Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37
Als ik de specificaties van de 40pfl9705 en die van de 40pfl9606 naast elkaar leg zie ik niet echt schokkende veranderingen.

De 9705 heeft volgens mij beter geluid door de zichtbare speakers, beter contrast 10.000.000:1 vs de 5.000.000:1 van de 9606.

De 9606 heeft wel weer beter 3d volgens Philips en 2d naar 3d converter waarvan nog de vraag is of dit wel een toevoeging is.

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:33
Zit ik gisteren NED1 HD te kijken, druk ik per ongeluk op "Adjust", zie ik de 3D-functie ineens wél beschikbaar zijn :? Heb het even geprobeerd, inderdaad werkt zowel side by side als die andere optie (onder/boven elkaar), maar daar werd het journaal niet duidelijker van ;)

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:43
Ander verschil 9606 t.o.v. 9705 is de amblight XL. Ik ben heel benieuwd of je het verschil tussen dynamisch contrast 9705 / 9606 zichtbaar is. Daarnaast komt er een 47 inch 9706 die een moth eye filter heeft en in combinatie met led pro een dynamisch contrast heeft van 150.000.000:1.

Verwijderd

Brakius schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 08:41:
Ik ben heel benieuwd of je het verschil tussen dynamisch contrast 9705 / 9606 zichtbaar is.
Dat is precies wat ik me ook afvraag.
De 40pfl9705 heeft bright pro, en de 40pfl9606 niet.
Verder hebben ze allebei een helderheid van 500cd/m2.

Wil dat dus zeggen dat bright pro er alleen op zit om het contrast te verhogen, en dat ze allebei even sterk licht kunnen produceren?

• Brakius
Ik vroeg me af of bright pro zelfde is als led pro maar a.h.v. philips website weet ik het verschil. Ik wist niet dat 9606 geen bright pro heeft.

Bright pro vind ik zelf ook niet altijd prettig. Bij grijsachtige achtergronden en ondertiteling zie je het beeld helder en donkerder worden.

http://www.philips.co.uk/...b-t2-c-52pfl9606t_12/prd/

Daar staat dat de 9606 led pro heeft en geen bright pro.

[ Voor 63% gewijzigd door Brakius op 11-08-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:26
Binnenkort krijg ik de 42PFL7676 van de ING binnen.
Echter dit model kom ik bij Philips niet op de site tegen.
Kunnen jullie aangeven welke firmware's jullie dan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brakius schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:21:
Ik vroeg me af of bright pro zelfde is als led pro maar a.h.v. philips website weet ik het verschil. Ik wist niet dat 9606 geen bright pro heeft.

Bright pro vind ik zelf ook niet altijd prettig. Bij grijsachtige achtergronden en ondertiteling zie je het beeld helder en donkerder worden.

http://www.philips.co.uk/...b-t2-c-52pfl9606t_12/prd/

Daar staat dat de 9606 led pro heeft en geen bright pro.
Wat jij beschrijft is volgens mij een effect wat op treed bij door dynamische achtergrond verlichting. Wat inderdaad storend kan zijn.

Volgens mij haal je bright pro en led pro door elkaar.
De 9705, 9606 en 9706 series hebben allemaal LED pro, dit is het local dimming systeem oftewel een volledige LED backlight .

De 9705 en 9706 series hebben daarbij ook Bright pro.
Door de benaming lijkt het alsof "bright pro" wil zeggen dat de tv meer licht kan produceren.
Maar als ik de specs bekijk heeft een 9705(met bright pro) een hoger contrast dan een 9606(zonder bright pro), maar wel de zelfde helderheid (500 cd/m2).
Ik vroeg me dus af of dat bright pro alleen maar het contrast verhoogt, en niet de hoeveelheid licht.

Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Je hebt gelijk dat ik gister nog niet wist dat led pro en bright pro verschillende definities waren. Ik denk dat je gelijk hebt met "veller branden van leds" een hoger dynamisch contrast zorgt. De 9803 had een dynamisch contrast van 2.000.000 en 9705 10.000.000. Ga je deze twee schermen vergelijken, dan zie je dat 9705 iets mooier kleur heeft en iets beter zwart qua kleur. Maar heel groot verschil is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 18:53
Ik heb sinds vorige week ook een 42pfl7676 via ING, snelle levering, binnen 3 dagen stond tnt bij mij op de stoep.

Ik merk wel dat er vervorming optreedt als personen op het scherm langs elkaar lopen, bij de randen (lichaam) zie ik dan vervorming optreden. Denk dat dit te maken heeft met de beeldverbeter software. Als ik de instelling aanpas van persoonlijk naar gewenst is het een stuk minder en valt eigenlijk niet meer op, Alle andere settings dus ook de standaard (natuurlijk, cinema etc) die erbij zitten hebben het probleem dan weer wel.

Hebben jullie hier ook last van of is dit toch een fout in mijn toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikerdam
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-08-2019
Him_ schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:20:
Ik heb sinds vorige week ook een 42pfl7676 via ING, snelle levering, binnen 3 dagen stond tnt bij mij op de stoep.

Ik merk wel dat er vervorming optreedt als personen op het scherm langs elkaar lopen, bij de randen (lichaam) zie ik dan vervorming optreden. Denk dat dit te maken heeft met de beeldverbeter software. Als ik de instelling aanpas van persoonlijk naar gewenst is het een stuk minder en valt eigenlijk niet meer op, Alle andere settings dus ook de standaard (natuurlijk, cinema etc) die erbij zitten hebben het probleem dan weer wel.

Hebben jullie hier ook last van of is dit toch een fout in mijn toestel?
Dit is geen fout, maar "beeldverbeteraar" Natural Motion. Als je dat uit zet dan zijn de randen om bewegende objecten verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben sinds kort in het bezit van de Philips 37PFL7606. Deze is (nog) niet door upc gecertificeerd voor CI+. De voorganger van dit model, de 37PFL7605 is wel gecertificeerd door UPC.

Heeft iemand iemand het model PFL7606 of weet iemand of UPC CI+ werkt met dit model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
Mikerdam schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:09:
[...]

Dit is geen fout, maar "beeldverbeteraar" Natural Motion. Als je dat uit zet dan zijn de randen om bewegende objecten verdwenen.
Hoe kan ik dat uitzetten? ik kan hier geen optie voor vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Niet online
Him_ schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:42:
[...]

Hoe kan ik dat uitzetten? ik kan hier geen optie voor vinden.
Home-knop, Configuratie, OK
TV-instellingen, OK
Beeld > Pixel Precise HD > Perfect Natural Motion

Je past dit dan aan voor de huidig geselecteerde Smart-instelling.

Met de gele knop op je afstandsbediening kun je trouwens de handleiding oproepen...

[ Voor 8% gewijzigd door MartijnS72 op 12-08-2011 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
MartijnS72 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:42:
[...]

Home-knop, Configuratie, OK
TV-instellingen, OK
Beeld > Pixel Precise HD > Perfect Natural Motion

Je past dit dan aan voor de huidig geselecteerde Smart-instelling.

Met de gele knop op je afstandsbediening kun je trouwens de handleiding oproepen...
Tot aan TV instellingen klopt het maar als ik dat selecteer krijg ik een aantal schermen te zien waar ik uit moet kiezen welke ik het mooist vind. Als ik dit cancel gaat beeld terug naar programma dat ik aan het kijken was.

De beeld optie kom ik niet tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Niet online
Him_ schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:19:
[...]

Tot aan TV instellingen klopt het maar als ik dat selecteer krijg ik een aantal schermen te zien waar ik uit moet kiezen welke ik het mooist vind. Als ik dit cancel gaat beeld terug naar programma dat ik aan het kijken was.

