Welke huiskamer heeft geen ramen, kom op zeg. Het is puur de kijkhoek in combinatie van afstand van tv waar je reflectie ziet.
Ik heb vandaag besloten om een nieuwe Philips led TV aan te schaffen. Reden is dat mijn oude Plasma aan vervanging toe was, mede vanwege het super hoge energieverbruik. Doordat ik naar en zuinige LED aan het kijken was van 42 inch kwam ik op de volgende twee modellen: 42pfl6805h en 42pfl7406h. Van beide vind ik het geborsteld aluminium erg mooi.
Welke zouden jullie aanraden. De 42pfl6805h is energiezuiniger, maar de 42pfl7406h is een nieuwer model en ik ben benieuwd of je het verschil zult zien in beeldkwaliteit. Eventuele ander suggesties zijn ook welkom. Maximaal bedrag zit wel rond de 750 euro. Het mag eventueel ook (graag zelfs) een 46inch zijn.
Welke zouden jullie aanraden. De 42pfl6805h is energiezuiniger, maar de 42pfl7406h is een nieuwer model en ik ben benieuwd of je het verschil zult zien in beeldkwaliteit. Eventuele ander suggesties zijn ook welkom. Maximaal bedrag zit wel rond de 750 euro. Het mag eventueel ook (graag zelfs) een 46inch zijn.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Vandaag via philips de 40pfl8606 gekregen. De glasplaat lijkt minder te spiegelen dan de 8605 en het beeld lijkt wel helderder dan voorheen. Naar mijn mening ziet het beeld er mooier dan bij de 8605 (even een korte test gedaan vandaag). Samy's avonturen zag er adembenemend mooi uit zeg. (blueray via ps3)
De instelmogelijkheden zijn vrijwel het zelfde. Home menu is hetzelfde gebleven alleen met andere pictogrammen.
3d is natuurlijk veranderd, je heb meer keuze instellingen, helaas kan ik over ghosting en dergelijke niks zeggen, philips had mij gemeld dat ik de brillen die ik heb bij de pta02 set ook voor deze tv kon gebruiken, of mijn brillen zijn kapot of ze doen het niet met deze tv.
Tot slot de afstandsbediening: even wennen, maar lijkt mij fijner dan voorheen, vooral omdat er een source knopje opzit, je kunt dus sneller tussen bronnen schakelen, dit was een enorm gemis bij 8605. De AB is licht maar ligt toch lekker in de hand.
Een nadeel tot dusver, je hoort af en toe de tv een tikkend geluid maken, hoop niet dat het zo erg is als bij de 8605, werd er namelijk gek van. Vooral omdat ik ook de tv als monitor gebruikt en het best irritant is als je aan het googlen bent en je tv geeft ineens een tik.
Digitale tv testen lukt mij niet, dit heb ik namelijk niet, kijk bijna alles via internet en kan hier dus geen info over geven wat betreft ziggo en dergelijke.
De bijgeleverde voet kan dus wederom als muurbeugel worden gebruikt, volgens de quick start guide zijn er meerdere manieren om dit te doen. Helaas is het plaatse van de beugel iets moeilijker dan bij de 8605 en zit er een kabel bij in de tv gaat. Weet nog niet waar dit voor dient.
Zodra ik 3d kan gebruiken zal ik hier een update geven. Het duurt volgens mij nog wel even voordat de tv in de winkel komt, hoop dat ik jullie voor die tijd meer kan vertellen.
De instelmogelijkheden zijn vrijwel het zelfde. Home menu is hetzelfde gebleven alleen met andere pictogrammen.
3d is natuurlijk veranderd, je heb meer keuze instellingen, helaas kan ik over ghosting en dergelijke niks zeggen, philips had mij gemeld dat ik de brillen die ik heb bij de pta02 set ook voor deze tv kon gebruiken, of mijn brillen zijn kapot of ze doen het niet met deze tv.
Tot slot de afstandsbediening: even wennen, maar lijkt mij fijner dan voorheen, vooral omdat er een source knopje opzit, je kunt dus sneller tussen bronnen schakelen, dit was een enorm gemis bij 8605. De AB is licht maar ligt toch lekker in de hand.
Een nadeel tot dusver, je hoort af en toe de tv een tikkend geluid maken, hoop niet dat het zo erg is als bij de 8605, werd er namelijk gek van. Vooral omdat ik ook de tv als monitor gebruikt en het best irritant is als je aan het googlen bent en je tv geeft ineens een tik.
Digitale tv testen lukt mij niet, dit heb ik namelijk niet, kijk bijna alles via internet en kan hier dus geen info over geven wat betreft ziggo en dergelijke.
De bijgeleverde voet kan dus wederom als muurbeugel worden gebruikt, volgens de quick start guide zijn er meerdere manieren om dit te doen. Helaas is het plaatse van de beugel iets moeilijker dan bij de 8605 en zit er een kabel bij in de tv gaat. Weet nog niet waar dit voor dient.
Zodra ik 3d kan gebruiken zal ik hier een update geven. Het duurt volgens mij nog wel even voordat de tv in de winkel komt, hoop dat ik jullie voor die tijd meer kan vertellen.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen, maar ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen, op de langere duur. Ik denk er namelijk ook over, om deze tv te kopen....smallville schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 03:49:
Vandaag via philips de 40pfl8606 gekregen. De glasplaat lijkt minder te spiegelen dan de 8605 en het beeld lijkt wel helderder dan voorheen. Naar mijn mening ziet het beeld er mooier dan bij de 8605 (even een korte test gedaan vandaag). Samy's avonturen zag er adembenemend mooi uit zeg. (blueray via ps3)
....
Ben benieuwd of dat tikkende geluid minder wordt.
En heb je een idee, wanneer hij in de winkel moet komen, neem even aan dat je een final exemplaar hebt voor een review? oid ?
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
Ik heb deze tv als omruil gekregen voor de 8605, het zal denk ik niet lang meer duren voor deze in de winkel uitkomt. Zoals eerder vermeld, ik hoop echt dat deze minder last heeft van het getik.jpm.lensen schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 11:54:
[...]
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen, maar ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen, op de langere duur. Ik denk er namelijk ook over, om deze tv te kopen....
En heb je een idee, wanneer hij in de winkel moet komen, neem even aan dat je een final exemplaar hebt voor een review? oid ?
Bedankt, duidelijk. Als ze deze tv al gebruiken om om te ruilen, dan hoop ik inderdaad dat hij snel in de winkel is......smallville schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 16:23:
[...]
Ik heb deze tv als omruil gekregen voor de 8605, het zal denk ik niet lang meer duren voor deze in de winkel uitkomt. Zoals eerder vermeld, ik hoop echt dat deze minder last heeft van het getik.
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
Hoi Smallvile,
Heb je de tv gekregen via Technorep of E-care van Philips? Ik wacht nog op een 40pfl9606 ook een replacement van Philips.
Heb je de tv gekregen via Technorep of E-care van Philips? Ik wacht nog op een 40pfl9606 ook een replacement van Philips.
De tv gekregen via philips heb kunnen regelen dat ik deze bij de bcc mocht ophalen. Wil niks meer met ce repair te maken hebben. Na een reperatie daar blijven de klachten of worden ze erger.
Uiteraard, maar ik neem toch aan dat je een beetje recht voor een tv gaat zitten. Ga je bv onder een hoek van 30 graden naar de tv zitten kijken, lijkt mij niet toch?Brakius schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 06:17:
Welke huiskamer heeft geen ramen, kom op zeg. Het is puur de kijkhoek in combinatie van afstand van tv waar je reflectie ziet.
Maar goed, ieder heeft zo zijn eigen idee erover.
bmwunited.nl
Ben benieuwd naar je bevindingen. Zeker omdat je ook het 8605 model hebt gehad.jpm.lensen schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 11:54:
[...]
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen, maar ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen, op de langere duur. Ik denk er namelijk ook over, om deze tv te kopen....
Ik heb een woonkamer van zeven bij zes meter. De bankstel die voor de tv staat is ruim 3,5 meter lang. De hoeken dat zit best fijn en wanneer ik wil relaxen zit ik inderdaad in de hoek i.p.v. rechtvoor de tv. Met de 9803 had ik daar veel minder last van. De 9705 is de kijkhoek vele male slechter, je ziet veel eerder de leds oplichten.KawaBmw7 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 22:27:
[...]
