je dus ook lichtinval in de bril.
Het is bemoedigend dat er dus ook exemplaren zijn die geen banding hebben. Het exemplaar dat ik een paar dagen geleden in een winkel getest heb, zag er niet zo fraai uit (zoals mijn fotovoorbeeld - da's toch een beetje te veel van het goede?). De winkel wilde mij absoluut geen omruilgarantie bieden. Zij zagen niks (verkopers, zucht) en vonden dat ik te kritisch was. Daar ga ik dus nooit meer naar toe.

Ik had ook een aflevering van Bones (web-dl op 23.97Hz) meegebracht om te beoordelen hoe de mediaspeler dit verwerkte. Hierbij versprong het beeld iedere seconde, iets met 24p pulldown geloof ik. Ik neem aan dat die aflevering van CSi ook 23.97Hz is en die geeft jouw examplaar wel goed weer? Nieuwe firmware wellicht? (overigens deed de 8606 het dus ook niet goed, ook niet met de laatste software).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemeli
  • Laatst online: 05-09 18:21
Hoeveel brillen krijg je bij de 9706 bij de 7000 series 2 t/m4 brillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
cemeli schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 01:35:
Hoeveel brillen krijg je bij de 9706 bij de 7000 series 2 t/m4 brillen
Je krijgt geen bril bij de 9706, je moet zelf een bril kopen. Bij de 7000 serie krijg je wel van die brillen omdat passieve brillen in principe maar een paar euro kost en een actieve bril bij de 9000 en 8000 serie rond de 70 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Misschien kunnen jullie het al raden. Het derde geleverde exemplaar van de 9706 heeft exact dezelfde banding problemen. Vieze vlekken bij bewegingen. Mijn inziens is er sprake van een ernstig productiefout. Het is nu daglicht, maar lijkt erop dat dit exemplaar iets minder strepen heeft, maar meer kris kras donker/lichter heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy2
Brakius schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:40:
Misschien kunnen jullie het al raden. Het derde geleverde exemplaar van de 9706 heeft exact dezelfde banding problemen. Vieze vlekken bij bewegingen. Mijn inziens is er sprake van een ernstig productiefout.
Heb je van alle drie de productie-week genoteerd?... Of was dat steeds dezelfde?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Ik heb het zelf niet gecontroleerd om eerlijk te zijn, maar leverancier vertelde dat het niet dezelfde batch was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freddy2 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 12:10:
[...]

Het aantal LED Pro segmenten is

288 voor 52" (de 52PFL9606 en 52PFL9704)
224 voor 46" (de 46PFL9706, 46PFL9705 en 46PFL9704)
168 voor 40" (de 40PFL9606, 40PFL9705 en 40PFL9704)
120 voor 32" (de 32PFL9705 van vorig jaar).
Bedankt voor deze info.

Ben een beetje in verwarring, door deze en deze afbeelding.

46pfl9706 heeft als enige bright pro, zit er dan een verschil in het aantal leds, maar zijn de segmenten het zelfde?
Of heeft bright pro niks te maken met het aantal leds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kunnen jullie het al raden. Het derde geleverde exemplaar van de 9706 heeft exact dezelfde banding problemen. Vieze vlekken bij bewegingen. Mijn inziens is er sprake van een ernstig productiefout. Het is nu daglicht, maar lijkt erop dat dit exemplaar iets minder strepen heeft, maar meer kris kras donker/lichter heeft.
Wat doe je nu dan? Weer omwisselen of geld terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister.Ed640
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-06 06:10
Weet iemand of de 40PFL9715 wel goed is? Wil deze week dit 2011 model gaan halen (opvolger van de 40PFL9705 had ik begrepen) zodat ik niet de problemen van de 9705 heb. Maar nu ik lees dat de 9706 ook al problemen heeft ga ik twijfelen of deze problemen ook bij de 9715 aanwezig zullen zijn.

Wil graag een tv met ambilight hebben maar heb er weinig zin in om telkens de TV terug te moeten brengen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister.Ed640 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:41:
Weet iemand of de 40PFL9715 wel goed is? Wil deze week dit 2011 model gaan halen (opvolger van de 40PFL9705 had ik begrepen) zodat ik niet de problemen van de 9705 heb. Maar nu ik lees dat de 9706 ook al problemen heeft ga ik twijfelen of deze problemen ook bij de 9715 aanwezig zullen zijn.