De beeld optie kom ik niet tegen
Jij hebt "Snelle beeld- en geluidsinstelling" geselecteerd: dat bewegende plaatje. Daaronder staat, als het goed is, een klein vakje met "TV-instellingen". Dat vakje is dus een knop (en geen omschrijving); daarmee kom je bij alle instellingen.

[ Voor 5% gewijzigd door MartijnS72 op 12-08-2011 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 19:39
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:49:
Hallo,

Ik ben sinds kort in het bezit van de Philips 37PFL7606. Deze is (nog) niet door upc gecertificeerd voor CI+. De voorganger van dit model, de 37PFL7605 is wel gecertificeerd door UPC.

Heeft iemand iemand het model PFL7606 of weet iemand of UPC CI+ werkt met dit model?
Ik gebruik al een paar weken de combinatie 37pfl7606h met ci+ van upc. Werkt prima. Eindelijk de zenders op gewenste volgorde en snelle teletekst. HD is prachtig! Gebruik ook time -shifting met een aangekoppelde externe hdd. Werkt ook uitstekend. De upc-box doet nu dienst als pure recorder.

Ik vind wel de software van de tv nogal buggy af en toe. Als je een beetje heen en weer fietst in de instellingenmenus of te veel de zenders herschikt dan wil de tv weleens vastlopen. Dan moet hij uit en weer aan worden gezet om weer goed te worden. Dat duurt dan ook 10 minuten in totaal, waarna je favoriete tv-programma al begonnen is :( ! Lijkt wel Windows 95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 11:09

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

iestyn99 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:45:
[...]

... Gebruik ook time -shifting met een aangekoppelde externe hdd. Werkt ook uitstekend.
Vraagjes over dit timeshiften/ opnemen:
1. Kun je al kijken, als hij nog aan het opnemen is?
2. Of kun je een andere functie als tv, net-tv of hdmi bron gebruiken, tijdens opnemen?
3. hoeveel programma's kun je programeren?

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
jpm.lensen schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:00:
[...]

Vraagjes over dit timeshiften/ opnemen:
1. Kun je al kijken, als hij nog aan het opnemen is?
2. Of kun je een andere functie als tv, net-tv of hdmi bron gebruiken, tijdens opnemen?
3. hoeveel programma's kun je programeren?
1. Er zit maar 1 tuner in, dus je kunt alleen opnemen wat je al kijkt of als je niet kijkt.
2. Heb ik niet geprobeerd maar in theorie zou het moeten kunnen lijkt mij.
3. Ik heb sowieso het programmeren van opnames nog niet geprobeerd. Dit gaat via de internet tv-gids en volgens mij kun je al een hele rij programmas programmeren. Ik gebruik alleen de time-shift functie en eerlijk gezegd gaat dit ook niet altijd vlekkeloos (maar meestal wel) . Dit ondanks dat de externe harde schijf ruim voldoet aan de eisen.

Ik lees overigens verontrustende berichten (kieskeurig.nl) dat sinds de laatste software update het herordenen van de zenders voor Ziggo-klanten geblokkeerd is. Dit lijkt mij niet zomaar juridisch te kunnen : ik heb per slot een apparaat gekocht met een bepaalde functionaliteit en die kan mij niet zomaar worden afgenomen. Het instellen van de zendervolgorde is in de handleiding zonder voorwaarden uitgelegd en ik heb mede hierdoor voor dit model gekozen. Ook bij upc wordt hier (nog) geen voorbehoud in geadverteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

iestyn99 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 10:30:
[...]

1. Er zit maar 1 tuner in, dus je kunt alleen opnemen wat je al kijkt of als je niet kijkt.
Bedankt voor je antwoorden, maar kun je al beginnen met kijken, als hij nog aan het opnemen is?
dus je neemt bijvoorbeeld het 20uur journaal op, maar kun je dan om 20:05 al kijken?

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 2 dagen in bezit van een 42PFL7676 via rentepunten.

Ben als leek ;-) al een heel eind met alle manieren en mogelijkheden van deze TV
Wel nog wat vragen:
Ik gebruik mediabox van UPC. Klopt het dat ik geen zenders kan vinden (en ik dus op de homepagina van de TV bij de icoontjes TVkijken en Programmagids te lezen krijg "geen zenders geïnstalleerd")
Het is me wel gelukt om de mediabox te koppelen aan de TV. Ik kan nu dus wel TV kijken, maar alleen via het icoontje "digitale ontvanger" op de homepage van de TV.

Ook is het me nog niet gelukt om NetTv werkend te krijgen, maar dit heeft volgens mij te maken met het feit dat ik alleen over draadloos internet beschik en er in de TV standaard geen Wifi zit. Toch?

I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:02:
Sinds 2 dagen in bezit van een 42PFL7676 via rentepunten.

Ben als leek ;-) al een heel eind met alle manieren en mogelijkheden van deze TV
Wel nog wat vragen:
Ik gebruik mediabox van UPC. Klopt het dat ik geen zenders kan vinden (en ik dus op de homepagina van de TV bij de icoontjes TVkijken en Programmagids te lezen krijg "geen zenders geïnstalleerd")
Het is me wel gelukt om de mediabox te koppelen aan de TV. Ik kan nu dus wel TV kijken, maar alleen via het icoontje "digitale ontvanger" op de homepage van de TV.

Ook is het me nog niet gelukt om NetTv werkend te krijgen, maar dit heeft volgens mij te maken met het feit dat ik alleen over draadloos internet beschik en er in de TV standaard geen Wifi zit. Toch?

I
NetTV heeft inderdaad een internetverbinding nodig.
Dat kan bekabeld, maar ook wireless, alleen is dat een wireless adapter voor nodig. (Niet standaard in de TV dus)

Omdat je je externe mediabox gebruikt om tv te kijken, heeft de tv inderdaad geen programma-info, dat word allemaal op je mediabox gedaan. (De tv geeft nu alleen maar 'dom' het beeld/geluid van de mediabox door)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:23
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 22:42:
[...]
Is dit een probleem wat later verholpen kan worden door een software update of is dit onwaarschijnlijk? Heb veel interesse in deze tv door het design, ambilight, passieve 3d en dlna. Wil films streamen vanaf de mbp (slaapkamer) naar de woonkamer :)
Lijkt me dat dit uitstekend te verhelpen is met een software update. Denk eerder dat de vraag is of Philips dit open wil zetten. Zal vast iets met rechten en beveiliging te maken te hebben. Maar ik hoop ook dat ze het simpelweg open gaan zetten zodat je direct een bestand met 3D naar het scherm kan streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:05
Heb de 47PFL7606 sinds een paar dagen en na heel veel getweak een redelijke beeldkwaliteit nu.
Heb alleen een groot probleem met het geluid. Als ik over de interne speakers luister is er telkens als er geluid is een irritante achtergrondruis aanwezig.
Als ik het geluid uitzet is het weg en als ik via mn externe versterker luister is het geluid gewoon normaal.
Of de audiodecoding is niet goed of de speakers zijn crap, maar het is echt niet acceptabel. Vooral omdat ik hiervoor mn pana 50G10 weg heb gedaan ivm plasma buzz en ventilatorlawaai.
Krijg je dit voor terug :(
Meer mensen hier last van?

Je hoort het heel goed bij wat rustigere programmas, bv praatprogramma.
Als je dan het geluid heel zacht zet dan hoor je alleen een ruis elke keer als iemand iets zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

@teunvr,
Zou als ik jouw was of terug naar de winkel gaan, of het probleem bij philips melden, kan nooit de bedoeling zijn. En ik heb zoiets nog niet eerder in dit topic gelezen.... Dus denk dat je mogelijk een model met een foutje hebt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker teruggaan. Daarvoor geef je niet zoveel geld uit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
jpm.lensen schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:34:
[...]