Uiteraard, maar ik neem toch aan dat je een beetje recht voor een tv gaat zitten. Ga je bv onder een hoek van 30 graden naar de tv zitten kijken, lijkt mij niet toch?
Maar goed, ieder heeft zo zijn eigen idee erover.
Dat vind ik dan echt raar. Men brengt dus een tv op de markt die slechter is dan z'n voorganger?Brakius schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 09:26:
[...]
Ik heb een woonkamer van zeven bij zes meter. De bankstel die voor de tv staat is ruim 3,5 meter lang. De hoeken dat zit best fijn en wanneer ik wil relaxen zit ik inderdaad in de hoek i.p.v. rechtvoor de tv. Met de 9803 had ik daar veel minder last van. De 9705 is de kijkhoek vele male slechter, je ziet veel eerder de leds oplichten.
Ik heb de laatste 6 jaar naar een 9830 gekeken. Als straks blijkt dat de 9606 minder mooi beeld heeft, ongeacht hoe ik ervoor zit, gaat hij net zo makkelijk retour.
bmwunited.nl
De 9705 is in veel opzichten beter dan de 9803, het heeft veel meer dynamisch contrast, je ziet dat terug in de kleuren. Het geluid van de tv is ook zeker verbetert. Daarnaast was de 9803 niet in 46 inch leverbaar. Ook is de 9705 scherper qua beeld dan de 9803.
Nadeel van de 9803 was dat het aangaan van de leds en uitgaan ervan, trager was waardoor soms dynamisch contrast irritant was. De 9705 schakelt met aan en uit gaan qua leds veel sneller. Ik denk dat je niet in beter of slechter kunt spreken, bepaalde voordelen hebben andere nadelen. Net als Bright Pro, gemiddeld is dit mooi, maar in bepaalde gevallen zeer irritant. Want de tv kan niet weten wanneer iets helderder door zon/maan is of door ondertiteling. Soms erger ik me dood als ik een House aflevering kijk. Dan zie je de achtergrond ophelderen als de ondertiteling verschijnt. Andere keren levert dit prachtig beeld op. Amblight van de 9705 is vele male mooier dan de 9803. Moest even aan wennen, omdat het sneller verkleurt (en als je het iets minder snel laat verkleuren, gaat het me weer te langzaam). De 9803 had alleen van zijkant amblight. De 9705 ook boven.
Ik ben zelf benieuwd wat het verschil is tussen amblight 3 en 3 XL. De 9706 heeft namelijk een iets ander amblight als ik zo bekijk. Daarnaast heeft de 9706 meer geluidsvermogen. En ik hoop dat de dynamisch background wederom verbetert is.
Nadeel van de 9803 was dat het aangaan van de leds en uitgaan ervan, trager was waardoor soms dynamisch contrast irritant was. De 9705 schakelt met aan en uit gaan qua leds veel sneller. Ik denk dat je niet in beter of slechter kunt spreken, bepaalde voordelen hebben andere nadelen. Net als Bright Pro, gemiddeld is dit mooi, maar in bepaalde gevallen zeer irritant. Want de tv kan niet weten wanneer iets helderder door zon/maan is of door ondertiteling. Soms erger ik me dood als ik een House aflevering kijk. Dan zie je de achtergrond ophelderen als de ondertiteling verschijnt. Andere keren levert dit prachtig beeld op. Amblight van de 9705 is vele male mooier dan de 9803. Moest even aan wennen, omdat het sneller verkleurt (en als je het iets minder snel laat verkleuren, gaat het me weer te langzaam). De 9803 had alleen van zijkant amblight. De 9705 ook boven.
Ik ben zelf benieuwd wat het verschil is tussen amblight 3 en 3 XL. De 9706 heeft namelijk een iets ander amblight als ik zo bekijk. Daarnaast heeft de 9706 meer geluidsvermogen. En ik hoop dat de dynamisch background wederom verbetert is.
De 3d brillen worden als ze op voorraad zijn deze week toegestuurd. Zodra ik meer info heb zal ik mijn bevindingen hier melden.
Ter info allen, bij hwinfo review 42pfl7606
ik vond het wel goede review.
Kon me ook wel vinden in de review. Had opnemen nog niet getest maar lees daarin dat ik dan de InternetEPG variant moet gebruiken maar die werkt echt vreselijk. De opneemfunctie zal ik dan ook nooit gaan gebruiken schat ik. Ook jammer dat er geen optimaal gecalibreerde beeldinstellingen in de review staan....gemiste kans. Iemand deze instellingen wellicht wel gevonden (voor de 42pfl7676)?jpm.lensen schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 20:55:
Ter info allen, bij hwinfo review 42pfl7606
Verwijderd
Ik heb een zeer irritant probleem met het geluid.
Ik heb een 37PFL7606, digitale tv met HD van Upc met CI+ en ik heb de digitale uitgang van de tv
verbonden de digitale ingang van mijn Bose 123 om zo het geluid van de tv via mijn Bose versterker te laten lopen.
Het probleem is dat het geluid, voornamelijk op de HD zenders ned 1, 2 en 3 regelmatig enkele seconden wegvalt.
Als ik het geluid enkel uit de speakers van de tv laat komen is er geen probleem.
Ik kan de volgende oorzaken bedenken:
1. de digitale geluidsuitvoer van mijn tv naar mijn versterker stoort (de kabel is goed, dat heb ik getest)
Daar het eigenlijk alleen voorkomt op ned 1, 2 en 3 kan misschien te maken hebben met de frequentie waarop deze
zenders uitzenden?
2. Op mijn bose zie ik dat het 5.1 surround geluid ontvangt. Misschien herkent mijn bose dit geluids signaal op
sommige momenten niet en valt het geluid daarom even weg.
Heeft iemand enig idee? BvD
Ik heb een 37PFL7606, digitale tv met HD van Upc met CI+ en ik heb de digitale uitgang van de tv
verbonden de digitale ingang van mijn Bose 123 om zo het geluid van de tv via mijn Bose versterker te laten lopen.
Het probleem is dat het geluid, voornamelijk op de HD zenders ned 1, 2 en 3 regelmatig enkele seconden wegvalt.
Als ik het geluid enkel uit de speakers van de tv laat komen is er geen probleem.
Ik kan de volgende oorzaken bedenken:
1. de digitale geluidsuitvoer van mijn tv naar mijn versterker stoort (de kabel is goed, dat heb ik getest)
Daar het eigenlijk alleen voorkomt op ned 1, 2 en 3 kan misschien te maken hebben met de frequentie waarop deze
zenders uitzenden?
2. Op mijn bose zie ik dat het 5.1 surround geluid ontvangt. Misschien herkent mijn bose dit geluids signaal op
sommige momenten niet en valt het geluid daarom even weg.
Vorige week de 32PFL3606 aangeschaft voor nog geen 300 euro. Leuk toestel voor in de slaapkamer voor echt weinig geld. Hoewel de randen wel erg plastic aanvoelen (en zijn). Beeld is gewoon goed, bediening eenvoudig...
Het valt me echter wel op dat even shoppen op internet voor de goedkopere modellen relatief gezien echt veel op kan leveren. Bij BOL was deze tv namelijk ruim 100 euro duurder.
Het valt me echter wel op dat even shoppen op internet voor de goedkopere modellen relatief gezien echt veel op kan leveren. Bij BOL was deze tv namelijk ruim 100 euro duurder.
Life is what happens while you're busy making other plans
Eens met deze post, behalve het opnemen. Ideaal is het inderdaad zeker niet, maar ik vind het voor die enkele keer dat ik eens iets opneem toch wel een uitkomst. Voor hooguit 3x per jaar ga ik geen HDD-recorder of interactieve decoder aanschaffen in elk geval.PaPi36 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:41:
[...]
Kon me ook wel vinden in de review. Had opnemen nog niet getest maar lees daarin dat ik dan de InternetEPG variant moet gebruiken maar die werkt echt vreselijk. De opneemfunctie zal ik dan ook nooit gaan gebruiken schat ik. Ook jammer dat er geen optimaal gecalibreerde beeldinstellingen in de review staan....gemiste kans. Iemand deze instellingen wellicht wel gevonden (voor de 42pfl7676)?