Wil graag een tv met ambilight hebben maar heb er weinig zin in om telkens de TV terug te moeten brengen ;-)
Het is eigenlijk gewoon een 2010 model.
Deze tv is bijna exact het zelfde als de 40pfl9705h, alleen zit er een sat-tuner in, is alu/grijs van kleur en gebruikt nieuwere software.
Heeft verder precies dezelfde hardware als de 40pfl9705.

Mijn 40pfl9715 heeft ook die lelijke banding strepen en een bredere aan de linker zijde.
Heb dit door de "lage" prijs maar voor lief genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy2
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:24:
[...]

Bedankt voor deze info.

Ben een beetje in verwarring, door deze en deze afbeelding.

46pfl9706 heeft als enige bright pro, zit er dan een verschil in het aantal leds, maar zijn de segmenten het zelfde?
Of heeft bright pro niks te maken met het aantal leds?
Ja, die afbeeldingen ken ik ook. Dat zijn echter allebei hele vroege plaatjes, toen de definitieve specificaties nog niet eens bekend waren. Inmiddels weten we dat de 32/37" helemaal geen Local Dimming hebben en de 32" slechts 200 Hz is. Beide verschillen staan niet op deze plaatjes. Bovendien zijn ze ook erg onlogisch: volgens die gegevens zouden de 40" en de 52" allebei evenveel (en wel erg weinig: 896) LEDs hebben...

Bright Pro heeft inderdaad niks met het aantal LEDs te maken. Wel met de aansturing en eventueel de sterkte van de LEDs: simpel gezegd hebben de Bright Pro LEDs een Turbo-modus, waardoor een deel van de LEDs veel feller kan branden, terwijl de overige dan juist minder fel zijn, met als gevolg een nog hoger contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister.Ed640
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-06 06:10
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:02:
[...]

Het is eigenlijk gewoon een 2010 model.
Deze tv is bijna exact het zelfde als de 40pfl9705h, alleen zit er een sat-tuner in, is alu/grijs van kleur en gebruikt nieuwere software.
Heeft verder precies dezelfde hardware als de 40pfl9705.

Mijn 40pfl9715 heeft ook die lelijke banding strepen en een bredere aan de linker zijde.
Heb dit door de "lage" prijs maar voor lief genomen.
Ik dacht dat er toch wat hardware aangepast was voor bijvoorbeeld die pieptonen waar de 9705 in het begin last van had? Maar dat kan ik zekers ook fout hebben.

Die banding strepen ga ik mij zeker aan ergeren als ik een voetbalwedstrijd zit te kijken, of valt het dan nogsteeds redelijk mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Het zit toch niet in je bril??? ;)

Alle gekheid daargelaten, het tweede exemplaar dat ik zojuist heb gezien had dus ook banding. Volgens mij heeft philips gewoon weer een probleem. Het wordt nog een hele klus om een goed exemplaar te bemachtigen. Winkels die wel willen leveren maar (nog) geen voorraad hebben doen vaak ook nog moeilijk over afspraken mbt omruilen. Zo gaat de lol er wel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
Freddy2 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:08:
[...]

Ja, die afbeeldingen ken ik ook. Dat zijn echter allebei hele vroege plaatjes, toen de definitieve specificaties nog niet eens bekend waren. Inmiddels weten we dat de 32/37" helemaal geen Local Dimming hebben en de 32" slechts 200 Hz is. Beide verschillen staan niet op deze plaatjes. Bovendien zijn ze ook erg onlogisch: volgens die gegevens zouden de 40" en de 52" allebei evenveel (en wel erg weinig: 896) LEDs hebben...

Bright Pro heeft inderdaad niks met het aantal LEDs te maken. Wel met de aansturing en eventueel de sterkte van de LEDs: simpel gezegd hebben de Bright Pro LEDs een Turbo-modus, waardoor een deel van de LEDs veel feller kan branden, terwijl de overige dan juist minder fel zijn, met als gevolg een nog hoger contrast.
De 9715 serie is niet bedoeld voor de Nederlandse maar de Duitse markt. De opvolger van dr 40pfl9705 is ook dr 40pfl9606. De 9715 serie is bedoeld om de gap op te vullen in bepaalde landen zoals Duitsland tot dat de 40PFL9606 uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Mister.Ed640 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:41:

De 9715 heeft ook last van banding. Was het bij de 9705 nog softwarematig uit te schakelen, bij de 9715 schijnt het een hardware probleem te zijn.

