Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchdragon81
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-12-2024
heren, ik zou graag wat info willen over de pfl7606 , want ik wil sowieso voor de passieve 3d gaan.

eerst ging me keuze uit naar de LG lw650 echter zijn de prijzen hiervan zojuist gestegen, prijzen zijn nu 1400 + terwijl ik m eerst voor 1150 euro zag ...

nog iets wat me lichtelijk angstig maakt is de lag die mensen zeggen te hebben mer gamen

ik ben een gamer, vooral shooters, hack & slash en adventure games... vooral bij de shooters en hack en slash wil je geen lag en ghosting..

nu is mijn vraag, hoe is het gamen op de ps3 met deze tv.... lagvrij? geen ghosting?

en hoe is t 3d gamen?

wat lg wel weer als voordeel heeft is de update waardoor per oog 1080i resolutie wordt weergegeven... krijgt de 7606 misschien ook de update, aangezien Philips de schermen van lg gebruiken?

alvast bedankt voor de antwoordden

mvg chris

"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:02
KawaBmw7 schreef op maandag 12 september 2011 @ 22:48:
Kan iemand mij vertellen of ik gewoon op kan nemen op een usb harde schijf, als ik digitale tv kijk via een aparte settopbox?
En moet dan dan een schijf zijn met eigen stroomvoorziening, of kan ik ook zo'n kleine kopen die de voeding pakt via usb?
Met een settopbox heb ik geen ervaring maar ik meende dat het via component/hdmi niet mogelijk was om op te nemen... maar je zou even kunnen kijken of je de EPG van de tv werkend krijgt op je settop box aangezien de TV deze EPG gebruikt als achterliggende software om een programma op te nemen.

Zolang de externe hardeschijf een schrijfsnelheid heeft van 30mb/sec (of meer) maakt het niet uit of het een 2,5" of 3,5" schijf is.
dutchdragon81 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 08:54:
heren, ik zou graag wat info willen over de pfl7606 , want ik wil sowieso voor de passieve 3d gaan.

nog iets wat me lichtelijk angstig maakt is de lag die mensen zeggen te hebben mer gamen

...

en hoe is t 3d gamen?
Ik heb geen ervaring met een PS3 maar wel met een X360 waarbij ik geen lag ondervind zodra ik de Perfect Pixel HD engine uitzet. Ook 3D (Crysis 2) is een lust voor het oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 09:37

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Vandaag toch maar de 7606 besteld, twijfel of de pata01 dongle een toegevoegde waarde heeft (bediening via iPad/iPone of toch via UTP aansluiten ?

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag bericht ontvangen dat de 46PFL9706 gereed staat om opgehaald te worden.
Dat zal sowieso niet eerder zijn dan 21 september ivm de ambilight actie weken.
Ben erg benieuwd wat de verschillen zijn mbt beeldkwaliteit in vergelijking met mijn huidige 46PFL9704

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:16:
Vandaag bericht ontvangen dat de 46PFL9706 gereed staat om opgehaald te worden.
Dat zal sowieso niet eerder zijn dan 21 september ivm de ambilight actie weken.
Ben erg benieuwd wat de verschillen zijn mbt beeldkwaliteit in vergelijking met mijn huidige 46PFL9704
Mijn 46pfl9706 wordt morgen geleverd en ook ter vervanging van mijn sublieme 46pfl9704 die naar mijn zus gaat. Upgrade geschiedt om ook zo nu en dan 3D te kunnen kijken. Hoofddoel is de verbeterde 2D weergave...o.a.meer detail in zwart.

Hopelijk krijgen we geen spijt, lees toch weer berichten over piepen in standby/aan stand en piepend ambilight. Banding lig ik minder wakker van...dat doet mijn 9704 ook licht, maar in gekalibreerde stand is het alleen zichtbaar bij slow pans bij b.v. een wolkenlucht en alleen als je weet dat het er is.

Mijne wordt trouwens netjes geleverd met een creatieve faktuur gedateerd na 21/9 dus die 300 euro pik ik natuurlijk ook mee.

Nu nog ergens zo'n bril op de kop tikken (niet voor adviesprijs natuurlijk...). Dat Philips bij zo'n bedrag er niet 1 brilletje bij kan stoppen ontgaat mij, maar goed...

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 06:43
Banding probleem is van mijn 9706 best een probleem, bij 1 kleurige schermen zelfs kleurverschil te zien. Hij wordt omgeruild.
Gisteren viel mijn mond open toen het geluid uitviel! En niet 1 keer, nee binnen een uur 10 keer! Ik heb de tv uitgezet en weer aan, en walla, net als bij de 9705, is het daarna opgelost. Maar moet eerlijk zeggen, dit had ik niet verwacht!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Brakius schreef op woensdag 14 september 2011 @ 07:17:
Banding probleem is van mijn 9706 best een probleem, bij 1 kleurige schermen zelfs kleurverschil te zien. Hij wordt omgeruild.
Gisteren viel mijn mond open toen het geluid uitviel! En niet 1 keer, nee binnen een uur 10 keer! Ik heb de tv uitgezet en weer aan, en walla, net als bij de 9705, is het daarna opgelost. Maar moet eerlijk zeggen, dit had ik niet verwacht!
Dat geluidsprobleem had ik bij mijn 7606 ook. Na een softwareupdate had ik daar geen last meer van.

• compu_kneus
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-07 18:40
Ik las dat als je gebruik wilt maken van de Philips Ambilight weken je de tv bij een door Philips erkend bedrijf moet kopen? Heeft iemand een lijst met dealers? Of een link?

Al iets bekend over de 8606? Wanneer komt ie op de markt?

Verwijderd

compu_kneus schreef op woensdag 14 september 2011 @ 09:24:
Ik las dat als je gebruik wilt maken van de Philips Ambilight weken je de tv bij een door Philips erkend bedrijf moet kopen? Heeft iemand een lijst met dealers? Of een link?

Al iets bekend over de 8606? Wanneer komt ie op de markt?
https://www.e-logics.eu/R...%20D%20ambilightweken.pdf

Verwijderd

Lijkt het op verticale strepen van de LEDs achter het paneel? Die sharp panelen in 40 inch 9705 hebben hier ook last van.
Zou je er eventueel een foto van kunnen maken?
Ik schrik hier ook wel van hoor.
Je zou toch mogen verwachten dat ze dit inmiddels hardwarematig hebben opgelost. :?

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 11:09

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Superdaantje schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 20:21:
Vandaag toch maar de 7606 besteld, twijfel of de pata01 dongle een toegevoegde waarde heeft (bediening via iPad/iPone of toch via UTP aansluiten ?
Ik denk dat als je een keuze hebt, dat de kabel de beste optie is.
stabielere verbinding, en geen wpa(2) geklungel.

Als ik mijn 7606 krijg, sluit ik hem aan met ethernet!

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Verwijderd

Nou vanavond mijn 9706 geïnstalleerd en inderdaad meer banding als mijn 9704. Ik kijk nooit voetbal maar het is wel een mooie test voor banding en inderdaad...je ziet dan de gevreesde verticale strepen bij camera pans. Bij egale kleuren fullscreen valt het reuze mee en is het stukken minder als bij mijn 9704 en eigenlijk niet zichtbaar.

Wordt naar mijn mening dus veroorzaakt door de full led gesegmenteerde achtergrondverlichting en bij films kijken etc valt het niet op.

Denk dat omruilen geen soelaas zal bieden...dit is helaas inherent aan de techniek die Philips gebruikt.

Verder is mijn toestel muisstil, zowel aan als uit en met ambilight full aan (wat ik altijd heb als ik die aanzet...gebruik ambilight alleen bij films etc.) ook geen geluid.

Dus dat valt mij reuze mee.. Beeld val ik nog niet van om vergeleken met mijn 9704. Het is eigenlijk een compliment maar films zien er meer uit zoals in de bioscoop zelfs met Perfect Natural Motion aan.

Met de 9704 werd het dan onnatuurlijk scherp...wat ik wel mooi vond, daarvan moet ik nu afkicken.

Verder heb ik alvast een uur een voorlopige calibratie uitgevoerd en dit toestel heeft qua scherpte afstelling zelfde probleem als de 9704.

Scherpte 0 is prima...1 gaat nog net maar 2 en hoger geeft ernstige vervormingen in het kader van ongewenste extra lijnen.

Als je dan ook nog die super resolutie aan zet wordt het nog erger dus die zou ik adviseren om altijd uit te laten.

Ik zal komende dagen eens rustig calibreren... Voor calibratie van de gamma etc. zullen we toch moeten wachten op review settings, dat is niet te doen op het oog met test patronen.

Al met al gematigd positief, jammer van die banding...in 3D is de brigtness van het scherm wel zichtbaar een stuk minder, maar mooi is dan de 3d achtergrondverlichting setting waardoor je de backlight harder kunt zetten.

Heb die nu normaal op 80 staan (wat nu het verschil is met die videocontrast en contrast achtergrondverlichting setting???), volgens mij het zetten van de achtergrondverlichting op uit i.p.v. optimaal beeld killt de banding een heel eind, maar dan maak je ook niet gebruik van de mogelijkheden van de tv.

• KawaBmw7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-11-2022
Vanmiddag een 2,5 inch usb hdd aangesloten op de 9606. Foto's, video's en muziek werkt prima. Maar opnemen van een digitale zender d.m.v een settopbox werkt dus niet. De tv ziet dit signaal als analoog, ondanks dat het een HD signaal is die binnenkomt via hdmi. Slechte zaak van Philips om dit zo te blokkeren! Wel volop adverteren met de opname functie uiteraard.

bmwunited.nl

• dutchdragon81
  • Laatst online: 09-12-2024
Nano2009 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:08:
[...]

Met een settopbox heb ik geen ervaring maar ik meende dat het via component/hdmi niet mogelijk was om op te nemen... maar je zou even kunnen kijken of je de EPG van de tv werkend krijgt op je settop box aangezien de TV deze EPG gebruikt als achterliggende software om een programma op te nemen.