Vanmorgen trouwens even vlug een omweg geprobeerd voor 3D-weergave: m'n Mede8er werd dus door de TV niet herkend als 3D-compatible apparaat, maar m'n BR-player (Marantz UD5005) wel
Ben ook erg benieuwd of de Dune Smart lijn wordt ondersteund door de PFL76x6. Ik zit erg te twijfelen tussen de Philips en de LG LW5500.Stalensnuitje schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 12:44:
[...]
Eens met deze post, behalve het opnemen. Ideaal is het inderdaad zeker niet, maar ik vind het voor die enkele keer dat ik eens iets opneem toch wel een uitkomst. Voor hooguit 3x per jaar ga ik geen HDD-recorder of interactieve decoder aanschaffen in elk geval.
Vanmorgen trouwens even vlug een omweg geprobeerd voor 3D-weergave: m'n Mede8er werd dus door de TV niet herkend als 3D-compatible apparaat, maar m'n BR-player (Marantz UD5005) welKan ik dus toch via USB en/of netwerk 3D kijken, zag er goed uit!
Philips heeft de voorkeur boven de LG, vanwege het design en ambilight. Maar als de Philips mijn Dune D1 niet ziet als 3d compatible apparaat, dan neig ik toch naar de LG (waar mijn grootste struikelblok alleen het design is eigenlijk)
Er staat wel een RealD logo op de Dune...maar dat zegt volgens mij niet zoveel.
Ga ik binnenkort testen, maar wel een een Dune HD Max.jbierste schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 13:57:
[...]
Ben ook erg benieuwd of de Dune Smart lijn wordt ondersteund door de PFL76x6. Ik zit erg te twijfelen tussen de Philips en de LG LW5500.
Philips heeft de voorkeur boven de LG, vanwege het design en ambilight. Maar als de Philips mijn Dune D1 niet ziet als 3d compatible apparaat, dan neig ik toch naar de LG (waar mijn grootste struikelblok alleen het design is eigenlijk)
Er staat wel een RealD logo op de Dune...maar dat zegt volgens mij niet zoveel.
Misschien nog een tip voor een bepaald bestand/film die ik het beste kan gebruiken?
Welk type bestand maakt denk ik niet zoveel uit. Ben vooral benieuwd of de 3D opties uberhaupt beschikbaar zijn. Als dat zo is plaats ik meteen een bestellingwezep schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:08:
[...]
Ga ik binnenkort testen, maar wel een een Dune HD Max.
Misschien nog een tip voor een bepaald bestand/film die ik het beste kan gebruiken?
De MKV bestanden die ik nu gebruik laten op mijn (oude) TV gewoon 2 beelden naast elkaar zien. Er zou dus vanuit de Dune een signaaltje meegestuurd moeten worden dat het apparaat 3d compatible is, dan zou de Philips hem in theorie gewoon moeten oppakken. (dus de 3D opties niet greyed-out laten).
Ben erg benieuwd naar je bevindingen!!
Sinds afgelopen maandag in het bezit van een 50PFL7956H/12
Door een mazzel deze televisie voor een zeer leuk bedrag verkregen via de philips personeelswinkel (ambassadorprice),en wat is dat toch een mooi apparaat!
21:9 is echt een geweldige ervaring!
Nu nog een beetje experimenteren met alle instellingen,en daarna gewoonweg genieten.
Door een mazzel deze televisie voor een zeer leuk bedrag verkregen via de philips personeelswinkel (ambassadorprice),en wat is dat toch een mooi apparaat!
21:9 is echt een geweldige ervaring!
Nu nog een beetje experimenteren met alle instellingen,en daarna gewoonweg genieten.
Verwijderd
Heeft iemand enig idee of de Philips 6000 serie ook te gebruiken is als pc monitor?
Bedankt alvast!
Bedankt alvast!
@zeb, of de 6000 serie het kan, weet ik niet, maar ik gebruik een 5000 serie als pc monitor/ tv. Dit is een 22 inch. Dus ik denk dat het wel kan, maar hangt er ook een beetje vanaf, welke maat je zoekt denk ik.Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 20:24:
Heeft iemand enig idee of de Philips 6000 serie ook te gebruiken is als pc monitor?
Bedankt alvast!
De 40PFL8606H/12 staat nu eindelijk ook op de site van Philips. Hoe meer ik er mij in verdiep hoe meer ik begin te twijfelen aan de keuze voor de 8000 serie. Ik heb mij erg gefocussed op 200hz omdat ik ook sport in full HD wil kijken. Verder wil ik graag een 40" en de 7000-serie heeft die maat niet omdat ze andere panelen gebruiken. Dan wordt het 42" of 37" Niet ideaal dus. Ik ben dan wel weer gecharmeerd van de passieve 3D techniek van de 7000 serie.
Verder zijn er volgens mij geen grote verschillen, of zie ik iets over t hoofd?
Verder zijn er volgens mij geen grote verschillen, of zie ik iets over t hoofd?
De duitse website van Philips over IFA 2011 staat al online.
http://www2.philips.de/ifapresse/
Waarschijnlijk gaan de 37,52 pfl9606 binnenkort de verkoop in net als de 46pfl9706. Helaas ontbreekt de 40pfl9606, als ik zo de berichten moet geloven gaat de 40 inch pas aan het eind van dit jaar de verkoop in.
http://www2.philips.de/ifapresse/
Waarschijnlijk gaan de 37,52 pfl9606 binnenkort de verkoop in net als de 46pfl9706. Helaas ontbreekt de 40pfl9606, als ik zo de berichten moet geloven gaat de 40 inch pas aan het eind van dit jaar de verkoop in.
37pfl9606 is al in de verkoop zo te zien http://tweakers.net/price...8/philips-37pfl9606h.html
Zijn er kwaliteits verschillen tussen de 7000 en 8000 panelen?zarar schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 20:54:
Verder wil ik graag een 40" en de 7000-serie heeft die maat niet omdat ze andere panelen gebruiken.
Ik zit te denken om de 42PFL7406H/K te kopen, 3D vind ik niet interessant.
Of is het paneel van een 8000 de meerdere euro's zeker waard?
Zie onderstaande link voor de verschillen tussen de 2011 series.
http://58pfl9955.wordpres...ufen-in-2011er-tv-serien/
http://58pfl9955.wordpres...ufen-in-2011er-tv-serien/
Even een snelle (misschien domme vraag), als ik nu een 7606 voor 750euro of een 7676 voor 600euro via ING rentepunten kan kopen. Moet ik dan voor de 7676 gaan? (Is dit de opvolger van de 7606 dan?)
Schijnt dus precies dezelfde te zijn, enkel alleen een ander nummer
Schijnt dus precies dezelfde te zijn, enkel alleen een ander nummer
[ Voor 16% gewijzigd door thijskl op 01-09-2011 13:03 ]
Verwijderd
Weet iemand wat de kleur van de bezel van de PFL7406 is? Is deze hetzelfde als de PFL7606?
Zo, de 3d brillen zijn binnen. Ten opzichte vd 8605 heeft de 8606 veel minder last van ghosting tot vrijwel geen ghosting. Ik ben vooral onder de indruk wanneer het beeld op je afkomt. Wederom Sammy avonturen in de ps3 gestopt (mijn enige 3d bluraydisc) en het zeg er dus echt mooi uit. De turtles die zo ineens voor je zwemmen en toch geen ghosting.
Via de pc heb ik resident evil in 3d even bekeken. Ook hier dus geen last van ghosting. 2d naar 3d conversie is dat wat ik er van verwacht had, het stelt niet veel voor.
Let dus op, indien je deze tv wilt aanschaffen, de brillen van de 8605 werken dus niet op de 8606.
Helaas hoor je de behuizing zo nu en dan nog steeds, had echt gehoopt dat dit bij de nieuwe versie tot het verleden zou behoren.
Wat betreft net.tv, het werkt, het had voor mij nog een tikkeltje sneller gemogen. Maar dat ben ik.
Via de pc heb ik resident evil in 3d even bekeken. Ook hier dus geen last van ghosting. 2d naar 3d conversie is dat wat ik er van verwacht had, het stelt niet veel voor.
Let dus op, indien je deze tv wilt aanschaffen, de brillen van de 8605 werken dus niet op de 8606.
Helaas hoor je de behuizing zo nu en dan nog steeds, had echt gehoopt dat dit bij de nieuwe versie tot het verleden zou behoren.
Wat betreft net.tv, het werkt, het had voor mij nog een tikkeltje sneller gemogen. Maar dat ben ik.