Ik ben erg benieuwd hoe je 3D vindt. En of je met dit model nog problemen met HDMI geluid hebt. Bij mij viel de 9705 regelmatig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy2
ambilight schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:23:
[...]

De 9715 heeft ook last van banding. Was het bij de 9705 nog softwarematig uit te schakelen, bij de 9715 schijnt het een hardware probleem te zijn.
Dan praat je over de banding die veroorzaakt wordt door de "MPEG-Artefact Reduction". En die bug is ook bij de 9715 nog wel softwarematig "uit te schakelen", al is dat iets lastiger dan bij de 9705.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
deltananie schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:18:
De 9715 serie is niet bedoeld voor de Nederlandse maar de Duitse markt. De opvolger van dr 40pfl9705 is ook dr 40pfl9606. De 9715 serie is bedoeld om de gap op te vullen in bepaalde landen zoals Duitsland tot dat de 40PFL9606 uit komt.
Klopt!. Je krijgt bij de 9715K ook nog een HD-satelliettuner er bij. Hoef je alleen nog maar een schoteltje op te hangen om gratis naar free-to-air kanalen te kijjken. (of je neemt een HD-abbo voor 15 Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Freddy2 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:27:
Dan praat je over de banding die veroorzaakt wordt door de "MPEG-Artefact Reduction". En die bug is ook bij de 9715 nog wel softwarematig "uit te schakelen", al is dat iets lastiger dan bij de 9705.
Je bedoeld die extra bit in het servicemenu? Is banding dan echt helemaal weg? Ik had begrepen van niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy2
ambilight schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:28:
[...]

Je bedoeld die extra bit in het servicemenu? Is banding dan echt helemaal weg? Ik had begrepen van niet...
Dat ligt eraan van wat voor soort banding je last hebt (Color-banding/Panel-banding/Backlight-banding/MPEG-banding). 8)7 Het soort dat door de MPEG-Artefact Reduction veroorzaakt werd heet Color-banding en dat is inderdaad helemaal weg als je die "bit in het servicemenu" laat verzetten.
Of dat in jouw geval de volledige oplossing brengt, kun je trouwens eerst zelf makkelijk testen door de MPEG-Artefact Reduction even uit te zetten. Blijft er dan nog banding over, dan heb je (ook) een van de andere soorten.

[ Voor 17% gewijzigd door Freddy2 op 30-09-2011 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freddy2 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:08:
[...]

Bedankt voor de uitleg, vroeg me dit al heel lang af. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister.Ed640 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:15:
[...]

Ik dacht dat er toch wat hardware aangepast was voor bijvoorbeeld die pieptonen waar de 9705 in het begin last van had? Maar dat kan ik zekers ook fout hebben.

Die banding strepen ga ik mij zeker aan ergeren als ik een voetbalwedstrijd zit te kijken, of valt het dan nogsteeds redelijk mee?
Heb zelf geen last van pieptonen , maar kan aan mijn gehoor liggen ;)
Bij voetbal zijn de strepen toch wel goed zichtbaar hoor, vooral die brede aan de linkse kant.
Of je moet geluk hebben dat je een goeie treft, maar heb inmiddels ook een 40pfl9705k/02 en een 40pfl9705h/12 gezien met precies dezelfde strepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Freddy2 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:31:
Dat ligt eraan van wat voor soort banding je last hebt (Color-banding/Panel-banding/Backlight-banding/MPEG-banding). 8)7 Het soort dat door de MPEG-Artefact Reduction veroorzaakt werd heet Color-banding en dat is inderdaad helemaal weg als je die "bit in het servicemenu" laat verzetten.
Of dat in jouw geval de volledige oplossing brengt, kun je trouwens eerst zelf makkelijk testen door de MPEG-Artefact Reduction even uit te zetten. Blijft er dan nog banding over, dan heb je (ook) een van de andere soorten.
Bij de 9705 die ik heb gehad kon ik de banding weg krijgen door de MPEG-AR helemaal uit te zetten. Bij de 9706-ers die ik tot nu toe heb gezien lukte dat truukje niet. De 9715 heb ik persoonlijk geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy2
ambilight schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 13:20:
[...]