Zolang de externe hardeschijf een schrijfsnelheid heeft van 30mb/sec (of meer) maakt het niet uit of het een 2,5" of 3,5" schijf is.

[...]

Ik heb geen ervaring met een PS3 maar wel met een X360 waarbij ik geen lag ondervind zodra ik de Perfect Pixel HD engine uitzet. Ook 3D (Crysis 2) is een lust voor het oog.
thanks, ik ga volgende week met mijn ps3 ook ff naar een maatje die de tv heeft, gelijk ff uitvoerig testen die hap :D

"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"

• Feyaaa
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-01-2022
Hallo,

ik heb sinds deze week ook de 47pfl7606H. Beeld is mooi, alleen inderdaad met bijvoorbeeld voetbalwedstrijden veel verticale strepen. Iemand een idee hoe je deze tot het minimum brengt? Ik ga dit ook bij Philips neerleggen. Kijk best veel voetbal, en het is wel hinderlijk.

Een andere vraag. Ik heb ook een Xtreamer Pro. Hier heb ik half sbs 3d films op staan, maar als ik die afspeel geeft de tv niet aan dat er 3d content wordt afgespeeld, wat die bij de PS3 wel doet.
Als ik dan bij adjust 3d side by side aan zet, ziet het beeld er echt niet uit, ik zie echt letterlijk 2 beelden naast elkaar. Ik moet toch wel 3d content af kunnen spelen?

• Feyaaa
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 08:50:
Ik heb een vraag over de 7606 versie.
Hebben er al mensen ervaring met het afspelen van side by side 3D ?
Hoor en lees verhalen op forums dat deze tv de mediaplayers niet herkend als 3D apparaat en dus niet de mogelijkheid bestaat om sbs 3D weergave aan te zetten.

Iemand ervaringen mee ? ik gebruik zelf de Xtreamer Pro
Alvast bedankt,
Justin
Hey Justin,

al meer ervaring nu met de Xtreamer? Bij mij werkt de combi ook niet, als ik side to side op de tv aanzet, zie ik letterlijk 2 beelden naast elkaar.

• thijskl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:01
Heb nu al ongeveer een week de 37PFL7676. Prima tv, alleen heb ik best veel last van backlight bleeding als het beeld zwart is. Als ik dit zou melden bij philips, is dit dan iets wat ze uberhaupt kunnen verhelpen?

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 14:26
thijskl schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:33:
Heb nu al ongeveer een week de 37PFL7676. Prima tv, alleen heb ik best veel last van backlight bleeding als het beeld zwart is. Als ik dit zou melden bij philips, is dit dan iets wat ze uberhaupt kunnen verhelpen?
Dit heb ik ook bij m'n 42PFL7676.
Heb wel het idee dat het via de HDMI ingang (Dune HD Max) erger is als bij de scart ingang (UPC).
Kan dat?

Verwijderd

Nee volgens mij niet, maar je kunt vrij veel doen met de beeld instellingen, kijk eens bij deze review en de instellingen, probeer die en kijk of dit iets uitmaakt.

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1316001274

• thijskl
  • Laatst online: 22:01
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 10:31:
Nee volgens mij niet, maar je kunt vrij veel doen met de beeld instellingen, kijk eens bij deze review en de instellingen, probeer die en kijk of dit iets uitmaakt.

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1316001274
Ik zou deze instellingen vanavond is toepassen, ben benieuwd!

• Feyaaa
Ik heb met de 7606 wel last van verticale strepen, als ik bijvoorbeeld naar het voetbal kijk.

• Arie-Kanarie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-06 13:40

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Hoe zit het met Audio Return Channel ondersteuning? Ondersteunen alle series dit? Ik zit te denken aan een 7606, reciever weet ik nog niet.
ARC lijkt mij wel handig, maar dan moet het wel lekker werken, anders koop ik bij voorbaat wel een audiokabel.

Momenteel een LCD tv van Philips en een DVD-recorder van Philips, via een HDMI-kabel verbonden (geen idee welke versie of merk), maar 1 afstandsbediening gebruiken voor beide apparaten o.i.d. zit er niet echt in, terwijl dat volgens mij wel mogelijk moet zijn.

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

• KawaBmw7
Arie-Kanarie schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:06:
Hoe zit het met Audio Return Channel ondersteuning? Ondersteunen alle series dit? Ik zit te denken aan een 7606, reciever weet ik nog niet.
ARC lijkt mij wel handig, maar dan moet het wel lekker werken, anders koop ik bij voorbaat wel een audiokabel.

Momenteel een LCD tv van Philips en een DVD-recorder van Philips, via een HDMI-kabel verbonden (geen idee welke versie of merk), maar 1 afstandsbediening gebruiken voor beide apparaten o.i.d. zit er niet echt in, terwijl dat volgens mij wel mogelijk moet zijn.
De 9606 heeft hdmi arc. Ik denk alleen niet dat je met 1 afstandsbediening de boel kunt regelen want die opties heeft de afstandsbediening simpelweg niet.

edit:

Ik lees zonet op de site van Philips dat het via Easylink wel degelijk mogelijk moet zijn.

http://www.philips.nl/c/h..._12/prd/nl/?t=support#rdy

[ Voor 11% gewijzigd door KawaBmw7 op 15-09-2011 12:10 ]

bmwunited.nl

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

KawaBmw7 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:09:
[...]

De 9606 heeft hdmi arc. Ik denk alleen niet dat je met 1 afstandsbediening de boel kunt regelen want die opties heeft de afstandsbediening simpelweg niet.

edit:

Ik lees zonet op de site van Philips dat het via Easylink wel degelijk mogelijk moet zijn.

http://www.philips.nl/c/h..._12/prd/nl/?t=support#rdy
Owja, Easylink heet dat. Kan aan onze opstelling liggen hoor, die paar keer per jaar dat ik dvd kijk, mis ik niet. Maar dat komt waarschijnlijk vooral omdat ik niet precies weet wat ik mis. "Wat je niet hebt gehad, raak je ook niet kwijt ;-)"
Het zal vast niet veel meer zijn als pauzeren en skippen met de play en next/prev toetsen op de afstandsbediening. Wij hebben een model uit de 9000 serie uit 2009, daar zat nog een echte afstandsbediening bij, waar je nog een muntje nodig hebt om het batterijklepje te openen. Superdegelijk. Tegenwoordig krijg je een ding in de vorm van een ruimteschip ;-)

Jij weet dat de 9606 HDMI ARC heeft, maar weet je ook of het werkt? Ik zal verder de specs bij Philips eens bestuderen, kijken of ik het van andere modellen ook kan vinden.

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

• KawaBmw7
Arie-Kanarie schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:41:
[...]
daar zat nog een echte afstandsbediening bij, waar je nog een muntje nodig hebt om het batterijklepje te openen. Superdegelijk. Tegenwoordig krijg je een ding in de vorm van een ruimteschip ;-)

Jij weet dat de 9606 HDMI ARC heeft, maar weet je ook of het werkt? Ik zal verder de specs bij Philips eens bestuderen, kijken of ik het van andere modellen ook kan vinden.
Ik heb de Philips HTS 9140 gisteren besteld, komt morgen binnen. Als ik die aangesloten heb zal ik je zeggen of het werkt naar behoren.

Wat afstandsbediening heb je gelijk, ik vond de oude ook beter. Die kon je tenminste nog een ander apparaat aanleren.

bmwunited.nl

• Nano2009
  • Laatst online: 22:02
[...]

Owja, Easylink heet dat. Kan aan onze opstelling liggen hoor, die paar keer per jaar dat ik dvd kijk, mis ik niet. Maar dat komt waarschijnlijk vooral omdat ik niet precies weet wat ik mis. "Wat je niet hebt gehad, raak je ook niet kwijt ;-)"
Het zal vast niet veel meer zijn als pauzeren en skippen met de play en next/prev toetsen op de afstandsbediening. Wij hebben een model uit de 9000 serie uit 2009, daar zat nog een echte afstandsbediening bij, waar je nog een muntje nodig hebt om het batterijklepje te openen. Superdegelijk. Tegenwoordig krijg je een ding in de vorm van een ruimteschip ;-)

Ik heb een 7606 in combinatie met een Philips BDP800 blu-ray speler en werkt perfect met easylink, ik gebruik alleen de afstandbediening van de TV zelf.

7606 heeft in ieder geval zeker ARC (staat ook op de achterkant van de televisie "HDMi 1 (ARC)" ) dus het lijkt me dat de 9606 dat ook moet hebben.

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 15:46
Feyaaa schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:13:
Hallo,

ik heb sinds deze week ook de 47pfl7606H. Beeld is mooi, alleen inderdaad met bijvoorbeeld voetbalwedstrijden veel verticale strepen. Iemand een idee hoe je deze tot het minimum brengt? Ik ga dit ook bij Philips neerleggen. Kijk best veel voetbal, en het is wel hinderlijk.

Een andere vraag. Ik heb ook een Xtreamer Pro. Hier heb ik half sbs 3d films op staan, maar als ik die afspeel geeft de tv niet aan dat er 3d content wordt afgespeeld, wat die bij de PS3 wel doet.
Als ik dan bij adjust 3d side by side aan zet, ziet het beeld er echt niet uit, ik zie echt letterlijk 2 beelden naast elkaar. Ik moet toch wel 3d content af kunnen spelen?
Zelf heb ik de 42PFL7606H. Mooi beeld, erg tevreden over. Geen last van verticale strepen met voetbalwedstrijden. Ik heb de beeld verbeteringen uitstaan, op clear lcd na dan. HD natural motion maakt het beeld in mijn ogen niet mooier.