40PFL8606, 37PFL9606 en 50PFL7956 (Cinema 21:9 Gold) al bij Saturn Tilburg zien staan/hangen vandaag
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Verwijderd
Ik heb een vraag over de 7606 versie.
Hebben er al mensen ervaring met het afspelen van side by side 3D ?
Hoor en lees verhalen op forums dat deze tv de mediaplayers niet herkend als 3D apparaat en dus niet de mogelijkheid bestaat om sbs 3D weergave aan te zetten.
Iemand ervaringen mee ? ik gebruik zelf de Xtreamer Pro
Alvast bedankt,
Justin
Hoor en lees verhalen op forums dat deze tv de mediaplayers niet herkend als 3D apparaat en dus niet de mogelijkheid bestaat om sbs 3D weergave aan te zetten.
Alvast bedankt,
Justin
Ziet er zeer gelikt uit, dacht even voor een moment dat het de 58" inch versie is.
Om het af te maken zou je de kabels nog even fatsoenlijk moeten wegwerken
Volgens mij ben je de enige of één van de weinige met dit scherm, dus ik ben erg benieuwd wat je ervaringen zijn. Misschien dat je daarover wat meer kunt vertellen.
Ik heb toevallig gister mijn 7606 binnengekregen en meteen half-SBS 3D getest via mijn laptop (HDMi 1.3) en mijn mediacenter (HDMi 1.4) en dit werkt allebei goed.Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 08:50:
Ik heb een vraag over de 7606 versie.
Alvast bedankt,
Justin
Zodra je een half-SBS 3D film aan hebt gezet moet op het "adjust" knopje drukken op de AB waarna je een aantal opties te zien krijgt, kies hier voor 3d modus = side by side en 3d status = on en je hebt 3D
Echter moet ik wel zeggen dat ik geen fan ben van side by side 3d aangezien je in donkere scènes alles dubbel ziet (getest op een samsung 7000 actief 3d)
[ Voor 16% gewijzigd door Nano2009 op 02-09-2011 13:12 ]
Ik en mijn vriendin zitten dus ook te twijfelen om de 7676 te kopen icm. de ING rentepunten. Nu ben ik al enige optijd op zoek naar de verschillen tussen de 7607 en de 7676. Alles wat ik heb kunnen vinden was het HD Natural Motion vs Perfect Natural Motion verhaal. Dus ik ben in een philips chat gegaan en kreeg dit als antwoorden;
Voor mij een duidelijk verhaal en heb dus de 7676 besteld.
Hoop dat andere iets aan deze info hebben!
Hij sloot het gesprek af met te zeggen dat de 7676 een luxere versie is vergeleken met de 7606.Philips chat:
Mike Cleven: De 7676 heeft dan PNM (perfect natural motion) maar ook 2x 2 watt meer geluid, namelijk 2 x 12 in plaats van 2 x 10.
Mike Cleven: En een afstandsbediening van de 9000 serie
Mike Cleven: PNM is de interne computer van de tv voor beeldverwerking.
Perfect natural motion zit normaal alleen in de 8000 series, dus deze televisie heeft betere kwaliteit beeld
Voor mij een duidelijk verhaal en heb dus de 7676 besteld.
Hoop dat andere iets aan deze info hebben!
Verwijderd
Bedankt voor je reactie,Nano2009 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:59:
[...]
Echter moet ik wel zeggen dat ik geen fan ben van side by side 3d aangezien je in donkere scènes alles dubbel ziet (getest op mijn 7606 met passief 3d en een samsung 7000 actief 3d)
Ik heb zelf de Panasonic GT20 3D actieve plasma, maar daarbij echt amper last van crosstalk bij side by side. Het werkt echt super goed zelf, misschien doordat de easy 3D al een lagere resolutie heeft dat het dan nog slechter wordt met sbs beeldmateriaal? Tevens is het wel bekend dat plasma minder last heeft van crosstalk dan lcd, maar de tests gaven aan dat dit model ook weinig last moet hebben van crosstalk.
Blijkbaar toch wel met sbs...
Iemand nog meer slechte ervaringen met sbs 3D beeld materiaal op dit toestel ?
Gelukkig komt de Xtreamer prodigy bijna uit
Ik wil graag weer terug naar philips vanwege het gemis van ambilight. Blijft toch een super toevoeging.
Maar ik ben bang dat ik kwalitatief teveel weer terug val met de 7606 serie ten opzichte van de GT20 Waarschijnlijk dus eerst eens zelf goed testen ergens, voordat ik tot koop overga.
Sorry, ik had een fout gemaakt in mijn bericht. Ik heb side by side 3d alleen nog maar getest op de samsung 7000 TV en niet op mijn Philips 7606.Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 12:47:
[...]
Bedankt voor je reactie,
Ik heb zelf de Panasonic GT20 3D actieve plasma, maar daarbij echt amper last van crosstalk bij side by side. Het werkt echt super goed zelf, misschien doordat de easy 3D al een lagere resolutie heeft dat het dan nog slechter wordt met sbs beeldmateriaal? Tevens is het wel bekend dat plasma minder last heeft van crosstalk dan lcd, maar de tests gaven aan dat dit model ook weinig last moet hebben van crosstalk.
Blijkbaar toch wel met sbs...
Iemand nog meer slechte ervaringen met sbs 3D beeld materiaal op dit toestel ?
Gelukkig komt de Xtreamer prodigy bijna uit
Ik wil graag weer terug naar philips vanwege het gemis van ambilight. Blijft toch een super toevoeging.
Maar ik ben bang dat ik kwalitatief teveel weer terug val met de 7606 serie ten opzichte van de GT20 Waarschijnlijk dus eerst eens zelf goed testen ergens, voordat ik tot koop overga.
Over het 3D via de blu-ray speler ben ik zeer te spreken over de 7606 (beter dan de samsung)
Ervaring tot nu toe is alleen maar positief,al heb ik nog geen 3d gekeken.Wel heb ik de optie 2d naar 3d conversie gedaan,en dat was een leuke toevoeging.Master Jeff schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:40:
[...]
Ziet er zeer gelikt uit, dacht even voor een moment dat het de 58" inch versie is.
Om het af te maken zou je de kabels nog even fatsoenlijk moeten wegwerken.
Volgens mij ben je de enige of één van de weinige met dit scherm, dus ik ben erg benieuwd wat je ervaringen zijn. Misschien dat je daarover wat meer kunt vertellen.
3d verhaal kan ik pas over oordelen als ik de philips bdp-9600 blu rayspeler heb gekocht.
Dit omdat de testen die er te vinden zijn spreken over een echt top apparaat,zeker icm met de TI Burr-Brown-DAC's en andere high end oplossingen
testje http://www.audiovideo2day...ps-BDP9600-Blu-ray-review
Wel heb ik al een aantal films via mijn mede8er in 1080p gekeken,en mijn mening is is dat het een plaatje is,maar nu moet ik wel zeggen dat ik een echt philips tv man ben,mijn vorige was een 32pfl9830.
Nu is het wel zo dat de mede8er van de vorige generatie is,en als de vrouw hier het toelaat,ga ik ook een HDI dune kopen.
Pas als dat alles rond is hoor je het wel
voorlopige conclusie,ik ben er erg blij mee,21:9 beeld is even wennen,het lijkt wel of je een film intenser bekijkt omdat je het gevoel hebt dat je heen en weer kijkt.
Ambilight enzo is mij al bekend,,al is het nu een hele verbetering met mijn vorige tv.
Instellen van de tv is ook een eitje,alles wijst zich vanzelf/
Wel las ik op de frontpage gisteren in het artikel over de 21:9 tv dat deze geen wifi zou hebben,dat is dus niet waar,er zit wel degelijk wifi ingebouwd.
Nu heb ik door de bouw van mijn huis weinig aan de wifi,dus is de tv aangesloten via een stroomnetadapter,en dat werkt ook goed.
kleine edit,de prijs die er betaald is,het was nl een kado vriendin en ouders was vele malen lager,dan de adviesprijs,lang leve de philips personeelswinkel! (Het was een ambassador aanbieding)
[ Voor 4% gewijzigd door Corona op 02-09-2011 17:47 ]
Vandaag werd er een nieuwe firmware ter beschikking gesteld. Nog niet kunnen testen.