Bij de 9705 die ik heb gehad kon ik de banding weg krijgen door de MPEG-AR helemaal uit te zetten. Bij de 9706-ers die ik tot nu toe heb gezien lukte dat truukje niet. De 9715 heb ik persoonlijk geen ervaring mee.
Op de foto's die ik tot dusver op de verschillende fora van de 9706 gezien heb, lijkt het hier vooral te gaan om Backlight-banding. Dat is uiteraard een hardwarematig probleem. Soms kan dit, alleen bij wijze van test, wel weggewerkt worden door Local Dimming (Dynamic Backlight) even helemaal uit te zetten. Maar natuurlijk is dat geen oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psr01
  • Laatst online: 27-05 17:54
Ik ben nieuw op dit forum. Ben evenals velen van jullie geïnteresseerd in de 46pfl9706 van Philips en heb lang gewacht op de introductie van dit model mede vanwege de moth eye filter op dit model die voor revolutionaire zwartwaardes zou moeten zorgen.

Echter, toen ik in de winkel vroeg om een blu ray af te spelen in plaats van die irritante demostand bleek dat het beeld aan de beide zijkanten van de tv over een breed gebied niet zwart is maar grijs. Is dit wat jullie bedoelen met het banding probleem of ziet dit op iets anders? Volgens de verkoper was het hiervoor beschreven probleem ook aanwezig bij de 9705 serie van vorig jaar en heeft het philips maanden gekost om dit op te lossen. Deze verkoper gaf aan dat dit bij de 9706 ook waarschijnlijk maanden zal duren voor het is opgelost.

In een andere winkel (waar exact hetzelfde probleem zich voordeed) ging men het contrast ver terugschroeven om beter beeld op de blu ray te krijgen maar dat lijkt mij ook niet de bedoeling.

Is dit probleem met grijs ipv zwart beeld aan de zijkanten van het beeld bij iemand bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psr01 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:14:
Ik ben nieuw op dit forum. Ben evenals velen van jullie geïnteresseerd in de 46pfl9706 van Philips en heb lang gewacht op de introductie van dit model mede vanwege de moth eye filter op dit model die voor revolutionaire zwartwaardes zou moeten zorgen.

Echter, toen ik in de winkel vroeg om een blu ray af te spelen in plaats van die irritante demostand bleek dat het beeld aan de beide zijkanten van de tv over een breed gebied niet zwart is maar grijs. Is dit wat jullie bedoelen met het banding probleem of ziet dit op iets anders? Volgens de verkoper was het hiervoor beschreven probleem ook aanwezig bij de 9705 serie van vorig jaar en heeft het philips maanden gekost om dit op te lossen. Deze verkoper gaf aan dat dit bij de 9706 ook waarschijnlijk maanden zal duren voor het is opgelost.

In een andere winkel (waar exact hetzelfde probleem zich voordeed) ging men het contrast ver terugschroeven om beter beeld op de blu ray te krijgen maar dat lijkt mij ook niet de bedoeling.

Is dit probleem met grijs ipv zwart beeld aan de zijkanten van het beeld bij iemand bekend?
Beeld is volledig diepzwart bij de 3 46pfl9706's die ik thuis gehad heb. Mijn huidige 9706 is ook diepzwart...maar dat was mijn 9704 ook al.

Zal wel een instelfout zijn...Veel heersend misverstand...contrast regelt de witwaarde, niet de zwart waarde!...helderheid regelt het zwart...die moet juist ver terug doordat het moth eye filter de contrastwaarde en witwaardes dus extreem verhoogd.

Ideale instelling voor helderheid is slechts 41...daarboven verlies je detail in zwart (natuurlijk in combinatie met de contrast instelling, maar die kan bij deze tv vol open zonder clipping te veroorzaken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de 46PFL9706 opgehaald.
Lang zitten twijfelen tussen de 52”en de 46”, maar toen ik uiteindelijk het verschil tussen wel of geen Moth eye filter zag in de winkel direct overtuigd voor de 46”.
Het contrast en de zwart weergave met Moth eye is echt aanzienlijk beter dan op de overige modellen uit de serie.
Jammer dat er (nog) geen 52”is met moth eye.
Zelfs als de toestellen uit staan zie je al direct het effect van moth eye met een veel zwarter scherm.
Ik kom van de 46PFL9704 en in vergelijking met die lijkt de 9706 wel een maat kleiner.
Tevens is de 9706 sneller dan de 9704.
Ik gebruik een CI+ module en dat werkt nu allemaal wat beter dan in de 9704.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehoogkamer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-12-2023
Goeden middag alle,

Ik had een vraag omtrent de 46pfl9706.