Jammer is wel de vrij beperkte mediaspeler (had wel gelezen dat dts downmixing en subs er vanaf week 46 update wel inkomen) Ik gebruik hier ook een externe mediaspeler voor. Belachelijk is natuurlijk dat je half sbs films niet vanaf usb kan afspelen. De reden hiervan ontgaat me totaal.

Ik gebruik zelf een netgear Neotv 350 voor de half sbs 3d films. Dit werkt goed. Zodra de film start zet ik de tv handmatig op side bij side, waarna het 3D beeld verschijnt. Als je weer terug in het menu gaat van de mediaspeler klopt er geen snars meer van, dan moet hij weer naar normale mode teruggezet worden. Ik heb in het verleden ook wel een keer gehad dat hij hem niet direct pakte, even de andere optie kiezen en dan weer naar sbs, loste het probleem voor mij op. Bron van een video signaal zou in mijn ogen geen probleem moeten opleveren, aangezien het gewoon één plaatje is die hij opdeelt in tweeën.

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:48
Sinds de laatste paar dagen doet de 7606 vreemd met een interne cam+ module voor ziggo. Als ik de tv aanzet dan krijg ik eerst gewoon beeld, maar naar 15 minuten is het beeld weg en zegt ie dat het programma gecodeerd is. Ik moet de tv dan uitzetten (standby) en daarna weer aan dan gaat ie weer authenticeren en heb ik weer beeld. Daarna valt het beeld ook niet meer weg. Ik heb gisteren de nieuwe firmware erop gezet, maar dat heeft tot nu toe nog niet geholpen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Brakius
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 09:52:
[...]

Lijkt het op verticale strepen van de LEDs achter het paneel? Die sharp panelen in 40 inch 9705 hebben hier ook last van.
Zou je er eventueel een foto van kunnen maken?
Ik heb het geprobeerd:

Afbeeldingslocatie: http://www.duvessa.nl/philips1.jpg

Heb ook een fimpje met mijn ipad2 gemaakt, maar ik mot dat ding andersom houden! lol.

YouTube: Philips 9706 banding problem - YouTube

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 16:55

Yuco

Womanizer!

Ik zie de site van ING rentepunten er niet tussen staan, weet iemand of deze wel mee telt voor de actie?

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
Yuco schreef op donderdag 15 september 2011 @ 20:05:
[...]

Ik zie de site van ING rentepunten er niet tussen staan, weet iemand of deze wel mee telt voor de actie?
Dan zal deze niet meetellen.. anders Philips even bellen..

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 15:23
ikbenheelmoe schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:48:
[...]
Ik gebruik zelf een netgear Neotv 350 voor de half sbs 3d films. Dit werkt goed. Zodra de film start zet ik de tv handmatig op side bij side, waarna het 3D beeld verschijnt. Als je weer terug in het menu gaat van de mediaspeler klopt er geen snars meer van, dan moet hij weer naar normale mode teruggezet worden. Ik heb in het verleden ook wel een keer gehad dat hij hem niet direct pakte, even de andere optie kiezen en dan weer naar sbs, loste het probleem voor mij op. Bron van een video signaal zou in mijn ogen geen probleem moeten opleveren, aangezien het gewoon één plaatje is die hij opdeelt in tweeën.
1000 maal thanx voor je post. Vroeg me al af welke betaalbare mediaplayer goed SBS zou kunnen afspelen zodat de 7676 op de 3d optie gezet kan worden. Die ga ik nu ook aanschaffen. Niet voor deze topic maar uh....heeft die NeoTV 350 cinavia beveiliging erin zitten??...dit is namelijk bij de PS3 wel eens erg storend.

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Yuco schreef op donderdag 15 september 2011 @ 20:05:
[...]

Geld die hele actie nog wel? Ik kan er op internet niet meer van vinden dan dit:
http://www.promotion.philips.com/nl/nl/detailpage/274
http://www.expert.nl/ambilightweken

en nog een heleboel sites die mij melden dat ik te laat ben.

• spraycan
  • Laatst online: 23-07-2023
Sinds vandaag ben ik ook in het bezit van een philips 42pfl7676.

Mijn eerste indruk wow wat is die groot en ik dacht dat het aluminium erg tegen zou vallen, zelf zou ik eerder een zwarte lijst gekozen hebben als deze actie er niet geweest was. Maar nu hij voor de witte muur staat vind ik dit juist erg mooi vooral met het gebruik van ambilight de lijst valt weg t.o.v. de muur.
wat mij opviel is dat de kleuren standaard erg slecht zijn, ook alle presets zijn waardeloos in mijn opinie. Wie heeft zijn tv gekalibreerd en zou de instellingen willen delen ?
Ik kan ook nergens een optie vinden om de R-G-B gain handmatig at te stellen, wat ik best vreemd vind voor een tv van deze prijs.

• PaPi36
spraycan schreef op donderdag 15 september 2011 @ 22:07:
Sinds vandaag ben ik ook in het bezit van een philips 42pfl7676.

Mijn eerste indruk wow wat is die groot en ik dacht dat het aluminium erg tegen zou vallen, zelf zou ik eerder een zwarte lijst gekozen hebben als deze actie er niet geweest was. Maar nu hij voor de witte muur staat vind ik dit juist erg mooi vooral met het gebruik van ambilight de lijst valt weg t.o.v. de muur.
wat mij opviel is dat de kleuren standaard erg slecht zijn, ook alle presets zijn waardeloos in mijn opinie. Wie heeft zijn tv gekalibreerd en zou de instellingen willen delen ?
Ik kan ook nergens een optie vinden om de R-G-B gain handmatig at te stellen, wat ik best vreemd vind voor een tv van deze prijs.
zojuist heb ik toevallig op deze tv 42pfl7676 de instellingen erop gezet zoals in de review van een paar posts eerder in de link aangegeven (voor de 42PFL7606). Deze zijn gebaseerd op de Cinema stand en dan verder tweaken. Ziet er beter uit dan Cinema standaard en de backlight bleeding lijkt ook een stuk minder. RGB kun je aanpassen bij optie tint op custom te zetten. OK ik maak het je makkelijk....hier zijn ze:
Smart picture: Cinema
Contrast 56
Color: 50
Brightness: 51
Sharpness: 0
Noise reduction Off
Tint Custom
HD Natural Motion Off
Clear LCD On
Super resolution Off
Dynamic contrast Off
Dynamic backlight Off
MPEG artefact reduction Off
Color enhancement Off
Gamma 0
R Gain 126
G Gain 96
B Gain 88
Light sensor On/Off
Picture format Unscaled

• spraycan
  • Laatst online: 23-07-2023
PaPi36 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 22:20:
[...]

zojuist heb ik toevallig op deze tv 42pfl7676 de instellingen erop gezet zoals in de review van een paar posts eerder in de link aangegeven (voor de 42PFL7606). Deze zijn gebaseerd op de Cinema stand en dan verder tweaken. Ziet er beter uit dan Cinema standaard en de backlight bleeding lijkt ook een stuk minder. RGB kun je aanpassen bij optie tint op custom te zetten. OK ik maak het je makkelijk....hier zijn ze:
Smart picture: Cinema
Contrast 56
Color: 50
Brightness: 51
Sharpness: 0
Noise reduction Off
Tint Custom
HD Natural Motion Off
Clear LCD On
Super resolution Off
Dynamic contrast Off
Dynamic backlight Off
MPEG artefact reduction Off
Color enhancement Off
Gamma 0
R Gain 126
G Gain 96
B Gain 88
Light sensor On/Off
Picture format Unscaled
Bedankt voor de post, deze instellingen zijn een hele verbetering t.o.v. de aanpassingen die ik zelf gedaan had. Binnenkort een blueray speler kopen - of een PS3 om (3D)-Bluerays af te kunnen spelen

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Arie-Kanarie schreef op donderdag 15 september 2011 @ 21:29:
[...]

Geld die hele actie nog wel? Ik kan er op internet niet meer van vinden dan dit:
http://www.promotion.philips.com/nl/nl/detailpage/274
http://www.expert.nl/ambilightweken

en nog een heleboel sites die mij melden dat ik te laat ben.
http://www.neck.nl/produk...philips/Mariska-actie.pdf

Verwijderd

Brakius schreef op donderdag 15 september 2011 @ 19:08:
[...]

Heb ook een fimpje met mijn ipad2 gemaakt, maar ik mot dat ding andersom houden! lol.

Ik zie niks?...behoudens die flikkeringen maar dat zal de opname met de ipad2 wel zijn of bedoel je die flikkeringen dat je die in het echt ook hebt?

Ik heb vanavond nog een uur of wat de tv helemaal afgesteld met kleurenfilters en de WOW Bluray afsteldisc en mijn lauwe reactie van gisteren moet ik bijstellen.

Wat een kotserig mooi beeld levert de tv. _/-\o_ _/-\o_ De boosdoener gisteren was met name die domme lichtsensor. Die knijpt alles veel teveel. Had die op mijn 9704 ook altijd uit.

Wel moet de helderheid erg ver teruggeschroefd worden om geen details in het zwart te verliezen.

Moet gecalibreerd op 38!.... Kun je dus duidelijk het effect zien van het Moth filter.

Vanavond op sky HD wat stukken films bekeken en movieclips van de afstel bluray. Ziet er prima uit en geen zichtbare banding, alleen bij die vermaledijde voetbal/golf uitzendingen dus wel. De 3d Bril is ondertussen per express opgestuurd uit het buitenland dus wellicht morgen 3D testen.

Ik kan in ieder geval als het me niet bevalt het toestel omruilen, maar ik wacht even jouw nieuws af omtrent je omruiltoestel.

In Duitsland klagen ook verschillende mensen over banding...deze heeft geen kapotte pixels en maakt geen geluid. Het is altijd maar weer afwachten wat zo'n omruiler doet. Je mag namelijk 12 dode pixels hebben alvorens Philips dat een reden voor ruiling vind.

Gelukkig heb ik bij een goede service verlenende winkel gekocht..hangen vandaag of morgen een toestel op..zal eens kijken of die opgenomen .ts hd files van sky sports HD van het voetbal via een usb stick zijn af te spelen op de tv.