Info:
http://www.p4c.philips.co...PFL7606K/02&slg=nl&scy=NL
Downloads (model van je tv kan in de link aangepast worden)
http://www.p4c.philips.com/files/4/47pfl7606k_02/?C=M;O=D
Release notes (model 7666, versie Q5551_0.10.105.0)
• Bij bepaalde beeldformaten worden verticale zwarte balken weergegeven op het scherm.
• Verbeterde stabiliteit van de zenderinstallatie.
• Verbeterde USB-opnamefunctie.
• Iers is toegevoegd aan het taalmenu.
• Vertaalfout in Portugese OSD verbeterd.
• Beeldvertraging (synchronisatieprobleem) bij SCART- en Component-aansluiting (Y, Pb, Pr).
• Het beeld wordt te ver uitgerekt op bepaalde zenders. (Alleen van toepassing in het Verenigd
Koninkrijk)
• Het geluid valt weg bij het schakelen tussen digitale zenders. (Alleen van toepassing in het Verenigd
Koninkrijk)
• Geen beeld bij het schakelen tussen digitale en analoge zenders. (Alleen van toepassing in het
Verenigd Koninkrijk)
• Ondertitels worden niet goed weergegeven. (Alleen van toepassing in het Verenigd Koninkrijk)
Info:
• Bij bepaalde beeldformaten worden verticale zwarte balken weergegeven op het scherm.
• Beeldvertraging (synchronisatieprobleem) bij SCART- en Component-aansluiting (Y, Pb, Pr).
• Het beeld wordt te ver uitgerekt op bepaalde zenders. (Alleen van toepassing in het Verenigd
Koninkrijk)
• Het geluid valt weg bij het schakelen tussen digitale zenders. (Alleen van toepassing in het Verenigd
Koninkrijk)
• Geen beeld bij het schakelen tussen digitale en analoge zenders. (Alleen van toepassing in het
Verenigd Koninkrijk)
• Ondertitels worden niet goed weergegeven. (Alleen van toepassing in het Verenigd Koninkrijk)
[ Voor 59% gewijzigd door youpeta op 02-09-2011 21:56 . Reden: Release notes uitgebreid met deze van model 7666 ]
Hmm, Ik ben nu een beetje lost.
ik zou zweren, dat de 8606 2x scart zou krijgen.
maar op de philips site staat nu maar 1x scart? Damn ik denk dat het 2010 model 2x scart had, en nu maar 1x.
Als dat echt zo is, kan ik net zo goed een 7606 kopen, in mijn geval denk ik. Denk toch niet, dat ik veel met 3d ga doen.....
Weten jullie hier misschien meer over.
Ook stond er in de review bij hardware.info, bij een opname verlopen, weten jullie wat dat betekend, toch niet dat als je te lang wacht, met iets kijken, dat je het niet meer kunt kijken, als je het via usb hebt opgenomen?
En de 7606 is besteld in 42inch formaat. Ben benieuwd.....
ik zou zweren, dat de 8606 2x scart zou krijgen.
maar op de philips site staat nu maar 1x scart? Damn ik denk dat het 2010 model 2x scart had, en nu maar 1x.
Als dat echt zo is, kan ik net zo goed een 7606 kopen, in mijn geval denk ik. Denk toch niet, dat ik veel met 3d ga doen.....
Weten jullie hier misschien meer over.
Ook stond er in de review bij hardware.info, bij een opname verlopen, weten jullie wat dat betekend, toch niet dat als je te lang wacht, met iets kijken, dat je het niet meer kunt kijken, als je het via usb hebt opgenomen?
En de 7606 is besteld in 42inch formaat. Ben benieuwd.....
[ Voor 8% gewijzigd door jpm.lensen op 03-09-2011 15:11 . Reden: reden scart verschil/ aankoop ]
Gisteravond 3D uitgetest met een Philips 42PFL7676 icm een Dune HDI Max: werkt perfect.
Had een trailer gedownload van Megamind.
Grappig om te zien.
Grappig om te zien.
Verwijderd
Voor mensen die toch nog twijfelen helpt dit misschien.
Hij behaald een mooi resultaat;
http://www.digitalversus....l7606h-p364_11608_53.html
Hij behaald een mooi resultaat;
http://www.digitalversus....l7606h-p364_11608_53.html
@Corona: ik heb een vraag met betrekking tot de resolutie van de 21:9 cinema tv waar jij wellicht antwoord op hebt. Als de resolutie 2560*1080 is, hoe zit dat dan precies met de weergave van blurays met 21:9 verhouding ten opzichte van een normale 1920*1080 tv. Ik snap dat de film zonder zwarte balken wordt weergegeven, maar betekent dit dat de tv de zwarte balken 'wegknipt' en dan schaalt naar 2560*1080? Of staat het materiaal van 21:9 films in 2560*1080 op de disc en wordt het dan op een 1920*1080 tv gedownscaled + zwarte balken erbij?
Supervette tv trouwens
Supervette tv trouwens
Ik kan daar helaas geen antwoord op geven,want ik heb nog geen blu ray speler.Het enige wat ik weet is 1080p mkv's die ik heb staan zijn in cinema 21:9 ondertiteling zonder balken,waar ze in 16:9 balken aan de zijkanten en boven en onder hebben.nioz schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 19:01:
@Corona: ik heb een vraag met betrekking tot de resolutie van de 21:9 cinema tv waar jij wellicht antwoord op hebt. Als de resolutie 2560*1080 is, hoe zit dat dan precies met de weergave van blurays met 21:9 verhouding ten opzichte van een normale 1920*1080 tv. Ik snap dat de film zonder zwarte balken wordt weergegeven, maar betekent dit dat de tv de zwarte balken 'wegknipt' en dan schaalt naar 2560*1080? Of staat het materiaal van 21:9 films in 2560*1080 op de disc en wordt het dan op een 1920*1080 tv gedownscaled + zwarte balken erbij?
Supervette tv trouwens
In 21:9 is er geen vervorming,dus ik denk dat de tv "ziet" dat er ruimte aan de zijkanten en boven en onder is,en dan het "plaatje" groter maakt,dus een soort van zoom functie,een andere benaming kan ik er even niet aan geven.
De tv geeft dan bij info 1080P aan.
Wat ik zo jammer vind is dat vroeger er bij een tv of ander apparaat een dikke handleiding zat,en dat je deze om het echt makkelijk te lezen nu moet downloaden en uitprinten.
Aan de andere kant,wat zegt de philips site zelf over je vraag?
Maar iedereen kan ook zelf even bij de plaatselijke winkel/mediamarkt kijken om het goed te kunnen bekijken.
Net x-men first class zitten kijken en het was wederom een genot
p.s. thx voor het compliment
Hoe goed is die dune hdi max eigenlijk?en is die blu ray daarin een 3d versie of zit het ingebakken in de sigma chipset?wezep schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 18:29:
Gisteravond 3D uitgetest met een Philips 42PFL7676 icm een Dune HDI Max: werkt perfect.
Grappig om te zien.
[ Voor 10% gewijzigd door Corona op 03-09-2011 23:34 ]
Verwijderd
Even een vraag, Ik ben van plan om de 7606 aan te schaffen, nu heb ik een vraag ik heb gelezen dat niet alle bestanden van de PC kunnen worden afgespeeld, stel ( misschien een domme vraag ) dat ik bv een bluray van LG of ander merk aansluit .
Zou wat de tv dan wat philips niet afspeelt wel via de bluray afgespeeld kunnen worden.
Graag jullie reacties.
Zou wat de tv dan wat philips niet afspeelt wel via de bluray afgespeeld kunnen worden.
Graag jullie reacties.
Ik denk dat als je media bestanden van de pc wilt af kunnen spelen, dat je dan beter een mediaspelers kunt kopen. Ik heb bijvoorbeeld een playon HD mini. Ik ben nog niets tegen gekomen wat gij niet afspeelt.
Vraagje aan iemand met een pfl7676. Is het toestel echt grijs/aluminium kleurig en niet brons achtig(zo noem ik het maar..) zoals de pfl7606?
Thanks! Want uit de brochures lijkt er een aardig verschil tussen te zitten
Welke brochures bedoel je dan?
Want op de philips.nl website zie ik geen pfl7676, is dit ook een 2011 model?
En wat is er anders dan aan de pfl7606?
Want op de philips.nl website zie ik geen pfl7676, is dit ook een 2011 model?
En wat is er anders dan aan de pfl7606?
Via de support site van Philips:SSoaker schreef op zondag 04 september 2011 @ 21:43:
Welke brochures bedoel je dan?
pfl7676
pfl7606
Zie het kleurverschil als je ze naast elkaar zet.