Bedankt voor je antwoorden, maar kun je al beginnen met kijken, als hij nog aan het opnemen is?
dus je neemt bijvoorbeeld het 20uur journaal op, maar kun je dan om 20:05 al kijken?
Ik heb het heel even getest.
Ja, je kunt al beginnen te kijken als de opname nog loopt, dus vertraagd kijken als het ware.
Je kunt echter niet naar een externe bron kijken terwijl er een opname loopt. De externe bron wordt (heel ouderwets) door de tv gezien als een andere zender, dus dan moet je eerst de opname stoppen voor dat je kunt overschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

iestyn99 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 14:03:
[...]

Ik heb het heel even getest.
Ja, je kunt al beginnen te kijken als de opname nog loopt, dus vertraagd kijken als het ware.
Je kunt echter niet naar een externe bron kijken terwijl er een opname loopt. De externe bron wordt (heel ouderwets) door de tv gezien als een andere zender, dus dan moet je eerst de opname stoppen voor dat je kunt overschakelen.
Top bedankt voor de antwoorden, dat je vertraagd kan kijken is mooi.
Dat is je niet naar een andere bron kan jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Zonde dat dit jaar het laatste jaar is dat Philips TV's uitbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
Gisteren de 42PFL7676 via de ING ontvangen.
Iemand nog een linkje met instellingen voor het beeld?
In eerste instantie (analoog en digitaal,dus nog geen HD) is het nog niet echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
Uniciteit schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 16:07:
Zonde dat dit jaar het laatste jaar is dat Philips TV's uitbrengt.
Nee hoor, alleen de productie van de toestellen komt voor 70% in Chinese handen. Haarfijn verschil volgens mij want de toestellen van vorig jaar bevatte waarschijnlijk al net zo veel Aziatische onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat dan ook dat geblokkeer van allerlei functies door Philips ophoudt, want ik ben er van overtuigd dat alles wel kán (3D streamen, 3D via USB, subs 'meenemen', etc), maar dat Philips het vertikt, omdat ze zelf belangen hebben in de muziek en filmindustrie.
Ik heb een PFL7676H12. Mooi beeld, maar als ik alles vooraf geweten had, had ik hem nooit gekocht. Wat een stelletje 7zeikers bij P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]iestyn99 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:45:
[...]

Ik gebruik al een paar weken de combinatie 37pfl7606h met ci+ van upc. Werkt prima. Eindelijk de zenders op gewenste volgorde en snelle teletekst. HD is prachtig! Gebruik ook time -shifting met een aangekoppelde externe hdd. Werkt ook uitstekend. De upc-box doet nu dienst als pure recorder.

Ik vind wel de software van de tv nogal buggy af en toe. Als je een beetje heen en weer fietst in de instellingenmenus of te veel de zenders herschikt dan wil de tv weleens vastlopen. Dan moet hij uit en weer aan worden gezet om weer goed te worden. Dat duurt dan ook 10 minuten in totaal, waarna je favoriete tv-programma al begonnen is :( ! Lijkt wel Windows 95.
[/quote

iestyn99 bedankt voor je reactie.
Ik hoef dus ook geen firmware update van Philips te ontvangen om CI+ werkend te krijgen? Je bedoelt dat de tv wel eens vast kan lopen indien je bezig bent met time shifting/opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
Tks, heb het nu wel kunnen vinden ;)
Dacht inderdaad dat dit de omschrijving was en niet dat je dit ook kon selecteren.
MartijnS72 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:09:
[...]

Jij hebt "Snelle beeld- en geluidsinstelling" geselecteerd: dat bewegende plaatje. Daaronder staat, als het goed is, een klein vakje met "TV-instellingen". Dat vakje is dus een knop (en geen omschrijving); daarmee kom je bij alle instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
Heb sinds 2 weken de 42pfl7676.

Erg mooi toestel en mooi beeld, wel een aantal opmerking mbt gebruik.

De EPG neemt niet je zender volgorde over, je moet apart via het EPG menu de zenders nogmaals alloceren (kanaal toewijzgen) en dit neemt best wel veel tijd in beslag. Ook is de site waar de gegevens van afgehaald wordt niet helemaal correct, oa voor syfy channel geeft de epg andere informatie aan dat wat er op dat moment op tv is. Voor mij te omslachtig en ik merk dat ik nog steeds op m'n humax blijf kijken voor de EPG.

Ook is het omslachting om te zien welk programma je nu zit te kijken, het kan wel via de opties knop en dan programma maar als ik dit een paar keer gedaan heb valt het geluid weg en moet ik eerst naar externe bron schakelen om geluid weer terug te krijgen.

NetTV werkt dan weer wel perfect, kan gewoon via de TV uitzending gemist bekijken.

zoals eerder gemeld werkt 3D niet bij streaming van een externe bron, zit nu op m'n nieuwe xstreamer prodigy te wachten om te zien of het hiermee wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op de Philips site staat de nieuwe 9706. Ziet er goed uit zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KawaBmw7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-11-2022
Nu hopen dat eerdaags ook de 52 inch leverbaar wordt.

bmwunited.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 10:14:
Ik hoef dus ook geen firmware update van Philips te ontvangen om CI+ werkend te krijgen? Je bedoelt dat de tv wel eens vast kan lopen indien je bezig bent met time shifting/opnemen?
Ik heb gewoon de laatste firmware van de support-site van Philips gedownload en geïnstalleerd. CI+ doet het gewoon.

Wat ik bedoel met buggy software is dat de boel wel een beetje instabiel lijkt:
* Soms (1x op de 30 ongeveer) bij het zappen valt het geluid uit - kan met de koppeling met mijn Philips soundbar te maken hebben of met de CI+ module wellicht. Even doorzappen en terugzappen en het geluid is er weer.
* Soms (1x op de 10 ongeveer) wil een gepauzeerd programma niet hervatten als ik op play druk. Dan heb ik dus een stuk gemist van het programma.
* Ik heb standaard engelse ondertitleing op de BBC-zenders ingesteld. Soms (1x op de 30 ongeveer) is er echter geen ondertiteling te zien. Ik moet dan ondertiteling uitzetten en weer aanzetten en dan doet hij het weer.
* Het aanzetten van de tv uit standby duurt uiteraard een poosje. Hij hoort op te starten met de laatst bekeken zender maar soms (1x op de 20 ongeveer) blijft het beeld op zwart. Als ik een zendernummer intyp komt het beeld weer. Dit doet zich ook weleens voor als ik vanuit een externe bron overschakel naar "TV kijken". Wellicht dat de CI+ module of de tuner niet altijd goed "pakt".
* Als ik de geluidsinstellingen op de Soundbar heb aangepast (kan grotendeels -maar niet helemaal- met de AB van de TV door EasyLink) dan wil daarna de TV weleens "vastlopen", d.w.z. niet meer reageren op commandos. Uitzetten is het enige wat helpt. Ik heb dit ook een keer gehad toen ik alle zenders an het herordenen was.