Nog geprobeerd om de firmware te upgraden maar hij vind geen firmware. Zal wellicht wel komen omdat die versie al in de tv zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
  • Laatst online: 27-11-2022
Vandaag ook een 46PFL9706 ter vervanging van de vorige serie. Waarschijnlijk merk je ook dat 3D side-by-side het niet doet, onvoorstelbaar dat ze dat niet even testen voor de release. Ik ben benieuwd naar je beeld-instellingen, je hebt er duidelijk verstand van.

[ Voor 17% gewijzigd door Peter_F op 16-09-2011 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brakius schreef op donderdag 15 september 2011 @ 19:08:
[...]

Ik heb het geprobeerd:

[afbeelding]

Bedankt dat je de moeite hebt genomen om de foto en het filmpje te maken. _/-\o_

De lijnen die je op de foto ziet zijn idd de strepen van de achtergrondverlichting, ik geloof dat ze dit LED banding noemen.
De 40 inch 9705 heeft dit ook. (sharp paneel)
Dacht dat in je 46 inch 9705 een LG paneel zit, en die daar minder/geen last van hebben.
Ben bang dat omruilen waarschijnlijk geen zin heeft. :/

Ik kan net als Destroyer2a ook nix aan het filmpje zien, behalve die schuine strepen, maar dat zal wel aan de opname liggen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen met een 46pfl9706 of 52pfl9606, die een inputlag test kunnen/willen maken in game mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 00:48
Niemand verder die ook problemen heeft met de cam module insteekkaart?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Pas op met het schoonmaken van de 9706! Ik probeerde vanochtend een klein vlekje weg te werken, beetje spuug en stofdoekje om uit te wrijven. Bij de 9705 ging dat altijd zo perfect, maar de 9706 reageert anders. Een spray met lcd schoonmaakmiddel werd alleen erger. Er ontstaan soort wazige kringetjes. Dan maar een oude manier: warm water met beetje dreft, geel vaatdoekje gebruiken en met een theedoek 1 veeg droogmaken. Dat werkte perfect.

M.b.t. youtube filmpje, tja ik heb geen ander middel om vast te leggen. Mijn probleem is vergelijkbaar met een iPad of een mobiel waarvan het scherm vies is. Als je kijkt valt het niet op, maar ga je het scherm schrollen, dan valt de vieze plekken op. Dat is vergelijkbaar met mijn 9706: bij bewegende beelden zie je een soort waas. En het lijkt net of je balken erkent.

Ik zal mijn instellingen eveneens delen. Voor HD materiaal
Contrast: 70
Helderheid: 46
Kleur: 57
Scherpte: 1
Ruisreductie: uit
Tint: warm

Perfect Natural Motion: minimum
Clear LCD: aan
Superresolutie: uit
Perfect contrast: minimum
Dynamische achtergrond: optimaal beeld
MPEG-artefactreductie: uit
Kleurverbetering: aan
Gamma: 1
Videocontrast: 90

Lichtsensor: uit

M.b.t. TV uitzendingen gebruik ik een iets ander instellingen.
Scherpte: 3
Tint: Gewenst
Gewenste tint rood 126, groen, 126, blauw 121

Ik ben zelf nog niet helemaal tevreden met de instellingen. SD beelden vind ik deze TV iets softer overkomen dan de 9706. Ik heb scherpte daarom op 3 staan. Terwijl als je bijvoorbeeld een hd foto van een bloemenveld zou bekijken, dit er niet uitziet. Gamma 2 en kleurverbeteren uit is ook een optie. Persoonlijk houd ik van wat velle kleuren.

Mijn TV wordt volgende week omgewisseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:21:
Dacht dat in je 46 inch 9705 een LG paneel zit, en die daar minder/geen last van hebben.
Zover ik weet zit in zowel de 9705 als de 9706 Sharp UV2A panels. Bij de 9705 is dit probleem niet aanwezig. Ik heb vrijdag nog even in de winkel naar de 9705 gekeken en zag daar egale witte beelden. Dat is bij mij niet het geval. En op mijn oude 9705 was bewegende beelden nooit hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:21:
[...]

Bedankt dat je de moeite hebt genomen om de foto en het filmpje te maken. _/-\o_

De lijnen die je op de foto ziet zijn idd de strepen van de achtergrondverlichting, ik geloof dat ze dit LED banding noemen.
De 40 inch 9705 heeft dit ook. (sharp paneel)

Ik kan net als Destroyer2a ook nix aan het filmpje zien, behalve die schuine strepen, maar dat zal wel aan de opname liggen toch?
LG heeft geen 46'' die werken met 42'', 47'' en 55'' een 46'' zal dit jaar ook wel een sharp zijn net als de 9705

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@brakius en sinistro

Hmm dan hebben ze mij verkeerd geinformeerd in de winkel. 8)7
Ik zie nu idd dat LG helemaal geen 46 inch panelen heeft.

Weer wat geleerd. :D

Hoe is het nu met het oplichten van het hele scherm bij ondertitels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
De background verlichting werkt iets anders. De 9705 met firmware versie 25 daarvan was de dimbare leds erg snel met reageren. Daarnaast het bekende plaatje met 1 witte circel, daarvan werd de bovenhoek verlicht. Bij de 9706 heb ik de indruk dat ze een slower timing hebben met aan en uitgaan van de leds. Dit is bijvoorbeeld te zien in de intro die bijvoorbeeld voor de Pirates of the Carribean zit, dat blauwe scherm met kasteel. Bij de 9706 zie je links en rechts oplichten. En bij het plaatje met 1 witte cirkel wordt bijna het hele scherm verlicht.

M.b.t. oplichten van de ondertitels merk ik dit op de 9706 nauwelijks. Een groot irritatieprobleem opgelost! Daarnaast is de kijkhoek beter. Van zijkant zie ik niet het oplicht effect in blauw/rood en vooral in grijze kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Info die waarschijnlijk al bekend is maar evengoed. Hierbij een verslag van mijn chatsessie vanochtend:

De 7606 is het standaard model dit jaar in de 7000 serie.

De verschillen zijn dan ook ten opzichte van de 7606:

7656:
Perfect Natural Motion (dat is de interne computer voor het beeld, die is beter dan degene in de 7606, dus beter beeld). Perfect Natural motion is de computer die normaal alleen in de 8000 serie gebruikt word
2x12 watt in plaats van 2x10 watt.
Andere kleur, donkerder.

De 7666:
2x12 watt in plaats van 2x10 watt
En ingebouwde WIfi, terwijl de 7606 hier een dongel voor nodig heeft.

De 7676:
Idem als de 7656, enkel de kleur is anders (Zilveren kleur)
Ook Perfect Natural Motion en 2x12 watt

De 7696:
Perfect natural motion 2x12 watt en 4 3d brillen in plaats van 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:33
PaPi36 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 22:20:
[...]

zojuist heb ik toevallig op deze tv 42pfl7676 de instellingen erop gezet zoals in de review van een paar posts eerder in de link aangegeven (voor de 42PFL7606). [...] OK ik maak het je makkelijk....hier zijn ze:
Top, dankje! Dat ga ik vanavond ook eens proberen :)
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 23:50:
[...]

Nog geprobeerd om de firmware te upgraden maar hij vind geen firmware. Zal wellicht wel komen omdat die versie al in de tv zit?
Werkt bij mij ook niet (2 versies achter elkaar), ik heb beide keren gewoon handmatig de FW geupdated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
Yuco schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 12:34:
Info die waarschijnlijk al bekend is maar evengoed. Hierbij een verslag van mijn chatsessie vanochtend:

De 7606 is het standaard model dit jaar in de 7000 serie.

De verschillen zijn dan ook ten opzichte van de 7606:

7656:
Perfect Natural Motion (dat is de interne computer voor het beeld, die is beter dan degene in de 7606, dus beter beeld). Perfect Natural motion is de computer die normaal alleen in de 8000 serie gebruikt word
2x12 watt in plaats van 2x10 watt.
Andere kleur, donkerder.

De 7666:
2x12 watt in plaats van 2x10 watt
En ingebouwde WIfi, terwijl de 7606 hier een dongel voor nodig heeft.

De 7676:
Idem als de 7656, enkel de kleur is anders (Zilveren kleur)
Ook Perfect Natural Motion en 2x12 watt

De 7696:
Perfect natural motion 2x12 watt en 4 3d brillen in plaats van 2
Nog kleine toevoeging...7676 heeft een aluminium casing afstandbediening opv de zwart plastic. Staat een stuk mooier op de armleuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
rimave schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:03:
Sinds de laatste paar dagen doet de 7606 vreemd met een interne cam+ module voor ziggo. Als ik de tv aanzet dan krijg ik eerst gewoon beeld, maar naar 15 minuten is het beeld weg en zegt ie dat het programma gecodeerd is. Ik moet de tv dan uitzetten (standby) en daarna weer aan dan gaat ie weer authenticeren en heb ik weer beeld. Daarna valt het beeld ook niet meer weg. Ik heb gisteren de nieuwe firmware erop gezet, maar dat heeft tot nu toe nog niet geholpen.
Je bent helaas niet de enige:
http://www.supportforum.p...with-my-new-37PFL7606H-TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-09 13:04
Ik wil de 32PFL5606H/12 kopen als vervanger van mijn huidige 24 inch scherm (Samsung P2450). Bij het browsen zit ik op ongeveer 1 meter afstand en voor films e.d. op ongeveer 3,5 meter afstand, gamen doe ik niet aan. Het probleem is dat het beeld nu te klein is en er te veel backlight bleeding is bij het kijken van een film. Heeft iemand ervaring met dit scherm als monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 09:22
gisterenavond contact gehad met philips over nettv.
ik kan de apps nosjournaal niet openen , de man van philips zij dat dit nog komt .
de 7906 lijkt mij de zelfde als de 7606.
wie wil er voor mij even kijken als het daar wel op werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:59
handige toetsvolgorde om technische info op te vragen:
123654
gebruik het pijltje naar beneden voor meer info ;-)
werkt op mijn 37PFL6606

Iemand nog meer handige weetjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KawaBmw7
Vandaag de verkoper even aan de tand gevoeld over de ambilight actie die gaat komen. Deze regeling geldt alleen als men de normale winkelprijs betaalt. Klinkt raar, ik weet het, maar zo is het mij verteld. In mijn geval niet van toepassing dus.

bmwunited.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Als bezitter van een Philips 42PFL7676 volg ik al enige tijd deze discussie.