De pfl7676 is echt zilverkleurig lichtgrijs. Zo licht dat als je er iets kleurigs bij houdt, de rand die kleur een beetje overneemt.*discostar* schreef op zondag 04 september 2011 @ 19:47:
Vraagje aan iemand met een pfl7676. Is het toestel echt grijs/aluminium kleurig en niet brons achtig(zo noem ik het maar..) zoals de pfl7606?
Ik zou de kleur van de 7606 overigens eerder grijsblauw dan bronsachtig noemen; en als je hem niet naast de 7676 zet zie je het waarschijnlijk ook gewoon als zilvergrijs...
Ik zou mijn keus niet van de kleur af laten hangen en ook niet van de iets andere specificaties; neem gewoon de goedkoopste.
edit:
Je kunt trouwens beter de productfoto's vergelijken, want de afbeelding in de brochure van de 7606 lijkt niet helemaal te kloppen (kijk naar het verschil in de voet):
pfl7676
pfl7606
[ Voor 27% gewijzigd door MartijnS72 op 04-09-2011 23:43 ]
Dit is toch het K-model voor de UK en dus niet voor NL?youpeta schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 21:14:
Vandaag werd er een nieuwe firmware ter beschikking gesteld. Nog niet kunnen testen.
Info:
Koninkrijk)
Koninkrijk)
Verenigd Koninkrijk)
Ja. Geen idee hoe het zich verhoudt tot de 7606, maar het is echt grijs/aluminium qua kleur.*discostar* schreef op zondag 04 september 2011 @ 19:47:
Vraagje aan iemand met een pfl7676. Is het toestel echt grijs/aluminium kleurig
Het onderscheid tussen die model-letters is volgens mij een verschil in soort tuner(s).Stalensnuitje schreef op maandag 05 september 2011 @ 09:12:
[...]
Dit is toch het K-model voor de UK en dus niet voor NL?
Voor het T-model was deze update tenminste al een paar weken uit en die was specifiek voor UK-problemen.
De genoemde update voor de 47pfl7606k is trouwens exact gelijk aan die voor de 37pfl7676h. En het zip-bestand is corrupt: WinRAR meldt "The archive is corrupt" maar pakt het wel uit, 7-zip meldt "Unsupported compression method for 'autorun.upg'.".
De al eerder uitgebrachte update voor het T-model is anders, maar heeft wel dezelfde time-stamp:
- Release for TV550R2: Q5551-0.10.105.0
- Generation date: 31/07/2011 22:55:45
Dat dusMartijnS72 schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:16:
[...]
De tv controleert firmware-updates voordat ze geïnstalleerd worden, maar eigenlijk heb ik niet zo'n zin om een update uit een corrupt archief te proberen...
En bij de 42"uitvoering staat de nieuwe uitvoering wel weer:Stalensnuitje schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:19:
[...]
Dat dusWel vreemd dan trouwens dat als de firmware voor alle versies geschikt zou moeten zijn, er bij de eigen pagina van de 37PFL7676H/12 nog de firmware van eind juni staat en niet deze nieuwe
https://www.p4c.philips.c...9597F7BE5E517.app102-drp4
Maar als je die download krijg je gewoon de nieuwste firmware (0.10.105.0, in dat corrupte zipbestand)...Stalensnuitje schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:19:
[...]
Dat dusWel vreemd dan trouwens dat als de firmware voor alle versies geschikt zou moeten zijn, er bij de eigen pagina van de 37PFL7676H/12 nog de firmware van eind juni staat en niet deze nieuwe
Zojuist een filmpje gevonden op Youtube waarin het verschil met dat moth filter te zien is.
YouTube: IFA 2011: Philips 'moth filter' anti reflective coating for TV's (raw video) - YouTube
YouTube: IFA 2011: Philips 'moth filter' anti reflective coating for TV's (raw video) - YouTube
bmwunited.nl
Thanks. Philips heeft wel vaker vage kleurtjes. Net de 37PFL7676H bij de ING rentepuntenwinkel besteld.MartijnS72 schreef op zondag 04 september 2011 @ 23:30:
[...]
De pfl7676 is echt zilverkleurig lichtgrijs. Zo licht dat als je er iets kleurigs bij houdt, de rand die kleur een beetje overneemt.
PS Inmiddels ook antwoord van Philips gevonden; The 7676 will come with a different design (real Aluminium Front).
[ Voor 14% gewijzigd door *discostar* op 06-09-2011 14:23 ]
De xxPFL76xx blijkt wel een populaire TV.
Ik vind het wel verwarrend nu er ook een xxPFL7696 blijkt te bestaan. Heeft 4 3D brillen en zwarte AB.
Is de 600 Hz PMR en Perfect Natural Motion de extra euro's waard??
(ohja en de 2watt RMS per kanaal niet vergeten natuurlijk ;-)
De 'zilveren' AB van de xxPFL7676 vind ik zeker mooier dan de zwarte van de 7606 en 7696.
Ik vind het wel verwarrend nu er ook een xxPFL7696 blijkt te bestaan. Heeft 4 3D brillen en zwarte AB.
De 'zilveren' AB van de xxPFL7676 vind ik zeker mooier dan de zwarte van de 7606 en 7696.
[ Voor 26% gewijzigd door SSoaker op 05-09-2011 22:35 ]
Ah, dat had ik dan nog weer niet geprobeerd. Even een chat met een Philips-medewerker starten zo dan maarMartijnS72 schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:39:
[...]
Maar als je die download krijg je gewoon de nieuwste firmware (0.10.105.0, in dat corrupte zipbestand)...
Edit:
Stalensnuitje: ik werd geattendeerd dat er een firmware update beschikbaar is voor de 42PFL7676H/12. Nu heb ik zelf een 37PFL7676H/12, maar daar staat nog de "oude" firmwareversie
Mike Cleven: Ik kijk het even na
Mike Cleven: Dat is de software voor de certificatie, die komt deze week voor alle tv's beschikbaar
Stalensnuitje: ah ok. Ik heb voor allebei de versies ook even de file gedownload
Stalensnuitje: maar zoals de files er nu op staan (voor beide versies) zijn het allebei corrupte ZIP-bestanden
Mike Cleven: Die melding kreeg een collega van mij gisteravond ook, ik heb het toen zlf geprobeerd en ik kreeg het niet, dat zijn echt firewall en virusscanner instellingen, de bestanden zelf is niets mis mee dat garandeer ik u
Lijkt me een beetje apart eigenlijk, meerdere mensen maken melding van een corrupte file en omdat hij er zelf (intern?) geen last van heeft, is het geen probleem?
Ik denk dat de 7676 vooral zo populair is door het feit dat'ie in de rentepuntenwinkel te bestellen is, dus het scheelt de meeste kopers volgens mij gewoon euro's ipv dat het een extra investering isSSoaker schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:32:
De xxPFL76xx blijkt wel een populaire TV.
[ Voor 33% gewijzigd door Stalensnuitje op 06-09-2011 08:48 . Reden: Chat met Philips-service toegevoegd ]
Ik heb dit onlangs ook meegemaakt. Ik had op dat moment een USB disk aangesloten, de opname loopt dan voortdurend mee (zodat je kunt pauzeren). Op HD kanalen (met Dolby geluid) had ik last vast genoemd verschijnsel.Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:31:Het probleem is dat het geluid, voornamelijk op de HD zenders ned 1, 2 en 3 regelmatig enkele seconden wegvalt.
Ik heb toen de TV even uitgezet, de USB disk afgekoppeld en de TV weer aangezet. Daarna was alles weer in orde. Mogelijk is er een verband ... maar inmiddels is er nieuwe firmware we zullen zien of dat scheelt.
P.S. er zijn regelmatig problemen met het geluid, wanneer ik eerst van een andere bron gekeken hebt (het geluid loopt dan over de versterker en de TV hoeft dan geen geluid te geven) en dan op TV kijken overschakel is er regelmatig geen geluid. Niet via de speakers, niet via de optische SPDIF en al helemaal niet via HDMI ARC.
Na uit/aan zetten van de TV doen de eerste 2 het weer spontaan. Die laatste mogelijkheid heb ik maar opgegeven.
