Ik heb gewoon de laatste firmware van de support-site van Philips gedownload en geïnstalleerd. CI+ doet het gewoon.
Wat ik bedoel met buggy software is dat de boel wel een beetje instabiel lijkt:
* Soms (1x op de 30 ongeveer) bij het zappen valt het geluid uit - kan met de koppeling met mijn Philips soundbar te maken hebben of met de CI+ module wellicht. Even doorzappen en terugzappen en het geluid is er weer.
* Soms (1x op de 10 ongeveer) wil een gepauzeerd programma niet hervatten als ik op play druk. Dan heb ik dus een stuk gemist van het programma.
* Ik heb standaard engelse ondertitleing op de BBC-zenders ingesteld. Soms (1x op de 30 ongeveer) is er echter geen ondertiteling te zien. Ik moet dan ondertiteling uitzetten en weer aanzetten en dan doet hij het weer.
* Het aanzetten van de tv uit standby duurt uiteraard een poosje. Hij hoort op te starten met de laatst bekeken zender maar soms (1x op de 20 ongeveer) blijft het beeld op zwart. Als ik een zendernummer intyp komt het beeld weer. Dit doet zich ook weleens voor als ik vanuit een externe bron overschakel naar "TV kijken". Wellicht dat de CI+ module of de tuner niet altijd goed "pakt".
* Als ik de geluidsinstellingen op de Soundbar heb aangepast (kan grotendeels -maar niet helemaal- met de AB van de TV door EasyLink) dan wil daarna de TV weleens "vastlopen", d.w.z. niet meer reageren op commandos. Uitzetten is het enige wat helpt. Ik heb dit ook een keer gehad toen ik alle zenders an het herordenen was.
Het zijn allemaal kleine ergernissen. Ik ga er even vanuit dat Philips met nog een paar firmware-updates komt...