Hoewel de 7676 een prachtig toestel is met echt een super beeld kwaliteit in verhouding tot de prijs zijn er diverse opties die mijnsinziens wel in de verkoop campagne gebruikt worden maar in praktijk niet werken of waarvan de werking tegenvalt door in mijn ogen een soort kopers bedrog door Philips. Veel hiervan is al gepaseerd in de lopende discussies maar ik kom eigenlijk maar weinig echte oplossingen tegen.

1) 3D functionaliteit.
Tot nu toe alleen te benutten via Blueray 3D speler en/of bijvoorbeeld de UPC media box via HDMI aansluiting. Gevolg of een 3D blueray speler kopen en films huren, of een HD abo bij Zigo of UPC afsluiten tegen meerprijs en daar dure 3D films ondemand huren. Streaning werkt niet door de Phiips software blokkering hiervan. Duidelijk geval dus van false verkoop voorlichting in de advertenties voor deze TV.
Nu hoopte ik dat het mogelijk wel zou lukken via directe HDMI aansluiting op de laptop. Ik zie hierr wel mensen vertellen dat dit kan maar vind nergens een duidelijke uitleg hoe men dit voor elkaar krijgt. Al mijn pogingen via HDMI1.4 kabel lopen op niets uit. Hoe speel je die bestanden bijvoorbeeld af ( via windows media player, of stereoscopic player, of andere media players ) ? Ik krijg gewoon mijn windows desktop te zien en de film die dan in een player afspeelt echter hier kan je dan weer niet de 3D optie op activeren.
Het benaderen van bestanden op je laptop via de HDMI kabel lukt juist weer niet en dit kan alleen weer via de ethernet functionaliteit die juist weer geblokeerd staat voor 3D.

Kan iemand een duidelijke beschrijving posten hoe je dit dan aan de praat krijgt ?

2) Toetsenbord
Het leek mij zo handig dat ik een USB toetsenbord kon aansluiten zodat ik direct in NetTV via toetsenbord kan werken. Maar helaaaas weer leuk dat Philips deze optie nog niet geactiveerd heeft.
Ik heb CS gebeld waar ik te horen kreeg "dit word pas in de firmware upgrade die eind van het jaar komt".
Ook dit is dus weer een stuk verkoop misleiding want je zet het wel in de spec's van de advertenties maar helaas het werkt nog niet.

3) Ik heb advertenties gezien waar gesteld word dat hij standaard WIFI heeft, nu blijkt dat dit tot Juli klopte want Philips leverde de dongle er gratis bij. Maar de mensen die hem in augustus hebben gekregen mogen dus even 50 Euro ophoesten om de Dongle te kopen. Duidelijk weer misleiding want je rekent niet op extra kosten als je leest dat een toestel standaard WIFI heeft.

Met ander woorden je koopt een super mooie TV met heel veel functionaliteit en wat blijkt de helft werkt niet, of kost je heel veel uitzoek werk, maar meest ergelijke is dat Philips je op extra kosten drijft.
- 3D Bluerayspeler van minstens 130 euro
- Huur van films a 4 euro per stuk
- HD abo bij TV provider voor 5 Euro per maand extra
- Huur ondemand films a 4.99 euro per dag.
- Dongle van 50 euro om WIFI te kunnen hebben.

Deze extra kosten waren eigenlijk niet nodig geweest als Philips eerst alle functionaliteit geactiveerd had ( m.a.w) een uitontwikkelde software versie op de TV had gezet voordat deze op de markt werd gegooit zodat 3D via streaming en/of USB mogelijk was geweest en alles naar behoren werkt zoals in de reclame campagne beloofd word. Dit geld ook voor de Gratis Dongle die als je in Juli hebt georienteerd in augustus niet meer gratis is zonder dat duidelijk ergens te signaleren valt.

De klacht die ik via CS heb geuit hierover zou door de medewerker doorgecommuniceerd worden hij gaf mij volkomen gelijk dat ik mijzelf bedonderd voel door de reclame campagne, echter hier hoor je dus nooit meer wat van. Hij vertelde wel hoe meer mensen er klagen over bovenstaande hoe eerder er snellere actie word genomen om dit te herstellen.

Verwijderd

Op verzoek mijn gakalibreerde settings voor de 46 9706:

Elke smartsetting is apart aan te passen. Je kunt die altijd resetten naar fabrieksinstelling:

Ik heb benut standaard:

Kontrast achtergrond 76
Brightness 50
kleur 54
Scherpte 5
Ruisonderdrukk. uit
Tint Koel
PNM minimum
Clear lcd aan
Super resolution uit
Perfect contrast minimum
Dynamic achtergrond Optimaal beeld
Mpeg onderdrukking uit
kleurvebetering Medium gekalibreerd uit, maar ik hou van bontere kleuren
Gamma 2
Video kontrast 80
Licht sensor uit
Bildformat unscaled.

Instelling is voor satelliet HD en bluray.

Voor 3D wat echt kotserig mooi is op deze tv de 3D achtergrond instelling op 80 om voldoende light output te hebben in 3d modus.

3D werkt prima..diverse 3D blurays getest. Geen ghosting- banding of whatever gezien en het ziet er dus veel mooier uit als ik verwacht had. B.v. Avatar 3D heeft net zoveel kleuren en beeldpower als de 2D versie. Dat zag er in de bioscoop maar erg mat uit in 3D.

Ook heb ik diverse filmformaten in hd, ts etc getest via usb stick werkt allemaal prima.

Al met al prima apparaat en dat met firmware release 1.. Hulde Philips. Het lijkt erop dat men geleerd heeft van de fouten in de 9705 serie...

Jammer van dat lichte banding bij sportuitzendingen...op zich vreemd want bij het kijken van b.v. 3D met blauwe luchten etc. met kamera zwenkingen is geen banding te bespeuren.

Kans dat ik omruil is sterk afgenomen. Hij levert verder een veel te mooi plaatje, piept niet en geen dode pixels.

• joco68
  • Laatst online: 00:04
@Rimave:
Hier hetzelfde probleem met de CI+ module van UPC icm 47PFL7606 en de nieuwste firmware.
Heb sinds 1 week de CI+ module van UPC en de problemen lijken alleen maar erger te worden
gisterenavond viel het beeld na ongeveer 30 minuten uit en deed dat in totaal 4 keer , ook vallen zenders weg die dan gecodeerd zijn , terwijl ze 15 minuten daarvoor nog gewoon werkte .
Na de laatste reboot gisteren was hij alle zenders kwijt behalve ned 1,2, en 3 en heb de TV terug moeten zetten naar fabrieksinstellingen om alle zenders opnieuw te vinden.
Ook valt bij ned 1,2 en 3 op HD regelmatig het geluid weg , ik heb de TV met een optische kabel op versterker aangesloten
Ik ga vandaag Philips maar eens bellen , want ik ben hier helemaal niet gelukkig mee.

• gp40
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:59
Ook hier het probleem met de CI+ module van UPC. Ik heb een 42PDL7906 met nieuwste firmware.
Zelfde problemen als hierboven beschreven. Afgelopen dinsdag samen met Philipsmedewerker toestel
teruggezet naar fabrieksinstellingen en alles opnieuw geïnstalleerd, helaas geen oplossing. Volgende
dag telefonisch contact gehad met monteur die zei dat het probleem bekend was bij Philips en er naar
een oplossing word gezocht. Even afwachten dan maar...

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
joco68 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 10:02:
@Rimave:
Hier hetzelfde probleem met de CI+ module van UPC icm 47PFL7606 en de nieuwste firmware.
Heb sinds 1 week de CI+ module van UPC en de problemen lijken alleen maar erger te worden
gisterenavond viel het beeld na ongeveer 30 minuten uit en deed dat in totaal 4 keer , ook vallen zenders weg die dan gecodeerd zijn , terwijl ze 15 minuten daarvoor nog gewoon werkte .
Na de laatste reboot gisteren was hij alle zenders kwijt behalve ned 1,2, en 3 en heb de TV terug moeten zetten naar fabrieksinstellingen om alle zenders opnieuw te vinden.
Ook valt bij ned 1,2 en 3 op HD regelmatig het geluid weg , ik heb de TV met een optische kabel op versterker aangesloten
Ik ga vandaag Philips maar eens bellen , want ik ben hier helemaal niet gelukkig mee.
Vorige week wisten ze nog niks, gisteren heeft Philips dan ook het moederbord vervangen van mijn 7606. Ik heb Ziggo en gelukkig niet zoveel uitval gehad als hierboven. Een keer per dag maar gemiddeld.

• PaPi36
@MIPM
Ben het niet helemaal eens met je betoog.
1. Zoals in dit forum meerdere malen bevestigd werkt de 3D optie uitstekend met bv een PS3 (&NEO TV 350 van 50€). OK het is dan pech dat je die niet hebt en het is inderdaad beter als ze het volledig open zetten maar het staat wel in de handleidingen dat het een alleen via een 3D capable HDMI apparaat moet.
2. Keyboard. Hiervoor is tot de firmware verbetering een prima oplossing via de android app op de GSM. Daar heb ik ook SWYPE op geïnstalleerd en werkt prima bij tekst invoer. In de praktijk gebruik ik overigens de afstandbediening....werkt ook zeer behoorlijk. Ik ben al zeer blij dat Philips zo actief op de firmware door blijft ontwikkelen met de huidige time to market bij alle producenten.
3. WIFI....voor zover in dit forum beschreven gaat dit type alleen via de rentepuntenwinkel (waar ik em zelf ook heb gekocht) en hier nooit de WIFI aanbieding zien staan. Bij het model is duidelijk dat je een dongle nodig hebt voor WIFI.
Het lijkt een beetje glas half vol of half leeg zo maar je gestelde bedrog is wel erg sterk aangezet.