Verwijderd
Bedankt Ge voor je reactie. Ik heb het probleem ook als ik er geen usb disc in heb zitten. Het probleem zit em in het 5.1 kanaals geluid dat naar mijn Bose wordt gestuurd. Omdat de speakers van de tv altijd prima werken, ook terwijl het geluid via mijn Bose wegvalt, ben ik bang dat een firmware upgrade van de tv niets zal uithalen, maar wie weet.Ge Someone schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:27:
[...]
Ik heb dit onlangs ook meegemaakt. Ik had op dat moment een USB disk aangesloten, de opname loopt dan voortdurend mee (zodat je kunt pauzeren). Op HD kanalen (met Dolby geluid) had ik last vast genoemd verschijnsel.
Ik heb toen de TV even uitgezet, de USB disk afgekoppeld en de TV weer aangezet. Daarna was alles weer in orde. Mogelijk is er een verband ... maar inmiddels is er nieuwe firmware we zullen zien of dat scheelt.
P.S. er zijn regelmatig problemen met het geluid, wanneer ik eerst van een andere bron gekeken hebt (het geluid loopt dan over de versterker en de TV hoeft dan geen geluid te geven) en dan op TV kijken overschakel is er regelmatig geen geluid. Niet via de speakers, niet via de optische SPDIF en al helemaal niet via HDMI ARC.
Na uit/aan zetten van de TV doen de eerste 2 het weer spontaan. Die laatste mogelijkheid heb ik maar opgegeven.
De firmware is trouwens nog niet beschikbaar op de site van Philips, dus nog even afwachten.
Ik heb vorige week mijn 42PFL7606 binnen gekregen en zou graag willen spelen met de pauzeer en opneem functie maar ik krijg het maar niet aan de praat... hij geeft steeds aan dat mijn externe hardeschijven te traag zijn (heb een 2,5 inch 320GB Lacie en 3,5 inch 1500GB WD geprobeerd.)
Welke externe HD's gebruiken jullie hiervoor?
Welke externe HD's gebruiken jullie hiervoor?
Verwijderd
Gisteravond de firmware update kunnen installeren op de 37PFL7606HVerwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:38:
[...]
Bedankt Ge voor je reactie. Ik heb het probleem ook als ik er geen usb disc in heb zitten. Het probleem zit em in het 5.1 kanaals geluid dat naar mijn Bose wordt gestuurd. Omdat de speakers van de tv altijd prima werken, ook terwijl het geluid via mijn Bose wegvalt, ben ik bang dat een firmware upgrade van de tv niets zal uithalen, maar wie weet.
De firmware is trouwens nog niet beschikbaar op de site van Philips, dus nog even afwachten.
Het overschakelen naar een andere zender (digitale tv upc CI+) lijkt iets sneller te gaan, maar nog niet optimaal.
Het probleem met het geluid is nog sporadisch aanwezig, nu nog afwachten of het daarbij blijft.
Trouwens, wel jammer dat de meeste aanpassing in de upgrade alleen voor de UK gelden, zo heeft het weinig zin om een upgrade uit te brengen voor de nederlandse markt!
Mijn 32pfl7606 is weg voor reparatie. Ik heb een Ziggo CI+ in zitten maar krijg naar enige tijd de meldingVerwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:45:
[...]
Gisteravond de firmware update kunnen installeren op de 37PFL7606H
Het overschakelen naar een andere zender (digitale tv upc CI+) lijkt iets sneller te gaan, maar nog niet optimaal.
Het probleem met het geluid is nog sporadisch aanwezig, nu nog afwachten of het daarbij blijft.
Trouwens, wel jammer dat de meeste aanpassing in de upgrade alleen voor de UK gelden, zo heeft het weinig zin om een upgrade uit te brengen voor de nederlandse markt!
'gecodeerd programma' op alle kanalen. Alleen de tv een paar minuten uitzetten wil helpen om weer beeld te krijgen. De laatse firmware er gisteren nog opgezet, werkte helaas niet.
Heb ik ookGe Someone schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:27:
[...]
De Philips 9706 is nu leverbaar. De mijne wordt vrijdag geleverd.
ik zie een aanbieding van de 42pfl7696h/12 ,is dit een nieuw toestel ?, kan er nog geen foto,s van vinden op de site van philips
De xxPFL7695 serie werd volgens mij speciaal geleverd door Expert.pa3fap schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:18:
ik zie een aanbieding van de 42pfl7696h/12 ,is dit een nieuw toestel ?, kan er nog geen foto,s van vinden op de site van philips
Misschien ook zo bij de xxPFL7696?
Nieuwe tv gehad, helaas het zelfde probleem. Zelfs 3 verschillende CAM's geprobeerd.wrcveen schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:21:
[...]
Mijn 32pfl7606 is weg voor reparatie. Ik heb een Ziggo CI+ in zitten maar krijg naar enige tijd de melding
'gecodeerd programma' op alle kanalen. Alleen de tv een paar minuten uitzetten wil helpen om weer beeld te krijgen. De laatse firmware er gisteren nog opgezet, werkte helaas niet.
Brakius laat een review of eerste bevinding achter als je de PFL9706 hebt ontvangen.
Gister de PFL7676 binnen gehad. Na het klaarzetten en me humax decoder aangesloten te hebben deed alles het goed. Totdat ik de tv 2 uur later weer aan zette, er liepen allemaal vertical dunne zwarte streepjes over het beeld. Ik dus gekeken of het me humax decoder lag, maar kreeg dezelfde strepen als ik mijn ps3 aan had. Na ongeveer een uur klote gaf ik het op, toen opeens gingen de strepen weer weg. Ik ga vandaag even in een chat met een philips medewerker waar dit probleem aan kan liggen.
Mijn conclusie is inmiddels: probleem met Dolby geluid (vaak na wisselen tussen zenders met mpeg geluid en dolby) is ook aanwezig in de nieuwere firmware.Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:45:Het probleem met het geluid is nog sporadisch aanwezig, nu nog afwachten of het daarbij blijft.
Daar heb ik ook telkens last vanwrcveen schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:21:Ik heb een Ziggo CI+ in zitten maar krijg naar enige tijd de melding
'gecodeerd programma' op alle kanalen. Alleen de tv een paar minuten uitzetten wil helpen om weer beeld te krijgen.
Eerste bevindingen:deltananie schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:32:
Brakius laat een review of eerste bevinding achter als je de PFL9706 hebt ontvangen.
Beeld is echt werkelijk fantastisch. Kwaliteit is zeker verbetert, kleurdimensie is nog beter. Waar ik heel blij mee ben is dat de kijkhoek veel beter is geworden. Een kleine test met grijze achtergrond zag ik nauwelijks oplichting terwijl ik die bij de 9705 wel zag. Een filmfragment wat bij de 9705 fout ging, een scherm vol hoge gebouwen die over het scherm scrolled, gaat op de 9706 goed.
Maar!, wat een slechter geluid zit in de 9706 t.o.v. 9705. Ik vraag me af of de subwoofer het wel doet. Het geluid komt als ik goed heb geheel uit de voet.
Weet iemand hoe ik een subwoofer goed kan testen?
oke bedankt ,heb nu een 7906 met de nieuwste software.
zie op net tv geen app van nos journaal en de app van net tv uitleg ,andere app wel allemaal.
meer mensen met dit probleem ?
zie op net tv geen app van nos journaal en de app van net tv uitleg ,andere app wel allemaal.
meer mensen met dit probleem ?
wezep schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:36:
[...]
De xxPFL7695 serie werd volgens mij speciaal geleverd door Expert.
Misschien ook zo bij de xxPFL7696?
Sub zit idd in de voet. gewoon wat naar rap luisteren om de sub te testen. hoe zit het met de ambilight tegen over de 9705, hoe werkt ambilght
Amblight is iets sterker waardoor het bovenin wat hoger komt. Heb ook het idee dat het wat beter is als je naar een film kijkt met zwarte balk bovenin. Zal wat foto's maken vanavond. Geluid is wat minder warm.
Verwijderd
@Brakius
Proficiat met je nieuwe aanwinst!
Heb een aantal vragen voor je.
Is de perfect natural motion nu beter? (minder rommel om bewegende beelden)
En verder ben ik wel benieuw naar de inputlag in game/spel mode.
Proficiat met je nieuwe aanwinst!
Heb een aantal vragen voor je.
Is de perfect natural motion nu beter? (minder rommel om bewegende beelden)
En verder ben ik wel benieuw naar de inputlag in game/spel mode.