Het zijn allemaal kleine ergernissen. Ik ga er even vanuit dat Philips met nog een paar firmware-updates komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
Mbt de Backlight Bleeding.....
Ben een weekendje weg geweest en had terwijl de 7676 in standby stond de stroom eraf gehaald. Eenmaal thuis de stroom er weer op en TV aangezet. Gevolg een vreselijk buggie toestel. Scherm ging telkens op zwart en geluid viel uit om de minuut ofzo. Epg laadde niet etc etc. Eerst dacht ik dat de TV kapot was maar heb toen de fabrieksinstellingen optie gekozen en daarna de kanalen opnieuw functie. Daarbij startte de TV volledig nieuw op en heb ik alles opnieuw ingesteld. Echter heb ik de Beeld instellingen wizard over geslagen. Gevolg is nu dat de backlight bleeding veel minder tot eigenlijk niet meer aanwezig is op dezelfde instellingen als hiervoor. Erg vreemd.
Mijn vraagje aan de mede tweakers met dezelfde TV en last ervan....kunnen jullie hetzelfde doen en de ervaringen posten...thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 00:58:
... maar dat Philips het vertikt, omdat ze zelf belangen hebben in de muziek en filmindustrie.
Ik weet het niet helemaal meer zeker, maar volgens mij heeft Philips niet zoveel belangen meer in de muziek/ film industrie, een x tal jaren terug, waren ze volgens mij veel meer met muziek bezig (polygram?)

Zie ook op de wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb sinds een weekje een nieuwe Philips tv (42PDL7906H/12 ). Nou heb ik mijn laptop via HDMI aangesloten op mijn tv. Als de laptop opengeklapt is werkt alles perfect. Echter als ik mijn laptop dichtklap veranderd de schermresolutie en valt het geluid ineens weg. Ik dacht in eerste instantie dat het aan de laptop lag maar toen ik hetzelfde probeerde bij mijn oude tv (panasonic) bleef het geluid gewoon werken. Het moet dus wel aan mijn nieuwe tv liggen neem ik aan. Heeft misschien een van jullie hetzelfde probleem gehad en al een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iestyn99 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 20:00:
[...]

Ik heb gewoon de laatste firmware van de support-site van Philips gedownload en geïnstalleerd. CI+ doet het gewoon.

Wat ik bedoel met buggy software is dat de boel wel een beetje instabiel lijkt:
* Soms (1x op de 30 ongeveer) bij het zappen valt het geluid uit - kan met de koppeling met mijn Philips soundbar te maken hebben of met de CI+ module wellicht. Even doorzappen en terugzappen en het geluid is er weer.
* Soms (1x op de 10 ongeveer) wil een gepauzeerd programma niet hervatten als ik op play druk. Dan heb ik dus een stuk gemist van het programma.
* Ik heb standaard engelse ondertitleing op de BBC-zenders ingesteld. Soms (1x op de 30 ongeveer) is er echter geen ondertiteling te zien. Ik moet dan ondertiteling uitzetten en weer aanzetten en dan doet hij het weer.
* Het aanzetten van de tv uit standby duurt uiteraard een poosje. Hij hoort op te starten met de laatst bekeken zender maar soms (1x op de 20 ongeveer) blijft het beeld op zwart. Als ik een zendernummer intyp komt het beeld weer. Dit doet zich ook weleens voor als ik vanuit een externe bron overschakel naar "TV kijken". Wellicht dat de CI+ module of de tuner niet altijd goed "pakt".
* Als ik de geluidsinstellingen op de Soundbar heb aangepast (kan grotendeels -maar niet helemaal- met de AB van de TV door EasyLink) dan wil daarna de TV weleens "vastlopen", d.w.z. niet meer reageren op commandos. Uitzetten is het enige wat helpt. Ik heb dit ook een keer gehad toen ik alle zenders an het herordenen was.

Het zijn allemaal kleine ergernissen. Ik ga er even vanuit dat Philips met nog een paar firmware-updates komt...
Ok iestyn99, duidelijk, bedankt voor alle info. Nu nog afwachten wanneer dat pakketje van UPC binnen gaat komen, kan wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
wezep schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 07:55:
Binnenkort krijg ik de 42PFL7676 van de ING binnen.
Echter dit model kom ik bij Philips niet op de site tegen.
Kunnen jullie aangeven welke firmware's jullie dan gebruiken?
Voor het type 42PFL7676 heb ik de juiste pagina met firmware's gevonden:
https://www.p4c.philips.c...9597F7BE5E517.app102-drp4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
wezep schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:20:
[...]
Top zeg...thanx vanavond gelijk kijken om op de tv te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Ik overweeg een 7606 of 6606 TV maar heb nog een paar openstaande vragen die me online en in de winkel niet duidelijk zijn geworden.

Ten eerste zie ik overal klachten dat de TV moeilijk doet over DTS audio als dit niet via HDMI binnenkomt. De TV gaat voornamelijk gebruikt worden om video te kijken die van een Linux server afkomt. Is het mogelijk om op een fatsoenlijke manier 1080p video (hoeft geen 3D te zijn) inclusief surround sound naar de woonkamer te krijgen? Misschien ook mensen met goede ervaringen met een specifieke DLNA server voor Linux?

Verder benieuwd naar ervaringen met MyRemote. Een flink voordeel van de LG tegenhangers van de 7000 en 6000 serie van Philips is de Magic Remote waarmee je erg makkelijk kunt internetten. Hoe werkt dit via MyRemote? Ik begreep dat je op die manier op je iPhone of iPad een touchscreen beschikbaar krijgt?

Als laatste vraag ik me af of het met de TV mogelijk is om muziek op te zetten (via DLNA of een radio App) en dan het scherm uit te schakelen. Meestal zet je muziek op waarna je de TV niet meer nodig hebt, beetje zonde om dan de hele dag 50 watt extra te staan verstoken voor een beeld dat verder geen nuttige informatie geeft.

[ Voor 16% gewijzigd door bartvb op 16-08-2011 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
bartvb schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:42:
Ik overweeg een 7606 of 6606 TV maar heb nog een paar openstaande vragen die me online en in de winkel niet duidelijk zijn geworden.

Ten eerste zie ik overal klachten dat de TV moeilijk doet over DTS audio als dit niet via HDMI binnenkomt. De TV gaat voornamelijk gebruikt worden om video te kijken die van een Linux server afkomt. Is het mogelijk om op een fatsoenlijke manier 1080p video (hoeft geen 3D te zijn) inclusief surround sound naar de woonkamer te krijgen? Misschien ook mensen met goede ervaringen met een specifieke DLNA server voor Linux?

Verder benieuwd naar ervaringen met MyRemote. Een flink voordeel van de LG tegenhangers van de 7000 en 6000 serie van Philips is de Magic Remote waarmee je erg makkelijk kunt internetten. Hoe werkt dit via MyRemote? Ik begreep dat je op die manier op je iPhone of iPad een touchscreen beschikbaar krijgt?

Als laatste vraag ik me af of het met de TV mogelijk is om muziek op te zetten (via DLNA of een radio App) en dan het scherm uit te schakelen. Meestal zet je muziek op waarna je de TV niet meer nodig hebt, beetje zonde om dan de hele dag 50 watt extra te staan verstoken voor een beeld dat verder geen nuttige informatie geeft.
Een Philips i.c.m. streamen hebben mij ook nooit echt geboeid, vind dat niet lekker werken.

De remote is een leuke toevoeging, maar het is tevens mogelijk om een standaard Logitech wireless keyboard aan te sluiten op een Philips. De nieuwe lijn van Philips kent tevens een screensaver, uitzetten weet ik niet of dat mogelijk is.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Ah, in de handleiding wat info gevonden en schijnbaar kun je op de groene knop duwen waarna je in het 'eco menu' de optie 'beeld uit' kunt kiezen.

Nog een extra vraag; In de winkel even wat gespeeld met Net TV maar alle content die ik daar kon vinden (Youtube HD video, trailer van een Videoland film, Uitzending gemist) waren allemaal SD. Is het niet mogelijk om HD content te bekijken via Net TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
wezep schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:20:
[...]