• pa3fap
ik heb de zelfde tv als jou ,deze week ook twee keer gehad dat ik een melding kreeg van gecodeerd signaal.
maar even afwachten dan,zal ook even een mail sturen naar philips.
kun je ook nettv kijken ?, als je dat kan zou je dan even willen kijken of jij ook nosvideo kan zien.
gp40 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 10:11:
Ook hier het probleem met de CI+ module van UPC. Ik heb een 42PDL7906 met nieuwste firmware.
Zelfde problemen als hierboven beschreven. Afgelopen dinsdag samen met Philipsmedewerker toestel
teruggezet naar fabrieksinstellingen en alles opnieuw geïnstalleerd, helaas geen oplossing. Volgende
dag telefonisch contact gehad met monteur die zei dat het probleem bekend was bij Philips en er naar
een oplossing word gezocht. Even afwachten dan maar...

Verwijderd

Hedenmorgen bij het voor het eerst bij daglicht inspecteren van mijn 46pfl9706 een kleine beschadiging in het scherm ontdekt middenin rechtsboven :'(

Dacht eerst het is vuil, maar helaas.. (wel een tip voor mensen met zo'n moth eye filter. Dat is NIET te poetsen met alle gebruikelijke lcd reinigers. Je krijgt dan een vlek die niet meer weggaat heb ik gemerkt....)

Las op site van Philips dat je een alcohol basis ruitenreiniger moet gebruiken met bijgeleverde doek, maar daar is die vlek ook niet meer mee weg te krijgen.

Dus let op: niet gebruiken.

Ik had net besloten om het toestel te houden met die lichte banding, maar zo'n beschadiging kan ik niet mee leven hoe klein die ook is..je betaald genoeg voor zo'n toestel..er is gewoon een stukkie uit het filter lijkt het wel.

Gelukkig had ik met winkelier al afgesproken dat als ik niet kon leven met die banding dat ik hem zou omruilen, die beschadiging is de druppel die de emmer doet overlopen.

Ik pak toestel dadelijk in en over een uur staat er een nieuwe.

Hopelijk is die net zo goed als deze, qua niet piepen, geen kapotte pixels en niet meer banding. (liefst geen natuurlijk, maar dat zal wel een utopie zijn...)

Wordt vervolgd...

• Brakius
M.b.t. het schoonmaken eenzelfde ervaring die ik hier al beschreven heb. Schoonmaken met een geel vaatdoek en warmwater met dreft werkt in mijn geval perfect. Ik had namelijk ook een klein puntje erop en die kon ik d.m.v. schoonmaken wegwerken.

Succes met omruilen.

Verwijderd

PaPi36 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 10:52:
@MIPM
Ben het niet helemaal eens met je betoog.
1. Zoals in dit forum meerdere malen bevestigd werkt de 3D optie uitstekend met bv een PS3 (&NEO TV 350 van 50€). OK het is dan pech dat je die niet hebt en het is inderdaad beter als ze het volledig open zetten maar het staat wel in de handleidingen dat het een alleen via een 3D capable HDMI apparaat moet.
2. Keyboard. Hiervoor is tot de firmware verbetering een prima oplossing via de android app op de GSM. Daar heb ik ook SWYPE op geïnstalleerd en werkt prima bij tekst invoer. In de praktijk gebruik ik overigens de afstandbediening....werkt ook zeer behoorlijk. Ik ben al zeer blij dat Philips zo actief op de firmware door blijft ontwikkelen met de huidige time to market bij alle producenten.
3. WIFI....voor zover in dit forum beschreven gaat dit type alleen via de rentepuntenwinkel (waar ik em zelf ook heb gekocht) en hier nooit de WIFI aanbieding zien staan. Bij het model is duidelijk dat je een dongle nodig hebt voor WIFI.
Het lijkt een beetje glas half vol of half leeg zo maar je gestelde bedrog is wel erg sterk aangezet.
Beste Erredobble,

Bedankt voor je reactie.
Je hebt gelijk dat ik uit ergernis wat doorsla in de reactie, maar zoals ik wel vermelde ik vind het een super toestel voor de betaalde prijs. Alleen Philips kan wel zaken in de handleiding zetten maar dit is niet hetzelfde als zaken die je in de spec ziet die je voor aankoop kan lezen op het Internet. De handleiding krijg je pas ter beschikking als je het toestel hebt gekocht en de doos open maakt.
Ik heb het toestel ook via de rente punten maar heb wel eerst onderzoek gedaan via Google naar dit model. De webshops die hem verkochten hebben waarschijnlijk een verkeerd beeld geschapen of philips heeft hun specs van de 7606 of vergelijkbaar model toegespeeld. Vandaar mijn uitspraken over misleiding. Maar die streaming mogelijkheid en die USB mogelijkheid stonden toch echt in die spec's en dan blijkt achteraf dat het nog allemaal geactiveerd moet worden wat een slechte zaak is. Ik ga dit niet doen maar juridisch heb je een harde zaak dat verkoop beloften niet worden nagekomen, totdat Philips dit heeft opgelost.

Overigens ik heb een 3D film via UPC ondemand genomen en bekeken, ik was echt onder de indruk van de 3D kwaliteit. Leek echt of ik in de Bios zat, de figuurtjes uit de tekenfilm vlogen letterlijk door mijn kamer en zelfs boven mijn hoofd, en alles super scherp. De HD beeld kwaliteit is ook gewelding via de UPC HD kanalen.

Maar toch nog even een vraag:
Ik heb niet de beschikking over de hier bescheven media players.
Moet zo'n player nog aan bepaalde spec's voldoen, ik zie allerlei wisselende verhalen hier over wel of niet werkende ?
En ik ben toch nog steeds benieuwd hoe de mensen die hier bescheven hebben dat ze via laptop 3D afspelen en de 3D optie van de 7676 geactiveerd krijgen hiermee dit voor elkaar krijgen ?

• PaPi36
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 15:25:
[...]

Moet zo'n player nog aan bepaalde spec's voldoen, ik zie allerlei wisselende verhalen hier over wel of niet werkende ?
En ik ben toch nog steeds benieuwd hoe de mensen die hier bescheven hebben dat ze via laptop 3D afspelen en de 3D optie van de 7676 geactiveerd krijgen hiermee dit voor elkaar krijgen ?
Wat ik weet van de mediaplayers uit dit forum is dat ze een signaal moeten meesturen dat het 3D content betreft zodat de philips tv de keuze optie beschikbaar maakt. Ben nergens tegen gekomen of dat aan een chipset ligt of aan iets anders. De PS3 doet dit vlekkeloos (maar heeft Cinavia beveiliging) en de NeoTV350 schijnt dit goed te doen dus die heb ik besteld (zal volgende week een berichtje plaatsen over de ervaring met de 7676). Er is in deze thread te lezen dat bv de Mede8ter het niet goed doet. Via de laptop heb ik geen 3D afspeel ervaring mee. Via laptop heb ik ervaren dat er geen dolby surround naar de tv en dan via optische kabel van tv naar de home cinema set gaat en is vandaar uit al geen optie meer voor me.

• joco68
Ik heb een mede8er 500 en de 47pfl7606 , en heb geen problemen om mkv sbs af te spelen , ik hoef alleen maar 3d aan te zetten in het menu en het werkt

Verwijderd

joco68 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 17:10:
Ik heb een mede8er 500 en de 47pfl7606 , en heb geen problemen om mkv sbs af te spelen , ik hoef alleen maar 3d aan te zetten in het menu en het werkt
Ik ben net aan het orienteren geweest voor Mediaplayers.
Zag een Hele mooie Terarec Noxon 740 staan maar ja vraag is of deze dan dat 3D signaal meestuurt om de 3D optie te triggeren. Die NeoTV is wel een heel leuk prijsje, maar ik zit te denken een Homecinema met 3D blueray speler erin te kopen en als het even kan met LAN/WIFI optie en HDD. Ik weet dat ze bestaan maar wel peperduur. Probleem is dat mijn vorige TV ingebouwde surround versterker had incl volledige boxen set en nu heb ik nog slechts de 7676 met de 2 X12 watt. Dus heb eigenlijk alles nodig en het is dan jammer als je 50 euro uitgeeft voor de NEOTV en dan later deze functionaliteit in je Homecinema ook weer hebt.

• gp40
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:59
[quote]pa3fap schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 12:03:
ik heb de zelfde tv als jou ,deze week ook twee keer gehad dat ik een melding kreeg van gecodeerd signaal.
kun je ook nettv kijken ?, als je dat kan zou je dan even willen kijken of jij ook nosvideo kan zien.

Ja, ik kan Nettv kijken maar heb geen nosvideo..

• pa3fap
oke, dan klopt het verhaal van philips dan toch wel.
philips is bezig om dit wel te realiseren .ik had het altijd op mijn 8404 .
ik vind het wel vreemd dat het niet werkt op de nieuwste tv ,s
dan ook dit maar even afwachten .
bedankt
gp40 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 20:52:
[quote]pa3fap schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 12:03:

Ja, ik kan Nettv kijken maar heb geen nosvideo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KawaBmw7
[...]

Owja, Easylink heet dat.
Het zal vast niet veel meer zijn als pauzeren en skippen met de play en next/prev toetsen op de afstandsbediening.