Wat ik vreemd vind dat ik hier lees dat mensen hem al bij dealers hebben gezien en dat sommige hem ook al thuis hebben staan.
\Bij mijn dealer zeggen ze dat hij pas in week 43 komt.
Hoe kan dit?

hoor het graag

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Ik weet nog niet precies hoe ik deze informatie moet interpreteren, maar Philips Duitsland lijkt nu TVs met klachten over banding op te halen voor reparatie. Kan enige weken duren want er zijn nog geen reserveonderdelen.

Wellicht toch een productiefout die te herstellen is?

Overigens op verzoek hier nogmaals een foto waarop het banding-effect (in de shocolade) duidelijk te zien is:

[url]http:///www.abload.de/image.php?img=img_08601g5r.jpg[/url]

LET OP: deze foto is NIET van een 9706, maar dient slechts ter illustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
ehoogkamer schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 11:44:
Goeden middag alle,

Ik had een vraag omtrent de 46pfl9706.

Wat ik vreemd vind dat ik hier lees dat mensen hem al bij dealers hebben gezien en dat sommige hem ook al thuis hebben staan.
\Bij mijn dealer zeggen ze dat hij pas in week 43 komt.
Hoe kan dit?

hoor het graag

groet
Misschien bedoelt hij dat er pas vanaf week 43 foutloze exemplaren geleverd kunnen worden ;)

Of misschien hij in de war met de 40pfl9606?

Probeer anders eens een andere dealer want hij is toch echt al een paar weken (beperkt) leverbaar. Week 43 zit bovendien wel erg dicht tegen het einde van de ambilight-actie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehoogkamer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-12-2023
ambilight schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 12:09:
[...]

Misschien bedoelt hij dat er pas vanaf week 43 foutloze exemplaren geleverd kunnen worden ;)

Of misschien hij in de war met de 40pfl9606?

Probeer anders eens een andere dealer want hij is toch echt al een paar weken (beperkt) leverbaar. Week 43 zit bovendien wel erg dicht tegen het einde van de ambilight-actie aan.
laten we dat hopen...
Kan jij aangeven waar jij hem vandaan hebt?
Ik wil hem alleen even eerst bekijken hoe de tv is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
ehoogkamer schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 12:13:
laten we dat hopen...
Kan jij aangeven waar jij hem vandaan hebt?
Ik wil hem alleen even eerst bekijken hoe de tv is
Ik heb hem bij expert gezien.
Maar niet gekocht. Ze hadden er 2 op voorraad, beide met behoorlijke banding.

PlatteTV in Nijmegen/Breda en Foto Bouw in Arnhem hebben 'm ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Laatst online: 14-09 22:29
Ik heb het hele topic doorgespit, en ik kan iets echt niet voor elkaar krijgen.

Ik heb een Panasonic Dolby surroundset/blueray( Panasonic SC-BTT350 ) speller in een. Hier zit één HDMI uitgang op, welke tegelijkertijd een HDMI IN is (ARC)

Ik heb dit apparaat op de Philips 42PFL7606 aangesloten via HDMI 1 (ARC).

Tevens heb ik een Ziggo CI+ kaart in de PFL zitten.

Ik kan perfect bluerays bekijken via de set. Geluid van TV gaat automatisch uit, en de TV herkent het als home cinema.

Echter, wanneer ik nu gewoon naar TV kijk, krijg ik het geluid NIET via de Panasonic.
De TV herkent wel dat een homecinema is aangesloten, maar er komt geen geluid uit de Panasonic. (en ook niet standaard uit de TV aangezien TV de homecinema ziet, moet dus handmatig geluid via TV kiezen)

Uiteraard heb ik op de panasonic gekozen voor ARC IPV blueray.
Tevens heeft de Philips de meest recente firmware.

Ik kan wel wat Eneglstalige artikelen vinden over ARC, maar die lijken mijn probleem niet precies te beschrijven. En wat ik kan vinden, zegt: Klopt fout bj Philips. Maar dat lijkt me stug???

Iemand suggesties?
Pagina: 1 ... 6 ... 18 Laatste