Dankje, voor de 37PFL7676H volstaat het om in de URL 42 te vervangen door 37 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Stalensnuitje schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:16:
[...]

Dankje, voor de 37PFL7676H volstaat het om in de URL 42 te vervangen door 37 :)
Ik vermoed niet dat er verschil zit in de maten, ik heb de 47PFL7606 van mijn ouders per ongeluk geupdate met de firmware voor mijn 42PFL7606 ;)
(En dat ging zonder problemen uiteraard)

• Stalensnuitje
Daar ging ik ook al vanuit, maar dan neem ik toch liever het zekere voor het onzekere ;) Bestanden waren ook exact even groot, dus dat had ook al geen probleem moeten zijn :)

Wat me trouwens wel verbaasde is dat mijn tv niks kon vinden als ik'm zelf naar updates liet zoeken, ondanks dat ik wel de oude firmware had bij aflevering :?

• wezep
Stalensnuitje schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 09:07:
Daar ging ik ook al vanuit, maar dan neem ik toch liever het zekere voor het onzekere ;) Bestanden waren ook exact even groot, dus dat had ook al geen probleem moeten zijn :)

Wat me trouwens wel verbaasde is dat mijn tv niks kon vinden als ik'm zelf naar updates liet zoeken, ondanks dat ik wel de oude firmware had bij aflevering :?
Bekend 'probleem': heb ik bij m'n beide Philips tv's.

• zarar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:07
Brakius schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 19:01:
Op de Philips site staat de nieuwe 9706. Ziet er goed uit zeg.
Volgens mij is ie er weer vanaf gehaald. Ik kom alleen de 9705 en de 9606 tegen. Of wellicht kijk ik niet goed.

• KawaBmw7
zarar schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:28:
[...]

Volgens mij is ie er weer vanaf gehaald. Ik kom alleen de 9705 en de 9606 tegen. Of wellicht kijk ik niet goed.
Klopt, het stond ook al zo maar het is een beetje verwarrend met die nummers, 9706 en 9606 zijn beiden nieuwe modellen. Wat het verschil is snap ik ook niet. Ik wacht op de 52 inch dat is ook weer een 9606.
Iemand een idee wanneer die komt?

[ Voor 3% gewijzigd door KawaBmw7 op 18-08-2011 15:35 ]

bmwunited.nl

• NiVanc
  • Laatst online: 18-09-2023
KawaBmw7 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 15:34:
[...]

Klopt, het stond ook al zo maar het is een beetje verwarrend met die nummers, 9706 en 9606 zijn beiden nieuwe modellen. Wat het verschil is snap ik ook niet. Ik wacht op de 52 inch dat is ook weer een 9606.
Iemand een idee wanneer die komt?
Wel de 46 inch heeft al een adviesprijs van 2.499 € (bron: http://www.philips.be/c/t...t-c-46pfl9706h_12/prd/nl/).
Best prijzig als je het mij vraagt. Ik gok dat de 52 inch naar de 3.000 € zal gaan. (sprong van 40 inch naar 46 inch is namelijk ook 500 €)

Volgens een Philips medewerker zouden die eind september, begin oktober moeten beschikbaar zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door NiVanc op 18-08-2011 17:32 ]

twitter: @NiVanc

• Brakius
Volgens de leverancier is de levertijd 2-3 weken. Ik heb namelijk de 9706 besteld.

• KawaBmw7
Brakius schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 18:34:
Volgens de leverancier is de levertijd 2-3 weken. Ik heb namelijk de 9706 besteld.
In 52 inch, of de 46 inch? De laatste staat ook al op de site ja, de 52 inch nog niet.

Eind september is nog een maand, dat kan ik ook nog wel wachten.

bmwunited.nl

• Brakius
De 46 inch. Zover ik weet komt er geen 52 inch 9706, alleen de 9606 komt in 52 inch uitvoering.

• KawaBmw7
Dat heb ik ook gelezen ja. Waarom dat is zie ik logica ook niet van in. Specs lijken nagenoeg gelijk. Op de Engelse site staat de 52pfl9606 al wel.

http://www.philips.co.uk/...e?showStaticDecision=true

bmwunited.nl

• deltananie
heeft iemand een idee wanneer de 40pfl9606 uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KawaBmw7
Die staat op de site dus ik neem aan dat je die al kunt bestellen.

bmwunited.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
nope, levertijd onbekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Specs 9606 en 9706 is niet helemaal zelfde. De Moth Flow filter zorgt ervoor dat er nauwelijks spiegeling is. Je moet je voorstellen dat wanneer je op een afstand kijkt incl lichtinval, je in de tv de poot en/of ramen weerkaatst. Dat gebeurd bij de 9706 niet. Daardoor heeft deze tv een dynamisch contrast van 150 miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
Iemand ervaring met het aansluiten van een Nintendo WII op een XXPFL76X6 (bij mij 42PFL7676)?

Heb de WII aangesloten met een component kabel, maar het beeld is niet beeldvullend.
Aan de zijkanten hou ik 2 zwarte vlakken (2a3cm breed) over.
Kan dit niet aanpassen.

Verder is het beeld niet echt mooi (was op de oude Plasma beter).
Heb allerlei instellingen (zowel TV als WII) al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matushki
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 09:26
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:20:
Hallo,

ik heb sinds een weekje een nieuwe Philips tv (42PDL7906H/12 ). Nou heb ik mijn laptop via HDMI aangesloten op mijn tv. Als de laptop opengeklapt is werkt alles perfect. Echter als ik mijn laptop dichtklap veranderd de schermresolutie en valt het geluid ineens weg. Ik dacht in eerste instantie dat het aan de laptop lag maar toen ik hetzelfde probeerde bij mijn oude tv (panasonic) bleef het geluid gewoon werken. Het moet dus wel aan mijn nieuwe tv liggen neem ik aan. Heeft misschien een van jullie hetzelfde probleem gehad en al een oplossing gevonden?
Ik ben geinteresseerd in deze TV, maar ik kan geen reviews online vinden en amper uitgebreide gebruikerservaringen.
Ben jij tevreden over de 42PDL7906H?
Kun je iets zeggen het scherm: er zit een glasplaat voor, maar ik weet niet of het erg spiegelt. .
En wellicht kun je ook iets zeggen over de backlight bleeding, of je soepel door menu's kunt bladeren, wifi snelheid, en input lag bij games? Of is dit allemaal hetzelfde als bij de 7666/7606?

[ Voor 0% gewijzigd door Matushki op 19-08-2011 14:09 . Reden: tikfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het doodzonde dat er geen 52 inch uitkomt met het mottenogenfilter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 16:19
wezep schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:46:
Iemand ervaring met het aansluiten van een Nintendo WII op een XXPFL76X6 (bij mij 42PFL7676)?

Heb de WII aangesloten met een component kabel, maar het beeld is niet beeldvullend.
Aan de zijkanten hou ik 2 zwarte vlakken (2a3cm breed) over.
Kan dit niet aanpassen.

Verder is het beeld niet echt mooi (was op de oude Plasma beter).
Heb allerlei instellingen (zowel TV als WII) al geprobeerd.
Sinds een paar dagen ook de 42pfl7676h/12 via rentepunten ING. Hij bevalt goed al vinden we hem wat aan de grote kant na onze 26" breedbeeld CRT TV.

Ik heb de Wii aangesloten via Scart (verloopstuk van Action) en zonder instellingen te veranderen gewoon beeldvullend! Vrouw en dochter zijn nu aan het tennissen (Mario tennis) op de Wii.