Vanmiddag de HTS9140 opgehaald en gelijk aangesloten. Wat je al zei klopt wel aardig. Aan en uit gaat met de afstandsbediening van de tv, doorspoelen, pauzeren en zo werkt ook nog. Maar doe je er een dvd in zul je toch eerst zelf het andere HDMI kanaal moeten kiezen anders zie je niks. Het audio menu kom je ook niet in, heb je toch de afstandsbediening van de soundbar weer nodig.

Moet er nog wel ff bij zeggen dat ik de firmware nog moet updaten. Ik ga er vanuit dat dat niet veel merkbare veranderingen zal brengen.

bmwunited.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brakius schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 14:01:
M.b.t. het schoonmaken eenzelfde ervaring die ik hier al beschreven heb. Schoonmaken met een geel vaatdoek en warmwater met dreft werkt in mijn geval perfect. Ik had namelijk ook een klein puntje erop en die kon ik d.m.v. schoonmaken wegwerken.

Succes met omruilen.
Omgeruild...in het magazijn de aangewezige ingepakte 9706 bekeken...2 van de 3 hadden een beschadiging op het scherm.. Eindcontrole van Philips is dus niet je van het, of er wordt erg ruw mee omgegaan?...kun je ook zien aan die plastic bescherming die op het scherm zit...bij 2 van de 3 zaten daar putjes in.

Goed de onbeschadigde meegenomen...die doet het verder prima...iets meer banding als mijn eerdere toestel helaas...Kan ik verder wel mee leven..ze hebben het toch allemaal...succes met jouw omruiling.

Zag wel bij calibreren dat settings dus erin kloppen niet werkt..dit toestel moet weer afwijkende settings van mijn eerdere geposte settings...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
PaPi36 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 16:48:
[...]

Wat ik weet van de mediaplayers uit dit forum is dat ze een signaal moeten meesturen dat het 3D content betreft zodat de philips tv de keuze optie beschikbaar maakt. Ben nergens tegen gekomen of dat aan een chipset ligt of aan iets anders.
Is dus gewoon een keuze van Philips, want mijn Mede8er (500X) kan SBS MKV's dus prima afspelen, maar m'n TV wil dan het 3D menu niet toestaan. Zei de klantenservice man ook tegen mij: volgens ons is dit toestel niet 3D compatible, dus werkt het niet. Ik vind dat echt slecht, dat Philips dat voor jou als klant bepaalt.
joco68 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 17:10:
Wat staat er bij jou achter 500? X2 neem ik aan? Ik heb een 500X en zoals eerder beschreven werkt dat bij mij dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 00:23:
[...]
Goed de onbeschadigde meegenomen...die doet het verder prima...iets meer banding als mijn eerdere toestel helaas...Kan ik verder wel mee leven..ze hebben het toch allemaal...
Ik zie in elke bewegende beeld dit. Sorry daar kan ik niet mee leven, dan ga ik liever terug naar de 9705. Maar om te testen of we hetzelfde probleem hebben zou ik je willen vragen om deze twee bestanden op een usb stick te zetten en kijken of je 1 kleur ziet of een gevlekkig patroon ziet. Ik zag op een Duitse forum eenzelfde soort probleem inclusief foto.

http://www.duvessa.nl/grijs.jpg

http://www.duvessa.nl/blauw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco68
Mijn mede8er is de 500X en kan gewoon 3d mkv sbs kijken op mijn 47pfl7606 , ik moet wel in het optie
menu aangeven links-rechts of boven-onder en daarna 3d activeren en dan werkt het gewoon.
Hetzelfde geld voor mijn xbox360 als ik 3d games wil spelen , alleen als ik ps3 games in 3d wil spelen
komt de tv vanzelf met een pop-up om 3d te activeren.
ik heb de tv ook even op mijn pc aangesloten en Nvidia herkent de tv als 3d monitor , dus nog even
een lange hdmi kabel bestellen en een nieuwe videokaart en dan lekker 3d pc games spelen vanaf de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk toch dat ik voor een 47'' 7606 ga in plaats van een LG LW550.

Beiden zijn niet perfect maar de lagere input lag van de philips en ambilight wegen voor mij toch iets zwaarder dan de bijna nutteloze locale dimming van de LG's ( te weining blokken ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
  • Laatst online: 27-11-2022
Brakius schreef op zondag 18 september 2011 @ 07:29:
[...]
Ik zie in elke bewegende beeld dit. Sorry daar kan ik niet mee leven, dan ga ik liever terug naar de 9705. Maar om te testen of we hetzelfde probleem hebben zou ik je willen vragen om deze twee bestanden op een usb stick te zetten en kijken of je 1 kleur ziet of een gevlekkig patroon ziet. Ik zag op een Duitse forum eenzelfde soort probleem inclusief foto.

http://www.duvessa.nl/grijs.jpg

http://www.duvessa.nl/blauw.jpg
Onvoorstelbaar weer, reproduceerbaar op mijn 46PFL9706. Het lijkt of het bij de Eisa award eerder om de hoogste bieder dan om de hoogste kwaliteit gaat. De vorige 9705 had hier trouwens ook al last van kan ik je vertellen. Het local dimming panel lijkt haast een designfout te hebben waardoor er tussen de afzonderlijke zone's patronen onstaan.
Het is nu al poging 3 van Philips om het probleem op te lossen, lijkt me onderhand 3 strikes and out of the door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Mijn vorige 9705 had dat nauwelijks. Ik heb zojuist even gekeken en daar valt het nauwelijks op. Je moet er dan echt op letten.

Hier een testfilmpje van Samsung, Colorful Variety
http://www.duvessa.nl/test.m2ts

Bij mij is o.a. bij wit beeld, bewegend beeld van lucht, sneeuwbeelden strepen en vlekken te zien. Dit is op mijn vorige 9705 niet te zien.

Het fragment met de rode bloemenveld, zet daar eens op pauze en verander scherpte instelling van 0 naar 5. Dat is voor mij de reden om niet hoger te gaan dan 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Zitten bij de 42PFL7676 de boxen in het toestel zelf of in de voet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brakius schreef op zondag 18 september 2011 @ 12:58:
Mijn vorige 9705 had dat nauwelijks. Ik heb zojuist even gekeken en daar valt het nauwelijks op. Je moet er dan echt op letten.

Hier een testfilmpje van Samsung, Colorful Variety
http://www.duvessa.nl/test.m2ts

Bij mij is o.a. bij wit beeld, bewegend beeld van lucht, sneeuwbeelden strepen en vlekken te zien. Dit is op mijn vorige 9705 niet te zien.

Het fragment met de rode bloemenveld, zet daar eens op pauze en verander scherpte instelling van 0 naar 5. Dat is voor mij de reden om niet hoger te gaan dan 1.
Ik ben er ook weer. Beide test.jpg zijn bij mij egaal van kleur.

Het prachtige filmpje van samsung (die mijn Philips tv trouwens niet ziet vanaf usb stick, speelt ie bij jou vanaf usb stick?), is bij mij zelfs geheel vrij van banding bij afspelen via mijn oppo 93 bluray speler!!..alleen aan het eind bij skiër vanaf de helling heel licht, maar dan moet ik ook echt inspannend er naar gaan zoeken... Die hoef ik dus niet laten zien als ik zou gaan klagen... ;)

Al met al mag ik dus niet klagen met mijn 9706 als jullie beiden dan wel banding hebben. :?

Ik zie wel lichte banding bij afspelen 720p en 1080I bij panning shots.

In 3D middels bluray heb ik nog geen banding kunnen vaststellen, wel dat het er pachtig uitziet, jammer genoeg zijn mijn hersenen te slim )althans dat heeft destijds de oogarts tegen mij gezegd, die hebben door dat het 3D nep is dus bij mij stoppen de effecten ongeveer halverwege de tv en mijzelf...buurman dacht gisteren dat ie nat werd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Dankje voor je bericht, hoopgevend gelukkig! Bij mij is dat grijse plaatje het plaatje wat op de foto staat waarop de tv staat. Dat is absoluut niet egaal van kleur. Dan duim ik dat ik vrijdag een exemplaar heb die dit niet heeft.

Ik speel alles af via een WD Live mediaplayer. Heb verschillende testfilmpjes van verschillende merken om de TV goed te beoordelen.

Welke 3d brillen gebruik je?

[ Voor 26% gewijzigd door Brakius op 18-09-2011 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brakius schreef op zondag 18 september 2011 @ 14:45:
Dankje voor je bericht, hoopgevend gelukkig! Bij mij is dat grijse plaatje het plaatje wat op de foto staat waarop de tv staat. Dat is absoluut niet egaal van kleur. Dan duim ik dat ik vrijdag een exemplaar heb die dit niet heeft.

Ik speel alles af via een WD Live mediaplayer. Heb verschillende testfilmpjes van verschillende merken om de TV goed te beoordelen.

Welke 3d brillen gebruik je?
Ik heb zowel een dune prime 3.0, alsmede voor 3D de oppo 93 gekocht, maar de videochip die daarin ziet geeft zo´n prachtig beeld dat ik de dune eigenlijk niet meer gebruik.

Dat nieuwe 3D model bril wat bij de tv hoort. PTA 516. In Frankrijk gekocht, in NL niet te krijgen.
Zit prima en sommigen klaagden over brommen maar ik hoor niks.

Is ook uit week 34 net als mijn tv.

Ik heb vanmiddag de bluray van Source Code gekeken....Man wat een prachtig beeld!!!...

Blaast inderdaad mijn 9704 die ik al prachtig vond mijlenver weg.

Totaal geen banding gezien terwijl er toch verschillende panningshots van wolkenlucht in zitten.

Daarna een stuk Sammy´s avonturen gekeken. Schitterend in 3D.

Al met al ben ik reuze tevreden met dit omruilexemplaar en ik hoop voor je dat jouw omruiler net zo goed gaat voldoen.

Het kan dus wel dat je een goede hebt!