Perfect Natural Motion is beter. Ik moet nog verder ff testen, maar de test van introductie Batman 2 ging perfect. Waar die gebouwen zeg maar in beeld zijn.
Mijn nichtje speelt soms met de Wii maar ik denk dat ik weinig over de inputlag kan zeggen.
Ik moet nog die witte cirkel met zwarte scherm testen. Ff kijken of ik dat bestand nog kan vinden.
Als ik iets moet testen, moet je maar schrijven.
Mijn nichtje speelt soms met de Wii maar ik denk dat ik weinig over de inputlag kan zeggen.
Ik moet nog die witte cirkel met zwarte scherm testen. Ff kijken of ik dat bestand nog kan vinden.
Als ik iets moet testen, moet je maar schrijven.
Verwijderd
Bedoel je dit plaatje?Brakius schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 11:43:
De 52 inch 9606 is ook binnen, ik ga hem vanmiddag ophalen. Zal wel wat foto's en mijn bevindingen plaatsen.
bmwunited.nl
Ja dat plaatje. Ben benieuwd.
De PTA003 brillen werken niet op de 9706?
De PTA003 brillen werken niet op de 9706?
Volgens philihps werken de oude brillen wel met de nieuwe toestellen.
Volgens Philips niet. Ik heb een mailtje gestuurd. Dit is hun reactie:
Het is niet mogelijk om de brillen van de PTA03 te gebruiken bij een nieuwe toestel. Ook de zender bijvoorbeeld zit al ingebouwd in de televisie. Indien u om deze reden zo een setje heeft aangeschaft, raad ik u aan deze terug te brengen naar uw winkelier. De PTA516 is geschikt voor uw toestel.
Ik had de PTA03 zet al. Ff kieken hoe ik dit oplos.
Het is niet mogelijk om de brillen van de PTA03 te gebruiken bij een nieuwe toestel. Ook de zender bijvoorbeeld zit al ingebouwd in de televisie. Indien u om deze reden zo een setje heeft aangeschaft, raad ik u aan deze terug te brengen naar uw winkelier. De PTA516 is geschikt voor uw toestel.
Ik had de PTA03 zet al. Ff kieken hoe ik dit oplos.
[ Voor 4% gewijzigd door Brakius op 10-09-2011 17:41 ]
Dat is idd wel balen van de PTA 03, ik dacht dat ik op de philips folder zag dat je de PTA03 kon gebruiken op de nieuwe modellen. Over ambilight xl, is er nu een dubbele rij van ambilight ledjes aanwezig?
Vanmiddag de tv opgehaald en gelijk aangesloten uiteraard. Nog niet echt mee bezig geweest maar de eerste indruk is echt goed.
Geluid valt me reuze mee, bas is redelijk, alles is mooi weggewerkt in de voet. Ik twijfel nog wel om hem aan de muur te hangen want de ruimte achter de tv is nog aanzienlijk.

Geluid valt me reuze mee, bas is redelijk, alles is mooi weggewerkt in de voet. Ik twijfel nog wel om hem aan de muur te hangen want de ruimte achter de tv is nog aanzienlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door KawaBmw7 op 10-09-2011 21:20 ]
bmwunited.nl
Verwijderd
Door die ruimte komt de ambilight wel beter tot zijn recht volgens mij.KawaBmw7 schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 21:18:
Ik twijfel nog wel om hem aan de muur te hangen want de ruimte achter de tv is nog aanzienlijk.
Verder een hele mooie tv.
Heb jij hiervoor een 9705 gehad? Zoja, is er veel verschil in de hoeveelheid licht uit het paneel?
Vraag het me af omdat de 9606 modellen geen bright pro hebben.
Ik had hiervoor een 37pfl9830. Kan er dus niks over zeggen.Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 10:51:
[...]
Heb jij hiervoor een 9705 gehad? Zoja, is er veel verschil in de hoeveelheid licht uit het paneel?
Vraag het me af omdat de 9606 modellen geen bright pro hebben.
bmwunited.nl
Mijn 9706 heeft last van soort banding. In effen kleuren kan je kleurverschil zien. Vandaag ff de winkel bellen.
Verwijderd
De philips ambilight weken komen er weer aan. dat betekend weer 300 euries korting op de 9706.
actie loopt van 21 september tot 30 oktober.
http://www.neck.nl/produk...philips/Mariska-actie.pdf
Helemaal top. Nu nog afwachten of er winkels zijn die de 8606 aan gaan bieden voor een andere prijs dan de adviesprijs. Zo niet dan kies ik toch voor de 7606. Toch nog 75,- retour.Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:11:
De philips ambilight weken komen er weer aan. dat betekend weer 300 euries korting op de 9706.actie loopt van 21 september tot 30 oktober.
Goede tip!
Als iets me niet interesseert, dan is het de geluidskwaliteit van de TV! Als je al een bovengemiddelde TV koopt, dan heb je toch ook een fatsoenlijke geluidsset staan?deltananie schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 10:40:
Sub zit idd in de voet. gewoon wat naar rap luisteren om de sub te testen. hoe zit het met de ambilight tegen over de 9705, hoe werkt ambilght
De ingebouwde speakers van mijn tv gebruik ik dus echt nooit, ik zou van mijn huidige TV eigenlijk niet eens weten of ze het wel doen
Kijk, voor een TVtje op de slaapkamer kan ik het begrijpen, daar kan je vaak niet makkelijk een aparte geluidsset neerzetten, of is het het niet waard omdat je toch niet zoveel TV kijkt... Maar als je af en toe een lekker filmpje wilt kijken op je dikke ambilight TV, dan heb je er toch ook een mooi geluidssetje bij staan? (wat waarschijnlijk 100x beter klinkt als de ingebouwde speakers)
Das lekker dan! Toch eerdaags maar eens even een babbeltje in de winkel maken dat ze me de aankoopdatum maar moeten veranderen. Laat me toch geen 300 door de neus boren!Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:11:
De philips ambilight weken komen er weer aan. dat betekend weer 300 euries korting op de 9706.actie loopt van 21 september tot 30 oktober.
bmwunited.nl
Verwijderd
Heeft iemand al gekeken naar de schoonmaak voorwaarden van de philips 9706? Deze is te vinden in de faq onder de vraag Hoe kan ik het scherm van de 46PFL9706 schoonmaken?
Je mag er dus met geen vinger aanzitten. Nou zou ik dat toch al niet snel doen
maar als je kinderen hebt zou dat wel eens een probleem kunnen zijn.
Je mag er dus met geen vinger aanzitten. Nou zou ik dat toch al niet snel doen
Vorige week de 37PFL7676 ontvangen. Zeer tevreden, zeker voor de rentepunten prijs. Enige probleem is dat het ambilight lounge light na een seconde of 10 met een flits uit gaat. Probleem is al eerder in het topic genoemd.
Philips gaat een monteur sturen om het op te lossen, ben benieuwd!
Dit toestel gaat sowieso naar de slaapkamer en kijk nog naar de 46PFL8606 of 8686 voor de woonkamer. Het enige verschil is dat de laatste de voet heeft van de 9000 serie met beter(?) geluid.
Nu nog ff wachten op die kortingsactie in combinatie met een betere prijs
Philips gaat een monteur sturen om het op te lossen, ben benieuwd!
Dit toestel gaat sowieso naar de slaapkamer en kijk nog naar de 46PFL8606 of 8686 voor de woonkamer. Het enige verschil is dat de laatste de voet heeft van de 9000 serie met beter(?) geluid.
Nu nog ff wachten op die kortingsactie in combinatie met een betere prijs
Kan iemand mij vertellen of ik gewoon op kan nemen op een usb harde schijf, als ik digitale tv kijk via een aparte settopbox?
En moet dan dan een schijf zijn met eigen stroomvoorziening, of kan ik ook zo'n kleine kopen die de voeding pakt via usb?
Wil misschien ook gelijk een los toetsenbord met geïntegreerd touchpad kopen. Iemand daar ervaring mee? Zag een leuk klein ding van Logitech voorbij komen bijvoorbeeld.
En moet dan dan een schijf zijn met eigen stroomvoorziening, of kan ik ook zo'n kleine kopen die de voeding pakt via usb?
Wil misschien ook gelijk een los toetsenbord met geïntegreerd touchpad kopen. Iemand daar ervaring mee? Zag een leuk klein ding van Logitech voorbij komen bijvoorbeeld.
bmwunited.nl