Ik wil echter graag wat 3D content uit proberen maar ik zou niet weten hoe |:( Ben een beetje nieuw op 3D gebied. Ben nu een 3D film aan het downloaden maar begreep via een aantal forums dat je alleen 3D content via een blurayspeler af kon spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plurk. schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 11:33:
[...]

Sinds een paar dagen ook de 42pfl7676h/12 via rentepunten ING. Hij bevalt goed al vinden we hem wat aan de grote kant na onze 26" breedbeeld CRT TV.

Ik heb de Wii aangesloten via Scart (verloopstuk van Action) en zonder instellingen te veranderen gewoon beeldvullend! Vrouw en dochter zijn nu aan het tennissen (Mario tennis) op de Wii.

Ik wil echter graag wat 3D content uit proberen maar ik zou niet weten hoe |:( Ben een beetje nieuw op 3D gebied. Ben nu een 3D film aan het downloaden maar begreep via een aantal forums dat je alleen 3D content via een blurayspeler af kon spelen?
Hallo Plurk,
Op deze tv kun je alleen 3D afspelen via een Blueray speler of een mediaspeler. Als je een mediaspeler gebruikt kun je echter alleen 3D films "Half SBS" afspelen. Het streamen van 3D van internet, je pc of een harde schijf zal niet lukken, dit staat ook in de handleiding van de tv.
Via nieuwsgroepen is al aardig wat 3D content te downloaden, maar deze kun je niet met elke willekeurige media speler als 3D op je tv krijgen. Binnenkort komt de nieuwe Xtreamer Progidy speler op de markt, dit is een van de eerste en weinige mediaplayers welke belooft Full HD 3D af te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:09:
[...]

Via nieuwsgroepen is al aardig wat 3D content te downloaden, maar deze kun je niet met elke willekeurige media speler als 3D op je tv krijgen.
Dit blijf ik raar vinden. Zoals eerder gepost kan ik tijdens het journaal kijken wel 3D Half-SBS aanzetten terwijl dat helemaal geen 3D-content is, maar als ik via m'n Mede8er een half-SBS *.mkv kijk is die optie greyed out :? Lijkt me toch echt gewoon een softwarematige restrictie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KawaBmw7
De 52 inch staat sinds vandaag ook op de Nederlandse site. Nu zien hoe lang het duurt voor ik hem heb.

http://www.philips.nl/c/t...F6D57546B133E.app101-drp3

bmwunited.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ben al een paar dagen aan het kijken naar een nieuwe tv! Ik heb nu een Sharp LC-32LE700 (2009) maar ik ben ondertussen ook verhuist en zit nu zo'n 3,5 meter van de tv en vind de 32" toch te klein. Nu ben ik aan het rondkijken maar ik kom er eigenlijk helemaal niet uit 8)7 maar ik vind de Philips 40PFL6606H/12 wel mooi, zijn er mensen hier met ervaring met dit model? En moet ik toch naar een 42" gaan? (46" vind ik persoonlijk te groot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikerdam
ArcticWolf schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:06:
Ik ben al een paar dagen aan het kijken naar een nieuwe tv! Ik heb nu een Sharp LC-32LE700 (2009) maar ik ben ondertussen ook verhuist en zit nu zo'n 3,5 meter van de tv en vind de 32" toch te klein. Nu ben ik aan het rondkijken maar ik kom er eigenlijk helemaal niet uit 8)7 maar ik vind de Philips 40PFL6606H/12 wel mooi, zijn er mensen hier met ervaring met dit model? En moet ik toch naar een 42" gaan? (46" vind ik persoonlijk te groot)
Misschien heb je hier wat aan: http://www.digitalversus....l6606h-p364_11273_53.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
thanks! Kende die website niet :) zal ff wat tv's checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Stalensnuitje schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:47:
[...]

Dit blijf ik raar vinden. Zoals eerder gepost kan ik tijdens het journaal kijken wel 3D Half-SBS aanzetten terwijl dat helemaal geen 3D-content is, maar als ik via m'n Mede8er een half-SBS *.mkv kijk is die optie greyed out :? Lijkt me toch echt gewoon een softwarematige restrictie.
Update van een Philips-service medewerker via de chat, maar daar snap ik geen zak van. Eerst snapte hij mijn vraag niet, maar uiteindelijk kreeg ik dit antwoord op bovenstaande vraag:
**** ******: het werkt alleen bij Full SBS ben ik bang
:? Volgens mij is dit onzin aangezien de passieve 3D toch júist half-SBS laat zien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:07
Ik zie dat vandaag de eerste nieuwste 8000 serie tv op de website staat. Het betreft de 46" 8686H. Ik wil zelf de 40", ik moet dus nog ff wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KawaBmw7
Kreeg vanmiddag bij de BCC te horen dat eind september de modellen uitgeleverd worden door Philips.
Nog ff geduld dus.

bmwunited.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikerdam
Stalensnuitje schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:21:
[...]

Update van een Philips-service medewerker via de chat, maar daar snap ik geen zak van. Eerst snapte hij mijn vraag niet, maar uiteindelijk kreeg ik dit antwoord op bovenstaande vraag:

[...]

:? Volgens mij is dit onzin aangezien de passieve 3D toch júist half-SBS laat zien??
Is inderdaad bullshit. Ik heb via de PS3 en PS3 Mediaserver een stuk of 15 verschillende half-SBS mkv's gestreamd en die kon ik allen in 3D aangluren. De enige voorwaarde is volgens mij dat het via een HDMI aangesloten apparaat, wat 3D ondersteund, afgespeeld wordt. Dus een 3D Bluray speler of mediaplayer.
Welke mediaplayer 3D ondersteunt is vvoor mij ook (nog) niet duidelijk omdat ik een hoop tegenstrijdige dingen lees. Dus ik wacht nog even op deze: http://xtreamer.net/xtreamer-prodigy-upgraded/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Plurk e.a. betreffende de PFL7676H12

3D (SBS) werkt via elke BR/DVD-player die via HDMI aangesloten is! Dus filmpje dl, op BR of DVD branden en klaar is Kees. Wel handmatig 3D aanzetten. Ondertitels is een hel ander verhaal, want je moet op beide schermhelften dezelfde titels op relatief dezelfde plek hebben. Het schijnt te kunnen met IDX +SUB in combinatie met ConvertXtoDVD, maar ik ben er nog niet uit.
Geen 3D via streaming of USB is inderdaad een keuze van P. Technisch kán het wel. Onbekend of dit in de toekomst nog verandert.

Voor het lezen van SRT-bestanden, komt een FW-update. Mogelijk 'al' dit jaar.

Voor ondersteuning van een wireless keyboard komt binnen enkele maanden een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt er ook een 52 inch met het mottenogenfilter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikerdam
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 01:12:
@ Plurk e.a. betreffende de PFL7676H12

3D (SBS) werkt via elke BR/DVD-player die via HDMI aangesloten is! Dus filmpje dl, op BR of DVD branden en klaar is Kees. Wel handmatig 3D aanzetten. Ondertitels is een hel ander verhaal, want je moet op beide schermhelften dezelfde titels op relatief dezelfde plek hebben. Het schijnt te kunnen met IDX +SUB in combinatie met ConvertXtoDVD, maar ik ben er nog niet uit.
Geen 3D via streaming of USB is inderdaad een keuze van P. Technisch kán het wel. Onbekend of dit in de toekomst nog verandert.

Voor het lezen van SRT-bestanden, komt een FW-update. Mogelijk 'al' dit jaar.

Voor ondersteuning van een wireless keyboard komt binnen enkele maanden een update.
Om 3D subtitles te kunnen maken: http://www.3dsbs.com/3d-s...can-make-3d-subtitle.html

Goed nieuws van die FW-update om SRT-bestanden te kunnen lezen. Is dit door Philips bevestigd cq. bekend gemaakt?

Als ze nou ook nog 3D via streaming of USB activeren, dan hoef ik tenminste geen mediaplayer meer te kopen en alleen mijn externe HDD er aan te hangen...

[ Voor 6% gewijzigd door Mikerdam op 23-08-2011 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Mikerdam schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:35:
[...]

Is inderdaad bullshit. Ik heb via de PS3 en PS3 Mediaserver een stuk of 15 verschillende half-SBS mkv's gestreamd en die kon ik allen in 3D aangluren. De enige voorwaarde is volgens mij dat het via een HDMI aangesloten apparaat, wat 3D ondersteund, afgespeeld wordt. Dus een 3D Bluray speler of mediaplayer.
Leek mij dus ook.
Welke mediaplayer 3D ondersteunt is vvoor mij ook (nog) niet duidelijk omdat ik een hoop tegenstrijdige dingen lees. Dus ik wacht nog even op deze: http://xtreamer.net/xtreamer-prodigy-upgraded/
Zo veel valt er toch niet te ondersteunen lijkt me? Als de Mediaplayer de beelden toch gewoon als half SBS kan doorgeven is het voor de tv alleen een kwestie van de halve beelden over elkaar heen plakken. Zoals'ie met het journaal dus ook kon ;) Eigenlijk zou het m.i. geen zak uit moeten maken waar het signaal vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Technisch maakt dat ook niet uit, alleen heeft Philips de "bewuste keuze" gemaakt om dat niet mogelijk te maken. In ieder geval niet op de PFL7676. Ik citeer mijn (philips) bron: "Bij 3D-weergave is bewust gekozen om dit uitsluitend via externe apparaten te laten werken en niet via USB en streaming. Geen idee of dit later nog verandert. Technisch is het mogelijk".
Dat men er toch in slaagt om via een achterdeurtje e.e.a. te verwezenlijken middels (sommige) mediaplayers en servers, geeft alleen maar aan dat het technisch kan en dat P met haar keuze een halfslachtige weg bewandelt.

@Mikerdam: Ja. Mijn info komt van P. Over de exacte datum van de updates kan ik niet meer zeggen, want mijn informatiebron weet dat ook niet precies. De keyboard-update moet in ieder geval dit jaar komen, of de SRT-update daar gelijk bij zit is nog onzeker. Maar hij komt wél. Het schijnt trouwens dat P zich heeft laten verrassen door de bouwer van de toestellen, want srt-ondersteuning was wel voorzien, maar schijnt vanwege een hardwareverandering niet te werken.

En nog bedankt voor de ondertitel-link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:27:
Technisch maakt dat ook niet uit, alleen heeft Philips de "bewuste keuze" gemaakt om dat niet mogelijk te maken. In ieder geval niet op de PFL7676. Ik citeer mijn (philips) bron: "Bij 3D-weergave is bewust gekozen om dit uitsluitend via externe apparaten te laten werken en niet via USB en streaming.
Mijn mediaplayer is ook via HDMI (1.4) aangesloten, dus dat ís ook een extern apparaat ;)

Wat ik bedoel: als mijn Mede8er zo'n plaatje op de TV kan toveren, moet die daar toch vervolgens 3D van kunnen maken? Dan maakt het toch niet uit wélke mediaplayer dat doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ik weet niet of het zo simpel is, als beeld via HDMI binnenkomt, hoeft de tv alleen maar het inkomende signaal om te zetten naar 3D.

Met USB en streaming moet de TV ook nog andere taken doen, bijvoorbeeld de verbinding met de media-server onderhouden, en de boel decoderen. Wellicht dat dit icm het 3D omzetten teveel CPU kracht kost, en daardoor niet tegelijk kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikerdam
Stalensnuitje schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:07:
[...]

Mijn mediaplayer is ook via HDMI (1.4) aangesloten, dus dat ís ook een extern apparaat ;)

Wat ik bedoel: als mijn Mede8er zo'n plaatje op de TV kan toveren, moet die daar toch vervolgens 3D van kunnen maken? Dan maakt het toch niet uit wélke mediaplayer dat doet?
Bij de half-SBS MKV's die ik heb geprobeerd moest ik het wel handmatig aanzetten/instellen op "Naast elkaar" of iets dergelijks, maar werkte het wel... Maar dat zal je ook vast al geprobeerd hebben.
Die MKV's waren wel allemaal van een Samsung 3D demo Bluray disc afkomstig. Wellicht dat er een extra bitje in zit wat de TV triggert? Hoe dan ook, het blijft een raadsel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 13:38
Ik heb nu een paar weken de 42PFL7606H. Het viel mij op dat de Lounge Light mode (Ambilight zonder dat de TV aan staat) altijd na zo'n 10 seconden weer uit valt, gevolgd door een felle flits. Is dat bij iedereen zo?

[ Voor 8% gewijzigd door Ge Someone op 24-08-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Wat een goed topic boordevol informatie!

Wij willen wel de 32PFL6606H bestellen, het nieuwe model van de 6000 serie. Wat me aanspreekt zijn de Philips beeldkwaliteit en het feit dat de behuizing een beetje aluminium look is en niet zwart.

Die TV kost nu ongeveer 500 euro. Voor dat bedrag is ook het het vorige model van de 7000 serie te krijgen, de 32PFL7506.
http://tweakers.net/pricewatch/compare/537/281064;253697

Als ik de specs naast elkaar zet, dan zie ik een verschil in de tuners, waar ik dan wat bezorgd om ben. Ondersteunt de 6000 serie wel HD CAM modules? Als je het zo naast elkaar ziet dan lijkt het van niet. ?

Zijn er andere voordelen aan het verkiezen van de oude 7000 serie, naast natuurlijk de Ambilight?
Of is het 6000 model van 2011 beter. Ik heb al begrepen dat het menu in de nieuwe modellen sneller/prettiger werkt.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:26

mr.paaJ

generatie cmd+z

Helaas is de pricewatch lang niet altijd volledig/nauwkeurig. De 6606 doet ook gewoon HDTV, net als vrijwel elk toestel dat nu nog nieuw op de markt komt.
Vooral de betere snelheid is een groot voordeel voor de 6606, de xxx5 serie is (met vlagen) tergend langzaam. Ik heb het idee dat het paneel een stuk beter is dan de 6605/7605, maar op papier verschilt het niet zoveel verder.

de 6606 is trouwens mat donkergrijs, zeker niet aluminiumlookerig zoals de 7606 is.

[ Voor 10% gewijzigd door mr.paaJ op 24-08-2011 22:27 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:16

Videopac

Rommelt wat aan.

Leuk hoor die 9706 series. Maar Philips mag dan nog zoveel tests en awards winnen, een nieuwe Philips komt er bij mij niet meer in. Ik heb nog steeds problemen met mijn 37PFL9604. Opstarten duurt eindeloos, daarna kun je vaak nog een tijd niet van kanaal wisselen of het volume wijzigen. Telkens van die meldingen over Zenderlijst bijgewerkt of authentication successfull na een paar minuten, de guide text knippert en is daardoor onleesbaar. Net tv functionaliteit is ook erg traag. En de problemen van deze nog geen 2 jaar oude televisie worden door Philips niet meer opgelost. Beseft dit ook voordat je een nieuwe Philips televisie koopt..

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
Weet iemand toevallig wat het verschil is tussen de 37PFL7606H en de 37PFL7606K? Ze staan inmiddels beide in de pricewatch, namelijk: pricewatch: Philips 37PFL7606H & pricewatch: Philips 37PFL7606K.
Nu lijkt me de H het meest gangbare, maar zou wel graag willen weten wat er nu het werkelijke verschil is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikerdam
Kneep schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 23:41:
Weet iemand toevallig wat het verschil is tussen de 37PFL7606H en de 37PFL7606K? Ze staan inmiddels beide in de pricewatch, namelijk: pricewatch: Philips 37PFL7606H & pricewatch: Philips 37PFL7606K.
Nu lijkt me de H het meest gangbare, maar zou wel graag willen weten wat er nu het werkelijke verschil is?
De K variant is volgens mij voor de UK markt bedoeld...

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn 37pfl7606
Ik heb sinds kort UPC digitale tv met CI+, ook al is de tv nog niet officieel gecertificeerd door UPC, het werkt wel.
Om het geluid van de tv op mijn Bose af te kunnen spelen, heb ik op de tv de optische uitgang voor digitaal geluid met de optische ingang op mijn Bose verbonden.
Nu valt op de zenders Ned 2 en 3 het geluid regelmatig enkele seconden uit.

Tevens duurt het erg lang voordat een zender op je scherm komt bij het wisselen van kanaal, dit zou ik bij een mediabox verwachten, maar niet bij CI+

Herkent iemand het bovenstaande?

Verwijderd

Wij willen een Philips PFL7606H aanschaffen. Ik nam aan dat deze ook UPC gecertificeerd is.

Toch even gebeld met UPC omdat dit model niet op hun site voorkomt. Eigenlijk ondersteunen ze uitsluitend 2010-modellen (deze eindigen op een 5), die worden allemaal op de site genoemd. Na doorvragen bij UPC zeggen zij dat ze de 2011 modellen NIET ondersteunen. Erg bij de tijd lijkt mij dit niet...

Philips gebeld: zij zeggen dat de 2011 modellen wél ondersteund worden want 'er zit een CI+module en software in de toestellen'.

Bij Plasma-discounter.nl wordt gezegd dat UPC deze modellen wel ondersteund. Gebeld met Plasma-discounter: zij hadden ook ineens geluiden gehoord dat de PFL7606H niet door UPC ondersteund wordt en zouden dit gaan uitzoeken. Vandaag met Plasma enz. gebeld. Boodschap: UPC ondersteund NIET.

Simpele vraag aan de forumbezoekers: weet iemand hoe dit zit en, belangrijker, heeft iemand zijn toestel al uitgerust met de UPC CI+module en WERKT HET OOK?

Moet deze week beslissen dus ben erg benieuwd naar reacties van de forumbezoekers, alvast bedankt...

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

De PFL7606 komt gewoon voor in de Philips lijst op de UPC website, hoort het dus te doen.

(philips selecteren en PFL intypen, dan volgt de hele lijst toestellen in een dropdown menu)

[ Voor 35% gewijzigd door mr.paaJ op 25-08-2011 13:59 ]

Verwijderd

KawaBmw7 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:05:
De 52 inch staat sinds vandaag ook op de Nederlandse site. Nu zien hoe lang het duurt voor ik hem heb.

http://www.philips.nl/c/t...F6D57546B133E.app101-drp3
Ja, maar dat is helaas zonder het mottenogenfilter.

Verwijderd

mr.paaJ schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:56:
De PFL7606 komt gewoon voor in de Philips lijst op de UPC website, hoort het dus te doen.

(philips selecteren en PFL intypen, dan volgt de hele lijst toestellen in een dropdown menu)
Je hebt gelijk, de nieuwste tv's van Philips zijn gisteren of vandaag toegevoegd aan het lijstje met gecertificeerde tv's.
Er staat op de site van Philips geen nieuwe firmware, dus dat zal blijkbaar niet nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KawaBmw7
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:08:
[...]

Ja, maar dat is helaas zonder het mottenogenfilter.
Ik denk, dat als je de tv's naast elkaar zet, het verschil nagenoeg niet zult zien. Zeker niet als je 's avonds kijkt. Als het verschil namelijk groot zou zijn dan koopt toch niemand meer een tv zonder zo'n filter?

bmwunited.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Waarom denk je dat? Er is door Philips een demostratie gegeven waar duidelijk zichtbaar was dat enerzijds een normale lcd lichtreflexie in het buis zelf had en de 9706 zelfs de voet niet gereflecteerd werd. Ik heb zelf de 9705 en of 's avonds heb ik de lampen aan of ik kijk soms geheel in het duister. En wat zie je als het scherm erg donker is? Reflectie. Nu ook, als ik nu omkijk, zie ik reflectie van de ramen in mijn tv.

Hier uitleg:
YouTube: moth eye anti glare tech though nature - YouTube

Dat is met 9706 behoorlijk gereduceerd. Daarnaast 2 miljoen dynamisch contrast wat de 9803 heeft naar 10 miljoen 9705 heeft, is wel te zien. De kleurdimensie is groter. Waarom zou 150 miljoen t.o.v .5 miljoen nagenoeg geen verschil zijn?

De vraag is of er nieuwe nadelen aan motheye filter zit. Ik vraag me ook af of de weerspiegeling wanneer leds aan en uit gaat beter gaat. De vraag is ook of de kijkhoek door motheye filter verbetert wordt. Want dat is van de 9705 niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Mikerdam schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:58:
[...]

Bij de half-SBS MKV's die ik heb geprobeerd moest ik het wel handmatig aanzetten/instellen op "Naast elkaar" of iets dergelijks, maar werkte het wel... Maar dat zal je ook vast al geprobeerd hebben.
Die MKV's waren wel allemaal van een Samsung 3D demo Bluray disc afkomstig. Wellicht dat er een extra bitje in zit wat de TV triggert? Hoe dan ook, het blijft een raadsel...
Uitsluitsel van Philips: de Mede8er wordt niet herkend als 3D-compatible apparaat en daarom zijn de opties greyed out :F Dit weekend net m'n Marantz UD5005 binnengekregen, dus dan kijken we maar eens of die wél als zodanig geaccepteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

zarar schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:45:
Ik zie dat vandaag de eerste nieuwste 8000 serie tv op de website staat. Het betreft de 46" 8686H. Ik wil zelf de 40", ik moet dus nog ff wachten.
deze bedoel je denk ik:
46pfl8686h

wat ik dan weer grappig vind, is dat de 40pfl8606 wel in de pricewatch is te vinden, maar niet op de site van philips ?
pricewatch: Philips 40PFL8606H
Maar is bij de bcc bijvoorbeeld nog niet leverbaar.

hoop dat hij snel leverbaar is, dat hij goede kritiek krijgt, want dat kon wel eens mijn tv worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KawaBmw7
Zoals ik al zei, ik denk dat het verschil heus aanwezig zal zijn, maar niet in die mate dat je niet zonder zou kunnen, anders koopt niemand meer een tv zonder zo'n filter.
Een tv met ramen in de buurt is sowieso geen goede combinatie als je voor perfect beeld wilt gaan.

bmwunited.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

KawaBmw7 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 21:56:
[...]

Zoals ik al zei, ik denk dat het verschil heus aanwezig zal zijn, maar niet in die mate dat je niet zonder zou kunnen, anders koopt niemand meer een tv zonder zo'n filter.
Een tv met ramen in de buurt is sowieso geen goede combinatie als je voor perfect beeld wilt gaan.
Met die redenatie moet je gewoon de goedkoopste modellen zoeken, want ook full hd is niet perse zichtbaar, 50hz gebruikt men al jaren naar tevredenheid en voor 600 heb je een 50'' plasma die gewoon uitstekend beeld geeft.

Pagina: 1 ... 3 ... 18 Laatste