Ook deze heeft trouwens een paar kleine puntjes in het moth eye filter die je alleen maar ziet als de zon schijnt in de huiskamer, niet op de tv natuurlijk, en dan zie je ze alleen maar als je in een bepaalde hoek op het scherm kijkt.

Ik zou de omruiler i.g.v. meteen uitpakken en even snel schuin op scherm kijken of er beschadingen te zien zijn. Daar zijn ze dus super gevoelig voor. Als de beschermfolie voor het scherm deukjes heeft, dat had mijn tv. nr. 1, kun je hem eigenlijk terstond mee terug geven...dan zitten er zeker beschadigingen in het filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
joco68 schreef op zondag 18 september 2011 @ 10:21:
Mijn mede8er is de 500X en kan gewoon 3d mkv sbs kijken op mijn 47pfl7606 , ik moet wel in het optie
menu aangeven links-rechts of boven-onder en daarna 3d activeren en dan werkt het gewoon.
Hetzelfde geld voor mijn xbox360 als ik 3d games wil spelen , alleen als ik ps3 games in 3d wil spelen
komt de tv vanzelf met een pop-up om 3d te activeren.
ik heb de tv ook even op mijn pc aangesloten en Nvidia herkent de tv als 3d monitor , dus nog even
een lange hdmi kabel bestellen en een nieuwe videokaart en dan lekker 3d pc games spelen vanaf de bank.
Nou, wie het snapt mag het zeggen :? Ik heb dus een 7676 en jij een 7606, dat is dus volgens mij het enige verschil en bij mij werkt het niet 8)7

De Philips medewerker die ik heb gesproken zei mij trouwens ook dat de MED500X dus gewoon niet als 3D supported apparaat wordt beschouwd en "dus" niet werkt met 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:29

Apache

amateur software devver

Stalensnuitje schreef op zondag 18 september 2011 @ 17:29:
[...]

Nou, wie het snapt mag het zeggen :? Ik heb dus een 7676 en jij een 7606, dat is dus volgens mij het enige verschil en bij mij werkt het niet 8)7

De Philips medewerker die ik heb gesproken zei mij trouwens ook dat de MED500X dus gewoon niet als 3D supported apparaat wordt beschouwd en "dus" niet werkt met 3D.
Alles wat ze niet kennen is niet supported, dat betekend nog niet automatisch dat het niet werkt :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Apache schreef op zondag 18 september 2011 @ 21:25:
[...]

Alles wat ze niet kennen is niet supported, dat betekend nog niet automatisch dat het niet werkt :)
Maar als het bij joco wel werkt en bij mij niet.... :X :? En het is niet supported, hoef je van Philips dus geen hulp te verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 14:26
Yuco schreef op zondag 18 september 2011 @ 13:37:
Zitten bij de 42PFL7676 de boxen in het toestel zelf of in de voet?
In het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:46
Ik heb net met rentepunten de 32PFL7476H besteld voor in de slaapkamer. Maar ik wil hem graag aan de muur ophangen. Is hier een speciale beugel van Philips voor of heeft iemand van jullie een advies?

Mocht dit al eerder zijn gevraagd in dit topic, ik kon het echt niet vinden. Bij voorbaat mijn excuses dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

Aidacra schreef op maandag 19 september 2011 @ 12:03:
Ik heb net met rentepunten de 32PFL7476H besteld voor in de slaapkamer. Maar ik wil hem graag aan de muur ophangen. Is hier een speciale beugel van Philips voor of heeft iemand van jullie een advies?

Mocht dit al eerder zijn gevraagd in dit topic, ik kon het echt niet vinden. Bij voorbaat mijn excuses dan.
Volgens de specs heeft de tv een VESA 200 x 200 mount. Elke compatibele steun is te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:46
MissileHugger schreef op maandag 19 september 2011 @ 12:12:
[...]

Volgens de specs heeft de tv een VESA 200 x 200 mount. Elke compatibele steun is te gebruiken.
Ok, bedankt, ga ik op zoek naar een goede steun. Iemand een advies voor een bepaald merk of voldoet iedere bouwmarkt steun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen zaterdag zag ik de 42PFL7606 naast o.a. de 40PFL8505 en een hoop andere tv's. Wat mij opviel was dat de 7606 een erg rood beeld gaf in vergelijking met alle andere. Is dat iets dat is in te stellen?

Op onze kabel zit een digitaal signaal met standaard veel zenders in HD (KBG, onversleuteld, heb ik begrepen). Ik ben zowel nieuw in digitaal als in HD en vraag mij af of je op de 7606 zonder verdere apparatuur (dus zonder aparte digitale tuner, ooit een keer een digitale tuner ontvangen van de kabelaar, maar nooit gebruikt op onze oude tv) in HD naar die zenders kunt kijken.

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• *discostar*
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Even een update over de USB recording optie van de 37PFL7676 met CI+ van UPC.
Ik heb een Lacie 320GB little disk aangesloten en volgens de TV was de disk snel genoeg. Het pauzeren viel me eigenlijk direct tegen en reageerde ook niet stabiel. Daarna begonnen de (bekende?) problemen, geluid dat af en toe uitvalt, cam disconnect errors, tot aan vastlopers van de TV...
Nu had ik nog een 80GB SSD liggen en heb die vandaag in een USB bracket aangesloten, perfect! Geen problemen meer.
Beetje jammer dat een SSD aan je TV nogal overkill is... maar de problemen lijken iig met de doorvoersnelheid te maken te hebben. Hang dus niet zomaar een usb disk aan je TV of haal 'm los als je vage problemen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Laatst online: 20:23
Weet iemand of de 47PFL7606H 3d content ( sbs mkv) zal spelen in 3d vanaf een boxee box?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pimmetje651 schreef op maandag 19 september 2011 @ 23:16:
Weet iemand of de 47PFL7606H 3d content ( sbs mkv) zal spelen in 3d vanaf een boxee box?
Als de tv volgens de specs 3d sbs kan afspelen: ja.

Moet wel zeggen dat het verschil tussen SBS en full 3D HD toch wel erg groot is.

Passivee 3D welke dus de halve resolutie heeft van actieve 3D zal wellicht een vergelijkbaar verschil geven.

Vanavond wat 3D zenders via de satelliet bekeken op mijn 9706 maar het verschil b.v. under the sea op bluray 3D is toch wel erg groot.

Dan maakt dat SBS maar een doffe indruk, terwijl full HD 3D in scherpte, kleur en detail van het scherm spat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
Dank voor je reactie.Ik heb als download nog geen full hd 3d gezien om een te gaan proberen.
maar de 7606 hoe weet ik of deze tv dat ondersteund? ( ervan uit gaan vind ik te link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Pimmetje651 schreef op maandag 19 september 2011 @ 23:38:
Dank voor je reactie.Ik heb als download nog geen full hd 3d gezien om een te gaan proberen.
maar de 7606 hoe weet ik of deze tv dat ondersteund? ( ervan uit gaan vind ik te link)
www.philips.nl, daar vind je alle specs. Voor zover ik weet (maar dat is een beetje "ervan uit gaan") ondersteund de 7606 wel 3d, maar met passieve bril. De 9000 serie heeft andere vorm van 3d, volgens mij actief. Of dit van invloed is op wel of niet ondersteunen van full hd 3d weet ik niet. Daarom verwijs ik je ook door naar philips, die weten het vast wel.

Als je dit topic leest, zul je al gauw zien dat diverse apparaten wel ondersteund worden en andere weer niet. Dus misschien is de vraag of jouw apparaat ondersteund/herkend wordt als zijnde 3D-bron nog wel belangrijker.

[ Voor 9% gewijzigd door Arie-Kanarie op 20-09-2011 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37
Voor iedereen die wacht op de 40pfl9606 is er goed nieuws. De 40 inch van de 9000 serie wordt over 2 weken uitgeleverd, tevens wordt de adviesprijs volgende week bekend gemaakt volgens Philips.

Volgens mij is Nederland een uitzondering aangezien de 40 inch pas in 2012 in Duitsland uitkomt en in de UK is er nog geen besluit genomen of de 40 inch op de markt komt.

Het is mij wel opgevallen dat de 40pfl9606 niet meegenomen is in de Philips Ambilight actie.

• Pimmetje651
Weet iemand of ergens in de regio Breda / Roosendaal een 47PFL7606H in de winkel staat?
De BCC en de MM in Breda heeft hem in iedergeval niet ter demo :(

Verwijderd

Vraaje.. Ik ben geinteresseerd om de 42 PFL 7696 H Exclusive ( Exellent winkels) te kopen voor 999euro...
Heeft er al iemand dit toestel gekocht... Is een iets verbeterde versie van de 7606.. NIeuw is de Perfect motion en 600 Hz... Kan iemand mij dit toestel aanraden?? Beeldkwaliteit heel goed??? 3D goed??? Hopelijk kan iemand mij wat raad geven.. alvast bedankt.. Kenny.. :)

• PaPi36
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 12:19:
Vraaje.. Ik ben geinteresseerd om de 42 PFL 7696 H Exclusive ( Exellent winkels) te kopen voor 999euro...
Heeft er al iemand dit toestel gekocht... Is een iets verbeterde versie van de 7606.. NIeuw is de Perfect motion en 600 Hz... Kan iemand mij dit toestel aanraden?? Beeldkwaliteit heel goed??? 3D goed??? Hopelijk kan iemand mij wat raad geven.. alvast bedankt.. Kenny.. :)
Uhhhh dit hele forum staat vol met opmerkingen en ervaringen over de 42pfl7676. Ik raad je aan eens door de pagina's heen te lezen en dan met specifieke vragen te komen. Ik zelf heb een korte review geschreven in de pricewatch.

Verwijderd

Ik heb daar een review gelezen maar ik vraag mijzelf ook af over deze 400hz en 600hz Perfect motion verschil.

Ik ben op zoek naar de 47pfl7696 ( in spanje ) en kan deze nog niet vinden hier.
Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste